Dansktalande säljare till företag i Ljusdal jobb - lediga jobb

Dansktalande säljare till företag i Ljusdal jobb Dansktalande säljare till företag i Ljusdal jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Dansktalande säljare till företag i Ljusdal. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Dansktalande säljare till företag i Ljusdal. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Socialsekreterare till familjestödsenheten- Österåker

  2. Farstaängsskolan söker behörig lärare i årskurs 1-3- Stockholm

  3. Botkyrka söker drivna modersmålspedagoger inom förskola/skola!- Botkyrka

  4. Avdelningschef till avdelningen för Kunskapsstöd- Stockholm

  5. Kommunikatör till SciLifeLab Stockholm- Stockholm

  6. Personlig assistent omgående -vikariat till kvinna i Saltsjö-Boo- Nacka

  7. Vårdutvecklingsledare- Stockholm

  8. Inköpare till RK IT- Stockholm

  9. Elevassistent till Wasaskolan- Södertälje

  10. Studenter för extrajobb hos välkänd mäklarkedja!- Stockholm


Mer beskrivning

Socialsekreterare till familjestödsenheten
Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. För mer information www.osteraker.se. Arbetsbeskrivning Vi söker socialsekreterare som vill arbeta med utredningar, planering och uppföljningar enligt BBIC:s principer. Du ingår i familjestödsenheten och det dagliga arbetet fördelas och organiseras av en samordnare i grupper om ca 10 personer. Vi utgår från Leanprinciperna i vår verksamhetsutveckling varför vi önskar medarbetare som har kundfokus, är tillgängliga och följer lagstiftningens kvalitetsmål. I familjestödsenheten ingår ca 35 medarbetare som har till uppgift att ansvara för socialförvaltningens arbete med utredningar, planering och uppföljningar enligt SoL och LVU avseende barn (under 18 år). Inom enheten ligger också ansvaret för, familjerätt, öppenvårdsinsatser samt rekrytering, utbildning och handledning av olika uppdragstagare. Kvalifikationer Vi ser gärna att du som sökande har socionomexamen eller annan lämplig högskoleutbildning med inriktning mot barn och ungdomar. Fördelar är om du har erfarenhet av BBIC:s systemet för utredning, planering och uppföljning avseende barn och ungdomar. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och din förmåga till verksamhetens utvecklig och samverkan. Körkort är också en fördel eftersom det ingår en del resande i tjänsten. Då Österåkers kommun är ett finskt förvaltningsområde är kunskaper i det finska språket meriterande. Anställningens omfattning Heltid, 40 timmar per vecka. Löneform: Månadslön Övrigt: friskvårdsbidrag, friskvårdstid och möjlighet att växla motsvarande semesterdagstillägg mot ledig tid Anställningsform Tillsvidare anställning. Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas. Tillträde Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag 2013-08-16
Företag: Österåkers kommun
Ort: Österåker
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Socialsekreterare till familjestödsenheten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Socialsekreterare till familjestödsenheten

Farstaängsskolan söker behörig lärare i årskurs 1-3
Pysslingen Förskolor och Skolor AB har mer än 25 års erfarenhet av lärande och erbjuder en mångfald av erkända pedagogiska metoder. Lärandekulturen kännetecknas av att varje individ ska utveckla talanger för livets upptäcktsresa. Pysslingen har ca 2500 medarbetare fördelat på cirka 150 enheter i 30 kommuner som alla fokuserar på att uppfylla löftet om lärande i världsklass – varje dag. www.pysslingen.seVåra värdeord på Farstaängsskolan är Tillit, ansvar, respekt och förebild. Vi vill ge barnen kunskaper och färdigheter för livet. Det bedrivs ett gediget arbete för att skapa en trygg arbetsmiljö. Eleven möter engelska, teknik och IT redan från förskoleklass. Fritidshemmet är integrerat i skolans lokaler. Du har möjlighet och stöd att vara delaktig, påverka och utveckla verksamheten. Du erbjuds handledning kring det ämne du undervisar. Arbetsplats och besökadress: Farstaängsskolan Färnebogatan 79 nära Farstacentrum Anställningsvillkor: Tillsvidare och på heltid. Tillträde 2013-08-13. Lön: Månadslön enligt avtal Förmåner: Friskvårdspeng, gratis fika och pedagogiskmåltid, handledning Arbetsuppgifter: Du kan tillsammans med andra i arbetslaget planera och genomföra det pedagogiska arbetet. Kvalifikationer: Vi söker dig som är behörig lärare och har ett positivt och professionellt förhållningssätt i yrkesrollen. Du ska kunna arbeta självständigt men också ha lätt för att samarbeta, är ansvarstagande, initiativrik, flexibel och ser möjligheter i det pedagogiska arbetet. Du utgår från barnens intresse och erfarenhet vid planering av den pedagogiska verksamheten. Du arbetar i ett nära samarbete med hemmet och du har en självklar känsla för service. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Kontaktperson: Zahra Cerrato, tfn 08938750 eller 0702160173. Välkommen med din ansökan senast 2013-07-10. Skicka din ansökan till zahra.cerrato@pysslingen.se   Pysslingen är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan; förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning.
Företag: Pysslingen Förskolor och Skolor AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Farstaängsskolan söker behörig lärare i årskurs 1-3 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Farstaängsskolan söker behörig lärare i årskurs 1-3

