Convergys International Nordic AB jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Convergys International Nordic AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Convergys International Nordic AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Resekonsult- Helsingborg
- Kundservice inom Resebranschen- Helsingborg
- German Travel Consultant- Helsingborg
- Resekonsult- Helsingborg
- Kundservice inom Resebranschen- Helsingborg
- Kundtjänstrådgivare â Power tools- Helsingborg
- Kundeservice repræsentant â Power Tools- Helsingborg
- Finnish Customer Service Advisor - Power Tools- Helsingborg
- Norwegian Customer Service Advisor - Power Tools- Helsingborg
- Dansktalande kundservicemedarbetare till resebranschen- Helsingborg
- Kundservice inom Resebranschen- Helsingborg
- Dansktalande kundservicemedarbetare till resebranschen- Helsingborg
- Utbildningsansvarig- Helsingborg
- Resekonsult- Helsingborg
- Finnish Customer Service Advisor - Bosch Power Tools- Helsingborg
- Rekryterare- Helsingborg
- Träffa Convergys på TODO mässan!- Helsingborg
- Finnish Customer Service Advisor - Bosch Power Tools- Helsingborg
- Kundservice inom Resebranschen- Helsingborg
- Norwegian Customer Service Advisor - Power Tools- Helsingborg
Mer beskrivning
ResekonsultArbeta från vårt nya Resecenter i Helsingborg. Du kommer att leverera kvalitativ kundvård till affärsresenärer, hitta lösningar för flyg, hotell och tåg innan och under deras affärsresor. Du kommer att se till att de flyger med lätthet, anländer pigga och fräscha till möten och återvänder hem i tid till sin familj och vänner. Du ska ha kunskap om GDS System som Amadeus, Galileo, Worldspan eller Saber och ha erfarenhet av resor, flygbolag eller liknande. ⢠6 mån-2 års GDS-erfarenhet (Amadeus (pref), Galileo, Saber, Worldspan, Apollo eller annan industristandard) ⢠Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i engelska och svenska- tjänsten kräver inbound, outbound (callbacks) och e-postkommunikation. Förståelse av norska då norska samtal tillkommer. ⢠Företags- eller fritidsresor branscherfarenhet med internationell bokning erfarenhet ⢠Hitta rätt lösning för kunden (t ex rådgivande färdigheter) ⢠Förmåga att förutse kundernas behov och visa empati ⢠Förmåga att kommunicera på ett strukturerat och effektivt sätt ⢠Förmåga att rampa upp snabbt och reagera konstruktivt på feedback ⢠Snabbskrivning och datornavigering (35 WPM) Convergys är ett globalt kontaktcenterföretag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Resekonsult jobb, Resekonsult Helsingborg, Resekonsult Convergys International Nordic AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Resekonsult
Kundservice inom Resebranschen
Som en agent på Convergys kommer du att ta emot inkommande samtal via telefon och vägleda kunder för att på bästa sätt lösa deras olika problem och besvara deras frågor. Du kommer även att arbeta med merförsäljning och arbeta oregelbundna arbetstider (även kvällar och helger). Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med Unionen. Vanliga frågor kan till exempel handla om bokning av resa eller hotel, ändringar i bokning eller frågor om hotellet eller resan. Genom att ge kunden den bästa servicen blir arbetet roligt och utvecklande för dig samtidigt som kunden lägger på luren med ett leende på läpparna! Brinner du för god service, är positiv och orädd för utmaningar? Då är detta rätt jobb för dig! -God känsla för service -Social kompetens -God förmåga att både sammarbeta och att ta egna initiativ -Är en engagerad ooch ansvarstagande person -Har goda kunskaper i engelska språket, både tal och skrift. Convergys är ett globalt företag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 06-20
Sök fler jobb liknande: lediga Kundservice inom Resebranschen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundservice inom Resebranschen
German Travel Consultant
