Alektum Group jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Alektum Group. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Alektum Group. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Quality Assurance Tester- Göteborg
- Configuration and Release Manager- Göteborg
- Teknisk support till Alektum Group- Alingsås
- Teknisk support till Alektum Group- Borås
- Teknisk support till Alektum Group- Göteborg
- Requirement Analyst till Alektum Group!- Göteborg
- Delgivningshandläggare till Aktiv Delgivning- Göteborg
- Sälj & Marknadskoordinator- Göteborg
- Senior System Developer (.NET) till Alektum Group- Göteborg
- Collector till Retail International-teamet- Göteborg
- Customer Development Manager- Göteborg
- System Specialist/Projektledare- Göteborg
- Front-End Developer till Alektum Group- Göteborg
- Senior handläggare till Aktiv Delgivning- Göteborg
- Technical Documentation Specialist- Göteborg
- Receptionist / Administratör- Göteborg
- Teknisk support till Alektum Group- Göteborg
- Collector till Retail-teamet- Göteborg
- Requirement Analyst till Alektum Group- Göteborg
- Collector Assistant till Bank Credit & Loans- Göteborg
- Collector Assistants till Call Center- Göteborg
- System Specialist till Alektum Group- Göteborg
- Account Manager till Customer Development-teamet- Göteborg
- Credit officer till Alektum Group- Göteborg
- External Communications Manager- Göteborg
Mer beskrivning
Quality Assurance TesterTJÄNSTENSomQuality Assurance Tester kommer du ha en viktig roll i vårt nya QA team som är en ny funktion inom Alektum Group IT. QA teamet kommer att ansvara för att kvalitetssäkra tekniska lösningar för så väl egenutvecklade som externa system. I rollen som QA Tester skall du säkerställa att våra produkter uppfyller de operationella krav vi har under hela dess livscykel. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden för rollen består: - Granska och analysera systemspecifikationer - Köra testskript och utvärdera resultaten - Rapportera och dokumentera tekniska problem - Utföra testfall (manuellt eller automatiskt) och analysera resultatet - Arbeta tvärfunktionellt med olika team för att säkerställa kvalitén under hela livscykeln vid mjukvaruutveckling - Skapa loggar för att dokumentera testfaser och fel - Rapportera fel och buggar till utvecklingsteamen - Vara behjälplig vid felsökning - Genomföra testreleaser och testutrullningar VEM SÖKER VI?Vi söker dig som är affärsinriktad, med hög servicekänsla och har fokus på kvalitet i både utförande och leverans. Du besitter analytiska färdigheter och har förmågan att både prioritera och planera arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Som person trivs du med att samarbeta med människor på olika nivåer i vår organisation och har förmågan att se såväl helheten som sammanhang. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i engelska, såväl muntligt som skriftligt, och besitter goda IT kunskaper där erfarenhet av testhanteringsprogram är meriterande.Vi ser att du har minst 3 års kvalificerad yrkeserfarenhet inom QA och test eller har en relevant högskoleutbildning inom IT. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg och du rapporterar till Team Manager Quality Assurance. Startomgående eller enligt överenskommelse. INTRESSERAD? Välkommen med din ansökan senast 15 juni. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Joachim Granath, VP IT Operations, joachim.granath@alektumgroup.com. Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner, isabell.konjic@alektumgroup.com Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Quality Assurance Tester jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Quality Assurance Tester
Configuration and Release Manager
TJÄNSTENSom Configuration and Release Manager kommer du ha en central roll i vårt nya Quality Assuranceteam, som är en helt ny funktion inom Alektum Group IT. QA teamet kommer att ansvara för att kvalitetssäkra tekniska lösningar för så väl egenutvecklade som externa system. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden för rollen; Configuration Management- Arbeta enligt QAâs konfiguration- och release discipliner och metoder - Dokumentera, revidera och statusuppdatera alla konfigurationsobjekt - Inhämta CM-relaterade åtgärder och rapportera om process och produktstatus Ha en ledande roll i utförandet av:- Testmiljö och dess konfigurationshantering - Konfiguration och kvalitetskontroll av releasepaket och installations manualer - Skapandet av installationspaket Release Management- Skapandet av mjukvaruuppdateringar - Underhålla och förbättra skapande av mjukvaruuppdateringar och releaser - Upprätta implementeringsmetoder och rutiner - Upprätta testkriterier av komponent/modul -beroenden för QA att granska - Upprätta QA slutkriterier för release av slutkomponent/modul och dess beroenden VEM SÖKER VI?Vi söker dig som är affärsinriktad, med hög servicekänsla och har fokus på kvalitet i både utförande och leverans. Du besitter analytiska färdigheter och har förmågan att både prioritera och planera arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Som person trivs du med att samarbeta med människor på olika nivåer i vår organisation och har förmågan att se såväl helheten som sammanhang. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i engelska, såväl muntligt som skriftligt, och besitter goda IT-kunskaper med tyngd på MS SQL server, T-SQL, DB samt integrationstjänster. Vi ser att du har minst 3 års kvalificerad yrkeserfarenhet inom Configuration och Release Management samt en kandidatexamen i informationsteknologi eller annan relevant högskoleexamen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg och du rapporterar till Team Manager Quality Assurance. Startomgående eller enligt överenskommelse. INTRESSERAD? Välkommen med din ansökan senast 15 juni. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Joachim Granath, VP IT Operations, joachim.granath@alektumgroup.com. Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner, isabell.konjic@alektumgroup.com Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Configuration and Release Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Configuration and Release Manager
Teknisk support till Alektum Group
Är du lösningsorienterad och har ett stort IT-intresse? Gillar du att leverera service på hög nivå? Tveka då inte att söka tjänsten redan idag eller tipsa en vän! Dina arbetsuppgifter I rollen som teknisk support kommer du hantera inkommande ärenden på telefon och via Alektum Groups ärendesystem. Ärendena som kommer in kan vara allt ifrån enklare uppgifter som att sätta upp ett användarkonto till mer avancerade och tidskrävande uppgifter. De användare du supportar är kollegor i olika befattningar på något av företagets kontor. Arbetsuppgifter som förekommer är löpande drift och support av Windows Server, support i tekniska frågor, felsökning av IT-relaterade problem, användarhantering i Microsoft Active Directory, IT-relaterad support av Alektum Groups affärsapplikationer samt support av Alektum Groups datorer, telefoner, skrivare och mobila enheter. Om företaget Alektum Group är ett familjeägt, europeiskt kunskapsföretag i finansbranschen. Från huvudkontoret i Göteborg expanderar dem snabbt med tjänster inom information-, finans- och inkasso. I dagsläget är dem cirka 500 anställda i 16 länder och omsätter 600 miljoner kronor, med god lönsamhet. Din profil Krav: - Eftergymnasial utbildning inom relevant område - Svenska och engelska i tal och skrift - God kunskap inom IT samt ett stort IT-intresse Meriterande: - Kunskap i Windows Server och Active Directory För att lyckas i denna roll ser vi att du som söker har en hög servicekänsla och älskar att leverera lösningar på problem. Du utför ditt arbete med noggrannhet och har alltid ett kvalitet och affärsmässigt tänk i bakhuvudet. Då du kommer prata mycket i telefon krävs det att detta är något du är bekväm med. Du har förmågan att planera och prioritera ditt arbete, även under stressiga situationer. Du trivs med varierande arbetsuppgifter samt att arbeta i team. Om oss Framtiden AB finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter â hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Ort: Göteborg, resor kan förekomma Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Företag: Framtiden AB
Ort: Alingsås
Publicerad : 06-13
Sök fler jobb liknande: lediga Teknisk support till Alektum Group jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teknisk support till Alektum Group
Teknisk support till Alektum Group
