BI utvecklare Stockholm jobb - lediga jobb

BI utvecklare  Stockholm jobb BI utvecklare Stockholm jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: BI utvecklare Stockholm. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: BI utvecklare Stockholm. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Tekniker för skylifts i Stockholm- Järfälla

  2. Produktchef, lastbil- Stockholm

  3. Maskinoperatör till chokladfabrik- Upplands Väsby

  4. Administratör till Österskärsskolan- Österåker

  5. MEDCURA SÖKER EN ERFAREN ALLMÄNSPECIALIST TILL HANDENS VÅRDCENTRAL- Stockholm

  6. Fritidspedagog/lärare mot fritidshem sökes till Eiraskolan- Stockholm

  7. Site Reliability Engineer - Platform Team to Soundtrack Your Brand- Stockholm

  8. MEDCURA SÖKER EN ALLMÄNSPECIALIST TILL UPPDRAG PÅ BOLLMORA VC HÖSTEN 2018- Stockholm

  9. Presalesansvarig, buss- Stockholm

  10. PEDAGOGISK LÄRARE INOM DATATEKNIK/INBYGGDA SYSTEM- Stockholm


Mer beskrivning

Tekniker för skylifts i Stockholm
Vi söker just nu nästa nyckelspelare för service av olika modeller av JLG:s liftar! - Företaget är en ledande designer och tillverkare av arbetsplattformar och man hittar JLG:s produkter och personal över hela världen. De ser sig själva som mer än bara ett tillverkningsföretag och sätter stort fokus även på oöverträffad utbildning och service. - JLG är placerade på Enköpingsvägen 150, Järfälla. Det är endast en restid på totalt 34 minuter från Stockholm med tåg till Kallhäll och en busstur på 2 stationer. Läs mer här: https://www.jlg.com/en Vi vill erbjuda dig • JLG erbjuder dig en modern arbetsplats med trevliga och hjälpsamma kollegor. Mottot är att ta det lugnt och inte stressa fram problem, lunch och fikaraster sker gemensamt för en ökad sammanhållning. Arbetsplatser erbjuder dig även utvecklingsmöjligheter då det finns ett flertal olika interna områden man kan stäva mot. • Vi vill gärna att även du som inte bor i Stockholm ska känna dig manad att söka! Därför erbjuder vi dig hjälp att hitta boende och vi kan även stå för vissa boendekostnader samt andra flyttrelaterade kostnader i samband med anställning hos oss. Vi erbjuder dig även följande: • Kollektivavtal • Pension • Friskvård • Dedikerad konsultchef Personliga egenskaper Som person är du ansvarstagande. Du trivs att arbeta med kollegor. Du är lyhörd och tar åt dig av dina kollegor med längre erfarenhet. Du är även noggrann, flexibel och självgående i ditt arbete. Du strävar alltid efter att vara serviceminded. Och självklart så respekterar du dina medmänniskor. Vi söker dig som • Har tekniskt eller mekanisk erfarenhet • Har ett genuint teknikintresse och vill lära dig nya saker • Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska • Som inte är höjdrädd Meriterande • Utbildad/erfarenhet inom hydrolik • Liftkort • Fallskyddsutbildning • Praktisk teknisk erfarenhet • B-Körkort Ansökan Vi går igenom urvalet löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post men för frågor/information, välkommen att kontakta: Nicklas Rosén | nicklas.rosen@barona.se Välkommen med din ansökan! Barona är ett internationellt företag med kontor i Finland, Norge, Polen, Spanien, Ryssland och Estland. I Sverige finns vi i Stockholm och Göteborg. Vi har över 15 års erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Ända sedan starten, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterade och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. Hos Barona industrial har vi över fyra års erfarenhet inom service och installation och har alltid nära samarbeten med våra kunder för att leverera hållbara och pålitliga lösningar. Vår kunniga personal arbetar utifrån svenska regler och föreskrifter. Med Baronas multinationella nätverk kan vi tillgodose våra kunders förväntningar på kompetens, kvalitet och service vid små och större projekt. Läs mer här: http://barona.se/om-oss/ Sökord: Barona; Bemanning; Rekrytering; Konsult; Uppdrag; Kund; Barona Sweden; Barona Group; Jobb; Arbete; Klient; Samarbetspartner; Internationell; Elektriker; Hissservice; Reparation; Hiss reperation; Felsökning; Service; Servicetekniker; Felsök; Felsökare; Installation; Montör; Installatör; Montör av hissar; Installatör av rulltrappa; Rulltrappor; Rulltrappa; Tekniker; Reperationer; Gävle; Dalarna; Hissar; Hiss; Trappa; Trappor; Friskvård; Pension; Kollektivavtal; Reperationer; Automatisk; Automatiska; Underhåll; JLG; Industries; Lift; Skylift; Jobb; stockholm; Järfälla; Lediga; Vakanser; Service; Tekniker; Mekanik; Mekaniker; Skylift; Jobb; stockholm; Järfälla; Lediga; Vakanser; Service; Tekniker; Mekanik; Mekaniker; Skylift; Jobb; stockholm; Järfälla; Lediga; Vakanser; Service; Tekniker; Mekanik; Mekaniker; Skylift; Jobb; stockholm; Järfälla; Lediga; Vakanser; Service; Tekniker; Mekanik; Mekaniker;Skylift; Jobb; stockholm; Järfälla; Lediga; Vakanser; Service; Tekniker; Mekanik; Mekaniker;
Företag: Barona Human Resource Services AB
Ort: Järfälla
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Tekniker för skylifts i Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Tekniker för skylifts i Stockholm

