First Reserve AB jobb - lediga jobb

First Reserve AB jobb First Reserve AB jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: First Reserve AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: First Reserve AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. HR Manager till Sealed Air Sverige- Stockholm

  2. Receptionist till vår kund i Solna Business Park- Stockholm

  3. Ekonomichef till vår kund- Stockholm

  4. Ekonomiassistent till en bred roll- Stockholm

  5. HOPE söker en ekonomiassistent- Stockholm

  6. Projektledare inom telekom- Stockholm

  7. Receptionist och kontorsansvarig till vår kund- Stockholm

  8. Projektledare/utbildningskoordinator till FAR Akademi- Stockholm

  9. Löneadministratör till innovativt företag- Stockholm

  10. Sifferfabriken söker en auktoriserad redovisningskonsult- Stockholm

  11. ekonomiassistenter/ekonomer med erfarenhet av Agresso- Stockholm

  12. First Reserve söker Redovisningsekonom- Stockholm

  13. Finsktalande lönespecialist- Stockholm

  14. Receptionist extra till Arvid Nordquist- Stockholm

  15. HR Business Partner with international experience- Stockholm

  16. First Reserve söker ekonomiassistenter- Stockholm

  17. Vi söker receptionister som vill arbeta extra och/eller vill ha sommarjobb!- Stockholm

  18. IP/Patent Assistant- Stockholm

  19. First Reserve söker en affärsområdesansvarig inom lön- Solna

  20. First Reserve söker Redovisningsekonom- Stockholm

  21. ekonomiassistenter/ekonomer med erfarenhet av Agresso- Stockholm

  22. Kvalificerad redovisningsekonom/redovisningsansvarig- Stockholm

  23. Återförsäkringsmäklare till Guy Carpenter- Stockholm

  24. Vi söker en konsultchef till det personliga rekryteringsföretaget- Stockholm

  25. Ekonomichef till vår kund- Stockholm

  26. Projektledare inom telekom- Stockholm

  27. HOPE söker en ekonomiassistent- Stockholm

  28. Ekonomi- och kontorsadministratör- Stockholm

  29. Ekonom till Elfa Distrelec AB- Stockholm

  30. HR Manager till Sealed Air Sverige- Stockholm

  31. HR Manager till Sealed Air Sverige- Aneby

  32. Rekryteringskoordinator till First Reserve- Solna

  33. First Reserve söker dig som vill ha ett extrajobb inom reception- Stockholm

  34. EKONOMIASSISTENTER SÖKES!- Stockholm

  35. EKONOMIASSISTENT med Agresso!- Stockholm

  36. EKONOMIASSISTENT TILL EN BRED ROLL- Stockholm

  37. HR-administratör till spännande bolag i city- Stockholm

  38. First Reserve söker ekonomiassistenter- Stockholm

  39. HR Business Partner with international experience- Stockholm

  40. KUNDSERVICEMEDARBETARE- Solna


Mer beskrivning

HR Manager till Sealed Air Sverige
Vill Du jobba i ett spännande och dynamiskt företag i en global miljö? Vill Du jobba på ett företag med god gemenskap? Sök då tjänsten på Sealed Air på! I denna rekrytering samarbetar Sealed Air med First Reserve. Placering Stockholm alternativt Aneby 4 mil från Jönköping. Om företaget Sealed Air is a global leader in food safety and security, facility hygiene and product protection. With widely recognized and inventive brands such as Bubble Wrap® brand cushioning, Cryovac® brand food packaging solutions and Diversey® brand cleaning and hygiene solutions, Sealed Air offers efficient and sustainable solutions that create business value for customers, enhance the quality of life for consumers and provide a cleaner and healthier environment for future generations. Sealed Air generated revenue of $7,6 billion in 2012 and has approximately 25,000 employees who serve customers in 175 countries. For more info see sealedair.com Arbetsuppgifter Sealed Air befinner sig i en dynamisk och utvecklande organisationsfas, för ca 1,5 år sedan förvärvades Diversey. Vi söker nu en HR Manager för Sverige med verksamhet i Stockholm och Aneby (totalt 170 anställda), som vill vara med på den fortsatta resan i att bygga en gemensam företagskultur samt integrera Sealed Airs och Diverseys rutiner och processer. Rollen som HR Manager innebär både strategiskt- samt operativt personalarbete. Du rapporterar till HR Director för Norden. Resor förekommer i tjänsten. Vem är du? Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av brett personalarbete i större, gärna internationella matrisorganisationer. Du har en högskoleexamen, gärna inom HR. Är van vid engelska som koncernspråk och behärskar språket väl i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Excel. Som person är du lätt att samarbeta med och har ett prestigelöst förhållningssätt till ditt arbete och din omgivning. Du är kommunikativ i både tal och skrift och har förmågan att ge mycket god service såväl internt som externt. Du har förmågan att ta egna initiativ och kan arbeta självständigt. Självklart har du en glad och positiv attityd! Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Viveka Holm, tel: 08-705 80 64 eller Sandra Solomon 08- 705 80 63. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-17
Sök fler jobb liknande: lediga HR Manager till Sealed Air Sverige jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR Manager till Sealed Air Sverige

Receptionist till vår kund i Solna Business Park
Vill du ha ett omväxlande och spännande arbete med många sociala kontakter? Tycker du om att möta nya människor? Brinner du för att ge god service? Sök då tjänsten som receptionist till vår kund i Solna Business Park. Detta är ett bemanningsuppdrag med goda möjligheter till anställning hos kund. Om First Reserve Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer. Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade – långsiktighet och engagemang är självklart för oss.  Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag.  Tillsammans skapar vi framgång!  Arbetsuppgifter Du ansvarar för reception och telefonväxel samt ser till att konferensrum och andra gemensamma utrymmen är snygga och representativa. Du ansvarar för matbeställningar och är en allmän servicefunktion vid möten och konferenser. Du assisterar de olika avdelningarna med administrativa uppgifter, posthantering,  beställningar av kontorsmaterial, kontakt med leverantörer med mera.  Vem är du? Vi söker dig med några års erfarenhet av receptionsarbete eller annat relevant servicearbete. Du har en god datavana och lär dig lätt nya system.   Du är strukturerad, effektiv och lättlärd. Du bör vara självgående och ha mycket hög servicekänsla. För att trivas i tjänsten bör du vara positiv, glad och utåtriktad. Du trivs i rollen som företagets ansikte utåt. Du har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, kan du dessutom tyska är det meriterande.   Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sandra Solomon på tel 08-705 80 63.   Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-15
Sök fler jobb liknande: lediga Receptionist till vår kund i Solna Business Park jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Receptionist till vår kund i Solna Business Park

Ekonomichef till vår kund
Vill du arbeta som ekonomichef i ett välskött bolag med långsiktigt tänk och framtidsvisioner? Vill du arbeta nära affärsverksamheten och vara med och påverka företagets utveckling? Vill du arbeta i ett svenskt moderbolag på den globala marknaden? Sök då tjänsten som ekonomichef till vår kund. Detta är ett bemanningsuppdrag med stor chans till rekrytering hos vår kund för rätt person. Du ska ha möjlighet att tillträda tjänsten senast den 15 augusti. Om First Reserve Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer. Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade – långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Tillsammans skapar vi framgång! Vem är du? Vi tror att du är civilekonom med flerårig erfarenhet av att arbeta med att upprätta bokslut och årsredovisningar på ett internationellt bolag. Du har erfarenhet av att arbeta med koncernredovisning och har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Vi söker en affärsorienterad ekonomichef som är engagerad i att vidarutveckla verksamheten. Du är målorienterad och trivs med att arbeta i team för att nå uppsatta mål. Du har en stor analytisk förmåga, är effektiv och har lätt för att prioritera och hålla deadlines. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Ida Wiklund telefon 08-7058066 eller Viveka Holm telefon 08-7058064. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomichef till vår kund jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomichef till vår kund

Ekonomiassistent till en bred roll
Trivs du att arbeta brett inom ekonomiområdet? Är du en person som tar ansvar för ditt arbete och som trivs i en miljö där du kan vara med och påverka och utvecklas? Drivs du av förändringsarbete och att vara en del av företagets fortsatta utveckling? Sök då tjänsten som ekonomiassistent till vår kund. Om First Reserve Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer. Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade – långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Tillsammans skapar vi framgång! Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent kommer du att arbeta i en bred roll och dina arbetsuppgifter kommer bl.a. innefatta kund- och leverantöreskontra, moms- och skatteredovisning, analyser, avstämningar och lönehantering. Vem är du? Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning inom ekonomi och som har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat och du är en van användare av Officepaketet med  goda kunskaper i excel. Som person är du ansvarstagande och noggrann med en positiv attityd. Du är flexibel och förändringsbenägen och trivs i en roll där du är med och utvecklar rutiner och processer.  Vidare är du en prestigelös och självgående person som gillar att samarbeta med andra. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sandra Solomon på tel 08- 705 80 63. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till en bred roll jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till en bred roll

