Administratör Göteborg jobb - lediga jobb

Administratör Göteborg jobb Administratör Göteborg jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Administratör Göteborg. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Administratör Göteborg. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Utbildningsadministratör Göteborgs Universitet- Göteborg

  2. Förrättningsadministratör Göteborg- Göteborg

  3. Läkarsekreterare/Vårdadministratör Göteborg- Göteborg

  4. Utbildningsadministratör Göteborgs Universitet- Göteborg

  5. Objektsansvarig fastighetstekniker/administratör Göteborg- Göteborg

  6. Teknisk administratör Göteborg- Göteborg

  7. Lageradministratör Göteborg- Göteborg

  8. Utbildningsadministratör Göteborg- Göteborg

  9. Produktionsadministratör Göteborg- Göteborg

  10. Driven administratör Göteborg- Göteborg

  11. Löneadministratör Göteborg- Göteborg

  12. Löneadministratör Göteborg- Göteborg

  13. Administratör Göteborg- Göteborg

  14. Administratör Göteborg- Göteborg

  15. Administratör Göteborg- Göteborg


Mer beskrivning

Utbildningsadministratör Göteborgs Universitet
Academic Work söker för Göteborgs Universitets räkning en utbildningsadministratör. Göteborgs Universitet är ett av Nordeuropas största universitet med 37 000 studenter och 5 900 anställda. Göteborgs Universitet är dessutom ett av landets bredaste och mest mångsidiga lärosäten då de bedriver både forskning och utbildning på inte mindre än ett fyrtiotal institutioner. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Göteborgs Universitet. ARBETSUPPGIFTER Som utbildningsadministratör kommer du att arbeta med varierade arbetsuppgifter. Du kommer till exempel att. - administrerar antagningar - sköta resultatregistreringen - arbeta med administration i samband med tentamina - ha hand om support av webbaserade studenttjänster samt ansvara för framtagning och presentation av praktisk information till studenter vid terminsstart I tjänsten ingår även bemanning av studentexpeditionen samt bistå lärarna med bokning av lokaler och upprättande av GUL-aktiviteter med mera. VI SÖKER DIG SOM Har eftergymnasial utbildning samt administrativ erfarenhet från yrkeslivet. Du bör dessutom ha arbetat i något av följande system: - Ladok - GUL - Time-edit - GUBAS Det är meriterande om du har annan systemvana samt har arbetat inom universitetsvärlden sedan tidigare. För tjänsten krävs goda språkkunskaper, framförallt i svenska och engelska. Som person har du god samarbetsförmåga samt en känsla för service då du dagligen kommer att ha kontakt och interagera med andra människor. Då du kommer att ingå i ett team av 5 utbildningsadministratörer förutsätter vi att du har god samarbetsförmåga samt har förmågan att arbeta självständigt. Dessutom är du noggrann samt strukturerad i ditt sätt att arbeta. START: Omgående UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid i 1,5 månad med möjlighet till förlängning UPPSKATTAD ARBETSTID: 8-17 PLATS: Göteborg URVAL: Sker löpande KONTAKT: Sara Jonsson 031-3397307 Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail gbg01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. För att söka tjänsten, klicka på länken och därefter "Sök jobbet": http://www.academicwork.se/jobbannons/utbildningsadministrator-till-goteborgs-universitet/goteborg/14926234 Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se. SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner du att Academic Work behandlar dina uppgifter enligt PUL. Det är endast medarbetare inom Academic Work som kan ta del av dina uppgifter. Ingen information lämnas till extern part (kunder) utan ditt medgivande. Läs mer på http://www.academicwork.se/pul-information.aspx
Företag: ACADEMIC WORK SWEDEN AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-20
Sök fler jobb liknande: lediga Utbildningsadministratör Göteborgs Universitet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utbildningsadministratör Göteborgs Universitet

