Biträdande enhetschef jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Biträdande enhetschef. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Biträdande enhetschef. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Kommunikatör till Information Rosenbad- Stockholm
- Elevassistent till Myrans heldagsskola- Nacka
- Kronoinspektörer/aspiranter, Sundbyberg- Sundbyberg
- Nannynu! Barnvakt Stockholm Vasastan 2 eftermiddagar/vecka- Stockholm
- Engelsktalande betongarbetare /armerare sökes- Stockholm
- 2nd line support med Cisco kunskaper- Stockholm
- Academedia söker kvalitetsutvecklare- Stockholm
- Sandåkraskolan söker lärare i fritidshem / fritidspedagog- Stockholm
- Ett roligt jobb med flexibla arbetstider?- Stockholm
- Botkyrka söker driven modersmålslärare i finska!- Botkyrka
Mer beskrivning
Kommunikatör till Information RosenbadRegeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess uppgift att styra riket och förverkliga sin politik. Medarbetarna i Regeringskansliet bistår regeringen med att utreda olika frågor, styra myndigheterna och ta fram underlag till beslut. Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de elva departementen och Förvaltningsavdelningen. Regeringskansliet har cirka 4600 anställda, varav knappt 600 arbetar utomlands. Cirka 200 personer är politiskt tillsatta. Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Förvaltningsavdelningen är Regeringskansliets gemensamma resurs och ansvarar för departementsövergripande förvaltningsfrågor. Vi är ca 600 anställda med en bred och skiftande kompetens som hanterar bland annat förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, IT-stöd, arkiv och diarier, bibliotek samt kommunikation. Förvaltningsavdelningen ansvarar även för den gemensamma servicen i Regeringskansliet. Enheten Information Rosenbad är Regeringskansliets gemensamma kommunikationsfunktion. Enheten utvecklar, samordnar och förmedlar intern och extern information om regeringens arbete och Regeringskansliets verksamhet. Information Rosenbad ansvarar för att utveckla, förvalta och redaktionellt samordna Regeringskansliets gemensamma kommunikationskanaler och Regeringskansliets varumärke. På Information Rosenbad finns Regeringskansliets centrala presstjänst. Till enheten hör även myndighetens bibliotek som arbetar med kvalificerade bibliotekstjänster och nyhetsbevakning till tjänstemän och politiker. Totalt arbetar cirka 50 personer på Information Rosenbad. Ett arbete pågår för att utveckla Regeringskansliets kommunikationsverksamhet i syfte att göra den mer effektiv, tydlig och ändamålsenlig. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att arbeta med olika typer av informations- och kommunikationsuppdrag, strategiskt såväl som operativt, i samverkan med Förvaltningsavdelningens ledning och enheter. Du ingår i en grupp av kommunikatörer med liknande arbetsuppgifter. I ansvaret ligger att bistå med kommunikativt stöd till olika aktiviteter och projekt inom Regeringskansliet och Förvaltningsavdelningen. Du tar fram och är med i genomförande av kommunikationsplaner, stödjer chefer och ledning i kommunikationsfrågor samt genomför workshops, utvärderingar och skribentuppdrag. Du deltar även i förvaltningen av Regeringskansliets kommunikationsramavtal med externa leverantörer. Att skapa goda relationer och förtroende i organisationen är centralt i arbetet. Uppdraget kan även omfatta beredskapsarbete utanför ordinarie arbetstid där du förväntas kunna arbeta med en större bredd av enhetens ansvarsområden som mediefrågor, webbpublicering och omvärldsbevakning. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbete som kommunikatör och som har universitets- eller högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Erfarenhet från en större organisation med flera beslutsnivåer och/eller från en myndighet är meriterande, liksom erfarenhet av strategiskt stöd till ledning och av att projektleda större kommunikationsuppdrag samt erfarenhet från inköp/upphandlingar inom kommunikationsområdet. Du är självgående och drivande och mycket bra på att uttrycka dig på svenska, i både tal och skrift. Du är intresserad av samhällsfrågor och är mån om att följa utvecklingen inom kommunikationsområdet. Du har lätt för att ta till dig komplex information och göra den begriplig på ett pedagogiskt sätt. Du har förmåga att hantera hög arbetsbelastning, leverera inom stundtals korta tidsramar. Du har gott omdöme och du stimuleras av att arbeta i grupp. Befattningen, som omfattar heltid, är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och registerkontroll kommer att genomföras. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Fackliga företrädare är Jens Skoglund och Ewa Garcia för ST, Johan Strokirk för Saco och Erik Wilhelmsson för SEKO. Samtliga nås via växeln på tel. 08-405 10 00. Du ansöker genom att klicka på "Ansök" nedan alternativt "Ansök via extern webplats" om du läser annonsen på Platsbanken Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via direktadresserad e-post. Fyll i formuläret, bifoga CV och personligt brev. Sista dag för att registrera ansökan är den 13 augusti 2013. Observera att kommunikationen under rekryteringen till stor del kan komma att ske via e-post.