Botkyrka söker drivna modersmålspedagoger inom förskola/skola!
Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 80 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. Modersmålsorganisationen i Botkyrka har höga målsättningar för sin verksamhet och strävar efter att hålla högsta möjliga nivå på personalens kompetens. Modersmålspedagogerna ingår i olika arbetslag som varje vecka bedriver ett pedagogiskt utvecklingsarbete tillsammans. Under 2012/2013 har vi bland annat arbetat med: frågandets konst, lässtrategier, genrepedagogik, digitalt lärande samt betyg och bedömning. I gruppen ingår i dagsläget ca 120 pedagoger som tillsammans undervisar i 60 språk, och till hösten hoppas vi lägga till ytterligare 20 språk till den listan! ARBETSUPPGIFTER Din uppgift som modersmålspedagog i Botkyrka är viktig för barnens språkutveckling, vilken ligger till grund för studieresultat även i övriga ämnen. Du kommer ofta att arbeta självständigt även om samplanering med andra pedagoger förekommer. Arbetet är oftast förlagt till olika arbetsplatser vilket kan medföra att du behöver förflytta dig under arbetsdagen. Även studiehandledning på modersmålet i andra ämnen kan förekomma. Arbetet omfattar modersmålsundervisning och studiehandledning i grundskolan/gymnasiet, alternativt modersmålsstöd i förskolan. Även kombinationstjänster kan förekomma. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som brinner för språkutveckling och har dokumenterad erfarenhet av tidigare arbete med modersmål inom skola eller förskola. Du har pedagogisk högskoleutbildning och gärna lärarbehörighet i modersmålet, alternativt har du förvärvat goda kunskaper om läroplanerna och olika undervisningsmetoder genom tidigare arbete. Du har en tydlig pedagogisk idé kring hur du kan stödja utvecklingen hos varje elev utifrån läroplanernas intentioner. Du är van vid att hantera digitala lärverktyg som utgör en självklar del i din undervisning. Du är van vid att samarbeta med andra pedagoger kring planering och utförande av undervisning, samt drivs av att utvecklas i din egen roll som pedagog. Du är också skicklig på att kommunicera på svenska kring undervisningens innehåll och bidrar gärna i pedagogiska diskussioner med andra pedagoger. Vi söker personal i varierande omfattning i följande språk: -asante/ashanti -atjeh -berbiska -danska -edo (bini) -finska -georgiska -igbo (ibo) -japanska -kreol -makedoniska -malaysiska -mandinka -nepalesiska -norska -rumänska -singalesiska -slovenska -soninke -spanska -tjeckiska -uguriska -västarmeniska -urhobo Om du är intresserad av att arbeta hos oss uppmanar vi dig redan nu till att söka utdrag från polisens belastningsregister – skola/barnomsorg.
Företag: Botkyrka kommun, Specialistenheten
Ort: Botkyrka
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Botkyrka söker drivna modersmålspedagoger inom förskola/skola! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Botkyrka söker drivna modersmålspedagoger inom förskola/skola!

