Arvika kommun, Chefer jobb - lediga jobb

Arvika kommun, Chefer jobb Arvika kommun, Chefer jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Arvika kommun, Chefer. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Arvika kommun, Chefer. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Förskolechef- Arvika

  2. Biträdande rektor- Arvika

  3. Enhetschef för ekonomiskt bistånd och budget och skuld- Arvika

  4. Enhetschefer för vuxen och ekonomi inom socialtjänst- Arvika

  5. Enhetschef, hemvården- Arvika

  6. Vik enhetschef, daglig verksamhet- Arvika

  7. Enhetschefer, Arbetsmarknadsenheten (AME)- Arvika

  8. Barnomsorgschef- Arvika

  9. Rektor- Arvika

  10. Biträdande Rektor- Arvika

  11. Bibliotekschef- Arvika

  12. Enhetschef, hemvård- Arvika

  13. Verksamhetsutvecklare till Vård och omsorg- Arvika

  14. Bibliotekschef- Arvika

  15. Enhetschef, RIB (räddningstjänstpersonal i bredskap)- Arvika

  16. Enhetschef, LSS- Arvika

  17. Enhetschef till Bemanningscentralen- Arvika

  18. Avdelningschef, hälso- o sjukvård/rehabilitering- Arvika

  19. Driftchef, renhållning- Arvika

  20. Enhetschef, äldreomsorgen- Arvika

  21. Enhetschef till Bemanningscentralen- Arvika

  22. Enhetschef, kost- Arvika

  23. Enhetschef, hemvård- Arvika

  24. 2 enhetschefer till Västängsgården- Arvika

  25. Enhetschef till hemvården- Arvika

  26. Vik enhetschef, LSS- Arvika

  27. Rektor/Biträdande rektor- Arvika

  28. Verksamhetsutvecklare till Vård och omsorg- Arvika

  29. Enhetschef, hemvård- Arvika

  30. Enhetschef, personlig assistans- Arvika


Mer beskrivning

Förskolechef
Om du vill: Uppleva komplexitet Bygga trygga relationer i en kultur av förändringstryck Resa i med - och motvind Ha mod och vilja att leda processer för att skörda framgångar Vara en förebild för framtidens generation … ska du jobba som förskolechef i Arvika! ARBETSUPPGIFTER Som förskolechef har du ansvaret för det statliga och kommunala uppdraget. Ledarrollen som förskolechef innebär att du ska ha förmåga att stimulera, engagera och motivera dina medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme. Ditt ansvar är också personalens och barnens arbetsmiljö och du har även ett ekonomiansvar. KVALIFIKATIONER Du har en examen som förskollärare och det är meriterande om du har ledarerfarenheter och någon form av ledarutbildning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av utvecklingsarbete i förskolan. Som person är du en kommunikativ målmedveten relationsskapare och vi lägger stor vikt på personlig lämplighet utifrån ledaregenskaper.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 07-23
Sök fler jobb liknande: lediga Förskolechef jobb, Förskolechef Arvika, Förskolechef Arvika kommun, Chefer
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Förskolechef

Biträdande rektor
Centralskolan är en 7-9 skola med ca 460 elever. Skolan är organiserad i fem arbetslag med fyra till fem klasser i respektive arbetslag. Skolan är centralt placerad i Arvika med närhet till så väl transporter som stadskärnan. Under läsåret 13/14 genomför vi en 1-1 satsning där alla elever och personal har en egen läsplatta. Vi arbetar aktivt med att utveckla organisation och arbetsformer för att skapa goda förutsättningar för våra elever. ARBETSUPPGIFTER Som bitr rektor har du ansvaret för dokumentation rörande elevärenden, bla åtgärdsprogram. Du kommer också att ansvara för elevrådet, skolrådet och likabehandlingsplan. Du har ett ansvar för drift och utveckling rörande elevhälsoteam och du är arbetalagsledare och har personalansvar för resursarbetslaget. KVALIFIKATIONER Du har en akademisk examen med en pedagogisk insikt, gärna en utbildning som lärare 4-9 eller specialpedagog. Det är meriterande om du har ledarerfarenheter och någon form av ledarutbildning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av specialpedagogiskt arbete. Som person är du en kommunikativ målmedveten relationsskapare och vi lägger stor vikt på personlig lämplighet utifrån ledaregenskaper.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 02-05
Sök fler jobb liknande: lediga Biträdande rektor jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Biträdande rektor

Enhetschef för ekonomiskt bistånd och budget och skuld
Under 2015 har vi gjort en organisationsförändring där vi delat enheterna inom avdelningen och vi söker nu en enhetschef till den nya enheten Ekonomiskt bistånd och budget och skuld. Enheten består i nuläget av 11 medarbetare och där innefattas arbetsuppgifter som handläggning av försörjningsstöd, arbetet med våld i nära relationer och dödsboutredningar. Två av medarbetarna arbetar med budget- och skuldrådgivning samt vräkningsförebyggande arbete. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag som enhetschef består b.la. av arbetsledning av socialsekreterare och budget- och skuldrådgivarna. Befattningen är direkt underställd avdelningschefen för Individ- och familjeomsorgen i Arvika kommun. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är beredd att ta ansvar för avdelningen som helhet. I ledningsgruppen som totalt innefattar åtta enhetschefer ansvarar ni för att utveckla och effektivisera arbetet och samverkan inom IFO. Som enhetschef är du budgetansvarig, personalansvarig samt ansvarig för arbetsmiljö och kvalitetsfrågor på din enhet. Du ska också samverka med andra aktörer inom ditt område, såväl interna som externa. Vårt arbetssätt präglas av en helhetssyn kring de människor som söker vår verksamhet och vi erbjuder dig en bra arbetsplats med trevliga och kompetenta medarbetare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning med social inriktning som vi bedömer likvärdig Du har arbetat med myndighetsutövning och har erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänst. Vi ser gärna att du har erfarenhet av handläggning inom ekonomiskt bistånd och har goda kunskaper om lagstiftning gällande myndighetsutövning inom området. Du ska tycka att det är givande att arbeta med organisations- och utvecklingsarbete. Du är tydlig, kommunikativ och strukturerad och för dig är förändring ett naturligt inslag av utveckling och ett aktivt medarbetarskap nyckeln till framgång. Erfarenhet av arbetsledning är meriterande och det är viktigt att du har en helhetssyn på människan i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och i synnerhet de egenskaper som utmärker dig som en god ledare. ÖVRIGT Arvika kommun samarbetar med Offentliga Jobb i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 04-17
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef för ekonomiskt bistånd och budget och skuld jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef för ekonomiskt bistånd och budget och skuld

