Academic Resource AB jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Academic Resource AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Academic Resource AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Sales Manager- Stockholm
- Ekonom med erfarenhet av redovisning- Lidingö
- Erfaren ekonomiassistent till IT-bolag- Stockholm
- Ekonomiassistent med erfarenhet av lön- Stockholm
- Account Manager till internationell koncern- Stockholm
- Eventkoordinator- Stockholm
- Webbkoordinator med projektledning erfarenhet- Stockholm
- Redovisningsekonom till Visma Sevices!- Stockholm
- Ekonomiassistent inom kredit till VISMA- Stockholm
- Ekonomiassistent inom krav inkasso till VISMA- Stockholm
- REDOVISNINGSEKONOM INOM LEVERANTÖRSRESKONTRA OCH- Botkyrka
- Vi söker juniora och seniora säljare!- Stockholm
- Löneadministratör/Ekonomiassistent rekryteras- Stockholm
- Erfaren Ekonomiassistent till IT-bolag- Stockholm
- Redovisningsekonom till företag i City- Stockholm
- Ekonomiassistent inom reskontra- Stockholm
- Controller sökes till spännande företag!- Stockholm
- Ekonomiassistenter inom leverantörsreskontra- Stockholm
- Vi söker en Receptionist för kunds räkning- Stockholm
- Orderhanterare för kunds räkning- Stockholm
- REDOVISNINGSEKONOM- Stockholm
- REDOVISNINGSEKONOM till VISMA Services- Stockholm
- Vi söker en CADM kandidat- Stockholm
- Ekonomiassistenter inom leverantörsreskontra- Stockholm
- Ekonomiassistent inom reskontra- Stockholm
- Redovisningsekonom till spännande bolag- Stockholm
- Dokumentadministratör/Processgranskare- Stockholm
- Account Manager inom Canon- Stockholm
- Customer sales support- Stockholm
- Vi söker en Receptionist för kunds räkning- Stockholm
- Ekonomiansvarig till företag inom Bygg & Anläggn- Haninge
- REDOVISNINGSEKONOM till spännande bolag- Stockholm
- REDOVISNINGSEKONOM till företag i City- Stockholm
- LÖNEADMINISTRATÖRER SÖKES!- Stockholm
- Medicinsk sekreterare- Stockholm
- Kommunikativ löneadministratör till stort bolag- Solna
- Webmaster till Dometic Group- Stockholm
- Ekonomiansvarig till företag- Stockholm
- Redovisningsekonom till Fackförbundet ST- Stockholm
- Nu söker vi duktiga ekonomiassistenter- Stockholm
Mer beskrivning
Sales ManagerABEM Instrument AB ? Direct Sales Worldwide Guideline, a global leader in geophysics and geotechnology, converts advanced technology into applicable practical solutions to everyday, societal and global problems. We work primarily in three global growth areas: mapping of bodies of water, environmental and geological risks, and infrastructure, but our total solutions are also used for purposes such as archeology, accident investigations, crime scene investigations and natural resource exploration. Sales Manager Purpose:Second line contact for potential clients, evaluate, develop and close direct sales. Duties: -Reply to prospect inquiries, evaluate and identify action(s) needed to close deal. -Issue and follow up of quotations -First line Support and Management for/of distributors -Strategic active new lead generation and market development -Continuous contact with leads and activate ?sleeping? leads -Bid management Qualification: -Minimum 3-5 year experience of international sales -Preferably experience of managing of large project bids -Service and sales minded with client focus -Proven closing ability -Fluent speaking/writing in Swedish and English, good knowledge in Spanish Are you interested? Please attach your application.
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Sales Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sales Manager
Ekonom med erfarenhet av redovisning
Academic Resource AB är ett bemanningsföretag med vision att vara en naturlig länk mellan näringsliv och Sveriges akademiker. Vi har akademiker i alla åldrar, både under studier samt personer med avklarade studier och flera års arbetserfarenhet. Vi söker för kunds räkning en självgående ekonom, det är till en början ett konsultuppdrag på heltid under 2 månader med möjlighet till överrekrytering. Vår kund är verksam inom logistik- och kundservicebranschen. Då de har inlett ett nytt projekt söker de en ekonom som självständigt ska sköta redovisningen för detta. Du kommer att rapportera till ekonomichefen och du kommer som ensam ekonom i projektet sköta arbetsuppgifterna helt på egen hand. Dina arbetsuppgifter: - Leverantörsreskontra - Betalningar - Kundreskontra samt fakturering - Löpande redovisning - Balansavstämningar - Enklare analyser Din profil: Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter och är helt självgående i dessa. Har du tidigare arbetat i Visma Business ses det som meriterande. Då det är en självständig roll krävs det att du klarar av alla bitar i ett bolag själv. Som person är du strukturerad och driver själv på dina egna processer, vidare är du engagerad och energisk i ditt arbete. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som startar omgående eller i augusti och inledningsvis pågår i 2 månader, med möjlighet till överrekrytering med placering på Lidingö dit det finns goda kommunikationer. Låter tjänsten som något för dig? Sök tjänsten via vår hemsida, klicka på sök jobb. Ange referensnummer: ekap13 Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. We take you further!
Företag: Academic Resource AB
Ort: Lidingö
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonom med erfarenhet av redovisning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonom med erfarenhet av redovisning
Erfaren ekonomiassistent till IT-bolag
Academic Resource AB är ett bemanningsföretag med vision att vara en naturlig länk mellan näringsliv och Sveriges akademiker. Vi har akademiker i alla åldrar, både under studier samt personer med avklarade studier och flera års arbetserfarenhet. Om tjänsten Vi söker för kunds räkning en erfaren ekonomiassistent. Vår kund är ett IT-bolag som erbjuder IT-lösningar med både produkter och tjänster. Företaget har ca 80 anställda och kontoret ligger i Sundbyberg. På ekonomiavdelningen arbetar idag 2 personer som rapporterar direkt till ekonomichefen. Bolaget expanderar och är i behov av ytterligare en ekonomiassistent. Dina arbetsuppgifter: - Löpande redovisning - Kundreskontra - Leverantörsreskontra - Löner - Skatter/moms - Avstämningar Din profil: Vi söker dig som har mycket goda kunskaper inom ekonomi och är helt självgående i ovanstående uppgifter. Du har minst 5 års erfarenhet eller mer från en liknande roll som ekonomiassistent/redovisningsassistent. Det är meriterande om du har erfarenhet inom koncernredovisning och gärna från affärssystemet Navision. Som person är du positiv, prestigelös och lösningsorienterad. Vidare är du flexibel och har en god samarbetsförmåga. Bolaget är mitt uppe i arbetet att effektivisera processerna på ekonomiavdelningen vilket innebär att du kommer att vara en viktig person i utvecklingsarbetet. Vi ser därför gärna att du har erfarenhet från förändringsarbete och trivs med att arbeta i en ombytlig miljö. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid som startar i mitten av augusti med start omgående och med stor möjlighet till överrekrytering. Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att söka den via vår hemsida, www.academicresource.se. Klicka på sök jobb och ange referensnummer: ITek13 Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. We take you further
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren ekonomiassistent till IT-bolag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren ekonomiassistent till IT-bolag
Ekonomiassistent med erfarenhet av lön
Ekonomiassistent med erfarenhet av lön rekryteras till Fackförbundet ST! Academic Resource AB är ett bemanningsföretag med vision att vara en naturlig länk mellan näringsliv och Sveriges akademiker. Vi har akademiker i alla åldrar, både under studier samt personer med avklarade studier och flera års arbetserfarenhet. Fackförbundet ST är en facklig organisation för de anställda inom statliga verksamheter såsom myndigheter, affärsverk och statliga bolag. ST har även medlemmar i privata företag. Läs mer om Fackförbundet ST på www.st.org. Fackförbundet ST söker nu en ekonomiassistent som har erfarenhet av att arbeta med lön. Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen där det i dagsläget arbetar 3 personer (ekonomichef, löneadministratör samt en ekonom), förbundet genomgår organisatoriska förändringar och behöver därmed stärka upp sin ekonomiavdelning med ytterligare en ekonomiassistent med lönekunskaper. Då förändringar är på gång kommer du ha en stor möjlighet att vara med och påverka dessa samt möjlighet att utforma rollen som ekonomiassistent. Ekonomisystemet som används är Pyramid och lönerna administreras i Agda. Du kommer att hantera ca 200 löner. Dina arbetsuppgifter: - Leverantörsreskontra - Avstämningar - Löneadministration - Löpande bokföring - Lagerredovisning - Avtalshantering Din Profil: Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av löneadministration och ekonomiuppgifter och som är självgående i ovanstående uppgifter. Som person är du initiativrik, snabblärd, ödmjuk och driven. Att arbeta i en föränderlig och flexibel miljö är något som motiverar dig. Vidare arbetar du strukturerat och är noggrann i ditt arbetssätt. Tidigare erfarenhet av lagerredovisning, Agda och Pyramid är mycket meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten är en rekrytering, heltid med start omgående. Fackförbundet sitter i lokaler på Östermalm. Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att söka den via vår hemsida, www.academicresource.se. Klicka på ?sök jobb? och ange referensnummer: eklön13 Skicka in din ansökan så fort som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående och både urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. We take you further
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent med erfarenhet av lön jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent med erfarenhet av lön
Account Manager till internationell koncern
Vi söker Account Managers till vår kund, som tillhandahåller lösningar för dokumenthantering. Företaget är väl etablerade internationellt med över 140 000 anställda och har sitt svenska huvudkontor i Stockholm. Du kommer att arbeta med försäljning av dokumenthanterare, skrivare och all typ av kringutrustning, såväl hård- som mjukvara. Din huvudsakliga uppgift som Account Manager är att planera, boka, genomföra och följa upp personliga kundbesök men även andra säljaktiviteter. Du är duktig på såväl uppsökande försäljning hos potentiella kunder och förädla befintliga kundrelationer. Vi söker dig som har: -Tidigare erfarenhet av försäljning B2B -God teknisk förståelse -Branscherfarenhet (meriterande) -Körkort -God förmåga att skapa goda relationer med våra kunder Som person är du: -Resultatinriktad -Strukturerad och proaktiv förmåga -Kommunikativförmåga -God förmåga att påverka, övertyga, argumentera och förhandla. Stämmer profilen in på dig? Sök tjänsten genom att skicka in ditt cv och personliga brev i ett och samma dokument via vår hemsida www.academicresource.se, klicka på Sök jobb och ange referensnamn: cnacc3.
