4Finance AB jobb - lediga jobb

4Finance AB jobb 4Finance AB jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: 4Finance AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: 4Finance AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Kundtjänstmedarbetare- Stockholm

  2. Handläggningsassistent- Stockholm

  3. Kundtjänstmedarbetare- Stockholm

  4. ONLINE MARKETING SPECIALIST- Stockholm

  5. TRAINING MANAGER- Stockholm

  6. Inkassohandläggare- Stockholm

  7. Juristhandläggare inkasso- Stockholm

  8. Kontorsassistent/Receptionist- Stockholm

  9. Kundtjänstmedarbetare- Stockholm

  10. Online marketing specialist sökes- Stockholm

  11. Data Analyst- Stockholm

  12. Internal Trainer sökes- Stockholm

  13. Kundtjänstmedarbetare- Stockholm

  14. Kundtjänstmedarbetare- Stockholm

  15. Inkassohandläggare- Stockholm

  16. Kundtjänstmedarbetare- Stockholm

  17. Junior Online Marketing Specialist- Stockholm

  18. Debt Collection Team Manager- Stockholm

  19. Redovisningsekonom- Stockholm

  20. Junior Online-Marketing Specialist- Stockholm

  21. Kundtjänstmedarbetare sökes- Stockholm

  22. Inkassohandläggare sökes- Stockholm

  23. Compliance Officer- Stockholm

  24. Medarbetare till payments team- Stockholm

  25. Kundtjänstmedarbetare- Sollentuna

  26. Medarbetare till payments team- Stockholm

  27. Inkassohandläggare- Stockholm

  28. Kundtjänstmedarbetare- Stockholm

  29. Executive Assistant- Stockholm

  30. 4Spar söker Sparkontohandläggare!- Stockholm

  31. Inkassohandläggare- Stockholm

  32. DIGITAL MARKETING SPECIALIST- Stockholm

  33. Compliance Officer- Stockholm

  34. Redovisningsekonom/assistent till marknadsledare- Stockholm

  35. Business Analyst SE- Stockholm

  36. Executive HR assistant- Stockholm

  37. Inkassohandläggare- Stockholm

  38. Junior Risk Analyst- Stockholm

  39. Kundtjänstmedarbetare- Stockholm

  40. Junior Risk Analyst- Stockholm


Mer beskrivning

Kundtjänstmedarbetare
4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. Koncernen har idag över 1 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Flera nya intressanta marknader kommer att öppnas upp under de kommande åren. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Vårt dagliga arbete speglar konsekvent kundens behov och önskemål. På så sätt lägger vi grunden för en långsiktig relation till var enskild kund. Företagets grundläggande värderingar speglar vår dagliga verksamhet, företagskultur, attityd gentemot kunder, kollegor, chefer samt den övergripande organisationen. Vi tror för att bli framgångsrik måste man ha förmågan att tänka analytiskt, inneha god sammarbetsförmåga och snabbt kunna anpassa sig till nya situationer. En yrkesman/kvinna som är en del av ett resultatinriktat team utmärker sig i sin arbetsinsats. Vi åstadkommer detta genom att arbeta i team och mot gemensamma mål. En roll hos oss kommer att vara fylld av möjligheter då vår starka tillväxt öppnar upp för våra medarbetare att utvecklas snabbt i takt med att organisationen blir större och mer komplex. Tack vare våra framgångar kommer vi under augusti stärka vår kundtjänstavdelning med ytterligare 2 st medarbetare. Vi söker en person som är stresstålig, noggrann, lojal med en god förmåga att uttrycka sig i tal. Vi tror även att du som söker har en stor personlig drivkraft, initiativförmåga och har en gedigen förståelse för kundvård och sätter stort värde på att agera professionellt och serviceinriktat i din kontakt med kunder. Vi ser att du som söker har några års erfarenhet inom serviceyrken, tidigare arbete inom kundtjänst är meriterande. Språkkunskaper- mycket goda kunskaper inom Svenska och Engelska i både tal och i skrift. Du har goda datorkunskaper. Arbetsuppgifter består av: Vara behjälplig mot kunder via telefon, epost och chatt. Hantera inkommande låneansökningar. Hantera in- och utbetalningar. Du behöver inte ha någon tidigare utbildning då vi på plats utbildar dig inom service, finans och våra affärssystem. Ansökan skickas till cv@4finance.se gärna med bild. Markera ansökan med "kundtjänstmedarbetare" som rubrik när du skickar in din ansökan.
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-15
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare jobb, Kundtjänstmedarbetare Stockholm, Kundtjänstmedarbetare 4Finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare

Handläggningsassistent
4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. Koncernen har idag över 1 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Flera nya intressanta marknader kommer att öppnas upp under de kommande åren. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. En roll hos oss kommer att vara fylld av möjligheter då vår starka tillväxt öppnar upp för våra medarbetare att utvecklas snabbt i takt med att organisationen blir större och mer komplex. Vi söker en assistent som kan avlasta vår Inkassochef och vår Fraud Manager med diverse kontorssysslor. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Huvuduppgifter: Vi söker en assistent som kan bistå vår Inkassochef och vår bedrägeriansvariga i den dagliga rapporteringen vilket innebär insamling och sammanställning av statistik. Du ska även bistå med diverse kontorsysslor såsom att öppna inkommande post, registrera och arkivera dokument och andra vanligt förekommande assistentuppgifter. För rätt person med rätt driv kommer du även att få chansen att handlägga ärenden i sak. Du som söker bör ha följande egenskaper: Gymnasial utbildning Datorvana Vana vid administrativa arbetsuppgifter Bolaget har engelska som koncernspråk Meriterande är att du har djupare kunskaper i Excel. Meriterande är även inkassokunskap, ekonomi och/eller juridikkunskaper.
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Handläggningsassistent jobb, Handläggningsassistent Stockholm, Handläggningsassistent 4Finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Handläggningsassistent

Kundtjänstmedarbetare
4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. Koncernen har idag över 1 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Flera nya intressanta marknader kommer att öppnas upp under de kommande åren. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Vårt dagliga arbete speglar konsekvent kundens behov och önskemål. På så sätt lägger vi grunden för en långsiktig relation till var enskild kund. Företagets grundläggande värderingar speglar vår dagliga verksamhet, företagskultur, attityd gentemot kunder, kollegor, chefer samt den övergripande organisationen. Vi tror för att bli framgångsrik måste man ha förmågan att tänka analytiskt, inneha god sammarbetsförmåga och snabbt kunna anpassa sig till nya situationer. En yrkesman/kvinna som är en del av ett resultatinriktat team utmärker sig i sin arbetsinsats. Vi åstadkommer detta genom att arbeta i team och mot gemensamma mål. En roll hos oss kommer att vara fylld av möjligheter då vår starka tillväxt öppnar upp för våra medarbetare att utvecklas snabbt i takt med att organisationen blir större och mer komplex. Tack vare våra framgångar kommer vi under september/oktober månad att stärka vår kundtjänstavdelning med ytterligare 3 st medarbetare. Vi söker en person som är stresstålig, noggrann, lojal med en god förmåga att uttrycka sig i tal. Vi tror även att du som söker har en stor personlig drivkraft, initiativförmåga och har en gedigen förståelse för kundvård och sätter stort värde på att agera professionellt och serviceinriktat i din kontakt med kunder. Vi ser att du som söker har några års erfarenhet inom serviceyrken, tidigare arbete inom kundtjänst är meriterande. Språkkunskaper- mycket goda kunskaper inom Svenska och Engelska i både tal och i skrift. Du har goda datorkunskaper. Arbetsuppgifter består av: Vara behjälplig mot kunder via telefon, epost och chatt. Hantera inkommande låneansökningar. Hantera in- och utbetalningar. Hantera in- och utgående samtal. Du behöver inte ha någon tidigare utbildning då vi på plats utbildar dig inom service, finans och våra affärssystem. Ansökan skickas till cv@4finance.se gärna med bild. Markera ansökan med "kundtjänstmedarbetare" som rubrik när du skickar in din ansökan. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-03
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare jobb, Kundtjänstmedarbetare Stockholm, Kundtjänstmedarbetare 4Finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare

