Brightby söker kundreskontraansvarig jobb - lediga jobb

Brightby söker kundreskontraansvarig jobb Brightby söker kundreskontraansvarig jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Brightby söker kundreskontraansvarig. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Brightby söker kundreskontraansvarig. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Analytisk controllerassistent- Stockholm

  2. Idrottshallsarbetare ref 24-13- Stockholm

  3. Hälsokommunikatör- Stockholm

  4. Bolagsekonom till Peab- Solna

  5. Ekonomiassistent leverantörsreskontra- Sollentuna

  6. Konsultchef / rekryterare till Brainpeople- Stockholm

  7. HR -ansvarig region Norr- Stockholm

  8. Lärare och nyckelperson i musik- Botkyrka

  9. 052-13-00606-1 Forskningschef- Stockholm

  10. Socialsekreterare- Stockholm


Mer beskrivning

Analytisk controllerassistent
Poolia ekonomi Presentation Vår kund är en av Sveriges äldsta fackhandelskedjor med 100 butiker runtom i landet. Företaget vars supportkontor är beläget söder om Stockholm har idag 11 ambitiösa medarbetare. Nu söker de förstärkning med en analytisk och flexibel controllerassistent. Uppdraget är med start omgående och initialt 6 månader framåt med goda chanser att bli anställd hos kunden. Vill du arbeta i ett spännande företag där ingen dag är den andra lik är du rätt person! Sök tjänsten redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta brett inom ekonomiområdet och vara behjälplig ekonomichefen i alla delar. I stora drag handlar det om att arbeta med den löpande bokföringen, kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, diverse avstämningar samt påminnelser. Du är även ansvarig för att uppdatera och underhålla vårt statistik- och bonusverktyg. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som är minst gymnasieekonom, men ser gärna att du har en högre akademisk utbildning. Du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du måste ha förståelse för hela flödet på en ekonomiavdelning och du har ett brinnande intresse för siffror och försäljning. Ett krav är att du har mycket goda kunskaper i Excel. Det är en fördel om du har erfarenhet från ekonomisystemet Pyramid. Har du arbetat med projektredovisning och nyckeltalsstyrning samt har erfarenhet från kedjeverksamhet inom service eller detaljhandel är detta ett stort plus. Som person är du strukturerad, du har en positiv attityd och inspireras av ett högt tempo. Vi ställer höga krav på att du är flexibel och är bra på att kommunicera. Att arbeta på supportkontoret innebär också visst resande inom Sverige med butiksbesök, deltagande på konferenser och regionala träffar. Förmåner Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Företagsbeskrivning Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor. 2012 har Poolia för femte året i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare enligt Universums undersökning. Poolia presenterar ”Tidernas rekrytering”. Besök tidernasrekrytering.se. Sluttext Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Företag: Poolia ekonomi
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Analytisk controllerassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Analytisk controllerassistent

Idrottshallsarbetare ref 24-13
Stockholms Stad Idrottsförvaltningen Farsta idrottscentrum Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Idrottsförvaltningen, utbildningsförvaltningen och Farsta stadsdelsförvaltning har av kommunstyrelsen fått ett uppdrag att utveckla Farsta till en stadsdel med idrottsprofil. Profileringen ska ha ett tydligt folkhälsoperspektiv och omfatta både hälsa i bred mening och idrott i betydelsen breddidrott, talangutveckling och elit. 1 plats(er).Vi söker dig som vill vara med och bidra till att utveckla verksamheten ur ett kund- och föreningsperspektiv med inriktning på ökad fysisk aktvitet för Farstas invånare. Erfarenhet från arbete inom idrottsrörelse och föreningsliv är meriterande för jobbet som idrottsplatsarbetare. Farsta IP är organiserad under Idrott sydost. I organisationen finns det flera anläggningar med olika funktioner som arbetar gemensamt för att nå verksamhetsmålen. Arbetet styrs av det Idrottspolitiska programmet. I tjänsten som idrottsplatsarbetare ingår att sköta driften av fotbollsplaner, ishall, badplats, fastighetsservice, spolning av isbanor och sköta en idrottshall, städa och sköta fastigheten. Även snöröjning och grönyteskötsel med traktor förekommer. Skiftarbete förekommer delar av året, övertid kan förekomma. Gymnasieutbildning Körkort Vi ser gärna att du har personliga egenskaper som: samarbetsorienterad, målinriktad, kreativ, inspirerande, utåtriktad, positiv grundsyn, förmåga att skapa goda relationer och nätverk och är en god kommunikatör. Friskvårdsutbildning och teknisk kunskap är meriterande. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Skift. Sex månaders provanställning. Vi tillämpar lämplighetsprövning för detta jobb och kommer att begära utdrag ut belastningsregistret motsvarande skolutdraget innan tillsättning. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Anläggningschef Ulf Larsson Anne-Marie Palm , Anläggningschef , 070-4179345 Linda Runctantz , Kommunal, 076-129 44 29 (facklig) Loa Bienen , Vision, 08-508 28 393 (facklig) Tillträde: 2013-08-12.
Företag: Stockholms stad; Farsta idrottscentrum
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Idrottshallsarbetare ref 24-13 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Idrottshallsarbetare ref 24-13

