BF Mogen barnvakt sökes till Upplands Väsby! jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: BF Mogen barnvakt sökes till Upplands Väsby!. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: BF Mogen barnvakt sökes till Upplands Väsby. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Tysktalande Redovisningsekonom- Stockholm
- Beckombergaskolan söker speciallärare/specialpedagog- Stockholm
- Elevassistent- Stockholm
- BVC-sjuksköterska- Södertälje
- Lärare i naturbruksämnen 80%- Stockholm
- Administrativ chef- Huddinge
- Personlig assistent till kvinna på södermalm- extrajobb vid behov- Stockholm
- Bygglovshandläggare med sakansvar- Stockholm
- 13695 Personlig assistent till 35-årig kille i Danderyd- Danderyd
- Post-doc in cognitive neuroimaging- Stockholm
Mer beskrivning
Tysktalande RedovisningsekonomAmendo AB Om Amendo Redovisningsekonom med bra tyska kunskaper sökes till ett internationellt företag i Stockholm City. Detta är ett konsultuppdrag på minst 12 månader med start omgående. Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och bemanning med en tydlig inriktning mot Bank & Finans, Försäkring och Ekonomi. Amendo arbetar dagligen med kundnära, skräddarsydda bemannings- och rekryteringslösningar. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Malmö och Göteborg. Idag är vi ca 150 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas.Som konsult på Amendo arbetar du hos någon av våra välrenommerade kunder med uppdrag som varierar i längd men som alltid genomförs i ett professionellt och trevligt gäng. Om företaget Vi söker en erfaren redovisningsekonom som är ytterst ansvarig för administrationsgruppen och finansiella tjänster i företaget. Detta är ett uppdrag under ett föräldravikariat på cirka 12-14 månader. Arbetsuppgifterna omfattar all fakturering, bokföring samt ett nära samarbete med finansavdelningen i Tyskland. Du skall också sammanställa och leverera rapporter till VD:n för verksamheten i Sverige och till Tyskland. Du har även huvudansvaret för alla administrativa uppgifter som t. ex. beställningar, bokningar och avstämningar. Det är meriterande om man har goda kunskaper i tyska i tal och skrift. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter: ⢠Upprätta och avge årsbokslut & års- och periodbudget ⢠Upprätta och avge inkomstdeklarationer ⢠Upprätthålla kontakt med revisorer och experter avseende ekonomiarbete ⢠Upprätta och avge månadsavstämningar till VD samt till Frankrike och Tyskland ⢠Upprätta och avge skattedeklarationer/periodiska sammanställningar ⢠Upprätta och avge koncernavstämningar ⢠Back-up för fakturering, löpande bokföring, skadebetalningar, klientöverföringar, inkassoärenden och lönehantering. ⢠Ansvarig för att skapa en god struktur på ekonomiavdelningen och för en back-up organisation ⢠Personalansvar för 1-2 pers ⢠Ansvarig för kontakten med företagsbanken ⢠Ansvarig för cash management Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är en självständig redovisningsekonom med inriktning mot redovisning med 4-5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har en högskoleutbildning med inriktning mot företagsekonomi (redovisning/finansiering) eller motsvarande, eller erfarenhet av att strukturerat arbeta som redovisningsekonom och internationell rapportering. Du har hög social kompetens och förmåga att driva en ekonomiavdelning på ett strukturerat sätt. Ekonomiavdelning arbetar med en back up organisation och det är av vikt att du har erfarenhet av det löpande arbetet inom en ekonomifunktion. Eventuella frågor ställs till Konsultchef Peder Malmström på nummer 08-545 653 40. Du söker tjänsten på www.amendo.se. Vi kommer att intervjua kandidater löpande och ser därför gärna att du skickar in din ansökan snarast. Frågor och kontakt Du är välkommen att ansöka omgående, vi träffar lämpliga kandidater löpande.
