Östergötlands län jobb - lediga jobb

Östergötlands län jobb Östergötlands län jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Östergötlands län. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Östergötlands län. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Redovisningsassistent - Wakers Nacka- Nacka

  2. Försäljningsingenjör Elkraft, Schneider Electric- Sollentuna

  3. IT-Support / Applikationsstöd- Stockholm

  4. Arkivarie/registrator- Stockholm

  5. Personlig Assistent Järfälla- Järfälla

  6. Isoleringsmontörer, snickare, betongarbetare- Solna

  7. Ekonom (vikariat)- Stockholm

  8. Assisterande idrottsledare Lidingö HT 13- Lidingö

  9. Service/Försäljning/Ordermottagning- Stockholm

  10. Livsmedelsproduktions ansvarig- Stockholm


Mer beskrivning

Redovisningsassistent - Wakers Nacka
WAKERS är ett modernt familjeägt redovisnings- och rådgivningsföretag. Vi har i över 30 år hjälpt tusentals företag och dess ägare med bokföring/redovisning samt företagsekonomisk och skatterelaterad rådgivning. Företagsledningen och flera av våra medarbetare är auktoriserade redovisningskonsulter genom SRF. Våra arbetsmetoder är kvalitetssäkrade enligt ISO 9001, vilket betyder att vi har väl genomarbetade arbetsrutiner som utförs av kompetent personal. Idag sysselsätter verksamheten 40 personer fördelat på fyra kontor (Kungsholmen, Bromma, Nacka och Mörby). Vår övergripande målsättning är att åstadkomma högsta möjliga kundvärde genom att utföra en kostnadseffektiv produktion och leverera högkvalitativ ekonomisk service och information. Vi strävar efter att bli en av de betydande redovisningsbyråerna i Stockholm och är inne i en expansiv fas varför vi nu söker fler duktiga medarbetare. Redovisningsassistent - Wakers Nacka Vi söker dig som antingen är en van redovisningsassistent eller som har för avsikt att bli både en duktig assistent och så småningom en fullfjädrad redovisningskonsult. Du kommer att få ta dig an en hel del löpande bokföring i första hand och på sikt vill vi att du utvecklas och tar på dig större ansvar. Oavsett vilken bakgrund du har kommer vi att lägga stor vikt vid din produktivitet och dina hittills uppnådda resultat samt dina personliga egenskaper. Sannolikt är du en person som är van att jobba hårt för att nå dina mål och självklart kan du då påvisa att du lyckats mycket bra i dina tidigare arbeten. Vi tror att du brinner för redovisning och älskar att leverera service av högsta kvalitet och oavsett om du är en van redovisningsassistent eller på väg att bli så är det här en spännande och kul utmaning och det kommer att finnas goda utvecklingsmöjligheter för en produktiv person som vill ta ansvar. Verkar det intressant? Registrera din ansökan via vår rekryteringskonsult Exelect AB genom att klicka på denna länk: http://tech.interspeedia.com/jobs/18218.18780.17548.1 Kontaktperson hos Exelect är Anders Hanberg, 070-413 99 03, 08-586 101 00. Mer information om Wakers finns på www.wakers.se
Företag: Exelect AB
Ort: Nacka
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsassistent - Wakers Nacka jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsassistent - Wakers Nacka