Join our new travel center in Helsingborg. You will deliver qualitative customer care to business travelers; find solutions for flights, hotels and trains before and during their business trips. You will make sure that they will travel with ease, arriving in a nice and fresh meeting and returning home on time to their family and friends. ⢠Written and oral communication skills in English and German, service require inbound, outbound (callback) and e-mail communication. Understanding Norwegian when Norwegian talks occur. ⢠Business or leisure travel industry experience with international booking experience ⢠Find the right solution for the customer (eg advisory skills) ⢠Ability to anticipate customer needs and show empathy ⢠Ability to communicate in a structured and efficient manner ⢠Quick-write and computer rotation (35 WPM) Convergys is a global contact centre business, with more than 125,000 employees working from more than 150 locations in 31 countries around the world. Our clients are many of the most recognisable brands in the world, and our success is thanks to our people who manage billions of customer interactions every year. Weâre always looking to add positive, motivated individuals to our team â people who are eager to learn our business, grow in their careers and advance within our company. We offer: Relocation Dining room, restaurants in the building and parking Pension 25 vacation days
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga German Travel Consultant jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: German Travel Consultant
Resekonsult
Arbeta från vårt nya Resecenter i Helsingborg. Du kommer att leverera kvalitativ kundvård till affärsresenärer, hitta lösningar för flyg, hotell och tåg innan och under deras affärsresor. Du kommer att se till att de flyger med lätthet, anländer pigga och fräscha till möten och återvänder hem i tid till sin familj och vänner. Du ska ha kunskap om GDS System som Amadeus, Galileo, Worldspan eller Saber och ha erfarenhet av resor, flygbolag eller liknande. ⢠6 mån-2 års GDS-erfarenhet (Amadeus (pref), Galileo, Saber, Worldspan, Apollo eller annan industristandard) ⢠Skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i engelska och svenska- tjänsten kräver inbound, outbound (callbacks) och e-postkommunikation. Förståelse av norska då norska samtal förekommer. ⢠Företags- eller fritidsresor branscherfarenhet med internationell bokning erfarenhet ⢠Hitta rätt lösning för kunden (t ex rådgivande färdigheter) ⢠Förmåga att förutse kundernas behov och visa empati ⢠Förmåga att kommunicera på ett strukturerat och effektivt sätt ⢠Snabbskrivning och datornavigering (35 WPM) Vi erbjuder: ⢠Flyttpacket som hjälper dig med flytt från andra länder eller för dig som inte bor i Skåne ⢠Matsal, restauranger i byggnaden och parkering ⢠Tjänstepension ⢠25 semesterdagar Convergys är ett globalt kontaktcenterföretag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Resekonsult jobb, Resekonsult Helsingborg, Resekonsult Convergys International Nordic AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Resekonsult
Kundservice inom Resebranschen
Som en agent på Convergys kommer du att ta emot inkommande samtal via telefon och vägleda kunder för att på bästa sätt lösa deras olika problem och besvara deras frågor. Du kommer även att arbeta med merförsäljning och arbeta oregelbundna arbetstider (även kvällar och helger). Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med Unionen. Vanliga frågor kan till exempel handla om bokning av resa eller hotel, ändringar i bokning eller frågor om hotellet eller resan. Genom att ge kunden den bästa servicen blir arbetet roligt och utvecklande för dig samtidigt som kunden lägger på luren med ett leende på läpparna! Brinner du för god service, är positiv och orädd för utmaningar? Då är detta rätt jobb för dig! -God känsla för service -Social kompetens -God förmåga att både sammarbeta och att ta egna initiativ -Är en engagerad och ansvarstagande person -Har goda kunskaper i engelska språket, både tal och skrift. Convergys är ett globalt företag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 07-26
Sök fler jobb liknande: lediga Kundservice inom Resebranschen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundservice inom Resebranschen
Kundtjänstrådgivare â Power tools
