Controller till Socialkontoret jobb - lediga jobb

Controller till Socialkontoret jobb Controller till Socialkontoret jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Controller till Socialkontoret. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Controller till Socialkontoret. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Controller till Socialkontoret- Sollentuna

  2. Verksamhetscontroller till Socialkontoret- Strängnäs


Mer beskrivning

Controller till Socialkontoret
Vid socialkontoret i Sollentuna arbetar ca 180 personer. Verksamheten är uppdelad i tre avdelningar; avdelningen för vuxna, avdelningen för barn och unga samt administrativa avdelningen. Socialkontoret eftersträvar att ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning, etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Då vår controller valt att gå vidare till nya utmaningar söker vi nu hennes efterträdare som vill vara med och utveckla verksamheten vidare.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden Vi erbjuder ett intressant arbete som controller på socialkontoret. Sollentuna kommun har precis infört ett nytt ledningssystem för kommunen. Ledningssystemet ligger till grund för kommunens målstyrning inkl verksamhetsplanering budget, uppföljning och internkontroll. Huvuddelen av tjänsten har fokus på det ovan nämnda ledningssystemet. Det innebär att du som controller ansvarar för att samordna, planera och leda arbetet på förvaltningen. Du är processledare för de kommungemensamma styrprocesserna och stödjer cheferna i deras analys och rapportering. Vidare är du processledare för de ekonomiadministrativa processerna och säkerställer en effektiv ekonomiadministration samt rättvisande ekonomisk redovisning. Controllern ansvarar för att sammanställa budget och prognoser till kommunledning och nämnd. Du är en viktig länk mellan förvaltningen och kommunledningskontoret och företräder förvaltningen i ovanstående uppdrag. Som förvaltningens controller är du även en resurs för enheter och avdelningar i ekonomiska frågor. Tjänsten innebär många kontakter med olika roller på förvaltningen och i kommunen som te.x. ekonomer, enhetschefer och verksamhetsutvecklare. Controllern sitter med i förvaltningens ledningsgrupp och rapporterar till förvaltningschefen.   Din profil Lämplig utbildningsbakgrund är en examen från förvaltningslinjen eller civilekonomexamen, gärna med redovisningsinriktning. Du har flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har arbetet på strategisk nivå i en större organisation. Det är ett krav att ha erfarenhet från kommunal verksamhet. Dina kunskaper inom ekonomistyrning, uppföljning och analys är mycket goda. Du har god förmåga att se verksamheten bakom siffrorna. Kunskap om LEAN är meriterande. Som person är du en god pedagog och kan förklara komplexa frågor på ett begripligt sätt. Du har ett konsultativt förhållningssätt, är strukturerad och tydlig i din kommunikation. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är van att arbeta på olika nivåer i en stor organisation.
Företag: Sollentuna Kommun Socialkontoret
Ort: Sollentuna
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Controller till Socialkontoret jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Controller till Socialkontoret

Verksamhetscontroller till Socialkontoret
Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället! Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad. Socialkontoret i Strängnäs kommun söker en verksamhetscontroller till enheten Planering - och utveckling. Socialkontoret omfattar verksamheterna äldreomsorg, funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt myndighet och bistånd. Socialkontoret har totalt ca 800 medarbetare. Planerings- och utvecklingsenheten är en stabsfunktion på socialkontoret med ansvar att stödja socialchef och socialkontorets ledning i den övergripande styrningen och ledningen. Enhetens uppgift är att samordna processer för styrning kring mål- och budgetarbetet i samarbete med förvaltningens ekonomer. En viktig uppgift är också verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning, kvalitetsutveckling, behovsbeskrivningar samt övriga utvecklingsfrågor som också inkluderar IT-frågor på verksamhetsnivå. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetscontroller på socialkontoret samordnar och upprättar du verksamhetsplaner, delårs- och årsrapporter, verksamhetsberättelser och mål. Du har en aktiv roll i planeringsprocessen som pågår hela året och en väsentlig del är kvalitetskontroll och utvecklingsarbete. Du skriver tjänsteutlåtanden, yttranden och rapporter i samband med verksamhetsuppföljning. Du kan komma att involveras i mindre och större projekt- och utvecklingsarbeten. Arbetsuppgifterna kommer att variera över tid, baserat på verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Du har en relevant högskoleutbildning för uppdraget. Du behöver vara väl insatt i lagstiftningarna SoL, HSL och LSS gärna kombinerat med kunskaper inom ekonomi. Du är strukturerad och har god analytisk förmåga med erfarenhet från arbete där du överblickat komplexa sammanhang. Du förväntas ha omvärldsbevakning inom verksamhetsområdet och vara väl förtrogen med socialtjänstens verksamheter. Du är en person som kan ha många bollar i luften och förmåga att växla mellan prioriterade områden. I detta uppdrag förväntas du att ta egna initiativ och ha fokus på både nuvarande och framtida behov. Du har också ett strategiskt synsätt med förmåga till helhetsperspektiv och vana att driva projekt och kvalificerat utvecklingsarbete. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga, samt förmåga att skapa delaktighet. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du har förmåga att se och beskriva resultat i såväl ekonomiska termer och kvalitet. Kunskap om IT och projektledning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är underställd planering och utvecklingschefen men arbetar nära socialchefen, verksamhetschefer och ekonomer. Du ingår i ett team med andra utvecklare. ÖVRIGT Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia. Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Företag: Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK
Ort: Strängnäs
Publicerad : 04-15
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetscontroller till Socialkontoret jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetscontroller till Socialkontoret


Sök lediga jobb Controller till Socialkontoret

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se