ONLINE MARKETING SPECIALIST
AS 4finance is a global company who works with an aim to provide our clients easy, fast and convenient access to financial services, and build a sustainable business with outstanding level of customer satisfaction. The company has successfully proven itself as a leader in dynamic short-term consumption financial markets in Northern Europe (at this moment company works in Latvia, Lithuania, Finland, Sweden, Denmark, Poland, Great Britain, Canada, Spain and Russia). One of the values of AS 4finance is its team- it consists of professional and talented people who use their full potential. We provide favorable work conditions and facilities for employee´s professional and individual growth. For more information about the company please visit www.4finance.com As a part of our expansion We invite you to join our team in position of ONLINE MARKETING SPECIALIST Education: - University degree, ideally with focus on Marketing, Business Administration, Economics. Languages: - Fluent English language skills. Experience: - At least one year of experience in both SEO and SEM, or at least three years in SEO or SEM. - Experience in promoting financial services is a benefit. Characteristics: - Innovative, precise, high sense of responsibility. - Capable of multi-tasking and coordinating several projects at once. - Excellent organizational skills and detail-oriented. - Ability to work independently and creatively with minimal supervision. - Self-starter with the ability to set and keep deadlines and commitments. - Excellent resource planning skills and high sense of responsibility. Specific requirements: - Individually qualified according to Google Certification program as plus. - Understanding of search engine rankings factors. - Excellent web etiquette as well as strong online and offline social skills is required. - Proficiency with Google tools - Analytics, Adwords as well as MS Excel and Word. HTML experience is a plus. Main functions: - Discuss and agree on yearly marketing plans and regular campaign plans with 4finance Group Chief Marketing Officer. - Develop and manage annual marketing budget ensuring effective control of results vs. spending monthly. - Ensure appropriate metrics are in place to measure the success of marketing initiatives. - Analyze campaign results, compile campaign case-study and share with Country Manager and Group marketing. - Manage and monitor pay-per-click campaign results, analyze key metrics, and optimize click-through and conversion rates. - Analyze, report campaign results and make recommendations for new campaigns to the Country Manager and the 4finance Group executive in on-line marketing. - Conduct keyword research and selection for pay-per-click campaigns and SEO projects. - Monitor, on an on-going basis, SEO results and manage projects to ensure continued high rankings. - Localize website to fit SEO and legal requirements. - Create SEO friendly content and build authority back-links from relevant places. - Work with web team and marketing team to ensure creative materials are in line with global branding. Please apply by submitting your CV and Motivation letter in English to cv@4finance.se with a note "ONLINE MARKETING SPECIALIST"
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-20
Sök fler jobb liknande: lediga ONLINE MARKETING SPECIALIST jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: ONLINE MARKETING SPECIALIST

TRAINING MANAGER
As 4finance is a global company who works with an aim to provide our clients easy, fast and convenient access to financial services, and build a sustainable business with outstanding level of customer satisfaction. The company has successfully proven itself as a leader in dynamic short-term consumption financial markets in Northern Europe (at this moment company works in Latvia, Lithuania, Finland, Sweden, Denmark, Poland, Great Britain, Canada, Spain and Russia). One of the values of 4finance is its team- it consists of professional and talented people who use their full potential. We provide favorable work conditions and facilities for employee´s professional and individual growth. For more information about the company please visit www.4finance.com As a part of our expansion We invite you to join our team in position of TRAINING MANAGER Training Manager of Sweden´s and Denmark´s operations Main Responsibilities: 1) To plan and monitor Training budget 2) To work on Customer Service and Debt Collection Department specialist knowledge improvement (including conducting internal trainings) 3) To conduct Newcomer Trainings and provide support within probation period 4) To manage administrative part of external trainings (apply for seminars and conferences as well as lead the selection process of external training provider) 5) To Support and coach local management in the areas of people management and knowledge improvement 6) To Conduct people management skill trainings for management team 7) To works as Lean philosophy ambassador in the entity 8) To share knowledge with other Company´s entities 9) Report to local and Group Management Main Requirements: 1) At least 3 year experience either in Training Area, experience in conducting trainings is expected 2) University degree in Psychology or Human resources (can be a student) or similar area 3) At least Basic understanding about Customer Service and Debt Collection processes, experience in provide trainings for one of these or both areas will be considered as advantage 4) At least basic understanding about coaching technique, experience in coaching will be considered as advantage 5) Good English language knowledge, knowledge of Danish will be considered as advantage 6) Good presentation and communication skills 7) Energetic, dynamic personality with initiative for constant improvements 8) Ability to travel (mostly to Denmark) Please apply by submitting your CV and Motivation letter in English to cv@4finance.se with a note "TRAINING MANAGER"
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-08
Sök fler jobb liknande: lediga TRAINING MANAGER jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: TRAINING MANAGER

Inkassohandläggare
4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Vi söker en inkassohandläggare till vår inkassoavdelning. Huvudarbetsuppgifter: Kontakta kund per telefon för att försöka träffa uppgörelser Svara på inkommande brev, samtal och e-mail Hantera kontakt med myndigheter Analysera och bedöma om nästa åtgärd Planera åtgärder och handläggningen årsvis Erfarenhet och bakgrund: Gymnasial utbildning Datorvana Erfarenhet vid inkassohandläggning sedan tidigare Meriterande är vana vid hantering av konsumentkrediter och kreditgivning Önskvärda egenskaper: Problemlösare Vi söker dig som är driven och analytiskt lagd. Då vi är en liten arbetsplats ska du vara flexibel och prestigelös och kunna rycka in där det behövs. Meriterande är om du har utbildning inom ekonomi/juridik Intervjuer och urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-16
Sök fler jobb liknande: lediga Inkassohandläggare jobb, Inkassohandläggare Stockholm, Inkassohandläggare 4Finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inkassohandläggare

Juristhandläggare inkasso
4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Vi söker en juristhandläggare till vår inkassoavdelning. Huvudarbetsuppgifter: Hantera tvistiga fordringar Upprätta domstolsinlagor, stämningar, yttranden m.m. Handha muntliga förberedelser, huvudförhandlingar och förlikningsförhandlingar Arbeta med telefonen som redskap för att kontakta kunder och myndigheter Verka som rådgivare gentemot övriga organisationen Erfarenhet och bakgrund: Jur.kand. examen Förhandlingsvana Datorvana 2-3 års erfarenhet från inkassobolag eller likvärdig verksamhet Meriterande är vana vid/kunskap om konsumentkrediter och kreditgivning. Önskvärda egenskaper: Vi söker dig som är driven och analytiskt lagd. Då vi är en liten arbetsplats ska du vara flexibel och prestigelös och kunna rycka in där det behövs. Förmåga att uttrycka dig klart och välformulerat i tal och skrift Intervjuer och urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-16
Sök fler jobb liknande: lediga Juristhandläggare inkasso jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Juristhandläggare inkasso

Kontorsassistent/Receptionist
4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Vi söker en kontorsassistent/receptionist till vårt kontor i Kista. Dina arbetsuppgifter består av bl.a.: Ta emot besökare Hålla lokalen representativ Posthantering Beställa och ordna med fika och lunch Ansvara för inköp av kontorsmaterial Avlasta bolagets chefer i det dagliga administrativa arbetet såsom scanning av dokument, bokning och förberedelser av möten. Se till att det löpande fungerar med leverantörer etc. Tidigare erfarenhet: Du som söker tjänsten får gärna ha tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en person som har en god servicekänsla, är noggrann och strukturerad, är administrativt lagd, har hög integritet, förmågan att ta sig an nya arbetsuppgifter, självgående och lätt för att samarbeta. För att trivas är det viktigt att du kan arbeta självständigt, har förmågan att prioritera väl och ser vad som behövs göras och får det gjort. Språkkunskaper- Mycket goda kunskaper inom Svenska och Engelska i både tal och i skrift. Du har goda datorkunskaper. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-16
Sök fler jobb liknande: lediga Kontorsassistent/Receptionist jobb, Kontorsassistent/Receptionist Stockholm, Kontorsassistent/Receptionist 4Finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kontorsassistent/Receptionist

Kundtjänstmedarbetare
Kundtjänstmedarbetare 4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Vi söker just nu kundtjänstmedarbetare. Arbetsuppgifter består av: Vara behjälplig mot kunder via telefon, epost och chatt. Hantera inkommande låneansökningar. Hantera in- och utbetalningar. Hantera in- och utgående samtal. Önskvärda egenskaper: Vi söker en person som är stresstålig, noggrann, lojal med en god förmåga att uttrycka sig i tal. Vi tror även att du som söker har en stor personlig drivkraft, initiativförmåga och har en gedigen förståelse för kundvård och sätter stort värde på att agera professionellt och serviceinriktat i din kontakt med kunder. Språkkunskaper- mycket goda kunskaper inom Svenska och Engelska i både tal och i skrift. Du har goda datorkunskaper. Du behöver inte ha någon tidigare utbildning då vi på plats utbildar dig inom service, finans och våra affärssystem. Men ser gärna att du som söker har några års erfarenhet inom serviceyrken, tidigare arbete inom kundtjänst är meriterande. Intervjuer och urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-18
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare jobb, Kundtjänstmedarbetare Stockholm, Kundtjänstmedarbetare 4Finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare