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Account Manager till internationell koncern jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Account Manager till internationell koncern
Eventkoordinator
Är du en kreativ, entusiastisk eventkoordinator med sikte mot nya mål? Är du en självgående duktig kommunikatör och en bra samordnare? Då vill vi erbjuda dig ett utmanande arbete på ett starkt växande företag i en spännande bransch. Vi söker nu en ny medarbetare till vårt marknadsteam i Stockholm. Arbetsbeskrivning Som eventkoordinator kommer du att arbeta på marknadsavdelning med event, administration och samordning av olika aktiviteter och projekt. Du kommer i första hand att ansvara för att utveckla kundklubben. Detta innebär ansvar för planering, genomförande och uppföljning av event och kampanjer i kundklubben. I tjänsten ingår ansvar för nyhetsbrev, medlemsvård, hemsida, kontakt med samarbetspartners mm. Det är en bred tjänst där man måste kunna hålla bra ordning på detaljerna. Du kommer att vara en del av vårt marknadsteam och därför kommer du också att vara en resurs på vår marknadsavdelning i andra projekt som t ex mässor och kundaktiviteter. Arbetsuppgifterna kan komma att utökas eller förändras. Kompetenskrav Som framgångsrik eventkoordinator hos oss bör du ha en utbildning i marknadsföring och/eller kommunikation i grunden samt några års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter, gärna från en bransch med snabbrörliga konsumentvaror. Tidigare erfarenhet från medlemsklubb eller kundklubb är meriterande. Du måste vara van vid projektledarrollen och kunna driva dina projekt självständigt och ansvarsfullt. Du är en god kommunikatör och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är viktigt att du är van att skriva korta och säljande texter då det ingår i arbetet att producera informationsmaterial till olika projekt. Givetvis är du en utmärkt administratör och har bra ordning och reda. Körkort krävs för tjänsten. Du måste ha mycket god social kompetens, vara utåtriktad och samtidigt tycka att det är roligt att administrera och vara en del av ett aktivt team som håller högt tempo och tycker om att få saker att hända. Som person är du är målinriktad och initiativrik och har förmågan att arbeta välstrukturerat. För att trivas hos oss är det viktigt att du är flexibel, har hög arbetskapacitet och är prestigelös. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde omgående. Är du intresserad? Klicka på länken nedan och sök tjänsten via Academic Resource http://www.academicresource.se/Eventkoordinator.htm
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-20
Sök fler jobb liknande: lediga Eventkoordinator jobb, Eventkoordinator Stockholm, Eventkoordinator Academic Resource AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Eventkoordinator
Webbkoordinator med projektledning erfarenhet
Academic Resource söker för kunds räkning en webbkoordinator. Dometic Group är en leverantör av produkter för husvagnar, husbilar, bil, lastbilar och båtar. Vi säljer både till tillverkare och slutkonsument, dvs B2B och B2C. Dometic Group tillverkar även specialanpassade kylskåp för att hotellrum, safes, men också medicinskakylskåp och vinkylskåp. Luftkonditioneringar, kylskåp, markiser, spisar, sanitetssystem, belysning, elförsörjning, och säkerhetsutrustning, fönster, dörrar och annan. Dometic Group's produkter säljs i nästan 100 länder och tillverkas huvudsakligen i egna produktionsanläggningar runt om i världen. För mer information, www.dometicgroup.com Som webbkoordinator stöttar du kollegor med olika webbprojekt och sprider kunskapen om webbplattformen, både lokalt och globalt. Du vidareutvecklar webbplattformen genom att fånga upp krav från verksamheten, dokumenterar och utbildar. Vidare arbetar du med vidare utveckling av nya funktioner samt tester av dessa förändringar. Kontinuerligt arbetar du också med utrullning av nya webbplatser inom Dometic Group. I arbetsuppgifterna ingår bla att: -Projektledning i sammarbete med olika delar av organisationen (Marketing, IT, HR avdelning) samt externa system leverantörer (både i Sverige och utlandet). -Introducera och utbilda marknadsorganisationen i QBank och EPiServer. -Ta hand om inkommande supportärenden från EPiServer webbredaktörer -Hålla EPiServer utbildningar för editorer och skapa manualer -Uppdatera Corporate siten, dometicgroup.com, och koordinera med IR-ansvarig informations releaser -Administrera bildbanken och svara på inkommande frågor/supportärenden Erfarenhet -För att passa för rollen som webbkooordinator bör du ha kunskaper inom episerver som webbsystem. Vi tror också att du drivit liknande webbprojekt sedan tidigare och har en god teknisk förståelse -Troligtvis har du haft en liknande roll i något år sedan tidigare. För att lyckas i rollen krävs också att du är pragmatisk, lösningsorienterad, strukturerad, självgående och processorienterad. -Du har goda kunskaper i XML, HTML, informationssystem och import/export ur datasystem. -Eftersom Dometic är en global koncern är det vikigt att du behärskar både engelska och svenska utmärkt i tal och skrift Vem är du? -Du är en doer, som också är serviceorienterad och nyfiken. -Du har förmåga att sätta tydliga mål och leverera enligt plan -Du tycker om att ta ansvar. Du gillar att driva processer framåt -Du är noggrann och strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. -Du har en bra analytiskförmåga, gillar att få saker uträttade -Du trivs i ett högt arbetstempo. Övrigt Tjänsten är tillsvidare, dagtid och heltid. Tillträde snarast. Är du intresserad? Vänligen gå in via vår hemsida www.academicresource.se och sök tjänsten
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-17
Sök fler jobb liknande: lediga Webbkoordinator med projektledning erfarenhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Webbkoordinator med projektledning erfarenhet
Redovisningsekonom till Visma Sevices!
Academic Resource AB är ett bemanningsföretag med vision att vara en naturlig länk mellan näringsliv och Sveriges akademiker. Vi har akademiker i alla åldrar, både under studier samt personer med avklarade studier och flera års arbetserfarenhet. VISMA är en framgångsrik aktör inom outsourcing av ekonomi, lön och rådgivning för företag. De sköter hela eller delar av ekonomifunktionen åt mestadels stora bolag. Du kommer att som uthyrd via Academic Resource att på Visma Services arbeta med kompetenta, kunniga konsulter med fokus på internationella företag och deras krav på snabb rapportering samt kompetens inom redovisning. Dina arbetsuppgifter: - Löpande redovisning såsom löpande bokföring, reskontror och lön - Månadsavstämningar - Månads- och periodbokslut - Stötta i årsbokslut och upprätta årsredovisning - Kontrolluppgifter - Bolagsdeklaration/inkomstdeklaration (under handledning) - Löpande kontakt, konsultation och rådgivning mot kund Din profil: Vi söker dig som har mycket goda kunskaper inom redovisning och är självgående inom ovan nämnda arbetsuppgifter, du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom redovisning gärna från en redovisnings- eller revisionsbyrå. Mycket goda kunskaper i både Excel och engelska krävs samt att du ska kunna göra skatteberäkningar, det är meriterande om du har arbetat i systemet SAP. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som startar omgående och pågår fram till i höst ? med stor möjlighet till förlängning med placering i fräscha lokaler på Kungsholmen! Sök tjänsten via vår hemsida, klicka på sök jobb www.academicresource.se Ange referensnummer: redek13 Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. We take you further!
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsekonom till Visma Sevices! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsekonom till Visma Sevices!
