EKONOMIASSISTENT TILL KUNDRESKONTRA jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: EKONOMIASSISTENT TILL KUNDRESKONTRA. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: EKONOMIASSISTENT TILL KUNDRESKONTRA. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Modeföretag söker ekonomiassistent till kundreskontran â tillsvidare!- Stockholm
- Tidsam söker ekonomiassistent till kundreskontran med krediterfarenhet- Stockholm
- Ekonomiassistent till Kundreskontra, Renova Miljö AB- Göteborg
- Ekonomiassistent till Kundreskontra- Stockholm
- Ekonomiassistent till Kundreskontra- Stockholm
- Ekonomiassistent till kundreskontra hos framgångsrikt företag!- Stockholm
- Tidsam söker ekonomiassistent till kundreskontran med krediterfarenhet- Stockholm
- Ekonomiassistent till Kundreskontra- Stockholm
- Ekonomiassistent till Kundreskontra- Stockholm
- Ekonomiassistent till kundreskontra med start omgående- Göteborg
- Erfaren ekonomiassistent till kundreskontra- Stockholm
- Driven och prestigelös Ekonomiassistent till kundreskontran- Stockholm
Mer beskrivning
Modeföretag söker ekonomiassistent till kundreskontran â tillsvidare!I vackra lokaler i Gamla stan har ett framgångsrikt modeföretag sitt huvudkontor. Vi på Perido söker en ekonomiassistent inom kundreskontra till vår kund â en härlig arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Här kommer du att ha fokus på kundreskontra och därmed arbeta med att fakturera och kreditera kunder, registrera kundinbetalningar, undersöka kunders kreditvärdighet och lägga upp betalningsvillkor. Utöver detta ingår även att sköta telefon- och mailkontakt med agenter och kunder, uppföljning av förfallna fordringar, påminnelse- och inkassohantering, momsdeklaration samt delaktighet vid bokslutsarbete. Ekonomiavdelningen består av sex personer som rapporterar till redovisningschefen. Vi letar efter dig som är en servicemedveten och lösningsinriktad person. Vi tror även att du är en person som trivs i högt arbetstempo där din prioriteringsförmåga kommer till absolut största användning. Du är en kommunikativ och trevlig person som trivs med många kontaktytor, såväl interna som externa. Vidare är du en driven och analytisk teamplayer, som gärna visar på prestigelöshet i samarbetet med andra. I bagaget har du en relevant utbildning och några års erfarenhet inom området. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Kravprofil ⢠Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande ⢠Ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter ⢠Mycket goda kunskaper i Excel ⢠Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska Meriterande ⢠Kunskap i Navision Omfattning och tillträde Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar. Letar du efter en spännande och utvecklande roll på ett välkänt modeföretag? Har du några års erfarenhet av kundreskontra och känner dig redo för nästa steg i karriären? Då är det dig vi letar efter! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter â något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30186 i ämnesraden. Kontakt Frågor: fraga@perido.se Hemsida: www.perido.se
Företag: Perido AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-05
Sök fler jobb liknande: lediga Modeföretag söker ekonomiassistent till kundreskontran â tillsvidare! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Modeföretag söker ekonomiassistent till kundreskontran â tillsvidare!
