Förskollärare Ljusdals kommun jobb - lediga jobb

Förskollärare Ljusdals kommun jobb Förskollärare Ljusdals kommun jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Förskollärare Ljusdals kommun. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Förskollärare Ljusdals kommun. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Fler drivna ekonomer till vår konsultverksamhet- Stockholm

  2. Systemingenjör- Österåker

  3. Regionchef Region 4- Solna

  4. Uroterapeut- Stockholm

  5. Nyutexaminerade ekonomer till vår konsultverksamhet- Stockholm

  6. Erfaren forskare inom legeringsutveckling med kunskaper i modellering- Stockholm

  7. Personlig assistent helger sökes till kille på 19 år.- Huddinge

  8. Extrapersonal till kundtjänst- Sigtuna

  9. Universitetslektor i industriell ekonomi- Stockholm

  10. Finansdepartementet söker Nationalekonom till prognosenheten- Stockholm


Mer beskrivning

Fler drivna ekonomer till vår konsultverksamhet
Dfind Finance söker nu fler duktiga ekonomer till vår konsultverksamhet! Vi söker dig som är ekonomiassistent eller redovisningsekonom. För rätt person kan vi på Dfind Finance erbjuda arbete på något av våra spännande kundföretag, med stora utvecklingsmöjligheter. Vi söker dig med en utbildning i ekonomi med några års arbetserfarenhet från ekonomiarbete. Exempel på arbetsuppgifter: - Kundfakturering - Ta emot och skicka inkommande kundbetalningar - Återbetalning till kund - Hantera krav och inkassoprocessen - Underhålla kund- och/eller leverantörsreskontra, bokslut och rapporter. - Förbereda, samla, verifiera, analysera och rapportera kundfordringstransaktioner. - Uppföljning och rapportering - Ekonomiska utredningar och analyser - Sammanställning av ekonomiska rapporter - Prognoser Kvalifikationer: Vi ser att du som söker har en utbildning i ekonomi. Du har erfarenhet av kund- och/eller leverantörsreskontrahantering och har kunskaper i faktureringsprinciper, riktlinjer och rutiner. För dig som är redovisningsekonom ser vi att du har arbetat med kvalificerade arbetsuppgifter inom redovisning i minst 3 år. Du skriver och talar både svenska och engelska. Du bör ha ett genuint intresse och en positiv inställning samt goda systemkunskaper. Färdigheter: - Noggrann, strukturerad och uppmärksam på detaljer - God problemlösningsförmåga, vid samarbete med det lokala teamet och mellan organisationer. Du bör ha ett intresse för att identifiera problemområden inom finans och support-processer och komma med förbättringsförslag. - Öppen för förändringar och förbättringar av organisation och process - Analytisk - En själv motivator med en "can do" attityd - Kunna arbeta självständigt och proaktivt - Resultatorienterad - God kommunikationsförmåga, muntlig som skriftlig I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Hos oss är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; engagerad, lösningsorienterad och lyhörd. Vi arbetar med löpande urval. För ytterligare information kontakta Axel Sävstam på axel.savstam@dfindfinance.se . Välkommen med din ansökan! Ort: Stockholm Uppdragsgivare: Dfind Finance Organisations-/företagsbeskrivning: Detta är Dfind Finance: Dfind Finance är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på ekonomi, finans och lön. Vi är ett bolag som drivs av ekonomer för ekonomer. Våra konsultchefer och rekryteringskonsulter har haft positioner i linjen som revisor, controller eller ekonomichef. Innan bolaget bildades frågade vi vad kunder och konsulter genom olika paneler vill ha av en aktör inom det här segmentet. Ur det skapades Dfind Finance. Ett bolag inom Profficekoncernen. Vad erbjuder vi dig: Våra konsulter är vårt ansikte utåt och ni som representerar Dfind Finance ute hos våra kunder varje dag. Vi satsar lite extra på er. Vi arbetar dedikerat med din kompetensutveckling, i samarbete med de största revisionsbyråerna har vi ett brett och gediget utbud av utbildningar och seminarium som du som konsult kan deltaga i. Vi är själva specialister inom ekonomi och din närmsta chef kommer kunna vägleda dig när du stöter på utmaningar, både när det gäller ekonomifrågor eller HR relaterade frågor. Vår personal har kvalitativ backup i form av daglig ekonomisupport via PWC. Det är väldigt viktigt att du ska trivas hos oss. Därför har vi en hög närvaro ute hos er som konsulter dessutom återkommande aktiviteter såsom konsultträffar kvällstid eller frukostinbjudningar på vårt kontor. Vad förväntar vi oss: Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Blir du utvald tar vi hand om dig. Vi känner stor stolthet för det vi gör och förväntar oss att alla våra anställda lever i den andan när vi representerar Dfind Finance. Vi måste vara lyhörda, lösningsorienterade och engagerade för att gemensamt befästa och förstärka vår position på den svenska ekonomimarknaden. Som konsult på Dfind Finance får du en trygg anställning, kollektivavtal och självklart förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Keep Improving.
Företag: Dfind Finance & Executive AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Fler drivna ekonomer till vår konsultverksamhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Fler drivna ekonomer till vår konsultverksamhet

