Förskoleadministratör Avesta kommun Markusskolan jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Förskoleadministratör Avesta kommun Markusskolan. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Förskoleadministratör Avesta kommun Markusskolan. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- IT-support för deltidsuppdrag vid sidan av studier- Stockholm
- Supporttekniker till Konica Minolta | Koneo- Stockholm
- Konstruktör- Stockholm
- Senior drifttekniker sökes- Stockholm
- Supporttekniker first line med möjlighet till anställning hos kund- Stockholm
- Extrauppdrag som löneassistent på internationellt företag- Stockholm
- Rekryteringschef Adecco Stockholm- Stockholm
- Transport and Warehouse Manager, Henkel Norden AB- Stockholm
- Jurister (varav ett vikariat) till Högkvarterets juridiska stab- Stockholm
- Elevassistenter till Mörbyskolan,Danderyds kommun- Danderyd
Mer beskrivning
IT-support för deltidsuppdrag vid sidan av studierKomet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas. Komet söker för uppdragsgivares räkning en servicedeskmedarbetare med kommunikativ förmåga som vill arbeta deltid med 1st line-support vid sidan av sina studier. Vår uppdragsgivare är Nordens ledande konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur. Företaget har ca 5300 medarbetare i tio länder. De hjälper kunder att förverkliga sina ambitioner genom att erbjuda kvalificerade tekniska konsulttjänster inom en rad områden. Som servicedeskmedarbetare kommer dina arbetsuppgifter innefatta att lösa allehanda problem som kan uppstå när man arbetar inom IT-support, både långsiktiga och kortsiktiga lösningar. Du kommer att tillhandahålla företagets anställda support via telefon i ärenden rörande exempelvis AD, felsökning och installationer i Windows-miljö samt hårdvarusupport. Är du den vi söker? Vi tror att du som söker studerar på en IT-inriktad utbildning och är på jakt efter ett meriterande extrajobb vid sidan av dina studier. Du är en problemlösare av rang med mycket goda kunskaper inom PC, både vad gäller mjukvara och hårdvara. Du är troligtvis den som familj och vänner alltid ber om hjälp vid "datorproblem". Det är en fördel om du har grundläggande serverkunskaper, men inget krav. Du har ett brinnande intresse för IT och tycker att det är kul att hjälpa människor. Din sociala förmåga är mycket viktig då du kommer att möta alla typer av användare varje dag och stor vikt ligger vid att bemöta dem på ett korrekt och ödmjukt sätt. Vår uppdragsgivares värdeord är nyfikenhet, engagemang och ansvar. Detta är ett uppdrag som ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos vår uppdragsgivare. Information om uppdraget: Start: Omgående Omfattning: Deltid, omfattningen varierar beroende på arbetsbelastning hos uppdragsgivaren Arbetstider: Kontorstider
Företag: Komet Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga IT-support för deltidsuppdrag vid sidan av studier jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT-support för deltidsuppdrag vid sidan av studier
Supporttekniker till Konica Minolta | Koneo
Arbetsuppgifter Vi söker nu 2 supporttekniker till vår konsultverksamhet i Stockholm. Du kommer att arbeta i first line och via telefon, e-mail och fjärrstyrning hjälpa kundens anställda med deras IT-relaterade problem. Då du kommer att sitta i first line är du IT-avdelningens röst ut mot användarna vilket ställer krav på att du utöver teknisk kompetens även har ett stort fokus på och intresse för service och kundbemötande. Som konsult hos Koneo får du möjlighet till ett omväxlande arbete hos intressanta företag i olika branscher. Vi söker dig som: * Har erfarenhet av att arbeta i helpdesk med IT-support via telefon * Har erfarenhet som inte ligger mer än två år tillbaka i tiden * Är van vid att arbeta med ärendehanteringssystem * Har erfarenhet av kontohantering i AD * Har goda kunskaper i Windows 7, MS Office 2007/2010 samt TCP/IP * Har grundläggande kunskaper i Windows server samt Exchange * Är serviceinriktad och kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer * Kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska i tal och skrift Vad kan vi erbjuda dig? * Fast månadslön * Subventionerat årskort på SL * Friskvårdsbidrag på upp till 2000 kr * Möjlighet att ta Microsoftcertifieringar som Koneo bekostar * Ett värderingsstyrt ledarskap * Sociala aktiviteter Anställningsformen är provanställning/tillsvidareanställning. Tillträde sker inom kort/enligt överenskommelse. Ange gärna i din ansökan när du är tillgänglig. Företagsbeskrivning Koneo gör IT enklare. Vi finns alltid nära, på mer än 40 platser över hela landet. Vår ambition är att vara den bästa leverantören av IT på alla de platser i landet där vi finns. Dessutom kan vi erbjuda det stora företagets fördelar med support, specialistkompetens och effektiva tjänster. Koneo är en del av Konica Minolta. Läs mer på koneo.se Ansökan Om du tycker att uppdraget låter intressant är du varmt välkommen att skicka oss din ansökan med bifogat CV senast den 31 juli. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen till Koneo!
