Ekonomiassistent Bemannia Executive AB jobb - lediga jobb

Ekonomiassistent Bemannia Executive AB jobb Ekonomiassistent Bemannia Executive AB jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Ekonomiassistent Bemannia Executive AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Ekonomiassistent Bemannia Executive AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Administratörer till SAS Arlanda- Stockholm

  2. Teamleader leverantörsreskontra- Stockholm

  3. Junior Windowsutvecklare till modernt konsultföretag!- Nynäshamn

  4. Ssk till ortopedmottagning- Danderyd

  5. Driven stationschef till Europcar, Arlanda- Stockholm

  6. Receptionist sökes!!- Stockholm

  7. Erfaren chefssekreterare- Stockholm

  8. HR - Generalist- Solna

  9. Kundservicemedarbetare till BMW- Stockholm

  10. Sektionschef Enhetsstöd, Systemförvaltningsenheten FMLOG- Stockholm


Mer beskrivning

Administratörer till SAS Arlanda
Lernia AB Arbetsuppgifter Vi söker ett antal (ca 10) personer som vill jobba som administratör/handläggare hos SAS på Arlanda. Kanske är du rätt person för detta uppdrag? Uppdraget pågår under en månad med start 5/8 och det är ett krav att du kan arbeta heltid under vardagarna denna period. Du kommer arbeta i en grupp med flera administratörer/handläggare som jobbar med liknande uppgifter. Formell kompetens För att lyckas i tjänsten skall du vara noggrann men samtidigt vara van att arbeta i ett högt tempo. Vi tror även att du är en person som inte ger upp i första taget utan snarare har en positiv inställning och som sprider energi omkring dig. Du bör ha arbetat med dataregistrering och administration tidigare och är en van datoranvändare. Personliga egenskaper Det är en fördel om du har arbetat mot andra nordiska länder som Norge och Danmark, men inget krav. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Visstid / heltid / Arlanda Tillträdesdag Sök tjänsten omgående, urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Uppdraget startar 5/8 och pågår en månad framöver.
Företag: Lernia AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Administratörer till SAS Arlanda jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administratörer till SAS Arlanda

Teamleader leverantörsreskontra
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Är du en hungrig, framåt och noggrann ekonomiassistent som vill axla rollen som teamleader? Då har vi en spännande jobb som kan vara aktuellt för dig! Tjänsten Vår kund levererar kompletta helhetslösningar till kontor och har sitt kontor i Kista, norr om Stockholm. Som teamleader leverantörsreskontra arbetar du löpande med leverantörsreskontra samt är teamleader för leverantörsreskontraavdelningen på fyra-fem personer.. Du kommer ingå i en ekonomiavdelning bestående av 12 medarbetare. Initialt arbetar du som konsult via Placera Personal och efter sex månader övergår du till en anställning hos kundföretaget. Arbetsuppgifter I tjänsten som teamleader leverantörsreskontra har du bland annat följande arbetsuppgifter: • Registrera och kontera inkommande leverantörsfakturor • Kreditera och utreda fakturor • Avstämningar • Ha kontakt med säljare och kunderna gällande fakturafrågor • Stötta och leda dina kollegor på leverantörsreskontra • Ansvara för att vidarutveckla och förbättra processer och rutiner på avdelningen Kvalifikationer Vi ser följande bakgrund som lämplig: • Minst gymnasieekonom • Några års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra • Förståelse för hela flödet inom leverantörsreskontran • Tidigare ledarerfarenhet Som person är du driven, initiativrik och drivs av nya utmaningar. Du är noggrann, strukturerad och kan själv prioritera ditt arbete. Vi ser att du är trygg i din roll som ledare och har förståelse för vikten av en hög servicenivå. Tycker du att detta låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten ska tillsättas snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Sökord: ekonomiassistent, Kista, leverantörsreskontra, teamleader
Företag: Placera Personal AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Teamleader leverantörsreskontra jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teamleader leverantörsreskontra

