COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB jobb - lediga jobb

COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB jobb COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. SENIOR PROJEKTLEDARE, Nordomatic Stockholm- Tyresö

  2. AUTOMATIONSINGENJÖR, Nordomatic Stockholm- Stockholm

  3. Ekonomichef - Läkemedelsföretag- Stockholm

  4. PROJEKTCHEF, Nordomatic Uppsala- Uppsala

  5. AUTOMATIONSINGENJÖR, Nordomatic Uppsala- Uppsala

  6. Assistant Store Manager - SelStor Linköping- Linköping

  7. Assistant Store Manager - SelStor Norrköping- Norrköping

  8. Svevia rekryterar Arbetschef till Division Drift- Täby

  9. Entreprenadingenjör till Svevia- Stockholm

  10. Kalkylingenjör till Svevia- Stockholm

  11. Redovisningschef till Micronic Mydata- Täby

  12. National Sales Manager- Ospecificerad arbetsort

  13. Sales Director Europe & ROW - Pharmadule- Stockholm

  14. EKONOMICHEF - My Academy- Stockholm

  15. Business Controller - SyntheticMR- Linköping

  16. Account Manager Copy/Print- Göteborg

  17. Marknadschef till My Academy- Stockholm

  18. Key Account Manager On-Trade, DIAGEO- Stockholm

  19. Projektchef Infra Solna - SVEVIA- Solna

  20. Strategisk inköpare Infra Solna - SVEVIA- Solna

  21. Servicetekniker- Sollentuna

  22. Ekonomiansvarig - Finskt dotterbolag Bukowskis- Stockholm

  23. Mätchef- Solna

  24. Account Manager - Toshiba- Malmö

  25. National Account Manager - SERICOMEX- Landskrona

  26. Disputerad Nationalekonom- Stockholm

  27. Projektledare Etablering- Stockholm

  28. IT Konsultsäljare- Stockholm

  29. Forskningsassistent - Finanspolitiska rådet- Stockholm


Mer beskrivning

SENIOR PROJEKTLEDARE, Nordomatic Stockholm
För att kunna hantera en växande kundkrets samt pågående projekt rekryterar nu Nordomatic i Uppsala en Senior Projektledare som kan leda stora och komplexa projekt. Vad gör du? I rollen som projektledare har du ett övergripande ansvar för att projekten drivs på ett professionellt och kostnadseffektivt sätt och att företaget lever upp till åtagandet enligt entreprenadavtalet. Du driver projekten med en hög grad av självständighet och bland arbetsuppgifterna kan nämnas; - Teknisk projektledning i projekt som främst rör fastighetsautomation - Bemanning i alla delar i projektet (med egna eller inhyrda resurser) - Planera och koordinera projektet - Kontinuerlig dialog med kunden kring tidsplan, teknik och funktionalitet - Budget- och resultatansvar för projekten, löpande uppföljning - Införsäljning av nya projekt Tjänsten innebär ett brett ansvar, möjlighet att förändra och att driva förändring, stor påverkan som projektledare och en nyckelroll i målsättningen att göra Nordomatic till det ledande bolaget inom fastighetsautomation i Stockholmsområdet. Vem är du? Du har minst ett par års erfarenhet av att leda större entreprenadprojekt inom fastighetsautomation (styr- och regler) och goda kunskaper om avtalsvillkor (AB). Du är entreprenöriell och drivs av att skapa och utveckla verksamheter. Vi ser dig som en trygg ledare som kan organisera verksamheten under dig med ordning och struktur, ditt ledarskap är ärligt och öppet och du har förmågan att engagera och entusiasmera kring mål och framtida utmaningar. För att bolaget ska lyckas med expansionen och bli ledande i sin nisch i Stockholm är det även viktigt att du är duktig på försäljning och har fallenheten att skapa och bibehålla kundrelationer. Vi ser gärna att du har ett brett nätverk bland kunder och leverantörer. Du har en relevant högskoleutbildning (högskoleingenjör eller liknande) och du trivs i en självständig roll där du får ta ett stort ansvar. Företaget Nordomatic är en väletablerad och respekterad samarbetspartner till de mest framgångsrika fastighetsägarna i Norden. Nordomatic är känt för att erbjuda de smartaste lösningarna inom områdena energi- och klimatoptimering för större byggnader. Nordomatic projekterar, konstruerar, tillverkar och installerar leverantörsoberoende byggnadsautomation och levererar servicetjänster inom teknisk förvaltning av byggnader. Företaget är experter på att hantera en byggnads teknik och dess energiresurser, att analysera och genomföra tekniska lösningar, samt att övervaka byggnadens energiprestanda. Nordomatic har landets bredaste erfarenhet inom systemintegration och SCADA/ IT-automationslösningar. Företaget bildades 1967 och har sedan starten utvecklat och installerat styr- och reglerutrustningar samt fastighetsautomationssystem för den svenska fastighetsmarknaden. Huvudkontoret ligger i Stockholm (Tyresö) men bolaget finns även representerat i Södertälje, Uppsala, Jönköping, Linköping, Växjö och Malmö. Hur söker du? Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan. Vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Jens Holmberg 070-377 06 20 alt jens.holmberg@compass.se eller Bo Bengtsson 070-971 35 50 alt bo.bengtsson@compass.se Välkommen med din ansökan!
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Tyresö
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga SENIOR PROJEKTLEDARE, Nordomatic Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: SENIOR PROJEKTLEDARE, Nordomatic Stockholm

AUTOMATIONSINGENJÖR, Nordomatic Stockholm
För att kunna hantera en växande kundkrets samt pågående projekt rekryterar nu Nordomatic i Tyresö en erfaren automationsingenjör som ska ansvara för konstruktion och programmering i de spännande automationsprojekt som bolaget fått förtroendet att driva . Vad gör du? I rollen som automationsingenjör har du ansvar för att konstruera och programmera systemet på ett sätt som gör att företaget lever upp till åtagandet enligt entreprenadavtalet. Du jobbar i projekten med en hög grad av självständighet och bland arbetsuppgifterna kan nämnas; - Teknisk konstruktion av apparatskåp inklusive specifikation - Övergripande teknikansvar för projekten - Programmering av systemet (Saia, Mitsubishi, Fidelix, Siemens, Beckhoff, Larmia, Citect, Web Factory, mfl) - Agera spindel i nätet vid driftsättande - Kontinuerlig dialog med ansvarig projektledare kring tidsplan, teknik och funktionalitet - Stötta säljarna med teknisk kompetens vid införsäljning av nya projekt Tjänsten som automationsingenjör innebär ett brett ansvar, du ges möjlighet att vidareutvecklas i de spännande projekt du är en viktig del i. Du kommer att ha en nyckelroll i målsättningen att göra Nordomatic till det ledande bolaget inom fastighetsautomation i Stockholmsområdet. Vem är du? Vi ser gärna att du har minst ett par års erfarenhet av att självständigt konstruera och programmera inom fastighetsautomation eller liknande och en god förståelse för processflöden i en fastighet. Du har ett genuint tekniskt intresse och du drivs av att skapa tekniska lösningar av hög kvalitet. Din utbildning och arbetslivserfarenhet är inom styr- och regler eller el och du trivs i en självständig roll där du får ta ett stort ansvar. Då rollen innebär mycket självständigt arbete är det viktigt att du är driven och ansvarstagande. Det krävs att du har en kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet samt att en analytisk förmåga att se komplexa samband. Företaget Nordomatic är en väletablerad och respekterad samarbetspartner till de mest framgångsrika fastighetsägarna i Norden. Nordomatic är känt för att erbjuda de smartaste lösningarna inom områdena energi- och klimatoptimering för större byggnader. Nordomatic projekterar, konstruerar, tillverkar och installerar leverantörsoberoende byggnadsautomation och levererar servicetjänster inom teknisk förvaltning av byggnader. Företaget är experter på att hantera en byggnads teknik och dess energiresurser, att analysera och genomföra tekniska lösningar, samt att övervaka byggnadens energiprestanda. Nordomatic har landets bredaste erfarenhet inom systemintegration och SCADA/ IT-automationslösningar. Företaget bildades 1967 och har sedan starten utvecklat och installerat styr- och reglerutrustningar samt fastighetsautomationssystem för den svenska fastighetsmarknaden. Huvudkontoret ligger i Stockholm (Tyresö) men bolaget finns även representerat i Södertälje, Uppsala, Jönköping, Linköping, Växjö och Malmö. Hur söker du? Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan. Vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Jens Holmberg 070-377 06 20 alt jens.holmberg@compass.se eller Bo Bengtsson 070-971 35 50 alt bo.bengtsson@compass.se Välkommen med din ansökan!
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga AUTOMATIONSINGENJÖR, Nordomatic Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: AUTOMATIONSINGENJÖR, Nordomatic Stockholm

Ekonomichef - Läkemedelsföretag
Uppdraget Vi söker en operativ Ekonomichef utan personalansvar. Du kommer att rapportera till VD för den nordiska verksamheten och ha det fulla ansvaret för allting rörande ekonomi och administration. Eftersom verksamheten är relativt ny är det viktigt att du kan sätta upp fungerande rutiner och processer för ekonomi och administration. En viktig del i ditt arbete blir Business Controlling. Bokföringen är outsourcad till extern leverantör där du ansvarar för kontakter och uppföljning. Du ansvarar för likviditetsuppföljning, budgetprocess och resultatanalys. Du är ansvarig för kontakter med bank, revisorer, skatterådgivare, juridiska rådgivare etc. Även ansvaret för HR processer ligger hos dig. Vidare sköter du kontakter med distributörer och reglerar lagersaldo. Du övervakar och analyserar prissättning hos konkurrenter för den generiska portföljen. En viktig del är att vid business reviews inför den globala ledningen presentera de finansiella delarna. Dig vi söker Du är civilekonom eller motsvarande med minst 5 års erfarenhet av business controlling. Du stimuleras av att arbeta i en liten organisation där man kavlar upp ärmarna, hjälper varandra och gör det som måste göras. Du är en lagspelare Du är strukturerad och kan sätta upp rutiner och motivera organisationen att följa dem. Du har gott självförtroende och kan med mycket god förmåga genomföra presentationer för koncernledning. Du behärskar engelska och svenska väl, såväl skriftligt som muntligt. Uppdragsgivaren Uppdragsgivaren är ett nischat internationellt läkemedelsbolag som relativt nyligen etablerat sin nordiska verksamhet. Man står inför ett par mycket spännande lanseringar av såväl innovativa specialist preparat som ett flertal generiska produkter och vill vara en heltäckande samarbetspartner inom sitt område. Företaget kommer att ha en omsättning på ca 40 MSEK och vara 15 medarbetare under 2014. Ansökan Rekryteringen sköts av Compass Human Resources Group. Du söker tjänsten via deras hemsida www.compass.se. Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta Anders Larsson, Senior Konsult, via telefon +46 73 203 46 91 eller mail anders.larsson@compass.se
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-19
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomichef - Läkemedelsföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomichef - Läkemedelsföretag