Ekonomiassistent inom kredit till VISMA
"Visma är en ledande leverantör av tjänster inom ekonomi, redovisning och lönehantering samt tillhandahåller outsourcinglösningar för hela ekonomifunktioner. Vårt service center vid Stockholmskontoret som arbetar med komplexa redovisningslösningar för stora företag, etablerade i Sverige och utomlands, växer kraftigt och vi söker därför redovisningskonsulter och redovisningsekonomer." Inom service centret för stora företag arbetar mycket kompetenta och kunniga konsulter med fokus på kundernas krav på effektiv hantering med kunden i fokus, god service samt kompetens inom redovisning. Kunderna finns inom många branscher t ex industri-, handels- och tjänstesektorn. Rollen innebär ansvar för manuella kreditprövningar, kontroll och analys av kundens kreditrisker, kreditriskuppföljningen samt ha täta kontakter med kundens säljavdelning samt Business areas. Du bör ha gedigen kreditkompetens och har lång erfarenhet av detta, gärna från ett större bolag. Vidare bör du ha kunskaper om det nordiska regelverket inom kredit/inkasso. God engelska och svenska i skrift och tal är ett måste. Erfarenheter i SAP är högst meriterande. Personliga egenskaper som eftersöks är analytisk förmåga, hög integritet, ansvarstagande och att ha lätt att samarbeta med andra. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag, heltid med start inom kort. Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att söka den via vår hemsida, www.academicresource.se. Klicka på sök jobb och ange referensnummer VISMAKREDIT Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. We Take You Further Region Stocholm Affärsområde Ekonomi Typ av tjänst Heltid Referensnummer VISMAKREDIT
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-07
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent inom kredit till VISMA jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent inom kredit till VISMA
Ekonomiassistent inom krav inkasso till VISMA
Academic Resource AB är ett bemanningsföretag med vision att vara en naturlig länk mellan näringsliv och Sveriges akademiker. Vi har akademiker i alla åldrar, både under studier samt personer med avklarade studier och flera års arbetserfarenhet. Ekonomiassistent krav inkasso till VISMA Visma är en ledande leverantör av tjänster inom ekonomi, redovisning och lönehantering samt tillhandahåller outsourcinglösningar för hela ekonomifunktioner. Vårt service center vid Stockholmskontoret som arbetar med komplexa redovisningslösningar för stora företag, etablerade i Sverige och utomlands, växer kraftigt och vi söker därför redovisningskonsulter och redovisningsekonomer. Inom service centret för stora företag arbetar mycket kompetenta och kunniga konsulter med fokus på kundernas krav på effektiv hantering med kunden i fokus, god service samt kompetens inom redovisning. Kunderna finns inom många branscher t ex industri-, handels- och tjänstesektorn. Vi söker en person med god erfarenhet inom krav och inkasso, för att vara en del av krav/inkasso teamet på tre personer. Uppdraget går ut på att hantera krav och inkasso för en storkunds räkning. Volymerna och kundstocken för kunden är stor, vilket medför ett stabilt och relativt högt flöde på arbetsfall. De dagliga arbetsuppgifterna består av akutbevakning, hantering av inkasso, konkurshantering, hantering av kreditspärr samt support direkt till kunden. Nära samarbete med Kredit team förekommer. System som används SAP, Sergel Online, Soliditet. Krav/Inkasso teamet inom Accounts Receivable för kunden är en del av en outsourcinglösning där offshore verksamheten är belägen utomlands. Kontakter med offshore delen förekommer dagligen. God engelska är därför ett måste. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag, heltid med start efter sommaren eller enligt överenskommelse. Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att söka den via vår hemsida, www.academicresource.se. Klicka på sök jobb och ange referensnummer VISMAKRAV Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. We Take You Further
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-07
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent inom krav inkasso till VISMA jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent inom krav inkasso till VISMA
REDOVISNINGSEKONOM INOM LEVERANTÖRSRESKONTRA OCH
Du kommer att vara en del av ett glatt och trivsamt team på ekonomifunktionen om för närvarande fem personer där du har huvudansvaret för leverantörsreskontran. Det innebär att du arbetar i en bred roll med leverantörsreskontran samt med löpande bokföring och avstämningar. Arbetsbeskrivning I rollen som redovisningsekonom kommer du i huvudsak att arbeta med inriktning mot leverantörsreskontra. Vidare kommer du också att avlasta andra delar av ekonomiavdelningen vid behov. Följande arbetsuppgifter ingår i tjänsten: - Skanning och hantering av leverantörsfakturor. Organisationen konterar själva sina leverantörsfakturor men den person vi söker ska vara ett stöd till organisationen samt säkerställa att behörigheterna är korrekta i skanningssystemet. - Leverantörsbetalningar (svenska och utländska). - Löpande redovisning. - Avstämningar. ? Delaktighet i bokslut. Bakgrund Du ska ha några års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra och avstämningar. Du har god förståelse för redovisning och har möjlighet att se dina arbetsuppgifter i ett större perspektiv. Som person är du flexibel, noggrann och teamplayer. Vidare är du en god kommunikatör som är duktig på att etablera och upprätthålla goda relationer internt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att passa för tjänsten som redovisningsekonom hos oss ser vi att du har följande kvalifikationer: - Några års erfarenhet av leverantörsreskontra från större företag. - Utbildning inom företagsekonomi. - Goda kunskaper i svenska p g a kundkontakter samt goda kunskaper i engelska. För att trivas hos oss är du en person som tycker om att självständigt driva dina arbetsprocesser framåt, tar gärna egna initiativ och har lätt för att anpassa dig till olika situationer. Vi arbetar i SAP och vi använder Basware som skanningssystem. Om jobbet Uppdraget startar omgående och kommer att vara fram till årsskiftet 2013/2014. Tjänsten är på heltid. Kontoret är baserat i Tumba (ca 5 minuters promenadväg från Tumba pendeltågsstation). Ersättning Enligt överenskommelse.
Företag: Academic Resource AB
Ort: Botkyrka
Publicerad : 08-02
Sök fler jobb liknande: lediga REDOVISNINGSEKONOM INOM LEVERANTÖRSRESKONTRA OCH jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: REDOVISNINGSEKONOM INOM LEVERANTÖRSRESKONTRA OCH
Vi söker juniora och seniora säljare!
Academic Resource söker för kunds räkning juniora och seniora säljare. Som säljare kommer du att arbeta med att sälja olika IT-lösningar dels över telefon samt åka ut på möten och träffa kunder. Du kommer att arbeta efter budget, skriva offerter, uppföljning, samt hantera olika administrativa uppgifter. Som säljare ansvarar du för ett eget distrikt där du bokar in möten med kunder. Vi söker dig som är en driven person som är intresserad av försäljning. Här är snarare personlighet viktigare än erfarenhet. Det är därmed meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare men inget krav Är du intresserad av tjänsten? Vänligen sök tjänsten genom att klicka på länken och fyll i referensnamnet sälj13 genom att bifoga ditt CV och personligtbrev.http://www.academicresource.se/Vi-soker-juniora-och-seniora-saljare.htm
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-12
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker juniora och seniora säljare! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker juniora och seniora säljare!
Löneadministratör/Ekonomiassistent rekryteras
Löneadministratör/Ekonomiassistent rekryteras till Fackförbundet ST! Academic Resource AB är ett bemanningsföretag med vision att vara en naturlig länk mellan näringsliv och Sveriges akademiker. Vi har akademiker i alla åldrar, både under studier samt personer med avklarade studier och flera års arbetserfarenhet. Fackförbundet ST är en facklig organisation för de anställda inom statliga verksamheter såsom myndigheter, affärsverk och statliga bolag. ST har även medlemmar i privata företag. Läs mer om Fackförbundet ST på www.st.org. Fackförbundet ST söker nu en löneadministratör som även har erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration. Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen där det i dagsläget arbetar 3 personer (ekonomichef, ekonomiassistent/löneadministratör samt en ekonom). Vi söker en person som ska administrerar förbundets löner, men som också har kompetens att sköta avstämningar och löpande ekonomisk bokföring samt vara back-up för leverantörsreskontran. Förbundet genomgår organisatoriska förändringar och ett omfattande utvecklingsarbete. I utvecklingsarbetet kommer du ha stora möjlighet att vara med och påverka samt möjlighet att utforma innehållet i tjänsten. Du kommer att hantera ca 200 löner som administreras i Agda. Ekonomisystemet som används är Pyramid. Dina arbetsuppgifter: - Löneadministration - Avstämningar - Avtalshantering - Leverantörsreskontra - Löpande bokföring - Lagerredovisning Din Profil: Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av löneadministration och ekonomiuppgifter och som är självgående i ovanstående uppgifter. Som person är du initiativrik, snabblärd, ödmjuk och driven. Att arbeta i en föränderlig och flexibel miljö är något som motiverar dig och du arbetar gärna med utveckling och förbättringar. Vidare arbetar du strukturerat och är noggrann i ditt arbetssätt. Tidigare erfarenhet av lagerredovisning, Agda och Pyramid är mycket meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten är en rekrytering, heltid med start omgående. Fackförbundet sitter i lokaler på Östermalm. Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att söka den via vår hemsida, www.academicresource.se. Klicka på sök jobb och ange referensnummer: eklön13 Skicka in din ansökan så fort som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående och både urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan.
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-12
Sök fler jobb liknande: lediga Löneadministratör/Ekonomiassistent rekryteras jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Löneadministratör/Ekonomiassistent rekryteras
Erfaren Ekonomiassistent till IT-bolag
Rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen Stockholm City. Tunnelgatan 3, Stockholm. T-bana Hötorget. Tisdag den 3 september 2013 10.30-11.30 Tag med dig ansökningsbrev, CV/meritförteckning och förbered dig på en kortare jobbintervju. Beroende på hur många som kommer för att söka tjänsten får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. Vid denna rekryteringsträff kan det vara flera olika arbetsgivare som deltar, mer information om övriga företag hittar du på www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city. Academic Resource AB är ett bemanningsföretag med vision att vara en naturlig länk mellan näringsliv och Sveriges akademiker. Vi har akademiker i alla åldrar, både under studier samt personer med avklarade studier och flera års arbetserfarenhet. Erfaren ekonomiassistent till IT-bolag Vi söker för kunds räkning en erfaren ekonomiassistent. Vår kund är ett IT-bolag som erbjuder IT-lösningar med både produkter och tjänster. Företaget har ca 80 anställda och kontoret ligger i Sundbyberg. På ekonomiavdelningen arbetar idag 2 personer som rapporterar direkt till ekonomichefen. Bolaget expanderar och är i behov av ytterligare en ekonomiassistent. Dina arbetsuppgifter: - Löpande redovisning - Kundreskontra - Leverantörsreskontra - Löner - Skatter/moms - Avstämningar Din profil: Vi söker dig som har mycket goda kunskaper inom ekonomi och är helt självgående i ovanstående uppgifter. Du har minst 5 års erfarenhet eller mer från en liknande roll som ekonomiassistent/redovisningsassistent. Det är meriterande om du har erfarenhet inom koncernredovisning och gärna från affärssystemet Navision. Som person är du positiv, prestigelös och lösningsorienterad. Vidare är du flexibel och har en god samarbetsförmåga. Bolaget är mitt uppe i arbetet att effektivisera processerna på ekonomiavdelningen vilket innebär att du kommer att vara en viktig person i utvecklingsarbetet. Vi ser därför gärna att du har erfarenhet från förändringsarbete och trivs med att arbeta i en ombytlig miljö. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid som startar i september och med stor möjlighet till överrekrytering, tjänsten är placerad i Sundbyberg. Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att söka den via vår hemsida, www.academicresource.se. Klicka på "sök jobb" och ange referensnummer: ITek13 Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. We take you further
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren Ekonomiassistent till IT-bolag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren Ekonomiassistent till IT-bolag
Redovisningsekonom till företag i City
Vår kund är verksam inom flera olika branscher och har kontor centralt i Stockholm. De erbjuder rätt person ett självständigt och stimulerande arbete i en spännande koncern! Dina arbetsuppgifter: Som redovisningsekonom kommer du bli en del av en redovisningsgrupp på 13 personer. Du kommer ha fullt ansvar för några av bolagen inom koncernen och arbetar med all ekonomi i dessa bolag från ax till limpa. Vidare kommer du i ditt dagliga arbete att bidra till utveckling av nya rutiner och arbetssätt för redovisningen. Du rapporterar till redovisningschefen. Exempel på arbetsuppgifter: - Löpande bokföring, utredningar och redovisningsfrågor samt kontakt med driftschefer och andra i de bolag som redovisningen avser - Fakturering och uppföljning av kundreskontra - Avstämningar och periodiseringar - Moms- och skattefrågor - Självständigt förbereda och upprätta månads- och årsbokslut - Löpande support samt rapportering till Redovisningschefen Din profil: Du har några års erfarenhet av ovanstående uppgifter och är självgående i dessa. I denna roll trivs du som har lätt att få kontakt med människor och har ett samarbetsorienterat arbetssätt. Vidare är du resultatinriktad och lösningsfokuserad och kan arbeta självständigt inom givna ramar. Du har en stor drivkraft som hjälper dig i ditt dagliga arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från redovisningsbyrå och vana av att arbeta självständigt med hela det ekonomiska flödet i ett bolag. Rollen passar dig som är förändringsbenägen och dig som arbetar relationsskapande och trivs med många sociala kontakter. För att lyckas i rollen krävs att du har ett stort intresse för redovisning och bokslutsarbete med tillhörande rutiner och processer. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i Excel. Har du erfarenhet av Visma Control eller andra större ekonomisystem ses det som meriterande. Vi ser det som mycket positivt om du har intresset och förmågan att lyfta blicken och bidra till att de interna processerna i gruppen utvecklas och förbättras. Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli direkt anställd hos vår kund med placering i centrala Stockholm. Tjänstens omfattning är heltid med start i oktober. Sök tjänsten via vår hemsida, klicka på sök jobb www.academicresource.se Ange referensnummer: city13 Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. We Take you further
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-02
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsekonom till företag i City jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsekonom till företag i City
Ekonomiassistent inom reskontra
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent till en ekonomifunktion som hanterar leverantörs- och kundreskontra. Som ekonomiassistent kommer du arbeta i en grupp som alla arbetar med liknande arbetsuppgifter. Du kommer att hantera stora flöden och flera bolag inom en koncern med största fokus på leverantörsreskontra. Vi vill gärna att du är utbildad gymnasieekonom eller civilekonom och har minst två års erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra, gärna från stora bolag med stora flöden. Du är en noggrann person med bra siffersinne och tycker om att ge bra service till både kollegor, kunder och leverantörer. Du är positiv och flexibel samt har erfarenhet av att jobba i olika ekonomisystem. Du är dessutom en lagspelare som gillar när det är lite tempo i arbetsuppgifterna. Arbetet ställer höga krav på dig som person, då det gäller att ha hög stresstålighet samt en god förmåga att prioritera ditt arbete. Tjänsten kommer att starta under september månad och är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid. Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att söka den via vår hemsida, www.academicresource.se. Klicka på sök jobb och ange referensnummer: reskontra13 Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. We take you further Academic Resource AB är ett bemanningsföretag med vision att vara en naturlig länk mellan näringsliv och Sveriges akademiker. Vi har akademiker i alla åldrar, både under studier samt personer med avklarade studier och flera års arbetserfarenhet.
