Alstom Transport AB jobb - lediga jobb

Alstom Transport AB jobb Alstom Transport AB jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Alstom Transport AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Alstom Transport AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Logistic Manager- Stockholm

  2. Logistics Controller- Stockholm

  3. Logistics Controller- Helsingborg

  4. Logistic Manager- Helsingborg

  5. Systemingenjör- Helsingborg

  6. Systemingenjör- Helsingborg

  7. Materialplanerare- Upplands-Bro

  8. ILS Manager Nordic- Stockholm

  9. Löneadministratör- Stockholm

  10. Tests & Commissioning Maintenance Engineer- Stockholm

  11. Depåadministratör- Umeå


Mer beskrivning

Logistic Manager
Verksamhetsbeskrivning Alstom Sverige säljer och levererar ett brett utbud av produkter, såsom gas- och ångturbiner, vattenkraftssystem, generatorer och rökgasreningsanläggningar samt tåg och andra produkter inom området transport. Kvalitet och miljö är nyckelord som präglar samtliga våra verksamheter. Våra huvudkontor finns i Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Sammanlagt är vi ca 1 000 medarbetare inom Alstom Sverige. Arbetsuppgifter Som Logistics Controller kommer du tillhöra den lokala projektorganisationen på Raus bestående av inköpare, materialplanerare, teknisk support och lagerpersonal och kommer arbeta tätt tillsammans med den centrala inköpsorganisationen. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att ansvara för hantering av trasigt material som kommer in till lagret. Arbetet innefattar skicka material för reparation, skapa reparationsorder, packa gods för reparation eller till kund, boka transporter till leverantör/kund samt ha den övergripande kontrollen av alla öppna inköp/reparationer som finns. Du ansvarar att säkerställa att allt material till och från kund blir hanterat i tid och att daglig hantering över material som ska plockas/skickas/repareras prioriteras och utförs. Du kommer även vara support till lagerarbetarna gällande logistik av nytt material. Utbildning/Erfarenhet Som person söker vi dig som är strukturerad och klarar av att hantera och balansera flera frågor/problem samtidigt. Andra egenskaper som krävs i tjänsten är: - Kommunikativ - Prestigelös - Flexibel - Erfarenhet av lagerarbete och operativa inköp - God datorvana är nödvändigt för att klara arbetsuppgifterna. - Stresstålig och effektiv för att lösa problem som uppstår snabbt. - Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift. - Gymnasieutbildning - Kund- och serviceinriktad Meriterande - arbeta med SAP - högskoleutbildning tex. Lager logistik För att klara arbetet som Logistics Controller behöver du vara en bra lagspelare som är kommunikativ och har social kompetens. Du behöver ha en problemlösarattityd. Vi söker en person som kan ta eget ansvar för sitt jobb och kan fortsätta arbeta utan direkt ledning. En noggrann person och som ser till att göra rätt för att möta kundernas krav. Urval sker löpande. FÖR MER INFORMATION KONTAKTA: Vxl: 08-723 65 80 Merituuli Valli, HR Mia Larsson, Project Manager Parts & Logistics Skicka in din ansökan snarast via www.careers.alstom.com, urval sker löpande.
Företag: Alstom Transport AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-12
Sök fler jobb liknande: lediga Logistic Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Logistic Manager