PROJEKTCHEF, Nordomatic Uppsala
För att kunna hantera en växande kundkrets samt pågående projekt rekryterar nu Nordomatic i Uppsala en Projektchef som har ett övergripande ansvar för projektverksamheten och som själv leder komplexa projekt. Vad gör du? I rollen som projektchef har du ett övergripande ansvar för att projekten drivs på ett professionellt och kostnadseffektivt sätt och att företaget lever upp till åtagandet enligt entreprenadavtalet. Du driver projekten med en hög grad av självständighet och bland arbetsuppgifterna kan nämnas; - Teknisk projektledning i projekt som främst rör fastighetsautomation - Bemanning i alla delar i projekten (med egna eller inhyrda resurser) - Planering och koordinering av projekt - Kontinuerlig dialog med kunder kring tidsplan, teknik och funktionalitet - Budget- och resultatansvar för projekten, löpande uppföljning - Införsäljning av nya projekt - Ansvar för projektmetodik och att etablera best practice Tjänsten innebär ett brett ansvar, möjlighet att förändra och att driva förändring, stor påverkan som projektledare och en nyckelroll i målsättningen att göra Nordomatic till det ledande bolaget inom fastighetsautomation i Uppsalaområdet. Vem är du? Du har minst ett par års erfarenhet av att leda större entreprenadprojekt inom fastighetsautomation (styr- och regler) och goda kunskaper om avtalsvillkor (AB). Du är entreprenöriell och drivs av att skapa och utveckla verksamheter. Vi ser dig som en trygg ledare som kan organisera verksamheten under dig med ordning och struktur, ditt ledarskap är ärligt och öppet och du har förmågan att engagera och entusiasmera kring mål och framtida utmaningar. För att bolaget ska lyckas med expansionen och bli ledande i sin nisch i Uppsala är det även viktigt att du är duktig på försäljning och har fallenheten att skapa och bibehålla kundrelationer. Vi ser gärna att du har ett brett nätverk bland kunder och leverantörer. Du har en relevant högskoleutbildning (högskoleingenjör eller liknande) och du trivs i en självständig roll där du får ta ett stort ansvar. Företaget Nordomatic är en väletablerad och respekterad samarbetspartner till de mest framgångsrika fastighetsägarna i Norden. Nordomatic är känt för att erbjuda de smartaste lösningarna inom områdena energi- och klimatoptimering för större byggnader. Nordomatic projekterar, konstruerar, tillverkar och installerar leverantörsoberoende byggnadsautomation och levererar servicetjänster inom teknisk förvaltning av byggnader. Företaget är experter på att hantera en byggnads teknik och dess energiresurser, att analysera och genomföra tekniska lösningar, samt att övervaka byggnadens energiprestanda. Nordomatic har landets bredaste erfarenhet inom systemintegration och SCADA/ IT-automationslösningar. Företaget bildades 1967 och har sedan starten utvecklat och installerat styr- och reglerutrustningar samt fastighetsautomationssystem för den svenska fastighetsmarknaden. Huvudkontoret ligger i Stockholm (Tyresö) men bolaget finns även representerat i Södertälje, Uppsala, Jönköping, Linköping, Växjö och Malmö. Hur söker du? Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan. Vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Jens Holmberg 070-377 06 20 alt jens.holmberg@compass.se eller Bo Bengtsson 070-971 35 50 alt bo.bengtsson@compass.se Välkommen med din ansökan!
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Uppsala
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga PROJEKTCHEF, Nordomatic Uppsala jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: PROJEKTCHEF, Nordomatic Uppsala

AUTOMATIONSINGENJÖR, Nordomatic Uppsala
För att kunna hantera en växande kundkrets samt pågående projekt rekryterar nu Nordomatic i Tyresö en erfaren automationsingenjör som ska ansvara för konstruktion och programmering i de spännande automationsprojekt som bolaget fått förtroendet att driva . Vad gör du? I rollen som automationsingenjör har du ansvar för att konstruera och programmera systemet på ett sätt som gör att företaget lever upp till åtagandet enligt entreprenadavtalet. Du jobbar i projekten med en hög grad av självständighet och bland arbetsuppgifterna kan nämnas; - Teknisk konstruktion av apparatskåp inklusive specifikation - Övergripande teknikansvar för projekten - Programmering av systemet (Saia, Mitsubishi, Fidelix, Siemens, Beckhoff, Larmia, Citect, Web Factory, mfl) - Agera spindel i nätet vid driftsättande - Kontinuerlig dialog med ansvarig projektledare kring tidsplan, teknik och funktionalitet - Stötta säljarna med teknisk kompetens vid införsäljning av nya projekt Tjänsten som automationsingenjör innebär ett brett ansvar, du ges möjlighet att vidareutvecklas i de spännande projekt du är en viktig del i. Du kommer att ha en nyckelroll i målsättningen att göra Nordomatic till det ledande bolaget inom fastighetsautomation i Uppsalaområdet. Vem är du? Vi ser gärna att du har minst ett par års erfarenhet av att självständigt konstruera och programmera inom fastighetsautomation eller liknande och en god förståelse för processflöden i en fastighet. Du har ett genuint tekniskt intresse och du drivs av att skapa tekniska lösningar av hög kvalitet. Din utbildning och arbetslivserfarenhet är inom styr- och regler eller el och du trivs i en självständig roll där du får ta ett stort ansvar. Då rollen innebär mycket självständigt arbete är det viktigt att du är driven och ansvarstagande. Det krävs att du har en kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet samt att en analytisk förmåga att se komplexa samband. Företaget Nordomatic är en väletablerad och respekterad samarbetspartner till de mest framgångsrika fastighetsägarna i Norden. Nordomatic är känt för att erbjuda de smartaste lösningarna inom områdena energi- och klimatoptimering för större byggnader. Nordomatic projekterar, konstruerar, tillverkar och installerar leverantörsoberoende byggnadsautomation och levererar servicetjänster inom teknisk förvaltning av byggnader. Företaget är experter på att hantera en byggnads teknik och dess energiresurser, att analysera och genomföra tekniska lösningar, samt att övervaka byggnadens energiprestanda. Nordomatic har landets bredaste erfarenhet inom systemintegration och SCADA/ IT-automationslösningar. Företaget bildades 1967 och har sedan starten utvecklat och installerat styr- och reglerutrustningar samt fastighetsautomationssystem för den svenska fastighetsmarknaden. Huvudkontoret ligger i Stockholm (Tyresö) men bolaget finns även representerat i Södertälje, Uppsala, Jönköping, Linköping, Växjö och Malmö. Hur söker du? Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan. Vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Jens Holmberg 070-377 06 20 alt jens.holmberg@compass.se eller Bo Bengtsson 070-971 35 50 alt bo.bengtsson@compass.se Välkommen med din ansökan!
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Uppsala
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga AUTOMATIONSINGENJÖR, Nordomatic Uppsala jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: AUTOMATIONSINGENJÖR, Nordomatic Uppsala

Assistant Store Manager - SelStor Linköping
SelStor erbjuder privatpersoner och företag lättillgängliga och säkra förråd från 1-30 m². Vid varje anläggning finns en välsorterad butik, konferensmöjlighet, och personal som kan ge kloka råd. SelStor grundades 2006 och förvärvades 2012 av danska Pelican Self Storage och blir därmed den näst största selfstorageaktören i Norden. Med sina 20 anläggningar är företaget representerat i Danmark, Sverige och Finland. Expansionen fortsätter och därför söker nu SelStor två Assistant Store Managers, en till anläggningen i Linköping och en till den nya anläggningen i Norrköping. Som Assistant Store Manager vid någon av SelStors anläggningar har du en synlig och representativ roll i ett växande företag som ger frihet under ansvar. Vad gör du? Tillsammans med Store Managern driver du en välkomnande och trivsam butik, där ni hjälper både privatpersoner och företag till rätta när de behöver flexibel förvaring av allt från bohag till varulager. Med positivt lösningsfokuserat engagemang vinner du snabbt kunders förtroende, vare sig det är på telefon, på mässor eller i butiken. Det är lika självklart att på ett noggrant sätt hjälpa till med den administration som följer av att driva en butik med kundregister, varulager, passerkort med mera. Med naturlig nyfikenhet och säljfokus deltar du därmed aktivt till att utveckla företagets erbjudande och få nya kunder att ta del av detta. Vem är du? Vi söker dig som har relevant tidigare säljerfarenhet och gärna någon form av utbildning inom sälj och marknad. Den säljerfarenhet vi främst söker är från att aktivt ha mött både privatpersoner och företagsrepresentanter i samband med viktiga eller komplexa inköpsbeslut där rådgivning är en naturlig del av mötet, som exempelvis inför beslutet att välja bil, telefon eller musikanläggning. Du får gärna ha varit delaktig i marknadsföringskampanjer eller liknande. Vi vill att du talar och skriver flytande svenska, har körkort samt behärskar de vanliga Office-applikationerna. Helst har du även arbetat i säljapplikationer. Som person är du mycket socialt trygg och utåtriktad, positiv och förtroendeingivande. Du är kreativ, flexibel och vet att du trivs med allt som den här rollen för med sig i form av sunt förnuft, butiksarbetstider, självständighet, och att jobba mot uppsatta mål. Hur söker du? Du söker tjänsten genom att klicka på länken här intill. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök så snart du kan. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linus Bellander på Compass, telefon: 070-742 36 54. Välkommen med din ansökan!
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Linköping
Publicerad : 06-18
Sök fler jobb liknande: lediga Assistant Store Manager - SelStor Linköping jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Assistant Store Manager - SelStor Linköping