Online marketing specialist sökes
Verksamhetsbeskrivning 4finance is a market leading provider of short-term loans to customers throughout the world with recent expansions into new continents. Our rapid growth is a result of the careful attention paid to the needs of our customers together with a strong leadership and management team. Our customers are typically of young to middle age with average income who require a fast and convenient short-term financial solution. 4finance has provided more than three million loans to over two million customers. At 4finance, we are deeply aware that all our past achievements are based on our ability to attract and retain the right kind of people. That is why we are keenly focused on making 4finance something that people are proud to be a part of and something that contributes to their most important objectives and visions. We invest in skills and knowledge of our people. We focus only on what matters, making 4finance less formal, more flexible and thus productive. We operate over 10 countries. Arbetsuppgifter In close collaboration with Country manager and Group Marketing - Discuss and agree on yearly marketing plans and regular campaign plans with 4finance Group Chief Marketing Officer; - Develop and manage annual marketing budget ensuring effective control of results vs. spending monthly; - Ensure appropriate metrics are in place to measure the success of marketing initiatives; - Analyze campaign results, compile campaign case-study and share with Country Manager and Group marketing; Apply through our company websites https://join.4finance.com/VacancyDetails.aspx?FromSearch=True&MenuID=kShPQyPKb6o=&VacancyID=84 Attach CV in English Utbildning/Erfarenhet We appreciate if applicant has University degree, ideally with focus of Marketing, Business Administration or Economics. You should have fluent English and Swedish language. Ideal candidate has at least one year of experience in both SEO and SEM, or at least three years in SEO or SEM. Experience in promoting financial services is a benefit. Individually qualification according to Google certification program is a plus. Candidate should have understanding of search engine ranking factors, has excellent web etiquette as well as strong online and offline social skills. Proficiency with Google tools - Analytics, Adwords as well as MS Excel and Word is required. HTML experience is an advantage. As a person you are innovative, precise and have high sense of responsibility. You are able to do multi-tasking and coordinating projects at once. You should have excellent organizational skills and be detail-orientated. Due to nature of position you should also be able to work independently and creatively with minimal supervision, be self-starter with the ability to set and keep deadlines and commitments. Excellent resource planning skills are also needed to succeed in this position.
Företag: 4FINANCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-20
Sök fler jobb liknande: lediga Online marketing specialist sökes jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Online marketing specialist sökes

Data Analyst
Verksamhetsbeskrivning: 4finance is a market leading provider of short-term loans to customers throughout the world with recent expansions into new continents. Our rapid growth is a result of the careful attention paid to the needs of our customers together with a strong leadership and management team. Our customers are typically of young to middle age with average income who require a fast and convenient short-term financial solution. 4finance has provided more than three million loans to over two million customers. Arbetsuppgifter: We are currently seeking Data Analyst to join out professional team in Stockholm office. Main responsibilities: .Analysis of Group debt collection data; .Provide information to related departments in order to make operational decisions; .Forecast preparation and analysis of debt recovery trend; .Analysis of procedures and decision results; .Analysis of debtors behavior; .Prepare debtors scoring model. Utbildning/Erfarenhet: .University degree in business administration, economics, finance or mathematic .Experience in Data Analyst position; .Excellent MS Excel skills; .Experience with business analysis programs (will GoodData; Business Objects, SPSS, QlikView, Oracle Business Intelligence, etc.) will be considered as advantage; .Work experience in Debt Collection area will be considered as advantage; .Strong communication skills; .Well-built decision-making and problem solving skills; .High responsibility and preciseness; .Fluent Swedish and English language skills. We offer: .Dynamic and challenging work with ambitious and highly professional team; .International work experience in a rapidly growing company operating in an exciting and competitive industry; .Competitive remuneration package; .Supportive environment facilitating growth and achievement.
Företag: 4FINANCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 03-04
Sök fler jobb liknande: lediga Data Analyst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Data Analyst

Internal Trainer sökes
Verksamhetsbeskrivning 4finance is a market leading provider of short-term loans to customers throughout the world with recent expansions into new continents. Our rapid growth is a result of the careful attention paid to the needs of our customers together with a strong leadership and management team. Our customers are typically of young to middle age with average income who require a fast and convenient short-term financial solution. 4finance has provided more than three million loans to over two million customers. Arbetsuppgifter We are currently seeking Internal Trainer to join our professional team in Stockholm. Main Responsibilities: To plan and monitor Training budget To work on Customer Service and Debt Collection Department specialist knowledge improvement (including conducting internal trainings) To conduct Newcomer Trainings and provide support within probation period By need prepare and lead soft skill trainings for management team To manage administrative part of external trainings (apply for seminars and conferences as well as work with external partners) To Support management in Training issues To share knowledge with other Company's entities Reporting to local and Group Management Utbildning/Erfarenhet Main Requirements: At least 2 year experience either in Training Area, experience in conducting trainings will be considered as advantage University degree in Psychology , Human resources or other relevant field (can be a student) At least basic understanding about Customer Service and Debt Collection processes, experience in provide trainings for one of these or both areas will be considered as advantage Very good English knowledge. Good presentation and communication skills Energetic, dynamic personality with initiative for constant improvements. We offer you an environment where you can work together with professional and goal-orientated team members. We believe employees are our most valuable asset and therefore we are committed to support our employees to develop themself and grow inside the company.
Företag: 4FINANCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 03-04
Sök fler jobb liknande: lediga Internal Trainer sökes jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Internal Trainer sökes

Kundtjänstmedarbetare
Kundtjänstmedarbetare 4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Vi söker just nu kundtjänstmedarbetare. Arbetsuppgifter består av: Vara behjälplig mot kunder via telefon, epost och chatt. Hantera inkommande låneansökningar. Hantera in- och utbetalningar. Hantera in- och utgående samtal. Önskvärda egenskaper: Vi söker en person som är stresstålig, noggrann, lojal med en god förmåga att uttrycka sig i tal. Vi tror även att du som söker har en stor personlig drivkraft, initiativförmåga och har en gedigen förståelse för kundvård och sätter stort värde på att agera professionellt och serviceinriktat i din kontakt med kunder. Språkkunskaper- mycket goda kunskaper inom Svenska och Engelska i både tal och i skrift. Du har goda datorkunskaper. Du behöver inte ha någon tidigare utbildning då vi på plats utbildar dig inom service, finans och våra affärssystem. Men ser gärna att du som söker har några års erfarenhet inom serviceyrken, tidigare arbete inom kundtjänst är meriterande. Arbetstiderna är schemalagda under våra öppettider som är: Måndag-Fredag: 08:00- 21.00, Lördag-Söndag: 10.00-18.00. Intervjuer och urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 03-11
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare jobb, Kundtjänstmedarbetare Stockholm, Kundtjänstmedarbetare 4Finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nord europeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i bland annat Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Spanien, Ryssland, Nord Amerika. Arbetsuppgifter kommer består av bland annat: Att vara behjälplig mot kunder via telefon, epost och chatt, du kommer även hantera inkommande låneansökningar, hantera in- och utgående betalningar samt hantera in och utgående samtal. Önskvärda egenskaper: Vi söker en person som är stresstålig, noggrann, lojal med en god förmåga att uttrycka sig i tal. Vi tror även att du som söker har en stor personlig drivkraft, initiativförmåga och har en gedigen förståelse för kundvård och sätter stort värde på att agera professionellt och serviceinriktat i din kontakt med kunder. Vi ser även att du har goda datorkunskaper, samt att du har mycket goda kunskaper inom Svenska och Engelska i både tal och i skrift. Du behöver inte ha någon tidigare utbildning då vi på plats utbildar dig inom service, finans och våra affärssystem. Men ser gärna att du som söker har några års erfarenhet inom serviceyrken, tidigare arbete inom kundtjänst är meriterande. Intervjuer och urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Då vi vanligtvis får in en hel del ansökningar kan det vara så att vi inte hinner återkoppla till de kandidater som inte går vidare i rekryteringsprocessen.
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 04-14
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare jobb, Kundtjänstmedarbetare Stockholm, Kundtjänstmedarbetare 4Finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare

Inkassohandläggare
4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Vi söker en inkassohandläggare till vår inkassoavdelning. Huvudarbetsuppgifter: Kontakta kund per telefon för att försöka träffa uppgörelser Svara på inkommande brev, samtal och e-mail Hantera kontakt med myndigheter Analysera och bedöma om nästa åtgärd Planera åtgärder och handläggningen årsvis Erfarenhet och bakgrund: Gymnasial utbildning Datorvana Erfarenhet vid inkassohandläggning sedan tidigare Meriterande är vana vid hantering av konsumentkrediter och kreditgivning Önskvärda egenskaper: Problemlösare Vi söker dig som är driven och analytiskt lagd. Då vi är en liten arbetsplats ska du vara flexibel och prestigelös och kunna rycka in där det behövs. Intervjuer och urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Då intresset vanligtvis är stort kan det vara så att vi inte hinner att återkoppla till alla kandidater som inte går vidare i rekryteringsprocessen.
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-06
Sök fler jobb liknande: lediga Inkassohandläggare jobb, Inkassohandläggare Stockholm, Inkassohandläggare 4Finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inkassohandläggare

Kundtjänstmedarbetare
VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFF MED OSS PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN STOCKHOLM CITY! Tisdagen den 17 juni kl. 13.00. Adress: Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget. (uppgång Olof Palmes gata/Tunnelgatan). * 4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nord europeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i bland annat Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Spanien, Ryssland, Nord Amerika. Arbetsuppgifterna kommer att består av bland annat: Att vara behjälplig mot kunder via telefon, epost och chatt, du kommer även hantera inkommande låneansökningar, hantera in- och utgående betalningar samt hantera in och utgående samtal. Önskvärda egenskaper: Vi söker en person som är stresstålig, noggrann, lojal med en god förmåga att uttrycka sig i tal. Vi tror även att du som söker har en stor personlig drivkraft, initiativförmåga och har en gedigen förståelse för kundvård och sätter stort värde på att agera professionellt och serviceinriktat i din kontakt med kunder. Vi ser även att du har goda datorkunskaper, samt att du har mycket goda kunskaper inom Svenska och Engelska i både tal och i skrift. Du behöver inte ha någon tidigare utbildning då vi på plats utbildar dig inom service, finans och våra affärssystem. Men ser gärna att du som söker har några års erfarenhet inom serviceyrken, tidigare arbete inom kundtjänst är meriterande. Arbetstid/Varaktighet Arbetstider är schemalagd tid under våra öppettider, vardagar 8-21 samt helger 10-18.
Företag: 4FINANCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-03
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare jobb, Kundtjänstmedarbetare Stockholm, Kundtjänstmedarbetare 4FINANCE AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare

Junior Online Marketing Specialist
We are now seeking Junior Online Marketing Specialist to join our team in the Stockholm office. Ideal candidate has experience and knowledge of online advertising in particular SEO and SEM, also technical side. Applicants got knowledge of HTML and website design, publishing in WordPress, implement code and monitor campaign tracking. Applicant should have strong knowledge of Google Analytics, Webmaster tools, social media marketing and tactical execution of marketing through multiple channels (affiliate, search, email, website, direct mail, etc.). Applicant should be able to drive sales on company webpage, perform usability and (A/B - Multivariate) testing, write online ads and oversee marketing material production and handle Social media marketing. We appreciate if applicant has University degree, ideally with major in Marketing, Business Administration or Economics. Ideal candidate has experience in both SEO and SEM, also technical side. Experience in promoting financial services is a benefit. You should have fluent Swedish and good English language skills. Other languages are advantage. Experience in Photoshop, Dreamweawer, HTML and other editing programs is an advantage. Individual qualifications according to Google certification program is a plus. Candidate should have understanding of search engine ranking factors, has excellent web etiquette as well as good online and offline social skills. As a person you are innovative, precise and have high sense of responsibility. You are able to multi-task and you should have good organizational skills and be detail-orientated. 4finance is a market leading provider of short-term loans to customers throughout the world with recent expansions into new continents. Our rapid growth is a result of the careful attention paid to the needs of our customers together with a strong leadership and management team. Our customers are typically of young to middle age with average income who require a fast and convenient short-term financial solution. 4finance has provided more than three million loans to over two million customers. At 4finance, we are deeply aware that all our past achievements are based on our ability to attract and retain the right kind of people. That is why we are keenly focused on making 4finance something that people are proud to be a part of and something that contributes to their most important objectives and visions. *We invest in skills and knowledge of our people. *We focus only on what matters, making 4finance less formal, more flexible and thus productive. *With more than 10 offices across the globe, we enjoy working in a multicultural environment. *We are a growing company in an exciting industry. If you believe you are the right person please apply for this position by sending your CV to martin.minc@4finance.se. Commence date for this vacancy is the 1st of September 2014.
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Online Marketing Specialist jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Online Marketing Specialist

Debt Collection Team Manager
Verksamhetsbeskrivning: 4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Arbetsuppgifter: Your main duties will be to review existing practices and work strategically and operationally to improve these. You shape your own work and come up with concrete proposals on ways to enhance the short-term and long-term procedures. You coach, manage and develop an exciting team. You are responsibille for ensuring the quality and efficiency of the management of cases in the business area. You also analyze and track performance and efficiency as ell as have saff and budget responsibility for the operational debt collection operations. You should be able to develop, motivate and support staff group. You work also actively with business intelligence. You are welcome to send your application as soon as possible when selecting and interviewing will be ongoing! Your application documents should include resume and cover letter in English and those should be sent through our webpages. Utbildning/Erfarenhet: You should have degree in economics and/or law and relevant work experience at least 1 year in a senior position. Without degree you must have at least few years experience in senior position with proven track record. In your role as team leader, you are efficient and structured, you involve, collaborate, encourage and make others grow. You are passionate about what you do. We expect you to be able to grow as a Manager to our Debt Collection Department. Therefore you should have at least some experience in leader or managerial position. You are enterprising and want to take charge in an entrepreneurial environment. You should have strong commercial drive with a sense of what is driving value in the deal. Fluency in Swedish and English and Experience in Debt Collection are mandatory skills in order to succeed in this position. You should have proven experience in debt collection or similar and have good knowledge of the rules and laws of the subject .
Företag: 4FINANCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-30
Sök fler jobb liknande: lediga Debt Collection Team Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Debt Collection Team Manager

Redovisningsekonom
Verksamhetsbeskrivning: 4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Arbetsuppgifter: Vi söker en redovisningsekonom till vår ekonomiavdelning till vårt kontor i Kista. Huvudarbetsuppgifter: Grundläggande redovisningsuppgifter Lagstadgad rapportering Betalningar och finansiella rapporter Tillträde sker den 1 september 2014 men startdatum är förhandlingsbart. Intervjuer och urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Ansökan gör du via vår webbplats http://www.4finance.com/careers Utbildning/Erfarenhet: Erfarenhet och bakgrund: 5-7 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som redovisningsekonom företrädesvis inom finans- bank eller försäkringsbranschen Utbildning inom ekonomi och redovisning alternativt kunskaper förvärvade på annat sätt Meriterande är erfarenhet av lönehantering. Önskvärda egenskaper: Vi söker dig som är driven, flexibel och motiverad med vana att hantera arbetstoppar runt bl.a. bokslut. Du ska vara en lagspelare med hög organisationsförmåga och ha goda kunskaper i Excel.
Företag: 4FINANCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-30
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsekonom jobb, Redovisningsekonom Stockholm, Redovisningsekonom 4FINANCE AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsekonom

Junior Online-Marketing Specialist
Verksamhetsbeskrivning: 4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Arbetsuppgifter: We are now seeking Junior Online Marketing Specialist to join our team in Stockholm office. Ideal candidate has experience and knowledge of online advertising in particular SEO and SEM, also technical side. Applicants got knowledge of HTML and website design, publishing in WordPress, implement code and monitor campaign tracking. Applicant should have strong knowledge of Google Analytics, Webmaster tools, social media marketing and tactical execution of marketing through multiple channels (affiliate, search, email, website, direct mail, etc.). Applicant should be able to drive sales on company webpage, perform usability and (A/B - Multivariate) testing, write online ads and oversee marketing material production and handle Social media marketing. Utbildning/Erfarenhet: We appreciate if applicant has University degree, ideally with major in Marketing, Business Administration or Economics. Ideal candidate has experience in both SEO and SEM, also technical side. Experience in promoting financial services is a benefit. You should have fluent Swedish and good English language skills. Other languages are advantage. Experience in Photoshop, Dreamweawer, HTML and other editing programs is an advantage. Individual qualifications according to Google certification program is a plus. Candidate should have understanding of search engine ranking factors, has excellent web etiquette as well as good online and offline social skills. As a person you are innovative, precise and have high sense of responsibility. You are able to multi-task and you should have good organizational skills and be detail-orientated.
Företag: 4FINANCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-30
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Online-Marketing Specialist jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Online-Marketing Specialist

Kundtjänstmedarbetare sökes
Verksamhetsbeskrivning 4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Arbetsuppgifter Vi söker just nu kundtjänstmedarbetare. Arbetsuppgifter består av: Vara behjälplig mot kunder via telefon, epost och chatt. Hantera inkommande låneansökningar. Hantera in- och utbetalningar. Hantera in- och utgående samtal. Utbildning/Erfarenhet Önskvärda egenskaper: Vi söker en person som är stresstålig, noggrann, lojal med en god förmåga att uttrycka sig i tal. Vi tror även att du som söker har en stor personlig drivkraft, initiativförmåga och har en gedigen förståelse för kundvård och sätter stort värde på att agera professionellt och serviceinriktat i din kontakt med kunder. Språkkunskaper- mycket goda kunskaper inom Svenska och Engelska i både tal och i skrift. Du har goda datorkunskaper. Du behöver inte ha någon tidigare utbildning då vi på plats utbildar dig inom service, finans och våra affärssystem. Men ser gärna att du som söker har några års erfarenhet inom serviceyrken, tidigare arbete inom kundtjänst är meriterande. Intervjuer och urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen.
Företag: 4FINANCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-28
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare sökes jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare sökes

Inkassohandläggare sökes
Verksamhetsbeskrivning 4finance är ett bolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Arbetsuppgifter Huvudarbetsuppgifter: Kontakta kund per telefon för att försöka träffa uppgörelser Svara på inkommande brev, samtal och e-mail Hantera kontakt med myndigheter Analysera och bedöma om nästa åtgärd Planera åtgärder och handläggningen årsvis. Utbildning/Erfarenhet Erfarenhet och bakgrund: Gymnasial utbildning Datorvana Erfarenhet vid inkassohandläggning sedan tidigare Meriterande är vana vid hantering av konsumentkrediter och kreditgivning Önskvärda egenskaper: Problemlösare Du ska ha lätt för att uttrycka dig på svenska muntligt och skriftligt och önskvärt är även att du skriver och talar engelska obehindrat. Vi söker dig som är driven och analytiskt lagd. Då vi är en liten arbetsplats ska du vara flexibel och prestigelös och kunna rycka in där det behövs. Meriterande är om du har utbildning inom ekonomi/juridik Intervjuer och urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Då intresset vanligtvis är stort kan det vara så att vi inte hinner att återkoppla till alla kandidater som inte går vidare i rekryteringsprocessen.
Företag: 4FINANCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-14
Sök fler jobb liknande: lediga Inkassohandläggare sökes jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inkassohandläggare sökes