Företag: Koneo AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Supporttekniker till Konica Minolta | Koneo jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Supporttekniker till Konica Minolta | Koneo
Konstruktör
Lernia AB Arbetsuppgifter För kunds räkning söker vi nu en konstruktör av specialverktyg för skärande bearbetning av kugghjul. Arbetsverktyget är CSE CAD och i arbetsuppgifterna ingår bland annat att undersöka och beräkna offertritningar. Utöver detta utarbetar du tekniska lösningar och layouter i samråd med säljare, specialister och kunder. Du tar också fram underlag i CAD-programmet Siemens NX 6 för att underlätta och förbättra kunstruktionsarbetet. Tillsammans med de övriga konstruktörerna planerar du konstruktionsarbetet och ser till så att redan planerade konstruktionstider hålls. En annan av dina uppgifter blir att beräkna profildata utifrån kundunderlag med hjälp av ESCO-mjukvara. En annan återkommande uppgift är att ständigt förnya och förbättra arbetssättet, hos vår kund som är världsledande inom verktygslösningar och know-how till metallbearbetningsindustrin. Formell kompetens Du uppfyller kraven för att granska och godkänna ritningar. Din bakgrund Vi tror att du har minst en 3-årig maskiningenjörsutbildning samt erfarenhet och förståelse för skärande metallbearbetning. Personliga egenskaper - Stresstålighet - Prestigelöshet - Analytisk läggning - Nyfikenhet och vilja att lära - En glad och positiv inställning - Förmåga att prioritera Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Visstid/Heltid/Stockholm Tillträdesdag Enligt överenskommelse. Information Välkommen med din anöskan snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut. Lernia är vägen framåt Lernia Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag, som stärker kundens konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi rekryterar och hyr ut personal över hela Sverige och som en del av Lernia â ett av landets största kunskapsföretag, vet vi att kompetens gör skillnad. Besök oss gärna på www.lernia.se.
Företag: Lernia AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Konstruktör jobb, Konstruktör Stockholm, Konstruktör Lernia AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Konstruktör
Senior drifttekniker sökes
Wise IT AB Till kunds driftavdelning söker vi drifttekniker som skall ingå i en leveransorganisation och ansvara för tyngre eskaleringar.I driftteknikerrollen ingår även uppdrag som presale, där du förväntas stötta säljorganisation med teknisk kompetens och lösningsförslag. Som presale kommer du träffa kund samt bidra i det interna offert/avtals arbetet. Kund har ett helhetsansvar och hjälper andra företag med alla deras IT-ärenden. Du kommer att ha en tät dialog med servicedesken och 2:a linje samt ge kvalificerad support till kunder, idag består den avdelningen av ca 40 personer. Vi söker en person som har stor IT-erfarenhet, med kommunikativ förmåga och som älskar att ge service till interna och externa kunder! Arbetsbeskrivning ⢠Ta emot och hantera 3:e linje ärenden ⢠Kontinuerligt skapa, förbättra och uppdatera dokumentation ⢠Leda förändringsprojekt hos kunder ⢠Beredskap ⢠Hålla i interna utbildningar ⢠Ha systemansvar ⢠Presale Utbildning/Erfarenhet Vi vill att du har kompetens inom: ⢠MS Windows Server ⢠MS Exchange ⢠Virtualisering ⢠Kommunikation, Nätverk och Brandväggar ⢠Linux (grundkompetens) ⢠Processorienterat arbete Profil Flytande svenska i tal och skrift är ett krav såväl som goda kunskaper i engelska. Kund lägger stor vikt vid rätt typ av personlighet. Det är viktigt att du är ansvarstagande och har ett stort eget driv med förståelse för att kommunikation, service och ett ordningssinne är dina viktigaste arbetsuppgifter. Kund erbjuder kontinuerlig utbildning genom en individuell utbildningsplan som du själv får vara med att påverka riktning på. Företaget är under stor utveckling och tillväxt vilket innebär stora möjligheter för den som vill vara med och påverka och växa med företaget. Om oss Wise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med ISO 9001:2008. Läs mer om oss på: www.wiseit.se. Wise IT - Rätt människor inom IT
Företag: Wise IT AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Senior drifttekniker sökes jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior drifttekniker sökes
