052 13 00607 1 Chef för konfliktförebyggandeprogrammet (CPP) jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: 052 13 00607 1 Chef för konfliktförebyggandeprogrammet (CPP). På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: 052 13 00607 1 Chef för konfliktförebyggandeprogrammet (CPP). Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Utredare inom enheten för sexuell hälsa och hivprevention- Solna
- Project Management (PM) IT Lead sökes till Scanias Projektkontor- Södertälje
- Fastighetsansvarig till enheten för internservice- Stockholm
- Bemanningsassistent till vårdbemanning- Stockholm
- Kundtjänstmedarbetare på heltid till Boxers kundtjänst!- Stockholm
- Assistent sökes till pojke i Solna, 6 nätter per månad (aktiv natt)- Stockholm
- Volvo Car Mobility - Communications Director- Stockholm
- Signaltekniker- Stockholm
- Arbetskonsulent på Enheten för Arbetsrehabilitering- Södertälje
- Internationellt bolag söker norsktalande till kundcenter- Stockholm
Mer beskrivning
Utredare inom enheten för sexuell hälsa och hivpreventionFolkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Vi erbjuder attraktiva villkor och spännande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Myndigheten har omkring 490 anställda och bedriver verksamhet i Solna och Östersund. Utredare inom enheten för sexuell hälsa och hivprevention Har du kunskap och erfarenhet att hantera bidragsprocesser gärna inom området hivprevention och sexuell hälsa? Har du även arbetat med hbtq-relaterade frågeställningar? Då har vi tjänsten för dig! Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att röra enhetens arbete inom hivprevention och sexuell hälsa. Arbetet kommer att omfatta bidragshantering men även utredningsarbete inom ramen för det hbtq-strategiska arbetet. Därtill tillkommer sedvanliga myndighetsuppgifter såsom utredning och beredning av remisser, förfrågningar från aktörer och huvudmän inom området, kommunikation samt intern samverkan. Den här befattningen är placerad inom enheten för sexuell hälsa och hivprevention. Här arbetar idag 14 personer och enheten tillhör avdelningen för smittskydd och hälsoskydd. Din bakgrund och kompetens Krav för anställning Vi söker dig med högskoleutbildning inom ett för enheten relevant område. Du har god kunskap om och erfarenhet av arbete med hivprevention, sexuell hälsa och hbtq-frågor inom offentlig förvaltning. God erfarenhet av samverkan med olika aktörer såsom landsting, civila samhällets organisationer och andra myndigheter. Meriterande Vi ser positivt på om du har: ⢠erfarenhet av handläggning av bidrag, gärna till civila samhällets organisationer ⢠fördjupad kunskap om en eller flera prioriterade grupper för det hivförebyggande arbetet såsom män som har sex med män, personer som injicerar droger, migranter, transpersoner, personer med erfarenhet av sex mot ersättning samt personer som lever med hiv ⢠författat rapporter och hanterar svenska och engelska väl i tal och skrift ⢠erfarenhet av allmänt utredningsarbete såsom beredning av underlag, remisshantering, omvärldsbevakning ⢠erfarenhet av projektledning. Dina egenskaper Som utredare inom hivprevention behöver du ha både god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga. Du ska kunna driva ett självständigt arbete samt trivas med att arbeta i en flexibel och föränderlig miljö. Om anställningen Du kommer att anställas som utredare med placering på vårt kontor i Solna. Befattningen är en tillsvidare anställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Om enhetens uppdrag Folkhälsomyndigheten ansvarar för nationell samordning, uppföljning och kunskapsuppbyggnad utifrån den nationella strategin för området hiv och vissa andra smittsamma sjukdomar samt utifrån regeringsuppdrag inom området sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter. Folkhälsomyndigheten har även uppdrag inom ramen för den nationella hbt-strategin samt mäns våld mot kvinnor. För det hivpreventiva arbetet finns uppdrag och förordningar för att fördela medel framförallt till civilsamhällets organisationer, på nationell och regional/lokal nivå. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Louise Mannheimer, telefon 010-205 27 13 alt 0707-48 65 53. Fackliga företrädare är för SACO Jim Werngren, telefon 010-205 24 79, och för ST Anita Ekner, telefon 010-205 24 50. Vi undanber oss erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering. Ansökan Välkommen med din ansökan som utredare inom hiv-prevention hos oss! Ansök senast 2018-06-14 via myndighetens hemsida. Arbetsgivarens diarienummer: 01554-2018-2.1.1