Compliance Officer
Verksamhetsbeskrivning 4finance är ett bolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Arbetsuppgifter Vi söker dig som har hög integritet och är analytiskt lagd. Då vi är en liten arbetsplats ska du vara flexibel och prestigelös i ditt sätt att arbeta. Huvudarbetsuppgifter: Säkerställa att bolaget arbetar efter aktuella regler, riktlinjer och policys genom bl.a.: Interna kontroller Hålla sig uppdaterad om nya eller reviderade lagar och regler Implementera nya rutiner i organisationen samt dokumentation av dessa Ge råd och utbilda organisationen Ansvara för kontakten gentemot Finansinspektionen. Utbildning/Erfarenhet Erfarenhet och bakgrund: Juristexamen Minst 3 års erfarenhet av compliancearbete Gärna erfarenhet från bank- och finansbranschen Förutom svenska ska du tala och skriva engelska obehindrat.
Företag: 4FINANCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-14
Sök fler jobb liknande: lediga Compliance Officer jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Compliance Officer

Medarbetare till payments team
4finance är ett bolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i bland annat Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Vi söker nu tre medarbetare till vårt payment team. Huvudarbetsuppgifter: Genomförande av utbetalningar Hantering av in- och utbetalningar Kontinuerliga bankavstämningar Övergripande tillsyn av godkända låneansökningar Grundläggande kundtjänstarbete såsom besvarande av telefonsamtal samt email Erfarenhet och bakgrund: Tidigare erfarenhet av arbete eller utbildning inom ekonomi- eller finansbranschen är direkt meriterande Datorvana är ett krav Förutom svenska ska du tala och skriva engelska obehindrat Fullständig gymnasiekompetens är ett krav Önskvärda egenskaper: Vi söker dig som har förmågan att tänka analytiskt, har god social förmåga och är målinriktad. Att kunna se egna lösningar på uppkommande problem och ha förmågan att alltid ligga ett steg före är också värdefullt. Du har ett naturligt logiskt tänkande och är nogrann i ditt arbete. Du trivs med att jobba med datorer som främsta verktyg men kan även se dig själv tillbringa en del tid i telefonsamtal med kunder. Arbetet består mestadels av enskilt arbete men även arbete i grupp förekommer. Du har även ett gott sinne för siffror och är intresserad utav ett arbete inom ett företag med stora utvecklingsmöjligheter. Vi söker dig som genom ett långsiktigt samarbete vill vara med och utveckla företaget mot framgång. Vårt payments team är ett nystartat projekt och du kommer därmed att vara delaktig i en helt ny del av bolaget. Detta ger även dig som anställd en chans att själv vara med och påverka och bygga upp teamet. Att tillsammans i ett resultatinriktad team jobba mot gemensamma mål tror vi är vägen mot framgång. Då vi är en liten arbetsplats ska du vara flexibel och prestigelös i ditt sätt att arbeta. Arbetet kommer att ske på rullande schema innehållandes både dag-, kväll- samt helgjobb. Intervjuer och urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Då vi vanligtvis får in en hel del ansökningar så hinner vi tyvärr inte återkoppla till de kandidater som inte går vidare i rekryteringsprocessen. Du är välkommen att maila in ditt personliga brev samt CV till nedanstående emailadress.
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-19
Sök fler jobb liknande: lediga Medarbetare till payments team jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Medarbetare till payments team

Kundtjänstmedarbetare
Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i bland annat Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt och har idag en ledande position inom sitt segment i alla de länder där bolaget verkar. Som kundtjänstmedarbetare på 4Finance AB kommer du att hantera all vår in- och utgående kommunikation med våra kunder via såväl telefon, email som chat. Du kommer att vara behjälplig mot våra nuvarande kunder i deras ärenden men kommer även att handlägga nya kundförfrågningar. Vi sätter stort värde i att du har god känsla för service, en administrativ ådra samt ett gott ordningssinne. För att bli en vinnare hos 4Finance AB ser vi att du är ambitiös, noggrann, social och lojal. I och med att du i ditt dagliga arbete kommer att hantera kommunikation med våra kunder såväl muntligen som skriftligen, ser vi att du talar flytande svenska och engelska samt har lätt för att uttrycka dig sakligt och korrekt. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet inom kundservice samt om du tidigare arbetat med konsumentkrediter och kreditgivning. Vi ser att du som söker har slutfört en gymnasial utbildning, har god datorvana samt att du drivs av att utvecklas som person. Vi erbjuder en snabbt växande internationell arbetsplats med högt i tak och goda möjligheter att själv få vara med och påverka bolagets framtida utveckling. Vi förespråkar initiativrikedom och öppenhet. Tjänsterna kommer att tillsättas löpande.
Företag: 4Finance AB
Ort: Sollentuna
Publicerad : 08-22
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare jobb, Kundtjänstmedarbetare Sollentuna, Kundtjänstmedarbetare 4Finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare

Medarbetare till payments team
4finance är ett bolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i bland annat Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Vi söker nu tre medarbetare till vårt payment team. Huvudarbetsuppgifter: Genomförande av utbetalningar Hantering av in- och utbetalningar Kontinuerliga bankavstämningar Övergripande tillsyn av godkända låneansökningar Grundläggande kundtjänstarbete såsom besvarande av telefonsamtal samt email Erfarenhet och bakgrund: Tidigare erfarenhet av arbete eller utbildning inom ekonomi- eller finansbranschen är direkt meriterande Datorvana är ett krav Förutom svenska ska du tala och skriva engelska obehindrat Fullständig gymnasiekompetens är ett krav Önskvärda egenskaper: Vi söker dig som har förmågan att tänka analytiskt, har god social förmåga och är målinriktad. Att kunna se egna lösningar på uppkommande problem och ha förmågan att alltid ligga ett steg före är också värdefullt. Du har ett naturligt logiskt tänkande och är nogrann i ditt arbete. Du trivs med att jobba med datorer som främsta verktyg men kan även se dig själv tillbringa en del tid i telefonsamtal med kunder. Arbetet består mestadels av enskilt arbete men även arbete i grupp förekommer. Du har även ett gott sinne för siffror och är intresserad utav ett arbete inom ett företag med stora utvecklingsmöjligheter. Vi söker dig som genom ett långsiktigt samarbete vill vara med och utveckla företaget mot framgång. Vårt payments team är ett nystartat projekt och du kommer därmed att vara delaktig i en helt ny del av bolaget. Detta ger även dig som anställd en chans att själv vara med och påverka och bygga upp teamet. Att tillsammans i ett resultatinriktad team jobba mot gemensamma mål tror vi är vägen mot framgång. Då vi är en liten arbetsplats ska du vara flexibel och prestigelös i ditt sätt att arbeta. Arbetet kommer att ske på rullande schema innehållandes både dag-, kväll- samt helgjobb. Kontoret är i nuläget beläget i Kista men planer på att kring årsskiftet flytta till de södra delarna av Stockholm finns. Intervjuer och urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Då vi vanligtvis får in en hel del ansökningar så hinner vi tyvärr inte återkoppla till de kandidater som inte går vidare i rekryteringsprocessen. Du är välkommen att maila in ditt personliga brev samt CV till nedanstående emailadress.
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-10
Sök fler jobb liknande: lediga Medarbetare till payments team jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Medarbetare till payments team

Inkassohandläggare
4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Vi söker 2 inkassohandläggare till vår inkassoavdelning. 4Finance är ett ungt och spännande företag som fortsätter att växa på marknaden och vi behöver nu förstärkning till vår inkassoavdelning. Vi vill möta de höga servicekrav som våra kunder ställer och söker två drivna inkassohandläggare. Som inkassohandläggare kommer du att vara företagets ansikte utåt och jobba med inkassoärenden samt inkommande och utgående samtal från kunder som har missat en eller flera inbetalningar. Målet är att tillsammans med kunden hitta den bästa lösningen! För att lyckas i rollen ser vi att du är effektiv, engagerad och ambitiös. Du drivs av att göra det lilla extra och gillar att anta nya utmaningar. Då vi är en liten arbetsplats ska du vara flexibel och prestigelös och kunna rycka in där det behövs. Huvudarbetsuppgifter: Kontakta kunder per telefon för att försöka träffa uppgörelse om betalning. Svara på inkommande brev, samtal och e-mail. Kontakt med myndigheter. Analysera och bedöma nästa åtgärd. Tillsammans med teamet Planera den årliga handläggningen. Erfarenhet och bakgrund: Gymnasial utbildning Datorvana Erfarenhet av inkasso- och kravhandläggning Önskvärda egenskaper: Du ska ha lätt för att uttrycka dig på svenska, både muntligen och skriftligen och önskvärt är även att du skriver och talar engelska obehindrat. Vi söker dig som är driven och analytiskt lagd. Meriterande är om du har utbildning inom ekonomi/juridik. Intervjuer och urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Då intresset vanligtvis är stort kan det vara så att vi inte hinner återkoppla till alla kandidater som inte går vidare i rekryteringsprocessen.
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-15
Sök fler jobb liknande: lediga Inkassohandläggare jobb, Inkassohandläggare Stockholm, Inkassohandläggare 4Finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inkassohandläggare