HOPE söker en ekonomiassistent
Vill du arbeta med redovisning i en dynamisk miljö som genomsyras av stark entreprenörsandra? Är du serviceinriktad och vill utvecklas och växa tillsammans med ett expanderande företag? Då ska du söka till tjänsten som ekonomiassistent på HOPE. I denna rekrytering sammarbetar vi med First Reserve AB. Företagspresentation HOPE är ett svenskt modemärke skapat av Ann Ringstrand och Stefan Söderberg. HOPE designar, producerar och säljer kläder under eget varumärke samt bedriver egen retailverksamhet. HOPEs första egna butik öppnades i Stockholm 2006. Den egna retailverksamheten, liksom koncernen i övrigt, har expanderat snabbt sedan dess och idag finns totalt 7 egna butiker, i Stockholm, Malmö, Köpenhamn och på webben. 2011 firade HOPE sitt 10-årsjubileum med att släppa en bok om företagets utveckling och milstolpar såsom vinsten av det prestigefyllda priset Guldknappen 2010. Arbetsuppgifter HOPE fortsätter att expandera och nu ska ekonomiavdelningen utöka med en ekonomiassistent på heltid. Avdelningen består idag av ekonomichefen och ytterligare en ekonom. Ekonomiassistenten ska fungera som en avlastningsfunktion för övriga medarbetare på ekonomiavdelningen. Som ekonomiassistent hos HOPE förväntas man bland annat: * Sköta löpande bokföring. * Viss administrering av kund- och leverantörsreskontra. * Hantera in- och utbetalningar. * Göra enklare avstämningar. * Vara övriga på ekonomiavdelningen behjälplig vid månads- kvartals- och årsbokslut. * Arkivera material. * Fungera som ett serviceorgan för övriga kollegor i organisationen samt mot kunder och leverantörer. Vem är du? För att söka till tjänsten som ekonomiassistent tror vi att du har grundläggande kunskaper i löpande bokföring och du förstår debet och kredit. Du har minst en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande. Vi ser gärna att du har 1-2 års praktisk erfarenhet av bokföring och andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter och att i framtiden ta ett större helhetsansvar för ett bolags redovisning. Du talar och skriver engelska utan svårigheter. För att trivas hos HOPE och med arbetsuppgifterna bör du som person vara prestigelös, stresstålig, ansvarstagande, serviceinriktad och noggrann. Du förstår vikten av att göra grundjobbet för att ekonomiavdelningens arbete ska fungera. HOPE befinner sig i en expansiv fas och organisationen präglas av en stark entreprenörsanda. Tiden från idé till beslut till utförande är kort och det krävs därför att du även är flexibel och att du trivs i ett högt tempo. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Ida Wiklund på First Reserve, telefon 08-705 80 66. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga HOPE söker en ekonomiassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HOPE söker en ekonomiassistent

Projektledare inom telekom
Har du erfarenhet av projektledning och vill växa med ett ledande och nytänkande företag som bygger infrastruktur för telekombranschen? Är du en driven och förtroendeingivande person som trivs i en ansvarsfull roll? Sök då tjänsten som projektledare till vår kund i telekombranschen. Om företaget Kunden är ett entreprenadbolag som planerar, bygger ut och underhåller infrastruktur för kommunikation. Kunderna är bostadsrättsföreningar, kommunala bostadsbolag, operatörer och nätägare. Arbetsuppgifter I din roll som projektledare planerar du för utbyggnaden av kundernas mobilnät i Stockholmsområdet. Det är ett omväxlande arbete där du kommer att tillbringa tid såväl framför dator som ute på fält. Arbetet består av att driva ett antal projekt (basstationer) genom dess olika skeden, från övergripande radioplan till byggnationsklar basstation (kunskap inom radioplanering ej nödvändig). Rollen innebär bland annat att hantera tillstånd och bygglov, avtalshantering, projektering, kontakt med markägare, fastighetsägare och underentreprenörer, hålla i byggmöten samt att planera material- och tidsåtgång för projektet. Vem är du? Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens med teknisk inriktning eller motsvarande. Du har god datavana och lätt för att lära dig nya program och system. Du har erfarenhet av CAD och praktisk projektledning samt kännedom om mobiltelenätets uppbyggnad. Du är van att hantera myndighetskontakter avtalsförhandling samt har kunskap i Plan- och bygglagen. Du innehar B-körkort. Som person är du nytänkande, driven och målinriktad. Du är en socialt kompetent och själgående person som gärna arbetar i team. Du är en förtroendeingivande person med en god förmåga att bygga relationer med kunder, kollegor och myndigheter och du levererar en hög servicenivå och kvalitet i alla delar av ditt arbete. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sandra Solomon på First Reserve på tel 08-705 80 63. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledare inom telekom jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledare inom telekom

Receptionist och kontorsansvarig till vår kund
Tycker du om att möta nya människor och brinner du för att ge god service till både kollegor och kunder? Trivs du i en internationell miljö? Sök då denna tjänst! Du ska ha möjlighet att tillträda tjänsten 1 september. Arbetsuppgifter Som receptionist/kontorsansvarig hos vår kund kommer du att vara ansiktet utåt i en internationell miljö som ställer höga krav på att kunna hantera många olika kulturer och människor. Du kommer att ha ett brett ansvar för all kontorsservice vilket innebär sedvanliga receptionsuppgifter som att ta emot besökare, svara i telefon, ta hand om post och bud. Kontorsansvaret innebär att ansvara för inköp av kontorsmaterial, kaffe etc. Se till att konferensutrymmen samt kök är ordningsställda och representativa. Kontakt med städbolag och hyresvärd. Rollen innebär även att assistera ledningsgruppen med diverse administrativa uppgifter som bland annat anordning av konferenser samt events, personaladministration, hotell- och resebokning.   Vem är du? Vi söker dig med någon erfarenhet av receptionsarbete samt service. Du har även erfarenhet av och är road av administration. Din svenska och engelska är flytande i tal och skrift och du är en van användare av Office-paketet. Du är serviceinriktad och social samt professionell i din roll som företagets ansikte utåt. Du är ansvarstagande, strukturerad, prestigelös och flexibel. Är van att hantera många olika arbetsuppgifter i en dynamisk miljö. I övrigt är du en positiv och proaktiv problemlösare. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor kan du kontakta Johanna Östberg på tel. 08-705 80 61 alternativt Viveka Holm på tel. 08-7058064 Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Receptionist och kontorsansvarig till vår kund jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Receptionist och kontorsansvarig till vår kund

Projektledare/utbildningskoordinator till FAR Akademi
Trivs du i en utåtriktad roll? Drivs du av ordning och struktur? Är du lösningsorienterad, flexibel och har fallenhet för att arbeta både högt som lågt? Då är du välkommen att söka denna tjänst. Du får möjlighet att ingå i ett företag med engagerade medarbetare med specialistkompetens inom ekonomi och redovisning. Om företaget FAR Akademi är dotterbolag till Far, branschorganisation för revisorer och rådgivare. Vi är marknadsledande inom utbildning för ekonomer och har ett hundratal utbildningar inom revision, redovisning, skatt, ekonomistyrning och controlling. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.farakademi.se Gruppen består av 6 projektledare. Samtliga anställda i gruppen arbetar med utbildningskoordination. Vi är ett glatt och hjälpsamt gäng, som arbetar hårt med egna utbildningsområden och innehar en stor portion av laganda. Nu söker vi en projektledare för våra lokala utbildningar. Arbetsuppgifter Som projektledare för vår lokala verksamhet har du helhetsansvar från ax till limpa för dessa utbildningar. Helhetsansvar för hela processen innebär allt från idé och planering tillsammans med våra specialister till uppföljning i samråd med övriga medarbetare. Dina arbetsuppgifter innefattar: -       Att ha en koordinerande roll med daglig kontakt med ambassadörer, medlemmar och kunder. -       Bokning av föreläsare och kurslokaler för respektive kurs. -       Vara delaktig i budgetarbete kring varje kurstillfälle. -       Hantera olika utskick i form av kursinbjudningar, deltagarlistor, kursutvärderingar samt sammanställning av dessa. Vem är du? Vi tror att du är gymnasieutbildad och det är meriterande om du har läst en ekonomisk inriktning. Du har minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete eller från annat relevant arbete, till exempel från utbildningsverksamhet eller ekonomiområdet. Det är viktigt att du har datavana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem och Excel. För denna roll söker vi dig som kan arbeta med ansvar för både helhet och detaljer. Det är viktigt att du är strukturerad och drivande men också nyfiken, lyhörd och eftertänksam. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Vi söker dig som är trygg i dig själv och din förmåga. Du har förmåga att föra fram din talan på ett nyanserat sätt. För att klara av rollen krävs det en stor portion av lyhördhet och förmåga att skapa förtroende hos kunder, specialister och samarbetspartners. Ansökan I denna rekrytering samarbetar FAR Akademi med First Reserve. Ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdatum är 2013-08-08. Tjänsten är ett års visstidsanställning. För rätt person finns det stora möjligheter att tjänsten övergår till en tillsvidareanställning. Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Pouneh Sahlin på tfn 08-705 80 65 eller Johanna Östeberg på tfn: 08-705 80 61. Vi kommer ha begränsad möjlighet att svara på frågor under vissa sommarveckor. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledare/utbildningskoordinator till FAR Akademi jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledare/utbildningskoordinator till FAR Akademi

Löneadministratör till innovativt företag
Trivs du i rollen som löneadministratör och vill jobba i ett internationellt och innovativt företag där du kommer vara med och påverka och utveckas? Sök då tjänsten som löneadministratör till vår kund i Norrort. Om First Reserve Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer. Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade – långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Tillsammans skapar vi framgång! Arbetsuppgifter Som löneadministratör kommer du att tillhöra företagets löne- och HR avdelning. Förutom dina dagliga arbetsuppgifter kring hela löneprocessen kommer du bl.a. vara med och bygga upp rutiner och processer för avdelningen. Vem är du? Vi söker dig som har några års erfarenhet av hela löneprocessen och som talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.  Du  är systemintresserad och har lätt för att sätta dig in i nya system. Som person är du ansvarsfull och flexibel med en positiv attityd. Du är förändringsbenägen och har en hög servicekänsla. Vidare är du driven och hjälpsam och du trivs att arbeta tillsammans med andra. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sandra Solomon på tel 08-7058063
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Löneadministratör till innovativt företag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Löneadministratör till innovativt företag

