Engagerad boendestödjare sökes jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Engagerad boendestödjare sökes. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Engagerad boendestödjare sökes. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Jobba extra på Tele2 i Vällingby!- Stockholm
- Vill du jobba som verksamhetschef hos Olivia omsorg?- Nacka
- Midsummer söker driven administratör med servicekänsla- Järfälla
- Handyman Norrort- Stockholm
- Sentor söker Penetrationstestare till Stockholm- Stockholm
- Specialpedagog /Speciallärare i särskild undervisningsgrupp till Vistaskola- Huddinge
- Nationalmuseum söker museipedagog, tillsvidare (233-2018)- Stockholm
- Instruktör till Cramoskolan- Solna
- Lekfull assistent sökes, eftermiddagar/helg.- Stockholm
- Rekryteringsspecialist till Svenska kraftnät- Sundbyberg
Mer beskrivning
Jobba extra på Tele2 i Vällingby!Vill du vara en del av vår framgångsrika butikskedja? Vi söker nu en säljare på deltid till Tele2 i Vällingby! Vi arbetar nära våra kunder och ger service i en bransch som är en stor och viktig del av vardagen. Som Butikssäljare på Tele2 ansvarar du för att leverera den absolut bästa servicen till våra kunder och samtidigt göra vardagen lite lättare. Vi söker dig som vill arbeta extra i vår butik under helger, vissa vardagar samt vid sjukdomar, semestrar och försäljningstoppar. Detta kan vara perfekt för dig som studerar eller har andra sysslor vid sidan av och vill göra mer. Som person ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av serviceyrken och ett stort intresse av dagens teknik. Du är social, resultatinriktad och har ett brinnande intresse för försäljning och kundservice. Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll i en miljö där du har möjlighet att göra skillnad. Vi har en familjär stämning och med teamet i ryggen får du det bästa utgångsläget för att prestera på topp. Som nyanställd erbjuds du en introduktion för att göra dig mer rustad inför butiksjobbet. Tjänsten är en behovsanställning och placerad i Vällingby. Är du en Tele2:are? Vill du ta plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av en stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje? Skicka in din ansökan redan idag, då vi kommer att kalla till intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på tele2.se/karriar och läs mer. Vi begär utdrag ur belastningsregistret på alla vi anställer.
Företag: Tele2 Sweden
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Jobba extra på Tele2 i Vällingby! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Jobba extra på Tele2 i Vällingby!
Vill du jobba som verksamhetschef hos Olivia omsorg?
Olivia Omsorg erbjuder omsorg i olika boendeformer inom LSS. Våra verksamheter präglas av närhet och tillgänglighet i en utvecklande miljö där den enskilde är i fokus. Det uppfylls genom personalens inställning till sitt uppdrag, deras kunskap, bemötande och pedagogiska förmåga men framförallt förmågan att ge omsorg med känsla. . Olivia Omsorg är det småskaliga alternativet som värnar om omsorg med hög kvalitet. Arbetet på Olivia omsorg präglas av närhet, engagemang och ständig utveckling av arbetssätt och metoder. Vi satsar på kvalitetsutveckling som ska gagna den enskilde och vi har skapat interna resurser för att kunna ge våra medarbetare förutsättningar för det arbetet. Vid företaget arbetar ca 350 anställda.  Olivia Omsorg driver i dag 24 st LSS-boenden enligt 9:9 på entreprenaduppdrag av kommuner i Stockholm och Uppsala-området. Vi söker engagerade Verksamhetschefer som vill och har förmågan att driva dessa enheter utifrån Olivia omsorgs värdeord: Omtanke, Mod, Samverkan, Olikhet, Respekt, Glädje.  