Enhetschef till äldreboende Ref.nr 3400 002 jobb - lediga jobb

Enhetschef till äldreboende Ref.nr 3400 002 jobb Enhetschef till äldreboende Ref.nr 3400 002 jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Enhetschef till äldreboende Ref.nr 3400 002. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Enhetschef till äldreboende Ref.nr 3400 002. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Supporttekniker first line med möjlighet till anställning hos kund- Stockholm

  2. Extrauppdrag som löneassistent på internationellt företag- Stockholm

  3. Rekryteringschef Adecco Stockholm- Stockholm

  4. Transport and Warehouse Manager, Henkel Norden AB- Stockholm

  5. Jurister (varav ett vikariat) till Högkvarterets juridiska stab- Stockholm

  6. Elevassistenter till Mörbyskolan,Danderyds kommun- Danderyd

  7. Area Manager, Sartorius Laboratory Products and Solutions- Stockholm

  8. Rektor Solna Gymnasium- Solna

  9. Civilingenjör inom Data warehouse/Business Intelligence!- Stockholm

  10. Lärare i förskola/Förskollärare- Botkyrka


Mer beskrivning

Supporttekniker first line med möjlighet till anställning hos kund
Arbetsuppgifter Då en av våra kunder behöver förstärkning till sin supportavdelning söker vi nu två kundorienterade supporttekniker till vår konsultverksamhet i Stockholm. Du kommer att arbeta med first line support i en servicedesk som supporterar flera olika företag och via telefon, e-mail och fjärrstyrning hjälpa användarna med deras IT-relaterade problem. Då du kommer att sitta i first line är du IT-avdelningens röst ut mot användarna vilket ställer krav på att du utöver teknisk kompetens även har ett stort fokus på och intresse för service och kundbemötande. För rätt person finns det möjlighet att efter provanställningen gå över till anställning hos kunden.   Vi söker dig som: * Har erfarenhet av att arbeta i helpdesk med IT-support via telefon * Har erfarenhet som inte ligger mer än två år tillbaka i tiden * Är van vid att arbeta med ärendehanteringssystem * Har erfarenhet av kontohantering i AD * Har goda kunskaper i Windows 7 och MS Office 2007/2010 * Är serviceinriktad och kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer * Kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska i tal och skrift   Grundläggande kunskaper i Windows server samt Exchange är meriterande.   Vad kan vi erbjuda dig? * Fast månadslön * Subventionerat årskort på SL * Friskvårdsbidrag på upp till 2000 kr * Ett värderingsstyrt ledarskap * Sociala aktiviteter   Anställningsformen är provanställning med möjlighet att gå över till anställning hos kunden. Tillträde sker med start i början av augusti. Ange gärna i din ansökan när du är tillgänglig.   Företagsbeskrivning Koneo gör IT enklare. Vi finns alltid nära, på mer än 40 platser över hela landet. Vår ambition är att vara den bästa leverantören av IT på alla de platser i landet där vi finns. Dessutom kan vi erbjuda det stora företagets fördelar med support, specialistkompetens och effektiva tjänster. Koneo är en del av Konica Minolta. Läs mer på koneo.se   Ansökan Om du tycker att uppdraget låter intressant är du varmt välkommen att skicka oss din ansökan med bifogat CV senast den 31 juli. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen till Koneo!
Företag: Koneo AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Supporttekniker first line med möjlighet till anställning hos kund jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Supporttekniker first line med möjlighet till anställning hos kund

