Ekonomiassistent jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Ekonomiassistent. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Ekonomiassistent. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Ekonomiassistent till globalt företag- Stockholm
- Extrajobb: Ekonomiassistent till ISS- Stockholm
- Förvaltningsassistent/Ekonomiassistent, Stockholm- Stockholm
- Vikarierande ekonomiassistent på 75 % rekryteras till STINT- Stockholm
- Ekonomiassistent- Stockholm
- Ekonomiassistent med kunskap inom lön- Stockholm
- SW söker erfarna ekonomiassistenter!- Stockholm
- Ekonomiassistent - med driv och ambition- Stockholm
- Ekonomiassistent- Stockholm
- Ekonomiassistent- Stockholm
- Ekonomiassistent, Bokföring- Stockholm
- Junior Ekonomiassistent- Stockholm
- Ekonomiassistent på 50% till kund i centrala Stockholm- Stockholm
- Ekonomiassistent/ekonomiansvarig på halvtid.- Huddinge
- Ekonomiassistent leverantörsreskontra- Sollentuna
- Iriskoncernen söker Ekonomiassistent- Stockholm
- Extrajobb som ekonomiassistent- Stockholm
- Ekonomiassistenter sökes för längre uppdrag- Stockholm
- Brightby söker ekonomiassistent/kontorsassistent- Stockholm
- Ekonomiassistent till en bred roll- Stockholm
- HOPE söker en ekonomiassistent- Stockholm
- Serviceinriktad ekonomiassistent/ informatör till city- Stockholm
- Erfaren ekonomiassistent till IT-bolag- Stockholm
- Ekonomiassistent till söderförort- Stockholm
- Ambitiös Ekonomiassistent sökes!- Stockholm
- Ekonomiassistent sökes!- Stockholm
- Junior ekonomiassistent/administratör till spännande bolag i City- Stockholm
- Erfaren Ekonomiassistent till redovisningsbyrå direkt rekrytering- Stockholm
- Ekonomiassistent- Stockholm
- Ekonomiassistent till mediebolag i city- Stockholm
- Ekonomiassistent- Stockholm
- Quadriga Svenska AB söker en prestigelös ekonomiassistent/säljsupport- Sollentuna
- Ekonomiassistent till HBO Nordic- Stockholm
- Självgående Ekonomiassistent sökes!- Stockholm
- Ekonomiassistent med erfarenhet vikariat- Nacka
- Ekonomiassistent till Asian Pacific- Stockholm
- Ekonomiassistent- Stockholm
- Brightby söker ekonomiassistent till Jetpak- Stockholm
- Erfaren ekonomiassistent- Sundbyberg
- Erfaren ekonomiassistent- Stockholm
Mer beskrivning
Ekonomiassistent till globalt företagOm Företaget Vår kunds ambition är att bli det ledande specialty pharmaföretaget i världen där affärsutveckling är en väsentlig del av vår kunds verksamhet. Personkontakter och industriellt nätverk samt vetenskaplig kunskap och marknadskompetens är viktiga förutsättningar för framgång. Idag finns vår kund representerat i större delen av världen. Om tjänsten Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till företagets ekonomiavdelning där du kommer att arbeta på avdelningen för fakturabehandling. Arbetsuppgifter: ? Ankomstregistrera fakturor ? Scanna och skicka iväg fakturor för attestering ? Slutboka och arkivera fakturor ? Samt diverse administrativa uppgifter. Möjligheter Du kommer erbjudas möjligheten till praktisk erfarenhet av att jobba i en global organisation samt en inblick i det dagliga arbetet på en ekonomiavdelning. Du kommer att bli en del av en dynamisk organisation där du kommer få möjlighet att vara med att påverka och förändra. Det här är ett bra avstamp för dig som ser en karriär inom ekonomi. Krav Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med leverantörreskontra och administration. Du har god datorvana och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi ser att du är en trevlig och prestigelös person med hög social kompetens. För att trivas i tjänsten är du uthållig och nyfiken med stort driv och stor beslutsamhet. Tjänsten kräver även att du är noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Anställning, tillträde och omfattning Arbetet är på heltid under kontorstider med start i september. Anställningen är ett vikariat på 1 år och du kommer att vara anställd som konsult hos Hero. Sök jobbet Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Vi ser fram emot din ansökan! Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Företag: HERO AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till globalt företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till globalt företag
Extrajobb: Ekonomiassistent till ISS
Om ISS ISS Facility Services är Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 12 000 medarbetare i Sverige och 44 000 medarbetare i Norden som arbetar inom en mängd tjänsteområden som bl a facility management, mat och dryck, kontorstjänster, fastighetstjänster och städtjänster. IFS, Integrated Facility Services, är ISS unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal. Med en utvecklad leveransmodell kan ISS säkerställa en förstaklassig service för våra kunder världen över. Om jobbet ISS behöver förstärkning och söker därför en ekonomiassistent inför hösten. Du kommer främst att arbeta i en redovisningsgrupp som består av 4 personer. Du kommer att understödja gruppen vid boksluten och ta hand om transaktioner, bokföringsordrar samt avstämningar. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma beroende på behov och intresse. Möjligheter Här får du möjligheten till en inblick i ett stort företags verksamhet, samt ges chansen att utveckla din förståelse för hur arbetet på en ekonomiavdelning fungerar. På ISS erbjuds du en plats i ett spännande företag med goda värderingar, och en stark vilja att lyckas. Krav Vi söker dig med pågående utbildning inom ekonomi och vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet från liknande uppgifter. Du talar och skriver svenska obehindrat och vidare hanterar du Microsoft Officepaketet mycket väl. Personliga krav För att trivas i tjänsten är du en uthållig och nyfiken siffermänniska. Du är serviceminded, social och har en prestigelös attityd. Det är även viktigt att du är noggrann och ansvarsfull samt vågar fatta egna beslut. Arbetstider, omfattning och tillträde Arbetet kommer vara förlagt under kontorstider 8-17. Du kommer att arbeta vid bokslutsperioder dvs. månadens sista och två första dagar. Start är i september. Sök jobbet Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Daniel Engblom på telefon 08 684 252 30 alt. rekrytering @hero.se. Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Företag: HERO AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Extrajobb: Ekonomiassistent till ISS jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrajobb: Ekonomiassistent till ISS
Förvaltningsassistent/Ekonomiassistent, Stockholm
GOveteran är kanske det första bemanningsföretaget i Sverige som uteslutande fokuserar på uthyrning och rekrytering av 40+. GOveteran hyr ut och rekryterar erfaren personal till företag, organisationer och personer som värdesätter kompetent och kunnig personal för längre eller kortare tid. GOveteran vill verka för att tillvarata den erfarenhet och rutin som finns i vuxna generationer. GOveteran vill verka för generationsöverskridande kunskapsöverföring. GOveteran vill motarbeta fördomar och integrera åldrar. Vi visar att den vuxna delen av befolkningen har framtiden för sig. Omgående - Förvaltningsassistent till fastighetsbolag på Östermalm Till kontoret på Nybrogatan söker vi en ekonomi- och förvaltningsassistent. Du kommer att sköta administrationen av hyror, kontrakt och lägenhetsbyten samt redovisningen på företaget. Som förvaltningsassistent blir du en central punkt i företaget, med en spindeln i nätet-funktion. Du kommer att ha mycket kontakt med såväl hyresgäster och våra anställda fastighetsskötare som med externa leverantörer. Krav ställs på att du är drivande, strukturerad och resultatorienterad. Du behöver ha en god social kompetens och kunna samarbeta, men du kommer också att behöva arbeta mycket på egen hand och ta egna initiativ. Ofta krävs flexibilitet då förutsättningarna ändras. Du är en stadig, rejäl och lojal person. Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att du har vana av att arbeta med ekonomi- och fastighetsprogrammet Hogia. Hos oss lägger vi stor vikt vid ansvarstagande och prestation. För rätt person finns absolut möjligheter att utvecklas och växa med företaget. Bakgrund och personliga egenskaper ? Gymnasium alternativt med eftergymnasial utbildning ? Minst fem års erfarenhet från liknande roll ? Självständig och socialt kompetent med gediget intresse för att ge god service ? Välutvecklat ordningssinne och noggrannhet ? Har du erfarenhet av Hogia är det extra meriterande. Vill Du veta mer? Frågor om tjänsten besvaras av vår rekryteringskonsult Harald Nygren, GOveteran Rekrytering tfn: 070-721 66 39 harald.nygren@goveteran.se Din intresseanmälan Vill du ta chansen och bli en del av ett expansivt företag? Vänligen ansök via länken till vår hemsida omgående. Intervjuer kommer att ske löpnade.