Tidsam söker ekonomiassistent till kundreskontran med krediterfarenhet
Är du ute efter nya utmaningar och vill ha en varierad och utvecklande roll hos Sveriges ledande tidsskriftsleverantör? Tidsam söker en driven och motiverad ekonomiassistent med kundreskontra och krediterfarenhet samt faktureringskunskaper. Du erbjuds en trivsam arbetsmiljö, trevliga kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Placeringen är på deras kontor vid telefonplan i Stockholm. Dina främsta ansvarsområden I rollen som ekonomiassistent på kundreskontran kommer du att arbeta brett och varierat med ekonomirelaterade och administrativa frågor. Tidsam har 6000 återförsäljare och du har eget budgetansvar där du ser till att pengarna kommer in i tid. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: - Kreditbedömning samt god förståelse för gällande återförsäljaravtal - Matcha debet och kreditfakturor - Inläsning av betalningsfiler, utbetalningar, kravrutin - Följa upp och bevaka kunder och deras inbetalningar - Ansvarig för budgeterad kundförlust - Förstahandskontakt för samtal från kund när det gäller fakturafrågor - Löpande fakturera tjänster som utförs i packningsanläggningen - Du skall också vara backup för fakturering av tidskriftsleveranser På Tidsam innebär rollen som ekonomiassistent ett stort ansvar. Du ser till att fakturorna blir betalda och genom ditt arbete och i din roll kommer du att ha mycket kontakt med återförsäljarna runt om i Sverige. På Tidsam jobbar man som ett team vilket innebär att du även kommer att vara backup för tidskriftsfaktureringen i både Sverige o Norge. Du är givetvis en viktig kugga i avdelningens arbete. Utöver det stöttar du säljorganisationen med frågor som handlar om faktureringsrutiner. Din profil För att lyckas i rollen har du gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst två års erfarenhet som ekonomiassistent på kundreskontran i stora flöden samt kreditgivning. Du är en god kommunikatör som lyssnar och skapar förtroende hos både externa och interna parter. Du är en mycket god datoranvändare och talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Som person är du nyfiken, självständig och lättlärd samt har ett intresse för ekonomi. Vidare har du även ett utpräglat ordningssinne och är flexibel. Då man i denna tjänst jobbar med avtal ställs stora krav på din administrativa och noggranna struktur. För att trivas hos Tidsam ska du jobba prestigelöst och sprida härlig energi omkring dig! Ansökan I denna rekrytering samarbetar Tidsam med SJR. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan snarast. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Du söker tjänsten via www.sjr.se (http://www.sjr.se/)Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare på SJR, Anette Skantz på 08-507 55 66. Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör som tillhandahåller konsumenter såväl svenska som internationella tidskrifter i butik med ett sortiment som har en bredd, är aktuellt och attraktivt.Omsättningen i konsumentledet är ca 1,5 miljarder kronor och vi distribuerar 2 400 titlar som säljs via ca 6 000 återförsäljare runt om i landet.
Företag: SJR
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-06
Sök fler jobb liknande: lediga Tidsam söker ekonomiassistent till kundreskontran med krediterfarenhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Tidsam söker ekonomiassistent till kundreskontran med krediterfarenhet
Ekonomiassistent till Kundreskontra, Renova Miljö AB
â¢Renova är Västsveriges ledande miljöföretag inom avfall och återvinning. Vårt uppdrag är att tillsammans med våra tio ägarkommuner ta ett långsiktigt ansvar när det gäller avfall och återvinning. Vi ska leverera affärsmässig samhällsnytta och aktivt medverka till en hållbar utveckling i vår ägarregion. Koncernen består av två bolag: Renova AB, som arbetar med ägarkommunernas direkttilldelade uppdrag och Renova Miljö AB, som konkurrerar med andra företag om uppdrag från företag, verksamheter och kommuner. Vi är totalt ca 780 medarbetare inom koncernen och omsätter 1 180 miljoner kronor. Vi är certifierade enligt ISO 14001 (miljö), ISO 9001 (kvalitet) och OHSAS 