Företag: Folkhälsomyndigheten
Ort: Solna
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Utredare inom enheten för sexuell hälsa och hivprevention jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utredare inom enheten för sexuell hälsa och hivprevention
Project Management (PM) IT Lead sökes till Scanias Projektkontor
Vi söker en ansvarsfull och driven PM IT ledare för Scanias projektkontor som ska leda arbetet med att förvalta och förbättra IT lösningar för Scanias alla projektverksamheter.  Scanias Projektkontor leder företagets tvärfunktionella utvecklingsprojekt, från koncept till industrialisering av färdiga lastbilar, bussar, motorer, tjänster m.m. Vi leder också projekt inom andra för Scania centrala områden, som t ex strategiska och förändringsprojekt. Vi arbetar parallellt med projekt i alla mognadsstadier, med deltagare från samtliga delar av företaget och inom koncernen.  För oss på projektkontoret innebär det en dynamisk miljö där olika frågeställningar och utmaningar ständigt dyker upp. Det ger dig som medarbetare på Projektkontoret möjlighet att utvecklas och få en unik helhetsförståelse för Scanias verksamhet. Avdelningen kännetecknas av en stor framåtanda, driv och sammanhållning samt stor vilja att utvecklas både professionellt och som individer.  Dina uppgifter  Denna position, inom Projektkontorets verksamhetsutvecklingsgrupp, leder samarbetet mellan Projektkontorens verksamheter och företagets IT avdelning. Rollen innebär att vara projektkontorets gränssnitt mot IT avdelningen beträffande krav på och leveranser av IT-tjänster.  Den huvudsakliga uppgiften som PM IT Lead innefattar att förvalta befintliga system som ägs av projektkontoret samt att stödja projektledarna tvärs bolaget i dess användande. En lika viktig uppgift är att, baserat på funktionens behov, säkerställa att nya IT lösningar utvecklas, alternativt upphandlas, implementeras och förvaltas. Digitaliseringen och hemsida/webportal för PM funktionen är andra viktiga uppgifter inom projektkontoret. Utöver samarbetet med IT avdelningen förväntas att man har kontinuerlig samarbete med andra delar av koncernen som också arbetar med projektledning, som t.ex. R&D, marknad, försäljning, produktion och inköp.  Din profil  Vi söker Dig som har erfarenhet av att vara drivande gällande kravutveckling och implementering av systemstöd. Du behöver en bra förståelse för processer, informationsbehov och systemstöd för just projektledningsfunktionen. Vi tror att Du är ingenjör eller liknande med intressen inom IT, digitalisering, molnarkitekturer och andra IT tjänster. Dina erfarenheter i områden som till exempel projekt, produktutveckling, produktion, produktsamordning, inköp eller kanske utveckling av affärs/verksamhetsprocesser kommer till väl användning hos oss.  Som person är Du engagerad, analytisk, strukturerad och har en positiv problemlösande natur. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team med resultat och kund i fokus. Du är utåtriktad och har god förmåga att utveckla och upprätthålla ett brett kontaktnät på alla nivåer, samt är komfortabel med att presentera och rapportera inför grupper. Då vi arbetar i en föränderlig värld så behöver vi en person med god förmåga att snabbt kunna anpassa sig, ändra riktning och ta tag i nya oförutsedda utmaningar. Interkulturell kompetens och erfarenheter är av vikt. Detta är en ny position så vi söker en person som är bekväm med, och tar egna initiativ till, att utveckla positionen till att ge optimalt systemstöd till Scanias projektverksamhet. För mer information Kontakta Charlotte Fries Curatola +46855352939  eller Björn Malmgren +46855382489  Ansökan Välkommen med din ansökan, märkt Jobbid 20176788, senast den 14 juni. Vi ser fram emot din ansökan! Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2016 levererade vi 73 100 lastbilar, 8 300 bussar samt 7 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 104 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 46 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Volkswagen Truck & Bus. För ytterligare information, besök www.scania.com.
