Förskollärare_Förskolechef Föräldrakooperativet Bikupan jobb

Förskollärare_Förskolechef Föräldrakooperativet Bikupan jobb Förskollärare_Förskolechef Föräldrakooperativet Bikupan jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Förskollärare_Förskolechef Föräldrakooperativet Bikupan. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Förskollärare_Förskolechef Föräldrakooperativet Bikupan. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Handläggare med akademisk examen till Fora- Stockholm

  2. Produktionschef inom skötsel till Green Landscaping, Stockholm- Stockholm

  3. Boendesamordnare inom äldreomsorgen sökes till Danderyds kommun- Danderyd

  4. Karlbergsskolan söker lärare i MA/NO- Vallentuna

  5. Ingenjör till OBH Nordica- Stockholm

  6. Speciallärare- Lidingö

  7. Lärare i fritidshem/Fritidspedagog- Stockholm

  8. Redovisningskonsult till välkänt företag inom ekonomi och HR- Stockholm

  9. Fritidsledare- Sigtuna

  10. Redovisningsansvarig till innovativt IT-företag- Stockholm


Mer beskrivning

Handläggare med akademisk examen till Fora
Fora är ett serviceföretag som arbetar med att skapa rationella, kostnadseffektiva lösningar som förenklar för kunder och partners. Fora administrerar kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som cirka 3 miljoner anställda omfattas av via sin anställning. Varje år förmedlar Fora drygt 20 miljarder kronor i premier och avgifter från 210 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköter Fora pensionsavtal och information för Avtalspension SAF-LO och andra pensionslösningar inom det privata området. På kontoret i Stockholm arbetar cirka 150 anställda. Läs mer på www.fora.se Arbetsbeskrivning Vi söker nu ytterligare handläggare till vår kund Fora som sitter i fina lokaler i centrala Stockholm. Detta är ett uppdrag för dig som brinner för service och vill bygga på ditt CV med administrativ erfarenhet. Som handläggare kommer du att tillhöra Företagsservice och där arbeta med handläggning av kundärenden som inkommer via brev, blanketter och e-post. Företagsservice ansvara för att nyteckna och administrera arbetsgivares årliga lönerapportering, avtalsändringar samt avslut av arbetsgivares försäkringar. Tjänsten påbörjas med en internutbildning och därefter tilldelas du en mentor. För några av dessa tjänster är det meriterande om man har IT-bakgrund och erfarenhet av testning eller som super user. För denna tjänst, som är på heltid, blir du anställd av Manpower och uthyrd till Fora. Uppdraget ska tillsättas 12 augusti och pågår till årsskiftet med eventuellt förlängning. Vem är du? Du har en relativt nyligen avslutad akademisk utbildning eller liknande på eftergymnasial nivå och ser detta som en bra möjlighet att få administrativ erfarenhet. Vidare har du någon form av administrativ arbetslivserfarenhet samt har god erfarenhet från service. Meriterande är kunskap om kollektivavtal, pensioner och försäkringar. Dina datorkunskaper i MS Office är mycket goda och det är ett plus om du har erfarenhet av SAP eller något annat större affärssystem. Goda kunskaper i tal och skrift i svenska samt engelska är ett krav och du har därmed lätt för att kommunicera med kunder både via telefon, e-post och brev. Som person för att passa i denna roll är du noggrann, strukturerad och trivs med ett högt arbetstempo. Du har förmågan att få rutinuppgifter utförda snabbt och effektivt samt arbetar väl såväl självständigt som i grupp. Du drivs av att arbeta mot tydliga och mätbara mål samt förstår att din arbetsinsats är en viktig bidragande del av resultatet. Vad kan vi erbjuda dig? Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid. Manpower eftersträvar mångfald Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Kontaktperson Du söker tjänsten via ansök länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Elenore Edelbrink tfn; 08-764 25 17. Välkommen med din ansökan!
Företag: Manpower Administration
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Handläggare med akademisk examen till Fora jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Handläggare med akademisk examen till Fora