Försäljningsingenjör Elkraft, Schneider Electric
Schneider Electric är en global energispecialist med fler än 140 000 anställda och verksamhet i mer än 100 länder. Företaget har ett starkt fokus på energieffektivisering och erbjuder integrerade lösningar för industriell automation, säkerhet, fastighetsautomation, avbrottsfri kraft, eldistribution och elinstallation. Schneider Electric är noterat på den franska fondbörsen i Paris och 2012 uppgick försäljningen till 24 miljarder Euro. I Sverige sysselsätter koncernen knappt 2 000 personer. Läs mer på: www.schneider-electric.com/se Arbetsrollsbeskrivning Vi söker nu en försäljningsingenjör till affärsområdet Energy Business. Energy Business erbjuder marknadsledande produkter, service och helhetslösningar inom elkraftområdet. Våra kunder kommer från el- och kraftbolag samt tung basindustri. Befattningens uppdrag omfattar kontakter med befintliga och potentiella kunder, i form av besök, framtagande av offerter ihop med projektavdelningen och genomförande av upphandlingar. Du bearbetar mål- och nyckelkunder på både operativ och strategisk nivå. Du vårdar och underhåller affärsförbindelser, tar in marknadsinformation, utvecklar internt samarbete för ökad kundnytta och ansvarar för budget- och resultatansvar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta kontakter med kunder omkring Mälardalen. Placeringsorten är valfri mellan Stockholm eller Västerås. Kvalifikationer Din utbildningsbakgrund är inom elkraft och du har flerårig arbetslivserfarenhet inom området. Du jobbar kanske som försäljningsingenjör idag, alternativt i en projektledande eller liknande roll med många kundkontakter inom området. Projektledning inom elkraftsdistribution är meriterande, samt ett stort kontaktnät i branschen. Du har flytande kunskaper i både svenska och engelska och innehar körkort. Personliga egenskaper Relationer är centralt i ditt uppdrag, vilket betyder att vi söker dig som är utåtriktad, tillför positiv energi och med lätthet skapar och underhålla relationer. Som person inger du även förtroende och du har ett tydligt kundfokus. Din drivkraft är att alltid hitta den bästa lösningen för kunden. Du arbetar ansvarsfullt och självständigt för att uppnå dina mål. Vi erbjuder Du erbjuds ett självständigt arbete med frihet under ansvar och många intressanta kundkontakter. Vi kan erbjuda dig med rätt kvalifikationer och inställning, arbete i ett internationellt marknadsledande företag med god lönsamhet och intressanta utvecklingsmöjligheter samt trevliga arbetskollegor. Kontaktuppgifter och ansökan I denna rekrytering samarbetar Schneider Electric med Maria Rabb på Technogarden. Har du frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Maria via tfn: 0739-80 83 98. Vi ser fram emot din ansökan till cvstockholm@technogarden.se. Vi bearbetar ansökningar löpande tills vi har rätt person på plats. Rekryteringsprocessen är dock pausad under juli.
Företag: Technogarden Engineering Resources AB
Ort: Sollentuna
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Försäljningsingenjör Elkraft, Schneider Electric jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Försäljningsingenjör Elkraft, Schneider Electric

IT-Support / Applikationsstöd
För en globalt verksam svensk koncern söker vi med placering i Stockholm en medarbetare till centrala IT-avdelningen. Miljön är Microsoftbaserad med drygt 150 arbetsplatser globalt och supportresurser finns därför även i andra delar av världen. Systemdriften är utlagd på extern leverantör liksom all programutveckling. Koncernen är inne i en expansiv fas med snabb tillväxt på nya marknader. Det kommer att generera många utmaningar vad gäller globalt IT-stöd. Vill du vara med på en utvecklande och spännande resa? Arbetsuppgifter: - Lösa supportärenden från teknik-till affärssystemrelaterat - Prioritera ärenden med tanke på angelägenhetsgrad, tillgänglighet osv - Koordinera interna och externa aktiviteter i Sverige och globalt - Arbeta med utveckling av affärssystem, integrationer/EDI mm - Deltaga i olika typer av IT-relaterade projekt - Stödja IT-chefen Lämplig bakgrund: - Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från global verksamhet - Goda kunskaper om Microsoft-miljöer - Erfarenhet och kunskap om affärssystem - Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift - Erfarenhet av integrationer/EDI och SQL meriterande - Goda kunskaper om MS-Office Personliga egenskaper: - Du är kommunikativ och bygger goda relationer med andra människor - Du har ett serviceinriktat och flexibelt arbetssätt - Du är självgående och en strukturerad och analytisk problemlösare - Du agerar professionellt och handlingskraftigt även i pressade situationer Maila din ansökan senast den 28:e augusti till bengt.arwidson@optimumrekrytering.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. För mer information kontakta Optimum HR AB, Bengt Arwidson 08-400 27 905 eller 0730-80 27 00. Företagsbeskrivning Vår uppdragsgivare är en global koncern med bolag världen över som verkar inom elektronikindustrin. Verksamheten präglas av ett stort kundfokus och koncernen är marknadsledande inom sin nisch. Kunderna återfinns inom en rad olika branscher som telekom, industri, medicinsk teknik och fordon. Sökord : Support, IT-support, Applikationsstöd, helpdesk, affärssystem, Microsoft, Axapta, Jeeves, iScala, Monitor, SQL
Företag: OPTIMUM HUMAN RESOURCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga IT-Support / Applikationsstöd jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT-Support / Applikationsstöd