Företag: GOveteran
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Förvaltningsassistent/Ekonomiassistent, Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Förvaltningsassistent/Ekonomiassistent, Stockholm
Vikarierande ekonomiassistent på 75 % rekryteras till STINT
STINT är en dynamisk organisation som med hjälp av bidrag och stipendier arbetar för att internationalisera högre utbildning och forskning genom att skapa samarbeten. I rollen som vikarierande ekonomiassistent kommer du att arbeta med reskontra- och fakturahantering, bokföring, avstämningar och andra ekonomirelaterade göromål. Du kommer att arbeta nära ekonomichefen. Vi söker dig som är strukturerad och kvalitetsmedveten och som är intresserad av ekonomi och tycker om att arbeta noggrant och systematiskt. Du är flexibel samtidigt som du kan arbeta på ett självgående sätt för att passa in i denna dynamiska organisation. Du kommer att trivas bäst med arbetsuppgifterna om du är en samarbetsinriktad person med god förmåga att omsätta nya kunskaper och erhållna erfarenheter i ditt arbete. Du har en ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå och några års erfarenhet av ekonomiadministrativa arbetsuppgifter. Du besitter goda IT-vanor, är en van användare av Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av Hogia Ekonomi. STINT är ett trevligt team om 7 personer med bakgrund från olika områden och intresse för internationalisering av högre utbildning och forskning. Kontoret ligger i fräscha lokaler i centrala Stockholm på Mäster Samuelsgatan. Tjänsten som vikarierande ekonomiassistent är på 75 % med start i början av september och upp till 18 månader framåt. Stämmer du in på beskrivningen ovan? Välkommen att söka till en tjänst där du kommer att arbeta i en intressant miljö. I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco och vid frågor kontaktar du rekryteringskonsult Sara Engberg. Du ansöker via länken nedan med ditt CV samt ett personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 2013-08-15
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Vikarierande ekonomiassistent på 75 % rekryteras till STINT jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vikarierande ekonomiassistent på 75 % rekryteras till STINT
Ekonomiassistent
Kort beskrivning av företaget: ASH Bygg & Badrum AB är ett Brommabeläget byggföretag och utför arbete i hela Stor-Stockholm. Företaget har 12 medarbetare och kan erbjuda totala lösningar vid bygg och renoverings projekt. Kvalitet, lyhördhet och flexibilitet är viktiga ledord i vårt verksamhet. Vi har nära kontakt med våra kunder genom hela våra projekt och gör alltid vårt yttersta för att lösa de behov och önskemål våra kunder har. Beskrivning av arbetsuppgifter: Nu söker vi en ekonomiassistent på heltid. Arbetsuppgifter Leverantörsreskontra: Hela processen från ankomstregistrering, matchning av fakturor mot beställning, sända fakturor till attestering fram till slutkontering. Kundreskontra: Skapa fakturor, filöverföring, registrera inbetalningar och skicka ut påminnelser. Du kommer även att vara delaktig i att löpande arbeta fram förbättringsrutiner, samt andra för tjänsten vanligt förekommande arbetsuppgifter. Beskrivning av kvalifikationer: Du som söker har utbildning inom ekonomi samt ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är du flexibel och kan rycka in där det behövs. Du är noggrann, kommunikativ och en lagspelare.
Företag: ASH Bygg & Badrum AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent jobb, Ekonomiassistent Stockholm, Ekonomiassistent ASH Bygg & Badrum AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent
Ekonomiassistent med kunskap inom lön
Manpower erbjuder ett komplett utbud av bemanningstjänster. Vi rekryterar och hyr ut personal, driver entreprenader samt erbjuder konsulttjänster inom HR. Manpower har över 50 års erfarenhet av att placera rätt person på rätt plats. I dag finns vi på över 50 orter i hela landet och är Sveriges ledande bemanningsföretag. Arbetsbeskrivning Nu söker vi en ekonomiassistent med kunskap inom lön till en av våra kunder. Du kommer att arbeta med kund och leverantörsreskontra, avstämningar samt momsredovisning. Vidare utgör du en supportfunktion för löneavdelningen vilket kan komma att innebära; att utföra lönekontroller tillsammans med HR avdelningen, förbereda lönejournaler samt vara kontaktperson för lönerelaterade frågor. Detta är ett uppdrag inom vår uthyrningsverksamhet och du anställs som konsult hos Manpower med start omgående. Uppdraget förväntas pågå till tillsvidare. Vem är du? Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi, du har tidigare arbetat med en liknande tjänst och har minst 2 års erfarenhet. Vidare är det mycket meriterande om du har erfarenhet inom lön. Som person är du flexibel, driven och organiserad. Då företaget arbetar i lönesystemet Visma är det meriterande om du gjort det tidigare. Då det kan förekomma att kommunicera med icke svensktalande kollegor/kunder behärskar du såväl svenska som engelska obehindrat i tal och skrift. Vad kan vi erbjuda dig? Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Manpower eftersträvar mångfald Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Kontaktperson Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Sofie Westerberg på telefon 08-736 11 12.
Företag: Manpower
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-15
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent med kunskap inom lön jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent med kunskap inom lön
SW söker erfarna ekonomiassistenter!
SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar. Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook! SW söker just nu erfarna ekonomiassistenter till våra kunder. SW är ett rekryterings- och bemanningsföretag som verkar inom ekonomi, bank och finans. Tjänstebeskrivning I rollen som ekonomiassistent varierar arbetsuppgifterna beroende av tjänst. Du kommer exempelvis komma att arbeta med: - Löpande bokföring - Leverantörs- respektive kundreskontraprocesser - Bidra vid bokslutsarbetet Som ekonomiassistent hos någon utav våra kunder kan du erbjudas alltifrån mer rutinbaserade och inarbetade arbetsuppgifter till mer expansiva roller där du förväntas vara bidra och växa i ekonomiassistentrollen. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning. Du har gärna en eftergymnasial utbildning i form av antingen yrkeshögskola alternativt universitet/högskola. Du har minst 3 års erfarenhet som ekonomiassistent. Du har goda kunskaper i Office-paketet. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. Som person är du driven, framåt och ansvarstagande. Du är hängiven i ditt arbete och ger det lilla extra. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete. Viktig information Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstid beror på uppdrag. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringsassistent Simon Jordal, 08-407 55 68. Konsult hos SW Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Företag: SW
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-15
Sök fler jobb liknande: lediga SW söker erfarna ekonomiassistenter! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: SW söker erfarna ekonomiassistenter!
Ekonomiassistent - med driv och ambition
SKL International är Sveriges Kommuner och Landstings (SKL) organisation för internationellt utvecklingssamarbete. På uppdrag av framförallt Sida arbetar vi med stöd till utveckling av lokalt och regionalt självstyre i samarbete med regioner, kommuner och kommunförbund i olika delar av världen. SKL och SKL:s medlemmar, Sveriges kommuner, landsting och regioner är vår resursbas i detta arbete. Mer information om vad vi gör, och var, finns på www.sklinternational.se. Vi växer och förändras och söker därför en ny kollega som under ledning av bolagets ekonomiansvarige självständigt kan sköta bolagets löpande redovisningsarbete (kundreskontra, leverantörsreskontra, verifikathantering och periodisering av kostnader), personaladministration (löneberedning inkl. hantering av reseräkningar, frånvarohantering etc.) samt avstämning av konton i samband med rapporteringar och budget av bolagskostnader. På sikt är tanken att du även ska ansvara för delar av bolagets ekonomiska projektuppföljning. Vi söker en gymnasieekonom med erfarenhet av självständigt löpande arbete med alla delar av redovisningsprocessen fram till bokslut. Du ska gärna ha arbetat i flera olika miljöer och ha praktisk erfarenhet av ekonomisystem, helst Hogia. Goda kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift är ett krav, liksom hög datormognad. Vi vill att du: - Är strukturerad - Har administrativ talang - Samarbetar lätt med olika personer - Tar egna initiativ - Identifierar och löser problem - Och är självgående Vi erbjuder ett stimulerande arbete på heltid och vill att du börjar så snart som möjligt. Du delar din arbetsdag med ca 15 kollegor på kontoret på Hornsgatan, vid Slussen. Välkommen med din ansökan, senast den 15 augusti till ekonomiassistent@sklinternational.se. Frågor om tjänsterna besvaras av Anna Backmann, endast via epost (anna.backmann@skl.se).
Företag: SKL International AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent - med driv och ambition jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent - med driv och ambition
Ekonomiassistent
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år. Ekonomiassistent Vi växer i allt snabbare takt. Vill du vara med och vidareutveckla ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag? Vi söker en ambitiös och affärsinriktad ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning och som har ambitionen att inom en snar framtid växa internt och axla ett större ansvar. Ditt ansvarsområde och dina arbetsuppgifter? Som ekonomiassistent hos oss kommer du vara en viktig person på ekonomiavdelningen. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - avstämningar - kund- och leverantörsreskontra - in och utbetalningar - bokföring Dina kvalifikationer Vi söker dig som är bokföringskunnig, strukturerad och har vana vid att hantera stora volymer. Du har också god datorvana inom Word och Excel. Det är önskvärt att du har erfarenhet av något ekonomisystem. Vi ser gärna att du har en ekonomisk utbildning eller har ett par års erfarenhet av liknande arbete. Har du erfarenhet från någon större organisation ses detta som meriterande. Du behärskar det svenska språket i såväl skrift som tal. Dina personliga egenskaper Som person är du drivande, en god lagspelare och bidrar gärna till den positiva stämningen på kontoret. Du är prestigelös, noggrann och har förmågan att prioritera effektivt i stressade situationer. Du är genuint intresserad av ekonomi och vill utveckla såväl dig själv som dina kollegor. Du ska tycka om att arbeta självständigt liksom att arbeta i teamwork. Som person är du noggrann, flexibel och engagerad och du gillar att hålla många bollar i luften. Vi värdesätter hög servicekänsla och en god social kompetens, vi lägger stor vikt på din personlighet. Vi erbjuder? Ett vinnargäng! Ett roligt och utvecklande arbete där du självständigt får ta ansvar för dina arbetsuppgifter och påverka din egen arbetssituation samtidigt som du ingår i det professionella arbetslag som Bemannia utgör. Du kommer att ha möjlighet att vara med och driva företagets fortsatta utveckling mot en fortsatt spännande framtid. Tjänsten är på heltid och tillsvidare och med start enligt överenskommelse. .Ansökan till tjänsten: Bemannia AB (publ) genomför denna rekrytering i samarbete med Bemannia Executive AB. Du söker tjänsten genom att skicka in din ansökan innehållande CV samt personligt brev till rekrytering@bemannia.se Vi tillämpar löpande urval och vill därför gärna ha din ansökan redan idag. Märk din ansökan med ref.nr: ?10072 Ekonomiassistent" Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Annika Englund på 08-84 53 00
Företag: Bemannia Executive AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent jobb, Ekonomiassistent Stockholm, Ekonomiassistent Bemannia Executive AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent
Ekonomiassistent
Exchange Finans är ett av Sveriges ledande kreditmarknadsbolag med ca 25 centralt belägna valutaväxlingskontor i Sverige. Vår affärsidé är huvudsakligen att erbjuda både företag och privatpersoner valutaväxling, inlåning, utlåning, betalservice etc. till förmånliga villkor. Till vår ekonomiavdelning söker vi nu en ekonomiassistent med start omgående. Ekonomiavdelningen består av ett team på 6 personer, ekonomichef, redovisningsansvarig, budgetansvarig, samt tre ekonomiassistenter som ansvarar för löneadministration, leverantörsreskontra samt löpande bokföring och avstämning av bolagets affärsområden. Arbetsuppgifterna består bl.a. av: - Löpande bokföring och avstämning - Signering av bankfiler - Utveckla och effektivisera rutiner inom ditt ansvarsområde - Övriga förekommande arbetsuppgifter på avdelningen Kvalifikationskrav: - Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande - Goda kunskaper i Excel Meriterande: - Erfarenhet av Visma Control - Erfarenhet av löpande bokföring och avstämning Som person är du ansvarsfull, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du är positiv, självgående och strukturerad. Exchange Finans är en platt organisation med korta beslutsvägar och som anställd hos oss har du möjlighet att utveckla och påverka din egen roll i företaget. Frågor avseende tjänsten besvaras via mail. Telefonkontakt undanbedes, detta gäller även rekryterings- och bemanningsföretag.