Assistant Store Manager - SelStor Norrköping
SelStor erbjuder privatpersoner och företag lättillgängliga och säkra förråd från 1-30 m². Vid varje anläggning finns en välsorterad butik, konferensmöjlighet, och personal som kan ge kloka råd. SelStor grundades 2006 och förvärvades 2012 av danska Pelican Self Storage och blir därmed den näst största selfstorageaktören i Norden. Med sina 20 anläggningar är företaget representerat i Danmark, Sverige och Finland. Expansionen fortsätter och därför söker nu SelStor två Assistant Store Managers, en till anläggningen i Linköping och en till den nya anläggningen i Norrköping. Som Assistant Store Manager vid någon av SelStors anläggningar har du en synlig och representativ roll i ett växande företag som ger frihet under ansvar. Vad gör du? Tillsammans med Store Managern driver du en välkomnande och trivsam butik, där ni hjälper både privatpersoner och företag till rätta när de behöver flexibel förvaring av allt från bohag till varulager. Med positivt lösningsfokuserat engagemang vinner du snabbt kunders förtroende, vare sig det är på telefon, på mässor eller i butiken. Det är lika självklart att på ett noggrant sätt hjälpa till med den administration som följer av att driva en butik med kundregister, varulager, passerkort med mera. Med naturlig nyfikenhet och säljfokus deltar du därmed aktivt till att utveckla företagets erbjudande och få nya kunder att ta del av detta. Vem är du? Vi söker dig som har relevant tidigare säljerfarenhet och gärna någon form av utbildning inom sälj och marknad. Den säljerfarenhet vi främst söker är från att aktivt ha mött både privatpersoner och företagsrepresentanter i samband med viktiga eller komplexa inköpsbeslut där rådgivning är en naturlig del av mötet, som exempelvis inför beslutet att välja bil, telefon eller musikanläggning. Du får gärna ha varit delaktig i marknadsföringskampanjer eller liknande. Vi vill att du talar och skriver flytande svenska, har körkort samt behärskar de vanliga Office-applikationerna. Helst har du även arbetat i säljapplikationer. Som person är du mycket socialt trygg och utåtriktad, positiv och förtroendeingivande. Du är kreativ, flexibel och vet att du trivs med allt som den här rollen för med sig i form av sunt förnuft, butiksarbetstider, självständighet, och att jobba mot uppsatta mål. Hur söker du? Du söker tjänsten genom att klicka på länken här intill. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök så snart du kan. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linus Bellander på Compass, telefon: 070-742 36 54. Välkommen med din ansökan!
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Norrköping
Publicerad : 06-18
Sök fler jobb liknande: lediga Assistant Store Manager - SelStor Norrköping jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Assistant Store Manager - SelStor Norrköping

Svevia rekryterar Arbetschef till Division Drift
I samarbete med Compass rekryterar Svevia nu en Arbetschef till Division Drift Stockholm Norr med placering i Täby eller Jakobsberg. ANSVARSOMRÅDEN / ARBETSUPPGIFTER Ditt ansvar är att leda och planera verksamheten utifrån upphandlade uppdrag samt följa upp och samordna driftområdets mål, strategier och affärsplan. Du arbetar med att utveckla både affärer och kundrelationer och du ansvarar för den operativa och strategiska marknadsberbetningen. Vidare ansvarar för arbetschefsområdets budget, ekonomi och utveckling och deltar i divisionens ledningsarbete. Du leder cirka 95 medarbetare inom ditt arbetschefsområde och du är direkt underställd divisionschefen. VEM ÄR DU Rätt kandidat har en akademisk utbildning som Civilingenjör inom industriell ekonomi, Samhällsbyggnad eller motsvarande. Det är ett krav att du har erfarenhet från branschen samt att du har kunskap och erfarenhet som ledare. Du ska ha en entreprenörs egenskaper, kunna se affärsmöjligheter i den verksamhet du bedriver och vara nytänkande. Du ska ha ett ledarskap som präglas av driv och engagemang för uppgiften samt ha lätt för att knyta kontakter både internt med medarbetare och externt med kunder. För att trivas i rollen krävs att du är resultatorienterad, drivande, kommunikativ och strukturerad. Vidare lever du upp till Svevias värderingar som är Affärsmässig, Nytänkande, Trovärdig och Omtänksam. OM FÖRETAGET Svevia är Sveriges ledande driftentreprenör och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i landet med 2 800 medarbetare och en omsättning som överstiger 7 Mdr. Kärnverksamheten är att utföra nybyggnation och sköta drift, service och underhåll av Sveriges vägar och annan infrastruktur. Uppdragen omfattar allt ifrån vägar, gator, broar till järnvägar, hamnar och fjärrvärme. Division Drift arbetar med drift och underhåll av gator och vägar, broar, VA-anläggningar, parker och grönytor samt mindre anläggningsarbeten. ANSÖKAN I den här rekryteringen jobbar Svevia tillsammans med Compass. Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jens Holmberg på 0703 770 620 alt jens.holmberg@compass.se. Välkommen med din ansökan!
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Täby
Publicerad : 08-23
Sök fler jobb liknande: lediga Svevia rekryterar Arbetschef till Division Drift jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Svevia rekryterar Arbetschef till Division Drift

Entreprenadingenjör till Svevia
Entreprenadingenjör till Svevia, Division Drift Stockholm Söder I samarbete med Compass rekryterar Svevia nu en Entreprenadingenjör till Division Drift Stockholm Söder med placering i Tumba. Ansvarsområden/Arbetsuppgifter Entreprenadingenjören har en viktig roll i att driva verksamheten framåt och du arbetar du främst med att följa upp och samordna de olika uppdragen inom arbetschefsområdet. Du arbetar med ekonomisk uppföljning, prognoser och budgetar samt kalkylering i de olika uppdragen. Du har även ansvar för att genom omvärldsbevakning och konkurrentanalys ge input till vilka projekt som kommer att bli aktuella och vilka som kan vara intressanta för arbetschefsområdet att räkna på. En annan viktig uppgift är att bevaka kontraktshandlingar, medverka vid produktionsplanering och arbeta med projektstyrning. Du kommer också att ansvara för dokumentation såsom miljö- och projektplaner och deltar vid projektmöten. Entreprenadingenjören ingår i arbetschefsområdets ledningsgrupp och du jobbar nära arbetschefen med att skapa förutsättningar för en lönsam verksamhet där kvaliteten är hög. Vem är du Svevia söker dig som är har en relevant utbildningsbakgrund och som har erfarenhet från branschen och förstår hur en entreprenadverksamhet fungerar och drivs. Du har goda kunskaper i ekonomi och erfarenhet av projektstyrning, entreprenadjuridik och budgetarbete. Ditt arbete präglas av driv och engagemang för uppgiften och du har lätt för att knyta kontakter både internt och externt. Du jobbar proaktivt och trivs med att skapa förändring och förutsättningar för lönsamma affärer. För att trivas i rollen krävs att du är resultatorienterad, drivande, kommunikativ och strukturerad och givetvis lever du upp till Svevias värderingar som är Affärsmässig, Nytänkande, Trovärdig och Omtänksam. Om företaget Svevia är Sveriges ledande driftentreprenör och ett av landets största väg- och anläggningsföretag, med 2 800 medarbetare och en omsättning som överstiger sju miljarder kronor. Kärnverksamheten är att utföra nybyggnation och sköta drift, service och underhåll av Sveriges vägar och annan infrastruktur. Division Drift arbetar med drift och underhåll av gator och vägar, broar, VA-anläggningar, parker och grönytor samt mindre anläggningsarbeten. Ansökan: I den här rekryteringen jobbar Svevia tillsammans med Compass. Du söker ovan nämnda tjänst via länken nedan och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jens Holmberg på 0703 770 620 alt jens.holmberg@compass.se. Välkommen med din ansökan!
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-04
Sök fler jobb liknande: lediga Entreprenadingenjör till Svevia jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Entreprenadingenjör till Svevia

Kalkylingenjör till Svevia
SVEVIA Kalkylingenjör Division Drifts stab I samarbete med Compass rekryterar Svevia nu en Kalkylingenjör till Division Drifts stab, placering i Solna. Ansvarsområden/Arbetsuppgifter Som kalkylingenjör ingår du i en stabsgrupp med kvalificerade kollegor som rapporterar till Kalkylchefen. Ni stöttar division Drifts arbetschefer med kalkylarbete i samband med anbud och andra kommersiella frågor. Det innebär ett ansvar för att delta i anbudsarbetet hela vägen från hanterandet av en förfrågan, till utvärderingen av ett avslutat projekt. Du samarbetar med både produktion och inköp i framtagandet av underlag för dina beräkningar, som förutom kostnad och tid inkluderar frågor kring arbetsmiljö, klimat, risk möjligheter som exempelvis möjliggörs av innovativa tekniska lösningar. Sammantaget bidrar du aktivt till att åstadkomma säkra arbetsplatser, gröna lösningar och förutsägbar lönsamhet. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet från kalkyl- och anbudsarbete, eller på annat sätt lärt dig projektprissättning. Du får gärna ha byggteknisk utbildning men framförallt är det praktiskt branscherfarenhet och kunskap om entreprenadjuridik som är meriterande. Det är viktigt att du är riktigt bekväm med siffror och Excel, samt har mycket god analytisk förmåga. Som person är du målinriktad och ambitiös, ordningsam och självgående. Du tar dig an utmaningar med positivt engagemang och ödmjukt självförtroende, och självklart delar du såväl Svevias kärnvärde pålitlighet, som värderingarna affärsmässighet, trovärdighet, nytänkande och omtänksamhet. Om företaget Svevia är Sveriges ledande driftentreprenör och ett av landets största väg- och anläggningsföretag, med 2 800 medarbetare och en omsättning som överstiger sju miljarder kronor. Kärnverksamheten är att utföra nybyggnation och sköta drift, service och underhåll av Sveriges vägar och annan infrastruktur. Division Drift arbetar med drift och underhåll av gator och vägar, broar, VA-anläggningar, parker och grönytor samt mindre anläggningsarbeten. Ansökan I den här rekryteringen jobbar Svevia tillsammans med Compass och du söker tjänsten via länken nedan. Vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök redan idag. För mer information om tjänsten kontaktar du ansvarig rekryteringskonsult Linus Bellander på 070-742 36 54 eller linus.bellander@compass.se. Välkommen med din ansökan!
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-04
Sök fler jobb liknande: lediga Kalkylingenjör till Svevia jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kalkylingenjör till Svevia