Produktionschef inom skötsel till Green Landscaping, Stockholm
Om Bravura: Bravura är rekryterings- och bemanningsföretaget som arbetar med tjänster över hela tjänstemannaområdet. Vi har jobb för dig som är i början i karriären och för dig med erfarenhet. Gemensamt är att vi erbjuder schyssta anställningsvillkor för alla våra anställda och att vi är personliga och satsar på service lite utöver det som förväntas. Om kunden: Bravura söker för Green Landscapings räkning en produktionschef till Stockholm. Green Landscaping arbetar med skötsel och anläggning av utemiljö och grönområden. Företaget är en av de ledande aktörerna i Sverige och arbetar för offentlig sektor, fastighetsbolag, näringsliv och bostadsrättsföreningar. Green Landscaping omsätter 650 MSEK och i hela Sverige arbetar ca 550 medarbetare. Arbetsuppgifter: I rollen som produktionschef driver, leder och utvecklar du verksamhetens affärer och medarbetare. Du har i din roll ett tydligt personal - , resultat - och kundansvar. Tillsammans med dina medarbetare planerar du verksamheten på ett optimalt sätt. Du driver projekt och planerar tidsåtgång, maskiner och bemanning samt deltar på byggmöten hos uppdragsgivaren. Projekten involverar tillexempel vinterväghållning, underhåll av gårdsanläggningar och grönyta samt mindre anläggningsarbeten på befintliga skötseluppdrag. Vidare kommer du att vara ansvarig för att utveckla befintliga kundrelationer och merförsäljning. Profil: -Utbildning inom trädgårds- eller markanläggning -Arbetsliverfarenhet från liknande roller -Du har en grundläggande datorvana och goda ekonomiska kunskaper -Du uttrycker dig väl i tal och skrift -B-körkort -Beredskap kan ingå i tjänsten Personliga egenskaper Som person är du driven, resultatinriktad och har god social kompetens. Du har förmågan att inspirera och leda andra i en roll där god planering är A och O. Du drivs av att effektivisera och driva igenom förbättringar på arbetsplatsen. Dessutom är du ansvarstagande och har en känsla för vad som krävs för att utföra ett bra jobb gentemot Green Landscapings kunder. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Kontakt: Bravura, 08-400 240 50 Sökord: skötsel, underhåll, anläggning, entreprenad, produktionschef, personal, Stockholm, heltid Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Produktionschef inom skötsel till Green Landscaping, Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Produktionschef inom skötsel till Green Landscaping, Stockholm

Boendesamordnare inom äldreomsorgen sökes till Danderyds kommun
Danderyds kommun med drygt 31 000 invånare ligger centralt norr om Stockholm. Kommunen består av fyra kommundelar, Danderyd, Djursholm, Enebyberg och Stocksund. Vi har goda kommunikationer, många företag och ett stort sjukhus. Vi har bra kommunal och kommersiell service i kommunen. Socialkontoret är ett beställarkontor med ansvar för individ- och familjeomsorg samt äldre- och funktionshindersomsorg. Avdelningen för äldre- och funktionshindersomsorg består av gruppledare, biståndshandläggare, LSS-handläggare, handläggare för bostadsanpassningsbidrag, anhörigkonsulent, handläggare för färdtjänst/riksfärdtjänst och seniorbostäder, syn- och hörselinstruktör, ekonomiassistent, förvaltningsassistent och boendesamordnare. Vi finns i trevliga lokaler i Mörby Centrum, nära bussar och med tunnelbana i huset, cirka 15 minuters resväg från T-centralen ARBETSUPPGIFTER Din främsta uppgift blir att utifrån biståndsbeslut och kundens val ansvara för att fördela platser till särskilt boende, korttidsboende och dagverksamhet. Även andra handläggaruppgifter kan bli aktuella t ex uppföljning av beslut om särskilt boende ur ett kundperspektiv. Du kommer att ha kontakt med kunder och anhöriga samt ett nära samarbete med övriga handläggare på avdelningen samt kommunala och privata utförare. Vi arbetar med verksamhetssystemet Treserva KVALIFIKATIONER Du är socionom med inriktning mot äldreomsorg/motsvarande utbildning, du har erfarenhet av arbete som biståndshandläggare och boendeplacerare.
Företag: Danderyds kommun, Socialkontoret, Enheten för äldre- och handikappomsorg
Ort: Danderyd
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Boendesamordnare inom äldreomsorgen sökes till Danderyds kommun jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Boendesamordnare inom äldreomsorgen sökes till Danderyds kommun