Företag: EXCHANGE FINANS AKTIEBOLAG
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent jobb, Ekonomiassistent Stockholm, Ekonomiassistent EXCHANGE FINANS AKTIEBOLAG
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent
Ekonomiassistent, Bokföring
Du kommer att sköta den löpande redovisningen med leverantörsreskontra, kundreskontra, avstämningar, scanning av fakturor och manuell fakturering. Du kommer också att hantera Kontering, bokföring, skattedeklarationsunderlag, påminnelsehantering och inkasso. Arbetsuppgifterna innefattar också kontakt med leverantörer och anställda. Vi söker dig som är i erfaren sedan tidigare. Du ska tidigare ha hanterat kontering och bokföring och deklarationer på egen hand och vara självgående. Anställningen är en deltidstjänst. Vi tar emot ansökan via E-mail hr@ecotransport.se
Företag: FAST TRANS AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent, Bokföring jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent, Bokföring
Junior Ekonomiassistent
Junior Ekonomiassistent, till stor global koncern! Är du en noggrann och självgående nyexaminerad ekonom, alternativt på en kortare paus från dina studier och vill arbeta i ett projekt om 6 månader i en global koncern? Då är du välkommen till Marsh! Marsh söker just nu en flitig, ambitiös och stresstålig ekonom. För att passa in i teamet och med arbetsuppgifterna krävs det att du är en god och noggrann administratör med sinne och intresse för siffror. Ditt arbete omfattar: * Assisterande vid månadsrapportering och sammanställningar * Assisterande vid månadsbokslut och ekonomirapporter * Systemhantering och underhåll * Kontering Vi tror att du är ny-exad från Universitet eller Högskola samt att du läst Finans, Redovisning eller motsvarande. Givetvis är du en avancerad Excel användare samt analytisk lagd. Har du även erfarenhet utav makro i Excel ser vi det som ett stort plus. Vi är ett globalt företag så god engelska både skriftligen och muntligen är en grundförutsättning, då mycket av vår dagliga kommunikation sker på engelska. I övrigt önskar vi en kollega som är som vi; det vill säga prestigelös, stresstålig, snabbtänkt och klarar av att arbeta parallellt med ett flertal arbetsuppgifter samtidigt. Det är viktigt att du får klart dina arbetsuppgifter i tid samt förstår vikten av att möta en deadline. På Marsh är vi sociala och varma, därför ser vi gärna att du också är det. Vi vill ha kul tillsammans och vi tror att det är viktigt att kunna skratta ihop mellan allt arbete! Denna tjänst löper om 6 månader med placering på vårt Svenska huvudkontor, beläget i centrala Stockholm. Skicka in din ansökan med CV och Personligt brev till alona.beliganio@marsh.com, ange "Junior Ekonomiassistent" i ämnesraden. Omfattning: Heltid/Visstid Placering: Centrala Stockholm Sista ansökningsdag: 2013-08-04 Marsh är världens ledande försäkringsmäklare och riskkonsult. Marsh AB är ett helägt dotterbolag till Marsh & McLennan Companies Inc (MMC), som är en börsnoterad amerikansk koncern med över 52 000 anställda i mer än 100 länder.
Företag: Marsh AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Ekonomiassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Ekonomiassistent
Ekonomiassistent på 50% till kund i centrala Stockholm
Jurek Bemanning Sverige AB Arbetsbeskrivning I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att bistå ekonomi- och HR-avdelningen med hjälp. Dina primära arbetsuppgifter kommer vara att ansvara för avstämningar och rapporter. Det kan även förekomma fakturering. Stor del av rollen som ekonomiassistent kommer även innebära att sköta lönehanteringen inklusive pensioner. Även andra administrativa uppgifter kan förekomma. Vem är du? Till tjänsten som ekonomiassistent söker vi dig som är noggrann och strukturerad. Du trivs och kommer till din rätt med administrativa arbetsuppgifter och du tycker det är roligt med löner. Vi tror att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Då vår kund arbetar i lönesystemet Agda, är det ett krav att du har goda kunskaper i det systemet sedan tidigare. Ekonomisystemet dem arbetar i är VISMA, vilket är till fördel om du har kunskap inom det sedan tidigare men det är inget krav. Som person är du flexibel och vågar bidra med dina faktiska kunskaper och åsikter. Vidare bör du vara en öppen person som är prestigelös och kan hjälpa till där det behövs. Goda kunskaper i Excell är ett krav. Personliga egenskaper: Du är prestiglös och tycker om att hjälpa till där det behövs. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är flexibel och är inte rädd för förändringar. Du är glad och positiv. Du är social och duktig på att hantera människor. Du erbjuds Denna tjänst är på 50% med god möjlighet till högre omfattning på sikt. Vilka tider och dagar som du kommer jobba är flexibelt efter dina önskemål. Du erbjuds här en flexibel roll i en växande organisation. Det finns möjligheter att växa med företaget och åta sig mer arbetsuppgifter. Vår kund har kontor i centrala Stockholm. Denna tjänst kommer att gå via Jureks uthyrningsverksamhet och du blir anställd som konsult. Tjänsten förväntas pågå i ca 1 år. Start: slutet på aug 2013 Vill du ha mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Alexandersson på 0733-33 00 10 alternativt malin.alexandersson@jurekbemanning.se. Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurekbemanning.se; vi tar inte emot ansökningar via e-post. Skicka in din ansökan idag då vi intervjuar löpande! Om företaget Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemannings lösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj. Nu söker vi för kunds räkning en ekonomiassistent på 50%.
Företag: Jurek Bemanning Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent på 50% till kund i centrala Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent på 50% till kund i centrala Stockholm
Ekonomiassistent/ekonomiansvarig på halvtid.
Mark & Landskapsteknik AB är ett företag om ca 15 anställda, beläget i Aspudden. Företaget utför ett komplett register av trädgårdstjänster innefattande allt från planering och projektering av trädgårdsanläggningar till trädgårdsskötsel, trädgårdsdesign, trädvård mm. Företaget har sina lokaler i Aspudden. För mer info se www.markochlandskap.se Vi söker nu en: Ekonomiassistent/ekonomiansvarig på halvtid Du kommer att vara ansvarig för vår ekonomiavdelning. Befattningen innebär allt från löpande bokföring, skatter, löner samt reskontra. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligeter och ju mer du kommer in i arbetet ju mer kommer det även att innefatta redovisning och att ta fram ekonomiska rapporter. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av dessa arbetsuppgifter och som har arbetat i en ekonomibefattning med stort eget ansvar. Det är viktigt att du är bra på att serva både internt och externt och kan ta egna initiativ när det gäller att se till företagets bästa. I denna rekrytering samarbetar vi med Karisma Rekrytering AB. kontaktperson är agneta Ståhl som du når på 0706-501940. Du ansöker direkt på www.karisma.se senast den 31/7.
Företag: Karisma Rekrytering AB
Ort: Huddinge
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent/ekonomiansvarig på halvtid. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent/ekonomiansvarig på halvtid.