Kundtjänstmedarbetare
Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i bland annat Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt och har idag en ledande position inom sitt segment i alla de länder där bolaget verkar. Nu flyttar vi vår verksamhet till nya ljusa lokaler i Hammarby Sjöstad, nära Gullmarsplan. Som kundtjänstmedarbetare på 4Finance AB kommer du att hantera all vår in- och utgående kommunikation med våra kunder via såväl telefon, email som chat. Du kommer att vara behjälplig mot våra nuvarande kunder i deras ärenden men kommer även att handlägga nya kundförfrågningar. Vi sätter stort värde i att du har god känsla för service, en administrativ ådra samt ett gott ordningssinne. För att bli en vinnare hos 4Finance AB ser vi att du är ambitiös, noggrann, social och lojal. I och med att du i ditt dagliga arbete kommer att hantera kommunikation med våra kunder såväl muntligen som skriftligen, ser vi att du talar svenska och engelska samt har lätt för att uttrycka dig sakligt och korrekt. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet inom kundservice samt om du tidigare arbetat med konsumentkrediter och kreditgivning. Vi ser att du som söker har slutfört en gymnasial utbildning, har god datorvana samt att du drivs av att utvecklas som person. Vi erbjuder en snabbt växande internationell arbetsplats med högt i tak och goda möjligheter att själv få vara med och påverka bolagets framtida utveckling. Vi förespråkar initiativrikedom och öppenhet. Tjänsterna kommer att tillsättas löpande.
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-09
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare jobb, Kundtjänstmedarbetare Stockholm, Kundtjänstmedarbetare 4Finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare

Executive Assistant
Verksamhetsbeskrivning: 4finance är ett bolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. 4finance AB is part os an international 4finance Group company that is providing small loans. The Group operates successfully in northern Europe and is currently offering a loan service in 13 different countries, Our goal is to become the market leader in all our operating location. For more information 4finance-group can be found at www.4finance.com. Arbetsuppgifter Due to growth of our business we are looking a skilled and experienced Executive Assistant to join our team in Sweden. Job Description .Assist to CEO and COO in the various important and sensitive administrative functions .Arranges and coordinate meetings and conferences .Keep a record of all sensitive and important information safely and securely .To ensure full cycle of document management .Provide confidentiality at all times. Utbildning/Erfarenhet Skill Requirements .University degree in Law or Finance will be considered as advantage .At least 2 years previous experience in similar position .Excellent communication skills, both oral and written .High sense of responsibility, preciseness and ability to focus .Critical and independent thinking and ability to work under time pressure .Excellent Swedish and English skills .Very good knowledge in various MS Office applications (Excel, Power Point, Word) We are expecting your application and CV in English no latest than 2nd December 2014. Please note that we will fill the position as soon as we find suitable person. All application should be sent through our recruitment pages, we do not handle applications sent through email. 4finance Ltd is an international, 4finance Group, a company providing small loans. The Group operates successfully in northern Europe and is currently offering a loan service in 13 different countries, Our goal is to become the market leader in all our operating location. For more information 4finance-group can be found at www.4finance.com.
Företag: 4FINANCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-29
Sök fler jobb liknande: lediga Executive Assistant jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Executive Assistant

4Spar söker Sparkontohandläggare!
Inlåningsverksamheten 4Spar erbjuder i dagsläget marknadens i särklass mest attraktiva sparform. 4Spar riktar sig mot privatpersoner och erbjuder en enormt konkurrenskraftig ränta. Bolaget är en registrerad inlåningsverksamhet som har varit verksam på den svenska marknaden sedan år 2012. 4Spar är ett dotterbolag till det globala finansföretaget 4Finance AB. Koncernen har en historik av snabb tillväxt och har idag en ledande position inom sitt segment i alla de länder där bolaget verkar. Bolagen i den svenska delen växer och vi flyttar därför verksamheten till nya ljusa lokaler i Hammarby Sjöstad, nära Gullmarsplan. Vi erbjuder en snabbt växande internationell arbetsplats med högt i tak och goda möjligheter att själv få vara med och påverka bolagets framtida utveckling. Vi förespråkar initiativrikedom och öppenhet. Om Tjänsten? Vi planerar att utöka vår inlåningsavdelning med ytterligare en medarbetare inom 4Spar. Som sparkontohandläggare jobbar du med att nå uppsatta mål samt agerar som den huvudsakliga länken mellan företaget ut till kunderna. Du kommer att vara ansvarig för all kommunikation med våra kunder via telefon samt email. Du kommer att finnas behjälplig för våra redan befintliga kunder i deras ärenden men även handlägga nya kundförfrågningar. Du kommer även genomföra en hel del bakomliggande administrativt arbete såsom exempelvis registrering av in- och utbetalningar. Vem trivs här? Vi söker dig som är målinriktad och har förmågan att tänka analytiskt. Du har ett naturligt logiskt tänkande och är noggrann i ditt arbete. Vi sätter stort värde i att du har en god känsla för service, en administrativ ådra samt ett gott ordningssinne. Då vi är en liten arbetsplats ser vi att du är flexibel och prestigelös i ditt sätt att arbeta. För att bli en vinnare hos 4Finance AB ser vi att du är ambitiös, noggrann, social och lojal. Vi söker dig som: - Har arbetslivserfarenhet inom kundservice - Har goda datorkunskaper - Har utmärkta muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska - Har slutfört en gymnasial utbildning - Kan arbeta självständigt och är noggrann - Kan hantera många projekt samtidigt - Är trygg och trivs med kontakt med andra människor Arbetstider Arbetstiderna är förlagda på kontorstid, vardagar mellan kl. 8:00-17:00 Kontakt Tjänsten kommer att tillsättas löpande. Du är välkommen att maila in ditt personliga brev, CV samt en bild på dig själv till nedanstående e-mailadress.
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 11-04
Sök fler jobb liknande: lediga 4Spar söker Sparkontohandläggare! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: 4Spar söker Sparkontohandläggare!

Inkassohandläggare
Vi söker 2 inkassohandläggare till vår inkassoavdelning. 4Finance är ett ungt och spännande företag som fortsätter att växa på marknaden och vi behöver nu förstärkning till vår inkassoavdelning. Vi vill möta de höga servicekrav som våra kunder ställer och söker två drivna inkassohandläggare. Som inkassohandläggare kommer du att vara företagets ansikte utåt och jobba med inkassoärenden samt inkommande och utgående samtal från kunder som har missat en eller flera inbetalningar. Målet är att tillsammans med kunden hitta den bästa lösningen! För att lyckas i rollen ser vi att du är effektiv, engagerad och ambitiös. Du drivs av att göra det lilla extra och gillar att anta nya utmaningar. Då vi är en liten arbetsplats ska du vara flexibel och prestigelös och kunna rycka in där det behövs. Huvudarbetsuppgifter: Kontakta kunder per telefon för att försöka träffa uppgörelse om betalning. Svara på inkommande brev, samtal och e-mail. Kontakt med myndigheter. Analysera och bedöma nästa åtgärd. Tillsammans med teamet Planera den årliga handläggningen. Erfarenhet och bakgrund: Gymnasial utbildning Datorvana Erfarenhet av inkasso- och kravhandläggning Önskvärda egenskaper: Du ska ha lätt för att uttrycka dig på svenska, både muntligen och skriftligen och önskvärt är även att du skriver och talar engelska obehindrat. Vi söker dig som är driven och analytiskt lagd. Intervjuer och urval sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Då intresset vanligtvis är stort kan det vara så att vi inte hinner återkoppla till alla kandidater som inte går vidare i rekryteringsprocessen.
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-23
Sök fler jobb liknande: lediga Inkassohandläggare jobb, Inkassohandläggare Stockholm, Inkassohandläggare 4Finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inkassohandläggare