Karlbergsskolan söker lärare i MA/NO
Vallentuna kommun är naturskönt beläget i nordöstra Storstockholm och har ca 31 000 invånare. I ett levande kulturlandskap erbjuder vi en attraktiv boende- och livsmiljö nära Stockholm, Arlanda och skärgården. Inflyttningstakten är hög och kommunen utvecklas snabbt. Vår skola Karlbergsskolan är belägen i Vallentunas centrala delar med goda pendlingsmöjligheter och ligger i ett villaområde nära skogen. På skolan finns ca 350 barn från förskola upp till årskurs 6. Vi har en speciallärare knuten till varje arbetslag. Skolans lokaler är trevliga och ljusa med bl a activeboard i varje klassrum. Vi har en VFU-handledare och tar emot sökande på introduktionsår. Välkommen att besöka vår hemsida för mer info: www.skolor.vallentuna.se/karlberg Tjänsten Omfattar lärare med behörighet att undervisa i år F-6 i matematik och NO. Tjänsten är tillsvidare 50-100% ferietjänst med tillträdesdag 2013-08-12. Välkommen med din ansökan Registrera din ansökan längst ned på sidan i vår annons på http://www.vallentuna.se, senast 2013-08-11. Vi intervjuar från och med 130729, tillsättning kan komma att ske innan annonstiden gått ut. OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Kvalifikationer Grundskollärare med matematik/NO inriktning. Du kommer att arbeta i arbetslag, vi vill att du har intresse för barn- pedagogik och god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du flexibel, lyhörd och tar eget ansvar. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Karin Oldfield rektor/förskolechef tel 08-587 853 01 BARN- OCH UNGDOMSFÖRVALTNINGEN I Vallentuna finns tio grundskolor, ett tjugotal förskolor/familjedaghem, en gymnasieskola samt en kulturskola i kommunal regi. Resurscentrum är samordnare för barn i behov av särskilt stöd. Kostenheten ansvarar för skolrestaurangerna. Inom barn- och ungdomsförvaltningen arbetar ca 800 medarbetare och ca 5 500 barn och elever. Hela verksamheten är IiP-certifierad. VALLENTUNA KOMMUN SOM ARBETSGIVARE I Vallentuna kommun har vi en professionell verksamhet, som präglas av kvalitet och kundfokus. Engagemang, allas lika värde och utveckling genomsyrar vår organisation. Du som söker bör självklart dela vår gemensamma värdegrund. Som arbetsgivare vill vi ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och friskvård för personalen.
Företag: Vallentuna kommun
Ort: Vallentuna
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Karlbergsskolan söker lärare i MA/NO jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Karlbergsskolan söker lärare i MA/NO

Ingenjör till OBH Nordica
OBH Nordica Presentation Söker du en ny utmaning som ingenjör med inriktning mot testning och produktutveckling inkluderat internationella kontakter? Vill du arbeta på en marknadsledande aktör i en snabbrörlig bransch? Varmt välkommen med din ansökan. Rekryteringsarbetet påbörjas vecka 33. Arbetsuppgifter På OBH Nordica erbjuds du möjligheten att ingå i en expansion av teamet Innovation & Operations. Ditt huvudsakliga ansvar är att säkerställa funktionalitet av nya produkter. Du skriver kravspecifikationer, testar produkter och vidareutvecklar dem med våra kinesiska leverantörer. I tjänsten ingår även tät intern kommunikation med olika avdelningar. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse samt relevant teknisk utbildning, gärna med inriktning mekanik/elektronik. Lämplig bakgrund är om du tidigare har erfarenhet av testning av produkter eller produktutveckling. Vidare behärskar du engelska språket väl i tal och skrift. Då branschen är snabbrörlig är det ett plus om du har tidigare erfarenhet av dynamiska verksamheter och en produktflora som hela tiden förnyar sig. För att passa in hos oss är du proaktiv och självgående samt har lätt att fatta egna beslut. Vidare är du strukturerad och har förmågan att tydligt kommunicera nya tekniska lösningar. Företagsbeskrivning OBH Nordica är ett nordiskt företag med huvudkontor i Sundbyberg i västra Stockholm. De har även bolag i Danmark, Finland och Norge, samt verksamhet i Kina. Företaget har specialiserat sig på att utveckla produkter och apparater inom kök, hushåll, hår- och personvård. OBH Nordica strävar efter att med hög innovationstakt kombinera design och funktion, designing good life, för den nordiska konsumenten. Företagets hemsida www.obhnordica.se
Företag: OBH Nordica
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Ingenjör till OBH Nordica jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ingenjör till OBH Nordica

