Avesta kommun, Skogsbo skola jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Avesta kommun, Skogsbo skola. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Avesta kommun, Skogsbo skola. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Pedagogiskt stöd till elever i förskoleklass- Avesta
- No, sv, ma-lärare år 1-3 Skogsbo skola- Avesta
- Vikarie i skola/fritidshem- Avesta
- Klasslärare och IKT-samordnare- Avesta
Mer beskrivning
Pedagogiskt stöd till elever i förskoleklassVi är målmedvetna â Något fantastiskt händer nu i Avesta! Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans â vill du vara med? Skogsbo rektorsområde består av två skolor, Klockarskolan och Skogsbo skola, som ligger strax utanför centrala Avesta. På skolorna arbetar vi aktivt med att skapa goda förutsättningar för lärande, genom att erbjuda en trygg lärandemiljö och undervisning av god kvalitet, såväl i skolan som på fritidshemmet. På varje skola har vi rastaktivister och rastvärdar, som är ansvariga för att skapa meningsfulla aktiviteter för eleverna samt ha tillsyn under rasterna. All undervisning på skolorna ska genomsyras av våra tre ledord: glädje, arbetsro och utmaningar, för att ge alla elever möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar ARBETSUPPGIFTER Du arbetar mot elever i förskoleklass som har särskilda behov, både under förskoleklasstid och under fritidstid. Du, tillsammans med lärare i förskoleklass, verkar för elevernas sociala utveckling samt kunskapsutveckling. Du fungerar som ett stöd för elever i undervisningssituationer samt i det sociala samspelet med kamrater. Viss dokumentation ingår i arbetsuppgifterna. KVALIFIKATIONER Det är avgörande att du har utbildning och erfarenhet av arbete med barn/elever i behov av särskilt stöd och därmed god kunskap om hur arbetet ska planeras och genomföras för att uppnå goda resultat. Erfarenhet av arbete med IBT är meriterande. I arbetet som pedagogiskt stöd är det viktigt att ha en god förståelse för hur elever tar till sig kunskap utifrån olika förutsättningar, samt att som pedagog kunna anpassa sitt agerande utifrån elevers behov. Det är av största vikt att du är i god fysisk form då arbetet inkluderar mycket rörelse, såsom deltagande i aktiviteter, bistå vid påklädning, vissa lyft m m. Du har god samarbetsförmåga, samt förmåga att skapa relationer, då arbetet kräver nära samarbete med elev, kollegor och vårdnadshavare. Du har erfarenhet av att dokumentera elevers lärande samt arbeta utifrån åtgärdsprogram eller motsvarande handlingsplaner. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Avesta kommun, Skogsbo skola
Ort: Avesta
Publicerad : 06-05
Sök fler jobb liknande: lediga Pedagogiskt stöd till elever i förskoleklass jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Pedagogiskt stöd till elever i förskoleklass
No, sv, ma-lärare år 1-3 Skogsbo skola
Vi är målmedvetna â Något fantastiskt händer nu i Avesta! Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans â vill du vara med? Avesta kommun siktar mot att bli en av de bästa skolkommunerna i regionen. Vi vill också vara i framkant när det gäller kvalitet och satsar därför bland annat på kompetensutveckling och kollegialt lärandet. Vi arbetar systematiskt och långsiktigt för att du som medarbetare ska ha ett hållbart arbetsliv och en god arbetsmiljö. Skogsbo rektorsområde består av två skolor Klockarskolan och Skogsbo skola, som ligger strax utanför centrala Avesta. . På Skogsbo rektorsområde strävar vi efter att ständigt öka meritvärdena genom att erbjuda en trygg lärandemiljö och undervisning av god kvalitet. Vi ser att mindre elevgrupper och kompetenta lärare är framgångsfaktorer. Våra lärare arbetar i arbetslag runt eleverna och på mellanstadiet undervisar lärarna i olika ämnen utifrån behörighet och intresse. Vi ser stora vinster med denna organisation, både ur ett elevperspektiv, där eleverna möts av kompetenta lärare, och ur lärarens arbetsmiljöperspektiv, då lärare får arbeta med färre ämnen och ges möjlighet till fördjupning. På skolorna arbetar vi aktivt med att skapa goda förutsättningar för lärande, att elever ska känna