DIGITAL MARKETING SPECIALIST
KORT BESKRIVNING AV FÖRETAGET 4finance är ett bolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER Tasks In close collaboration with Country manager and Group Marketing Discuss and agree on yearly marketing plans and regular campaign plans with 4finance Group Chief Marketing Officer; Develop and manage annual marketing budget ensuring effective control of results vs. spending monthly; Ensure appropriate metrics are in place to measure the success of marketing initiatives; Analyze campaign results, compile campaign case-study and share with Country Manager and Group marketing; Independently Manage and monitor pay-per-click campaign results, analyze key metrics, and optimize click-through and conversion rates; Analyze, report campaign results and make recommendations for new campaigns to the Country Manager and the 4finance Group executive in on-line marketing; Conduct keyword research and selection for pay-per-click campaigns and SEO projects; Monitor, on an on-going basis, SEO results and manage projects to ensure continued high rankings; Localize website to fit SEO and legal requirements, create SEO friendly content and build authority back-links from relevant places; Work with Group marketing team to ensure both online and offline media creative materials are in line with global branding; Manage localization process of offline media campaigns - local copywriting, voice recording, pack-shot shot translation; Manage online charity project - acquisition of partners, management of participants, producing and seeding content in social networks. BESKRIVNING AV KVALIFIKATIONER Requirements We appreciate if applicant has University degree, ideally with focus of Marketing, Business Administration or Economics. You should have fluent English and Swedish language. Ideal candidate has at least one year of experience in both SEO and SEM, or at least three years in SEO or SEM. Experience in promoting financial services is a benefit. Individually qualification according to Google certification program is a plus. Candidate should have understanding of search engine ranking factors, has excellent web etiquette as well as strong online and offline social skills. Proficiency with Google tools - Analytics, Adwords as well as MS Excel and Word is required. HTML experience is an advantage. As a person you are innovative, precise and have high sense of responsibility. You are able to do multi-tasking and coordinating projects at once. You should have excellent organizational skills and be detail-orientated. Due to nature of position you should also be able to work independently and creatively with minimal supervision, be self-starter with the ability to set and keep deadlines and commitments. Excellent resource planning skills are also needed to succeed in this position.
Företag: 4FINANCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 01-08
Sök fler jobb liknande: lediga DIGITAL MARKETING SPECIALIST jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: DIGITAL MARKETING SPECIALIST

Compliance Officer
Verksamhetsbeskrivning: 4finance är ett bolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4spar. Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. Koncernen har idag en ledande position inom sitt segment i alla länder vi verkar på och så är även fallet vad gäller den svenska verksamheten. Titel: Compliance Officer Beskrivning av arbetsuppgifter: Huvudarbetsuppgifter: Säkerställa att bolaget arbetar efter aktuella regler, riktlinjer och policys genom bl.a.: Interna kontroller Hålla sig uppdaterad om nya eller reviderade lagar och regler Implementera nya rutiner i organisationen samt dokumentation av dessa Ge råd och utbilda organisationen Ansvara för kontakten gentemot Finansinspektionen Beskrivning av kvalifikationer: Erfarenhet och bakgrund: Juristexamen Minst 3 års erfarenhet av compliancearbete Gärna erfarenhet från bank- och finansbranschen Förutom svenska ska du tala och skriva engelska obehindrat Önskvärda egenskaper: Vi söker dig som har hög integritet och är analytiskt lagd. Då vi är en liten arbetsplats ska du vara flexibel och prestigelös i ditt sätt att arbeta.
Företag: 4FINANCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 01-08
Sök fler jobb liknande: lediga Compliance Officer jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Compliance Officer

Redovisningsekonom/assistent till marknadsledare
Vi söker en erfaren Redovisningsekonom/assistent till vårt svenska kontor beläget i Hammarby Sjöstad, Stockholm. Den vi söker kommer att rapportera direkt till vår Redovisningschef. Rollen innebär ett brett ansvar för den löpande redovisningen och löneadministrationen i 4finance AB samt vårt dotterbolag, 4Spar AB. Rollen innebär också att stötta resten av finansfunktionen med specifika redovisningsrelaterade uppgifter. Platsen kommer att tillsättas omgående. Ekonomifunktionen består idag av tre stycken anställda där teamkänslan är av största vikt. Presentation av 4finance AB 4finance är ett dotterbolag i en snabbväxande nordeuropeisk koncern. Koncernen har idag cirka 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i bl a Lettland, Finland, Sverige och Danmark. I Sverige marknadsför vi vara tjänster under varumärkena Vivus.se, Onea.se och 4Spar. Koncernen har en historik av snabb tillväxt vilket även är fallet i det svenska bolaget. 4finance AB har idag den ledande positionen inom sitt segment på den svenska marknaden. En roll hos oss kommer att vara fylld av möjligheter då vår starka tillväxt öppnar upp för våra medarbetare att utvecklas snabbt i takt med att organisationen blir större och mer komplex. Arbetsbeskrivning Ansvarig för löpande hantering och korrekt redovisningen i våra två svenska bolag. Detta innebär fullt ansvar för leverantörsreskontra, kundreskontra med tillhörande avstämningar, löneadministration samt korrekt bokning av alla övriga transaktioner inom bolaget. För rätt person finns det möjlighet att vara behjälplig i att årsbokslut, delårsbokslut och årsredovisningar upprättas i god tid före revision och rapportering. Att årligen upprätta och följa upp budgeten för våra bolag tillsammans med övriga medarbetare inom finansfunktionen. Profil/Utmaning Personen ska vara noggrann och driven med en hög servicekänsla samt kunna lösa uppgifterna självständigt. Samtidigt är förmågan att kommunicera med övrig ekonomipersonal i Sverige och i den globala koncernen av största vikt. De svenska bolagen har en nära dialog med sina koncernbolag så erfarenhet från arbete inom en global koncern är fördelaktig. Vi erbjuder dig en möjlighet till att utvecklas inom organisationen och växa in i mer ansvarsfull roll. Koncernspråket är engelska. Utbildning Kvalificerad Yrkeshögskoleexamen med inriktning mot redovisning eller motsvarande. Universitetsutbildning med fokus på redovisning/finansiering. Kandidat eller Magisterexamen är meriterande. Erfarenheter Du har minst 3 års erfarenhet av redovisning, revision eller motsvarande. En kombination av flera roller är meriterande då rollen är bred i sin utformning. Erfarenhet av att upprätta årsbokslut och årsredovisning för bolag är meriterande. Du har erfarenhet av löpande bokföring i ett medelstort eller stort bolag, där erfarenhet av hantering av redovisningsfrågor i en global koncern är meriterande. Du har goda kunskaper av löneadministration för tjänstemän inklusive tidrapportering. Du har god erfarenhet inom ett flertal olika ekonomisystem. Inom 4finance Group använder vi iScala som vårt redovisningssystem och Visma Lön för hanteringen av lönerna. Ansökan mailas till: leif.pettersson@4finance.se
Företag: 4Finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 02-10
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsekonom/assistent till marknadsledare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsekonom/assistent till marknadsledare

Business Analyst SE
Verksamhetsbeskrivning 4finance is a market leading provider of short-term loans to customers throughout the world with recent expansions into new continents. Our rapid growth is a result of the careful attention paid to the needs of our customers together with a strong leadership and management team. Our customers are typically of young to middle age with average income who require a fast and convenient short-term financial solution. At 4finance we are deeply aware that all our achievements are based on our ability to attract and retain the right kind of people. That is why we are keenly focused on making 4finance into an organization that our employees are proud to be a part of and something that contributes to their most important objectives and visions. We invest in skills and knowledge of our people, focus only on what matters, making 4finance less formal, more flexible and thus productive. With more than 10 offices across the globe, we enjoy working in a multicultural environment. Arbetsuppgifter We are seeking Business Analyst for a permanent and full-time position in 4finance AB, starting as agreed. The position is new and it is based in Sweden. As a Business Analyst you will be placed in business analysis department which main role is Customer Care, Debt Collection, Sales results, Marketing and data analysis, regular and ad-hoc reporting, KPIs creation, report automation in BI systems and data governance. You will work closely with Regional Manager and Group business analysis department. Responsibilities: - Report analysis of Sales results, Portfolio quality, Payment process, Product usage, Customer profile etc. - Prepare executive summaries, monthly and weekly comments - Search tendencies, create daily alerts and investigations - Find and comment on the reasons for the changes in product performance - Proactive diagnostic of data analysis - Deeper analysis for specific product performance, related problems or opportunities - Monitor and comment how business KPIs reach target We offer: - Dynamic and challenging work with ambitious and highly professional team - Work in a rapidly growing international company operating in an exciting and competitive industry - Competitive remuneration package - Supportive environment facilitating growth and achievement - Great office & coffee Please apply by submitting your CV and Motivation letter to cv@4finance.se with a note "BUSINESS ANALYST" no later than 28th February 2015. Utbildning/Erfarenhet Degree in economics, business, statistics or related area - Solid work experience in business analysis - Experience in work with reporting - Fluency in English and Swedish - Excellent computer skills (especially MS Excel) - Experience in work with Business Intelligence tools will be considered as an advantage - Experience in cooperating with the management is a plus - Preciseness, analytical mind, communication skills and ability to work both in team and individually
Företag: 4finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 02-12
Sök fler jobb liknande: lediga Business Analyst SE jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Business Analyst SE