Speciallärare
På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 400 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan ge 44 000 Lidingöbor den bästa servicen. 15 minuter från Stockholms central, mitt i naturen. Vi arbetar utifrån värdegrunden - Vilja och Våga. ARBETSUPPGIFTER Lidingö stad strävar efter att ha Sveriges bästa skolor, där alla elever lyckas i sitt skolarbete. Ledviks resursenhet arbetar med elever som behöver mer resurser än vad deras hemskola kan erbjuda. Vi söker nu en speciallärare som vill vara med och utveckla vår verksamhet. Som speciallärare har du ett gemensamt ansvar för eleverna tillsammans med de övriga pedagogerna. Du ansvara särskilt för de specialpedagogiska arbete och har även till uppgift att utveckla de övriga lärarnas specialpedagogiska kompetenser. Du kommer att vara en del av vårt elevhälsoteam där även psykolog, kurator och skolsköterska ingår. Du är direkt underställd chefen för Ledviks skola och förväntas bidra med din kompetens vid klasskonferenser, EHT, överlämningar och Åp. KVALIFIKATIONER Vi ser att du som söker är behörig speciallärare för årskurs 1-7 i ämnet svenska. Du bör även ha utbildning i läs- och skrivutveckling och vara väl förtrogen med att skriva och utvärdera Åp. Meriterande är det om du har utbildning i TL och inom språkstörning och autism. För att på bästa sätt kunna ge den ledning och stimulans som eleverna behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling ser vi att du har en hög personlig mognad. Du har även god samarbetsförmåga och är kommunikativ i ditt arbete. Självklart ser vi att du har ett stort intresse av barn och ungdomars utveckling.
Företag: Lidingö stad, Resursenheten
Ort: Lidingö
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Speciallärare jobb, Speciallärare Lidingö, Speciallärare Lidingö stad, Resursenheten
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Speciallärare

Lärare i fritidshem/Fritidspedagog
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Katarina Södra skola Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Katarina Södra skola är belägen på Södermalm alldeles vid Nytorget. Skolans verksamhet utgår från barnets behov under hela dagen - Hela barnet hela dagen. Skolan har ca 560 elever från förskoleklass t.o.m. åk 6 1 plats(er). Ev. möjlighet till tillsvidareanställning Vi söker dig som vill arbeta i förskoleklass eller åk 1. Samverkan skola/fritids ingår i ditt arbete. Vi söker dig som vill vara med och bidra i utvecklingsarbetet. Du ska tillsammans med dina kollegor planera, genomföra och utvärdera verksamheten. Du ska medverka vid föräldramöten och utvecklingssamtal. Viktigt i arbetet är att kunna leda en elevgrupp i olika aktiviteter både lek, utevistelse, skapande och sociala sammanhang. Du är positiv och har lätt för att arbeta med dina kollegor. Du har förmågan att bygga goda relationer till såväl elever, vårdnadshavare som kollegor. Du kan arbeta självständigt och har ett stort driv. Löneform: Månadslön. semestertjänst Anställningsform: Tidsbegränsad. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Varaktighet: 6 månader eller längre. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Rektor Margareta Scherman,08-508 42 400 Hossein Tajik, Biträdande rektor, 0850842431, 0761242431, hossein.tajik@stockholm.se Tillträde: 2013-08-13.
Företag: Stockholms stad; Katarina Södra skola
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i fritidshem/Fritidspedagog jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i fritidshem/Fritidspedagog