Produktchef, lastbil
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vi söker en driven produktchef till vårt huvudkontor i Lindvreten. Vi kan erbjuda dig en trivsam arbetsmiljö med duktiga kollegor inom lastbilspresales, affärsstöd och försäljning. Du kommer ingå i ett team av trevliga, kompetenta kollegor som kan hjälpa dig att växa med uppgifterna.  Avdelningen Produkter & Tjänster ansvarar för att svenska säljkåren har produktprogram och information för att stärka Scanias närvaro på den svenska marknaden. Vi ansvarar för konceptet ScaniaKomplett som 2017 hade ~700 beställningar av påbyggda chassier och omsatte ~1 000 MSEK. Vår organisation är i en utvecklingsfas och vi arbetar för att få fram helhetslösningar till våra kunder där vi kommer koppla ihop våra lastbilar med vår tjänsteportfölj för att skräddarsy kundlösningar med bästa totala driftekonomi.  Dina arbetsuppgifter Som Produktchef kommer du att vara expert för chassi, hytt, drivlina och påbyggnation. Du kommer vara ansvarig för att säljkåren har tillgång till all nödvändig kunskap som krävs för att vi ska lyckas med de applikationer du kommer få ansvar för på svensk marknad. Du kommer ansvara för att säljarna har rätt information i hela processen från kundbearbetning, offert till order. Du kommer i den här rollen ha daglig kontakt med säljkåren och leverantörer.  Din profil Du är driven, kommunikativ och har en god förmåga att skapa och upprätthålla relationer samtidigt som du har ett starkt produktintresse. Du känner ansvar och stor förmåga att prioritera. Du tycker det är självklart att arbeta i team och som person är du positiv med social kompetens. Då arbetet ibland är intensivt är det fördel om du är flexibel och klarar av jäktiga situationer och förmår att hantera flera saker i tät följd.  Arbetet innefattar en del resande inom Sverige i och med att tjänsten innefattar att informera personal, leverantörer och kunder om produktnyheter på utbildningar, konferenser och marknadsaktiviteter. Troligen har du tidigare varit produktchef el likande på Scania eller hos en påbyggare. Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet/ Kunskap, färdigheter  • Kommersiell ådra med intresse att utveckla affären • Högskoleutbildning med inriktning teknik, logistik, ekonomi eller produktion • Alternativt erfarenhet från olika tjänster inom Scania • Social och retorisk förmåga • Ordningsam • Svenska och engelska i tal och skrift • God datakunskap  Ytterligare information Tjänsten är en heltidstjänst. Placeringsort är Lindvreten, Stockholm.     Ansökan Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Ansökan senast 15/8. Urval och ev. kallelse till intervju kommer att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan! Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. Faktureringen 2017 uppgick till drygt 5,2 miljarder kronor. Av märket Scania registrerades 2492 lastbilar och 191 bussar.
Företag: Scania
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Produktchef, lastbil jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Produktchef, lastbil