Sifferfabriken söker en auktoriserad redovisningskonsult
Trivs du i rollen som redovisningskonsult och vill arbeta i en verksamhet som tar hand om helheten för sina kunder inom ekonomi. Drivs du av att arbeta entreprenörsmässigt i en organisation som ger dig möjligheten att vara delaktig i företagets utveckling? Vill du arbeta konsultativt med redovisning i en rådgivande roll mot dina kunder? Sök då tjänsten som redovisningskonsult till Sifferfabriken i Bromma. I denna rekrytering samarbetar Sifferfabriken med First Reserve. Om företaget Sifferfabriken Sverige AB är en ägarledd redovisningsbyrå med starkt fokus på affärsmannaskap och företagande. Vi på Sifferfabriken brinner för att sköta redovisningen och rapporteringen till våra små och medelstora kunder. Vi sköter merparten av uppdragen på vårt kontor men ser det som viktigt att jobba nära våra kunder så att vi blir en del av deras verksamhet. Sifferfabriken är ett företag som växer och nu söker vi ytterligare en medarbetare.  Arbetsuppgifter Som konsult hos oss kommer du att ansvara för ett antal egna kunder med följande arbetsuppgifter: * Löpande bokföring * Avstämningar * Skattedeklarationer * Månads- och årsbokslut * Årsredovisningar * Bolagsdeklarationer * Löpande rapportering * Löner * Rådgivning Vem är du? Vi söker dig som: * är auktoriserad redovisningskonsult, gärna med ett par års erfarenhet från redovisningsbyråbranschen * har ett gediget intresse inom företagande och redovisning * har en positiv inställning och tycker om att hålla kundkontakt och lösa uppgifter på ett effektivt sätt Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ida Wiklund på First Reserve på tfn: 08-705 80 66 eller Anna Rosenberg på Sifferfabriken på tfn: 0736-73 30 50. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Sifferfabriken söker en auktoriserad redovisningskonsult jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sifferfabriken söker en auktoriserad redovisningskonsult

ekonomiassistenter/ekonomer med erfarenhet av Agresso
Just nu har vi stor efterfrågan på ekonomiassistenter och redovisningekonomer med erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Agresso. Vi söker därför kandidater som är intresserade av att arbeta i vår konsultverksamhet. Vem är du? Vi söker dig som vill arbeta som ekonomiassistent eller redovisningsekonom ute hos någon av våra kunder. Vi tror att du är gymnasieekonom alternativt civilekonom eller har annan högskoleutbildning inom ekonomi. Du har minst 6 månaders erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Agresso. Som person är du social, utåtriktad och flexibel. Du är driven och tycker det är stimulerande att lära dig nya saker. Du har en serviceinriktad personlighet och tycker det är roligt att träffa nya människor. Självklart är du noggrann, ansvarstagande och tycker om att arbeta med siffror. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Peter Nyström på First Reserve, tel 08-7058051. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga ekonomiassistenter/ekonomer med erfarenhet av Agresso jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: ekonomiassistenter/ekonomer med erfarenhet av Agresso

First Reserve söker Redovisningsekonom
Just nu har vi stor efterfrågan på redovisningsekonomer, främst för konsultuppdrag. Som redovisningsekonom kommer du bland annat att arbeta med den löpande redovisningen, reskontra, avstämningar, periodiseringar samt vara behjälplig vid bokslutsarbete. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vi tror att du har goda kunskaper i Excel och erfarenhet från olika ekonomisystem. Som person är du social, lyhörd och flexibel. Du är driven och tycker att det är roligt och stimulerande att möta nya människor och lära dig nya saker i variationsrika arbetsmiljöer, och du tar gärna egna initiativ. Självklart är du noggrann och trivs med att arbeta med siffror. Ansökan: Urval och intervjuer sker löpande. Vänligen ange i din ansökan från när du är tillgänglig samt om du föredrar hel - eller deltid. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sandra Solomon, tel 08-705 80 63  Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga First Reserve söker Redovisningsekonom jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: First Reserve söker Redovisningsekonom

Finsktalande lönespecialist
Trivs du i rollen som lönespecialist och vill jobba i ett internationellt företag där du kan vara med och påverka och utvecklas? Vi söker dig som är finsktalande, nyfiken och trygg i din roll som lönespecialist. Vi erbjuder ett utvecklande arbete med trevliga kollegor och en professionell arbetsmiljö i norra Stockholm. Om First Reserve Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer. Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade – långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Vi har kollektivavtal och därför kan våra konsulter och kunder lita på att vi är en ansvarstagande arbetsgivare. Tillsammans skapar vi framgång! Arbetsuppgifter Du kommer att tillhöra vår nordiska HR Shared Service avdelning för lön och personaladministration. Arbetet kommer att variera från ärende-och lönehantering i systemet till efterrapportering, såsom bokföringsunderlag, semesterskuld och rapportering till myndigheter i de nordiska länderna. Vem är du? Vi söker dig – en finsktalande lönespecialist med minst ett par års erfarenhet av hela löneprocessen. Du har systemvana och du talar och skriver engelska obehindrat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av finsk lönehantering. Som person är du ansvarsfull och ambitiös med en positiv attityd. Du är flexibel och förändringsbenägen och trivs i en roll där du, förutom att arbeta operativt med löneprocessen, kan vara med och bygga upp rutiner och processer för avdelningen tillsammans med dina kollegor. Du har en hög servicekänsla och ett konsultativt arbetssätt med ett genuint intresse för andra människor.  Du är hjälpsam med stort eget driv samtidigt som du är duktig på att nätverka. Du har en förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och löser på eget initiativ problem som kan uppstå i det dagliga arbetet. Ansökan och mer information Är du den person vi söker? Då ser vi fram emot att få ta del av ditt CV och ditt personliga brev. Vill du veta mer om tjänsten kan du ringa Sandra Solomon på First Reserve AB, hon nås på telefon 08- 705 80 63. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Finsktalande lönespecialist jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsktalande lönespecialist

Receptionist extra till Arvid Nordquist
Om Arvid Nordquist Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som grundandes 1884. Idag har bolaget verksamhet i samtliga nordiska länder med en framgångsrik affärsmodell som innefattar bearbetning av alla betydande aktörer inom snabbrörliga konsumentvaror. Företaget erbjuder detaljhandeln, restauranger och grossister internationellt kända varumärken inom mat och dryck inkl. vin och öl från hela världen. Däribland Arvid Nordquist-Classic kaffe som med kompromisslöst fokus på kvalitet tillverkas i det egna rosteriet i Solna. Arvid Nordquist arbetar med kvalitetsprodukter på ett långsiktigt och innovativt sätt som värnar om kunder, varumärkesägare och miljö. Företaget har ett aktivt miljö- och CSR arbete och sätter upp årliga förbättringsmål, dessutom klimatkompenserar företaget till 100 % för de växthusgasutsläpp som produktionen av företagets kaffe medför. Försäljningen uppgick 2011 till 1600 MSEK och antal anställda är ca 170. Vi söker nu en person som vill arbeta extra vid behov. Tjänsten är ett konsultuppdrag och i uppdraget samarbetar vi med First Reserve AB. Om First Reserve Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer. Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade – långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Tillsammans skapar vi framgång!  Arbetsuppgifter Du kommer tillsammans med en kollega att ansvara för reception och telefonväxel samt ta emot besökare. Du ansvarar för att ytorna i receptionen alltid är representativa, resebokningar, beställningar av kontorsmaterial, bud samt andra administrativa arbetsuppgifter och du är en allmän servicefunktion och ett stöd till kollegor på andra avdelningar. Vem är du? Vi söker nu dig som vill arbeta extra vid behov. Du har något års erfarenhet av receptionsarbete eller annat relevant servicearbete, gärna från ett mindre företag. Du är en trygg och mogen person som har känsla för kvalitet och god service och du trivs med att vara den första personen besökare möter när de kommer in på företaget. Du är serviceinriktad och social samt professionell i din roll som företagets ansikte utåt. Du är ansvarstagande och strukturerad och van vid att ha många olika arbetsuppgifter parallellt. Du är framåt och ser möjligheter att stötta och hjälpa dina kollegor och hitta lösningar för utvecklingen av receptionen.  Din svenska och engelska är flytande i tal och skrift och du är en van användare av Office-paketet. Ett krav är att du har B-körkort.  Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sandra Solomon på First Reserve på tel 08-705 80 63.  Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-24
Sök fler jobb liknande: lediga Receptionist extra till Arvid Nordquist jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Receptionist extra till Arvid Nordquist

HR Business Partner with international experience
Do you have a consultative approach and want to work with HR both on an operational and strategic level in an international environment? Then apply for the position as an HR Officer at our client Nynas AB. This is an interim solution for 12 months due to parental leave with in September. About the company Nynas is a different kind of oil company. Our business is specialised oil applications – we use oil to create sustainable value. Within our field of specialisation, we’re a world leader. We have over 860 employees, we maintain production facilities in Europe, North and South America and have offices in some 30 countries. All this generates a € 2 billion turnover and stable growth. In order to meet our customers’ changing needs, we work closely with them to continually develop oil’s unique possibilities. That’s what we call – Taking oil further. Responsibilities You will support the HR manager in the responsibilities in one or several business areas and or functions located locally, regionally or globally. The contacts are cross- cultural, internal as well as external. The HR Officer operates within the guidelines and policies of Human Resources and the strategic direction of the Business Area and/or Function. This function drives the operational day to day work of Human Resources and sees to that the legal requirements at site are fulfilled. You will contribute HR knowledge, in terms of giving advice, solving problems and carrying out work in a wide range of HR areas. The position may include travelling. As a HR Officer you will work with various HR tasks such as ;        *  Coach and support manager’s and employee’s globally *  Participate and contribute in the work to establish HR guidelines and policies of Nynas Group *  Provide advice and guidance in line with the Company policy and current labour law on site where relevant, including union negotiations where needed *  Contribute in further development of administrative processes together with Group HR Admin. *  Responsible for foreign assignment practices and policy. *  Performing recruitments/exits, employment conditions and introduction of new employees together with responsible Managers. *  Reporting, statistics You will belong to a department with 8 persons and report to the HR manager. Skills required We believe that you have a University degree and 5-10 years of generalist HR experience from working in a similar role, within a midsize international company. An advantage is to have financial or payroll execution experience. You have a good sense for multicultural cooperation and you have experience of dealing with sensitive issues in a complex, changing environment. You have experience of foreign assignments and position evaluation systems, preferably Mercer. You are fluent both in English and in Swedish. On a personal level we are looking for someone who lives our company values of dedication, cooperation and proactivity. As a person you are humble, structured, self-motivated and proactive in your approach. You have good social skills, are communicative and enjoy working in a team. Application To apply for this position send your application as soon as possible as interviews are held continuously. If you have any questions, please contact Viveka Holm, 08- 705 80 64.
Företag: First Reserve AB First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-13
Sök fler jobb liknande: lediga HR Business Partner with international experience jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR Business Partner with international experience