Redovisningskonsult till välkänt företag inom ekonomi och HR
Om Bravura: Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet. Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter. Om kunden: Bravura söker redovisningskonsulter. Vår kund gör verksamheter mer effektiva och ingår i en koncern som levererar programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Ekonomiavdelningen består idag av 20 personer och de växer. I gruppen fokuserar de huvudsakligen på internationella företag som har etablerat sig i Norden. Arbetsuppgifter: I rollen som redovisningskonsult kommer du att arbeta både på kontoret i Upplands Väsby och ute hos dina kunder. Du ansvarar tillsammans med en grupp för ett antal kunder och sköter hela redovisningsbiten. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat löpande bokföring, skattedeklarationer, avstämningar, bokslutsarbete, deklarationer, kundfaktureringar och månatliga rapporteringar. Till en början är tjänsten på 50 % men omfattningen kan bli större på sikt. Profil: -Teoretisk ekonomisk bakgrund (krav) -Minst 4 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna på redovisnings- eller revisionsbyrå (krav) -Erfarenhet av arbete med internationella företag -Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska. Har du dessutom kunskaper i tyska är det ett plus! Personliga egenskaper: Som person ser vi att du som söker tjänsten som redovisningskonsult är självständig, orädd och serviceminded. Du är en riktig ”doer” och arbetar effektivt med ett kritiskt öga. Vidare ser vi att du har en god analytisk förmåga och att du är flexibel och prestigelös. Övrig information: Start: Augusti Plats: Upplands Väsby Lön: Enligt överenskommelse Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050 Sökord: redovisning, bokföring, konsult Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningskonsult till välkänt företag inom ekonomi och HR jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningskonsult till välkänt företag inom ekonomi och HR

Fritidsledare
Sigtuna kommun - alla tiders mötesplats - ligger mitt emellan Uppsala och Stockholm. Den tusenåriga staden Sigtuna och Arlanda flygplats utgör två spännande inslag på var sin sida om centralorten Märsta. Kommunen är en framtids- och tillväxtkommun och har cirka 42 000 invånare. Kultur- och fritidsförvaltningen omfattar fritidsenheten med sim- och sporthallar, kultur- och ungdomsenheten, biblioteken och Sigtuna museum. Inom verksamheten arbetar ca 60 medarbetare. Uppdragsgivare är kultur- och fritidsnämnden. Du kommer att tillhöra kultur- och ungdomsenheten - avdelning fritidsdgård kvällsverksamhet med arbetsplats på kommunens fritidsgårdar. Din närmsta chef blir fritidsgårdschef Frida Karlsson. Kultur och Ungdom är en av fyra enheter i kultur- och fritidsförvaltningen i Sigtuna kommun. Enheten bedriver bl a verksamheterna; fritidsgård - kvällsverksamhet, allmänkultur, Kulturumteatern, Forum och fritidsgård - LSS-omsorg. ARBETSUPPGIFTER Fritidsgårdarna är "öppna platser" där du arbetar med ungdomar med olika erfarenheter och kulturell bakgrund. Du ska ge dem möjlighet att mötas och utvecklas utifrån sina individuella förutsättningar. Målgruppen är ungdomar i åldrarna 10 till 19 år. Grundtanken är att fritidsgårdarna ska vara fyllda av aktiviteter - med såväl kultur som idrott/fritidsinnehåll. Vi arbetar med ungdomarnas egna drivkrafter och idéer för att sedan förverkliga detta tillsammans. Vi har genomfört en omorganisation på fritidsgårdsverksamheten där vi bl a moderniserar verksamheten, inför tjänstebeskrivningar och inför en reell arbetsmetod: Av, Med och För ungdomar. Vi försöker nå nya besöksgrupper för att skapa mer ungdomsarrangemang som i sig genererar mer besökare, mer aktiviteter och en bättre fritid för ungdomar. Du kommer att ingå i arbetsgruppen fritidsgård kvällsverksamhet. Som fritidsledare är du ambulerande och arbetar på samtliga gårdar i kommunen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad fritidsledare: - Med barn och ungdomsperspektiv. - Som är bra på att möta och se människor i alla åldrar med olika etniska bakgrunder. - Som är självgående, flexibel, samarbetsvillig, ambitiös och lösningsinriktad. - Som är intresserad och insatt i ungdomskultur och dess olika yttringar. - Som har ett giltigt B-körkort Vi förväntar oss även att du: - Har tidigare erfarenhet från arbete på Fritidsgård. - Har ett brinnande intresse för barn och ungdomar och dess olika kontexter. - Är trygg i din vuxenroll vilket visar sig i att du kan möta besökarna på ett tydligt, respektfullt och föredömligt sätt. Vi välkomnar fördjupad kompetens som berikar verksamheten så som inom mänskliga rättigheter, jämlikhetsfrågor, dans, teater, musik, pedagogik odyl.
Företag: Sigtuna kommun, Kultur- och ungdomsenheten
Ort: Sigtuna
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Fritidsledare jobb, Fritidsledare Sigtuna, Fritidsledare Sigtuna kommun, Kultur- och ungdomsenheten
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Fritidsledare