Avdelningschef till avdelningen för Kunskapsstöd
Socialstyrelsens uppdrag är att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Det är ett samhällsviktigt och engagerande arbete som ger möjlighet att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet. Nu söker vi en avdelningschef som ska leda och utveckla vår nya avdelning för Kunskapsstöd. Avdelningens uppgift är att ta fram rekommendationer, vägledningar och information till vården och omsorgen. En viktig del av arbetet är att anpassa stödet så att det är lätt att förstå och använda för alla vi vill nå. Avdelningen ansvarar också för utvecklingen av webbplatsen Kunskapsguiden och annat utbildningsstöd, t ex teoretisk utbildning i specialisttjänstgöringen för läkare. Arbetet med flera råd bl. a. Socialstyrelsens råd för etiska frågor, Rådet för missbruks- och beroendefrågor och Socialstyrelsens råd för e-hälsa och gemensam informationsstruktur ingår också i avdelningen ansvar. Avdelningen har 6 enheter.    Vi söker dig som vill • ansvara för en avdelning i utveckling och med ett viktigt nationellt uppdrag. • ta det övergripande ansvaret för att styra och följa upp avdelningens verksamhet mot fastställda mål. • leda medarbetare mot goda resultat genom ditt engagemang och förmåga att ta tillvara allas potential. • länka genom att ta helhetsansvar i myndighetens ledningsgrupp och därmed bidra till myndighetens verksamhetsutveckling och samspel med omvärlden. • skapa en kultur som främjar utveckling och ständig förbättring genom handlingsutrymme, stimulans och återkoppling. • agera som en tydlig arbetsgivarrepresentant som leder via chefer. Kvalifikationskrav • Relevant akademisk utbildning. • Fem års chefserfarenhet. Meriterande • Disputerad inom relevant område • Flerårig chefserfarenhet av att leda chefer    För att lyckas i uppdraget är du trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt. Rollen kräver att du är ansvarstagande, strukturerad och uthållig i ditt arbete. Genom din kommunikativa förmåga inspirerar du andra till dialog och delaktighet.   Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Anställningsinformation Anställningen är tillsvidare, med ett chefsförordnande på sex år, och placeringen är på avdelningen för kunskapsstöd i Stockholm. Din tjänstetitel blir avdelningschef.   Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.   Registrera din formella ansökan senast 2013-08-21, genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1–28809/2013. Du är även välkommen att ta en första kontakt med våra samarbetspartners på Poolia, Ingela Johansson, 08-555 659 37 alternativt Nele Turemark 08-555 650 31 eller skicka din konfidentiella intresseanmälan till ingela.johansson@poolia.se, märk din intresseanmälan med "avdelningschef kunskapsstöd"   Fackliga företrädare för SACO, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Företag: Socialstyrelsen
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Avdelningschef till avdelningen för Kunskapsstöd jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Avdelningschef till avdelningen för Kunskapsstöd