Just nu söker vi 1 chef till vår verksamhet i Saltsjöbaden, som ligger i ett naturskönt och lugnt område. Det är en gruppbostad för 6 unga vuxna med måttlig till grav funktionsnedsättning. Här erbjuds du att jobba på en verksamhet där personer med varierande funktionsnivåer bor. Det ställer höga krav på kunskap om olika typer av funktionsnedsättningar och förmåga att vara flexibel och kreativ i arbetet för att skapa rätt förutsättningar för den enskildes livsföring. Du ansvarar för en arbetsgrupp med ca 15 medarbetare  Du kommer ansvara för: * Enhetens kvalitet, struktur och ekonomi * Arbetsmiljö- och personal på enheten * Att följa avtalet med Nacka kommun * Att följa aktuella regelverk och riktlinjer inom affärsområdet och Olivia Omsorg och att lokalanpassa enhetens rutiner därefter * Samverkan med företrädare, hälso- och sjukvård och andra för den enskilde viktiga kontakter  Du ges stöd från Olivia omsorgs ledning genom individuell kompetensutveckling, regelbundna uppföljningsmöten samt ingår i en operativ ledningsgrupp. Du erbjuds en mentor och nära samarbete med andra chefer i en grupp med varm och välkomnande kultur.  Vi söker dig som har: * Minst 180 högskolepoäng (120 p enligt gamla systemet), företrädesvis har Du socionom- beteendevetare- eller social omsorgsutbildning, arbetsterapeut, sjuksköterska med erfarenhet av LSS-verksamheter eller motsvarande kunskaper utvecklad på annat sätt i enlighet med SOSFS 2002:9 * Erfarenhet av verksamhetsområdet samt dokumenterad utbildning inom lagstiftning och ledarskap och har förmåga och färdigheter att arbetsleda, förstå skeenden och dra slutsatser. * Dokumenterad erfarenhet av arbete med målgruppen inom Personkrets 1. * Väl utvecklad samarbetsförmåga, är ansvarstagande samt strukturerad och har ett systematiskt arbetssätt. * Har du förmåga att agera förebild gällande arbetsmetoder och bemötande. Arbetsmodellen på Olivia omsorg genomsyras av tydliggörande pedagogik. * Du har god förmåga till intern och extern kommunikation och har ett tydligt ledarskap, där förändringsarbete och metodutveckling är en del av vardagen. Rekryteringsarbetet sker fortlöpande. Välkommen med din ansökan!  Besök oss gärna på: www.oliviaomsorg.se så får du veta mer.  Vi ber er respektera att vi endast tar emot ansökningar genom vårt rekryteringsverktyg och undanber oss samtal från rekryteringsföretag.  Tjänstgöringsgrad 100 %. Provanställning 6 månader som övergår i tillsvidare tjänst om inget annat avtalas.
Företag: Olivia Omsorg AB
Ort: Nacka
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Vill du jobba som verksamhetschef hos Olivia omsorg? jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vill du jobba som verksamhetschef hos Olivia omsorg?
Midsummer söker driven administratör med servicekänsla
Vill du arbeta i en internationell och expansiv miljö med produkter som bidrar till en bättre miljö? Trivs du i en mångfacetterad administrativ roll och skulle beskriva dig som social, noggrann och strukturerad? Midsummer söker en driven administratör med servicekänsla! Om företaget Midsummer är ett ungt, snabbt växande företag i den expansiva solcellsbranschen. De utmanar den konventionella industrin med nytänkande lösningar genom att bygga specialdesignade, kompakta maskiner för tillverkning av flexibla tunnfilmssolceller. Den unika processen som säljs tillsammans med maskinerna möjliggör småskalig tillverkning av lätta flexibla solceller, som kan användas på t ex membrantak och fordon där låg vikt och tålighet är nödvändiga egenskaper. Maskinerna är extremt väl lämpade för kontinuerlig processutveckling, vilket bidrar till snabb utveckling och ständigt ökande verkningsgrad på solcellerna. Midsummer ser till att ligga i teknikens framkant genom att kontinuerligt driva forsknings- och utvecklingsprojekt, både tillsammans med andra aktörer och internt. Det kan handla om att t ex förbättra materialkvalitet och cellstruktur i den befintliga processen, ta fram nya alternativa material eller metoder, utveckla innovativa mekaniska lösningar, eller att sätta upp referensanläggningar för utvärdering av företagets produkter. De är idag ca 70 anställda och säljer allt på export. Dina arbetsuppgifter Rollen som receptionist hos Midsummer är varierande och innebär att du kommer vara hela organisationen behjälplig med diverse administrativa arbetsuppgifter. Du utgår från receptionen där du ansvarar för företagets dagliga externa besök från hela världen. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter kan vara att förbereda möten och konferenser, hantera hotellbokningar, luncher samt företagets post. Din profil För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna ser vi att du; - är serviceinriktad och social - är strukturerad, noggrann och proaktiv i ditt arbete - är engagerad, tycker om att ta ansvar och får saker gjorda - är bekväm med att kommunicera i både tal och skrift både på svenska och engelska Ansökningsförfarande Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvariga rekryterare Rebecca Ring, rebecca.ring@skill.se. Väl mött med din ansökan! Om oss Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Företag: Skill