Systemingenjör
Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. För mer information www.osteraker.se. Vi söker nu en medarbetare till vår IT- enhet, Teknisk systemförvaltning med GIS-inriktning. IT-enheten som består av 14 personer och ansvarar för drift, teknik, utveckling, support och underhåll av kommunens nätverk och därtill anslutna IT-resurser. IT-enhetens tekniska systemadministratörer ansvarar för avancerad administration av våra system.     Arbetsbeskrivning  Vidareutveckling och förvaltning av kommunens tekniska infrastruktur • Teknisk förvaltning, underhåll/uppgraderingar av kommunens GIS-system och program samt implementering Win7 • Förvaltning och vidareutveckling av teknisk arkitektur för vår kund Miljö – och samhällsbyggnad och nära kontakt med systemleverantörer • Ansvar för vidareutveckling och administration av rutiner för kundens specifika system • Viss beredskap kvällstid ingår i arbetsuppgifterna i samband med uppgraderingar av kundens verksamhetssystem  Kvalifikationer  Mångårig erfarenhet av • • System/serveradministration i Windows miljö • Installationer, anpassningar och integration av de som av verksamheten använda system • SQL Server-baserade system (SQL2008) • Systemdrift – och produktion • Nätverk och kommunikation • Erfarenhet av modern IT-arkitektur   • Grundläggande i följande är meriterande • VMware • Backup Exec • Win7 • Oracle • Centraliserad klienthantering • ArcGIS • Bygg-R • Miljöreda • SCCM • Veeam   • Bred förståelse och insikt i hur system och applikationslösningar samverkar i en kommun • Lätt för att samarbeta med olika grupper i verksamheten • Vana vid att ta egna initiativ och arbeta självständigt • Kännedom om vanliga ”kommunsystem”   Det är viktigt att du är noga och ansvarstagande. Du har också lätt för att samarbeta inom IT-enheten och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har körkort.   Anställningens omfattning   Heltid, tillsvidare  Tillträde Snarast efter överenskommelse  Ansökan Frågor besvaras av Monika Smidestam, IT-Chef, Österåkers kommun. Skicka in din ansökan snarast, då urvalet sker löpande.   Monika Smidestam  Österåkers kommun Telefon direkt: +46-(0)8-540 810 17
Företag: Österåkers kommun
Ort: Österåker
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Systemingenjör jobb, Systemingenjör Österåker, Systemingenjör Österåkers kommun
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Systemingenjör