Kommunikatör till SciLifeLab Stockholm
KTH svarar för en tredjedel av Sveriges kapacitet av teknisk forskning och ingenjörsutbildning på högskolenivå. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område – från naturvetenskap till alla grenar inom tekniken samt arkitektur, industriell ekonomi och samhällsplanering. Totalt finns vid KTH mer än 12600 studenter på grundnivå och avancerad nivå och över 1800 forskarstuderande. KTH har nästan 4800 anställda. Skolan för bioteknologi vid Kungliga Tekniska högskolan har som mål att ge en stark kunskapsbas för teoretiska och tillämpade frågeställningar inom livsvetenskaperna. Skolan består av sex avdelningar, Genteknologi, Glykovetenskap, Industriell bioteknologi, Proteinteknologi, Proteomik och Nanobioteknologi samt Teoretisk kemi och biologi. Skolans verksamhet är lokaliserad till AlbaNova Universitetscentrum, Stockholm och Science for Life Laboratory, Solna. Vi är cirka 300 anställda, varav många är involverade i bioteknisk forskning på internationell toppnivå. Skolan erbjuder också civilingenjörs- och mastersutbildningar. Science for Life Laboratory (SciLifeLab) är ett samarbete mellan fyra universitet i Stockholm och Uppsala: Karolinska Institutet, Kungliga Tekniska Högskolan, Stockholms universitet och Uppsala universitet. Centret kombinerar avancerad teknik med ett brett kunnande inom translationell medicin och molekylär biovetenskap. SciLifeLab har från 2013 ett uppdrag från regeringen att verka som nationell infrastruktur och visionen är att göra SciLifeLab till ett konkurrenskraftigt centrum för storskaliga analyser inom biovetenskaper ämnat för forskning inom hälsa och miljö. Stockholmsnoden av SciLifeLab är uppbyggd av ett stort antal grupper som formellt tillhör en institution på något av de tre universiteten i Stockholm eller är delaktiga via ett industriellt samarbete. Administrationen av SciLifeLab Stockholm drivs av skolan för Bioteknologi på KTH, men arbetsplatsen är i SciLifeLab Stockholms lokaler nära Karolinska Institutet i Solna. Det totala antalet personer inom SciLifeLab Stockholm är idag ca 400, vilket kommer att växa till ca 600 i slutet av 2013. ARBETSUPPGIFTER Till SciLifeLab Stockholm söker vi nu en driven och engagerad Kommunikatör som ska arbeta med att synliggöra SciLifeLabs verksamhet och personal, samt arbeta för att hela tiden utveckla vår kommunikation, såväl externt som internt. Du kommer att stärka upp den befintliga organisationen och vara en del av en administrativ grupp om 10 personer. Du rapporterar till ansvarig person för vetenskaplig kommunikation och externa relationer på SciLifeLab i Stockholm. Som kommunikatör på SciLifeLab ansvarar du för kommunikation med målgrupperna forskare, beslutsfattare och allmänhet samt med intern kommunikation. Några exempel på arbetsuppgifter är: • Skriva texter och formge olika typer av material; broschyrer, affischer, presentationer och nyhetsbrev. • Utveckla och underhålla SciLifeLabs webbplats. • Hålla i kontakt med media, producera pressmeddelanden och arbeta med PR. • Arrangera, hålla och delta i externa och interna möten, events, studiebesök och seminarier. • Ta fram kommunikationsplaner och följa upp kommunikationsinsatser. Verksamheten är i ett dynamiskt utvecklingsskede och kommer att växa kraftigt under kommande år. Det ställer krav på flexibilitet och kreativitet och innebär goda möjligheter för utveckling av roll och arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en naturvetenskaplig högskoleutbildning, inom ramen för SciLifeLabs verksamhetsområde eller närliggande ämne (det är meriterande om du har disputerat) kombinerad med en journalist- eller kommunikatörsutbildning eller med ett dokumenterat intresse av att skriva både populärt och vetenskapligt. Du har några års arbetslivserfarenhet, gärna från en forskningsrelaterad miljö. För att passa i denna kommunikatörsroll är det viktigt att du tidigare jobbat med att skapa målgruppsanpassad text och informationsmaterial – du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska och även har en känsla för layout. Det är meriterande om du har haft hand om eller byggt upp en webb (gärna i WordPress) och jobbat med sociala medier. Du kommer att ha en central roll inom SciLifeLab vilket innebär att du bör tycka om att ha många kontakter och en förmåga att kommunicera med och förstå människor. För att lyckas i tjänsten måste du vara initiativtagande och självgående. Du bör vara utåtriktat och kunna skapa nätverk både på arbetsplatsen och externt samt kunna hålla presentationer där du uttrycker dig på ett tydligt och informativt sätt. För att trivas hos oss bör du vilja bli en del av ett ungt team i en internationell och dynamisk miljö. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Företag: Kungliga Tekniska Högskolan , KTH Bioteknologi
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Kommunikatör till SciLifeLab Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kommunikatör till SciLifeLab Stockholm

Personlig assistent omgående -vikariat till kvinna i Saltsjö-Boo
STIL anordnar personlig assistans helt utan vinstintresse. Vårt fokus ligger på hög kvalitet för våra 200 medlemmar och de 1300 personliga assistenter som är anställda i STIL. För oss är personlig assistans en mänsklig rättighet och vi arbetar ständigt med att försvara assistansreformen och att motverka neddragningar inom området. Vi eftersträvar ett samhälle tillgängligt för alla. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och vi har ett lokalkontor i Sundsvall. Jag söker dig, en kvinna som vill arbeta med en glad och pigg rullstolsbunden 65-årig kvinna. Du skall hjälpa mig med min personlig hygien, det praktiska i vardagen och promenad. Du behöver inte ha vårdutbildning. Jag har lift så du behöver inte lyfta mig. Du går paralellt med någon av mina duktiga assistenter, för att lära dig arbetsrutinerna. Du som söker tjänsten är en kvinna gärna äldre än 40 år. Du är utåtriktad och social och tar gärna egna initiativ till olika aktiviteter. Jag behöver dig så fort som möjlig som sommarvikarie. Ser att du har möjlighet att fortsätta som timvikarie i höst. Timanställning. Timlön + Ob-ersättning. Var god skicka din ansökan till edlahed@hotmail.com Rekrytering sker löpande.
Företag: STIL
Ort: Nacka
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent omgående -vikariat till kvinna i Saltsjö-Boo jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent omgående -vikariat till kvinna i Saltsjö-Boo

