HR assistent jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: HR assistent. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: HR assistent. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Vi söker dig HR Assistent !- Stockholm
- Vi söker dig HR Assistent !- Stockholm
- HR assistent/säljassistent till WLC Consulting- Mora
- Rekrytering och HR assistent- Sollentuna
- HR assistent på internationellt företag i Eskilstuna- Eskilstuna
- HR assistent- Mjölby
- Ledigt jobb som Ekonomi- och HR assistent- Malmö
- Ledigt jobb som Ekonomi- och HR assistent hos Scapa Företagsser- Malmö
- Ledigt jobb som Ekonomi- och HR assistent- Malmö
- HR Assistent- Sollentuna
- hr assistent med fokus på rekrytering- Eskilstuna
- HR Assistent inriktning kandidathantering- Helsingborg
- Vi söker dig som är HR Assistent!- Stockholm
Mer beskrivning
Vi söker dig HR Assistent !Prime Professional söker HR assistenter för kommande uppdrag i Stockholm. Har du ett brinnande intresse för administration och kommunikation? Identifierar du dig med struktur, noggrannhet och effektivitet? Är service en självklarhet för dig? Då är det just dig vi söker! Arbetsuppgifter Hur din roll som HR assistent kommer att se ut kan variera från kund till kund men du får alltid en noggrann genomgång och uppdragsbeskrivning innan uppstart. I rollen som HR assistent arbetar du huvudsakligen med: ⢠Administration och koordination som stöttar HR och chefer. ⢠Lokal kommunikatör av HR. ⢠Hantera enklare HR aktiviteter som strukturering och standar utbildning i HR processer. ⢠En hjälpande hand för PA, lön och rekryterings avdelning. ⢠Förbereda anställningsavtal samt arkivera dem. Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom personal och organisation. Du har minst 2-3 år erfarenhet inom HR assistent, HR administratör eller nån likande roll på en HR avdelning. Vidare ska du ha goda datakunskaper som tex: Officepaketet. Det är det viktigt att du både talar och skriver flytande svenska och engelska. Som konsult på Prime Professional får du bl a ta del av: ⢠Personlig relation med din konsultchef ⢠Kompetensutveckling ⢠Trygg anställning genom kollektivavtal ⢠Försäkringar och pension ⢠Friskvård ⢠Faktura eller lön ⢠Aktiviteter ⢠Social samvaro som utbildningar, julfest, biokvällar mm Låter det intressant? Tveka inte att söka på www.primeprofessional.se Har du frågor kring tjänsten kontakta: Victoria Machreki Mån-Fre kl. 08-17 08-470 70 25 victoria.machreki@prime.se Företagsbeskrivning Prime Professional är ett framgångsrikt bemannings-och rekryteringsföretag som förmedlar arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration Socialt arbete och Reception i hela Sverige. Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning. Är du en engagerad och driven person? Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se
Företag: Prime Professional Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-08
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker dig HR Assistent ! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker dig HR Assistent !
Vi söker dig HR Assistent !
Prime Professional söker HR assistenter för kommande uppdrag i Stockholm. Har du ett brinnande intresse för administration och kommunikation? Identifierar du dig med struktur, noggrannhet och effektivitet? Är service en självklarhet för dig? Då är det just dig vi söker! Arbetsuppgifter Hur din roll som HR assistent kommer att se ut kan variera från kund till kund men du får alltid en noggrann genomgång och uppdragsbeskrivning innan uppstart. I rollen som HR assistent arbetar du huvudsakligen med: ⢠Administration och koordination som stöttar HR och chefer. ⢠Lokal kommunikatör av HR. ⢠Hantera enklare HR aktiviteter som strukturering och standar utbildning i HR processer. ⢠En hjälpande hand för PA, lön och rekryterings avdelning. ⢠Förbereda anställningsavtal samt arkivera dem. Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom personal och organisation. Du har minst 2-3 år erfarenhet inom HR assistent, HR administratör eller nån likande roll på en HR avdelning. Vidare ska du ha goda datakunskaper som tex: Officepaketet. Det är det viktigt att du både talar och skriver flytande svenska och engelska. Som konsult på Prime Professional får du bl a ta del av: ⢠Personlig relation med din konsultchef ⢠Kompetensutveckling ⢠Trygg anställning genom kollektivavtal ⢠Försäkringar och pension ⢠Friskvård ⢠Faktura eller lön ⢠Aktiviteter ⢠Social samvaro som utbildningar, julfest, biokvällar mm Låter det intressant? Tveka inte att söka på www.primeprofessional.se Har du frågor kring tjänsten kontakta: Victoria Machreki Mån-Fre kl. 08-17 08-470 70 25 victoria.machreki@prime.se Företagsbeskrivning Prime Professional är ett framgångsrikt bemannings-och rekryteringsföretag som förmedlar arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration Socialt arbete och Reception i hela Sverige. Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning. Är du en engagerad och driven person? Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se
Företag: Prime Professional Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-14
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker dig HR Assistent ! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker dig HR Assistent !