Junior Windowsutvecklare till modernt konsultföretag!
Framtiden AB Är du en junior utvecklare? Vill du börja en anställning efter en härlig semester? Brinner du för ny teknik och kundkontakt? Ansök redan idag - Urvalet sker löpande! Dina arbetsuppgifter I tjänsten som Windows- utvecklare kommer du att arbeta med förvaltning, vidareutveckling och nyutveckling av vår kunds system för biljettförsäljning och distribution. Du har ett sinne för detaljer och kompetens som sträcker sig över ett projektets alla faser från kund- specifika integrationer och lösningar till implementation och test. Du kommer att arbeta under stort eget ansvar i ett litet team där alla är beroende av varandra för att tillsammans ta fram de bästa kundlösningarna i varje enskilt projekt. Om företaget Vår kund är ett modernt IT- konsultföretag med innovativa arbetssätt och specialiserade medarbetare. Visionen är att leverera lösningar snabbt, effektivt och med oöverträffad kvalitet. Kunderna inkluderar några av Sveriges största och mest IT- intensiva företag med projekt både i Sverige och utomlands. Brinner du för ny teknik passar vår kund dig som handen i handsken! Din profil Skallkrav Kunskaper - Winform- applikationer och Windows- services i .net miljö. Erfarenhet - Relevant erfarenhet införskaffad via praktik eller arbetslivserfarenhet. Språk - Svenska och engelska, tal och skrift. Meriterande är om du jobbat med liknande tekniker tidigare samt om du har kunskaper inom client/serverlösningar. Som person bör du ha ett genuint intresse för mjukvaruutveckling och gilla problemlösning. Du får gärna hålla dig uppdaterad på ny teknik även på fritiden genom forum eller liknande. Utöver detta bör du vara serviceminded och motiveras av att ge kunderna det lilla extra. Om oss Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb. Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Start: 2/9. Ort: Nynäshamn.
Företag: Framtiden AB
Ort: Nynäshamn
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Windowsutvecklare till modernt konsultföretag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Windowsutvecklare till modernt konsultföretag!

Ssk till ortopedmottagning
Dedicare Nurse & Doctor Kompetenskrav Söker ssk till ortopedmottagning och uppdraget är från omg - nov Krav: Mycket god vanan från ortopedi God vana från mottagningsarbete Vana från Tele-Q SLL e-Tjänstekort med behörighet för DSAB aktiverad. Journalsystem: Takecare Om Dedicare Arbetar du mer än 110 timmar under veckorna 26-33 bjuder vi Dig på en SPA-helg! Dedicare erbjuder: Sommarbonus - SPA helg! Marknadsmässig lön Friskvårdsbidrag Konsultträffar Rekryteringsbonus Periodanställning Dedicare är ett auktoriserat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet av bemanning/rekrytering, och idag en av Nordens ledande leverantörer av bemanningstjänster inom vårdsektorn och med uppdrag inom alla specialiteter i hela Sverige, Norge och Finland. Våra kontor finns i Stockholm, Örebro, Karlskrona, Trondheim, Oslo och Helsingfors, och vi hyr ut läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sjukgymnaster, arbetsterapeuter samt läkarsekreterare. Vi har krav på att man ska ha varit färdig i sin profession i minst två år och som specialist arbetat minst två år inom sin specialitet. Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menas fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service.
Företag: Dedicare Nurse & Doctor
Ort: Danderyd
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Ssk till ortopedmottagning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ssk till ortopedmottagning

