Farmaceut till Apotek Hjärtat Ica Maxi Nacka jobb - lediga jobb

Farmaceut till Apotek Hjärtat Ica Maxi Nacka jobb Farmaceut till Apotek Hjärtat Ica Maxi Nacka jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Farmaceut till Apotek Hjärtat Ica Maxi Nacka. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Farmaceut till Apotek Hjärtat Ica Maxi Nacka. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Vaktmästare sökes till centrala Stockholm- Stockholm

  2. IT-supporttekniker- Stockholm

  3. Lärare i grundskolans tidigare år- Stockholm

  4. Behandlare till Öppenvårdsteamet- Södertälje

  5. Driven säljare till AutoPlan- Stockholm

  6. Erfaren Apotekschef- Huddinge

  7. Web Editor & Content Manager- Stockholm

  8. Teknisk Officer Navigation och Nautisk-mtrl- Haninge

  9. Placeringsassistent till förskoleavdelningen hos en kommun i söderort- Stockholm

  10. Akademisk ledare för lärarutbildningen- Huddinge


Mer beskrivning

Vaktmästare sökes till centrala Stockholm
Vaktmästeri och kontorsservice: Är Du en serviceinriktad person som söker nya utmaningar? Bemannia söker nu en Vaktmästare för uppdrag hos vår kund i centrala Stockholm. Uppdraget är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Bemannia och uthyrd till vår kund. Tjänsten är ett längre heltidsuppdrag med start i början av september. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: - Administrativa uppgifter som dokumenthantering och kontanthantering - Reparationer och montering - Ansvara för det löpande underhållet av kopiatorer, skrivare & kortautomater - Lager- och godshantering - Posthantering Dina kvalifikationer: - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Du är tekniskt lagd - Grundläggande datorkunskaper - Du kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift - B-körkort Dina personliga egenskaper: Som person är Du serviceinriktad, stresstålig, samarbetsinriktad, och noggrann. Vi ser att du är tillmötesgående och kan hantera olika sorters människor och situationer på bästa sätt. Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Så här söker du: Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar. Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till jobb@bemannia.se, märk ansökan med referens: "Vaktmästare, Stockholm" Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år. Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt! www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia
Företag: Bemannia Kontor
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-17
Sök fler jobb liknande: lediga Vaktmästare sökes till centrala Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vaktmästare sökes till centrala Stockholm

IT-supporttekniker
Wise IT AB Arbetsbeskrivning Som IT-supporttekniker / onsitetekniker kommer du i huvudsak att jobba onsite men även via remoteverktyg för att hjälpa företagets användare med IT-relaterade frågor på arbetsplatsen. Kunden är verksam inom energibranschen och har drygt 30 000 anställda världen över. Uppdraget startar i början av augusti och kontoret är beläget i centrala Stockholms norra del. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara: - Installera, leverera och återta hårdvara - Support kring kundens hårdvara och mjukvara utifrån deras standard arbetsplats koncept - Jobba som Servicedeskagent i kundens 1: line vid behov. - Hantera ärenden via kundens ärendesystem - Hantera administrativa bitar i kundens asset system När det gäller mjukvara kommer du främst att jobba med kundens paketerade program, kontorsprogram, verksamhetsprogram och system och på hårdvarusidan kommer du att hantera datorer, skrivare, IT-utrustning i konferensrum (projektorer, videoutrustning) samt mobiltelefoner, olika tillbehör till datorer samt enklare nätverksärenden. Du kommer att bli anställd av Wise IT men jobba ute hos kund. Utbildning/Erfarenhet För att lyckas i denna roll tror vi att du har jobbat praktiskt med uppgifterna ovan på ett medelstort eller större företag och att du har ett par års erfarenhet av användaresupport i PC, Microsoft miljö inkl. Windows Mobile och Android. Som person ser vi gärna en person med social kompetens och glatt humör som har vana av att både jobba i team och mer självständigt. Det är även viktigt att du har förmågan att ta egna initiativ utifrån kundens standardarbetsplatskoncept och har förståelsen att kunden är i fokus. Vi ser även att du har kunskaper inom dessa områden: – Stationära datorer såväl som laptops -Mobiltelefoner/Windows Mobile/ Google Android -Multiskrivare -Windows XP, Windows 7 -MS Office 2002/2003/2007 -Outlook -Active Directory -LAN -Wireless -Ärendehanteringssystem och Asset system Vill du bli en av oss? Då söker du tjänsten genom att trycka på ”Sök jobbet”- knappen längst ner på sidan och följa anvisningarna. Har du frågor angående denna tjänst kontakta gärna vår konsultchef Jon Persson på telefon 08 - 555 350 01. Välkommen med din ansökan! Om oss Wise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med ISO 9001:2008. Läs mer om oss på: www.wiseit.se. Wise IT - Rätt människor inom IT
Företag: Wise IT AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga IT-supporttekniker jobb, IT-supporttekniker Stockholm, IT-supporttekniker Wise IT AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT-supporttekniker

