ENGNOR AB jobb - lediga jobb

ENGNOR AB jobb ENGNOR AB jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: ENGNOR AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: ENGNOR AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Skolsköterska till Danderyds Gymnasium- Danderyd

  2. Apotekschef Frölunda Torg- Solna

  3. Fritidspedagog/fritidsledare/barnskötare till Kolarängskolan- Järfälla

  4. Scandic No. 53 i Stockholm söker Serveringspersonal 90 %- Stockholm

  5. Skolsekreterare till S:t Eriks gymnasium- Stockholm

  6. Vardagsförgyllare/ städare sökes- Nacka

  7. Taxi förare- Huddinge

  8. Head of Growth Airmee- Stockholm

  9. KAM till Keymobile- Stockholm

  10. CFO / Ekonomichef till Blixtljuset Invest AB- Huddinge


Mer beskrivning

Skolsköterska till Danderyds Gymnasium
Välkommen till Danderyds kommun! Här möter vi invånarnas behov genom hela livet. Vi kombinerar den moderna trädgårdsstaden med en hållbar stadsmiljö. Vi är ca 1750 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. Vi vill att varje medarbetare ska känna arbetsglädje och stolthet samt genom sitt uppdrag bidra till kommunens utveckling. Danderyds kommun ska bli Sveriges bästa kommun att leva, bo och verka i enligt kommunens nya vision. Vill du vara med på vår resa? Danderyds gymnasium är en av Stockholms största gymnasieskolor med ca 1300 elever. Skolan består enbart av teoretiska program samt en liten särskoleenhet. Verksamheten är väl fungerande med olika inriktningar och många fina traditioner. Skolan är mycket populär och har ambitiösa elever, engagerade föräldrar och mycket kompetent personal. Danderyds gymnasium (Dagy) har höga målsättningar och de allra flesta eleverna går vidare till högre studier. Skolans vision Ambition, engagemang och gemenskap genomsyrar verksamheten på Danderyds gymnasium. Tillsammans arbetar vi i en anda av glädje, ansvarstagande och kreativitet. Det gör att studerande och medarbetare både vill och kan lämna positiva avtryck i såväl vår skola som i vår omvärld. Genom en god lärande miljö, aktivt arbete med hållbar utveckling och ett vetenskapligt förhållningssätt skapar vi förutsättningar för ett livslångt lärande. ARBETSUPPGIFTER Danderyds gymnasium söker en Skolsköterska. Du kommer att vara en av skolans två skolsköterskor. Som skolsköterska arbetar du med att stödja våra ungdomar i deras utveckling för att nå utbildningens mål, samt med att utveckla det hälsofrämjande och förebyggande arbetet inom skolan. Arbetet utgår från elevhälsans medicinska insats och dess basprogram samt utifrån Danderyd gymnasiums verksamhetsplan. Elevhälsan består av 8 personer (två kuratorer, två skolsköterskor och fyra studie- och yrkesvägledare) som jobbar tätt tillsammans. Elevhälsans personal bildar också elevhälsoteam där man tillsammans med speciallärare och under rektors ledning arbetar utifrån den arbetsbeskrivning som professionen innebär. Som skolsköterska är du en mycket viktig del i hur ärenden som inkommer till elevhälsoteamet ska kartläggas, tas om hand och/eller föras vidare. Varje vecka sker avstämning med rektor och övriga i teamet och mycket av arbetet handlar om samtal med elever. Arbetet innehåller också ett strategiskt arbete mot de sociala målen i skolans verksamhetsplan. Arbete med hälsosamtal i grupp och enskilt, arbete mot mobbning i s.k. antimobbningsgrupp och öppen mottagning är några exempel på det. Under hösten 2016 startade Danderyds gymnasium Språkintroduktion för nyanlända elever. Tjänsten kommer delvis innehålla arbetsuppgifter runt denna elevgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är leg. sjuksköterska med vidareutbildning i öppen hälso- och sjukvård eller hälso- och sjukvård för barn. Som person skall du vara motiverad och ha ett stort engagemang och intresse för ditt arbete. Du skall vara glad, social, initiativrik, ambitiös och ordningsam. Vi förutsätter att du har ett stort intresse för ungdomars fysiska, psykiska och sociala utveckling, hälsa och lärande. Vi ställer höga krav på samarbete, servicekänsla, flexibilitet och trevligt bemötande mot ungdomar/föräldrar och övriga medarbetare. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetet som skolsköterska och gärna på gymnasieskola. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av att arbeta med nyanlända elever. ÖVRIGT Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Danderyds kommun, Danderyds Gymnasium
Ort: Danderyd
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Skolsköterska till Danderyds Gymnasium jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Skolsköterska till Danderyds Gymnasium