First Reserve söker ekonomiassistenter
Är du redo för nya utmaningar? Vill du gå vidare i din karriär inom ekonomi? First Reserve söker nu ekonomiassistenter till vår konsultverksamhet. Som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat att vara kund – eller leverantörsreskontra samt löpande bokföring. Vem är du? Du har ett par års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du är utbildad gymnasieekonom alternativt civilekonom. Du har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem samt hög allmän datamognad, gärna kunskaper i Excel.   Som person är du social, lyhörd och flexibel. Du tycker det är roligt och stimulerande att möta nya människor och lära dig nya saker. Du tycker om att ta egna initiativ. Självklart är du noggrann och trivs med att arbeta med siffror.   Ansökan: Urval och intervjuer sker löpande. Vänligen ange i din ansökan från när du är tillgänglig och om du föredrar hel – eller deltid. Vid frågor är du välkommen att kontakta Johanna Östberg på tel 08-705 80 61.
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-03
Sök fler jobb liknande: lediga First Reserve söker ekonomiassistenter jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: First Reserve söker ekonomiassistenter

Vi söker receptionister som vill arbeta extra och/eller vill ha sommarjobb!
Tycker du om att möta nya människor och brinner du för att ge god service till både kollegor och kunder? Om First Reserve Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer. Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade – långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Tillsammans skapar vi framgång! Arbetsuppgifter Vi söker dig som är student eller pensionär eller av annan anledning vill hoppa in och jobba extra lite då och då i vår entreprenadverksamhet. Eftersom flera av våra kunder verkar i en internationell miljö är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i engelska.  Vem är du? Vi söker dig med några års erfarenhet av receptionsarbete samt service. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom hotellbranschen. Din svenska och engelska är flytande i tal och skrift och du är en van användare av Office-paketet.  Du är serviceinriktad och social samt professionell i din roll som företagets ansikte utåt. Du är ansvarstagande och strukturerad och är flexibel och van att ha många olika arbetsuppgifter. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor kan du kontakta Johanna Östberg på tel. 08-705 80 61   Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-03
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker receptionister som vill arbeta extra och/eller vill ha sommarjobb! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker receptionister som vill arbeta extra och/eller vill ha sommarjobb!

IP/Patent Assistant
  Electrolux is a global leader in household appliances and appliances for professional use, selling more than 40 million products to customers in more than 150 markets every year. With a culture of passion for innovation, customer obsession and drive for results, the company uses thoughtful design and extensive consumer insight to meet the real needs of consumers and professionals. Electrolux products include refrigerators, dishwashers, washing machines, vacuum cleaners and cookers sold under esteemed brands such as Electrolux, AEG-Electrolux, Eureka and Frigidaire. In 2009, Electrolux had sales of SEK 109 billion and 51,000 employees. For more information, visit http://www.electrolux.com/press or http://newsroom.electrolux.com   IP/Patent Assistant Are you accurate and structured? Are you an experienced Patent Assistant who works independently with excellent coordinating ability? Electrolux offers the right person an exciting opportunity and highly professional environment within the Patent Team.   Organization description You will belong to the Stockholm Patent Team within Group Patent. As an IP/patent Assistant you will support some of the patent attorneys with patent administrative tasks. You will work within a network of people in a multinational environment.   Group Patent is an organizational unit within Legal Affairs. Legal Affairs is one of five central Group staff functions. We are responsible for protecting the Group’s interests in all legal matters, ranging from contracts and commercial arrangements to trademarks, patents and public affairs. In total, we are 91 persons out of a total Group staff of 335.   Key operational responsibilities This role is responsible for providing support to the patent attorneys in administration of patent cases and other general administrative tasks. This will involve preparing documents before delivering them to Patent Offices, communicating with external agents regarding cases in other countries, registering actions and supervising them in our internal system. As part of the role you will also handle invoices and manage and sort all regular mail that our team receives.   Required Qualifications Good understanding of different legal documents including several years of experience working as a patent assistant. If you have experience working as an IP assistant and project administrator, this is an advantage and also previous experience in patent administration. You need to be comfortable to work with traditional IT-tools, such as word, power point and excel.   You are used to working in a structured and independent manner. It is important that you are very thorough, capable of meeting deadlines and service oriented. We appreciate also social skills and a portion of humor.   We are looking for a person with excellent coordinative ability; you are both accurate and efficient. It is very important that you have the ability to handle multitasking well.   Administrative experience in epo-line is required and also experience of Ipendo and SAP is meriting.   Electrolux is a multinational organization and in order to be able to communicate with people from different countries both internally and externally you need to have very good skills in English, both in oral and written form, beside a very good knowledge of Swedish language.   Application/Questions Electrolux collaborates with First Reserve in this recruitment. The responsible recruiter is Pouneh Sahlin 08-705 80 65 who will gladly answer your question(s). The selection process will be done as soon as we find the suitable candidate for this position; therefore we encourage you to apply as soon as possible. Please send your application through our recruiting tool on this website.
Företag: First Reserve AB First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-22
Sök fler jobb liknande: lediga IP/Patent Assistant jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IP/Patent Assistant

First Reserve söker en affärsområdesansvarig inom lön
Vi söker dig med ambitioner och driv. Du är nyfiken på människor, gillar försäljning och har lätt för att sammanfatta dina intryck. Vi kan erbjuda dig ett jobb i ett expansivt företag med engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetare där du får möjlighet att påverka och utvecklas. Om First Reserve Vi är ett rekryterings- och bemanningsföretag som levererar kvalitativa tjänster inom ekonomi, HR, lön, försäkring/finans och administration. Vi har lång erfarenhet inom vår bransch och genom vårt engagemang och kundanpassade arbetssätt strävar vi alltid efter att vara den bästa rekryterings- och bemanningspartnern i vårt område för både medarbetare och kunder. Vi är ett företag med stabil tillväxt och ett starkt varumärke. Vi ingår i Axiell koncernen, vilket gör att vi har en stabilitet och kan arbeta långsiktigt. Vi utvecklar nu vår verksamhet och kommer att specialisera vårt affärsområde lön än mer. Vi söker därmed dig som vill växa med oss och vill utveckla detta affärsområde, som även kommer att innehålla outsourcingtjänster. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta självständigt med att bygga upp detta affärsområde, vilket innebär nykundsbearbetning, kundansvar, bemanning och rekrytering. Du kommer också att ansvara för att bygga upp en outsourcingverksamhet. Tjänsten innebär budgetansvar och när affärsområdet växer även rekrytera in kollegor, som du blir personalansvarig för.  Vi tror att du har en akademisk examen och att du har flera års erfarenhet av att ha arbetet med lön. Du ska ha djup förståelse av löneprocessen och ha ett väl inarbetat kontaktnät av potentiella kunder och kandidater. Du har erfarenhet från outsourcing och förstår den verksamheten väl så att du strategiskt kan bygga upp en sådan tjänst. Vem är du? Vi söker dig som kan axla ansvaret av ett självständigt arbete, ofta mot utmanande tidsplaner. Du är driven, resultatinriktad och orädd. Du tycker om när tempot är högt och har en förmåga att vara flexibel och styra din insats till där behovet är som störst. Du är positiv, nyfiken, serviceminded och har ett professionellt och säljande sätt där affärsfokus alltid finns. Du ska kunna växla från dagligt operativt arbete till strategisk planering för att säkerställa tillväxt. För dig som har ett stort eget kontaktnät eller har lätt för att skapa kontakt med människor och inge förtroende erbjuder vi ett självständigt, utvecklande och spännande arbete i en växande organisation. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av vår VD, Eva Byström tel 08-705 80 57   Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB First Reserve AB
Ort: Solna
Publicerad : 07-22
Sök fler jobb liknande: lediga First Reserve söker en affärsområdesansvarig inom lön jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: First Reserve söker en affärsområdesansvarig inom lön

First Reserve söker Redovisningsekonom
Just nu har vi stor efterfrågan på redovisningsekonomer, främst för konsultuppdrag. Som redovisningsekonom kommer du bland annat att arbeta med den löpande redovisningen, reskontra, avstämningar, periodiseringar samt vara behjälplig vid bokslutsarbete. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vi tror att du har goda kunskaper i Excel och erfarenhet från olika ekonomisystem. Som person är du social, lyhörd och flexibel. Du är driven och tycker att det är roligt och stimulerande att möta nya människor och lära dig nya saker i variationsrika arbetsmiljöer, och du tar gärna egna initiativ. Självklart är du noggrann och trivs med att arbeta med siffror. Ansökan: Urval och intervjuer sker löpande. Vänligen ange i din ansökan från när du är tillgänglig samt om du föredrar hel - eller deltid. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sandra Solomon, tel 08-705 80 63  Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-29
Sök fler jobb liknande: lediga First Reserve söker Redovisningsekonom jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: First Reserve söker Redovisningsekonom

ekonomiassistenter/ekonomer med erfarenhet av Agresso
Just nu har vi stor efterfrågan på ekonomiassistenter och redovisningekonomer med erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Agresso. Vi söker därför kandidater som är intresserade av att arbeta i vår konsultverksamhet. Vem är du? Vi söker dig som vill arbeta som ekonomiassistent eller redovisningsekonom ute hos någon av våra kunder. Vi tror att du är gymnasieekonom alternativt civilekonom eller har annan högskoleutbildning inom ekonomi. Du har minst 6 månaders erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Agresso. Som person är du social, utåtriktad och flexibel. Du är driven och tycker det är stimulerande att lära dig nya saker. Du har en serviceinriktad personlighet och tycker det är roligt att träffa nya människor. Självklart är du noggrann, ansvarstagande och tycker om att arbeta med siffror. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Peter Nyström på First Reserve, tel 08-7058051. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-31
Sök fler jobb liknande: lediga ekonomiassistenter/ekonomer med erfarenhet av Agresso jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: ekonomiassistenter/ekonomer med erfarenhet av Agresso