Driven stationschef till Europcar, Arlanda
Fler och fler upptäcker fördelarna med att hyra bil för att kunna vara flexibel och välja bil efter tillfälle och behov. Europcar är Europas ledande biluthyrningsföretag och finns representerat med 3 500 stationer och 195 000 bilar i 150 länder. I Sverige har Europcar 130 stationer och 5 500 bilar. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB. Europcar har flera gånger mottagit prestigefulla priser såsom Nordic Business Travel Award och Grand Travel Award för bästa hyrbilsföretag Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete inom en framtidsbransch. För dig som brinner för att ge toppklassig service, skapa goda resultat och som trivs att se andra människor växa och utvecklas är detta en spännande utmaning! Tjänsten innebär att du har totalansvar för Europcar på Arlandas resultat och utveckling. Du ska säkerställa att stationen drivs med hög kvalitet och mot uppställda mål, bl. a genom löpande resultat- och verksamhetsuppföljning. Du ska också ansvara för det administrativa arbetet och de interna processerna. Att svara för tillgänglighet och personaloptimering såsom schemaläggning och jour ingår också i arbetsuppgifterna. Vidare ansvarar du för arbetsmiljön på stationen och att lagar och krav efterföljs. Då du kan komma att arbeta med det dagliga stationsarbetet  behöver du ha en förståelse för vad detta innebär. Det är viktigt att du är en god förebild, arbetsledare och coach. Din arbetstid är i huvudsak förlagd till dagtid men kan från tid till annan komma att variera mellan 06.00-24.00. Vi söker dig som har: * Ett par års erfarenhet i arbetsledande befattning, gärna inom servicenäringen * Goda Ledaregenskaper * Förmåga att uppnå uppsatta mål och föregå med gott exempel * Grundläggande kunskaper i ekonomi * God svenska och engelska i tal och skrift * God IT-vana och kunskaper i Microsoft Office * B-körkort Som person söker du en utmaning,  du vill ta stort eget ansvar och jobba vidare på att skapa Sveriges bästa biluthyrningsstation. Du sätter en ära i att din station levererar högsta kvalitet och service för dina kunder. För att lyckas krävs att du har driv, uthållighet, vilja och engagemang. Du trivs i ledarrollen, drivs av att bygga starka team och förstår att din personal är nyckeln till framgång. Affärstänk i allt du gör och kunden i fokus är självklart för dig. Du drivs av att skapa förändringar och ser lösningar i problem för att ständigt utveckla din verksamhet. Vidare ser vi att du är har en rak kommunikation, är tydlig och har en trygghet i ditt ledarskap Vi erbjuder dig ansvaret att driva och utveckla vår i särklass största station. Du blir samtidigt en del av ett företag som andas kvalitet, kundfokus och miljötänk. Goda resultat ger stora möjligheter till fortsatt karriär inom företaget och koncernen. Låter det som en tjänst för dig? Tveka inte att skicka oss din ansökan snarast möjligt då intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I denna rekrytering samarbetar vi med Komet. Frågor kring tjänsten besvaras av Charlotte Grip, rekryteringskonsult på charlotte.grip@komet.se, från mitten av augusti eller i samband med intervju. Observera att sista ansökningsdag är 31 augusti. Omfattning: Heltid
Företag: Komet Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Driven stationschef till Europcar, Arlanda jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven stationschef till Europcar, Arlanda

Receptionist sökes!!
PerformIQ Om PerformIQ PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott eller föreningslivet. Alla vi anlitar från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett mål. Antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Föreningslivet gör något med en människa. Vi kallar det den tysta skolan. För mer information besök www.performiq.se Företagspresentation Företag är ett nordiskt specialtransportföretag som erbjuder effektiva transporter och hantering av ömtåliga och värdefulla föremål och produkter. Tjänstebeskrivning Tjänsten innafattar stort ansvar och är en traditionell receptionisttjänst som innebär mycket kundkontakt. Arbetsuppgifterna kommer innefatta både kontakt med kunder och medarbetare både via mail, telefon och direktkontakt. Krav på person Vi söker dig som är ansvarsful, positiv och flexibel. Du tycker om att vara en problemlösare och trivs med att vara "spindeln i nätet". För att arbeta som konsult på PerformIQ är det meriterande om du har tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat. Omfattning: Heltid Arbetstid: mån-fre 8-17 Plats: Stockholm Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Företag: PerformIQ AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Receptionist sökes!! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Receptionist sökes!!