På uppdrag av en av världens ledande leverantörer kommer du att vara den första kontakten för att lösa kundförfrågningar via telefon, email, chat och sociala medier. ⢠Svar på frågor via telefon, email, chatt och sociala medier från slutanvändare, kunder och intern personal. ⢠Bistå kunder med pris-, leverans- och fakturainformation. ⢠Behandla beställningar dagligen. ⢠Behandling av klagomål, returer och krediter. ⢠Stöd med information om produkter, kampanjer och applikationer. ⢠Besvara och följa upp kundförfrågningar. ⢠Hantera och lösa leveransproblem. ⢠Säkerställa samtalskvalitet och kundnöjdhet. ⢠Övriga uppdrag som tilldelas. Vi vill välkomna dig att vara med i vårt framgångsrika team i Helsingborg. Om du prioriterar förstklassig service och har bra kommunikationsförmåga, erbjuder vi dig träning och support för att lyckas i din roll. Vi erbjuder möjligheter för dig att utvecklas i din karriär och utveckla dina färdigheter. ⢠Flytande svenska, och helst ett annat nordiskt språk. ⢠Bra kunskaper i engelska. ⢠Erfarenhet av användning av MS Office paketet. ⢠Erfarenhet av SAP eller andra CRM system ses som meriterande men är ej ett krav. ⢠Intresse för elverktyg på hobby- eller professionell nivå. ⢠Problemlösare och kundorienterad. Convergys är ett globalt företag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 08-21
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstrådgivare â Power tools jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstrådgivare â Power tools
Kundeservice repræsentant â Power Tools
Som kundeservicerådgiver bliver du den første kontaktperson til, at løse kundeforespørgsler på vegne af en af verdens førende leverandører, indenfor elværktøjer via telefon, email, webchat og sociale medier. ⢠Besvar forespørgsler via telefon, email, chat og sociale medier fra slutbrugere, kunder og internt personale. ⢠Hjælp kunder med pris-, leverings- og fakturaoplysninger. ⢠Behandling af ordrer dagligt. ⢠Indtastninger af afhentningsordrer til reparationer. ⢠Behandling af klager, returvare og kreditter. ⢠Hjælp med information om produkter, kampagner og applikationer. ⢠Besvare og følge op på forespørgsler fra kunder ⢠Håndtere og løse operatør eskalationer. ⢠Opnå kvalitet og kundetilfredshed. ⢠Andre opgaver som tildeles. Vi har nu muligheden for, at en ny service repræsentant kan komme og arbejde med os, I vores successfulde team I Helsingborg, Sverige. Hvis du prioriterer første klasses service og har gode kommunikationsevner, så tilbyder vi dig træning og support, for at få success I din nye rolle. Vi giver dig mulighed for, at komme videre i din karriere og konstant udvikle dine evner. ⢠Flydende Dansk kundskaber og gerne gode kundskaber i mindst et andet nordisk sprog ⢠Gode engelsk kundskaber ⢠Erfaring indenfor elværktøjer ⢠Databehandlingskompetencer (SAP, MS Office, CRM-systemer) ⢠Problemløsende og kundeorienteret. ⢠Ivrig efter at lære Convergys är ett globalt företag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 08-22
Sök fler jobb liknande: lediga Kundeservice repræsentant â Power Tools jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundeservice repræsentant â Power Tools
Finnish Customer Service Advisor - Power Tools
As a customer service advisor, you will be the first point contact to resolve customer enquiries on behalf of one of the worldâs leading provider of power tools via telephone, email, web chat and social media. ⢠Answer on enquiries via phone, email, chat and social media from end-users, customers and internal staff. ⢠Assist customers with price, delivery and invoice information. ⢠Processing orders on a daily basis. ⢠Enter pick-up orders for repairs. ⢠Processing complaints, returns and credits. ⢠Support with information on products, promotions and applications. ⢠Answer and follow up on customer enquiries. ⢠Handle and resolve carrier escalations. ⢠Achieving call quality and customer satisfaction. ⢠Other duties as assigned. We have a new opportunity for a Customer Service Advisor to join our successful team in Helsingborg, Sweden. If you prioritize first class service and possess great communication skills, then we offer you training and support to succeed in your role. We provide opportunities for you to advance in your career and constantly develop your skills. ⢠Native speaker in Finnish, and preferably one other Nordic language. ⢠Good English knowledge. ⢠Experience with power tools ⢠Experience of MS Office. ⢠Experience of SAP or other CRM systems is a merit but not a requirement. ⢠Problem solving attitude and customer orientation. ⢠Interest of power tools ⢠Eagerness to learn. Convergys är ett globalt företag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 08-22
Sök fler jobb liknande: lediga Finnish Customer Service Advisor - Power Tools jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finnish Customer Service Advisor - Power Tools