sig trygga och att trivas hos oss. På varje skola har vi rastaktivister och rastvärdar, som är ansvariga för att skapa meningsfulla aktiviteter för eleverna samt ha tillsyn under rasterna. All undervisning på skolorna ska genomsyras av våra tre ledord: glädje, arbetsro och utmaningar, för att ge alla elever möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. ARBETSUPPGIFTER Denna tjänst innebär undervisning i NO i år 1, svenska och matematik i år 1-3. Du ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera undervisning i enlighet med Lgr11 och övriga styrdokument. Du ansvar även för att samverka med kollegor, elever, vårdnadshavare och andra relevanta aktörer för att skapa en trygg och utvecklande miljö för eleverna. I arbetsuppgifterna ingår planering, genomförande och utvärdering av undervisning såväl enskilt som i samarbete med arbetslag och andra kollegor. En viktig del i arbetet är att systematiskt följa elevernas kunskapsutveckling. Du arbetar enligt gällande rutiner för individuella utvecklingsplaner och skriftliga omdömen. Du verkar för att skapa en klassrumssituation där alla elever kan lyckas utifrån sina förutsättningar. Undervisningen sker i helklass, halvklass, samt i förekommande fall med mindre grupper av elever. I samråd med elevhälsoteamet arbetar du även för att relevanta åtgärder sätts in för elever i behov av ytterligare stöd. Du ansvarar för att skapa och upprätthålla goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förmågan att leda och motivera elever samt skapa en trygg och lärorik undervisningssituation, med engagerade och delaktiga elever. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlighet och struktur. För att arbetet ska vara framgångsrikt behöver du ha en god samarbetsförmåga och vara relationsskapande, då goda relationer med såväl elever, vårdnadshavare som kollegor är grundläggande för arbetet. Du har ett stort intresse för att utveckla din undervisning och har förmåga att anpassa din undervisning utifrån resultat, utvärderingar och den enskilda elevens behov. För att detta ska uppnås behöver du ha en god förståelse för hur olika elever tar till sig kunskap och ha förmågan anpassa ditt sätt att undervisa på såväl grupp- som individnivå. Arbetsuppgifterna som lärare förutsätter att du besitter en personlig mognad och en förmåga att skilja på det personliga och professionella. Du behöver även vara stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer, samt flexibel och ha lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Det innebär att du har en god förmåga att hantera situationer då oroligheter bland elever uppstår, även i större elevgrupper. Du förstår vikten av att arbeta mot skolans övergripande mål och följa uppsatta rutiner, riktlinjer och beslut och arbetar lojalt för verksamhetens bästa. Lärarlegitimation är ett krav för anställning, om kvalifikationen ej uppfylls kan dock kandidat med annan relevant högskoleutbildning anställas. Erfarenhet av arbete i arbetslag samt av undervisning är meriterande. Vi ser också gärna att du har kunskap och erfarenhet av arbete med Officeprogrammen då dessa används frekvent i arbetet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Avesta kommun, Skogsbo skola
Ort: Avesta
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga No, sv, ma-lärare år 1-3 Skogsbo skola jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: No, sv, ma-lärare år 1-3 Skogsbo skola
Vikarie i skola/fritidshem
Något fantastiskt händer nu i Avesta! Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör den tillsammans â vill du vara med? Skogsbo rektorsområde består av två skolor, Klockarskolan och Skogsbo skola, som ligger strax utanför centrala Avesta. På skolorna arbetar vi aktivt med att skapa goda förutsättningar för lärande, genom att erbjuda en trygg lärandemiljö och undervisning av god kvalitet, såväl i skolan som på fritidshemmet. På varje skola har vi rastaktivister och rastvärdar, som är ansvariga för att skapa meningsfulla aktiviteter för eleverna samt ha tillsyn under rasterna. All undervisning på skolorna ska genomsyras av våra tre ledord: glädje, arbetsro