Erfaren chefssekreterare
Lernia AB Arbetsuppgifter Vi söker en chefssekreterare till en av våra kunder i Södertälje. Du kommer att ha ett stort administrativt ansvar mot 2 sektioner och parallellt med detta driva egna uppgifter och utredningar. Ständig förbättring av processer, information och systemstöd är en väsentlig del i arbetet. Du har ansvar för att sammanställa och följa upp investerings- och omkostnadsprognoser. Du assisterar cheferna med förberedelser inför möten, samt hjälper även övriga gruppchefer liksom sektionernas medarbetare med stort som smått. Du ingår i båda sektionernas ledningsgrupper. Självklart samverkar du med övriga sekreterare inom avdelningen, som vid behov vikarierar för varandra. Formell kompetens Relevant utbildning Din bakgrund Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och du bör tidigare ha arbetat som sekreterare/administratör. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du arbetar obehindrat i MS Office och har stilistisk förmåga samt är driven inom kommunikation, och informationssökning. Personliga egenskaper De varierande arbetsuppgifterna kräver att du kan arbeta självständigt, är strukturerad, arbetar proaktivt och kan prioritera för att klara av att arbeta under tidspress samt är prestigelös. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har ett genuint intresse för människor och din förmåga att sprida entusiasm och glädje är särskilt viktig. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Visstid/Heltid/Södertäje via vår hyrveksamhet. Tillträdesdag 12/8 tom 30/12 med möjlighet till förlängning. Information Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan.
Företag: Lernia AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren chefssekreterare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren chefssekreterare

HR - Generalist
EVRY är ett av de ledande IT - företagen i Norden. Vi gör information levande med hjälp av idéer, teknik och smarta lösningar. På så sätt skapar vi affärsnytta för våra kunder och värde för hela samhället. EVRY kombinerar en lång branscherfarenhet, ett flexibelt förhållningssätt och internationell kapacitet med en stark lokal närvaro för att hjälpa kunderna att nå sina affärsmål genom att förverkliga den fulla potentialen av IT. Inom enheten EVRY Shared Service Center hanteras koncerngemensamma frågor inom ekonomi, fastighet, HR Service och lön. Till HR funktionen i Solna söker vi nu en självgående, initiativrik och lösningsfokuserad HR generalist. Organisationens HR service och lönefunktion består av 12 personer fördelade på 3 orter (Solna, Göteborg och Huskvarna). HR service och lönefunktionen har ett övergripande ansvar för administration, support och kvalitetssäkring av koncerngemensamma HR- och lönefrågor för de olika EVRY bolagen inom koncernen. Som HR generalist på HR Service och Lön i Solna kommer du tillsammans med 3 kollegor och din närmsta chef få en viktig roll i byggandet och utvecklandet av HRs supportfunktion inom EVRY. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat •      Löpande chefsstöd samt stöd i policy, process, rutin och arbetsrättsliga frågor •      Ansvar för att kalla till, delta och protokollföra fackliga förhandlingar •      Löpande systemunderhåll i Personec HR, uppdatering och säkerställning av att uppgifter kopplat till anställning är korrekt registrerade •      Rekryteringsadministration •      Supportera HR Business Partners i övergripande koncerngemensamma HR frågor •      Ansvar för externa kontakter med Försäkringskassa, företagshälsovård och rehabiliteringsaktörer och vid behov göra avrop på tjänster ifrån externa aktörer •      Ansvara för Intranätets HR-sidor och uppdatera personalhandboken •      Medverka till att bygga och utveckla HRs supportfunktion inom EVRY Din Bakgrund Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, alternativt kunskaper och erfarenheter förvärvade genom arbete inom HR. Vi ser att du har minst två års erfarenhet från en HR supporterande roll eller funktion. Det är meriterande med kunskaper om avtalet för IT företagen samt erfarenhet av Personec HR. Som person ger du förstklassig service, motiveras av att bygga nytt, sätta rutiner och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du är också strukturerad, noggrann samt förtroendeingivande.   EVRY Erbjuder  EVRY är ett framstående IT företag som verkar på den nordiska marknaden. Verksamheten är snabbrörlig och präglas av entreprenörskap. EVRY är ett välkänt varumärke inom branschen och erbjuder sina anställda marknadsmässiga löner, pensionsavtal och förmåner. Mer om tjänsten I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Jan Moström på tfn 076-525 90 40. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se/jobb så snart som möjligt, dock senast 2013-08-10. Varmt välkommen med din ansökan!   Vi tillämpar löpande urval och rekommenderar att du skickar din ansökan omgående. Wise Professionals AB – kvalificerad bemanning och rekrytering – http://www.wise.se/ – Stockholm – Göteborg – Malmö – växel 08-555 29000
Företag: Wise Professionals AB
Ort: Solna
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga HR - Generalist jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR - Generalist