Är du lösningsorienterad och har ett stort IT-intresse? Gillar du att leverera service på hög nivå? Tveka då inte att söka tjänsten redan idag eller tipsa en vän! Dina arbetsuppgifter I rollen som teknisk support kommer du hantera inkommande ärenden på telefon och via Alektum Groups ärendesystem. Ärendena som kommer in kan vara allt ifrån enklare uppgifter som att sätta upp ett användarkonto till mer avancerade och tidskrävande uppgifter. De användare du supportar är kollegor i olika befattningar på något av företagets kontor. Arbetsuppgifter som förekommer är löpande drift och support av Windows Server, support i tekniska frågor, felsökning av IT-relaterade problem, användarhantering i Microsoft Active Directory, IT-relaterad support av Alektum Groups affärsapplikationer samt support av Alektum Groups datorer, telefoner, skrivare och mobila enheter. Om företaget Alektum Group är ett familjeägt, europeiskt kunskapsföretag i finansbranschen. Från huvudkontoret i Göteborg expanderar dem snabbt med tjänster inom information-, finans- och inkasso. I dagsläget är dem cirka 500 anställda i 16 länder och omsätter 600 miljoner kronor, med god lönsamhet. Din profil Krav: - Eftergymnasial utbildning inom relevant område - Svenska och engelska i tal och skrift - God kunskap inom IT samt ett stort IT-intresse Meriterande: - Kunskap i Windows Server och Active Directory För att lyckas i denna roll ser vi att du som söker har en hög servicekänsla och älskar att leverera lösningar på problem. Du utför ditt arbete med noggrannhet och har alltid ett kvalitet och affärsmässigt tänk i bakhuvudet. Då du kommer prata mycket i telefon krävs det att detta är något du är bekväm med. Du har förmågan att planera och prioritera ditt arbete, även under stressiga situationer. Du trivs med varierande arbetsuppgifter samt att arbeta i team. Om oss Framtiden AB finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter â hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Ort: Göteborg, resor kan förekomma Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Företag: Framtiden AB
Ort: Borås
Publicerad : 06-13
Sök fler jobb liknande: lediga Teknisk support till Alektum Group jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teknisk support till Alektum Group
Teknisk support till Alektum Group
Är du lösningsorienterad och har ett stort IT-intresse? Gillar du att leverera service på hög nivå? Tveka då inte att söka tjänsten redan idag eller tipsa en vän! Dina arbetsuppgifter I rollen som teknisk support kommer du hantera inkommande ärenden på telefon och via Alektum Groups ärendesystem. Ärendena som kommer in kan vara allt ifrån enklare uppgifter som att sätta upp ett användarkonto till mer avancerade och tidskrävande uppgifter. De användare du supportar är kollegor i olika befattningar på något av företagets kontor. Arbetsuppgifter som förekommer är löpande drift och support av Windows Server, support i tekniska frågor, felsökning av IT-relaterade problem, användarhantering i Microsoft Active Directory, IT-relaterad support av Alektum Groups affärsapplikationer samt support av Alektum Groups datorer, telefoner, skrivare och mobila enheter. Om företaget Alektum Group är ett familjeägt, europeiskt kunskapsföretag i finansbranschen. Från huvudkontoret i Göteborg expanderar dem snabbt med tjänster inom information-, finans- och inkasso. I dagsläget är dem cirka 500 anställda i 16 länder och omsätter 600 miljoner kronor, med god lönsamhet. Din profil Krav: - Eftergymnasial utbildning inom relevant område - Svenska och engelska i tal och skrift - God kunskap inom IT samt ett stort IT-intresse Meriterande: - Kunskap i Windows Server och Active Directory För att lyckas i denna roll ser vi att du som söker har en hög servicekänsla och älskar att leverera lösningar på problem. Du utför ditt arbete med noggrannhet och har alltid ett kvalitet och affärsmässigt tänk i bakhuvudet. Då du kommer prata mycket i telefon krävs det att detta är något du är bekväm med. Du har förmågan att planera och prioritera ditt arbete, även under stressiga situationer. Du trivs med varierande arbetsuppgifter samt att arbeta i team. Om oss Framtiden AB finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter â hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Ort: Göteborg, resor kan förekomma Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Företag: Framtiden AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 06-13
Sök fler jobb liknande: lediga Teknisk support till Alektum Group jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teknisk support till Alektum Group
Requirement Analyst till Alektum Group!
Requirement Analyst Har du ett intresse av att översätta affärsbehov till högkvalitativa IT-lösningar? Har du förmågan att dra övergripande slutsatser om hur enkelt eller komplicerat ett visst behov är att realisera? Vill du dessutom arbeta med ett glatt, härligt gäng? Ansök redan idag! Alektum Group är ett familjeägt, europeiskt kunskapsföretag i finansbranschen. Från huvudkontoret i Göteborg expanderar vi snabbt med tjänster inom information-, finans- och inkasso. Vi förser våra kunder med information och rådgivning för att minimera kreditrisker och skapa möjligheter för ökad likviditet samt effektivare fakturahantering. Together We enable more opportunities for companies and people. With care. Våra kärnvärden, kvalitet, effektivitet, enkelhet och innovation, driver oss att hjälpa våra kunder att bli mer lönsamma och deras affärer att växa. Samtidigt bidrar vi till ökad förståelse om våra kunders kunder. Vi är cirka 500 anställda i 16 länder och omsätter 600 miljoner kronor, med god lönsamhet. OM TJÄNSTEN Som Requirement Analyst på Alektum Group kommer du ha en nyckelroll i organisationen där du kommer agera som en länk mellan verksamheten och vår IT-avdelning. För att kunna fånga våra krav på IT-system behöver du kunna sätta dig in i rollen som användare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att estimera tid, pris och IT-resurser för önskade IT-utvecklingsprojekt. Inför projektstart kommer du som Requirement Analyst ha tätt samarbete och avstämningar med olika avdelningar beroende på projektets form. Du kommer att sammanställa idéer och omvandla våra behov till realiserbara krav. I din roll kommer du att vara helt självgående i att förstå projektets innehåll, göra en grov uppskattning om vad som behöver byggas för att nå ett resultat. Du kommer även att⦠⢠Vara motpart till PMO (Project Management Office) för olika avstämningsmöten kring status, återkoppling och information om nya projekt-önskemål. ⢠Skriva användarspecifikationer som tillsammans med exempelvis vår UX-designers designkoncept kommer ligga till grund för beslutsunderlag för vår ledningsgrupp. ⢠Uppdatera TFS med samtliga projekt och skapa milestones efter möten där CIO:n fördelar projekt. ⢠Uppdatera TFS med bugg-fix eller nya önskemål om utveckling kopplade till applikationer/projekt som kommer in via exempelvis servicedesk. ⢠Underhålla Gantt-scheman för pågående projekt. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är affärsinriktad, med hög servicekänsla och har fokus på kvalitet i både utförande och leverans. Du har goda analytiska färdigheter med förmågan att både prioritera och planera arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Som person trivs du med att samarbeta med människor på olika nivåer i vår organisation och har förmågan att se såväl helheten som sammanhang. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. För att lyckas i din roll så tror vi att du har tidigare erfarenhet av liknande roller och har relevant högskoleutbildning inom systemutveckling eller IT. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från finansbranschen. Varför Alektum Group? På Alektum Group både uppmuntras det och ges möjligheten för de anställda att växa och utvecklas internt! Man får vara högt involverad i utveckling av metodik och verktyg och får mycket ansvar för hela sin lösning, utveckling, testning, lansering, utbildning och support. Vi är ett ungt företag med bra stämning och högt i tak. Börjar du hos oss hamnar du i ett företag som sätter uppfinningsrikedom och innovation mycket högt. Vi är centralt belägna på Nils Ericsonsgatan 17 i Göteborg, på bekvämt gångavstånd från Centralstationen. För information: Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Registrera din ansökan via www.dfind.se/it. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Zinad 0733 â 43 43 06 Sara.zinad @dfind.se Uppdragsgivare: Alektum Group Ort: Göteborg Omfattning: Heltid
Företag: Dfind IT AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 06-14
Sök fler jobb liknande: lediga Requirement Analyst till Alektum Group! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Requirement Analyst till Alektum Group!