Apotekschef Frölunda Torg
Vill du arbeta med försäljning och rådgivning på Apoteket - Sveriges mest hållbara företag? Är du vår nya apotekschef? Vi söker nu en positiv och framåt apotekschef som ska arbeta som chef för Apoteket Frölunda Torg, vilket är beläget i det stora köpcentrat Frölunda Torg i Göteborg. Teamet består av totalt 8 medarbetare inklusive apotekschef och öppettiderna är måndag - fredag 8-20 och lördag 10-1, söndag 11-18. Du blir en nyckelperson i arbetet med att driva apotekets och affärsområdets försäljning framåt. Du är van att driva förändringsarbete, tycker om försäljning och drivs av att försöka få till så bra kundmöten som möjligt samt att utveckla personalen i detsamma.  Som ledare ansvarar du för att kunderna möts av engagerade, tillgängliga och serviceinriktade medarbetare med goda kunskaper om våra produkter och tjänster. Till din hjälp har du branschens i särklass starkaste varumärke och förmodligen branschens bästa koncept och stöd. Apotekets kundlöfte är att vi gör det enklare att må bra och vi söker dig som delar vår omtanke för kunden. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Ansvarsområden Som apotekschef har du det fulla ansvaret för apotekets försäljnings- och resultatmål och deltar aktivt i det dagliga arbetet. Tillsammans med dina medarbetare ansvarar du för att kunderna väljer Apoteket på den lokala marknaden. Du har personal- och ekonomiansvar samt säkerställer kvalitets-, säkerhets- och miljöfrågor på arbetsplatsen. Vidare ansvarar du för apotekets bemanning och schema. Du utvecklar samarbetsformer med övriga intressenter inom närliggande områden och utvecklar apoteksaffären. Större delen av din vardag arbetar du med försäljning och kundmöten. Som apotekschef är du med och implementerar nya koncept och du ansvarar för att rätt varor exponeras på bästa tänkbara sätt. Dina idéer och din kommersiella drivkraft är därför de viktigaste egenskaperna för att lyckas. Kompetenskrav Vi söker dig som har butikschefserfarenhet och som är bra och tydlig ledare. Du kan vara en legitimerad farmaceut men det är inte ett krav. Förutom intresse för ledarskap, farmaci och hälsa har du ett brinnande intresse för försäljning, en ekonomisk förståelse och ett kvalitetstänk. Du är driven och resultatinriktad eftersom du arbetar efter budgeterade försäljnings- och kvalitetsmål. Dina ledaregenskaper och kommunikativa förmåga är avgörande för hur du lyckas som apotekschef. Tidigare erfarenhet av arbete som apotekschef är meriterande, men inte ett krav. Personliga egenskaper  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du utvecklas tillsammans med oss, både som medarbetare och chef för att bidra till arbetsglädje och ett bra kundbemötande. Vi utgår från att du har naturlig ledarförmåga och inspireras av att se andra människor växa. Du har en stark drivkraft, initiativförmåga, en vilja och lust att arbeta med försäljning och rådgivning till våra kunder. Om du känner att den här beskrivningen stämmer in på dig så kommer du passa som apotekschef hos oss. Rekrytering kommer att ske löpande under ansökningsperioden så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Kontakt Ytterligare information om befattningen lämnas av regionchef Eva Nyqvist på telefon 010-447 58 53 Facklig information Fackliga företrädare är Frida Wiener, Sveriges Farmaceuter, telefon 073-0613090 och Lena Rhodin, Unionen, telefon 073-078 72 73 Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna rekrytering
Företag: Apoteket AB
Ort: Solna
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Apotekschef Frölunda Torg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Apotekschef Frölunda Torg

