Digitaliseringsstrateg jobb - lediga jobb

Digitaliseringsstrateg jobb Digitaliseringsstrateg jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Digitaliseringsstrateg. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Digitaliseringsstrateg. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Digitaliseringsstrateg- Sollentuna

  2. Digitaliseringsstrateg- Eskilstuna

  3. Digitaliseringsstrateg- Lerum

  4. Polismyndigheten söker Digitaliseringsstrateg/Verksamhetsutvecklare- Stockholm

  5. Digitaliseringsstrateger till Arbetsförmedlingen- Stockholm

  6. Digitaliseringsstrateg- Vallentuna

  7. Digitaliseringsstrateger till Arbetsförmedlingen- Stockholm

  8. En ovanligt passionerad digitaliseringsstrateg!- Tomelilla

  9. Digitaliseringsstrateg- Botkyrka

  10. Digitaliseringsstrateg till Enheten för innovation och entreprenörskap- Malmö

  11. Mät- och digitaliseringsstrateg till VA SYD- Malmö

  12. Digitaliseringsstrateg- Hörby

  13. Digitaliseringsstrateg/Projektledare till Staben, Primärvård Sund- Lund

  14. Partille kommun söker digitaliseringsstrateg- Partille

  15. Digitaliseringsstrateg- Ekerö

  16. Digitaliseringsstrateg, Futurum Fastigheter AB- Örebro

  17. Digitaliseringsstrateg till utbildningsförvaltningen, Staffanstorps kommun- Staffanstorp

  18. Digitaliseringsstrateg, CDO, till Stadsledningskontoret- Umeå

  19. Digitaliseringsstrateg- Örebro

  20. Digitaliseringsstrateg- Gnosjö


Mer beskrivning

Digitaliseringsstrateg
Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 72 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss! Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun och är idag en av de främsta kommunerna i landet avseende skola och näringsliv. Vi söker nu en offensiv och lagspelande digitaliseringsstrateg som ska föra kommunens digitaliseringsarbete framåt. Som ett led i att bli Sveriges mest attraktiva kommun behöver vi fortsätta arbetet med att utarbeta innovativa digitaliseringslösningar. Våra invånare, företag och föreningar har höga krav och förväntningar på när, var och hur de vill ha dialog, information och hur de vill komma i kontakt med oss. För att kunna möta behoven och för att kunna erbjuda en service som ligger i tiden ska kommunen anställa en digitaliseringsstrateg som ska finnas centralt placerad på kommunledningskontoret, avdelningen för näringsliv och kommunikation.  Avdelningen ansvarar för näringslivsarbetet, strategiska kommunövergripande utredningar och projekt samt för kommunikationsarbetet. Tjänsten kommer att finns i en stab som är knuten till avdelningschefen där även två kommunstrateger ingår. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som digitaliseringsstrateg ska du arbeta med att utveckla och driva ett offensivt utvecklingsarbete av Sollentunas digitaliseringsarbete.   Identifiera kommunövergripande strategier för digitalisering. Både i relation till invånare samt för det interna effektiviseringsarbetet. I dialog med kontoren/förvaltningarna identifiera behov och ge råd kring möjliga lösningar/projekt/förändringar för att de ska kunna digitalisera kontaktytor gentemot bland annat invånare, företag och organisationer samt effektivisera sitt interna arbete. Inför och under kommunhusets renovering och ombyggnation till aktivitetsbaserat arbetssätt ansvara för relevant digitaliseringsarbete inom ramen för det arbetets befintliga projektorganisation.  Bevaka och regelbundet sammanställa och rapportera utveckling och goda exempel på digitala trender, strategier och konkreta lösningar inom det offentliga och privata organisationer. Du rapporterar till avdelningschefen. Kvalifikationer Högskoleexamen eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten Erfarenhet av att framgångsrikt arbeta med digitaliseringsfrågor i offentlig eller privat sektor både strategiskt och operativt Stor förståelse för teknik och olika tekniska lösningars möjligheter att utveckla och förbättra olika verksamheter Van och trygg presentatör med förmåga att engagera Som person är du genuint intresserad av den digitala utvecklingen och att utveckla verksamheter. Du kan med lätthet förstå både invånarnas och verksamheternas olika behov avseende digitalisering och du drivs av att hitta möjligheter och lösningar som är bra för olika målgrupper. Vi ser att du är strukturerad, effektiv och prestigelös. För dig är det inga problem att sätta konkreta frågor i ett större sammanhang. Det innebär att du har god förståelse för digitaliseringsarbetet med hänsyn till samhällsklimat, opinioner och värderingar. Vi ser att du gärna har ett brett samhällsintresse då digitaliseringen är en avgörande parameter i samhällsutvecklingen.   Du är nytänkande, utvecklingsdriven, analytisk och skapar engagemang hos andra och drivs av att nå framgång tillsammans med andra. Vi ser gärna att du kan skapa och etablera kontaktnät både internt och externt. Lagspel, samarbete och dialog är avgörande för att skapa ett lyckat digitaliseringsarbete. Vi erbjuder Som digitaliseringsstrateg är du en viktig pusselbit i det strategiska och praktiska arbetet när Sollentuna kommun utvecklas. Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort ansvar. Inom kommunledningskontoret där avdelningen för näringsliv och strategisk kommunikation finns råder en positiv stämning med god samverkan och professionellt utbyte mellan arbetskamraterna. Vi värnar om ett gott arbetsklimat som möjliggör ett hållbart arbetsliv bland annat genom att vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan bli aktuellt. Vi tillämpar individuell lönesättning.   Välkommen med din ansökan!   Ytterligare erbjudanden om annonsering undanbeds vänligen.
Företag: Sollentuna Kommun Avdelningen för näringsliv och kommunikation
Ort: Sollentuna
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg jobb, Digitaliseringsstrateg Sollentuna, Digitaliseringsstrateg Sollentuna Kommun Avdelningen för näringsliv och kommunikation
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg

Digitaliseringsstrateg
Barn- och utbildningsförvaltningen organiserar 53 förskolor, 27 grundskolor och en gymnasieskola med tre enheter, plus ett antal gemensamma enheter som exempelvis särskolan. Tillsammans är vi cirka 3 500 medarbetare. Förvaltningsledningskontoret har till uppgift att vara en sammanhållande och styrande länk mellan barn- och utbildningsnämnden och Eskilstunas skolor och förskolor. Här finns bland annat ekonomi, kvalitet, kommunikation och HR som ingår i barn- och utbildningsförvaltningens stöd- och styrfunktion. På förvaltningskontoret jobbar ca 45 personer. Vi arbetar i fräscha lokaler i centrala Eskilstuna, nära både tåg och bussar. Eskilstuna kommun vill att Eskilstunas skolor ska ligga i framkant när det gäller digitaliseringen och för att ytterligare satsa på detta har vi nu valt att inrätta en helt ny tjänst inom Barn- och utbildningsförvaltningen som Digitaliseringsstrateg. Nu söker vi dig som vill vara delaktig i och påverka den spännande resan mot att våra skolverksamheter ska ha en hög digital kompetens som främjar kunskapsutveckling och likvärdighet. Är du vår nya Digitaliseringsstrateg? ARBETSUPPGIFTER I rollen som Digitaliseringsstrateg ingår att vara den sammanhållande och drivande länken i utvecklingen mot digitalisering i Barn- och utbildningsförvaltningens verksamheter. Ditt ansvar blir att säkerställa fokus på målet om en hög digital kompetens som är både likvärdig och tillgänglig för alla våra elever. Du kommer att leda förvaltningens digitaliseringsarbete i nära dialog med förvaltningsledningen och ingå i förvaltningens ledningsgrupp. En stor och viktig del kommer att vara samverkan, som vi också ser är nyckeln till framgång i denna process. Du kommer att arbeta nära kollegor i organisationen som har kunskap inom både verksamhet och pedagogik och på din arbetsplats finns en utvecklingscoach mot digitalisering. Du kommer också att ingå i olika kommungemensamma nätverk där digitalisering har stort fokus. Vidare kommer du ansvara för att omvärldsbevaka och att arbeta med analys och uppföljning i nära dialog med nämnd, ledningsgrupper och verksamheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med högskoleutbildning om minst 180 hp alternativt förvärvad kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har arbetat som ledare i minst 3 år samt att du har erfarenhet av att driva verksamhetsutveckling med inriktning mot digitaliseringsprocesser på strategisk nivå. Vidare vill vi gärna att du har arbetat i ledningsgrupp, har branscherfarenhet av skola/förskola/utbildning samt i tidigare roller har haft ansvar för budget. Du har hög digital kompetens och van att arbeta med verksamhetsutveckling. Då arbetet innebär att man dokumenterar och informerar både skriftligt och muntligt vill vi gärna att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Dina personliga egenskaper kommer vara viktiga för oss och vi värdesätter att du har en förmåga till ett holistiskt perspektiv, du har ett transparent arbetssätt och bjuder in till delaktighet där du frikostigt delar med dig av dina kunskaper. Du är duktig på att skapa tillit och bidra till goda relationer. Du är driven, kreativ och uthållig samt värdesätter jämställdhet. ÖVRIGT Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder. I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad! Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer. För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Företag: Eskilstuna kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen
Ort: Eskilstuna
Publicerad : 06-04
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg jobb, Digitaliseringsstrateg Eskilstuna, Digitaliseringsstrateg Eskilstuna kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg

Digitaliseringsstrateg
Digitaliseringen av Lerums kommun är en viktig och högprioriterad fråga. Idag bedrivs digitaliseringsprojekt med goda resultat, kommunen vill dock kraftsamla och säkerställa att rätt saker görs i rätt tid. Digitaliseringsstrateg på Lerums kommun är en ny tjänst och tillhör IT-enheten, men ska bedriva sitt arbete i tätt samarbete med den övriga förvaltningen. I kommunen arbetar vi med digitalisering utifrån perspektiven kommunikation, automatisering, e-tjänster och verksamhetsutveckling. Idag består IT-enheten av IT-specialister, IT-administratör, IT-tekniker, Webbmaster och IT-chef, totalt 7 personer och förstärker med både IT-controller och Digitaliseringsstrateg. ARBETSUPPGIFTER Som Digitaliseringsstrateg blir din uppgift att samordna kommunens utveckling så att den sker så effektivt som möjligt, samt att identifiera och förvalta utvecklingsmöjligheter. Tillsammans med kommunikation- och digitaliseringschefen arbetar du också för att entusiasmera och inspirera medarbetarna till fortsatt positiv utveckling. Du kommer arbeta som projektledare i olika typer av digitaliseringsprojekt i kommunen, samt driva projekt tillsammans med kommunens IT-driftsleverantör. Omvärldsbevakning är en viktig del i din vardag för att få influenser för att optimera våra digitaliseringsprojekt. Samverkan på flera organisatoriska nivåer är nödvändig för förankring och genomförande som ger goda resultat. Här blir du en nyckelspelare för förvaltningens olika verksamheter genom stor förståelse för andras sakområden. Följande delar ingår också i rollen: Kostnadsuppföljning och kostnadsstyrning. Leda arbetet med kommungemensamt digitaliseringsråd. Samordna processer för att utveckla samarbetet inom digitalisering i förvaltningen. Driva utredningar för att erbjuda bra underlag för beslutsfattande inom digitaliseringsfrågor. Kontinuerligt sammanställa och rapportera det digitaliseringsarbete som pågår inom kommunen. Arbeta med och utveckla kommunens strategier inom digitalisering för att uppnå målen i verksamhetsplanen. KVALIFIKATIONER Minst treårig högskoleutbildning inom IT-området. Fem års erfarenhet inom IT eller digitalisering med fokus på projektledning, och kravställande. Goda analytiska kunskaper. Goda kunskaper inom problemlösning. Strukturerad i ditt arbete med god dokumenteringsförmåga. Meriterande att ha varit projektledare vid införande av digitaliseringsprojekt. Erfarenhet av projektledning. Kommunikativ och bra på att skapa goda kontakter såväl internt som externt. Lösnings- och målfokuserad. Pedagogisk. Prestigelös. Hög social kompetens. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av offentlig verksamhet är ett plus men det viktigaste är ett intresse för samhällsutveckling och en nyfikenhet på hur välfärden ska säkras framöver. ÖVRIGT Det går att nå oss med frågor från vecka 33. Lerums kommuns vision – att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete. Inom kommunens verksamheter arbetar cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Lerums kommun, IT-enhet
Ort: Lerum
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg jobb, Digitaliseringsstrateg Lerum, Digitaliseringsstrateg Lerums kommun, IT-enhet
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg

Polismyndigheten söker Digitaliseringsstrateg/Verksamhetsutvecklare
Polismyndigheten söker: Digitaliseringsstrateg/Verksamhetsutvecklare till Nationella operativa avdelningen, Nationella kontaktenheten, NKE. Arbetsplatsbeskrivning Nationella Operativa Avdelningen, NOA har ca 1200 anställda. Avdelningen består av 7 enheter samt ett kansli som lyder direkt under avdelningschefen. Noa:s Nationella kontaktenhet (NKE) ansvarar för att leverera en tillgänglig och medborgarnära nationell telefonifunktion via växelorterna som är lokaliserade i Stockholm, Göteborg och Malmö. Enheten har också det samlade nationella processansvaret för polisens kontaktcenter (PKC), kommande regionledningscentraler (RLC) samt nationella viltolycksrådet(NVR). Verksamheterna vid NKE ställer stora krav på kundfokus samt bemötande- och servicefrågor. Enheten ansvarar för en av avdelningens huvudprocesser; serviceprocessen. Arbetsuppgifter Vi söker en person som vill leda polisens digitala omställning utifrån ett verksamhetsperspektiv. Huvuduppdraget är att bistå enhetsledningen och ytterst Polismyndigheten med strategisk rådgivning och planering av hur verksamheten för olika målgrupper kan utvecklas med hjälp av välfärdsteknik. Du kommer att leda och samordna utvecklingsarbeten som spänner brett över våra verksamhetsområden. Du kommer att snabbt gå in och ur olika utvecklingsarbeten och röra dig mellan projektledning, processleding och att stödja införandet av resultat från utvecklingsarbete. I rollen som digitaliseringsstrateg ingår att ha ett långsiktigt perspektiv, förmåga att kunna översätta och hålla samman komplexa frågor och lösningar. Den vi söker ska också våga utmana i förslag och perspektiv. Ett viktigt uppdrag är att omvärldsbevaka och koordinera arbetet med samverkanspartners. Huvudsakliga arbetsuppgifter: -Upprätta projektdirektiv i samverkan med projektledare -Svara för omvärldsanalys och beställningar av kvalitativa studier -Leda och medverka i nationella projekt som berör enhetens verksamhetsområden kopplat till digitaliseringsfrågor mm. Kvalifikationer Vi söker sig som har: -Akademisk utbildning som bedöms relevant för tjänsten, eller annan utbildning i kombination med längre erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. -Erfarenhet av att ha arbetat med digitaliseringsprojekt. -Gedigen erfarenhet av planering, uppföljning och analys -Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på övergripande nivå inom offentlig sektor -Erfarenhet inom projektledning eller projektarbete -Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift -Goda kunskaper i Officepaketet och andra för enheten relevanta system. Meriterande Det är meriterande om du har: -Vana av muntliga föredragningar och presentationer inför en större grupp eller publik -Erfarenhet eller kännedom om Lean Production eller processkartläggning -Utbildning inom digitalisering Personliga egenskaper Arbetsuppgifterna ställer krav på förmåga att kunna samordna, strukturera och produktivt driva arbetet framåt. Du bör ha starkt utvecklingsfokus, en helhetssyn samt ett verksamhetsövergripande perspektiv med förmåga att se gruppens, enhetens och Polismyndighetens roll i ett större sammanhang. En förutsättning för ett gott resultat är att kunna förankra arbetet hela vägen ut i verksamheten, vilket ställer krav på god kommunikativ förmåga samt förmåga att entusiasmera och inspirera. Du ska vara självgående och samtidigt ha lätt för att arbeta i grupp. En stor del av arbetet präglas av samarbete och att skapa kontakter både internt och externt. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kontaktpersoner Mer information om uppdraget lämnas av rekryterande chef: Anna-Carin Gustafsson Åström, chef nationella kontaktenheten, NOA, 010-563 71 89 Fackliga kontaktpersoner: Kent Svärd, Saco, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10. Johan Gertz 010-5677092, Fackförbundet ST. Fiasel Jafri, SEKO Polisen, 070-649 64 90. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen. Ansökan: Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) torsdag 6/9 -18. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format. Skicka din ansökan via e-post till jobb.noa@polisen.se. Märk din ansökan med refnr: 123/18 i mailet ärendemening. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämpligt att lämna ut, ta kontakt med ansvarig HR-konsult, Wenche Lundgren. Polismyndigheten Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Polismyndigheten, Polisregion Väst
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-17
Sök fler jobb liknande: lediga Polismyndigheten söker Digitaliseringsstrateg/Verksamhetsutvecklare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Polismyndigheten söker Digitaliseringsstrateg/Verksamhetsutvecklare

Digitaliseringsstrateger till Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill? Arbetsförmedlingen söker Digitalaliseringsstrateger till den nystartade Enheten Samordnade tjänster Arbetsplatsen Enheten ingår i Förvaltningsavdelningen, tillsammans med Ekonomiavdelningen, Upphandlingsavdelningen, Enheten Lokalförsörjning och Säkerhetsenheten. Enheten ansvarar för att gemensamma tjänster inom Arbetsförmedlingen utvecklas och tillhandahålls på ett samordnat och effektiv sätt med användarna i fokus. Enheten fungerar som spindeln i nätet mellan användarna och avdelningarna som ansvarar för att leverera gemensamma tjänster. Fokus ligger på tjänsteutveckling som skapar en helhetsupplevelse för användarna. Enheten jobbar även med analys och uppföljning av tjänster och upplevelser samt fungerar som kundsupport som erbjuder en tydlig väg in till de gemensamma tjänsterna. Arbetet sker i nära samverkan med Arbetsförmedlingen IT och i partnerskap med avdelningarna som levererar gemensamma tjänster. Till enheten finns en virtuell organisation knuten som består av användarråd och av tjänsteansvariga från de sakavdelningar som levererar tjänster. Arbetsuppgifter  Som Digitaliseringsstrateg på Enheten för Samordnade tjänster på Arbetsförmedlingen får du möjlighet att bidra till att öka takten i digitaliseringen och effektiviseringen av våra interna processer. Tillsammans med kompetenta kollegor har du stor möjlighet att göra skillnad i samhällsviktiga frågor. Vi tillsätter flera digitala strateger samtidigt vilket medför att du och dina kollegors kompetenser pusslas ihop så att ni matchar varandra och tillsammans bildar ett bra team. Tjänsterna är nyinrättade och ställer höga krav på samarbete och förmåga att delta i och driva förändringsarbete. Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har även en mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av en eller flera av följande: • Tjänstedesign, kundresor och användardriven verksamhetsutveckling • Facilitera och designa digitala mötesplatser och arenor för internt utvecklingsarbete • Arbete inom verksamhetsarkitektur i kombination med verksamhetsutveckling och digitala tjänster Meriterande är erfarenhet av: • Arbete med något av ovanstående i en stor organisation • Utveckling- och förbättringsarbete av gemensamma tjänster • Att driva utveckling genom nätverk • Arbeta i nära samarbete med IT • Uppföljning och utvärdering av digitala tjänster Personliga egenskaper Då enheten är i etableringsfasen krävs det att du trivs med att bygga struktur och rutiner där inga svar finns på förhand. Du är genuint intresserad av att skapa digitala stödtjänster som underlättar vardagen för användare och skapar verksamhetsnytta. Du har en väl utvecklad strategisk förmåga men är också en praktiker som trivs med att arbeta med operativa frågor och lösningar. Du trivs med att entusiasmera andra och visa på möjligheter med digitala lösningar. Tjänsten innebär många kontaktytor vilket förutsätter hög förmåga att samarbeta och att bygga nätverk. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en arbetsplats som är utvecklande, utmanande och som ger dig chansen att vara med och bidra till att Sveriges alla arbetsförmedlare stödjer arbetsmarknaden snabbt och effektivt. Våra värdeord är: Professionell, Inspirerande och Förtroendeingivande och vår strävan är att Arbetsförmedlingen som arbetsplats ska vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Tjänsten illsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Stockholm. Under 2019 flyttar Arbetsförmedlingens huvudkontor till nybyggda lokaler i Solna strand. Tillträde enligt överenskommelse. Sex månaders provanställning. Ansökan: Klicka på knappen ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Tjänsten har diarienummer Af-2018/00392167. Sista ansökningsdag är den 2018-09-09
Företag: Arbetsförmedlingen
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateger till Arbetsförmedlingen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateger till Arbetsförmedlingen