Logistics Controller
Verksamhetsbeskrivning Alstom Sverige säljer och levererar ett brett utbud av produkter, såsom gas- och ångturbiner, vattenkraftssystem, generatorer och rökgasreningsanläggningar samt tåg och andra produkter inom området transport. Kvalitet och miljö är nyckelord som präglar samtliga våra verksamheter. Våra huvudkontor finns i Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Sammanlagt är vi ca 1 000 medarbetare inom Alstom Sverige. Arbetsuppgifter Som Logistics Manager kommer du tillhöra partsorganisationen inom TLS som idag består av 5 personer. Du kommer ansvara för en grupp om ca 8 personer, bestående av materialplanerare, inköpare och lagerpersonal, varav 4 är direktrapporterande. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att leda och fördela det dagliga arbetet på lagret samt ha det övergripande ansvaret för att materialplanering, inköp samt logistik av material utförs enligt definierade processer samt att materialtillgängligheten för flottan är säkerställd. Arbetet innefattar att utarbeta, utföra samt följa upp både långsiktiga och kortsiktiga mål samt utveckla processer och skapa rutiner för det strategiska och operativa arbetet. Du kommer vara den primära kontakten för kunder, både intern och externt. Utbildning/Erfarenhet Som person söker vi dig som är strukturerad och klarar av att hantera och balansera flera frågor/problem samtidigt. Andra egenskaper som krävs i tjänsten är: Krav - Erfarenhet av att leda personal - Kommunikativ - Prestigelös - Flexibel - Erfarenhet av lagerarbete och logistik - God datorvana (word och Excel) - Stresstålig och effektiv gällande problemlösning - Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift - Högskoleutbildning tex. Lager logistik - Kund- och serviceinriktad Meriterande - Arbeta med SAP - Tyska och Franska - Erfarenhet av materialplanering och inköp För att klara arbetet som Logistics Manager behöver du vara en bra ledare som är kommunikativ och har social kompetens. Du behöver ha en problemlösarattityd. Vi söker en person som kan ta eget ansvar för sitt jobb och kan fortsätta arbeta utan direkt ledning. En noggrann person och som ser till att göra rätt för att möta kundernas krav. Eftersom vi är en dynamisk organisation i ständig utveckling är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till förändringar samt trivs i en miljö med snabba vändningar. Urval sker löpande. FÖR MER INFORMATION KONTAKTA: Vxl: 08-723 65 80 Merituuli Valli, HR Mia Larsson, Project Manager Parts & Logitics Skicka in din ansökan snarast via www.careers.alstom.com, urval sker löpande.
Företag: Alstom Transport AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-12
Sök fler jobb liknande: lediga Logistics Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Logistics Controller

Logistics Controller
Verksamhetsbeskrivning Alstom är ett globalt företag med ca 93 000 anställda i 100 länder. I Sverige är vi ca 1000 medarbetare och de flesta av oss arbetar på någon av våra huvudorter; Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Innovation, Kvalitet, säkerhet och miljö är nyckelord som präglar verksamheten. Vi erbjuder innovativa och miljösmarta produkter, system och servicelösningar till järnvägs- och energimarknaden. Varje dag reser miljontals människor med tåg som vi tillverkat och var fjärde glödlampa världen över får sin lyskraft från teknologi som levererats av oss. I Sverige binder våra tåg samman städer och landsbygd från söder till norr och vi bygger såväl stora som små kraftverk med fokus på ren kraft och hållbarhet för framtiden. Vi ska förstärka vår organisation i Helsingborg och söker nu en Logistics Controller som ska ansvara för hanteringen av trasigt material på Raus Depå. Arbetsuppgifter Som Logistics Controller kommer du tillhöra den lokala projektorganisationen på Raus bestående av inköpare, materialplanerare, teknisk support och lagerpersonal och kommer arbeta tätt tillsammans med den centrala inköpsorganisationen. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att ansvara för hantering av trasigt material som kommer in till lagret. Arbetet innefattar skicka material för reparation, skapa reparationsorder, packa gods för reparation eller till kund, boka transporter till leverantör/kund samt ha den övergripande kontrollen av alla öppna inköp/reparationer som finns. Du ansvarar att säkerställa att allt material till och från kund blir hanterat i tid och att daglig hantering över material som ska plockas/skickas/repareras prioriteras och utförs. Du kommer även vara support till lagerarbetarna gällande logistik av nytt material. Utbildning/Erfarenhet Som person söker vi dig som är strukturerad och klarar av att hantera och balansera flera frågor/problem samtidigt. Andra egenskaper som krävs i tjänsten är: Krav - Kommunikativ - Prestigelös - Flexibel - Erfarenhet av lagerarbete och operativa inköp - God datorvana är nödvändigt för att klara arbetsuppgifterna. - Stresstålig och effektiv för att lösa problem som uppstår snabbt. - Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift. - Gymnasieutbildning - Kund- och serviceinriktad Meriterande - arbeta med SAP - högskoleutbildning tex. Lager logistik För att klara arbetet som Logistics Controller behöver du vara en bra lagspelare som är kommunikativ och har social kompetens. Du behöver ha en problemlösarattityd. Vi söker en person som kan ta eget ansvar för sitt jobb och kan fortsätta arbeta utan direkt ledning. En noggrann person och som ser till att göra rätt för att möta kundernas krav. Urval sker löpande. FÖR MER INFORMATION KONTAKTA: Vxl: 08-723 65 80 Merituuli Valli, HR Mia Larsson, Project Manager Parts & Logistics Skicka in din ansökan snarast via www.careers.alstom.com.
Företag: Alstom Transport AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 09-16
Sök fler jobb liknande: lediga Logistics Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Logistics Controller