Supporttekniker first line med möjlighet till anställning hos kund
Arbetsuppgifter Då en av våra kunder behöver förstärkning till sin supportavdelning söker vi nu två kundorienterade supporttekniker till vår konsultverksamhet i Stockholm. Du kommer att arbeta med first line support i en servicedesk som supporterar flera olika företag och via telefon, e-mail och fjärrstyrning hjälpa användarna med deras IT-relaterade problem. Då du kommer att sitta i first line är du IT-avdelningens röst ut mot användarna vilket ställer krav på att du utöver teknisk kompetens även har ett stort fokus på och intresse för service och kundbemötande. För rätt person finns det möjlighet att efter provanställningen gå över till anställning hos kunden.  Vi söker dig som: * Har erfarenhet av att arbeta i helpdesk med IT-support via telefon * Har erfarenhet som inte ligger mer än två år tillbaka i tiden * Är van vid att arbeta med ärendehanteringssystem * Har erfarenhet av kontohantering i AD * Har goda kunskaper i Windows 7 och MS Office 2007/2010 * Är serviceinriktad och kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer * Kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska i tal och skrift  Grundläggande kunskaper i Windows server samt Exchange är meriterande.  Vad kan vi erbjuda dig? * Fast månadslön * Subventionerat årskort på SL * Friskvårdsbidrag på upp till 2000 kr * Ett värderingsstyrt ledarskap * Sociala aktiviteter  Anställningsformen är provanställning med möjlighet att gå över till anställning hos kunden. Tillträde sker med start i början av augusti. Ange gärna i din ansökan när du är tillgänglig.  Företagsbeskrivning Koneo gör IT enklare. Vi finns alltid nära, på mer än 40 platser över hela landet. Vår ambition är att vara den bästa leverantören av IT på alla de platser i landet där vi finns. Dessutom kan vi erbjuda det stora företagets fördelar med support, specialistkompetens och effektiva tjänster. Koneo är en del av Konica Minolta. Läs mer på koneo.se  Ansökan Om du tycker att uppdraget låter intressant är du varmt välkommen att skicka oss din ansökan med bifogat CV senast den 31 juli. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen till Koneo!
Företag: Koneo AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Supporttekniker first line med möjlighet till anställning hos kund jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Supporttekniker first line med möjlighet till anställning hos kund
Extrauppdrag som löneassistent på internationellt företag
Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas. Är du studerande på en löne- eller ekonomiinriktad utbildning och på jakt efter en meriterande deltidssysselsättning vid sidan av dina studier? Vill du få värdefull erfarenhet inom ditt framtida yrkesområde och utvecklas i en internationell organisation? Då har vi tjänsten för dig! Komet söker nu för uppdragsgivares räkning en engagerad löneassistent för ett långsiktigt konsultuppdrag på deltidsbasis. Vår uppdragsgivare är en ledande leverantör av betalnings- och informationslösningar med över 2000 engagerade medarbetare i hela Norden. Tjänsten i fråga är placerad på det svenska huvudkontoret i Hammarby Sjöstad. Som löneadministratör blir du del av bolagets nordiska verksamhet och arbetar i en dynamisk och internationell atmosfär. Du erbjuds en meriterande roll där du stöttar HR-ansvarig i den löpande löneadministrationen. Företaget har sin lönehantering outsourcad, men sköter fortfarande del av administrationen knuten till lönerna. I din roll kommer du bland annat hantera avvikelser, administration i lönesystemet och kontakt med det externa löneteamet. Är du den vi söker? Vi tror att du som söker studerar på en eftergymnasial utbildning med inriktning på lön, HR, ekonomi eller motsvarande och är på jakt efter ett meriterande extraarbete parallellt med dina studier. Alternativt har du tidigare erfarenhet inom löneområdet och vill nu arbeta ca 40% vid sidan av andra engagemang. Då uppdraget väntas löpa på under en längre tidsperiod ser vi att du har åtminstone ett år kvar av dina studier och ser långsiktigt på tjänsten. Du är van vid att arbeta administrativt i kontorsmiljö och har du tidigare erfarenhet av löne- eller ekonomiadministration är det mycket meriterande. Â Som person är du en tillmötesgående och flexibel lagspelare, som arbetar proaktivt