Norwegian Customer Service Advisor - Power Tools
Som Customer Service Advisor kommer du å jobbe som første kontaktperson på vegner av verdens ledende levrandøer av elektriske verktøy via telefon, e-post, chat samt sosiale medier. ⢠Svar på henvendelser via telefon, e-post, chat og sosiale medier fra sluttbrukere, kunder og internt personale. ⢠Assistere kunder med pris-, leverings- og fakturainformasjon. ⢠Behandler ordrer daglig. ⢠Bestille reperasjonerreparasjoner. ⢠Behandle klager, retuer av varer samt kreditteringer. ⢠Opplyse kunder om kampanjer, Information samt applikasjoner. ⢠Svar og følg opp på forespørsler fra kunder. ⢠Håndtere og løse transport utfordringer. ⢠Sikkerstille høy kvalitet og kundetilfredshet. ⢠Andre oppgaver kan tildeles. Vi har en ny mulighet for en kundeservicerådgiver til å bli med i vårt vellykkede team i Helsingborg, Sverige. Om du kan yte førsteklasses service og har gode kommunikasjonsferdigheter, tilbyr vi deg trening og støtte for å lykkes i din rolle hos oss. Vi arbeider mye med utvikling av våre medarbeidere og støtter deg i å utvikles i vår organisation. ⢠Flytende norsk og gjerne et annet nordisk språk. ⢠Gode engelsk kunnskaper. ⢠Erfaring med elektriske verktøy. ⢠Erfaring med MS Office. ⢠Erfaring med SAP eller andre CRM-systemer er en meriterende, men ikke et krav. ⢠Problemløsende holdning og kundeorientert. ⢠Interesert av elektriske verktøy. For å hjelpe deg å gå in i denne rollen vil det være ca 4-5 uker opplæring fra Convergys samt en representanter fra klienten. Convergys är ett globalt företag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 08-22
Sök fler jobb liknande: lediga Norwegian Customer Service Advisor - Power Tools jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Norwegian Customer Service Advisor - Power Tools
Dansktalande kundservicemedarbetare till resebranschen
Som agent hos Convergys kommer du til at tage imod indkommende samtaler primært på dansk via telefon og vejlede kunder for at løse problemer på bedst mulig måde, og besvare deres spørgsmål. Du vil ydermere skulle arbejde med mersalg og vil få mulighed for, at arbejde på uregelmæssige tidspunkter (selv weekend og aften). Jobbet er fuldtid (100%) eller deltid (75%). Vi tilbyder fast løn i samarbejde med kollektiv aftalen hos Unionen. Almindelig spørgsmål kan foreksempel omhandle om booking af rejse eller hotel, ændringer i bookinger eller spørgsmål om hotellet eller rejsen. Ved at give kunden den bedst service, så bliver arbejdet både sjovt og udviklende for dig samtidig med at kunden lægger på med et smil! Personlige egenskaber - Passion for god service. - Viljen til at ville udvikle og at kunne tage imod konstruktiv kritik. - God egenskab til både at samarbejde og til at tage egen intiativ. - Er engareret og en ansvarsbevidst person. - Du er god til time management og kan sætte mål. Hvad vi kan tilbyde dig - Betalt træning, ingen kendskab på forhånd er krævet. - Gode udviklingsmuligheder. - Vedvarende support og coaching. - Vi er omfattet af en kollektiv aftale. - Vi er beliggende i det centrale Helsingborg blot 5 minutter til centralstationen og centrum.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 08-29
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalande kundservicemedarbetare till resebranschen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalande kundservicemedarbetare till resebranschen
Kundservice inom Resebranschen
Nu finns möjligheten att bli en del av vårt framgångsrika team i Helsingborg. Som en agent på Convergys kommer du att ta emot inkommande samtal via telefon och vägleda kunder för att på bästa sätt lösa deras olika problem och besvara deras frågor. Du kommer även att arbeta med merförsäljning och arbeta oregelbundna arbetstider (även kvällar och helger). Tjänsten är på 75% och vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med Unionen. Vanliga frågor kan till exempel handla om bokning av resa eller hotel, ändringar i bokning eller frågor om hotellet eller resan. Genom att ge kunden den bästa servicen blir arbetet roligt och utvecklande för dig samtidigt som kunden lägger på luren med ett leende på läpparna! Brinner du för god service, är positiv och orädd för utmaningar? Då är detta rätt jobb för dig! Personliga egenskaper -God känsla för service -Att vilja utvecklas och kunna ta emot konstruktiv kritik -God förmåga att både sammarbeta och att ta egna initiativ -Är en engagerad och ansvarstagande person -Du är bra på time management och kan jobba mot uppsatta mål. Convergys är ett globalt företag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 08-29