Lärare i grundskolans tidigare år
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Enbacksskolan Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Enbacksskolan är en lysande stjärna på Stockholms stjärnhimmel. Vår skola ligger precis i närheten av Spånga kyrka och Spånga IP. 1 plats(er). Legitimerad och behörig lärare för de lägre åldrarna i NO, teknik och svenska. Gärna SvA Lärare i de lägre åldrarna. Legitimerad och behörig lärare för de lägre åldrarna i NO, teknik och svenska. Gärna SvA. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Tidigare erfarenhet av undervisning för de lägre åldrarna. Varaktighet: Tillsvidare. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Bitr.rektor Carina Abrahamsson,08-50803924 Kenneth Bergman, Lärare, 08-508 03 900 (facklig) Tillträde: 2013-08-13.
Företag: Stockholms stad; Enbacksskolan
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i grundskolans tidigare år jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i grundskolans tidigare år

Behandlare till Öppenvårdsteamet
ARBETSUPPGIFTER Uppsökargruppen ansvarar för motivationsarbete, bedömning, och transporter av personer som har ett tungt missbruk och som vistas i centrala Södertälje. De gör även individuella uppsök när det gäller personer som avbrutit sitt behandlingsprogram inom öppenvårdsteamet eller försvunnit ur kontakten för en socialsekreterare. Uppsökarna ansvarar för en öppen verksamhet dit personer kan komma direkt till öppenvårdsteamet och få information och hjälp att kontakta myndighet och den lokala beroendemottagningen. Vi dokumenterar i ProCapita. KVALIFIKATIONER Du bör ha socionomutbildning, socialpedagog eller annan beteendevetenskaplig högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du kan ha behandlingsassistent utbildning från en KY utbildning eller folkhögskola. Erfarenhet av arbete med tungt missbruk och kunskaper i missbruk och beroende. För arbetet krävs personlig lämplighet och goda samverkansegenskaper. Körkort erfordras Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.
Företag: Södertälje kommun, Vuxenenheten - Missbruk och psykiatri
Ort: Södertälje
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Behandlare till Öppenvårdsteamet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Behandlare till Öppenvårdsteamet