Ort: Järfälla
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Midsummer söker driven administratör med servicekänsla jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Midsummer söker driven administratör med servicekänsla
Handyman Norrort
GOveteran inspirerar företag att se affärsnyttan med personal som har kommit längre i karriären! Detta ger din organisation kompetens, erfarenhet, lojalitet och lönsamhet. GOveteran bygger en BRO mellan generationer med erfaren personal 40+ via Bemanning, Rekrytering och Omställning. Vi är 20 Partners i Sverige och 10 i Norge. På GOveteran skulle vi aldrig drömma om att jämföra oss med rekryterings- och bemanningsbranschens största. Det har redan våra kunder gjort. Vår erfarenhet är att många affärskontakter rullar på slentrianmässigt i samma hjulspår. Därför vill vi bjuda in dig till en annan resa där personal 40+ med kompetens, erfarenhet, lojalitet och lönsamhet ingår i priset. Våra referenser och 100-tals andra kunder vet redan vad vi talar om. Vi söker en Handyman, en person med färdigheter inom det mesta som kan räknas som småjobb eller reparationer typiskt runt hemmet. Uppdragen kommer att vara i Täby, Sollentuna och Danderyd och det är därför en stor fördel om du bor i området. Egen bil är ett krav. Ett utdrag från belastningsregistret kommer att begäras vid ev anställning. Arbetsuppgifter: - Du ska vara händig, påhittig och ha egen erfarenhet av reparationsarbete och underhållsarbete både inom och utomhus. Det kan vara att sätta en gipsskiva, byta ett dörrhandtag eller sätta upp en hylla, men det kan även innebära lätta rörmokeriarbeten såsom fixering av en läckande WC eller lätta elektriska arbeten som att ändra en armatur Kvalifikationer: - Du ska vara senior, gärna pensionär. - Du måste ha körkort och tillgång till egen bil. - Noggrann, pålitlig och ambitiös är ledorden för detta arbete Egenskaper: - Som person är du ansvarstagande och är noggrann. Det är ett krav att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det viktigaste är att du är ansvarsfull och inte rädd för att ta i där det behövs Utbildningsnivå: - Grundskola Vi erbjuder: - Anställningen är en timanställning. Du avgör själv om du vill ta arbetet vi erbjuder. Du är försäkrad under uppdrag samt under resa till och från uppdrag. Vi har också en sak- och ansvarsförsäkring på våra uppdrag
Företag: GOveteran
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Handyman Norrort jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Handyman Norrort
Sentor söker Penetrationstestare till Stockholm
Brinner du för teknik och vill bli bäst i Sverige på teknisk IT-säkerhet? Kanske är du konsult idag och vill ta nästa steg i din karriär? Vi på Sentor söker Penetrationstestare som vill bli en del av vårt kompetenta team som tillsammans skyddar verksamheter från högt kvalificerade angripare på nätet. En perfekt tjänst för dig som längtar efter att få hacka system på riktigt! Din roll hos oss Våra samhällskritiska system blir allt mer beroende av IT för att uppbära sin funktion. Samhällskritiska system återfinns bland annat inom bank- och finansbolag, sjukhus, energi- och vattenförsörjning, transportsektorn med flygplatser, hamnar, med mera och naturligtvis även inom ett stort antal nischade bolag med tekniska tjänster av olika karaktär. Vårt jobb är att säkra dessa från angrepp. På Sentors avdelning för Teknisk Säkerhet hittar du inte bara Sveriges största gruppering av Penetrationstestare utan även den största mängden samlad erfarenhet av att utföra djuptekniska penetrationstester mot ett stort spektrum av olika tekniska lösningar, miljöer och hela nätverkskonstellationer. Som Penetrationstestare agerar du rådgivare för våra kunder avseende sårbarhetsanalyser/hacking av bland annat webbapplikationer och nätverk. Våra kunder är verksamma inom bland annat finans, media