Administrativ Assistent jobb - lediga jobb

Administrativ Assistent jobb Administrativ Assistent jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Administrativ Assistent. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Administrativ Assistent. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. ADMINISTRATIV ASSISTENT TILL BOLAG INOM KOLLEKTIVTRAFIKEN- Stockholm

  2. Receptionist/administrativ assistent sökes till finansbolag- Stockholm

  3. Administrativ assistent inom ekonomi (student)- Stockholm

  4. Administrativ assistent (teknisk)- Haninge

  5. Administrativ assistent med registervana- Stockholm

  6. Administrativ assistent till myndighet i Stockholm- Stockholm

  7. Administrativ assistent- Olofström

  8. Administrativ assistent - uppdrag i höst- Borlänge

  9. Administrativ assistent, Kost och -Städservice och FAMI- Falkenberg

  10. Administrativ assistent- Vetlanda

  11. Administrativ assistent till Miljö och Samhällsbyggnad- Eslöv

  12. Administrativ assistent- Simrishamn

  13. Brogårdaskolan söker administrativ assistent- Bjuv

  14. Administrativ assistent- Knivsta

  15. Administrativ assistent- Mölndal

  16. Administrativ assistent- Linköping

  17. Administrativ assistent till Skäggetorpsskolan- Linköping

  18. Administrativ assistent sökes till kommunikationsavdelning- Stockholm

  19. Driven administrativ assistent sökes för Rekrytering- Stockholm

  20. Administrativ assistent- Härjedalen

  21. Administrativ assistent (vik)- Motala

  22. Administrativ assistent- Linköping

  23. Administrativ assistent- Tomelilla

  24. Råd&Stöd söker en administrativ assistent- Linköping

  25. Administrativ assistent till Tallgården- Huddinge

  26. Administrativ assistent (deltid) rekryteras till Kadant m-clean AB- Jönköping

  27. Administrativ Assistent- Stockholm

  28. Administrativ assistent- Österåker

  29. Administrativ assistent- Linköping

  30. Administrativ assistent- Linköping

  31. Administrativ assistent- Norrköping

  32. Administrativ assistent till Humana- Örebro

  33. Administrativ assistent, 75%- Österåker

  34. Administrativ assistent- Värnamo

  35. Administrativ assistent- Österåker

  36. Administrativ assistent till Funktionshinderomsorg/Äldreomsorg- Habo

  37. Administrativ assistent- Uppsala

  38. Administrativ assistent- Ludvika

  39. Administrativ assistent till Vårdvalsenheten- Västerås

  40. Administrativ assistent- Solna


Mer beskrivning

ADMINISTRATIV ASSISTENT TILL BOLAG INOM KOLLEKTIVTRAFIKEN
JobBusters Aktiebolag Om oss JobBusters är ett personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi hjälper företag i alla branscher med alla typer av tjänster. Vi samarbetar idag med allt ifrån stora globala företag till mindre bolag. Vår målsättning är att hitta kundens drömkandidat och kandidatens drömjobb! Arbetsplatsen är belagd i Stockholm. Arbetsuppgifter Som assistent kommer du att ha ett samordningsansvar för gemensamma administrativa frågor som bland annat kommer att innebära hantering av dokument och ärendehanteringssystem. Inom rollen kommer du även att få sammankalla för vissa möten, boka lokaler, skriva och distribuera dagordningar, föra minnesanteckningar, skriva protokoll samt lösa vissa uppkommande och verksamhetsnära problem. Dina arbetsuppgifter består därmed av att frigöra tid för sektionschef, affärsområdesansvarig och affärsförvaltare genom att exempelvis utgöra och underlätta administrativt arbete. Kvalifikationer - Du har kunskap inom administration, där du innehar en förmåga att planera, strukturera och organisera eget arbete. - Du har några års erfarenhet av arbete som assistent. - Du har mycket goda kunskaper i Word, Excel och Powerpoint. - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper Vår kund söker en person som innehar en förmåga att arbeta självständigt med en förmåga att se vad det är som behövs göras. Du har även en positiv attityd och är prestigelös. Lön Fast lön, enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan 2013-08-21. Skicka in din ansökan i Word-format snarast på, då intervjuer sker löpande. Heltid, start 2013-08-21 t.o.m. 2014-01-21. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Tipspeng Vet du någon passande för denna tjänst? Om du tipsar oss om en kandidat, utgår en tipspeng vid klar anställning. Samma sak gäller vid tips om uppdrag, en tipspeng utgår vid klar affär. Skicka ditt tips till tipspeng@jobbusters.se! OBSERVERA att vi EJ tar emot ansökningar eller frågor via denna mail, utan endast tips.
Företag: JobBusters AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga ADMINISTRATIV ASSISTENT TILL BOLAG INOM KOLLEKTIVTRAFIKEN jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: ADMINISTRATIV ASSISTENT TILL BOLAG INOM KOLLEKTIVTRAFIKEN

Receptionist/administrativ assistent sökes till finansbolag
Inhouse AB Om Inhouse / About Inhouse INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag. Om kunden / About the Client För vår kunds räkning, ett väletablerat bolag inom finansbranschen i centrala Stockholm, söker vi nu en receptionist/administrativt assistent på heltid. Arbetsbeskrivning / Work Description Som receptionist/administrativ assistent är du en viktig person med mycket dagligt ansvar. Du kommer tillsammans med en kollega att ansvara för att ta emot och välkomna besökare, svara i telefon, förbereda konferensrum inför möten och se till att kontoret ser representativt ut. Utöver ansvaret i receptionen så har du många administrativa arbetsuppgifter. Du är bl.a inköpsansvarig av kontorsmaterial, ansvarar för hotell- och hyrbilsavtal, ser över tidningsprenumerationer osv. Vidare är du behjälplig där det behövs med bland annat administrativt arbete som resebokningar, kopiering/scanning och inbindning av presentationer. Du kommer också vara backup för assistenterna vid behov samt vara behjälplig vid olika event som företaget anordnar. Det är viktigt att du alltid är redo att serva både internpersonal och kunder på bästa sätt. Då företaget verkar i en internationell miljö så talar och skriver du svenska och engelska obehindrat. Din profil / Your profile Vi ser gärna att du har ett par års dokumenterad erfarenhet från receptionistyrket eller annat serviceyrke med högt ställda servicekrav. Som person är du öppen och utåtriktad, representativ och prestigelös. Du är lugn och trygg i dig själv och är alltid professionell i ditt yrkesutövande. Du älskar service och har lätt för att uttrycka dig och kommunicera på alla nivåer. Du har även lätt för att prioritera och ta egna initiativ samt är mycket ansvarstagande. Du värdesätter samarbete och är van att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Du är flexibel och har snyggt omkring dig. Vidare brinner du för att få dina medarbetare att må bra. Arbetstempot är under perioder högt så det är viktigt att du jobbar proaktivt och att du sätter upp rutiner vilket kommer underlätta ditt dagliga arbete. Du har öga för detaljer och drivs av att ständigt utvecklas och arbeta hårt för att nå dit du vill. . Övrigt / Other Tjänsten är en rekrytering på heltid men du bör kunna vara flexibel i dina tider. Tjänsten kommer att tillsättas i augusti/september. Tycker du att tjänsten låter intressant, är du välkommen att fylla i ansökan, bifoga CV och personligt brev. Intervjuer kommer att ske löpande. Glöm inte att motivera varför just du passar för tjänsten. Jobbcoaching / Prenumerationstjänst Inhouse erbjuder karriär- eller jobbcoaching för dig som är arbetssökande. För mer information besök: www.inhouse.se/coaching Glöm inte att registrera dig på vår hemsida. Genom att skapa en profil och aktivera Prenumerationstjänsten Match Mail får du information om nya tjänster och uppdrag via mail i samma stund som de publiceras på vår hemsida. Prenumerationen styrs enbart av yrkeskategorier, vilket innebär att du kommer att få mail om uppdrag som gäller både hel/deltid samt uthyrning/fast rekrytering. Registrera dig på: www.inhouse.se/registrera/ Tekniskt problem med din ansökan? För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror. Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på 08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult. Välkommen!
Företag: Inhouse AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Receptionist/administrativ assistent sökes till finansbolag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Receptionist/administrativ assistent sökes till finansbolag