Kundservicemedarbetare till BMW
BMW Financial Services söker nu en serviceinriktad kundservicemedarbetare. Kundtjänstavdelningen består idag av ett antal personer som arbetar mot privatpersoner, företag och bilåterförsäljare. Arbetet som kundtjänstmedarbetare är dynamiskt då du både kommer att ta emot inkommande samtal gällande allmänna kundtjänstärenden, men även ringa ut och följa upp kampanjer som företaget gör. Kampanjerna kan röra allt ifrån att bara stämma av hur nöjd kunden är med sitt bilköp, följa upp ett lead eller sälja in en tjänst som lanseras. Kampanjerna kan riktas till slutkund, men även till Bilåterförsäljare eller företag. Vem är du * Du har minst gymnasiekompetens, gärna med ekonomisk inriktning.   * Tidigare erfarenhet inom kundtjänst är mycket meriterande. * Självklart brinner du för att ge service samt sätter kunden i fokus.   * Som person är du trygg i dig själv, driven, ansvarsfull, lyhörd och lösningsorienterad. * Du gillar att ha telefonen som verktyg och service/sälj är en naturlig del för dig. * Du har ett starkt engagemang och trivs med att arbeta i team mot gemensamma mål. Vi erbjuder dig    Tjänsten på BMW Financial Services kommer att inledas med en grundlig introduktion för att ge dig alla förutsättningar att erbjuda det bästa kundbemötandet. Anställningen är långsiktig och för rätt person finns goda möjligheter till personlig utveckling. Har du dessutom ett stort intresse för bilar och vill arbeta kundvårdande, är detta tjänsten för dig! Tjänsten är en heltidsanställning med placering i Silverdal, Sollentuna. Tillsättning kommer att ske i slutet av augusti. BMW Financial Services har valt att samarbeta med bemanningsföretaget Next u i denna rekrytering, vilket innebär att du kommer vara anställd av Next u.   För mer information eller om du vill söka tjänsten, maila stefan.liden@nextu.se alt kika på www.nextu.se BMW Group is the leading provider of premium products and premium services relating to individual mobility. BMW Financial Services is a key factor for success in today's mobile world. To continue that we need more talented people on-board. People with customer orientation, peak performance, responsibility, effectiveness and who leads by example. We believe that people make companies and will support you to reach your full potential. The Scandinavian headquarters for BMW Financial Services is located in brand new premises in Silverdal, Sollentuna, into which the Danish and Norwegian offices report. The Scandinavian organisation was established in 1999 and has since then continued to grow. Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons. Sökord: kundservice, kundtjänst, innesälj, service, bilfinansiering, försäljning
Företag: Next u AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Kundservicemedarbetare till BMW jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundservicemedarbetare till BMW