och e-handelsbranschen. Är du den vi söker? För att lyckas i rollen som Penetrationstestare behöver du ha en bred teknisk kompentens, gärna med fokus på moderna webbramverk, Linux och nätverk. Särskild teknisk kompetens inom områden så som krypto, AWS, Azure, exploitation eller utveckling av nätverksklienter är starkt meriterande. Du behöver känna dig trygg i mötet med våra kunder och agera konsultmässigt. Det viktigaste för oss är såklart att du delar vårt intresse för teknik och säkerhetsfrågor samt har en ödmjuk och problemlösande attityd. Bli en Sentorian Vi på Sentor lägger lika stort fokus på att säkerställa att våra medarbetare trivs och utvecklas likväl som på att säkra våra kunders tillgångar och information. Hos oss uppmuntras du att åka på ett flertal konferenser och utbildningar varje år. Vi sätter även standarden för högkvalificerade penetrationstestare med vårt utbildningsprogram där vi lyfter nya resurser genom en dedikerad teoretisk och praktisk heltidsutbildning. Utbildningen leds av seniora penetrationstestare med decennium av erfarenhet och hundratals framgångsrika uppdrag inom alla branscher på meritlistan.Sentor har blivit utnämnda till en av Sveriges bästa arbetsgivare tre år i rad av Universum. Hos Sentor får du ta del av en speciell familjär företagskultur med en inspirerande arbetsmiljö och engagerade kollegor där kompetensen inom IT-säkerhet är väldigt hög. Kunder finns inom de flesta sektorerna men främst inom finansbranschen, media, tillverkande industri och e-handel. Praktisk info Start: Omgående/enligt överenskommelse. Tjänstens omfattande: Heltid, tillsvidare. Placering: Björns Trädgårdsgränd 1, Stockholm. Är detta ett jobb för dig?Ansök redan idag! Vi arbetar löpande med processen, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Michelle Nilsson: 070-428 49 55 / michelle.nilsson@sentor.se.
Företag: Sentor
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Sentor söker Penetrationstestare till Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sentor söker Penetrationstestare till Stockholm
Specialpedagog /Speciallärare i särskild undervisningsgrupp till Vistaskola
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. I alla våra förskolor och skolor pågår ett arbete med en gemensam pedagogisk plattform. Barn och elever ska mötas av samma syn på pedagogiskt ledarskap och lärande, oavsett hur gamla de är eller var i kommunen de bor. Plattformen grundar sig i forskning och beprövad erfarenhet eftersom vi alltid strävar efter att arbeta med det som ger resultat. Vi söker dig som vill vara en förebild och bidra till en hållbar samhällsutveckling. Du är öppen och välkomnande i mötet med andra, har mod att tänka nytt och drivkraft att omsätta tankarna till handling. Läs mer om vår pedagogiska plattform på http://www.pedagoghuddinge.se/projekt-och-utveckling/pedagogisk-plattform/ Enhetsbeskrivning Vistaskolan är en F-9 skola i Huddinge. Vi har goda resultat både gällande kunskaper och trygghet och trivsel. Vi lägger stor vikt vid att vara en attraktiv skola med funktionell och inbjudande lärmiljö. Här ska både personal och elever trivas och utvecklas! Vår vision är 'Lustfyllt, meningsfullt lärande för alla'. Vi jobbar med entreprenöriellt lärande och ligger i framkant vad gäller IT i undervisningen så du som blir en del av vårt team behöver ha ett intresse för detta. Vi har en välfungerande organisation och har satsat på våra stödfunktioner och elevhälsan. Dessutom erbjuder vi en skolrestaurang i världsklass! http://grundskolor.huddinge.se/vistaskolan Besök gärna vår redovisningssida www.vistavisar.se för att ta del av elevarbeten. - Om arbetet Du kommer att arbeta i vår särskilda undervisningsgrupp för åk 6-8 för elever i behov av särskilt stöd. Du kommer att driva verksamheten med en lärarkollega. Du får fortlöpande handledning och kompetensutveckling gällande elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Vår ambition är att inkludera eleven i stor klass när så är möjligt och du har ett kontinuerligt samarbete med övriga lärare på skolan. Att arbeta som lärare i på Vistaskolan innebär unika och betydelsefulla möjligheter att påverka och bidra till elevers utveckling. Som lärare medverkar du till att en