Arkivarie/registrator
Vill du arbeta för allas lika värde och rättigheter? DO söker arkivarie/registrator Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en engagerad arkivarie/registrator (vikariat), som vill utveckla arbetet med arkivfrågor och registratur. Tjänsten är placerad på administrativa enheten. DO är en statlig myndighet som arbetar mot diskriminering och för allas lika möjligheter och rättigheter. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer. För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. Administrativa enheten I administrativa enhetens arbetsuppgifter ingår att ansvara för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande administrativa processer. Enheten ansvarar för ekonomistyrning, verksjuridik, IT, telefoni, registratur, arkiv, reception, telefonväxel, kontors- och konferensservice samt säkerhets- och miljöarbete. Dina uppgifter Som arkivarie ansvarar du för myndighetens arkiv. I arbetsuppgifterna ingår att arkivera och återsöka handlingar enligt upprättad arkivförteckning och hålla övriga handlingar ordnade. Du medverkar till att utveckla rutiner gällande dokument- och ärendehantering samt tar fram handlingar i ärenden som efterfrågas och ser till att dessa sekretessgranskas. Vidare ingår registratorsuppgifter, såsom att öppna inkommande post, diarieföra och scanna myndighetens handlingar samt besvara inkommande frågor kring diariet. Kravprofil Vi söker dig med: - akademisk examen med inriktning mot arkivvetenskap - några års erfarenhet av arkivhantering, diarieföring och ärendehantering - erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet - goda kunskaper i reglerna om offentlighet och sekretess - erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem Du ska ha förmåga att: - ge service och stöd till medarbetare och allmänheten - vara noggrann och strukturerad - inge förtroende och ha god integritet - arbeta självständigt samt även ha mycket god samarbetsförmåga - vara lösningsinriktad och utvecklingsorienterad - växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad Meriterande: - erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på statlig myndighet - erfarenhet av ärendehanteringssystemet W3D3 - erfarenhet av utveckling och förvaltning ärendehanteringssystem i dialog med såväl verksamhet som systemutvecklande leverantör Anställningen är ett vikariat med tillträde omgående dock längst t.o.m. den 28 februari 2014. Det finns stor möjlighet att vikariatet övergår till en tillsvidareanställning. DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme. DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering och som ger lika möjligheter för alla. Kontaktpersoner är administrativ chef Nanna Sörling eller HR-handläggare Lotta-Karin Hansson. Fackliga företrädare är Caroline Diab för SACO och Pilar Apelgren för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700. Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 11 augusti 2013 till Diskrimineringsombudsmannen, Box 3686, 103 59 Stockholm eller till ansokning@do.se med refnr: LED 2013/169.
Företag: DISKRIMINERINGSOMBUDSMANNEN
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Arkivarie/registrator jobb, Arkivarie/registrator Stockholm, Arkivarie/registrator DISKRIMINERINGSOMBUDSMANNEN
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Arkivarie/registrator

Personlig Assistent Järfälla
Söker personlig assistent till rullstolsburen man. Stora krav ställs på tillgänglighet och flexibilitet för att dela det dagliga arbetet med sammanboende assistenter. Arbetsuppgifterna inkluderar förflyttningar i och utanför hemmet, och vid eventuella resor, inrikes såväl som utrikes. Personlig hygien. Handräckning för att möjliggöra verksamheter i och utanför hemmet. Språkkrav syrianska och/eller arabiska. OBS! Vi tar endast emot ansökningar via mail!
Företag: MARCUS ASSISTANS AB
Ort: Järfälla
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig Assistent Järfälla jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig Assistent Järfälla