Redovisningsansvarig till innovativt IT-företag
Poolia Ekonomi Presentation Vår kund är ett entreprenörsdrivet mjukvaruföretag som erbjuder bredbandslösningar till hem och kontor. Företaget vars kontor är beläget i Kista har svenska rötter men har en internationell prägel då de är verksamma på den globala marknaden. På kontoret arbetar idag 27 personer med många olika nationaliteter. Då deras redovisningsansvariga snart ska gå på föräldraledighet söker de en ersättare på 90% från mitten av september och ett år framåt. Det här är ett uppdrag för dig som är en självgående redovisningsansvarig och som trivs på ett mindre kontor där alla gör det lilla extra för att teamet och verksamheten ska gå bra. Låter det intressant? Läs vidare nedan! Arbetsuppgifter I din roll som redovisningsansvarig kommer du att vara ensam ansvarig för allt från reskontra till bokslut. Men du kommer i ditt arbete att ha ett nära samarbete med CFO samt löpande kontakt med säljorganisationen, orderavdelningen och supply. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av: - kund- och leverantörsreskontra - löpande bokföring - kontoavstämning - reseräkningar samt bokföring av löner - moms och skattedeklaration - lageravstämning - intrastatrapportering - avskrivningar och periodiseringar - månads- och årsbokslut samt årsredovisning och inkomstdeklaration. Utbildning/erfarenhet För rollen som redovisningsansvarig söker vi dig med ekonomisk utbildning och minst tre års kvalificerat redovisnings- och bokslutsarbete. Du har genom din erfarenhet fått goda kunskaper om redovisningsprinciper och regler och en förmåga att tillämpa dessa i praktiken. Då kunden är ett internationellt företag förväntar vi oss att du har kunskap om bokföring av valutor och intrastatrapportering. Du bör även ha goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift, och känna dig bekväm med att tala engelska på daglig basis. Du har goda systemkunskaper och gärna även ett visst systemintresse. Har du tidigare arbetat i Jeeves är det meriterande men inte ett krav för tjänsten. Däremot förutsätter vi att du har goda kunskaper i MS Office, främst Excel. Vår kund beskriver sin arbetsplats som öppen och vänlig och lägger stor vikt vid att du med din positiva attityd kan bidra till ett trevligt arbetsklimat. Du bör trivas i mindre bolag där laganda och kommunikation är ledord. I ditt arbete är du noggrann och har ett prestigelöst förhållningssätt till dina arbetsuppgifter. Som ensam ansvarig för redovisningen bör du vara en problemlösare som vågar ifrågasätta och ta beslut. Låter det som rätt tjänst för dig? Sök redan idag då vi intervjuar löpande för tjänsten. Förmåner Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Företagsbeskrivning Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor. 2012 har Poolia för femte året i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare enligt Universums undersökning. Poolia presenterar ”Tidernas rekrytering”. Besök tidernasrekrytering.se. Sluttext Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Företag: Poolia Ekonomi
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsansvarig till innovativt IT-företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsansvarig till innovativt IT-företag


Sök lediga jobb Förskollärare_Förskolechef Föräldrakooperativet Bikupan

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se