Hälsokommunikatör
Transkulturellt Centrum Transkulturellt Centrum, Stockholms läns landsting Söker Hälsokommunikatör på heltid till projektet ”Hälsokommunikation för afghanska flyktingar med fokus på ensamkommande barn och unga vuxna” Transkulturellt Centrum är ett kunskapscentrum inom Stockholms läns landsting. Centret arbetar sedan 2010 med hälsokommunikation på arabiska, tigrinja, somaliska och lätt svenska. Syftet är att i samarbete med hälso- och sjukvården, samt 10 olika kommuner främja hälsa och förebygga ohälsa bland nyanlända och personer med bristande kunskaper i svenska språket. I uppdraget ingår också att utbilda, informera och ge konsultation till personal i samverkande kommuner och till vårdpersonal som möter denna målgrupp. Transkulturellt Centrum har även i uppdrag att stärka landstingpersonalens kunskaper i transkulturella frågor. Centret arbetar med utbildning och information, handledning, konsultation och samordning kring hälsa och migrationsfrågor. Centret är en resurs för samtliga verksamheter med avtal med SLL. Arbetsuppgifter: Transkulturellt Centrum bedriver från 1.8.13 ett projekt inriktat på att ge hälsokommunikation på modersmål till afghanska flyktingar. Målgrupp är afghanska asylsökande och flyktingar med uppehållstillstånd, med särskilt fokus på ensamkommande barn och unga vuxna. Initialt genomförs en kartläggning och analys av hälsosituationen i målgruppen och behov av hälsofrämjande insatser. Utifrån resultatet planeras: utbildnings och informationsmaterial anpassat till målgruppens ålder och behov; dialogmöten kring hälsfrämjande teman; konsultationer till kommun och sjuvårdspersonal i kontakt med målgruppen. Kvalifikationer: Vi söker dig som har en hälso-och/eller sjukvårdsutbildning och talar dari alternativt persiska med god förståelse av dari. Meriterande är kunskaper i pashto, pedagogiska erfarenheter och erfarenhet av att arbete med ungdomar samt av tidigare arbeta i projektform. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper: Övrig information: Vi undanber oss kontakt med annons- och rekryteringsföretag. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Stockholms Läns Sjukvårdsområde
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-17
Sök fler jobb liknande: lediga Hälsokommunikatör jobb, Hälsokommunikatör Stockholm, Hälsokommunikatör Stockholms Läns Sjukvårdsområde
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Hälsokommunikatör