Regionchef Region 4
**** Om Apotek Hjärtat **** Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom personligt bemötande, bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med över 275 apotek runt om i landet. Omsättningen är drygt 7 miljarder kronor. Vi på Apotek Hjärtat vet precis vart vi vill: till ett Sverige där människor mår ännu bättre. För att komma dit krävs att vi är nyfikna nog att se vad våra kunder behöver. Och att vi kan arbeta tillsammans för att genomföra nya idéer. Helt enkelt att vi är ett apotek med stort hjärta. Du kommer att trivas hos oss om du vill vara med och välja väg. Både när det gäller Apotek Hjärtats framtid - och din egen. Vi har en platt organisation och flera möjliga karriärvägar. För på Sveriges största apotekskedja är inflytande på riktigt. Huvudsaken är att vi är på väg mot samma mål: att ge varje kund bättre hälsa och större välbefinnande. Varmt välkommen till apoteket med hjärta! Apotek Hjärtat söker en Regionchef till vår försäljningsorganisation för Region 4 (Uppsala och Gävle). Rollen som regionchef innebär resultat- och personalansvar för 18 apotek inom regionen. Du ansvarar för försäljningen av receptbelagda och receptfria läkemedel samt handelsvaror. En viktig del i din roll är att engagera, motivera samt följa upp apotekscheferna i deras dagliga arbete. Du ansvarar även för att organisera och strukturera verksamheten och tillvarata resurserna för att nå det bästa resultatet.   Det här söker vi hos dig   För att lyckas i rollen behöver du vara en drivande och engagerad ledare som är nyfiken och förändringsbenägen. Du har ett strategiskt förhållningssätt och förmågan att både se helheten och detaljerna. Du har en coachande ledarstil och förmågan att vara tydlig och agera vid behov.  Du är prestigelös, har en positiv attityd och är en god kommunikatör. Du är ett föredöme och lever självklart efter Apotek Hjärtats värdeord kundfokus, lagarbete och enkelhet.   Du har minst 5 års erfarenhet av arbete i arbetsledande position gärna från detaljhandeln eller liknande verksamhet. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning. Du har även dokumenterade goda resultat inom försäljning och arbetsledning. Du kommer att rapportera till Affärsområdeschefen och ingå i försäljnings- och driftsorganisationen.   Vi erbjuder dig   Vi erbjuder även en platt organisation och en utmanande tjänst i ett företag som växer och utvecklas. Du får en betydelsefull roll i vår organisation och kommer att vara drivande i det förändringsarbete som pågår inom företaget.   Lämplig bostadsort för tjänsten är Uppsala med omnejd.   Välkommen med din ansökan!                                                                                                                                                                                                            Sista Sista ansökningsdagen är den 31 juli 2013. Tillträde sker enligt överenskommelse.                                                                                                                Om du ha mer information kontakta´gärna Affärsområdeschef, Fredrik  Ingemarsson, 0767-201048 eller HR-specialist, Christina Briès, 0767246085.      Är du på väg mot nya möjligheter?
Företag: Apotek Hjärtat
Ort: Solna
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Regionchef Region 4 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Regionchef Region 4

Uroterapeut
Sachsska barn- och ungdomssjukhuset Ett spännande arbete med utvecklingsmöjligheter för dig som är uroterapeut och intresserad av att arbeta med barn och ungdomar. Du kommer att arbeta på uroterapimottagningen som hör till vår Öppenvårdssektion. Arbetsuppgifter: Uroterapimottagningen tillhör nefroenheten inom öppenvårdssektionen. På uroterapin arbetar två uroterapeuter med utredning och behandling av barn och ungdomar, 0-18 år med blåsrubbningar och andra uro- och nefrologiska bekymmer. Vi arbetar med patienten och dess familj i centrum och har ett nära samarbete med bland annat BUP och lekterapin samt övriga medarbetare på nefroenheten. I arbetet ingår alla förekommande arbeten på en mottagning, till exempel remisshantering, tidsbokning och telefonrådgivninig. På Sachsska barn- och ungdomssjukhuset har vi ett varmt och prestigefritt samarbetsklimat mellan alla yrkeskategorier. Vår strävan är att ständigt utveckla arbetet genom en öppen och ömsesidig dialog. Vi satsar mycket på friskvård för vår personal och Södersjukhuset har egna träningslokaler. Vi finns centralt på Södermalm nära pendeltåg, bussar och tunnelbana. Obs! För frågor om tjänsten: Under vecka 26 till och med vecka 29 kan ni vända er till Anne-Marie Bohman-Chronqvist med eventuella frågor och från vecka 30 vänder ni er till Carina Wendbladh. Kvalifikationer: Du är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom barn och ungdom och uroterapiutbildning. Alternativt är du legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom barn och ungdom och med erfarenhet av liknande arbete samt att du är intresserad av att utbilda dig till uroterapeut. Personliga egenskaper: Du är intresserad av barn- och ungdomssjukvård. Du är ansvarstagande och bra på att samarbeta likväl som att arbeta självständigt. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Södersjukhuset AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Uroterapeut jobb, Uroterapeut Stockholm, Uroterapeut Södersjukhuset AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Uroterapeut