Logistic Manager
Verksamhetsbeskrivning Alstom är ett globalt företag med ca 93 000 anställda i 100 länder. I Sverige är vi ca 1000 medarbetare och de flesta av oss arbetar på någon av våra huvudorter; Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Innovation, Kvalitet, säkerhet och miljö är nyckelord som präglar verksamheten. Vi erbjuder innovativa och miljösmarta produkter, system och servicelösningar till järnvägs- och energimarknaden. Varje dag reser miljontals människor med tåg som vi tillverkat och var fjärde glödlampa världen över får sin lyskraft från teknologi som levererats av oss. I Sverige binder våra tåg samman städer och landsbygd från söder till norr och vi bygger såväl stora som små kraftverk med fokus på ren kraft och hållbarhet för framtiden. Arbetsuppgifter Som Logistics Manager kommer du tillhöra partsorganisationen inom TLS som idag består av 5 personer. Du kommer ansvara för en grupp om ca 8 personer, bestående av materialplanerare, inköpare och lagerpersonal, varav 4 är direktrapporterande. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att leda och fördela det dagliga arbetet på lagret samt ha det övergripande ansvaret för att materialplanering, inköp samt logistik av material utförs enligt definierade processer samt att materialtillgängligheten för flottan är säkerställd. Arbetet innefattar att utarbeta, utföra samt följa upp både långsiktiga och kortsiktiga mål samt utveckla processer och skapa rutiner för det strategiska och operativa arbetet. Du kommer vara den primära kontakten för kunder, både intern och externt. Utbildning/Erfarenhet Som person söker vi dig som är strukturerad och klarar av att hantera och balansera flera frågor/problem samtidigt. Andra egenskaper som krävs i tjänsten är: Krav - Erfarenhet av att leda personal - Kommunikativ - Prestigelös - Flexibel - Erfarenhet av lagerarbete och logistik - God datorvana (word och Excel) - Stresstålig och effektiv gällande problemlösning - Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift - Högskoleutbildning tex. Lager logistik - Kund- och serviceinriktad Meriterande - Arbeta med SAP - Tyska och Franska - Erfarenhet av materialplanering och inköp För att klara arbetet som Logistics Manager behöver du vara en bra ledare som är kommunikativ och har social kompetens. Du behöver ha en problemlösarattityd. Vi söker en person som kan ta eget ansvar för sitt jobb och kan fortsätta arbeta utan direkt ledning. En noggrann person och som ser till att göra rätt för att möta kundernas krav. Eftersom vi är en dynamisk organisation i ständig utveckling är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till förändringar samt trivs i en miljö med snabba vändningar. Urval sker löpande. FÖR MER INFORMATION KONTAKTA: Vxl: 08-723 65 80 Merituuli Valli, HR Mia Larsson, Project Manager Parts & Logitics Skicka in din ansökan snarast via www.careers.alstom.com.
Företag: Alstom Transport AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 09-16
Sök fler jobb liknande: lediga Logistic Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Logistic Manager