Fritidspedagog/fritidsledare/barnskötare till Kolarängskolan
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen ”Järfälla för alla framåt”. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb Iljanboda- och Kolarängens för-, grund-, och grundsärskola bildar en enhet. Kolarängskolan i Norra Kallhäll är en F-5 skola med cirka 430 elever. Här finns även ett antal grundsärskoleklasser som tar emot elever från hela Järfälla. Iljansbodaskolan, Iljansboda förskola och Almarevägens förskola ligger i Stäket. På våra förskolor går 110 barn och Iljansbodaskolan är en F-3 skola med cirka 110 elever. Vi har en hög andel förskollärare på förskolorna. Du kommer att arbeta på en mycket trevlig enhet tillsammans med drivande och ansvarstagande kollegor. Vi har ett väl fungerande kollegialt lärande. Eleverna har god måluppfyllelse. Samtliga lärare har utbildning i STL. Elever och personal har god tillgång till digitala verktyg. Klimatet präglas av trygghet och arbetsro. Vi har låg personalomsättning bland såväl medarbetare som skolledning. Kommunens medarbetarundersökning visar tydligt att medarbetare trivs på vår enhet. ARBETSUPPGIFTER Under skoltid kommer du att arbeta som resurs i klass samt bedriva rastverksamhet. Övrig tid arbetar du på en av våra fritidsavdelningar. Du ska bidra till utveckling av verksamheten utifrån Lgr11. KVALIFIKATIONER Lämplig utbildning är lärare mot fritidshem, fritidspedagog, fritidsledare eller längre erfarenhet som barnskötare. Du ska vara väl insatt i skolans styrdokument. Du ska vara engagerad, lösningsfokuserad, ansvarstagande och serviceinriktad. Du ska ha god samarbetsförmåga och ha lätt för att skapa relationer. Arbetslagsledarerfarenhet är meriterande. ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Järfälla kommun, Kolarängen-Iljansboda för- och grundskolor
Ort: Järfälla
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Fritidspedagog/fritidsledare/barnskötare till Kolarängskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Fritidspedagog/fritidsledare/barnskötare till Kolarängskolan