Ekonomiassistent leverantörsreskontra
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. För ett långt uppdrag hos kund söker vi nu en ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra. Tjänsten Du kommer att vara en del av ett glatt och trivsamt gäng på ekonomiavdelningen där du har huvudansvaret för leverantörsreskontran. Det innebär att du arbetar med leverantörsreskontran från ax till limpa samt med löpande bokföring. Vår kund är ett internationellt företag och du kommer att ha mycket internationella kontakter i ditt arbete. Kvalifikationer För att passa för tjänsten som ekonomassistent inom leverantörsreskontra ser vi att du har följande bakgrund: Gymnasieekonom Några års erfarenhet av leverantörsreskontra från större företag Goda kunskaper i svenska och engelska För att trivas i rollen som ekonomassistent inom leverantörsreskontra tror vi att du är positiv, snabb och lättlärd. Andra egenskaper som vi värdesätter är att du är initiativtagande och själv kan planera ditt arbete. Om du är intresserad av tjänsten tveka inte att skicka in din ansökan omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Företag: Placera Personal AB
Ort: Sollentuna
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent leverantörsreskontra jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent leverantörsreskontra
Iriskoncernen söker Ekonomiassistent
Competens Utbildning AB Om oss Iriskoncernen består av tjänsteföretag som tillhandahåller hjälpmedel, analys och utbildningar för personer med funktionsnedsättningar inom kommunikation och kognition, arbetsmarknadsutbildningar, utbildningar inom vux och sfi samt industriutbildningar med Arbetsförmedlingen och kommuner som primära kunder. Iriskoncernen som omsätter ca 450 mkr per år. Dina arbetsuppgifter Iriskoncernen söker nu en ekonomiassistent till huvudkontoret i Enskede i Stockholm. Tjänsten ingår i Iris centrala ekonomiavdelning och du kommer att arbeta nära övriga medarbetare i teamet. Tjänsten innebär hantering av leverantörs- och kundreskontra samt löpande bokföring i koncernens 10 bolag. Iriskoncernen kommer under hösten att hantera redovisningen internt, istället för genom en redovisningsbyrå. Det innebär att det för rätt person kan finnas möjlighet att vara delaktig i framtagande och implementering av nya rutiner och arbetssätt tillsammans med våra redovisningsansvariga. Det är högt i tak inom organisationen och det finns stora möjligheter att vara med och påverka och göra skillnad. Du rapporterar till koncernens CFO. Din profil Vi söker dig som: Har ekonomiutbildning på gymnasial nivå Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av motsvarande befattning och arbetsuppgifter I första hand har erfarenhet från arbete i bolag med en omsättning om minst 50 mkr Har goda kunskaper i Excel Med fördel har kunskaper i Agresso För att vara framgångsrik i rollen som ekonomiassistent är det av stor vikt att du har mycket god samarbetsförmåga och trivs med att hjälpa andra. I ditt arbete är du kvalitetsmedveten och strukturerad, vilket innebär att du har förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter och att hålla uppsatta tidsramar. Du arbetar självständigt och ihärdigt för att nå uppsatta mål och följer upp. Du trivs med och har förmåga att arbeta under ett högt tempo samt är prestigelös och flexibel i ditt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varaktighet och lön: Anställningsform: Tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Omfattning: Heltid. Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse. Individuell lönesättning. Kollektivavtal finns. Ansökan: Varmt välkommen med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via "Sök jobbet"- länken nedan. Sista ansökningsdag: 11 augusti 2013 Kontaktpersoner: Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Annika Malmqvist, CFO. E-post: annika.malmqvist@iris.se Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Corinne Skult, HR-chef. Telefon: 010-516 19 31 eller corinne.skult@competens.se
Företag: Competens Utbildning AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Iriskoncernen söker Ekonomiassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Iriskoncernen söker Ekonomiassistent
Extrajobb som ekonomiassistent
Arena Personal AB Om företaget Till vår uthyrningsverksamhet söker vi ett flertal ekonomiassistenter för uppdrag på deltid. Vi tror att jobbet kan passa utmärkt för sig som är student och vill ha ett extraarbete då arbete sker vid behov med tjänstgöring upp till halvtid. Du kommer att bli anställd av Arena Personal och arbeta som uthyrd medarbetare hos våra kunder för ett eller flera uppdrag. Våra kunder finns belägna runt om i hela Storstockholm. Arbetsuppgifter Vi tror att du har arbetat med ekonomi under en period och har kommit i kontakt med följande arbetsuppgifter, även om du kanske inte har arbetat med samtliga: Kundreskontra såsom fakturering, bokning av inbetalningar, räntedebitering/kravhantering/inkasso Leverantörsreskontra såsom kontering av fakturor, registrering av fakturor, förbereda/skicka/bokföra betalningar Avstämning av reskontror, likvidkonton och periodiseringskonto Din profil För att vara aktuell för uppdragen, har du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter. Som person är du positiv, prestigelös, flexibel och noggrann samt har ett öga för siffror och struktur. För att klara av jobbet har du goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera olika ekonomisystem. Varmt välkommen med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Ange gärna i din ansökan när du kan tillträda en ny tjänst/uppsägningstid. Vi vill tipsa dig om att söka redan i dag då intervjuer sker Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hitta unika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.
Företag: Arena Personal AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Extrajobb som ekonomiassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrajobb som ekonomiassistent
Ekonomiassistenter sökes för längre uppdrag
Arena Personal AB Om företaget Till vår uthyrningsverksamhet söker vi ett flertal ekonomiassistenter. Du kommer därmed att bli anställd av Arena Personal men arbeta som uthyrd medarbetare hos våra kunder för ett eller flera långsiktiga uppdrag. Våra kunder finns belägna runt om i hela Storstockholm. Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med: Kundreskontra såsom fakturering, bokning av inbetalningar, räntedebitering/kravhantering/inkasso Leverantörsreskontra såsom kontering av fakturor, registrering av fakturor, förbereda/skicka/bokföra betalningar Avstämning av reskontror, likvidkonton och periodiseringskonto Din profil För att vara aktuell för uppdragen, har du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter. Som person är du positiv, prestigelös, flexibel och noggrann samt har ett öga för siffror och struktur. För att klara av jobbet har du goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera olika ekonomisystem. Varmt välkommen med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Ange gärna i din ansökan när du kan tillträda en ny tjänst/uppsägningstid. Vi vill tipsa dig om att söka redan i dag då intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hitta unika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.
Företag: Arena Personal AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistenter sökes för längre uppdrag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistenter sökes för längre uppdrag
Brightby söker ekonomiassistent/kontorsassistent
Brightby söker nu en ekonomiassistent/kontorsassistent till vår kund med placering i Kista. I din roll som ekonomiassistent/kontorsassistent kommer du dels ansvara för leverantörsreskontran samt ha det övergripande ansvaret över kontoret. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där du initialt kommer att anställas som ekonomikonsult på Brightby för att efter 6 månader övergå i en fast anställning hos vår kund. Tjänsten ska tillsättas i början av september. Kandidater presenteras löpande. Som ekonomiassistent/kontorsassistent kommer du bland annat arbeta med följande arbetsuppgifter: - Bokföra leverantörsfakturor - Ta fram betalningsunderlag - Registrera och godkänna manuella utbetalningar - Bokföra utbetalningar och inbetalningar - Fakturering - Svara i företagets växel och ta emot besökare - Ansvara för kontorsmaterial och posthantering - Administrera listor, låsbrickor, parkeringskort etc. - Vara delaktig i konsultaktiviteter och sköta olika event - Vara kontaktperson för diverse leverantörer - Ansvara för att allmänna ytor är representabla Vi söker dig med tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi. Som person ser vi gärna att du har en hög servicekänsla, stort engagemang och god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter. Att vara glad och positiv faller naturligt för dig och du har inga problem att samarbeta med olika typer av människor. Du arbetar noggrant och strukturerat och är inte rädd för att ta egna initiativ. Ansökan Låter detta intressant? Då söker du tjänsten genom att klicka på länken nedan: http://www.brightby.se/jobb/brightby-soker-ekonomiassistentkontorsassistent/ Klicka på ansök nu, Ange referenskod BBSYL. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta konsultchef Anna Kalzen på telefon 073 - 917 79 88. Brightby är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat inom ekonomi och finans och ingår i samma koncern som konsultföretaget Meritmind. Välkommen med din ansökan!
Företag: BRIGHTBY AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Brightby söker ekonomiassistent/kontorsassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Brightby söker ekonomiassistent/kontorsassistent
Ekonomiassistent till en bred roll
Trivs du att arbeta brett inom ekonomiområdet? Är du en person som tar ansvar för ditt arbete och som trivs i en miljö där du kan vara med och påverka och utvecklas? Drivs du av förändringsarbete och att vara en del av företagets fortsatta utveckling? Sök då tjänsten som ekonomiassistent till vår kund. Om First Reserve Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer. Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Tillsammans skapar vi framgång! Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent kommer du att arbeta i en bred roll och dina arbetsuppgifter kommer bl.a. innefatta kund- och leverantöreskontra, moms- och skatteredovisning, analyser, avstämningar och lönehantering. Vem är du? Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning inom ekonomi och som har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat och du är en van användare av Officepaketet med goda kunskaper i excel. Som person är du ansvarstagande och noggrann med en positiv attityd. Du är flexibel och förändringsbenägen och trivs i en roll där du är med och utvecklar rutiner och processer. Vidare är du en prestigelös och självgående person som gillar att samarbeta med andra. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sandra Solomon på tel 08- 705 80 63. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till en bred roll jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till en bred roll
HOPE söker en ekonomiassistent
Vill du arbeta med redovisning i en dynamisk miljö som genomsyras av stark entreprenörsandra? Är du serviceinriktad och vill utvecklas och växa tillsammans med ett expanderande företag? Då ska du söka till tjänsten som ekonomiassistent på HOPE. I denna rekrytering sammarbetar vi med First Reserve AB. Företagspresentation HOPE är ett svenskt modemärke skapat av Ann Ringstrand och Stefan Söderberg. HOPE designar, producerar och säljer kläder under eget varumärke samt bedriver egen retailverksamhet. HOPEs första egna butik öppnades i Stockholm 2006. Den egna retailverksamheten, liksom koncernen i övrigt, har expanderat snabbt sedan dess och idag finns totalt 7 egna butiker, i Stockholm, Malmö, Köpenhamn och på webben. 2011 firade HOPE sitt 10-årsjubileum med att släppa en bok om företagets utveckling och milstolpar såsom vinsten av det prestigefyllda priset Guldknappen 2010. Arbetsuppgifter HOPE fortsätter att expandera och nu ska ekonomiavdelningen utöka med en ekonomiassistent på heltid. Avdelningen består idag av ekonomichefen och ytterligare en ekonom. Ekonomiassistenten ska fungera som en avlastningsfunktion för övriga medarbetare på ekonomiavdelningen. Som ekonomiassistent hos HOPE förväntas man bland annat: * Sköta löpande bokföring. * Viss administrering av kund- och leverantörsreskontra. * Hantera in- och utbetalningar. * Göra enklare avstämningar. * Vara övriga på ekonomiavdelningen behjälplig vid månads- kvartals- och årsbokslut. * Arkivera material. * Fungera som ett serviceorgan för övriga kollegor i organisationen samt mot kunder och leverantörer. Vem är du? För att söka till tjänsten som ekonomiassistent tror vi att du har grundläggande kunskaper i löpande bokföring och du förstår debet och kredit. Du har minst en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande. Vi ser gärna att du har 1-2 års praktisk erfarenhet av bokföring och andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter och att i framtiden ta ett större helhetsansvar för ett bolags redovisning. Du talar och skriver engelska utan svårigheter. För att trivas hos HOPE och med arbetsuppgifterna bör du som person vara prestigelös, stresstålig, ansvarstagande, serviceinriktad och noggrann. Du förstår vikten av att göra grundjobbet för att ekonomiavdelningens arbete ska fungera. HOPE befinner sig i en expansiv fas och organisationen präglas av en stark entreprenörsanda. Tiden från idé till beslut till utförande är kort och det krävs därför att du även är flexibel och att du trivs i ett högt tempo. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Ida Wiklund på First Reserve, telefon 08-705 80 66. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga HOPE söker en ekonomiassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HOPE söker en ekonomiassistent
Serviceinriktad ekonomiassistent/ informatör till city
Arena Personal AB Om företaget Arena Personal söker till vår kund en ekonomiassistent/ informatör som har tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra med samt god kommunikativ förmåga. Du kommer att vara anställd av oss på Arena Personal och uthyrd till vårt kundföretaget i Stockholm city. Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent/ informatör kommer du att arbeta i ett projekt med anledning av att ett nytt inköpssystem nyligen implementerat. Du kommer att sköta information både internt och externt och därför söker vi dig som har erfarenhet av kontakt med kunder och/eller leverantörer via telefon. Du kommer främst se till att rutiner förmedlas och skapa instruktioner för att de på bästa sätt följs. I projektet kommer du även att arbeta tillsammans med ekonomiavdelningen och vara behjälplig med leverantörsreskontra. Din profil För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har någon form av ekonomisk bakgrund. Du har även erfarenhet av samt trivs med att ha kontakt med kunder och leverantörer och har förmågan att tydligt förmedla instruktioner. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av fakturahantering och leverantörsreskontra. Har du även varit med vid implementering av nytt system är det ett plus. Då vår kund arbetar i Agresso är det en fördel om du tidigare jobbat i det. Är du även noggrann och driven i ditt arbetssätt, serviceminded, prestigelös, självgående och har lätt för att ta egna initiativ kommer du att lyckas i denna roll. Uppdraget är på heltid och kommer att starta i slutet av augusti. Låter detta intressant och har du den profil vi söker? I så fall är du varmt välkommen in med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Vi vill tipsa dig om att söka redan i dag då intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hitta unika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.