Sök fler jobb liknande: lediga Kundservice inom Resebranschen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundservice inom Resebranschen
Dansktalande kundservicemedarbetare till resebranschen
Som agent hos Convergys kommer du til at tage imod indkommende samtaler primært på dansk via telefon og vejlede kunder for at løse problemer på bedst mulig måde, og besvare deres spørgsmål. Du vil ydermere skulle arbejde med mersalg og vil få mulighed for, at arbejde på uregelmæssige tidspunkter (selv weekend og aften). Jobbet er fuldtid (100%) eller deltid (75%). Vi tilbyder fast løn i samarbejde med kollektiv aftalen hos Unionen. Almindelig spørgsmål kan foreksempel omhandle om booking af rejse eller hotel, ændringer i bookinger eller spørgsmål om hotellet eller rejsen. Ved at give kunden den bedst service, så bliver arbejdet både sjovt og udviklende for dig samtidig med at kunden lægger på med et smil! Personlige egenskaber - Passion for god service. - Viljen til at ville udvikle og at kunne tage imod konstruktiv kritik. - God egenskab til både at samarbejde og til at tage egen intiativ. - Er engareret og en ansvarsbevidst person. - Du er god til time management og kan sætte mål. Hvad vi kan tilbyde dig - Betalt træning, ingen kendskab på forhånd er krævet. - Gode udviklingsmuligheder. - Vedvarende support og coaching. - Vi er omfattet af en kollektiv aftale. - Vi er beliggende i det centrale Helsingborg blot 5 minutter til centralstationen og centrum. Verksamheten: Convergys Helsingborg erbjuder kundsupport på den nordiska marknaden. Idag är vi ca 200 anställda och våra klienter är framgångsrika företag som valt att förvalta sin supportverksamhet hos oss. Ser du dig själv som en i vårt gäng? Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka din ansökan. Hos oss finns det möjlighet att göra karriär, både i Helsingborg och internationellt!
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 08-29
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalande kundservicemedarbetare till resebranschen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalande kundservicemedarbetare till resebranschen
Utbildningsansvarig
Summary: Trainer position is open on an interim basis to deliver training requirements. The prime role of Product Trainers is in teaching new hire classes for the contract they represent, new product training (NPI), and recursive sessions. Responsibilities: ⢠Acquire and maintain certification in Convergys Trainer Certification Program. ⢠You will present existing training materials through lecture, hands on demonstrations, and supporting activities for technical, customer service and sales accounts. ⢠You will assist with the training of other classes as required. You will work under the supervision and direction of a qualified Team Leader, Class; both, in turn, are under the supervision of the local Training Coordinator. ⢠You will assist as a SME (Subject Matter Expert) in the preparation of new materials for NPI or updates to existing training material. In this case, they would provide the information to the Team Leader, Class to update the material. ⢠You will be assigned an existing qualified Team Leader, Class to act as a mentor (Educational Supervisor) to help them learn the Training Department's policies and procedures; get them started with reporting functions and be their main contact. ⢠Assess student performance in the class. Coach, deliver feedback and monitor student progress toward performance standards. ⢠Deliver performance information to Training & Operational Leaders of the employee both during and at completion of new hire, recursive and new product training. ⢠Stay current on internal work processes, policies and procedures. ⢠Participate and contribute to the continuous improvement of curriculum and department policies and procedures. ⢠Participate in both Convergys and client Trainer sessions as required. ⢠Meet Trainer KPIs. ⢠Maintain knowledge on changes to client products, services, polices & procedures. Requirements: ⢠Skill in providing an exceptional customer experience. ⢠Must demonstrate meeting or exceeding all KPIs for their current role ⢠Skill in verbal and written communication to analyze, interpret and address customer needs. ⢠Knowledge of PC applications. Possess a strong understanding of current technology ⢠Ability to work with minimal guidance or supervision in a time critical environment. ⢠Ability to be flexible and quickly adapt to changing business needs and processes. ⢠Demonstrate a professional demeanor at all times ⢠Demonstrate effective communicate skills in multiple settings ⢠Maintain a high level of energy when facilitating a class ⢠Knowledge of contact services industry and best practices. ⢠Equivalent education or experience may be substituted for any of the above. ⢠Successful candidate have opportunity to continue in the position as trainer on interim basis. ⢠Fluently knowing a Scandinavian language as well as English ⢠Experience or knowledge of power tools is a merit but not a requirement ⢠Technical experience is a merit but not a requirement Convergys är ett globalt företag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag. www.convergys.com
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 09-05
Sök fler jobb liknande: lediga Utbildningsansvarig jobb, Utbildningsansvarig Helsingborg, Utbildningsansvarig Convergys International Nordic AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utbildningsansvarig
Resekonsult
Arbeta från vårt nya Resecenter i Helsingborg. Du kommer att leverera kvalitativ kundvård till affärsresenärer, hitta lösningar för flyg, hotell och tåg innan och under deras affärsresor. Du kommer att se till att de flyger med lätthet, anländer pigga och fräscha till möten och återvänder hem i tid till sin familj och vänner. Du ska ha kunskap om GDS System som Amadeus, Galileo, Worldspan eller Saber och ha erfarenhet av resor, flygbolag eller liknande. ⢠6 mån-2 års GDS-erfarenhet (Amadeus (pref), Galileo, Saber, Worldspan, Apollo eller annan industristandard) ⢠Skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i engelska och svenska- tjänsten kräver inbound, outbound (callbacks) och e-postkommunikation. Förståelse av norska då norska samtal förekommer. ⢠Företags- eller fritidsresor branscherfarenhet med internationell bokning erfarenhet ⢠Hitta rätt lösning för kunden (t ex rådgivande färdigheter) ⢠Förmåga att förutse kundernas behov och visa empati ⢠Förmåga att kommunicera på ett strukturerat och effektivt sätt ⢠Snabbskrivning och datornavigering (35 WPM) Vi erbjuder: ⢠Flyttpacket som hjälper dig med flytt från andra länder eller för dig som inte bor i Skåne ⢠Matsal, restauranger i byggnaden och parkering ⢠Tjänstepension ⢠25 semesterdagar Convergys är ett globalt kontaktcenterföretag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 09-12
Sök fler jobb liknande: lediga Resekonsult jobb, Resekonsult Helsingborg, Resekonsult Convergys International Nordic AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Resekonsult
Finnish Customer Service Advisor - Bosch Power Tools
As a customer service advisor, you will be the first point contact to resolve customer enquiries on behalf of Bosch Power Tools via telephone, email, web chat and social media. ⢠Answer on enquiries via phone, email, chat and social media from end-users, customers and internal staff. ⢠Assist customers with price, delivery and invoice information. ⢠Processing orders on a daily basis. ⢠Enter pick-up orders for repairs. ⢠Processing complaints, returns and credits. ⢠Support with information on products, promotions and applications. ⢠Answer and follow up on customer enquiries. ⢠Handle and resolve carrier escalations. ⢠Achieving call quality and customer satisfaction. ⢠Other duties as assigned. We have a new opportunity for a Customer Service Advisor to join our successful team in Helsingborg, Sweden. If you prioritize first class service and possess great communication skills, then we offer you training and support to succeed in your role. We provide opportunities for you to advance in your career and constantly develop your skills. ⢠Experience with power tools ⢠Experience of MS Office. ⢠Experience of SAP or other CRM systems is a merit but not a requirement. ⢠Problem solving attitude and customer orientation. ⢠Interest of power tools ⢠Eagerness to learn. Convergys är ett globalt företag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 10-08