Företag: Amendo AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Tysktalande Redovisningsekonom jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Tysktalande Redovisningsekonom
Beckombergaskolan söker speciallärare/specialpedagog
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Beckombergaskolan Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Beckombergaskolan ligger i det nybyggda området Beckomberga. Skolan har from hösten 2013 ca 500 elever i grundskola F-6. Skolans vision: Beckombergaskolan ska vara en skola - där vi lär oss mycket - där vi känner oss trygga - där vi är lika viktiga men inte lika 1 plats(er).Du ska arbeta med elever i behov av särskilt stöd i vår studio/lilla undervisningsgrupp åk 1-3. Undervisningen för eleven i våra studios sker del eller hela dagen allt utifrån elevens behov. Undervisning, handledning, täta kontakter med föräldrar och lärare ingår i det dagliga arbetet. Du ska arbeta för ett inkluderande arbetssätt. Som speciallärare/specialpedagog ska du ha god kunskap och erfarenhet av läs/skrivinlärning och grundläggande matematikinlärning. Du ska ha erfarenhet och känna dig trygg med att att bland annat skriva åtgärdsprogram och pedagogiska kartläggningar. Arbetet kräver god förmåga att dokumentera elevernas kunskapsutveckling. Det krävs också god förmåga att samarbeta med vårdnadshavare, kollegor och skolledning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Vi söker dig som är grundskollärare i botten och vidareutbildad till speciallärare/specialpedagog. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Rektor Bitte Enquist Lundmark,08 508 42 801 Tillträde: 2013-08-12.
Företag: Stockholms stad; Beckombergaskolan
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Beckombergaskolan söker speciallärare/specialpedagog jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Beckombergaskolan söker speciallärare/specialpedagog
Elevassistent
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Kärrtorps gymnasium Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Kärrtorps gymnasium har ca 1200 elever och ca 110 anställda varav ca 80 lärare. Skolan erbjuder programmen SA, EK, NA, NASA,ES,SA-media samt språkintroduktion. Skolan är belägen i söderförorten Kärrtorp ett stenkast från tunnelbanan. 1 plats(er).Kärrtorps gymnasium söker en elevassistent till elever som är i behov av stöd med studierna. Eleverna behöver hjälp med planering och struktur av studierna. Som elevasssitent är det tänkt att du ska fungera som en länk mellan eleverna och dess lärare. Vi söker dig med kunskaper och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. vi vill att du som person är en engagerad och stabil samt har ett flexibelt förhållningssätt. Du kommer att tillhöra skolans elevhälsoteam och där främst arbeta nära samman med skolans specialpedagog. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tidsbegränsad. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Du kan vara utbildad fritidsledare, fritidspedagog, barnskötare/ungdosmledare eller har motsvarande kunskaper. Varaktighet: 6 månader eller längre. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Rektor Göran Nilsson,08-50832503 Kerstin Karlernäs Schultz, Kurator, 08-50832518, 076-1232518 Tillträde: 2013-08-21.
Företag: Stockholms stad; Kärrtorps gymnasium
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Elevassistent jobb, Elevassistent Stockholm, Elevassistent Stockholms stad; Kärrtorps gymnasium
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Elevassistent
BVC-sjuksköterska
Luna barnavårdscentral, Södertälje Luna barnavårdcentral som är en verksamhet inom Luna vårdcentral, ligger mitt i Södertälje på 10 minuters promenadavstånd från Södertälje central, pendeltågets ändstation. En av våra kollegor går i pension i höst och därför söker vi dig som har intresse av förebyggande barnhälsovård och rätt bakgrund för tjänsten. Här blir du en av fem BVC-sjuksköterskor, som i trevliga lokaler får arbeta i ett eget område beläget i Södertälje. Arbetet är självständigt med uppgifter sedvanligt förekommande på Barnavårdcentral. Arbetsuppgifter: Sedvanliga för BVC-sjuksköterska. Kvalifikationer: Leg sjuksköterska med adekvat vidareutbildning Personliga egenskaper: Övrig information: Förmåner Flexibel arbetstid Subventionerad friskvård Individuell kompetensplan Rikskuponger Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen âAnsök härâ. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Stockholms Läns Sjukvårdsområde
Ort: Södertälje
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga BVC-sjuksköterska jobb, BVC-sjuksköterska Södertälje, BVC-sjuksköterska Stockholms Läns Sjukvårdsområde
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: BVC-sjuksköterska
Lärare i naturbruksämnen 80%
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Spånga gymnasium Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Spånga gymnasium erbjuder Naturbruksprogrammet och Yrkesintroduktion med inriktning mot djur. Kärnan i verksamheten är vårt unika djurhus med mer än 1000 djur fördelade på över 100 arter. I anläggningen finns bl a en tropikavdelning, ladugård och ett 32 000 liter stort akvarium. Vi söker nu en lärare i naturbruksämnen till vår Yrkesintroduktion. I tjänsten ingår undervisning i programgemensammakurser som Naturbruk, Sällskapsdjur, Djurens biologi, Djurhållning samt Djuren i naturbruket. Undervisningen sker i mindre grupper, där det är av vikt att utgå från varje elevs förkunskaper och förutsättningar. Därför är dokumenterad vana av arbete med elever i behov av särskilt stöd meriterande. I tjänsten ingår även mentorskap. I undervisningen strävar vi efter att så långt som möjligt integrera olika kunskapsfält och att samarbeta kring elevernas kunskapsutveckling som helhet. En viktig utgångspunkt är vårt djurhus och de kunskaper och färdigheter eleverna behöver utveckla som djurvårdare. Tillsammans med övriga lärare inom programmet kommer du även att ansvara för gemensam planering av undervisningen och utveckling av programmet. Tjänsten tillsätts under förutsättning av att den ej behöver tas i anspråk av i staden redan anställd personal. Kollektivavtal finns 1 plats(er).Undervisning i programgemensamma kurser i mindre grupper, där det är av vikt att utgå från varje elevs förkunskaper och förutsättningar. I tjänsten ingår mentorskap. Naturbrukslärare där dokumenterad vana av arbete med elever i behov av särskilt stöd är meriterande. Löneform: Månadslön. Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Varaktighet: Tillsvidare. Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. Tjänsten tillsättes under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i staden redan anställd personal. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Rektor Urban Vikström,08-50841310 Tillträde: 2013-08-13. 2013-08-13.