Extrauppdrag som löneassistent på internationellt företag
Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas. Är du studerande på en löne- eller ekonomiinriktad utbildning och på jakt efter en meriterande deltidssysselsättning vid sidan av dina studier? Vill du få värdefull erfarenhet inom ditt framtida yrkesområde och utvecklas i en internationell organisation? Då har vi tjänsten för dig! Komet söker nu för uppdragsgivares räkning en engagerad löneassistent för ett långsiktigt konsultuppdrag på deltidsbasis. Vår uppdragsgivare är en ledande leverantör av betalnings- och informationslösningar med över 2000 engagerade medarbetare i hela Norden. Tjänsten i fråga är placerad på det svenska huvudkontoret i Hammarby Sjöstad. Som löneadministratör blir du del av bolagets nordiska verksamhet och arbetar i en dynamisk och internationell atmosfär. Du erbjuds en meriterande roll där du stöttar HR-ansvarig i den löpande löneadministrationen. Företaget har sin lönehantering outsourcad, men sköter fortfarande del av administrationen knuten till lönerna. I din roll kommer du bland annat hantera avvikelser, administration i lönesystemet och kontakt med det externa löneteamet. Är du den vi söker? Vi tror att du som söker studerar på en eftergymnasial utbildning med inriktning på lön, HR, ekonomi eller motsvarande och är på jakt efter ett meriterande extraarbete parallellt med dina studier. Alternativt har du tidigare erfarenhet inom löneområdet och vill nu arbeta ca 40% vid sidan av andra engagemang. Då uppdraget väntas löpa på under en längre tidsperiod ser vi att du har åtminstone ett år kvar av dina studier och ser långsiktigt på tjänsten. Du är van vid att arbeta administrativt i kontorsmiljö och har du tidigare erfarenhet av löne- eller ekonomiadministration är det mycket meriterande.   Som person är du en tillmötesgående och flexibel lagspelare, som arbetar proaktivt och inte är rädd för att ta egna initiativ. Du är beredd att visa framfötterna och vad du går för, samtidigt som du är prestigelös och angelägen att lära. Rollen ställer krav på förmåga att stödja och supporta, varför fingertoppskänsla gällande service och effektiv avlastning är av största vikt. Låter det som ett uppdrag för dig? Tveka inte att skicka oss din ansökan snarast! Intervjuer sker löpande och platserna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Uppdraget ingår i Komets uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet, men arbeta ute i vår uppdragsgivares verksamhet. Information om uppdraget: Start: 7 augusti Omfattning: Ca 2 dagar/vecka Uppdragslängd: 1 år Arbetstider: Kontorstider
Företag: Komet Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Extrauppdrag som löneassistent på internationellt företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrauppdrag som löneassistent på internationellt företag