Driven säljare till AutoPlan
AutoPlan Presentation Är du en relationsskapande och lyhörd person som brinner för att göra affärer, stora som små? Då tycker vi att du ska läsa vidare. Till AutoPlan, en del av Swedbankkoncernen, söker vi nu en driven säljare med gedigen erfarenhet av tjänsteförsäljning. Tjänsten är tillsvidare och på heltid med placering i moderna lokaler på företagets huvudkontor. Du kommer att ingå i ett team om sex personer inom AutoPlan Bilförsäljning. Intervjuer och urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag. Arbetsuppgifter Hos AutoPlan erbjuds du en självständig tjänst med eget ansvar att utveckla affärer och relationer. Ditt arbete innebär framför allt att öka nyttjandegraden av vår bilförsäljningstjänst hos våra befintliga kunder. Försäljningen av bilarna sker via nätauktioner och vi har idag mer än 500 bilhandlare som är knutna till vår tjänst. Din uppgift blir att bearbeta nya och befintliga kunder, i huvudsak via telefon men även i fysiska möten, du följer upp förfrågningar och säljaktiviteter i en kultur som präglas av en öppen och prestigelös atmosfär. Du gillar att arbeta i en miljö med höga ambitioner där det är upp till dig att skapa dina egna förutsättningar för att göra skillnad och lyckas. Du motiveras av att göra affärer och prestera goda resultat. Du kommer att ha kontakt med kunder, externa leverantörer och bilhandlare. Det är en fördel om du har ett stort intresse för bilar och det är meriterande med tidigare arbetserfarenhet från bilbranschen. Utbildning/erfarenhet För att lyckas i rollen som säljare tror vi att du har minst fem till tio års erfarenhet av uppsökande tjänsteförsäljning med dokumenterat goda försäljningsresultat. Du är en strukturerad person som följer en affär från ax till limpa. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och någon form av säljutbildning. Du har mycket goda kunskaper svenska, i både tal och skrift. Du är en relationsskapande och lyhörd person som brinner för att identifiera nya affärsmöjligheter. Du är engagerad, uthållig och målinriktad i ditt säljarbete samtidigt som du är strukturerad och självgående vid dina affärskontakter. Vidare så drivs du av att göra affärer, både via telefon och ute hos kund där du är en skicklig förhandlare. Förmåner Som anställd i Swedbank koncernen kommer du att ta del av Swedbanks förmånspaket. Företagsbeskrivning AutoPlan är ett affärsområde inom Swedbank Finans. AutoPlan finansierar och administrerar vagnparker för stora och medelstora företag. Det innebär att vi hanterar allt som har att göra med deras fordonsinnehav, där försäljningen av bilen är en viktig affär. Idag säljer vi ca 6500 fordon till olika bilhandlare via en webbaserad tjänst. Företagets hemsida www.autoplan.se Sluttext Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Företag: AutoPlan
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Driven säljare till AutoPlan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven säljare till AutoPlan

Erfaren Apotekschef
**** Om Apotek Hjärtat **** Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom personligt bemötande, bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med över 300 apotek runt om i landet. Omsättningen är drygt 9 miljarder kronor. Vi på Apotek Hjärtat vet precis vart vi vill: till ett Sverige där människor mår ännu bättre. För att komma dit krävs att vi är nyfikna nog att se vad våra kunder behöver. Och att vi kan arbeta tillsammans för att genomföra nya idéer. Helt enkelt för att vi är ett apotek med stort hjärta. Du kommer att trivas hos oss om du vill vara med och välja väg. Både när det gäller Apotek Hjärtats framtid - och din egen. Vi har en platt organisation och flera möjliga karriärvägar. För på Sveriges största apotekskedja är inflytande på riktigt. Huvudsaken är att vi är på väg mot samma mål: att ge varje kund bättre hälsa och större välbefinnande. Varmt välkommen till apoteket med hjärta!   Erfaren Apotekschef Vi söker nu en apotekschef till Apotek Hjärtat Huddinge Centrum. Vi är idag 10 medarbetare på apoteket, exklusive dig som apotekschef. Du välkomnas till en omväxlande arbetsplats med mycket glädje och skratt. Det går bra för oss i Huddinge, vi har bra kundströmmar och en god omsättning. Dessutom renoverades hela apoteket i början av året. Våra öppettider är vardagar 9-19, lördagar 10-16 samt söndagar 11-16. Om du inte bor i Huddinge så tar du dig enkelt till oss med både bil och kollektivtrafik. Vårt apotek ligger mindre än tre minuter från pendeltågsstationen. Låter detta som ett uppdrag för dig? Sök då tjänsten redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig bättre. Din utmaning  Som apotekschef på Apotek Hjärtat har du det övergripande ansvaret för resultat-, drift-, personal- och farmacevtiska frågor på ditt apotek. Du arbetar löpande med att se till att apotekets strategier följs och att uppsatta verksamhetsmål uppnås. Som personalchef på Apotek Hjärtat leder du personalen i deras arbete. Det innebär också att motivera och coacha dem i deras dagliga arbete och utveckling. Det här söker vi hos dig För att lyckas med ditt arbete behöver du vara en drivkraftig person med ledarskapsintresse och ett affärsmässigt tänkande. Du är effektiv, initiativrik, mål- och resultatorienterad och ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv. Som apotekschef bör du ha förmågan att motivera, stödja och utveckla din personal- få dem att följa med oss på vägen mot att bli framtidens apotek. Du är legitimerad apotekare eller receptarie. Vi ser det som en merit om du har flera års ledarskapserfarenhet men är även intresserade av att komma i kontakt med dig som har kortare erfarenhet men har en ambition att utvecklas i din chefsroll. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett jobb i ett företag som växer och utvecklas. Detta medför många utmaningar för dig som är flexibel, gillar utmaningar och är nyfiken. Vi erbjuder även en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med din regionchef. För att våra medarbetare ska kunna utvecklas tillsammans med oss har vi tydliga karriärvägar, lokala och regionala specialistroller och utbildningsprogram. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker i september eller enligt överenskommelse. Rekryteringen görs löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan redan idag! Vid frågor, vänligen kontakta regionchef Katarina Hultén på telefon 070-912 25 91    Är du på väg mot nya möjligheter?
Företag: Apotek Hjärtat
Ort: Huddinge
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren Apotekschef jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren Apotekschef

