Academic Search International AB Stockholm jobb - lediga jobb

Academic Search International AB Stockholm jobb Academic Search International AB Stockholm jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Academic Search International AB Stockholm. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Academic Search International AB Stockholm. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Redovisningsekonom till modeföretag- Stockholm

  2. Business Controller till litet företag- Stockholm

  3. Business Controller- Stockholm

  4. Kvalificerad Ekonomiassistent- Stockholm

  5. Group Accountant to Polygon Group- Stockholm

  6. Projektledare- Hällefors

  7. HR-Administratör- Sollentuna

  8. Country Manager- Stockholm

  9. Redovisningsekonom- Stockholm

  10. Junior controller- Stockholm

  11. Junior Business Controller- Stockholm

  12. Sales Lead Developer- Stockholm

  13. Account Executive- Stockholm

  14. Group Accountant to Polygon Group- Stockholm


Mer beskrivning

Redovisningsekonom till modeföretag
Vi söker nu för kunds räkning en redovisningsekonom till en kund inom mode och klädbranschen. Som redovisningsekonom hos våran kund förväntas du ta ett stort eget ansvar i en roll som är en av företagets viktigaste. Du ingår i ekonomiteamet som idag består av 6 personer och rapporterar till Accounting Manager. Ansvar/arbetsuppgifter Du ansvarar för det dagliga arbetet med kundreskontran. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat bokföring av inbetalningar, kreditkontroll och påminnelsehantering. Du kommer att agera kontaktperson både externt gentemot kunder och internt gentemot primärt säljavdelning, på ett internationellt plan. I arbetet ingår även avstämningar, bokslutsarbete och löpande redovisning. Erfarenhet/kunskap - Gymnasieekonom - Relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi, minst 3 år - Erfarenhet av Microsoft Navision är mycket meriterande - Goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel - Erfarenhet från Retail branschen är meriterande - Flytande svenska och engelska, såväl i tal som skrift - Kunskaper i danska, norska och finska är meriterande Kvalifikationer Vi söker dig som har stark initiativkraft, är självständig och slutför dina uppgifter med stort engagemang. Du tycker om att arbeta administrativt och har sinne för siffror samtidigt som du har god förmåga att prioritera, analysera och skapa ordning. Det är viktigt att du förutom svenska har goda kunskaper i engelska, såväl skriftligt som muntligt, eftersom en stor del av kommunikationen sker på det språket. Du är positiv, flexibel och kontaktskapande och trivs med att jobba såväl högt som lågt. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Så här söker du tjänsten: I den här rekryteringen samarbetar företaget med Academic Search International. Du ansöker genom att klicka på länken nedan som tar dig till ett anmälningsformulär där du fyller i dina kontaktuppgifter samt bifogar brev och CV. Kontaktperson för tjänsten är Andreaz Karlsson på Academic Search International (08-555 15 724). Vi kommer att hantera ansökningar löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Ansökan: http://bit.ly/1aF6sTX
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsekonom till modeföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsekonom till modeföretag