Redovisningschef till Micronic Mydata
Micronic Mydata söker redovisningschef som vill leda och utveckla I samarbete med Compass rekryterar Micronic Mydata nu en redovisningschef med placering i Täby. Ansvarsområden/Arbetsuppgifter Brinner du för utvecklingsarbete, styrning och struktur? Vill du kombinera specialistkunskaper inom redovisning med en ledarroll och ett övergripande ansvar? Då kan rollen som redovisningschef på Micronic Mydata vara nästa steg i din karriär. Tjänsten innebär ett övergripande ansvar för att Micronic Mydatas löpande redovisning samt månads- och årsbokslut upprättas med hög kvalitet och i enlighet med gällande regelverk. Du leder och fördelar arbetet samt koordinerar och agerar stöd i komplexa frågeställningar inom områdena redovisning och skatter till gruppens medarbetare. Du deltar även i koncernövergripande förändringsprojekt och driver egna utvecklingsprojekt Du har ledaransvar för fyra direktrapporterande medarbetare och du rapporterar till CFO. Vem är du Micronic Mydata söker dig som är civilekonom eller motsvarande med inriktning mot redovisning. Du har minst fem års erfarenhet av redovisning och gärna från en producerande verksamhet. Vidare är det meriterande om du är bekant med redovisningsnormer enligt IFRS. Din chefs- och ledningserfarenhet gör att du kan omsätta verksamhetens mål i konkreta projekt och aktiviteter som du också följer upp på ett strukturerat sätt. Du känner igen dig i rollen som modulansvarig för M3 eller motsvarande större affärssystem och det är meriterande om du initierat och agerat kravställare i systemutvecklingsprojekt. För att vara framgångsrik i rollen är du driven, ansvarstagande och strukturerad. Du har en god social kompetens och du har ett starkt engagemang i organisationens utveckling och en vilja att göra skillnad. Som chef är du tydlig och du kan ställa krav på ett balanserat sätt. Ditt ledarskap är ärligt och öppet och du har förmågan att engagera och entusiasmera kring mål och framtida utmaningar. Om företaget Micronic Mydata är ett högteknologiskt företag som utvecklar och tillverkar laserbaserade mönsterritare för framställning av fotomasker samt avancerad ytmonteringsutrustning för elektronikproduktion. I dess nuvarande form har bolaget funnits sedan 1989 och hette ursprungligen Micronic Laser Systems men bytte bolagsnamn till Micronic Mydata efter förvärvet av Mydata 2009. Micronic Mydata har idag cirka 500 medarbetare. Bolaget har sitt huvudkontor i Täby, Stockholm och har dotterbolag i tio länder. Ansökan I den här rekryteringen jobbar Micronic Mydata tillsammans med Compass. Du söker ovan nämnda tjänst via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jens Holmberg på 0703 770 620 alt jens.holmberg@compass.se.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Täby
Publicerad : 09-16
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningschef till Micronic Mydata jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningschef till Micronic Mydata

National Sales Manager
Som National Sales Manager fokuserar du primärt på ML System och rapporterar till Condairs chef for Nordeuropa, placerad i Danmark. Med stöd av kontoret i Ry utanför Århus tar du affärsansvaret för Condairs svenska verksamhet. Vad gör du? Du ansvarar för att sälja Condairs produkter i Sverige. I nära samarbete med användare, konsulter och distributörer ansvarar du för att utveckla Condairs närvaro i Sverige och bidrar aktivt till att verksamheten växer. Med växande kunskap om marknadens segment, nischer och best practise, etablerar du en trovärdig relation med allt från storkunder till myndigheter och miljöorganisationer. Du är aktiv i olika forum där energi och klimat står i fokus och är nyfiket uppdaterad på allt från teknisk produktutveckling till branschtrenderna i stort. I dina många möten med kunder och distributörers mycket kvalificerade representanter bygger du förtroende genom ekonomisk och teknisk insikt i kombination med kunskap om hur Condair levererar hållbar och effektiv kvalitet. Förutom all den tid du tillbringar på resande fot är du en nyckelperson i Condairs svenska etablering, och är aktiv i praktiska aspekter kring uppbyggnaden av den svenska filialen. Vem är du? Vi söker dig som med stor kunnighet och professionalism hämtar hem affärer genom att bygga relationer och ha hög närvaro hos kund. Du har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot konstruktion eller miljöteknik, och är lika bra på att analysera marknadsmöjligheter som att hitta till kunder på platser du aldrig besökt förut. Troligen arbetar du sedan många år med tekniskt kvalificerad försäljning och kundservice, som exempelvis KAM eller i en konsultroll, med fokus på befuktning, avfuktning, ventilation eller liknande. Du har mycket god skriftlig och verbal kommunikativ förmåga, på både engelska och svenska. Det är med ödmjukt självförtroende, resultatorientering och proaktivitet som du entusiasmerar dina samarbetspartners och utvecklar den svenska marknaden för innovativa befuktningslösningar. Den här synliga rollen i ett ledande och ansvarstagande företag, där din framgång följer av affärssinne och social förmåga, ser du som en utmaning och fantastisk möjlighet. Företaget Condair är en del av Walter Meier Group, grundat 1937, börsnoterat på SIX Swiss Exchange och verksamt i mer än 70 länder med cirka 2000 anställda. Condair är världens ledande tillverkare av produkter och system för kommersiell och industriell befuktnings- och evaporationskylning. På över 50 exportmarknader är företaget trendsättande när det gäller energieffektivitet och hygieniska lösningar. I Sverige har man via egna säljare i mer än 15 år, och via distributörer i över 30 år, nått stora kunder som Volvo, Ericsson, IKEA och Facebook med Walter Meiers varumärken: Condair, Draabe, ML System och JS. Läs gärna mer på företagets hemsida www.condairsystems.com/se. Som National Sales Manager fokuserar du primärt på ML System och rapporterar till Condairs chef for Nordeuropa, placerad i Danmark. Med stöd av kontoret i Ry utanför Århus tar du affärsansvaret för Condairs svenska verksamhet. Hur söker du? Du söker tjänsten genom att klicka på länken här intill. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök så snart du kan. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linus Bellander på Compass, telefon: 070-742 36 54. Välkommen med din ansökan!
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Ospecificerad arbetsort
Publicerad : 11-12
Sök fler jobb liknande: lediga National Sales Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: National Sales Manager

Sales Director Europe & ROW - Pharmadule
The Company Pharmadule is a world leader in the design and delivery of modular manufacturing facilities for the pharmaceutical and biopharmaceutical industries. Since the start in 1986, more than 60 projects have been delivered using Pharmadule's modular concept. Both multinational and local companies have benefited from our delivery method. Project deliveries have included complete plants for manufacturing of e.g. sterile aseptic liquids, tablets, powders, ophthalmic creams and ointments as well as biotechnology derived products. Today Pharmadule is part of Morimatsu Industry Group, an international manufacturer of tanks, heat exchangers, process skids and modules and other industrial systems to a wide variety of industries. Today the group employs more than 5 000 persons worldwide with offices and manufacturing plants in Japan, China, Sweden and the US. What do you do? We are now looking for a Sales Director Europe and ROW. You will be the main responsible person for Pharmadule?s sales activities in Europe and potentially also in Russia, Middle East and Africa. You will identify, qualify and pursue sales opportunities and projects in the Territory. You lead the internal and external work, from a commercial perspective, in relation to the development of Feasibility Studies, Conceptual and Basic Designs proposals. The position reports to the VP Sales & Marketing and is based at the Head Office in Stockholm with frequent travel activities in your territory. Who are you? You are a driven, solution oriented, self-motivated and communicative person, with strong common-sense and social skills. Your English is very good, both spoken and written. To be part of our team means both working independently, and cooperating effectively internally and externally. Ideally you have a science or engineering background with a documented experience in direct sales B2B, preferably of capital equipment, projects and/or engineering services. You have experience from working with international or global customers. If you have experience from working with the Life Sciences Industry, having an established network it is meriting. How do you apply? In this recruitment Pharmadule cooperates with Compass Human Resources Group in Stockholm. You are welcome to contact Anders Larsson, Partner at Compass HRG on +46(0)73 203 4691 or anders.larsson@compass.se. The selection has started, so please apply for the position now, or at your earliest convenience.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-05
Sök fler jobb liknande: lediga Sales Director Europe & ROW - Pharmadule jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sales Director Europe & ROW - Pharmadule

EKONOMICHEF - My Academy
VAD GÖR DU? Som koncernens ekonomichef rapporterar du till VD och har en nyckelroll i ledningsgruppen. Du utvecklar ekonomiavdelningen med ett tydligt ledarskap. Med hög servicenivå gentemot kollegor, kunder, leverantörer och myndigheter, bidrar ni till My Academys fortsatta framgång och internationella expansion. Ditt ansvar för all ekonomi inkluderar allt från budget, bokslut, lönsamhetsanalys och kassaflödesanalys, till kontroll av dagliga och månatliga avstämningar, samt kontakter med revisorer, banker och försäkringsbolag. Vid öppnandet av nya marknader har du en viktig roll med etableringens juridiska och ekonomiska aspekter. Med ditt professionella agerande och som föredragande i styrelsen deltar du aktivt till att My Academy fortsätter ge kunderna utbildning där de vill ha den. VEM ÄR DU? Vi söker en skärpt och positiv civilekonom som redan idag är ekonomichef eller business controller med redovisnings- och ledarerfarenhet. Meriterande är erfarenhet från internationell koncernredovisning och från branscher med privatkunder som kan göra RUT- eller ROT-avdrag. Du brinner för alla aspekter av ekonomiarbetet och vet precis vad som har hänt och varför. Förutom de vanliga MS Office-applikationerna behärskar du ekonomisystem, gärna Fortnox och gärna på avancerad nivå. Du kommunicerar pedagogiskt och perfekt på svenska och engelska, även skriftligt. Med ditt positiva, prestigelösa och dynamiska ledarskap entusiasmerar du medarbetarna, och bidrar till hela företagets framgång. Den här tjänsten hos ett ungt och expansivt företag med en ledande position i en viktig och växande utbildningssektor ser du som en fantastisk möjlighet. OM FÖRETAGET My Academy är oerhört stolta över att varje dag kunna bidra till att allt fler elever når sin fulla potential. Företaget startade 2005 och har sedan dess i snabb takt utvecklats till att bli Sveriges ledande leverantör av läxhjälp i hemmet och erbjuder läxhjälp i ämnen som ingår i den svenska läroplanen. Företaget har idag mer än 1 000 anställda studiecoacher och tusentals kunder runt om i Sveriges största städer. Sedan hösten 2012 finns My Academy också i Danmark med kontor i Köpenhamn. My Academy har valt att fokusera på läxhjälpare som själva befinner sig mitt upp i sina egna studier till exempelvis lärare, ingenjör eller ekonom. Med rykande färska kunskaper hjälper studiecoacherna inte bara till med ämneskunskap och studieteknik ? dom fungerar också som fantastiska förebilder och mentorer. My Academy vet värdet av att ha en tydlig pedagogisk värdegrund för att växa och utvecklas med den kvalitet som medarbetare, studiecoacher och kunder förväntar sig. HUR SÖKER DU? Du söker tjänsten på www.compass.se eller via ansökningslänken här intill. Då urvalet sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta Linus Bellander, linus.bellander@compass.se, 070-742 36 54. Välkommen med din ansökan!
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 01-14
Sök fler jobb liknande: lediga EKONOMICHEF - My Academy jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: EKONOMICHEF - My Academy

