Ekonomi & IT jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Ekonomi & IT. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Ekonomi & IT. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Process- och informationsmodellerare- Solna
- PMO Manager- Solna
- Solutions Architect (Junior)- Solna
- Business Intelligence arkitekt och utvecklare med erfarenhet av Oracle- Solna
- Chef IT Procurement & Contract Management- Solna
- Kundtjänstmedarbetare med Ekonomi & IT kunskap till storbank!- Stockholm
- Kundtjänstmedarbetare med Ekonomi & IT kunskap till storbank!- Stockholm
- Stabschef ekonomi & IT till omvårdnadsförvaltningen- Solna
Mer beskrivning
Process- och informationsmodellerareApotekets mission är att göra det enklare för människor att må bra. Vår historia och vår långa erfarenhet av samarbete med vården gör att vi har ett unikt förtroendekapital. Det gör det lätt för oss att förnya apotekserbjudandet, både gentemot privatpersoner â med ett sortiment i ständig utveckling och nya tjänster som Apotekets Hälsokoll â och som partner till sjukhus och andra vårdinrättningar â med världsledande lösningar som ApoDos. Med drygt 370 butiker över hela landet, fyra dosapotek, två distansapotek och 60 sjukhusapotek är vi Hela Sveriges Apotek. Vi omsätter drygt 20 miljarder och har cirka 4 500 medarbetare. Apoteket IT är den centrala interna IT-leverantören till hela Apoteket AB. Apoteket IT utvecklar, driftar och förvaltar Apotekets samtliga IT-system. Apoteket IT söker dig som vill arbeta som process- och informationsmodellerare inom Apoteket IT. Vi erbjuder På Apoteket IT jobbar inte vem som helst! Det innebär att vi å ena sidan ställer höga krav på dig som vill jobba med oss men å andra sidan att vi även kan erbjuda en omgivning som få kan matcha. Just nu är IT verksamheten och IT-stödet inom Apoteket inne i sin största förändring någonsin. Många av våra olika stödsystem är föremål för översyn, modernisering eller utbyte till nytt IT-stöd. Samtidigt bryter vi ny mark och skapar nya spännande kunderbjudenden som förändrar sättet som man sett och upplevt apoteksbranschen. Förutom att bidra med resultat i våra projektleveranser kommer du att utgöra en viktig kugge i uppbyggnaden av vårt kompetenscenter för Enterprise Architecture. Som process- och informationsmodellerare kommer du att arbeta inom enheten IT Arkitektur & Säkerhet och en grupp som jobbar med Enterprise Architecture (EA-center). EA-center jobbar med att stödja Apotekets alla verksamheter och samtliga projekt med process- och informationsstöd och -modellering. Modellerna tas fram enligt Apotekets EA-ramverk, vilket fokuserar på helhetsperspektiv och utveckling enligt vedertagna arkitekturella principer. Inom EA-center kommer du att förvalta Apotekets EA-modeller, vilket innebär arbete med ut- och incheckning av modeller i samband med deras förändringar. Under modelleringsarbetet samarbetar du aktivt med många delar av Apotekets organisation. I arbetsuppgifterna ingår också att tillgängliggöra/publicera valda modeller på Apotekets intranät samt att stötta Apotekets medarbetare med att hitta och förstå modellerna. Du har också ansvar och förvaltar IT Arkitektur & Säkerhets sida på Apotekets intranät samt ansvar för att ta fram och förvalta information om EA-center och dess modeller inom denna sida. Jobbet innebär även ansvar för utbildningar (framtagning och genomförande) samt administration och förvaltning av Apotekets EA-verktyg, ARIS, som också innehåller Apotekets systemkarta, vars modeller är en del av EA-ramverket. Vem är du? Du har akademisk examen på minst kandidatnivå eller högre inom data-/systemvetenskap eller motsvarande. Du har god kunskap om modellering av processer, information och system samt kunskap i Enterprise Architecture och verktyg för modellering. En viktig egenskap du har är god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska. Erfarenhet av modellering av processer, information och system, erfarenhet av systemutveckling och systemutvecklingsprojekt, erfarenhet av ARIS och erfarenhet av apoteksbranchen är meriterande. Du är positiv och drivande person, som är ansvarstagande, initiativrik och van att arbeta mot mål (resultatorienterad). Du är strukturerad med god samarbetsförmåga, kreativ och gillar att jobba som generalist med många kontaktytor till interna och externa intressenter. Noggrannhet, nytänkande och kvalitetsmedvetenhet är mycket viktiga egenskaper. Du gillar att söka kreativa lösningar på problem i en positiv och entusiastisk anda. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 1 september 2013. Du ansöker via länk på www. apoteket.se. Vill du veta mera om tjänsten är du välkommen att kontakta Sinisa Cicovic fr.o.m. den 3/8 2013 på telefon 010-447 5443 eller e-post sinisa.cicovic@apoteket.se. Facklig information Fackliga företrädare är för Akademikerföreningen Irenes Granberg, tfn 010-447 68 12, Gunilla Larsson för Farmaciförbundet tfn 08-661 16 15 och Maria Lindholm-Malekkhaiat för Unionen, tfn 010-44755 66  Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Ekonomi & IT
Ort: Solna
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Process- och informationsmodellerare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Process- och informationsmodellerare
PMO Manager
Apotekets mission är att göra det enklare för människor att må bra. Vår historia och vår långa erfarenhet av samarbete med vården gör att vi har ett unikt förtroendekapital. Det gör det lätt för oss att förnya apotekserbjudandet, både gentemot privatpersoner â med ett sortiment i ständig utveckling och nya tjänster som Apotekets Hälsokoll â och som partner till sjukhus och andra vårdinrättningar â med världsledande lösningar som ApoDos. Med drygt 370 butiker över hela landet, fyra dosapotek, två distansapotek och 60 sjukhusapotek är vi Hela Sveriges Apotek. Vi omsätter drygt 20 miljarder och har cirka 4 500 medarbetare. Apoteket genomgår stora förändringar och nu går vi in i nästa fas efter omregleringen. Konkurrensen skärps ytterligare vilket naturligtvis ökar trycket på Apoteket vad gäller kostnadseffektivitet, försäljning och snabbhet. För att möta denna situation behöver Apoteket accelerera förändringsarbetet i verksamheten. Den relativt nybildade funktionen PMO (Project Management Office) inom Apoteket är den avdelning som ska fungera som motor i detta förändringsarbete och behöver nu förstärkas med en medarbetare. I rollen som PMO Manager leder, samordnar och följer du upp större strategiska affärs- och tvärfunktionella projekt. Du kommer hantera såväl operativa som taktiska och strategiska aspekter för att säkerställa att ditt projekt uppfyller målen inom avtalad tid och med förväntad kvalitet.  Som PMO Manager arbetar du tillsammans med Head of PMO till vilken du även gör den löpande rapporteringen. PMO enheten avrapporterar pågående projekt direkt till företagsledningen. Om dig För att lyckas i rollen som PMO Manager har du dokumenterad erfarenhet av projektledning samt har goda ledar- och kommunikativa egenskaper. Du har erfarenhet av och kan arbeta med både affärs-och IT relaterade projekt. Du har även erfarenhet av förändrings- samt utvecklingsprocesser i tvärfunktionella miljöer. Det är meriterande om du har jobbat med Lean- och/eller Operational Excellence modeller samt har erfarenhet av logistik och SupplyChain projekt. Du är en engagerad lagspelare med starka sociala och kommunikativa färdigheter på olika nivåer. Du är lösningsorienterad med mycket driv samt är målinriktad och med tydligt fokus på leverans. Du är positiv och flexibel samt van att hantera toppar av arbetsbelastning. Du lägger din energi på att göra i stället för att oroa dig över vad som kan gå fel och vi ser gärna att du är en förebild för ett liv i hälsa. Bakgrund Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet, förslagsvis från ledande konsultbyrå. Alternativt längre arbetserfarenhet med projektledning av större affärs, -IT eller SupplyChain projekt i större organisationer. För att fungera i rollen har du dokumenterad erfarenhet av att driva och hantera komplexa, stora och tvärfunktionella projekt. Du har också relevant universitetsexamen förslagsvis, inom teknik eller ekonomi. Avancerade kunskaper inom Microsoft Office paketet är krav. Ansökan: Detta är en chans för dig att vara en del av PMO funktionen inom Apoteket och att därmed starkt bidra till den förändringsresa Apoteket är inne på. Ta den! Är du intresserad? I denna rekrytering samarbetar Apoteket med Hays. Har du frågor eller vill söka tjänsten som PMO Manager, kontakta rekryteringskonsult Magnus Wigren på magnus.wigren@hays.com. Urval sker löpande så var vänlig och ansök tjänsten snarast, dock senast 2013-09-15. Välkommen med din ansökan!
