Förskollärare Ljusdal jobb - lediga jobb

Förskollärare Ljusdal jobb Förskollärare Ljusdal jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Förskollärare Ljusdal. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Förskollärare Ljusdal. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Marknads- och Kommunikationsansvarig- Stockholm

  2. Enhetschef sökes till Västerorts stödboende- Stockholm

  3. Maskinoperatör- Stockholm

  4. HR-handlägggare, vikariat- Stockholm

  5. Automationsingenjör/ Projektledare, Alfa Laval- Botkyrka

  6. Klasslärare tidigare år 2-3- Stockholm

  7. Redovisningsassistent - Wakers Nacka- Nacka

  8. Försäljningsingenjör Elkraft, Schneider Electric- Sollentuna

  9. IT-Support / Applikationsstöd- Stockholm

  10. Arkivarie/registrator- Stockholm


Mer beskrivning

Marknads- och Kommunikationsansvarig
Ebab är ett av Sveriges största fristående konsultbolag inom projekt- och fastighetsutveckling. Vi är ca 150 medarbetare och driver projekt åt våra kunder med en projektvolym om ca 3,5 mdkr. Våra kunder är fastighetsägare med olika behov. Det kan vara stora statliga fastighetsägare, börsnoterade fastighetsbolag, allmännyttiga bostadsföretag men även kunder som bedriver sin egen verksamhet i sina lokaler t.ex. Octapharma, Stockholms Sjukhem och Alfa Laval. Koncernen består idag av 6 bolag med verksamhet i regionerna Stockholm, Göteborg och Syd. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor vid Stockholm-Globen. Vi söker nu en: Marknads- och Kommunikationsansvarig med engagemang och kreativitet Vi söker dig som vill ha ett utmanade arbete i ett framgångsrikt och stabilt företag med en öppen och inspirerande arbetsmiljö. Som Marknads- och kommunikationsansvarig blir du en nyckelperson med ansvar över koncernens gemensamma marknads- och kommunikationsarbete samtidigt som du stödjer respektive bolags VD i dessa frågor. Du kommer att ha ett brett spektra av arbetsuppgifter med alltifrån utveckling och uppdatering av webb/intranät och sociala medier, samordning av kundevent till arbetsuppgifter som varumärkesvård/utveckling och renodlad marknads- och kommunikationsstrategi. Du rapporterar direkt till VD i moderbolaget och medverkar i verksamhetsutvecklingen. Du själv har troligen en bakgrund som kommunikatör med relevant utbildning inom området. Du har tidigare erfarenhet av att framgångsrikt driva marknadskommunikation på såväl strategisk som operativ nivå. Har du erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen är det en merit, dock inget krav. Du drivs av att utvecklas och har ett starkt driv med förmåga att koppla kommunikation till affärsnytta i praktisk handling. Då detta är en mycket självständig roll inom marknad så krävs det att du är självgående och trivs med att ta initiativ och eget ansvar. För mer information kring tjänsten, kontakta Veronica Warneskog, 08-600 82 73. Vill du ansöka direkt skickar du din ansökan tillsammans med CV till veronica.warneskog@ebab.se Välkommen med din ansökan!
Företag: EBAB I STOCKHOLM AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Marknads- och Kommunikationsansvarig jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Marknads- och Kommunikationsansvarig