Scandic No. 53 i Stockholm söker Serveringspersonal 90 %
I hjärtat av Stockholm hittar du Scandic No. 53, granne med Hötorget, shopping, restauranger och kultur. Vi har 273 moderna hotellrum som är fulla av smarta lösningar som t.ex. utrymme för resväskan under sängen, dimmer i badrummet och gott om speglar. I vår kombinerade lounge och restaurang serverar vi frukost, lunchbuffé, middag à la carte samt kaffe och drycker. Här kan du arbeta bekvämt med eget uttag för datorn och det finns gott om plats för ett mindre möte eller en AW. På sommaren fylls vår mysiga innergård av glada stockholmare och hotellgäster. Vilka är vi och vad kan vi erbjuda dig? Vi är Nordens marknadsledande hotellkedja med nästan 280 hotell och 16000 medarbetare. I Stockholm är dina möjligheter i princip oändliga, med 15 hotell i Stockholm city och tre signaturhotell söker vi alltid efter nya stjärnor till vår organisation. Inom Scandic är dina karriärmöjligheter helt obegränsade. Vi brukar säga att only the sky is the limit! Har du en härlig inställning och delar våra värderingar, då är du helt klart rätt person för oss och vi är rätt arbetsgivare för dig. Det är du och din insats varje dag som är biljetten till din framtid! Som anställd på Scandic erbjuder vi bland annat: Kollektivavtal Utvecklingsmöjligheter med diverse utbildningsprogram Friskvårdsbidrag Är du vår nya servitör? Då kommer du att jobba med de viktigaste personerna hos oss – våra gäster! Du är en positiv, öppen och engagerad lagspelare som vill ge service i världsklass. Du har förmågan att ta initiativ och är flexibel för förändringar. Du trivs i att arbeta i en miljö med högt tempo där du har ett öga för detaljer och ser vad som ska göras. Vad är din roll? Din roll är otroligt viktig för Scandic då du påverkar gästens upplevelse och vistelse. Du ska: Ge gästerna ett positivt bemötande och en service utöver det vanliga Servera mat och dryck med stolthet Hålla restaurangen representabel och inbjudande för våra gäster Säkerställa att Scandics standard och koncept följs Arbeta med merförsäljning och kassahantering Bidra till att avdelningen når sina mål   Vi söker dig som har En härlig inställning! Barkunskaper Tidigare yrkeserfarenhet av liknande arbete Mat – och dryckeskunskaper Flytande kunskaper i svenska och engelska   Meriterande Kunskap i ytterligare språk Information om tjänsten Denna tjänst är på 90 % Passen är kvällspass, dagspass och helgpass Önskat tillträde är omgående. Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef Mattias Segelström på Mattias.Segelstrom@scandichotels.com Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via mail!
Företag: Scandic No. 53
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Scandic No. 53 i Stockholm söker Serveringspersonal 90 % jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Scandic No. 53 i Stockholm söker Serveringspersonal 90 %

Skolsekreterare till S:t Eriks gymnasium
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Arbetsplatsbeskrivning S:t Eriks gymnaium är en stor kommunal gymnasieskola på Kungsholmen i centrala Stockholm. I skolans lokaler har vi flera verksamheter (GY, GYSÄR, VUX och RgRh) och vi erbjuder ett stort antal utbildningar. Med över 1400 elever och ca 150 lärare behövs en väl fungerande administration - nu söker vi därför en erfaren Skolsekreterare/administratör! Som skolsekreterare kommer du att ingå i gruppen som i dagsläget består utav två administrativa chefer, en skolassistent, en Personaladministratör/Skolsekreterare, IT-avdelning, vaktmästeri och bibliotek. Idag erbjuder vi service till främst gymnasieskolan och VUX men är under omorganisation så troligtvis kommer samarbetet med GYS och övriga enheter att fördjupas. Arbetsbeskrivning Som skolsekreterare på S:t Eriks gymnasium kommer du stödja lärare, ledning och övrig administration i det dagliga arbetet. Du kommer även ha en central roll vad gäller planering och processer samt rapportering. Du ansvarar för vårt administrativa system "Barn- och elevregistret"; att elevuppgifter är uppdaterade, att kurs- och programstruktur som ligger till grund för studieplaner och schema är aktuell samt all administration i samband med betygssättning. Det ingår kringliggande uppgifter där man samarbetar med andra i administrationen; t ex olika rapporter till kommun, KSL, CSN, SCB, språkcentrum etc. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras och utvecklas beroende på vilka kompetenser du besitter och vilka vi har inom organisationen. Eftersom vi är en kommunal skola så kan även en del diarieföring ingå. Kvalifikationer Nivån på utbildning är ej avgörande då vi kräver erfarenhet. Som en del av administrationen på en stor skola är det av yttersta vikt att du är serviceminded och lösningsorienterad; att du i mötet med människor kan anpassa information beroende på mottagare och även följa upp eventuella luckor genom följdfrågor eller överlämning. Du behöver kunna prioritera och ta ansvar för att relevanta deadlines hålls. För att förstå hur allt hänger samman är en god analytisk fömåga ett måste. Du behöver trivas med att vara en viktig kugge och även kunna axla rollen som nav i många processer. Tjänsten kräver en hel del självständigt arbete och ansvar, men så gott som alltid i samverkan med andra så vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga kvalitéer samt referenstagning. Övrigt Vi behöver förstärka vårt team så snart som möjligt så en kort uppsägningstid vore att föredra även om det inte är ett krav. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företag: Stockholms Stad
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Skolsekreterare till S:t Eriks gymnasium jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Skolsekreterare till S:t Eriks gymnasium