Förrättningsadministratör Göteborg
Lantmäteriet söker förrättningsadministratör till kontoret i Göteborg. Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.Division Fastighetsbildning ansvarar för fastighetsbildning över hela landet och har kontor på cirka 70 orter. Divisionen är indelad i fyra regioner - norra, södra, östra och västra. Fastighetsbildning är i en spännande förändringsfas där vi bland annat behöver förrättningsadministratörer för att bemöta omvärldskrav och nå våra strategiska mål. Lantmäteriet i västra regionens södra enhet arbetar med förrättningar, rådgivning och uppdrag. Fastighetsbildning är grunden för vår verksamhet. Vi söker nu förrättningsadministratör till kontoret i Göteborg. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter innebär att du kommer att utföra moment i förrättningshandläggningen i samråd med ansvarig förrättningslantmätare. Det kan vara sådant som att administrera alla ansökningar och vara första kontakt för sakägarna, ta fram material, skriva protokoll och på olika sätt assistera och avlasta. Fakturering ingår också. Enheten har kontor i Göteborg, Kungsbacka och Halmstad. Förrättningsadministratören kommer att jobba mot alla tre kontoren. Kvalifikationer Vi söker dig som har en utbildning inom det fastighetsrättsliga området eftersom vi fäster stort avseende vid fastighetsrättslig kunskap. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga samt är effektiv och kvalitetsmedveten. Vi lägger mycket stor vikt vid Dina personliga egenskaper. Erfarenhet samt goda kunskaper i handläggninssystemen Trossen och Agresso är meriterande. Kontaktuppgifter Om du vill veta mer så kontakta gärna Liselott Bengtsson, enhetschef, telefon 031-701 85 19. Fackliga företrädare är för Lantmäteriakademikerna/SACO, Anne-Marie Gustafson telefon 031-701 85 35 och för ST inom Lantmäteriet, Anders Sjöstedt telefon 054-14 27 23. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se. Eftersom vi använder det statliga ramavtalet när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt. Övrig information Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.  Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Om du väljer att skicka annonsen per brev, märk då kuvertet och ansökan med referensnummer 302-2014/71, senast 2014-01-26. Postadressen till oss är Lantmäteriet 801 82 Gävle. Handlingar per brev skannas. För att skärmbilden av handlingarna inte ska bli svårlästa ber vi dig så långt som möjligt undvika kraftiga färger som bakgrund eller mörkt skuggad bakgrund.
Företag: LANTMÄTERIET
Ort: Göteborg
Publicerad : 01-03
Sök fler jobb liknande: lediga Förrättningsadministratör Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Förrättningsadministratör Göteborg

Läkarsekreterare/Vårdadministratör Göteborg
Ofelia Vård AB är ett auktoriserat bemannings- och utbildningsföretag som hyr ut kvalificerad personal till vårdens olika specialiteter. Vi har en stark förankring i västra Sverige. Nu söker vi fler kompetenta läkarsekreterare med bred erfarenhet av olika specialiterer och dokumentationssystem. Kvalifikationer: Läkarsekreterare med formell utbildning. Vi har kollektivavtal och erbjuder goda villkor samt trevliga arbetskamrater. För mer information ring 031-287660 eller besök vår hemsida www.ofelia.se Maila din ansökan till info@ofelia.se Välkommen!
Företag: Ofelia Vård AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 01-09
Sök fler jobb liknande: lediga Läkarsekreterare/Vårdadministratör Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Läkarsekreterare/Vårdadministratör Göteborg

Utbildningsadministratör Göteborgs Universitet
Institutionen för språk och litteraturer (SPL) är humanistiska fakultetens största institution med 13 olika språkämnen, ca 150 anställda, ca 1200 helårsstudenter och en årsomsättning på ca 120 miljoner kronor. Institutionens forskning berör världens språk och dess litteraturer utifrån en bred kontextualisering och utifrån ett brett spektrum av teoretiska grunder och specifika tillämpningar. Dessa koncentrerar sig kring följande forskningsprofiler: Mångfald och universalier i språket, Populärkultur, Språk och lärande, samt Transkulturalitet, översättning och överföring. Inom institutionens administrativa enhet arbetar tolv tillsvidareanställda administratörer fördelade på ekonomi, personal, utbildning och webb, samt fyra studievägledare. Vi söker nu efter en vikarie då en av våra utbildningsadministratörer ska vara föräldraledig. Arbetsuppgifter: Arbetet som utbildningsadministratör är varierat och spänner över flera olika områden. I arbetsuppgifterna ingår löpande studieadministration såsom antagning, resultatrapportering, schemaläggning, arbete med GU's lärplattform GUL m.m. Det ingår även att ge service till studenter, medarbetare och besökare till institutionen. Vidare bör den sökande vara beredd på att ta ett administrativt ansvar för delar av verksamheten och även utföra vissa enklare rutinuppgifter. Kvalifikationer: Vi söker dig som har utbildning från universitet/högskola, eller motsvarande, eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Av särskild vikt är exempelvis utbildning inom administration eller offentlig förvaltning. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av: * liknande utbildningsadministrativa arbetsuppgifter; * arbete med ämneslärarprogrammet; * arbete med universitetets studieadministrativa system - bl.a. Ladok, TimeEdit, Gubas, GUL; *universitetets studieadministrativa processer. Du behöver ha förmåga att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt och lugnt sätt. Det är också viktigt att du visar intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och levererar lösningar. Vidare förutsätts du kunna arbeta i team och vara backup för andra, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Krav ställs på noggrannhet, flexibilitet och servicekänsla i kombination med förmåga att ta eget ansvar. Vid rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet, då detta är en anställning som innebär många kontakter på skilda nivåer, både internt och externt. Vi förutsätter god datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Även intervjuer med eventuellt arbetsprov kommer att utgöra grund för bedömning. Övrigt: Inför denna rekrytering har vi redan tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi ska använda. Vi undanber oss därför vidare kontakt med försäljare, rekryterings- och bemanningsföretag. In English: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/ledigaanstallningar/?id=19144&Dnr=739402&Type=E http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/ledigaanstallningar/?id=19144&Dnr=739396&Type=E
Företag: Göteborgs universitet
Ort: Göteborg
Publicerad : 01-22
Sök fler jobb liknande: lediga Utbildningsadministratör Göteborgs Universitet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utbildningsadministratör Göteborgs Universitet