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-03
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent inom reskontra jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent inom reskontra
Controller sökes till spännande företag!
Vår kund är verksamma inom flera olika branscher och har kontor centralt i Stockholm. De erbjuder rätt person ett självständigt och stimulerande arbete i en spännande koncern! Om tjänsten: Som Controller är du länken mellan ekonomiavdelningen och driften. Du kommer alltså att stötta driftcheferna i deras arbete att förbättra deras resultat, analysera siffror samt komma med förslag till förbättring och utveckling. Du rapporterar direkt till redovisningschef, Vice VD samt VD. Exempel på arbetsuppgifter: - Analysera avvikelser i månadsresultat - Nyckeltals uppföljning - Utveckla rutiner och ta fram rapporter för att stötta driften i deras arbete Din profil: Du har några års arbetslivserfarenhet och en bakgrund inom hotell eller restaurang. Du har arbetat med och är riktigt vass på att analysera siffror. Goda kunskaper i Excel är ett starkt önskemål samt att erfarenhet från rapporteringsverktyget Actit Business är meriterande. Som person trivs du med att ha många kontakter internt och är inte rädd för att ta ansvar och initiativ. Vidare är du en ambitiös person som alltid strävar efter att förbättra verksamheten och affärerna, du brinner för siffror. Tjänsten är på heltid med start hösten 2013 och placering i centrala Stockholm, det är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av vår kund. Ange referensnummer: conrek13 Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida We Take You Further
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-03
Sök fler jobb liknande: lediga Controller sökes till spännande företag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Controller sökes till spännande företag!
Ekonomiassistenter inom leverantörsreskontra
Vi söker för kunds räkning flera ekonomiassistenter till en ekonomifunktion som hanterar leverantörs- och kundreskontra. Om tjänsten: Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du arbeta med leverantörsreskontra samt till viss del kundreskontra i en härlig grupp med hög trivsel där de flesta arbetar med liknande arbetsuppgifter. Du kommer att hantera stora flöden och flera bolag inom en koncern där fokus kommer att ligga på leverantörsreskontra. Du kommer även till viss del att arbeta med avstämningar och påminnelser. Din profil: Vi vill gärna att du är utbildad gymnasieekonom eller civilekonom. Det är ett krav att du har minst två års erfarenhet av arbete med leverantörs- och kundreskontra från stora bolag med stora flöden. Som person är du social, driven och stresstålig. Att hantera stora flöden kräver att du har rätt fokus, kan prioritera rätt i arbetet och är van vid hög arbetsbelastning i och med stora flöden. Vi ser gärna att du har ett intresse av att bidra med egna förbättringsförslag gällande bl.a. effektivisering av processerna. Du är serviceminded, företagsam och drivs av att ha mycket att göra! Vidare är du en positiv och flexibel person som inte är rädd för att ta i där det behövs. Det är meriterande med erfarenhet av arbete i olika ekonomisystem. Uppdrag 1 ? Långsiktigt konsultuppdrag, start september fram till våren 2014 Uppdrag 2 ? Föräldravikariat, konsultuppdrag start oktober och 1,5 år framåt Uppdrag 3 ? Konsultuppdrag som sedan övergår i rekrytering till vår kund Samtliga tjänster kommer att starta ganska omgående och är långsiktiga konsultuppdrag på heltid. Vår kund sitter i Solna, 7 minuter med pendeltåg från T-centralen. Skicka in din ansökan snarast då det är start omgående samt att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Så länge annonsen ligger på vår hemsida är tjänsterna inte tillsatta. Genom att söka genom denna annons anmäler du ditt intresse för alla 3 uppdragen. Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att skicka in ditt CV och personliga brev via vår hemsida, www.academicresource.se. Klicka på sök jobb och ange referensnummer: levkon13 Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan.
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-05
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistenter inom leverantörsreskontra jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistenter inom leverantörsreskontra
Vi söker en Receptionist för kunds räkning
Academic Resource söker för kunds räkning en receptionist till en ledande leverantör av tjänster inom ekonomi, redovisning och lönehantering, som tillhandahåller outsourcinglösningar för hela ekonomifunktioner. Arbetet innebär att vara ansvarig för receptionen som totalt består av fyra personer. Ansvaret handlar om att leda och fördela arbetet i gruppen. Arbetet innebär även att utföra sedvanliga receptionssysslor såsom att svara i växeln och ta emot besök samt att ta emot och hantera ankommande leveranser. Det kan också handla om att rengöra kaffemaskiner, sortera och dela ut post, agera värdinna vid större kundevent på kontoret, administrera vid interna utbildningar och konferenser samt att anordna interna event mm. Då receptionen också tjänar som en administrativ servicefunktion kan övriga arbetsuppgifter variera kraftig, högt som lågt, lätt som svårt, men de anknyter till det som i övrigt hanteras av konsulter på ett konsultföretag inom tjänstesektorn. Alla i receptionen delar på alla förekommande arbetsuppgifter men rollen som ansvarig i receptionen innebär att ytterst ansvara för att detta arbete fördelas på rätt sätt och blir utfört. Krav på person -Minst 2 års erfarenhet inom reception -God förståelse för det nordiska språket (norska & danska) -Goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt -Körkort - Arbetat i växel med hänvisningssystem är meriterande Vi söker dig som är/ har -Serviceminded- du brinner för att hjälpa människor! -Social och utåtriktad -Lätt att uttrycka sig väl både i tal och skrift -Lätt för att jobba i grupp och att ta kontakt med olika typer av människor -Ordningssam (se till att utlovade saker blir genomförda) -Självsäker i att leda och fördela arbetet till andra. Delegera. -Trygg i dig själv, har inte svårt för att ta tag i saker och ting -Ambitiös- Har ett stort driv -Prestigelös, kunna jobba med högt som lågt -God kommunikativ förmåga då det gäller att tex fördela arbetsuppgifter -Lösningsorienterad, det gäller att kunna hantera oväntade situationer Stämmer du in på profilen? Vänligen registrera dig på vår hemsida, genom att klicka på länken, ange referensnamn recept2 http://www.academicresource.se/Vi-soker-en-receptionist-for-kunds-rakning.htm Med vänlig hälsning Academic Resource
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-06
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker en Receptionist för kunds räkning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker en Receptionist för kunds räkning
Orderhanterare för kunds räkning
Vi söker för kunds räkning en person till order & distributionsavdelningen som kan börja omgående. Arbetet är på dagtid men vi söker kandidater som kan vara flexibla och vid toppar kunna hoppa in även tidiga morgonar och eventuellt senare eftermiddagar. Arbetsuppgifter: -Ta emot och lagerhålla produkter -Packa produkter -Ta emot övriga varor på varumottagningen. -Vid behov beställa emballage/förpackningsmaterial. -Packa och leverera varor för inrikes och exportsändningar enligt instruktioner. -Läsa av och arkivera Temperaturutrustning. -Ha tät kontakt med kundservice. -Ansvarar för att kyllagrens temperatur loggas, dokumenteras och att eventuella avvikelser skrivs för detta. Krav/meriterade: - fysisk stark- då arbetet kan vara lite tungt - kunna arbeta enligt GMP/GDP och följa de instruktioner som styr avdelningens arbete Stämmer du in på profilen och finns tillgänglig att börja omgående? Vänligen klicka på länken och ange referensnamn pack1 http://www.academicresource.se/Orderhanterare.htm
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-06
Sök fler jobb liknande: lediga Orderhanterare för kunds räkning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Orderhanterare för kunds räkning
REDOVISNINGSEKONOM
Rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen Stockholm City. Tunnelgatan 3, Stockholm. T-bana Hötorget. Tisdag den 17 september 2013 10.30-11.30 Tag med dig ansökningsbrev, CV/meritförteckning och förbered dig på en kortare jobbintervju. Beroende på hur många som kommer för att söka tjänsten får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. Vid denna rekryteringsträff kan det vara flera olika arbetsgivare som deltar, mer information om övriga företag hittar du på www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city. Redovisningsekonom till företag i City Vår kund är verksamma inom flera olika branscher och har kontor centralt i Stockholm. De erbjuder rätt person ett självständigt och stimulerande arbete i en spännande koncern! Dina arbetsuppgifter: Som redovisningsekonom kommer du bli en del av en redovisningsgrupp på 13 personer. Du kommer ha fullt ansvar för några av bolagen inom koncernen och arbetar med all ekonomi i dessa bolag från ax till limpa. Vidare kommer du i ditt dagliga arbete att bidra till utveckling av nya rutiner och arbetssätt för redovisningen. Du rapporterar till redovisningschefen. Exempel på arbetsuppgifter: . Löpande bokföring, utredningar och redovisningsfrågor samt kontakt med driftschefer och andra i de bolag som redovisningen avser . Fakturering och uppföljning av kundreskontra . Avstämningar och periodiseringar . Moms- och skattefrågor . Självständig förbereda och upprätta månads- och årsbokslut . Löpande support samt rapportering till Redovisningschefen Din profil: Du har några års erfarenhet av ovanstående uppgifter och är självgående i dessa. I denna roll trivs du som har lätt att få kontakt med människor och har ett samarbetsorienterat arbetssätt. Vidare är du resultatinriktad och lösningsfokuserad och kan arbeta självständigt inom givna ramar. Du har en stor drivkraft som hjälper dig i ditt dagliga arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från redovisningsbyrå och vana av att arbeta självständigt med hela det ekonomiska flödet i ett bolag. Rollen passar dig som är förändringsbenägen och dig som arbetar relationsskapande och trivs med många sociala kontakter. För att lyckas i rollen krävs att du har ett stort intresse för redovisning och bokslutsarbete med tillhörande rutiner och processer. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i Excel. Har du erfarenhet av Visma Control eller andra större ekonomisystem ses det som meriterande. Vi ser det som mycket positivt om du har intresset och förmågan att lyfta blicken och bidra till att de interna processerna i gruppen utvecklas och förbättras. Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli direkt anställd hos vår kund med placering i centrala Stockholm. Tjänstens omfattning är heltid med start i oktober. Sök tjänsten via vår hemsida, klicka på "sök jobb" www.academicresource.se. Ange referensnummer: city13 Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. BESÖK OSS GÄRNA PÅ REKRYTERINGSTRÄFFEN PÅ AF CITY !