Systemingenjör
Verksamhetsbeskrivning Alstom är ett globalt företag med ca 93 000 anställda i 100 länder. I Sverige är vi ca 1000 medarbetare och de flesta av oss arbetar på någon av våra huvudorter; Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Innovation, Kvalitet, säkerhet och miljö är nyckelord som präglar verksamheten. Vi erbjuder innovativa och miljösmarta produkter, system och servicelösningar till järnvägs- och energimarknaden. Varje dag reser miljontals människor med tåg som vi tillverkat och var fjärde glödlampa världen över får sin lyskraft från teknologi som levererats av oss. I Sverige binder våra tåg samman städer och landsbygd från söder till norr och vi bygger såväl stora som små kraftverk med fokus på ren kraft och hållbarhet för framtiden. Arbetsuppgifter Vi ska förstärka vår Teknikorganisation och söker nu en Systemingenjör till Raus depå i Helsingborg. Som Systemingenjör kommer du tillhöra teknikorganisationen inom TLS och arbeta främst med materialförsörjningsavtalet i Helsingborg, men även andra arbetsuppgifter för det Nordiska Ingenjörsteamet kan förekomma. Du kommer rapportera till vår tekniska chef baserad i Stockholm samt lokalt i Helsingborg till Logistikchefen. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att följa upp den dagliga tillgängligheten och tillförlitligheten avseende Pågatågen X61 samt stödja både kunden samt materielprojektet med teknisk expertis. Du genomför analyser och föreslår förbättrande och/eller korrigerande åtgärder både direkt mot kunden men även internt. Utbildning/Erfarenhet Som person söker vi dig som är tekniskt kunnig, strukturerad och klarar av att hantera och prioritera flera frågor/problem samtidigt. Andra egenskaper som krävs i tjänsten är: Krav . Kommunikativ . Prestigelös . Flexibel . Erfarenhet av tågunderhåll . God datorvana . Problemlösare med kunden i fokus . Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift . Civilingenjörsutbildning . Kund- och serviceinriktad Meriterande . Arbetat med SAP . Tyska eller franska . Erfarenhet av förbättringsarbete, LEAN etc. Du är van att ta ansvar och driva frågor självständigt. Eftersom vi är en dynamisk organisation i ständig utveckling är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till förändringar samt trivs i en miljö med snabba vändningar. Urval sker löpande. FÖR MER INFORMATION KONTAKTA: Vxl: 08-723 65 80 Merituuli Valli, HR Per Öster, TLS Nordic Director Skicka in din ansökan senast 2013-10-15 via www.careers.alstom.com
Företag: Alstom Transport AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 09-26
Sök fler jobb liknande: lediga Systemingenjör jobb, Systemingenjör Helsingborg, Systemingenjör Alstom Transport AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Systemingenjör

Systemingenjör
Alstom är ett globalt företag med ca 93 000 anställda i 100 länder. I Sverige är vi ca 1000 medarbetare och de flesta av oss arbetar på någon av våra huvudorter; Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Innovation, Kvalitet, säkerhet och miljö är nyckelord som präglar verksamheten. Vi erbjuder innovativa och miljösmarta produkter, system och servicelösningar till järnvägs- och energimarknaden. Varje dag reser miljontals människor med tåg som vi tillverkat och var fjärde glödlampa världen över får sin lyskraft från teknologi som levererats av oss. I Sverige binder våra tåg samman städer och landsbygd från söder till norr och vi bygger såväl stora som små kraftverk med fokus på ren kraft och hållbarhet för framtiden. Vi ska förstärka vår Teknikorganisation och söker nu en Systemingenjör till Raus depå i Helsingborg. Som Systemingenjör kommer du tillhöra teknikorganisationen inom TLS och arbeta främst med materialförsörjningsavtalet i Helsingborg, men även andra arbetsuppgifter för det Nordiska Ingenjörsteamet kan förekomma. Du kommer rapportera till vår tekniska chef baserad i Stockholm samt lokalt i Helsingborg till Logistikchefen. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att följa upp den dagliga tillgängligheten och tillförlitligheten avseende Pågatågen X61 samt stödja både kunden samt materielprojektet med teknisk expertis. Du genomför analyser och föreslår förbättrande och/eller korrigerande åtgarder både direkt mot kunden men även internt. Som person söker vi dig som är tekniskt kunnig, strukturerad och klarar av att hantera och prioritera flera frågor/problem samtidigt. Andra egenskaper som krävs i tjänsten ar: Krav: .Kommunikativ .Prestigelös .Flexibel .Erfarenhet av tågunderhåll .God datorvana .Problemlösare med kunden i fokus .Mycket god kunskap i svenska och engelska i såval tal som skrift .Civilingenjörsutbildning .Kund- och serviceinriktad Meriterande: .Arbetat med SAP .Tyska eller franska .Erfarenhet av förbättringsarbete, LEAN etc. Du är van att ta ansvar och driva frågor självständigt. Eftersom vi är en dynamisk organisation i ständig utveckling är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till förändringar samt trivs i en miljö med snabba vändningar. Urval sker löpande. FÖR MER INFORMATION KONTAKTA: Vxl: 08-723 65 80 Merituuli Valli, HR Per Oster, TLS Nordic Director Skicka in din ansökan senast 2013-11-17 via www.careers.alstom.com
Företag: Alstom Transport AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 10-25
Sök fler jobb liknande: lediga Systemingenjör jobb, Systemingenjör Helsingborg, Systemingenjör Alstom Transport AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Systemingenjör