Objektsansvarig fastighetstekniker/administratör Göteborg
Allianceplus är ett av de största facility management- och städföretagen i Skandinavien och består av 4800 medarbetare varav 3000 i Sverige. Företaget erbjuder ett brett utbud av FM-tjänster till företag i den privata och offentliga sektorn. De största kunderna återfinns i livsmedels-, fastighets- och hotellbranschen samt inom statliga verk och industrin. Allianceplus planerar att expandera sin geografiska närvaro genom organisk tillväxt och nyförvärv i Norden. Samtidigt undersöker man möjligheterna för ytterligare expansion i Norden. Allianceplus Sverige förväntas omsätta 1,5 miljarder danska kronor (200 miljoner euro) år 2018. Läs mer på www.allianceplus.se Allianceplus är en organisation som präglas av starka värderingar som sätter medarbetaren först med fokus på den enskilde individens engagemang, nytänkande och ansvarstagande. Vi befinner sig i en dynamisk fas som präglas av stark tillväxt och förändring. Den aktuella tjänsten är placerad vid vårt kontor i Västra Frölunda. Dina arbetsuppgifter: Rollen som objektsansvarig fastighetstekniker/administratör omfattar både administrativa- och operativa arbetsuppgifter. I den administrativa delen ingår arbetsuppgifter såsom upprättande av offerter, fakturahantering, driftsrapporter samt ekonomirapportering för uppdraget. Som objektsansvarig fastighetstekniker kommer du att utföra ronderingar, felavhjälpande underhåll och enklare reparationer. Arbetsuppgifterna utförs i kundens fastighetsobjekt och du säkerställer att fastigheternas avsedda funktioner upprätthålls och att kundens medarbetare är nöjda. I arbetet ingår också att lämna förslag på statushöjande åtgärder. Vi söker: Vi söker dig som har flera års dokumenterad arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen. Du har tidigare arbetat med fastighetsteknik och du besitter en god kompetens inom det området. Vi ser gärna att du har erfarenhet från en liknande roll och har förmågan att leda, fördela och samordna arbete i grupp. Starkt meriterande är specialistkunskaper inom elteknik. Du har en relevant gymnasieutbildning, KY-utbildning eller motsvarande i botten. Du är en ansvarstagande och serviceinriktad person som gillar att arbeta mot målet nöjd kund i syfte att upprätthålla goda och långsiktiga affärsrelationer. Vidare är du en god ambassadör för företaget och delar våra värderingar engagemang, nytänkande och ansvarstagande. Du är en självständig lagspelare som kan planera dagen både efter egen och andras kalendrar och behov och som även gillar att sälja och leverera resultat. Som person ser vi att du är social, engagerad och målinriktad. I ditt arbete är du organiserad, noggrann och arbetar bra både självständigt och i grupp. Du trivs i en ledande roll, men är prestigelös och agerar för verksamhetens bästa. Du har goda tekniska kunskaper och god problemlösningsförmåga. Övrig information: Mycket goda datakunskaper, goda kunskaper i svenska i tal och skrift, B-körkort är ett krav. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med uppdragsansvarig Laila Söderlind på 010-225 03 70. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande. I din ansökan ber vi dig inkludera CV och personligt brev. Sista ansökningsdag 22 februari 2016.
Företag: ALLIANCEPLUS AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 01-29
Sök fler jobb liknande: lediga Objektsansvarig fastighetstekniker/administratör Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Objektsansvarig fastighetstekniker/administratör Göteborg