Företag: Arena Personal AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Serviceinriktad ekonomiassistent/ informatör till city jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Serviceinriktad ekonomiassistent/ informatör till city
Erfaren ekonomiassistent till IT-bolag
Academic Resource AB är ett bemanningsföretag med vision att vara en naturlig länk mellan näringsliv och Sveriges akademiker. Vi har akademiker i alla åldrar, både under studier samt personer med avklarade studier och flera års arbetserfarenhet. Om tjänsten Vi söker för kunds räkning en erfaren ekonomiassistent. Vår kund är ett IT-bolag som erbjuder IT-lösningar med både produkter och tjänster. Företaget har ca 80 anställda och kontoret ligger i Sundbyberg. På ekonomiavdelningen arbetar idag 2 personer som rapporterar direkt till ekonomichefen. Bolaget expanderar och är i behov av ytterligare en ekonomiassistent. Dina arbetsuppgifter: - Löpande redovisning - Kundreskontra - Leverantörsreskontra - Löner - Skatter/moms - Avstämningar Din profil: Vi söker dig som har mycket goda kunskaper inom ekonomi och är helt självgående i ovanstående uppgifter. Du har minst 5 års erfarenhet eller mer från en liknande roll som ekonomiassistent/redovisningsassistent. Det är meriterande om du har erfarenhet inom koncernredovisning och gärna från affärssystemet Navision. Som person är du positiv, prestigelös och lösningsorienterad. Vidare är du flexibel och har en god samarbetsförmåga. Bolaget är mitt uppe i arbetet att effektivisera processerna på ekonomiavdelningen vilket innebär att du kommer att vara en viktig person i utvecklingsarbetet. Vi ser därför gärna att du har erfarenhet från förändringsarbete och trivs med att arbeta i en ombytlig miljö. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid som startar i mitten av augusti med start omgående och med stor möjlighet till överrekrytering. Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att söka den via vår hemsida, www.academicresource.se. Klicka på sök jobb och ange referensnummer: ITek13 Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. We take you further
Företag: Academic Resource AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren ekonomiassistent till IT-bolag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren ekonomiassistent till IT-bolag
Ekonomiassistent till söderförort
SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar. Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook! SW söker för kunds räkning en ekonomiassistent med tyngdpunkten på kreditbedömningar. Kunden är verksam inom detaljhandeln och du sitter i en central roll inom kreditbedömningen tillsammans med tre kollegor. Kundens kontor ligger i Kungens kurva. Tjänstebeskrivning I rollen som ekonomiassistent inom kundreskontran och framför allt inom kreditsidan kommer du bland annat att: - Göra kreditbedömningar - Ha kontakt med inkossoföretag - Ha kundkontakt och se till att fordringarna kommer in. - Manuell fakturering - Support till butikerna kring kreditbedömningar Du kommer att få vara med att skapa en helt ny roll då denna roll inte finns idag. Där av kommer du att ha stort inflytande på att skapa rutiner och arbetsätt för hur du vill att denna roll ska utformas. Lämplig bakgrund Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning inom ekonomi och gärna någon påbyggnadsutbildning inom ekonomi. Du ska ha erfarenhet från att ha jobbat på kundreskontra och gärna med krediter. Du ska vara flytande i både tal och skrift i engelska och svenska. Du ska goda kunskaper i Officepaketet och framför allt i Excel. Du är en ödmjuk person som drivs av att jobba självständigt och är inte rädd för att ta egna initiativ. Du sprider positiv energi kring dig och är lösningsfokuserad. Du är ambitiös och flexibel och har lätt för att ta olika sorters människor Viktig information Ovanstående är en rekrytering till kund med start 2013-08-12. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.
Företag: SW
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till söderförort jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till söderförort
Ambitiös Ekonomiassistent sökes!
Har du ett sinne för siffror, är analytisk och ser saker utifrån ett helhetsperspektiv? Då har Adecco ett uppdrag för dig! Hur ser din arbetsdag ut? I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta brett inom ekonomiområdet och vara en del av företagets supportkontor. Supportkontoret stöttar företaget i bl.a. marknadsföring, utveckling, IT-drift och Inköp. Din roll som ekonomiassistent innebär att du assisterar ekonomichefen i uppgifter som t.ex. löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, diverse avstämningar samt påminnelser. Du kommer även att själv få ansvara för att uppdatera och underhålla företagets statistik- och bonusverktyg. Har du erfarenhet av projektstyrning, nyckeltalsstyrning eller kedjeverksamhet inom service eller detaljhandel, jobbat dagligen i Excel eller ekonomisystemet Pyramid kommer du känna igen dig i de dagliga uppgifterna direkt! Vem trivs här? Du som är gymnasieekonom eller är högskoleutbildad inom ekonomi med ett par års erfarenhet av liknande uppgifter kommer att trivas i rollen som ekonomiassistent! Brinner du för siffror, är analytisk lagt samt har en god förståelse för hela flödet på en ekonomiavdelning kommer att känna dig som hemma hos vår kund! Som person ser du utmaningen i att arbeta tillsammans med andra i ett högt tempo, värdesätter god kommunikation och är positiv och flexibel i ditt sätt! Vad erbjuder vi? Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i augusti/september. Resor inom Sverige kan komma att ingå i arbetsuppgifterna på uppdraget. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas hos vår kund efter en prövotid! Som konsult är du anställd i Adecco Sweden. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Är du intresserad? Då ska du ansöka så snart som möjligt. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10. Välkommen att söka!
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Ambitiös Ekonomiassistent sökes! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ambitiös Ekonomiassistent sökes!
Ekonomiassistent sökes!
Verksamhetsbeskrivning Happy Homes är färg- och interiörkedjan med över 100 butiker runtom i landet. I inspirerande butiker säjer vi färg, tapet, golv, kakel och klinker samt inredningsprodukter till proffs- och konsumentkunder. Kedjans supportkontor, som finns i Stockholm, samordnar butikernas inköp, marknadsföring, utbildningar, IT och butiksutveckling. Happy Homes-kedjans butiker är entreprenörsägda och vi har varit verksamma sedan 1962 vilket gör oss till Sveriges äldsta fackhandelskedja inom vårt område. Vi är idag 11 personer på Happy Homes supportkontor som sitter ljusa lokaler i Hammarby Sjöstad. På supportkontoret hjälper vi butikerna med marknadsföring, butiksutveckling, IT-drift och inköp. Arbetsuppgifter Till kedjans supportkontor söker vi nu en ambitiös, flexibel och analytisk ekonomi- och controllerassistent. I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta brett inom ekonomiområdet och vara behjälplig ekonomichefen i alla delar. I stora drag handlar det om att arbeta med den löpande bokföringen, kundoch leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, diverse avstämningar samt påminnelser. Du är även ansvarig för att uppdatera och underhålla vårt statistik- och bonusverktyg. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som är minst gymnasieekonom, men ser gärna att du har en högre akademisk utbildning. Du har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du måste ha förståelse för hela flödet på en ekonomiavdelning och du har ett brinnande intresse för siffror och försäljning. Ett krav är att du har mycket goda kunskaper i Excel. Det är en fördel om du har erfarenhet från ekonomisystemet Pyramid. Har du arbetat med projektredovisning och nyckeltalsstyrning samt har erfarenhet från kedjeverksamhet inom service eller detaljhandel är detta ett stort plus. Som person är du strukturerad, du har en positiv attityd och inspireras av ett högt tempo. Vi ställer höga krav på att du är flexibel och är bra på att kommunicera. Att arbeta på supportkontoret innebär också visst resande inom Sverige med butiksbesök, deltagande på konferenser och regionala träffar. Vill du arbeta i ett spännande företag där ingen dag är den andra lik är du rätt person för oss. Vi ser gärna att du kan börja hos oss snarast. Intresserad? Kontakta Ekonomichef Karolina Nielsen på Happy Homes alt skicka in ansökan med ditt CV, personligt brev och referenser till karolina.nielsen@happyhomes.se senast 2013-07-31. Arbetsgivaren avböjer all kontakt gällande stöd i rekryteringen från rekryterings- och bemanningsföretag.