Business Controller till litet företag
Business Controller till BJÖRK&BERRIES - 14 mån vikariat Vill du jobba med Sveriges hetaste och skönhetsmärke med exklusiva naturliga produkter? Svenska Björk & Berries söker en erfaren Business Controller till ett vikariat på 14 mån. BJÖRK & BERRIES är ett exklusivt skönhetsvarumärke med ett produktsortiment som omfattar produkter inom Body, Face och Home. Produkterna innehåller naturliga, ekologiska och handplockade ingredienser och tillverkas i Sverige. Bolaget startades i Högbo 2006 av bland annat den kända svenska parfymören Pierre Wulff som ett initiativ att återuppliva den skönhetsindustri som fanns i Gävleregionen på 1800-talet. Alla produkter tillverkas i Sverige och distribueras av ca 250 återförsäljare i Sverige samt via egen butik. Som Business Controller på skönhetsvarumärket BJÖRK&BERRIES jobbar du mitt i verksamheten och varierat inom flera olika områden som tex ekonomi, inköp, logistik och försäljning. Du jobbar på huvudkontoret i vid Stureplan i Stockholm och rapporterar till VD. Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 14 månader, med start i slutet av september 2013. Arbetsuppgifter Stödja ledningen genom finansiell kontroll och verksamhetsstyrning Ansvara för budget, försäljningsprognoser och uppföljning av resultat Uppföljning av butik och veckomöten Månadsrapporter till vd, styrelse och delägare Ansvara för bokslut och löpande ekonomiärenden Cash Management Kontakter med Grant Thornton, KPMG, bank, IT-support, lager och logistik Kundservicekoordinator mellan sälj och lager Produkt- och lönsamhetsanalyser Prissättning av produkter Stödja sälj i kundanalyser och offertarbete Ansvar för Visma Inköpsprognoser och inköp av emballage Ansvar för lagerfrågor Erfarenhet & kompetens Civilekonom med minst 5 års erfarenhet inom mindre bolag som Business Controller Gärna erfarenhet av retail och tillverkande företag Goda kunskaper i excel och powerpoint Erfarenhet av Visma Administration 2000 Arbetet sker i en entreprenöriell miljö och det förväntas därför att du som person är flexibel och prestiglös med ett stort eget driv. Du har en god samarbetsförmåga samt är analytiskt lagd med ett gott sinne för affärer. Du är dessutom till naturen en mycket strukturerad och noggrann person som kan arbeta både högt och lågt. Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan där du bifogar personligt brev och CV. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta Susanne Liljefors Krueger på Academic Search, tfn 0701-65 31 92, som ansvarar för denna rekrytering. Skicka gärna in din ansökan snarast.
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Business Controller till litet företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Business Controller till litet företag

Business Controller
Vår kund är en välkänd aktör inom mediebranschen och söker nu en business controller för ett konsultuppdrag på 6 ? 12 månader. Du kommer ingå i controllergruppen som idag består av fem medarbetare som arbetar mot olika delar av bolaget. Om Rollen: I dina arbetsuppgifter som controller ingår bland annat att göra analys och uppföljning av intäkter och kostnader på annonsavdelningen. Du kommer också att ansvara för analyser i relation till annonsförsäljningen. Vidare kommer du arbeta med budget och prognos samt månatligt bokslutsarbete. Personliga egenskaper: Till denna tjänst söker vi dig som: - Har relevant eftergymnasial utbildning. - Är driven, analytisk och noggrann. - Har en kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa relationer. - Är kunnig i Excel - Är kunnig i bokföring Du har mellan 3 ? 5 års praktisk erfarenhet från controlleryrket. Detta är ett konsultuppdrag inom ramen för Academic Search Internationals konsultverksamhet Så här söker du tjänsten: I det här uppdraget samarbetar Företaget med Academic Search. Du ansöker om tjänsten genom att klicka på länken nedan. Du får då upp ett formulär i vilket du fyller i kontaktuppgifter samt bifogar ett personligt brev och CV på svenska. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Andreaz Karlsson (08-555 15 724) på Academic Search. Vi kommer att hantera ansökningar löpande, så skicka in din ansökan redan idag. länk: http://bit.ly/14BZh8Y
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Business Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Business Controller

Kvalificerad Ekonomiassistent
Vår kund är en aktör belägen i centrala Stockholm som befinner sig i en stark tillväxt och söker nu efter förstärkning till sitt ekonomiteam med en kvalificerad ekonomiassistent. Om tjänsten: För att trivas tillsammans med oss bör du vara självgående i ditt arbete och din personlighet präglas av flexibilitet och handlingskraft. Du är mycket noggrann och har en god förmåga att koordinera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö, där kraven på leverans och kvalitet är hög. Du ingår i en arbetsgrupp om 5 personer. Arbetsuppgifter: - Fakturering - Löpande bokföring - Kundreskontra - Leverantörsreskontra - Avstämma balanskonton Du kommer även att vara delaktig i bokslutsarbetet samt ansvara för arkivering och diverse administrativa uppgifter. Vi erbjuder en tjänst där du får påverka och vara del av en skapandeprocess i en miljö som uppmuntrar egna initiativ och en proaktiv attityd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning Detta är en konsulttjänst som kommer att löpa i 6 månader, där kunden efter 6 månader har som ambition att låta tjänsten övergå i en tillsvidareanställning i sin egen regi. Ansökan Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För vidare frågor kontakta Andreaz Karlsson, 08 555 15 724. länk: http://bit.ly/15iHEd2
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-19
Sök fler jobb liknande: lediga Kvalificerad Ekonomiassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kvalificerad Ekonomiassistent