Företag: Scania
Ort: Södertälje
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Project Management (PM) IT Lead sökes till Scanias Projektkontor jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Project Management (PM) IT Lead sökes till Scanias Projektkontor
Fastighetsansvarig till enheten för internservice
Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt alla skol- ochverksamhetsformer inom skolväsendet i att lyckas med detta uppdrag. Skolverket erbjuder meningsfulla och stimulerande arbetsuppgifter samt ett omväxlande arbete med breda kontaktytor. Enheten för internservice ansvarar för att driva och utveckla myndighetens strategiska arbete inom lokaler och fysisk infrastruktur. Även funktioner såsom säkerhetsarbete, konferensstöd, växel och reception är uppgifter som vilar på enheten. Enheten tillhör avdelningen för verksamhetsstöd. Skolverket söker nu en fastighetsansvarig till enheten för Internservice. Om arbetet Rollen som fastighetsansvarig innebär att du har ett ansvar för de löpande och strategiska frågorna gällande lokaler och fastigheter. Du ser till att vi har ändamålsenliga, arbetsmiljövänliga och säkra lokaler. Arbetet innebär även att hyresförhandla och leta nya lokaler samt att ansvara för/projektleda förändringar, flyttar och ombyggnationer. Det ingår också att ha den löpande tillsynen att skötseln och underhållet av lokalerna efterlevs. Vidare ingår ett ansvar för budgetering och ekonomisk uppföljning av lokaler och drift i det dagliga arbetet. En stor del av arbetet är att ha daglig kontakt med våra hyresvärdar samt externa entreprenörer. Kvalifikationer Vi söker dig som har: ⢠minst fem års aktuell erfarenhet av en liknande roll som fastighetsansvarig ⢠relevant högskoleexamen ⢠erfarenhet av ekonomisk uppföljning och budgetering Det är meriterande att ha arbetat i en liknande roll med lokal- och fastighetsfrågor i offentlig verksamhet. Det är även meriterande med erfarenhet och vana av hyresförhandlingar, fastighetsekonomi och projektledning. Du har god förmåga att ta egna initiativ och arbeta självgående. Du är duktig på att snabbt kunna organisera och strukturera en mängd varierande arbetsuppgifter. Då arbetet till stor del innebär många kontakter både internt och externt är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga. Du är noggrann och är uthållig i dina uppdrag. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Upplysningar och ansökan Av din ansökan ska framgå år och månad för varje anställning samt en kortare beskrivning av arbetsuppgifterna. Tester kan komma att användas som en del av rekryteringsprocessen. I början av 2020 kommer hela Skolverket att flytta till nya lokaler i Solna Business Park. Sista ansökningsdag är den 10 juni 2018. Intervjuerna är inplanerade till vecka 23 och 24, processen beräknas vara klar innan midsommar. Vi ser gärna att tillträdet sker i början av hösten 2018. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten är en tillsvidareanställning, Skolverket tillämpar sex månaders provanställning. Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-5273 3167 (OFR/ST), Lisa Tönus 08-5273 3226 (Lärarförbundet), Ulrika Lindmark (Saco) 08-5273 3153 och Claes Prentius (Saco) 08-5273 3447. I denna rekrytering har Skolverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt från annonsförmedlare eller försäljare.
Företag: Skolverket
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Fastighetsansvarig till enheten för internservice jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Fastighetsansvarig till enheten för internservice
Bemanningsassistent till vårdbemanning
Vi söker Vårdlänken Bemanning & Rekrytering utökar och söker därför en driven bemanningsassistent/rekryterare med fokus och inriktning på bemanning och rekrytering av vård- och omsorgspersonal. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta i en växande organisation där det finns goda individuella utvecklingsmöjligheter. Du ska ha en vårdutbildning och gärna ha ett par års erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Som person ser vi gärna att du har en förmåga att se helheter och snabbt kan prioritera i ditt arbete. Du har lätt för att lära dig nya saker och har god datavana. Du gillar att arbeta under högt tryck och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Som person är du professionell, social och utåtriktad och har inga problem med att arbeta självständigt, lika så som i team. Du har ett kundorienterat förhållningsätt och gillar nya spännande utmaningar och ser dig själv som en problemlösare. Kännetecknande för oss på Vårdlänken är ett kundorienterat synsätt där varje medarbetares engagemang, arbetsglädje och förmåga att finna lösningar är avgörande för vår gemensamma framgång. När vi anställer lägger vi alltid stor vikt vid personlig lämplighet, så är du intresserad av att veta mer om tjänst så tveka inte att söka! Vi intervjuar löpande efter inkommande ansökningar. Arbetsuppgifter I ditt arbete ingår rekrytering, matchning och bemanning av uppdrag. Du ansvarar även för att skapa goda kontakter med våra kunder och anställda konsulter. Du kommer att arbeta i nära samarbete tillsammans med Vårdlänkens konsultchefer för att hitta det bästa bemmaningslösningarna. Resor kan förekomma när du besöker kunder och konsulter runt om i landet. Anställning Under ledning av konsultchef kommer du att vara delaktig i uthyrnings-och bemanningsdelen inom vård och omsorg. Din roll är att vidareutveckla vår verksamhet genom att rekrytera nya socionomer samt att ansvara för bemanning. Du kommer att sitta på vårt kontor i Danderyd tillsammans med ett härligt gäng, trevliga och ambitiösa kollegor. Tjänstegrad: 100 %. Arbetstid kontorstid. Måndag- fredag Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen âSkicka ansökanâ. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten var vänlig och kontakta kontaktpersonen för respektive annons. På vår hemsida http://vardlanken.se/lediga-jobb/ presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast. Om oss Vårdlänken Bemanning och Rekrytering hyr ut och rekryterar kompetent och kvalificerad personal så som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, socionomer samt övrig vård- och omsorgspersonal. Vi har över 20 års erfarenhet av bemanning inom vård och omsorg. Våra uppdragsgivare är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Det gör oss till helhetsleverantör inom vård- och omsorgsområdet. Läs mer om oss på vår hemsida www.vardlanken.se. Gå även in och gilla oss på Facebook www.facebook.com/vardlanken
Företag: AB Vårdlänken Bemanning & Rekrytering
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Bemanningsassistent till vårdbemanning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Bemanningsassistent till vårdbemanning
Kundtjänstmedarbetare på heltid till Boxers kundtjänst!
Om Tjänsten Brinner du för service och att hjälpa människor med deras frågor? Trivs du med att arbeta problemlösande och att jobba mot uppsatta mål? Perfekt, då har vi tjänsten för dig! Swesale söker nu kundtjänstmedarbetare för kunds räkning. Vår kund sköter kundtjänsten åt ett antal välkända företag och de behöver nu kundtjänstmedarbetare till bredbandsbolaget Boxer, en av de största aktörerna inom TV och bredband. Tjänsten ligger på 80-100% och inleds med en gedigen betald utbildning. Arbetstiderna är fördelade på är både vardagar och helger med rullande schema, kundtjänstens öppettider är 08.00-20.00. Som konsult är du anställd av Swesale men har goda möjligheter till en tillsvidareanställning hos vår kund på sikt. Dina Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak vara att ta emot inkommande samtal från befintliga kunder och svara på deras frågor och funderingar gällande bredband, beställningar eller tv. I tjänsten ingår även merförsäljning, vilket innebär att man i samtalet erbjuder aktuella kampanjer utifrån kundens behov. Detta är en perfekt chans att lära sig mer om merförsäljning men utan några krav! Arbetsplatsen är belagd i trevliga lokaler ca 5 minuters promenad från ST: Eriksplan. Avdelningen består av glada och trevliga medarbetare och det råder väldigt god stämning och sammanhållning på arbetsplatsen. Tjänsten erbjuder även goda utvecklingsmöjligheter inom företaget, så det är perfekt för dig som vill kickstarta din karriär! Din Profil Vi söker dig som: ⢠Gillar högt tempo och är stresstålig ⢠Är självgående och lösningsorienterad ⢠Är social och glad som drivs av att hjälpa andra människor. ⢠Bisitter goda kunskaper i det svenska och engelska språket. ⢠Visst tekniskt intresse är meriterande Vi söker dig som drivs av att arbeta mot uppsatta mål samt har en hög arbetsmoral. Det är meriterande att ha tidigare erfarenhet av service men det är främst din personlighet som är av vikt. Erbjudande Swesale erbjuder anställning efter kollektivavtal samt även friskvård för alla våra konsulter.. Alla anställningar inleds även med en 4 veckor betald introduktionsutbildning, vilket ger dig alla förutsättningar för att klara ditt kommande arbete med bravur. I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du bli en del av ett härligt team och ett framgångsrikt och stabilt företag med goda karriärmöjligheter. Ansökan Har du några frågor gällande tjänsten som kundsupport/kundtjänstmedarbetare eller vill ha mer information går det bra att kontakta Sofie Mortensen på sofie.mortensen@swesale.se. Detta är ett roligt uppdrag på en spännande och utvecklande arbetsplats! Sök tjänsten idag så kanske du blir nästa person vi anställer. Välkommen med din ansökan! Om Oss Swesale är ett nischat specialistvarumärke inom sälj och marknad. Företaget grundades 2005 av Dan Wikström och Robert Klatzkow, båda med mångårig bakgrund från Rekryterings-och Bemanningsbranschen. Swesale arbetar rikstäckande och genomför över 350 uppdrag årligen. Alla våra rekryterings- och konsultchefer har själva gedigen erfarenhet av att arbeta inom sälj och marknadsorganisationer. Tillsammans med vår kvalificerade rekryteringsprocess, våra nätverk och kraftfulla kanaler gör det att vi snabbt och effektivt säkerställer ett urval av marknadens bästa kandidater. www.swesale.se SÖKORD: kundservice, kundtjänstmedarbetare, kundtjänst, kundservicemedarbetare, inbound, service, kundsupport, kundbokare, mötesbokare, butik, ordermottagare, innesäljare, säljare, callcenter, telemarketing, TM, telefonförsäljare, telefonsäljare.