Nyutexaminerade ekonomer till vår konsultverksamhet
Vi söker dig som är nyutexaminerad ekonom till kommande uppdrag inom vår konsultverksamhet. Uppdragen är av storvariation och kan vara tillexempel ekonomiassistent eller redovisningsassistent hos både våra stora och mindre kunder. Vi söker dig som har någon form av tidigare erfarenhet av ekonomi arbeten. Som person är du utåtriktad, flexibel och handlingskraftig. I rollen som konsult så får du mycket erfarenhet på korttid och bygger snabbt på ditt CV! Om du vill veta mer om tjänsten tveka inte att kontakta Axel Sävstam på axel.savstam@dfindfinance.se Välkommen med din ansökan! Ort: Stockholm Uppdragsgivare: Dfind Finance Organisations-/företagsbeskrivning: Detta är Dfind Finance: Dfind Finance är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på ekonomi, finans och lön. Vi är ett bolag som drivs av ekonomer för ekonomer. Våra konsultchefer ooh rekryteringskonsulter har haft positioner i linjen som revisor, controller eller ekonomichef. Innan bolaget bildades frågade vi vad kunder och konsulter genom olika paneler vill ha av en aktör inom det här segmentet. Ur det skapades Dfind Finance. Ett bolag inom Profficekoncernen. Vad erbjuder vi dig: Våra konsulter är vårt ansikte utåt och ni som representerar Dfind Finance ute hos våra kunder varje dag. Vi satsar lite extra på er. Vi arbetar dedikerat med din kompetensutveckling, i samarbete med de största revisionsbyråerna har vi ett brett och gediget utbud av utbildningar och seminarium som du som konsult kan deltaga i. Vi är själva specialister inom ekonomi och din närmsta chef kommer kunna vägleda dig när du stöter på utmaningar, både när det gäller ekonomifrågor eller HR relaterade frågor. Vår personal har kvalitativ backup i form av daglig ekonomisupport via PWC. Det är väldigt viktigt att du ska trivas hos oss. Därför har vi en hög närvaro ute hos er som konsulter dessutom återkommande aktiviteter såsom konsultträffar kvällstid eller frukostinbjudningar på vårt kontor. Vad förväntar vi oss: Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Blir du utvald tar vi hand om dig. Vi känner stor stolthet för det vi gör och förväntar oss att alla våra anställda lever i den andan när vi representerar Dfind Finance. Vi måste vara lyhörda, lösningsorienterade och engagerade för att gemensamt befästa och förstärka vår position på den svenska ekonomimarknaden. Som konsult på Dfind Finance får du en trygg anställning, kollektivavtal och självklart förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Keep Improving.
Företag: Dfind Finance & Executive AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Nyutexaminerade ekonomer till vår konsultverksamhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Nyutexaminerade ekonomer till vår konsultverksamhet

Erfaren forskare inom legeringsutveckling med kunskaper i modellering
sökes till Swerea KIMAB, Europas ledande korrosions- och metallforskningsinstitut med ca 150 medarbetare. Vi arbetar med industrinära forskning och utveckling i Stockholm tillsammans med svenska och internationella företag inom främst tillverknings- och processindustrin. Våra fyra värdegrunder kundvärde, professionalism, lagspel och innovation vägleder oss i det dagliga arbetet gentemot våra kunder och internt inom koncernen. Dina arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med termodynamiska och kinetiska beräkningar för legeringsutveckling. Du kommer att undersöka kopplingar mellan mikrostruktur, sammansättning och utskiljningar i metalliska material både experimentellt och teoretiskt. Resultaten används för att bygga ett utökat och förbättrat verktyg för legerings­utveckling. Arbetet sker i nära kontakt med såväl industrirepresentanter som forskare vid flera universitet och högskolor. Din profil: Du som söker tjänsten ska ha dokumenterad erfarenhet inom området. Vi söker dig som har en civilingenjörsutbildning med inriktning materialveteskap. Det är en fördel om du har en licentiat eller doktorsutbildning inom området. Erfarenhet av termodynamisk eller kinetisk modellering samt industriell erfarenhet är en merit. Arbetet innebär många kundkontakter och kräver därmed att du har lätt för att formulera dig både i tal och skrift samt att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Swerea KIMAB erbjuder en attraktiv arbetsplats. Du kommer att arbeta i nära samverkan med flera forskare och specialister. Vi har specialbyggda laboratorier, tillgång till avancerad elektronmikroskopi och analystekniker. Projektarbete bedrivs både inom Swerea KIMAB och i samverkan med kundföretag, andra institut och högskolor. Det ger goda möjligheter till personlig utveckling och skapande av eget kontaktnät. Swerea KIMAB har ett helägt dotterbolag i Frankrike. Välkommen med din ansökan märkt med referensnummer 2013:01 senast den 16 augusti 2013. (Förläng ansökningstid!) Fackliga företrädare: Magnus Nordling, Sv. Ing. och Lena Tuveson-Carlström, Unionen, tel 08-440 48 00. Besök www.swereakimab.se om du vill veta mer om oss.
Företag: Swerea KIMAB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren forskare inom legeringsutveckling med kunskaper i modellering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren forskare inom legeringsutveckling med kunskaper i modellering