Delgivningshandläggare till Aktiv Delgivning
Söker du ett arbete där du fårarbeta med kundkontakt kombineratmed ettadministrativt ansvar i ett litet härligt team? Se hit! TjänstenRollen som delgivningshandläggare på Aktiv Delgivning arbetar du medpersonlig handläggning av delgivningsuppdrag i vårt ärendehanteringssystem NOVA. I dina arbetsuppgifterna ingår bland annatposthantering, telefon- och mejlkontakt med kunder, delgivningsmän och myndigheter. Du ansvar för att delgivningsuppdragen blir genomförda på ett så korrekt och effektivt sätt som möjligt samtatt kvalitetsgranska uppdragen innan de slutredovisas till vår kund. Vem söker vi?Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som handläggare är det viktigt att du arbetar metodiskt och strukturerat, det innebär att du kan planera, ta initiativ, fatta beslut och självständigt driva arbetet framåt. Du är noggrann och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo. Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver därför ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Eftersom vi arbetar teambaserat, i ett litet team, är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera. Formell kompetens:- en avslutad teoretisk treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet - aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete till exempel registrering, granskning, kundkontakt via telefon och mail - goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift - goda datorkunskaper. INTRESSERAD?Låter detta som ditt nästa steg på Alektum Group? Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti. Tjänsten är en (prov-)tillsvidareanställning på heltid och start sker omgående eller enligt överenskommelse. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?Välkommen att kontakta Malin Norrmanvid frågor rörande tjänsten:Malin.Norrman@aktivdelgivning.se Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,isabell.konjic@alektumgroup.com
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 08-15
Sök fler jobb liknande: lediga Delgivningshandläggare till Aktiv Delgivning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Delgivningshandläggare till Aktiv Delgivning
Sälj & Marknadskoordinator
Har du ett brinnande intresse för kommunikation? Söker du även en flexibel tjänst där du samtidigt får ta stort ansvar i ett familjärt finansföretag? Då kan rollen som Alektum Groups nyaSälj & Marknadskoordinatorvara en roll för dig! I Thomas Anderssons säljteam välkomnas du in i en attraktiv och dynamisk arbetsmiljö i en verksamhet under utveckling, präglad av nytänkande och ett sammansvetsat, drivet team.Rollen är ny i vår organisation och erbjuder ett arbete som är mycket brett och omväxlande och med många kontaktytor. Du kommer i huvudsak arbeta för den svenska nyförsäljningsverksamheten men är även en naturlig del av den europiska säljorganisationen. Arbetsuppgifterna kommer att fördelas jämnt mellan att agera support i säljarnas arbete samt att arbeta med våra lokala marknadsaktiviteter. Vi är som alltid noga med att du har rätt erfarenhet på pappret. Men ännu viktigare är att du har rätt förhållningssätt, att du kommer till oss med ett öppet sinne och ambitionen att aktivt vara med och forma rollen och bidra med din support till teamet. Arbetet innebär bland annat att:- Agera eventkoordinator av; mässor, events, frukostmöten, seminarier och lokala marknadskampanjer - Tillsammans med intranätsredaktörer ansvara för interna och externa webbpubliceringar av relevant och uppdaterad information kring den lokala marknaden - Följa upp och administrera den svenska marknadsplanen - Tillsammans med säljorganisationen löpande arbeta fram och producera lokalt marknadsföringsinnehåll Arbetsuppgifter kopplade till säljsupport- Stödja säljorganisationen med uppdateringar i CRM-systemet - Bistå som stöd i on-boarding processen då nya kundavtal signerats - Bistå säljarna med administrativa och praktiska göromål i samband upphandlingar, offertskrivningar och övrig administration kopplad till affären. VEM SÖKER VI?Vi söker dig som trivs i en roll där du får ta stort eget ansvar och arbetar strukturerat för driva ditt arbete framåt. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar med kunden och teameti fokus. Som person är du orädd för nya kontakter och använder dina kommunikativa och sociala förmågor att skapa goda relationer, såväl internt som externt. Ibland ändras förutsättningarna vilket ställer din förmåga att snabbt kunna skifta fokus och lösa oförutsedda problem på prov, något du finner väldigt spännande. Du definierar dig som en lagspelare beredd att hugga in där det behövs. Formella krav:- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknadsföring och/eller business eller motsvarande arbetslivserfarenhet från enkoordinerande roll inom marknadsföring - Du är en van användare av Office-paketet, främst inom Excel och PowerPoint - Meriterande med erfarenhet från och/eller intresse för arbete inom vår bransch - Du har en mycket god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska. INTRESSERAD?Låter detta som ditt nästa steg på Alektum Group? Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och start sker omgående eller enligt överenskommelse. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?Välkommen att kontakta Thomas Andersson vid frågor rörande tjänsten:thomas.andersson@alektumgroup.com Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,isabell.konjic@alektumgroup.com Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 08-15
Sök fler jobb liknande: lediga Sälj & Marknadskoordinator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sälj & Marknadskoordinator
Senior System Developer (.NET) till Alektum Group
Senior System Developer (.NET) Alektum Group är ett familjeägt, europeiskt kunskapsföretag i finansbranschen. Från huvudkontoret i Göteborg expanderar vi snabbt med tjänster inom information-, finans- och inkasso. Vi förser våra kunder med information och rådgivning för att minimera kreditrisker och skapa möjligheter för ökad likviditet samt effektivare fakturahantering. Together We enable more opportunities for companies and people. With care. Våra kärnvärden, kvalitet, effektivitet, enkelhet och innovation, driver oss att hjälpa våra kunder att bli mer lönsamma och deras affärer att växa. Samtidigt bidrar vi till ökad förståelse om våra kunders kunder. Vi är cirka 500 anställda i 16 länder och omsätter 600 miljoner kronor, med god lönsamhet. Arbetsuppgifter Som Senior System Developer ingår du i teamet Research & Development och har som uppgift att underhålla och utveckla våra tjänster för att uppfylla våra ledord; Kvalitet, Enkelhet, Effektivitet och Innovation mot Alektum Groups mål och visioner. Du rapporterar direkt till CIO. Tjänsten är placerad på Alektum Groups huvudkontor i Nordstan i Göteborg. Vi söker dig som är affärsinriktad, med hög servicekänsla och har fokus på kvalitet i både utförande och leverans. Du har goda analytiska och matematiska färdigheter samt har förmågan att både prioritera och planera arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Som person trivs du med att samarbeta med människor på olika nivåer i vår organisation och har förmågan att se såväl helheten som sammanhang. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt, och har mycket goda kunskaper i programmeringsspråk som C#, SQL, HTML, JavaScript och jQuery. Din kompetens Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av programmering i C#. Du har relevant högskoleutbildning. Alektum Group bygger sina lösningar på .NET-stacken, du kommer att arbeta med både desktop- och webbapplikationer. Du har förståelse för ekonomi då verksamheten bygger på ekonomiska termer och logik. Följande teknik kommer du att stöta på; - C# / ASP / MVC - HTML5 - CSS - Javascript (JQuery, KendoUI) - TFS - Visual Studio Som person är du en âdoerâ och problemlösare som trivs med en kombination av korta puckar och mer långsiktig projektdriven utveckling, rätt person har ett brett intresse för utveckling och funderar gärna över metodik, verktyg, prestanda, skalbarhet och testbarhet. Vi värdesätter ett intresse för yrket i kombination med driv och samarbetsförmåga. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Varför Alektum Group På Alektum Group både uppmuntras det och ges möjligheten för de anställda att växa och utvecklas internt! Man får vara högt involverad i utveckling av metodik och verktyg och får mycket ansvar för hela sin lösning, utveckling, testning, lansering, utbildning och support. Vi är ett ungt företag med bra stämning och högt i tak. Börjar du hos oss hamnar du i ett företag som sätter uppfinningsrikedom och innovation mycket högt. Vi är centralt belägna på Nils Ericsonsgatan 17 i Göteborg, på bekvämt gångavstånd från Centralstationen. För information: Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Registrera din ansökan via www.dfind.se/it. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Sara Zinad 0733 43 43 06 Sara.zinad @dfind.se. Uppdragsgivare: Alektum Group Ort: Göteborg Omfattning: Heltid Nyckelord: .NET, C#, systemutvecklare, system developer, senior system developer, programmerare.
Företag: Dfind IT AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 08-16
Sök fler jobb liknande: lediga Senior System Developer (.NET) till Alektum Group jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior System Developer (.NET) till Alektum Group
Collector till Retail International-teamet