Group Accountant to Polygon Group
Company Description Polygon provides property damage restoration and temporary humidity control across the globe and is the European market leader in property damage restoration. For over 40 years we have helped literally thousands of people by delivering a quick Response, absolute Reliability and outstanding Results. Read more about Polygon at www.polygongroup.com. Job Description The Group Accountant will become a key player in the Group Finance team. You will be part of a Group Finance function at the headquarters in Stockholm whose aim is to deliver high level support and control in the Polygon Group. In addition to the day-to-day group accounting business you will also support and drive on-going and new project initiatives in cooperation with our 8 business units. Our largest operation is located in Germany followed by the Nordic countries and UK. Other key markets are the Netherlands, Belgium, France and Austria as well as US, Canada and Singapore. Areas of Responsibilities *Responsible for Monthly Closings and Annual Report *Participate in Budget and Forecast processes *Participate in other Group projects *Monthly reports to management *System administrator of the Group consolidation system *Maintenance and development of existing reports *Ad-hoc reports *Consolidation of Excel-based reporting Skills and Abilities * Bachelors or Masters degree in Accounting with a minimum of 5 years relevant professional experience, preferably from group accounting and/or audit * Experience of consolidation systems, preferably Cognos * Advanced user of the MS Office-package, especially Excel * Fluent in English, written and spoken * Experience from working in a private equity owned company is a plus. We are looking for The right candidate for this role has strong analytical skills and enjoys working with numbers and problem solving. You are a positive, curious team player with willingness to learn and share your knowledge. You will be motivated by joining a growing business and strive for continuous improvement in everything you do. You have a hands-on approach to your work. How to apply In this assignment Polygon Group cooperates with Academic Search International. To apply for the position, please click on the link below, fill in your contact details and attach your motivational letter together with your CV. Please send your application at the latest June 30th or as soon as possible as we are interviewing continously. (Since we are interviewing continously the recruitment process might be completed before the last date for application.) If you have any questions regarding the position or the process, please contact Susanne Liljefors Krueger, +46 (0)701 65 31 92 at Academic Search International.
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-14
Sök fler jobb liknande: lediga Group Accountant to Polygon Group jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Group Accountant to Polygon Group

Projektledare
Takskifferspecialisten AB i Grythyttan är ett företag som är specialiserade inom takskiffer. Detta innefattar nyläggning, omläggning och reparation av skiffertak samt montering av snörasskydd och takbryggor. Företaget har funnits sedan 1987 och våra takläggare har många års erfarenhet i branschen. Takskifferspecialisten jobbar med projekt i form av huvudentreprenör, underentreprenör eller bistår i vissa fall med konsulthjälp. Arbetsområdet sträcker sig över hela Sverige samt även Danmark och Norge. Takskifferspecialisten är störst i Norden inom sin verksamhet och har under de senaste åren vuxit avsevärt och de har blivit utsedda till Ung Gasell av Dagens Industri. VD Henrik Bark blev utsedd till årets företagare i Hällefors Kommun 2010. Takskifferspecialisten en arbetsplats i tiden! Takskifferspecialistens affärsidé bygger på att de med bibehållen hantverkskänsla för takskifferläggning som är en del av Grythyttans kulturarv, ska uppnå högsta kvalitet i de arbeten som de utför. Företaget har ett långsiktigt helhetstänk och agerar alltid med miljö och hållbarhet i åtanke. Majoriteten av kunderna utgörs av kyrkor, slott samt offentliga byggnader. Takskifferspecialistens verksamhet befinner sig i en expansiv utveckling, och behöver därför förstärka organisationen med en projektledare. Bakgrund och kvalifikationer Du som söker har minst 5 års erfarenhet som projektledare inom bygg eller motsvarande. Du har erfarenhet ifrån byggbranschen och av kundbemötande, service och kvalitet och vet vad som krävs av en projektledare. Du som söker måste vara flytande på svenska språket i tal och skrift. Det är en merit om du även kan något annat av de nordiska språken. Då tjänsten innebär mycket resor 2-3 dagar/vecka innehar du som lägst B-körkort. Personlighet Som person är du utåtriktad och håller en hög servicegrad. Du tycker om att ha många bollar i luften och är noggrann, strukturerad till din natur. Du har vana vid att arbeta mot deadlines samt en god förmåga att prioritera arbetsuppgifter under hektiska perioder. Du måste vara duktig på och intresserad av att planera, organisera och samordna. Takskifferspecialisten värdesätter ärlighet, ordning & reda, ett förtroendeingivande förhållningssätt samt service med ett gott bemötande. Så här söker du tjänsten Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan där du bifogar personligt brev och CV. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta Susanne Liljefors Krueger på Academic Search, tfn 0701-65 31 92, som ansvarar för denna rekrytering. Skicka gärna in din ansökan snarast, dock senast 30 juli 2013.
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Hällefors
Publicerad : 06-04
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledare jobb, Projektledare Hällefors, Projektledare Academic Search International AB Stockholm
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledare

HR-Administratör
Vår kund som är ett företag inom detaljhandeln söker nu en HR-administratör för inhyrning på 6-8 månader. I rollen som HR-administratör arbetar du tätt ihop med HR-Business Partner brett inom HR-området. Tjänsten är placerad i Kista. Arbetsuppgifter: Stötta i rekryteringsprocesser Stödja linjechefer med support i HR-frågor Uppdatera personalhandbok Övriga projekt inom HR Övrig HR-administration Lämplig bakgrund: Vi söker dig som har utbildning inom HR och någon erfarenhet av praktiskt HR-arbete. Dina kunskaper i Officepaketet är goda och du arbetar obehindrat på engelska. Du tycker om att arbeta administrativt och har ordning och reda. Egenskaper som är utmärkande för dig är att du är noggrann, nyfiken och tycker om att jobba i högt tempo. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Ansökan och kontakt: I det här uppdraget samarbetar Företaget med Academic Search International. Du ansöker till tjänsten genom att använda länken nedan där du fyller i dina uppgifter och bifogar personligt brev och CV. Vi arbetar kontinuerligt med urvalet så skicka din ansökan redan idag, tack. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta Mari Jehrlander på 0736-50 31 52 på Academic Search International. Ansökan:http://bit.ly/18an8yC
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Sollentuna
Publicerad : 08-07
Sök fler jobb liknande: lediga HR-Administratör jobb, HR-Administratör Sollentuna, HR-Administratör Academic Search International AB Stockholm
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR-Administratör

Country Manager
Country Manager Role & Responsibilities: Our internationally growing and successful company is looking to hire a highly result orientated and sales focused person to act as our Swedish Country Manager. Global Knowledge works closely with our customers and through this process builds a strategic, education, focussed relationship with our customers. Our customers cover all industry verticals and size, revenue of the Swedish unit is about 20 MSEK per year. Have you got a soul of an entrepreneur looking for an opportunity to put your passion and skills into action with a well known and established company? Are you a result driven people manager who enjoys pulling up your sleeves and participating in the result making together with your team? As a Country Manager you are responsible for the team results and profitability of the unit in Sweden. Daily work consists of B2B sales, account management of some of our largest customers, working with our vendor partners, leading the team and managing the profitability of the business. You have a team of 9 members in the office located in Solna. As a Country Manager you will report to the President EMEA in the UK. We seek a person who has: - Entrepreneurial spirit seen in your abilities to multitask, your flexibility and your ability to set an example for your team - Business education and a strong B2B sales experience and leading a team towards great results A level of profit and loss experience and accountability - Fluent English and Swedish, strong understanding of the Swedish business climate - Expirence of working with and for an international management team Skills and Abilities: You have extensive experience in sales and sales management, likely within the IT sector. Alternatively you have previously worked as country manager or key account manager with a portfolio comprising large scale Swedish companies. You have a high degree of self-motivation and a strong focus on results. You have excellent communications and interpersonal skills. Ideally you will have been responsible for the profitability of a country or business unit operation and some knowledge of a consulting business or Soft Skills training. In this assignment Global Knowledge cooperates with Academic Search International. To apply for the position, please click on the link below, fill in your contact details and attach your motivational letter together with your CV in English. As we are interviewing continuously, please send your application as soon as possible or by August 21st at the latest. For any questions please contact Susanne Krueger at Academic Search on +46 (0)701 65 31 92. Apply here: http://bit.ly/16KCpXI
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-12
Sök fler jobb liknande: lediga Country Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Country Manager