Kvalificerad redovisningsekonom/redovisningsansvarig
Vill du vara med och skapa en bättre miljö. Drivs du av redovisningsfrågor och att utveckla rutiner och processer? Vill du arbeta i ett svenskt dotterbolag på den globala marknaden? Sök då tjänsten som redovisningsekonom/redovisningsansvarig! I denna rekrytering samarbetar Guideline Geo gruppen AB med First Reserve AB. Om företaget Guideline Geo gruppen utvecklar och marknadsför lösningar inom tre starkt växande globala segment: •Kartläggning av vattenförekomster. •Övervakning och kartläggning av miljöföroreningar. •Undersökning inför uppförande av byggnation och underhåll av infrastruktur. I koncernen ingår dotterbolagen MALÅ och ABEM med hög teknisk kompetens, innovativa lösningar och världsledande globala varumärken. Gruppen omsätter ca 120 MSEK och har ca 60 anställda med egen verksamhet i Stockholm, Malå och USA. Koncernen är noterat på NGM-börsen. www.guidelinegeo.com Arbetsuppgifter Guidelinegruppen befinner sig i en spännande tid av förändring och vi söker en engagerad och kompetent redovisningsekonom som vill vara med oss på den fortsatta resan. Som redovisningsekonom kommer du att säkerställa redovisning och tillföra finansiell kontroll i ett företag som har haft sin ekonomifunktion outsourcead.  Ett produktbolag som är i stort behov av förbättrade ekonomiska rutiner för att kunna säkerställa företagets finansiella ställning för framtida tillväxt. Du kommer att arbeta med den löpande redovisningen, lager- och kommissionhantering, aktiverade utvecklingskostnader, ekonomiska underlag vid internationella upphandlingar, skarpa månadsbokslut enligt IFRS, rutinbeskrivningar, årsredovisning och ev löner. Du rapporterar till koncernens CFO. Vem är du? Du kan bidra med redovisningskunskap och rutiner. Du är en yrkesstolt, engagerad och dedikerad redovisningsekonom som tycker om att dela med sig av kunskaper och erfarenheter till sina kollegor. Du har lätt för att skriva ned rutiner på både svenska och engelska, kommunicera dem och orka följa upp och förbättra. Vi tror att du är civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet av liknande funktion i produktions- eller logistikföretag, gärna på den internationella marknaden. Du har utmärkta kunskaper i engelska i tal och skrift. Som person är du strukturerad och noggrann. Du är en prestigelös lagspelare som kan skapa strukturer och instruktioner i en föränderlig miljö. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vi kommer att påbörja urvalsarbetet omgående men på grund av semesterperiod, kommer rekryteringsprocessen återupptas i augusti. Frågor besvaras av Viveka Holm telefon 08-7058064. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-01
Sök fler jobb liknande: lediga Kvalificerad redovisningsekonom/redovisningsansvarig jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kvalificerad redovisningsekonom/redovisningsansvarig

Återförsäkringsmäklare till Guy Carpenter
Är du en affärsorienterad och ansvarstagande person? Gillar du att arbeta med siffror? Är du dessutom social och relationsskapande? Då kan du vara den vi söker. Guy Carpenter & Company AB utformar och levererar strategier, lösningar och service inom återförsäkring. Våra kunder är försäkringsbolag på den Nordiska marknaden och i Baltikum. Som den ledande återförsäkringsmäklaren i detta geografiska område stöder vi  våra kunders affärsstrategier och finansiella mål med moderna verktyg på återförsäkringsmarknaden. Vårt nordiska kontor ligger på Norrmalm i Stockholm och här tjänstgör ca 30 personer. Guy Carpenter & Company LLC har över 2,000 anställda och kunder i över 100 länder. Bolaget ingår i Marsh & McLennan Companies, den globala ledaren inom risk- och försäkringsservice. Återförsäkringsmäklare till Treaty teamet Arbetet som återförsäkringsmäklare på Guy Carpenter är mycket självständigt, ansvarsfullt och omväxlande. Arbetet innebär att genom en väl etablerad risk management process optimera och utforma återförsäkringslösningar för de försäkringsbolag som utgör våra kunder. Du kommer att arbeta tillsammans med resten av teamet bestående av mäklare, analytiker och mäklarassistenter för att utforma och placera återförsäkringslösningar åt våra nordiska kunder och med tiden kommer du själv att ansvara för dessa processer. Som återförsäkringsmäklare på Guy Carpenter får du så småningom en expertroll inom återförsäkring. Många av våra kontakter med kunder och återförsäkrare sker utanför Sveriges gränser varför resor är en väl integrerad del av arbetet.  Kunskap och erfarenhet Vi söker dig som har högskoleexamen, gärna med ekonomisk eller juridisk inriktning. Du har minst ett par års erfarenhet efter din examen. Önskvärd arbetslivserfarenhet kan vara från försäkrings- eller finansmarknaden alternativt från management konsultbranschen. Erfarenhet från försäkringsbranschen är mycket meriterande. Vi söker dig som behärskar både svenska och engelska obehindrat. Koncernspråket är engelska och arbetet innebär en mängd internationella kontakter. Kunskaper inom ytterligare europeiska språk är meriterande. Du är van användare av MS Officepaketet med mycket goda kunskaper i Excel. Personprofil Guy Carpenter söker dig som är affärsorienterad, social och förtroendeingivande. För att bli en framgångsrik återförsäkringsmäklare är en god numerisk förmåga en mycket viktig egenskap. Därför söker vi dig som har stort förståelse och intresse för siffror och statistik. Dessutom är du noggrann, uthållig och ansvarstagande men är samtidigt en lösningsorienterad person med eget driv. Du tar för dig samtidigt som du är en "teamplayer" och prestigelös nog för att be andra om hjälp och hjälpa andra i teamet. Du trivs i en roll där du får fatta beslut och ta ansvar. Du drivs av att utmanas i ditt jobb och trivs med att arbeta hårt och intensivt under vissa perioder då arbetet kräver det. Du ser rollen som återförsäkringsmäklare hos Guy Carpenter på längre sikt. Information och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med First Reserve. För mer information kontakta gärna Pouneh Sahlin på tfn: 08-705 80 65. Om du motsvarar våra högt uppsatta krav är du välkommen att söka tjänsten omgående. Vi startar urvalsprocessen i augusti.
Företag: First Reserve AB First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-01
Sök fler jobb liknande: lediga Återförsäkringsmäklare till Guy Carpenter jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Återförsäkringsmäklare till Guy Carpenter

Vi söker en konsultchef till det personliga rekryteringsföretaget
Vi söker dig med ambitioner och driv. Du är nyfiken på människor, gillar försäljning och har lätt för att sammanfatta dina intryck. Vi kan erbjuda dig ett jobb i ett expansivt företag med engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetare där du får möjlighet att påverka och utvecklas. Om First Reserve Vi är ett rekryterings- och bemanningsföretag som levererar kvalitativa tjänster inom ekonomi, HR/lön, försäkring/finans och administration. Vi har lång erfarenhet inom vår bransch och genom vårt engagemang och kundanpassade arbetssätt strävar vi alltid efter att vara den bästa rekryterings- och bemanningspartnern i vårt område för både medarbetare och kunder. Vi är ett företag med stabil tillväxt och ett starkt varumärke. Vi ingår i Axiell koncernen med kontor i Solna Business Park samt Stockholm city. Arbetsbeskrivning First Reserves företagsidé är att jobbar i team som främjar samarbete och därmed hög effektivitet och kvalitet gentemot våra kunder. Vi arbetar tillsammans där var och en är en kugge i hjulet att lösa våra kunders önskemål. Teamet består av rekryteringskonsulter-/konsultchefer, samt rekryteringskoordinatorer. Som konsultchef kommer du att ha eget kund och personalansvar samt budgetansvar och gemensam vinstdelning. Du kommer att jobba med både rekryteringar och bemanningar inom de tjänsteområden som vi erbjuder kund. Initialt kommer du att få bygga upp din egen kundstock med stöd av befintliga säljprocesser samt gemensam vision. Vem är du? Vi söker dig som vill arbeta långsiktigt och tillsammans med övriga medarbetare utveckla företaget vidare. Du har högskoleutbildning inom HR samt ett par års erfarenhet som konsultchef inom rekryterings- och bemanningsbranschen, där du är van vid att ha ett stort eget ansvar för både försäljning samt personalfrågor. Du brinner för kombinationen sälj och HR! Är du certifierad inom MPA är det meriterande. Som person är du driven, resultatinriktad och orädd. Du tycker om när tempot är högt och har en förmåga att vara flexibel och styra din insats till där behovet är som störst. Du är positiv, nyfiken, serviceminded och har ett professionellt och säljande sätt. Du har lätt för att sammanfatta dina intryck och har en förmåga att presentera dem på ett tydligt sätt och uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi söker dig som kan axla ansvaret av ett självständigt arbete, ofta mot utmanande tidsplaner. För dig som har ett stort eget kontaktnät eller har lätt för att skapa kontakt med människor och inge förtroende erbjuder vi ett självständigt, utvecklande och spännande arbete i en växande organisation. Med möjlighet till delägarskap. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Viveka Holm tel 08-705 80 64. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-05
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker en konsultchef till det personliga rekryteringsföretaget jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker en konsultchef till det personliga rekryteringsföretaget