Maskinoperatör till chokladfabrik
Vi söker en Maskinoperatör till Chokladfabrik i Upplands Väsby. Vi ser gärna att du har produktionserfarenhet, relevant utbildning eller intresse för teknik. Är du en lagspelare och vill arbeta i produktionsmiljö? Då har vi uppdraget för dig som Maskinoperatör till vår kund i Upplands Väsby! Om tjänsten Som Maskinoperatör kommer du att utföra linjearbete i vår kunds produktion och dina arbetsuppgifter kommer bestå av manuell packning, hantering av livsmedel och renhållning av fabriken. I arbetet ingår även arbete med maskinerna och kontroll av linjen samt se till att allt flyter på i önskad takt. Vidare kan det komma att ingå truckkörning på arbetsplatsen och det är därför meriterande om du har truckkort och truckvana. Arbetspassen är förlagda enligt skiftgång och du kan komma att arbeta allt från 2-skift till 5-skift och skiftgången kan alltid komma att ändras under uppdragets gång. I din roll som Maskinoperatör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Linjearbete i produktion - Kontroll av flöde - Renhållning av fabrik Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av produktionsarbete eller har arbetat med livsmedel, alternativt har relevant utbildning. För att trivas i tjänsten ser vi gärna att du har ett intresse för maskiner och tycker om att arbeta med rutinbaserade arbetsmoment. Du förstår vikten av att varje steg i produktionen fungerar optimalt och ser meningen med alla arbetsuppgifter. Det är meriterande om du innehar truckkort (A och B) och truckvana. Vidare ser vi att du är en stresstålig, ansvarstagande och prestigelös person som trivs med monotont arbete. Vi ser gärna att du vill sätta dig in i nya arbetsuppgifter och gillar att få testa på nya arbetsmoment. Viktigt för tjänsten är att du: - Som person är en lagspelare, driven och ansvarsfull - Har möjlighet att arbeta skift - Har ett tekniskt intresse Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet Om Adecco Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Om anställningen Tjänsten som Maskinoperatör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på sex månader, med god chans till förlängning för rätt person. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Om ansökan Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". 1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. 2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. 3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Marléne Nordsten via 073-684 77 82 Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10. Välkommen med din ansökan!   Sökord Maskinoperatör, Upplands Väsby, Produktion
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Upplands Väsby
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Maskinoperatör till chokladfabrik jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Maskinoperatör till chokladfabrik

Administratör till Österskärsskolan
30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans, en trygg miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Arbetsbeskrivning Tjänsten som skoladministratör på Österskärsskolan innebär att du arbetar både självständigt och nära skolans rektor, biträdande rektor och ledningsgrupp. Det är ett spännande uppdrag med arbetsuppgifter i skoladministrativa program "Extens" och andra löne- och ekonomiprogram. I ekonomiprogrammen innebär det att du gör månatliga ekonomiuppföljningar. Du kommer även att arbeta med varierande uppdrag både internt och externt. Tjänsten innebär att vara ett stöd för ledningen, elever och personal på vår skola. Dina arbetsuppgifter består bland annat i: Elevhantering med registrering via vår skolportal. Du ska också hantera Extens där undervisningsgrupper registreras för schemaläggning, betyg osv. Personalhantering med registrering av anställningar och lönerutiner via Rapportera. Ekonomihantering med beställningar och fakturor. Kvalifikationer Vi söker dig som har • Några års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom skolväsendet • Goda kunskaper i Office-paketet • Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift • Vana att arbeta i ekonomiska system • God digital kompetens Du får gärna ha erfarenhet av följande system: Hypernet och Extens som används för elevhantering samt Agresso och eCompanion för ekonomi och personal- och lönehantering. Du är utåtriktad, engagerad i verksamheten och flexibel när det gäller nya arbetsuppgifter. Du är väl strukturerad, stresstålig och gillar att arbeta med service. Som person är du ordningsam och noggrann. Du har god samarbetsförmåga men bör även vara självgående i dina egna arbetsuppgifter Omfattning och anställningsform: 60%. Tjänsten är en tillsvidareanställning med semester men provanställning kan bli aktuell. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av övertalighet. Sista ansökningsdag 2018-06-20, intervjuer kan ske fortlöpande och därmed kan tjänsten tillsättas innan ansökningstiden går ut. Vi undanber oss erbjudande om annonserings- och rekryteringhjälp i samband med denna annons. Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se
Företag: Österåkers kommun
Ort: Österåker
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Administratör till Österskärsskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administratör till Österskärsskolan