Företag: Regeringskansliet
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-26
Sök fler jobb liknande: lediga Kommunikatör till Information Rosenbad jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kommunikatör till Information Rosenbad
Elevassistent till Myrans heldagsskola
I Nacka bor drygt 93 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.Arbetsplatsen Tjänsten finns på Myrans heldagsskola/Orminge skolenhet som ligger centralt i ett bostadsområde i Saltsjö-Boo, Nacka, med nära till kommunikationer. Arbetsuppgifter Myran är en grundsärskola och gymnasiesärskola för elever inom autismspektrum. Vi söker en elevassistent till en av våra klasser. Du kommer att arbeta under skol och fritidstid. Kvalifikationer Du har kunskap, erfarenhet och intresse av att arbeta med personer inom autismspektrum och vi ser gärna att du har arbetat inom särskolan. Du är stresstålig och har god samarbetsförmåga. Tjänstens omfattning 100 % dagtid, visstid tillträde enligt överrenskommelse Välkommen till Myran en trivsam arbetsplats med hög kompetens och ett stort engagemang. Välkommen att skicka in din ansökan senast den 24 juli 2013. Vi påbörjar intervjuer from v.32.  Mer information och ansökan Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du: Biträdande rektor; Annika Klöfver ; annika.klofver@nacka.se , 070-4318692 Rektor Ewa Fried; ewa.fried@nacka.se, 0704318585  I Nacka kommun står medborgarna i fokus, där tillgänglighet och service präglas av kvalitet och gemensamt ansvar. Kompetenta, motiverade, stolta och engagerade medarbetare är vår viktigaste resurs. Vi har förtroende och respekt för människors kunskap och egen förmåga samt för deras vilja att ta ansvar. Som arbetsgivare betonar vi vikten av en rättvis och likabehandling, vi eftersträvar en verksamhet fri från all diskriminering.