Ekonomichef till vår kund
Vill du arbeta som ekonomichef i ett välskött bolag med långsiktigt tänk och framtidsvisioner? Vill du arbeta nära affärsverksamheten och vara med och påverka företagets utveckling? Vill du arbeta i ett svenskt moderbolag på den globala marknaden? Sök då tjänsten som ekonomichef till vår kund. Detta är ett bemanningsuppdrag med stor chans till rekrytering hos vår kund för rätt person. Du ska ha möjlighet att tillträda tjänsten senast den 15 augusti. Om First Reserve Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer. Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade – långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Tillsammans skapar vi framgång! Vem är du? Vi tror att du är civilekonom med flerårig erfarenhet av att arbeta med att upprätta bokslut och årsredovisningar på ett internationellt bolag. Du har erfarenhet av att arbeta med koncernredovisning och har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Vi söker en affärsorienterad ekonomichef som är engagerad i att vidarutveckla verksamheten. Du är målorienterad och trivs med att arbeta i team för att nå uppsatta mål. Du har en stor analytisk förmåga, är effektiv och har lätt för att prioritera och hålla deadlines. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Ida Wiklund telefon 08-7058066 eller Viveka Holm telefon 08-7058064. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-12
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomichef till vår kund jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomichef till vår kund

Projektledare inom telekom
Har du erfarenhet av projektledning och vill växa med ett ledande och nytänkande företag som bygger infrastruktur för telekombranschen? Är du en driven och förtroendeingivande person som trivs i en ansvarsfull roll? Sök då tjänsten som projektledare till vår kund i telekombranschen. Om företaget Kunden är ett entreprenadbolag som planerar, bygger ut och underhåller infrastruktur för kommunikation. Kunderna är bostadsrättsföreningar, kommunala bostadsbolag, operatörer och nätägare. Arbetsuppgifter I din roll som projektledare planerar du för utbyggnaden av kundernas mobilnät i Stockholmsområdet. Det är ett omväxlande arbete där du kommer att tillbringa tid såväl framför dator som ute på fält. Arbetet består av att driva ett antal projekt (basstationer) genom dess olika skeden, från övergripande radioplan till byggnationsklar basstation (kunskap inom radioplanering ej nödvändig). Rollen innebär bland annat att hantera tillstånd och bygglov, avtalshantering, projektering, kontakt med markägare, fastighetsägare och underentreprenörer, hålla i byggmöten samt att planera material- och tidsåtgång för projektet. Vem är du? Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens med teknisk inriktning eller motsvarande. Du har god datavana och lätt för att lära dig nya program och system. Du har erfarenhet av CAD och praktisk projektledning samt kännedom om mobiltelenätets uppbyggnad. Du är van att hantera myndighetskontakter avtalsförhandling samt har kunskap i Plan- och bygglagen. Du innehar B-körkort. Som person är du nytänkande, driven och målinriktad. Du är en socialt kompetent och själgående person som gärna arbetar i team. Du är en förtroendeingivande person med en god förmåga att bygga relationer med kunder, kollegor och myndigheter och du levererar en hög servicenivå och kvalitet i alla delar av ditt arbete. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sandra Solomon på First Reserve på tel 08-705 80 63. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-12
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledare inom telekom jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledare inom telekom

HOPE söker en ekonomiassistent
Vill du arbeta med redovisning i en dynamisk miljö som genomsyras av stark entreprenörsandra? Är du serviceinriktad och vill utvecklas och växa tillsammans med ett expanderande företag? Då ska du söka till tjänsten som ekonomiassistent på HOPE. I denna rekrytering sammarbetar vi med First Reserve AB. Företagspresentation HOPE är ett svenskt modemärke skapat av Ann Ringstrand och Stefan Söderberg. HOPE designar, producerar och säljer kläder under eget varumärke samt bedriver egen retailverksamhet. HOPEs första egna butik öppnades i Stockholm 2006. Den egna retailverksamheten, liksom koncernen i övrigt, har expanderat snabbt sedan dess och idag finns totalt 7 egna butiker, i Stockholm, Malmö, Köpenhamn och på webben. 2011 firade HOPE sitt 10-årsjubileum med att släppa en bok om företagets utveckling och milstolpar såsom vinsten av det prestigefyllda priset Guldknappen 2010. Arbetsuppgifter HOPE fortsätter att expandera och nu ska ekonomiavdelningen utöka med en ekonomiassistent på heltid. Avdelningen består idag av ekonomichefen och ytterligare en ekonom. Ekonomiassistenten ska fungera som en avlastningsfunktion för övriga medarbetare på ekonomiavdelningen. Som ekonomiassistent hos HOPE förväntas man bland annat: * Sköta löpande bokföring. * Viss administrering av kund- och leverantörsreskontra. * Hantera in- och utbetalningar. * Göra enklare avstämningar. * Vara övriga på ekonomiavdelningen behjälplig vid månads- kvartals- och årsbokslut. * Arkivera material. * Fungera som ett serviceorgan för övriga kollegor i organisationen samt mot kunder och leverantörer. Vem är du? För att söka till tjänsten som ekonomiassistent tror vi att du har grundläggande kunskaper i löpande bokföring och du förstår debet och kredit. Du har minst en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande. Vi ser gärna att du har 1-2 års praktisk erfarenhet av bokföring och andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter och att i framtiden ta ett större helhetsansvar för ett bolags redovisning. Du talar och skriver engelska utan svårigheter. För att trivas hos HOPE och med arbetsuppgifterna bör du som person vara prestigelös, stresstålig, ansvarstagande, serviceinriktad och noggrann. Du förstår vikten av att göra grundjobbet för att ekonomiavdelningens arbete ska fungera. HOPE befinner sig i en expansiv fas och organisationen präglas av en stark entreprenörsanda. Tiden från idé till beslut till utförande är kort och det krävs därför att du även är flexibel och att du trivs i ett högt tempo. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Ida Wiklund på First Reserve, telefon 08-705 80 66. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-12
Sök fler jobb liknande: lediga HOPE söker en ekonomiassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HOPE söker en ekonomiassistent

Ekonomi- och kontorsadministratör
Vill Du jobba i en mindre enhet men ändå tillhöra en stor internationell koncern?  Vi söker för kunds räkning en ekonomi och kontorsassistent till ett inhyrningsuppdrag med start omgående till och med årsskiftet med goda möjligheter till förlängning.  Arbetsuppgifter Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen och ansvara för ankomstregistrering och scanning av leverantörsfakturor. Du kommer även att vara behjälplig med övrig kontorsadministration som exempelvis posthantering, kontorsinköp, koopiering samt maskiner.  Vem är du? Vi tror att Du har grundläggande ekonomiskt utbildning samt något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är Du mycket noggrann och strukturerad. Du är serviceminded och flexibel och tycker om när ingen dag är den andre lik. Du ska ha möjlighet att tillträda tjänsten omgående. Ansökan Du söker tjänsten genom First Reserves hemsida, www.firstreserve.se. Klicka på fliken jobb/CV och på annonstiteln ”Ekonomi och kontorsadministratör”.  Urval och intervjuer sker löpande – skicka därför din ansökan så snart som möjligt.  Frågor besvaras av Viveka Holm tel:08-7058064.
Företag: First Reserve AB First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-12
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomi- och kontorsadministratör jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomi- och kontorsadministratör

Ekonom till Elfa Distrelec AB
Är du erfaren inom området kreditgivning? Arbetar du gärna i det större bolaget med stora volymer? Drivs du av förbättringsarbeten och effektivitet? Sök då tjänsten inom kundreskontran till Elfa Distrelec AB i Järfälla. Detta är ett konsultuppdrag via First Reserve som kommer att pågå under ett år med start omgående till mitten på augusti 2014. Om företaget Elfa Distrelec är en av Nordeuropas ledande elektronikdistributörer och ägs av den schweiziska industrikoncernen Dätwyler. Elfa marknadsför och distribuerar drygt 130 000 artiklar från mer än 700 leverantörer från hela världen. Företaget är verksamt med egna organisationer i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen, Estland, Lettland, och Litauen. Med 325 anställda omsätter Elfa ca 110 miljoner euro. Arbetsuppgifter Som ekonom kommer du att ansvara för funktionen kreditgivning och kundreskontra. Du analyserar kunders ekonomiska information och upprätthåller denna i ekonomisk databas. Du registrerar inbetalningar från kunder och stämmer av tillhörande huvudbokskonton. Du kommer också att bearbeta, utreda och sammanställa ekonomisk information som rör kundreskontran. Du drivs av att förbättra och effektivisera ekonomiska processer och rutiner. Du tillhör en ekonomiavdelning som består av 9 medarbetare och rapporterar till ekonomichefen. Vem är du? Du har minst 3 års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning med inriktning kreditgivning och kundreskontra, gärna från större bolag. Du har goda bokföringskunskaper och kan förstå och läsa ett bokslut. Du har goda kunskaper i Officepaketet och goda kunskaper i engelska. Det är starkt meriterande med erfarenhet av SAP/R3. Som person är du drivkraftig och effektiv. Du arbetar både självständigt men också i grupp. Du trivs med sociala kontakter och kan ta alla typer av människor. Du är också pålitlig och stabil som person. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sandra Solomon på 08-705 80 63. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-19
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonom till Elfa Distrelec AB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonom till Elfa Distrelec AB