Alektum Group söker nu två nya inkassohandläggare/Collectortill Retail International-teamet med placering påhuvudkontoret i Göteborg. I rollen trivs du som är kommunikativ, gillar teamwork och âframförallt â att hitta lösningar! TJÄNSTEN I rollen som inkassohandläggare/Collector arbetar du i inkassoteamet Retail International som hanterar konsumentfordringar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att handlägga inkassoärenden per telefon och i vårt inkassosystem. Du ansvarar själv över tilldelade inkassoärenden och följer hela processen från det att inkassokravet skickas ut tills ärendet är slutbetalat. Det innebär att du ansvarar för olika myndighetsåtgärder och/eller direkta uppgörelser med gäldenärer med ett ständigt fokus på att hitta en affärsmässig lösning för samtliga parter, vår kund, gäldenär och Alektum Group. I rollen ingår också bland annat följande uppgifter och ansvar: - Ansvara för tilldelade inkassoärenden - Telefon, brev- och mejlkorrespondens med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter - Upprätta olika former av betalningsuppgörelser - Handlägga och utreda frågeställningar/invändningar från gäldenärer - Viss registervård i vårt affärssystem NOVA Arbetet som inkassohandläggare hos oss på Alektum Group ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service, ekonomi och juridik. I din introduktion till arbetet ingår en betald utbildning som omfattar både juridik och ekonomi för att få rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga, arbetar strukturerat och är service- och säljinriktad i ditt arbetssätt med fokus på att hitta lösningar. Då du arbetar i ett team är det viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du tycker om att kommunicera via telefon och har förmågan att hantera, i vissa fall, krävande samtal på ett professionellt sätt. För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har minst avslutad gymnasieutbildning gärna inom ekonomi. Vi ser det som meriterande om du har examen eller har läst kurser på högskola/universitet inom ekonomi, juridik, administration eller relevant område. Vidare ser vi att du har dokumenterad god telefon- och datorvana och/eller tidigare erfarenhet från inkassoverksamhet, bank, finans, försäkringar, kundservice/försäljning via telefon eller kanske har du arbetat på Kronofogdemyndigheten? Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i inkassosystemet Nova. Vi avser att rekrytera två personer med anställningsformen (prov-)tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.Start sker omgående eller enligt överenskommelse. Vad erbjuder vi? - Betald utbildning inom juridik och ekonomi - Samtalscoachning - Värdefull arbetserfarenhet inom service, ekonomi och juridik - Vårt huvudkontor ligger centralt beläget i Nordstan, Göteborg. Du arbetar i fräscha och öppna kontorslandskap tillsammans med härliga kollegor. Välkommen med din ansökan senast den 10september2018. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Kristoffer Åkermark, Team Manager Retail Internationalkristoffer.akermark@alektumgroup.com Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,isabell.konjic@alektumgroup.com Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 08-21
Sök fler jobb liknande: lediga Collector till Retail International-teamet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Collector till Retail International-teamet
Customer Development Manager
Alektum Group utvecklas och växer i snabbt takt. Nu rekryterar vi en ny Customer Development Manager somvill vara en bidragande del på vår spännande tillväxtresa! TJÄNSTEN I rollen somCustomer Development Manager är du en mycket betydelsefull lagspelare för bolagets fortsatta tillväxt. Tillsammans med övriga i teamet ansvarar du för att proaktivt, långsiktigt och strategiskt underhålla och vidareutveckla befintliga kunder, men också att skapa nya affärer utifrån Alektum Groups produktportfölj. Som CDM är du placerad på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg och tillhör Customer Development-teamet, som i dag består av tre kollegor och en chef. Teamet präglas av ett positivt, öppet och kreativt klimat, där Fredrik som blir din närmsta chef kommer göra allt för att ni ska lyckas tillsammans! Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden;- övergripande ansvar för utvalda nyckelkunder, - att stötta medarbetare (Operations/IT) vid leverans av nya uppdrag, - att underhålla och utveckla befintliga kunder längs hela värdekedjan, - att kommunicera kundbehov för nuvarande och framtida erbjudanden internt/externt, - att långsiktigt och strategiskt arbeta mot uppsatta mål med specifika nyckeltal, - att fortsatt högt förtroende hos kunderna om Alektums produkter och - att samarbeta med Alektums säljare kring specifika områden och kunder. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden gemensamtför teamet:- säkerställa att Alektum Groups erbjudande är det som efterfrågas av större kunder både - i dag och i morgon, - ha bred kunskap, kännedom och förståelse för kundernas verksamhet, utmaningar, behov och marknad, - samarbeta med många delar av den interna organisationen i hur kundhantering/förvaltning sker för att skapa den bästa tänkbara kundupplevelsen, - se till att arbetsrutiner efterlevs och att CRM-systemet är uppdaterat och - proaktivt utveckla kunderbjudandet. VEM SÖKER VI? Du har ett öga för affärer och kan identifiera och omsätta affärsmöjligheter till business. Du har ett lösningsorienterat, ansvarstagande och resultatdrivet sinne samtidigt som du tillämpar ordning och kvalité i allt du tar dig för. Du trivs med att ständigt möta och förstå nya människor och ser till att de du jobbar med, både internt och externt, alltid känner sig, sedda, informerade och inspirerade. Du har en anpassningsbar kommunikativ förmåga som du effektivt kan använda både på engelska och svenska för att bygga relationer och förtroende hos dina kunder. Du känner dig trygg i kontakten med allt från VD till marknadschefer. För att trivas i rollen tycker du om en arbetsmiljö med mycket glädje, fart och en föränderlig vardag med mycket energi. För att lyckas i rollenett par års erfarenhet från att driva försäljning på egen hand och har i det bästa av världar tidigare arbetat med försäljning inom vår bransch, Credit Management. Du har en relevant akademisk examen ellerlängre erfarenhet av arbete inom ekonomi- finanssektorn, med tonvikt på kundrelationer.Du har goda kunskaper i MS Office, innehar B-körkort och meriterande om du har arbetet inom CRM systemet MS Dynamics. INTRESSERAD?Välkommen med din ansökan senast 1 oktober 2018. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen attkontakta rekryterande chef, Fredrik Rudhede, Vice President Customer Development,fredrik.rudhede@alektumgroup.comeller 0709-43 44 00. Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,isabell.konjic@alektumgroup.comeller 0733-144642. Låter detta spännande? Välkommen in med din ansökan och ta chansen att vara med på vår resa!
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 08-29
Sök fler jobb liknande: lediga Customer Development Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Customer Development Manager
System Specialist/Projektledare
Trivs du med blandningen av systemutveckling och kundkontakt samt att det egna ansvaret kompletteras med samarbete och härlig teamkänsla? Se hit! Alektum Group växer så att det knakar och Production Quality-teamet söker nu ytterligare enstjärna till sitt vinnande lag! TJÄNSTEN Som System Specialist/Projektledare ingår du i teamet Production Quality inom Alektum Groups IT-avdelning. Teamet ansvarar för samtliga nykundsuppsättningar, tekniskt säljstöd samt kontinuerligt arbete med support av alla våra affärssystem bland annat inkassosystemet Nova och ProFinance. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att: - guida handläggare kring âbest practicesâ och utbilda medarbetare i Alektum Groups systemlösningar, - skapa, kontrollera och utveckla åtgärdsträd, brev och e-postmeddelanden, - stödja och supportera Alektum Groups säljorganisation med integration och set-up av nya kunder, - säkerställa att inställningarna i alla våra affärssystem är kompatibla med varandra, - vara kontaktperson för landspecifika produktionsledare och säljare, - proaktivt utveckla gruppens kompetens och processer, - assistera i globala uppgifter med fokus på effektivitet och kvalitet, - implementera förbättringsåtgärder i projektform, - daglig hantering och prioritering av ändringar, - aktivt leda och delta i kund- och verksamhetsprojekt och - ta fram och dokumentera kravspecifikationer. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har lätt för att förstå IT och ekonomi kopplat mot verksamhet och kan omsätta interna såväl som externa behov till systemkrav. Du har förmågan att planera och prioritera arbetet på ett strukturerat sätt, även i stressande situationer. Du är serviceinriktad, noggrann, kvalitetsmedveten och har ett âaffärsmässigt tänkâ. Vi ser gärna att du har arbetat i något ekonomisystem tidigare och har erfarenhet av systeminställningar i detta. Det är också meriterande om du har erfarenhet från inkassobranschen, alternativt närliggande branscher.Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.Vi ser att du har minst 3 års kvalificerad yrkeserfarenhet eller en relevant högskoleexamen, gärna dataekonom. Tjänsten är en (prov-)tillsvidareanställning på heltid med placering vid Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.Startomgående eller enligt överenskommelse. INTRESSERAD? Välkommen med din ansökan senast 23 september 2018 . Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef,Niklas Pettersson,niklas.pettersson@alektumgroup.com Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,isabell.konjic@alektumgroup.com Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 08-30
Sök fler jobb liknande: lediga System Specialist/Projektledare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: System Specialist/Projektledare
Front-End Developer till Alektum Group