Företag: Nacka Kommun
Ort: Nacka
Publicerad : 06-26
Sök fler jobb liknande: lediga Elevassistent till Myrans heldagsskola jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Elevassistent till Myrans heldagsskola
Kronoinspektörer/aspiranter, Sundbyberg
Vi söker kronoinspektörer/aspiranter till Kronofogden med placering i Sundbyberg. Kan du konsten att balansera? Som medarbetare vid Kronofogden har du en viktig opartisk roll i samhället. Det är vår uppgift att se till att den som har pengar att fordra ska få hjälp att driva in dem. Men det är också vår uppgift att se till att den som har en skuld att betala ska få stöd och vägledning för att reda ut sin situation. Balans i ekonomin helt enkelt. Det är ofta både utmanande och givande. Är du rätt person för jobbet? Ditt nya jobb är omväxlande med många kontakter per telefon och vid förrättning hos de skuldsatta. Du utreder självständigt de skuldsattas tillgångssituation och beslutar om lämpliga tvångsåtgärder för att reglera skulder, till exempel utmätning. Du verkställer även handräckningsärenden, t.ex avhysningar. I arbetet ingår kontakter med andra myndigheter, banker med flera. En viktig uppgift är att i olika sammanhang informera om de risker som finns med att skuldsätta sig samt att ha en vägledande dialog med de skuldsatta. Vi jobbar teambaserat, vilket innebär att du tillhör ett team som ansvarar för resultat, planering och fördelning av arbetet. En förutsättning för det teambaserade arbetssättet är att kunna upprätthålla ett fungerande samarbete med kollegorna. Du kommer att genomgå vår kronoinspektörsutbildning där teori varvas med praktik. Vi söker dig som ⢠har högskoleutbildning med minst 60 poäng/90 högskolepoäng inom juridik, ekonomi eller samhällsvetenskapliga ämnen ⢠är svensk medborgare ⢠har körkort för manuellt växlad personbil ⢠har gott omdöme och förmåga att uppträda förtroendeingivande ⢠har god analytisk förmåga, är drivande samt förmåga att lösa problem och åstadkomma resultat ⢠är bra på att prioritera i ditt arbete och är flexibel ⢠är en trygg person som självständigt fattar beslut ⢠är empatisk och har en utpräglad samarbetsförmåga ⢠kan uttrycka dig väl i tal och skrift i olika situationer Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter som inneburit myndighetsutövning där du fört dialog med medborgare eller annat arbete som inneburit svåra och krävande kontakter med andra människor. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du delar våra värden â offensiv, pålitlig och hjälpsam. Kronofogden tillämpar provanställning. Läs mer om Kronofogdens verksamhet på www.kronofogden.se Sista ansökningsdatum: 2013-07-31
Företag: Kronofogdemyndigheten
Ort: Sundbyberg
Publicerad : 06-26
Sök fler jobb liknande: lediga Kronoinspektörer/aspiranter, Sundbyberg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kronoinspektörer/aspiranter, Sundbyberg
Nannynu! Barnvakt Stockholm Vasastan 2 eftermiddagar/vecka
2007 NannyNu AB Om Nannynu! Nannynu! hjälper familjer som behöver en extra hand med deras barn och söker nu trygga, erfarna och lekfulla barnvakter. Som barnvakt hos oss blir du väl omhändertagen, vi har mycket personlig och tät kontakt med våra barnvakter och värdesätter dig högt. Du bestämmer själv hur mycket du vill arbeta och familjen kommer bo nära dig eller din skola. Våra uppdrag Nu söker vi många barnvakter till familjer som önskar hitta en barnvakt med start så snart som möjligt. Om uppdraget Familjen i Vasastan vill ha barnpassning 2 eftermiddagarm/vecka helst onsdagar eller torsdagar men det kan vara flexibelt. Barnvakten hämtar på förskola ca kl 16/16.30 och är med barnen till kl 19. Barnen är 4,5 + 1,5 år. De söker en lekfull barnvakt! Din profil Vi söker dig som: -Är student/har annat deltidsarbete och kan arbeta eftermiddagar från kl.15:00. -Har erfarenhet och ett genuint intresse för barn -Är ordningsam och lekfull -Söker ett långsiktigt uppdrag hos våra familjer Vi erbjuder -Ett roligt och meningsfullt extraarbete -Nannycertifieringskurs -Hjärt-och lungräddningskurs -Försäkring -En egen handledare -100-140 kr i lön per timme (inkl semesterersättning) -OB-tillägg samt storhelgstillägg Vid anställning hos nannynu! begär vi utdrag ur brottsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan, följ länk nedan.