Enhetschefer för vuxen och ekonomi inom socialtjänst
Under 2015 har vi gjort en organisationsförändring där vi delat enheterna inom avdelningen och vi söker nu en enhetschef till den nya enheten Ekonomiskt bistånd och budget och skuld vår enhetschef för Vuxenenheten går vidare till annat uppdrag i vår verksamhet och vi söker nu hennes efterträdare. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag som enhetschef för Ekonomiskt bistånd och budget och skuld, består b.la. av arbetsledning av socialsekreterare och budget- och skuldrådgivarna. Vuxenenheten består av socialsekreterare och administrativ personal. Befattningarna är direkt underställd avdelningschefen för Individ- och familjeomsorgen i Arvika kommun. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är beredd att ta ansvar för avdelningen som helhet. I ledningsgruppen som totalt innefattar åtta enhetschefer ansvarar ni för att utveckla och effektivisera arbetet och samverkan inom IFO. Som enhetschef är du budgetansvarig, personalansvarig samt ansvarig för arbetsmiljö och kvalitetsfrågor på din enhet. Du ska också samverka med andra aktörer inom ditt område, såväl interna som externa. Vårt arbetssätt präglas av en helhetssyn kring de människor som söker vår verksamhet och vi erbjuder dig en bra arbetsplats med trevliga och kompetenta medarbetare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning och som har arbetat med myndighetsutövning och har erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänst. Vi ser att du har goda kunskaper om lagstiftning gällande myndighetsutövning inom området. Du ska tycka att det är givande att arbeta med organisations- och utvecklingsarbete. Du är tydlig, kommunikativ och strukturerad och för dig är förändring ett naturligt inslag av utveckling och ett aktivt medarbetarskap nyckeln till framgång. Erfarenhet av arbetsledning är meriterande och det är viktigt att du har en helhetssyn på människan i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och i synnerhet de egenskaper som utmärker dig som en god ledare. ÖVRIGT Arvika kommun samarbetar med Offentliga Jobb i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 11-06
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschefer för vuxen och ekonomi inom socialtjänst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschefer för vuxen och ekonomi inom socialtjänst

Enhetschef, hemvården
Vård och omsorg i Arvika består av 6 avdelningar: Bistånd, Hemvård, Boende, LSS-avdelning, Hälso- och sjukvård/Rehabilitering och Kost. Arvika kommun vill ge vård och omsorg av högsta kvalitet och det ställer höga krav på oss som arbetar inom detta verksamhetsområde. Vi behöver därför dig som vill vara med och utveckla verksamheten Vård och omsorg för våra medborgare. Vi har en långtgående datorisering när det gäller dokumentation och planering. Dessutom har vi infört valfrihet inom hemtjänstens servicetjänster. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef inom hemvården har du ett övergripande ansvar för enheten och ett arbetsledaransvar för knappt 40 anställda inom vården. Du har personal-, ekonomi-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar för din enhet. KVALIFIKATIONER Du har en akademisk utbildning som är relevant för anställningen och det är meriterande om du har någon ledarutbildning. Du har arbetat några år med vård och omsorgsarbete och det är meriterande om du har arbetat som ledare. Som person är du inspirerande och kommunikativ och har ett intresse att leda enheten tillsammans med medarbetarna och du har ett salutogent förhållningssätt. ÖVRIGT Arvika kommun samarbetar med Offentliga Jobb i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 03-04
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef, hemvården jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef, hemvården

Vik enhetschef, daglig verksamhet
Vård och omsorg i Arvika består av 6 avdelningar: Bistånd, Hemvård, Boende, LSS-avdelning, Hälso- och sjukvård/Rehabilitering och Kost. Arvika kommun vill ge vård och omsorg av högsta kvalitet och det ställer höga krav på oss som arbetar inom detta verksamhetsområde. Vi behöver därför dig som vill vara med och utveckla verksamheten Vård och omsorg för våra medborgare. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef inom LSS har du ett övergripande ansvar för daglig verksamhet och ett arbetsledaransvar. Du har personal-, ekonomi-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar för din enhet. KVALIFIKATIONER Du har en akademisk utbildning som är relevant för anställningen och det är meriterande om du har någon ledarutbildning. Du har arbetat några år inom LSS är det meriterande även om du har arbetat som ledare. Som person är du inspirerande och kommunikativ och har ett intresse att leda enheten tillsammans med medarbetarna. ÖVRIGT Arvika kommun samarbetar med Offentliga Jobb i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 03-10
Sök fler jobb liknande: lediga Vik enhetschef, daglig verksamhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vik enhetschef, daglig verksamhet

Enhetschefer, Arbetsmarknadsenheten (AME)
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Beskrivning Vi söker två nya enhetschefer till Arbetsmarknadsenheten på Arvika kommun eftersom vi utökar verksamheten för att få ännu fler individer att etablera sig på arbetsmarknaden och därmed få möjlighet till egen försörjning. Arbetsuppgifter Du ansvarar för arbetsledning och har personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar. Viss handläggning ingår i arbetsuppgifterna. Vi söker två stycken enhetschefer: Den ena enhetschefen ansvarar för AME-Ungdom där kommunens ungdomsanställningar handläggs. Den andra enhetschefen ansvarar för handläggningen av de subventionerade anställningar som AME ansvarar för. Du ingår i ledningsgruppen för AME så en förmåga till helhetssyn på verksamheten är avgörande. Kvalifikationer Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot arbetsmarknad eller yrkesinriktad rehabilitering eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är van att kommunicera med människor i olika situationer. Du har god arbetslivserfarenhet inom aktuellt område, kännedom om samverkande myndigheter som Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Landstinget och deras regelverk och sätt att arbeta. Du har lätt för att skapa hållbara relationer. Det är meriterande om du har erfarenheter från att ha jobbat som arbetskonsulent, arbetsförmedlare eller inom arbetslivsrelaterad rehabilitering. Du har goda administrativa kunskaper. Vi ser också att du gärna har stort kontaktnät inom det lokala näringslivet, detta är en viktig faktor för att du ska lyckas i din roll. I tjänsten ingår en del bilåkande så B-körkort är ett måste. Som person ser vi att du gillar att leda människor, tar initiativ och att du har en känsla för kvalitet i ditt arbete. Önskvärt är att du har utbildning eller erfarenhet av ledarskap. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 05-04
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschefer, Arbetsmarknadsenheten (AME) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschefer, Arbetsmarknadsenheten (AME)