Vardagsförgyllare/ städare sökes
Städföretaget Städade Hem grundades år 2016 och har huvudfokus på att bli bäst i Stockholm på regelbunden hemstädning. Våra värderingar är långsiktighet, kvalitet och trygghet och vi ser det som stor vikt att du känner samhörighet med dessa värderingar. Vi erbjuder endast regelbunden hemstädning till våra kunder för att skapa en långsiktig relation med dig som medarbetare men även våra kunder. Vi har som mål att hitta de allra bästa medarbetarna i städbranschen för att kunna leverera ett utomordentligt bra arbete till våra kunder, vilket leder till ett långt samarbete. Städade Hem växer och söker nu nya härliga medarbetare till sitt team i Stockholm! Vill du arbete i ett växande städföretag med långsiktighet, bra villkor och ett otroligt välgenomtänkt arbete för att du skall känna dig trygg på arbetsplatsen så har du hittat rätt. Vi vill att du känner igen dig i nedanstående punkter. • Du brinner för ordning och reda samt att hålla rent runt omkring dig. • Du är ansvarstagande och kan be om ursäkt ifall något går fel på ett sätt som känns genuint och ärligt. • Du kan inge ett stort förtroende samtidigt som du är energisk och trevlig mot kunderna. Det är därför viktigt att du är ständigt tillmötesgående och serviceinriktad. • Du tar initiativ, fattar beslut och kommer med egna idéer. • Du har förståelse för hur det är att arbeta i ett nystartat företag och är bekväm med att det är snabba vändningar och att saker hela tiden förändras. • Du är noggrann i ditt arbete med ett öga för detaljer och kan strukturera dina arbetspass på ett effektivt sätt. • Du kan kommunicera på svenska och/eller engelska. • Du har minst 1-2 års erfarenhet av hemstädning, Vad erbjuder vi dig? * Vi erbjuder samtliga våra medarbetare jobb under ett stort eget ansvar * Mobilt schema med anteckningar och tydlig arbetsbeskrivning så att du vet vad som skall göras * Ett regelbundet schema där du kan känna dig trygg på arbetena du utanför * Trygg kommunikation med både ledare, vardagsförgyllare och kunder * Busskort * Trygg anställning vid god visad arbetsförmåga * Städmaterialet är alltid placerat ute hos våra kunder så du slipper att bära detta fram och tillbaka. * Direkt uppföljning med dina kunder så att du vet att de är nöjda/ eller i vissa (förhoppningsvis få) fall klagomål på städningen I Nacka Forum på plan 12 är vi centralt belägna och vi gör allt för att skapa en god och trevlig atmosfär. Välkommen upp på en kaffe och njut av en otroligt trevlig utsikt. Eller varför inte ta en Nocco? Du väljer!
Företag: Städade Hem Sverige AB
Ort: Nacka
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Vardagsförgyllare/ städare sökes jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vardagsförgyllare/ städare sökes