Teknisk administratör Göteborg
Sodexo är världsledande inom Quality of Life Services - service för livskvalitet. Med våra integrerade lösningar täcker vi ett brett servicebehov för företag, institutioner och offentlig sektor. Vi bidrar med att öka de anställdas välmående, effektivisera verksamheten och säkerställa att alla viktiga servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser. Vi utvecklar, leder och levererar tjänster till företag, institutioner och offentlig sektor. Vi erbjuder allt från reception, säkerhet och städning till måltidstjänster, måltidskuponger och facility management. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag. Sodexo AB söker Teknisk Administratör till Göteborg för uppdrag inom Hard FM västra Sverige Arbetsuppgifter Tjänsten är administratör för teknisk fastighetsförvaltning med stort fokus på teknik, affärssystem och inte minst flexibilitet i arbetstider och servicemannaskap. Där ingår det bl.a. Hantering av felanmälan från kund Orderhantering Fakturering Specifikt söker vi en administratör som har följande: Vana av att arbeta med olika affärssystem. Teknikintresse då administratören blir arbetsledarens förlängda arm på plats och följer upp arbeten utifrån tider, material samt förbereder fakturering i affärssystem. Kvalifikationer Utbildning inom ekonomi och/eller affärssystem är meriterande Egenskaper Förmåga att arbeta i högt tempo Ordning och reda Trivas med att arbeta självständigt Drivas av att aldrig missa en deadline Har du frågor kontakta rekryteringskonsult Per Grytter, per.grytter@prizta.se, tel 0733 133 205.   Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande
Företag: Prizta Rekrytering & Bemanning AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 06-02
Sök fler jobb liknande: lediga Teknisk administratör Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teknisk administratör Göteborg

Lageradministratör Göteborg
Nu söker vi för kunds räkning: Lageradministratör till lagerverksamhet. Arbetet hos oss på EnFuturum präglas av engagemang och stort personligt ansvarstagande och vi erbjuder förutom en trygg anställning, kompetensutveckling och goda möjligheter till en tillsvidare tjänst, antingen hos oss eller hos något av våra kundföretag. Vi är auktoriserade via Almega som bemanningsföretag och har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Arbetsbeskrivning Arbetet innebär i huvudsak vanligt förekommande administrativt kontorsarbete som ankomstregistrering, tullhantering etc. Hjälpa till på golvet vid behov. Viss truckkörning kan förekomma. Skiftarbete. Vem är du? Du ska en mycket god erfarenhet i orderhantering och mycket god känsla för möten med andra personer. Du ska vara stresstålig och kunna ha många bollar i luften samtidigt. Utbildningsbakgrund är ej avgörande utan personliga egenskaper som attityd, motivation och viljan att självständigt och i grupp lösa förelagda uppgifter är avgörande. Du har goda kunskaper i svenska, engelska och gärna polska, Turkiska eller från Balkan, både i tal och skrift, samt inga problem att följa och förstå instruktioner. Vi ser gärna kvinnliga sökande för att jämna ut könsskillnaderna på arbetsplatsen. Kravprofil - Stresstålig - Driven - God datavana då främst inom Office paketet - Truckkort A och B (ej krav) Märk ansökan med Lageradministratör
Företag: Ef Sverige AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-13
Sök fler jobb liknande: lediga Lageradministratör Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lageradministratör Göteborg

Utbildningsadministratör Göteborg
Placering: Institutionen för svenska språket, Göteborg Diarienummer: PET 2017/106 Institutionen för svenska språket har cirka 100 anställda lärare, forskare, systemutvecklare, doktorander och administrativ personal. Arbetsuppgifter Arbetet som utbildningsadministratör avser administration inom ett flertal olika ansvars- och arbetsområden. Du kommer att arbeta inom ansvarsområdena: studieadministration, lokal- och schemabokning, arkiv, inköp, rese- och hotellbokningar, sekreterarfunktion inom mötesgrupper samt som institutionens flyttkoordinator inför Humanistiska fakultetens kommande omflyttning. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras och utvecklas under anställningstiden. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning, har god administrativ kunskap och erfarenhet samt är en van datoranvändare. För anställningen krävs mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Vi har som krav att du har tidigare erfarenhet av ovan beskrivna arbetsuppgifter. Vi har även som krav att du har praktisk erfarenhet och mycket god kunskap om Ladok, GUL, TimeEdit samt inköpssystemet. Vi förutsätter att du är självgående inom dessa administrativa system. Eftersom arbetsuppgifterna är inom ett flertal olika områden och nivåer, krävs det att du är mycket flexibel, har förmågan att snabbt omprioritera samt att du är beredd att ta dig an nya utmaningar med kort varsel. Arbetsuppgifternas innehåll innebär daglig kontakt och interaktion med andra människor, och därmed kommer mycket stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. God samarbetsförmåga är en förutsättning. Stor vikt kommer även att läggas vid personliga egenskaper såsom, engagemang, servicekänsla, flexibilitet samt att du har ett strukturerat arbetssätt. Övrigt Vi undanber oss erbjudanden från externa annonsföretag. Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Ange i din ansökan om du önskar få dina handlingar returnerade.
Företag: Göteborgs universitet
Ort: Göteborg
Publicerad : 03-02
Sök fler jobb liknande: lediga Utbildningsadministratör Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utbildningsadministratör Göteborg