Företag: Happy Homes Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent sökes! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent sökes!
Junior ekonomiassistent/administratör till spännande bolag i City
Dfind Finance söker för kunds räkning en ekonomiassistent/administratör för uppdrag på 1,5 år. Man sitter i ett utav koncernbolagen och arbetar på en affärsstödsfunktion med 7 andra kollegor. Det är en ny roll som till viss del kommer utformas under uppdragets gång. Bland de huvudsakliga arbetsuppgifterna kan idag nämnas: . Ansvar att hantera processer och dokument i nytt system . Avtalshantering . Kundreskontraarbete . Fakturering . Administrativ hantering bolagsverket . Stöd i bokföring . Administrativt stöd i till övrig personal i bolaget . Administrativa Ad Hoc-uppgifter Man söker en strukturerad och noggrann person med driv och gott humör. Då det är en bred roll ska man tycka om varierande arbetsuppgifter och ha en positiv inställning till att ha flera bollar i luften. Vi ser gärna att du har något eller ett par års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att du är öppen för förändringar och förbättringar av process. Du ska ha god kommunikationsförmåga. Det är meriterande om man har arbetat i Agresso eller Hogia tidigare. Uppdraget startar i mitten av augusti. Ort: Stockholm Uppdragsgivare: Dfind Finance & Executive AB Detta är Dfind Finance & Executive Dfind Finance är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på ekonomi, finans och lön. Vi är ett bolag som drivs av ekonomer för ekonomer. Våra konsultchefer och rekryteringskonsulter har haft positioner i linjen som revisor, controller eller ekonomichef. Innan bolaget bildades frågade vi vad kunder och konsulter genom olika paneler vill ha av en aktör inom det här segmentet. Ur det skapades Dfind Finance. Ett bolag inom Profficekoncernen. Vad erbjuder vi dig Våra konsulter är vårt ansikte utåt och ni som representerar Dfind Finance ute hos våra kunder varje dag. Vi satsar lite extra på er. Vi arbetar dedikerat med din kompetensutveckling, i samarbete med de största revisionsbyråerna har vi ett brett och gediget utbud av utbildningar och seminarium som du som konsult kan deltaga i. Vi är själva specialister inom ekonomi och din närmsta chef kommer kunna vägleda dig när du stöter på utmaningar, både när det gäller ekonomifrågor eller HR relaterade frågor. Vår personal har kvalitativ backup i form av daglig ekonomisupport via PWC. Det är väldigt viktigt att du ska trivas hos oss. Därför har vi en hög närvaro ute hos er som konsulter dessutom återkommande aktiviteter såsom konsultträffar kvällstid eller frukostinbjudningar på vårt kontor. Vad förväntar vi oss Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Blir du utvald tar vi hand om dig. Vi känner stor stolthet för det vi gör och förväntar oss att alla våra anställda lever i den andan när vi representerar Dfind Finance. Vi måste vara lyhörda, lösningsorienterade och engagerade för att gemensamt befästa och förstärka vår position på den svenska ekonomimarknaden. Som konsult på Dfind Finance får du en trygg anställning, kollektivavtal och självklart förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Företag: Proffice Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Junior ekonomiassistent/administratör till spännande bolag i City jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior ekonomiassistent/administratör till spännande bolag i City
Erfaren Ekonomiassistent till redovisningsbyrå direkt rekrytering
Amendo AB Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och bemanning med en tydlig inriktning mot Bank & Finans, Försäkring och Ekonomi. Amendo arbetar dagligen med kundnära, skräddarsydda bemannings- och rekryteringslösningar. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Malmö och Göteborg. Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi dig med minst 1 års erfarenhet av ekonomiassistentarbete på redovisningsbyrå till en av våra viktigaste kunder i centrala Stockholm. Tjänsten avser en direkt rekrytering till kunden ifråga. Du kommer att ingå i en grupp med flera erfarna redovisningsekonomer och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta: Löpande bokföring Dagliga avstämningar Kund- och leverantörsreskontra Betalningar Scanna fakturor Övrig vanligt förekommande ekonomiadministration på en redovisningsbyrå Kvalifikationer och egenskaper Vi ser att du minst har gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Det är ett krav att du har minst 1 års erfarenhet från redovisningsbyrå och behärskar ovan specificerade ansvarsområden. Som person är du ansvarsfull, detaljorienterad, noggrann, strukturerad och är van att jobba i ett högt arbetstempo. Vidare är du en social person med en positiv attityd som har lätt att anpassa dig till nya miljöer och bekantskaper. Frågor och kontakt Du är välkommen att ansöka omgående, vi träffar lämpliga kandidater löpande.
Företag: Amendo AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren Ekonomiassistent till redovisningsbyrå direkt rekrytering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren Ekonomiassistent till redovisningsbyrå direkt rekrytering
Ekonomiassistent
Seibu Giken DST AB söker nu omgående en ekonomiassistent till huvudkontoret i Spånga. Tjänsten är heltid, tillsvidare. Tjänsten: Du kommer att få jobba både med ekonomi och administrativa uppgifter. Löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, bankgarantier, telefonväxel, posthantering, m.m. Företaget: DST Seibu Giken tillverkar och säljer luftavfuktare via lokala representanter i över 40 länder. Vi omsätter 90 mkr och är 35 anställda. Se även vår hemsida www.dst-sg.com Utbildning/erfarenhet: Denna tjänst riktar sig till dig som har minst gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning. Erfarenhet av tidigare liknande jobb är ett krav. Du behärskar engelska i tal och skrift och har goda datakunskaper och är en van användare av Office-paketet med tyngdpunkt på Excel, Word och Outlook. Vi använder affärssystemet iScala. Har du tidigare arbetat med löneredovisning ser vi det som meriterande. Lön: Individuell lönesättning Varaktighet/arbetstid: Arbetstid: 37 tim/vecka, mån-tor 8:00-16:45, fre 8:00-15:00 Flextid tillämpas. Tillträde 1 september. Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV till Administrativ chef: lennart.andren@dst-sg.com
Företag: Seibu Giken DST AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent jobb, Ekonomiassistent Stockholm, Ekonomiassistent Seibu Giken DST AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent
Ekonomiassistent till mediebolag i city
Vi söker nu en driven ekonomiassistent till leverantörsreskontran hos en av våra kunder, ett mediebolag beläget mitt i city. Du kommer tillsammans med ditt team arbeta mot 11 bolag och hantera stora mängder fakturor. Du kommer att arbeta som ekonomikonsult på Brightby och vara uthyrd till vår kund. Tjänsten ska tillsättas omgående och kommer löpa på heltid tillsvidare. Du kommer bland annat att arbeta med: -Hantering av mediefakturor och leverantörsfakturor -Granskning -Föra in fakturor i flödet -Hantera icke-godkända fakturor -Matchning av fakturor -Avstämningar -Arkivering etc. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete med leverantörsfakturor, meriterande är också tidigare erfarenhet av ekonomiarbete inom mediebranschen. Du är även van att hantera stora mängder fakturor och trivs med ett arbete i högt tempo och i en snabbföränderlig miljö. Som person är du driven och vågar ta för dig. Vidare är du kommunikativ och flexibel. Meriterande är tidigare arbete mot nordiska länder, goda kunskaper i engelska i tal såväl som skrift är ett krav. Vår kund arbetar i Marathon. Brightby är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat inom ekonomi och finans och ingår i samma koncern som konsultföretaget Meritmind. Vi erbjuder våra medarbetare mentorskaps- och utbildningsprogram utöver spännande rekryteringar och konsultuppdrag. Vi hoppas att du har viljan och förmågan att bli en av Sveriges bästa ekonomikonsulter och söker din nästa utmaning hos oss. Ansökan Låter detta intressant? Då söker du tjänsten genom att klicka på länken nedan: http://www.brightby.se/jobb/ekonomiassistent-till-mediebolag-i-city/ Ange referenskod EKCITY. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta konsultchef Sara Smedeby på telefon 073 ? 917 79 89. Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: BRIGHTBY AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till mediebolag i city jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till mediebolag i city
Ekonomiassistent
Om företaget Vi söker för kunds räkning nu ekonomiassistenter till väletablerade företag i Stockholm. Beroende på dina kvalifikationer och våra kunders önskemål/krav så matchas du mot rätt arbetsgivare. Tillträde i slutet av augusti. Vi söker ständigt efter nya unga talanger. Skapa ett karriärkonto redan idag! Rekrytering sker löpande under ansökningstiden. Dina arbetsuppgifter Som ekonomiassistent, kan du komma att arbeta med alla på en ekonomiavdelning förekommande uppgifter, men tonvikten ligger ofta på: - kund- och leverantörsreskontra, - löpande redovisning, - registrera bokföringsorder, - balanskontoavstämningar samt - att vara behjälplig vid bokslut. Din profil Vi förutsätter att du har gymnasieutbildning helst med inriktning ekonomi samt god engelska i tal och skrift. Goda kunskaper i Microsoft Office och speciellt Excel är ett krav. Personliga egenskaper vi värdesätter är social kompetens, flexibilitet och framför allt en positiv attityd och ett intresse för ekonomi och siffror. Om oss Vi både rekryterar och, hyr ut personal till kundföretag med målet att en uthyrning ska övergå till en fast anställning hos kundföretaget.