Företag: Ekonomi & IT
Ort: Solna
Publicerad : 08-23
Sök fler jobb liknande: lediga PMO Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: PMO Manager
Solutions Architect (Junior)
Apoteket erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och kvalificerade farmaceutiska tjänster till konsumenter, vården och företag. Hos oss möter du engagerade medarbetare med djup kunskap om läkemedel som vill inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket är hela Sveriges apotek Apotekets IT-enhet är den centrala interna IT-leverantören till hela Apoteket AB. IT-enheten utvecklar, driftar och förvaltar Apotekets samtliga IT-system. Nu söker vi dig som vill arbeta som Solutions Architect på IT-enheten. Vi erbjuder På Apotekets IT-enhet jobbar inte vem som helst! Det innebär att vi å ena sidan ställer höga krav på dig som vill jobba med oss men å andra sidan att vi även kan erbjuda en omgivning som få kan matcha. Just nu är IT verksamheten och IT-stödet inom Apoteket inne i sin största förändring någonsin. Många av våra olika stödsystem är föremål för översyn, modernisering eller utbyte till nytt IT-stöd. Samtidigt bryter vi ny mark och skapar nya spännande kunderbjudenden som förändrar sättet som man sett och upplevt apoteksbranschen. Förutom att bidra med resultat i våra projektleveranser kommer du att utgöra en viktig kugge i uppbyggnaden av vårt kompenescenter för Enterprise Architecture. Som Solutions Architect kommer du att arbeta på avdelningen IT Arkitektur & Säkerhet. Du kommer att ingå i Apotekets Architecture, Integartion & Infrastructure Board (AIB) och en grupp som jobbar med Enterprise Architecture (EA-center). Dessa två grupper jobbar med att stödja Apotekets alla verksamheter och samtliga projekt med process-, arkitektur-, integration- och informationsstöd samt modellering. Du kommer att arbeta med IT-arkitektur på operativ nivå inom olika projekt och vara stöd till chefsarkitekten i AIB. I ditt arbete kommer du att samarbeta med många delar av Apotekets organisation. Rollen är en viktig position och syftar till att säkerställa att Apotekets IT system bidrar till att uppnå Apotekets övergripande affärsmål och strategier. Apoteket arbetar med varor och tjänster inom läkemedel och hälsa. Detta kräver processer och system med hög kvalitet och hög driftsäkerhet. I din roll ligger således också att säkerställa dessa behov och krav. I arbetsuppgifterna ingår att beskriva, modellera, visualisera och analysera lösningar, strukturer, skeenden och samband. I arbetet ingår också att säkerställa att IT strategi, styrande principer och IT riktlinjer efterlevs och kontinuerligt utvecklas. Vem är du? Du har akademisk examen på minst kandidatnivå eller högre inom data-/systemvetenskap, affärssystem eller motsvarande. Utöver det har du: * Förmåga att omsätta kunskap till praktisk tillämpning. Alltid med fokus på framdrift, realisering, återanvändbarhet och kostnadseffektivitet. * Förmåga att se strukturer och samband och fånga dessa i förståeliga modeller. * Förståelse av olika metoder för integration. * Förmåga till helhetssyn och genuint intresse för verksamhetsprocesser och hur IT kan användas för stödja dessa. * Vana av att dokumentera, analysera och presentera. * Kommunikationsförmåga för att kunna diskutera frågeställningar både med tekniska specialister och personer utan teknikkunskap. En viktig egenskap du har är god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska. Erfarenhet av modellering av processer, information och system, erfarenhet av systemutveckling