Barnomsorgschef
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Beskrivning Förskoleverksamheten i Arvika kommun är i ett expansivt skede. För att ge ett ökat fokus på verksamheten är förskolan i Arvika en egen avdelning inom verksamheten Lärande och stöd. Verksamheten Lärande och stöd  innehåller i övrigt avdelningar för, grundskola, gymnasieskola och socialtjänstens individ-och familjeomsorg. Organisationen förenklar och underlättar en bra samverkan kring stödet till barn, unga, vuxna och familjer. Arbetsuppgifter Som barnomsorgschef erbjuder vi dig ett spännande jobb där du har det övergripande ansvaret för att utveckla och leda Arvika kommuns förskoleverksamhet. Du kommer att ha arbetsledaransvar för sju förskolechefer och tre administratörer, ekonomi- och arbetsmiljöansvar ingår också i uppdraget. Du ingår i verksamhetschefens ledningsgrupp där du engagerat och aktivt bidrar till hela verksamhetens bästa. Kvalifikationer Vi söker dig som har en pedagogisk högskoleutbildning och gärna en ledarutbildning. Du har arbetserfarenhet inom någon pedagogisk verksamhet som ledare. Som ledare är du en relationsskapande kommunikativ strateg, du har ett lösningsfokuserat arbetsätt, är empatisk och prestigelös. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 05-12
Sök fler jobb liknande: lediga Barnomsorgschef jobb, Barnomsorgschef Arvika, Barnomsorgschef Arvika kommun, Chefer
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Barnomsorgschef

Rektor
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Beskrivning Kyrkebyskolan är en 4-9 skola som ligger i västra delen av Arvika. Skolan har tre klasser i varje årskurs. Skolan har en fin idrottshall, bra skolgård och närhet till skog och natur. Varje år har Kyrkebyskolan en vårshow för åk 7-9, där många elever deltar genom musik, dans och scenarbete. Skolan har två Elevhälsoteam som arbetar flexibelt med att ge alla det stöd de behöver. Kyrkebyskolans mål är: Trygga elever med hög måluppfyllelse - en skola där elever och personal trivs och jobbar tillsammans mot samma mål. För att nå detta mål arbetar vi med att skapa bra relationer, tydligt ledarskap och god didaktik. Arbetsuppgifter Som rektor har du ansvar enligt skollagen och läroplanen samt kommunalt chefsansvar. I arbetsuppgifterna ingår ansvar för: - Personal och arbetsmiljö. - Elevers måluppfyllelse och deras arbetsmiljö, samt elevhälsoarbetet och arbetet med elever i behov av särskilt stöd. - Verksamheten och dess arbete för elevers måluppfyllelse genom systematiskt kvalitetsarbete. - Budget och organisation. Ledarrollen som rektor innebär att du ska ha förmåga att stimulera, engagera och motivera dina medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme. Kvalifikationer Du har en akademisk examen med en pedagogisk insikt, gärna en lärarutbildning. Det är meriterande om du har ledarerfarenheter och någon form av ledarutbildning. Även annan utbildning som kan kopplas till rektors arbetsuppgifter och/eller arbete inom grundskola/gymnasium samt annan arbetslivserfarenhet med övergripande ansvar inom skola är meriterande. Som person har du en god förmåga att kommunicera digitalt samt hantera grundläggande digitala program. Du är en strategisk, samarbetsinriktad relationsskapande ledare. I den här rollen är det också en fördel om du har en god analytiskt förmåga, är strukturerad och kreativ. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet utifrån ledaregenskaper.  Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 05-19
Sök fler jobb liknande: lediga Rektor jobb, Rektor Arvika, Rektor Arvika kommun, Chefer
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rektor

Biträdande Rektor
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Beskrivning Centralskolan är en skola belägen centralt i Arvika med gångavstånd till buss och tågstation. Skolan har ca 500 elever i årskurserna 7-9. Många pratar om framtiden - ta chansen och jobba med den! Arbetsuppgifter Som biträdande rektor har du ansvar enligt skollagen och läroplanen samt kommunalt chefsansvar. I arbetsuppgifterna ingår ansvar för: - Personal och arbetsmiljö. - Elevers måluppfyllelse och deras arbetsmiljö, samt elevhälsoarbetet och arbetet med elever i behov av särskilt stöd. - Verksamheten och dess arbete för elevers måluppfyllelse genom systematiskt kvalitetsarbete. - Budget och organisation. Ledarrollen som biträdande rektor innebär att du ska ha förmåga att stimulera, engagera och motivera dina medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme. Kvalifikationer Du har en akademisk examen med en pedagogisk insikt, gärna en lärarutbildning. Det är meriterande om du har ledarerfarenheter och någon form av ledarutbildning. Även annan utbildning som kan kopplas till rektors arbetsuppgifter och/eller arbete inom grundskola/gymnasium samt annan arbetslivserfarenhet med övergripande ansvar inom skola är meriterande. Som person har du en god förmåga att kommunicera digitalt samt hantera grundläggande digitala program. Du är en strategisk, samarbetsinriktad relationsskapande ledare. I den här rollen är det också en fördel om du har en god analytiskt förmåga, är strukturerad och kreativ. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet utifrån ledaregenskaper.  Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 06-09
Sök fler jobb liknande: lediga Biträdande Rektor jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Biträdande Rektor

Bibliotekschef
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Bygden är känd för sitt rika kulturutbud, för sång, musik, konst och hantverk. Arvika Bibliotek är inrymt i ljusa, rymliga, trevliga och handikappanpassade lokaler med en stor generös barn-och ungdomsavdelning med ytor för lek, läsning och umgänge. Biblioteket erbjuder ett varierat utbud av programaktiviteter för olika åldrar och intressen såväl i egen regi som i samverkan med föreningslivet. Biblioteksbussen besöker hela kommunen och har drygt 150 hållplatser och besöker alla förskolor och skolor utanför centralorten. 2013 utsågs Biblioteksbussverksamheten till Årets bokbuss av Svensk Biblioteksförening. Under våren 2017 då vi får en ny Biblioteksbuss inleds ett spännande utvecklingsarbete av den mobila biblioteketsverksamheten. Arbetsuppgifter Du kommer att ha ansvar för drift och utveckling av folkbibliotek och bokbuss med ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar för ca 15 personal. Din uppgift blir också att driva arbetet med en fortsatt digitalisering i verksamheten och vara aktiv i det regionala utvecklingsarbetet i bibliotek Värmland. Kvalifikationer Du har en examen från biblioteks- och informationsvetenskap eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du får gärna ha ledarerfarenhet och någon ledarutbildning. Du har arbetat på ett folkbibliotek och drivit utvecklingsarbete. Som person har du lätt för att knyta kontakter och du är kommunikativ, processinriktad och utvecklingsorienterad och har ett stort engagemang för personal och verksamhet. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 12-14
Sök fler jobb liknande: lediga Bibliotekschef jobb, Bibliotekschef Arvika, Bibliotekschef Arvika kommun, Chefer
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Bibliotekschef