Företag: JOBBKOMPANIET UNG BEMANNING I SVERIGE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent jobb, Ekonomiassistent Stockholm, Ekonomiassistent JOBBKOMPANIET UNG BEMANNING I SVERIGE AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent
Quadriga Svenska AB söker en prestigelös ekonomiassistent/säljsupport
Quadriga is the single partner to the global hospitality industry, integrating TV and Mobile communications platforms, Internet, Network and Multi Media solutions to deliver operational efficiencies and new revenue opportunities, enabling customers to better compete in an interactive, interconnected and globally accessible world. Quadriga has over 30 years experience serving the hospitality sector, supporting 345,000 guest rooms and is the number 1 in Europe and the number 2 globally. The company has unrivalled expertise and over 10 years experience in managing hotel networks, Internet provision and digital IP systems, with over 120,000 Internet rooms. Read more on www.quadriga.co Arbetsbeskrivning Som ekonomiassistent på Quadriga ansvarar du för all administration inom leverantörs- och kundreskontran samt viss övrig kontorsadministration. Detta innebär registrering och kontering av fakturor, kundfakturering, avstämning av relaterade konton samt även hantering av rikskuponger, reseräkningar och handkassa. I tjänsten ingår även ett ansvar för säljsupport genom administration i företagets CRM-system där du ansvarar för uppdatering och införande av kundordrar samt bistå Försäljningschefen i det dagliga arbetet. Du kommer också ansvara för kontorsadministrationen genom allt från posthantering och inköp av kontorsmaterial till att boka resor och hotellvistelser. Arbetsplats är Sollentuna. Vem är du? Du har några års relevant arbetslivserfarenhet med kunskap om arbetsuppgifterna beskrivna ovan. Du är i början av din karriär och ser nästa tjänst som ett tydligt steg i din karriär och personliga utveckling. Arbetet kräver såväl flytande svenska som engelska, och det är meriterande om du har jobbat i en internationell miljö förut. Som person är du självgående, initiativtagande, noggrann, positiv och social. Du organiserar effektivt din egen tid, löser problem och agerar med ödmjukt självförtroende när du stödjer kollegor, möter deadlines och tar egna initiativ. Kontaktperson Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fredrik Sjöberg via telefon: 08-739 29 59.Urval sker löpande men pga. semestertider kommer intervjuer att ske först i augusti.
Företag: Manpower Ekonomi
Ort: Sollentuna
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Quadriga Svenska AB söker en prestigelös ekonomiassistent/säljsupport jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Quadriga Svenska AB söker en prestigelös ekonomiassistent/säljsupport
Ekonomiassistent till HBO Nordic
Ekonomiavdelningen HBO Nordic söker en Ekonomiassistent till det nordiska huvudkontoret på Kungsträdgårdsgatan i centrala Stockholm. Home Box Office, Inc. is the premium television programming subsidiary of Time Warner Inc. and the worlds most successful pay-TV service, providing television services to approximately 93 million subscribers worldwide as well as the most popular subscription video-on-demand products. HBO Nordic AB, a wholly owned subsidiary of Home Box Office, Inc., offers a linear and on-demand premium pay TV service in Denmark, Finland, Norway and Sweden. HBO Nordic offers subscribers all seasons of current hit series, including Boardwalk Empire, The Newsroom, Game of Thrones, True Blood, Veep and Girls, as well as classics like Sex and the City, The Sopranos and The Wire. HBO Nordic also premieres new series from other content providers including titles such as Magic City, Hit and Miss, Continuum and Borgia and also offers feature films from major Hollywood studios, local distributors and independents. For more information, please visit www.hbonordic.com Arbetsuppgifter: · Självständigt hantera leverantörsreskontran · Löpande bokföring · Avstämning av balanskonton · Viss löneadministration · Kvittoredovisning · Delaktighet i ekonomiavdelningens utveckling · Diverse ad hoc uppgifter Bakgrund och kompetenser: · Relevant utbildning eller erfarenhet från redovisning · Minst 3-5 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter · Hög stresstålighet och vana vid självständigt och proaktivt arbete · Gärna tidigare erfarenhet från amerikanska bolag och/eller annan internationell erfarenhet · God förmåga att hantera en föränderlig arbetssituation eftersom företaget är ungt och alla rutiner och processer ännu inte är på plats Du kommer att ingå i ett team bestående av en CFO, en redovisningschef, en redovisningsekonom samt ett team av tre personer som arbetar inom Financial and Business analysis. Om ovanstående stämmer in på dig, och du trivs med att arbeta i ett högt tempo i ett ungt och dynamiskt bolag med trevliga arbetskollegor, kan du vara rätt kandidat för oss. Lena Detter är ansvarig rekryteringskonsult, kontakta henne om du har några frågor. lena.detter@sifferverket.se alternativt på 0707-440079
Företag: Sifferverket i Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till HBO Nordic jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till HBO Nordic
Självgående Ekonomiassistent sökes!
Har du ett sinne för siffror och ser saker utifrån ett helhetsperspektiv? Då har Adecco ett uppdrag för dig! Hur ser din arbetsdag ut? I rollen som ekonomiassistent kommer du att assistera och vara en del av kontorsteamet på företaget. Dagligen har du kontakt med bl.a. verksamhetschefer, leverantörer och ekonomer. En viktig del i dina arbetsuppgifter kommer att vara att ha hand om inkommande inkassoärenden. Du kommer även att sköta kund- och leverantörsreskontra, kontroll av fakturor och kontoavstämningar. Utöver detta ingår registrering och skanning av fakturor i dina arbetsuppgifter samt att lägga upp nya leverantörer och användare i systemet. Vem trivs här? Du som har en klar högskoleutbildning alternativt KY-utbildning inom ekonomi samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kommer snabbt att sätta dig in i rollen. Har du kännedom om inkassoärenden och vana att arbeta med kronofogden kommer du att snabbt känna dig hemma i rollen! Har du dessutom ett gott sinne för siffror, vana av att jobba i Excel och förståelse för kredit samt leverantörshantering ska du söka redan idag! Vidare känner du dig trygg i din kunskap, även i det engelska och svenska språket, och brinner för att tillsammans med andra bidra till gott samarbete och en positiv stämning! Meriterande är kunskaper i systemen Contempus och Agresso. Vad erbjuder vi? Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i augusti. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Är du intresserad? Då ska du ansöka så snart som möjligt. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10. Välkommen att söka!
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Självgående Ekonomiassistent sökes! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Självgående Ekonomiassistent sökes!
Ekonomiassistent med erfarenhet vikariat
Varmt och skönt söker personal till ekonomiavdelningen i Saltsjö-Boo. Varmt och skönt är en rikstäckande serviceorganisation som säljer energibesparande produkter. Vi installerar produkterna själva med egen organisation. Allt för att garantera kvalitén genom hela kedjan. Vi söker en person som skall arbeta på ekonomiavdelningen som skall sköta registrering av fakturor, betalning av fakturor och löpande bokföring. Du är inte ensam på avdelningen vilket gör att du kommer in i jobbet snabbt. Tempot är relativt högt vilket kräver en viss vana.
Företag: Varmt och skönt Holding AB
Ort: Nacka
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent med erfarenhet vikariat jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent med erfarenhet vikariat
Ekonomiassistent till Asian Pacific
Asian Pacific står inför spännande utmaningar framöver med expansioner i deras flighter till Beirut och Paris. Du kommer få jobba i en nischad miljö inom flygbranschen där Asian Pacific vill stå i framkant för utveckling av sina produkter och servicekänsla. Du kommer få jobba med flerspråkig personal med många års erfarenhet av att arbeta i en ständigt växande marknad som knyter ihop Europa med mellanöstern, Afrika och Asien. De välkomnar människor som tycker om nya utmaningar och är inte rädda för att komma med nya förslag och idéer till verksamheten. INFORMATION OM TJÄNSTEN Som ekonomiassistent kommer du att ansvara för att bistå och ge administrativt stöd till företagets ekonomichef. Detta inkluderar uppgifter såsom fakturering, kreditkontroll, rapportskrivning, arkivering, upprätthållande av kontakt med kunder och leverantörer samt grundläggande bokföringsfunktioner. Du kommer exempelvis jobba med reskontra och kalkylblad. Vidare kommer du att göra beräkningar och kontroller för att säkerställa att register och betalningar är korrekta. Du kommer till exempel att - Jobba med ekonomifunktioner - Upprätthålla kalkylblad - Gör interna kontroller samt externa kreditkontroller - Arbeta med leverantörsreskontra, löner och skattedeklarationer - Hålla ordning på kontoret samt ha hand om schemat för internt anställda VI SÖKER DIG SOM - Har kandidatexamen inom ekonomi eller matematik - Har erfarenhet av att jobba som ekonomiassistent - Har god kommunikationsförmåga, skriftlig som muntlig, i både svenska och engelska - Har god samarbetsförmåga, är självsäker, motiverad och ambitiös Det är meriterande om du kan ett tredje språk utöver svenska och engelska men detta är inget krav. Förutom det är det meriterande om du tidigare har arbetat med lönehantering. Som person har du god samarbetsförmåga, är självsäker i ditt sätt att jobba samt motiverad och ambitiös. Asian Pacific tar varmt emot personer som tycker om nya utmaningar och är inte rädd för att tycka till om förbättringar som kan göras i organisationen. OM FLY OLYMPLIC Asian Pacific är en IATA (International Air Transport Association) resebyrå och B2B Tour Operator som är specialiserad på resor mellan Europa och mellanöstern. Företaget har funnits i 25 år och expanderar för att bredda sin marknad med en förväntad omsättning på över 100 miljoner kronor. Fly Olympic ingår i Asian Pacific och är det svenska bolagsnamnet utåt. START: augusti OMFATTNING: Heltid, tillsvidare PLATS: Arlanda ANNONS ID: 14924297 SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2013-07-30 ANSÖKAN Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Skicka CV och personligt brev till lena.norberg@academicwork.se HAR DU FRÅGOR OM TJÄNSTEN, KONTAKTA Recruitment Consultant, Lena Norberg lena.norberg@academicwork.se Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du bli anställd direkt hos ett kundföretag eller arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag.