och utmaningar, för att ge alla elever möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är en delad tjänst, där 50 % innebär arbete på fritidshemmet och 50 % innebär vikariat i skolan. Du ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera undervisning på fritids i enlighet med Lgr11 och övriga styrdokument. I skolan ansvarar du för att genomföra undervisning utifrån en given planering. Du ansvar även för att samverka med kollegor, elever, vårdnadshavare och andra relevanta aktörer för att skapa en trygg och utvecklande miljö för eleverna. I arbetsuppgifterna ingår planering, genomförande och utvärdering av undervisning på fritids, såväl enskilt, som i samarbete med arbetslaget och andra kollegor. Exempel på undervisning på fritidshemmet kan vara skapande, utforskande eller fysiska aktiviteter såväl utomhus som inomhus. Genom undervisningen på fritidshemmet ges eleverna möjligheter att lära på andra sätt än i skolan, och att tillämpa kunskaper i praktiken. Att arbeta för elevers sociala utveckling är ett fokusområde på fritidshemmen. Eftersom arbetsuppgifterna ofta består av ett aktivt deltagande i de aktiviteter som organiseras, bör du vara i god fysisk form. Under skoltid vikarierar du för lärare som är frånvarande, genomför undervisning i år 1-6. Exempel på andra arbetsuppgifter är att vara rastvärd, ansvara för att stötta individer/grupper av elever i klassrumssituationen. Du ansvarar för att skapa och upprätthålla goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förmågan att leda och motivera, samt skapa en trygg och lärorik miljö med delaktiga elever både i klassrummet och på fritidshemmet. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlighet, struktur och initiativtagande, samt en förmåga att entusiasmera elever till att delta i aktiviteter. För att arbetet ska vara framgångsrikt behöver du ha en god samarbetsförmåga och vara relationsskapande, då goda relationer med såväl elever, vårdnadshavare som kollegor är grundläggande för arbetet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du besitter en personlig mognad och en förmåga att skilja på det personliga och professionella. Du behöver även vara stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer. Du förstår vikten av att arbeta mot skolans och fritidshemmets övergripande mål och följa uppsatta rutiner, riktlinjer och beslut. Du arbetar lojalt för verksamhetens bästa genom att du har en helhetssyn på verksamheten. Förmågan att snabbt ställa om till nya förutsättningar är en viktig egenskap för att kunna vara vikarie i olika ämnen och olika årskurser Lärare i fritidshemsexamen, fritidspedagogexamen eller annan pedagogisk utbildning är meriterande. Det är av stor betydelse att du har erfarenhet av arbete i arbetslag samt av undervisning som lärare i skolan och på fritids. Du behöver även ha en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt vara i en god fysisk form då arbetsuppgifterna ofta består av ett aktivt deltagande i aktiviteter, både inne och utomhus, i samspel med eleverna. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Avesta kommun, Skogsbo skola
Ort: Avesta
Publicerad : 10-19
Sök fler jobb liknande: lediga Vikarie i skola/fritidshem jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vikarie i skola/fritidshem
Klasslärare och IKT-samordnare
Något fantastiskt händer nu i Avesta! Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör den tillsammans â vill du vara med? Avesta kommun siktar mot att bli en av de bästa skolkommunerna i regionen. Vi vill också vara i framkant när det gäller kvalitet och satsar därför bland annat på kompetensutveckling och kollegialt lärandet. Vi arbetar systematiskt och långsiktigt för att du som medarbetare ska ha ett hållbart arbetsliv och en god arbetsmiljö. Skogsbo rektorsområde består av två skolor, Klockarskolan och Skogsbo skola, som ligger strax utanför centrala Avesta. På Skogsbo rektorsområde strävar vi efter att ständigt öka meritvärdena genom att erbjuda en trygg lärandemiljö och undervisning av god kvalitet. Vi ser att mindre elevgrupper och kompetenta lärare är framgångsfaktorer. Våra lärare