Bolagsekonom till Peab
Peab är Nordens Samhällsbyggare med 14.000 anställda och en omsättning uppgående till cirka 45 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NADAQ OMX Stockholm. Om tjänsten: Till bolagsredovisningsgruppen i Solna som består av 17 personer söker vi nu en redovisningsekonom med fokus på fastighetsredovisning. Arbetet innebär att du sköter löpande redovisning samt bokslut för ett antal bygg och fastighetsbolag.  I tjänsten ingår följande arbetsuppgifter: * Löpande redovisning samt bokslut som rapporteras till koncernekonomi * Rapportering till myndigheter t.ex. moms, statistik * Service och stöd till controllers och produktion i redovisningsfrågor  * Upprätta deklarationer och årsredovisningar * Delaktig i processen vid köp och försäljningar av bolag/företag * Fastighetsmoms, t.ex. momsutredningar i projekt, jämkning av moms    Du kommer även att arbeta i projekt inom gruppen som innebär att kontinuerligt utveckla rutiner och interna kontroller. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete från ekonomiavdelning, erfarenhet från redovisning inom fastighetsbolag är meriterande . Du har erfarenhet från att självständigt upprätta bokslut, årsredovisningar samt deklarationer. Vi ser även gärna att du har goda kunskaper inom IT-området, särskilt Excel och något större ekonomisystem, gärna 3L. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av att arbete i projekt med att utveckla rutiner och processer. Som person är du drivande, effektiv och noggrann. Vidare är du kommunikativ, kan leverera och arbeta självständigt men även se och förstå nyttan av att arbeta i team. Vi söker en person som gärna tar egna initiativ och har en god analytisk förmåga. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Peab med SJR. Skicka in Din ansökan innehållande CV samt personligt brev snarast då urval och intervjuer sker löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Louise Poltoft på telefon 08-407 55 23 från den 5 augusti. Vi ser fram emot din ansökan.
Företag: Peab
Ort: Solna
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Bolagsekonom till Peab jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Bolagsekonom till Peab

Ekonomiassistent leverantörsreskontra
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. För ett långt uppdrag hos kund söker vi nu en ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra. Tjänsten Du kommer att vara en del av ett glatt och trivsamt gäng på ekonomiavdelningen där du har huvudansvaret för leverantörsreskontran. Det innebär att du arbetar med leverantörsreskontran från ax till limpa samt med löpande bokföring. Vår kund är ett internationellt företag och du kommer att ha mycket internationella kontakter i ditt arbete. Kvalifikationer För att passa för tjänsten som ekonomassistent inom leverantörsreskontra ser vi att du har följande bakgrund: • Gymnasieekonom • Några års erfarenhet av leverantörsreskontra från större företag • Goda kunskaper i svenska och engelska För att trivas i rollen som ekonomassistent inom leverantörsreskontra tror vi att du är positiv, snabb och lättlärd. Andra egenskaper som vi värdesätter är att du är initiativtagande och själv kan planera ditt arbete. Om du är intresserad av tjänsten tveka inte att skicka in din ansökan omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Företag: Placera Personal AB
Ort: Sollentuna
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent leverantörsreskontra jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Konsultchef / rekryterare till Brainpeople
Brainpeople AB Dina arbetsuppgifter Vi växer och söker därmed två nya Konsultchefer till oss internt. Vi söker dig som trivs i ett ansvarsfullt och dynamiskt arbete där du är en engagerad samarbetspartner för både våra konsulter och våra kunder. Vi arbetar inom hela tjänstemannasektorn, från unga akademiker till chefspositioner. Rollen som konsultchef är mycket varierad med huvudfokus på rekrytering, personalansvar och kundkontakter. Brainpeople har med utgångspunkt från Stockholm verksamhet på flera orter och är ett av de största bolagen i branschen. Arbetsbeskrivning: I rollen som konsultchef kommer du att ansvara för att driva hela rekryterings- och uppdragsprocessen från start till mål, vilket bland annat innebär att skapa goda relationer till kunder och kandidater och konsulter. Du ansvarar för annonsskrivning, kandidatselektering, intervjuer och slutligt urval samt presentation av lämplig konsult till kund. Du kommer förhandla lön och skriva anställningsavtal, samt skapa nätverk med kandidater, intervjua både juniora och seniora profiler. Som konsultchef har du personalansvar och är ute på arbetsplatsen där du träffar både konsulter och kunder för uppföljning. Vi arbetar med konsulter inom hela tjänstemannasektorn, från nyexaminerade unga människor upp till chefsnivå. Som konsultchef arbetar du tillsammans med våra Account Managers för att utveckla och skapa långsiktiga relationer med våra kunder. Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid/tillsvidare, Brainpeople tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt. Utvecklingsmöjligheter: Brainpeople verkar i en spännande och expansiv bransch med stora utvecklingsmöjligheter. I denna roll får du möjlighet att göra spännande affärer och snabbt se effekter av dina insatser. Din profil Kompetenskrav: Vi söker dig som har arbetat som konsultchef inom tjänstemannasektorn tidigare, eller som rekryteringskonsult med kundansvar. Du vill arbeta nära verksamheten både internt och ute hos kund. Vi ser att du har arbetat några år och känner dig mogen i din yrkesroll. Vi ser gärna att du har erfarenhet av service och försäljning sedan tidigare. Tidigare erfarenhet av arbete med affärssystemet Intelliplan är meriterande. Personliga egenskaper: För att trivas hos oss så söker vi dig som har en stark drivkraft och en positiv energi som smittar av sig. Du tycker om att skapa och bygga förtroendefulla relationer med såväl kunder som medarbetare och konsulter. Du har en förmåga att analysera kundens önskemål och tänka strategiskt, samt arbeta efter uppsatta mål och kunna prioritera. Du är engagerad i ditt arbete och dina relationer och tar gärna egna initiativ för att förbättra ditt och dina kollegors dagliga arbete. Framför allt är det viktigt att du har en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss! Du skall vara pålitlig, passionerad, problemlösare, dessa är nämligen våra värderingar som vi alla lever efter på Brainpeople. Vi är ett relativt litet företag där varje medarbetares insats räknas. Villkor: Vi frågar efter mycket och kommer vara kräsna i urvalet, å andra sidan anser vi att vi kan erbjuda mycket konkurrenskraftiga villkor. Dessutom erbjuds du bl.a. kompetensutveckling, målresor samt trevliga kollegor i världsklass. Intresserad? Vänta inte, vi vill ha med dig omgående på resan! Skicka in din ansökan genom att klicka på "ansök här"-knappen. Skicka in din intresseanmälan snarast då vi hanterar ansökningar löpande. Vid eventuella frågor är du välkommen att ringa rekryteringsansvarig Karin Malmqvist på tel. 08 501 685 20. Om företaget Brainpeople arbetar med bemanning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Företaget startade 2003 och har sedan första dagen haft en positiv utveckling. Brainpeoples kontor är beläget i trevliga lokaler på Industrigatan, nära Västermalmsgallerian på Kungsholmen i Stockholm. Internt består Brainpeople i dag av ca 20 ambitiösa medarbetare! Brainpeople har med utgångspunkt från Stockholm verksamhet på flera orter och är ett av de största bolagen i branschen. Som anställd på Brainpeople kan du känna dig trygg då vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal och är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen.
Företag: Brainpeople AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Konsultchef / rekryterare till Brainpeople jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Konsultchef / rekryterare till Brainpeople