HR Manager till Sealed Air Sverige
Vill Du jobba i ett spännande och dynamiskt företag i en global miljö? Vill Du jobba på ett företag med god gemenskap? Sök då tjänsten på Sealed Air på! I denna rekrytering samarbetar Sealed Air med First Reserve. Placering Stockholm alternativt Aneby 4 mil från Jönköping. Om företaget Sealed Air is a global leader in food safety and security, facility hygiene and product protection. With widely recognized and inventive brands such as Bubble Wrap® brand cushioning, Cryovac® brand food packaging solutions and Diversey® brand cleaning and hygiene solutions, Sealed Air offers efficient and sustainable solutions that create business value for customers, enhance the quality of life for consumers and provide a cleaner and healthier environment for future generations. Sealed Air generated revenue of $7,6 billion in 2012 and has approximately 25,000 employees who serve customers in 175 countries. For more info see sealedair.com Arbetsuppgifter Sealed Air befinner sig i en dynamisk och utvecklande organisationsfas, för ca 1,5 år sedan förvärvades Diversey. Vi söker nu en HR Manager för Sverige med verksamhet i Stockholm och Aneby (totalt 170 anställda), som vill vara med på den fortsatta resan i att bygga en gemensam företagskultur samt integrera Sealed Airs och Diverseys rutiner och processer. Rollen som HR Manager innebär både strategiskt- samt operativt personalarbete. Du rapporterar till HR Director för Norden. Resor förekommer i tjänsten. Vem är du? Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av brett personalarbete i större, gärna internationella matrisorganisationer. Du har en högskoleexamen, gärna inom HR. Är van vid engelska som koncernspråk och behärskar språket väl i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Excel. Som person är du lätt att samarbeta med och har ett prestigelöst förhållningssätt till ditt arbete och din omgivning. Du är kommunikativ i både tal och skrift och har förmågan att ge mycket god service såväl internt som externt. Du har förmågan att ta egna initiativ och kan arbeta självständigt. Självklart har du en glad och positiv attityd! Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Viveka Holm, tel: 08-705 80 64 eller Sandra Solomon 08- 705 80 63. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-22
Sök fler jobb liknande: lediga HR Manager till Sealed Air Sverige jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR Manager till Sealed Air Sverige

HR Manager till Sealed Air Sverige
Vill Du jobba i ett spännande och dynamiskt företag i en global miljö? Vill Du jobba på ett företag med god gemenskap? Sök då tjänsten på Sealed Air på! I denna rekrytering samarbetar Sealed Air med First Reserve. Placering Stockholm alternativt Aneby 4 mil från Jönköping. Om företaget Sealed Air is a global leader in food safety and security, facility hygiene and product protection. With widely recognized and inventive brands such as Bubble Wrap® brand cushioning, Cryovac® brand food packaging solutions and Diversey® brand cleaning and hygiene solutions, Sealed Air offers efficient and sustainable solutions that create business value for customers, enhance the quality of life for consumers and provide a cleaner and healthier environment for future generations. Sealed Air generated revenue of $7,6 billion in 2012 and has approximately 25,000 employees who serve customers in 175 countries. For more info see sealedair.com Arbetsuppgifter Sealed Air befinner sig i en dynamisk och utvecklande organisationsfas, för ca 1,5 år sedan förvärvades Diversey. Vi söker nu en HR Manager för Sverige med verksamhet i Stockholm och Aneby (totalt 170 anställda), som vill vara med på den fortsatta resan i att bygga en gemensam företagskultur samt integrera Sealed Airs och Diverseys rutiner och processer. Rollen som HR Manager innebär både strategiskt- samt operativt personalarbete. Du rapporterar till HR Director för Norden. Resor förekommer i tjänsten. Vem är du? Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av brett personalarbete i större, gärna internationella matrisorganisationer. Du har en högskoleexamen, gärna inom HR. Är van vid engelska som koncernspråk och behärskar språket väl i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Excel. Som person är du lätt att samarbeta med och har ett prestigelöst förhållningssätt till ditt arbete och din omgivning. Du är kommunikativ i både tal och skrift och har förmågan att ge mycket god service såväl internt som externt. Du har förmågan att ta egna initiativ och kan arbeta självständigt. Självklart har du en glad och positiv attityd! Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Viveka Holm, tel: 08-705 80 64 eller Sandra Solomon 08-705 80 63. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Aneby
Publicerad : 08-22
Sök fler jobb liknande: lediga HR Manager till Sealed Air Sverige jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR Manager till Sealed Air Sverige

Rekryteringskoordinator till First Reserve
Vi söker dig med ambitioner och driv. Du är nyfiken på människor, gillar försäljning och har lätt för att sammanfatta dina intryck. Vi kan erbjuda dig ett jobb i ett expansivt företag med engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetare där du får möjlighet att påverka och utvecklas – du kanske är vår nästa konsultchef! Om First Reserve Vi är ett rekryterings- och bemanningsföretag som levererar kvalitativa tjänster inom ekonomi, HR/lön, försäkring/finans och administration. Vi har lång erfarenhet inom vår bransch och genom vårt engagemang och kundanpassade arbetssätt strävar vi alltid efter att vara den bästa rekryterings- och bemanningspartnern i vårt område för både medarbetare och kunder. Vi är ett litet företag med stabil tillväxt och ett starkt varumärke. Vi ingår i Axiell koncernen, vilket gör att vi har en stabilitet och kan arbeta långsiktigt.  Vi söker nu dig som brinner för att hitta den perfekta matchningen mellan våra kunder och kandidater. Du vill vara med och förstärka vår snabbt växande verksamhet och bidra till vårt resultat.  Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i team med en av våra rekryteringskonsulter/ konsultchefer och tillsammans löser ni kunduppdrag. Utifrån uppdragsbeskrivningar och kravprofiler formulerar och publicerar du annonser. Du kommer att ansvara för att ta fram kandidater genom att göra sökningar i CV-databaser, medverka på rekryteringsträffar på arbetsförmedlingen och på skolor. Efter urvalsarbetet genomför du intervjuer och referenstagning. Du kommer även att ha en hel del egna kundkontakter och i jobbet ingår även att hitta nya kunder till vår verksamhet.  Vi tror att du har en akademisk examen och någon arbetslivserfarenhet inom personalområdet. Du har en ambition att utvecklas vidare inom rekrytering och bemanningsbranschen och att på sikt få eget kund- och personalansvar.  Vem är du? Som person är du driven, resultatinriktad och orädd. Du tycker om när tempot är högt och har en förmåga att vara flexibel och styra din insats till där behovet är som störst. Du är positiv, nyfiken, serviceminded och har ett professionellt och säljande sätt. Du har lätt för att sammanfatta dina intryck och har en förmåga att presentera dem på ett tydligt sätt och uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi söker dig som kan axla ansvaret av ett självständigt arbete, ofta mot utmanande tidsplaner.  För dig som har ett stort eget kontaktnät och har lätt för att skapa kontakt med människor och inge förtroende erbjuder vi ett självständigt, utvecklande och spännande arbete i en växande organisation.  För en jämnare könsfördelning ser vi gärna manliga sökande. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Viveka Holm tel 08-705 80 64.  Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB First Reserve AB
Ort: Solna
Publicerad : 08-26
Sök fler jobb liknande: lediga Rekryteringskoordinator till First Reserve jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rekryteringskoordinator till First Reserve

First Reserve söker dig som vill ha ett extrajobb inom reception
Vi söker nu för vår kunds vägnar en person som vill arbeta extra vid behov. Tjänsten är ett konsultuppdrag och med start omgående. Om First Reserve Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer. Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade – långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Tillsammans skapar vi framgång! Arbetsuppgifter Du kommer tillsammans med en kollega att ansvara för reception och telefonväxel samt ta emot besökare. Du ansvarar för att ytorna i receptionen alltid är representativa, resebokningar, beställningar av kontorsmaterial, bud samt andra administrativa arbetsuppgifter och du är en allmän servicefunktion och ett stöd till kollegor på andra avdelningar. Vem är du? Vi söker nu dig som vill arbeta extra vid behov. Du har något års erfarenhet av receptionsarbete eller annat relevant servicearbete, gärna från ett mindre företag. Du är en trygg och mogen person som har känsla för kvalitet och god service och du trivs med att vara den första personen besökare möter när de kommer in på företaget. Du är serviceinriktad och social samt professionell i din roll som företagets ansikte utåt. Du är ansvarstagande och strukturerad och van vid att ha många olika arbetsuppgifter parallellt. Du är framåt och ser möjligheter att stötta och hjälpa dina kollegor och hitta lösningar för utvecklingen av receptionen. Din svenska och engelska är flytande i tal och skrift och du är en van användare av Office-paketet. Ett krav är att du har B-körkort. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sandra Solomon på First Reserve på tel 08-705 80 63. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-26
Sök fler jobb liknande: lediga First Reserve söker dig som vill ha ett extrajobb inom reception jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: First Reserve söker dig som vill ha ett extrajobb inom reception

EKONOMIASSISTENTER SÖKES!
First Reserve rekryterar på Arbetsförmedlingen Stockholm City. Tunnelgatan 3, Stockholm. T-bana Hötorget. Tisdag 3 september 2013 Klockan 10:30-11.30 Tag med dig ansökningsbrev, CV/meritförteckning och förbered dig på en kortare jobbintervju. Beroende på hur många som kommer för att söka tjänsten får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. Vid denna rekryteringsträff kan det vara flera olika arbetsgivare som deltar, mer information om övriga företag hittar du på www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city. FIRST RESERVE SÖKER EKONOMIASSISTENTER Letar du efter ditt drömjobb? Är du redo för nya utmaningar? Vill du gå vidare i din karriär inom ekonomi? First Reserve söker nu ekonomiassistenter till vår konsultverksamhet. Om First Reserve Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer. Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade - långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Tillsammans skapar vi framgång! Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat vara kund - eller leverantörsreskontra samt löpande bokföring. Vem är du? Du har ett par års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du är utbildad gymnasieekonom alternativt civilekonom. Du har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem samt hög allmän datamognad, gärna kunskaper i Excel. Som person är du social, lyhörd och flexibel. Du tycker det är roligt och stimulerande att möta nya människor och lära dig nya saker. Du tycker om att ta egna initiativ och självklart är du noggrann och trivs att arbeta med siffror. Ansökan: Urval och intervjuer sker löpande. Vänligen ange i din ansökan från när du är tillgänglig och om du föredrar hel - eller deltid. Vid frågor är du välkommen att kontakta Johanna Östberg på tel 08-705 80 61.
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga EKONOMIASSISTENTER SÖKES! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: EKONOMIASSISTENTER SÖKES!