Vårdutvecklingsledare
Akutkliniken Akutkliniken Huddinge har cirka 450 medarbetare. I kliniken ingår Akutmottagningen med cirka 90 000 besök per år fördelat på sjukhusets samtliga akutspecialiteter (medicin, kirurgi, infektion, ortopedi, neurologi, öron och barnmedicin), två akutvårdsavdelningar med sammanlagt cirka 70 vårdplatser för främst medicin-, kirurgi- och ortopedpatienter samt Skrivbyrån med medicinska sekreterare. Klinikens målsättning är att vara ledande inom akut omhändertagande och bedriva forskningsprojekt för att förbättra vården för Akutklinikens patientgrupper. Vi söker nu två vårdutvecklingsledare till kliniken med inriktning sluten- respektive öppenvård. Arbetsuppgifter: Din arbetsuppgift blir att tillsammans med den andra vårdutvecklingsledaren ge kunskapsstöd och facilitera klinikens utvecklingsarbete. Uppgifter: - svara för samordning av arbetet med utveckling, patientsäkerhet och avvikelsehantering genom uppföljning, analys och förslag på åtgärder. - stöd för kompetensutvecklingsfrågor inom området inkluderande samverkan med FoUU. - stöd till utbildnings- och kvalitetssamordnare samt adjungerande kliniska adjunkter. - medverka i arbetet med måluppföljning och verksamhetsplanering. - genomföra utredningar och projekt inom vårdområdet. - omvärldsbevakning. Dina samarbetspartners är, förutom den andra vårdutvecklingsledaren, klinikens vårdenhetschefer och verksamhetschef. Tjänsten är uppdelad i 50% kliniskt arbete och 50% administrativt arbete och du är underställd verksamhetschefen. Uppdraget utformas vidare i samarbete med den andra vårdutvecklingsledaren, klinikens vårdenhetschefer och verksamhetschef. Kvalifikationer: Legitimerad sjuksköterska med lägst magister-/masterexamen. Erfarenhet att stödja utvecklingsarbete på såväl strategisk som operativ nivå samt forskningserfarenhet är meriterande. Personliga egenskaper: Du leder/stödjer på ett engagerat och entusiasmerande sätt. Du trivs med att arbeta självständigt och har även en förmåga att arbeta i grupp. Du är tydlig och har en mycket god pedagogisk förmåga. Du är målmedveten, drivande och får saker gjorda. Du kan uttrycka dig professionellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Övrig information: Intervjuer sker fortlöpande. Tillsättning efter överenskommelse. Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Karolinska Universitetssjukhuset
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Vårdutvecklingsledare jobb, Vårdutvecklingsledare Stockholm, Vårdutvecklingsledare Karolinska Universitetssjukhuset
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vårdutvecklingsledare