Sök fler jobb liknande: lediga Finnish Customer Service Advisor - Bosch Power Tools jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finnish Customer Service Advisor - Bosch Power Tools
Rekryterare
The Recruiter ensures that staffing requirements are met to identify, attract and onboard top talent to efficiently and effectively meet dynamic business needs. This position is responsible for working with various clients to assess hiring needs and interview candidates for positions. Essential Functions/Core Responsibilities ⢠Responsible for assisting with implementation and administration of recruitment programs ⢠Receive, screen, and file incoming resumes, background, and reference checks ⢠Conduct initial screening interviews, telephone interviews, and/or face-to-face interviews with prospective applicants ⢠Assist with recommendations to hiring manager on candidate hire, and partner with appropriate stakeholders to offer competitive compensation packages and facilitate negotiation with candidates ⢠Leverage various resources - internet, community organizations, print media, formal/informal networks, colleges, trade associations - to directly and indirectly source qualified candidates ⢠Ensure the maintenance of accurate and concise records and reports concerning all phases of the recruitment process, working within the Applicant Tracking System (ATS) and HRIS tools ⢠Maintain consistent standards for all applicants and ensure compliance with all local rules and regulations related to hiring and recruiting ⢠Responsible for developing and applying an in-depth knowledge of the job specifications to include experience, skills, and behavioral competencies needed for success in each role ⢠Promote the Company image to candidates and external service providers and ensures that the Company is represented in the most accurate and appropriate way to all candidates and personally drives the highest standards of ethical behavior for all involved in the recruiting process. Candidate Profile ⢠Less than two years of relevant experience ⢠Strong communication skills, both written and verbal ⢠Ability to multi-task, prioritize, and meet timelines on deliverables ⢠Proficient in Microsoft Office ⢠Self-starter, sense of urgency, works well under pressure, ability to work in high-velocity environment ⢠Sense of professionalism and ability to develop relationships ⢠Strong attention to detail ⢠Ability to handle and maintain confidential information Careel Level Description Performs routine assignments in the entry level of the Professional Career Band. Uses existing procedures to solve routine or standard problems. Typically requires a college or university degree or the equivalent work experience that provides knowledge and exposure to fundamental theories, principles and concepts. Develops competence by performing structured work assignments. Receives instruction, guidance and direction from others. Disclaimer The above statements are intended to describe the general nature and level of work being performed by people assigned to this job. They are not intended to be an exhaustive list of all responsibilities, duties, and skills required of personnel working within this job title. Convergys is a global contact center business, with more than 125,000 employees working from more than 150 locations in 31 countries around the world. Our clients are many of the most recognizable brands in the world, and our success is thanks to our people who manage billions of customer interactions every year. Weâre always looking to add positive, motivated individuals to our team â people who are eager to learn our business, grow in their careers and advance within our company.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 10-18
Sök fler jobb liknande: lediga Rekryterare jobb, Rekryterare Helsingborg, Rekryterare Convergys International Nordic AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rekryterare
Träffa Convergys på TODO mässan!
Convergys söker Kundtjänstpersonal inom resebranschen! Kom och träffa oss på Arbetsförmedlingens Jobbtorg under TODO mässan! När: Torsdag 8 november och Fredag 9 november kl. 9-15 Var: TODO mässan, Malmömässan, Mässagatan 6, Hyllie Välkommen!
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 11-01
Sök fler jobb liknande: lediga Träffa Convergys på TODO mässan! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Träffa Convergys på TODO mässan!