Materialplanerare
Alstom är ett globalt företag med ungefär 100 000 anställda i 100 länder. I Sverige har vi ca 1 000 anställda varav merparten jobbar i våra huvudsäten Stockholm, Norrköping, Västerås och Växjö. Innovation, Kvalitet, Säkerhet och Miljö är våra nyckelord som avspeglar vår verksamhet. Vi erbjuder innovativa och miljövänliga produkter, system och underhållslösningar för järnväg och energiförsörjning. Varje dag färdas miljontals människor i tåg tillverkade av Alstom och var fjärde glödlampa i världen lyser med hjälp av teknologi levererad utav oss. I Sverige förbinder våra tåg städer från norr till söder och vi bygger både stora och små energianläggningar med fokus på förnyelsebar energi för framtiden. Arbetsplats: Alstom Transport Upplands Bro Beskrivning av arbetsuppgifter: Vi ska nu utöka vår Supply Chain-organisation inom Alstoms verksamhet för eftermarknad med en Materialplanerare. Materialplaneraren har till uppgift att planera våra lager utifrån tillgänglighet och lagervärde. Som Materialplanerare har du en central roll i företaget och kommer att interagera med flera funktioner. Ditt arbete har en stor påverkan i den dagliga verksamheten där materialtillgänglighet är högt prioriterat. Materialplaneringsgruppen består idag av två personer, men du kommer att vara en del av en större Supply Chain-organisation med en inköpsavdelning och lagerverksamhet I praktiken innebär denna position att generera behov för reservdelspåfyllnad av verksamhetens underhållsdepåer, för att upprätthålla en hög servicegrad till våra kunder som är såväl egen produktion som externa kunder. Du kommer utifrån prognoser och historisk data att analysera och definiera beställningspunkter för respektive lagerenhet. Målsättningen är att förkomma snarare än att förekommas, vilket ställer krav på lyhördhet och snabbt agerande. Huvudsakliga arbetet sker i SAP, medan rapportering och uppföljning till stor del sker i Excel. Vi kan erbjuda dig en dynamisk arbetsplats där du får ta ett stort eget ansvar med möjlighet till utveckling i en global organisation. Du kommer att vara del av ett bra team med hög en ambitionsnivå. Stämningen är positiv och vi har högt i tak. KVALIFIKATIONER För att klara arbetet som Materialplanerare ställs höga krav på din analytiska förmåga och din känsla för prioritering, då rollen har inslag av både långsiktig planering och akuta situationer. Vi söker en person som självständigt kan sköta och ta ansvar för att det dagliga arbetet sköts strukturerat och att deadlines klaras, samt att tillsammans med både lokal och global support kunna utveckla och effektivisera systemstödet. Nyckelord/färdigheter för din profil är: - Analytisk - Problemlösare - Ansvarskänsla - Systemvetare, med erfarenhet av affärssystem och goda kunskapar i Excel - Kommunikativ - Mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift. - Högskoleutbildning med inriktning logistik/systemvetenskap Meriterande färdigheter - Tidigare erfarenhet av SAP - Erfarenhet av programmering
Företag: Alstom Transport AB
Ort: Upplands-Bro
Publicerad : 12-13
Sök fler jobb liknande: lediga Materialplanerare jobb, Materialplanerare Upplands-Bro, Materialplanerare Alstom Transport AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Materialplanerare