Inköpare till RK IT
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess uppgift att styra riket och förverkliga sin politik. Medarbetarna i Regeringskansliet bistår regeringen med att utreda olika frågor, styra myndigheterna och ta fram underlag till beslut. Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de elva departementen och Förvaltningsavdelningen. Regeringskansliet har cirka 4600 anställda, varav knappt 600 arbetar utomlands. Cirka 200 personer är politiskt tillsatta. Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Förvaltningsavdelningen är Regeringskansliets gemensamma resurs och ansvarar för departementsövergripande förvaltningsfrågor. Vi är ca 600 anställda med en bred och skiftande kompetens som hanterar bland annat förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, IT-stöd, arkiv och diarier, bibliotek samt kommunikation. Förvaltningsavdelningen ansvarar även för den gemensamma servicen i Regeringskansliet. RK IT utvecklar och förvaltar infrastruktur och grundläggande funktioner för IT-stödet i Regeringskansliet och ett hundratal utlandsmyndigheter runt om i världen. RK IT ger även användarstöd till regeringskansliets anställda och ansvarar för Regeringskansliets IT-utbildningar. Sektionen IT Affärsstöd ansvarar för att RK IT:s anskaffningar och ekonomiska och juridiska frågor hanteras affärsmässigt. Arbetsuppgifterna innebär att hantera beställningar av IT-produkter. I det ingår bl.a. pris- och produktkontroller, orderläggning, avrop genom förnyade konkurrensutsättningar på befintliga ramavtal, direktupphandlingar, logistikplanering, leveransbevakning och fakturagranskning. I rollen ingår även att inför anskaffningar fungera som stöd till Regeringskansliets interna beställare med frågor gällande upphandling, ekonomi och uppföljning. Befattningen ingår i inköpsgruppen som idag består av tre personer. Gruppens arbete kännetecknas av en mycket hög servicenivå, kostnadsmedvetenhet, professionalism gentemot beställare och leverantörer samt en vilja att ständigt förbättra och effektivisera inköpsprocessen. Vi söker dig som idag arbetar operativt med inköp. Du bör ha flerårig erfarenhet av arbete som inköpare. Du kommer att arbeta nära våra leverantörer och bör därför vara van att hantera affärsrelationer på ett professionellt sätt. Akademisk utbildning inom inköpsområdet, kännedom om LOU och erfarenhet av upphandling och förhandlingar är meriterande. Bakgrund inom offentlig verksamhet, gärna från Regeringskansliet, är värdefullt. Vi ser en stor fördel om du dessutom har goda kunskaper om IT-produkter. Våra mål är högt satta och vi fäster därför stor vikt vid dina personliga egenskaper, som mycket hög grad av servicekänsla, initiativförmåga och samarbetsförmåga samt att du har ett strukturerat arbetssätt. Vi utgår från att du vill vara med och bidra i utvecklingen av inköpsfunktionen. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Befattningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen omfattar heltid och Regeringskansliet tillämpar individuell lönesättning. Registerkontroll kan komma att utföras. Fackliga företrädare är Ewa Garcia och Jens Skoglund för ST, Johan Strokirk för SACO och Erik Wilhelmsson för SEKO. Samtliga nås via växeln på tel. 08-405 10 00. Du ansöker genom att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg på regeringen.se, http://www.regeringen.se/sb/d/4515. Fyll i formuläret, bifoga CV och personligt brev. Sista dag för att registrera ansökan är den 18 augusti 2013. Observera att kommunikationen under rekryteringen till stor del kan komma att ske via e-post. Intervjuer kommer att ske i slutet av augusti.
Företag: Regeringskansliet
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Inköpare till RK IT jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inköpare till RK IT