Administrativ assistent inom ekonomi (student)
Student Consulting Är du student, prestigelös och gillar att ta ansvar? Då har vi nästa utmaning för dig! Varje dag ger vi på Meet your future Group människor möjligheten att möta arbetslivet. Vår uppgift är viktig och det arbete vi bedriver kräver ett genuint engagemang och teamwork. På Meet your future Group strävar vi efter enkelhet, vilket vi tror är en grundsten för att uppnå goda resultat. För rätt person finns oanade utvecklingsmöjligheter i ett tillväxtföretag som Meet your future Group. Business Support är en av Meet your future Groups viktiga stödfunktioner med sitt säte på huvudkontoret i Stockholm. Avdelningen arbetar med att stötta upp våra affärsenheter inom samtliga processer. Vi jobbar med kunden i fokus och ansvarar för att hela det administrativa arbetsflödet fungerar utan komplikationer. Vi behöver nu fler studenter till vårt engagerade och duktiga team. Huvudsakliga arbetsuppgifter *Lön och fakturahantering *Diverse administrativa arbetsuppgifter Vi söker dig som är i början av din utbildning och kan jobba ca 16 timmar per vecka. Ibland kan det komma att bli mindre än så och andra gånger mer. För att trivas hos oss ser vi att du är noggrann, stresstålig och snabblärd. Det är viktigt att du fungerar bra i team då du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor. Som person är du engagerad och driven att ta stort ansvar för din arbetsinsats. Du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor i Stockholm. Tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittat rätt personer, med start i augusti-september enligt överenskommelse. Är det dig vi letar efter? Brinner du för att skapa jobb för unga? Vi håller intervjuer löpande så ansök redan idag! Meet your future Group är moderbolag till Student Consulting, Professional Consulting och Work Match som tillhandahåller tjänster inom rekrytering, bemanning och jobbcoachning gentemot olika målgrupper. Genom våra dotterbolag bemannar, rekryterar och förmedlar vi närmare 10 000 jobb varje år. Och vi har kontor runt om i Sverige, Norge och Danmark. Det gör oss till en av de största aktörerna på marknaden.
Företag: Student Consulting
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent inom ekonomi (student) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent inom ekonomi (student)

Administrativ assistent (teknisk)
Är du en tekniskt intresserad, serviceinriktad person som tycker om att strukturera ditt arbete? Är du noggrann och gillar siffror och att arbeta med datorer? Om detta stämmer och du dessutom behärskar engelska och ytterligare något nordiskt språk, då är det här tjänsten för dig! SANHA är en tysk familjeägd tillverkare av rör och rördelar till VVS-branschen som sköter den nordiska marknaden via ett kontor beläget i Handen. Vi jobbar i en teknisk värld fylld av artikelnummer och prestandasiffror och behöver hjälp av en tekniskt intresserad assistent med informationsflödet. Tjänsten innefattar till viss del orderhantering i vårt ordersystem, men kommer snabbt att utvecklas mer till att vara tekniskt inriktad med registrering av produkter i nordiska produktdatabaser och upprättande av tekniska dokument. Det ingår även registrering av reklamationsärenden och att besvara kundförfrågningar per telefon och e-post. Mycket av kommunikationen sker på engelska med vårt tyska huvudkontor, varför sökande bör kunna uttrycka sig ledigt i både tal och skrift på engelska. Vi har kunder i samtliga nordiska länder vilket gör att vi gärna ser sökande med ytterligare språkkunskaper i företrädesvis finska eller danska. Sökande bör vara en van dataanvändare som behärskar Word och Excel-program. Kravprofil - Gymnasium eller likvärdig utbildning - Erfarenhet av administrativt arbete - Kunskaper i Officepaketet - Datorvana och erfarenhet av arbete med register - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska - Ytterligare ett nordiskt språk Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV via e-post till: personal-se@sanha.com Urval till intervju kommer att ske med start från 12.08.2013
Företag: SANHA KAIMER GMBH & CO. HOLDING KG
Ort: Haninge
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent (teknisk) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent (teknisk)

Administrativ assistent med registervana
Är du en serviceinriktad person som tycker om att strukturera ditt arbete? Är du noggrann och gillar att arbete med mycket kundkontakt? Är du dessutom en van datoranvändare med erfarenhet av registerarbete? Då är det här tjänsten för dig! Beskrivning Perido söker två administrativa assistenter till vår kund, en ung och modern myndighet med fokus på hälso- och sjukvårdsfrågor. Uppdraget är inledningsvis 3 månader men med god chans till förlängning. Tjänsten är placerad vid härligt fartfyllda kvarter centralt i Stockholm. Som assistent hos myndigheten kommer du att göra sökningar i ett register för att kunna svara på förfrågningar från privatpersoner och massmedia, förfrågningarna tas emot via telefon, e-mail och post. För att du ska på ett snabbt och smidigt sätt krävs minst 3 års arbetslivserfarenhet från ett jobb med administrativa arbetsuppgifter. Dessutom är det viktigt att du är en självgående person som trivs bra med ett självständigt jobb. Är det här uppdraget för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Kravprofil - Gymnasium eller likvärdig utbildning - Tre års erfarenhet av administrativt arbete - Goda kunskaper i Officepaketet - God datorvana och erfarenhet av arbete med register - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Ansökan Skicka din ansökan med bif CV till rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande. Glöm inte att ange referensnummer 8993JL i ämnesraden. På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar. Kontakt E-post ansökan: rekrytering@perido.se Övriga frågor: fraga@perido.se
Företag: Perido Skills AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent med registervana jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent med registervana

Administrativ assistent till myndighet i Stockholm
Poolia Kontor Presentation Vi söker för vår kunds räkning, en administrativ assistent. Uppdraget beräknas starta i mitten av augusti och pågår till sista november med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och du kommer att vara placerad i vår kunds lokaler i Stockholm. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Arbetsuppgifter I rollen som administrativ assistent kommer dina främsta arbetsuppgifter att vara: - fakturahantering granskning och kontering - personalrapportering och administration kring olika konton och behörigheter - kontaktperson mot städfirma och leverantör av kaffe etc - mötesbokningar - administration och praktiska arrangemang inför konferenser och möten - uppdatera och upprätta förteckningar och rutiner etc - Vara back up när det gäller posthantering m.m. - självständigt kunna supporta två till tre chefer med olika administrativa sysslor och ad-hoc uppgifter. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har slutbetyg från gymnasiet. Du har arbetat med administration ett par år och gillar att ge service. Du har god datorvana, Officepaketet och gärna något fakturahanteringsprogram. Det är meriterande om du kan Agresso. Vidare är du duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du mycket noggrann, prestigelös, servicesinnad och har god samarbetsförmåga. Förmåner Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Företagsbeskrivning Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål. Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. 2011 har Poolia, för andra året i rad, vunnit den prestigefyllda titeln branschbäst i Universums undersökning Sveriges bästa arbetsgivare. Poolia presenterar ”Tidernas rekrytering”. Besök tidernasrekrytering.se. Sluttext Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Företag: Poolia Kontor
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent till myndighet i Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent till myndighet i Stockholm

Administrativ assistent
Lernia AB Arbetsuppgifter För kunds räkning söker vi nu två administrativ assistenter. Arbetet innefattar att skanna in arkiverade ritningar på datorn, sortering och hantering av informationen som byggs i Excel-ark. Formell kompetens Allmän datorvana, utbildning inom Excel och Word meriteras. Din bakgrund Du kan använda din färdigheter praktiskt. Du har teknisk förståelse, är självgående och du har viljan att lära. Har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är detta meriterande. Körkort klass B är ett krav samt tillgång till egen bil. Personliga egenskaper Du är som person väldigt tålmodig, noggrann och organiserad. Du har ett stabilt humör och är van att följa direktiv inför uppgifter. Du vågar fråga för försåelse av uppgifter och för att undvika felaktigheter i processen. I övrigt värdesätter vi på Lernia Bemanning egenskaper såsom samarbetsförmåga, flexibilitet, kvalitetstänkande samt god representativitetsförmåga då du som konsult är vår ambassadör ute hos kund. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Heltid. Visstid. Olofström. Tillträdesdag Omgående anställning eller enligt överenskommelse. Information Ansökningarna behandlas löpande. Registrera ditt CV på lernia.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Lernia är vägen framåt Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige. Vi ingår i Lernia, ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom utbildning och bemanning. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se
Företag: Lernia AB
Ort: Olofström
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent - uppdrag i höst
Är du en noggrann person som är van vid att jobba med deadlines? Letar du efter ett några månader långt uppdrag som drar igång i höst? Kanske är det dig vi letar efter! Beskrivning Perido söker nu en administrativ assistent till vår kund. Kunden är en statlig förvaltningsmyndighet med en handfull regionkontor och ett flertal mindre kontor över hela landet och sysselsätter flera tusen personer. Tjänsten är placerad i Borlänge. I rollen som administrativ assistent kommer du få chansen att glänsa med din noggranna sida i samband med att här är inblandad i administrativa arbetsmoment och dataprocesser. Framför allt arbetar du med att föra över data från listor till myndighetens IT-stödprogram och vid behov kontakta personer som kan ta fram nytt underlag som du kan föra över. Det är bra om du är van vid att jobba med deadlines då du här har tydliga mål för när datan ska skickas vidare inom myndigheten. Vi tror att du som söker den här tjänsten tycker om att förmedla information och att jobba kommunikativt. Välkommen med din ansökan! Kravprofil - Gymnasiekompetens - Erfarenhet från liknande arbete - God datorvana - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Omfattning och tillträde Konsultuppdrag från 2013-09-26 till 2013-11-26. Heltid, tillsvidare. Ansökan Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 8963DB i ämnesraden. På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar. Referensnummer 8963DB Kontakt E-post ansökan: rekrytering@perido.se Övriga frågor: fraga@perido.se
Företag: Perido Skills AB
Ort: Borlänge
Publicerad : 06-27
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent - uppdrag i höst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent - uppdrag i höst