Business Controller - SyntheticMR
Business Controller Placering Linköping Det här är en spännande möjlighet för dig som vill växa tillsammans med ett börsnoterat bolag! Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen. Ansvarsområden/Arbetsuppgifter Du kommer in i ett relativt tidigt skede för att bygga vidare på ekonomifunktionen, som hittills varit outsourcad. Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp. Det finns ingen CFO/Ekonomichef utan du har helhetsansvaret för ett brett område. Omsättning är fortfarande relativt låg, som i många utvecklingsbolag i tidigt skede, men kraven på redovisning och rapportering till styrelse och ägare samt börskrav, gör att befattningen är kvalificerad, utmanande och meriterande. Räkna med en bred roll med många sysslor i en liten organisation, vilket förutsätter flexibilitet, konstruktivt synsätt och initiativkraft. Vem är du? Vi söker dig som troligen har 3-7 års relevant arbetslivserfarenhet efter slutförd högskoleexamen inom ekonomiområdet. Sannolikt har du även erfarenhet av att arbeta i en mindre organisation med begränsade resurser. Om företaget SyntheticMR är ett utvecklingsbolag inom Medtech med kontor centralt i Linköping. Företaget startades 2007 av en forskare och entreprenör, aktiv och verksam i bolaget. För närvarande består organisationen av ett 10-tal personer men man förväntas bli fler succesivt. SyntheticMR är inne i ett spännande skede och med förväntad tillväxt. Bolagets unika programvara är installerad på ett flertal namnkunniga universitetssjukhus och kliniker, framförallt i Sverige och USA. Bolaget är noterat på Stockholmsbörsens lista, Aktietorget i Stockholm. Läs mer om företaget på www.syntheticmr.com Ansökan I den här rekryteringen jobbar SyntheticMR tillsammans med Compass. Du söker ovan nämnda tjänst via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Bo Bengtsson på 0709-713 550 eller Anders Larsson på 073-203 46 91.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Linköping
Publicerad : 03-31
Sök fler jobb liknande: lediga Business Controller - SyntheticMR jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Business Controller - SyntheticMR

Account Manager Copy/Print
Ansvarsområden/Arbetsuppgifter Rollen som Account Manager innebär att du kontaktar och träffar företag i Göteborgsområdet och säljer in Toshibas produkter och tjänster inom dokumenthantering. Rollen är självständig och du blir ansvarig för hela försäljningsprocessen, från att prospektera och boka möten till att besöka kunder, skriva avtal och följa upp långsiktiga samarbeten. Då Toshiba erbjuder innovativa och breda lösningar inom såväl hårdvara som mjukvara så finns goda möjligheter för en mängd olika potentiella samarbeten med nya och existerande kunder. Du rapporterar direkt till försäljningschef, och då bolaget befinner sig i en positiv trend med ökande marknadsandelar finns goda möjligheter för rätt person att växa inom koncernen. Vem är du? Toshiba söker dig som har gedigen av erfarenhet av lösningsförsäljning och som jobbat minst tre år med copy/print. Du har en god förståelse för branschens förutsättningar och är duktig på att utveckla existerande samarbeten samtidigt som du har framgång inom nykundsbearbetning. Din trygga och ödmjuka personlighet i kombination med ett starkt driv gör att du bygger positiva relationer och att du får saker att hända. Du agerar med gott omdöme och din affärsfokus, breda kontaktnät och höga servicegrad har gjort dig framgångsrik inom försäljning. Toshiba söker en ambitiös person som har ett engagemang i organisationens utveckling och som har en vilja att göra skillnad. Vad kan Toshiba erbjuda dig? Du erbjuds möjligheten att arbeta med starka varumärken och med teknik och lösningar som ligger i framkant. Bolaget jobbar aktivt med miljöfrågorna och är det första företaget i branschen som är trippelcertifierat. Du ingår i ett dynamiskt team som trivs ihop och där varje individ spelar en viktig roll för att få helheten att fungera. Tjänsten är placerad i fräscha lokaler i Västra Frölunda. Ansökan I den här rekryteringen jobbar Toshiba tillsammans med Compass. Du söker ovan nämnda tjänst via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om Toshiba och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Jens Holmberg på 0703 770 620 eller Bo Bengtsson på 0709 713 550. Om företaget Toshiba Tec är en av världens ledande tillverkare av produkter för dokumenthantering och grundades 1950. Toshiba Tec Nordic distribuerar Toshibas multifunktionella skrivar- och kopieringssystem, copyprinters, i både svartvitt och färg i de nordiska länderna. Det nordiska huvudkontoret ligger i Stockholm (Solna) med filialer i, Göteborg, Malmö, Oslo, Stavanger, Helsingfors, Åbo, Tammerfors och Köpenhamn. Den nordiska verksamheten har 200 anställda och en omsättning på cirka 650 MSEK.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 04-03
Sök fler jobb liknande: lediga Account Manager Copy/Print jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Account Manager Copy/Print

Marknadschef till My Academy
Vad gör du? Som My Academys marknadschef ansvarar du för all kommunikation och marknadsföring. Du rapporterar till VD och leder företagets marknadsavdelning med positiv tydlighet. Med kreativitet, känsla och analys, tar du idéer till framgångsrika kommersiella budskap och aktiviteter. Ditt ansvar inkluderar allt från koncept och synergier mellan marknader, till hands-on arbete med reklammaterial. I det ryms bland annat PR, medieköp, sökordsoptimering och närvaro på sociala medier. Du arbetar nära företagets andra avdelningar, och är ett inspirerande stöd till exempelvis kollegorna som rekryterar studiecoacher. När du upphandlar material eller medieutrymme genomför du initierade förhandlingar med leverantörer. Med din kompetens vet du hur My Academy på bästa sätt når föräldrar, elever och studiecoacher med rätt budskap. Vem är du? Vi söker en skärpt och kreativ marknadsekonom som redan idag är marknadschef eller har motsvarande erfarenhet från marknadsföring och ledarskap från liknande roller. Erfarenhet från tjänstebranscher med privatkunder är meriterande. Du brinner för alla aspekter av marknadsföringsarbetet och tror dig veta vad som fungerar, eller hur du ska få reda på det. Din säkra känsla för färg och form använder du i allt från din aktiva dialog med leverantörer, till när du och din avdelning själva skapar material. Du kommunicerar pedagogiskt och perfekt på svenska och engelska, var sig det är ett mingel i Almedalen eller ett inlägg på sociala medier. Med ditt ödmjuka självförtroende entusiasmerar du medarbetare och kollegor. Den här tjänsten hos ett ungt och expansivt företag med en ledande position i en viktig och växande utbildningssektor ser du som en fantastisk möjlighet. Hur ansöker du? Du söker tjänsten på www.compass.se eller via ansökningslänken här intill. Då urvalet sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta Linus Bellander, linus.bellander@compass.se, 070-742 36 54. Företaget My Academy är oerhört stolta över att varje dag kunna bidra till att allt fler elever når sin fulla potential. Företaget startade 2005 och har sedan dess i snabb takt utvecklats till att bli Sveriges ledande leverantör av läxhjälp i hemmet och erbjuder läxhjälp i ämnen som ingår i den svenska läroplanen. Företaget har idag mer än 1 500 anställda studiecoacher och tusentals kunder runt om i Sveriges största städer. Sedan hösten 2012 finns My Academy också i Danmark med kontor i Köpenhamn. My Academy har valt att fokusera på läxhjälpare som själva befinner sig mitt upp i sina egna studier till exempelvis lärare, ingenjör eller ekonom. Med rykande färska kunskaper hjälper studiecoacherna inte bara till med ämneskunskap och studieteknik ? de fungerar också som fantastiska förebilder och mentorer. My Academy vet värdet av att ha en tydlig pedagogisk värdegrund för att växa och utvecklas med den kvalitet som medarbetare, studiecoacher och kunder förväntar sig.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-27
Sök fler jobb liknande: lediga Marknadschef till My Academy jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marknadschef till My Academy

Key Account Manager On-Trade, DIAGEO
Försäljning av världsledande varumärken! Ansvarsområden/Arbetsuppgifter I rollen som Key Account Manager ansvarar du för kunder inom HORECA segmentet och du strävar hela tiden för att stärka och utveckla relationen med dessa kunder, Du jobbar strukturerat med affärsplaner på kundnivå och med att strategiskt utveckla kundernas engagemang i Diageos produkter. Du förhandlar kontrakt på årlig basis och skapar genom en tät och proaktiv dialog med kunderna nya och spännande affärsmöjligheter. Vidare så är du delaktig i aktiveringar och marknadsinsatser som syftar till att stärka Diageos varumärken och att öka försäljningen mot slutkunderna. Du analyserar löpande en mängd olika kund- och försäljningsdata, en analys som ligger till grund för actions i det korta perspektivet. Med stor kunskap och ett brinnande engagemang ser du till att dina kunder hela tiden är informerade om fakta, nyheter och förändringar. Vem är du? Diageo söker dig som har någon form av akademisk utbildning inom marknadsföring/försäljning och som har minst 5 års erfarenhet av försäljning inom FMCG. Du har troligen jobbat med försäljning mot återförsäljare och har i dina tidigare roller presterat på en hög nivå. Du trivs i en roll som ställer höga krav på din förmåga att övertyga, förhandla och presentera. Din trygga och positiva personlighet i kombination med ett starkt driv gör att du bygger långsiktiga relationer och att du får saker att hända. Din analytiska förmåga och kunskap vad gäller ekonomiska samband gör att du förstår affären och vad som driver lönsamhet och tillväxt. Du är duktig på att kommunicera, både verbalt och i skrift, och att du hanterar svenska och engelska helt flytande ser vi som självklart. Diageo söker en ambitiös lagspelare som har ett starkt engagemang i organisationens utveckling och som har en vilja att göra skillnad Vad kan Diageo erbjuda dig? Du erbjuds möjligheten att arbeta med några av världens starkaste varumärken. Du ingår i ett dynamiskt team som kännetecknas av sin prestationskultur och där varje individ spelar en viktig roll för att få helheten att fungera. Bolaget erbjuder goda karriärmöjligheter internationellt för ambitiösa medarbetare som skapar resultat. Tjänsten är placerad i fräscha lokaler på S:t Eriksgatan i Stockholm. Ansökan I den här rekryteringen jobbar Diageo tillsammans med Compass. Du söker ovan nämnda tjänst via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om Diageo och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jens Holmberg på jens.holmberg@compass.se. Välkommen med din ansökan! Diageo är världens ledande tillverkare av alkoholdrycker med en framstående varumärkesportfölj inom kategorierna sprit, öl och vin inom premiumsegmentet. Diageos varumärken inkluderar Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Windsor, Buchanan?s, Bushmills, Smirnoff, Cîroc och Ketel One vodka, Baileys, Captain Morgan, Tanqueray och Guinness. Diageo Nordic är 70 anställda i Sverige, Norge och Danmark och en del av ett globalt företag med verksamhet i fler än 180 länder runt om i världen. Bolaget är noterat på börserna i både New York och London. För mer information om Diageo, medarbetare, varumärken och resultat besök Diageo.com. Där finner du även information om bolagets omfattande arbete för att främja ansvarsfull alkoholkonsumtion.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Key Account Manager On-Trade, DIAGEO jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Key Account Manager On-Trade, DIAGEO