18001 (arbetsmiljö). För mer information besök: www.renova.se ARBETSUPPGIFTER Ekonomiavdelningen söker en ekonomiassistent med placering på enheten fakturering/kundreskontra. Vi söker dig som har arbetat som ekonomiassistent något år och vill utvecklas vidare inom området kundreskontra. Du kommer att bli anställd i Renova Miljö AB. Som ekonomiassistent inom området kundreskontra verkar du för att säkerställa en korrekt hantering av kundbetalningar till Renovabolagen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir bland annat inläsning av betalningsfiler, matchning av betalningar, inkassohantering, konkurshantering mm. Vi arbetar i affärssystemet IFS. Vid behov kommer du att delta i projekt och utredningar som påverkar de ekonomiska flödena inom organisationen samt vara delaktig i övriga förekommande arbetsuppgifter på enheten. I arbetet ingår att stödja, utveckla och förbättra administrativa processer kopplat till ekonomiavdelningen. Enheten fakturering/kundreskontra består idag av 5 personer som bedriver nära samarbete med varandra. 3 personer arbetar främst med fakturering och 2 arbetar främst med kundreskontra. Den utannonserade tjänsten berör en av två som arbetar med kundreskontra. Rapportering sker till redovisningschef. KVALIFIKATIONER ⢠Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning och/eller grundläggande yrkeskompetens ⢠Några års yrkeserfarenhet från ekonomiavdelning ⢠Erfarenhet från arbete med fakturering eller kundreskontra ⢠Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. ⢠Kunskaper av IFS affärssystem är meriterande Vi hoppas att du som söker tjänsten är noggrann, ambitiös och vill utvecklas inom området för ekonomi. Du har en känsla för detaljer och kvalité. För att trivas som ekonomiassistent på Renova bör du ha god social förmåga, gilla att arbeta i grupp så väl som självständigt. Du är flexibel i ditt tillvägagångssätt och kan anpassa dig utifrån den arbetsbelastning som råder. Intresse för miljö och miljöfrågor är en självklarhet på Renova! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Som anställd på Renova är du inte bara en uppskattad medarbetare utan även en uppskattad samhällsmedarbetare då vi verkar för ett hållbart samhälle! Som anställd på Renova får du ta del av våra förmåner. Ett urval av dessa är: utbildning, karriärplanering och karriärutveckling; trevliga kollegor och trivselaktiviteter; subventionerad lunch; friskvårdsbidrag; gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym. Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund. Till dig som är försäljare eller bemannings- och rekryteringsföretag: Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: Göteborgs stad., Renova AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 08-15
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till Kundreskontra, Renova Miljö AB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till Kundreskontra, Renova Miljö AB
Ekonomiassistent till Kundreskontra
Vi söker nu förstärkning av en noggrann och initiativtagande ekonomiassistent som kan komma in och förstärka upp vår ekonomiavdelning i rollen som ekonomiassistent inom Kundreskontran. Arbetsbeskrivning På vår ekonomiavdelning ser vi till att rätt siffror hamnar på rätt plats, att vi betalar och får betalt i tid och att allt är i sin ordning, därför är du en viktig pusselbit i vår verksamhet. Du kommer att arbeta självständigt med kundreskontra för några av bolagen i koncernen med bland annat följande arbetsuppgifter: - Ha kontakt med säljorganisationen rörande fakturafrågor - Ta emot kundsamtal och mail gällande fakturafrågor - Arbeta med fakturering, bevakning av betalningar och avstämningar - Kreditera och utreda Du blir en del av ett kompetent, trevligt och engagerat gäng på ett företag där vi alltid har nära till skratt och sätter våra kunder och leverantörer i fokus. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning varav minst två års erfarenhet av kundreskontraarbete. Du har någon form av ekonomisk utbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Då arbetet innebär mycket kundkontakter är det viktigt att du trivs med det och att du är en service- och lösningsinriktad person. Du är van vid att arbeta på en avdelning med högt tempo då vi hanterar stora volymer. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av redovisning samt kunskaper i bokningssystemet Visma Business. I denna rekrytering lägger vi stort fokus på dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du både är hjälpsam och prestigelös. Du måste ha lätt för att samarbeta och ha god kommunikationsförmåga. Som person är du kvalitetsmedveten, ansvarsfull, strukturerad och självständig. Vidare är det är viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo då vi arbetar med stora volymer. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är ett krav. Vi erbjuder Enfantastisk arbetsplats med en otroligt stark gemenskap. Där vi har roligt på jobbet och där vi känner att vi har ett innehållsrikt och intressant arbete. Vi erbjuder vår personal alltifrån rikslunchkort, fredagsfrukost, kick-offer och framförallt Sveriges härligaste kollegor! Ansökan Skicka in ditt CV och personliga brev så snart som möjligt då vi arbetar med löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sara Lundberg, Recruitment Consultant på 010-858 40 67. Varmt välkommen med din ansökan
Företag: Office Management
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-16
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till Kundreskontra jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till Kundreskontra
Ekonomiassistent till Kundreskontra
Vi söker nu förstärkning av en noggrann och initiativtagande ekonomiassistent som kan komma in och förstärka upp vår ekonomiavdelning i rollen som ekonomiassistent inom Kundreskontran. Arbetsbeskrivning På vår ekonomiavdelning ser vi till att rätt siffror hamnar på rätt plats, att vi betalar och får betalt i tid och att allt är i sin ordning, därför är du en viktig pusselbit i vår verksamhet. Du kommer att arbeta självständigt med kundreskontra för några av bolagen i koncernen med bland annat följande arbetsuppgifter: - Ha kontakt med säljorganisationen rörande fakturafrågor - Ta emot kundsamtal och mail gällande fakturafrågor - Arbeta med fakturering, bevakning av betalningar och avstämningar - Kreditera och utreda Du blir en del av ett kompetent, trevligt och engagerat gäng på ett företag där vi alltid har nära till skratt och sätter våra kunder och leverantörer i fokus. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning varav minst två års erfarenhet av kundreskontraarbete. Du har någon form av ekonomisk utbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Då arbetet innebär mycket kundkontakter är det viktigt att du trivs med det och att du är en service- och lösningsinriktad person. Du är van vid att arbeta på en avdelning med högt tempo då vi hanterar stora volymer. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av redovisning samt kunskaper i bokningssystemet Visma Business. I denna rekrytering lägger vi stort fokus på dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du både är hjälpsam och prestigelös. Du måste ha lätt för att samarbeta och ha god kommunikationsförmåga. Som person är du kvalitetsmedveten, ansvarsfull, strukturerad och självständig. Vidare är det är viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo då vi arbetar med stora volymer. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är ett krav. Vi erbjuder Enfantastisk arbetsplats med en otroligt stark gemenskap. Där vi har roligt på jobbet och där vi känner att vi har ett innehållsrikt och intressant arbete. Vi erbjuder vår personal alltifrån rikslunchkort, fredagsfrukost, kick-offer och framförallt Sveriges härligaste kollegor! Ansökan Skicka in ditt CV och personliga brev så snart som möjligt då vi arbetar med löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sara Lundberg, Recruitment Consultant på 010-858 40 67. Varmt välkommen med din ansökan
Företag: Office Management
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-11
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till Kundreskontra jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till Kundreskontra
Ekonomiassistent till kundreskontra hos framgångsrikt företag!