Web Editor & Content Manager
Vill du arbeta med starka varumärken och i ett framgångsrikt bolag? Är bra villkor och en marknadsmässig lön viktigt för dig? Då är Wise Professionals den perfekta arbetsgivaren för dig! Wise Professionals konsultverksamhet fortsätter att växa och vi söker nu för kunds räkning en Web Editor & Content Manager. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals och startar omgående. Uppdraget beräknas pågå till den 30 maj 2014.  Vår kund är ett finansbolag och är verksamma på en internationell arena. Den här tjänsten är placerad i Stockholm och man rapporterar till Marknadsavdelningen i USA. Ditt uppdrag Som Web Editor & Content Manager ansvarar du för företagets finansiella information på webben. Bland annat sprider du information om företagets tjänster och produkter i digitala kanaler, skapar och publicerar nyhetsbrev, tar fram bannerkampanjer samt arbetar kontinuerligt med att öka den digitala närvaron för företaget. Du ansvarar för att initiera och genomföra marknadskampanjer som syftar till att öka trafik till hemsidan, skapa en användarvänlig webb och optimera online-aktiviteter. Inom ramen för detta arbetar du kontinuerligt med sökmotorsoptimering både on-page och off-page. Du är väl insatt i och uppdaterad inom online marketing och känner de senaste trenderna på området. Din bakgrund Vi söker dig som har en akademisk examen inom marknadsföring och kommunikation. Du har med fördel arbetat i en roll som web editor, copywriter eller projektledare inom digital kommunikation. Du har tidigare visat goda resultat inom online marknadsföring. Du har utöver detta en bakgrund och erfarenhet från finansiella sektorn. Som person är du självgående, kommunikativ och gillar att jobba i team med andra. Du är van vid internationella arbetsmiljöer och att ha kollegor från hela världen runt omkring dig. Av dina vänner och kollegor beskrivs du som en person som lever för webben och älskar att kommunicera i digitala kanaler. Då företagets koncernspråk är engelska förutsätter vi att du pratar och skriver engelska flytande och vill såklart även ta emot din ansökan på engelska. Mer om tjänsten Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna konsultchef Alexandra Schröder på alexandra.schroder@wiseprofessionals.se - tyvärr finns ingen möjlighet att besvara frågor per telefon. Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Företag: Wise Professionals AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Web Editor & Content Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Web Editor & Content Manager