Digitaliseringsstrateg
Vallentuna kommuns socialförvaltning söker en digitaliseringsstrateg   Har du modet att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Socialförvaltningens stab söker en ny medarbetare till ett härligt gäng utvecklingsorienterade personer som befinner sig på en inspirerande förändringsresa. På socialförvaltningen arbetar idag cirka 500 medarbetare som tillsammans har uppdraget att arbeta förebyggande och stödjande inom såväl socialtjänst som vård och omsorg. Med fokus på verksamhetsutveckling och digitalisering ska vi klara av framtidens utmaningar och vi söker därför dig som vill arbeta med digitalisering och IT-lösningar inom socialförvaltningens verksamheter och för dess kunder.   Ansvarsområde Som digitaliseringsstrateg tillhör du avdelningen stab vars uppdrag är att vara stödfunktion, följa upp och strategiskt planera för förvaltningen. Avdelningen ansvarar bland annat för digitalisering och kommunikation, IT-support, ekonomifunktioner, avgifter, upphandlingar, övergripande verksamhetsuppföljningar, utredningar och utveckling på strategisk övergripande nivå på socialförvaltningen.   Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som digitaliseringsstrateg: • Utveckla och skapa strategiska planer och handlingsplaner utifrån digitaliseringsmål. • Projektleda allt ifrån förstudier till större strategiska projekt. • Följa upp processer, projektbudget samt leda och stötta medarbetare för att nå digitaliseringsmålen. • Analysera verksamhetsmål och översätta dessa till tekniska lösningar. • Föra en aktiv dialog med representanter för verksamheterna, kollegor och externa intressenter för att ta fram bäst lämpade lösningar.   Vi erbjuder dig ett inspirerande och varierat jobb i en kommun och organisation som präglas av strävan ”att ha modet att gå före”. Vi söker ständiga förbättringar och uppmuntrar till personlig utveckling utifrån vår vision. För att lyckas i denna roll tror vi att du har erfarenhet av att definiera projekt, skapa och förstå lösningar, producera beslutsunderlag och kunna navigera i ett landskap med många intressenter i en komplex organisation. Det är därför viktigt att du är en tydlig kommunikatör.   Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom projektledning/IT. Du har goda erfarenheter av liknande arbetsuppgifter med projektledning eller erfarenhet av verksamhetsutveckling. Vidare ser vi gärna att du har kunskaper inom digitalisering/IT eller liknande. Meriterande kvalifikationer: Kunskaper inom förändringsledning och agilt arbetssätt. Även meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation/ offentlig verksamhet. Personliga egenskaper Tjänsten innebär både interna och externa kontakter vilket kräver att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt att du är serviceinriktad. Du har god förmåga att se sammanhang, helheter och konsekvenser. Du är en mål- och resultatorienterad person som arbetar strukturerat och har den drivkraft och självständighet som krävs för att driva arbetet framåt tillsammans med medarbetare.   Omfattning och tillträde Tjänsten är tillsvidare på heltid. Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.   Vill du veta mer om tjänsten Fanny Rosling, tf. stabschef, Tfn 08-587 850 85.   Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb   Välkommen med din ansökan!   Registrera din ansökan längst ner på sidan, senast den 30 september 2018. OBS! Intervjuer kan komma att hållas fortlöpande. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post.
Företag: Vallentuna kommun
Ort: Vallentuna
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg jobb, Digitaliseringsstrateg Vallentuna, Digitaliseringsstrateg Vallentuna kommun
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg

Digitaliseringsstrateger till Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill? Arbetsförmedlingen söker Digitalaliseringsstrateger till den nystartade Enheten Samordnade tjänster Arbetsplatsen Enheten ingår i Förvaltningsavdelningen, tillsammans med Ekonomiavdelningen, Upphandlingsavdelningen, Enheten Lokalförsörjning och Säkerhetsenheten. Enheten ansvarar för att gemensamma tjänster inom Arbetsförmedlingen utvecklas och tillhandahålls på ett samordnat och effektiv sätt med användarna i fokus. Enheten fungerar som spindeln i nätet mellan användarna och avdelningarna som ansvarar för att leverera gemensamma tjänster. Fokus ligger på tjänsteutveckling som skapar en helhetsupplevelse för användarna. Enheten jobbar även med analys och uppföljning av tjänster och upplevelser samt fungerar som kundsupport som erbjuder en tydlig väg in till de gemensamma tjänsterna. Arbetet sker i nära samverkan med Arbetsförmedlingen IT och i partnerskap med avdelningarna som levererar gemensamma tjänster. Till enheten finns en virtuell organisation knuten som består av användarråd och av tjänsteansvariga från de sakavdelningar som levererar tjänster. Arbetsuppgifter  Som Digitaliseringsstrateg på Enheten för Samordnade tjänster på Arbetsförmedlingen får du möjlighet att bidra till att öka takten i digitaliseringen och effektiviseringen av våra interna processer. Tillsammans med kompetenta kollegor har du stor möjlighet att göra skillnad i samhällsviktiga frågor. Vi tillsätter flera digitala strateger samtidigt vilket medför att du och dina kollegors kompetenser pusslas ihop så att ni matchar varandra och tillsammans bildar ett bra team. Tjänsterna är nyinrättade och ställer höga krav på samarbete och förmåga att delta i och driva förändringsarbete. Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har även en mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av en eller flera av följande: • Tjänstedesign, kundresor och användardriven verksamhetsutveckling • Facilitera och designa digitala mötesplatser och arenor för internt utvecklingsarbete • Arbete inom verksamhetsarkitektur i kombination med verksamhetsutveckling och digitala tjänster Meriterande är erfarenhet av: • Arbete med något av ovanstående i en stor organisation • Utveckling- och förbättringsarbete av gemensamma tjänster • Att driva utveckling genom nätverk • Arbeta i nära samarbete med IT • Uppföljning och utvärdering av digitala tjänster Personliga egenskaper Då enheten är i etableringsfasen krävs det att du trivs med att bygga struktur och rutiner där inga svar finns på förhand. Du är genuint intresserad av att skapa digitala stödtjänster som underlättar vardagen för användare och skapar verksamhetsnytta. Du har en väl utvecklad strategisk förmåga men är också en praktiker som trivs med att arbeta med operativa frågor och lösningar. Du trivs med att entusiasmera andra och visa på möjligheter med digitala lösningar. Tjänsten innebär många kontaktytor vilket förutsätter hög förmåga att samarbeta och att bygga nätverk. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en arbetsplats som är utvecklande, utmanande och som ger dig chansen att vara med och bidra till att Sveriges alla arbetsförmedlare stödjer arbetsmarknaden snabbt och effektivt. Våra värdeord är: Professionell, Inspirerande och Förtroendeingivande och vår strävan är att Arbetsförmedlingen som arbetsplats ska vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Tjänsten illsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Stockholm. Under 2019 flyttar Arbetsförmedlingens huvudkontor till nybyggda lokaler i Solna strand. Tillträde enligt överenskommelse. Sex månaders provanställning. Ansökan: Klicka på knappen ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Tjänsten har diarienummer Af-2018/00392167. Sista ansökningsdag är den 2018-09-09
Företag: Arbetsförmedlingen
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-30
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateger till Arbetsförmedlingen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateger till Arbetsförmedlingen

En ovanligt passionerad digitaliseringsstrateg!
Tomelilla kommun i Skåne har drygt 13 500 invånare. Kommunförvaltningen har cirka 800 anställda. Här på Österlen finns naturen, maten och kulturen som du längtat efter. Tomelilla kommun söker en drivande lagspelare med snudd på nördigt intresse av digitalisering. Tjänsten är ny och är ett led i att göra Tomelilla kommun attraktivare och effektivare. Vi ska helt enkelt intensifiera arbetet med att hitta nya smarta digitala lösningar. Vi söker nu dig som vill föra kommunens digitaliseringsarbete framåt. Tjänsten är placerad på kommunledningskontorets IT-avdelning, som ansvarar för kommunens IT-drift och telefoni. Som digitaliseringsstrateg kommer du vara en viktig pusselbit i det strategiska och praktiska arbetet med Tomelilla kommuns utveckling. Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort ansvar. Vi värnar om ett gott arbetsklimat som möjliggör ett hållbart arbetsliv, bland annat genom att vi erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. ARBETSUPPGIFTER Som digitaliseringsstrateg ska du arbeta med att utveckla och driva en offensiv utveckling av Tomelillas digitaliseringsarbete. Du ska: • Identifiera kommunövergripande strategier för digitalisering. • Vara spindeln i nätet och i dialog med verksamheterna identifiera behov och ge råd kring möjliga lösningar/projekt/förändringar för att de ska kunna digitalisera och effektivisera sitt arbete. • Sammankalla det nybildade Digitaliserings-rådet. • Bevaka och regelbundet rapportera utveckling och goda exempel på digitala trender, strategier och konkreta lösningar. • Introducera och kompetensutveckla i utvecklingen av AI. • Sträva efter att använda öppna data så långt det är möjligt. KVALIFIKATIONER Som person är du genuint intresserad av den digitala utvecklingen och av att utveckla verksamheter. Du kan med lätthet förstå både invånarnas och verksamheternas olika behov avseende digitalisering och du drivs av att hitta möjligheter och lösningar som är bra för olika målgrupper. Vi ser gärna att du har ett brett samhällsintresse då digitalisering är en viktig drivkraft i samhällsutvecklingen. Du behöver vara strukturerad, effektiv och prestigelös. Du är nytänkande, utvecklingsdriven och analytisk. Du kan inspirera och skapa engagemang hos andra, men vågar också irritera och utmana. Först och främst vill du nå framgång tillsammans med andra. Du ska kunna skapa kontakter och nätverk både internt och externt. Vi tror att lagspel, samarbete och dialog är avgörande för att skapa ett lyckat digitaliseringsarbete. Du bör också vara en person som hellre säger ”ja” än ”nej”. Vi ser gärna att du har högskoleexamen eller annan motsvarande utbildning relevant för tjänsten, men är du rätt person kan vi komma att prioritera personlighet och passion för digitalisering framför utbildning. Du behöver ha erfarenhet av att framgångsrikt arbeta med digitaliseringsfrågor i offentlig eller privat sektor, både strategiskt och operativt. Du måste ha förståelse för teknik och olika tekniska lösningars möjligheter att utveckla och förbättra olika verksamheter. ÖVRIGT Tomelilla kommun har rökfri arbetstid. Finner vi rätt kandidat så förbehåller vi oss rätten att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdag. Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Vismas support (0771-693 693). Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Tomelilla kommun, Gemensam administration
Ort: Tomelilla
Publicerad : 09-18
Sök fler jobb liknande: lediga En ovanligt passionerad digitaliseringsstrateg! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: En ovanligt passionerad digitaliseringsstrateg!