Enhetschef, hemvård
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Arbetsuppgifter Du kommer att få leda det dagliga arbetet i enheten inom avdelning Hemvård på ett professionellt och salutogent arbetssätt där du har personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar för ca 30 medarbetare. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där ni tillsammans utvecklar enhetens och avdelningens verksamhet. Kvalifikationer Du har en relevant högskoleutbildning och gärna en ledarutbildning. Du ska ha erfarenhet av vård och omsorgsarbete och gärna i ledande ställning. Som person är du entusiasmerande och skapar ett engagemang hos medarbetarna som främjar en hälsosam arbetsplats. Du är också kommunikativ, prestigelös och självgående med en förmåga att prioritera kunna fatta tydliga beslut, delegera och följa upp. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 12-15
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef, hemvård jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef, hemvård

Verksamhetsutvecklare till Vård och omsorg
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Arbetsuppgifter Rollen som verksamhetsutvecklare innebär verksamhetsutveckling, uppföljning och kvalitetssäkring inom Vård och omsorg. Du ska ha ett verksamhetsövergripande fokus men också kommunen i stort. Bredden på uppdraget är stort och kvalificerat, från ledning av arbetsgrupper till ansvar för samarbetsprojekt inom kommunen samt med andra kommuner/samverkanspartners. Du kommer att ta fram rapporter, riktlinjer, rutiner och tjänsteutlåtande samt ta fram statistik. Du kommer att få en utmanande roll som innebär många kontakter med verksamheten, övrig verksamheter inom hela kommunen samt olika brukarorganisationer. Kvalifikationer Du har en relevant högskoleutbildning och gärna något inom projektledning. Du har en flerårig erfarenhet av att jobba i en politisk styrd organisation och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Vård och omsorg. Har du erfarenhet att verksamhetsutveckling, uppföljning och kvalitetssäkring är det också meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 12-15
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetsutvecklare till Vård och omsorg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetsutvecklare till Vård och omsorg

Bibliotekschef
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Bygden är känd för sitt rika kulturutbud, för sång, musik, konst och hantverk. Arvika Bibliotek är inrymt i ljusa, rymliga, trevliga och handikappanpassade lokaler med en stor generös barn-och ungdomsavdelning med ytor för lek, läsning och umgänge. Biblioteket erbjuder ett varierat utbud av programaktiviteter för olika åldrar och intressen såväl i egen regi som i samverkan med föreningslivet. Biblioteksbussen besöker hela kommunen och har drygt 150 hållplatser och besöker alla förskolor och skolor utanför centralorten. 2013 utsågs Biblioteksbussverksamheten till Årets bokbuss av Svensk Biblioteksförening. Under våren 2017 då vi får en ny Biblioteksbuss inleds ett spännande utvecklingsarbete av den mobila biblioteketsverksamheten. Arbetsuppgifter Du kommer att ha ansvar för drift och utveckling av folkbibliotek och bokbuss med ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar för ca 15 personal. Din uppgift blir också att driva arbetet med en fortsatt digitalisering i verksamheten och vara aktiv i det regionala utvecklingsarbetet i bibliotek Värmland. Kvalifikationer Du har en examen från biblioteks- och informationsvetenskap eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du får gärna ha ledarerfarenhet och någon ledarutbildning. Du har arbetat på ett folkbibliotek och drivit utvecklingsarbete. Som person har du lätt för att knyta kontakter och du är kommunikativ, processinriktad och utvecklingsorienterad och har ett stort engagemang för personal och verksamhet. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 01-11
Sök fler jobb liknande: lediga Bibliotekschef jobb, Bibliotekschef Arvika, Bibliotekschef Arvika kommun, Chefer
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Bibliotekschef

Enhetschef, RIB (räddningstjänstpersonal i bredskap)
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Räddningstjänsterna i Arvika, Eda och Säffle kommuner samverkar kring en gemensam ledning av räddningstjänsten. Totalt i organisationen ingår två stationer med heltidsbemanning, åtta stationer med beredskapstjänstgörande personal samt två räddningsvärn. Kommunerna samverkar också kring en gemensam säkerhetssamordning som är organiserad inom den gemensamma ledningsorganisationen för räddningstjänsten. Räddningstjänsten har ett brett uppdrag och i det dagliga arbetet tar vi tillvara på de olika kompetenser som ryms inom vår organisation. Den för de tre kommunerna gemensamma räddningschefsberedskapen är tillika tjänsteman i beredskap för kommunerna. Räddningstjänsten arbetar nära övriga delar av kommunerna samt nära våra grannar och andra myndigheter. Närheten till Norge innebär en frekvent samverkan med norsk räddningstjänst.  Räddningstjänsten strävar efter att spegla mångfalden i det samhälle som vi är satta att skydda. Arbetsuppgifter Du kommer att få ha verksamhets-, ekonomi- och personalansvar för brandstationerna Edane, Glava, Gunnarskog, Charlottenberg, Koppom och Åmotfors, vilka som totalt innefattar över 90 brandmän med beredskapstjänst med en platschef utsedd till varje station. Enhetschef RIB, är den närmsta chef för dessa platschefer. Dessutom ingår ett räddningsvärn i Bogen. Arbete med personal- och kompetensförsörjning av dessa stationer ingår i arbetsuppgifterna. Du ska arbeta med att upprätthålla en god förmåga till räddningsinsatser utifrån kompetens, organisation och utrustning och ha ett nära samarbete med enhetschef heltid (som ansvar för station Arvika som har heltidsanställd personal) med den samlade organisationens bästa i fokus. Enhetscheferna ska kunna ersätta varandra vid den andres frånvaro. Du kommer att vara med och förväntas bidra aktivt med arbetet i ledningsgruppen för räddningstjänsten Arvika, Eda och Säffle. Dessutom ingår det att hålla i platschefsträffar med platscheferna från respektive brandstation. Du ingår i den operativa organisationen som räddningschef i beredskap tillika tjänsteman i beredskap (RCB/TIB) för Arvika, Eda och Säffle kommuner och det ingår att möta våra brandmän i beredskapstjänst vilket innebär att viss del av arbetstiden behöver utföras på kvällar. Kvalifikationer Du är utbildad brandbefäl med lägst räddningsledning A eller motsvarande. Det är meriterande om du har en akademisk utbildning i arbetsledning, ytterligare utbildning som räddningsledare (räddningsledare B eller motsvarande) och särskild utbildning inom det skadeförebyggande området. Du ska ha arbetat inom räddningstjänst och ha erfarenhet av arbetsledande befattning. Du får gärna ha erfarenhet av verksamhets-, ekonomi- och personalansvar i en chefsbefattning och det är också meriterande om du har arbetat i nära eller som brandman i beredskapstjänst. Som person har du en god samarbetsförmåga med förutsättningar att skapa relationer. En förmåga att skapa struktur och kontinuitet i det dagliga arbetet såväl som förmågan att prioritera om i händelse av akuta situationer. Du har en förmåga att ta initiativ till utveckling av verksamheten och kunna sätta upp mål för denna utveckling. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 01-20
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef, RIB (räddningstjänstpersonal i bredskap) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef, RIB (räddningstjänstpersonal i bredskap)