Administrativ assistent, Kost och -Städservice och FAMI
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla. Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet. Kost och -Städservice driver alla de kommunala köken i falkenbergs kommun. Varje år produceras ca 1,4 miljoner luncher till skola, särskola, barnomsorg och äldreomsorg. Kost och -städservice ansvarar även för upphandling och kvalitetskontroll av lokalvård av kommunens lokaler. Falkenbergs arbetsmarknads- och introduktionsenhet (FAMI) ansvarar för kommunens arbetsmarknadsinsatser till personer som av olika anledningar står utanför arbetsmarknaden. FAMI samarbetar med olika myndigheter och andra aktörer för ökad sysselsättning, minskad arbetslöshet och minskat bidragsberoende. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? ARBETSUPPGIFTER Du kommer bland annat att arbeta med vikarieanskaffning med hjälp av systemet Time Care Pool, administrera timmanställningar och sköta allmänna kontorsgöromål för Kost- och Städservice. Du kommer även administrera olika former av åtgärdsanställningar såsom lönebidrag, utvecklingsanställningar, OSA, mm. Arbetet innebär att du arbetar med hela processen, från att skriva anställningsavtal, rekvirera pengar från arbetsförmedlingen, kontakt med fackliga organisationer, osv. Du kommer också att ha en konsultativ roll mot kommunens övriga förvaltningar i frågor som berör åtgärdsanställningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning mot administration eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms relevant. Högskoleutbildning inom personal administration och/eller tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.Då du arbetar tätt tillsammans med Kost och -Städservice medarbetare och enhetscheferchefer samt FAMI:s interna och externa sammarbetspartners är det viktigt att du är utåtriktad och vill kunna erbjuda riktigt god service. Du är prestigelös när det gäller arbetsuppgifter och hjälper till där det behövs. Vidare trivs du i en föränderlig miljö där många saker händer på en gång. Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig skriftligt och muntligt på svenska. Du skall även ha god datorvana och erfarenhet av arbete i windowsmiljö och i office paketet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga och ordningssinne.
Företag: Falkenbergs kommun, Kost och städservice
Ort: Falkenberg
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent, Kost och -Städservice och FAMI jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent, Kost och -Städservice och FAMI

Administrativ assistent
Vision 2015 I Vetlanda kommun växer både människor och företag. Här frodas framtidstro, klurighet och idérikedom. Här finns kvalitet och kompetens. Här finns en trygg, säker och sund miljö, närhet till service och många mötesplatser. Här finns landets bästa företagsklimat. Här finns ett berikande och varierat kultur- och fritidsliv. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som administratör inom Tekniska kontorets gatu- parkavdelning innebär att på uppdrag av enhetschefen ansvara för administrativa rutiner inom gatu- parkavdelningens verksamhet. Du kommer främst att arbeta med fakturor, kontering och övrig bokföring ibland annat ekonomisystemen Agresso och KomMa. Förrådsenheten är en serviceverksamhet mot hela gatu-parkavdelningen samt för andra delar av Tekniska kontoret, andra förvaltningar, kommunala bolag och medborgarna. KVALIFIKATIONER Du som söker har minst en 3-årig gymnasieutbildning med främst inriktning mot ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Datorvana krävs. Du som söker bör även ha några års tidigare erfarenhet inom arbetsområdet.
Företag: Vetlanda kommun
Ort: Vetlanda
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent till Miljö och Samhällsbyggnad
Eslöv är en populär bostadsort med närmare 32 000 invånare, belägen i Öresundsregionen. I Eslöv är det nära till det mesta, inte minst tack vare de goda tågförbindelserna med övriga delar av Skåne och Köpenhamn. I kommunen finns småstadens lugn, närhet och levande landsbygd, men också tillgång till kultur och affärsutbud. I Eslövs kommun tar vi tillvara alla medarbetares kompetens, oavsett olikheter. Kommunen är certifierad enligt standarden Investors in People, IiP, som förenar verksamhetsutveckling med delaktighet och utveckling för medarbetarna. Miljö och Samhällsbyggnad ansvarar för Eslövs kommuns miljöarbete, stadsbyggnad, gator och parker. Förvaltningen arbetar med myndighetsutövning, planering och utförande. Verksamheterna har stor betydelse för kommunens utveckling och uppgifterna innebär omfattande kontakter med medborgare, företag och övriga förvaltningar inom Eslövs kommun. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en administratör till Miljö och Samhällsbyggnad och då huvudsakligen inom avdelningen Stadsbyggnad. Avdelningen består av 18 personer och här finns idag en administratör på halvtid som delvis gör samma arbetsuppgifter som denna tjänsten omfattar. Du kommer att arbeta med diarieföring av inkommande och utgående handlingar i våra system, Castor och Platina. Du kommer även att fakturera samt ta fram statistik och göra utskick. Du kommer också att bistå handläggarna genom att medverka på möten och besiktningar och då föra minnesanteckningar. I arbetet ingår också arkivläggning samt övergripande arbetsuppgifter som till exempel posthantering och back-up till övriga administratörer. Även andra admnistrativa arbetsuppgifter kan förekomma. KVALIFIKATIONER Gymnasieutbildning med inriktning mot administration eller motsvarande. Kunskap och insikt i förvaltningslag och offentlighets- och sekretesslag. Goda datorkunskaper. Arkiv- och diariekunskap. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Tjänsten ställer höga krav på service, noggrannhet, ordning, struktur och disciplin. Det krävs också en vilja och förmåga att samarbeta med handläggarna på avdelningen samt med övriga administratörer på förvaltningen. Arbetsbelastningen kan vara ojämn så du ska ha förmåga att planera din dag samt vara flexibel. Tidigare arbete i systemen Castor och Platina är meriterande. Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande.
Företag: Eslövs kommun, Miljö och Samhällsbyggnad
Ort: Eslöv
Publicerad : 07-17
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent till Miljö och Samhällsbyggnad jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent till Miljö och Samhällsbyggnad