Företag: Swesale Rekrytering & Bemanning
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare på heltid till Boxers kundtjänst! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare på heltid till Boxers kundtjänst!
Assistent sökes till pojke i Solna, 6 nätter per månad (aktiv natt)
Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa personliga assistansen! Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag - och hjälpa våra kunder med precis den assistans de behöver. Vill du också göra skillnad? Vi söker en personlig assistent som vill arbeta natt varannan vecka till en glad och charmig 6-åring i Solna. Nattarbetet är av övervakande karaktär och du måste därför vara pigg och utvilad inför ditt arbetspass och känna dig trygg med att du kan vara vaken och alert hela natten. Arbetstiden är förlagd mellan kl. 22.00-07.30. Du kommer alltid att arbeta under udda veckor måndag till onsdag. Schemalagt 6 nätter per 4 veckor. Utöver ditt fasta schema är det viktigt att du kan täcka upp vid kollegors sjukdom. Egenskaper vi värdesätter är noggrannhet, flexibilitet och förmågan att samarbeta. Vi vill att du behärskar svenska språket i tal och skrift samt att du är helt rökfri. Positivt är även om du har god fysik samt om du har tidigare erfarenhet av matning och medicinering via peg. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kan vara en fördel, men det viktigaste är den personliga lämpligheten. Viktigt att veta är att familjen har en katt för dig som är djurallergiker. Tillträde sker v. 32 med introduktion under fyra nattpass. Varmt välkommen med din ansökan! Vid arbete med minderårig krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister. Ansök om ett sådant redan i samband med din ansökan genom att följa länken nedan. https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4429-LSS-belastningsregistret/
Företag: Assistans för dig i Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Assistent sökes till pojke i Solna, 6 nätter per månad (aktiv natt) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Assistent sökes till pojke i Solna, 6 nätter per månad (aktiv natt)
Volvo Car Mobility - Communications Director
THE IMPORTANCE OF THE ROLE The Communications Director position is a truly strategic position. Communications is a strategic tool as well as a lubricant to make change happen and to connect. We are looking for a Communications Director that strategically and consistently can lead our communications efforts in a truly innovative fashion.  INTERNAL COMMUNICATION â CULTURE & VALUES We are building a new company and culture across geographies. Your job is to secure that our company culture confidently sits on values and behaviours that are true to us. HR and Communications will always be partner in fostering the company culture â but individuals count as well! Structure as well as symbolic actions are important for people to buy in and become believers. In your position, you are expected to think ahead, to break with established formats of choice of channels and have an active and strident approach on how to interact, share, participate and deliver. Our company will scale across multiple countries in only a few years. We are seeking a person that has a global mindset. As U.S.A will be our first market from where we will grow, it will be an advantage if you have experience from the US market.   EXTERNAL COMMUNICATIONS - REPUTATION We are in the early days of building our legacy. Our future reputation depends on that we today and every day, treat our storytelling with great care and consciousness.  We will not seek a traditional way of communicating and not go the corporate route. Instead, we aim to communicate with authenticity and relevance directly to consumers, communities and partners. Our media communication should build on the same values and approach.  STAKEHOLDER PERSPECTIVE We want to become partners to cities. We believe in making consumers part of a movement â we are taking out cars of the transport equation, not adding. Sustainability is critical core value. Our Communications Director should be as comfortable in developing stakeholder strategies as coming up with ways to activate our brand across partners and stakeholders.  PERSONAL SKILLSET University degree, preferably in Communication We seek a multitalent. Structured and analytical on one hand. Creative and doer on the other. Equally interested in internal as well as external side of the job. Resourceful. Able to find solutions and courage to get going. Responsible and capable of critical mindset. Global personality, experience from start-up companies and well grounded in digital business models. We wish you to be native or very fluent in English, needed due to that first market out is US.  CHANCE TO GROW FOR THE RIGHT PERSON Great opportunity to build off individual skill set and interests. Communications is part of all aspects of our company and will be a critical part of our brand building.  Please apply before June 12th.