Enhetschef, LSS
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. En av LSS teamets duktiga enhetschefer går i pension och vi söker nu en kompetent     efterträdare. Arbetsuppgifter Du erbjuds ett stimulerande och självständigt arbete med personal,- budget och verksamhetsansvar. Du ansvarar för att den operativa verksamheten leds enligt uppställda mål och givna ekonomiska ramar. En av dina viktiga roller blir att fortsätta arbetet med att motivera, utveckla och tillvarata medarbetarnas kompetens samt att skapa entusiasm och arbetsglädje. Du har ansvar för ca 30 medarbetare som är placerade på två korttidshem och två gruppbostäder. Som enhetschef inom LSS verksamheten sitter du centralt placerad i Arvika tillsammans med ett utvecklings och kvalitetsinriktat team. Kvalifikationer Du har en socionomutbildning eller någon annan liknade högskoleutbildning och du har arbetat några år inom funktionshinderverksamheten. Har du ledarerfarenhet och någon ledarutbildning är det meriterande. Som person vill vi att du ska vara kommunikativ, tydlig och engagerad och som kan motivera, utveckla och skapa arbetsglädje i arbetsgrupper. Du ska också vara lösningsfokuserad och målmedveten. Vi lägger stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 02-16
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef, LSS jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef, LSS

Enhetschef till Bemanningscentralen
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Är du sugen på ett spännande, utmanande, flexibelt arbete där du ofta blir spontant uppskattad av stora som små kunder? Då ska du söka till Arvika kommuns Bemanningscentral! Vi är som namnet antyder Arvika kommuns central för korttidsbemanning för de största verksamheterna inom kommunen, Vård och omsorg, För- och grundskola, HVB och Kost. Vi tillsätter korta vikariat(upp till 14 dagar) med våra tillsvidareanställda medarbetare som arbetar inom särskilt indelade arbetsområden utifrån kompetens och våra kunders behov. Vi är ett härligt team som tillsammans utvecklar Bemanningscentralen för att möta upp de uppdrag vi fått till oss. Vill Du vara med i gänget - tveka inte, sök tjänsten så kanske du är en utav våra kommande uppskattade medarbetare! Arbetsuppgifter Tillsammans med de övriga två enhetscheferna leda och utveckla arbetet på Bemanningscentralen utifrån gällande rutiner och uppdragsbeskrivning men också efter kunders önskemål och behov. Du kommer att ha ett personalansvar för administratörer och medarbetare i poolen samt timanställda riktade mot för- och grundskola, HVB och kost. Kvalifikationer Du har en högskoleutbildning gärna riktad mot skola/förskola eller någon annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Har du gått någon ledarutbildning är det meriterande. Du har jobbat några år inom förskola eller skola och gärna som ledare. Som person ser du helheter och möjligheter, du är både strateg och operativ. Du är en god kommunikatör som värnar om samarbete och nätverksbyggande. Eftersom Bemanningscentralen ständigt utvecklas är det viktigt att du utvecklingsinriktad och drivande tillsammans med verksamheterna. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 02-22
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef till Bemanningscentralen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef till Bemanningscentralen

Avdelningschef, hälso- o sjukvård/rehabilitering
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Avdelningen hälso- och sjukvård inkluderar även vår Bemanningscentral och Kostavdelning. Den är organisatoriskt placerad direkt under verksamhetschefen tillsammans med fyra andra avdelningar, Hemvård, Särskilt boende, LSS och Bistånd. Arbetsuppgifter Din uppgift blir att driva avdelningens verksamhet strategiskt enligt de politiska inriktningsbesluten, aktuell lagstiftning och andra styrdokument som t ex verksamhetsplan och förvaltningens kvalitetsplan inom de ekonomiska ramar som ställs till förfogande. Du kommer att ansvara för avdelningens budget och ekonomiska resultat och tillsammans med övriga i Vård och omsorgs ledningsgrupp driva det övergripande arbetet inom Vård och omsorg. Du kommer att ansvara för att säkerställa att avdelningen har enhetschefer/handläggare som svarar mot verksamhetens krav. Avdelningen har nio chefer en administratör, en handläggare samt anhörigkonsulenter. Kvalifikationer Du har en lämplig högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet från arbetsområdet och du ska ha jobbat något år som chef och det är meriterande om du har vana att leda chefer.  Som person har du en förmåga att framställa ett budskap klart och tydligt, du är strukturerad, har en samarbetsförmåga men också är självgående. Du är en riktigt bra relationsskapare med en god kommunikationsförmåga. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 03-03
Sök fler jobb liknande: lediga Avdelningschef, hälso- o sjukvård/rehabilitering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Avdelningschef, hälso- o sjukvård/rehabilitering