Administrativ assistent
Sysav tar emot, återvinner och behandlar avfall från hushåll och verksamheter i södra Skåne. Vi omsätter cirka 800 miljoner kronor och har 280 medarbetare. Återvinningsavdelningen driver fem avfallsanläggningar med bland annat deponering, sortering, kompostering och omlastning av avfall. Avdelningen ansvarar också för våra 16 återvinningscentraler där hushållen lämnar återvinningsbart material och grovavfall. Återvinningscentralerna finns placerade i Sysavs 14 ägarkommuner. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består av administration kring avfallshantering och återvinning inom Simrishamns och Tomelilla kommuner. Du kommer att arbeta på Sysavs avfallsanläggning i Måsalycke och samarbeta med Österlens kommunala renhållnings AB (ÖKRAB) som har cirka 17 000 kunder. I arbetet ingår mycket kundkontakter, både direkt och via telefon och mail. Övriga arbetsuppgifter är fakturering och administrativt arbete i styrelsen för ÖKRAB. Kvalifikationer Gymnasial eller eftergymnasial ekonomutbildning är meriterande. Du ska tycka om att jobba i team och ha lätt för att samarbeta. Du är datorvan och kan arbeta med Microsoft Office och kundregister- och faktureringsprogram. Du måste ha en god social förmåga då arbetet innebär många kontakter med externa kunder och vår egen personal. Kunskaper inom området avfallshantering är meriterande. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Personliga egenskaper Du som söker bör vara noggrann, kommunikativ, serviceinriktad samt tycka om att arbeta självständigt. Sysavs värdegrund " Vi gör det tillsammans med ansvar och engagemang" är ett tydligt riktmärke för personligheten hos den person vi söker. Arbetstid/varaktighet Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning tillämpas. Tillträdesdag är den 1 oktober 2013, eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är heltid på vardagar mellan 07.30 till 16.00 (även andra arbetstider förekommer). Placeringsort Sysavs avfallsanläggning i Måsalycke, S:t Olof, Simrishamns kommun. Kontaktperson Frågor om tjänsten besvaras av platschef Rickard Sjöholm på telefon 040-635 26 58. Övrigt Berörda fackliga organisationer nås via Sysavs växel tfn 040-635 18 00. Ansökan Du är välkommen med din ansökan med eventuella löneanspråktill Sysav Personal, Box 50344, 202 13  Malmö eller via nedanstående ansökningsformulär senast den 28 juli 2013.
Företag: Sydskånes Avfallsaktiebolag
Ort: Simrishamn
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Brogårdaskolan söker administrativ assistent
Vi gör en resa från en industrikommun till en attraktiv Söderåskommun med fokus på boende, miljö och näringsliv. Ett arbete med att utveckla Bjuvs centralort pågår och befolkningstillväxten ökar stadigt. Vi är drygt 1 000 medarbetare i Bjuvs kommun och arbetar utifrån en gemensam värdegrund. Vår senaste medarbetarundersökning visar att våra medarbetare är mer nöjda än genomsnittet för alla kommunanställda i Sverige! Bjuvs kommun är centralt belägen i nordvästra Skåne. Vi har goda kommunikationer med tåg och bussar och närhet till E4 och E6. Hos oss får du vara med och påverka! Brogårdaskolan är en F-6 skola med ca 370 elever. På skolan finns även särskola F-6 som är lokal- och verksamhetsintegrerad. Skolan tillhör område Bjuv Västra, på gångavstånd från tåg och buss. I område Bjuv Västra råder en positiv anda med ett starkt engagemang för pedagogisk utveckling i alla våra verksamheter. På skolan arbetar vi aktivt med våra ledord LEVA-LÄRA-NÄRA. Du kommer att arbeta som administrativ assistent 50 - 75 %. Det är ett sjukvikariat och därför svårt att exakt säga startdatum och omfattning. Troligtvis startar vikariatet i mitten av augusti månad. " Alla ska kunna skapa sina framtidsdrömmar och verka för att de går i uppfyllelse. Kunskap, trygghet, nyfikenhet, självkänsla, ansvarsförmåga och livsglädje följer med på resan ut i livet". ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta som administrativ assistent 50 - 75 %. Det är ett sjukvikariat och därför svårt att exakt säga startdatum och omfattning. Troligtvis startar vikariatet i mitten av augusti månad. Som administrativ assistent hos oss är Du en oerhört viktig nyckelperson som måste klara av att ha många bollar i luften samtidigt. Du kommer att ha arbetsuppgifter där Du måste ta stort eget ansvar, vara flexibel och lyhörd. KVALIFIKATIONER Du behöver vara väl insatt i: Office Procapita Aditro självservice Adritro inköp och faktura ÄHS diarieföring Vi ser gärna att du har eftarenhet av att arbeta i ett skolkansli. Vi söker dig som: • är lojal • är serviceinriktad • kan samarbeta och trivs med att arbeta i ett team • kan ta stort eget ansvar • är stresstålig • kan arbeta självständigt • är postiv • är flexibel • har datavana • kan arbeta med ekonomirutiner och uppföljningar • har fokus på verksamhetens bästa • är utvecklingsbenägen
Företag: Bjuvs kommun, Barn och utbildningsförvaltningen
Ort: Bjuv
Publicerad : 06-14
Sök fler jobb liknande: lediga Brogårdaskolan söker administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Brogårdaskolan söker administrativ assistent

Administrativ assistent
Knivsta är en är en ung och växande kommun med goda kommunikationer i stråket mellan Stockholm och Uppsala. Vi har funnits som kommun i drygt 10 år och utvecklingsarbetet pågår kontinuerligt. Nybyggarstämningen märks i både organisationen och samhället. ARBETSUPPGIFTER Ekonomihantering, administration och viss handläggning så som fakturahantering, kontraktsskrivning och hyresdebitering av kommunens egna fastigheter/lokaler och lägenheter. Adm. för lägenheter med särskilda kontrakt. Arrenden och markupplåtelser. Systemansvarig för kommunens fastighetssystem Vitec Nova. Kontakter med olika hyresvärdar, hyresgäster, kommunens tekniska kontor, kommunala bolag, socialtjänsten mm. KVALIFIKATIONER Gymnasiekompetens och eller annan relevant utbildning.Du ska ha god datavana, lätt för att lära dig nya datasystem, vara serviceinriktad, ansvartagande och noggrann. Stor initiativförmåga och van att arbeta självständigt är lika självklart som bra samarbetsförmåga. Gärna erfarenhet av likande arbetsuppgifter
Företag: Knivsta kommun, Kommunkontoret
Ort: Knivsta
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent
Mölndals stad är under stark tillväxt med drygt 61 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 5000 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet. Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se ARBETSUPPGIFTER Administrationen för Skolförvaltningen är förlagd till förvaltningskontoret samt till flera skolor i staden. Hela skoladministrationen leds av en administrativ chef. De som arbetar med administrativt stöd till rektorer har sina arbetsplatser på olika skolor. Arbetet innebär i nuläget stöd till rektor och förskolchefer i Kållered. Uppdraget innebär att vara ett administrativt stöd för rektor/förskolchef och hantera uppgifter som ingår i kommunal skoladministration såsom: Ekonomi med fakturahantering, inköp, beställningar mm. Post- och telefonhantering. Ta emot anmälningar till skola, språkval, registrera barn i klasser och grupper, betygsadministration. Statistikunderlag till bland annat SCB. Telefonkontakter, vikarieanskaffning, skriva anställningsannonser. Diarieföring och arkiveringsarbete. Du ingår i ett arbetslag tillsammans med övriga administratörer och bidrar till att utveckla arbetslaget. Tillsammans utvecklar vi arbetet för att förtroendefullt kunna möta elever, föräldrar och personal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med administrativ utbildning, helst eftergymnasial, och/eller erfarenhet av administrativt arbete med inriktning mot skola. Mycket god datorvana krävs. Vi arbetar i Officepaketet, Outlook, Agresso, Platina, Offentliga jobb samt Procapita med flera. En mycket god serviceförmåga är ett måste samt god förmåga att uttrycka i tal och skrift. Arbetet kräver såväl god samarbetsförmåga som att kunna arbeta självständigt. Att vara flexibel och stresstålig är en förutsättning då arbetet många gånger ska vara klart på förutbestämd tid med kort varsel. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Företag: Mölndals stad, Skolförvaltningen
Ort: Mölndal
Publicerad : 06-24
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent
Linköpings kommun Arbetsuppgifter Norra skolområdet sträcker sig geografiskt över ett område från Ulrika i söder till Ljungsbro i norr. I området arbetar ca 800 medarbetare inom förskola, förskoleklass, skola och fritids. Ljungsbro skola ligger naturskönt beläget vid Göta Kanal ca 1,5 mil norr om Linköpings tätort. Ljungsbro samhälle har goda bussförbindelser med Linköping. Ljungsbro skola har verksamhet från förskoleklass upp till år 9. På skolan finns ca 500 elever och ca 50 personal. Skolan söker nu en administrativ assistent på 100 %. Arbetet innefattar bland annat löneadministration, elevadministration, diarieföring samt vikariesamordning. Som administrativ assistent är du också rektors högra hand och "ansiktet utåt" och en stor del av arbetet handlar om att på olika sätt ge service på plats. Kvalifikationer Högskolekompetens med PA-utbildning eller motsvarande. Erfarenhet av arbete inom de vanligt förekommande datasystem som kommunen använder inom personal (Heroma), ekonomi (EFH) och elevregistrering (Extens) är meriterande. Utöver detta är det viktigt att du har god datavana(Office-paketet).  Arbetet som administrativ assistent är mycket självständigt och det krävs därför att du själv strukturerar upp och driver dina processer vidare. Då arbetet ställer höga krav på att snabbt kunna ställa om, behöver du vara flexibel och kunna göra snabba omprioriteringar av dina arbetsuppgifter. Det krävs att du kan samarbeta bra på många olika nivåer då arbetet handlar om att ge service till rektorer, elever och andra intressenter på skolan. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Företag: Utbildningsförvaltningen, Norra skolområdet, Ljungsbroskolan/Ljungs skola
Ort: Linköping
Publicerad : 07-15
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent till Skäggetorpsskolan
Linköpings kommun Arbetsuppgifter och kvalifikationer Skäggetorpsskolan söker administrativ assistent till vår expedition som i mycket är hjärtat i vår verksamhet Vi söker dig med högskoleutbildning med inriktning mot personaladministration och som har erfarenhet av arbete med personaladministration. Du som är intresserad av uppdraget ska vara noggrann, flexibel, initiativrik, stresstålig och tillmötesgående. Du ska också samverka dagligen tillsammans med övriga adm assistenter vilket ställer krav på dina personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna är av personaladministrativ karaktär och du kommer arbeta i system såsom Heroma och Extens. Du  har nära samarbete med rektorerna och i uppdraget ingår även vikarieanskaffning. Välkommen med din ansökan!
Företag: Utbildningsförvaltningen, Enskilda kommunala skolor, Skäggetorpsskolan
Ort: Linköping
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent till Skäggetorpsskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent till Skäggetorpsskolan