Teknisk Officer Navigation och Nautisk-mtrl
Försvarsmakten är en av Sveriges största myndigheter med mer än 50000 medarbetare och frivilliga. Försvarsmakten är ständigt beredd att hävda Sveriges territorium, genomföra internationella insatser, samt att stödja samhället vid större kriser. Ytterst är Försvarsmaktens uppgift att värna demokrati och mänskliga rättigheter. Hos oss kan du göra skillnad. Försvarsmakten eftersträvar mångfald eftersom det berikar vår verksamhet. I Försvarsmakten finns en värdegrund där såväl professionell utveckling som personlig hälsa lyfts fram. Försvarsmakten erbjuder många interna karriärmöjligheter, friskvårdsmöjligheter och en rimlig balans mellan arbete, privat- och familjeliv. Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat teknisk tjänst, transporter, basering, bevakning och logistik, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Dessutom ansvarar Marinbasen för Hemvärnet, med de nationella skyddsstyrkorna, i Blekinge, Kalmar och Kronobergs länMarinbasen söker Teknisk Officer Navigation och Nautisk-mtrl vid Marina Basbataljonen/Teknikkontor Fartyg Amfibieteknikplutonen på Marina Basbataljonen/Teknikkontor Fartyg arbetar i huvudsak med vidmakthållande av fartyg och båtar och dess ingående delsystem inom Amfibiekåren. Plutonens strävan inom kundföreträdarrollen är att utgöra en mycket kompetent beställare mot såväl civila leverantörer som FM interna verkstäder. Inom ägarföreträdarrollen utgör plutonens personal bl.a. kompetensbärare i arbetet med konfigurationsuppföljning på fartyg och båtar samt ingående delsystem. Kompetensområden som täcks av Amfibieteknikpluton är bla de teletekniska områdena, samband-, navigation- och ledningssystem samt dyk- och vapen-mtrl. Tjänsten som teknisk officer Nav/Naut innebär att du: • Placeras vid Amfibieteknikplutonen på Berga i Haninge. • Tilldelas arbetsområde Navigation/Naut med ansvar för systemen ombord på båtar och fartyg. • Anställs som specialistofficer nivå 7. Marina Basbataljonen/Teknikkontor Fartyg är ett insatsförband, varvid tjänsten bedrivs företrädesvis inom Sverige men även utomlands inom ramen för FM uppgifter Exempel på arbetsuppgifter: • Bereda underhållsbehov, i dialog med nyttjare, på fartyg och båtar och sedan omvandla dessa till beställningar mot leverantörer. • Deltaga i och lämna tekniskt systemstöd vid studier, utveckling och anskaffning av nya och modifierade materielsystem med ingående delsystem. • Kontrollera och kvalitetssäkra (genom ex. dokumentationsgranskning, inspektioner etc.) utfört underhåll i vidmakthållandefasen. • Följa upp status avseende materiel (omfattar bl.a reservdelar, dokumentation, underhållsskulder, materielkontroller och prestandaverifiering) och föreslå åtgärder. • Lämna underlag för budget samt ekonomisk uppföljning av lagda beställningar. Kvalifikationer krav: • Specialistofficersutbildning alternativt officersutbildning • Svensk medborgare. • Skyldighet att delta i internationell verksamhet om detta beordras. • Ingenjörsexamen (gymnasiekompetens) eller motsv. utbildning. • Körkort klass B. • God fysisk prestationsförmåga. • Godkänd registerkontroll. • Erfarenhet av användning av datorer och IT-system. • God kommunikationsförmåga. • Goda språkkunskaper i engelska. Önskvärda kvalifikationer: • Erfarenhet av Marinens navigationssystem. • Erfarenhet av system LIFT. • Erfarenhet av system PRIO. • Kännedom om Försvarsmaktens marina förband. • Erfarenhet av hantering av teknisk information i såväl pappers- som digitalt format. • Erfarenhet av användning av driftuppföljningssystem. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Tillsvidareanställning. Tillträde 2013-10-01 eller enligt överenskommelse. Upplysningar om tjänsten: Televapentroppchef Kent Söderström Telefon: 010-8232222, 070-6712403 Plutonchef örlkn Fredrik Sund Telefon: 010-8232201, 076-6492579 Fackliga representanter: TCO/Försvarsförbundet, Jan Bertilsson, tel 0455-866 71, 070-555 83 72 SACO, Mathias Andersson  tel 0455-53954, 070-2176067 SEKO, Mikael Andersson, tel 0455-865 01, 072-1877077 Officersförbundet, Mikael Danielsson, tel 0455-86661, 070-8726758 Välkommen med Din ansökan, senast 2013-08-16 tillsammans med meritförteckning och referenser.
Företag: Försvarsmakten
Ort: Haninge
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Teknisk Officer Navigation och Nautisk-mtrl jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teknisk Officer Navigation och Nautisk-mtrl