ILS Manager Nordic
Alstom is a global leader in the world of power generation and rail infrastructure and sets the benchmark for innovative and environmentally friendly technologies. Alstom builds the fastest train and the highest capacity automated metro in the world, and provides turnkey integrated power plant solutions and associated services for a wide variety of energy sources, including hydro, nuclear, gas, coal and wind. The Group employs over 93,500 people in 100 countries Alstom Transport söker nu en ILS (Integrated Logistic Support) Manager Nordic. Arbetet innebär att du har det övergripande ansvaret att i våra fordonsleveransprojekt leverera ett komplett informationspaket för att underhålla fordonen under hela livscykeln. ARBETSUPPGIFTER Arbetet sker i enlighet med de krav som finns från kunden, Alstom Transport och från de svenska myndigheterna. Dokumentation som är aktuell är förarmanualer, RAMS dokumentation, instruktioner för underhåll, reservdelskataloger och dokumentation kring tekniska hänvisningar. Arbetet innefattar även att utveckla processer och skapa rutiner för det strategiska och operativa arbetet med service och förvaltningstjänster. Målen är att på kort sikt utveckla service och underhållsinformation främst till SL och på lång sikt arbeta fram supportavtal med ytterligare kunder. Arbetet innebär att -Skapa och leda ett team samt etablera processer för att tillsammans med vår organisation i Tyskland tillhandahålla gällande underhålls- och fordonsdokumentation. Processerna omfattar bla: -intern granskning -kundgranskning -översättning -publicering -återföring av driftserfarenhet -Vara kundens huvudsakliga kontakt gällande ILS-ärenden och upprätthålla regelbunden kundkontakt. -Utvärdera, planera och implementera uppdateringar av dokumentation -Godkänna dokument och underhållsinformation. -Uppdatera, revidera och leverera dokument. -Arbeta med förbättringar, förändringar genom att lyssna på kunders och andra intressenters återkoppling. -arbetet sker enlighet EHS, järnvägssäkerhet och Q-procedurer. -Utföra Benchmark med olika branscher inom underhållsdokumentation. -Utveckla och implementera strategier för dokumentations-, informations, publicerings- och kodsystem. -Regelbunden rapportering av QCD till projektledning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av järnvägsbranschen, en ingenjörsutbildning och underhållserfarenhet eller liknande erfarenhet. Tidigare arbete avseende transportsektorn, liksom arbete med inriktning mot dokumentation och ledarskap, är meriterande. Du är strukturerad, noggrann och kan planera och prioritera. Arbetet kräver mycket god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift Som person söker vi dig med: -Erfarenhet av ILS, dokumentation och kommunikation. -God teknisk kunskap. -Erfarenhet av kundkontakt och är serviceinriktad. -Ledarskapserfarenhet. -Kunskap om avtalsarbete och i ekonomi. -Kompetens i EHS och järnvägssäkerhet. -Tidigare erfarenhet av att hålla i utbildning samt ett pedagogiskt förhållningssätt. -Förståelse för dokument och informationshanteringssystem, XML, etc. Urval sker löpande. FÖR MER INFORMATION KONTAKTA: Vxl: 08-723 65 80 Merituuli Valli, HR Carl Berg, HR Maria Lindström, Engineering Manager Services Nordic Region
Företag: Alstom Transport AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-21
Sök fler jobb liknande: lediga ILS Manager Nordic jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: ILS Manager Nordic