Företag: 2007 NannyNu AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-26
Sök fler jobb liknande: lediga Nannynu! Barnvakt Stockholm Vasastan 2 eftermiddagar/vecka jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Nannynu! Barnvakt Stockholm Vasastan 2 eftermiddagar/vecka
Engelsktalande betongarbetare /armerare sökes
ExpanderaMera AB är ett av Sveriges största rekrytering- och bemanningsföretag specialiserat mot bygg, anläggning, installation och mark. Företaget har varit verksamt i över 10 år och var pionjär inom sin nisch. Bolaget har även tilldelats flera priser under åren bland annat "Årets Superföretag" och DI Gasell. Läs mer på www.expanderamera.se. ExpanderaMera söker just nu efter flera engelsktalande betongarbetare/ armerare till vår kund i Stockholm. Du som söker tjänsten som betongarbetare / armerare har flera års dokumenterad erfarenhet av betongarbeten. Du ska kunna läsa ritningar, vara självgående och duktig på armering. Ett krav för den här tjänsten är att du kan prata engelska, då arbetskraften kommer från ett flertal länder.Meriterande om du har körkort. Är du den betongarbetare /armerare vi söker? Skicka in din ansökan redan idag! Skriv gärna med referenser från tidigare arbeten som betongarbetare eller armerare. Märk din ansökan: Betongarbetare/ armerare Vid frågor om tjänsten som betongarbetare, vänligen kontakta Sylwia Spruch på 08-53034378. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Företag: ExpanderaMera AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-26
Sök fler jobb liknande: lediga Engelsktalande betongarbetare /armerare sökes jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Engelsktalande betongarbetare /armerare sökes
2nd line support med Cisco kunskaper
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Vi söker nu en 2nd line support med genuint IT-intresse! Som 2nd line support hos vår kund har du en positiv attityd och ser möjligheter före hinder. Du har ett stort tekniskt intresse och eftersträvar alltid att ge den bästa servicen. Du får lära dig yrket från grunden och har stora möjligheter att utvecklas inom företaget. 80-90% av tiden sker arbetet inhouse och 10-20 % är du ute hos kund varför körkort är ett krav. Dina arbetsuppgifter: ⢠Ansvara för felanmälningar i 2nd line ⢠Att ta ägandeskap för kundens problem och att finna en lösning som återspeglar kvalitet i det arbete som du utför För att lyckas i tjänsten som 2nd line supporttekniker ser vi att du: ⢠har tidigare erfarenhet inom support ⢠har god förståelse för servrar och nätverk ⢠har erfarenhet inom videokonferenssupport ⢠är effektiv och håller en hög kvalitet ⢠brinner för service och teknik ⢠Erfarenhet av Cisco och CCNA certifikat är meriterande ⢠Körkort är ett krav Som 2nd line supporttekniker hos vår kund kommer du att arbeta i ett team om 3 personer. Att ta ansvar över ditt arbete är något du ser som en självklarhet och du har struktur för att kunna hantera flera saker samtidigt.
Företag: Placera Personal AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-26
Sök fler jobb liknande: lediga 2nd line support med Cisco kunskaper jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: 2nd line support med Cisco kunskaper
Academedia söker kvalitetsutvecklare
AcadeMedia är Sveriges ledande utbildningsbolag för både privat och offentlig verksamhet. Vi finns inom hela utbildningstrappan, från för- och grundskola via gymnasieskola till yrkeshögskola. Vi har cirka 8000 medarbetare inom drygt 240 olika enheter. AcadeMedia förstärker sin koncernövergripande organisation för kvalitetsfrågor ytterligare och söker inför hösten en person som tillsammans med kvalitetschefen och stabens medarbetare ska vidareutveckla kvalitetsarbetet. Vi söker dig som har gedigen pedagogisk utbildning och mångårig erfarenhet från utbildningssektorn, gärna som kvalitetsutvecklare eller utvecklings-/projektledare eller chef på olika nivåer. Mycket god kunskap om skolförfattningarna krävs. Du behöver även ha god förmåga att se samband och urskilja möjligheter i komplex information, och förmåga att förklara detta pedagogiskt på olika sätt. Kunskap om och erfarenhet av betarbetning av både kvantitativ och kvalitativ data fordras. Praktisk erfarenhet av olika kvalitetsledningssystem är meriterande. Personliga egenskaper vi värdesätter är integritet och ansvarstagande, genuint engagemang för skol- och utbildningsfrågor, nära till skratt och förmåga att hålla balansen mellan att utvecklas och att stå för kontinuitet och varaktig uthållighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm city och med start enligt överenskommelse. Resor inom Sverige ingår i tjänsten. Vi tillämpar provanställning. Frågor om tjänsten besvaras av bitr. kvalitetschef Karin Malmsten, 0708-39 30 08, karin.malmsten@lbs.se Lämna ansökan med personligt brev och meritförteckning senast den 12 augusti. Vi tar enbart emot ansökningar via vår rekryteringstjänst.