Enhetschef sökes till Västerorts stödboende
Skarpnäck Care söker en enhetschef till Västerorts stödboende, beläget inom gångavstånd från T-banestationen Råcksta. Västerorts stödboende drivs som en entreprenad på uppdrag av Stockholms stad. Verksamheten erbjuder stöd- och referensboende för vuxna män och kvinnor med missbruksproblematik och psykisk ohälsa. För vidare information om verksamheten, besök gärna vår hemsida: www.skarpnackcare.se Som enhetschef ansvarar du för att säkerställa och följa upp uppdraget gentemot uppdragsgivaren, Stockholms stad. Vi söker dig som vill leda och utveckla verksamheten. Vi förutsätter att du är stabil och trygg i dig själv, och har förmåga att få andra människor att växa och ta ansvar. Det är viktigt att du är synlig i verksamheten och har ett nära samarbete med gruppchefer och övriga medarbetarna. Ett krav för tjänsten är att du har högskoleexamen inom området eller annan utbildning som bedöms likvärdig, tre års arbete som chef/ansvarig vid en institution som arbetar med missbrukare och ha arbetat minst ett år vid en lågtröskelinstitution (som arbetar med drogtolerans). Du bör vidare ha förmåga att leda och motivera andra, samarbeta, lösa problem. Du är relationsskapande, flexibel, driven, strukturerad, stresstålig och målmedveten. Tjänsten är tillsvidare på 100 % (6 månaders provanställning). Vi tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Tillträde sker enligt överenskommelse. För frågor angående tjänsten, - kontakta gärna regionchef Malin Fagerström tel 0709-66 00 03, e-post: malin.fagerstrom@skarpnackcare.se Välkommen med din ansökan med CV senast 2013-08-12 till e-post: malin.fagerstrom@skarpnackcare.se Intervjuer sker löpande. Skarpnäck Care har bedrivit vård och omsorg på Skarpnäcksgården sedan 1996. Verksamheten vänder sig till män och kvinnor som på grund av missbruk och/eller psykisk ohälsa har hamnat i hemlöshet. Uppdragsgivare är Stockholm Stad, kranskommuner m fl. Förutom fem stöd- och omvårdnadsboenden i egen regi, driver företaget tre verksamheter på uppdrag av Stockholms Stad. Skarpnäck Care ingår i Carema-koncernen.
Företag: Skarpnäck Care AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetschef sökes till Västerorts stödboende jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetschef sökes till Västerorts stödboende

Maskinoperatör
Sandvik Venture är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen som skapar möjligheter för tillväxt och lönsamhet i attraktiva och snabbväxande verksamheter. Produktområden är Sandvik Hard Materials (SHM), Diamond Innovations, Wolfram och Sandvik Process Systems. SHM Business Unit Stockholm är en verksamhet inom SHM som tillverkar hårdmetallvalsar för varmvalsindustrin. Verksamheten är baserad på självständigt arbete och ansvar, både individuellt och i grupp. Vi söker nu en maskinoperatör till vår verksamhet i Västberga, Stockholm. Arbetsuppgifter Som maskinoperatör arbetar du i en flödesorienterad verkstad med olika arbetsuppgifter inom tillverkningsprocessen, såsom pressning, formgivning, sintring, svarvning, slipning, kontroll, märkning och packning. Du kommer att arbeta utifrån skrivna instruktioner samt själv rapportera produktionsavvikelser skriftligt. Arbetsformen är skiftgång. Din profil Vi söker dig som lägst har en gymnasieutbildning med inriktning mot industri, alternativt har du motsvarande kunskaper. Har du truckkort och certifikat för säkra lyft är det meriterande då det är ett krav för att arbeta på avdelningen. För rätt kandidat kan detta i annat fall tillhandahållas genom internutbildning. Erfarenhet av arbete med pressning, formgivning och sintring är meriterande liksom kunskaper inom CNC. Även erfarenhet från handhavande av mätdon samt ritningsläsning är ett plus. Som person är du kvalitetsmedveten och noggrann med hög arbetsmoral samt förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Då du kommer att arbeta inom flera olika arbetsområden och hjälpa till där det behövs är det viktigt att du är driven, självgående och flexibel. Kontaktinformation För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Christina Strömbäck, rekryterande chef, 073-028 54 86 Cecilia Harder, HR Advisor, 08-726 64 29 Facklig kontaktperson Conny Ingelsson, IF Metall, 08-726 63 86 Välkommen med din ansökan senast 2013-08-18. Läs mer om Sandvik och ansök på www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 324033. För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HRdirect, 026-26 14 40. Ansvarig rekryterare André Söderholm Följ oss också på facebook.se/sandvik.karriar Sandvik är en global industrikoncern med avancerade produkter och en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2012 omkring 49 000 medarbetare, representation i 130 länder och en omsättning på cirka 99 000 MSEK.
Företag: Sandvik AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Maskinoperatör jobb, Maskinoperatör Stockholm, Maskinoperatör Sandvik AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Maskinoperatör