Driftchef, renhållning
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Arvika Teknik AB är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för verksamheterna Elnät, Vatten och avlopp, Renhållning, Gata, Kommunnät, Fjärrvärme och Kraft i Arvika kommun. Renhållningen ansvarar för frågor som rör avfall och återvinning.  Med kompetens och framåtanda skapar våra medarbetare kundnytta och bidrar till ett hållbart samhälle – för ett levande, modernt och väl fungerande Arvika. Hos oss gör varje medarbetare skillnad och det är en resurs vi gärna satsar på. Arbetsuppgifter Som driftchef på Renhållningen kommer du att planera, leda och utveckla driften inom Renhållningsavdelningen. Driftchefen är underställd Renhållningschefen.  Du är arbetsledare med personalansvar för ca 16 medarbetare med arbetsrotation. Tjänsten är placerad på Mossebergs avfallsanläggning där du med ett nära ledarskap har ansvar för att den dagliga driften på avfallsanläggningen fungerar, du ansvarar också för insamling och bortforsling av hushållsavfall, arbete med deponin, slamtömning av enskilda brunnar, samt de fordon som används av verksamheten. I det dagliga arbetet ingår även kontakter med besökare på anläggningen. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, men gärna en högskoleutbildning med relevans inom miljö- eller renhållningsområdet. Det är meriterande om du har gått någon ledarskapsutbildning. Du har också några års arbetslivserfarenhet inom den tekniska branschen och då gärna inom miljö eller renhållning.  Det är en fördel om du har ett stort intresse för miljöfrågor och frågor inom ledarskap. Du vill jobba aktivt med systematiskt arbetsmiljöarbete och grupputveckling. För att lyckas i rollen krävs att du är en positiv och relationsskapande person med goda ledaregenskaper. Du har god kommunikativ förmåga och är bra på att planera och organisera arbetet. Du är självgående i ditt arbete samtidigt som du trivs med att arbeta i grupp. Du sätter kunden i fokus, vilket innebär att du har ett bra kundbemötande och en känsla för kundservice. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Då vi är en mansdominerad arbetsplats är det en fördel om du som söker är kvinna. Vi söker också personer med utländsk bakgrund, då ett av bolagets långsiktiga mål är att jobba mot jämställdhet och att bolagets anställda ska spegla den mångfald vi har i samhället. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 03-17
Sök fler jobb liknande: lediga Driftchef, renhållning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driftchef, renhållning

Enhetschef, äldreomsorgen
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Arbetsuppgifter Du kommer att få leda det dagliga arbetet inom äldreomsorgen på ett professionellt och salutogent arbetssätt där du har personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar för ca 30 medarbetare. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där ni tillsammans utvecklar enhetens och avdelningens verksamhet. Kvalifikationer Du har en relevant högskoleutbildning och gärna en ledarutbildning. Du ska ha erfarenhet av vård och omsorgsarbete och gärna i ledande ställning. Som person är du entusiasmerande och skapar ett engagemang hos medarbetarna som främjar en hälsosam arbetsplats. Du är också kommunikativ, prestigelös och självgående med en förmåga att prioritera kunna fatta tydliga beslut, delegera och följa upp. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 04-27
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef, äldreomsorgen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef, äldreomsorgen

Enhetschef till Bemanningscentralen
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Är du sugen på ett spännande, utmanande, flexibelt arbete där du ofta blir spontant uppskattad av stora som små kunder? Då ska du söka till Arvika kommuns Bemanningscentral! Vi är som namnet antyder Arvika kommuns central för korttidsbemanning för de största verksamheterna inom kommunen, Vård och omsorg, För- och grundskola, HVB och Kost. Vi tillsätter korta vikariat(upp till 14 dagar) med våra tillsvidareanställda medarbetare som arbetar inom särskilt indelade arbetsområden utifrån kompetens och våra kunders behov. Vi är ett härligt team som tillsammans utvecklar Bemanningscentralen för att möta upp de uppdrag vi fått till oss. Vill Du vara med i gänget - tveka inte, sök tjänsten så kanske du är en utav våra kommande uppskattade medarbetare! Arbetsuppgifter Tillsammans med de övriga två enhetscheferna leda och utveckla arbetet på Bemanningscentralen utifrån gällande rutiner och uppdragsbeskrivning men också efter kunders önskemål och behov. Du kommer att ha ett personalansvar för administratörer och medarbetare i poolen samt timanställda riktade mot äldreomsorgen. Kvalifikationer Du har en högskoleutbildning gärna riktad mot vård och omsorg eller någon annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Har du gått någon ledarutbildning är det meriterande. Du har jobbat några år inom äldreomsorgen och gärna som ledare. Som person ser du helheter och möjligheter, du är både strateg och operativ. Du är en god kommunikatör som värnar om samarbete och nätverksbyggande. Eftersom Bemanningscentralen ständigt utvecklas är det viktigt att du utvecklingsinriktad och drivande tillsammans med verksamheterna. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 05-04
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef till Bemanningscentralen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef till Bemanningscentralen

Enhetschef, kost
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Arbetsuppgifter Du kommer att få vara ansvarig för ett antal mottagnings- samt tillagningskök inom förskolan, skolan och äldreomsorgen och ha ett verksamhets-, arbetsmiljö-, personal- och budgetansvar. Kvalifikationer Du har en examen som kostekonom/kostvetare eller någon annan relevant högskoleutbildning. Du har arbetat några år inom storkök eller restaurang och gärna i arbetsledande befattning. Som person har du lätt att anpassa dig i olika situationer, du har en god kommunikativ förmåga är kundorienterad och kvalitetsmedveten. Du ska också kunna leda och motivera dina medarbetare. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 07-27
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef, kost jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef, kost

Enhetschef, hemvård
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Arbetsuppgifter Du kommer att få leda det dagliga arbetet i enheten inom avdelning Hemvård på ett professionellt och salutogent arbetssätt där du har personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar för ca 30 medarbetare. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där ni tillsammans utvecklar enhetens och avdelningens verksamhet. Kvalifikationer Du har en relevant högskoleutbildning och gärna en ledarutbildning. Du ska ha erfarenhet av vård och omsorgsarbete och gärna i ledande ställning. Som person är du entusiasmerande och skapar ett engagemang hos medarbetarna som främjar en hälsosam arbetsplats. Du är också kommunikativ, prestigelös och självgående med en förmåga att prioritera kunna fatta tydliga beslut, delegera och följa upp. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 10-04
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef, hemvård jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef, hemvård