Projektchef Infra Solna - SVEVIA
Svevia rekryterar i samarbete med Compass en Projektchef som vill leda och utveckla! PROJEKTCHEF INFRA SOLNA Ansvarsområden/Arbetsuppgifter Rollen som projektchef innebär att du ansvarar för ett eller flera stora projekt (över 100 Mkr) och har personalansvar för samtliga medarbetare i projektet. Du involveras tidigt i projekten och driver kalkylarbetet och får sedan ett övergripande ansvar för att genomföra projekten inom tids-, kvalitets- och kostnadsramarna. I rollen leder du arbetet i verksamheten så att projekten genomförs med högsta möjliga produktivitet och du säkerställer att produktionen genomförs i överensstämmelse med policies, lagar och avtal samt i enlighet med Svevias värdegrund. Projektchefen spelar en viktig roll vad gäller kundkontakter och merförsäljning i pågående projekt. Du rapporterar till Arbetschefen för Infra Solna och du förväntas att bidra aktivt i ledningsgruppsarbetet. Vem är du? Rätt kandidat har en relevant akademisk utbildning och en mångårig erfarenhet av att driva stora anläggningsprojekt. Du är van vid det ekonomiska ansvaret och har en god förståelse för vad som krävs för att skapa lönsamhet i större projekt. Du brinner för ledarskapet och har förmågan att motivera och entusiasmera på ett sätt som leder till önskade resultat. Din ledarstil kännetecknas av prestigelöshet, öppenhet och tydlighet kring de affärsmässiga målen. Din tekniska kompetens och din förmåga att skapa och utveckla relationer gör att andra får förtroende för dig. Ansökan: I den här rekryteringen jobbar Svevia tillsammans med Compass. Du söker ovan nämnda tjänst via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jens Holmberg på 0703 770 620 alt jens.holmberg@compass.se. Välkommen med din ansökan! Om företaget: Svevia är Sveriges ledande driftentreprenör och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i landet. Svevia är arbetsgivaren som via ett stöttande ledarskap erbjuder utmaningar i en innovativ bransch med spännande marknad och uppdrag som bygger och utvecklar Sveriges infrastruktur. Division Anläggning bygger Sveriges infrastruktur från vägar, broar och tunnlar till hamnar, flygplatser och grunden till framtidens järnvägar. Infra Solna driver stora och komplicerade projekt inom Stockholm och Mälardalen.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Solna
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Projektchef Infra Solna - SVEVIA jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektchef Infra Solna - SVEVIA

Strategisk inköpare Infra Solna - SVEVIA
AC-gruppen Infra Solna inom Division anläggning sysslar i huvudsak med större och komplicerade anläggningsprojekt inom väg, bro, tunnel och järnväg. Gruppen består i dag av 55 tjänstemän och 45 yrkesarbetare och omsätter cirka 400 MSEK. STRATEGISK INKÖPARE INFRA SOLNA - Svevia Ansvarsområden/Arbetsuppgifter: Rollen som Strategisk inköpare innebär att du har ett övergripande ansvar för allt som rör inköp och leverantörsförhandlingar inom arbetschefsområdet. Din roll innebär stort inflytande eftersom professionellt inköpsarbete och affärsmässig samverkan med befintliga och tilltänkta leverantörer har en avgörande betydelse för projektens konkurrenskraft och lönsamhet. Du utmanar kontinuerligt leverantörernas pris, kvalitet och leveransförmåga och bidrar med expertis inom inköpsjuridik och avtalshantering. Utvecklandet och uppföljningen av nyckeltal relevanta för inköp ligger också på ditt bord och internt driver du processutveckling samt utbildning inom ditt ansvarsområde. I rollen har du eget ansvar för förhandling och tecknande av såväl lokala som internationella avtal. Du rapporterar till Arbetschefen för Infra Solna och du förväntas att bidra aktivt i ledningsgruppsarbetet. Vem är du? Rätt kandidat har en relevant akademisk utbildning och en mångårig erfarenhet av strategiskt inköp inom anläggning/entreprenad. Du är van vid helhetsansvaret och har en god förståelse för vad som krävs för att skapa lönsamhet i stora och komplexa projekt. Du har en god förhandlingsvana och du har lätt att skapa relationer på alla nivåer i en organisation. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift där du har goda kunskaper i svenska och engelska. Du har erfarenhet av något ERP-system och goda kunskaper i MS-Office-paketet, främst Excel. Du har en väl utvecklad strategisk förståelse och en god förmåga att se helheten. Du vet med dig att du är analytisk och strukturerad och att du har en god förmåga att driva förändring till avslut. Som person kombinerar ett driv och vilja till att skapa resultat med en ödmjukhet och inställningen att lagspel är nyckeln till framgång. Ansökan: I den här rekryteringen jobbar Svevia tillsammans med Compass. Du söker ovan nämnda tjänst via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jens Holmberg på 0703 770 620 alt jens.holmberg@compass.se. Välkommen med din ansökan! Svevia är Sveriges ledande driftentreprenör och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i landet. Svevia är arbetsgivaren som via ett stöttande ledarskap erbjuder utmaningar i en innovativ bransch med spännande marknad och uppdrag som bygger och utvecklar Sveriges infrastruktur. Division Anläggning bygger Sveriges infrastruktur från vägar, broar och tunnlar till hamnar, flygplatser och grunden till framtidens järnvägar.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Solna
Publicerad : 09-22
Sök fler jobb liknande: lediga Strategisk inköpare Infra Solna - SVEVIA jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Strategisk inköpare Infra Solna - SVEVIA

Servicetekniker
Som Servicetekniker på Scanbur blir du en del serviceorganisationen, med din bas i Sollentuna och ansvar främst för Sverige. Du rapporterar till Scanburs After Sales Manager på huvudkontoret i Karlslunde, söder om Köpenhamn. Vad gör du? Som resande Servicetekniker arbetar du självständigt eller i team med att utföra service och utbildning på kunders sajter. Produkterna är exempelvis autoklaver, med hög grad av automatik inklusive el, hydraulik och pneumatik. Du tar emot och analyserar arbetsorder, planerar effektiva resor för både akut support och rutinunderhåll eller nyinstallationer. Arbetet hos kunderna sträcker sig från komplicerade tekniska åtgärder i hygieniska miljöer, till pedagogisk träning och utbildning av nya användare. Du upprätthåller kunders förtroende med ödmjukhet och professionalism, vare sig det gäller interna samtal i kundens fikarum eller känsligt arbete i konfidentiella forskningsmiljöer. Med den insikt du får om kundernas behov, blir du snabbt uppskattad av säljorganisationen. Din insats och attityd bidrar aktivt till att Scanbur levererar hållbar och effektiv kvalitet. Vem är du? Vi söker dig som med stor kunnighet och noggrannhet hanterar och uppskattar serviceteknikerns självständiga resande, kundernas förtroende och de ibland brådskande behoven. Din inställning till de krav som följer med arbete i hygieniska djurhållnings-sammanhang är positiv och medveten. Du är utbildad mekaniker, elektriker eller motsvarande, och du har flerårig erfarenhet av arbete i tekniskt avancerade anläggningar med systematiskt felsökningsarbete. Troligen arbetar du idag som servicetekniker där utbildning och träning av användare ingår, gärna med fokus på forskningsmiljöer inom läkemedel. Du har mycket god skriftlig och verbal kommunikativ förmåga, på både engelska och svenska, och hanterar de flesta applikationer inom MS-Office. Du är positiv och utåtriktad, noggrann och effektiv, och drivs av omväxling och nyfikenhet samt viljan att lösa problem och hjälpa andra. Hur söker du? Rekryteringen sköts av Compass i Stockholm och du söker tjänsten på www.compass.se eller via ansökningslänken här intill. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du ansöker så snart som möjligt. Du är välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linus Bellander, linus.bellander@compass.se, 070-742 36 54 för mer information. Scanbur grundades 1968 i Danmark och förser universitet och läkemedelsbolag med avancerad utrustning för djurhållning och djurvård. Scanburkoncernen omsätter 250 miljoner danska kronor och är återförsäljare för branschens marknadsledande leverantörer. De 61 anställda är fördelade på kontor i Danmark, Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Läs gärna mer på www.scanbur.com.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Sollentuna
Publicerad : 10-15
Sök fler jobb liknande: lediga Servicetekniker jobb, Servicetekniker Sollentuna, Servicetekniker COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servicetekniker