HR-handlägggare, vikariat
Vill du arbeta för allas lika värde och rättigheter? DO söker HR-handläggare, vikariat Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en erfaren HR-handläggare på ett vikariat. DO är en statlig myndighet som arbetar mot diskriminering och för allas lika möjligheter och rättigheter. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer. För närvarande är vi ca 90 anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. HR-enheten I enhetens arbetsuppgifter ingår att ansvara för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande processer avseende personalförsörjning, chefsförsörjning och organisationsutveckling samt kompetensutveckling. Enheten utvecklar arbetet inom områdena arbetsmiljö, samverkan, förhandlingar och lönebildning och ansvarar för en god kommunikation inom det personalpolitiska området. I ansvaret ingår också att ge ett konsultativt stöd åt cheferna i HR-frågor. Dina uppgifter Arbetsuppgifterna innebär att du ska ge ett kvalificerat stöd till myndighetens chefer inom bl.a. områdena kompetensförsörjning, lönebildning, arbetsmiljö och arbetsrättsliga frågor. I arbetsuppgifterna ingår det också att arbeta aktivt med utvecklingsfrågor inom enhetens ansvarsområden och att delta i det arbetsgivarpolitiska arbetet som bedrivs inom staten via Arbetsgivarverket. Du arbetar både operativt och strategiskt utifrån ett konsultativt arbetssätt i förhållande till chefer i HR-frågor. Kravprofil Vi söker dig med: - Akademisk examen med P/A-inriktning och några års erfarenhet av kvalificerat arbete som HR-handläggare - God förståelse för vad arbetsgivarrollen innebär ur ett HR-perspektiv - Erfarenhet att möta chefer och medarbetare i olika HR-sammanhang - Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig förvaltning - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift Du ska ha förmåga att: - Möta chefer och medarbetare i olika HR-sammanhang och skapa goda relationer - Ge kvalificerat stöd till cheferna i olika HR-frågor och kunna inge förtroende och visa prov på integritet - Driva olika frågor inom HR-området - Vara lösningsinriktad och kunna arbeta både i grupp och självständigt - Växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad Meriterande: - Erfarenhet av arbete med lönekartläggning - Erfarenhet av arbete med kompetensbaserad rekrytering Anställningen är ett vikariat på ca 1 år med tillträde enligt överenskommelse. DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme. DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering och som ger lika möjligheter för alla. Kontaktpersoner är HR-chefen Christina Ågren eller HR-handläggare Lotta-Karin Hansson. Fackliga företrädare är Caroline Diab för SACO och Pilar Apelgren för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700. Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 14 augusti 2013 till Diskrimineringsombudsmannen, Box 3686, 103 59 Stockholm eller till ansokning@do.se med refnr: LED 2013/170.
Företag: DISKRIMINERINGSOMBUDSMANNEN
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga HR-handlägggare, vikariat jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR-handlägggare, vikariat

Automationsingenjör/ Projektledare, Alfa Laval
Alfa Laval utvecklar, tillverkar och säljer specialprodukter och tekniska lösningar av världsklass som bidrar till att förbättra prestanda i våra kunders processer. Vår utrustning och våra system gör det möjligt att kyla, värma, separera och transportera produkter som olja, vatten, kemikalier, drycker, livsmedel, stärkelse och läkemedel. Alfa Laval har ca 16 000 anställda i mer än 50 länder och är representerade på över 100 marknader. Då Alfa Lavals produkter blir allt mer automatiserade söker vi en erfaren automationsingenjör med stor drivkraft och engagemang. Du blir en del av vårt Core Automation Team inom Alfa Laval. Vi utvecklar och underhåller automationssystem runt Alfa Lavals kärnprodukter, och ansvarar för standardisering av automation inom Alfa Laval. Arbetsrollsbeskrivning Du kommer att ta en aktiv del i nyutvecklingsprojekt, och jobba med projektledning. Du jobbar med elkonstruktion av automationssystem, support till befintliga system, fält-/labbprov, konceptutveckling och utvecklar befintliga automationsstandarder. Du har kontakt med både leverantörer och interna kunder i en koordinerande/projektledande roll. Kvalifikationer Du har en ingenjörsutbildning inom el-/automation eller liknande, och har en flerårig bred arbetslivserfarenhet inom området automation och elkonstruktion. Du är en van användare av Eplan, Elprocad eller liknande verktyg. Det är en fördel om du även har kunskap inom mjukvara/programmering av styrsystem/PLC. Din engelska är flytande i tal och skrift och svenska är starkt meriterande. Projektledarerfarenhet är önskvärt. Personliga egenskaper Du har ett stort intresse och engagemang för automation. Vi tror att du har en stark drivkraft och är utåtriktad, noggrann och flexibel. Du trivs i en projektledande roll. Vi erbjuder Ett utmanande jobb i en global organisation, med krav att självständigt och i grupp utföra sina arbetsuppgifter, med goda möjligheter att påverka sina arbetsuppgifter och framtid inom Alfa Laval. Du blir en del av ett glatt gäng med bra sammanhållning. Kontaktuppgifter och ansökan Vi ser fram emot din ansökan snarast, på cvstockholm@technogarden.se. Vi intervjuar löpande tills vi har rätt person på plats. Frågor besvaras av Maria Rabb på telefon 0739-80 83 98. Välkommen med din ansökan!
Företag: Technogarden Engineering Resources AB
Ort: Botkyrka
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Automationsingenjör/ Projektledare, Alfa Laval jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Automationsingenjör/ Projektledare, Alfa Laval