Löneadministratör
Alstom Transport är en global koncern, med cirka 30 000 anställda i 60 länder. Här i Norden arbetar ca 300 personer. Vi har kontor och depåer bl.a. i Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Älvsjö, Bro och Helsingborg. Alstom Transport är ensamma i världen om att erbjuda allt inom spårtrafik ? från själva tågen till underhåll, räls, signalsystem och annan infrastruktur. Det gör att våra kunder kan välja oss som leverantör av en eller flera tjänster och produkter, till exempel enbart underhåll, signalsystem, tåg eller rälsbyggnation. Samtidigt kan vi som helhetsleverantör bidra till stora samordningsvinster genom att kunden får en enda leverantör med kontroll över alla delar i kedjan. Vi söker nu en Löneadministratör med placering i Stockholm/Älvsjö Beskrivning av arbetsuppgifter Som lönehandläggare på Alstom Transport kommer du att tillhöra det nordiska HR teamet som består av 3 kollegor. Du kommer att ansvara övergripande för företagets Nordiska lönehantering och arbeta operativt med löneadministration för företagets svenska del av verksamhet (ca 270 medarbetare). Vi arbetar med Teknikavtalet och Almega avtalet (spårtrafik). Du ansvarar för hela löneprocessen från bearbetning till utbetalning och arbetar efter devisen ?rätt lön i rätt tid?. Ditt ansvarsområde omfattar löner, semester, pensioner, försäkringar och förmåner. Du kommer också att arbeta med bokföringsunderlag, avstämningar, framtagande av rapporter, underlag, reseräkningar och statistik. Utöver löneadministration arbetar du med viss personaladministration som t.ex. anställningsavtal, sjukhantering och reseräkningar. Du kommer även att agera som kravställare gentemot företagets outsourcade löneleverantörer i Danmark, Norge och Finland (ca 30 medarbetare). Vi erbjuder dig En viktig roll i bolaget där du blir delaktig i att driva utvecklingen framåt. Du kommer in i ett spännande skede när den nordiska HR organisationen är under uppbyggnad och utveckling, vilket innebär att du också får vara med att bygga upp processer och arbetsmetoder. Alstom Transport i Norden präglas av en entreprenörs anda som verkar för kontinuerlig tillväxt av verksamheten, men är också en del av en stor koncern som präglas av en internationell kultur där HR frågorna värderas högt av ledningen. För rätt person finns det goda möjligheter till vidareutveckling inom koncernen. Vi söker dig som har arbetat med löneadministration ett antal år, både med tjänstemän och kollektivanställda. Du är van att använda olika kollektivavtal. Som person drivs du av att arbeta i en organisation som präglas av högt arbetstempo och du trivs i en föränderlig miljö. Du är detaljmedveten och noggrann i ditt arbetssätt och har förmåga att arbeta självständigt. Du arbetar på ett strukturerat sätt och har en god förmåga att prioritera och planera. Du ska ha nödvändiga och goda kunskaper i Excel. Alstom strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrunden, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. Är du rätt person att anta denna utmaning och vill vara med att bidra till vår fortsatta utveckling? Då är du varmt välkommen med din ansökan via www.careers.alstom.com snarast möjligt och senast 31 oktober 2014. Frågor gällande tjänsten besvaras av Merituuli Valli på Alstom Transport merituuli.valli@transport.alstom.com
Företag: Alstom Transport AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-14
Sök fler jobb liknande: lediga Löneadministratör jobb, Löneadministratör Stockholm, Löneadministratör Alstom Transport AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Löneadministratör