Produktionsadministratör Göteborg
Relita Industri & Skadeservice AB grundades 1996. Sedan dess har vi utvecklats till marknadsledande i Uppland och är en av de största aktörerna i Sverige. Vi bedriver nu verksamhet i Uppsala, Roslagen, Enköping, Västerås, Gävle och Stockholm. Vi har drygt 280 anställda och vår huvudsakliga verksamhet är skadeservice, selektivrivning, sanering, industrirengöring och transporter av avfall. Vår verksamhet bedrivs dygnet runt. Vi söker nu en produktionsadministratör till vårt regionkontor i Göteborg. Relita Industri & Skadeservice har en mycket positiv utveckling med stor efterfrågan på våra tjänster. Vi söker en erfaren administratör som är van att arbeta självständigt och har en hög ansvarskänsla. Du har ett gott siffersinne samt god datavana. Vidare är du samarbetsvillig och har ett starkt engagemang och trivs med att arbeta i team mot gemensamma mål. Beskrivning av arbetsuppgifter Som produktionsadministratör hos oss samarbetar du med produktionsledning som innebär bl.a. registrering av nya projekt i vårt projektredovisningssystem Rekyl, vidare är du även behjälplig vid ekonomisk uppföljning av projekt. Fakturering sker i ekonomisystemet Navision, där du kommer ha ansvar för den delen av kundreskontran som omfattar din avdelning. Det här nära samarbetet ger möjlighet till att skapa och utveckla rutiner kring kundadministrationen. Utöver produktionsadministrationen kommer du att bli ett stöd i all administrativ hantering som rör filialen. Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i ett högt tempo med goda utvecklingsmöjligheter tillsammans med ambitiösa medarbetare. För mer information, besök vår hemsida www.relita.se Vi läser ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstiden utgång. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt eller senast den 30/4 2017. Välkommen med din ansökan! Du som söker ska ha en administrativ utbildning med inriktning ekonomi alternativt arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av Navision och Officepaketet är meriterande men ej ett krav
Företag: Relita Industri & Skadeservice AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 04-18
Sök fler jobb liknande: lediga Produktionsadministratör Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Produktionsadministratör Göteborg