positiv och utvecklande miljö dagligen skapas för varje elev och för hela elevgruppen. Vår välorganiserade struktur, som utgår från elevernas delaktighet och inflytande, utgör grunden för vårt pedagogiska arbete. Din profil Vi söker dig som har lärarutbildning och behörighet i sv/en/so samt en lärarlegitimation. Meriterande är specialpedagogisk kompetens och erfarenhet av arbete i särskild undervisningsgrupp. Du har kunskap och en idé om hur du tillsammans med dina kollegor ska förverkliga läroplanens mål och värdegrund. Vi söker dig som ser eleven ur ett helhetsperspektiv och bidrar till att eleven utvecklas maximalt såväl kognitivt som socialt och emotionellt. Du har även kunskap om hur du synliggör och vidareutvecklar elevers lärprocesser. Du har en stark drivkraft att hålla utvecklingen av den pedagogiska miljön levande. I din yrkesroll är du engagerad, professionell och initiativtagande. Du är också ansvarstagande och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Din samarbetsförmåga är mycket god och du är tillmötesgående i ditt bemötande av elever, vårdnadshavare och kollegor. Du hanterar konflikter på ett lyhört och konstruktivt sätt. Vidare har du god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift. Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner Facklig kontaktperson För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Huddinge kommun
Ort: Huddinge
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Specialpedagog /Speciallärare i särskild undervisningsgrupp till Vistaskola jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Specialpedagog /Speciallärare i särskild undervisningsgrupp till Vistaskola
Nationalmuseum söker museipedagog, tillsvidare (233-2018)
Nationalmuseum är en statlig myndighet och Sveriges konst- och designmuseum med ca 130 anställda. Museets samlingar består av äldre måleri, skulptur, teckningar och grafik samt konsthantverk och design från antiken till idag. Nationalmuseum ansvarar även för porträttÂkonsten fram till våra dagar genom Statens porträttsamling. Samlingarna visas på Blasieholmen, Stockholm (byggnaden är för närvarande stängd för renovering) och på ytterÂligare ett 20-tal platser, bl. a. Läckö slott, Jamtli samt Gustavsbergs porslinsÂmuseum. Nationalmuseum bedriver en framgångsrik utställningsverksamhet och en omfattande program-, forsknings- och publikationsverksamhet samt utlåningsÂverksamhet. Hösten 2018 öppnar Nationalmuseum i den renoverade museibyggnaden på Blasieholmen och vi söker nu en engagerad konstpedagog för praktiskt publikt arbete och produktion av pedagogiskt material. Viktigt för befattningen är förmåga att berätta och stå inför publik likväl som att skapa samtal och att leda gruppprocesser. Arbete med barn och unga är prioriterat men du möter även vuxna samt grupper med funktionsvariationer. Befattningen ingår i det pedagogiska teamet vilket innebär en stor bredd och variation i arbetsuppgifter och publikmöten. Planering, textproduktion och även enklare mediaproduktion ingår. Din profil Du har minst fyra års arbetslivserfarenhet av konstpedagogik och projekt riktade mot olika målgrupper med god kunskap och intresse för arbete med mångfaldsperspektiv. Både skriftlig och muntlig kommunikation är centralt för arbetet och du har väldokumenterade kunskaper i svenska, engelska och franska och en grundläggande akademisk examen (lägst fil. kand.) inom konstvetenskap. Museet har en stark fransk samling och visningar på franska är en viktig del av arbetet. Vi ser gärna erfarenhet av studier eller arbete utanför Sverige. Erfarenheter från konstmuseum och god kunskap om Nationalmuseums samlingar och olika arbetsfält är meriterande. Du är en noggrann, initiativrik person som kan arbeta både självständigt och i samverkan med andra. Stor vikt läggs vid social kompetens och samarbetsförmåga. Befattningen har placering vid enheten för Pedagogik. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningen inleds med en sex månaders provanställning. VIDARE INFORMATION om befattningen lämnas av enhetschef Lena Eriksson, 08-519 555 31. Fackliga företrädare är Linda Hinners, SACO; tfn 08 â 519 544 04, Ingrid Nilsson, ST, tfn 08 â 519 543 67 och Bo Gustavsson, SEKO, tfn 0703-78 44 42.