Företag: Stockholms stad; Spånga gymnasium
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i naturbruksämnen 80% jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i naturbruksämnen 80%
Administrativ chef
Diarienr. 514/1.6.1/2013 Södertörns högskola är ett dynamiskt lärosäte med unik profil. Vi bedriver forskning och utbildning inom humaniora, samhällsvetenskap, naturvetenskap, teknik och utbildningsvetenskap. Sedan starten har vi byggt upp en struktur med hög akademisk kvalitet och stark koppling mellan grundutbildning och forskning. Här finns idag 13 000 studenter och 840 anställda. Högskolan har sitt campus i en kunskapsintensiv och expansiv miljö i Flemingsberg i södra Stockholm. Vi eftersträvar att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi söker nu Administrativ chef till Institutionen för samhällsvetenskaper Institutionen för samhällsvetenskaper är sedan 1 januari 2013 en av fyra institutioner vid Södertörns högskola. Institutionen har cirka 170 anställda. Den omfattar ämnena Företagsekonomi, Journalistik, Nationalekonomi, Offentlig Rätt, Psykologi, Socialt Arbete, Sociologi, Statsvetenskap samt centrumbildningarna EnterForum, Förvaltningsakademin och SCOHOST. Institutionen är också hemvist för ett stort antal utbildningsprogram. Vid institutionen bedrivs också en omfattande forskningsverksamhet, inklusive forskarutbildning, och det finns ett antal samverkansfunktioner. Som administrativ chef ingår du i institutionens strategiska och operativa ledning tillsammans med prefekt, proprefekt och de fyra avdelningsföreståndarna. Du kommer att ha personalansvar för drygt tjugo anställda inom institutions- och utbildningsadministration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Som administrativ chef ansvarar du för att utveckla och organisera institutionens administration på ett sätt som stöder institutionens verksamhetsmål och strategiska mål. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att ⢠Leda och fördela arbetet för teknisk-administrativ personal vid institutionen ⢠Genomföra löne- samt planerings- och utvärderingssamtal med institutionens teknisk-administrativa personal ⢠Tillgodose administrationens behov av information och kompetensutveckling ⢠Tillsammans med de akademiska avdelningsföreståndarna utarbeta rutiner för och organisera handläggningen av studentärenden ⢠Utarbeta rutiner för och ansvara för institutionens arkivering ⢠Ansvara för utveckling och samordning av institutionens externa och interna webbplatser ⢠I samarbete med prefekten ansvara för rekryteringen av teknisk-administrativa personal ⢠Handläggning av diverse ärenden av kvalificerad art Du har ⢠Akademisk examen och/eller dokumenterad yrkeserfarenhet inom för arbetsuppgifterna relevanta områden ⢠Dokumenterad, väl vitsordad erfarenhet av arbetsledning innebärande personalansvar ⢠Dokumenterad mångårig erfarenhet av administrativt arbete inom universitets- och högskolesektorn ⢠Dokumenterad vana vid verksamhetsplanering och ekonomisk analys ⢠Dokumenterat god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift ⢠Goda kunskaper om universitets- och högskolesektorn ⢠Särskild vikt läggs vid personliga egenskaper såsom samarbets-, kommunikativ och analytisk förmåga, ledaregenskaper samt administrativ skicklighet. Goda kunskaper i främmande språk är också meriterande. Anställningen Anställningen omfattar heltid tillsvidare med tillträde 2013-10-01. Ytterligare upplysningar Prefekt Hans E. Andersson, e-post: hans.andersson@sh.se Proprefekt Ann-Sofie Köping, e-post: ann.sofie.koping@sh.se Personalhandläggare Catarina Lindgren, tel: 08-608 40 48 v. 30 och 31. Övriga veckor kontakta Personalavdelningen 08-608 40 00. e-post: catarina.lindgren@sh.se Bifoga sedvanliga handlingar. Vi vill ha din ansökan senast den 25 augusti 2013. Välkommen med din ansökan. För att få mer information om anställningen och för ansökan via högskolans webbplats var vänlig klicka på länken 'ansökan via extern webbplats'