Taxi förare
Vi söker taxiförare till vårt åkeri på Vårby och vi kör för Taxi Kurir! Du skall ha giltig taxiförarlegitimation och gärna ha för vana att köra i Stockholm/utefter GPS. Vi kan erbjuder en kurs där kan ni skaffa en taxiförarlegitimation och taxi kurir leg Lokalkännedom och erfarenhet är givetvis meriterande. Arbetstiderna kan variera, finns möjlighet till både heltid/deltid, kvälls- och extrajobb. Tillträde: snarast, enligt överenskommelse Varmt välkommen att skicka din ansökan snarast! Detta via e-post till: peder@autoteam.se Arbetslivserfarenhet Ingen arbetslivserfarenhet krävs Vi söker taxiförare till vårt åkeri på Stockholm och vi kör för Taxi Kurir! Du skall ha giltig taxiförarlegitimation och gärna ha för vana att köra i Stockholm/utefter GPS. Lokalkännedom och erfarenhet är givetvis meriterande. Arbetstiderna kan variera, finns möjjlighet till både heltid/deltid, kvälls- och extrajobb. Tillträde: snarast, enligt överenskommelse Varmt välkommen att skicka din ansökan snarast! Detta via e-post till: peder@autoteam.se Arbetslivserfarenhet Ingen arbetslivserfarenhet krävs Vi är ett taxi åkeri Taxi Kurir Vi är ett seriöst åkeri med många bilar och vi är under expansion vilket innebär att flera bilar kommer att sättas i trafik inom en snar framtid och fler förare kommer att behövas. Företaget har garage och verkstad i Vårby gård. Vi kör endast miljöbilar. Nu söker vi ytterligare chaufförer för anställning på heltid. Vi söker i första hand en dagförare och en nattförare i Södra sidan av Stockholm . Vill du köra extra? Helger eller ströpass? Vi söker dig som vill köra fre/lör/sön, dag/natt.
Företag: MARTINS TRANSPORT AB
Ort: Huddinge
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Taxi förare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Taxi förare

Head of Growth Airmee
If we say that, more than 100 deliveries have been completed for you to read this text, would you believe us? Your smartphone or computer, the table it’s placed on, the chair you’re sitting on, the lamp that’s lighting up, to every little thing around you has reached you through 100s of deliveries. Most of them taking place in urban areas. But this trillion dollar logistics industry still hasn’t been disrupted by technology and machine learning like many other industries dramatically have been. What if we could automatically optimize every turn a courier does so that everyone would get their delivery whenever and wherever they wanted at the lowest cost possible? Welcome to Airmee! We’re a logistics startup that delivers e-commerce goods the same day or as fast as within one hour. Our fleet is powered by world-leading technology developed in-house based on our own research in transport science at KTH. Why is this interesting? 1) E-commerce is exploding and one in three purchases is expected to take place online in 2025, but deliveries are inconvenient and the whole industry relies on archaic and outdated technologies and operations. 2) Almost 2/3 of all transportation takes place in urban areas. 3) The total amount of urban kilometres travelled is expected to triple by 2050. As more and more goods are transported in urban areas, cities face enormous economic and environmental challenges. Urban logistics is an industry just waiting to be disrupted but no one has done it so far. Airmee’s solution meets all these challenges head-on by taking a pioneering approach thanks to our revolutionary technology. Our platform allows us to optimize all type of deliveries in urban areas enabling consumers to receive their product when and where they want. What’s our next big challenge? Airmee is growing faster than we can manage, and we need to grow our team. We are continuing to sign up more retailers that want to offer our delivery services to consumers in cities around Sweden and soon in the rest of the world. Our vision is to make Airmee synonymous with convenient and fast deliveries and be the leading player in urban logistics globally. We want to a provide a logistics network for every city in the world. So we’re looking to expand our team with a Head of Growth to join our team who will help us grow the traction of our product and service in Sweden and internationally and make Airmee into a global logistics provider, through sales and business development. Your initial responsibilities will include business development, sales, maintaining customer relationships and forming growth strategies. Typical Day? One of the interesting perks of working in sales in a fast-growing startup is that no day is the same. Our days revolve with everything from generating potential leads list and cold calling to sales meetings and various marketing tasks using digital sales tools. You’ll be on the frontlines introducing e-commerce businesses and retailers to Airmee while developing and testing new strategies around sales and growth. This is a unique opportunity to join our company in its growth phase and be a key person in the team. We are looking for a sales entrepreneur with a deep interest and passion for growing businesses through sales and day-to-day operations. We need a highly motivated self-starter, with an engaging personality who will have the opportunity to build the sales organization and be a pivotal part of the Airmee team. A creative thinker and builder who thrives in fast-paced, high-intensity work environments, where there are no limits and everything is possible. 4+ years of experience of working in the business/commercial side in fast-growing companies. A proven track record of successfully growing a business through B2B sales. If you’ve previously sold to retailers is a major plus. Fluency in Swedish and English. We offer a great opportunity to join an aspiring tech start-up on its way to grow into a leader in logistics. We are looking for someone that wants to make a difference and wants go the extra mile to achieve it. You will be working with highly ambitious, smart and fun people that share your vision. Would you like to take part in this journey? About the Company: Airmee is well-capitalized and one Sweden’s fastest growing logistics startups focusing on flexible and convenient e-commerce deliveries the same day or as fast as within one hour. Our technology that optimizes our logistics fleet in real-time is based on our world-leading research at KTH allows us to do this more cost-efficiently and environmentally sustainably than anyone else. Airmee is a diverse team (entrepreneurs, researchers, developers and logisticians) with different backgrounds, cultures and skills, all united in our vision to optimize the transportation of every item in every city in the world. Our office is in central Stockholm. www.airmee.com
Företag: TALENT&PARTNER AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Head of Growth Airmee jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Head of Growth Airmee