Rekryteringschef Adecco Stockholm
Rekryteringschef Stockholm Om du vill vara med i arbetet att göra Adecco Rekrytering till etta på marknaden, då är det här jobbet för dig. Vi söker en rekryteringschef till region Stockholm som tillsammans med Adeccos duktiga rekryteringskonsulter vill driva förändringar och göra strategier till verklighet. Med din erfarenhet från försäljningsområdet får du det inspirerande uppdraget att leda en funktion som är mycket viktig för Adeccos verksamhet – och det blir du som ansvarar för att våra rekryteringskonsulter utvecklas och fortsätter att tycka det är roligt att gå till jobbet. Du kommer du att arbeta i hela regionen men utgår från vårt trevliga kontor i Stockholm. Ditt uppdrag Från och med september i år kommer Adecco Rekrytering att bestå av fem geografiska regioner. Nu behöver vi en affärs- och kundfokuserad Rekryteringschef till region Stockholm. För dig betyder det att du har möjlighet att få axla en riktigt spännande roll inom en växande och välorganiserad verksamhet. Arbetet innebär att du får budget- och resultatansvar och att du kommer att ha stort inflytande över de strategiska delarna. Tillsammans med drivna och kompetenta kollegor ska du stärka affärsmannaskapet inom Adecco och bidra till att vi blir nummer ett på den svenska marknaden.   I rollen ingår att säljleda och utveckla dina medarbetare. Det betyder att du kommer att vara ute på regionens kontor tisdag till torsdag varje vecka. Som coachande chef ska du främja nätverkande, arbeta för ökat affärsmannaskap och ägna dig åt såväl uppföljning som att ge återkoppling. Du kommer att optimera resursfördelning, skriva offerter och anbud samt se till att våra arbetsmetoder ligger i framkant. Egen försäljning och genomförande ingår också. En viktig del i uppdraget blir att främja samarbetet med Adeccos övriga organisation såsom försäljningsorganisationen och kontoren i regionen. Det gör du naturligtvis med utgångspunkt från Adeccos värderingar: kundfokus, entreprenörskap, laganda och ansvar. Med andra ord kan du vänta dig ett fantastiskt roligt och väldigt variationsrikt jobb tillsammans med många trevliga arbetskamrater. Dessutom kan du räkna med att ha goda utvecklingsmöjligheter hos en stor, global arbetsgivare med gott rykte – i kategorin stora bolag kom Adecco fyra på listan över Sveriges bästa arbetsplatser i Great Place To Work 2013. Du rapporterar till Affärsområdeschef Rekrytering. För att du ska få en så bra start som möjligt hos oss kommer anställningen att inledas med en utförlig introduktion av verksamheten och din nya roll. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Akademisk examen inom ekonomi eller annat relevant område är meriterande, men inte ett krav. Du har god ledarerfarenhet, har haft resultatansvar och har – under minst tre års tid – jobbat med försäljning. Har du kontaktnät inom branschen och/eller inom den region du ska arbeta är det ett plus. Det är också meriterande om du har kompetens inom rekrytering. Oavsett bakgrund behöver du vara en tydlig kommunikatör som både talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Det är också viktigt att du kan analysera nuläget, definiera önskat läge och skapa en plan för att nå dit. Du har lätt för att bygga goda, långsiktiga relationer och kan – med ett strategiskt angreppsätt – målmedvetet driva förändringsarbeten med affären och kunden i fokus. För att passa som vår nya chef behöver du vara strukturerad och vilja påverka den organisation du arbetar inom. Som person är du förtroendeingivande och har hög integritet. En annan av dina styrkor är att du är mån om att ge dina medarbetare kontinuerlig återkoppling och konstruktiv kritik. Själv beskriver du dig som en coachande, tillgänglig och närvarande chef. Du är entusiasmerande på ett sätt som triggar igång dina medarbetares engagemang och vilja att nå bästa möjliga resultat. En god portion humor gör att du passar in i övriga gänget. Känner du igen dig? Då tror vi att du har hittat ett omväxlande arbete som kommer att passa dig. Ansökan och kontakt För mer information om tjänsten, kontakta Gabriella Huss på Assessio, 08-775 09 43. Din intresseanmälan med CV vill vi ha senast 2013-08-11 via www.assessio.se/rekrytering. Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Rekryteringschef Adecco Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rekryteringschef Adecco Stockholm

Transport and Warehouse Manager, Henkel Norden AB
Transport and Warehouse Manager Henkel now seeks a Transport and Warehouse Manager within the Adhesive Business sector for the Nordic region. The key purpose of the role is to own and focus locally on the transport & warehouse process to coordinate all involved parties ensuring the delivery of all goods (Customer, Intercompany, Replenishment).   Responsibilities * Ensure alignment local transport and warehouse processes * Coordination & ensuring availability of  local carriers * Coordination with local warehouses * Coordination with Customer Service & Control Tower * Communication with Local Supply Chain * Check new / changed master data for transport planning * Manage transport & warehouse complaints/ rush orders * Review and propose improvements on transport planning * Local transport & warehouse KPIs / reports * Initiate and support projects to improve local warehouse processes and costs * Reconciliation of deviations in warehouse invoicing with purchasing / finance * SHE-Q requirements, local & country regulations of the  warehouses fulfilled * POP tracking and validation   Minimum Requirements * 1-6 year(s) work experiences in logistics environment or related functions * Communication capabilities with neighbouring functions and service providers * Good understanding of the linkages between customer requirements & services, warehouses and transport activities and cost effects.  * High school diploma * SAP, MS Office, LN , dangerous goods knowledge, ADR ,CMR conditions , Inco terms, SHE requirements warehouses * Fluent in Swedish and English, both written and oral   Personal skills * Commercial business interest * Results-oriented * Ability to work quickly and under pressure * Good coach and team player * Creates a good impression, commands attention and respect * Good presenter (verbal) * Ability to set meaningful priorities * Ability to work well without supervision * Analytical but fast * Ability to work towards both long term and short term goals   If you have any questions regarding this position you are welcome to contact Anna Nyholm at 072 9889005 or Tobias Jägerskog at 072 9889038 Interviews will be held continuously so do not wait with your application. We are looking forward to your application! Nyckelord: lager- och transportchef
Företag: Henkel Norden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Transport and Warehouse Manager, Henkel Norden AB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Transport and Warehouse Manager, Henkel Norden AB