Digitaliseringsstrateg
Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. Botkyrka är en av Sveriges mest dynamiska kommuner. I Botkyrkas förskolor och skolor genomförs en omfattande satsning på digitalisering av lärmiljöerna. Vi ser digitaliseringen som en viktig transformerande kraft som ställer höga krav på strategisk utveckling med tydligt framtidsperspektiv. I utbildningsförvaltningens vision i en digital kontext får detta bl a innebörden att vi rustar våra barn och elever för att möta framtiden genom att ge dem den digitala kompetens som ett aktivt medborgarskap och ett livslångt lärande kräver nu och i framtiden. Digitaliseringen är också en katalysator för pedagogisk utveckling och kollegialt lärande med likvärdighet i fokus. I juni 2017 antog utbildningsnämnden en progressiv strategi för barns och elevers lärande i en digital värld. Strategin syftar till att skapa förutsättningar för att öka medvetenheten inom hela organisationen om digitaliseringens potential för lärande, delaktighet och att bidra till att göra våra barn och unga redo att möta de samhällsförändringar vi står inför. Vi söker nu en digitaliseringsstrateg och tillika omvärldsorienterad förändringsledare för att ta oss till nästa nivå i vår framgångsrika resa; där vi redan i nuläget positionerat oss i framkanten såväl nationellt som internationellt! ARBETSUPPGIFTER Du får det övergripande ansvaret att leda implementeringen av vår digitaliseringsstrategi. Du är placerad inom utbildningsförvaltningens enhet för specialiststöd. Detta är en mångfacetterad roll som ger breda kontaktytor både inom och utanför förvaltningen. För att nyttja digitaliseringens potential för ökad likvärdighet i Botkyrkas förskolor och skolor krävs samsyn och samverkan mellan kommunens förskolor och skolor liksom mellan förvaltningens olika nivåer. God samverkan med lokalsamhället, arbetslivet och andra externa aktörer bidrar till att skapa goda förutsättningar för barn och elevers lärande i en digital värld. Prioriterade insatsområden kan förändras över tid men omfattar bl a : • Du ansvarar för att förvaltningens verksamheter har en adekvat digital infrastruktur med välutrustade lärmiljöer och adekvat utbud av digitala enheter. Upphandlingar av utbildningsförvaltningens IT-stödsystem och medverkan i kommunövergripande upphandlingar ligger inom ditt ansvarsområde • Du är kravställare gentemot IT-enheten i såväl utvecklingsfrågor som systemförvaltning. • Utvecklingsfrågor - öppen data; automatisering; digitala ekosystem; E-tjänster etc • Du representerar utbildningsförvaltningen i kommunövergripande frågor som är relaterade till digitalisering • Du ansvarar för att vi tar hand om vår information på ett säkert sätt med riskanalys och GDPR:s inverkan på digitaliseringen • Budgetansvar KVALIFIKATIONER För att möta rollens utmaningar har du en högskoleexamen och gärna erfarenhet av liknande uppdrag där projekt- och process- liksom förändrings- och digitaliseringsledning ingår. Dina erfarenheter har gett dig insikt om och förståelse för hur projektledning och processledning interagerar i ett förändringsarbete. Du är medveten om och kan ligga steget före i att förstå och hantera de problem som kan uppstå när projekt- och processledning övergår till linjen. Teknikens inverkan på förändringsarbetet, både ur ett ekonomiskt och användarmässigt perspektiv är också ett område som du är van vid och intresserad av att hitta goda lösningar på. Meriterande är erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation. Personliga egenskaper Omvärlds- och samhällsengagemang i kombination med verksamhetsförståelse och ett starkt intresse för digitaliseringens positiva effekter är något som du brinner för. Med kommunens barn och elever i fokus ser du helheten. Du är en god kommunikatör och har förmågan tolka och se möjligheter och problem ur olika intressenters perspektiv. Omgivningens förväntningar och farhågor bemöter du med både rationella argument och inspirerande framtidstro. Du har ett långsiktigt, strategiskt perspektiv på ditt uppdrag, men förstår också vikten av ekonomisk medvetenhet och systematiskt arbete i den operativa vardagen. Samverkan och samarbete är för dig en självklarhet för att lyckas i ambitionen att ligga i digitaliseringens framkant! Stämmer beskrivningen in på dig? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Botkyrka kommun, Specialiststöd
Ort: Botkyrka
Publicerad : 09-20
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg jobb, Digitaliseringsstrateg Botkyrka, Digitaliseringsstrateg Botkyrka kommun, Specialiststöd
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg

Digitaliseringsstrateg till Enheten för innovation och entreprenörskap
Gör skillnad. Varje dag. Vill du vara en del av vårt dynamiska team och arbeta med digitalisering och innovation för ett bättre samhälle? Vill du arbeta med strategisk kommunikation och samverkan i Skåne? Enheten för innovation och entreprenörskap söker en digitaliseringsstrateg för att ansvara för arbetet med digitaliseringens möjligheter för Skånes utveckling. Vi söker dig som är driven och stark i samverkan med en självklar fallenhet för kommunikation. Du har ett samhällsintresse och kan se helhetsbilden sett till globala och lokala samhällsutmaningar. Enheten för innovation och entreprenörskap arbetar med att stärka innovationskraften i Skåne genom att främja innovation, forskning, utveckling, kunskaps- och kompetensförsörjning samt internationella frågor. För att främja möjligheterna till innovation och entreprenörskap samarbetar vi med europeiska, nationella, regionala och lokala aktörer. Inom enheten ryms verksamhetsområden som utveckling av stödsystemet, Forsknings- och innovationsrådet i Skåne (FIRS), jämställdhetsfrågor och digitalisering. Vi är ett team på tolv personer som tar ett strategiskt grepp på Skånes utveckling och driver på satsningar för att göra Skåne till Europas mest innovativa region. ARBETSUPPGIFTER Har du ett intresse för hur näringslivet kan dra nytta av digitaliseringsmöjligheter och hur exempelvis offentliga aktörer arbetar med omställning och utveckling som en följd av digitalisering? Då är denna tjänst något för dig. Du ansvarar för att leda Skånes möjligheter med att dra nytta av digitalisering. Region Skåne har under 2018 fått ett uppdrag från regeringen att koordinera Skånes parter i genomförandet av den nationella digitaliseringsstrategin. Din roll blir att genomföra detta uppdrag samt att leda de utvecklingsinsatser som identifieras för Skånes utveckling. Rollen är bred och spänner över många fält, vilket innefattar såväl näringslivets som offentliga aktörers utvecklingsbehov. Det handlar om att leda många parter till ett gemensamt agerande så att enskilda digitaliseringslösningar får ett större genomslag i samhället. Tjänsten har ett särskilt fokus på digitalisering, men du kommer även arbeta med andra regionala utvecklingsfrågor. Du ansvarar för att driva processer och projekt framåt i samverkan med aktörer från politik, näringsliv och akademi. Därtill innebär tjänsten att omvärldsbevaka, analysera, koordinera möten och kommunicera olika frågor. Tyngdpunkten kommer att vara att driva digitaliseringsfrågor genom samverkan mellan offentlig sektor och näringsliv. Det är med andra ord inte ett tekniskt perspektiv som efterfrågas, utan vikt på att du har kunskap och förståelse för offentlig upphandling och de restriktioner som finns för offentliga aktörer att utveckla samarbeten och lösningar med industrin. Vi erbjuder dig en spännande tjänst med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling och tillgång till ett brett nätverk. Tjänstens placeringsort är Malmö, men resor inom Skåne, till Stockholm och Europa kommer att ingå vid behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk utbildning. Du har flera års erfarenhet av att leda arbete med att främja utveckling av digitalisering med gott resultat. Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av arbete med strategiska processer som innefattar flera aktörer inom näringslivet, offentlig sektor eller inom akademin. Du är intresserad av att arbeta med digitaliseringsfrågor utifrån ett transformerande perspektiv snarare än ett tekniskt. Du har erfarenhet och fallenhet för strategisk kommunikation och är bra på att formulera dig, i såväl tal som skrift. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete i en politiskt eller medlemsstyrd organisation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av: - att arbeta med främjande av öppen innovation - att leda processer i nätverksmiljöer, samt förmåga att se samarbetsmöjligheter - strategiskt utvecklingsarbete inom näringsliv, offentlig sektor och/eller universitet Du som söker är en öppen, nyfiken och driven förändringsledare som är skicklig på att leda och driva processer i en komplex nätverksmiljö. För att lyckas i rollen är du utåtriktad, flexibel och prestigelös. För tjänsten är det extra viktigt med ett analytiskt förhållningssätt samt att du är en god förhandlare som kan driva och genomföra beslut. Det är av stor vikt att du är van vid att ta egna initiativ, skapa relationer och vidareutveckla nätverk och samarbeten. Du är genuint intresserad av digitaliseringens möjligheter och hur de kan tillämpas på den regionala utvecklingen i Skåne. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 800 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö. På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: Region Skåne, Koncernkontoret
Ort: Malmö
Publicerad : 10-23
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg till Enheten för innovation och entreprenörskap jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg till Enheten för innovation och entreprenörskap