MEDCURA SÖKER EN ERFAREN ALLMÄNSPECIALIST TILL HANDENS VÅRDCENTRAL
Vi söker Medcura söker en erfaren allmänspecialist för updprag på Handens VC under v.25 & 26. Arbetstiderna är måndag-fredag 8-17.Arbetsuppgifterna består av sedvanliga arbetsuppgifter vid vårdcentral. Vad erbjuder Medcura Vi har ett brett utbud inom alla områden både hos privata aktörer och inom den offentliga sektorn. Medcura erbjuder både tim- och garantianställningar. Du kan välja bland både korta och längre uppdrag. Hos Medcura får du en egen konsultchef som känner dig och vet hur du vill arbeta och som kan din kompetens. Vi kan därför skräddarsy uppdrag för just dina behov. - Din egna konsultchef - Engagemang och förtroende för varandra - Valfrihet/önskeschema/flexibla tider - Du är helförsäkrad - Vi anordnar konsultträffar - Rekryteringsbonus - Konkurrenskraftiga löner - Vi erbjuder trygghet och kontinuitet - Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter och omväxling - Sommarbonus - En arbetsplats där du väljer hur mycket du vill arbeta och på vilka orter - Vi följer kollektivavtal - Inskolning - Legitimerad vårdpersonal på kontoret som arbetar för dina önskemål - En vision om att arbeta utifrån 100% kvalité i alla upphandlingar Om Medcura Medcura AB grundades 2009 och är ett av dom större och etablerade bemanningsföretag i vårdbranschen. Vi hyr ut och rekryterar läkare, sjuksköterskor och annan personal inom vården som paramedicinare och socionomer. Det gäller allt från att förse privata och offentliga vårdgivare som skolor och statliga myndigheter med enstaka vikarier över dagen till att bemanna hela avdelningar, enheter eller operationsteam. Från vårt huvudkontor i centrala Stockholm ansvarar vi för uppdrag från Umeå i norr till Malmö i söder. Medcuras affärsidé lyder: ”Vi tillhandahåller kompetent och lyhörd personal till vårdgivare vars uppdrag är att bedriva omsorgsfull och effektiv vård.” Hos oss är våra kollegors kompetens det som gjort företaget till vad vi är idag. Medcura har vunnit samtliga upphandlingar som utvärderats på 100% kvalité och inte pris. Så jobbar vi bäst. Vår vision är att få leverera enbart i upphandlingar som baseras på 100 % kvalité som är och har alltid varit vår nyckel till framgång. Det är våra kunniga och engagerade kollegor som upprätthåller vårt goda rykte varje dag, året runt. Vi lägger ner mycket kraft på att arbeta fram en personlig givande relation med våra kollegor och är måna om att vårda densamma. Vi tillämpar kollektivavtal, Vi har ansvarsförsäkring, Vi följer etiska regler och allmänna leveransvillkor och vi har en fastställd jämställdhetsplan. Vi ser fram emot att få berätta mer vid en personlig kontakt. Kvalifikationer Som anställd i Medcura innebär det att du kan arbeta självständigt och är trygg i din yrkesroll. Du som söker denna tjänst ska vara glad, positiv och flexibel. För att passa i denna roll bör du även vara lösningsfokuserad och serviceminded samtidigt som du är lugn och stresstålig. För oss på Medcura är det viktigt att våra medarbetare har ett genuint intresse för våra kunders välbefinnande och alltid arbetar utifrån kundernas önskemål och beslut. Du ska gilla att ta ansvar och har förmåga att samarbeta. Viktiga egenskaper är att du har ett professionellt förhållningssätt och att du gillar flexibilitet. Du ska tillsammans med din arbetsgrupp alltid arbeta med stort patientfokus. Tillsättning Du är varmt välkommen med din ansökan, och vi ser framemot att höra av dig! Är du intresserad utav att veta mer om oss så hittar du mer information på vår hemsida www.medcura.se. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning efter överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Medcura AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga MEDCURA SÖKER EN ERFAREN ALLMÄNSPECIALIST TILL HANDENS VÅRDCENTRAL jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: MEDCURA SÖKER EN ERFAREN ALLMÄNSPECIALIST TILL HANDENS VÅRDCENTRAL