Klasslärare tidigare år 2-3
Kista International School är en icke vinstdrivande fristående skola som ägs av skolans föräldraförening. Hösten 2013 etablerar vi oss i stadsdelen Kista där vi tar över en tidigare kommunal skolbyggnad på ca 10000 kvm Vi är en F-9 skola med profilerna engelska (ca 50% av undervisningen är på engelska), naturvetenskap, sport och kultur. Skolan är en internationell skola med cirka 400 elever som talar 40 olika språk. Kista International School har en policy som innebär ca 20 elever i varje klass tillsammans med två tvåspråkiga pedagoger, vilket ger eleverna en lugn och trygg inlärningsmiljö. Den tvåspråkiga miljön på skolan främjar elevernas språkutveckling i både svenska och engelska Vi söker dig som är behörig lärare i grundskolans tidigare år (F-5) ARBETSUPPGIFTER Klasslärare i 2 eller 3 KVALIFIKATIONER Erfarenhet av undervisning i aktuella årskurser. Kunna undervisa på engelska. Utmärkta IKT-färdigheter och erfarenhet av att använda surfplattor och smartboards som pedagogiska verktyg. Förmåga att arbeta under press för att hålla deadlines Kunna sätta upp och nå ambitiösa mål och delmål Kunna följa och utveckla skolans läroplan Dokumenterad erfarenhet av att effektivt övervaka elevernas kunskapsutveckling. Dokumenterad erfarenhet av att fördela resurser. Engagemang för likabehandling- och antimobbningsarbete.
Företag: Kista International School
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Klasslärare tidigare år 2-3 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Klasslärare tidigare år 2-3

Redovisningsassistent - Wakers Nacka
WAKERS är ett modernt familjeägt redovisnings- och rådgivningsföretag. Vi har i över 30 år hjälpt tusentals företag och dess ägare med bokföring/redovisning samt företagsekonomisk och skatterelaterad rådgivning. Företagsledningen och flera av våra medarbetare är auktoriserade redovisningskonsulter genom SRF. Våra arbetsmetoder är kvalitetssäkrade enligt ISO 9001, vilket betyder att vi har väl genomarbetade arbetsrutiner som utförs av kompetent personal. Idag sysselsätter verksamheten 40 personer fördelat på fyra kontor (Kungsholmen, Bromma, Nacka och Mörby). Vår övergripande målsättning är att åstadkomma högsta möjliga kundvärde genom att utföra en kostnadseffektiv produktion och leverera högkvalitativ ekonomisk service och information. Vi strävar efter att bli en av de betydande redovisningsbyråerna i Stockholm och är inne i en expansiv fas varför vi nu söker fler duktiga medarbetare. Redovisningsassistent - Wakers Nacka Vi söker dig som antingen är en van redovisningsassistent eller som har för avsikt att bli både en duktig assistent och så småningom en fullfjädrad redovisningskonsult. Du kommer att få ta dig an en hel del löpande bokföring i första hand och på sikt vill vi att du utvecklas och tar på dig större ansvar. Oavsett vilken bakgrund du har kommer vi att lägga stor vikt vid din produktivitet och dina hittills uppnådda resultat samt dina personliga egenskaper. Sannolikt är du en person som är van att jobba hårt för att nå dina mål och självklart kan du då påvisa att du lyckats mycket bra i dina tidigare arbeten. Vi tror att du brinner för redovisning och älskar att leverera service av högsta kvalitet och oavsett om du är en van redovisningsassistent eller på väg att bli så är det här en spännande och kul utmaning och det kommer att finnas goda utvecklingsmöjligheter för en produktiv person som vill ta ansvar. Verkar det intressant? Registrera din ansökan via vår rekryteringskonsult Exelect AB genom att klicka på denna länk: http://tech.interspeedia.com/jobs/18218.18780.17548.1 Kontaktperson hos Exelect är Anders Hanberg, 070-413 99 03, 08-586 101 00. Mer information om Wakers finns på www.wakers.se
Företag: Exelect AB
Ort: Nacka
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsassistent - Wakers Nacka jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsassistent - Wakers Nacka