Driven administratör Göteborg
IVO söker en administratör till Göteborg, avdelning Sydväst. Avdelningen ansvarar för tillsynen av hälso- och sjukvården samt socialtjänsten inom Västra Götalandsregionen samt Region Halland. IVO ansvarar för tillsynen av bland annat äldresjukvård, funktionshinder, individ och familjeomsorg, somatisk specialistsjukvård, primärvård, psykiatri samt kommunal hälso- och sjukvård.  IVO – Inspektionen för vård och omsorg IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet. Rollen som administratör Som administratör kommer du i huvudsak att fungera som ett stöd till handläggare i deras arbete med ärendehantering inom hälso- och sjukvårdsområdet. Det innebär att du deltar i arbetet med administration och viss utredning av klagomålsärenden inom hälso- och sjukvårdsområdet. Diarieföring förekommer liksom att delta i arbetet med utlämnande av allmänna handlingar i form av sekretessprövning. Du bistår cheferna i viss personaladministration. I tjänsten ingår även att till ca 25 % på årsbasis stödja avdelningschefen och avdelningsledningen. Detta innebär bland annat att samordna och förvalta avdelningens gemensamma verksamhetsplanering, strategier och mål- samt i arbetet med att följa upp och sammanställa resultat. Du kommer ansvara för planering och genomförande av avdelningsdagar, konferenser och andra sammankomster vad gäller bokningar och andra praktiska förberedelser. Kvalifikationer • Minst treårig gymnasieutbildning • Flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete som inkluderar externa och interna kontakter. • Mycket god vana vid Officepaketet och gärna erfarenhet av ärendehanteringssystem eller personaladministrativa system. • Ett flexibelt arbetssätt med förmåga att snabbt kunna omprioritera • God förmåga till självständigt arbete • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift • Som person har du en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Det är viktigt att du har en hög serviceambition och ser vad som behöver göras. Du kommer hantera skiftande uppdrag vilket kräver en god förmåga att självständigt kunna planera ditt arbete och likväl kunna arbeta med tydlig styrning.   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Vad kan IVO erbjuda dig? Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, -metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald. Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tjänsten avser heltid med placering i Göteborg. Hur du ansöker Märk din ansökan med dnr. 2.6.1–38761/2017. Sista ansökningsdag är den 5 november 2017. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju. För frågor om tjänsten vänligen kontakta avdelningschef Karin Fagerberg 010-788 50 68 eller enhetschef Mari-Ann Larsen 010-788 57 69. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Petra Fredriksson, 010-788 54 51. Fackliga kontaktpersoner är för SACO Carina Nithander 010-788 57 62, Vårdförbundet Lisbeth Abrahamsson 010-788 52 55 och Fackförbundet ST, Azra Osmanovic, 010-788 5285.    Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.   Välkommen med din ansökan!
Företag: Inspektionen för vård och omsorg
Ort: Göteborg
Publicerad : 10-20
Sök fler jobb liknande: lediga Driven administratör Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven administratör Göteborg

Löneadministratör Göteborg
I rollen som löneadministratör kommer du få möjlighet att vara delaktig i arbetet med att modernisera och effektivisera löneprocesser. Du kommer att arbeta i ett härligt team där du ansvarar för din specifika enhet och hanterar löner för tjänstemän. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter - Hantera löner för flertalet bolag med varierande verksamhet, förutsättningar och antal anställda. - Supporta våra kunder i lönerelaterade frågor - Administrera nyanställningar/avslut samt övriga anställningsvillkor - Upprätta anställningsavtal - Avstämningar av konton - HR statistik och diverse rapportering - Hantera semestrar och reseräkningar samt pensionsrapporteringar. - Flera års erfarenhet av att självständigt hantera hela löneprocessen i en snabbrörlig organisation. - Eftergymnasial utbildning inom lön och ekonomi, exempelvis KY. - Meriterande med tidigare erfarenhet av HR-administration samt bra norska eller danska. För att lyckas i rollen ser vi att du har en positiv inställning och tycker om att samarbeta. Du drivs av att göra arbetet effektivare och enklare för att bidra till processutvecklingen. Vi tror att du har ett genuint intresse för lön och ersättningsfrågor samt vill fördjupa dig inom detta. Du är en lojal och serviceinriktad person med hög integritet. Du erbjuds att arbeta i ett familjärt och affärsinriktat bolag med en spännande framtid. I rollen som löneadministratör får du vara med och bygga en modern och effektiv lönavdelning samt utmanas i att bibehålla verksamhetens kvalitet. About us Staria Group, a Finnish company founded in 2003, is an ERP and financial service partner with a mission to help 1000 growth companies to conquer the world. We support our customers' growth with modern cloud technology, fast business driven implementations and international and domestic accounting services. Full service portfolio also includes agile and reliable HR & payroll services. The foundation of our expertise rises from constant learning, growing and evolving. Our employees consist of over 160 specialists, and our customers include growth companies, medium-sized companies, listed companies and franchise chains. We operate as an official NetSuite system partner for all Nordic and Baltic countries
Företag: Staria Sweden AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-18
Sök fler jobb liknande: lediga Löneadministratör Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Löneadministratör Göteborg