Ekonomiansvarig - Finskt dotterbolag Bukowskis
Bukowski Auktioner grundades 1870 och sedan dess har vi förrättat hundratals kvalitetsauktioner för konst och konsthantverk. Idag är vi ca 150 anställda på 5 orter inklusive Helsingfors. Vår ekonomichef i Finland går i pension, och i samband med det centraliserar vi nu vår ekonomiorganisation till Stockholm. Vi söker därför en ekonomiansvarig som kommer få ansvaret för redovisningen av vårt finska dotterbolag, med placering i Stockholm. Du ansvarar för all finsk bokföring och rapporterar till koncernens redovisningschef. I arbetsuppgifterna som ekonomiansvarig för vårt finska dotterbolag ingår bland annat att: - Ansvara för all redovisning, inklusive kund- och leverantörsreskontra, momsredovisning mm - Sköta kontakterna med vår lönebyrå - I nära samarbete med vår revisor och redovisningschefen säkerställa att alla finska regler och lagar kring redovisningen följs - Vara behjälplig med bokslutsarbete, deklaration och årsredovisning - Sköta vissa kundtjänstsysslor - Delta i redovisningsarbetet i koncernens övriga bolag Din bakgrund - Du har minst fem års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete - Du talar såväl finska som svenska, engelska är ett plus - Erfarenhet av finska redovisningsregler är INTE nödvändig, du kommer att lära dig det du behöver på plats För att lyckas i rollen som ekonomiansvarig hos oss trivs du i en miljö med högt tempo. Du är självgående, ansvarstagande samt flexibel och prestigelös. Vi erbjuder Som ekonomiansvarig hos oss får du en bred roll med ett stort självständigt ansvar för vårt finska dotterbolag, men även med våra andra verksamheter. Du erbjuds en spännande arbetsmiljö där du är en del av en expansiv och framgångsrik verksamhet med engagerade kollegor. Du rapporterar till bolagets redovisningschef. Ansökan I den här rekryteringen arbetar Bukowskis tillsammans med Compass. Du söker ovan nämnda tjänst via länken. Vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om Bukowskis och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anders Carlsson på 070-766 26 91 alt. anders.carlsson@compass.se
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-02
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiansvarig - Finskt dotterbolag Bukowskis jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiansvarig - Finskt dotterbolag Bukowskis

Mätchef
AC-gruppen Infra Solna inom Division anläggning sysslar i huvudsak med större och komplicerade anläggningsprojekt inom väg, bro, tunnel och järnväg. Gruppen består i dag av 55 tjänstemän och 45 yrkesarbetare och omsätter cirka 400 MSEK årligen. SVEVIA SÖKER SVERIGES BÄSTA MÄTCHEF! Ansvarsområden/Arbetsuppgifter Rollen som Mätchef innebär att du ansvarar för Svevias just nu största och viktigaste projekt, nytt dubbelspår genom Gamla Uppsala. Du driver och planerar samtliga mätarbeten och leder de mättekniker som finns i projektet. Du har ett nära samarbete med arbetsledningen i projektet och har en kontinuerlig dialog med kunden i frågor som rör mängdreglering och intäkter i projektet. Till din hjälp har du modern teknik och ett team av välutbildade kollegor. Du får även koncernövergripande en nyckelroll i att vidareutveckla gemensamma arbetssätt och ny teknik inom mätverksamheten med stor möjlighet till att påverka och skapa förändring. Vem är du? Rätt kandidat har en relevant akademisk utbildning och en mångårig erfarenhet av rollen som Mätchef inom anläggning/entreprenad. Du har en dokumenterad erfarenhet av mängdreglering i stora och komplexa projekt och en god förståelse för vad som krävs för att skapa lönsamhet i projekten. Du har en god förhandlingsvana och i dialogen med beställare är du duktig på att argumentera för kostnadseffektiva lösningar som inte äventyrar kvaliteten. Som person kombinerar ett driv och vilja till att skapa resultat med en ödmjukhet och inställningen att lagspel är nyckeln till framgång. Ansökan: I den här rekryteringen jobbar Svevia tillsammans med Compass. Du söker ovan nämnda tjänst via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jens Holmberg på 0703 770 620 alt jens.holmberg@compass.se. Välkommen med din ansökan! Svevia är Sveriges ledande driftentreprenör och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i landet. Svevia är arbetsgivaren som via ett stöttande ledarskap erbjuder utmaningar i en innovativ bransch med spännande marknad och uppdrag som bygger och utvecklar Sveriges infrastruktur. Division Anläggning bygger Sveriges infrastruktur från vägar, broar och tunnlar till hamnar, flygplatser och grunden till framtidens järnvägar.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Solna
Publicerad : 12-17
Sök fler jobb liknande: lediga Mätchef jobb, Mätchef Solna, Mätchef COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Mätchef

Account Manager - Toshiba
Account Manager Copy/Print, Malmö Ansvarsområden/Arbetsuppgifter Rollen som Account Manager innebär att du kontaktar och träffar företag i Malmöområdet och säljer in Toshibas produkter/ tjänster inom dokumenthantering. Rollen är självständig och du blir ansvarig för hela försäljningsprocessen, från att prospektera och boka möten till att besöka kunder, skriva avtal och följa upp långsiktiga samarbeten. Då Toshiba erbjuder innovativa och breda lösningar inom såväl hårdvara som mjukvara så finns goda möjligheter för en mängd olika potentiella samarbeten med nya och existerande kunder. Du rapporterar direkt till försäljningschef, och då bolaget befinner sig i en positiv trend med ökande marknadsandelar finns goda möjligheter för rätt person att växa inom koncernen. Vem är du? Toshiba söker dig som har gedigen erfarenhet av lösningsförsäljning och som jobbat minst tre år med copy/print mot slutkund privat marknad. Du har en god förståelse för branschens förutsättningar och är duktig på att utveckla existerande samarbeten samtidigt som du har framgång inom nykundsbearbetning. Din trygga och ödmjuka personlighet i kombination med ett starkt driv gör att du bygger positiva relationer och att du får saker att hända. Du agerar med gott omdöme och din affärsfokus, breda kontaktnät och höga servicegrad har gjort dig framgångsrik inom försäljning. Toshiba söker en ambitiös person som har ett engagemang i organisationens utveckling och som har en vilja att göra skillnad. Vad kan Toshiba erbjuda dig? Du erbjuds möjligheten att arbeta med starka varumärken och med teknik och lösningar som ligger i framkant. Bolaget jobbar aktivt med miljöfrågorna och är det första företaget i branschen som är trippelcertifierat. Du ingår i ett dynamiskt team som trivs ihop och där varje individ spelar en viktig roll för att få helheten att fungera. Tjänsten är placerad i fräscha lokaler i Elisedal i Malmö. Ansökan I den här rekryteringen jobbar Toshiba tillsammans med Compass. Du söker ovan nämnda tjänst via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om Toshiba och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Jens Holmberg på 0703-770 620 eller Bo Bengtsson på 0709-713 550. Om företaget Toshiba Tec är en av världens ledande tillverkare av produkter för dokumenthantering och grundades 1950. Toshiba Tec Nordic distribuerar Toshibas multifunktionella skrivar- och kopieringssystem, copyprinters, i både svartvitt och färg i de nordiska länderna. Det nordiska huvudkontoret ligger i Stockholm (Solna) med filialer i, Göteborg, Malmö, Oslo, Stavanger, Helsingfors, Åbo, Tammerfors och Köpenhamn. Den nordiska verksamheten har 200 anställda och en omsättning på cirka 650 MSEK.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Malmö
Publicerad : 12-17
Sök fler jobb liknande: lediga Account Manager - Toshiba jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Account Manager - Toshiba

National Account Manager - SERICOMEX
Som National Account Manager på Sericomex blir du också team leader för den svenska säljorganisationen, med din bas i Landskrona. Du rapporterar till Sericomex administrativa chef för Sverige, på huvudkontoret i Solna. Vad gör du? Du är ansvarig för hela försäljningsprocessen, från att prospektera och boka möten till att besöka kunder, skriva avtal och följa upp långsiktiga samarbeten. Som teamleader för företagets tre befintliga säljare stöttar du med uppföljning och utveckling. Därtill fungerar du som kontorschef i Landskrona. Då Sericomex erbjuder innovativa helhetslösningar finns goda möjligheter för en mängd olika potentiella samarbeten med nya och existerande kunder. Med växande kunskap om marknadens segment, nischer och best practise, etablerar du en trovärdig relation med allt från storkunder till mindre nischföretag. Du är aktiv i olika forum där visuell kommunikation står i fokus, och är nyfiket uppdaterad på allt från teknisk produktutveckling till branschtrenderna i stort. I dina många kundmöten bygger du förtroende genom ekonomisk och teknisk insikt i kombination med kunskap om hur Sericomex levererar anpassad och effektiv kvalitet. Förutom den tid du tillbringar hos kund är du en nyckelperson i Sericomex säljorganisation och på kontoret i Landskrona. Vem är du? Vi söker dig som med stor kunnighet och professionalism hämtar hem affärer genom att bygga relationer och ha hög närvaro hos kund. Du är lika bra på att analysera marknadsmöjligheter som att hitta till kunder på platser du aldrig besökt förut. Troligen arbetar du sedan många år med tekniskt kvalificerad försäljning och kundservice, som exempelvis KAM inom copy print eller kanske till och med inom visuell kommunikation. Du har mycket god skriftlig och verbal kommunikativ förmåga, på både engelska och svenska. Det är med ödmjukt självförtroende, resultatorientering och proaktivitet som du entusiasmerar dina samarbetspartners och kollegor. Den här synliga rollen i ett ledande och ansvarstagande företag, där din framgång följer av affärssinne och social förmåga, ser du som en utmaning och fantastisk möjlighet. Vad kan Sericomex erbjuda dig? Du erbjuds möjligheten att arbeta med teknik och lösningar som ligger i framkant, även när det gäller miljöfrågor. Du ingår i ett dynamiskt team där varje individ spelar en viktig roll för att få helheten att fungera. Tjänsten är placerad i fräscha lokaler i Landskrona Hur söker du? Rekryteringen sköts av Compass i Stockholm och du söker tjänsten på www.compass.se eller via ansökningslänken här intill. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du ansöker så snart som möjligt. Du är välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linus Bellander, linus.bellander@compass.se, 070-742 36 54 för mer information. Sericomex är en av marknadens ledande leverantörer av maskiner och material till producenter av visuell kommunikation (inom ?VisCom-branschen?). Sericomex startade 1989, vilket gör det till ett av branschens äldsta företag. Sericomex bildar tillsammans med företag i Finland, Estland, Lettland och Litauen, Mutoh North Europe Group. Huvudägare är Mutoh Japan som bland annat är en världsledande producent av små och medelstora printers för vårt affärsområde. Tillsammans med Mutoh, gör det Sericomex till en av Skandinaviens mest kompetenta och finansiellt starka VisComföretag. Läs mer på www.sericomex.se och www.mutoh.com.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Landskrona
Publicerad : 01-27
Sök fler jobb liknande: lediga National Account Manager - SERICOMEX jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: National Account Manager - SERICOMEX