Front-End Developer till Alektum Group Alektum Group är ett familjeägt, europeiskt kunskapsföretag i finansbranschen. Från huvudkontoret i Göteborg expanderar vi snabbt med tjänster inom information-, finans- och inkasso. Vi förser våra kunder med information och rådgivning för att minimera kreditrisker och skapa möjligheter för ökad likviditet samt effektivare fakturahantering. Together We enable more opportunities for companies and people. With care. Våra kärnvärden, kvalitet, effektivitet, enkelhet och innovation, driver oss att hjälpa våra kunder att bli mer lönsamma och deras affärer att växa. Samtidigt bidrar vi till ökad förståelse om våra kunders kunder. Vi är cirka 500 anställda i 16 länder och omsätter 700 miljoner kronor, med god lönsamhet. I rollen som Front-End Developer kommer du ha en betydelsefull roll för att säkerställa att vi fortsatt kan leverera kvalitetsledande digitala lösningar med ett skalbart, modernt och användarvänligt gränssnitt anpassat för den globala marknaden. Arbetsuppgifter Som Front-End Developer ingår du i teamet Research & Development inom växande Alektum Group IT som i dagsläget består av 15 personer. Du har som uppgift att underhålla och utveckla våra digitala gränssnitt för att uppfylla våra ledord; Kvalitet, Enkelhet, Effektivitet och Innovation mot Alektum Groups mål och visioner. Du rapporterar direkt till CIO. Arbetsuppgifterna innebär b l.a. ⢠Delta i design och utveckling av användargränssnitt. ⢠Sörja för ett effektivt och kvalitativt användargränssnitt som passar alla enheter. ⢠Ansvara för skalbara och moderna gränssnitt, enkla att underhålla. ⢠Främja kompetensspridning och bidra till best practice. Vem söker vi? För att trivas hos oss tror vi att du har en förståelse för hur marknaden ser ut och vad våra kunder förväntar sig både vad gäller service och kvalitet i utförande och leverans. Du mår bra av fria tyglar och kan ändra arbetssätt beroende på uppgift. Som person trivs du med att samarbeta med människor på olika nivåer i vår organisation och har förmågan att se såväl helheten som sammanhang. Du är intresserad av ny teknik och har ett driv att lära dig nya saker, gärna genom att ta hjälp av dina kollegor! Du talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska, såväl muntligt som skriftligt. Teknik Vi ser gärna att du har goda kunskaper i JavaScript och följande ramverk du kommer att få jobba med är: Vue.js, KendoUI, Aurelia, och JQuery. I övrigt kommer du stöta på följande teknik: ⢠C# ⢠HTML5/CSS3 ⢠SQL Server ⢠Visual Studio ⢠TFS Har du även jobbat med Git och Webpack är det en bonus! Vi arbetar med DevOps processflöde i Team Foundation Server. Varför Alektum Group? På Alektum Group både uppmuntras det och ges möjligheten för de anställda att växa och utvecklas internt! Man får vara högt involverad i utveckling av metodik och verktyg och får mycket ansvar för hela sin lösning, utveckling, testning, lansering, utbildning och support. Vi är ett ungt företag med entreprenörsanda i stark tillväxt. Börjar du hos oss hamnar du i ett företag som värdesätter uppfinningsrikedom och innovation mycket högt. Vi är centralt belägna på Nils Ericsonsgatan 17 i Göteborg, på bekvämt gångavstånd från Centralstationen med en alldeles egen oas som innegård. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansök idag och kom med i vårt gäng! Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Registrera din ansökan via www.dfind.se/it [ http://www.dfind.se/it ]. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Zinad på 073-343 43 06 eller sara.zinad@dfind.se [ http://sara.zinad@dfind.se/ ]alternativt rekryterare Hjalmar Darle på 073-343 47 43 eller hjalmar.darle@dfind.se [ http://hjalmar.darle@dfind.se/ ] Uppdragsgivare: Alektum Group Ort: Göteborg Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Företag: Dfind IT AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 08-31
Sök fler jobb liknande: lediga Front-End Developer till Alektum Group jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Front-End Developer till Alektum Group
Senior handläggare till Aktiv Delgivning
Söker du ett arbete där du fårarbeta med kundkontakt kombineratmed administration, samt vara ett bollplanki ett litet härligt team?Aktiv delgivning söker nu en senior handläggare till sin verksamhet! TJÄNSTEN I rollen som seniordelgivningshandläggare på Aktiv Delgivning arbetar du medpersonlig handläggning av delgivningsuppdrag i vårt ärendehanteringssystem NOVA. I dina arbetsuppgifterna ingår bland annatposthantering, telefon- och mejlkontakt med kunder, delgivningsmän och myndigheter. Du ansvar för att delgivningsuppdragen blir genomförda på ett så korrekt och effektivt sätt som möjligt samtatt kvalitetsgranska uppdragen innan de slutredovisas till vår kund.I rollen som senior handläggare kommer du bli bollplank till närmsta chef och bistå medha ansvar för bland annat upplärning av nya medarbetare, kontakt med säljare samt hantera ärendefiler. VEM SÖKER VI? Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som handläggare är det viktigt att du arbetar metodiskt och strukturerat, det innebär att du kan planera, ta initiativ, fatta beslut och självständigt driva arbetet framåt. Du är noggrann och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo. Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver därför ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Eftersom vi arbetar teambaserat, i ett litet team, är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera. Du ska kunna ha många bollar i luften och samtidigt inte vara rädd för att âkavla upp skjortärmarnaâ. Formell kompetens: - en avslutad teoretisk treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet - aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete - gärna arbetat som team leader eller haft annan ledande befattning - goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift - goda datorkunskaper. INTRESSERAD?Välkommen med din ansökan senast 28 september 2018. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är en (prov-)tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN? Välkommen att kontakta Malin Norrmanvid frågor rörande tjänsten:Malin.Norrman@aktivdelgivning.se Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,isabell.konjic@alektumgroup.com Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-04
Sök fler jobb liknande: lediga Senior handläggare till Aktiv Delgivning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior handläggare till Aktiv Delgivning
Technical Documentation Specialist
Som Technical Documentation Specialist hos Alektum Group välkomnas du in i en stimulerande miljö med en mycket spännande arbetsuppgift - att tillsammans med Quality Assurance avdelningen ansvara för att driva dokumentation samt kvalitetssäkring av bolagets tekniska processer. TJÄNSTEN I rollen som Technical Documentation Specialist kommer du att arbeta med att skapa teknisk dokumentation som visar att vi uppfyller kravställning gentemot interna och externa parter. Vidare kommer du såväl leda som delta i olika projekt inom Alektum Group. Teamet ansvarar även för att bland annat driva implementationen av Alektum Groups ITâs affärsplan samt utveckling av såväl befintliga som nya processer.Teamet som du arbetar ibestår av ytterligare en TDS, en Release Manager, en QA Tester samt en chef som samtligarapporterar till. I rollen som TDS arbetar du bland annat med: - Att underhålla samt uppdatera IT-policys - Protokollföra samt säkerställa att vi efterlever planer och policys - Administrera processdokumentation - Administrera teknisk dokumentation - Projektledning och presentation - Utformatestfall VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har lätt för att förstå IT kopplat mot verksamhet och kan omsätta så väl interna som externa behov till systemkrav. Du har förmågan att planera och prioritera arbetet på ett strukturerat sätt även under stressande situationer. Du är service-minded, noggrann, kvalitetsmedveten och har ett âaffärsmässigt tänkâ. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ett Tech-writer system samt testmiljö. Du behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift.Vi ser att du har kvalificerad yrkeserfarenhet samt en relevant högskoleexamen, exempelvis som systemvetare. INTRESSERAD? Välkommen med din ansökan senast 28 september 2018. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är en (prov-)tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Amir Kadic, Team manager Quality Assurance,amir.kadic@alektumgroup.com Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner, isabell.konjic@alektumgroup.com Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-04
Sök fler jobb liknande: lediga Technical Documentation Specialist jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Technical Documentation Specialist
Receptionist / Administratör
TJÄNSTENI den nya rollen som receptionist/administratör kommer du får den spännande möjligheten att arbeta iAlektum Groups fina reception samt i vår fartfyllda operations verksamhet med administration kring inkassoärenden. Rollen innefattar många kontaktytor och ger dig möjlighet att utvecklas inom två av organisationens områden. Arbetet som receptionist innebär bland annat: - att ta emot och skriva in Alektums Groups besökare, - att svara i vår växel och koppla vidare samtal till berörd avdelning, - att hantera daglig posthanteringen (in och utgående post) - att svara på/vidarebefordra mejl som kommer till vår info-mejl - ta emot konferensbokningar och förberedelser/beställningar inför möten En av de viktigaste delarna i receptionsarbetet är att du ser till att alla våra besökare, interna som externa, får ett fint bemötande och ser till att receptionen alltid är en välkomnande och trevlig plats. I rollen som administratör inom Collectioningår bland annat följande uppgifter: - Telefon och mejlkorrespondens med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter - Administrativ support till inkassohandläggarna - Ärenderegistrering i vårt affärssystem NOVA - Arkivering VEM SÖKER VI?Vi söker dig som är prestigelös, serviceinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt. Då du kommer att supporta dina receptions- och handläggarkollegor är det viktigt att du är en teamspelare som motiveras av att ge service i alla led, internt som externt. I rollen kommer du kommer dagligen att möta många kollegor och besökare, därför ser vi det som viktigtatt du finner det mänskliga mötet motiverande och har en positiv, glad och lösningsorienterad attityd. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom reception,service,kundtjänst eller liknande och är van att använda telefonen och datorn som dina främsta arbetsredskap. Har du arbetat i affärssystemetNOVA och har tidigare erfarenhet inom inkasso ser vi det som mycket meriterande. Då du hanterar kundkontakter via telefon lägger vi även stor vikt vid din kommunikativa förmåga samt att du talar och skriver flytande svenska och engelska. INTRESSERAD? Välkommen in med din ansökan senaste den 1 oktober2018.Start omgående eller enligt överenskommelse. Vi avser att rekrytera en person med anställningsformen (prov-) tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Margareta Älveborn, Executive Assistant / Team Manager Administration,margareta.alveborn@alektumgroup.com Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,isabell.konjic@alektumgroup.com Välkommen med din ansökan!