Fritidspedagog/lärare mot fritidshem sökes till Eiraskolan
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Arbetsplatsbeskrivning Eiraskolan är en välfungerande innerstadsskola med årskurserna F-6, med ca 570 elever, organiserade i horisontella arbetslag. Vi har goda resultat vad gäller kunskaper och trygghet. Vi har ett fint läge med nära till kommunikationer, stadens kulturutbud och parker.  Här värderar vi fritidspedagogiken och den sociala utvecklingen högt. Vi är 13 st utbildade och erfarna fritidspedagoger. Nu har du chansen att bli den 14:e och få arbeta i ett härligt och professionellt gäng som ser med stolthet på sitt uppdrag och som hela tiden strävar efter att utvecklas tillsammans mot en likvärdig fritidsverksamhet: "Eiraskolan ett fritids".  Du kommer att utvecklas i din yrkesroll med gemensam planering på metodnivå, kollegiala observationer och feedbacksamtal och med ett öppet klimat där vi alla lär av varandra genom att lyfta goda exempel från verksamheten. Arbetsbeskrivning Vi söker en fritidspedagog eller lärare mot fritidshem som är erfaren, engagerad och intresserad av att driva utveckling inom fritidsverksamheten framåt i någon av årskurserna 1-3. Tillsammans med dina arbetskollegor kommer du att ansvara för att skapa goda förutsättningar för lärande under elevernas hela skoldag utifrån styrdokumenten. Du kommer att arbeta med elevernas sociala utveckling utifrån förmågorna och tillsammans  med elever och kollegor dokumentera och följa upp. Du kommer att ha uppdrag i skolsamverkan, rastverksamhet och fritidsverksamhet. Vi arbetar systematiskt för att utveckla elevernas sociala förmåga. Här arbetar vi formativt och inkluderande och fritidspedagogerna har en viktig roll i de elevledda utvecklingssamtalen.                     Kvalifikationer Du har fritidspedagogutbildning med examen alternativt är grundlärare mot fritidshem. Du är väl förtrogen med aktuella styrdokument och har redskap för att omsätta dem i praktiken på ett lustfyllt och målmedvetet sätt. Du är trygg i din roll som pedagog och är en självklar ledare för större barngrupper och bra på att skapa förtroendefulla relationer. Du har förmågan att skapa inkluderande samanhang där alla elever deltar. Du kommunicerar väl i tal och skrift. Du är positiv, lösningsinriktad, samarbetsvillig och initiativrik. Du är en engagerad och flexibel lagspelare. Du har god IKT-kompetens. Övrigt Meriterande är behörighet att undervisa i något av kursplanens praktiskt-estetiska ämnen, t ex idrott och hälsa, bild eller musik. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Stockholms stad
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Fritidspedagog/lärare mot fritidshem sökes till Eiraskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Fritidspedagog/lärare mot fritidshem sökes till Eiraskolan