Tests & Commissioning Maintenance Engineer
Kort beskrivning av företaget: The Railway industry today is characterized by both a strong and sustained growth across the world. The trends that drive this are well known: environmental challenges, population growth, urbanization and increasing demands for mobility. With 6B? of Sales and around 30,000 employees based in over 60 countries, Alstom develop & market the most complete range of systems, equipment and services offered today in the railway sector. Today we offer our customers solutions that feature a seamless blend of diverse technologies, ensuring optimal interfaces, along with flexible implementation and real synergy in innovation. INFORMATION OM LEDIG TJÄNST ------------------------------------- Arbetsplats: Ulvsunda, Stockholm Titel: Tests & Commissioning Maintenance Engineer Beskrivning av arbetsuppgifter: We are looking for two experienced Tests & Commissioning Maintenance Engineers - Fixed Term Contracts In the field of Mass Transit systems dedicated to urban applications, Alstom is recruiting two railway engineers for supporting in Test & Commissioning and Maintenance activities of Automatic Train Control solutions. The positions are located in Ulvsunda, Stockholm. Please note that these are temporary positions for approximately one year. To thrive in the role of Tests & Commissioning Maintenance Engineer at Alstom you need to have good communication skills, interest in technology and enjoy working in teams. As a person you are inspired to work in an international environment and to build networks. You have a capacity to develop strong customer relationships and contribute to commercial development. Beskrivning av kvalifikationer: Your profile Educational Requirements, experience and competencies - Degree in Engineering - Experience in multicultural signalling projects - More than 7 years of experience in Railway Signalling, with reference of major business players - Strong competence in Railway signalling IXL (Interlocking) Functional testing, System Acceptance, Tests & Factory Acceptance, Tests & Commissioning - Relevant experience in the operation and 24/7 maintenance of ATC (ATO, ATP, ATS) in Europe - Significant exposure in Interlocking systems (IXL) and ATP systems - Experience with Customer/Operators interfaces - Fluent in English Technical Skills - Testing Railway signalling circuits - Configuring signalling interlocking systems and ATC systems - Analysing the technical issues and prompt on site resolution - Writing tests procedures, run tests and write down reports - Performing Factory Acceptance testing (FAT) along with customer at Lab - Performing Site Acceptance Test (SAT) along with customer at Site - Execution of Site Installation Testing and Commissioning - Quick troubleshooting of failures and quick analysing and reporting for IXL, ATP, CTC systems Personal skills - Availability to support 24/7 maintenance - Mind-set towards prompt issue resolution - Excellent communication skills to perform customer supports and training - Excellent writing skills - Strong capability to work in team spirit Andra uppgifter: Are you the right person for this job and would you like contribute in the development of an exciting environment? Then we invite you to apply for this position via www.alstom.com/group/careers/ (Job ID: STO000EK or STO000EJ) latest until December 29, 2015.
Företag: Alstom Transport AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-21
Sök fler jobb liknande: lediga Tests & Commissioning Maintenance Engineer jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Tests & Commissioning Maintenance Engineer

Depåadministratör
Till Alstom söker vi nu en depåadministratör. Tjänsten är ett föräldravikariat, heltid med start 1a maj. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan nu. Arbetsuppgifter Som depåadministratör  är du ansvarig för tidsrapporting, reseräkningar och utlägg. Du kontrollera och rapportera headcount för depån, hanterar inköpsordrar och fakturor för depån. Du supporterar den lokala organisationen administrativt, kommunicerar information till depån samt assisterar vid utbildning och introduktion. Du följer regler och anvisningar för ett säkert arbete, utvecklar och vidmakthåller en gedigen och professionell arbetsrelation med kunden, entreprenörer och leverantörer med syftet att säkerställa efterlevnad av kontraktet, kundnöjdhet samt lönsamhet. Allt arbete sker enligt gruppvärdena tillit, laganda och handling för att säkerställa att målen säkerhet, tillgänglighet och tillförlitlighet alltid prioriteras. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du även kännedom om processer och procedurer kring verkstadsunderhåll eller lager så är det meriterande. Du har god IT-vana och är van att arbeta med SAP. Flytande kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Du som söker har B-körkort och tillgång till bil, har du även truckkort så är det meriterande. Som person så har du en god organisatorisk och beslutsförmåga, du sätter upp prioriteringar och reagerar omedelbart när problem dyker upp. Du har en god planeringsförmåga och är flexibel. Förmåner Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företag: Alstom Transport AB
Ort: Umeå
Publicerad : 02-17
Sök fler jobb liknande: lediga Depåadministratör jobb, Depåadministratör Umeå, Depåadministratör Alstom Transport AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Depåadministratör


Sök lediga jobb Alstom Transport AB

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se