Isoleringsmontörer, snickare, betongarbetare
BELSTROJ AB är ett modernt byggföretag med gamla traditioner. Vi riktar oss till allt från privatkunder till större företag i Stockholmsregionen. Vår verksamhet består i första hand av platsgjutning, reparationer i betong och golvavjämning (flytspackling). Andra delar av vår verksamhet är byggservice, ombyggnad, tillbyggnader och reparationer. Men även traditionell byggservice och rörisolering. Belstroj AB söker nu duktiga isoleringsmontörer, snickare, betongarbetare. Idag sysselsätter vi över 90 hantverkare och företaget ska expandera mer. Vi är i ständigt behov av duktiga hantverkare. Vi är medlemmar i Stockholms BF och BI och har kollektivavtal. Gå in på vår hemsida, www.belstroj.se och fyll i ansökan under kontakta oss, mejla den över till oss.
Företag: BELSTROJ AB
Ort: Solna
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Isoleringsmontörer, snickare, betongarbetare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Isoleringsmontörer, snickare, betongarbetare

Ekonom (vikariat)
Institutionen för organisk kemi är en av fyra kemiinstitutioner vid Stockholms universitet. Vi är 100 personer varav 13 är fast anställda lärare/forskare, 9 är teknisk/administrativ personal, 48 är doktorander och resten är post- dock eller gästforskare.. Verksamheten är undervisning och forskning som i flera fall är internationellt framstående. Institutionen omsätter ca 75 mkr per år där ca 50% kommer från externa medel och resten i form av anslag. Arbetsuppgifter Löpande ekonomiarbete som innefattar administration av internt och externt finansierade forskningsprojekt, ansvara för ekonomiuppföljning till institutionsledning och projektledare, hantering av kund- och leverantörsfakturor, reseräkningar, redovisning av EU-projekt, upprätta budget samt delårs- och helårsbokslut. Inventering och upprättande samt uppföljning av anläggningsregister Kvalifikationer Vi söker dig som är minst gymnasieekonom eller har motsvarande utbildning med några års erfarenhet från kvalificerat ekonomi- och redovisningsarbete. Erfarenhet av arbete med budget och redovisning inom högskolevärlden samt kunskaper kring redovisning av EU-finansierade projekt är meriterande. Gedigen erfarenhet av Office-paketet, särskilt Excel, är nödvändig och praktisk erfarenhet av de system som används inom Stockholms universitet (Raindance, Mercur och Primula) är meriterande. Det förutsätts att du har goda kunskaper i engelska, har god analytisk förmåga, är noggrann, tar egna initiativ, har känsla för service, har god samarbetsförmåga, kan planera och organisera ditt eget arbete samt har förmåga att arbeta självständigt under periodvis hög arbetsbelastning. Anställningsvillkor Anställningen är på heltid och är ett vikariat på sex månader med möjlig förlängning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför löneanspråk. Tillträde snarast. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Upplysningar För ytterligare information, vänligen kontakta prefekten Per Unger, tfn 08-16 2923, eller professor Jan-Erling Bäckvall, tfn 08-674 7178. Fackliga företrädare Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST), tfn 08-16 2000 (vx), samt Gunnar Stenberg (SEKO), tfn 070-316 43 41. Ansökan Välkommen med din ansökan, märkt med ref.nr SU FV-1974-13, senast den 5 augusti 2013 via e-post till: registrator@su.se Handlingar bör vara i Word- eller pdf-format OBS! Ange referensnumret SU FV-1974-13 i ärenderaden.
Företag: Institutionen för organisk kemi
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonom (vikariat) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonom (vikariat)