HR -ansvarig region Norr
Espresso House är Sveriges största och mest passionerade coffee shop-kedja. Redan från starten 1996 har vi haft som mål att ha de bästa och stoltaste baristorna. Vår vision är att erbjuda ”Världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst”! Vi är 1 500 engagerade och glada människor som älskar kaffe och alltid sätter gästen först! Under 2013 blir vi ännu fler, då vi har en kraftig expansionsplan framför oss.  Vi söker efter morgondagens stjärnor. Men först måste vi hitta dig!   Region norr med drygt 30 coffee shops och 400 anställda söker en ny regional HR-ansvarig. Du är den första kontakten våra blivande baristor får med företaget. Att förmedla glädjen, stoltheten och engagemanget i vårt arbete och företag är en viktig del i ditt arbete. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen från ansökan till anställning. Det innebär allt från annonsering och intervjuer till kontraktskrivning och att administrera intern utbildning. Du är dagligen en viktig stödfunktion och kunskapskälla i arbetsrätts- och arbetsmiljöfrågor för regions-, distrikts- och platschefer. Det kan gälla frågor kring schemaläggning, ledighet, sjukdom och andra förändringar i personalstrukturen i regionens coffee shops.  I tjänsten ingår även hålla intern utbildning i arbetsrätt. Som HR-ansvarig har du även kontakt med myndigheter som bl.a. Försäkringskassan och Arbetsmiljöverket samt med företagshälsovård. Månadsvis sammanställs även nyanställda och avslutade medarbetare till ekonomiavdelningen på företaget. Som HR-ansvarig är du en viktig kontaktperson för både chefer och medarbetare inom företaget. Du har relevant utbildning och erfarenhet sen tidigare av att arbeta med personalfrågor och rekrytering samt har kunskap inom arbetsrätt. Har du arbetat i kedjeverksamhet är detta meriterande. Du behöver även ha goda kunskaper i MS Office. Då region norr står inför en expansionsfas, som kommer att sträcka från Stockholm och uppåt i landet, behöver du vara beredd på varierad arbetstid och en del resor. Du behöver vara flexibel och vara van att göra prioriteringar i en miljö som kännetecknas av högt tempo, då arbetsbelastningen och arbetsuppgifterna varierar snabbt och ofta.   Espresso House har kollektivavtal med Unionen, tjänsten är på heltid med placering på huvudkontoret i centrala Stockholm. Tillträde snarast, enligt överenskommelse.  Sista ansökningsdatum är 2013-08-12.  Är du prestigelös och initiativtagande och har förmågan att knyta kontakter med många olika typer av människor, då är du rätt person!
Företag: Espresso House
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga HR -ansvarig region Norr jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR -ansvarig region Norr