och inte är rädd för att ta egna initiativ. Du är beredd att visa framfötterna och vad du går för, samtidigt som du är prestigelös och angelägen att lära. Rollen ställer krav på förmåga att stödja och supporta, varför fingertoppskänsla gällande service och effektiv avlastning är av största vikt. Låter det som ett uppdrag för dig? Tveka inte att skicka oss din ansökan snarast! Intervjuer sker löpande och platserna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Uppdraget ingår i Komets uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet, men arbeta ute i vår uppdragsgivares verksamhet. Information om uppdraget: Start: 7 augusti Omfattning: Ca 2 dagar/vecka Uppdragslängd: 1 år Arbetstider: Kontorstider
Företag: Komet Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Extrauppdrag som löneassistent på internationellt företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrauppdrag som löneassistent på internationellt företag
Rekryteringschef Adecco Stockholm
Rekryteringschef Stockholm Om du vill vara med i arbetet att göra Adecco Rekrytering till etta på marknaden, då är det här jobbet för dig. Vi söker en rekryteringschef till region Stockholm som tillsammans med Adeccos duktiga rekryteringskonsulter vill driva förändringar och göra strategier till verklighet. Med din erfarenhet från försäljningsområdet får du det inspirerande uppdraget att leda en funktion som är mycket viktig för Adeccos verksamhet â och det blir du som ansvarar för att våra rekryteringskonsulter utvecklas och fortsätter att tycka det är roligt att gå till jobbet. Du kommer du att arbeta i hela regionen men utgår från vårt trevliga kontor i Stockholm. Ditt uppdrag Från och med september i år kommer Adecco Rekrytering att bestå av fem geografiska regioner. Nu behöver vi en affärs- och kundfokuserad Rekryteringschef till region Stockholm. För dig betyder det att du har möjlighet att få axla en riktigt spännande roll inom en växande och välorganiserad verksamhet. Arbetet innebär att du får budget- och resultatansvar och att du kommer att ha stort inflytande över de strategiska delarna. Tillsammans med drivna och kompetenta kollegor ska du stärka affärsmannaskapet inom Adecco och bidra till att vi blir nummer ett på den svenska marknaden.  I rollen ingår att säljleda och utveckla dina medarbetare. Det betyder att du kommer att vara ute på regionens kontor tisdag till torsdag varje vecka. Som coachande chef ska du främja nätverkande, arbeta för ökat affärsmannaskap och ägna dig åt såväl uppföljning som att ge återkoppling. Du kommer att optimera resursfördelning, skriva offerter och anbud samt se till att våra arbetsmetoder ligger i framkant. Egen försäljning och genomförande ingår också. En viktig del i uppdraget blir att främja samarbetet med Adeccos övriga organisation såsom försäljningsorganisationen och kontoren i regionen. Det gör du naturligtvis med utgångspunkt från Adeccos värderingar: kundfokus, entreprenörskap, laganda och ansvar. Med andra ord kan du vänta dig ett fantastiskt roligt och väldigt variationsrikt jobb tillsammans med många trevliga arbetskamrater. Dessutom kan du räkna med att ha goda utvecklingsmöjligheter hos en stor, global arbetsgivare med gott rykte â i kategorin stora bolag kom Adecco fyra på listan över Sveriges bästa arbetsplatser i Great Place To Work 2013. Du rapporterar till Affärsområdeschef Rekrytering. För att du ska få en så bra start som möjligt hos oss kommer anställningen att inledas med en utförlig introduktion av verksamheten och din nya roll. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Akademisk examen inom ekonomi eller annat relevant område är meriterande, men inte ett krav. Du har god ledarerfarenhet, har haft resultatansvar och har â under minst tre års tid â jobbat med försäljning. Har du kontaktnät inom branschen och/eller inom den region du ska arbeta är det ett plus. Det är också meriterande om du har kompetens inom rekrytering. Oavsett bakgrund behöver du vara en tydlig kommunikatör som både talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Det är också viktigt att du kan analysera nuläget, definiera önskat läge och skapa en plan för att nå dit. Du har lätt för att bygga goda, långsiktiga relationer och kan â med ett strategiskt angreppsätt â målmedvetet driva förändringsarbeten med affären och kunden i