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-11
Sök fler jobb liknande: lediga Receptionist / Administratör jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Receptionist / Administratör
Teknisk support till Alektum Group
Är du lösningsorienterad och har ett stort IT-intresse? Gillar du att leverera service på hög nivå? Tveka då inte att söka tjänsten redan idag eller tipsa en vän! Dina arbetsuppgifter I rollen som teknisk support kommer du hantera inkommande ärenden på telefon och via Alektum Groups ärendesystem. Ärendena som kommer in kan vara allt ifrån enklare uppgifter som att sätta upp ett användarkonto till mer avancerade och tidskrävande uppgifter. De användare du supportar är kollegor i olika befattningar på något av företagets kontor. Arbetsuppgifter som förekommer är löpande drift och support av Windows Server, support i tekniska frågor, felsökning av IT-relaterade problem, användarhantering i Microsoft Active Directory, IT-relaterad support av Alektum Groups affärsapplikationer samt support av Alektum Groups datorer, telefoner, skrivare och mobila enheter. Om företaget Alektum Group är ett familjeägt, europeiskt kunskapsföretag i finansbranschen. Från huvudkontoret i Göteborg expanderar dem snabbt med tjänster inom information-, finans- och inkasso. I dagsläget är dem cirka 500 anställda i 16 länder och omsätter 600 miljoner kronor, med god lönsamhet. Din profil Krav: - Eftergymnasial utbildning inom relevant område - Svenska och engelska i tal och skrift - God kunskap inom IT samt ett stort IT-intresse Meriterande: - Kunskap i Windows Server och Active Directory För att lyckas i denna roll ser vi att du som söker har en hög servicekänsla och älskar att leverera lösningar på problem. Du utför ditt arbete med noggrannhet och har alltid ett kvalitet och affärsmässigt tänk i bakhuvudet. Då du kommer prata mycket i telefon krävs det att detta är något du är bekväm med. Du har förmågan att planera och prioritera ditt arbete, även under stressiga situationer. Du trivs med varierande arbetsuppgifter samt att arbeta i team. Om oss Framtiden AB finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter â hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Ort: Göteborg, resor kan förekomma Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Företag: Framtiden AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-17
Sök fler jobb liknande: lediga Teknisk support till Alektum Group jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teknisk support till Alektum Group
Collector till Retail-teamet
TJÄNSTEN I rollen som Collector B2C arbetar du i inkassoteamet som hanterar konsumentfordringar för en av Alektum Groups störstaklienter. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att handlägga inkassoärenden per telefon och i vårt system - NOVA. Tillsammans med en kollega har ni det huvudsakliga ansvaret för den specifikaklientens inkassoärenden och följerhela processen från det att inkassokravet skickas ut tills det att ärendet är slutbetalat. Det innebär att du ansvarar för olika myndighetsåtgärder och/eller direkta uppgörelser med gäldenärer med ett ständigt fokus på att hitta en affärsmässig lösning för samtliga parter, vår kund, gäldenär och Alektum Group. I rollen ingår också bland annat följande uppgifter och ansvar: - Ansvara för tilldelade inkassoärenden - Telefon, brev- och mejlkorrespondens med uppdragsgivaren, gäldenärer och myndigheter - Upprätta olika former av betalningsuppgörelser - Handlägga och utreda frågeställningar/invändningar från gäldenärer - Viss registervård i vårt affärssystem NOVA Arbetet som inkassohandläggare hos oss på Alektum Group ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service, ekonomi och juridik. I din introduktion till arbetet ingår en betald utbildning som omfattar både juridik och ekonomi för att få rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga, arbetar strukturerat och är service- och säljinriktad i ditt arbetssätt med fokus på att hitta lösningar. Då du arbetar i ett team är det viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du tycker om att kommunicera via telefon och har förmågan att hantera, i vissa fall, krävande samtal på ett professionellt sätt. För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har minst avslutad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi. Vi ser det som meriterande om du har examen eller har läst kurser på högskola/universitet inom ekonomi, juridik, administration eller relevant område. Vidare ser vi att du gärnahar dokumenterad god telefon- och datorvana och/eller tidigare erfarenhet från exempelvisinkassoverksamhet, telecom, bank&finans, försäkringar, kundservice/försäljning.Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i inkassosystemet Nova. Vi avser att rekrytera en person med anställningsformen vikariat under minst 12 månader. För rätt person finns goda chanser till förlängning. Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.Start sker omgående eller enligt överenskommelse. Vad erbjuder vi? - Betald utbildning inom juridik och ekonomi - Samtalscoachning (ett coachande ledarskap) - Värdefull arbetserfarenhet inom service, ekonomi och juridik - Vårt huvudkontor ligger centralt beläget i Nordstan, Göteborg. Du arbetar i fräscha och öppna kontorslandskap tillsammans med härliga kollegor INTRESSERAD? Välkommen med din ansökan senast den 5 oktober 2018. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Tuija Stolpe, Team Manager Retail B2C,tuija.stolpe@alektumgroup.com Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,isabell.konjic@alektumgroup.com Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-25
Sök fler jobb liknande: lediga Collector till Retail-teamet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Collector till Retail-teamet
Requirement Analyst till Alektum Group
Requirement Analyst till Alektum Group Har du ett intresse av att översätta affärsbehov till högkvalitativa IT-lösningar? Har du förmågan att dra övergripande slutsatser om hur enkelt eller komplicerat ett visst behov är att realisera? Vill du dessutom arbeta med ett glatt, härligt gäng? Ansök redan idag! Alektum Group är ett familjeägt, europeiskt kunskapsföretag i finansbranschen. Från huvudkontoret i Göteborg expanderar vi snabbt med tjänster inom information-, finans- och inkasso. Vi förser våra kunder med information och rådgivning för att minimera kreditrisker och skapa möjligheter för ökad likviditet samt effektivare fakturahantering. Together We enable more opportunities for companies and people. With care. Våra kärnvärden, kvalitet, effektivitet, enkelhet och innovation, driver oss att hjälpa våra kunder att bli mer lönsamma och deras affärer att växa. Samtidigt bidrar vi till ökad förståelse om våra kunders kunder. Vi är cirka 500 anställda i 16 länder och omsätter 600 miljoner kronor, med god lönsamhet. OM TJÄNSTEN Som Requirement Analyst på Alektum Group kommer du ha en nyckelroll i organisationen där du kommer agera som en länk mellan verksamheten och vår IT-avdelning. För att kunna fånga våra krav på IT-system behöver du kunna sätta dig in i rollen som användare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att estimera tid, pris och IT-resurser för önskade IT-utvecklingsprojekt. Inför projektstart kommer du som Requirement Analyst ha tätt samarbete och avstämningar med olika avdelningar beroende på projektets form. Du kommer att sammanställa idéer och omvandla våra behov till realiserbara krav. I din roll kommer du att vara helt självgående i att förstå projektets innehåll, göra en grov uppskattning om vad som behöver byggas för att nå ett resultat. Du kommer även att⦠⢠Vara motpart till PMO (Project Management Office) för olika avstämningsmöten kring status, återkoppling och information om nya projekt-önskemål. ⢠Skriva användarspecifikationer som tillsammans med exempelvis vår UX-designers designkoncept kommer ligga till grund för beslutsunderlag för vår ledningsgrupp. ⢠Uppdatera TFS med samtliga projekt och skapa milestones efter möten där CIO:n fördelar projekt. ⢠Uppdatera TFS med bugg-fix eller nya önskemål om utveckling kopplade till applikationer/projekt som kommer in via exempelvis servicedesk. ⢠Underhålla Gantt-scheman för pågående projekt. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är affärsinriktad, med hög servicekänsla och har fokus på kvalitet i både utförande och leverans. Du har goda analytiska färdigheter med förmågan att både prioritera och planera arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Som person trivs du med att samarbeta med människor på olika nivåer i vår organisation och har förmågan att se såväl helheten som sammanhang. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. För att lyckas i din roll så tror vi att du har tidigare erfarenhet av liknande roller och har relevant högskoleutbildning inom systemutveckling eller IT. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från finansbranschen. Varför Alektum Group? På Alektum Group både uppmuntras det och ges möjligheten för de anställda att växa och utvecklas internt! Man får vara högt involverad i utveckling av metodik och verktyg och får mycket ansvar för hela sin lösning, utveckling, testning, lansering, utbildning och support. Vi är ett ungt företag med bra stämning och högt i tak. Börjar du hos oss hamnar du i ett företag som sätter uppfinningsrikedom och innovation mycket högt. Vi är centralt belägna på Nils Ericsonsgatan 17 i Göteborg, på bekvämt gångavstånd från Centralstationen. För information: Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Registrera din ansökan via www.dfind.se/it. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Zinad 0733 â 43 43 06 Sara.zinad @dfind.se Uppdragsgivare: Alektum Group Ort: Göteborg Omfattning: Heltid
Företag: Dfind IT AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 10-10
Sök fler jobb liknande: lediga Requirement Analyst till Alektum Group jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Requirement Analyst till Alektum Group
Collector Assistant till Bank Credit & Loans