Administrativ assistent sökes till kommunikationsavdelning
SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar. Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook! SW söker för kunds räkning en noggrann och serviceinriktad administrativ assistent till kommunikationsavdelning. Tjänstebeskrivning I rollen som administrativ assistent fungerar du som administratör/assistent/projektledare. Du kommer vara en del av kommunikationsavdelningen bestående av fyra andra personer. Du sitter på kundens huvudkontor i centrala Stockholm och är kommunikationsavdelningen behjälplig med bland annat: -       Ordna med pressutskick (exempelvis kvartalsrapporter) -       Assistera vid hantering av press- och mediafrågor -       Korrekturläsning och hantering av översättningar -       Administration kring konferens/årsstämmor med mera. -       Webbpublicering -       Hantera infomail, resebokningar och telefonväxel. Hos vår kund är du en del av en mindre kommunikationsavdelning vars ansvarsområde är kommunikationen för en väletablerad industrikoncern. Du erbjuds en professionell och självständig roll i en positiv arbetsmiljö där tempoväxlingar och oförutsedda händelser är en del av jobbet. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har arbetserfarenhet från en kommunikationsavdelning. Vi ser gärna att du har en examen från högskola/universitet inom ekonomi eller kommunikation, men det är inget krav. Du har gymnasiekompetens. Du är flytande i engelska och svenska i tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet. Du har sedan tidigare arbetat i webbpubliceringssystem och har goda kunskaper i Episerver. Du är serviceinriktad, noggrann och engagerad person som vet var det innebär att hantera konfidentiell information på ett börsnoterat företag. Du har arbetserfarenhet från en kommunikationsavdelning och kan hantera media på ett bra sätt. I rollen som administrativ assistent ställs det krav på att du är flexibel och självgående. Viktig information Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden är 2013-08-12 – 2013-11-30. För rätt person finns det möjlighet till förlängning.  Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringsassistent Simon Jordal, 08-407 55 68. Konsult hos SW Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Företag: SW
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-23
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent sökes till kommunikationsavdelning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent sökes till kommunikationsavdelning

Driven administrativ assistent sökes för Rekrytering
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT. MultiMind Bemanning söker en mäklarassistent till ett framgångsrikt företag inom finansbranschen. Denna heltidstjänst är en rekrytering med start i augusti och du kommer arbeta i centrala Stockholm. Vi söker en assistent till vår kunds mäklare och analytiker. Du kommer hantera administrering kring bland annat kundmöten och kundresor i företagets datasystem. Vi söker dig som är driven, självgående och trygg i din roll. Du har tidigare erfarenhet av liknande uppgifter, exempelvis som administrativ assistent, och är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Har du en passande utbildning är detta meriterande men inte ett krav. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan redan idag då vi intervjuar kandidater löpande. Vi lägger stor vikt vid din tillgänglighet.
Företag: MultiMind Bemanning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-19
Sök fler jobb liknande: lediga Driven administrativ assistent sökes för Rekrytering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven administrativ assistent sökes för Rekrytering

Administrativ assistent
Livskraft, äkthet och närhet- kärnvärden i Härjedalens kommun Vi står för: Livskraft- företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet- med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet- Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra. Härjedalen är en av Sveriges till ytan största kommuner med gott om plats för varje invånare. Kommunkontoret ligger i Sveg. För att det ska vara nära till kommunal service finns även tre lokalkontor i kommunen. Som arbetstagare erbjuds du både friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. I Härjedalen finns fjäll, sjöar och skogar och oavsett om du är intresserad av sommar- eller vinteraktiviteter finns här stora möjligheter att vara i naturen året om. Med anledning av omorganisation söker vi assistenter för administation inom vård- och omsorgsarbete i Härjedalens kommun. Omsorgsavdelningen i Härjedalens Kommun har ca 420 anställda och drygt 700 brukare i följande geografiska områden: Sveg, Lillhärdal, Ytterhogdal, Hede och Funäsdalen där antalet enheter idag är 10 men kommer att utökas till 14. ARBETSUPPGIFTER Assistenterna ska utföra enheternas administrativa uppgifter enligt instruktion från enhetschefen som närmaste chef. I dessa ingår bl.a: - Personaladministration t.ex. beställning av korttidsvikarier, samarbeta med enhetschefen vid schemaläggningen, introduktion av ny personal vad gäller övergripande rutiner. - Fakturahantering - Beställa förbrukningsmaterial KVALIFIKATIONER Utbildning Handels- och administrationsprogrammet eller annan utbildning/ erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.
Företag: Härjedalens kommun, Socialförvaltningen
Ort: Härjedalen
Publicerad : 07-19
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent (vik)
Hos oss på Motala kommun har ett bra yrkesliv två sidor - ett spännande jobb, där du kan utvecklas och påverka men också bra livskvalité och en rik fritid. Att välja Motala kommun är att välja en arbetsplats där kompetens, kreativitet och engagemang tas tillvara på bästa sätt. Våra kärnvärden, öppen, stolt och nyskapande sammanfattar hur vi arbetar tillsammans och hur vi möter vår omvärld. ARBETSUPPGIFTER Du ska ingå i socialkontorets administrativa grupp med huvudsakliga arbetsuppgifter i receptionen och visst arkivarbete. Receptionsarbetet består i att ta emot besökande, dataarbete och journalföring, ta emot och slussa telefonsamtal till handläggare, ge upplysningar till allmänhet och andra myndigheter samt service till de olika personalgrupperna inom kontoret. KVALIFIKATIONER Vi vill att du ska ha motsvarande 3-årig gymnasieutbildning med administrativ inriktning. Du ska ha vana att arbeta med datorn som arbetsredskap och ha intresse för att arbeta med människor i utsatta situationer. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, ha bra ordningssinne och god samarbetsförmåga. Kunskaper inom förvaltningsrätt, sekretessfrågor samt säkerhet och bemötande är meriterande.
Företag: Motala kommun, Socialkontoret
Ort: Motala
Publicerad : 07-23
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent (vik) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent (vik)

Administrativ assistent
Linköpings kommun Kommunledningskontorets uppgift är att styra, leda och utveckla den kommunala verksamheten. Kontoret ger stöd till kommunstyrelsen, beställarnämnder, fullmäktige och utskott, bl a genom kansligruppen inom kontorets administrativa avdelning, som svarar för administrativt stöd och sekreterarservice till kommunalråd och borgmästare. Kommunledningskontoret söker en administrativ assistent, 100%, för  tillsvidareanställning: ADMINISTRATIV ASSISTENT, 100%, tillsvidareanställning, till majoritetens kommunalråd  Arbetsuppgifter: - hjälpa kommunalråden att få det dagliga arbetet att fungera på ett bra sätt, vara spindeln i nätet, bevaka och förbereda, ligga steget före, - planera, arrangera och i vissa fall medverka vid besök, sammanträden och mottagningar - självständig handläggning av korrespondens - sammanställa uppgifter och utföra mindre utredningsuppdrag - besvara frågor från allmänheten, myndigheter, företag m.fl - framställa presentationsmaterial - telefonservice och fakturahantering - övriga förekommande sekreteraruppgifter Som person har Du: - akademisk utbildning som är relevant för tjänsten eller annan erfarenhet och utbildning som vi bedömer relevant - förmåga att vara förutseende och ta egna initiativ och kunna prioritera olika arbetsuppgifter - förmåga att arbeta flexibelt och kunna hantera stressiga situationer - utvecklad känsla för service - lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift - goda kunskaper i engelska - goda IT-kunskaper - erfarenheter av liknande arbetsuppgifter - hög integretet
Företag: Kommunstyrelsens förvaltning, Administration
Ort: Linköping
Publicerad : 08-01
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent
Tomelilla kommun, på Österlen i Skåne, har 12 900 invånare. Vi är en del av den expansiva Öresundsregionen och är en kommun med landsbygdskänsla men ändå nära större städer och kontinenten. Tomelilla kommun har 900 anställda. Tomelilla kommun har som uppdrag att samordna tjänstemannaorganisationen för Simrishamn, Sjöbo, Tomelilla och Ystad kommuner med tillstånd och tillsyn enligt alkohollagen. ARBETSUPPGIFTER Huvudansvar för de administrativa arbetsuppgifterna i samband med handläggning enligt Alkohollagen. Div övriga administrativa arbetsuppgifter och stöd till Kultur- och fritidsverksamheten. Tillsynsarbete. En del arbetsuppgifter, exempelvis praktiskt tillsynsarbete, utförs utanför normal kontorstid (kväll,natt,helg)tillsammans med alkoholhandläggaren. KVALIFIKATIONER För tjänsten fordras god administrativ förmåga. Utbildning som arbetsgivaren bedömer som adekvat. Mycket goda kunskaper i Office paketet och en eller flera IT stödsystem. Pga arbetsuppgifterna krävs mycket goda svenska kunskaper. Du skall vara initiativrik, ansvarfull och självständig samt ha förmåga att se verksamhetsbehov och förbättringsområden. Du behöver ha lätt för att samarbeta, vara serviceinriktad samt kunna möta människor på ett respektfullt sätt. Intresse för att lära nytt och utveckla verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet av liknande uppgifter
Företag: Tomelilla kommun, Kultur och Fritid
Ort: Tomelilla
Publicerad : 08-01
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Råd&Stöd söker en administrativ assistent
Linköpings kommun Arbetsuppgifter Uppdraget somadministrativ assistent bestå av tre huvudområden: Personal, ekonomi och kärn verksamhet. Arbetsuppgifterna innebär att ge administrativt stöd i de tre huvudområdena tillberörda verksamhetschefer  och till affärsområdets ledning. Detta sker med hjälp av kommunens IT system Heroma, Agresso och EFS. I uppdraget ingår förutom löpande personal- och ekonomiadministration även arkivering och diarieföring. Våra administrativa assistenter bistår verksamhetscheferna med att använda kommunens rekryteringssystem. Viss receptionstjänst ingår. I tjänsten ingår även att vara behjälplig vid schemaläggning. Kvalifikationer Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens. Är en mycket god organisatör, har lätt för attsamarbeta med andra och sätter ett värde i att hålla en hög servicenivå. Denna höga servicenivå skall omfatta såväl verksamhetschefer som medarbetare och övriga som man kommer i kontakt med. Du skall besitta en mycket god administrativ förmåga och ha mycket goda kunskaper och lång erfarenhet av att arbeta i Heroma och EFH. Goda kunskaper i de lagar, avtal och riktlinjer som är relevanta för uppdraget och underlättar arbetet.God kunskap inom områdena arkivering och diarieföring. Du skall kunna arbeta självständigt och ta stort eget ansvar. Ha förmåga att snabbt anpassa sig till nya eller förändradekrav och förutsättningar. Vara lösningsinriktad. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Företag: Leanlink, Råd och Stöd
Ort: Linköping
Publicerad : 08-06
Sök fler jobb liknande: lediga Råd&Stöd söker en administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Råd&Stöd söker en administrativ assistent