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-11
Sök fler jobb liknande: lediga REDOVISNINGSEKONOM jobb, REDOVISNINGSEKONOM Stockholm, REDOVISNINGSEKONOM Academic Resource AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: REDOVISNINGSEKONOM
REDOVISNINGSEKONOM till VISMA Services
Rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen Stockholm City. Tunnelgatan 3, Stockholm. T-bana Hötorget. Tisdag den 17 september 2013 10.30-11.30 Tag med dig ansökningsbrev, CV/meritförteckning och förbered dig på en kortare jobbintervju. Beroende på hur många som kommer för att söka tjänsten får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. Vid denna rekryteringsträff kan det vara flera olika arbetsgivare som deltar, mer information om övriga företag hittar du på www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city. Academic Resource AB är ett bemanningsföretag med vision att vara en naturlig länk mellan näringsliv och Sveriges akademiker. Vi har akademiker i alla åldrar, både under studier samt personer med avklarade studier och flera års arbetserfarenhet. Redovisningsekonom till VISMA Services VISMA är en framgångsrik aktör inom outsourcing av ekonomi, lön och rådgivning för företag. De sköter hela eller delar av ekonomifunktionen åt mestadels stora bolag. Du kommer som uthyrd via Academic Resource att på Visma Services arbeta med kompetenta, kunniga konsulter med fokus på internationella företag och deras krav på snabb rapportering samt kompetens inom redovisning. Dina arbetsuppgifter: - Löpande redovisning såsom löpande bokföring, reskontror och lön - Månadsavstämningar - Månads- och periodbokslut - Stötta i årsbokslut och upprätta årsredovisning - Kontrolluppgifter - Bolagsdeklaration/inkomstdeklaration (under handledning) - Löpande kontakt, konsultation och rådgivning mot kund Din profil: Vi söker dig som har mycket goda kunskaper inom redovisning och är självgående inom ovan nämnda arbetsuppgifter, du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom redovisning gärna från en redovisnings- eller revisionsbyrå. Mycket goda kunskaper i både Excel och engelska krävs samt att du ska kunna göra skatteberäkningar, det är meriterande om du har arbetat i systemet SAP. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som startar omgående och pågår fram till i höst - med stor möjlighet till förlängning med placering i fräscha lokaler på Kungsholmen! Sök tjänsten via vår hemsida, klicka på "sök jobb" www.academicresource.se Ange referensnummer: redek13 Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. We take you further! BESÖK OSS GÄRNA PÅ REKRYTERINGSTRÄFFEN PÅ AF CITY !
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-11
Sök fler jobb liknande: lediga REDOVISNINGSEKONOM till VISMA Services jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: REDOVISNINGSEKONOM till VISMA Services
Vi söker en CADM kandidat
Academic Resource söker för kunds räkning en CADM (Configuration and Document Management) candidate. Som CADM kommer du att ha en central roll i olika projekt, då du representerar struktur och tillförlitlighet för företaget. Arbetet som CADM innebär tex att: - stödja projekten med administrativt arbete. - sammanställa, strukturera och distribuera dokumentation. - arbeta i programpaket kring informationsdatabaser. - kunna läsa, förstå och implementera krav på arbetsrutiner. - utstå extra press inför projektens leveranser av stora informationspaket. - hjälpa till med ordinära sekreteraruppgifter vid behov. Som person är/har du: -trygg, organiserad och noggrann -social förmåga, då du är en integrerad del av projekten -punktlig och van vid att arbeta efter deadlines -mycket god datorvana, samt väl upparbetad kunskap om och erfarenhet i MS Office -goda engelska kunskaper i tal och skrift, då all dokumentation är på detta språk Arbetet som CADM kräver ingen teknisk utbildning men det är meriterande om du har kunskaper inom teknik, gärna i någon form av projektledning. Stämmer du in på profilen? Ansök jobbet genom att klicka på länken nedan, ange referensnamn: allsa13 http://www.academicresource.se/Vi-soker-en-CADM-.htm
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-16
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker en CADM kandidat jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker en CADM kandidat
Ekonomiassistenter inom leverantörsreskontra
VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFFEN PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN STOCKHOLM CITY Tisdagen den 1 oktober 2013 Kl.10.30-11.30 Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget. Nedan finns beskrivning på ett av jobben som du kan söka på rekryteringsträffen. Det finns flera arbetsgivare på plats och de söker kandidater till liknande tjänster. Alla deltagande företag och beskrivning på de lediga tjänsterna finns på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city Ta med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivarna. Beroende på hur många som kommer får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. Ekonomiassistenter inom leverantörsreskontra till stort välkänt bolag Vi söker för kunds räkning flera ekonomiassistenter till en ekonomifunktion som hanterar leverantörs- och kundreskontra. Om tjänsten: Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du arbeta med leverantörsreskontra samt till viss del kundreskontra i en härlig grupp med hög trivsel där de flesta arbetar med liknande arbetsuppgifter. Du kommer att hantera stora flöden och flera bolag inom en koncern där fokus kommer att ligga på leverantörsreskontra. Du kommer även till viss del att arbeta med avstämningar och påminnelser. Din profil: Vi vill gärna att du är utbildad gymnasieekonom eller civilekonom. Det är ett krav att du har minst två års erfarenhet av arbete med leverantörs- och kundreskontra från stora bolag med stora flöden. Som person är du social, driven och stresstålig. Att hantera stora flöden kräver att du har rätt fokus, kan prioritera rätt i arbetet och är van vid hög arbetsbelastning i och med stora flöden. Vi ser gärna att du har ett intresse av att bidra med egna förbättringsförslag gällande bl.a. effektivisering av processerna. Du är serviceminded, företagsam och drivs av att ha mycket att göra! Vidare är du en positiv och flexibel person som inte är rädd för att ta i där det behövs. Det är meriterande med erfarenhet av arbete i olika ekonomisystem. Uppdrag 1 - Långsiktigt konsultuppdrag, start september fram till våren 2014 Uppdrag 2 - Föräldravikariat, konsultuppdrag start oktober och 1,5 år framåt Uppdrag 3 - Konsultuppdrag som sedan övergår i rekrytering till vår kund Samtliga tjänster kommer att starta ganska omgående och är långsiktiga konsultuppdrag på heltid. Vår kund sitter i Solna, 7 minuter med pendeltåg från T-centralen. Skicka in din ansökan snarast då det är start omgående samt att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Så länge annonsen ligger på vår hemsida är tjänsterna inte tillsatta. Genom att söka genom denna annons anmäler du ditt intresse för alla 3 uppdragen.