och systemutvecklingsprojekt, erfarenhet av arbete med standardsystem från Oracle, så som Oracle eBS och Oracle Retail, erfarenhet av ARIS, EA-relaterade certifieringar och erfarenhet av apoteksbranchen är meriterande. Du är positiv och drivande person, som är ansvarstagande, initiativrik och van att arbeta mot mål (resultatorienterad). Du är strukturerad med god samarbetsförmåga, kreativ och gillar att jobba som generalist med många kontaktytor till interna och externa intressenter. Noggrannhet, nytänkande och kvalitetsmedvetenhet är mycket viktiga egenskaper. Du gillar att söka kreativa lösningar på problem i en positiv och entusiastisk anda. Kontaktperson Vill du veta mera om tjänsten är du välkommen att kontakta Sinisa Cicovic, Chefsarkitekt, på telefon 010-447 5443 eller e-post sinisa.cicovic@apoteket.se. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 13 januari 2014. Ansöka gör genom att trycka på länken "Skicka din ansökan" längst ner till vänster på sidan. Facklig information Fackliga företrädare är för Akademikerföreningen Irenes Granberg, tfn 010-447 68 12, Gunilla Larsson för Farmaciförbundet tfn 08-661 16 15 och Tina Carlsson för Unionen, tfn 010-44755 36. Välkommen med din ansökan!
Företag: Ekonomi & IT
Ort: Solna
Publicerad : 12-10
Sök fler jobb liknande: lediga Solutions Architect (Junior) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Solutions Architect (Junior)
Business Intelligence arkitekt och utvecklare med erfarenhet av Oracle
Apoteket erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och kvalificerade farmaceutiska tjänster till konsumenter, vården och företag. Hos oss möter du engagerade medarbetare med djup kunskap om läkemedel som vill inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket är hela Sveriges apotek Apotekets IT-enhet är den centrala interna IT-leverantören till hela Apoteket AB. IT-enheten ansvarar för drift, förvaltning och utveckling av Apotekets samtliga IT-system. Nu söker vi dig som vill arbeta som data warehouse-arkitekt och vara med och utveckla vår Oracle BI-lösning. Vi erbjuder Just nu är Apoteket inne i sin största förändring någonsin inom IT. Många av våra olika stödsystem är föremål för översyn, modernisering eller utbyte till nytt IT-stöd. Samtidigt bryter vi ny mark och skapar nya spännande kunderbjudenden som förändrar sättet som man sett och upplevt apoteksbranschen. Som data warehouse arkitekt och utvecklare kommer du att utgöra en viktig kugge i vårt kompetenscenter inom Business Intelligence som baseras på Oracles lösning. Du kommer att ha en nyckelroll i utvecklingsprojekt för att göra information tillgänglig och stötta verksamheten i både strategiska och operativa analyser av vår affärsverksamhet i syfte att uppnå Apotekets övergripande affärsmål och strategier. Du är expert inom datalagerarkitektur och ansvarar för att analysera behov av förändringar och identifiera förbättringar i befintlig datalagerarkitektur för att tillgodose verksamhetens behov. Du kommer även att ansvara för prestandaanalyser och förbättringsåtgärder för att tillgängliggöra information till chefer och specialister i verksamheten. Vem är du? Du har akademisk examen på minst kandidatnivå eller högre inom data-/systemvetenskap, affärssystem eller motsvarande. Utöver det har du: * Erfarenhet av rollen som data warehouse arkitekt med minst 5 års dokumenterad erfarenhet av design- och arkitekturarbete inom DW * Erfarenhet inom området där du är expert: inom datalagerarkitektur, och har erfarenhet av stora