Företag: Södertörns högskola
Ort: Huddinge
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ chef jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ chef
Personlig assistent till kvinna på södermalm- extrajobb vid behov
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Söker nu en vikarie som kan hoppa in då någon av mina personliga assistenter plötsligt blir sjuk.Viktigt är att du trivs med dig själv. Vidare att du är smidig och lösningsorienterad. Rök- och snusfri. Är en rullstolsburen och yrkesarbetande kattmatte som lever ett liv som är värt att leva för mig. Söker nu alltså en vikarie, så att jag kan fortsätta med det även vid plötsliga sjukdomsfall bland mina assistenter. Välkommen med din ansökan! Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund. Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Kontaktperson: Emma Bjurbäck/Anna Gustafsson Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga. Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Företag: Humana Assistans AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent till kvinna på södermalm- extrajobb vid behov jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent till kvinna på södermalm- extrajobb vid behov
Bygglovshandläggare med sakansvar
Stockholms Stad Stadsbyggnadskontoret Bygglov Småhus Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Vill du arbeta som sakansvarig handläggare på bygglovsavdelningens småhussektion? Sektion småhus ansvarar för handläggning av lov- och tillsynsärenden som rör en- och tvåbostadshus (villor, parhus, radhus etc.) i hela Stockholm. Vi är 16 personer och jobbar i två team. Varje team består av en koordinator, lovhandläggare och inspektörer. Bygglovsavdelningen består av fyra sektioner om totalt 80 personer. Utöver specialistsektionerna Flerbostadshus, Verksamheter och Småhus som huvudsakligen handlägger ärenden finns en Rådgivningssektion med främsta uppgift att ge information och rådgivning inför bygglov och anmälan. 1 plats(er).Som handläggare arbetar du med handläggning av alla sorters bygglov som rör småhus, med tonvikt på tyngre ärenden. I sakansvarsrollen ingår bland annat att biträda sektionschefen vid rekrytering och introduktion av nya medarbetare, att träffa större byggherrar inför bygglovsansökan och att företräda sektionen externt. Dessutom har du ansvar för att stödja handläggarna i handläggningen, fånga upp behov av rutiner och riktlinjer för verksamheten och att tillsammans med övriga sakansvariga på avdelningen bidra till verksamhetsutvecklingen. Arbetet innebär många kontakter både internt samt med bygglovssökande, medborgare, andra förvaltningar och politiker. Du har förmåga att snabbt komma till beslut trots ibland svåra avvägningar, och kan arbeta strukturerat även vid hög arbetsbelastning. Du tycker om att kommunicera med människor och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du har mycket god kunskap om plan- och bygglagstiftningen och gällande rättspraxis, och har förmåga att motivera ställningstaganden på ett lättfattligt men rättssäkert sätt, både muntligt och skriftligt. Som person är du utåtriktad och duktig på att samarbeta med andra. Du trivs med ett arbete i högt tempo med många kontakter och kontinuerlig utveckling. Som del av en modern myndighet är det särskilt viktigt att du uppfattas som aktiv, tillgänglig och trovärdig. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Vi söker dig som har högskoleexamen eller annan relevant utbildning och med flerårig erfarenhet av att handlägga bygglov. Det är en merit om du har erfarenhet av ärendehandläggning âfrån ax till limpaâ, alltså från lovbeslut till slutbesked enligt den nya plan- och bygglagen. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: sektionschef Mats Kager,08-50826472 Bertil Lindqvist, SACO, 08-508 27211 (facklig) Björn Sigurd, VISION, 08-508 28 164 (facklig) Tillträde: 2013-11-01.