Företag: Academic Work Sweden AB -Stockholm
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till Asian Pacific jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till Asian Pacific
Ekonomiassistent
Säljkompetens är ett resursföretag specialiserat inom säljrekrytering, säljuthyrning samt säljutbildning och säljträning. Vi grundades 1998 och arbetar med att hjälpa våra kunder att utveckla, förstärka och förbättra sina säljorganisationer. Vi agerar säljpartner för våra kunder och finns som bollplank under hela deras säljutvecklingsprocess. Vi finns i centralt belägna lokaler i Stockholm på Barnhusgatan 3. Säljkompetens utökar sin säljorganisation och säker en driven och engagerad medarbetare som är van att arbeta självständigt! Ekonomiassistent på deltid Arbetsbeskrivning Säljkompetens söker nu en ekonomiassistent som kommer att arbeta med kontering, löpande bokföring, månatliga avstämningar i samband med bokslut och övrig administration. Tjänsten är på deltid. Kvalifikationer Vi söker dig som är gymnasieekonom med goda kunskaper i redovisning samt har några års relevant arbetslivserfarenhet. Du ska kunna behandla och bokföra alla ekonomiska händelser i ett mindre företag. Du har mycket goda datakunskaper och är noggrann, driven, nyfiken, strukturerad och självgående. Du har lätt att ta sig an nya arbetsuppgifter samt trivs med en serviceorienterad roll. Tjänsten innebär många kontakter, både internt och externt, därför är det ett krav att du har en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Erfarenhet av Wisma administration 500. Har du frågor kring denna tjänst var vänlig och kontakta Peter Bruzelius på 08-20 05 20 alternativt 0708-23 18 70. Ansökan skickar du till peter@saljkompetens.com
Företag: Säljkompetens i Stockholm AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent jobb, Ekonomiassistent Stockholm, Ekonomiassistent Säljkompetens i Stockholm AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent
Brightby söker ekonomiassistent till Jetpak
Brightby söker nu till Jetpak en ekonomiassistent som vill arbeta med kund- och leverantörsreskontra. Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du arbeta tillsammans med dina sex kollegor. Du kommer att arbeta som ekonomikonsult på Brightby och vara uthyrd till vår kund. Tjänsten ska tillsättas så fort vi hittar rätt kandidat och kommer löpa på heltid till mars 2014. Under hösten 2013 kommer Jetpak flytta från Kungsholmen till nya lokaler i Solna. Du kommer arbeta med: - Scanning av leverantörsfakturor, ca 35 fakturor/dag - Ankomstregistrering - Fakturering - Kundinbetalningar - Bankavstämningar vid månadsboksluten - Påminnelsehantering Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande med minst ett års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent. För att vara framgångsrik i denna roll är det viktigt att du är noggrann och serviceinriktad. Har du erfarenhet av att arbeta i Agresso är det meriterande men ej ett krav. Du kommer att anställas som ekonomikonsult på Brightby och bli erbjuden en tillsvidareanställning. Jetpak skapar mervärde för sina kunder genom att erbjuda hållbara lösningar inom tidskritisk expresslogistik. Med unik geografisk täckning och miljöhänsyn erbjuder Jetpak expresslogistiktjänster med överlägsen kvalitet, innovationsgrad och flexibilitet, oavsett transporterns längd, till kunder med höga krav. Läs gärna mer på www.jetpak.se. Ansökan Låter detta intressant? Då söker du tjänsten genom att klicka på länken nedan: http://www.brightby.se/jobb/brightby-soker-ekonomiassistent-till-jetpak/ Ange referenskod JE123. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta konsultchef Anna Kalzén på telefon 073-917 79 88. Brightby är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat inom ekonomi och finans och ingår i samma koncern som konsultföretaget Meritmind. Vi erbjuder våra medarbetare mentorskaps- och utbildningsprogram utöver spännande rekryteringar och konsultuppdrag. Vi hoppas att du har viljan och förmågan att bli en av Sveriges bästa ekonomikonsulter och söker din nästa utmaning hos oss. Välkommen med din ansökan!
Företag: BRIGHTBY AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Brightby söker ekonomiassistent till Jetpak jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Brightby söker ekonomiassistent till Jetpak
Erfaren ekonomiassistent
Jurek Bemanning Sverige AB Arbetsbeskrivning Rollen som ekonomiassistent innebär att arbeta med den löpande bokföringen, avstämningar, reskontror samt rapporter. Då det är ett mindre företag ingår även andra sysslor som exempelvis inköp av kontorsvaror, hämta posten och koka kaffe. Kunden arbetar med fakturabelåning och fakturaservice och arbete kring belåningsverksamheten kommer också till viss del att ingå i tjänsten. Detta innebär mycket kundkontakt. Rollen som ekonomiassistent hos vår kund är med andra ord en väldigt bred roll. Arbetet sker i Excel. Vem är du? Du har flera års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och gärna med större delen av flödet så att du förstår helheten. Det är ett krav att du är flytande i svenska både i tal och skrift samt att du har goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du arbetat på ett mindre företag eller haft eget företag. Som person är du noggrann, flexibel och prestigelös. Du har också ett eget driv och tycker det är kul att arbeta med siffror och ekonomi. Du har en förmåga att se helheten, är snabbtänkt och även intresserad av det företaget arbetar med, det vill säga fakturabelåning. Du erbjuds Denna tjänst ingår i Jureks uthyrningsverksamhet till att börja med. För rätt person finns stora chanser till en anställning hos kund. Kunden sitter i Spånga och är en trivsam och behaglig arbetsplats. Startdatum är omgående. För mer inforrmation kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Sjöström på 070-972 14 70 alternativt malin.sjostrom@jurekbemanning.se. Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurekbemanning.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Om företaget Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management. Start: Omgående Lön: Enligt överrenskommelse Sista ansökningsdag Snarast
Företag: Jurek Bemanning Sverige AB
Ort: Sundbyberg
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren ekonomiassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren ekonomiassistent
Erfaren ekonomiassistent
JCE HR Om oss JCE Human Resource är ett bemanningsföretag inom IT som arbetar med att hjälpa företag med kompetensförstärkning. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som utvecklas naturligt genom ett samlat team av duktiga medarbetare där drivkraft, lojalitet och entreprenörsanda är ledord. Vi brinner för att matcha duktiga konsulter med nya spännande tjänster. Om vår kund Här har du en unik chans att få komma in på ett internationellt entreprenörs bolag som utvecklar appar för några av världens hetaste företag just nu. Till vår kund söker vi nu en erfaren ekonomiassistent. Företaget är ett spännande entreprenörsbolag inom IT och de drivs av innovation och kunskap. Deras framgång hänger på kvalitétsmedvetenhet och deras anställda är personer med stort tekniskt kunnande där kunskapen är en tillgång för hela företaget. Dina arbetsuppgifter Idag sköts den större delen utav ekonomin via partners samt via deras finska kontor där den centrala ekonomiavdelningen sitter. Man vill nu ta hem större delar av ekonomin för att sköta det in house. Som ekonomiassistent kommer du att sköta kund och leverantörsreskontra, avstämningar, kontering samt löpande redovisning. Du kommer ansvara för bokföring, månadsbokslut, ta fram månadsrapporter, bistå konsultchef för underlag för nyckeltal och hantera löneunderlag. I din roll kommer du att i vissa fall även ha samarbete med ekonomiavdelningen i Finland. Utöver de ekonomiska funktionerna kommer du även ansvara för övriga administrativa uppgifter. Exempel på detta kan vara beställning av kontorsmaterial, kontaktperson för medarbetare från Kina och Finland som är i Sverige för specifikt uppdrag, hantering av övriga administrativa frågor. Du kommer rapportera till Managing Director för kontoret i Stockholm . Bolaget använder sig idag av Microsoft Dynamic AX och har du erfarenhet av detta är det en stor fördel. Din profil Du har några års erfarenhet av liknande uppgifter och kan snabbt sätta dig in i rollen. Det är även viktigt att du känner dig mycket bekväm i kommunikation på både svenska och engelska då du kommer ha kontakt och samarbete med det finländska kontoret i vissa frågor. Är du självständig och känner dig trygg i din tidigare erfarenhet och kunskap samtidigt som du är öppen för förändringar och känner samhörighet med en entreprenöriell miljö kommer du att trivas på företaget. Vidare har du en god förmåga till samarbete och har en positiv framåtanda till både uppgifter och arbetskollegor. Kvalifikationer: Gymnasieutbildning el motsvarande med inriktning mot ekonomi. Relevant eftergymnasial utbildning om minst 2 år. Erfarenhet av liknande uppgifter. Med din initiativförmåga kommer du att utveckla både dig själv och företaget! Låter det lockande? Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kommer till en början att vara som konsult hos JCE Human Resource men kommer sedan att övergå helt till kund. Vi ser fram emot att höra av dig!
Företag: JCE Human Resource
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren ekonomiassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren ekonomiassistent
Söka jobb tips