TJÄNSTEN I rollen som Collector Assistant (administrativ assistent till inkassohandläggare) arbetar du i inkassoteamet Bank Credit & Loans som hanterar konsumentfordringar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att supporta inkassohandläggarnas dagliga arbete, med stort fokus på telefoni och administration. Vid behov kan det även bli aktuellt att stötta de andra inkassoteamen. I rollen ingår bland annat följande uppgifter: - Inkommande och utgående gäldenärssamtal - Mejlkorrespondens med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter - Administrativ support till inkassohandläggarna - Ärenderegistrering i vårt affärssystem NOVA - Upprättande av avbetalningsplaner - Arkivering Arbetet som Collector assistant hos oss på Alektum Group ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service, ekonomi och juridik. I din introduktion till arbetet ingår en betald utbildning som omfattar både juridik och ekonomi för att få rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som är prestigelös, serviceinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt. Då du kommer att supporta dina handläggarkollegor är det viktigt att du är en teamspelare som motiveras av att ge service i alla led, internt som externt. För att lyckas i rollen se vi att du som söker har ett grundläggande ekonomiskt tänk. Du får gärna vara gymnasieekonom eller ha läst kurser inom ekonomi och administration. Du har ett välutvecklatordningssinne och har ambitionen och viljan att utvecklas i ett snabbt växande företag där vi bygger vår kultur genom laganda och en jordnära attityd. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom service, kundtjänst eller liknande och är van att använda telefonen och datorn som dina främsta arbetsredskap. Har du arbetat i affärssystemet NOVA och har tidigare erfarenhet inom inkasso ser vi det som mycket meriterande. Då du hanterar kundkontakter via telefon lägger vi även stor vikt vid din kommunikativa förmåga. Vi avser att rekrytera en person med anställningsformen (prov-)tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Startomgående eller enligt överenskommelse. Vad erbjuder vi? - Betald utbildning inom juridik och ekonomi - Samtalscoachning (ett coachande ledarskap) - Värdefull arbetserfarenhet inom service, ekonomi och juridik - Vårt huvudkontor ligger centralt beläget i Nordstan, Göteborg. Du arbetar i fräscha och öppna kontorslandskap tillsammans med härliga kollegor INTRESSERAD? Välkommen med din ansökan senast den 2 november 2018. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Sofia Löfvendahl, Team Manager Bank Credit & Loans, sofia.lofvendahl@alektumgroup.com Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner, isabell.konjic@alektumgroup.com Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 10-17
Sök fler jobb liknande: lediga Collector Assistant till Bank Credit & Loans jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Collector Assistant till Bank Credit & Loans
Collector Assistants till Call Center
Är du en tävlingsmänniska med hjärtat på rätta stället? Tycker du om att prata i telefon med olika typer av människor och vill få in en fot på ett växande företag där du kan utvecklas?Då är detta något för dig! Vi söker fler Collector Assistants till Alektum Groups härliga telefoninkassoteam! TJÄNSTEN På Alektum Groups Call Center avdelning arbetar idag ett tjugotal drivna medarbetare. Nu söker vi dig som tillsammans med dina kollegor vill vara Alektums ansikte utåt mot gäldenärer och där ni tillsammans ansvarar för att hantera våra uppdragsgivares förfallna fordringar. Avdelningens huvuduppgift är att hjälpa gäldenären att bli skuldfri genom att utföra inkassoåtgärder i form av att t.ex. upprätta amorteringsplaner, få in slutbetalningar per telefon samt att utföra påminnelseservicesamtal (s.k. Pre Collection). Arbetet består främst av att⦠- Kontakta gäldenärer via telefon och erbjuda amorteringsplaner eller slutbetalning av den innevarande skulden - Följa upp på amorteringsplaner och aktivt jobba mot målet om slutbetalning - Ringa ut till gäldenärer i riktade telefonkampanjer - Administrera och vårda register i vårt affärssystem, exempelvis uppdatering av personnummer, telefonnummer och adresser För att lyckas i rollen ser vi till får du utbildning, upplärning och samtalscoachning enligt vårt utbildningsprogram - allt för att du ska trivas och få rätt förutsättningar att göra ett bra jobb hos oss! VEM SÖKER VI? Vi söker dig som är resultat- och lösningsorienterad och drivs av att komma i mål med uppgifter. Du är duktig på att kommunicera och argumentera via telefon och har en god känsla för människors olika livssituationer och har förmågan att anpassa din kommunikationsstil beroende på samtalets karaktär. Har du tidigare erfarenhet av telefonförsäljning eller serviceyrken är det meriterande. Oavsett din bakgrund så tycker du att det är kul att prata i telefon, har ekonomisk förståelse och gillar att arbeta i team. Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet och engagemang. Kanske är detta ett av dina första jobb? I rollen får du möjlighet att utvecklas och ta nya kliv inom Operations Sweden verksamheten. Tjänsten är på deltid (75% eller 30h/vecka) och anställningsformen är en prov-tillsvidareanställning. När du arbetar som Collector Assistant kommer din arbetstid att vara förlagdmåndag-torsdag mellan kl. 14:00-20:00 ochfredagar mellan kl. 11:00 och 17:00. Du arbetar på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. INTRESSERAD? Vi rekryterar löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning/tillsvidareanställning. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Mirna Zubcevic Team Manager Call Center, mirna.zubcevic@alektumgroup.com Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 10-19
Sök fler jobb liknande: lediga Collector Assistants till Call Center jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Collector Assistants till Call Center
System Specialist till Alektum Group
System Specialist till Alektum Group Vill du jobba med tekniskt finansiella lösningar och vara delaktig i kommande projekt i ett företag som växer så att det knakar? Se hit! Alektum Group och deras Production Quality-team söker nu dig som vill ha en nyckelroll när det kommer till att säkerställa kvalitén på våra lösningar. Som System Specialist befinner du dig i verksamhetens centrum där du ingår i teamet Production Quality inom Alektum Groups IT-avdelning. Teamet ansvarar för samtliga nykundsuppsättningar, tekniskt säljstöd samt kontinuerligt arbete med support av alla våra affärssystem. Arbetsbeskrivning I rollen som System Specialist kommer du jobba både med interna och externa beställare samt omsätta deras behov till systemkrav. Du kommer bland annat: ⢠Stötta Alektum Groups säljorganisation med integration och set-up av nya kunder ⢠Säkerställa att inställningarna i alla våra affärssystem är kompatibla med varandra ⢠Vara kontaktperson för landspecifika produktionsledare och säljare ⢠Implementera förbättringsåtgärder i projektform ⢠Aktivt leda och delta i kund- och verksamhetsprojekt och ta fram och dokumentera kravspecifikationer. ⢠Konfigurera åtgärdsträd, brev och e-postmeddelanden Vem söker vi? Vi söker dig som har ett intresse av att jobba brett och vill få möjligheten att bli specialist inom olika områden så som integrationslösningar, projektledning eller rena produktionsfrågor. Vi söker dig som har en god förståelse för tekniska lösningar kopplat mot verksamhet. Du har förmågan att planera och prioritera arbetet på ett strukturerat sätt, även i stressande situationer. I dialog med kund är du trygg i hur du ska uttrycka dig och ger ett serviceinriktat och kvalitetssäkert intryck. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Meriterande ⢠Erfarenhet från inkassobranschen eller närliggande branscher ⢠Kunskaper inom affärssystem som Nova och ProFinance ⢠Erfarenhet av databaser, t.ex SQL. Tjänsten är en (prov-)tillsvidareanställning på heltid med placering vid Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Start omgående eller enligt överenskommelse. Varför Alektum Group? Alektum är ett ungt företag med entreprenörsanda i stark tillväxt. Vi tror att den goda teamkänslan är nyckeln till vår framgång där du har möjlighet att påverka din vardag och anpassa arbetsuppgifterna efter dina intressen. Vi har en egen aktivitetsgrupp som hittar på egna teamaktiviteter och ett generöst friskvårdsbidrag. Om du fastnar i en uppgift kan du alltid söka stöd hos någon teammedlem. Vi är centralt belägna på Nils Ericsonsgatan 17 i Göteborg, på bekvämt gångavstånd från Centralstationen. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. För information: Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Registrera din ansökan via www.dfind.se/it. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Zinad 0733 â 43 43 06 sara.zinad@dfind.se [ mailto:sara.zinad@dfind.se ] eller rekryterare Hjalmar Darle 0733-43 47 43 hjalmar.darle@dfind.se [ mailto:hjalmar.darle@dfind.se ]. Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Företag: Dfind IT AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 10-31
Sök fler jobb liknande: lediga System Specialist till Alektum Group jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: System Specialist till Alektum Group
Account Manager till Customer Development-teamet
Vill du vara en del av en spännande tillväxtresa? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!Som vår nya Account Manager kommer du att bli en nyckelperson för att driva vår framgångsrika affär mot nya mål. TJÄNSTENI rollen somAccount Manager är du mycket betydelsefull för bolagets fortsatta tillväxt. Tillsammans med övriga i teamet ansvarar du för att långsiktigt och strategiskt underhålla och proaktivt vidareutveckla våra befintliga kunder, men också att skapa affärsmöjligheter utifrån hela Alektum Groups produktportfölj. Rollen är placerad på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg och du tillhör Customer Development-teamet som i dag består av fem medarbetare som alla rapporterar till VP Customer Development. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden; - övergripande ansvar för Alektum GroupSveriges kunder inom vårt fastighets- och retailsegment, - att stötta medarbetare/team (Operations/IT) vid leverans av nya uppdrag, - att underhålla och utveckla befintliga kunder längst med hela värdekedjan, - att kommunicera kundbehov för nuvarande och framtida erbjudanden både internt och externt, - på ett proaktivt sätt arbeta mot uppsatta mål och nyckeltal, - att fortsatt skapa högt förtroende hos vårakunder kring Alektum Groups produkter - att samverka med våra Sales Managers kring specifika segement och kunder. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden för teamet är att: - proaktivt utveckla kunderbjudandet, - säkerställa att Alektum Groups erbjudande är det som våra kunder efterfrågar - i dag och i morgon, - ha bred kunskap, kännedom och förståelse för kundernas verksamhet, utmaningar, behov och marknad, - samverka med stora delar av bolaget för hur kundhantering/vård/underhåll sker för att skapa den bästa tänkbara kundupplevelsen, - se till att arbetsrutiner efterlevs och att CRM-systemet är uppdaterat VEM SÖKER VI? Vi tror att du har ett brinnande intresse för att skapa förtroende hos kunderna och att du trivs med att arbeta i en resultatdriven miljö. Du är självgående, social, kommunikativ, lösningsorienterad, ansvarstagande och känner dig trygg i kontakten med allt från vd till marknadschefer på små till stora bolag. Ett krav är att du tidigare har arbetat i en likvärdig roll inom Credit Management. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har goda kunskaper i MS Office och MS Dynamics (CRM) samt talar och skriver flytande svenska och engelska. Du kommer till ett team där det råder ettpositivt, öppet, trevligt och kreativt klimat ochdär Fredrik, som blir din närmsta chef, kommer göra allt för att ni ska lyckas tillsammans. INTRESSERAD? Välkommen med din ansökan senast 30 november 2018. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen attkontakta rekryterande chef, Fredrik Rudhede, Vice President Customer Development,fredrik.rudhede@alektumgroup.comeller 0709-43 44 00. Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,isabell.konjic@alektumgroup.comeller 0733-144642. Varmt välkommen med din ansökan! https://www.youtube.com/watch?v=pkqmwqGxKn8