Executive HR assistant
Verksamhetsbeskrivning 4finance is a market leading provider of short-term loans to customers throughout the world with recent expansions into new continents. Our rapid growth is a result of the careful attention paid to the needs of our customers together with a strong leadership and management team. Our customers are typically of young to middle age with average income who require a fast and convenient short-term financial solution. At 4finance we are deeply aware that all our achievements are based on our ability to attract and retain the right kind of people. That is why we are keenly focused on making 4finance into an organization that our employees are proud to be a part of and something that contributes to their most important objectives and visions. We invest in skills and knowledge of our people, focus only on what matters, making 4finance less formal, more flexible and thus productive. With more than 10 offices across the globe, we enjoy working in a multicultural environment. Arbetsuppgifter We are seeking Executve/HR Assistant for a permanent and full-time position in 4finance, starting as agreed. The position is new and it is based in Stockholm Sweden. The main role of the Executive and HR Assistant will be supporting Executives and HR Manager. Tasks will include managing CEO's and COO's calendars, making meeting and event arrangements, prepare reports, financial data and presentations, coordinate various office support services, ensure completion of paperwork, receive and redirect visitors. Selected person will manage recruitment advertisement, screen candidates and schedule interviews together with HR Manager and Department Managers. Selected person conducts internet research to locate potential candidates, assist with planning new employee orientation, compile materials and prepare offer letters. We offer you challenging work with possibility to career advancement. You will be part of ambitious and highly professional team in a rapidly growing international company operating in an exciting and competitive industry. We work in supportive environment facilitating growth and achievement and have great office and supportive colleagues. To apply, please send your CV and motivational letter in English by email to ann-maj.gajewski@4finance.com no later than 28th February 2015. Should there be any additional questions please do not hesitate to contact Ann-Maj Gajewski by email. Utbildning/Erfarenhet A successful candidate will have sensitivity of confidential matters, strong computer and Internet research skills, excellent interpersonal, communication and organizational skills, and ability to work well with internal and external clients and vendors. We work in multicultural environment so in addition to excellent Swedish person should have good English skills. We prefer the candidate to have experience in similar position and have a Bachelor's degree or equal. We expect candidate to have can-do -attitude and ability to work also independently.
Företag: 4finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 02-12
Sök fler jobb liknande: lediga Executive HR assistant jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Executive HR assistant

Inkassohandläggare
Kort beskrivning av företaget: 4finance is a market leading provider of short-term loans to customers throughout the world with recent expansions into new continents. Our rapid growth is a result of the careful attention paid to the needs of our customers together with a strong leadership and management team. Our customers are typically of young to middle age with average income who require a fast and convenient short-term financial solution. At 4finance we are deeply aware that all our achievements are based on our ability to attract and retain the right kind of people. That is why we are keenly focused on making 4finance into an organization that our employees are proud to be a part of and something that contributes to their most important objectives and visions. We invest in skills and knowledge of our people, focus only on what matters, making 4finance less formal, more flexible and thus productive. With more than 10 offices across the globe, we enjoy working in a multicultural environment. Beskrivning av arbetsuppgifter: Erfarenhet och bakgrund: Gymnasial utbildning Datorvana Erfarenhet av inkasso- och kravhandläggning Önskvärda egenskaper: Du ska ha lätt för att uttrycka dig på svenska, både muntligen och skriftligen och önskvärt är även att du skriver och talar engelska obehindrat. Vi söker dig som är driven och analytiskt lagd. Meriterande är om du har utbildning inom ekonomi/juridik. Jobb Kontakta kunder per telefon för att försöka träffa uppgörelse om betalning. Svara på inkommande brev, samtal och e-mail. Kontakt med myndigheter. Analysera och bedöma nästa åtgärd. Tillsammans med teamet Planera den årliga handläggningen. Beskrivning av kvalifikationer: 4Finance är ett ungt och spännande företag som fortsätter att växa på marknaden och vi behöver nu förstärkning till vår inkassoavdelning. Vi vill möta de höga servicekrav som våra kunder ställer och söker två drivna inkassohandläggare. Som inkassohandläggare kommer du att vara företagets ansikte utåt och jobba med inkassoärenden samt inkommande och utgående samtal från kunder som har missat en eller flera inbetalningar. Målet är att tillsammans med kunden hitta den bästa lösningen! För att lyckas i rollen ser vi att du är effektiv, engagerad och ambitiös. Du drivs av att göra det lilla extra och gillar att anta nya utmaningar. Då vi är en liten arbetsplats ska du vara flexibel och prestigelös och kunna rycka in där det behövs.
Företag: 4finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 03-31
Sök fler jobb liknande: lediga Inkassohandläggare jobb, Inkassohandläggare Stockholm, Inkassohandläggare 4finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inkassohandläggare

Junior Risk Analyst
Kort beskrivning av företaget: 4finance is a market leading provider of short-term loans to customers throughout the world with recent expansions into new continents. Our rapid growth is a result of the careful attention paid to the needs of our customers together with a strong leadership and management team. Our customers are typically of young to middle age with average income who require a fast and convenient short-term financial solution. 4finance has provided more than four million loans to over two million customers At 4finance we are deeply aware that all our achievements are based on our ability to attract and retain the right kind of people. That is why we are keenly focused on making 4finance into an organization that our employees are proud to be a part of and something that contributes to their most important objectives and visions. We invest in skills and knowledge of our people. See more about 4finance at www.4finance.com Beskrivning av kvalifikationer: We expect you to have university level degree in statistics, mathematics, economics or banking. You have 2-4 years of relevant experience preferably in building provision models. Knowledge in provision models with installment loan focus is an asset as well as knowledge in lending, credit risk management or financial management, preferably in financial institution. Proficiency in MS Office, ability to work with data-mining and business intelligence tools (such as SQL, SAS, Business Objects or Oracle) are needed in order to succeed in this role. You should have good understanding in lending and credit risk management field. In this role you also need to be initiative, have good communication skills and have ability to see the "big picture". Role requires also strong analytical (mathematics/statistics) background, detail orientated mindset, high sense of responsibility, preciseness and ability to concentrate. Since we work in multi-cultural environment you should be able to communicate with Swedish and English.
Företag: 4finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 04-13
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Risk Analyst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Risk Analyst

Kundtjänstmedarbetare
Kort beskrivning av företaget: Koncernen har idag över 2 000 000 kunder och bedriver sin verksamhet i bland annat Lettland, Litauen, Finland, Sverige, Danmark, Polen, Storbritannien, Spanien, Ryssland och Nordamerika. Koncernen har en historik av snabb tillväxt och har idag en ledande position inom sitt segment i alla de länder där bolaget verkar. www.vivus.se och www.4finance.com Beskrivning av arbetsuppgifter: Som kundtjänstmedarbetare på 4Finance AB kommer du att hantera all vår in- och utgående kommunikation med våra kunder via såväl telefon, email som chat. Du kommer att vara behjälplig mot våra nuvarande kunder i deras ärenden men kommer även att handlägga nya kundförfrågningar. Vi sätter stort värde i att du har god känsla för service, en administrativ ådra samt ett gott ordningssinne. För att bli en vinnare hos 4Finance AB ser vi att du är ambitiös, noggrann, social och lojal. I och med att du i ditt dagliga arbete kommer att hantera kommunikation med våra kunder såväl muntligen som skriftligen, ser vi att du talar flytande svenska och engelska samt har lätt för att uttrycka dig sakligt och korrekt. Vi erbjuder en snabbt växande internationell arbetsplats med högt i tak och goda möjligheter att själv få vara med och påverka bolagets framtida utveckling. Vi förespråkar initiativrikedom och öppenhet. Tjänsterna kommer att tillsättas löpande. Beskrivning av kvalifikationer: Meriterande är om du har tidigare erfarenhet inom kundservice samt om du tidigare arbetat med konsumentkrediter och kreditgivning. Vi ser att du som söker har slutfört en gymnasial utbildning, har god datorvana samt att du drivs av att utvecklas som person.
Företag: 4finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 04-14
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare jobb, Kundtjänstmedarbetare Stockholm, Kundtjänstmedarbetare 4finance AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare

Junior Risk Analyst
We are currently seeking Junior Risk Analyst to join out professional team in Stockholm office. Your tasks will include analyzing loan portfolio performance, managing provisioning methodology and performing regular impairment calculations as well as handle write-offs. You will be supporting Group's Risk Management on the development and implementation of credit scorecards. You will prepare and present regular financing and risk reports for local Management. You will be also in key role of supporting management in lending, credit risk management and financial management related issues. We offer you an environment where you can work together with professional and goal-orientated team members. We believe employees are our most valuable asset and therefore we are committed to support our employees to develop themselves and grow inside the company. We will also provide you proper working tools, induction and training as well as competitive salary package. Applications in English with CV should be sent through email to HR Manager Scandinavia ann-maj.gajewski@4finance.com no later than 31st August 2015. Position is filled as soon as we find the right person. We expect you to have university level degree in statistics, mathematics, economics or banking. You have 2-4 years of relevant experience preferably in building provision models. Knowledge in provision models with installment loan focus is an asset as well as knowledge in lending, credit risk management or financial management, preferably in financial institution. Proficiency in MS Office, ability to work with data-mining and business intelligence tools (such as SQL, SAS, Business Objects or Oracle) are needed in order to succeed in this role. You should have good understanding in lending and credit risk management field. In this role you also need to be initiative, have good communication skills and have ability to see the "big picture". Role requires also strong analytical (mathematics/statistics) background, detail orientated mindset, high sense of responsibility, preciseness and ability to concentrate. Since we work in multi-cultural environment you should be able to communicate with Swedish and English.
Företag: 4finance AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-06
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Risk Analyst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Risk Analyst


Sök lediga jobb 4Finance AB

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se