Administrativ assistent till Tallgården
Huddinge har en ung befolkning och växer snabbt - med 100 000 invånare är vi den största kommunen i länet efter Stockholms stad. Huddinge ligger bara 15 minuter från Stockholm C och kännetecknas av stark utveckling, unika naturmiljöer och ett mångsidigt näringsliv. Tillsvidare, heltid. Enhetsbeskrivning Tallgårdens äldreboende ligger i ett villaområde utmed Huddingevägen nära Stuvsta centrum. Boendet har idag 52 platser men är för närvarande under ombyggnation kommer sedan att ha totalt 68 platser. Vi har även ett eget produktionskök där all mat till de boende tillagas. På Tallgården arbetar vårdpersonal, kökspersonal, administrativ assistent och vaktmästare. Nu söker vi en ny administrativ assistent på heltid. Om arbetet Du kommer till en trevlig och ansvarsfull arbetsplats där delaktighet och samarbete är viktiga ledord. Arbetet som administrativ assistent är mycket varierande och självständigt och man fungerar ofta som "spindeln i nätet" där planering och prioritering är viktigt. Du ansvarar för att anställningar, scheman, frånvaro med mera är dokumenterat i vårt personaladministrativa system Heroma. Du hanterar fakturor i Procedoo, tar fram rapporter, statistik och skriver protokoll samt sköter bemanning. Du behöver ha grundläggande förståelse/kunskap för personalkostnader. Din profil Vi söker dig som har en administrativ utbildning, gärna från yrkeshögskola och har tidigare arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har god datorvana och erfarenhet att jobba i Heroma, Procapita, Procedoo, Word och Excel. Du tycker om administrativt arbete, såväl rutinarbete som nya oväntade utmaningar. Det är viktigt att du kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter och att du är noggrann och serviceinriktad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons
Företag: Huddinge kommun
Ort: Huddinge
Publicerad : 08-07
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent till Tallgården jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent till Tallgården

Administrativ assistent (deltid) rekryteras till Kadant m-clean AB
Rätt Resurs AB Företaget är att dotterbolag till Kadant Inc. (NYSE:KAI), en ledande leverantör till den globala pappers-, massa- och processindustrin. Kadant m-clean AB utvecklar och tillverkar produkter och system för rengöring av maskinbeklädnad och valsar för pappersindustrin vilka bidrar till att öka pappersmaskinens effektivitet, körstabilitet och kvaliteten på producerat papper. Många av produkterna inom Kadant-koncernen används också för att optimera produktionen i andra processindustrier. Kadant är baserat i Westford Massachusetts, USA och har cirka 1600 anställda i 16 länder över hela världen, med stor verksamhet i Nord och Sydamerika, Europa och Asien. Kadant m-clean AB har sin bas i Huskvarna med ca 20 anställda. Företaget expanderar och rekryterar nu i samarbete med Rätt Resurs ytterligare en administrativ assistent med placering i Huskvarna. Tjänsten är initialt en deltidstjänst på ca 50-75%. Du kommer ingå i ett team på två personer som gemensamt huvudsakligen kommer att ansvara för - orderregistrering - fakturering - fraktbokning och framtagning av exportdokument - garantier/LC Utöver dessa uppgifter ingår andra, administrativa uppgifter som t ex packning av försändelser, inköp av kontorsmaterial och eventuellt support till ekonomi och/eller försäljningsavdelningen. Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter. Har du erfarenhet av internationell transport/logistik är det meriterande men absolut inget krav. Då koncernspråket är engelska behöver du var duktig på och ha erfarenhet av att ha använt engelska språket professionellt i både tal och skrift. Du hanterar självklart Office-paketets programvaror (främst Excel) och har erfarenhet av arbete med affärssystem. Kadant m-clean AB använder sig av Monitor så har du arbetat i detta system är det positivt. Som person är du noggrann, lojal, ansvarstagande och serviceinriktad samt har ett strukturerat arbetssätt. Du är en öppen och flexibel person som gillar såväl ensamarbete som teamarbete. Du trivs på ett litet företag där det krävs att alla hjälps åt och är prestigelösa. Du kommer till ett välskött och välmående bolag i tillväxt och förändring varför du också bör vara en nyfiken och förändringsbenägen person. Om du känner att du passar in på beskrivningen ovan ber vi dig registrera ditt CV och söka tjänsten på www.rättresurs.se så snart som möjligt och senast 20 augusti.  Välkommen snarast med din ansökan!
Företag: Kadant m-clean AB
Ort: Jönköping
Publicerad : 08-07
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent (deltid) rekryteras till Kadant m-clean AB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent (deltid) rekryteras till Kadant m-clean AB

Administrativ Assistent
Match Management erbjuder effektiva vetenskapliga metoder och system inom personalutveckling, urval och rekrytering. För kundens räkning som är verksamt inom servicetjänster till kontor, fastighet och industri, söker vi serviceinriktade assistenter. Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till olika områden såsom ex ekonomi, inköp, avtal och administration kopplad till kundens tjänster. Tjänsten/tjänsterna omfattar heltid 100%, tills vidare. Lön enligt avtal. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökningar behandlas löpande. Välkommen med din ansökan senast 2013-08-26 Vi tar emot ansökan via e-post: rekryteringmatch@gmail.com Hemsida: www.matchmanagement.se
Företag: MATCH MANAGEMENT INTERNATIONAL AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-12
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ Assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ Assistent