retail-datalager, POS-data, kundunika datalager och dokumenterade prestandaåtgärder * Verksamhetskompetens med kunskap om finansiella processer, distribution och detaljhandel * Metodkunskap med stor erfarenhet av datamodellering * Applikationskunskap inom Oracle BI APPS, Oracle Retail Analytics, OBIEE, ODI, Informatica * Programmering av PL SQL * Erfarenhet av systemen Oracle eBS och Oracle Retail * God förmåga att omsätta kunskap till praktisk tillämpning med fokus på framdrift, återanvändbarhet och kostnadseffektivitet * God kommunikationsförmåga för att kunna diskutera frågeställningar både med tekniska specialister och personer utan teknikkunskap * En viktig egenskap är att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska * Erfarenhet av samarbete med off shore placerade utvecklingsteam och outsourcingspartners Apotekets systemmiljö bygger till stor del på standardsystem från Oracle, så som Oracle eBS och Oracle Retail. Din kunskap om dessa system och erfarenhet av att genomföra större förändringsprojekt baserade på Oracles system kommer att vara avgörande faktor i urvalsprocessen.  Du är en positiv och drivande person, som är ansvarstagande, initiativrik och van att arbeta mot tydliga mål. Du är strukturerad med god samarbetsförmåga och gillar att jobba med många kontaktytor. Du gillar att söka kreativa lösningar på problem i en positiv och entusiastisk anda. Kontaktperson Vill du veta mera om tjänsten är du välkommen att kontakta Greger Aktell, IT Leveransansvarig för Business Intelligence, på telefon 010-447 5683 eller e-post greger.aktell@apoteket.se Ansökan Välkommen med din ansökan senast 13 januari 2014. Ansöka gör genom att trycka på länken "Skicka din ansökan" längst ner till vänster på sidan. Facklig information Fackliga företrädare är för Akademikerföreningen Irenes Granberg, tfn 010-447 68 12, Gunilla Larsson för Farmaciförbundet tfn 08-661 16 15 och Tina Carlsson för Unionen, tfn 010-44755 36. Välkommen med din ansökan!
Företag: Ekonomi & IT
Ort: Solna
Publicerad : 12-10
Sök fler jobb liknande: lediga Business Intelligence arkitekt och utvecklare med erfarenhet av Oracle jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Business Intelligence arkitekt och utvecklare med erfarenhet av Oracle
Chef IT Procurement & Contract Management
Apoteket erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och kvalificerade farmaceutiska tjänster till konsumenter, vården och företag. Hos oss möter du engagerade medarbetare med djup kunskap om läkemedel som vill inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket är hela Sveriges apotek IT-enheten på Apoteket AB utvecklar, driftar och förvaltar Apoteket ABs samtliga IT-system. Då vår nuvarande chef för IT Procurement & Contract Management går vidare till nya utmaningar, söker vi dig som vill arbeta som ansvarig för IT-enhetens avdelning för IT-upphandlingar och IT-avtal. Tjänsten innebär att du är placerad på Apotekets huvudkontor i våra nya, ljusa och fräscha lokaler i Solna Arenastaden på Dalvägen 12, ett stenkast från J-Solna Station. Vi erbjuder På Apotekets IT-enhet jobbar inte vem som helst! Det innebär att vi å ena sidan ställer höga krav på dig som vill jobba med oss men å andra sidan att vi även kan erbjuda en omgivning som få kan matcha. Just nu är IT verksamheten och IT-stödet inom Apoteket inne i sin största förändring någonsin. Många av våra olika stödsystem är föremål för översyn, modernisering eller utbyte till nytt IT-stöd. Samtidigt bryter vi ny mark och skapar nya spännande kunderbjudenden