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-25
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistenter inom leverantörsreskontra jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistenter inom leverantörsreskontra
Ekonomiassistent inom reskontra
VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFFEN PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN STOCKHOLM CITY Tisdagen den 1 oktober 2013 Kl.10.30-11.30 Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget. Nedan finns beskrivning på ett av jobben som du kan söka på rekryteringsträffen. Det finns flera arbetsgivare på plats och de söker kandidater till liknande tjänster. Alla deltagande företag och beskrivning på de lediga tjänsterna finns på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city Ta med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivarna. Beroende på hur många som kommer får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. Ekonomiassistent inom reskontra med fokus på leverantörsreskontra Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent till en ekonomifunktion som hanterar leverantörs- och kundreskontra. Som ekonomiassistent kommer du arbeta i en grupp som alla arbetar med liknande arbetsuppgifter. Du kommer att hantera stora flöden och flera bolag inom en koncern med största fokus på leverantörsreskontra. Vi vill gärna att du är utbildad gymnasieekonom eller civilekonom och har minst två års erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra, gärna från stora bolag med stora flöden. Erfarenhet i Agresso är meriterande. Du är en noggrann person med bra siffersinne och tycker om att ge bra service till både kollegor, kunder och leverantörer. Du är positiv och flexibel samt har erfarenhet av att jobba i olika ekonomisystem. Du är dessutom en lagspelare som gillar när det är lite tempo i arbetsuppgifterna. Arbetet ställer höga krav på dig som person, då det gäller att ha hög stresstålighet samt en god förmåga att prioritera ditt arbete. Tjänsten kommer att starta under september månad och är ett långsiktigt konsultuppdrag fram t.o.m 31/1 2014.
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-25
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent inom reskontra jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent inom reskontra
Redovisningsekonom till spännande bolag
Vi söker för kunds räkning en redovisningsekonom till en dynamisk verksamhet inom hotell- och restaurangbranschen. Dina arbetsuppgifter: Som redovisningsekonom ingår du i en ekonomiavdelning som består av 5 personer. Ekonomiavdelningen ansvarar för redovisningen för två bolag inom en större koncern. I rollen som redovisningsekonom kommer du bland annat att ansvara för: - Löpande redovisning - Månads- och årsbokslut - Upprättande av moms och skattedeklarationer - Samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Din profil: Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och redovisning. Du har vidare minst 5 års erfarenhet från självständigt kvalificerat bokslutsarbete. Vi ser gärna dig som har erfarenhet från en ekonomiavdelning inom hotell- och restaurangbranschen. Det är ett krav med goda kunskaper i Excel. Vi söker dig som är ordningsam, ansvarstagande och prestigelös som person. Vidare är du professionell i ditt arbetssätt och är van att arbeta i en stressig miljö . Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli direkt anställd hos vår kund med placering i Stockholm. Tjänstens omfattning är heltid med start omgående. Sök tjänsten via vår hemsida, klicka på sök jobb www.academicresource.se. Ange referensnummer: redek24 Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. We Take you further
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-30
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsekonom till spännande bolag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsekonom till spännande bolag
Dokumentadministratör/Processgranskare
Academic Resource söker för kunds räkning en dokumentadministratör/processgranskare. Som dokumentadministratör kommer du att arbeta administrativt. Krav på person: -Akademisk utbildning -Arbetat med administration tidigare -Van vid att hantera olika program -Goda svenska och engelska kunskaper Meriterande om du har arbetat med: -Movex -Failmaker -Erfarenhet från läkemedelsbranschen -Erfarenhet från GMP är meriterande Som person är du: - Noggrann och självgående - Lättlärd - Positiv och social Stämmer du in på profilen? Sök jobbet genom att klicka på länken nedan. Ange referensnamn dokum2. http://www.academicresource.se/DokumentadministratorProcessgranskare-.htm
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-01
Sök fler jobb liknande: lediga Dokumentadministratör/Processgranskare jobb, Dokumentadministratör/Processgranskare Stockholm, Dokumentadministratör/Processgranskare Academic Resource AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dokumentadministratör/Processgranskare
Account Manager inom Canon
Vi söker en Account Manager inom området Professional Print där du bearbetar företag som verkar inom den professionella marknaden som ex. reklambyråer, interntryckerier, förlag, print-for-pay etc. Canon är den klart ledande leverantören inom detta segment och du kommer att erbjuda kunderna bland det bästa som marknaden kan erbjuda. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att planera, boka, genomföra och följa upp personliga kundbesök men även andra säljaktiviteter. Du är duktig på såväl uppsökande försäljning hos potentiella kunder som att förädla befintliga kundrelationer. Som Account Manager är du ansvarig för våra kunder inom ett distrikt och ingår i ett säljteam. Du driver ett självständigt försäljningsarbete och ska utveckla och stärka relationerna med våra befintliga kunder samt utveckla och skapa nya kontakter. Vi söker dig som har: -Tidigare erfarenhet av försäljning B2B med goda dokumenterade säljresultat -Branscherfarenhet är meriterande (professional print/grafisk bransch) -Adekvat utbildning -God förmåga att skapa goda relationer med våra kunder -Inre driv: förmåga att vilja utvecklas, lyckas och vara aktiv är en förutsättning för att lyckas -Struktur: förmåga att förstå och nyttja de verktyg och system som stödjer försäljning i det dagliga arbetet. -God förmåga att kommunicera både svenska och engelska, påverka, argumentera och förhandla -B-körkort Vi satsar på dig och på framtiden Canon växer för att öka försprånget. Du kan därför nå oanade höjder, både när det gäller resultat och utveckling av dig själv och din karriär. Välkommen till en prestigelös europeisk organisation som präglas av tempo, gemenskap och ett himla gott humör! Vi erbjuder; -Omfattande utbildning inom såväl säljteknik som produktportfölj -Goda förtjänstmöjligheter -Goda karriärmöjligheter, både nationellt och internationellt -Goda utvecklingsmöjligheter, genom vår karriärtrappa CanStep -Ett företag som ser och värdesätter framgångsrika säljare Stämmer profilen in på dig? Välkommen med din ansökan! Du gör din ansökan via nedan länk. Vi samarbetar med Academic Resources i denna rekrytering. Kandidater hanteras löpande. Stämmer profilen in på dig? Sök tjänsten genom att klicka på länken nedan. Bifoga ditt cv och personligt brev, klicka på Sök jobb och ange referensnamn: cnacc4 http://www.academicresource.se/-Account-Manager-inom-Canon.htm Region Stockholm Affärsområde Sälj & Marknad Typ av tjänst Heltid Referensnummer cnacc4
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-04
Sök fler jobb liknande: lediga Account Manager inom Canon jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Account Manager inom Canon
Customer sales support
Customer sales support till Nespresso solutions Nespresso är den ledande aktören på marknaden för premiumportionerat kaffe av högsta kvalitet. Nespresso erbjuder kaffe av finaste Grand Cru-kvalitet, att avnjuta såväl i hemmet som på stjärnrestauranger, högklassiga hotell samt i exklusiva butiker och på kontor. Tack vare den unika, så kallade Nespresso-trilogin, bestående av den oslagbara kombinationen av enastående kaffe, smarta och väldesignade kaffemaskiner samt förstklassig personlig kundservice, kan Nespresso bygga långvariga kundrelationer och därigenom skapa en långsiktig och framgångsrik verksamhet. Premium Coffee är exklusiv distributör för Nespresso Business Solutions i Sverige, Danmark & Finland Vi söker dig som älskar kundservice och som trivs med telefonen och datorn som arbetsverktyg. Som kaffespecialist är ditt mål att ge bästa möjliga kundupplevelse och ser gärna att du är positiv och entusiastisk med en stark service- och säljinriktad personlighet. Vi lägger stor vikt vid att du tycker det är roligt och drivs av mer- och uppförsäljning. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift - även på engelska. Vi ser gärna att du har någon tidigare erfarenhet från servicebranschen samt att du besitter en administrativ förmåga då detta är en viktig del i tjänsten. Vill du vara med och bygga upp varumärket Nespresso i Sverige och bli en del av ett ungt, dynamiskt och passionerat team är det här något för dig! Hos Premium Coffee och Nespresso Business Solutions finns stora möjligheter till utveckling. Stämmer du in på profilen? Sök jobbet genom att klicka på länken nedan, ange refnamn nespresso13 http://www.academicresource.se/Customer-sales-support-till-Nespresso-solutions.htm
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-07
Sök fler jobb liknande: lediga Customer sales support jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Customer sales support
Vi söker en Receptionist för kunds räkning
Academic Resource söker för kunds räkning en receptionist till en ledande leverantör av tjänster inom ekonomi, redovisning och lönehantering, som tillhandahåller outsourcinglösningar för hela ekonomifunktioner. Arbetet innebär att vara ansvarig för receptionen som totalt består av fyra personer. Ansvaret handlar om att leda och fördela arbetet i gruppen. Arbetet innebär även att utföra sedvanliga receptionssysslor såsom att svara i växeln och ta emot besök samt att ta emot och hantera ankommande leveranser. Det kan också handla om att rengöra kaffemaskiner, sortera och dela ut post, agera värdinna vid större kundevent på kontoret, administrera vid interna utbildningar och konferenser samt att anordna interna event mm. Då receptionen också tjänar som en administrativ servicefunktion kan övriga arbetsuppgifter variera kraftig, högt som lågt, lätt som svårt, men de anknyter till det som i övrigt hanteras av konsulter på ett konsultföretag inom tjänstesektorn. Alla i receptionen delar på alla förekommande arbetsuppgifter men rollen som ansvarig i receptionen innebär att ytterst ansvara för att detta arbete fördelas på rätt sätt och blir utfört. Krav på person -Minst 2 års erfarenhet inom reception -God förståelse för det nordiska språket (norska & danska) -Goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt -Körkort - Arbetat i växel med hänvisningssystem är meriterande Vi söker dig som är/ har -Serviceminded- du brinner för att hjälpa människor! -Social och utåtriktad -Lätt att uttrycka sig väl både i tal och skrift -Lätt för att jobba i grupp och att ta kontakt med olika typer av människor -Ordningssam (se till att utlovade saker blir genomförda) -Självsäker i att leda och fördela arbetet till andra. Delegera. -Trygg i dig själv, har inte svårt för att ta tag i saker och ting -Ambitiös- Har ett stort driv -Prestigelös, kunna jobba med högt som lågt -God kommunikativ förmåga då det gäller att tex fördela arbetsuppgifter -Lösningsorienterad, det gäller att kunna hantera oväntade situationer Stämmer du in på profilen? Vänligen registrera dig på vår hemsida, genom att klicka på länken, ange referensnamn recept2 http://www.academicresource.se/Vi-soker-en-receptionist-for-kunds-rakning.htm Med vänlig hälsning Academic Resource