Löneadministratör Göteborg
I rollen som löneadministratör kommer du få möjlighet att vara delaktig i arbetet med att modernisera och effektivisera löneprocesser. Du kommer att arbeta i ett härligt team där du ansvarar för din specifika enhet och hanterar löner för tjänstemän. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter - Hantera löner för flertalet bolag med varierande verksamhet, förutsättningar och antal anställda. - Supporta våra kunder i lönerelaterade frågor - Administrera nyanställningar/avslut samt övriga anställningsvillkor - Upprätta anställningsavtal - Avstämningar av konton - HR statistik och diverse rapportering - Hantera semestrar och reseräkningar samt pensionsrapporteringar. - Flera års erfarenhet av att självständigt hantera hela löneprocessen i en snabbrörlig organisation. - Eftergymnasial utbildning inom lön och ekonomi, exempelvis KY. - Meriterande med tidigare erfarenhet av HR-administration samt bra norska eller danska. För att lyckas i rollen ser vi att du har en positiv inställning och tycker om att samarbeta. Du drivs av att göra arbetet effektivare och enklare för att bidra till processutvecklingen. Vi tror att du har ett genuint intresse för lön och ersättningsfrågor samt vill fördjupa dig inom detta. Du är en lojal och serviceinriktad person med hög integritet. Du erbjuds att arbeta i ett familjärt och affärsinriktat bolag med en spännande framtid. I rollen som löneadministratör får du vara med och bygga en modern och effektiv lönavdelning samt utmanas i att bibehålla verksamhetens kvalitet. About us Staria Group, a Finnish company founded in 2003, is an ERP and financial service partner with a mission to help 1000 growth companies to conquer the world. We support our customers' growth with modern cloud technology, fast business driven implementations and international and domestic accounting services. Full service portfolio also includes agile and reliable HR & payroll services. The foundation of our expertise rises from constant learning, growing and evolving. Our employees consist of over 160 specialists, and our customers include growth companies, medium-sized companies, listed companies and franchise chains. We operate as an official NetSuite system partner for all Nordic and Baltic countries
Företag: Staria Sweden AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 10-04
Sök fler jobb liknande: lediga Löneadministratör Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Löneadministratör Göteborg

Administratör Göteborg
Vi har utmaningen och du har ordningssinnet! Vi söker en administratör som kan behålla ett utpräglat lugn även då det är många bollar i luften. Du kommer att vara spindeln i nätet och för detta krävs att du har koll på våra olika processer och de rutiner som vi använder för att upprätthålla de krav på ordning och reda som finns i vår hantering av dokumentation. Dessutom kommer du att vara del av de olika projekt som uppstår i vår dynamiska verksamhet. Ibland har vi intensiva arbetsperioder och då vill vi att du ska tycka att det är utmanande att pröva på nya arbetsuppgifter och komma med bra förslag till smarta lösningar. Du ska alltid ha en positiv inställning som innebär att våra kunder känner sig trygga. Vill du ha ett arbete som är lärorikt och där dina uppgifter dels består av rutinbaserade uppdrag och dels av att tillgodose plötsligt uppkomna behov av lösningar? Vill du vara den som får frågor om var olika saker finns och känna att du kan svara på dessa? Du kommer ansvara för mindre projekt och löpande hantering av inkommande och utgående post samt vårt arkiv. Du kommer vara behjälplig med övrig intern administration och vid utbildningar och möten se till att allt som behövs finns på plats. Rollen innebär även att du kommer assistera våra chefer och kundansvariga med enklare uppgifter inom personlig assistans. Vi söker en driven, strukturerad och ambitiös person till vårar kontor i Göteborg. Vi ställer inte något krav på erfarenhet av liknande arbete men du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift. Det är meriterande om du har arbetat med liknande uppgifter tidigare och har du kunskaper om hantering av akter, arkivering och GDPR så är vi väldigt nyfikna på att träffa dig. Viktigast är trots allt att du är prestigelös och öppen samt har ett intressera av att vara en del i vårt arbete för att möjliggöra för våra kunder att leva ett självständigt liv på lika villkor och att vara en aktiv del i samhällslivet. OmsorgsCompagniet arbetar med individuella assistanslösningar anpassade efter varje unik kund. Våra kunder har alla omfattande funktionsvariationer och det är vår uppgift att se till att de får sina rättigheter och behov tillgodosedda. Vi finns i hela Sverige och Göteborgskontoret ligger centralt beläget på Drottninggatan i nya fräscha lokaler. Vi lägger stor vikt vid personrekrytering då det är av största vikt att vi alla ska trivas tillsammans och skapa en trevlig arbetsmiljö ihop. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du är den vi söker till vår arbetsgrupp i Göteborg!
Företag: AB OMSORGSCOMPAGNIET I NORDEN
Ort: Göteborg
Publicerad : 10-11
Sök fler jobb liknande: lediga Administratör Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administratör Göteborg