Försäljningsingenjör Elkraft, Schneider Electric
Schneider Electric är en global energispecialist med fler än 140 000 anställda och verksamhet i mer än 100 länder. Företaget har ett starkt fokus på energieffektivisering och erbjuder integrerade lösningar för industriell automation, säkerhet, fastighetsautomation, avbrottsfri kraft, eldistribution och elinstallation. Schneider Electric är noterat på den franska fondbörsen i Paris och 2012 uppgick försäljningen till 24 miljarder Euro. I Sverige sysselsätter koncernen knappt 2 000 personer. Läs mer på: www.schneider-electric.com/se Arbetsrollsbeskrivning Vi söker nu en försäljningsingenjör till affärsområdet Energy Business. Energy Business erbjuder marknadsledande produkter, service och helhetslösningar inom elkraftområdet. Våra kunder kommer från el- och kraftbolag samt tung basindustri. Befattningens uppdrag omfattar kontakter med befintliga och potentiella kunder, i form av besök, framtagande av offerter ihop med projektavdelningen och genomförande av upphandlingar. Du bearbetar mål- och nyckelkunder på både operativ och strategisk nivå. Du vårdar och underhåller affärsförbindelser, tar in marknadsinformation, utvecklar internt samarbete för ökad kundnytta och ansvarar för budget- och resultatansvar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta kontakter med kunder omkring Mälardalen. Placeringsorten är valfri mellan Stockholm eller Västerås. Kvalifikationer Din utbildningsbakgrund är inom elkraft och du har flerårig arbetslivserfarenhet inom området. Du jobbar kanske som försäljningsingenjör idag, alternativt i en projektledande eller liknande roll med många kundkontakter inom området. Projektledning inom elkraftsdistribution är meriterande, samt ett stort kontaktnät i branschen. Du har flytande kunskaper i både svenska och engelska och innehar körkort. Personliga egenskaper Relationer är centralt i ditt uppdrag, vilket betyder att vi söker dig som är utåtriktad, tillför positiv energi och med lätthet skapar och underhålla relationer. Som person inger du även förtroende och du har ett tydligt kundfokus. Din drivkraft är att alltid hitta den bästa lösningen för kunden. Du arbetar ansvarsfullt och självständigt för att uppnå dina mål. Vi erbjuder Du erbjuds ett självständigt arbete med frihet under ansvar och många intressanta kundkontakter. Vi kan erbjuda dig med rätt kvalifikationer och inställning, arbete i ett internationellt marknadsledande företag med god lönsamhet och intressanta utvecklingsmöjligheter samt trevliga arbetskollegor. Kontaktuppgifter och ansökan I denna rekrytering samarbetar Schneider Electric med Maria Rabb på Technogarden. Har du frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Maria via tfn: 0739-80 83 98. Vi ser fram emot din ansökan till cvstockholm@technogarden.se. Vi bearbetar ansökningar löpande tills vi har rätt person på plats. Rekryteringsprocessen är dock pausad under juli.
Företag: Technogarden Engineering Resources AB
Ort: Sollentuna
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Försäljningsingenjör Elkraft, Schneider Electric jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Försäljningsingenjör Elkraft, Schneider Electric