Mät- och digitaliseringsstrateg till VA SYD
VA SYD bidrar till ett hållbart samhälle genom att leverera friskt dricksvatten, hantera dagvatten, rena avloppsvatten och ta hand om hushållsavfall på ett ansvarsfullt sätt. Vi är knappt 400 medarbetare som arbetar med stort engagemang för en hållbar utveckling. Vår verksamhet omsätter en miljard kronor per år. På VA SYD arbetar vi aktivt för vara en öppen och inkluderande organisation där medarbetare trivs, mår bra och bidrar till helheten. För att klara vårt uppdrag även i framtiden vill vi knyta till oss medarbetare som speglar den omvärld vi verkar i. Vi söker dig som vill växa tillsammans med oss och bidra till att utveckla vår verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och arbeta i en VA-organisation som ska bli klimatneutral, energipositiv, ha en nollvision för oplanerade driftstörningar och bli en av Europas mest effektiva VA- och avfallsorganisationer? Med nya strategiska mål spänner VA SYD bågen och blir en ledande aktör i det hållbara samhället. För att klara dessa mål söker vi dig som brinner för mätning och digitalisering och har goda kunskaper i hur VA- och avfallssystem fungerar samt erfarenhet av tekniskt utredningsarbete inom VA. Här kan du göra skillnad! Som mät- och digitaliseringsstrateg kommer ditt fokus vara på strategiskt utvecklingsarbete för att förbättra hela mätkedjan från sensor till slutligt användningsområde inom både VA- och avfallssystemen. Du kommer att jobba nära arbetsgruppen för mätning och digitalisering som har kompetens inom el, instrument, automation och IT. Under första året kommer ditt huvudfokus att ligga på att ta fram en strategi för mätning och digitalisering som besvarar frågan "Vad måste VA SYD mäta för att nå våra övergripande mål och hur gör vi det?". Därefter kommer ditt uppdrag vara att realisera strategin. I strategin ingår följande huvudområden: • Mätstandard på nya avfalls- och VA-anläggningar • Strategi kring datahantering och datalagring som uppfyller hela VA SYDs behov. • Investeringsprojekt i befintligt system, till exempel mätzoner och bräddmätning • Hur bygger vi kommunikationsinfrastruktur? Strategi kring IoT-/xG-/fiberstrategi • Vad använder vi data till? Strategi kring BIG DATA/Machine learning/onlinemodeller etc • Hur förändras VA SYDs organisation, drift och underhåll med ökad digitalisering? VA SYDs VA- och avfallssystem är komplexa och består av hundratals mil ledningar, VA- och avfallsanläggningar som samspelar i ett samhälle i ständig förändring. Det finns en stor potential i att drastiskt öka antalet sensorer i systemen och att styra drift, underhåll och utredningsarbete mot ett mer proaktivt arbetssätt. Du kommer att arbeta på enheten Utredning och Förbättring, inom Ledningsnätavdelningen. Avdelningen består av ett sjuttiotal kollegor som tillsammans ansvarar för att bygga ut, förnya, förbättra och dokumentera ledningsnätet inom VA SYD. Enheten arbetar utifrån ett systemtänk och kommer att kunna bidra med inspiration och input i ditt arbete. Du samarbetar med driftens automationsingenjörer och instrumenttekniker, då en central del i tjänsten är att vara avdelningsöverskridande och arbeta brett med hela verksamheten. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten är utbildad minst högskoleingenjör med relevant inriktning och har erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. Du ska ha god hydraulisk förståelse. Du behöver även ha mycket bra analytisk förmåga samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Som person är du drivande, målinriktad, ansvarstagande och strukturerad. Problemlösning och nya utmaningar är något du uppfattar som stimulerande och roligt. Du har även god förmåga att involvera och engagera kollegor inom ett brett spektrum av kompetensområden. Arbetet bedrivs både självständigt och i grupp, och du ser och uppskattar fördelarna med båda. Rollen kräver B-körkort. Vi söker dig som vill arbeta i enlighet med VA SYDs värdeord; miljö, kvalitet, engagemang och lyhördhet. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär krav på svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll. VA SYD erbjuder bland annat flextid, kompetensutveckling, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Vi arbetar i nyrenoverade lokaler nära Malmö centralstation. Här kan du arbeta i framkant med samhällets viktigaste infrastruktur och samtidigt ha en aktiv fritid efter arbetsdagen. För oss är medarbetarna vår viktigaste resurs. ÖVRIGT VA SYD befinner sig i en expansiv fas, eftersom befolkningen i sydvästra Skåne växer och våra samhällen förtätas och byggs ut. Viktiga samhällsfunktioner som vattenförsörjning, avloppshantering och avfallsinsamling är självklara förutsättningar för ett hållbart samhälle. Förutom befolkningstillväxten bidrar bland annat även klimatförändringar och nya lagkrav till att dessa samhällsfunktioner står inför stora utmaningar. Därför har VA SYD nya ambitiösa mål från 2019: - Vara klimatneutralt och energipositivt år 2030 - Produktifiera och ha nyttiggjort restprodukter år 2025 - Vara en av Europas mest effektiva VA- och avfallsorganisationer år 2025 - Leda utvecklingen för hög vattenkvalitet till rekreation och dricksvatten år 2025 - Uppnå nollvision för oplanerade driftstörningar för kund år 2030 - Inspirera och ha aktiverat alla kunder för en bättre miljö år 2025 På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår kundservice på 040-635 10 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller pappersformat. http://www.vasyd.se
Företag: VA SYD
Ort: Malmö
Publicerad : 11-07
Sök fler jobb liknande: lediga Mät- och digitaliseringsstrateg till VA SYD jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Mät- och digitaliseringsstrateg till VA SYD

Digitaliseringsstrateg
Att arbeta i Hörby kommun I Hörby kommun arbetar vi utifrån vår värdegrund med att ge hög service till medborgare och företag. Hos Hörby kommun finns möjligheternas arbetsplats. Vi skapar en hållbar attraktiv kommun för boende och företagande. Hörby attraherar allt fler. Hörby har för många blivit ett självklart val för en hållbar och balanserad livsstil, mellan stadens puls och naturens välbehag, med aktiviteter för såväl unga som äldre. Hörby drar även till sig gäster som söker natursköna upplevelser och unika attraktioner. Hjälp oss att bli först till framtiden. ARBETSUPPGIFTER Som digitaliseringsstrateg har du ansvar för två huvudområden. Det ena området är det övergripande IT-ansvaret för kommunen. Det innebär ett helhetsansvar för IT och digitalisering inom kommunen samt ansvar för att identifiera behovet av IT-stöd för hela organisationen, jämföra dem med verksamheternas utvecklingsplaner och utreda vilka förändringar som behöver genomföras för att uppfylla behoven. Du ansvarar för den beslutade digitala strategin och tar fram årliga aktivitetsplaner för att genomdriva strategin. Det andra huvudområdet är som kommunens beställare till kommunens IT-driftbolag, IT-kommuner i Skåne AB (Unikom). Bolaget ägs gemensamt av kommunerna Hörby, Höör, och Östra Göinge, och ansvarar för driften av IT och infrastruktur för ägarkommunerna. Som beställare är din roll att säkerställa leveransen från Unikom så att den motsvarar verksamheternas behov. Du arbetar tillsammans med Unikom och beställarna för de båda andra ägarkommunerna för att initiera, planera, och samordna behoven av IT-tjänster. Du har känsla för kostnadseffektivitet och kvalitet, och ser till att de system och tjänster som kommunen upphandlar lever upp till verksamheternas förväntningar. Gemensamt med beställarna från de övriga två ägarkommunerna samverkar ni för att följa upp befintligt utbud av IT-tjänster och definiera utvecklingsbehov. Tillsammans tar ni fram målbilder för IT-behov som utgör underlag för kommunens investeringsbudget samt bolagets affärsplan och investeringsbudget. I båda dessa områden kommer du att ha ett nära samarbete med förvaltningarnas IT-samordnare, Unikom, samt externa leverantörer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är drivande och har förmåga att entusiasmera och skapa engagemang för digitalisering, IT-frågor och e-utveckling i organisationen. Du har breda IT kunskaper och en förmåga att kombinera verksamhetsfokus med ett kund- och medborgarperspektiv. Krav: • Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande med stor erfarenhet av digitalisering, olika system, tekniker och arkitekturer. • Erfarenhet av verksamhetsutveckling och projektledning. Du är en god kommunikatör med pedagogisk förmåga och har lätt för uttrycka dig tydligt på svenska i tal och skrift. Meriterande: • Erfarenhet av förvaltnings- och projektmodeller. • Erfarenhet av att driva förändringsprojekt. • Erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet eller annan del av offentlig sektor. • Erfarenhet av utveckling och införande av digitala tjänster. • Erfarenhet av att skriva kravspecifikationer och bedöma offerter från leverantörer. Som person är du prestigelös, driven och orädd men samtidigt lyhörd. Du drivs av utveckling, tycker om att påverka och är bekväm med att förklara komplexa tekniska samband så att även andra utan motsvarande kunskaper förstår. Vidare har du stor initiativförmåga och förmåga att arbeta självständigt. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!
Företag: Kommunledningskontoret, Hörby kommun
Ort: Hörby
Publicerad : 11-14
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg jobb, Digitaliseringsstrateg Hörby, Digitaliseringsstrateg Kommunledningskontoret, Hörby kommun
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg

Digitaliseringsstrateg/Projektledare till Staben, Primärvård Sund
Gör skillnad. Varje dag. Skånevård Sund är en av Region Skånes hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Våra uppdrag handlar bland annat om att erbjuda vård, rådgivning, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Förvaltningen Skånevård Sund samlar Helsingborgs lasarett och de tre närsjukhusen Lasarettet i Landskrona, Lasarettet Trelleborg och Ängelholms sjukhus, hela Psykiatri Skåne och del av Primärvården Skåne. Division Primärvård inom Skånevård Sund omsätter cirka en miljard kronor med sammanlagt 26 vårdcentraler och har cirka 900 anställda. I staben för primärvård ingår ekonomi, kommunikation, verksamhetsnära stöd och verksamhetsutveckling. För att möta primärvårdens utmaningar krävs ett gränsöverskridande samarbete mellan de olika funktionerna. Vi sitter tillsammans på Medicon Village i Lund där även förvaltningsledningen för Sund är placerad. Vi har nu möjlighet att välkomna en erfaren och drivande Digitaliseringsstrateg/Projektledare! ARBETSUPPGIFTER I tjänsten ingår att hålla samman det praktiska arbetet med digitaliseringsutvecklingen inom Primärvården Skåne. Uppdraget sker för samtliga tre primärvårdsdivisioner. Du kommer att rapportera direkt till divisionschefen. I uppdraget ingår att tillsammans med e-hälsoansvariga i respektive primärvårdsdivision koordinera alla digitaliseringsprojekt i primärvården där huvudmålet är att de olika digitaliseringsprojekten ska hänga samman som en helhet. Fokus ska ligga på att sträva efter att skapa En väg in för patienternas samtliga digitala ärenden och behöver således även ske i samarbete med övrig Hälso- och sjukvård samt kommuner i Skåne. Särskild hänsyn bör tas till och synkroniseras med utvecklingen av övriga digitaliseringsprojekt i Skåne och Nationellt såsom Skånes Digitala Vårdmiljö (SDV) och 1177 vårdguidens e-tjänster. Det initiala helt dominerande huvuduppdraget är att starta en offentlig virtuell vårdcentral. Den virtuella vårdcentralen skall hantera digitala akuta besök inom diagnosområden som lämpar sig för heldigitala besök, företrädesvis till sjuksköterska och läkare, men ytterligare yrkeskategorier kommer successivt att läggas till. Uppdraget kommer innebära att bygga upp och utforma den digitala tjänsten och den digitala enheten; bemanning, arbetsprocesser och rutiner samt kan i förlängningen även innebära en roll som verksamhetschef och medicinsk rådgivare för den virtuella vårdcentralen. I så fall sannolikt med stöd av en enhetschef som hanterar den dagliga driften. Vidare ingår att utforma processer och samarbete med de fysiska vårdcentralerna/Kvälls- och Helgmottagningarna då patientens besvär ej kan hanteras helt digitalt utan patienten behöver en fysisk kontakt. I en senare fas bör möjligheterna till heldigitala besök på ovanstående plattform tillgängliggöras för medarbetarna på samtliga offentliga vårdcentraler. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård och med specialistkompetens inom allmänmedicin eller annan närliggande specialitet. Du som söker har gärna tidigare erfarenhet av ledande befattning inom hälso- och sjukvård. För att bli framgångsrik i tjänsten krävs det att du har god kännedom om hälso- och sjukvårdsorganisationen samt dess vårdflöden. Specialist i allmänmedicin, erfarenhet av ledarskap, förändringsarbete och tidigare erfarenhet av e-hälsa/digitalisering är meriterande. Som person är du analytisk, pedagogisk och har förmåga att bygga goda relationer. Du bör också ha vana vid att analysera komplexa samband samtidigt som du ser helhet och system. I den här rekryteringsprocessen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör. Skånevård Sund är en av Region Skånes fyra sjukvårdsförvaltningar. Utöver nedanstående sjukvårdsutbud, bedriver förvaltningen även forskning i egen regi och i samarbete med externa aktörer, där Medicinska fakulteten vid Lunds universitet är största samarbetsparten. • De somatiska sjukvårdsverksamheterna består av ett akutsjukhus som bedrivs vid Helsingborgs lasarett och tre närsjukhus Lasarettet i Landskrona, Lasarettet Trelleborg och Ängelholms sjukhus. • Hälsovalsverksamhet bedrivs inom primärvårdsnivå så som vårdcentraler, barnhälsovård och mödrahälsovård inom nordvästra Skåne, Landskrona/Svalöv och Trelleborg, Svedala och Vellinge. • Psykiatri Skåne tillhandahåller en likvärdig psykiatri för alla medborgare i Region Skåne. Utöver detta bedriver förvaltningen tre regionövergripande uppdrag: • Psykiatri • Centrum för primärvårdsforskning (CPF) • Kompetenscentrum för primärvård (KCP) På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: Region Skåne, Skånevård Sund, primärvård
Ort: Lund
Publicerad : 11-20
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg/Projektledare till Staben, Primärvård Sund jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg/Projektledare till Staben, Primärvård Sund

Partille kommun söker digitaliseringsstrateg
Partille kommun har idag 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. ARBETSUPPGIFTER Partille Kommun IT söker en ny medarbetare till ett gäng utvecklingsorienterade personer som befinner sig på en inspirerande förändringsresa. Med fokus på verksamhetsutveckling och digitalisering ska vi klara kommunens framtida utmaningar och vi söker därför dig som vill arbeta med digitalisering, e-tjänster och IT-lösningar inom kommunens verksamheter samt för dess kunder. Vi söker ständiga förbättringar och uppmuntrar till personlig utveckling utifrån vår vision. Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som digitaliseringsstrateg: • Utveckla och skapa strategiska planer och handlingsplaner utifrån kommunens digitaliseringsmål • Följa upp processer, projektbudget samt leda och stötta medarbetare för att nå digitaliseringsmål • Projektleda allt ifrån förstudier till större strategiska projekt • Arbeta aktivt med omvärldsbevakning • Analysera verksamhetsmål och översätta dessa till tekniska lösningar • Arbeta med omvärldsbevakning och föra en aktiv dialog med representanter för verksamheterna, kollegor och externa intressenter för att ta fram bäst lämpade lösningar. Vi erbjuder dig ett inspirerande och varierat jobb i en organisation som präglas av professionalitet och framåtanda. I din roll kommer du att jobba med såväl externa som interna kontakter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är drivande och har förmåga att entusiasmera och skapa engagemang. Vi ser gärna att du har högskoleutbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. För att lyckas i denna roll tror vi att du har erfarenhet av att definiera projekt, skapa och förstå lösningar, producera beslutsunderlag och kunna navigera i ett landskap med många intressenter i en komplex organisation. Det är därför viktigt att du är en tydlig kommunikatör som kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du har flera års erfarenhet av projekt- och förändringsledning samt verksamhetsutveckling och agila arbetssätt. Vidare ser vi gärna att du har goda kunskaper inom området digital arbetsplats och några års erfarenhet av att jobba med digital arbetsmiljö. Meriterande kvalifikationer: • Erfarenhet av att arbeta med e-tjänster • Erfarenhet av att planera och genomföra utbildningsinsatser • Kunskap inom Episerver, SharePoint, Microsoft-teknik generellt och Office 365 Du har god förmåga att se sammanhang, helheter och konsekvenser. Du är en mål- och resultatorienterad person som arbetar strukturerat och har den drivkraft och självständighet som krävs för att driva arbetet framåt tillsammans med medarbetare. Du drivs av utveckling, tycker om att påverka och är bekväm med att förklara komplexa tekniska samband så att även andra utan motsvarande kunskaper förstår. ÖVRIGT Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Urval genomförs löpande.
Företag: Partille kommun, IT/säkerhet
Ort: Partille
Publicerad : 11-27
Sök fler jobb liknande: lediga Partille kommun söker digitaliseringsstrateg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Partille kommun söker digitaliseringsstrateg

Digitaliseringsstrateg
EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när ”Förbifart Stockholm” är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att ”ständigt göra allt lite bättre”. Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling! ENHETEN KVALITET OCH ADMINISTRATION är en stabsfunktion inom barn- och utbildningsförvaltningen och arbetar stödjande gentemot förvaltningens olika verksamhetsområden (Förskola, Skola, Resursteam, Matproduktion, Centrum för nyanlända samt Centrum för vuxenutbildning och arbete). Stabsfunktionen håller ihop nämndprocessen och gör underlag till barn- och utbildningsnämnden. Enheten leder och deltar i olika utvecklingsprojekt, genomför utredningar och utvärderingar, driver kvalitetsarbete samt handlägger och administrerar ärenden. Enheten har många medborgarkontakter samt kontakter med olika förskolor/skolor och huvudmän. Länk till Ekerö kommuns hemsida Arbetsbeskrivning I rollen som digitaliseringsstrateg ingår att vara en sammanhållande och drivande länk när det gäller barn- och utbildningsförvaltningens digitalisering. Du arbetar både strategiskt och praktiskt med förvaltningens processer och verksamheter. En stor och viktig del är samverkan och du kommer att arbeta nära kollegor och ha breda kontaktytor både inom och utanför förvaltningen. Du representerar förvaltningen i kommunövergripande frågor som är relaterade till digitalisering. Vidare kommer du att ansvara för omvärldsbevakning inom området och att i nära dialog med nämnd, ledningsgrupp, stab och verksamheter arbeta med analys och uppföljning. Upphandlingar av förvaltningens IT-stödsystem ligger inom ditt ansvarsområde liksom att vara kravställare gentemot IT-enheten i såväl systemförvaltning som utvecklingsfrågor. I rollen ingår också att vara systemförvaltare för barn- och utbildningsförvaltningens systemförvaltarobjekt. Systemförvaltarobjektet består i dagsläget av tio system och till din hjälp har du ett antal systemspecialister, som också är en del i arbetet med fortbildning och rutiner etc. Du samordnar budget för systemförvaltarobjektet och i de IT-projekt du leder. Du är medveten om och kan ligga steget före i att förstå och hantera de utmaningar som kan uppstå när projekt övergår i förvaltning. Förvaltningen befinner sig i ett spännande utvecklingsskede och du kommer tillsammans med andra funktioner inom och utanför förvaltningen att vara en nyckelperson i det arbetet. Kvalifikationer Relevant utbildning på högskolenivå, fördjupade IT-kunskaper samt erfarenheter av arbete med IT-system och digitalisering. Vidare vill vi att du har branscherfarenhet av skola/förskola. Då arbetet innebär att man dokumenterar och informerar både muntligt och skriftligt vill vi gärna att du har en god förmåga att utrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av verksamhetsutveckling samt projekt- och processledning är meriterande. Du tänker strategiskt och tar hänsyn till det större perspektivet. Du ser på sakers långsiktiga betydelse, vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till det men förstår också vikten av ekonomisk medvetenhet och systematiskt arbete i den operativa vardagen. Som person ser vi att du är ansvarstagande och trivs med att självständigt driva processer framåt samtidigt som du har lätt för att skapa ett gott samarbete och vara lyhörd. Det är av stor vikt att du ser lösningar istället för hinder. Du har förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt sätt och är förtroendeingivande. Du bör ha en mycket god systemförståelse och erfarenhet av att förvalta och utveckla system. Vi behöver dig med ett professionellt förhållningssätt som, tillsammans med oss, vill driva, utveckla och förbättra verksamheten. Det är viktigt att du är beredd på och intresserad av att samarbeta över förvaltningsgränserna. Vi lägger stor vikt vid vid de ovannämnda personliga förmågor.   Övrigt Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Ekerö kommun
Ort: Ekerö
Publicerad : 12-05
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg jobb, Digitaliseringsstrateg Ekerö, Digitaliseringsstrateg Ekerö kommun
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg

Digitaliseringsstrateg, Futurum Fastigheter AB
Futurum Fastigheter i Örebro AB söker nu till vår utvecklingsgrupp en ny medarbetare som ska hjälpa till att stödja företagets digitaliseringsresa. Uppdraget innebär du i ett nära samarbete med verksamhet och ledningsgrupp, tar fram digitala lösningar som stödjer bolagets nuvarande framtida behov. Att vara Digitaliseringsstrateg innebär: - Att du arbetar med teknisk och funktionell design samt implementation av digitala lösningar och tjänster. - Att du ansvarar för förvaltning av framtagna lösningar samt teknisk och funktionell kravställning mot tjänsteleverantörer och samarbetspartners. - Att du vid implementation av nya lösningar även genomför verksamhetsutbildning. - Att support av klientplattform samt verksamhetsapplikationer även ingår i ditt uppdrag. - Analysera verksamhetsmål och översätta dessa till tekniska lösningar Kvalifikationskrav -Relevant akademisk examen eller motsvarande branscherfarenhet som arbetsgivaren prövar lämplig. -Erfarenhet att driva verksamhetsutveckling -Goda kunskaper kring Mobilitet, Cloud, Application Management, IAM -Goda kunskaper gällande informationssäkerhet och IT-säkerhet -Goda IT-kunskaper samt ett stort intresse av att utveckla digitala lösningar -Erfarenhet av att utveckla och implementera tekniska/digitala lösningar. -Lång erfarenhet av IT-drift, utveckling och förvaltning i stora IT-miljöer -God erfarenhet av att arbeta verksamhetsnära gällande kravhantering och utvärdering -Erfarenhet av att arbeta med e-tjänster Väl på plats erbjuder vi dig intressanta och varierande arbetsuppgifter på en arbetsplats som uppmuntrar utveckling tillsammans med trevliga arbetskamrater. Sista ansökningsdag är 2018-12-19 men urval sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av IT-chef Stefan Nilsson, 070-020 28 12, Stefan.nilsson@futurumfastigheter.se Om oss Futurum Fastigheter i Örebro AB är ett helägt kommunalt fastighetsbolag som utvecklar, förädlar och förvaltar miljöer där våra barn och ungdomar tillbringar stor del av sin tid. Barnen och ungdomarna är våra kunder. Vi äger och förvaltar skolor, förskolor, brandstationer, fritidsanläggningar i Örebro kommun. Futurum fastigheter äger och förvaltar idag ca 376 000 kvm lokaler fördelat på 446 fastigheter. Om dig Vi vill att du är en person med hög social kompetens och som har lätt för att kommunicera. Du behöver vara intresserad av att vilja lära känna och knyta goda relationer med våra leverantörer, kunder och samarbetspartners. Vi ser att du har en analytisk förmåga och ser vidareutbildning inom ditt arbetsområde som en möjlighet. Tjänsten ställer krav på att du är en person med god förmåga att arbeta självständigt och samarbeta med andra. Du måste även kunna arbeta strukturerat både efter eget huvud och givna instruktioner med förmåga att kunna ta beslut. Självklart är du en person som kan hålla god och professionell dialog med så väl kollegor, kunder och leverantörer. Hos oss är alla proffs på rekrytering Hundratals företag rekryterar helt på egen hand i vårt webbaserade rekryteringscenter. Ibland behöver man hjälp med platsannonsering, rekrytering eller search. Då finns våra erfarna rekryteringskonsulter här, bara ett telefonsamtal bort. Välkommen du också!
Företag: Jobbet.se/LS Jobbet AB
Ort: Örebro
Publicerad : 12-05
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg, Futurum Fastigheter AB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg, Futurum Fastigheter AB

Digitaliseringsstrateg till utbildningsförvaltningen, Staffanstorps kommun
Referensnummer: 2018-608 Vi söker dig som vill vara med och leda digitaliseringen av förskolor och skolor i Staffanstorps kommun. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 75-100 %, med tillträde enligt överenskommelse. I Staffanstorp finns många tankar och idéer om hur vi vill ha det i framtiden. Vi ser oss som Framtidens kommun i Framtidens region. Staffanstorp är en ung expansiv kommun med ca 24 000 invånare och ca 1000 anställda. Vi lever och verkar i en trygg och inspirerande kommun och vi står för trygghet, engagemang och mod och vi tänker kreativt, gränsöverskridande och långsiktigt. Skolorna i kommunen visar på goda resultat både kring kunskaper och trygghet och trivsel. Det är hög behörighetsgrad på personalen. Politiskt är skolan ett av kommunens absoluta fokusområden. ARBETSUPPGIFTER Som digitaliseringsstrateg på utbildningsavdelningen leder och utvecklar Du förskolans och skolans digitaliseringsarbete. Du har ansvar för att utarbeta en systematisk it-strategi och för kvalitetssäkring av vårt digitala arbete inom förskola och skola. Du är också vår representant i det kommungemensamma digitaliseringsarbetet. Tillsammans med IT-chef, utvecklingsledare, IKT-pedagog och systemförvaltare har du rollen att fånga behov och se förbättringsmöjligheter där digitaliseringen kan göra nytta. En viktig del i arbetet är omvärldsbevakning kopplat till system och teknik inom pedagogiska verksamheter och Du deltar i kravarbete, upphandlingar och beställningar inom IT-/digitaliseringsområdet i en nära dialog med externa leverantörer. Utöver detta ingår även: Utforma och följa upp för verksamhetens långsiktiga planer och rutiner för IKT-användningen i skola och förskola. Ha överblick över verksamheten och en helhetssyn på det digitala utvecklingsarbete som sker i kommunen. Utveckla och samordna de olika digitala verksamhetssystemen kring förskolan och skolan. Samarbeta med förvaltningschef, IT-chef, utvecklingsledare IKT-pedagog och systemförvaltare angående kommunens digitaliseringsarbete. Vara huvudansvarig för avtal med leverantörer och tjänster. Vara kontaktperson för förvaltningens IT-frågor och delta i gemensamma IT-nätverk för Staffanstorp, Kävlinge och Burlöv. Ansvarig för projektledning, t.ex. vid införande av nya IT-tjänster inom förskolans- och skolans IT-struktur. Ta fram licens- och personuppgiftsbiträdesavtal. Vara delaktig i processen av anskaffning av digitala verktyg och plattformar. Ge råd och stöd kopplat till frågor rörande IT-säkerhetsområdet och GDPR. KVALIFIKATIONER Du har god kunskap och erfarenhet av IT-upphandlingar, IT-avtal, GDPR samt IT- och informationssäkerhetsarbete. Du har erfarenhet av att arbeta med verktyg såsom LIKA och SELFIE. Lämplig bakgrund är högskoleexamen med för tjänsten relevant inriktning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med förskolor och grundskolor. Du har erfarenhet av att leda strategiskt utvecklings- och förändringsarbete i större organisationer. Som person är Du självgående och strukturerad med en problemlösande analysförmåga. Du har både lätt att samarbeta och att sätta dig in i och förstå verksamheten och hur digitalisering påverkar arbetssätt. Rollen kräver många interna och externa kontakter, vilket ställer krav på att du är kommunikativ, både i tal och skrift. Du har lätt att se helheten och har god samarbetsförmåga. ÖVRIGT Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Frågor angående tjänsten besvaras av utbildningschef Krister Åkesson, tel 046-25 12 13. Välkommen med din ansökan via vårt e-rekryteringssystem senast den 1 januari 2019.
Företag: Staffanstorps kommun
Ort: Staffanstorp
Publicerad : 12-18
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg till utbildningsförvaltningen, Staffanstorps kommun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg till utbildningsförvaltningen, Staffanstorps kommun