arbetar i arbetslag runt eleverna och på mellanstadiet undervisar lärarna i olika ämnen utifrån behörighet och intresse. Vi ser stora vinster med denna organisation, både ur ett elevperspektiv, där eleverna möts av kompetenta lärare, och ur lärarens arbetsmiljöperspektiv, då lärare får arbeta med färre ämnen och ges möjlighet till fördjupning. På skolorna arbetar vi aktivt med att skapa goda förutsättningar för lärande, att elever ska känna sig trygga och att trivas hos oss. På varje skola har vi rastaktivister och rastvärdar, som är ansvariga för att skapa meningsfulla aktiviteter för eleverna samt ha tillsyn under rasterna. All undervisning på skolorna ska genomsyras av våra tre ledord: glädje, arbetsro och utmaningar, för att ge alla elever möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. ARBETSUPPGIFTER Som klasslärare ansvarar du för att planera, genomföra och utvärdera undervisning i enlighet med Lgr11 och övriga styrdokument. Du ansvar även för att samverka med kollegor, elever, vårdnadshavare och andra relevanta aktörer för att skapa en trygg och utvecklande miljö för eleverna. I arbetsuppgifterna ingår planering, genomförande och utvärdering av undervisningen i matematik, engelska och NO såväl enskilt som i samarbete med arbetslag och andra kollegor. En viktig del i arbetet är att systematiskt följa elevernas kunskapsutveckling. Du arbetar enligt gällande rutiner för individuella utvecklingsplaner och skriftliga omdömen. Du verkar för att skapa en klassrumssituation där alla elever kan lyckas utifrån sina förutsättningar. I samråd med elevhälsoteamet arbetar du även för att relevanta åtgärder sätts in för elever i behov av ytterligare stöd. Du ansvarar för att skapa och upprätthålla goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Som IKT samordnare ansvarar du för att tillsammans med rektor leda skolans utvecklingsarbete gällande digitalisering. Du är skolans kontakt mot grundskolans IKT-samordnare och är skolans representant i kommunala IKT-sammanhang. Årligen upprättar du, tillsammans med rektor, en lokal IKT-plan. Du förväntas ha en god överblick över skolans datorpark. Tillsammans med rektor och skoladministratör administrera du Pingpong. Med lämpliga arbetslag är du skolans spjutspets avseende användandet av Pingpong i undervisningen. Du ansvarar för att implementera programmering i undervisningen. Du stöttar och handleder kollegor vid behov gällande Pingpong, programmering och andra frågor som rör IKT i undervisningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förmågan att leda och motivera elever samt skapa en trygg och lärorik klassrumssituation, med engagerade och delaktiga elever. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlighet och struktur. För att arbetet ska vara framgångsrikt behöver du ha en god samarbetsförmåga och vara relationsskapande, då goda relationer med såväl elever, vårdnadshavare som kollegor är grundläggande för arbetet. Du behöver ha förmåga att anpassa din undervisning utifrån resultat, utvärderingar och den enskilda elevens behov. För att detta ska uppnås behöver du ha en god förståelse för hur olika elever tar till sig kunskap och ha förmågan anpassa ditt sätt att undervisa på såväl grupp- som individnivå. Arbetsuppgifterna förutsätter att du besitter en personlig mognad och en förmåga att skilja på det personliga och professionella. Du behöver även vara stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer, samt flexibel och ha lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Du förstår vikten av att arbeta mot skolans övergripande mål och följa uppsatta rutiner, riktlinjer och beslut och arbetar lojalt för verksamhetens bästa. Lärarlegitimation med behörighet i matematik, NO, engelska är ett krav för anställning. Du ska även besitta gedigna kunskaper och erfarenhet av IKT som verktyg i undervisningen. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Avesta kommun, Skogsbo skola
Ort: Avesta
Publicerad : 11-01
Sök fler jobb liknande: lediga Klasslärare och IKT-samordnare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Klasslärare och IKT-samordnare
Söka jobb tips