Placeringsassistent till förskoleavdelningen hos en kommun i söderort
Poolia Kontor Presentation Vi söker för vår kunds räkning, en kommun i Stockholms söderort, en placeringsassistent till förskoleavdelningen på barn- och utbildningsförvaltningen inom kommunen. Uppdraget beräknas starta i augusti och pågå till oktober med goda möjlighet till förlängning. För rätt person finns möjlighet till anställning hos kund. Tjänsten är på heltid och du kommer att vara placerad i vår kunds lokaler i söderort. Du kommer att arbeta i ett team om tre personer. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Arbetsuppgifter I rollen som placeringsassistent kommer dina främsta arbetsuppgifter vara följande: - göra placeringar av förskolebarn enligt regelverk och skollag - samverkan med personal i förskolor, pedagogisk omsorg och vårdnadshavare samt andra relevanta samverkanspartners, såväl internt inom förvaltningen som externt exempelvis med försäkringskassan och socialtjänsten - utföra olika administrativa uppgifter såsom registrering av barn, grundbelopp och olika tilläggsbelopp - genomföra olika sökningar i verksamhetssystemet Procapita för att få fram exempelvis kösiffror till olika områden och enheter - ansvar för att månatligen ta fram faktureringsunderlag och utbetalning av Vårdnadsbidrag I arbetet ingår även att vara delaktig i utvecklingsarbetet med att säkerställa kvaliteten av placeringar. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som är en van administratör, har du förskollärarutbildning är det ett stort plus. Du har mycket god datorvana. Vidare är du en driven person som har god förmåga att kommunicera och uttrycka sig i tal och skrift, du talar och skriver god svenska och engelska. Du som person är bra på struktur och planering och kan arbeta med flera parallella processer. Du är stresstålig, har personlig mognad och ett gott bemötande vilket är av vikt för arbetet och i relation till samarbetspartners. Meriterande är kunskaper i Finska, systemen Procapita och/eller Proceedo, tidigare myndighetsutövning inom förskola och kunskaper i gällande lagstiftning. Förmåner Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Företagsbeskrivning Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål. Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. 2011 har Poolia, för andra året i rad, vunnit den prestigefyllda titeln branschbäst i Universums undersökning Sveriges bästa arbetsgivare. Poolia presenterar ”Tidernas rekrytering”. Besök tidernasrekrytering.se. Sluttext Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Företag: Poolia Kontor
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Placeringsassistent till förskoleavdelningen hos en kommun i söderort jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Placeringsassistent till förskoleavdelningen hos en kommun i söderort

