Bid Manager till Poolia jobb - lediga jobb

Bid Manager till Poolia jobb Bid Manager till Poolia jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Bid Manager till Poolia. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Bid Manager till Poolia. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Bid Manager till Poolia- Stockholm

  2. Forma vår Bid-funktion - Senior Bid Manager till Poolia Sverige- Stockholm


Mer beskrivning

Bid Manager till Poolia
Poolia Presentation Poolia söker nu en Bid Manager till vårt nationella Bid Team. Rollen innebär stort eget ansvar och du får en viktig roll i vår anbudsprocess. Vi söker dig som har flera års erfarenhet av framgångsrik anbudshantering och som kan göra vår process ännu bättre. Att alltid göra sitt bästa är utmärkande för Poolia. Att arbeta smart och med ständig förbättring är en förutsättning för att klara av den hårda konkurrens som finns i vår bransch. Drivet att utvecklas och att utveckla Poolia finns hos varje anställd. Vi skall utveckla Poolia och ha roligt på vägen. Glädje smittar och då blir vi ännu bättre. Arbetsuppgifter Som Bid Manager på Poolia är du huvudansvarig för framtagning av professionella anbud vid privata och offentliga upphandlingar. Du skriver och besvarar RFI/RFP/RFQ och bidrar till att skapa en effektiv anbudshantering som stödjer det strategiska försäljningsarbetet. Rollen samordnar och leder hela processen vid upphandlingar tillsammans med kundansvariga. Arbetet omfattar allt från kvalificering och skrivandet av anbudet till att hantera legala frågor. Efter tilldelningsbeslut utvärderar du orsaken till resultatet. Rollen kräver ett stort internt samarbete då många parter är involverade i anbudsarbetet. Detta innebär bl.a. att • Skriva professionella anbud i samråd med övriga projektmedlemmar • Bevaka, analysera och förkvalificera anbudsinbjudningar • Leverera anbud i tid och i enlighet med kundens specifikationer • Bedöma och utvärdera ansvarskrav • Sätta tidsramar i pågående upphandlingar • Arbeta i projekt för att insamla information, expertkunskap och referenser i syfte att skapa det vinnande anbudet • Kunna bidra till att utveckla våra nuvarande rutiner och processer för att göra de ännu bättre • Utveckla avtalshanteringen i nuvarande affärssystem och CRM-system • Utvärdera tilldelningsbeslut Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och/eller från inköp/upphandling. Du ska ha tillräcklig erfarenhet och kunskap för att kunna bidra till att utveckla våra nuvarande rutiner och processer för att göra de ännu bättre. Erfarenhet av LOU samt viss juridisk kunskap är mycket meriterande. Examen inom företagsekonomi eller juridik är inget krav men ett plus. Du tycker det är roligt att läsa och formulera texter. Du har hög administrativ kompetens, är stresstålig och är en god kommunikatör med skinn på näsan. Sist men inte minst förstår du drivkrafterna i ett säljande bolag och är affärsdriven som person. Företagsbeskrivning Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben - och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 20 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av kvalificerade tjänstemän innebär. Som bemannings- och rekryteringsföretag förser vi företag och organisationer med den kompetens som - tillfälligt eller permanent - tillgodoser deras behov av kvalificerade tjänstemän. 2012 har Poolia för femte året i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare enligt Universums undersökning. Poolia presenterar ”Tidernas rekrytering”. Besök tidernasrekrytering.se. Sluttext Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, med visst avbrott under ett par semesterveckor, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Företag: Poolia
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Bid Manager till Poolia jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Bid Manager till Poolia