Personlig assistent helger sökes till kille på 19 år.
Är du intresserad av människor och är flexibel? Då kanske just du passar som assistent till denna kille! Erik gillar att hitta på något kul, bada och åka på utflykt. Du ska ha fyllt 21 år och vara man då han badar mycket i simhallar. Erik har en CP-skada, förståndshandikapp och autism. På vintern åker han gärna handikappskidåkning (Skicart). Erik bor med sin familj i en villa i Huddinge. Du ska kunna arbeta både dag och kväll samt tala och skriva svenska flytande.   Välkommen in med din ansökan!   Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Företag: Särnmark Assistans AB
Ort: Huddinge
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Personlig assistent helger sökes till kille på 19 år. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Personlig assistent helger sökes till kille på 19 år.

Extrapersonal till kundtjänst
Om tjänsten Rekryteringsgruppen söker nu för kunds räkning ett antal callcentermedarbetare för uppdrag i Arlandastad. Vi söker dig som idag har någon annan huvudsaklig sysselsättning och vill arbeta extra eller deltid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att hantera inkommande förfrågningar från kundens slutanvändare via telefon, chatt och e-post. Dessa frågor är relaterade till hela kundens produktsortiment gällande teknisk support, service och produktspecifikationer. Andra backofficeuppgifter kommer att ingå såsom registreringar och översättningar. Kvalifikationer Vi ser att du som söker kan formulera dig både muntligt och skriftligt på antingen svenska, danska, norska eller finska och engelska. Du ska vara professionell i ditt bemötande mot kunder och medarbetare. Du ska även ha förmågan att på ett enkelt och förståeligt sätt hjälpa kunden med varierande grad av teknisk kunskap. Du ska ha god datavana och förståelse för hemelektronik såsom TV och A/V-produkter. Du ska även ha bra förståelse för smartphones som främst är Androidbaserade. Allmänna kunskaper av vitvaror är också att önska. Att du är flexibel och har rätt inställning till jobbet ser vi som en väldigt viktig egenskap. I övrigt är du glad, positiv, arbetsvillig och har lätt att arbeta i grupp. Om oss Rekryteringsgruppen startades år 2001 och tillhandahåller personal inom tre olika affärsområden, lager/industri, transport och kontor. Vi tillsätter en stor variation av olika tjänster inom ovan nämnda affärsområden, alla med olika krav på utbildning och erfarenhet. Gemensamt för alla tjänster vi levererar är att vi håller en extremt hög servicenivå och att vi alltid sätter kunden i fokus. Rekryteringsgruppen har sedan 2004 kollektivavtal och är ett auktoriserat Bemanningsföretag. Rekryteringsgruppen har kontinuerligt utökat sin verksamhet och är idag ca 180 anställda. Läs mer om oss på www.rekryteringsgruppen.com Du söker denna tjänst via denna CV databas. Vid frågor kan du kontakta oss på 08-41043521 eller niklas@rekryteringsgruppen.com
Företag: Rekryteringsgruppen
Ort: Sigtuna
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Extrapersonal till kundtjänst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Extrapersonal till kundtjänst