som förändrar sättet som man sett och upplevt apoteksbranschen. I detta arbete utgör du en viktig kugge i rollen som chef för IT Procurement & Contract Management. Som ansvarig för Apotekets IT-upphandlingar och IT-avtal leder du arbetet inom avdelningen, och har personalansvar för en contract manager. Du rapporterar till CIO. Du arbetar med att stödja, driva och hantera IT-upphandlingar och IT-avtal, och du arbetar tätt med IT-enheten chefer och CIO, samt med Apotekets chefsjurist och enheten för inköp. Rollen som chef för IT Procurement & Contract Management är central i Apotekets hantering av IT-avtal, deras förnyelse och i IT-upphandlingar, och syftar till att säkerställa att IT-enheten levererar IT-lösningar med rätt kvalitet, prestanda till en konkurrenskraftig kostnad, så att vi uppnår Apotekets övergripande affärsmål och strategier. Dina arbetsuppgifter består bland annat i att: * förvalta tecknade IT-avtal * stödja CIO och IT-enhetens chefer i hanteringen av avtal, förnyelse av dessa och driva IT-upphandlingar i projektform * i samråd med IT-enhetens chefer genomföra avrop genom förnyad konkurrensutsättning från olika ramavtal inom IT, data- och telekommunikation * ge stöd och råd till IT-enhetens chefer i upphandlings- och avropsfrågor knutna till upphandlingar och avrop * medverka i interna utvecklingsprojekt Vi söker dig som har gedigen kunskap och erfarenhet inom IT-upphandlingar och IT-avtal. Vi ser gärna att du har ett antal års erfarenhet av IT-upphandlingar och IT-avtal, antingen från IT-leverantörssidan eller från kundsidan. Viktiga bitar i arbetet är att hålla reda på Apotekets IT-avtal, när de går ut, samt driva och stödja i upphandlingar. Vi värdersätter personliga egenskaper högt, så som initiativförmåga, driv och noggrannhet samt förmågan att arbeta självständigt. Kvalifikationer Krav * dokumenterad kunskap och erfarenhet från upphandlingar och avtalshantering inom IT * förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska * god analytisk förmåga, noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt * goda kunskaper i Microsoft office-paketet * ett konsultativt och serviceinriktat förhållningssätt * erfarenhet av att arbeta i projektform Meriterande * akademisk examen inom IT eller juridik/inköp med erfarenhet av upphandlingar och avtalshantering inom IT * personliga egenskaper så som initiativförmåga, engagemang, driv och noggrannhet Du är en positiv och drivande person, som är ansvarstagande, initiativrik och van att arbeta mot mål (resultatorienterad). Du är strukturerad med god samarbetsförmåga, kreativ och gillar att arbeta med många kontaktytor till interna och externa intressenter. Noggrannhet, systematik, driv och kvalitetsmedvetenhet är mycket viktiga egenskaper. Du gillar att söka kreativa lösningar på utmaningar i en positiv och entusiastisk anda. Kontaktperson Vill du veta mera om tjänsten är du välkommen att kontakta Elisabeth Stjernstoft, CIO, på mejl elisabeth.stjernstoft@apoteket.se eller telefon 010-447 5280. Facklig information Fackliga företrädare är för Akademikerföreningen Irenes Granberg, tfn 010-447 68 12, Gunilla Larsson för Farmaciförbundet tfn 08-661 16 15 och Tina Carlsson för Unionen, tfn 010-44755 36. Välkommen med din ansökan!
Företag: Ekonomi & IT
Ort: Solna
Publicerad : 12-27
Sök fler jobb liknande: lediga Chef IT Procurement & Contract Management jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Chef IT Procurement & Contract Management
Kundtjänstmedarbetare med Ekonomi & IT kunskap till storbank!