EKONOMIASSISTENT med Agresso!
First Reserve rekryterar på Arbetsförmedlingen Stockholm City. Tunnelgatan 3, Stockholm. T-bana Hötorget. Tisdag 3 september 2013 Klockan 10:30-11.30 Tag med dig ansökningsbrev, CV/meritförteckning och förbered dig på en kortare jobbintervju. Beroende på hur många som kommer för att söka tjänsten får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. Vid denna rekryteringsträff kan det vara flera olika arbetsgivare som deltar, mer information om övriga företag hittar du på www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city. EKONOMIASSISTENTER/EKONOMER MED ERFARENHET AV AGRESSO Just nu har vi stor efterfrågan på ekonomiassistenter och ekonomer med erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Agresso. Vi söker därför kandidater som är intresserade av att arbeta i vår konsultverksamhet. Vem är du? Vi söker dig som vill arbeta som ekonomiassistent eller redovisningsekonom ute hos någon av våra kunder. Vi tror att du är gymnasieekonom alternativt civilekonom eller har annan högskoleutbildning inom ekonomi. Du har minst 6 månaders erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Agresso. Som person är du social, utåtriktad och flexibel. Du är driven och tycker det är stimulerande att lära dig nya saker. Du har en serviceinriktad personlighet och tycker det är roligt att träffa nya människor. Självklart är du noggrann, ansvarstagande och tycker om att arbeta med siffror. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då intervjuer sker löpande eller besök oss på rekryteringsträffen!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga EKONOMIASSISTENT med Agresso! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: EKONOMIASSISTENT med Agresso!

EKONOMIASSISTENT TILL EN BRED ROLL
First Reserve rekryterar på Arbetsförmedlingen Stockholm City. Tunnelgatan 3, Stockholm. T-bana Hötorget. Tisdag 3 september 2013 Klockan 10:30-11.30 Tag med dig ansökningsbrev, CV/meritförteckning och förbered dig på en kortare jobbintervju. Beroende på hur många som kommer för att söka tjänsten får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. Vid denna rekryteringsträff kan det vara flera olika arbetsgivare som deltar, mer information om övriga företag hittar du på www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city. EKONOMIASSISTENT TILL EN BRED ROLL Trivs du att arbeta brett inom ekonomiområdet? Är du en person som tar ansvar för ditt arbete och som trivs i en miljö där du kan vara med och påverka och utvecklas? Drivs du av förändringsarbete och att vara en del av företagets fortsatta utveckling? Sök då tjänsten som ekonomiassistent till vår kund. Om First Reserve Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer. Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade - långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Tillsammans skapar vi framgång! Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent kommer du att arbeta i en bred roll och dina arbetsuppgifter kommer bl.a. innefatta kund- och leverantöreskontra, moms- och skatteredovisning, analyser, avstämningar och lönehantering. Vem är du? Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning inom ekonomi och som har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat och du är en van användare av officepaketet med goda kunskaper i excel. Som person är du ansvarstagande och noggrann med en positiv attityd. Du är flexibel och förändringsbenägen och trivs i en roll där du är med och utvecklar rutiner och processer. Vidare är du en prestigelös och självgående person som gillar att samarbeta med andra. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sandra Solomon på tel 08- 705 80 63. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga EKONOMIASSISTENT TILL EN BRED ROLL jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: EKONOMIASSISTENT TILL EN BRED ROLL

HR-administratör till spännande bolag i city
Har du erfarenhet av löne- och HR- administration? Trivs du i rollen som administratör och vill jobba i ett internationellt och innovativt företag där du kan vara med och påverka och utveckas? Sök då tjänsten som HR-administratör till vår kund i centrala Stockholm. Om First Reserve Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi som arbetar på First Reserve har varit i branschen länge och är vana vid att sätta oss in i olika företag och deras situationer. Några av oss har arbetat på First Reserve sedan företaget startade – långsiktighet och engagemang är självklart för oss. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag. Tillsammans skapar vi framgång! Arbetsuppgifter Som HR-administratör kommer du att tillhöra företagets HR avdelning som idag består av två personer. Förutom att administrera löneprocessen och kommer du bl.a. vara med och bygga upp rutiner och processer för avdelnings administration gällande HR. Vem är du? Vi söker dig som har något års erfarenhet av löneadministration i Hogia och som talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Du ska ha ett genuint intresse för HR-frågor och brinna för att utvecklas i rollen som administratör. Som person är du ansvarsfull och flexibel med en positiv attityd. Du är förändringsbenägen och har en hög ansvarskänsla, du fungerar som bäst när du får frihet under ansvar. Vidare är du driven och hjälpsam och du trivs med att arbeta tillsammans med andra. Ansökan Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Sandra Solomon på tel 08-705 80 63 eller Johanna Östberg på tel 08-705 80 61. Välkommen med din ansökan!
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-30
Sök fler jobb liknande: lediga HR-administratör till spännande bolag i city jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR-administratör till spännande bolag i city

First Reserve söker ekonomiassistenter
Är du redo för nya utmaningar? Vill du gå vidare i din karriär inom ekonomi? First Reserve söker nu ekonomiassistenter till vår konsultverksamhet. Som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat att vara kund – eller leverantörsreskontra samt löpande bokföring. Vem är du? Du har ett par års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du är utbildad gymnasieekonom alternativt civilekonom. Du har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem samt hög allmän datamognad, gärna kunskaper i Excel.   Som person är du social, lyhörd och flexibel. Du tycker det är roligt och stimulerande att möta nya människor och lära dig nya saker. Du tycker om att ta egna initiativ. Självklart är du noggrann och trivs med att arbeta med siffror.   Ansökan: Urval och intervjuer sker löpande. Vänligen ange i din ansökan från när du är tillgänglig och om du föredrar hel – eller deltid. Vid frågor är du välkommen att kontakta Johanna Östberg på tel 08-705 80 61.
Företag: First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-02
Sök fler jobb liknande: lediga First Reserve söker ekonomiassistenter jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: First Reserve söker ekonomiassistenter

HR Business Partner with international experience
Do you have a consultative approach and want to work with HR both on an operational and strategic level in an international environment? Then apply for the position as an HR Officer at our client Nynas AB. This is an interim solution for 12 months due to parental leave with in September. About the company Nynas is a different kind of oil company. Our business is specialised oil applications – we use oil to create sustainable value. Within our field of specialisation, we’re a world leader. We have over 860 employees, we maintain production facilities in Europe, North and South America and have offices in some 30 countries. All this generates a € 2 billion turnover and stable growth. In order to meet our customers’ changing needs, we work closely with them to continually develop oil’s unique possibilities. That’s what we call – Taking oil further. Responsibilities You will support the HR manager in the responsibilities in one or several business areas and or functions located locally, regionally or globally. The contacts are cross- cultural, internal as well as external. The HR Officer operates within the guidelines and policies of Human Resources and the strategic direction of the Business Area and/or Function. This function drives the operational day to day work of Human Resources and sees to that the legal requirements at site are fulfilled. You will contribute HR knowledge, in terms of giving advice, solving problems and carrying out work in a wide range of HR areas. The position may include travelling. As a HR Officer you will work with various HR tasks such as ;        *  Coach and support manager’s and employee’s globally *  Participate and contribute in the work to establish HR guidelines and policies of Nynas Group *  Provide advice and guidance in line with the Company policy and current labour law on site where relevant, including union negotiations where needed *  Contribute in further development of administrative processes together with Group HR Admin. *  Responsible for foreign assignment practices and policy. *  Performing recruitments/exits, employment conditions and introduction of new employees together with responsible Managers. *  Reporting, statistics You will belong to a department with 8 persons and report to the HR manager. Skills required We believe that you have a University degree and 5-10 years of generalist HR experience from working in a similar role, within a midsize international company. An advantage is to have financial or payroll execution experience. You have a good sense for multicultural cooperation and you have experience of dealing with sensitive issues in a complex, changing environment. You have experience of foreign assignments and position evaluation systems, preferably Mercer. You are fluent both in English and in Swedish. On a personal level we are looking for someone who lives our company values of dedication, cooperation and proactivity. As a person you are humble, structured, self-motivated and proactive in your approach. You have good social skills, are communicative and enjoy working in a team. Application To apply for this position send your application as soon as possible as interviews are held continuously. If you have any questions, please contact Viveka Holm, 08- 705 80 64.
Företag: First Reserve AB First Reserve AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-02
Sök fler jobb liknande: lediga HR Business Partner with international experience jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR Business Partner with international experience

KUNDSERVICEMEDARBETARE
VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFFEN PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN STOCKHOLM CITY Tisdagen den 10 september 2013 Kl.10.30-11.00 Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget. Nedan finns beskrivning på ett av jobben som du kan söka på rekryteringsträffen. Det finns flera arbetsgivare på plats och de söker kandidater till liknande tjänster. Alla deltagande företag och beskrivning på de lediga tjänsterna finns på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se/stockholm-city Ta med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivarna. Beroende på hur många som kommer får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. FIRST RESERVE SÖKER KUNDSERVICEMEDARBETARE/ADMINISTRATÖRER Är du en serviceinriktad person som även trivs med administration? Ta då chansen och sök rollen som kundservicemedarbetare/administratör till våra olika konsultuppdrag. Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice och/eller ordermottagning och som trivs med att ge god service till kunder. Du har även erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt har goda allmänna datakunskaper. Vem är du Som person är du flexibel och öppen. Du har lätt för att lära och tar gärna egna initiativ. Du tycker om utmaningar samt har en förmåga att anpassa dig till nya miljöer. Du har ett tydligt kundfokus och en hög servicekänsla. Du är positiv, glad och ska bitvis kunna klara av ett högt arbetstempo. Viktigt är att du är strukturerad, effektiv och snabbt får arbetsuppgifter utförda. Ansökan Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskoordinator Johanna Östberg på tel 08-705 80 61.
Företag: First Reserve AB
Ort: Solna
Publicerad : 09-04
Sök fler jobb liknande: lediga KUNDSERVICEMEDARBETARE jobb, KUNDSERVICEMEDARBETARE Solna, KUNDSERVICEMEDARBETARE First Reserve AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: KUNDSERVICEMEDARBETARE


Sök lediga jobb First Reserve AB

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se