Assisterande idrottsledare Lidingö HT 13
Är du vår nya ledare? Vill du arbeta med idrott och barn? Då är Knatteskutt rätt plats för dig! Knatteskutt Idrott är en rikstäckande verksamhet för barn i åldern 4-9 år. Varje termin erbjuder vi tusentals barn möjligheten att testa en mängd olika idrotter och lekar och på så vis skapa ett framtida intresse för idrott och rörelseglädje. Hösten 2013 kommer vi att fortsätta med Knatteskutt Idrott som består av 10 tillfällen med blandade idrottsaktiviteter. Verksamheten bedrivs vardagskvällar och på helger. Vi söker nu två assisterande Idrottsledare till Knatteskutt på Lidingö inför höstterminen 2013. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att vara idrottsledare på träningarna. Att vara en pedagogisk idrottsledare för barnen och förmedla glädje. Du arbetar efter knatteskutts egna koncept. Det perfekta extrajobbet för dig som planerar att arbeta inom barn/idrottssektorn i framtiden och har barn och idrottserfarenhet sedan tidigare. Vi söker dig som: - har ett genuint intresse för idrott - är intresserad av att leda barn - är engagerad och ambitiös Låter det intressant? Maila din ansökan snarast till ansokan.lidingo@knatteskutt.se Rekrytering sker löpande. Förutom CV och personligt brev önskar vi även att du i din ansökan skickar med: * Två bilder på dig själv (gärna där du utövar idrott alternativt leder idrott.). Då vi rekryterar den här tjänsten tar vi kontakten med sökande kandidater som anses lämpliga för jobbet efter vår genomgång av sökandes CV, vi är därför tacksamma om du som sökande inte ringer oss under den här tiden. Läs mer om vår verksamhet på www.knatteskutt.net
Företag: AKTIEBOLAGET SVENSKA IDROTTSFRÄMJANDET
Ort: Lidingö
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Assisterande idrottsledare Lidingö HT 13 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Assisterande idrottsledare Lidingö HT 13

Service/Försäljning/Ordermottagning
Försäljning, Service, Ordermottagare Vitvarujouren Stockholm Ab är ett företag med ca 10 anställda. Vi bedriver service och reparationer av vitvaror och kyla i Stockholmsregionen. Vi söker efter en ny medarbetare som ska bemöta vår personal och våra kunder på ett professionellt sätt. Arbetet innebär framför allt att som ordermottagare sälja in våra högkvalitativa tjänster. Ordermottagandet sker främst via telefon och mail. Övrigt kan vara att utföra vanliga kontorssysslor och andra företagsärenden. Du ska som försäljande ordermottagare kunna följa varje kund genom hela ärendets process på en hög servicenivå. Därmed behöver du inneha god kommunikativ och koordinerande förmåga, kunna arbeta metodiskt under stress samt bemöta på ett trevligt sätt i alla lägen. Du behöver kunna arbeta i grupp och självständigt samt kunna stötta och hoppa in på andra avdelningar vid behov. Som navet i vår verksamhet söker vi Dig som är en bestämd säljare med skinn på näsan och som på ett engagerat och aktivt sätt vill arbeta med service hos oss under en längre tid. Du behöver ha fingertoppskänsla, vara effektiv och noggrann. Du behöver tidigare ha arbetat inom uppsökande försäljning, restaurangförsäljning el liknande. Du behöver vara van att hantera olika typer av kunder och ha förmågan att hjälpa dem på ett smart och övertygande sätt. Vi kräver att du innehar grundläggande kunskaper inom ekonomi, PC-användande, telefonvana, goda kunskaper inom det svenska språket både i tal och skrift. Du behöver ha god kännedom om geografi i Stockholm och trafiken i och kring Stockholm. Ekonomi/Bokföring/Redovisning krävs ej men är meriterande. B-körkort krävs ej men är meriterande. Lön: Enligt överenskommelse Anställningens start: Omgående Välkommen! KONTAKT: Din ansökan behandlas alltid konfidentiellt. Vänligen skicka Din ansökan eller frågor till Johanna Hällström, Vitvarujouren Stockholm AB: jobb@vitvarujouren.com Märk mailet med: KONTOR För mer info se vår hemsida: www.vitvarujouren.com
Företag: VITVARUJOUREN STOCKHOLM AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Service/Försäljning/Ordermottagning jobb, Service/Försäljning/Ordermottagning Stockholm, Service/Försäljning/Ordermottagning VITVARUJOUREN STOCKHOLM AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Service/Försäljning/Ordermottagning

Livsmedelsproduktions ansvarig
Produktionsansvarig sökes till livsmedelsproduktion. Tillverkning av maträtter/sallader,smörgåsar och sallader. Ansvara för order,inköp,personal,egenkontroll och drift. Erfarenhet av egenkontroll/HACCP krävs. Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete.
Företag: MONTE TRADE & GROSSIST AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Livsmedelsproduktions ansvarig jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Livsmedelsproduktions ansvarig


Sök lediga jobb Östergötlands län

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se