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-07
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker en Receptionist för kunds räkning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker en Receptionist för kunds räkning
Ekonomiansvarig till företag inom Bygg & Anläggn
Vi söker för kunds räkning en ekonomiansvarig med stor kunskap inom redovisning. Kunden är ett medelstort bolag som arbetar med bygg och anläggning. Företaget har kontor i Jordbro söder om Stockholm. Du som ekonomiansvarig kommer ha ansvar för hela bolagets redovisning tillsammans med en assistentkollega. Dina Arbetsuppgifter: - Ansvara för all löpande redovisning - Avstämningar - Lönehantering - Bokslutsarbete - Projektredovisning - Rapportera till ledning och styrelse - Medverka i ledningsgruppen Din Profil: Vi söker dig som har arbetat som ekonomiansvarig i ett medelstort bolag och har minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete med ovanstående uppgifter. Som ekonomiansvarig är du van att ta stort ansvar och har vana att rapportera till ägare och styrelse. Vidare är det meriterande med erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen och kunskaper i förekommande avtal. Du har erfarenhet av att arbeta med projektredovisning. Du är även van vid personalansvar och är bra på att kommunicera. Vi söker dig som kan arbeta både högt och lågt med ett brinnande intresse för ekonomi och som kan agera som ?spindeln i nätet? på ett medelstort bolag. Du har en förmåga att prioritera ditt arbete och trivs i en föränderlig miljö. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och med stor möjlighet till överrekrytering. Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att söka den via vår hemsida, www.academicresource.se. Klicka på ?sök jobb? och ange referensnummer: ansek13 Skicka in din ansökan så fort som möjligt då uppdraget ska tillsättas omgående och både urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. We take you further
Företag: Academic Resource AB
Ort: Haninge
Publicerad : 10-07
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiansvarig till företag inom Bygg & Anläggn jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiansvarig till företag inom Bygg & Anläggn
REDOVISNINGSEKONOM till spännande bolag
Rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen Stockholm City. Tunnelgatan 3, Stockholm. T-bana Hötorget. Tisdag den 15 oktober 2013 10.30-11.30 Tag med dig ansökningsbrev, CV/meritförteckning och förbered dig på en kortare jobbintervju. Beroende på hur många som kommer för att söka tjänsten får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. Vid denna rekryteringsträff kan det vara flera olika arbetsgivare som deltar, mer information om övriga företag hittar du på www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city. Redovisningsekonom till spännande bolag Vi söker för kunds räkning en redovisningsekonom till en dynamisk verksamhet inom hotell- och restaurangbranschen. Dina arbetsuppgifter: Som redovisningsekonom ingår du i en ekonomiavdelning som består av 5 personer. Ekonomiavdelningen ansvarar för redovisningen för två bolag inom en större koncern. I rollen som redovisningsekonom kommer du bland annat att ansvara för: .Löpande redovisning .Månads- och årsbokslut .Upprättande av moms och skattedeklarationer .Samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Din profil: Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och redovisning. Du har vidare minst 5 års erfarenhet från självständigt kvalificerat bokslutsarbete. Vi ser gärna dig som har erfarenhet från en ekonomiavdelning inom hotell- och restaurangbranschen. Det är ett krav med goda kunskaper i Excel. Vi söker dig som är ordningsam, ansvarstagande och prestigelös som person. Vidare är du professionell i ditt arbetssätt och är van att arbeta i en stressig miljö . Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli direkt anställd hos vår kund med placering i Stockholm. Sök tjänsten via vår hemsida, klicka på "sök jobb" www.academicresource.se Ange referensnummer: redek24 Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. We Take you further BESÖK OSS GÄRNA PÅ REKRYTERINGSTRÄFFEN PÅ AF CITY !
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-09
Sök fler jobb liknande: lediga REDOVISNINGSEKONOM till spännande bolag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: REDOVISNINGSEKONOM till spännande bolag
REDOVISNINGSEKONOM till företag i City
Rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen Stockholm City. Tunnelgatan 3, Stockholm. T-bana Hötorget. Tisdag den 15 oktober 2013 10.30-11.30 Tag med dig ansökningsbrev, CV/meritförteckning och förbered dig på en kortare jobbintervju. Beroende på hur många som kommer för att söka tjänsten får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. Vid denna rekryteringsträff kan det vara flera olika arbetsgivare som deltar, mer information om övriga företag hittar du på www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city. Redovisningsekonom till företag i City Vår kund är verksamma inom flera olika branscher och har kontor centralt i Stockholm. De erbjuder rätt person ett självständigt och stimulerande arbete i en spännande koncern! Dina arbetsuppgifter: Som redovisningsekonom kommer du bli en del av en redovisningsgrupp på 13 personer. Du kommer ha fullt ansvar för några av bolagen inom koncernen och arbetar med all ekonomi i dessa bolag från ax till limpa. Vidare kommer du i ditt dagliga arbete att bidra till utveckling av nya rutiner och arbetssätt för redovisningen. Du rapporterar till redovisningschefen. Exempel på arbetsuppgifter: . Löpande bokföring, utredningar och redovisningsfrågor samt kontakt med driftschefer och andra i de bolag som redovisningen avser . Fakturering och uppföljning av kundreskontra . Avstämningar och periodiseringar . Moms- och skattefrågor . Självständig förbereda och upprätta månads- och årsbokslut . Löpande support samt rapportering till Redovisningschefen Din profil: Du har några års erfarenhet av ovanstående uppgifter och är självgående i dessa. I denna roll trivs du som har lätt att få kontakt med människor och har ett samarbetsorienterat arbetssätt. Vidare är du resultatinriktad och lösningsfokuserad och kan arbeta självständigt inom givna ramar. Du har en stor drivkraft som hjälper dig i ditt dagliga arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från redovisningsbyrå och vana av att arbeta självständigt med hela det ekonomiska flödet i ett bolag. Rollen passar dig som är förändringsbenägen och dig som arbetar relationsskapande och trivs med många sociala kontakter. För att lyckas i rollen krävs att du har ett stort intresse för redovisning och bokslutsarbete med tillhörande rutiner och processer. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i Excel. Har du erfarenhet av Visma Control eller andra större ekonomisystem ses det som meriterande. Vi ser det som mycket positivt om du har intresset och förmågan att lyfta blicken och bidra till att de interna processerna i gruppen utvecklas och förbättras. Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli direkt anställd hos vår kund med placering i centrala Stockholm. Sök tjänsten via vår hemsida, klicka på "sök jobb" www.academicresource.se. Ange referensnummer: city13 Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. We Take you further BESÖK OSS GÄRNA PÅ REKRYTERINGSTRÄFFEN PÅ AF CITY !
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-09
Sök fler jobb liknande: lediga REDOVISNINGSEKONOM till företag i City jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: REDOVISNINGSEKONOM till företag i City
LÖNEADMINISTRATÖRER SÖKES!
VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFFEN PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN STOCKHOLM CITY Tisdagen den 15 oktober 2013 Kl.10.30-11.00 Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget. Nedan finns beskrivning på ett av jobben som du kan söka på rekryteringsträffen. Det finns flera arbetsgivare på plats och de söker kandidater till liknande tjänster. Alla deltagande företag och beskrivning på de lediga tjänsterna finns på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city Ta med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivarna. Beroende på hur många som kommer får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. Academic Resource AB är ett bemanningsföretag med vision att vara en naturlig länk mellan näringsliv och Sveriges akademiker. Vi har akademiker i alla åldrar, både under studier samt personer med avklarade studier och flera års arbetserfarenhet. Löneadministratörer sökes! Inför kommande uppdrag och rekryteringar i höst söker vi nu duktiga löneadministratörer. Arbetsuppgifter Som löneadministratör kan dina arbetsuppgifter variera beroende på kund. I dina arbetsuppgifter kan exempelvis löneadministration, köra fram löne- och skatteuppgifter, betala ut arvoden och ersättningar att ingå. Du kan komma att stötta ekonomiavdelningar i både lättare ekonomiskt och administrativt arbete. Din profil Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av att arbeta som löneadministratör och som är sugen på nya utmaningar samt möjligheten att utvecklas! Du är antingen utbildad löneadministratör eller har likvärdig arbetserfarenhet. Ange gärna i din ansökan vilka lönesystem du arbetat i. För att trivas som konsult hos oss bör du ha lätt för att få kontakt med andra människor och vara social. Vidare är du ansvarstagande, flexibel och har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och system. Urval och intervjuer kommer att ske löpande fram till hösten. Låter detta intressant för dig är du välkommen att anmäla ditt intresse via vår hemsida, www.academicresource.se. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. Ange referensnummer: ladmin13 We take you further
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-09
Sök fler jobb liknande: lediga LÖNEADMINISTRATÖRER SÖKES! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: LÖNEADMINISTRATÖRER SÖKES!