2 enhetschefer till Västängsgården
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Nu har du möjlighet till ett spännande och utvecklande arbete tillsammans med engagerade chefskollegor och omvårdnadspersonal. Vi söker två enhetschefer till Västängsgården som är ett modernt särskilt boende för äldre med demensdiagnos, boendet har 48 platser och ca 50 medarbetare. Vår nuvarande enhetschef antar en ny utmaning inom organisationen och blir vår nya MAS. I samband med det görs en omorganisation vilken ska leda till att det blir två resultatenheter med två chefer i stället för som idag en enhet med en chef. Båda enheterna kommer att ha eget budget- och verksamhetsansvar men som chefer i samma hus samverkar ni självklart med varandra för enheternas bästa. Vissa arbetsuppgifter kommer att fördelas mellan cheferna. Enheterna tillhör avdelning särskilt boendes ledningsgrupp där ytterligare sju chefskollegor ingår tillsammans med avdelningschef.  Som enhetschef inom särskilt boende stöttar du dina kollegor och arbetar aktivt för att utveckla såväl den egna enheten som verksamheten i sin helhet. Arbetsuppgifter Den mest grundläggandedelen i  uppdraget är att tillsammans med omvårdnadspersonalen ansvara för att brukarna får en god och kvalitativ vård och omsorg. Utöver det ingår det i uppdraget som enhetschef att du:  - Planerar, leder och följer upp verksamheten med fokus på kvalitet - Ansvarar för att verksamheten bedrivs inom budgeterade/ekonomiska ramar - Analyserar ekonomin fortlöpande och vid behov genomföra de anpassningar/åtgärder som krävs för att nå en ekonomi i balans - Medverkar och bidrar vid införandet av ICF/IBIC inom avdelningen. - Genom ett aktivt rehabiliteringsarbete medverkar till att hälsotalen hålls på en hög nivå och att sjuktalen därmed sjunker - Har ett arbetsmiljöansvar - Medverkar till att enheten arbetar utifrån uppsatta mål i verksamhetsplanen - Använder din kompetens och kreativitet för att bidra till en positiv utveckling för kommunen och genom din positiva inställning bidra till ett gott arbetsklimat inom förvaltningen - Har stor frihet att driva utvecklingen framåt i enheten Kvalifikationer Vi söker dig som har en examen från högskola – önskvärt med relevans för äldreomsorgen. Har du arbetat som ledarare ser vi det som en merit. Vi förutsätter att dina datakunskaper är av god kvalitet samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift. B-körkort krävs. Som person är du kommunikativ och tydlig samt har god förmåga att skapa dig en helhetssyn. Du är öppen och flexibel inför både utvecklingsmöjligheter och förändringar i verksamheten. Vidare är du en trygg och lyhörd ledare som på ett positivt sätt kan tillvarata och utveckla medarbetarnas kompetens och engagemang för att få dem mer delaktiga och engagerade i verksamheten. Utöver det är du ekonomiskt medveten och arbetar strukturerat.  Du är uthållig och prestigelös med en positiv grundattityd och du har lätt för att samarbeta. Känner du igen dig i beskrivningen och är redo för en ny utmaning ser vi fram emot din ansökan. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 11-09
Sök fler jobb liknande: lediga 2 enhetschefer till Västängsgården jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: 2 enhetschefer till Västängsgården

Enhetschef till hemvården
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Nu har du möjlighet till ett spännande och utvecklande arbete tillsammans med engagerade chefskollegor och omvårdnadspersonal inom hemvården i Glava/Sulvik. Enheten tillhör avdelning Hemvård, åtta chefskollegor ingår i avdelningen tillsammans med avdelningschef.  Som enhetschef inom hemvård stöttar du dina kollegor och arbetar aktivt för att utveckla såväl den egna enheten som verksamheten i sin helhet. Arbetsuppgifter Den mest grundläggandedelen i  uppdraget är att tillsammans med omvårdnadspersonalen ansvara för att brukarna får en god och kvalitativ vård och omsorg. Utöver det ingår det i uppdraget som enhetschef att du:  - Planerar, leder och följer upp verksamheten med fokus på kvalitet - Ansvarar för att verksamheten bedrivs inom budgeterade/ekonomiska ramar - Analyserar ekonomin fortlöpande och vid behov genomföra de anpassningar/åtgärder som krävs för att nå en ekonomi i balans - Medverkar och bidrar vid införandet av ICF/IBIC inom avdelningen. - Genom ett aktivt rehabiliteringsarbete medverkar till att hälsotalen hålls på en hög nivå och att sjuktalen därmed sjunker - Har ett arbetsmiljöansvar - Medverkar till att enheten arbetar utifrån uppsatta mål i verksamhetsplanen - Använder din kompetens och kreativitet för att bidra till en positiv utveckling för kommunen och genom din positiva inställning bidra till ett gott arbetsklimat inom förvaltningen - Har stor frihet att driva utvecklingen framåt i enheten Kvalifikationer Vi söker dig som har en examen från högskola – önskvärt med relevans för äldreomsorgen. Har du arbetat som ledarare ser vi det som en merit. Vi förutsätter att dina datakunskaper är av god kvalitet samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift. B-körkort krävs. Som person är du kommunikativ och tydlig samt har god förmåga att skapa dig en helhetssyn. Du är öppen och flexibel inför både utvecklingsmöjligheter och förändringar i verksamheten. Vidare är du en trygg och lyhörd ledare som på ett positivt sätt kan tillvarata och utveckla medarbetarnas kompetens och engagemang för att få dem mer delaktiga och engagerade i verksamheten. Utöver det är du ekonomiskt medveten och arbetar strukturerat.  Du är uthållig och prestigelös med en positiv grundattityd och du har lätt för att samarbeta. Känner du igen dig i beskrivningen och är redo för en ny utmaning ser vi fram emot din ansökan. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 11-14
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef till hemvården jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef till hemvården

Vik enhetschef, LSS
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. En av LSS teamet enhetschefer ska vara föräldraledig och vi söker nu en vikarie under hennes ledighet. Arbetsuppgifter Du erbjuds ett stimulerande och självständigt arbete med personal,- budget och verksamhetsansvar. Du ansvarar för att den operativa verksamheten leds enligt uppställda mål och givna ekonomiska ramar. En av dina viktiga roller blir att fortsätta arbetet med att motivera, utveckla och tillvarata medarbetarnas kompetens samt att skapa entusiasm och arbetsglädje. Du har ansvar för ca 30 medarbetare som är placerade på två korttidshem och två gruppbostäder. Som enhetschef inom LSS verksamheten sitter du centralt placerad i Arvika tillsammans med ett utvecklings och kvalitetsinriktat team. Kvalifikationer Du har en socionomutbildning eller annan liknade högskoleutbildning och du har arbetat några år inom funktionshinderverksamheten. Har du ledarerfarenhet och någon ledarutbildning är det meriterande. Som person vill vi att du ska vara kommunikativ, tydlig och engagerad och som kan motivera, utveckla och skapa arbetsglädje i arbetsgrupper. Du ska också vara lösningsfokuserad och målmedveten. Vi lägger stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 03-07
Sök fler jobb liknande: lediga Vik enhetschef, LSS jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vik enhetschef, LSS