Vi på Perido söker en ekonomiassistent till vår kund, ett företag med fokus på infrastruktur, vars arbete kommer att ta oss in i framtiden. Du kommer att ingå i ett team på 20 personer, varav tre har liknande arbetsuppgifter som du, i den så kallade EDI-gruppen. Kontoret är beläget på Kungsholmen i Stockholm. Rollen som ekonomiassistent består av två huvuddelar: den ena innebär att utreda varför kundfakturor avvisats, vilket görs bäst genom att kontakta kunderna för att få rätt fakturareferens. Den andra delen innebär att lägga upp nya EDI-kunder i systemet. Här uppskattar vi om du både har en fallenhet för att arbeta med rutinuppgifter och ett intresse för att utveckla dessa rutiner, till exempel genom att komma med förslag på smarta och tekniska lösningar som kan underlätta hanteringen. Det är bra om du har basala kunskaper i reskontra, men utöver det kommer du att läras upp på plats av kompetenta kollegor. Vi söker dig som är en hejare på att kommunicera, oavsett om det sker via mail, telefon eller mellan kollegor. Du kan snabbt växla mellan den professionella tonen som kunderna värdesätter och den mer informella som ger ett trevligt kontorsklimat. Du uppskattar att kunna variera dina arbetsuppgifter mellan både mer sociala uppgifter och egenarbete, samt njuter av att få vara kreativ och komma med förslag till rutinförändringar som kan underlätta arbetet. Prestigelöshet är ditt ledord och du ger dig inte förrän en uppgift är klar! Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Kravprofil ⢠Minst gymnasial ekonomiutbildning ⢠Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter ⢠Kunskaper inom något ekonomisystem ⢠Goda kunskaper inom Office-paketet ⢠Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift Meriterande ⢠Erfarenhet av Pagero ⢠Erfarenhet av Maconomy Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde omgående. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar. Är du på jakt efter din nästa utmaning som ekonomiassistent? Skulle du beskriva dig själv som noggrann, strukturerad och kommunikativ? Har du utöver ekonomi även ett intresse för it-system och teknik? Då har du hittat rätt! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter â något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30423 i ämnesraden. Kontakt Frågor: fraga@perido.se Hemsida: www.perido.se
Företag: Perido AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-24
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till kundreskontra hos framgångsrikt företag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till kundreskontra hos framgångsrikt företag!
Tidsam söker ekonomiassistent till kundreskontran med krediterfarenhet
Är du ute efter nya utmaningar och vill ha en varierad och utvecklande roll hos Sveriges ledande tidsskriftsleverantör? Tidsam söker en driven och motiverad ekonomiassistent med kundreskontra och krediterfarenhet samt faktureringskunskaper. Du erbjuds en trivsam arbetsmiljö, trevliga kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Placeringen är på deras kontor vid telefonplan i Stockholm. Dina främsta ansvarsområden I rollen som ekonomiassistent på kundreskontran kommer du att arbeta brett och varierat med ekonomirelaterade och administrativa frågor. Tidsam har 6000 återförsäljare och du har eget budgetansvar där du ser till att pengarna kommer in i tid. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: - Kreditbedömning samt god förståelse för gällande återförsäljaravtal - Matcha debet och kreditfakturor - Inläsning av betalningsfiler, utbetalningar, kravrutin - Följa upp och bevaka kunder och deras inbetalningar - Ansvarig för budgeterad kundförlust - Förstahandskontakt för samtal från kund när det gäller fakturafrågor - Löpande fakturera tjänster som utförs i packningsanläggningen - Du skall också vara backup för fakturering av tidskriftsleveranser På Tidsam innebär rollen som ekonomiassistent ett stort ansvar. Du ser till att fakturorna blir betalda och genom ditt arbete och i din roll kommer du att ha mycket kontakt med återförsäljarna runt om i Sverige. På Tidsam jobbar man som ett team vilket innebär att du även kommer att vara backup för tidskriftsfaktureringen i både Sverige o Norge. Du är givetvis en viktig kugga i avdelningens arbete. Utöver det stöttar du säljorganisationen med frågor som handlar om faktureringsrutiner. Din profil För att lyckas i rollen har du gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst två års erfarenhet som ekonomiassistent på kundreskontran i stora flöden samt kreditgivning. Du är en god kommunikatör som lyssnar och skapar förtroende hos både externa och interna parter. Du är en mycket god datoranvändare och talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Som person är du nyfiken, självständig och lättlärd samt har ett intresse för ekonomi. Vidare har du även ett utpräglat ordningssinne och är flexibel. Då man i denna tjänst jobbar med avtal ställs stora krav på din administrativa och noggranna struktur. För att trivas hos Tidsam ska du jobba prestigelöst och sprida härlig energi omkring dig! Ansökan I denna rekrytering samarbetar Tidsam med SJR. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan snarast. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Du söker tjänsten via www.sjr.se (http://www.sjr.se/)Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare på SJR, Anette Skantz på 076-647 16 66. Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör som tillhandahåller konsumenter såväl svenska som internationella tidskrifter i butik med ett sortiment som har en bredd, är aktuellt och attraktivt.Omsättningen i konsumentledet är ca 1,5 miljarder kronor och vi distribuerar 2 400 titlar som säljs via ca6 000 återförsäljare runt om i landet.