Brinner du för att ge människor bra service och har ett intresse för ekonomi och IT? Då har vi på Adecco uppdraget för dig! Hur ser din arbetsdag ut? Banken kommer att göra en del förändringar i sin layout och behöver därför förstärkning i sin kundtjänst för att hjälpa till med navigeringen för kunder som har frågor kring den nya designen. Du kommer främst att ta emot samtal och besvara på frågor från företagskunder, vilket gör dig till en viktig del av företaget! Din arbetsdag kommer att bestå av god service, information och du kommer att utmanas och utvecklas i din roll som kundtjänstmedarbetare! Vem trivs här? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kunder via telefon eller personlig service kommer du snabbt att sätta dig in i rollen. Studerar du ekonomi eller har någon ekonomisk bakgrund, är du den vi söker. Har du dessutom IT-förståelse, lätt för att lära dig nya saker och tycker om att arbeta med kunder kommer du att trivas hos oss! Din positiva inställning och pedagogiska ådra kommer att hjälpa dig att lyckas i din nya roll! Vad erbjuder vi? Vi söker konsulter som kan arbeta heltid, primärt vardagar och kontorstider. Det är en fördel om du även kan jobba kvällar och helger vid behov. Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas med utbildningsstart 8 september och löper till mitten på oktober med eventuell förlängning. Urval och intervjuer kommer att ske i början på augusti men ansökningarna behandlas omgående. Som konsult är du anställd hos Adecco.  Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Adecco Finance & Legal förmedlar tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar. Allt från ekonomiassistenter till ekonomichefer, verksamhetscontrollers m.fl. Adecco har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men även många av de mindre och innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Är du intresserad? Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas med utbildningsstart 8 september och löper till mitten på oktober med eventuell förlängning. Urval och intervjuer kommer att ske i början på augusti men ansökningarna behandlas omgående. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10. Välkommen att söka!
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare med Ekonomi & IT kunskap till storbank! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare med Ekonomi & IT kunskap till storbank!
Kundtjänstmedarbetare med Ekonomi & IT kunskap till storbank!
Brinner du för att ge människor bra service och har ett intresse för ekonomi och IT? Då har vi på Adecco uppdraget för dig! Hur ser din arbetsdag ut? Banken kommer att göra en del förändringar i sin layout och behöver därför förstärkning i sin kundtjänst för att hjälpa till med navigeringen för kunder som har frågor kring den nya designen. Du kommer främst att ta emot samtal och besvara på frågor från företagskunder, vilket gör dig till en viktig del av företaget! Din arbetsdag kommer att bestå av god service, information och du kommer att utmanas och utvecklas i din roll som kundtjänstmedarbetare! Vem trivs här? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kunder via telefon eller personlig service kommer du snabbt att sätta dig in i rollen. Studerar du ekonomi eller har någon ekonomisk bakgrund, är du den vi söker. Har du dessutom IT-förståelse, lätt för att lära dig nya saker och tycker om att arbeta med kunder kommer du att trivas hos oss! Din positiva inställning och pedagogiska ådra kommer att hjälpa dig att lyckas i din nya roll! Vad erbjuder vi? Vi söker konsulter som kan arbeta heltid, primärt vardagar och kontorstider. Det är en fördel om du även kan jobba kvällar och helger vid behov. Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas med utbildningsstart 8 september och löper till mitten på oktober med eventuell förlängning. Urval och intervjuer kommer att ske i början på augusti men ansökningarna behandlas omgående. Som konsult är du anställd hos Adecco.  Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Adecco Finance & Legal förmedlar tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar. Allt från ekonomiassistenter till ekonomichefer, verksamhetscontrollers m.fl. Adecco har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men även många av de mindre och innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Är du intresserad? Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas med utbildningsstart 8 september och löper till mitten på oktober med eventuell förlängning. Urval och intervjuer kommer att ske i början på augusti men ansökningarna behandlas omgående. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10. Välkommen att söka!
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-14
Sök fler jobb liknande: lediga Kundtjänstmedarbetare med Ekonomi & IT kunskap till storbank! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundtjänstmedarbetare med Ekonomi & IT kunskap till storbank!