Jurister (varav ett vikariat) till Högkvarterets juridiska stab
Försvarsmakten är en av Sveriges största myndigheter med mer än 50000 medarbetare och frivilliga. Försvarsmakten är ständigt beredd att hävda Sveriges territorium, genomföra internationella insatser, samt att stödja samhället vid större kriser. Ytterst är Försvarsmaktens uppgift att värna demokrati och mänskliga rättigheter. Hos oss kan du göra skillnad. Försvarsmakten eftersträvar mångfald eftersom det berikar vår verksamhet. I Högkvarteret finns överbefälhavaren (ÖB) och generaldirektören (GD), vilka för närvarande har ungefär 1 000 medarbetare – både officerare och civila experter. Högkvarteret (HKV) utgörs av ledningsstaben, produktionsledningen, insatsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, juridiska staben, personalstaben och informationsstaben.Juridiska staben är den centrala rättsliga funktionen inom Försvarsmakten. Vid en­heten finns idag 21 befattningar, varav 19 är juristbefattningar. Staben är indelad i tre sektioner med ansvar för olika rättsområden. Juristerna har till uppgift att företräda och stödja Försvarsmakten i myndighe­tens rättsliga ärenden. Detta innebär arbete med frågor av mycket varierande slag och inom ett mycket brett rättsligt område. Försvarsmaktens högkvarter söker nu jurister till den juridiska stabens förvaltningsjuridiska sektion. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Lämna rättsligt stöd främst i frågor avseende förvaltningsrätt, med tyngdpunkt på dels arkivrättsliga frågor, dels på frågor om personuppgifter och integritet samt frågor som rör handlingsoffentlighet och sekretess. Arbetet kan också komma att innebära uppgifter inom den juridiska stabens övriga rättsområden, att utarbeta remissyttranden, arbeta med författningsfrågor  samt genomföra utbildning inom Försvarsmakten avseende respektive sakområde. En av de aktuella tjänsterna innebär även att vara Försvarsmaktens personuppgiftsombud (PuO). Kompetenskrav: - Juris kandidatexamen / juristexamen. - Notariemeritering eller motsvarande erfarenhet från annat kvalificerat juridiskt arbete. Meriterande: - Erfarenhet från juridiskt arbete vid statlig förvaltningsmyndighet. Personliga egenskaper: Sökanden bör ha hög integritet, en väl utvecklad kommunikationsförmåga, god samarbetsförmåga samt ett gott omdöme. Placering: Tjänsterna är placerade vid Försvarsmaktens högkvarter på Banérgatan i Stockholm. Tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse. En av anställningarna är ett vikariat med anledning av tjänstledighet (sex månader med ev. möjlighet till förlängning). Med anställning följer skyldighet att krigsplaceras, delta i utbildning och övningar samt tjänstgöra i Högkvarterets insatsorganisation.   Förfrågningar angående tjänsterna kan göras till tjf chef juridiska staben Carin Bratt, tfn 08­788 71 50 eller sektionschef Maria Arnljots, tfn 08­788 78 80. Fackliga kontaktpersoner vid HKV är för SACO Camilla Robertsson, tfn 08­788 81 40, för SEKO Hans Monthan, tfn 08­788 77 07 eller 070­215 13 44, för OFR/O Michael Groneberg, tfn 08­788 79 16, och för TCO/Försvarsförbundet Pia Almström, tfn 08­788 84 07. Din intresseanmälan med angivande av ref.nr och sedvanlig meritförteckning (återsänds ej) vill vi ha senast den 31 augusti 2013 via www.försvarsmakten.se/jobba/ledigajobb eller under adress: Högkvarteret 107 85 Stockholm eller via e­post till:exp-hkv@mil.se
Företag: Försvarsmakten
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Jurister (varav ett vikariat) till Högkvarterets juridiska stab jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Jurister (varav ett vikariat) till Högkvarterets juridiska stab