Företag: SJR
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-08
Sök fler jobb liknande: lediga Tidsam söker ekonomiassistent till kundreskontran med krediterfarenhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Tidsam söker ekonomiassistent till kundreskontran med krediterfarenhet
Ekonomiassistent till Kundreskontra
Vi söker nu förstärkning av en noggrann och initiativtagande ekonomiassistent som kan komma in och förstärka upp vår ekonomiavdelning i rollen som ekonomiassistent inom Kundreskontran. Arbetsbeskrivning På vår ekonomiavdelning ser vi till att rätt siffror hamnar på rätt plats, att vi betalar och får betalt i tid och att allt är i sin ordning, därför är du en viktig pusselbit i vår verksamhet. Du kommer att arbeta självständigt med kundreskontra för några av bolagen i koncernen med bland annat följande arbetsuppgifter: - Ha kontakt med säljorganisationen rörande fakturafrågor - Ta emot kundsamtal och mail gällande fakturafrågor - Arbeta med fakturering, bevakning av betalningar och avstämningar - Kreditera och utreda Du blir en del av ett kompetent, trevligt och engagerat gäng på ett företag där vi alltid har nära till skratt och sätter våra kunder och leverantörer i fokus. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning varav minst två års erfarenhet av kundreskontraarbete. Du har någon form av ekonomisk utbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Då arbetet innebär mycket kundkontakter är det viktigt att du trivs med det och att du är en service- och lösningsinriktad person. Du är van vid att arbeta på en avdelning med högt tempo då vi hanterar stora volymer. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av redovisning samt kunskaper i bokningssystemet Visma Business. I denna rekrytering lägger vi stort fokus på dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du både är hjälpsam och prestigelös. Du måste ha lätt för att samarbeta och ha god kommunikationsförmåga. Som person är du kvalitetsmedveten, ansvarsfull, strukturerad och självständig. Vidare är det är viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo då vi arbetar med stora volymer. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är ett krav. Vi erbjuder Enfantastisk arbetsplats med en otroligt stark gemenskap. Där vi har roligt på jobbet och där vi känner att vi har ett innehållsrikt och intressant arbete. Vi erbjuder vår personal alltifrån rikslunchkort, fredagsfrukost, kick-offer och framförallt Sveriges härligaste kollegor! Ansökan Skicka in ditt CV och personliga brev så snart som möjligt då vi arbetar med löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sara Lundberg, Recruitment Consultant på 010-858 40 67. Varmt välkommen med din ansökan
Företag: Office Management
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-09
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till Kundreskontra jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till Kundreskontra
Ekonomiassistent till Kundreskontra
Vi söker nu förstärkning av en noggrann och initiativtagande ekonomiassistent som kan komma in och förstärka upp vår ekonomiavdelning i rollen som ekonomiassistent inom Kundreskontran. Arbetsbeskrivning På vår ekonomiavdelning ser vi till att rätt siffror hamnar på rätt plats, att vi betalar och får betalt i tid och att allt är i sin ordning, därför är du en viktig pusselbit i vår verksamhet. Du kommer att arbeta självständigt med kundreskontra för några av bolagen i koncernen med bland annat följande arbetsuppgifter: - Ha kontakt med säljorganisationen rörande fakturafrågor - Ta emot kundsamtal och mail gällande fakturafrågor - Arbeta med fakturering, bevakning av betalningar och avstämningar - Kreditera och utreda Du blir en del av ett kompetent, trevligt och engagerat gäng på ett företag där vi alltid har nära till skratt och sätter våra kunder och leverantörer i fokus. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning varav minst två års erfarenhet av kundreskontraarbete. Du har någon form av ekonomisk utbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Då arbetet innebär mycket kundkontakter är det viktigt att du trivs med det och att du är en service- och lösningsinriktad person. Du är van vid att arbeta på en avdelning med högt tempo då vi hanterar stora volymer. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av redovisning samt kunskaper i bokningssystemet Visma Business. I denna rekrytering lägger vi stort fokus på dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du både är hjälpsam och prestigelös. Du måste ha lätt för att samarbeta och ha god kommunikationsförmåga. Som person är du kvalitetsmedveten, ansvarsfull, strukturerad och självständig. Vidare är det är viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo då vi arbetar med stora volymer. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är ett krav. Vi erbjuder Enfantastisk arbetsplats med en otroligt stark gemenskap. Där vi har roligt på jobbet och där vi känner att vi har ett innehållsrikt och intressant arbete. Vi erbjuder vår personal alltifrån rikslunchkort, fredagsfrukost, kick-offer och framförallt Sveriges härligaste kollegor! Ansökan Skicka in ditt CV och personliga brev så snart som möjligt då vi arbetar med löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sara Lundberg, Recruitment Consultant på 010-858 40 67. Varmt välkommen med din ansökan
Företag: Office Management
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-19
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till Kundreskontra jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till Kundreskontra
Ekonomiassistent till kundreskontra med start omgående
För vår kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom med kundreskontraansvar. Företaget är ett tillverkande bolag, med lokaler i södra delen av Göteborgs stad. Funkar samarbetet väl finns goda möjligheter till anställning efter 6 månader som konsult. I rollen som redovisningsekonom kommer du vara processägare för kundreskontran. Detta innebär bland annat uppföljning och rapportering av förfallna fakturor, påminnelsehantering gentemot kund, ansvar för kundmasterdatan, avstämning av kundfordringar, utskrift av fakturor, fakturamatchning osv. Du kommer också vara med och bidra till att arbetsprocesser och rutiner utvecklas och förbättras. Du kommer också ansvara för redovisningen i moderbolaget, vilket innebär ett litet antal transaktioner. För att trivas i denna roll och arbetsgrupp söker vi dig som är social, harmonisk och trygg i din roll som ekonom. Du bör också trivas att arbeta tillsammans med andra, då teamet totalt består av 5 personer. Contaplus är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.
Företag: KONSONANS AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 11-09
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till kundreskontra med start omgående jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till kundreskontra med start omgående
Erfaren ekonomiassistent till kundreskontra
Om tjänsten  Trafikförvaltningen är verksamheten bakom SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänsten. Ca 70 000 personer har i dag färdtjänsttillstånd i länet. Nu behöver vi förstärka vårt team med en ekonomiassistent som har stenkoll på både kundreskontra och reskontra. Det är ett omväxlande arbete och du får jobba med helheten. Merparten av arbetet innebär utredningar och avvikelsehantering men du kommer också tillsammans med dina kollegor vara behjälplig vid månadsbokslut, sköta fakturering och bankavstämningar.  Vidare består dina arbetsuppgifter av att:  ⢠boka bankhändelser ⢠sköta inkassohantering ⢠vara behjälplig via mejl ⢠hantera månadsavstämningar  ⢠hantera kontoanalyser ⢠utföra in- och utbetalningar.   Att jobba hos oss Vårt uppdrag â den gemensamma resan. Att jobba på trafikförvaltningen, verksamheten bakom SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet, innebär att du bidrar till Stockholms samhällsutveckling tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Vi jobbar varje dag med att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2, 3 miljoner invånare. Din insats gör skillnad i en organisation som ligger i framkant inom miljö och hållbarhet. Vår arbetsstyrka sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken (Thorildsplan eller Stadshagen). Längs Lindhagensgatan finns en uppsjö av lunchrestauranger och bra promenadstråk. Motion och hälsa är viktigt för oss och förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. Vem är du? Vi ser gärna att du har en civilekonomutbildning eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi, och du behöver ha minst tre års arbetslivserfarenhet inom kundreskontra. Plus i kanten är om du har lätt att ta till dig nya system och erfarenhet av Excel. Det är meriterande om har erfarenhet av Agresso.   