Digitaliseringsstrateg, CDO, till Stadsledningskontoret
Den nybildade enheten för Digitalisering och verksamhetsutveckling, ingår i Stadsledningskontorets avdelning för Administration och innovation, och har uppdraget att leda Umeå kommuns digitala transformation. Enheten ska vara drivande i att skapa genomslagskraft ute i förvaltningarna samt att samordna och stödja verksamhetsutveckling och olika initiativ inom det digitala området.  Enheten leds av vår direktör för Administration och innovation.  Dina arbetsuppgifter I den nya rollen som digitaliseringsstrateg kommer du driva tillväxt genom att omvandla vår traditionella verksamhet till en digital föregångare. Du kommer ha ansvaret för att driva på Umeå kommuns tvärfunktionella digitala transformation med nytänkande och innovation. Du kommer också samordna arbetet mellan enheten, kommunens IT-funktion och förvaltningarna.   Du kommer ansvara för omvärldsanalyser, hålla koll på trender och utveckling som innefattar digitalisering. Du kommer även leda och utveckla kommunens digitaliseringsråd bestående av representanter från de olika förvaltningarna. I rollen kommer du att hålla många föredrag, ofta för större grupper. I ditt uppdrag ingår också att ta fram och realisera en övergripande plan för hur kommunen skall genomföra sin digitala transformation och samtidigt öka den digitala kompetensen i organisationen. Där inkluderas enterprisearkitektur och informationshantering. Utöver det inkluderar uppdraget även att löpande identifiera kommunövergripande behov av insatser som krävs för att tillvarata digitaliseringens möjligheter att skapa en hållbar tillväxt.  Om dig Vi söker dig som har högskoleexamen med informatikinriktning, alternativt annan akademisk utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Ifrågasättande av traditionella tankesätt kopplat till ett kreativt och utåtriktat arbetssätt blir framgångsfaktorer i detta uppdrag. Du som förstår digitaliseringens potential kommer därför att vara en viktig och strategisk person i kommunens förändrings- och utvecklingsarbete.  För att lyckas i tjänsten är du omvärldsorienterad och du arbetar framgångsrikt med att leda utvecklingsarbete tillsammans med andra verksamheter. Ditt arbete ska bidra till att väcka nyfikenhet, lust och mod till digital transformation. Du är en kommunikativ visionär som kan balansera ett ifrågasättande förhållningssätt med en stark positiv energi och besitter en god samarbetsförmåga som tillsammans med andra bidrar till goda resultat. Du har en gedigen förståelse för teknik men behöver inte arbeta med det själv. Det är en fördel om du har erfarenhet av politiskt styrda organisationer och affärsutveckling.  Inom den nya enheten ska det vara roligt att gå till jobbet och vi tror att glada medarbetare ger bästa resultat för dem vi finns till för. Vi jobbar med ständiga förbättringar av våra arbetssätt och du vill gärna löpande medverka till att säkerställa att vårt gemensamma arbete utvecklas.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Företag: Umeå kommun, Stadsledningskontoret, Administration och innovation
Ort: Umeå
Publicerad : 12-18
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg, CDO, till Stadsledningskontoret jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg, CDO, till Stadsledningskontoret

Digitaliseringsstrateg
Kommunala sektorn står inför stora utmaningar och möjligheter. Samhället förändras och kommunerna förväntas jobba smartare och effektivare. Vi måste skapa förutsättningar för hållbar samhällsutveckling genom kloka lösningar med digitaliseringen som grund. Örebro har en stark tillväxt, kraftig befolkningsökning, Sveriges bästa logistikläge och några av landets bästa universitetsutbildningar. Örebro utvecklas - och det går fort. Stadsbyggnad är navet i denna utveckling och med politiken som uppdragsgivare och medborgarna i fokus leder och utvecklar vi samhällsbyggnadsprocessen. Om tjänsten Vill du vara med och skapa smarta, digitala och lösningar? Stadsbyggnad deltar idag i nationella digitaliseringsprojekt samt innovativa samarbeten med bland annat akademin, näringsliv, regionen, statliga myndigheter och civila samhället/föreningsliv. Din uppgift blir att på uppdrag av förvaltningsledning och i relation till programområde samhällsbyggnad omvärldsbevaka, företräda i olika sammanhang samt driva övergripande projekt framåt. Du blir en viktig rådgivare som bevakar omvärldens trender och utveckling kopplat till digitalisering. Du bidrar i arbetet med att anpassa och effektivisera arbetssätt, flöden och tjänster med stöd av digital teknik. Du samverkar med strategiska nyckelpersoner i ledande roller både inom förvaltningen men också inom andra delar av kommunens verksamhet (verksamhetschefer, enhetschefer, kvalitetsledare, geodatastrateg, stadsbyggnadsstrateg m fl). Utgångspunkten i arbetet är digitalisering inom stadsbyggnad dvs översiktlig planering, mark och exploatering, detaljplan, geodata, bygglov och lantmäteri men också i att verka i och driva på uppdrag som inkluderar hela samhällsbyggnadsprocessen. Att öka och utveckla samverkan med övriga förvaltningar/verksamheter och externa aktörer inom samhällsbyggnad, där lösningar kan finnas i den digitala samhällsbyggnadsprocessen.  Du ingår i staben som ger strategiskt och operativt stöd till främst till förvaltningsledningen. Staben består av tio medarbetare med olika uppdrag inom kvalitetsledning, årsprocessledning, projektkoordinering, registratur/diarieföring, kommunikation m m. Huvudsakliga arbetsuppgifter - stötta ledningen i strategiska beslut - omvärldsbevaka och representera kommunen/förvaltningen i olika nationella nätverk - utreda och föreslå möjligheter till verksamhetsutveckling med hjälp av digitalisering - driva på övergripande projekt och initiera och stödja projekt - identifiera, inspirera och utveckla nya digitala möjligheter och verktyg (ex AI, robotisering av handläggning/administration) - hålla ihop och tydliggöra digitaliseringens roll i verksamhetsutveckling - stödja utveckling av e-tjänster internt och externt samt arbete med öppna data - driva på och omsätta effektivisering av digitala processer och arbetsflöden inom samhällsbyggnadsprocessen - arbeta mot uppsatta mål utifrån styr- och strategidokument i samverkan med andra kompetenser - bidra till digitalisering och automation inom flöden som tex registratur, ärendehantering, dokumenthantering och arkiv - stötta strukturerade arbetssätt och förvaltningsmodeller Kompetenskrav - relevant akademisk utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - digital kompetens och teknikintresse - kunskap inom projektledning - kunskap om verksamhetsutveckling, digitalisering och förändringsarbete Arbetet kräver god kommunikativ förmåga i att skapa förståelse för viktiga incitament och system. Du har lätt att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Du har förmåga att arbeta strukturerat, dynamiskt och smidigt i komplexa sammanhang. Samarbete, goda relationer och förmåga att omsätta lösningar är naturligt för dig i ditt arbete. Som person är du tydlig, analytisk, strategisk och visionär. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande - kunskap om lagstiftningen inom samhällsbyggnadsprocessen - kunskap om samhällsbyggnad - kunskap om digitalisering inom samhällsbyggnad Omfattning och tillträde Tillsvidareanställning 100% Tillträde: enligt överenskommelse Antal tjänster:1 Om arbetsplatsen Våren 2019 flyttar Stadsbyggnad till nya aktivitetsbaserade lokaler med modern teknik i centrala Örebro. En gemensam satsning tillsammand med förvaltningarna inom samhällsbyggnadsområdet, vilket ger ökade förutsättningar till samverkan. Övrig information Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb. Ansökan Sista ansökningsdag är 7 januari 2018. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Företag: Örebro Kommun
Ort: Örebro
Publicerad : 12-19
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg jobb, Digitaliseringsstrateg Örebro, Digitaliseringsstrateg Örebro Kommun
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg

Digitaliseringsstrateg
Välkommen att söka jobb i Gnosjö kommun, en spännande arbetsplats där det finns stora möjligheter för dig att utvecklas i din karriär. Gnosjö kommun är den största arbetsgivaren i kommunen med ca 900 anställda. Våra värdeord är mångfald, närhet, samhörighet, delaktighet och samverkan - livskvalitet för alla. Som personalförmåner erbjuder vi friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi arbetar aktivt med vårt mål att ha en god arbetsmiljö där medarbetarnas kompetens och initiativ tas tillvara. Gnosjö kommun ligger i Jönköpings län där Gislaved, Värnamo och Vaggeryd är närmaste kommungrannar. Vi bildar tillsammans det så kallade GGVV-området och här finns en expansiv småföretagaranda som är unik i Sverige, och där vi som kommuner samverkar inom flera olika verksamhetsområden. Den speciella Gnosjöandan lever i allra högsta grad genom människors företagsamhet, finurlighet, samarbetsvilja och lösningsorienterade förhållningssätt. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som förstår de möjligheter digitalisering kan skapa i en kommun. Digitaliseringsstrateg är en nyinrättad tjänst vilket gör att du har stora möjligheter att själv vara delaktig i utformningen av tjänsten. I rollen som digitaliseringsstrateg är ditt huvudsakliga uppdrag att tillsammans med cheferna i kommunen driva och samordna utvecklingen av processer och tjänster så att de möjligheter som digitaliseringen medför används på ett sätt som ger största möjliga nytta för kommuninvånarna. Som digitaliseringsstrateg kommer du att vara en viktig pusselbit i det strategiska arbetet för Gnosjö kommuns utveckling. Bland arbetsuppgifterna finns: • Planera för kommunens digitala utveckling i framtiden ta fram en Digital Agenda för Gnosjö kommun • Ta fram lång- och kortsiktiga handlingsplaner för att uppnå målen i den Digitala Agendan. • Ansvara för att driva förändringsarbetet kopplat till handlingsplanerna. • Agera rådgivare och inspirera kommunens förvaltningar med din specialkompetens inom digitalisering. • Initiera och vidareutveckla samverkan såväl internt som externt för att utveckla kommunen i digitaliseringsfrågor. • Bereda och presentera ärenden till kommundirektörens kommunensledningsgrupp och kommunstyrelsen. • Delta i det övergripande arbetet med bredbandsutbyggnad och informationssäkerhet. KVALIFIKATIONER • Du har högskoleutbildning inom ett område som är relevant för uppdraget. • God erfarenhet och kunskap inom digitalisering och är en god omvärldsanalytiker. • Erfarenhet av projektarbete och projektmetodik samt har dokumenterad förmåga att leda och driva omfattande projekt. • Du har lätt för att samarbeta men har integritet och är självständig i ditt arbete • Du har ett samhällsintresse och ser möjligheter i arbetet och bidrar till att utveckla arbetsuppgifterna och området du verkar inom • B-körkort är ett krav. • Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, men erfarenhet från en större organisation i den privata sektorn kan fungera väl. • Motiverande, engagerande och synlig i ditt arbete • Målinriktad och strategisk med god helhetssyn • God kommunikativ förmåga • Självständig och van att ta stort eget ansvar • Handlingskraftig och analytisk • Ett konsultativt förhållningssätt • Goda kunskaper om mjukvara, system och IT-processer. Samt gärna erfarenhet av produkt- och/eller tjänsteutveckling Tjänsten är säkerhetsklassad och registerkontroll kan komma att genomföras på aktuella kandidater. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Gnosjö kommun, Kansliavdelning
Ort: Gnosjö
Publicerad : 01-08
Sök fler jobb liknande: lediga Digitaliseringsstrateg jobb, Digitaliseringsstrateg Gnosjö, Digitaliseringsstrateg Gnosjö kommun, Kansliavdelning
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digitaliseringsstrateg


Sök lediga jobb Digitaliseringsstrateg

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se