Sektionschef Enhetsstöd, Systemförvaltningsenheten FMLOG
Försvarsmakten är en av Sveriges största myndigheter med mer än 50000 medarbetare och frivilliga. Försvarsmakten är ständigt beredd att hävda Sveriges territorium, genomföra internationella insatser, samt att stödja samhället vid större kriser. Ytterst är Försvarsmaktens uppgift att värna demokrati och mänskliga rättigheter. Hos oss kan du göra skillnad. Försvarsmakten eftersträvar mångfald eftersom det berikar vår verksamhet. I Försvarsmakten finns en värdegrund där såväl professionell utveckling som personlig hälsa lyfts fram. Försvarsmakten erbjuder många interna karriärmöjligheter, friskvårdsmöjligheter och en rimlig balans mellan arbete, privat- och familjeliv. En fungerande logistik är en förutsättning för att Försvarsmaktens ska lyckas med sina uppdrag. I det har Försvarsmaktens logistik, FMLOG, en viktig roll. Dygnet runt och året runt ger FMLOG ett logistiskt stöd i olika former till all verksamhet i Försvarsmakten. Försvarsmaktens logistik är det enskilt största förbandet i Försvarsmakten och har ca 2 400 anställda och finns på ett 40-tal platser.Försvarsmakten har bildat en systemförvaltningsenhet inom FMLOG för att samla förvaltningen av delar av IT-system och applikationer. Under hösten utökas åtagandet på enheten med masterdata inom försvarsmaktens SAP system PRIO. Vill Du vara med i fortsatt uppbyggnad av organisationen är du välkommen att söka till oss. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Vi söker en sektionschef till Systemförvaltningsenheten (SFE) sektion Enhetsstöd i Ledningsavdelningen. Arbetet som sektionschef innebär att du intar rollen som chef och ansvarar för planering, genomförande, uppföljning och utveckling av området enhetsstöd vilket omfattar funktioner inom ekonomi, säkerhet, kvalitet, information, administration, personal mm. Även enhetsövergripande produktionledning sker i dag inom sektionen.  Som sektionschef inom SFE ansvarar du för att:  • Leda arbetet och ha personal- och ekonomiansvar för din verksamhet, c:a 10 personer • Leda det dagliga arbetet inom sektionen, samt att driva och utveckla arbetet • Planera produktionen och kapacitetsplanera vid toppar • Bedriva verksamheten i enlighet med fastställda, framtagna rutiner och bestämmelser • Sammanställa underlag för uppföljning och servicerapportering avseende olika former av stöd • Kvalitetssäkra och utveckla tjänsterna som är inom ramen för sektionens verksamhet • Samverka med samarbetspartners • Sammankalla och leda möten med andra aktörer • Delta i beslutsprocesser • Rapportera statistik och nyckeltal • Rapportera till Avdelningschef Önskvärda kvalifikationer: • Högskoleutbildning med inriktning mot Ekonomi, HR, Information, Logistik eller motsvarande kompetens • Minst 2 års chefs- och ledarerfarenhet är meriterande • Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande • Dokumenterad erfarenhet av systemförvaltning är meriterande • Dokumenterad erfarenhet av ITIL är meriterande • Kunskap om Försvarsmaktens verksamhet och system är meriterande Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och självgående med ett gott ordningssinne. Ditt ledarskap kännetecknas av prestigelöshet i kombination med personlig integritet och förmåga att skapa delaktighet. Du är lyhörd och kan entusiasmera dina medarbetare genom att både stödja och leda dem i deras personliga utveckling som på så sätt bidrar till gruppens utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt: Befattningen är placerad i säkerhetsklass och kräver svenskt medborgarskap. Med anställning följer nationell och internationell arbetsskyldighet. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Resande inom Sverige kan förekomma. Upplysningar om befattningen kan lämnas av: Chef Ledningsavdelningen Sofie Lundkvist 0708-57 37 08 Tillträde:                      2013-10-01 alt snarast efter överenskommelse. Provanställning kan förekomma. Fackliga representanter: Marcus Swenson SACO, Hans Monthan/Jörgen Stehn SEKO, Mikael Wallo OFR/O och Simon Budak OFR/S. Din intresseanmälan med sedvanlig meritförteckning (återsänds ej), 2 referenser på chefsnivå skall vara oss tillhanda senast den 26 augusti 2013. Intervjuer/urval sker löpande.
Företag: Försvarsmakten
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Sektionschef Enhetsstöd, Systemförvaltningsenheten FMLOG jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sektionschef Enhetsstöd, Systemförvaltningsenheten FMLOG


Sök lediga jobb Ekonomiassistent Bemannia Executive AB

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se