Ett arbete på trafikförvaltningens färdtjänstavdelning innebär att jobba i ett viktigt samhällsuppdrag. Vi vill att så många som möjligt ska kunna nyttja SL-trafiken, men i de fall det inte är möjligt ska Färdtjänsten vara ett tryggt och tillgängligt komplement för alla som behöver. Vi söker därför en ansvarsfull och erfaren person som är van vid redovisning. Du ser även vikten i att vara:  ⢠samarbetsvillig ⢠proaktiv ⢠bra på att jobba självständigt emellanåt ⢠öppen för förändringar ⢠anpassningsbar till perioder när det kan vara mycket att göra.  Hos oss blir du en del av ett team med ytterligare tre, positiva ekonomiassistenter. Tillsammans är ni serviceinriktade och hjälper gärna till när kollegor behöver lite extra stöd.   Information och ansökan  Har du frågor eller funderingar? Välkommen att kontakta rekryterande chef Inga Hultman Stein, tfn 08-686 17 47. Om du har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta TF rekryteringskonsult Jannica Chinos, tfn 08-686 36 74 . Trafikförvaltningen använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 16:e december 2018.   Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Trafikförvaltningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 11-22
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren ekonomiassistent till kundreskontra jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren ekonomiassistent till kundreskontra
Driven och prestigelös Ekonomiassistent till kundreskontran
Är du i början av din karriär och vill arbeta som ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra? Eller har du erfarenhet från Kundreskontran och vill fortsätta på det spåret? Då har vi på SJR jobbet för dig! Till vår kund som är ett ledande handelsföretag inom VVS, kyla och fastighet söker vi nu en ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra. Kunden har kontor i Bromma och som konsult på detta uppdrag välkomnas du in i ett härligt team som arbetar engagerat och prestigelöst. Hela ekonomiavdelningen sitter tillsammans i ett öppet landskap och består av ca 30 personer. Om tjänsten: Irollen som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att omfatta inbetalningar, filinläsning av bankfiler, påminnelsehantering samt att besvara telefonsamtal och förfrågningar från kunder, såväl interna som externa. Dessutom kommer du att arbeta med löpande bokföring, avstämningar och utredningar samt andra för avdelningen förekommande arbetsuppgifter. De vardagliga uppgifterna kommer bland annatbestå av: - Kundreskontra - Inbetalningar - Inläsningav bankfiler - Påminnelsehantering - Telefonkontakt med kunder - Bokföring Din profil: Du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi och har arbetat med ovanstående uppgifter i minst 1 år. Du har goda kunskaper i Officepaketet ochdet är meriterade om duarbetat i M3. Dessutom är det meriterande med redovisningskunskaper. Du är flytande i svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper iengelska. Som person är du noggrann, strukturerad och sprider positiv energi omkring dig. Du arbetar prestigelöst och har lätt för att samarbeta. Då rollen innebär mycket kundkontakt via telefon är det även viktigt att du har en hög servicenivå. Det här är tjänsten för dig som vill ta nästa steg i din karriär och det finns goda möjligheter för en överrekrytering till kund när konsultuppdraget tagit slut. Viktig information Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR som förväntas pågå i 6 månader och med start omgående. För rätt person kan det finnas möjlighet att bli anställd av kunden därefter. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Skantz, 076-647 16 66. Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Företag: SJR
Ort: Stockholm
Publicerad : 01-07
Sök fler jobb liknande: lediga Driven och prestigelös Ekonomiassistent till kundreskontran jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven och prestigelös Ekonomiassistent till kundreskontran
Söka jobb tips