Elevassistenter till Mörbyskolan,Danderyds kommun
Danderyds kommun med drygt 31 000 invånare ligger centralt norr om Stockholm. Kommunen består av fyra kommundelar, Danderyd, Djursholm, Enebyberg och Stocksund. Vi har goda kommunikationer, många företag och ett stort sjukhus. Vi har bra kommunal och kommersiell service i kommunen. Mörbyskolan är en grundskola för åk 7-9 med ca. 400 elever. Skolan ligger centralt med närhet till allmänna kommunikationsmedel. Mörbyskolan är en 1-1 skola vilket innebär att varje elev har en egen dator.Vår skola kännetecknas av ett medvetet pedagogiskt utvecklingsarbete, där elevernas kunskap står i fokus. ARBETSUPPGIFTER Vi söker två Elevassistenter till Mörbyskolan. Arbetet innebär att stödja och vägleda elever både socialt och pedagogiskt med god struktur. Viktigt är att du kan samarbeta med övrig personal, men också att du kan arbeta självständigt. Arbetet kräver flexibilitet och en positiv grundsyn. KVALIFIKATIONER Vi önskar att du har utbildning/erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd. Vi ser gärna att du har utbildning inom det pedagogiska området. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Företag: Danderyds kommun, Mörbyskolan
Ort: Danderyd
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Elevassistenter till Mörbyskolan,Danderyds kommun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Elevassistenter till Mörbyskolan,Danderyds kommun

Area Manager, Sartorius Laboratory Products and Solutions
Are you passionate about sales and laboratory products? Would you like to be a key person contributing to Sartorius growth and development on the Swedish market? Sartorius Lab Products and Services will strengthen their Swedish sales team with an Area Manager who will be responsible for customers and sales in the Stockholm/Uppsala area and Norrland. As Area Manager, you will be responsible for the direct sales of Sartorius high quality Laboratory Weighing, Water, Filtration, Microbiology and Liquid Handling products and services in your area. You will build and maintain relationships with existing customers as well as expanding the customer base by making new contacts. You will get the opportunity to work through the whole business line, from networking and sales to demonstrations of equipment and products and negotiations. The customers are found in laboratory and research-intensive environments within healthcare, universities and industry, particularly within the pharmaceutical, chemical and biotechnology field. It is important that you are comfortable with working from a home office that is preferentially located in the Stockholm/Uppsala area. As an Area Manager you report to the Sales Manager Scandinavia and collaborate regionally and internationally with colleagues within technical service support, marketing and customer service. The role involves extensive traveling within the business area and occasional traveling outside Sweden. Sartorius offers you a fixed salary plus commission based on sales as well as a company car. Uppdragsgivare: Sartorius Ort: Stockholm Uppsala Kvalifikationer Your profile: . You have a scientific background and an academic degree in a relevant subject . You have a minimum of 3 years experience of direct sales to laboratories within the biotech, pharma, food or chemical industry. It is essential that you have previous experience in finding new business opportunities . You have excellent business and financial understanding as well as documented sales results . Previous experience in sales of laboratory equipment and / or consumables is required and your own experience of laboratory work will be an advantage. . As a person you are service minded, outgoing and an excellent communicator. You find it easy to contact people and build active networks and have the ability to listen to what the customer actually says. You work independently and take your own initiatives. . Excellent Swedish and English is required, both spoken and in writing . Intermediate to advanced IT skills (Microsoft Office) . You have a valid drivers license Personal skills will be emphasized during the selection process. This recruitment is performed in collaboration with Proffice Life Science. Please apply in English at www.proffice.se/lifescience. For further information please contact recruitment consultant Ulrica Marklund 0733-434446. Last application date is 18 August 2013. Selection and interviews will be started during week 34. Organisations-/företagsbeskrivning Sartorius is one of the world's leading providers of laboratory and process technologies and equipment. Our innovative products and high-quality services help customers around the globe implement complex and quality-critical processes in biopharmaceutical production and laboratory environments in a time- and cost-efficient way. Our key customers are from the biotech, pharma and food industries, as well as from public research institutes and laboratories. Sartorius operates its own production facilities in Europe, Asia and America, and also has sales offices and local representatives in more than 110 countries. Strongly rooted in the scientific and research communities and closely allied with customers and technology partners, the company is dedicated to its philosophy of "Turning science into solutions" every single day.
Företag: Proffice Life Science AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Area Manager, Sartorius Laboratory Products and Solutions jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Area Manager, Sartorius Laboratory Products and Solutions