Lärare och nyckelperson i musik
Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 85 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. ARBETSUPPGIFTER Till det praktiskt-estetiska arbetslaget på skolan söker vi dig som vill lite mer, en nyckelperson för att eleverna ska bli medvetna om sin fulla potential och utveckla att de praktiska och teoretiska förmågorna samspelar och växeldrar varandra. Förutom musiksal har vi en inspelningsstudio, danssal och aula. Vi satsar på Mac-miljö med 1:1 för eleverna i årskurs 7-9, och mobila klassrum till övriga. All personal har varsin Macdator. Denna tjänst omfattar årskurserna 3-6, med elever från alla världens hörn, erfarenheter och kompetenser. Eventuellt kan vi utöka tjänsten till 100% genom tjänstgöring i bild. Eleverna har stort förtroende för de vuxna på skolan och över tid förväntar de sig hög kvalité på undervisningen, med uttalat syfte och mål. Skolan befinner sig nämligen i en genomgripande förändringsprocess där vi bygger upp organisationen utifrån elevens möjligheter att deltaga i konstruktiva lärprocesser, med verktyg som följer upp kvalitén och verksamhetsbesök från skolledning och kollegor. Vi står även med ett starkt ben i aktuell forskning där vi utvecklar och medvetandegör elevernas läridentitet som den dominerande identiteten. Vi får kontinuerlig och tät handledning genom Universidad de Barcelona. KVALIFIKATIONER Du är ämneskunnig, har en tydlig idé hur ditt ämne bidrar till musikalitet, samarbete och kreativitet. Du har även tankar om hur IKT skulle kunna understödja lärprocessen. Du ser att du och ditt ledarskap har den avgörande rollen för elevernas prestationer och är öppen för feedback av skolledning och kollegor, så att undervisningen justeras och fördjupas efterhand. Du är beredd att ompröva dina tidigare tankar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är en naturlig ledare. Om det kittlar i din nyfikenhet ska du söka tjänsten, för då kan du vara den person vi söker. Vi undanber oss all annonserings- och rekryteringshjälp.
Företag: Botkyrka kommun, Fittjaskolan
Ort: Botkyrka
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare och nyckelperson i musik jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare och nyckelperson i musik