Stabschef ekonomi & IT till omvårdnadsförvaltningen
Om verksamheten Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorg samt omsorg om personer med funktionsnedsättning och omsätter ca 900 mkr. Verksamheten som upphandlats till ca 70 procent drivs både på entreprenad, i form av intraprenad och i Solna stads regi. Organisatoriskt består omvårdnadsförvaltningen av en förvaltningschef, två staber: ekonomi & IT och kvalitet & upphandling samt två avdelningar: en för egen regi och en för myndighetsutövning. Arbetsbeskrivning Omvårdnadsförvaltningens ekonomistab ansvarar för förvaltningens budget och ekonomifrågor, verksamhetsplanering, uppföljning, årsredovisning och fakturahantering. IT-staben ansvarar för systemförvaltning och utveckling av förvaltningens verksamhetssystem samt för utveckling av välfärdstekniken inom vård-och omsorg och samverkar genom att vara en länk mellan förvaltningens verksamheter och staden i IT-relaterade frågor. I rollen som stabschef kommer du att ansvara för båda dessa staber, en sammanslagning som är ny för organisationen. Ditt ansvar blir att leda och utveckla dessa funktioner samt ha personalansvar för ca 6 medarbetare. För ekonomistaben leder och fördelar du budgetarbetet och verksamhetsplaneringen samt arbetet med prognoser, delårs- och årsbokslut. Du ansvarar även för ekonomistyrning och rapportering av nyckeltal och avvikelseanalys till förvaltningsledningen. Utöver detta har du ett operativt budget- och redovisningsansvar för förvaltningsledningen, vilket kräver att du är en duktig ekonom som har möjlighet att alternera mellan operativt och strategiskt arbete. Som chef för IT-staben ansvarar du för förvaltningens IT-system och till din hjälp har du en teamledare/systemförvaltare och två systemspecialister. Din uppgift som stabschef blir att tillsammans med teamet leda och utveckla välfärdstekniken inom vård â och omsorg. Det är därför viktigt att Du har förmåga att verka för god samverkan mellan omvårdnadsförvaltningens verksamheter, leverantörer och stadens IT-verksamhet och leda de två staberna för att nå ett givande samarbete som ger synergier i syfte att skapa en effektiv och välfungerande verksamhet och stöd till verksamheterna. Vem är du? Till rollen som stabschef söker vi dig som är en duktig ekonom och en trygg ledare. Du har högskoleutbildning inom ekonomi samt flerårig chefserfarenhet. Din kunskap inom redovisning och controlling är gedigen och du har tidigare erfarenhet från att leda systemförvaltning på ett övergripande plan. Vidare är du en avancerad användare i Excel och har generellt goda IT-kunskaper. Erfarenhet av arbete i en politisk organisation är meriterande men inget krav. Som person söker vi dig som är lyhörd och har ett coachande ledarskap. Du är trygg i dig själv och i din kompetens och du har en egen drivkraft att vilja utveckla och förnya. Vi tror också att du är strukturerad och analytisk samt har en god förmåga att uttrycka dig i skrift och förklara ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt. Vidare är du bekväm i att presentera och tala inför grupper samt förstår vikten av interna och externa nätverk i syfte att utbyta erfarenheter och hålla dig uppdaterad inom dina ansvarsområden. Du erbjuds Är du rätt person för oss erbjuds du en utvecklande chefsroll inom en modern, kommunal verksamhet i framkant. Du kommer att leda två duktiga team samt ha ett nära samarbete med verksamhetens chefer. Då rollen är ny har du dessutom goda möjligheter att påverka och utveckla arbetet ytterligare. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Molin på tel.nr 0766-331445 alternativt via mail: sara.molin@jurek.se Facklig kontaktperson för Vision: Marika Lindhagen, tel 08-746 15 48, alt marika.lindhagen@solna.se. Sista ansökningsdag Sista ansökningsdagen är 2016-12-10. Jurek Rekrytering & Bemanning behandlar intresseanmälningar löpande och kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till Solna stad.
Företag: Jurek Rekrytering & Bemanning
Ort: Solna
Publicerad : 11-29
Sök fler jobb liknande: lediga Stabschef ekonomi & IT till omvårdnadsförvaltningen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Stabschef ekonomi & IT till omvårdnadsförvaltningen
Söka jobb tips