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 11-06
Sök fler jobb liknande: lediga Account Manager till Customer Development-teamet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Account Manager till Customer Development-teamet
Credit officer till Alektum Group
UPPDRAGET Vi söker för Alektums räkning efter deras nästa Credit Officer. Detta är ett konsultuppdrag via Eqonomy/Wise Professionals som för rätt person kan leda till en anställning hos Alektum Group. Uppdraget är på heltid och med start enligt överenskommelse önskvärt med start snart efter årsskiftet. OM ALEKTUM GROUP: Alektum Group har funnits sedan 1992 då vi startade som ett renodlat inkassoföretag. I dag bedriver vi verksamhet i 16 europeiska länder, har över 500 anställda och omsätter mer än 700 miljoner kronor. Vår erfarenhet av att hantera alla typer av intressenter i en organisations ekosystem gör att vi förstår alla de olika perspektiv, stressfaktorer och behov som uppstår vid varje länk i en värdekedja. Det gör att vi kan hitta den bästa lösningen för alla. Det kräver också förståelse. Samma storlek passar inte alla. Det krävs skräddarsydda lösningar för att skapa affärsfördelar. I egenskap av svenskt familjeföretag styr det långsiktiga perspektivet allt vi gör när vi hjälper våra kunder att växa med hjälp av varaktiga åtaganden. Med stöd av vårt unika IT-system och internationella databas ingår vi partnerskap med våra kunder och tillhandahåller precisa insikter som möjliggör snabbare beslut och skyddar dina affärsförhållanden från att skadas. Vi hittar lösningar som frigör värde, utnyttjar lokala kunskaper på alla internationella marknader, och levererar vårt omfattande erbjudande från en enda kontaktpunkt genom att förenkla det svåra från början till slut. Vi tar hand om dina affärer. Med varsamhet. OM ROLLEN I rollen som Credit Officer på Alektum Groups finansavdelning kommer du att ingå i ett team av sex härliga kollegor! Tillsammans ansvarar ni för att leverera Alektum Groups finansiella tjänster inom fakturabelåning, fakturaköp och lån till Alektums kunder. Arbetet som kredithandläggare är en bred och serviceinriktad roll. Du har dagligen kontakt med företagskunder i både inkommande och utgående telefonsamtal, mejl och i kundmöten. I rollen driver du självständigt kreditprocesser genom utvärdering och effektiv bedömning av olika ekonomiska förutsättningar för att skapa affärsmöjligheter för Alektum Group. Tillsammans med teamet har du som mål att ge kunderna bästa möjliga leverans på utsatt tid och med god kvalitet. Arbetet innefattar även moment av risktagande där din uppgift som kredithandläggare blir att bedöma fakturamottagaren och kunden. Detta genom att analysera kreditupplysningar, bokslut, balans- och resultaträkningar, betalningshistorik samt att genomföra leveranskontroller. Du ansvarar även för att sammanställa, bereda och presentera kreditbeslutsunderlag. Arbetet innehåller även administration kopplad till kundens reskontra såsom kravhanteringsprocessen, bevakning och uppföljning av inbetalningar från kundens kunder, samt fakturaservice i de fall man levererar en administrativ tjänst. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som är affärsinriktad, driven och brinner för att ge god service! Att du är analytisk, strukturerad i ditt arbetssätt och har ett sinne för siffror kommer göra dig framgångsrik i rollen som kredithandläggare hos Alektum. Du är en tydlig kommunikatör, som på ett effektivt sätt kan leda samtal och bygga relationer såväl externt som internt. Eftersom man arbetar i team ser vi att du en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en fartfylld, kommunikativ miljö. Du har relevant vidareutbildning inom exempelvis ekonomi och finans. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du kommer sannolikt från en närliggande bransch där du med fördel bär med dig erfarenhet från handläggning, administration eller rådgivning. Vi ser det som mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i finansbolag med factoring/fakturaköp. Oavsett din bakgrund har du kunskaper i ekonomi, en serviceinriktad personlighet och framförallt viljan att växa och utvecklas tillsammans med Alektum Group - samt att ha kul på vägen! NÄR DU BLIR EN AV OSS Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal â inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi på EQonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö samt i Köpenhamn och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. OM DU VILL VETA MER Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se, 076-000 18 60) och konsultchef Alexandra Cederqvist (alexandra.cederqvist@wise.se, 073-521 65 60). Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!
Företag: EQonomy
Ort: Göteborg
Publicerad : 12-12
Sök fler jobb liknande: lediga Credit officer till Alektum Group jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Credit officer till Alektum Group
External Communications Manager
Are you a wizard with words? Come bring your magic and your pen and join us! Alektum Groupare looking for a talented, highly motivated and experienced communications professional with a passion for external communications and PR. As our External Communications Manager, you will lead the development and execution of the external communications strategy and plan. You are an experienced digital and social media strategist and you enjoy creating crisp messaging and campaigns targeted to a wide range of audiences and platforms. You are a skilled and innovative storyteller with the ability to build the right kind of buzz that reach through the noise. The Role Reporting to the SVP Corporate Communications and Marketing, you will be part of the newly established Corporate Communications and Marketing department, supporting the entire organisation with efficient communications initiatives, plans and tactics on a group level. The ideal candidate is a creative, engaged, energetic self-starter with the ability to bring a creative storytelling sensibility to every project. You must have a strong track record in producing high-quality messaging and presentations, a demonstrated ability to work with highly confidential information, exemplary project management skills and an eye for quality and detail. To be successful in this role we believe that you are driven and experienced and enjoy both strategic and operational assignments. Responsibilities - Write, create, amend, approve and publish stories. Develop content and creative programs that help bring Alektum Groupâs story to life - Responsible for development and production of communications material - Develop and drive an external communications strategy that supports the companyâs business strategy, culture, mission, vision and values - Responsible for development, maintenance and proper utilisation of Alektum Groupâs external communication channels and platforms, webpage and social media outlets - Define, develop, and execute the external communications and PR strategy and plans to drive awareness, increasing the companyâs reputation among clients, prospects, potential recruits, and the public at large - Ensure that Alektum Group maintains a consistent voice and strategic message across media platforms - Contribute to the development of the content strategy/calendar, and drive the development of public relations stories and press releases across paid, owned and earned media - Management of our CSR strategy, including sponsoring, sustainability, charity and/or other related activities and initiatives on a group level - Thrives on fostering relationships, building internal and external networks, connecting with journalists, bloggers and editors, and has a deep understanding of how to leverage them to build our public profile - Develop and roll-out agreed external projects and events - Follow-up on defined KPIâs - Assist with other communication efforts as needed Who are you and what are your skills?- You are a positive force with a high level of engagement and you love what you do - You have excellent written and spoken communication skills in English and Swedish, with the ability to adopt style, tone and voice - You are used to develop and deliver strategic communications plans and initiatives - You have both operational and strategic communication skills and experience - You have a flexible and adaptable work style and respond quickly and efficiently - You thrive in a fast-paced organisation where you must juggle multiple, simultaneous projects and activities and meet tight deadlines while still paying attention to detail - You are highly self-motivated and a team player with the ability to work collaboratively, and you like to manage projects - Experience to act as a media spokesperson, and to handle change communication - You are used to work with one or several tools in the Adobe creative package - You hold a relevant University degree preferably in Communications, Journalism or Marketing - You have 5-10 years of relevant working and writing experience in communications, journalism, marketing or equivalent, preferably from an international organisation - Alektum Group boilerplate.. - You have demonstrated experience and knowledge of different communications channels and social media, production, distribution, monitoring and reporting - Ability to understand different audiences, their needs and potential reactions to communications strategies STARTThis is a fulltime position, based at our headquarters in Gothenburg.We would love to hear from you shortly, at the latest the 25 of January. Please apply by using the link below For more information, please contact:Moa Tyborn, SVP Corporate Communications and Marketing, for questions concerning the position,moa.tyborn@alektumgroup.com, +46 739 22 23 46 Isabell Konjic, HR Partner, for questions concerning the recruitment process or Alektum Group,isabell.konjic@alektumgroup.com, +46 733 14 46 42
Företag: Alektum Group
Ort: Göteborg
Publicerad : 12-21
Sök fler jobb liknande: lediga External Communications Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: External Communications Manager
Söka jobb tips