Företag: 556057-2850
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-26
Sök fler jobb liknande: lediga Academedia söker kvalitetsutvecklare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Academedia söker kvalitetsutvecklare
Sandåkraskolan söker lärare i fritidshem / fritidspedagog
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Sandåkraskolan Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Sandåkraskolan och Sköndalsskolan bildar tillsammans resultatenheten Sköndals skolor. Båda skolorna ligger i det natursköna området Sköndal med närhet till Drevviken. Sandåkraskolan kommer läsåret 13/14 ha ca 220 elever i årskurserna F-6, två fritidshem och en fritidsklubb. Vår vision är "När eleverna slutar i Sköndals skolor efter årskurs 6 ska de lämna oss med gott självförtroende samt ett intresse för fortsatt lärande". 2 plats(er).Arbete på integrerat fritidshem. Samarbete inom arbetslag, fritidshem samt med övrig personal och föräldrar. Vi söker dig som är lärare i fritidshem eller fritidspedagog och med erfarenhet av arbete med barn. Du ska tycka om att arbeta i arbetslag samt ha ett stort intresse för att utveckla fritidshemmens verksamhet. Du är en trygg och stabil person som kan kommunicera väl med barn, föräldrar och medarbetare. Du har förmåga att kunna hantera en större barngrupp. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Erfarenhet av arbete på integrerat fritidshem. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig i Stockholms stad. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Biträdande rektor Berit Cederborg,08-508 47 310 Luis Giusti, Facklig företrädare Lärarförbundet, 08-508 18 273, luis.giusti@stockholm.se (facklig) Tillträde: 2013-08-12.
Företag: Stockholms stad; Sandåkraskolan
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-26
Sök fler jobb liknande: lediga Sandåkraskolan söker lärare i fritidshem / fritidspedagog jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sandåkraskolan söker lärare i fritidshem / fritidspedagog
Ett roligt jobb med flexibla arbetstider?
Provoice AB är ett företag inom Callcenter och Inkassobranschen med kontor i Sverige, Norge och Finland. Är Du på jakt efter ett roligt och utvecklande jobb på deltid, som du även kan kombinera med exempelvis dina studier eller annat arbete? Om svaret är Ja är ProVoice Sverige AB det givna valet. Som anställd hos oss på ProVoice arbetar du med försäljning över telefon mot privatpersoner för en av marknadens ledande aktörer inom lotteribranschen. Vi på Stockholms-kontoret söker nu 6 drivna medarbetare som vill anta en ny utmaning och jobba med vårt professionella säljteam på deltid. Våra medarbetare i teamet söker dig: - som har en god social kompetens och är utåtriktad som person. - som kännetecknas med ett driv och har en vilja att utvecklas. - som gillar tävlingar och inte är rädd för att anta nya utmaningar och sträva efter dina egna mål. - som har en förmåga att lyssna och vill omvandla kundens behov till lösningar, vilket vi som företag kan erbjuda. Vad kan ProVoice erbjuda dig? - Flexibla arbetstider. - Fast timlön + provision. - Ett utmanande arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Tidigare erfarenhet från försäljning är inget krav, utan Vi ger Dig de bästa förutsättningarna för att Du ska lyckas! Som anställd på ProVoice får du även två grundutbildningar i: Försäljning och beteendevetenskap: Där kommer du att få grundläggande kunskaper inom försäljning i både teori och praktik. Produktkunskap & avtal: Du deltar i en grundläggande utbildning i våra produkter samt de tjänster du kommer att sälja. Efter det kommer du att få en introduktion i de system och program vi arbetar