Administrativ assistent
Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. För mer information www.osteraker.se. Vi söker nu en driven och självständig Administrativ assistent.    Som assistent kommer du att ingå i internsupporten inom socialförvaltningen, där du får bidra med både enkla och mer kvalificerade uppgifter. Det finns möjlighet att påverka, förändra samt utveckla arbetssätt.   Huvudsakliga arbetsuppgifter ·          Besöksmottagande i socialförvaltningens reception ·          Ansvara för förmedlingsmedel i samarbete med klient och socialsekreterare. ·          Självständig handläggning av EGT-ärenden (Försörjningsstöd) ·          Faktura hantering ·          Dödsboutredning ·          Ansvara för verksamhetens arvkiv och insortering av handlingar .          Ekonomisk uppföljning av utbetalt försörjningsstöd. .          Internkontroll av utbetalt försörjningsstöd .            Diarieföring av inkommande handlingar            Erfarenheter ·          Gymnasiekompetens, gärna med ekonomisk inriktning ·          Van användare av hela MS Officepaketet ·          Korrekt svenska i tal och skrift ·          God erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter från socialtjänst    Du har god ekonomisk förståelse och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med människor som kan vara i en utsatt situation.  Som person är du utåtriktad och självständig med ett proaktivt förhållningssätt till ditt arbete. Noggrannhet är en självklarhet för dig och du har förmåga att strukturera och planera din dag självständigt. Är du dessutom en kreativ problemlösare, kommunikativ och prestigelös är du rätt person för tjänsten.  Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Tillträde: Snarast efter överenskommelse Ansökan senast 2013-08-24 Arbetsplats: Socialförvaltningen Alceahuset, Hackstavägen 22 Åkersberga
Företag: Österåkers kommun
Ort: Österåker
Publicerad : 08-14
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent
Linköpings kommun Sektionens uppdrag är att stödja personalen vid förskolor, skolor, enskilda utförare, fristående skolor samt i vissa delar gymnasieskolan i deras arbete med barn/elever i behov av särskild stöd. Inom sektionen finns även ansvar för den medicinska delen inom skolhälsovården, språkstöd i förskolan, modersmålsundervisning, studiehandledning, LSS verksamhet för barn och ungdomar samt fritidsverksamheten 13-16 år. Arbetsuppgifter Sektionen för resurs- och stödverksamhet söker en administrativ assistent. Administrationsuppdraget inom sektionen består i grunden av arbete inom de tre huvudområdena kärnverksamhet, ekonomi och personaladministration. Ditt arbete är i första hand riktat mot att ge administrativt stöd till verksamhetschefer och LSS-verksamheten för barn och ungdomar. I tjänsten ingår även att vara behjälplig i schemaläggning. Arbetsplatsen är på Westmansgatan 27 där du ingår i ett team med övriga administrativa assistenter. De administrativa system som vi använder är i första hand Heroma, Agresso/EFH och Treserva. Även arbete i Extens och W3D3 kan förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi alternativt en relevant högskoleutbildning. Tjänsten förutsätter att du har god datavana. Har du erfarenhet av Heroma, Agresso och Treserva är det meriterande. Vi söker dig som är självgående, ansvarsfull och en god organisatör. Du sätter högt värde i att hålla en hög servicenivå. Du ska ha lätt för att samarbeta på många olika nivåer då arbetet handlar om att ge service till chefer, medarbetare och övriga som du kommer i kontakt med. Du ska ha förmåga att snabbt kunna anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar. Du ska även ha goda kunskaper i de lagar, avtal och riktlinjer som är relevanta för uppdraget. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Företag: Utbildningsförvaltningen, Sektion för resurs- och stödverksamhet
Ort: Linköping
Publicerad : 08-16
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent
Linköpings kommun Sektionens uppdrag är att stödja personalen vid förskolor, skolor, enskilda utförare, fristående skolor samt i vissa delar gymnasieskolan i deras arbete med barn/elever i behov av särskild stöd. Inom sektionen finns även ansvar för den medicinska delen inom skolhälsovården, språkstöd i förskolan, modersmålsundervisning, studiehandledning, LSS verksamhet för barn och ungdomar samt fritidsverksamheten 13-16 år. Arbetsuppgifter Sektionen för resurs- och stödverksamhet söker en administrativ assistent. Administrationsuppdraget inom sektionen består i grunden av arbete inom de tre huvudområdena kärnverksamhet, ekonomi och personaladministration. Ditt arbete är i första hand riktat mot att ge administrativt stöd till Fritidsverksamheten 13-16 år. Dessutom tillkommer administrativa arbetsuppgifter riktade mot vår koloniverksamhet och diverse projekt som finns i verksamheten. Arbetsplatsen är på Westmansgatan 27 där du ingår i ett team med övriga administrativa assistenter. De administrativa system som vi använder är i första hand Heroma, Agresso/EFH och Treserva. Även arbete i Extens och W3D3 kan förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi alternativt en relevant högskoleutbildning. Tjänsten förutsätter att du har god datavana. Har du erfarenhet av Heroma, Agresso och Treserva är det meriterande. Vi söker dig som är strukturerad, kreativ och förändringsorienterad. Du ska vara självgående och ha en personlig mognad. Du ska ha god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Företag: Utbildningsförvaltningen, Sektion för resurs- och stödverksamhet
Ort: Linköping
Publicerad : 08-16
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent
Arbetsuppgifter och ansvarsområden: I rollen ingår att vara ett stöd och avlasta chefen i dennes arbete, deltaga på möten, skriva protokoll, mötesanteckningar, samordna och arbeta administrativt. Din profil: Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta som sekreterare eller administrativ assistent till högre chef i privat eller offentlig verksamhet. Vi ser att du har en akademisk utbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning eller statskunskap eller likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. Du behärskar office-paketet och är van vid att arbeta i administrativa data­system. Erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem är ett måste. Som person är du serviceinriktad, har god samarbetsförmåga, har ett strukturerat arbetssätt och god analytisk förmåga. Vidare bör du ha lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och vara stabil även i stressade situationer. Ansök redan idag!: Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter. Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare. Ansvarig rekryterare är Petra Meyer Gardelin och nås på 013-470 80 83 eller på petra.meyer-gardelin@unikresurs.se Väl mött! Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!
Företag: Unik Resurs i Sverige AB
Ort: Norrköping
Publicerad : 08-16
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent till Humana
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Humana söker administrativ assistent som ska stötta en av våra flerspråkiga Informatörer och bistå denne i det dagliga arbetet. Som administrativ assistent kommer du vara behjälplig med det som för tillfället finns behov av och avlasta i det administrativa arbetet. Dina arbetsuppgifter kommer i första hand utgöra administration kring våra kunder. Du kommer bland annat arbeta i vårt kundsystem Navision och använda Excel som verktyg. Vidare så kommer du ha kontakt med olika instanser i vårt samhälle såsom Försäkringskassan och kommuner. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med administration och kundservice. Meriterande är om du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du är flerspråkig och körkort B är ett krav samt god datorvana. Som person är du prestigelös, noggrann och effektiv. Eftersom du kommer ha ett nära samarbete med andra är det av stor vikt att du har en god samarbetsförmåga samt är kommunikativ. Vi förväntar oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, assistenter och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett bra klimat. Vi erbjuder ett omväxlande arbete på ett kontor med kunniga och trevliga kollegor i ett tillväxtföretag som präglas av ett stort engagemang för våra kunder och arbetsuppgifter. Tjänsten är deltid, 50 % med chans till heltid, placeringsort är Örebro och tillträde sker efter överenskommelse. I tjänsten ingår resor och B körkort är ett krav
Företag: Humana Assistans AB
Ort: Örebro
Publicerad : 08-16
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent till Humana jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent till Humana

Administrativ assistent, 75%
Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. För mer information www.osteraker.se. Solskiftets äldreboende, som ligger i naturskön omgivning ett par kilometer från Åkersberga centrum, drivs i kommunal regi. Vår inriktning är somatisk omvårdnad. Omvårdnadsboendets 46 lägenheter är fördelade på fyra hus. I tre av husen bor 12 personer permanent (totalt 36 boende), i det fjärde huset finns tio lägenheter för växelvårdsboende. Alla fyra enheterna är i markplan och har egna avskärmade trädgårdar. Här arbetar ett femtiotal personer.  Arbetsbeskrivning: För närvarande pågår en del förändrings-/förbättringsarbeten i verksamheten som t ex innebär att vissa tjänster förändras i sitt innehåll, bl a den aktuella tjänsten. Det innebär att du kommer att vara delaktig i hur rollen utformas till sin helhet. Det vi vet idag är att du som administrativ assistent i vår verksamhet kommer att arbeta med bemanningsplanering, scheman, lönerapportering, vara delaktig i fakturahantering och resultatuppföljning, i viss mån vara involverad i beställningar av varor och transporter, vara delaktig i planeringen på vår växelvårdsenhet, vara delaktig vid anställningar, skriva protokoll och minnesanteckningar vid möten, tidsplanera bemanning vid utbildningsinsatser och ha ansvar för en del annat praktiskt i verksamheten. Kvalifikationer: Lägst gymnasieutbildning med lämplig inriktning. Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och gärna även erfarenhet från vårdområdet. Mycket god datorvana och kunskap i Office-paketet, vana av att dokumentera i dator och vana av digitala program som t ex Besched eller liknande schema-/löneprogram, Aditro (ekonomiprogram), Procapita (journalsystem) m fl. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är nödvändigt. Körkort. För att passa för tjänsten bör du vara strukturerad, självgående, stresstålig, flexibel, ansvarsfull, lösningsorienterad, trygg i dig själv, engagerad och ha lätt att samarbeta med andra. Om du är social och har humor och delar vår värdegrund om att alla människor förtjänar omtanke och respekt så kommer vi att trivas bra ihop.  Anställningens omfattning: Tills vidare. För tjänsten tillämpas 3 månaders provanställning. Tillträde: 4/11 2013 eller tidigare om möjligt. Sista ansökningsdag: 15/9 2013, intervjuer kommer att ske löpande
Företag: Österåkers kommun
Ort: Österåker
Publicerad : 08-16
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent, 75% jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent, 75%