Företag: Nationalmuseum
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Nationalmuseum söker museipedagog, tillsvidare (233-2018) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Nationalmuseum söker museipedagog, tillsvidare (233-2018)
Instruktör till Cramoskolan
Cramoskolan är en del av Cramo AB och arbetar med utbildningar inom säkerhet- och arbetsmiljö kopplat till Cramos hyresutbud. Cramoskolan har funnits i flera år och är en etablerad verksamhet bland Cramos hyreskunder. Se (http://www.cramoskolan.se/) www.cramoskolan.se (http://www.cramoskolan.se)för mer information. Vi söker dig som vill utbilda våra kunder i säkerhet och arbetsmiljö runt om i Sverige förCramoskolans räkning. Utbildningarna för den här tjänsten hålls främst i Stockholm,Mälardalen, södra Norrland och Östergötland men även på andra orter i Sverige.Antingen på Cramos egna depåer eller ute hos kund. Utbildningarna som du skall genomföra, och den kompetens som vi i första hand söker är inom Lift-, Fallskydd-, Säkra lyft och Ställningsbyggnad (2â9 m). I tjänsten ingår även att ge råd och stöd till både kunder och Cramos egen depåpersonal avseende frågor inom säkerhet- och arbetsmiljöområdet. Du behöver hålla dig uppdaterad på samtliga nyheter och lagförändringar inom dessa områden så att du är delaktig i att våra utbildningar ständigt är uppdaterade. Du fungerar som en länk mellan våra kunder och företaget samt marknadsför Cramo för att kunna utveckla nya affärer. I tjänsten ingår även administrativt arbete, i anslutning till respektive utbildningstillfälle samt för vidareutveckling och uppdatering av kursmaterial. Vi söker digSom känner lust och glädje i att lära ut kunskap till andra personer, du kanske redan idag jobbar med utbildning i någon form. Det är givetvis en fördel om du har god erfarenhet av att utbilda samt erfarenheter inom området säkerhet- och arbetsmiljö. Du kommer att genomgå flera interna utbildningar för att utveckla dina kunskaper, både rent tekniskt och kunskapsmässigt, men även pedagogiskt. Det är av stor vikt att du är utåtriktad, kommunikativ och på ett engagerat och pedagogiskt sätt kan genomföra dessa utbildningar. Du har en mycket förtroendeingivande framtoning samtidigt som du har förmågan att genomföra dessa utbildningar på ett inspirerande och korrekt sätt. Ett krav är att du har B-körkort och att du tycker om att resa i tjänsten. Ansökan Vill du bli en av oss?Välkommen att registrera din ansökan i forma av CV och ett personligt brev.Sista ansökningsdag är 2018-06-30, urval och intervjuer sker löpande. Har dufrågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gruppchef Cramoskolan PetraGartz tfn: 08-623 54 00.
Företag: Cramo
Ort: Solna
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Instruktör till Cramoskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Instruktör till Cramoskolan
Lekfull assistent sökes, eftermiddagar/helg.
God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.nu En lekfull assistent sökes för att arbeta med Jonathan. Jonathan är en glad och social kille som snart fyller tio år. Han tycker om när det händer saker och vill gärna ha sällskap av någon som tycker om att leka, busa, spela instrument och sjunga. Jonathan har en medfödd utvecklingsstörning som medför att han är på en nivå som ett mindre barn. Han kommunicerar genom tal och stödtecken, men i och med att hans tal är väldigt begränsat är det en fördel om du som sökande kan eller har möjlighet att lära dig stödtecken. Jonathan går i särskola på dagarna, som han tycker väldigt mycket om, och åker skoltaxi / färdtjänst dit och hem. Assistentens arbetsuppgifter innefattar, förutom lek, att stötta vid måltider och personlig hygien.  Vi söker dig som är barnkär och fantasifull med ett ansvarstagande tänk. Tiderna är i första hand fördelade på 2 eller 3 eftermiddagar i veckan, 16-19 och på söndagar cirka 5-7 timmar. Du kanske studerar eller arbetar deltid coh ser detta arbete som ett bra komplement. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen, blankett finner du här: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4429-LSS-belastningsregistret/
Företag: God Assistans i Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Lekfull assistent sökes, eftermiddagar/helg. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lekfull assistent sökes, eftermiddagar/helg.