Site Reliability Engineer - Platform Team to Soundtrack Your Brand
Stockholm Headhunting has been commissioned to find a Site Reliability Engineer to Soundtrack Your Brand’s Platform Team. Soundtrack Your Brand is a Spotify-backed company that offers music streaming services for businesses. After building an impressive Nordic customer base in the last couple of years, they have now expanded internationally and are currently live in Europe, America, Asia, and Africa. About the role As a Site Reliability Engineer (SRE) at Soundtrack Your Brand, you belong to operations but work in the development department, which consists of 30 very talented, motivated and humble engineers with experiences from EA, Spotify, Skype, iZettle, Viaplay and Schibsted. Your responsibility is to ensure that SYB always plays the right music, in the right place, at the right time. They accomplish this through automation, machine-learning, monitoring and constant focus on reliability and scalability. As an SRE in the Platform Team you will be responsible for: Monitoring and reliability ofthe infrastructure running on the Google Cloud Platform, using Google App Engine and Container Engine (Docker/Kubernetes)the shared services written in Go, Scala and Elixirthe data processing, analysis and reporting services built with Google Dataflow, BigTable, BigQuery, and Tableauexternal and internal SLAsDevelopment of tools for auto-healing features, detecting and resolving anomalies and management of external risks.Proactively preventing outages through tight collaboration with the platform developersIncident management processes, planning and execution of regular fire drillsBackup systems and processes Soundtrack Your Brand is looking for You have at least four years of experience from a similar position and you are accustomed to working in a cloud native, containerized environment as a Kubernetes and/or Docker ninja. You have strong experience from working with modern cloud services like Amazon, Azure or preferably Google Cloud and experience from monitoring large distributed systems. Further you are used to managing large Prometheus and Grafana projects and the ingestion, indexing and searching of large quantities of logs in Elastic and Kibana. You have the ability to actively participate in infrastructure design and implementation and you are familiar with agile development methods, Web based services and APIs. Last but not least you have a strong knowledge in networking and TCP/IP protocol.  As a person you are a organized and detail oriented with great social skills. You are fun to work with and an excellent communicator with the ability to communicate well with different parts of the organization. Furthermore you feel comfortable and motivated working in a dynamic environment and preferably you have a great music interest. About Soundtrack Your Brand Soundtrack Your Brand is a completely independent start-up that has been developing music streaming services for businesses since four years and are already the market leader with clients such as McDonald’s, Tony & Guy and TAGHeuer. Playing music in businesses is far different from playing music at home. A business music service is pretty much a collaborative, multi-user, multi-location game where enterprises need a vast selection of music that's continually updated. Also, the music itself profoundly influence consumers' experience and behavior. SYB has repeatedly proven this in their research and as thought leaders in in-store music research, they try to educate the world about the impact of music. In total, they are about 90 people working from Birger Jarlsgatan in Stockholm, Seattle and London. They offer you an exciting and innovative environment on the cutting edge of design and technology. With the opportunity to develop your technological interest, you will be working with creative and talented colleagues in a successful organization. How to apply Does this sound interesting? Please apply through our webpage as soon as possible. If you have any questions about the company or position, do not hesitate to contact Sofie Axing at sofie@sthlmhh.se and 073 559 56 11.   Keywords: site reliability engineer, operations, infrastructure, backend, cloud services, google cloud, amazon webb services, AWS, azure, docker, kubernetes, go, scala, elexir, google dataflow, bigtable, bigquery, tableau, prometheus, grafana, elastic, kibana, TCP/IP
Företag: Stockholm Headhunting AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Site Reliability Engineer - Platform Team to Soundtrack Your Brand jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Site Reliability Engineer - Platform Team to Soundtrack Your Brand