Universitetslektor i industriell ekonomi
KTH svarar för en tredjedel av Sveriges kapacitet av teknisk forskning och ingenjörsutbildning på högskolenivå. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område – från naturvetenskap till alla grenar inom tekniken samt arkitektur, industriell ekonomi och samhällsplanering. Totalt finns vid KTH mer än 12600 studenter på grundnivå och avancerad nivå och över 1800 forskarstuderande. KTH har nästan 4800 anställda. Verksamheten vid skolan för industriell teknik och management omfattar de ingenjörs-, teknik och ekonomivetenskaper som är nödvändiga för att kunna utveckla nya produkter, material och produktionsprocesser på ett tekniskt ledande, ekonomiskt lönsamt och miljömässigt uthålligt sätt. Skolans kunskapsområden är energiteknik, industriell design och innovation, produkt- och produktionsutveckling, materialutveckling, mikro- och nanoteknik samt industriell ekonomi, organisation och ledning. INDEK Institutionen för Industriell ekonomi och organisation (INDEK) fokuserar frågor kring utveckling och organisering av effektiv industriell verksamhet, teknikbaserade affärer samt goda förutsättningar för innovation, utveckling och hållbar tillväxt. Institutionens medarbetare kommer från många olika discipiner och samlas kring ett gemensamt intresse för ingenjörers ekonomi- och managementfrågor. Vår vision är att vara ledande i Europa vad det gäller forskning och utbildning i gränssnittet mellan teknik och management. INDEK är organiserat i fyra avdelningar – Industriell management (där en aktuella anställningen är placerad), Industriell marknadsföring, Innovation och entreprenörskap samt Organisation och ledning. INDEK är huvudleverantör till civilingenjörsprogrammet i Industriell ekonomi samt ansvarar för två mastersprogram och ett magisterprogram. Cirka 1.000 studenter deltar i våra utbildningsprogram på kandidat- och magisternivå varje läsår och vi har för närvarande ca 85 aktiva doktorander inom forskarutbildningsämnena industriell ekonomi och organisation samt nationalekonomi. KTH Skolan för industriell teknik och management söker lektor i industriell ekonomi med inriktning mot ledning av försörjningskedjor och logistik. ARBETSUPPGIFTER Att utveckla KTHs utbildning och forskning inom ämnesområdet till Europanivå. Ämnesområde Industriell ekonomi med inriktning mot ledning av försörjningskedjor och logistik (Industrial Management with focus on Supply Chain Management and Logistics) Ämnesbeskrivning Ämnesområdet innefattar studier av hantering och utveckling av försörjningskedjor samt logistikens roll i industriföretagens affärs- och produktionsutveckling. KVALIFIKATIONER Behörighet För behörighet att anställas som universitetslektor krävs avlagd doktorsexamen eller motsvarande vetenskapliga kompetens eller annan yrkesskicklighet inom området, genomgången högskolepedagogisk utbildning eller motsvarande kunskaper samt pedagogisk skicklighet. Som särskilda behörighetskrav gäller förmåga att söka, erhålla medel för och driva forskningsprojekt samt förmåga att leda utbildnings- och forskningsverksamhet. Förmåga att undervisa på engelska är ett krav. Bedömningsgrunder Lika stor vikt kommer att ägnas prövningen av den vetenskapliga och den pedagogiska skickligheten. Särskild vikt läggs vid sökandes förmåga att självständigt initiera och driva forskning av hög vetenskaplig kvalitet, publicerad i internationella skrifter, liksom förmåga att erhålla finansiering för sin forskning. Stor vikt läggs vid den sökandes förmåga är att inom undervisning och forskning bidra till ämnet Industriell ekonomi som helhet. Som särskild bedömningsgrund gäller sökandens förmåga att självständigt etablera nya samarbeten och forskningsinriktningar samt att inom utbildningen leda pedagogiskt utvecklingsarbete. Vidare beaktas de sökandes pedagogiska meriter och dokumenterad erfarenhet av undervisning inom ämnesområdet varvid speciell hänsyn tas till erfarenhet av utvecklingsarbete av utbildningsprogram och kurser, handledning av examensarbeten samt förmåga att samverka med det omgivande samhället. Därutöver beaktas också graden av skicklighet att utveckla och leda verksamhet och personal, vari bl.a. ingår kunskap om jämställdhets-, mångfalds och likabehandlingsfrågor, med särskilt fokus på jämställdhet. Dokumenterad förmåga att söka och erhålla medel för att driva forskningsprojekt är meriterande.
Företag: Kungliga Tekniska Högskolan , KTH Industriell teknik och management
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Universitetslektor i industriell ekonomi jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Universitetslektor i industriell ekonomi