Rektor Solna Gymnasium
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna har någonting att erbjuda alla, såväl boende som besökare och företagare. Solna Gymnasium omfattar ca 740 elever och ca 90 medarbetare. Solna Gymnasiums programutbud: Barn- och fritidsprogrammet El- och energiprogrammet Ekonomiprogrammet Naturvetenskapsprogrammet Samhällsvetenskapsprogrammet) Aspergerklasser Introduktionsprogram Nationell idrottsutbildning Som rektor för skolan ingår du i en rektorsgrupp med Chef skola som din närmaste chef. ARBETSUPPGIFTER Alla elever och all personal skall gå till Solna Gymnasium med glädje! Arbetet som rektor innebär att du ska leda och organisera det pedagogiska arbetet för att nå elevernas måluppfyllelse. Därtill ansvarar du för att verksamheten bedrivs och utvärderas efter övriga uppsatta mål. Du har personal- och arbetsmiljöansvar samt det ekonomiska ansvaret för din verksamhet. Viktiga uppgifter är att skapa samsyn och en gemensam värdegrund för skolan. Du deltar aktivt i utvecklingsarbetet för ditt verksamhetsområde och du ansvarar för att kommunicera uppdraget enligt styrdokumenten. Vi söker dig som: • har tydligt elevfokus och vill arbeta för att alla elever ska få möjlighet att nå målen • kan, vill och vågar leda förändringsarbete • är en pedagogisk ledare i vardagen • har god insikt i ekonomiska frågor KVALIFIKATIONER Du har: • en pedagogisk högskoleutbildning • en rektorsutbildning Som person: • är du tydlig och trygg i din chefsroll och din kompetens • har du en god social kompetens med förmåga att skapa ett gott arbetsklimat • har du förmåga att informera och kommunicera samt uttrycka dig väl i tal och skrift • med sju stycken nationella idrottsutbildningar vill vi att du har ett stort intresse för idrott. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Är du rätt person att bidra i vårt engagerade arbete för ungdomars och vuxnas utveckling och lärande? Du har: • erfarenhet av arbetsledning som skolledare inom gymnasium med personal- och budgetansvar • har erfarenhet av skolutveckling
Företag: Solna Stad
Ort: Solna
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Rektor Solna Gymnasium jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rektor Solna Gymnasium