Disputerad Nationalekonom
Dina arbetsuppgifter Som disputerad nationalekonom på Finanspolitiska rådets kansli rapporterar du till kanslichefen och ledamöterna i rådet. Du blir en viktig del av en kvalificerad grupp med finanspolitik som specialitet. Kansliets centrala uppgift är att bistå rådet med att skriva rådets årliga rapport Svensk finanspolitik, med avancerat ekonomiskt analysarbete baserat på etablerad teori och gedigen empiri. Andra sammanhang där analyser och kommentarer kan bli aktuella är i samband med t.ex. remissrundor, konferenser och internationella samarbeten. Ditt arbete består bl.a. av högkvalitativt analysarbete, beräkningar och bedömningar av exempelvis hållbarhetskalkyler för de offentliga finanserna eller effekter av olika skatteförslag. Professionellt framställande av ditt resultat, verbalt och i text är av högsta betydelse. Eftersom kansliet består av relativt få personer är det viktigt att du kan sätta dig in i olika ämnesområden och att du har både förmåga och intresse att arbeta med dessa parallellt. Dina erfarenheter och egenskaper Du är disputerad nationalekonom, helst med inriktning mot makroekonomisk analys och någon koppling till finanspolitik. Det är meriterande med gedigen praktisk erfarenhet av analysarbete och erfarenhet av prognosarbete. Erfarenhet från arbete med offentliga finanser inom Regeringskansliet eller andra myndigheter är meriterande. Det är viktigt att vara noggrann, flexibel och resultatorienterad. Arbetet förutsätter att du kan arbeta självständigt och att du är en mycket god skribent, både på svenska och engelska. Det nära samarbetet med kollegorna förutsätter en prestigelös, kommunikativ och positiv personlighet, samtidigt som förmågan att effektivt organisera sin egen tid är helt nödvändig. Ansökan och kontaktperson I den här rekryteringen samarbetar Finanspolitiska rådet med Compass. Du söker tjänsten via länken. Vid frågor kontakta Compass rekryteringskonsult Bo Bengtsson, bo.bengtsson@compass.se eller telefon 0709-713 550. Välkommen med din ansökan! Finanspolitiska rådet är en myndighet som bildades den 1 augusti 2007. Rådet består av sex ledamöter och ett kansli bestående av några mycket meriterade nationalekonomer. Rådets uppgift är att göra en oberoende granskning av regeringens finanspolitik. Rådet ska följa upp hur finanspolitiken förhåller sig till sina grundläggande mål om långsiktigt hållbara offentliga finanser, överskottsmålet och utgiftstaket samt till konjunkturutvecklingen. Rådet ska även bedöma om utvecklingen ligger i linje med långsiktigt uthållig tillväxt och långsiktigt hållbar sysselsättning. I uppdraget ingår även att analysera effekterna av finanspolitiken på välfärdens fördelning på kort och lång sikt. Det är också rådets uppgift att granska tydligheten i de ekonomiska propositionerna samt kvaliteten i de underlag som regeringen baserar sina bedömningar på. Slutligen ska rådet verka för en ökad offentlig diskussion i samhället om den ekonomiska politiken. I maj varje år publiceras rapporten Svensk finanspolitik. Läs gärna mer på www.finanspolitiskaradet.se
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Disputerad Nationalekonom jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Disputerad Nationalekonom

Projektledare Etablering
Det går bra för Hemköp och som ett led i strävan att fortsätta bolagets expansiva utveckling söker vi nu en Projektledare Etablering. I rollen ansvarar du för projektledning av nyetableringar och ombyggnationer av butiker. Tjänsten utgår från huvudkontoret i Stockholm. Huvudsakliga uppgifter och ansvarsområden • Tidsplanering av projekts alla delar och moment • Budgetering av projekt • Daglig projektledning i projektets olika faser • Löpande säkerställa att projektet ligger inom budget vad gäller tid, kostnad och omfattning • Samordna och leda möten med både interna och externa kontaktytor • Ansvara för offertunderlag och beställning av insatsvaror och tjänster i projekt • Säkerställa och samordna resurser i projekt • Leda och driva projektgrupper För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du har en akademisk utbildning och en gedigen erfarenhet av rollen som projektledare och att du också har utbildning och/eller certifiering inom projektledning. Troligen hittar vi dig inom industrin i dag eller så har du kanske ett liknande jobb hos ett annat expansivt bolag inom retail. Du jobbar processorienterat och för dig är det självklart att skapa framdrift i projekten genom att först definiera metoden och strukturen. Att skapa resultat och vara på det vinnande laget är viktigt för dig och din pedagogiska förmåga gör att andra lyssnar på det du har att säga. Ledarrollen är naturlig för dig och du har förmågan att skapa förtroende för din person och din kompetens. Ditt intresse för människor gör att du är duktig på att skapa och bibehålla relationer. Vi är ett företag i ständig utveckling och vi arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. Här erbjuds du möjligheten att jobba i ett framgångsrikt företag med ett starkt varumärke i en roll där du får mycket ansvar och möjligheten att göra skillnad. Mångfald Vi har branschens tuffaste mål för mångfald. För oss är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper i språk, högtider och mat hjälper oss att spetsa vårt kunderbjudande. Vi har kommit långt men vi vill bli ännu bättre och välkomnar en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Hemköps mission är att skapa matglädje varje dag. Det breda och prisvärda sortimentet, tonvikten på färskvaror, personlig service och inspiration är det som kännetecknar Hemköp. Hemköps 190 butiker runt om i Sverige omsatte 12 miljarder kronor 2015. Hemköp ingår i Axfood AB (publ). Läs gärna mer på: www.hemkop.se
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 03-10
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledare Etablering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledare Etablering

IT Konsultsäljare
Lexher är sedan 2008 ett etablerat IT-konsultföretag som erbjuder konsulttjänster inom IT- infrastruktur. Nu söker de en Konsultsäljare med teknisk förståelse inom IT som vill vara med när bolaget skall växa från dagens ca 20 konsulter till 50 inom 1-2 år. Läs gärna mer om företaget på www.lexher.se I din roll som konsultsäljare arbetar du med försäljning av Lexhers konsulter inom främst Linux/UNIX Infrastruktur och IP Nät. Personen vi söker ska ha en stor förtroendeingivande personlighet. Serviceinriktad, ödmjuk och kundorienterad. Ansvarsområden: ? Underhålla externa kontakter i form av ramavtalsägare och andra kontakter? ? Utveckla befintliga och nya direktkunder ? Utveckla befintliga och nya partners?? ? Matcha konsulter mot uppdrag ? På längre sikt kan det finnas möjlighet till kundansvar för specifik kund där vi har många konsulter eller har potential att växa Du har: ? Erfarenhet inom branscher som rekrytering, IT bemanning och/eller konsultförmedling inom IT ? God kommunikationsförmåga ? God känsla för ansvar, sälj och kvalitét ? Vana att ha många bollar i luften Meriterande: ? Teknikkunnig inom Linux/UNIX och IP Nät ? Tidigare erfarenhet som KAM Ansökan och mer information: För mer information är du välkommen att kontakta Compass konsult Jan Bonnevier 0708 – 61 85 61. Sök tjänsten genom att klicka på länken. Du har: ? Erfarenhet inom branscher som rekrytering, IT bemanning och/eller konsultförmedling inom IT ? God kommunikationsförmåga ? God känsla för ansvar, sälj och kvalitét ? Vana att ha många bollar i luften Du kommer vara placerad i Stockholm på Lexhers kontor i Kista.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 04-05
Sök fler jobb liknande: lediga IT Konsultsäljare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Konsultsäljare

Forskningsassistent - Finanspolitiska rådet
Det här är en utmärkt möjlighet för dig som vill göra karriär som nationalekonom! Dina arbetsuppgifter Som Forskningsassistent på finanspolitiska rådets kansli rapporterar du till kanslichefen och blir en del av en kvalificerad grupp forskare och analytiker med finanspolitik som specialitet. Kansliets centrala uppgift är att bistå rådet med att skriva rådets årliga rapport Svensk Finanspolitik, med avancerat ekonomiskt analysarbete baserat på etablerad teori och gedigen empiri. Andra sammanhang där analyser och kommentarer kan bli aktuellt är i samband med t.ex. remissrundor, konferenser och internationella samarbeten. Ditt arbete består av professionellt textförfattande, sammanställning och analys av statistik, samt beräkningar som exempelvis hållbarhetskalkyler för de offentliga finanserna eller effekter av olika skatteförslag. I arbetet ingår administrativa uppgifter. Eftersom kansliet är litet är det viktigt att du kan sätta dig in i olika ämnesområden. Du är nationalekonom, helst med inriktning på makroekonomisk analys eller finanspolitik. Du är troligen nyutexaminerad, forskningsstuderande eller med några få års relevant arbetslivserfarenhet. Det är meriterande med praktisk erfarenhet av analysarbete och kunskap i ekonometriska metoder och modellsimuleringar och/eller erfarenhet från praktik eller arbete med offentliga finanser inom regeringskansliet eller andra myndigheter. Du ska vara noggrann, flexibel och resultatorienterad. Arbetet förutsätter att du kan arbeta självständigt och att du är en god skribent både på svenska och engelska. Det nära samarbetet med kollegorna kräver en prestigelös, kommunikativ och positiv personlighet, samtidigt som förmågan att effektivt organisera sin egen tid är helt nödvändig. Finanspolitiska rådet är en myndighet som bildades den 1 augusti 2007. Rådet består av sex ledamöter och bistås av ett kansli med fem anställda. Rådets uppgift är att göra en oberoende granskning av regeringens finanspolitik. Rådet ska följa upp hur finanspolitiken förhåller sig till sina grundläggande mål om långsiktigt hållbara offentliga finanser, överskottsmålet och utgiftstaket samt till konjunkturutvecklingen. Rådet ska även bedöma om utvecklingen ligger i linje med långsiktigt uthållig tillväxt och långsiktigt hållbar sysselsättning. I uppdraget ingår även att analysera effekterna av finanspolitiken på välfärdens fördelning på kort och lång sikt. Det är också rådets uppgift att granska tydligheten i de ekonomiska propositionerna samt kvaliteten i de underlag som regeringen baserar sina bedömningar på. Slutligen ska rådet verka för en ökad offentlig diskussion i samhället om den ekonomiska politiken. I maj varje år publiceras rapporten Svensk Finanspolitik.
Företag: COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 11-06
Sök fler jobb liknande: lediga Forskningsassistent - Finanspolitiska rådet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Forskningsassistent - Finanspolitiska rådet


Sök lediga jobb COMPASS REKRYTERING & UTVECKLING AB

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se