fokus. För att passa som vår nya chef behöver du vara strukturerad och vilja påverka den organisation du arbetar inom. Som person är du förtroendeingivande och har hög integritet. En annan av dina styrkor är att du är mån om att ge dina medarbetare kontinuerlig återkoppling och konstruktiv kritik. Själv beskriver du dig som en coachande, tillgänglig och närvarande chef. Du är entusiasmerande på ett sätt som triggar igång dina medarbetares engagemang och vilja att nå bästa möjliga resultat. En god portion humor gör att du passar in i övriga gänget. Känner du igen dig? Då tror vi att du har hittat ett omväxlande arbete som kommer att passa dig. Ansökan och kontakt För mer information om tjänsten, kontakta Gabriella Huss på Assessio, 08-775 09 43. Din intresseanmälan med CV vill vi ha senast 2013-08-11 via www.assessio.se/rekrytering. Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Rekryteringschef Adecco Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rekryteringschef Adecco Stockholm
Transport and Warehouse Manager, Henkel Norden AB
Transport and Warehouse Manager Henkel now seeks a Transport and Warehouse Manager within the Adhesive Business sector for the Nordic region. The key purpose of the role is to own and focus locally on the transport & warehouse process to coordinate all involved parties ensuring the delivery of all goods (Customer, Intercompany, Replenishment).  Responsibilities * Ensure alignment local transport and warehouse processes * Coordination & ensuring availability of local carriers * Coordination with local warehouses * Coordination with Customer Service & Control Tower * Communication with Local Supply Chain * Check new / changed master data for transport planning * Manage transport & warehouse complaints/ rush orders * Review and propose improvements on transport planning * Local transport & warehouse KPIs / reports * Initiate and support projects to improve local warehouse processes and costs * Reconciliation of deviations in warehouse invoicing with purchasing / finance * SHE-Q requirements, local & country regulations of the warehouses fulfilled * POP tracking and validation  Minimum Requirements * 1-6 year(s) work experiences in logistics environment or related functions * Communication capabilities with neighbouring functions and service providers * Good understanding of the linkages between customer requirements & services, warehouses and transport activities and cost effects. * High school diploma * SAP, MS Office, LN , dangerous goods knowledge, ADR ,CMR conditions , Inco terms, SHE requirements warehouses * Fluent in Swedish and English, both written and oral  Personal skills * Commercial business interest * Results-oriented * Ability to work quickly and under pressure * Good coach and team player * Creates a good impression, commands attention and respect * Good presenter (verbal) * Ability to set meaningful priorities * Ability to work well without supervision * Analytical but fast * Ability to work towards both long term and short term goals  If you have any questions regarding this position you are welcome to contact Anna Nyholm at 072 9889005 or Tobias Jägerskog at 072 9889038 Interviews will be held continuously so do not wait with your application. We are looking forward to your application! Nyckelord: lager- och transportchef
Företag: Henkel Norden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Transport and Warehouse Manager, Henkel Norden AB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Transport and Warehouse Manager, Henkel Norden AB
Jurister (varav ett vikariat) till Högkvarterets juridiska stab
Försvarsmakten är en av Sveriges största myndigheter med mer än 50000 medarbetare och frivilliga. Försvarsmakten är ständigt beredd att hävda Sveriges territorium, genomföra internationella insatser, samt att stödja samhället vid större kriser. Ytterst är Försvarsmaktens uppgift att värna demokrati och mänskliga rättigheter. Hos oss kan du göra skillnad. Försvarsmakten eftersträvar mångfald eftersom det berikar vår verksamhet. I Högkvarteret finns överbefälhavaren (ÖB) och generaldirektören (GD), vilka för närvarande har ungefär 1 000 medarbetare â både officerare och civila experter. Högkvarteret (HKV) utgörs av ledningsstaben, produktionsledningen, insatsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, juridiska staben, personalstaben och informationsstaben.Juridiska staben är den centrala rättsliga funktionen inom Försvarsmakten. Vid enÂheten finns idag 21 befattningar, varav 19 är juristbefattningar. Staben är indelad i tre sektioner med ansvar för olika rättsområden. Juristerna har till uppgift att företräda och stödja Försvarsmakten i myndigheÂtens rättsliga ärenden. Detta innebär arbete med frågor av mycket varierande slag och inom ett mycket brett rättsligt område. Försvarsmaktens högkvarter söker nu jurister till den juridiska stabens förvaltningsjuridiska sektion. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Lämna rättsligt stöd främst i frågor avseende förvaltningsrätt, med tyngdpunkt på dels arkivrättsliga frågor, dels på frågor om personuppgifter och integritet samt frågor som rör handlingsoffentlighet och sekretess. Arbetet kan också komma att innebära uppgifter inom den juridiska stabens övriga rättsområden, att utarbeta remissyttranden, arbeta med författningsfrågor samt genomföra utbildning inom Försvarsmakten avseende respektive sakområde. En av de aktuella tjänsterna innebär även att vara Försvarsmaktens personuppgiftsombud (PuO). Kompetenskrav: - Juris kandidatexamen / juristexamen. - Notariemeritering eller motsvarande erfarenhet från annat kvalificerat juridiskt arbete. Meriterande: - Erfarenhet från juridiskt arbete vid statlig förvaltningsmyndighet. Personliga egenskaper: Sökanden bör ha hög integritet, en väl utvecklad kommunikationsförmåga, god samarbetsförmåga samt ett gott omdöme. Placering: Tjänsterna är placerade vid Försvarsmaktens högkvarter på Banérgatan i Stockholm. Tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse. En av anställningarna är ett vikariat med anledning av tjänstledighet (sex månader med ev. möjlighet till förlängning). Med anställning följer skyldighet att krigsplaceras, delta i utbildning och övningar samt tjänstgöra i Högkvarterets insatsorganisation.  Förfrågningar angående tjänsterna kan göras till tjf chef juridiska staben Carin Bratt, tfn 08Â788 71 50 eller sektionschef Maria Arnljots, tfn 08Â788 78 80. Fackliga kontaktpersoner vid HKV är för SACO Camilla Robertsson, tfn 08Â788 81 40, för SEKO Hans Monthan, tfn 08Â788 77 07 eller 070Â215 13 44, för OFR/O Michael Groneberg, tfn 08Â788 79 16, och för TCO/Försvarsförbundet Pia Almström, tfn 08Â788 84 07. Din intresseanmälan med angivande av ref.nr och sedvanlig meritförteckning (återsänds ej) vill vi ha senast den 31 augusti 2013 via www.försvarsmakten.se/jobba/ledigajobb eller under adress: Högkvarteret 107 85 Stockholm eller via eÂpost till:exp-hkv@mil.se
Företag: Försvarsmakten
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Jurister (varav ett vikariat) till Högkvarterets juridiska stab jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Jurister (varav ett vikariat) till Högkvarterets juridiska stab
Elevassistenter till Mörbyskolan,Danderyds kommun
Danderyds kommun med drygt 31 000 invånare ligger centralt norr om Stockholm. Kommunen består av fyra kommundelar, Danderyd, Djursholm, Enebyberg och Stocksund. Vi har goda kommunikationer, många företag och ett stort sjukhus. Vi har bra kommunal och kommersiell service i kommunen. Mörbyskolan är en grundskola för åk 7-9 med ca. 400 elever. Skolan ligger centralt med närhet till allmänna kommunikationsmedel. Mörbyskolan är en 1-1 skola vilket innebär att varje elev har en egen dator.Vår skola kännetecknas av ett medvetet pedagogiskt utvecklingsarbete, där elevernas kunskap står i fokus. ARBETSUPPGIFTER Vi söker två Elevassistenter till Mörbyskolan. Arbetet innebär att stödja och vägleda elever både socialt och pedagogiskt med god struktur. Viktigt är att du kan samarbeta med övrig personal, men också att du kan arbeta självständigt. Arbetet kräver flexibilitet och en positiv grundsyn. KVALIFIKATIONER Vi önskar att du har utbildning/erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd. Vi ser gärna att du har utbildning inom det pedagogiska området. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Företag: Danderyds kommun, Mörbyskolan
Ort: Danderyd
Publicerad : 07-12
Sök fler jobb liknande: lediga Elevassistenter till Mörbyskolan,Danderyds kommun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Elevassistenter till Mörbyskolan,Danderyds kommun
Söka jobb tips