Civilingenjör inom Data warehouse/Business Intelligence!
Framtiden AB Är du nyutexaminerad civilingenjör och vill du arbeta inom Business Intelligence? Lämplig utbildning kan vara inom teknisk fysik, maskinteknik eller elektroteknik, men även andra utbildningar går bra om intresset för BI/Data warehouse finns. Inga förkunskaper inom Business Intelligence eller Data warehouse krävs utan du kommer att läras upp på lats! Ansök redan idag- Urvalet sker löpande! Dina arbetsuppgifter Som nyexad civilingenjör kommer du till en början att bli upplärd inom data warehouse och business intelligence av dina kunniga kollegor. Utbildningar och kurser finns också vid behov. Du kommer till en början att jobba med inhouse projekt med en molntjänst gentemot mindre kunder, men på sikt även kunna jobba ute som konsult vid intresse. Bland dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att bygga laddrutiner, modellera datalager, göra backups samt övervaka och utveckla kundanpassade rapporter. Du kommer under din första tid att få en erfaren kollega som handledare samt successivt att få ta mer eget ansvar. Projekten drivs från vår kunds kontor i centrala Stockholm. Om företaget Vår kund är ett företag som är specialiserat på Business Intelligence och lösningar inom Data Warehouse. De både konsulttjänster och molnlösningar som de kallar ”BI på kran”. Vår kund tillhandahåller BI-specialister på produkterna MicroStrategy, SAP BO och Pentaho samt generalister inom arkitektur, data mining, projektledning och utredning. Vår kund har möjlighet att hjälpa till att ordna bostad under de tre första månaderna. Din profil SKALL krav: Utbildning - Civilingenjör inom exempelvis teknisk fysik, maskinteknik eller elektroteknik. Kunskaper - I matte och statistik. Erfarenhet - Av att arbeta i team Språk - Goda kunskaper i svenska, tal och skrift. Färdigheter - God förmåga att lösa problem. Databaskunskap (SQL) och kunskap inom Unix/Linux är meriterande. Personliga egenskaper: Som person är du social och trivs med att arbeta i team. Du är intresserad av att utvecklas inom BI samt vågar fråga och ta för dig. Om oss Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb. Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Arbetstid: 8-17 Start: Omgående Urval: Sker löpande
Företag: Framtiden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-17
Sök fler jobb liknande: lediga Civilingenjör inom Data warehouse/Business Intelligence! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Civilingenjör inom Data warehouse/Business Intelligence!

Lärare i förskola/Förskollärare
Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 85 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare. Förskolan Nova invigdes 2008 och har en nyskapande arkitektur som lockar besökare från hela världen. Lokalerna är ljusa och utformade för att möjliggöra lärande och lek i en trygg miljö. Förskolan är belägen i Riksten, en ny expansiv kommundel under uppbyggnad där det är nära till stora naturområden och rika möjligheter till ett aktivt friluftsliv. Goda kommunikationer till Tullinge centrum. I området finns i nuläget ytterligare en förskola samt en ny grundskola som invigs till hösten 2013. Ett samarbete mellan områdets förskolor och den blivande skolan är under uppbyggnad . ARBETSUPPGIFTER Arbetsbeskrivning Förskolan Nova söker dig som vill fortsätta vår pedagogiska resa tillsammans med oss där vi bygger upp en verksamhet som utgår från barnens tankar och intressen. Arbetet består av att omsätta läroplanens intentioner i praktiken och ansvara för att barnen som möter dig får den bästa tänkbara förskola. Det sker tillsammans med ett gäng ambitiösa kollegor som tycker om att ha roligt tillsammans. KVALIFIKATIONER Vi vill gärna träffa dig som: * har en förskollärarexamen * är genuint intresserad av förskoleutveckling * har förståelse för vikten av att utforma pedagogiska lärmiljöer * förstår hur pedagogisk dokumentation blir ett verktyg för att synliggöra lärande och utveckling. * vill arbeta processinriktat * förstår att kommunikation sker på hundra olika sätt och varje barn har sitt sätt att kommunicera. * är insatt i Reggio Emilias filosofi Vi välkomnar såväl dig som har lång erfarenhet av arbete inom förskola som dig som är nyexaminerad. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid 100 % Tillträde: 2013-09-01 Eller enligt överenskommelse.
Företag: Botkyrka kommun, Förskolan Nova
Ort: Botkyrka
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i förskola/Förskollärare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i förskola/Förskollärare


Sök lediga jobb Enhetschef till äldreboende Ref.nr 3400 002

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se