Redovisningsekonom
Vi söker nu för kunds räkning en Redovisningsekonom till en stor leverantör inom telecom. Rollen är ett konsultuppdrag med start omgående och kommer att löpa i ca ett år framåt. Det är en fantastisk möjlighet för dig som vill ha en viktig roll och få erfarenhet från ett spännande bolag. Tjänsten: Gruppen där rollen ingår arbetar med leverantörsreskontra och lager- och anläggningsredovisning. Rollen ansvarar för handläggning av leverantörsfakturor gällande anläggningstillgångar. Det innefattar också uppdatering av anläggningsredovisning och lager, avstämningar, hantering av utrangeringar inför bokslut. I rollen kommer du ha mycket kontakter med leverantörer, medarbetare i organisationen och andra både externa och interna parter. Erfarenhet: För denna roll ser vi gärna att du har en bakgrund som gymnasieekonom eller motsvarande med några års relevant yrkeserfarenhet. Alternativt har du en högskoleekonom och erfarenhet av motsvarande uppgifter. Du har goda kunskaper i redovisning och Excel och goda kunskaper gällande anläggshantering. Erfarenhet från bolag med större transaktionsflöden är en stor fördel liksom erfarenhet av IFRS. Personliga egenskaper: - Eget driv och problemlösningsförmåga - Förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar - Förmåga att planera det egna arbetet efter gruppens behov - Noggrann och analytisk - Social och kommunikativ person som trivs med att arbeta i team. Det här är rätt roll för dig som tycker om att arbeta som konsult i ett företag där det händer mycket. Du kommer att ha en fantastisk möjlighet att lära dig mycket och utvecklas i rollen. Så söker du tjänsten: I det här uppdraget samarbetar Företaget med Academic Search International. Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan där du fyller i dina uppgifter och bifogar personligt brev och CV. Vi arbetar kontinuerligt med urvalet och rollen ska tillsättas omgående så skicka din ansökan redan idag, tack. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta Andreaz Karlsson på 08-555 15 724 på Academic Search International, som ansvarar för den här tillsättningen. länk till ansökan: http://goo.gl/tHLZHN
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-02
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsekonom jobb, Redovisningsekonom Stockholm, Redovisningsekonom Academic Search International AB Stockholm
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsekonom

Junior controller
Vår kund är en stor och välkänd aktör inom telecombranschen och söker nu en junior controller. Uppdraget är ett konsultuppdrag på sex månader med målsättningen att efter denna tid bli rekryterad till kund. Arbetsuppgifter: En stor del i rollen kommer att vara arbete med presentationer. Du kommer att författa texter på främst engelska och presentera dessa för övriga delar av organisationen. Du har mycket och nära kontakt med både CFO och VD. I övrigt kommer du att arbeta med finansiell rapportering. Personliga egenskaper: Till denna tjänst söker vi dig som: - Har mycket goda kunskaper i affärsengelska - Är en lysande stjärna i kommunikation i såväl tal som skrift - Är civilekonom, gärna med redovisningsinriktning - Är driven, hungrig och karriärsugen. - Du uppskattar att jobba i en föränderlig miljö där saker och ting inte behöver se likadana ut från dag till dag - Meriterande om du tidigare har erfarenhet av att arbeta med IR relaterade frågor. - Mycket goda kunskaper i PowerPoint Du har mellan 1-2 års praktisk erfarenhet från controlleryrket. Detta är ett konsultuppdrag inom ramen för Academic Search Internationals konsultverksamhet Så här söker du tjänsten: I det här uppdraget samarbetar Företaget med Academic Search. Du ansöker om tjänsten genom att klicka på länken nedan. Du får då upp ett formulär i vilket du fyller i kontaktuppgifter samt bifogar ett personligt brev och CV på svenska. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Andreaz Karlsson (08-555 15 724) på Academic Search. Vi kommer att hantera ansökningar löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Länk till ansökan: http://goo.gl/Arrs9s Controller, Junior Business Controller, Business controller
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-02
Sök fler jobb liknande: lediga Junior controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior controller