Företag: Volvo Car Corporation(Prd)
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Volvo Car Mobility - Communications Director jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Volvo Car Mobility - Communications Director
Signaltekniker
Infratek är en del av VINCI Energies â ett nätverk av 70 000 dedikerade kollegor världen över. Tillsammans jobbar vi för att göra strömförsörjningen säkrare och mer effektiv â från design till underhåll och drift. www.infratek.se www.vinci-energies.com Till Division Järnvägssystem, drift och underhåll samt projektverksamhet, söker nu Infratek signaltekniker till Hagalundsbangård och Stockholm Nord. Vi söker signaltekniker både nyexaminerade och med några års erfarenhet av branschen. Infratek söker signaltekniker Du kommer att arbeta med om- och nybyggnation samt med drift och underhåll inom järnväg. Du kan komma att ha beredskap för felavhjälpning där det inte är ovanligt med arbete både på helger och på nätter. Till största delen arbetar du utomhus, men flera arbetsuppgifter utförs också i olika teknikbyggnader. Arbetet som signaltekniker innebär ett tydligt säkerhetstänkande och ansvarstagande för dig själv, anläggningarna och individerna som utnyttjar dessa. Vem är du? För att trivas i den här rollen är du kundorienterad, flexibel och kan anpassa dig efter förändrade omständigheter utan att kompromissa med säkerhet och kvalitet. Du är självgående, handlingskraftig, noggrann och stresstålig. Vi värdesätter god social kompetens och kommunikationsförmåga liksom att du har ett personligt driv för att utvecklas. Du har eltekniskt gymnasium eller liknande. Du uppfyller de särskilda hälsokraven som gäller för säkerhetsarbeten på järnväg samt har B körkort. Du har dessutom trafikverkets grundläggande utbildning i signalteknik. Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. SISÄ-utbildning samt BSGS, BSG1, BSM85, BSM59, BSLIB är meriterande.  På Infratek är en kollega alltid nära och vi har kul tillsammans. Prestigelösheten och hjälpsamheten går som en röd tråd genom företaget och vi ställer upp för varandra och vill att det ska gå bra för alla. Medarbetarna har förtroende för den egna och kollegornas kompetens. Det är en förutsättning för den frihet och det ansvar som medarbetarna har och förväntas ta. Vi ser med stor ödmjukhet på jobbet som utförs och vet att det alltid finns mer att lära. Utmaningar och problem löser vi tillsammans. Det skapar bra team och glädje i arbetet. Oavsett roll arbetar vi med siktet inställt på leverans. Det finns en produktiv vilja i varje utförd uppgift, med nöjd kund och slutkund som det huvudsakliga målet. Ingen dag är den andra lik och variationen i arbetet gör att individen behöver och får utveckling för att möta framtiden. Välkommen med din ansökan redan idag, urvalet sker löpande!