Administratör Göteborg
Sveriges vackraste arbetsplats söker en   Administratör     med placering i Göteborg     Sjöfartsverket tar ansvar för framtidens sjöfart och erbjuder moderna och säkra sjövägar med service dygnet runt. Vi är ett tjänsteproducerande affärsverk med ca 1200 medarbetare utspridda längs hela Sveriges kust. Våra tjänster består bland annat av lotsning, farledservice, isbrytning, sjötrafikinformation, sjökartläggning, sjö- och flygräddning samt sjömanservice.     Att arbeta som administratör på Sjöfartsverket   Som administratör fungerar du som ett stöd till chefer och övrig personal inom Göteborgs lotsområde. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att hantera personal-, faktura- och lönefrågor och att självständigt planera olika verksamhetsaktiviteter. Du förväntas ta en central roll i den dagliga driften och det kan periodvis bli många olika ärenden att hålla ihop samtidigt. Att kunna göra avvägningar och prioriteringar är därför en förutsättning för att lyckas med jobbet.     Vem är du?   Vi söker dig som har gymnasial utbildning, och tidigare erfarenhet av administration. Du har en god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift och är en mycket van användare av Officepaketet. Då resor kan förekomma i tjänsten är körkort klass B ett krav.     Som person tycker du att det är genuint roligt att jobba med människor och uppskattar den föränderlighet och dynamik som finns i en 24/7-verksamhet. Du ser det som en möjlighet att jobba med administration och att själv kunna påverka och planera dina arbetsuppgifter. Du är självgående, ansvarstagande och känner dig trygg i att kunna ta egna beslut och göra nödvändiga prioriteringar inom tjänstens befogenheter. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper där positiv, lösningsorienterad och stresstålig är nyckelord.     Vi erbjuder dig   Du får möjlighet att bli en del av Sjöfartsverket - Sveriges vackraste arbetsplats. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och det finns goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv.     Sjöfartsverket – en jämlik arbetsplats   På Sjöfartsverket förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för likabehandling och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.     Hur och när?   Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning enligt överenskommelse.     Upplysningar:   Chef lotsområde Göteborg, Pontus Bengtsson 010-478 62 56   HR-partner, Tina Sundström 010-478 48 75     Fackliga företrädare:   SACO Benjamin Hell, ST-Sjöfart Tapani Hoffrén, SEKO Olof Boman, samtliga kan nås via vår växel 0771-63 00 00.     Registrera din ansökan senast den 23 december 2018.   Diarienummer: 18-04409     Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.
Företag: Sjöfartsverket
Ort: Göteborg
Publicerad : 12-07
Sök fler jobb liknande: lediga Administratör Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administratör Göteborg

Administratör Göteborg
Ref nr 2.6.1-41308/2018 Administratör Göteborg Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en administratör till avdelning Sydväst i Göteborg. IVO ansvarar för tillsynen av bland annat somatisk specialistsjukvård, primärvård, psykiatri, äldre- och hemsjukvård, funktionshinder och individ och familjeomsorg. Avdelning sydväst ansvarar för tillsynen av hälso- och sjukvården samt socialtjänsten inom Västra Götalandsregionen och region Halland. IVO – Inspektionen för vård och omsorg IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för omsorg samt hälso- och sjukvård i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 650 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet. Rollen som administratör Som administratör kommer du att fungera som ett stöd till handläggare i deras arbete med ärendehantering inom hälso- och sjukvårdsområdet samt att arbeta med andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Delta i arbetet med administration och viss utredning av klagomålsärenden inom hälso- och sjukvårdsområdet • Viss diarieföring • Andra administrativa arbetsuppgifter som förekommer på avdelningen Kvalifikationer • Gymnasieexamen och med fördel en påbyggnadsutbildning inom administration • Goda kunskaper i Office-paketet och Outlook Meriterande: • Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning • Erfarenhet av juridiskt arbete Som person är du serviceinriktad, noggrann, effektiv och har god förmåga att strukturera ditt arbete. Du arbetar självständigt, men tycker om att vara en del av en arbetsgrupp och har god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift samt har ett trevligt bemötande. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad kan IVO erbjuda dig? Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, - metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Anställningen är tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tjänsten avser heltid med placering i Göteborg. Hur du ansöker Märk din ansökan med dnr. 2.6.1- 41308/2018 Sista ansökningsdag är den 6 januari 2019. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju. För frågor om tjänsten kontakta enhetschefer Mari-Ann Larsen 010-788 5769. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Petra Fredriksson, 010-788 5451. Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar. Fackliga kontaktpersoner är Helen Björesund, SACO, 010-788 5194, Andreas Berner, Vårdförbundet, 010-788 5134 och Azra Osmanovic Fackförbundet ST, 010-788 5285. Välkommen med din ansökan
Företag: IVO Inspektionen för vård och omsorg
Ort: Göteborg
Publicerad : 12-14
Sök fler jobb liknande: lediga Administratör Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administratör Göteborg


Sök lediga jobb Administratör Göteborg

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se