Akademisk ledare för lärarutbildningen
Diarienr. 515/1.6.1/2013 Södertörns högskola är ett dynamiskt lärosäte med unik profil. Vi bedriver forskning och utbildning inom humaniora, samhällsvetenskap, naturvetenskap, teknik och utbildningsvetenskap. Sedan starten har vi byggt upp en struktur med hög akademisk kvalitet och stark koppling mellan grundutbildning och forskning. Här finns idag 13 000 studenter och 840 anställda. Högskolan har sitt campus i en kunskapsintensiv och expansiv miljö i Flemingsberg i södra Stockholm. Vi eftersträvar att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vill du arbeta med och utveckla och förnya Södertörns högskolas lärarutbildning? Vi söker dig som vill vara en akademiskt förankrad ledare som är öppen, lyhörd och kan skapa goda relationer samtidigt som du är drivande, målinriktad och tydlig. Vi förutsätter att du tänker strategiskt och har stort och levande intresse för interkulturell lärarutbildning. Lärarutbildning vid Södertörns högskola Södertörns högskola har bedrivit lärarutbildning sedan 1998. Från och med 2006 erbjuds lärarutbildning avsedd för samtliga verksamhetsområden, från förskola till gymnasium. Två program leder till förskollärarexamen, fyra till grundlärarexamen och två till ämneslärarexamen. Med 1 300 helårstudieplatser 2013 utgör lärarutbildningen en betydande del av högskolans totala utbildningsverksamhet som omfattar 6 700 helårsstudieplatser. Samtliga institutioner är engagerade i lärarutbildningen. Södertörns högskola har valt en tydlig profil för verksamheten, där det mångkulturella samhället är en viktig utgångspunkt för studierna inom lärarprogrammen. Genom denna profil ska lärarutbildningen förbereda studenterna för de ständigt nya och oväntade möten som urbanisering, globalisering, modernitet och migration skapar. Anställningen som akademisk ledare Vi söker nu en akademisk ledare som med engagemang och intresse kan förnya och utveckla verksamheten pedagogiskt och innehållsmässigt. Det förutsätter ett förtroendefullt samarbete med studenter, medarbetare och högskolans ledning samt goda kontakter med andra lärosäten och regionens skolor. Anställningen förutsätter också ett aktivt omvärldsintresse och förmåga att skapa relationer med myndigheter, organisationer, kommuner och företag. Den akademiska ledaren för lärarutbildningen är placerad vid Institutionen för kultur och lärande och ingår i ledningsgruppen vid institutionen. Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter för lärarutbildningens akademiska ledare är att • Leda och samordna det interna arbetet med att utveckla lärarutbildningen • Utveckla lärarprogrammet, exempelvis dess interkulturella profil och bildningsprofil • Stärka och vidareutveckla en mångvetenskaplig miljö • Intensifiera samverkan och samarbete med relevanta partners såväl inom som utom högskolan • Höja den pedagogiska kvaliteten och främja den utbildningsvetenskapliga forskningen. Kompetens Vi söker dig som har • Doktorsexamen • Dokumenterad erfarenhet av akademiskt ledarskap • Dokumenterad erfarenhet av lärarutbildning • Dokumenterad god samarbetsförmåga • Dokumenterad erfarenhet av samverkan • Kunskap om och intresse för lärarutbildningsfrågor i ett nationellt och internationellt perspektiv. Ansökan Till ansökan bifogas en skiss på en tänkbar vision för den framtida lärarutbildningen vid Södertörns högskola (maximalt 2 A4-sidor). Anställning Anställningen är tillsvidare och omfattar heltid med tillträde snarast. Högskolan kan komma att tillämpa sex månaders provanställning. Vi vill ha din ansökan senast 2013-08-31. Ytterligare upplysningar Prefekt Anna Maria Jönsson, tel: 08-608 4255, e-mail: anna.maria.jonsson@sh.se Proprefekt Lisa Öberg, tel: 08-608 4062, e-mail: lisa.oberg@sh.se Personalhandläggare Anne-Lee Lindgren, tel: 08-608 4444, e-mail: anne-lee.lindgren@sh.se Välkommen med din ansökan. För att få mer information om anställningen och för ansökan via högskolans webbplats var vänlig klicka på länken 'ansökan via extern webbplats'
Företag: Södertörns högskola
Ort: Huddinge
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Akademisk ledare för lärarutbildningen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Akademisk ledare för lärarutbildningen


Sök lediga jobb Farmaceut till Apotek Hjärtat Ica Maxi Nacka

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se