MEDCURA SÖKER EN ALLMÄNSPECIALIST TILL UPPDRAG PÅ BOLLMORA VC HÖSTEN 2018
Vi söker Medcura söker en erfaren allmänspecialist till Bollmora vårdcentral från 3 september till 30 November. Arbetsuppgifterna består av sedvanliga arbetsuppgifter vid vårdcentral. Gärna BVC och hemsjukvårdskompetens efterfrågas. Även kompetens för handledning av andra läkare efterfrågas. Vad erbjuder Medcura Vi har ett brett utbud inom alla områden både hos privata aktörer och inom den offentliga sektorn. Medcura erbjuder både tim- och garantianställningar. Du kan välja bland både korta och längre uppdrag. Hos Medcura får du en egen konsultchef som känner dig och vet hur du vill arbeta och som kan din kompetens. Vi kan därför skräddarsy uppdrag för just dina behov. - Din egna konsultchef - Engagemang och förtroende för varandra - Valfrihet/önskeschema/flexibla tider - Du är helförsäkrad - Vi anordnar konsultträffar - Rekryteringsbonus - Konkurrenskraftiga löner - Vi erbjuder trygghet och kontinuitet - Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter och omväxling - Sommarbonus - En arbetsplats där du väljer hur mycket du vill arbeta och på vilka orter - Vi följer kollektivavtal - Inskolning - Legitimerad vårdpersonal på kontoret som arbetar för dina önskemål - En vision om att arbeta utifrån 100% kvalité i alla upphandlingar Om Medcura Medcura AB grundades 2009 och är ett av dom större och etablerade bemanningsföretag i vårdbranschen. Vi hyr ut och rekryterar läkare, sjuksköterskor och annan personal inom vården som paramedicinare och socionomer. Det gäller allt från att förse privata och offentliga vårdgivare som skolor och statliga myndigheter med enstaka vikarier över dagen till att bemanna hela avdelningar, enheter eller operationsteam. Från vårt huvudkontor i centrala Stockholm ansvarar vi för uppdrag från Umeå i norr till Malmö i söder. Medcuras affärsidé lyder: ”Vi tillhandahåller kompetent och lyhörd personal till vårdgivare vars uppdrag är att bedriva omsorgsfull och effektiv vård.” Hos oss är våra kollegors kompetens det som gjort företaget till vad vi är idag. Medcura har vunnit samtliga upphandlingar som utvärderats på 100% kvalité och inte pris. Så jobbar vi bäst. Vår vision är att få leverera enbart i upphandlingar som baseras på 100 % kvalité som är och har alltid varit vår nyckel till framgång. Det är våra kunniga och engagerade kollegor som upprätthåller vårt goda rykte varje dag, året runt. Vi lägger ner mycket kraft på att arbeta fram en personlig givande relation med våra kollegor och är måna om att vårda densamma. Vi tillämpar kollektivavtal, Vi har ansvarsförsäkring, Vi följer etiska regler och allmänna leveransvillkor och vi har en fastställd jämställdhetsplan. Vi ser fram emot att få berätta mer vid en personlig kontakt. Kvalifikationer Som anställd i Medcura innebär det att du kan arbeta självständigt och är trygg i din yrkesroll. Du som söker denna tjänst ska vara glad, positiv och flexibel. För att passa i denna roll bör du även vara lösningsfokuserad och serviceminded samtidigt som du är lugn och stresstålig. För oss på Medcura är det viktigt att våra medarbetare har ett genuint intresse för våra kunders välbefinnande och alltid arbetar utifrån kundernas önskemål och beslut. Du ska gilla att ta ansvar och har förmåga att samarbeta. Viktiga egenskaper är att du har ett professionellt förhållningssätt och att du gillar flexibilitet. Du ska tillsammans med din arbetsgrupp alltid arbeta med stort patientfokus. Tillsättning Du är varmt välkommen med din ansökan, och vi ser framemot att höra av dig! Är du intresserad utav att veta mer om oss så hittar du mer information på vår hemsida www.medcura.se. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning efter överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Medcura AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga MEDCURA SÖKER EN ALLMÄNSPECIALIST TILL UPPDRAG PÅ BOLLMORA VC HÖSTEN 2018 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: MEDCURA SÖKER EN ALLMÄNSPECIALIST TILL UPPDRAG PÅ BOLLMORA VC HÖSTEN 2018