052-13-00606-1 Forskningschef
Folke Bernadotteakademin är en statlig myndighet med den övergripande uppgiften att stärka och utveckla den svenska och internationella förmågan inom området konflikt- och krishantering, med en särskild inriktning på fredsinsatser. Akademin fungerar som en plattform för samverkan mellan svenska myndigheter och organisationer samt deras utländska partners. Vi söker en vikarierande forskningschef som ska fungera som ett nav för myndighetens forsknings­verksamhet. Som forskningschef ska du initiera, planera, främja och bedriva systematiskt och brett jämförande tillämpad empirisk forskning med fokus på effektanalys avseende fredsbevarande operationer, operativt konflikt­förebyggande och sambandet mellan säkerhet (konflikt) och utveckling, samt angränsande forsknings­områden. Som forskningschef förväntas du vidare organisera, och delta i, nationella och internationella konferenser och workshops, liksom vara aktiv när det gäller att publicera dig i relevanta tidskrifter och publikationer. Därutöver ska du leda, fördela och utveckla arbetet inom myndighetens forsknings- och utvecklings­team, axla en central roll i FBA:s myndighetsövergripande arbete med erfarenhets­hantering och verksamhets­uppföljning, liksom ansvara för arbetet med Folke Bernadottesamlingarna. Du ska också delta i, och bidra till, FBA:s övriga verksamheter när behov uppstår. I rollen ingår även budgetering, budgetuppföljning och viss administration. Som forskningschef har du personalansvar för ett team på 4-6 personer, rapporterar till enhetschefen samt ingår i ledningsgruppen för enheten för policy, forskning och utveckling (PRD). Tjänsten är ett vikariat på 12 månader med möjlighet till förlängning och placering i Stockholm. Tillträde snarast. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket medför att svenskt medborgarskap krävs. Registerkontroll kommer att genomföras. Din profil * Minst doktorsexamen inom relevant ämne * Dokumenterad forskargärning, inklusive publicering, i relevanta ämnen * Dokumenterad inriktning på tillämpad, policy- och praktikfrämjande forskning * Erfarenhet av statistiska forskningsmetoder * Erfarenhet av, och intresse för, personalledning * Nationellt och internationellt nätverk som är relevant för tjänsten * God IT-vana * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Erfarenhet från arbete inom, eller med, statsförvaltningen är meriterande, liksom administrativ skicklighet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Viktiga personliga egenskaper är noggrannhet, ordningssinne, gott omdöme, förmåga att driva frågor självständigt, samt god ledarskaps- och samarbetsförmåga. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Ytterligare information om tjänsten lämnas av: Allmänna och praktiska frågor: Anna Norberg    + 46 (0) 612 823 30 t.o.m. 31 juli                                              Karolin Lindberg + 46 (0) 612 823 44 fr.o.m. 1 augusti Tjänstens innehåll: Ann Bernes, +46 730 37 88 68 Facklig repr; SACO-S: Kristin Sundqvist + 46 (0) 72 500 75 98
Företag: Folke Bernadotteakademin
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga 052-13-00606-1 Forskningschef jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: 052-13-00606-1 Forskningschef

Socialsekreterare
Stockholms Stad Södermalm SDF Sociala avdelningen Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Södermalms stadsdelsförvaltning är en av 14 stadsdelar i Stockholms stad. Vi har ungefär 125 000 medborgare i stadsdelen och är lokaliserade på Medborgarplatsen, Göta Arkhuset. 2 plats(er).Enheten för försörjningsstöd är en av enheterna inom Sociala avdelningen. Vårt uppdrag är att utreda, bedöma och besluta om ekonomiskt bistånd samt genom väl utredda och målformulerade insatser stödja och stärka den enskildes förmågan till ett självständigt liv. Vår målgrupp är personer som bor inom Södermalms stadsdelsområde och som inte genom egen försörjning kan tillgodose sina grundläggande ekonomiska behov. På enheten arbetar 25 handläggare i tre grupper: mottagning, utredning och bidragshandläggning. Nu söker vi två medarbetare till utredningsgruppen. Utrednings- och socialt förändringsarbete utförs genom kunskapsbaserad socialtjänst där även forskningen och brukarens egna önskemål tas med i bedömningen. MI används som samtalsmetod. Vi söker dig som är socionom och har erfarenhet av utrednings- och socialt förändsringsarbete inom ekonomiskt bistånd. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och använder ett korrekt språk för myndighetsutövande arbete. I detta ligger även att ha förståelse för vilka kommunikationsformer som passar våra brukare och i övrigt ha kunskap om vad kraven på tillgänglighet innebär i din yrkessroll. Du har kunskap och erfarenhet om MI. Du har bra förmåga att behålla lugn i stressiga situationer, god dokumentationsförmåga, har god struktur och analytisk förmåga i arbetet. Du har bra samarbetsförmåga då arbetsuppgifterna utförs ofta i nära samarbete med kollegor, både inom gruppen och inom andra enheter, externa samverkanspartners och biträdande enhetschef. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Dokumenterad arbetserfarenhet av myndighetsutövande arbete. Varaktighet: Tillsvidare. Tillsvidare med 6 månaders provanställning. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Biträdande enhetschef Katharina McDonald,08-508 13 661 Catarina Hillås Lindberg , SACO SSR , 08 508 13 227 (facklig) Maria Sipilä , Vision, 08 508 12 551 (facklig) Tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
Företag: Stockholms stad; Sociala avdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Socialsekreterare jobb, Socialsekreterare Stockholm, Socialsekreterare Stockholms stad; Sociala avdelningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Socialsekreterare


Sök lediga jobb Brightby söker kundreskontraansvarig

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se