Junior Business Controller
Vi söker nu en hungrig och analytisk person med karriärambitioner för ett konsultuppdrag som Junior Business Controller till ett företag i Stockholm. Uppdraget är ett konsultuppdrag på sex månader med målsättningen att efter denna period anställas hos kund. Dina arbetsuppgifter Du kommer ingå i controllergruppen som består av 10 personer. I din roll kommer du främst att arbeta med analyser och med att bygga ekonomiska modeller i Excel. Vidare kommer du också att vara delaktig i budget- och forecastprocesser samt hjälpa till med olika business case. Vi söker dig som har 1-2 års arbetslivserfarenhet, gärna från liknande tjänster. Erfarenhet av att arbeta med Excel på avancerad nivå är ett krav. Du är civilekonom med inriktning redovisning/finansiering Personliga egenskaper: Det är full fart och mycket att göra och därför är det också viktigt att du gillar detta. Ett mycket stort driv, inte vara rädd för att fråga, självständig och hungrig på att lära dig nya saker är egenskaper som du besitter. Att du är mycket analytisk är en självklarhet. Du kommer att ha flera kontaktytor uppåt i organisationen och det är viktigt att du behärskar och trivs med detta. För rätt person finns det verkligen möjligheter att både utvecklas som controller och ta nästa kliv i karriären. Så söker du tjänsten: I det här uppdraget samarbetar Företaget med Academic Search International. Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan där du fyller i dina uppgifter och bifogar personligt brev och CV. Vi arbetar kontinuerligt med urvalet och rollen ska tillsättas omgående så skicka din ansökan redan idag, tack. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta Andreaz Karlsson på 08-555 15 724 på Academic Search International, som ansvarar för denna process. länk till ansökan: http://goo.gl/wvGCbe
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-02
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Business Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Business Controller

Sales Lead Developer
Do you want to be a part of a young and rapidly growing company within the online advertising technology sector Qwaya is a fast growing ad technology company, with customers in more than 70 countries, focused on building tools for paid social media marketing. We are specialists in Facebook marketing and have assembled a world class team with extensive experience. Our goal is to build a sophisticated tool with powerful features that is easy to use, affordable and accessible to a wide range of advertisers and agencies worldwide. Qwaya is active in a growing market, is well funded, and is backed by leading Swedish venture firms Zobito (ex team from $1 billion Nasdaq IPO QlikTech) and Industrifonden. Qwaya has its global HQ located in Central Stockholm, Sweden. We are launching an outbound sales program and are now looking for the first two members of our sales team, a Sales Developer and an Account Executive. This is a great opportunity to be one of the early members of the sales team where you will be involved in developing the process, choosing work methods and the tools to use. We are looking for an ambitious and smart person who is ready to work hard in a competitive and rewarding environment with a friendly company culture. Your responsibilities The Sales Developer (Qualifyer) is responsible for generating sales leads to support sales in closing new business. Target clients are mid-sized companies, all over the world, using social advertising to attract new business. You will continuously build prospect lists, qualify and turn into high quality leads to supply the Account Executives. You will reach out to specialists around the world by means of e-mail and phone calls, to assure that they fit into Qwayas target market. Expected Profile *Academic qualifications *Fluent in English, both verbally and in writing (other languages is an advantage) *Analytical and structured *Proactive and able to work independently at work *Strong sense of responsibility and ownership of your tasks *Business and result oriented *Excellent interpersonal skills *Experience of selling SaaS solutions is a plus *Interest and good understanding of e commerce, social media and Internet in general *A team player wanting to help drive a culture of winning and success To keep up with the expectations you must be internet savvy, structured, focused and be able to deliver under pressure. As a person you are open minded and communicative with a great interest in web marketing and social media. This position is located at the headquarters in Central Stockholm near Stureplan. How to Apply In this assignment Qwaya cooperates with Academic Search International. To apply for the position, please click on the link below, fill in your contact details and attach your letter of intent together with your CV, written in English. As we are interviewing continuously, please send your application as soon as possible but latest November 10th. If you have any questions regarding the position or the process, please contact Susanne Liljefors Krueger, +46 (0)701 65 31 92 at Academic Search International.
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-09
Sök fler jobb liknande: lediga Sales Lead Developer jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sales Lead Developer