Presalesansvarig, buss
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vi på Scania Sverige fortsätter vår resa för att få till en bättre support till våra säljare och en del av denna transformation är att lastbilar, bussar och tjänster kommer att supporteras från en gemensam organisation. Vi utökar därför vår support från lastbil till att inkludera buss. Produkter & Tjänster, inom Scania Sverige är ansvariga för produktstrategi och tjänsteutbud. Vårt mål är att det ska vara lätt för vår säljorganisation att sälja rätt produkter och tjänster enligt kundens önskemål. Till avdelningen söker vi en person som kommer ansvara för att stötta bussförsäljningsorganisationen med presales. Det är en spännande uppgift med både bredd och djup. Vi kommer kunna ta det bästa från både lastbil och buss för att kunna bygga en professionel busspresales-funktion. Är du sugen på ett rolig tjänst, där man arbetar i framkant? I arbetsuppgifterna ingår att: • Hålla svenska bussproduktprogrammet uppdaterat • Paketera produktprogrammet • Kunna supporta säljkåren i produkttekniska frågor • Sätta systemstrukturen för säljsystemet Utifrån detta vara teknisk expert och försäljningsingenjör. Arbetet innebär många samarbetsytor så som orderfunktion, försäljningsorganisation men även med våra kunder och distributörer. Tjänsten innebär ett operativt ansvar såväl som ansvar för att förvalta och utveckla den process du arbetar i. Är det här du? Vi söker Dig som har sinne för ordning och har bussbakgrund från Scania eller bussmarknad. Du har helst högskoleutbildning och är strukturad samt noggrann. Du förväntas ta en aktiv roll i att utveckla vårt arbetssätt och förbättra våra flöden. För detta ser vi att du är analytisk och har förmågan att se helhet, har en stark initiativförmåga och ser flexibilitet som en självklarhet. Intervjuer kommer att ske löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad på vårt huvudkontor i Stockholm, Lindvreten. Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. Faktureringen 2017 uppgick till drygt 5,2 miljarder kronor. Av märket Scania registrerades 2492 lastbilar och 191 bussar.
Företag: Scania
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Presalesansvarig, buss jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Presalesansvarig, buss

PEDAGOGISK LÄRARE INOM DATATEKNIK/INBYGGDA SYSTEM
Till vår verksamhet söker vi nu flertal lärare som har kunskaper inom något av följande: Internet of Things, Analys & Verifiering, Kommunikationsprotokoll och Mekatronik - områden där vi idag håller kurser på flera orter.  BLAND DINA PERSONLIGA STYRKOR FINNS:  - Du är pedagogiskt lagd och har ett brinnande intresse för att skapa förståelse hos eleverna - Du har ett genuint intresse för datateknik och inbyggda system - Nyfikenhet samt god kommunikationsförmåga I ROLLEN SOM LÄRARE ARBETAR DU MED ATT UTBILDA INOM DATATEKNIK/INBYGGDA SYSTEM SAMT MED ATT HÅLLA BEFINTLIGT UTBILDNINGSMATERIAL UPPDATERAT. DU KOMMER ATT HÅLLA KURSER BÅDE PÅ SVENSKA OCH ENGELSKA.  INTERNET OF THINGS - Goda teoretiska kunskaper i OSI-modellen och dess lager - Goda kunskaper i programmering i C/C++, nätverk, sockets - Goda kunskaper i utveckling och trender på IoT-plattformar och Embedded systems - Goda kunskaper inom nätverksteknik för trådburna och trådlösa nätverk, vanlig nätverksutrustning, trafik- och nätverksanalys ANALYS & VERIFIERING  - GODA KUNSKAPER I ATT ANVÄNDA OLIKA VERKTYG FÖR ANALYS OCH SIMULERING: CANALYZER, CANOE, FLEXRAY, INCA, OCH ATI VISION. - GOD FÖRMÅGA ATT ANALYSERA OCH VERIFIERA OLIKA TEKNISKA LÖSNINGAR - FÄRDIGHETER I KRAVSTÄLLNING KOMMUNIKATIONSPROTOKOLL  - Kunna grundläggande användning av kommunikationsprotokollen LIN, CAN, FlexRay, och MOST  MEKATRONIK  - Styrning av mekaniska komponenter med hjälp av CAN, LIN, MOST, samt FlexRay - Givare och sensorer   Skicka in din ansökan redan idag då urval behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen passerat. För frågor eller mer information om tjänsten, vänligen kontakta Brian Johansson, Account Manager, på brian.johansson@alten.se. VI SER FRAM EMOT DIN ANSÖKAN!    Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Företag: Alten Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga PEDAGOGISK LÄRARE INOM DATATEKNIK/INBYGGDA SYSTEM jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: PEDAGOGISK LÄRARE INOM DATATEKNIK/INBYGGDA SYSTEM


Sök lediga jobb BI utvecklare Stockholm

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se