IT-Support / Applikationsstöd
För en globalt verksam svensk koncern söker vi med placering i Stockholm en medarbetare till centrala IT-avdelningen. Miljön är Microsoftbaserad med drygt 150 arbetsplatser globalt och supportresurser finns därför även i andra delar av världen. Systemdriften är utlagd på extern leverantör liksom all programutveckling. Koncernen är inne i en expansiv fas med snabb tillväxt på nya marknader. Det kommer att generera många utmaningar vad gäller globalt IT-stöd. Vill du vara med på en utvecklande och spännande resa? Arbetsuppgifter: - Lösa supportärenden från teknik-till affärssystemrelaterat - Prioritera ärenden med tanke på angelägenhetsgrad, tillgänglighet osv - Koordinera interna och externa aktiviteter i Sverige och globalt - Arbeta med utveckling av affärssystem, integrationer/EDI mm - Deltaga i olika typer av IT-relaterade projekt - Stödja IT-chefen Lämplig bakgrund: - Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från global verksamhet - Goda kunskaper om Microsoft-miljöer - Erfarenhet och kunskap om affärssystem - Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift - Erfarenhet av integrationer/EDI och SQL meriterande - Goda kunskaper om MS-Office Personliga egenskaper: - Du är kommunikativ och bygger goda relationer med andra människor - Du har ett serviceinriktat och flexibelt arbetssätt - Du är självgående och en strukturerad och analytisk problemlösare - Du agerar professionellt och handlingskraftigt även i pressade situationer Maila din ansökan senast den 28:e augusti till bengt.arwidson@optimumrekrytering.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. För mer information kontakta Optimum HR AB, Bengt Arwidson 08-400 27 905 eller 0730-80 27 00. Företagsbeskrivning Vår uppdragsgivare är en global koncern med bolag världen över som verkar inom elektronikindustrin. Verksamheten präglas av ett stort kundfokus och koncernen är marknadsledande inom sin nisch. Kunderna återfinns inom en rad olika branscher som telekom, industri, medicinsk teknik och fordon. Sökord : Support, IT-support, Applikationsstöd, helpdesk, affärssystem, Microsoft, Axapta, Jeeves, iScala, Monitor, SQL
Företag: OPTIMUM HUMAN RESOURCE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga IT-Support / Applikationsstöd jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT-Support / Applikationsstöd

Arkivarie/registrator
Vill du arbeta för allas lika värde och rättigheter? DO söker arkivarie/registrator Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en engagerad arkivarie/registrator (vikariat), som vill utveckla arbetet med arkivfrågor och registratur. Tjänsten är placerad på administrativa enheten. DO är en statlig myndighet som arbetar mot diskriminering och för allas lika möjligheter och rättigheter. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer. För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. Administrativa enheten I administrativa enhetens arbetsuppgifter ingår att ansvara för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande administrativa processer. Enheten ansvarar för ekonomistyrning, verksjuridik, IT, telefoni, registratur, arkiv, reception, telefonväxel, kontors- och konferensservice samt säkerhets- och miljöarbete. Dina uppgifter Som arkivarie ansvarar du för myndighetens arkiv. I arbetsuppgifterna ingår att arkivera och återsöka handlingar enligt upprättad arkivförteckning och hålla övriga handlingar ordnade. Du medverkar till att utveckla rutiner gällande dokument- och ärendehantering samt tar fram handlingar i ärenden som efterfrågas och ser till att dessa sekretessgranskas. Vidare ingår registratorsuppgifter, såsom att öppna inkommande post, diarieföra och scanna myndighetens handlingar samt besvara inkommande frågor kring diariet. Kravprofil Vi söker dig med: - akademisk examen med inriktning mot arkivvetenskap - några års erfarenhet av arkivhantering, diarieföring och ärendehantering - erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet - goda kunskaper i reglerna om offentlighet och sekretess - erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem Du ska ha förmåga att: - ge service och stöd till medarbetare och allmänheten - vara noggrann och strukturerad - inge förtroende och ha god integritet - arbeta självständigt samt även ha mycket god samarbetsförmåga - vara lösningsinriktad och utvecklingsorienterad - växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad Meriterande: - erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på statlig myndighet - erfarenhet av ärendehanteringssystemet W3D3 - erfarenhet av utveckling och förvaltning ärendehanteringssystem i dialog med såväl verksamhet som systemutvecklande leverantör Anställningen är ett vikariat med tillträde omgående dock längst t.o.m. den 28 februari 2014. Det finns stor möjlighet att vikariatet övergår till en tillsvidareanställning. DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme. DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering och som ger lika möjligheter för alla. Kontaktpersoner är administrativ chef Nanna Sörling eller HR-handläggare Lotta-Karin Hansson. Fackliga företrädare är Caroline Diab för SACO och Pilar Apelgren för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700. Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 11 augusti 2013 till Diskrimineringsombudsmannen, Box 3686, 103 59 Stockholm eller till ansokning@do.se med refnr: LED 2013/169.
Företag: DISKRIMINERINGSOMBUDSMANNEN
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Arkivarie/registrator jobb, Arkivarie/registrator Stockholm, Arkivarie/registrator DISKRIMINERINGSOMBUDSMANNEN
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Arkivarie/registrator


Sök lediga jobb Förskollärare Ljusdal

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se