Forma vår Bid-funktion - Senior Bid Manager till Poolia Sverige
Presentation Är du nytänkande och drivs av att se att det du åstadkommer påverkar hela organisationens framgång? Motiverar det dig att arbeta med utveckling av affärer och arbetssätt? Vill du tillhöra en verksamhet med välkänt varumärke, utvecklad infrastruktur och snabba beslutsvägar? Som Senior Bid Manager på Poolia formar, utvecklar och ansvarar du för en strategisk, funktionell och effektiv Bid-enhet. Du är också operativ projektledare för varje större anbud - validerar anbudsunderlag och säkerställer anbudshandlingar i offentliga och privata upphandlingar. Du har ett genuint intresse för att lyckas skapa det vinnande anbudet vilket du lyckas med tack vare din research, strategi och professionalism. Vår Bid-funktion tillhör försäljningsorganisationen - en enhet med inspirerande kollegor med mycket driv och framåtanda vilket också präglar hela vår verksamhet inom Poolia. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm. Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande så vänta inte med att söka. Poolia är ett av Sveriges ledande företag inom rekrytering och uthyrning av kvalificerade tjänstemän. Vår övertygelse är att framgångsrika företag byggs av människor som arbetar där, inte på grund av vad de kan, utan för vad de kan åstadkomma. Du är inte ditt cv. Arbetsuppgifter Som Senior Bid Manager har du helhetsansvaret för Poolias anbudsverksamhet som går in i en ny fas. Du formar, utvecklar och driver anbudsarbetet på lång sikt men även på daglig basis. Ditt ansvar omfattar också bevakning och prioritering av anbudsinbjudningar, projektledning för hela processen för större, oftast verksamhetsöverskridande, anbud som Poolia lämnar. Du säkerställer att Poolias kunder får vinnande anbud som möter deras behov och Poolias kvalitets- och lönsamhetskrav. Du projektleder det operativa anbudsarbetet och genomför själv många av delmomenten i anbudsprocessen. I uppgifterna ingår t.ex. att skriva texter, ta fram priser och beräknar lönsamhet, göra research på konkurrenter och bevaka. Tillsammans med berörda chefer fastställer du de kommersiella avtalsvillkoren. Arbetet innebär ett tätt samarbete med vår affärsutvecklare för offentlig marknad och chefer för lokala verksamheter, kontakt med våra jurister samt även andra stödjande interna funktioner. I såväl anbudsarbetet som i det strategiska utvecklingsarbetet av processen samarbetar du med några av våra externa leverantörer. Du behöver arbeta långsiktigt med införandet av effektiva och strukturerade metoder och rutiner för att minimera tidsåtgång i anbudsprocesserna. Att systematisera och återanvända material och erfarenheter från tidigare anbudsprocesser är A och O för dig. På längre sikt finns även möjligheter att bygga team och få använda och utveckla ditt ledarskap. Utbildning/erfarenhet Din kompetens och erfarenhet: - Gärna mångårig erfarenhet av operativt anbudsarbete mot offentliga och/eller privata verksamheter där du har varit aktiv i alla delar i anbudsprocessen – företrädesvis inom tjänstesektorn - Mycket meriterande med erfarenhet från framgångsrik uppbyggnad och utveckling av anbudsfunktion eller liknande - Utmärkt förmåga att hantera svenska språket och att skapa textmaterial som är både intresseväckande, stilistiskt och överskådligt för kunden - Erfarenhet av projektledning och goda ledaregenskaper – meriterande med tidigare personalansvar - Tillräckliga kunskaper i engelska för att obehindrat kunna läsa och skriva texter i anbudsprocesser kopplat till internationella upphandlingar - Lägst gymnasieutbildning med påbyggnadsutbildning och/eller akademisk utbildning t.ex. utbildning för anbudsgivare och upphandlare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har lätt för att samarbeta, kommunicera och bygga relationer i interaktionen med alla parter i anbudsprocesserna. Samtidigt måste du kunna ha en tydlighet i ditt projektledarskap för att driva processerna framåt inom fastställda tidsramar. Du har mycket god förmåga att prioritera och organisera arbetet effektivt och strukturerat. Affärsmässighet, gott omdöme och förmåga att slutföra dina uppgifter är också egenskaper viktiga för att lyckas i denna roll. Företagsbeskrivning Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben - och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 25 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av kvalificerade tjänstemän innebär. Som bemannings- och rekryteringsföretag förser vi företag och organisationer med den kompetens som - tillfälligt eller permanent - tillgodoser deras behov av kvalificerade tjänstemän. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Vår kunds hemsida poolia.se Sluttext För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som lämnar in en ansökan ber vi dig söka via poolia.se. Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar inskickade via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Företag: Poolia Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-17
Sök fler jobb liknande: lediga Forma vår Bid-funktion - Senior Bid Manager till Poolia Sverige jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Forma vår Bid-funktion - Senior Bid Manager till Poolia Sverige


Sök lediga jobb Bid Manager till Poolia

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se