Företag: Infratek Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Signaltekniker jobb, Signaltekniker Stockholm, Signaltekniker Infratek Sverige AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Signaltekniker
Arbetskonsulent på Enheten för Arbetsrehabilitering
En dag på jobbet  Du stödjer deltagare, utifrån deras egna önskemål att välja, skaffa och behålla arbete eller studier. Stödet utformas individuellt. Stor del av arbetet sker ute i samhället tillsammans med deltagaren. Att utveckla kontakter med olika arbetsgivare är en viktig del av arbetet. Vi använder stor delar av tiden ute, för att knyta kontakter med arbetsgivare och utveckla den egna matchningskompetensen. Metoden vi jobbar utifrån heter IPS (läs gärna mer om metoden på Socialstyrelsens hemsida).     Vem är du?   Vi tror att du är arbetsterapeut, beteendevetare eller har likvärdig kompetens. Vi fäster stor vikt till personlig lämplighet. Ett intresse för Arbetsrehabilitering enligt IPS-modellen är en förutsättning. En stor del av arbetet handlar också om att knyta kontakter med arbetsgivare. Egenskaper vi eftersöker är nyfikenhet, öppenhet och en positiv tilltro till deltagarnas möjligheter att arbeta eller studera. Har du också körkort är det ett plus!     Vi erbjuder dig  att arbeta i en engagerad, positiv och samarbetsfokuserad arbetsgrupp!   att jobba utifrån ett väl utvecklat program (IPS) för hur vi stödjer deltagare att välja, skaffa och behålla arbete eller studier!   metodhandledning både i grupp och individuellt!   Välkommen till oss!  Enheten för Arbetsrehabilitering erbjuder personer med psykisk ohälsa stöd för att komma tillbaka till arbete på olika sätt. Vi arbetar med Arbetsrehabilitering enligt IPS (evidensbaserad metod) som syftar till att stödja personer med psykisk ohälsa tillbaka till vanligt arbete eller studier. För deltagare som hellre vill praktisera finns också den möjligheten.  Vi har lokaler på Köpmangatan 3 i centrala Södertälje.      Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Företag: Södertälje kommun
Ort: Södertälje
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Arbetskonsulent på Enheten för Arbetsrehabilitering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Arbetskonsulent på Enheten för Arbetsrehabilitering
Internationellt bolag söker norsktalande till kundcenter
För en direktanställning hos vår kund söker vi norsktalande medarbetare till företagets kundcenter som servar den nordiska marknaden. Kunden är ett väletablerat internationellt bolag i Norrort. Vi söker dig som vill arbeta i en spännande roll i företagets nyetablerade kundcenter. Har du en hög servicekänsla och vill vara på en arbetsplats som kan ta tillvara på din potential? Har du arbetat med kundsupport, inköpsplanering, logistik eller liknande? I så fall vill vi gärna komma i kontakt med dig! Om tjänsten Du kommer att få vara delaktig i detta kundcenters nyetablering som har värdeskapande kundkontakt som ett viktigt mål. Med andra ord är god service gentemot företagets kunder i fokus. I denna spännande roll kommer du att arbeta dedikerat mot dina egna kunder. Företaget levererar produktionskritiskt material och det ligger också i rollens ansvar att säkerställa att rätt produkt levereras till slutkund i rätt tid. Rollen är bred och innefattar bland annat: * Att upprätthålla och underhålla goda relationer med kund * Proaktiv kundvård genom engagemang och tillgänglighet * Orderhantering * Proaktiv leveransuppföljning i samarbete med företagets transportorganisation * Uppdatera kundinformation * Tät dialog med andra avdelningar internt * Rådgivande merförsäljning till befintliga kunder * Vissa kund- och produktmöten på plats hos kund (kan innefatta ett fåtal resor per år) Vilka kunskaper krävs för att matcha tjänsten? Vi söker dig som talar och skriver det norska språket flytande. Då engelska är företagets koncernspråk så krävs goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Om du talar eller förstår något ytterligare skandinaviskt språk så är det meriterande. Du värderar kundrelationer högt och har en stor social kompetens. Du är van att arbeta självständigt, är servicemedveten och har förmågan att både se detaljer och att hålla ett helikopterperspektiv. Du drivs av att få hantera den variation av arbetsuppgifter som kommer på ditt bord under dagens gång, att prioritera bland dessa och är bekväm i att ta beslut. Erfarenhet från SAP är meriterande, liksom för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning exempelvis inom logistik, marknadsföring eller försäljning. Vad erbjuder tjänsten dig? Detta är en möjlighet för dig som vill bli en del av ett väletablerat bolag som vill satsa på dig som medarbetare och dörrarna står även öppna för om du på sikt vill utvecklas vidare inom företaget. Du får en introduktion av företaget och utbildning av deras produkter. Arbetsplatsen präglas av ett tätt samarbete och stor hjälpsamhet, en trevlig atmosfär med en stark lojalitet och ett starkt etiskt förhållningssätt genom starka kärnvärden. Vidare erbjuds friskvårdsbidrag, gym, fritidsaktiviteter, subventionerad lunch, samt fri parkering. Lön och övriga villkor enligt kollektivavtal. Kontaktperson Du söker tjänsten via ansökningslänken. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar denna väg. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Monique Klingberg på tfn 08-452 33 11. Välkommen med din ansökan!
Företag: Manpower AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Internationellt bolag söker norsktalande till kundcenter jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Internationellt bolag söker norsktalande till kundcenter
Söka jobb tips