Elevassistent till Wasaskolan
Jobba i Södertälje Välkommen till Södertälje! Det är här det händer. Det är här vi anställer Sveriges bästa lärare och ger dem 40.000 i lön. Det är här vi utvecklar de kommunala förskolorna och skolorna utifrån tydliga verksamhetsidéer, prövar två lärare i klassrummet, har gemensamma strukturer för pedagogiska diskussioner i arbetslagen och anställer förstelärare med uppdrag att utveckla ämnesundervisningen. Ja, listan kan bli hur lång som helst. Södertälje är en av Sveriges mest intressanta skolkommuner. Faktum är att vi nästan varje dag slår skolvärlden med häpnad. Att utveckla och förbättra förskolan och skolan låter sig inte göras på en kafferast eller av glada amatörer. Det måste göras systematiskt av skickliga ledare och lärare, och arbetet måste vara strategiskt och långsiktigt. Vi bygger vår utveckling på det forskningen visat är framgångsfaktorer för förbättringsarbete i förskola och skola. Dessutom har vi valt att prioritera några särskilda områden, som språkutvecklande arbete, inkluderande arbete och IKT som pedagogiskt redskap. Egentligen handlar allt vårt arbete om att skapa förutsättningar för förskollärare och lärare att göra ett bra jobb. Är du beredd att kavla upp ärmarna, att förända, att göra skäl för lönen och att sova gott om natten efter att ha gjort något värdefullt? Ja, då är du välkommen till Södertälje! Peter Fredriksson Utbildningsdirektör Wasaskolan är en modern, internationell F-9 skola i Södertälje med 600 elever. På skolan finns förutom de vanliga klasserna också Wasa international school (Wis) årskurs 6-9 där den mesta undervisningen sker på engelska samt grundsärskoleklasser för årskurs 7-9. Wasaskolan bedriver ett medvetet pedagogiskt utvecklingsarbete med särskilt fokus på språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. På skolan arbetar engagerade lärare och vi har en hög lärartäthet. Detta ger oss möjligheter att prova nya pedagogiska lösningar, variera undervisningsgruppernas sammansättning och storlek efter behov. Skolan arbetar också med ett Olweus projekt som syftar till att skapa goda relationer och förebygga mobbning. Våra utvecklingsprojekt har resulterat i att skolans måluppfyllelse har utvecklats positivt under flera år. Wasaskolan är en nyrenoverad, fräsch skola med olika typer av mötesplatser. Vanliga klassrum, mediatek och öppna ytor, t.ex. vårt fina atrium som ger möjlighet till goda möten och samtal. Vi har ett aktivt bibliotek med heltidsanställd personal och en rik utemiljö med en välutrustad skolgård samt närhet till grönområden. Du tar dig enkelt hit med bil via motorvägen som passerar förbi eller med buss från Södertälje centrum varje kvart. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta som elevassistent i vår grundsärskola årskurs 7-9. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att stötta eleverna på lektioner och raster. I tjänsten ingår också att arbeta på fritids delar av arbetstiden. KVALIFIKATIONER Du har arbetat med barn och ungdomar tidigare och är trygg i din vuxenroll. Du kan samarbeta med både elever och personal och har förmågan att ta egna initiativ och eget ansvar. Du bör ha kunskap om de olika förutsättningar som finns inom grundsärskolan och hur man kan förhålla sig till dessa. Vi förutsätter att du har en god förmåga att bygga och bibehålla goda relationer. Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.
Företag: Södertälje kommun, Wasaskolan
Ort: Södertälje
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Elevassistent till Wasaskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Elevassistent till Wasaskolan

Studenter för extrajobb hos välkänd mäklarkedja!
Om Bravura: Bravura är rekryterings- och bemanningsföretaget som arbetar med tjänster över hela tjänstemannaområdet. Vi har jobb för dig som är i början i karriären och för dig med erfarenhet. Gemensamt är att vi erbjuder schyssta anställningsvillkor för alla våra anställda och att vi är personliga och satsar på service lite utöver det som förväntas. Om kunden: Bravura söker studenter för extrajobb hos en välkänd mäklarkedja. Företaget agerar i hela Sverige och söker nu nya drivna studenter som vill få chans att komma in på en av de mest framgångsrika mäklarbyråerna. Detta är ett perfekt extrajobb att kombinera med dina studier. Arbetsuppgifter: Denna tjänst ger dig en god inblick i företagande, service, försäljning och givetvis hur duktiga mäklare arbetar. Du arbetar dels med att kontakta potentiella kunder där du erbjuder service och information om företagets tjänster per telefon. Utöver detta finns det för rätt person möjlighet att även arbeta som visningsvärd där du välkomnar besökare och agerar stöd för ansvarig mäklare på plats på visningar. Du kommer att få chans att arbeta på olika kontor belägna i Stockholms innerstad. Profil: - Studerande på högskolenivå, lämpligen mäklarutbildning eller ekonomiutbildning - Erfarenhet av försäljning (meriterande) - Erfarenhet av kundservice (meriterande) - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Vem är du? Vi söker dig som har den rätta inställningen och viljan att göra ett bra jobb! Söker du ett jobb där du får chans att utvecklas och där du med rätt förutsättningar arbetar mot uppsatta mål är detta chansen för dig. För att passa för rollen ser du en utmaning i nya saker du tar dig an och är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Du är lugn och trygg i dig själv och drivs av att göra kunden nöjd med din utpräglade serviceförmåga. Övrig information: Start: augusti Arbetstider: Förmiddagspass och efermiddagspass Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Studenter för extrajobb hos välkänd mäklarkedja! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Studenter för extrajobb hos välkänd mäklarkedja!


Sök lediga jobb Dansktalande säljare till företag i Ljusdal

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se