Rektor/Biträdande rektor
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Beskrivning Vi söker en rektor/biträdande rektor till en kombinerad tjänst på skolorna Hagaskolan (rektor) och Jössefors skola (bitr. rektor). Den bitr. rektorsdelen utgör ca 20% av tjänsten. I uppdraget kommer även ansvar för modersmålsundervisning att ligga. Många pratar om framtiden - ta chansen och jobba med den! Arbetsuppgifter Som rektor/bitr.rektor har du ansvar enligt skollagen och läroplanen samt kommunalt chefsansvar. I arbetsuppgifterna ingår ansvar för: - Personal och arbetsmiljö. - Elevers måluppfyllelse och deras arbetsmiljö, samt elevhälsoarbetet och arbetet med elever i behov av särskilt stöd. - Verksamheten och dess arbete för elevers måluppfyllelse genom systematiskt kvalitetsarbete. - Budget och organisation. - Ansvar för modersmålsundervisningen Ledarrollen som rektor/bitr.rektor innebär att du ska ha förmåga att stimulera, engagera och motivera dina medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme. Kvalifikationer Du har lärarexamen, gärna med en lärarlegitimation. Erfarenhet av lärararbete är ett krav. Det är meriterande om du har ledarerfarenheter och någon form av ledarutbildning, gärna rektorsutbildning. Även annan utbildning som kan kopplas till rektors arbetsuppgifter och/eller arbete inom grundskola samt annan arbetslivserfarenhet med övergripande ansvar inom skola är meriterande. Som person har du en god förmåga att kommunicera digitalt samt hantera grundläggande digitala program. Din retoriska förmåga i tal och skrift är god. Du är en strategisk, samarbetsinriktad och relationsskapande ledare. I den här rollen är det också en fördel om du har en god analytiskt förmåga, är strukturerad och kreativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 05-09
Sök fler jobb liknande: lediga Rektor/Biträdande rektor jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rektor/Biträdande rektor

Verksamhetsutvecklare till Vård och omsorg
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Arbetsuppgifter Rollen som verksamhetsutvecklare innebär verksamhetsutveckling, uppföljning och kvalitetssäkring inom Vård och omsorg. Du ska ha ett verksamhetsövergripande fokus men också kommunen i stort. Bredden på uppdraget är stort och kvalificerat, från ledning av arbetsgrupper till ansvar för samarbetsprojekt inom kommunen samt med andra kommuner/samverkanspartners. Du kommer att ta fram rapporter, riktlinjer, rutiner och tjänsteutlåtande samt ta fram statistik. Du kommer att få en utmanande roll som innebär många kontakter med verksamheten, övrig verksamheter inom hela kommunen samt olika brukarorganisationer. Kvalifikationer Du har en relevant högskoleutbildning och gärna något inom projektledning. Du har en flerårig erfarenhet av att jobba i en politisk styrd organisation och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Vård och omsorg. Har du erfarenhet att verksamhetsutveckling, uppföljning och kvalitetssäkring är det också meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 08-09
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetsutvecklare till Vård och omsorg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetsutvecklare till Vård och omsorg

Enhetschef, hemvård
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. Arbetsuppgifter Du kommer att få ansvara för att det dagliga arbetet, i enheten inom avdelning Hemvård, utförs av god kvalité och i en god arbetsmiljö utifrån politiska beslut, aktuell verksamhetsplan samt lagstiftning. Du ansvarar för att säkerställa bemanning och schemaläggning och du är bra på att motivera dina medarbetare. Ditt ansvar är också att ha en balans i ekonomin och skapa en medvetenhet om resurserna hos medarbetarna. Vidare kommer du att driva och utveckla enheten men också vara med och utveckla hemvården i stort tillsammans med nio kollegor. Tillsammans med avdelningschefen utgör ni i hemvårdens ledningsgrupp. Kvalifikationer Du har en relevant högskoleutbildning och gärna en ledarutbildning. Du får gärna ha erfarenhet av vård och omsorgsarbete och då i ledande ställning. Som person är du entusiasmerande och skapar ett engagemang hos medarbetarna som främjar en hälsosam arbetsplats och du har ett nära ledarskap. Du är också kommunikativ, prestigelös och självgående med en förmåga att prioritera kunna fatta tydliga beslut, delegera och följa upp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 08-14
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef, hemvård jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef, hemvård

Enhetschef, personlig assistans
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare. En av LSS teamet enhetschefer ska flytta och vi söker nu en efterträdare. Arbetsuppgifter Du erbjuds ett stimulerande och självständigt arbete, inom personlig assistans/ledsagarservice/avlösarservice med personal,- budget och verksamhetsansvar. Du ansvarar för att den operativa verksamheten leds enligt uppställda mål och givna ekonomiska ramar. En av dina viktiga roller blir att fortsätta arbetet med att motivera, utveckla och tillvarata medarbetarnas kompetens samt att skapa entusiasm och arbetsglädje. Du har ansvar för ca 30 medarbetare samt 30 arvoderade. Som enhetschef inom LSS verksamheten sitter du centralt placerad i Arvika tillsammans med ett utvecklings och kvalitetsinriktat team. Kvalifikationer Du har en socionomutbildning eller annan liknade högskoleutbildning och du har arbetat några år inom vård och omsorgsarbete och gärna inom funktionshinderverksamheten. Har du ledarerfarenhet och någon ledarutbildning är det meriterande. Som person vill vi att du ska vara kommunikativ, tydlig och engagerad och som kan motivera, utveckla och skapa arbetsglädje i arbetsgrupper. Du ska också vara lösningsfokuserad och målmedveten. Vi lägger stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Företag: Arvika kommun, Chefer
Ort: Arvika
Publicerad : 09-25
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef, personlig assistans jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef, personlig assistans


Sök lediga jobb Arvika kommun, Chefer

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se