Administrativ assistent
Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare. Upphandlingsförvaltningen arbetar med frågor som hör till upphandlingsnämnden och inom verksamhetsområdet inköp/upphandling. Förvaltningen är även ansvariga för kommunens distributionslösning, fordonshanteringen, samtliga leverantörsfakturor och införandet av elektronisk handel m.m. Fakturabehandling av kommunens leverantörsfakturor enligt arbetsrutin. Hantering av Elektroniska fakturor innebärande Edi-beställningar och hantering av kundförteckning och (elektronisk prislista) PRICAT. Upplägg av nya och befintliga leverantörer gällande Svefaktura. och momsansvarig. Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta med fakturahantering och frågor rörande Edi-beställningar. Det är även en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med handläggning inom offentlig sektor och har goda IT-kunskaper. Kunskaper kring elektronisk handel är meriterande.
Företag: Värnamo kommun
Ort: Värnamo
Publicerad : 08-19
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent
Welin & Co är ett företag med spetskompetens inom ytbehandling av trä. Vi representerar marknadsledande produkter som Osmo Hårdvaxolja, Timberex Träoljor, Welin Gammeldags Träsåpa & Trälut och Welin Klickstav. I vår produktportfölj ingår också utbildning. Våra kunder är Färgfackhandeln - Byggfackhandel - Golventreprenörer - Grossister - Städgrossister - Storförbrukare och Industri. En av våra medarbetare är delvis tjänstledig och vi söker därför en vikarierande medarbetare till vårt kontor i Åkersberga. Tjänsten är deltid måndag till fredag 13.00 - 16.30 Arbetsuppgifter: Du kommer att fungera som ett administrativt stöd och arbeta brett med det som behövs på ett litet kontor samt med enklare ekonomiadministration. I arbetsuppgifterna igår att svar i telefon, registrering i vårt affärssystem Mamut samt även ansvara för diverse inköp. Du är även behjälplig med diverse andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Dina kvalifikationer: - Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning - Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom administration - Goda IT-kunskaper - Kunna uttrycka dig väl, både i tal och skrift, på svenska och engelska Dina personliga egenskaper: Som person är Du ansvarstagande och driven. Du är noggrann och strukturerad men samtidigt flexibel och självgående i ditt arbete. Tjänsten kommer att tillsättas omgående och urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Företag: Welin & Co AB
Ort: Österåker
Publicerad : 08-20
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent till Funktionshinderomsorg/Äldreomsorg
Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner. I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är driven, initiativrik, noggrann och serviceinriktad administratör till Funktionshinderomsorg/äldreomsorg. Du kommer ha ansvar för det dagliga administrativa arbetet såsom bemanning, schemahantering, fakturering, tidsredovisning och avräkning för assistansersättning via försäkringskassan. I arbetet ingår även arbetsuppgifter kring ledsagning, kontaktpersoner, avlösning i hemmet för målgruppen. Det administrativa stödet består av tre assistenter där du är en av dessa. KVALIFIKATIONER Krav på arbetslivserfarenhet. Goda datakunskaper är ett krav. Du ska ha lätt att utrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av IT-system Magna cura, Personec P samt Time care pool är meriterande. Du ska ha relevant utbildning inom administrationen samt arbetslivserfarenhet inom funktionshinderomsorg/äldreomsorg.
Företag: Habo kommun, Socialförvaltningen
Ort: Habo
Publicerad : 08-20
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent till Funktionshinderomsorg/Äldreomsorg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent till Funktionshinderomsorg/Äldreomsorg

Administrativ assistent
För uppdrag hos kund söker vi nu en Administrativ assistent som kan skriva protokoll, organisera möten samt sköta bokningar av resor och konferenser. Exempel på andra uppgifter som kan förekomma är uppdateringar av listor i databaser. Uppdragsgivare: Proffice Ort: Uppsala Omfattning: Heltid Sista ansökningsdag: 2013-08-31 För information: Joanna Axelsson, joanna.axelsson@proffice.se [ mailto:joanna.axelsson@proffice.se ] Kvalifikationer: Vi söker dig med minst gymnasiekompetens och erarenhet av likande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav och likaså goda kunskaper i MS Office. Erfarenhet av Oracle är meriterande. Som person är du lyhörd och har lätt för att samarbeta och lära dig nya saker. Du arbetar strukturerat, organiserat och har ett positivt förhållningssätt. Då urval och intervjuer kommer att ske löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt samt upplysa om att tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdagen gått ut.
Företag: Proffice Sverige AB
Ort: Uppsala
Publicerad : 08-21
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent
Läkarpraktik söker en administrativ assistent för sedvanliga administrativa arbetsuppgifter. Önskvärt är även om du har utbildning till undersköterska.
Företag: Abdahad Hälsovård AB
Ort: Ludvika
Publicerad : 08-21
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent

Administrativ assistent till Vårdvalsenheten
Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 000 anställda. Landstingets huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Vi bedriver en bred och komplex verksamhet med hög förändringstakt och ökad processorientering. Öppenhet och dialog ska känneteckna verksamheten både internt och externt. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid. Vårdvalsenheten Vårdval Västmanland var bland de tre första vårdvalssystem som etablerades i Sverige och innefattar i dag 31 vårdcentraler varav 20 i privat regi. Vårdvalsenheten har ansvar för förvaltning, utveckling och uppföljning av Västmanlands vårdvalssystem. Enheten är organiserad fristående från den landstingsdrivna vårdproduktionen och placerad inom Landstingsgemensamma funktioner, Centrum för Hälso- och sjukvårdsutveckling som leds av Hälso- och Sjukvårdsdirektören. Vårdvalsenheten samverkar framgångsrikt med utförare från såväl offentlig som privat sektor samt deltar i nationella nätverk.     Arbetsbeskrivning Din roll som administrativ assistent innebär att löpande arbeta som administrativt stöd till merparten av enhetens tio medarbetare. Du planerar, bokar och bjuder in till diverse interna och externa möten. Du utför allehanda dokumentation och viss personaladministration samt mottagande och sammanställning av vårdinformation. Dina arbetsuppgifter innefattar till stor del telefon- och mailkontakt med primärvården och privata specialister beträffande utgående information från Vårdvalsenheten. Du arbetar som Webb-redaktör med webbpublicering och utveckling av informationsspridning via intern- och externwebb. I detta arbete ska du utveckla ett närmre samarbete med landstingets centrum för kommunikation samt sjukvårdsrådgivningen 1177. Du arbetar också i nära samarbete med tandvårdsenhetens sekreterare.     Kvalifikationer Vi söker dig med adekvat eftergymnasial utbildning med inriktning administration. Du har erfarenhet av att arbeta inom sjukvårdande verksamhet och med administrativa arbetsuppgifter likt dessa. Har du tidigare arbetat med webbpublicering och med att utveckla informationskommunikation via webbverktyg så ser vi det som starkt meriterande. Vi ser att du har goda IT/datakunskaper, i synnerhet Officepaket och webbpubliceringsverktyg. Dina kunskaper i svenska, framför allt skriftliga, är mycket goda, du har förmåga att förstå och producera dokument av hög kvalité. Som person är du självgående och initiativtagande, du strukturerar och driver dina arbetsuppgifter framåt. Du har förmåga att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Vi ser att du är noggrann och kvalitetsmedveten och därmed levererar det lilla extra. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar bra med andra människor, relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt.     Anställningsvillkor Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2013-09-08   Välkommen med din ansökan. Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt! Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt.
Företag: Landstinget Västmanland
Ort: Västerås
Publicerad : 08-23
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent till Vårdvalsenheten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent till Vårdvalsenheten

Administrativ assistent
DOCS International Sweden AB är ett europeiskt rekryterings och uthyrningsföretag som vänder sig mot läkemedels och medicinteknisk industri. Fokus på kompetenser inom klinisk forskning på alla operationella samt strategiska nivåer. Administratör Läkemedelsföretag sökes! Tjänsten är på deltid vilket kan passa bra för dig som är student eller har annat arbete på deltid. Arbetsuppgifter: Kontraktshantering Registrering/arkivering i företagets system. Fakturahandläggning Kunskaper i Office krävs.
Företag: Docs internationell
Ort: Solna
Publicerad : 08-23
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ assistent


Sök lediga jobb Administrativ Assistent

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se