med. Som medarabetare på ProVoice har du kul samtidigt som du tjänar pengar. Du får ett bra nätverk med arbetskamrater samt ett roligt jobb som både är meriterande och välbetalt. Som morot för goda resultat anordnar vi alltifrån kickoffer till pingisturneringar och tävlingar med fina priser som resor, presentkort och teknikprylar. Vi arbetar i nyrenoverade och fräscha lokaler vid Alviks torg bara ett stenkast från tunnelbana, tvärbana och bussar. Vid kontoret finns även restauranger, mataffär, café, shopping, gym etc. Så läget är perfekt! Du väljer vilka dagar du vill jobba. Du kan arbeta kvällar och helger. Vi ser att du arbetar minst 3 pass/v alt 13 timmar/v. Tycker du detta låter intressant? Tveka då inte, utan skicka din ansökan redan idag så ses vi snart! Vid frågor, kontakta Rekryteringsansvarig Sofia Medin på 08-50387000, eller maila sofia.medin@provoice.se
Företag: Provoice AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-26
Sök fler jobb liknande: lediga Ett roligt jobb med flexibla arbetstider? jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ett roligt jobb med flexibla arbetstider?
Botkyrka söker driven modersmålslärare i finska!
Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 80 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. Modersmålsorganisationen i Botkyrka har höga målsättningar för sin verksamhet och strävar efter att hålla högsta möjliga nivå på personalens kompetens. Modersmålspedagogerna ingår i olika arbetslag som varje vecka bedriver ett pedagogiskt utvecklingsarbete tillsammans. Under 2012/2013 har vi bland annat arbetat med: frågandets konst, lässtrategier, genrepedagogik, digitalt lärande samt betyg och bedömning. I gruppen ingår i dagsläget ca 120 pedagoger som tillsammans undervisar i 60 språk, och till hösten hoppas vi lägga till ytterligare 20 språk till den listan! ARBETSUPPGIFTER Din uppgift som modersmålspedagog i Botkyrka är viktig för barnens språkutveckling, vilken ligger till grund för studieresultat även i övriga ämnen. Du kommer ofta att arbeta självständigt även om samplanering med andra pedagoger förekommer. Arbetet är oftast förlagt till olika arbetsplatser vilket kan medföra att du behöver förflytta dig under arbetsdagen. Även studiehandledning på modersmålet i andra ämnen kan förekomma. Arbetet omfattar modersmålsundervisning och studiehandledning på finska i grundskolan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som brinner för språkutveckling och har dokumenterad erfarenhet av tidigare arbete med modersmål inom skola eller förskola. Du har pedagogisk högskoleutbildning och gärna lärarbehörighet i modersmålet, alternativt har du förvärvat goda kunskaper om läroplanerna och olika undervisningsmetoder genom tidigare arbete. Du har en tydlig pedagogisk idé kring hur du kan stödja utvecklingen hos varje elev utifrån läroplanernas intentioner. Du är van vid att hantera digitala lärverktyg som utgör en självklar del i din undervisning. Du är van vid att samarbeta med andra pedagoger kring planering och utförande av undervisning, samt drivs av att utvecklas i din egen roll som pedagog. Du är också skicklig på att kommunicera på svenska kring undervisningens innehåll och bidrar gärna i pedagogiska diskussioner med andra pedagoger. Om du är intresserad av att arbeta hos oss uppmanar vi dig redan nu till att söka utdrag från polisens belastningsregister â skola/barnomsorg.
Företag: Botkyrka kommun, Specialistenheten
Ort: Botkyrka
Publicerad : 06-26
Sök fler jobb liknande: lediga Botkyrka söker driven modersmålslärare i finska! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Botkyrka söker driven modersmålslärare i finska!
Söka jobb tips