KAM till Keymobile
Hos oss kommer du att arbeta med en av de snabbast växande mediekanalerna – mobilen. Du säljer mobilannonseringskampanjer som vi distribuerar i vårt nätverk bestående av starka publicister och varumärken. Arbetet består främst av täta dialoger med mediebyråer, direktkunder och reklambyråer. Dagarna spenderas på vårt kontor beläget på Birger Jarlsgatan 38 eller ute hos våra kunder. Du kommer som Key Account Manager är du en nyckelperson inom företaget och ansvarar för att leverera bästa möjliga lösningar. Vi söker dig som är: Driven, intresserad och proaktiv. Du är målmedveten och förstår vikten av bra relationer. Du förväntas vara kreativ i ditt uppsökande av nya potentiella kunder och affärsmöjligheter. Flexibel och gillar utmaningar. Vi agerar på en ung och spännande marknad som är i ständig utveckling. Prestigelös. Vi värdesätter en skön kultur på jobbet och ställer upp för varandra. Viktigast av allt – engagemang och personlighet! Du får gärna ha erfarenhet av digitala affärer inom mediebranschen och försäljning inom densamma. Bra fast lön plus månadsbonus erbjuds samt fantastiska kollegor! Keymobile (www.keymobile.se) är ett av Sveriges ledande företag inom mobil annonsering. Genom Keymobile kan kunderna få hjälp att annonsera mobilt och därigenom nå sin målgrupp på ett effektivt sätt. Keymobile expanderar och söker nu en KAM-säljare till vårt Stockholmskontor.
Företag: TALENT&PARTNER AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga KAM till Keymobile jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: KAM till Keymobile