Rekryteringsspecialist till Svenska kraftnät
Svenska kraftnät är inne i en expansiv period där vi förstärker och bygger ut stamnätet för el. Vi söker nu en skicklig rekryterare som vill delta i jakten på nya medarbetare samt driva utvecklingen av vårt arbete med rekrytering och employer branding. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg och är ett föräldravikariat på cirka 10 månader. Du kommer att tillhöra enheten HR som består av 9 medarbetare och ansvarar för HR- och lönefrågor på Svenska kraftnät. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med att stödja organisationens chefer i rekryteringsprocessen. Vi är i behov av att främst rekrytera ingenjörer och IT-specialister, men även medarbetare med mer administrativa uppgifter. Arbetet innebär att delta i hela processen från att upprätta kravprofiler och annonser till att genomföra djupintervjuer, arbetspsykologiska tester och ta referenser. Du kommer också att få ansvar för att utveckla rutiner och arbetssätt gäl-lande rekryteringsprocessen och kommunikationen kring denna. Administration kopplad till rekryteringsområdet ingår också. Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen är att planera introduktionsdagar för nya medarbetare och utveckla Svenska kraftnäts introduktionsprocess. En annan del är att ansvara för employer branding-arbetet på Svenska kraftnät. I detta ingår kontakter med högskolor, universitet och deras studenter samt att planera och delta i arbetsmarknadsdagar. Du är en i teamet på enheten och arbetet kan också innebära att stötta HR-specialister i andra generella HR-frågor. Utvecklingsmöjligheter Du får ta ett stort eget ansvar i rollen som rekryteringsspecialist och du får möjlighet att utvecklas inom flera andra områden inom HR. Dessutom blir du en del i ett stort förändringsarbete som sker internt. Din bakgrund Vi söker dig som har en akademisk examen inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande. Du har stor erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprocesser från början till slut och du tycker också om att ha ansvar för administration och planering av rekryterings- och employer branding-aktiviteter. Har du erfarenhet av att rekrytera ingenjörer, projektledare och/eller inom IT-området är det meriterande. Vi ser även positivt på erfarenhet från brett HR-arbete i en konsultativ roll. Om du har erfarenhet av HR-statistik och är en van användare av Excel ser vi det som en fördel men det är inget krav. Dina personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som vår rekryteringsspecialist är du strukturerad och effektiv och trivs med ett högt tempo i en organisation i utveckling och förändring. Du tar egna initiativ, anpassar dig efter ändrade omständigheter och behåller ditt lugn och din stabilitet även när det blir stressigt. Du har ett utåtriktat sätt och lätt för att skapa och behålla kontakter. Som person är du trygg och har självinsikt. Slutligen är du kommunikativ och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Jessica Levander tel. nr. 010- 475 86 93 alternativt HR-specialist Josefine Elinder, tel. nr 010-475 86 38. Fackliga representanter är Maria Bergqvist, SACO, tel. 010-475 82 90 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se. Välkommen med din ansökan senast den 14 juni 2018. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.  Om Svenska kraftnät Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt â i dag och i framtiden. En trygg elförsörjning är en förutsättning för att Sverige inte ska stanna. Därför övervakar och styr vi elsystemet dygnet runt. Vi bygger även ut stamnätet för att möta morgondagens behov. Vi är snart 650 anställda, de flesta vid huvudkontoret i Sundbyberg. Vi har även kontor i Sundsvall, Halmstad och Sollefteå. Ytterligare flera hundra personer sysselsätts på entreprenad för drift och underhåll av stamnätet runt om i Sverige. Svenska kraftnät har även i uppdrag att främja en öppen svensk, nordisk och europeisk marknad för el. Därför bygger vi nya elförbindelser som stärker kopplingarna till det europeiska elnätet. Vi deltar också i det europeiska samarbetet för att skapa en gemensam elmarknad inom EU. Dessutom har vi ett nära samarbete med andra systemoperatörer i Norge, Finland och Danmark för att driva vårt elsystem effektivt. Vi strävar efter att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Det innebär att vi fokuserar på att ge våra medarbetare utmanande arbetsuppgifter, bra förmåner och förutsättningar för en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om oss på www.svk.se.
Företag: Svenska Kraftnät
Ort: Sundbyberg
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Rekryteringsspecialist till Svenska kraftnät jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rekryteringsspecialist till Svenska kraftnät
Söka jobb tips