Finansdepartementet söker Nationalekonom till prognosenheten
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess uppgift att styra riket och förverkliga sin politik. Medarbetarna i Regeringskansliet bistår regeringen med att utreda olika frågor, styra myndigheterna och ta fram underlag till beslut. Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de elva departementen och Förvaltningsavdelningen. Regeringskansliet har cirka 4600 anställda, varav knappt 600 arbetar utomlands. Cirka 200 personer är politiskt tillsatta. Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Finansdepartementet utarbetar riktlinjer för den ekonomiska politiken och finanspolitiken. Departementet samordnar den statliga budgeten, skattepolitiken samt deltar i internationellt ekonomiskt samarbete. Även tull-, finansmarknad, kommunal ekonomi, kommunal lagstiftning och spelmarknad hör till ansvarsområdet liksom statligt ägande. Departementet har drygt 450 anställda. Ekonomiska avdelningen utarbetar underlag för utformningen av den ekonomiska politiken i form av makroekonomiska prognoser, analyser av svensk och internationell ekonomi och offentliga finanser, fördelningsanalyser samt analyser av arbetsmarknaden och utbildningssystemet. Avdelningen arbetar också med analyser av och rekommendationer för den ekonomiska politikens utformning. Ekonomiska avdelningen medverkar också i det internationella ekonomisk-politiska samarbetet i bl.a. EU och OECD. Avdelningen har ca 50 anställda och består av prognosenheten, enheten för offentliga finanser, fördelningsanalysenheten, makroanalysenheten, enheten för arbetsmarknads- och utbildningsanalys och staben. Ekonomiska avdelningen är en kunskapsintensiv miljö som erbjuder spännande, omväxlande och ansvarsfyllda arbetsuppgifter. Prognosenhetens huvuduppgift är att följa, analysera och prognostisera den makroekonomiska utvecklingen i Sverige och i omvärlden. Inom enheten görs prognoser för bl.a. BNP-tillväxten, arbetsmarknaden och inflationen. Prognoserna är centrala underlag för statsbudgeten, vid utformandet av regeringens ekonomiska politik och för bedömningen av utvecklingen av de offentliga finanserna. Enheten ansvarar även för att ta fram olika scenarier för den makroekonomiska utvecklingen, samt bidrar till arbetet med att beräkna de makroekonomiska effekterna av ekonomisk-politiska beslut. Arbetsuppgifterna för enhetens medarbetare inriktar sig på olika specialområden och delar också det allmänna ansvaret för kvalificerade makroekonomiska helhetsbedömningar. Till arbetsuppgifterna hör även att bidra till avdelningens policyrekommendationer. En viktig del av arbetet är metodutveckling samt att i projektform fördjupa analysen inom olika områden. Vi söker dig som är disputerad nationalekonom, alternativt nationalekonom med magister eller master men med några års relevant arbetslivserfarenhet. Du ska ha ekonometriska kunskaper, och vill arbeta med prognoser, analysera långsiktiga trender i ekonomin och effekter av regeringens politik. Tidigare erfarenhet av prognosarbete är meriterande. Du förväntas ha god analytisk förmåga samt ett stort intresse för samhällsekonomiska frågor och kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska. Det är viktigt att du trivs i en miljö där långsiktigt analysarbete kombineras med arbetsuppgifter med kort leveranstid. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde snarast. Mer information lämnas av departementsrådet Ylva Hedén Westerdahl, tfn. 08-405 31 22. Fackliga företrädare är för ST Lotta Nordqvist tfn. 08-405 16 62 och för SACO Peter Österberg tfn. 08-405 48 97. Lön sätts efter kompetens och tidigare erfarenhet. Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Du ansöker genom att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg. Fyll i formuläret, bifoga CV och personligt brev. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 28 augusti.
Företag: Regeringskansliet
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Finansdepartementet söker Nationalekonom till prognosenheten jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finansdepartementet söker Nationalekonom till prognosenheten


Sök lediga jobb Förskollärare Ljusdals kommun

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se