Account Executive
Do you want to be a part of a young and growing company within the online advertising technology sector Qwaya is a fast growing ad technology company, with customers in more than 70 countries, focused on building tools for paid social media marketing. We are specialists in Facebook marketing and have assembled a world class team with extensive experience. Our goal is to build a sophisticated tool with powerful features that is easy to use, affordable and accessible to a wide range of advertisers and agencies worldwide. Qwaya is active in a growing market, is well funded, and is backed by leading Swedish venture firms Zobito (ex team from $1 billion Nasdaq IPO QlikTech) and Industrifonden. Qwaya has it?s global HQ located in Central Stockholm, Sweden. We are launching an outbound sales program and are now looking for the first two members of our sales team, a Sales Developer and an Account Executive. This is a great opportunity to be one of the early members of the sales team where you will be involved in developing the process, choosing work methods and the tools to use. We are looking for an ambitious and smart person who is ready to work hard in a competitive and rewarding environment with a friendly company culture. Your responsibilities The Account Executive will be responsible for managing the pipeline of qualified leads/prospects and to continuously close deals according to set targets. This is a great opportunity for someone who is passionate about what they do, and can ensure the long-term success of our customers. You will initiate conversations with specialists around the world, hold demos, sell and negotiate the Qwaya offering to mid-sized companies who are active in social media advertising. Expected Profile * Academic qualifications * Business oriented and goal oriented * Strong attention to details * Fluent in English, both verbally and in writing (other languages is an advantage) * Proven track record of sales (min 5 years), which should be articulated in the resume * Interest in being measured on performance and beating targets * Experience of selling SaaS solutions is a plus * Interest and good understanding in e-commerce, social media and internet in general * Familiarity with Google Apps, sales automation systems etc. To keep up with the expectations you are intellectually curious, creative and very structured and organized. As a person you are a team player with empathy, humor, patience and enthusiasm. This position is located at the headquarters in Central Stockholm near Stureplan. How to Apply In this assignment Qwaya cooperates with Academic Search International. To apply for the position, please click on the link below, fill in your contact details and attach your letter of intent together with your CV, written in English. As we are interviewing continuously, please send your application as soon as possible but latest November 10th. If you have any questions regarding the position or the process, please contact Susanne Liljefors Krueger, +46 (0)701 65 31 92 at Academic Search International.
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-08
Sök fler jobb liknande: lediga Account Executive jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Account Executive

Group Accountant to Polygon Group
Company Description Polygon provides property damage restoration and temporary humidity control across the globe and is the European market leader in property damage restoration. For over 40 years we have helped literally thousands of people by delivering a quick Response, absolute Reliability and outstanding Results. Read more about Polygon at www.polygongroup.com. Job Description The Group Accountant will become a key player in the Group Finance team. You will be part of a Group Finance function at the headquarters in Stockholm whose aim is to deliver high level support and control in the Polygon Group. In addition to the day-to-day group accounting business you will also support and drive on-going and new project initiatives in cooperation with our 8 business units. Our largest operation is located in Germany followed by the Nordic countries and UK. Other key markets are the Netherlands, Belgium, France and Austria as well as US, Canada and Singapore. Areas of Responsibilities *Responsible for Monthly Closings and Annual Report *Participate in Budget and Forecast processes *Participate in other Group projects *Monthly reports to management *System administrator of the Group consolidation system *Maintenance and development of existing reports *Ad-hoc reports *Consolidation of Excel-based reporting Skills and Abilities * Bachelors or Masters degree in Accounting with a minimum of 5 years relevant professional experience, preferably from group accounting and/or audit * Experience of consolidation systems, preferably Cognos * Advanced user of the MS Office-package, especially Excel * Fluent in English, written and spoken * Experience from working in a private equity owned company is a plus. We are looking for The right candidate for this role has strong analytical skills and enjoys working with numbers and problem solving. You are a positive, curious team player with willingness to learn and share your knowledge. You will be motivated by joining a growing business and strive for continuous improvement in everything you do. You have a hands-on approach to your work. How to apply In this assignment Polygon Group cooperates with Academic Search International. To apply for the position, please click on the link below, fill in your contact details and attach your motivational letter together with your CV. Please send your application as soon as possible as we are interviewing continously. (Since we are interviewing continously the recruitment process might be completed before the last date for application.) If you have any questions regarding the position or the process, please contact Susanne Liljefors Krueger, +46 (0)701 65 31 92 at Academic Search International.
Företag: Academic Search International AB Stockholm
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-15
Sök fler jobb liknande: lediga Group Accountant to Polygon Group jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Group Accountant to Polygon Group


Sök lediga jobb Academic Search International AB Stockholm

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se