Företag: Stockholms stad; Bygglov Småhus
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Bygglovshandläggare med sakansvar jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Bygglovshandläggare med sakansvar
13695 Personlig assistent till 35-årig kille i Danderyd
Arbetsuppgifter Som personlig assistent är det din uppgift att vara kundens förlängda arm i livets alla situationer och assistera honom i olika personliga moment. Du bör vara i ungefär samma ålder eller något yngre. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vad som finns på agendan för dagen samt dina unika egenskaper/kunskaper. Det kan handla om att kunden har ärenden att uträtta, åka in till stan för att fika, eller bara vara hemma och ta det lugnt. Kvalifikationer Det viktigaste är att du är intresserad av att lära dig människor. Du måste vara öppen för nya intryck och vara nyfiken. Du ska kunna se och bedöma olika situationer fort och kreativt. Du måste kunna ta emot kritik och våga ge kritik. En bra och ärlig kommunikation är mycket viktig. Kunden är i regel mycket social och pratglad, så det är bra om du kan avspegla dessa egenskaper, men det är även viktigt att du är flexibel och lyhörd och kan känna av om kunden vill vara ifred eller ha sällskap. Det är ett plus om du kan tänka dig att ha detta uppdrag under en längre period då kontinuitet är viktigt för kundens skull. Eftersom kunden i fråga kommuicerar med hjälp av talapparat och dator är det viktigt att du kan läsa och förstå svenska språket mycket väl. Fler viktiga egenskaper innefattar bl.a. att du är ansvarsfull, pålitlig, glad, positiv samt att du är karismatisk. Arbetstid Arbetstiden är förlagd på ett rullande schema med pass mellan 8-17 respektive 17-08. Tjänsten är på ca. 80% . Lön Timlön enligt kollektivavtal PASS-KFS Ansökan Ansökan skickas via länk nedan. Referens: 13695 Välkommen med din ansökan! Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Företag: Särnmark Assistans AB
Ort: Danderyd
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga 13695 Personlig assistent till 35-årig kille i Danderyd jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: 13695 Personlig assistent till 35-årig kille i Danderyd
Post-doc in cognitive neuroimaging
Karolinska Institutet Division Karolinska Institutet, Womenâs and Childrenâs Health. Center of Neurodevelopmental Disorders at Karolinska Institutet (KIND  -  www.ki.se/kind). KIND is a competence center for research, development and education within the area of developmental psychopathology. The center is established in collaboration between Karolinska Institutet and Stockholm County Council, and aims at improving clinical practice, generating basic research, and spreading new knowledge to stakeholders. The Roots of Autism Twin Study Sweden (RATSS) is a frontline research project within KIND, focusing on monozygotic twins being discordant for autism spectrum disorder and other neurodevelopmental disorders, e.g. ADHD. For the first time ever, twins are examined on multiple levels, among them functional and structural neuroimaging using MRI. Scanning is performed in the Karolinska Institutet MR Research Center, using a 3 Tesla MR scanner (GE MR750), and more than 45 pairs have now been examined. Duties As a post-doc, you will be mainly responsible for the acquisition and analyses of the multimodal neuroimaging data. This includes DTI, resting-state fMRI and structural T1, to be combined according to a brain connectome approach. This work will be done in close collaboration with the department of Clinical Neuroscience. The position also includes several other responsibilities, e.g. coordination of the neuroimaging works at KIND, involvement in international collaborations, administrative tasks, grant application and article writing. Entry requirements A person is eligible for a postdoc position if he or she has obtained a PhD no more than seven years before the last date of employment as postdoc. To qualify, the applicant must hold a doctorâs degree or a foreign qualification deemed equivalent to a doctorate. Applicants who have completed their degree no more than three years before the last date for applications should be given priority. Candidates who have completed their degree earlier than this should receive equal priority if special grounds exist. The applicant should have a PhD (e.g. in psychology) and a profound experience in human cognitive neuroimaging. Education in mathematics and/or physics, interest in neuroscience and experience in multimodal imaging is preferred. The applicant should also be able to independently perform MR-scans (if not, Karolinska Institutet provides a MR driving license) and to analyze the data. Documented independent research and scientific drive is meriting. Good collaborative skills and handling of children/teenagers with neurodevelopmental disorders are also required. Application process An employment application must contain the following documents in English or Swedish: - A complete curriculum vitae, including date of the thesis defence, title of the thesis, previous academic positions, academic title, current position, academic distinctions, and committee work - A complete list of publications - A summary of current work (no more than one page) - Verifications for crediting of illness, military service, work for labour unions or student organisations, parental leave or similar circumstances - Verification from the thesis defence committee or the equivalent (only if the thesis defence is scheduled within three months after the application deadline) The application is to be submitted on the NetRecruiter system.
Företag: Karolinska Institutet, Institutionen för kvinnors och barns hälsa
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Post-doc in cognitive neuroimaging jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Post-doc in cognitive neuroimaging
Söka jobb tips