Finnish Customer Service Advisor - Bosch Power Tools
As a customer service advisor, you will be the first point contact to resolve customer enquiries on behalf of Bosch Power Tools via telephone, email, web chat and social media. ⢠Answer on enquiries via phone, email, chat and social media from end-users, customers and internal staff. ⢠Assist customers with price, delivery and invoice information. ⢠Processing orders on a daily basis. ⢠Enter pick-up orders for repairs. ⢠Processing complaints, returns and credits. ⢠Support with information on products, promotions and applications. ⢠Answer and follow up on customer enquiries. ⢠Handle and resolve carrier escalations. ⢠Achieving call quality and customer satisfaction. ⢠Other duties as assigned. We have a new opportunity for a Customer Service Advisor to join our successful team in Helsingborg, Sweden. If you prioritize first class service and possess great communication skills, then we offer you training and support to succeed in your role. We provide opportunities for you to advance in your career and constantly develop your skills. ⢠Experience with power tools ⢠Experience of MS Office. ⢠Experience of SAP or other CRM systems is a merit but not a requirement. ⢠Problem solving attitude and customer orientation. ⢠Interest of power tools ⢠Eagerness to learn. Convergys är ett globalt företag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 11-09
Sök fler jobb liknande: lediga Finnish Customer Service Advisor - Bosch Power Tools jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finnish Customer Service Advisor - Bosch Power Tools
Kundservice inom Resebranschen
Nu finns möjligheten att bli en del av vårt framgångsrika team i Helsingborg. Som en agent på Concentrix kommer du att ta emot inkommande samtal via telefon och vägleda kunder för att på bästa sätt lösa deras olika problem och besvara deras frågor. Du kommer även att arbeta med merförsäljning och arbeta oregelbundna arbetstider (även kvällar och helger). Tjänsten är på 75% och vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med Unionen. Vanliga frågor kan till exempel handla om bokning av resa eller hotel, ändringar i bokning eller frågor om hotellet eller resan. Genom att ge kunden den bästa servicen blir arbetet roligt och utvecklande för dig samtidigt som kunden lägger på luren med ett leende på läpparna! Personliga egenskaper -God känsla för service -Att vilja utvecklas och kunna ta emot konstruktiv kritik -God förmåga att både sammarbeta och att ta egna initiativ -Är en engagerad och ansvarstagande person -Du är bra på time management och kan jobba mot uppsatta mål. Convergys a Concentrix company är ett globalt företag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag. www.convergys.com
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 12-07
Sök fler jobb liknande: lediga Kundservice inom Resebranschen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundservice inom Resebranschen
Norwegian Customer Service Advisor - Power Tools
Som Customer Service Advisor kommer du å jobbe som første kontaktperson på vegner av verdens ledende levrandøer av elektriske verktøy via telefon, e-post, chat samt sosiale medier. ⢠Svar på henvendelser via telefon, e-post, chat og sosiale medier fra sluttbrukere, kunder og internt personale. ⢠Assistere kunder med pris-, leverings- og fakturainformasjon. ⢠Behandler ordrer daglig. ⢠Bestille reperasjonerreparasjoner. ⢠Behandle klager, retuer av varer samt kreditteringer. ⢠Opplyse kunder om kampanjer, Information samt applikasjoner. ⢠Svar og følg opp på forespørsler fra kunder. ⢠Håndtere og løse transport utfordringer. ⢠Sikkerstille høy kvalitet og kundetilfredshet. ⢠Andre oppgaver kan tildeles. Vi har en ny mulighet for en kundeservicerådgiver til å bli med i vårt vellykkede team i Helsingborg, Sverige. Om du kan yte førsteklasses service og har gode kommunikasjonsferdigheter, tilbyr vi deg trening og støtte for å lykkes i din rolle hos oss. Vi arbeider mye med utvikling av våre medarbeidere og støtter deg i å utvikles i vår organisation. ⢠Flytende norsk og gjerne et annet nordisk språk. ⢠Gode engelsk kunnskaper. ⢠Erfaring med elektriske verktøy. ⢠Erfaring med MS Office. ⢠Erfaring med SAP eller andre CRM-systemer er en meriterende, men ikke et krav. ⢠Problemløsende holdning og kundeorientert. ⢠Interesert av elektriske verktøy. For å hjelpe deg å gå in i denne rollen vil det være ca 4-5 uker opplæring fra Convergys samt en representanter fra klienten. Convergys är ett globalt företag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Företag: Convergys International Nordic AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 12-07
Sök fler jobb liknande: lediga Norwegian Customer Service Advisor - Power Tools jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Norwegian Customer Service Advisor - Power Tools
Söka jobb tips