CFO / Ekonomichef till Blixtljuset Invest AB
Företaget: Blixtljuset Invest AB är ett holdingbolag som äger fem smidesverkstäder norr och söder om Stockholm samt i Uppsala. Smidesbyggarna ligger i Länna, Byggnadssmide i Huddinge, ML Smide i Upplands Väsby, Re Snabbsmide i Kungsängen och Libro Stålteknik i Uppsala. Samtliga dotterbolag tillverkar och monterar byggnadssmide och stålkonstruktioner i diverse storlekar såsom balkar, trappor och räcken. Utöver detta inkluderar koncernen också Blixthus och Hyrteamet, vilket resulterar i 8 bolag totalt. På koncernnivå är vi 90 stycken anställda och omsätter omkring 160 miljoner. Ansvarsområden och uppgifter: I rollen som ekonomichef kommer du att inneha en betydelsefull nyckelroll inom ekonomistyrning med totalansvar över koncernens bolag, varav fem av dem innefattar direkt operativt ansvar för din del. Du kommer att arbeta självständigt men i samråd med olika kontaktytor både internt och externt. Befintliga affärssystem är Pyramid och Hogia. Du kommer att ha personalansvar för 2 personer och leda ekonomigruppen, som utvecklats för att kvalitetssäkra våra processer samt stärka det interna samarbetet. Du rapporterar till vår koncern-VD och ingår i koncernens ledningsgrupp. Exempel på mer specifikt förekommande arbetsuppgifter: • Fakturering och inbetalning • Tidrapportering • Löner • Skatter, kontrolluppgifter, Pension • Reseräkningar • Löpande bokföring • Deklarationer • Årsbokslut Vem är du? För att trivas i rollen tror vi att du känner igen dig i nedanstående beskrivning. • Du har akademisk utbildning inom företagsekonomi – och redovisning. • Du har omkring 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. • Du har dokumenterad erfarenhet av personalansvar. • Du har systemvana med goda kunskaper i Officepaketet. • Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift. • Du har B-körkort och tillgång till egen bil. Meriterande: Projektredovisning, erfarenhet av byggbranschen, Pyramid, Hogia. Som person har du en naturlig fallenhet för struktur, noggrannhet och ansvarstagande i kombination med sinne för ett väl utfört ledarskap och god kommunikationsförmåga. Du brinner för att proaktivt lösa problem och nå resultat och har en förmåga att snabbt växla mellan att arbeta med verksamhetsutveckling på en strategisk nivå och att operativt bidra med din kompetens inom redovisning, rapportering och uppföljning. Vidare tror vi att du är en social, orädd och prestigelös person som kan hugga i där det behövs samt vara lyhörd för vilka behov som finns. Du har god samarbetsförmåga men samtidigt lätt för att självständigt planera och genomföra ditt arbete. Du kommer att ha ett kontor och en fast stationering i våra trevliga lokaler söder om stan, men bör också trivas med den rörlighet och det miljöombyte som konsultationen mellan våra företag erbjuder emellanåt. Känner du dig träffad? Urval sker löpande och befattning kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor kring tjänsten och processen besvaras av vår HR-ansvarig Diana Eklöf på – diana@blixtljuset.se alternativt på 0736643538. Varmt välkommen med din ansökan! Som person har du en naturlig fallenhet för struktur, noggrannhet och ansvarstagande i kombination med sinne för ett väl utfört ledarskap och god kommunikationsförmåga. Blixtljuset Invest AB är ett holdingbolag som äger fem smidesverkstäder norr och söder om Stockholm samt i Uppsala. Smidesbyggarna ligger i Länna, Byggnadssmide i Huddinge, ML Smide i Upplands Väsby, Re Snabbsmide i Kungsängen och Libro Stålteknik i Uppsala. Samtliga dotterbolag tillverkar och monterar byggnadssmide och stålkonstruktioner i diverse storlekar såsom balkar, trappor och räcken. Utöver detta inkluderar koncernen också Blixthus och Hyrteamet, vilket resulterar i 8 bolag totalt. Den geografiska spridningen gör att vi alltid är nära våra kunder, vi kan erbjuda våra medarbetare intern rörlighet och med gemensamma administrativa resurser, transport, orderhantering etc. kan vi erbjuda bättre priser, snabb service och större trygghet. På koncernnivå är vi 90 stycken anställda och omsätter omkring 160 miljoner.
Företag: Blixtljuset i Högdalen AB
Ort: Huddinge
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga CFO / Ekonomichef till Blixtljuset Invest AB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: CFO / Ekonomichef till Blixtljuset Invest AB


Sök lediga jobb ENGNOR AB

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se