Medicinsk sekreterare
Academic Resource söker för kunds räkning en medicinsk Sekreterare gärna med erfarenhet ifrån Gastro kirurgi eller Gastro Medicin. Vi söker dig som: - har arbetat i DRG ( meriterande ) -erfarenhet ifrån öppen vård eller sluten vård. Är du intresserad? Maila mig din ansökan, cv och personligt brev fanny.kjellberg@academicresource.se
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-11
Sök fler jobb liknande: lediga Medicinsk sekreterare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Medicinsk sekreterare
Kommunikativ löneadministratör till stort bolag
Academic Resource söker för kunds räkning en löneadministratör till ett stort och välkänt bolag inom byggbranschen. Arbetsuppgifter som löneadministratör Du kommer att bli en del av en grupp på 10 löneadministratörer som alla sitter med liknande uppgifter, du rapporterar till ansvarig lönechef. Du kommer på egen hand att hantera ca 800-900 löner. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. att registrera tidrapporter, utföra kontroller i företagets egna system, föra över bokföringsfiler, utfärda bankutbetalning och svara i telefon. Du kommer även att lägga in nyanställda, ta fram statistik samt hantera skattedeklarationer. Systemet som används är Poolmin (tidigare Logica). Kvalifikationer för tjänsten Vi söker dig som är utbildad löneadministratör alternativt har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är självgående i ditt arbete och har minst 5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Vidare har du tidigare erfarenhet från att ha jobbat i något löneprogram. Det är meriterande om du har kunskap om byggavtalet. Som person har du lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och du motiveras av att jobba i en föränderlig miljö. Vidare har du en god kommunikativ förmåga då tjänsten innebär många sociala kontakter. Ditt arbetssätt utmärks av noggrannhet och effektivitet, du är duktig på att möta deadlines och prioritera rätt i arbetet. Du är en person som behåller lugnet även när det ligger mycket på ditt bord och gillar att ha många bollar i luften. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som inledningsvis kommer att pågå i 3 månader ? med chans till förlängning. Start är omgående med placering i Solna. Som konsult hos oss blir du anställd via Academic Resource och kommer att arbeta ute hos vår kund. Om Academic Resource Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi arbetar med uthyrning och rekrytering inom tjänstesektorn där våra affärsområden är Administration, Sälj & Marknad samt Ekonomi & Finans. Academic Resource AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och vi samarbetar med många av Sveriges mest välkända företag och vi är måna om långsiktiga relationer med både kund och konsult. Är du den vi söker? Klicka nedan på sök tjänsten och ange referensnamn lonbygg13. Skicka in din ansökan så fort som möjligt då uppdraget ska tillsättas omgående och både urval och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras endast via mail av ansvarig rekryterare Emelie Creutz: emelie.creutz@academicresource.se Ansökningshandlingar måste dock alltid gå via hemsidan. Sök tjänsten via vår hemsida, klicka på sök jobb. www.academicresource.se We take you further
Företag: Academic Resource AB
Ort: Solna
Publicerad : 10-15
Sök fler jobb liknande: lediga Kommunikativ löneadministratör till stort bolag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kommunikativ löneadministratör till stort bolag
Webmaster till Dometic Group
Academic Resource söker en engelsktalande webmaster till Dometic Group. Som webbmaster kommer du att arbeta med Domeweb team med internationella webbprojekt som rör olika varumärke och marknader. Tjänsten är tillsvidare, dagtid och heltid och vi söker någon som kan börja omgående. I arbetsuppgifterna ingår -Att jobba med webteamet på Stockholmskontoret men har också daglig kontakt med kollegor i Tyskland, USA, Australien, Kina och Brasilien. -Jobba med webbplatsernas struktur och se till att innehållet är korrekt och aktuellt. -Arbeta med sökoptimering och gör kontinuerliga uppföljningar -Hålla EPiserver utbildningar, skriva webbtexter på engelska samt viss bildbehandling. -Ta hand om inkommande supportärenden från EPiServer webbredaktörer -Administrera bildbanken och svara på inkommande frågor/supportärenden Erfarenhet och kvalifikationer -Goda engelska kunskaper i tal och skrift- du kommer att skriva för webben i detta språk. Det är meriterande om du kan ett annat språk, framför allt kinesiska, spanska eller portugisiska. -Kunskaper inom EPiServer. -Kunskap inom Photoshop, Google analytics, Google/Bing webmaster tool -Sinne för färg och form. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Personliga egenskaper -Du är en ?doer?, som också är serviceorienterad. -Du har förmåga att sätta tydliga mål och leverera enligt plan -Du tycker om att ta ansvar. Du gillar att driva processer framåt -Du är noggrann och strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. -Du har en bra analytiskförmåga, gillar att få saker uträttade -Du trivs i ett högt arbetstempo. Stämmer du in på profilen? Sök jobbet genom att klicka på länken nedan. Ange referensnamn webb13 och bifoga ditt cv och personligt brev. http://www.academicresource.se/Webmaster-till-Dometic-Group.htm Ansvarig rekryterare och kontaktperson för tjänsten är Fanny Kjellberg, fanny.kjellberg@academicresource.se Carin Helander, carin.helander@academicresource.se Vänliga hälsningar Academic resource
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-16
Sök fler jobb liknande: lediga Webmaster till Dometic Group jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Webmaster till Dometic Group
Ekonomiansvarig till företag
VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFFEN PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN STOCKHOLM CITY Tisdagen den 22 oktober 2013 Kl.10.30-11.30 Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget. Nedan finns beskrivning på ett av jobben som du kan söka på rekryteringsträffen. Det finns flera arbetsgivare på plats och de söker kandidater till liknande tjänster. Alla deltagande företag och beskrivning på de lediga tjänsterna finns på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city Ta med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivarna. Beroende på hur många som kommer får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. Academic Resource AB är ett bemanningsföretag med vision att vara en naturlig länk mellan näringsliv och Sveriges akademiker. Vi har akademiker i alla åldrar, både under studier samt personer med avklarade studier och flera års arbetserfarenhet. Ekonomiansvarig till företag inom Bygg & Anläggning Vi söker för kunds räkning en ekonomiansvarig med stor kunskap inom redovisning. Kunden är ett medelstort bolag som arbetar med bygg och anläggning. Företaget har kontor i Jordbro söder om Stockholm. Du som ekonomiansvarig kommer ha ansvar för hela bolagets redovisning tillsammans med en assistentkollega. Dina Arbetsuppgifter: - Ansvara för all löpande redovisning - Avstämningar - Lönehantering - Bokslutsarbete - Projektredovisning - Rapportera till ledning och styrelse - Medverka i ledningsgruppen Din Profil: Vi söker dig som har arbetat som ekonomiansvarig i ett medelstort bolag och har minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete med ovanstående uppgifter. Som ekonomiansvarig är du van att ta stort ansvar och har vana att rapportera till ägare och styrelse. Vidare är det meriterande med erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen och kunskaper i förekommande avtal. Du har erfarenhet av att arbeta med projektredovisning. Du är även van vid personalansvar och är bra på att kommunicera. Vi söker dig som kan arbeta både högt och lågt med ett brinnande intresse för ekonomi och som kan agera som "spindeln i nätet" på ett medelstort bolag. Du har en förmåga att prioritera ditt arbete och trivs i en föränderlig miljö. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper.
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-17
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiansvarig till företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiansvarig till företag
Redovisningsekonom till Fackförbundet ST
Academic Resource söker för Fackförbundet STs räkning en redovisningsekonom. Fackförbundet ST befinner sig i en period av förändring och där många arbetssätt fortfarande är under utveckling. De söker därför en redovisningsekonom som brinner för förbättringsarbete och som vill jobba med fortsatt utveckling av vår ekonomiadministration. Ekonomiarbetet på ST sker främst i ekonomisystemet Pyramid men du kommer också arbeta i Addett. Du kommer ansvara för löpande redovisning, budget, bokslut och årsredovisning, ekonomisk rapportering, uppföljning, deklarationer samt värdepappershantering. Du kommer även att arbeta med upphandling och ansvara för vissa interna utbildningar. Vi söker dig som har: - Ekonomisk högskoleutbildning - Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete - Självständigt kan upprätta bokslut och deklarationer - Kunskap och erfarenhet av värdepappershantering - Erfarenhet från ideella organisationer är meriterande För att lyckas i rollen behöver du ha social kompetens, kommunikativ förmåga, vara ansvarstagande och noggrann. Du har initiativkraft och är självgående. Du har även god administrativ och organisatorisk förmåga samt kan prioritera. Att kunna arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra är också en förutsättning. Att du delar de fackliga värderingarna är för oss en självklarhet. Tjänsten är placerad på STs ekonomi och serviceenhet. Närmaste chef är STs ekonomichef. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående fram t.o.m. juli 2014. Som konsult hos oss blir du anställd via Academic Resource och kommer att arbeta ute hos Fackförbundet ST. Om Academic Resource Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi arbetar med uthyrning och rekrytering inom tjänstesektorn där våra affärsområden är Administration, Sälj & Marknad samt Ekonomi och Finans. Academic Resource AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och vi samarbetar med många av Sveriges mest välkända företag och vi är måna om långsiktiga relationer med både kund och konsult. Är du den vi söker? Klicka nedan på sök tjänsten och ange referensnamn stvik13. Frågor besvaras endast via mail av ansvarig rekryterare Emelie Creutz på: emelie.creutz@academicresource.se Ansökningshandlingar måste dock alltid gå via hemsidan. Följ länken nedan för att komma till vår hemsida: www.academicresource,se We take you further
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-18
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsekonom till Fackförbundet ST jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsekonom till Fackförbundet ST
Nu söker vi duktiga ekonomiassistenter
VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFFEN PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN STOCKHOLM CITY Tisdagen den 29 oktober 2013 Kl.10.30-11.30 Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget. Nedan finns beskrivning på ett av jobben som du kan söka på rekryteringsträffen. Det finns flera arbetsgivare på plats och de söker kandidater till liknande tjänster. Alla deltagande företag och beskrivning på de lediga tjänsterna finns på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city Ta med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivarna. Beroende på hur många som kommer får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. Academic Resource AB är ett bemanningsföretag med vision att vara en naturlig länk mellan näringsliv och Sveriges akademiker. Vi har akademiker i alla åldrar, både under studier samt personer med avklarade studier och flera års arbetserfarenhet. Nu söker vi duktiga ekonomiassistenter! Inför kommande uppdrag i höst söker vi nu erfarna och ambitiösa ekonomiassistenter. Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent kan dina arbetsuppgifter variera beroende på kund. Exempel på vanligt förekommande uppgifter är kontering, avstämningar, kundreskontra, leverantörsreskontra, fakturering samt scanning av fakturor. Du kan komma att hantera köra fram löne- och skatteuppgifter och ta fram underlag för bokslut, likaså att delta i bokslutsarbetet och diverse administrativt arbete. Din profil Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet som ekonomiassistent och vill ha en utmaning samt en möjlighet att utvecklas! Du är civilekonom eller gymnasieekonom och har ett brinnande intresse för ekonomi och siffror. För att trivas som konsult hos oss bör du ha lätt för att få kontakt med andra människor och vara social. Vidare är du ansvarstagande, flexibel och har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och system. Urval och intervjuer kommer att ske löpande fram till hösten. Låter detta intressant för dig är du välkommen att anmäla ditt intresse via vår hemsida, www.academicresource.se.
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-24
Sök fler jobb liknande: lediga Nu söker vi duktiga ekonomiassistenter jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Nu söker vi duktiga ekonomiassistenter
Söka jobb tips