HR assistent/säljassistent till WLC Consulting
Som anställd på WLC Consulting kommer du ingå i ett varmt och öppet team där vi ständigt arbetar för att stötta varandra i vårt arbete. Vi är väldigt måna om våra kunder och de uppdrag vi utför därför lägger vi stor vikt vid din introduktion och utbildning för att bli en del i företaget. Allt för att upprätthålla en hög kvalité på vårt arbete ute hos kund. Vi söker efter en medarbetare som har samma arbetssyn kring att arbeta med HR â en välmående personal och med ett fokuserat tankesätt kring affärsutveckling. Känns detta som tjänsten för dig? VÄLKOMMEN med din ansökan! Är du en driven student som är intresserad av HR och personalfrågor? Vill du komplettera dina studier med ett extra jobb och samtidigt fylla ut ditt CV? Låter detta intressant? Då ska du söka tjänsten som HR assistent hos oss! Om tjänsten: Du kommer arbeta som en stöttande funktion till våra HR konsulter genom att arbeta med framtagning av mallar och dokument som berör HR frågor. En stor del av arbetet kommer gå ut på att assistera oss under vår säljprocess så som att boka in möten samt företräda WLC Consulting på olika tillställningar. En del av arbetet kommer kunna skötas på distans men vi ser gärna att du sitter på vårt kontor med oss i Mora. Tjänsten är en timanställning på deltid från fyra timmar/månad och uppåt. Utbildningskrav: Universitets/högskolestudent â meriterande om du studerar PAL â programmet. Tidigare erfarenhet: Det är meriterande om du har erfarenhet av sälj och kundbemötande. Men vi lägger störst vikt vid din personlighet. Personliga egenskaper: Vi ser helst att du är social och driven person som tycker det är roligt med kundkontakt och nya människor. Du bör vara strukturerad och kunna arbeta självständigt. WLC Consulting vänder sig till mindre och medelstora företag och vår ambition är att erbjuda HR-tjänster som förenklar det dagliga arbetet. WLC Consulting utvecklar, säljer och supportar HR-tjänster för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från små insatser för de mindre företagen till kompletta, branschspecifika HR-lösningar och -system för medelstora till stora företag.
Företag: Wlc Consulting Sweden AB
Ort: Mora
Publicerad : 08-17
Sök fler jobb liknande: lediga HR assistent/säljassistent till WLC Consulting jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR assistent/säljassistent till WLC Consulting
Rekrytering och HR assistent
Vi erbjuder en tjänst som består av att jobba med rekrytering och personalutvecklingsfrågor. SVEA Solar är Sveriges största solcellsinstallatör med verksamhet över hela landet. Företaget växer snabbt och rekrytering, utbildning och personaluppföljning är därför centrala frågor i denna expansion. I denna tjänst kommer du jobba tätt med din närmsta chef i frågor gällande företagets personal. Utifrån uppsatta rekryteringsplaner kommer du assistera vid rekrytering av nya medarbetare. Du kommer även hjälpa till vid uppföljning i form av medarbetarsamtal för befintlig personal i hela landet. Du kommer vara personalens naturliga kontaktpunkt gällande personalfrågor och du kommer ha en stor del i att sprida företagets kultur och förmedla SVEA Solars ledord. Vi söker dig som vill utvecklas i ett företag med stor potential och snabb tillväxt. Vi behöver en person som ska vara en del av företagets HR och rekryteringsavdelning. För att trivas i rollen och på SVEA Solar ska du vara positiv, ansvarstagande, strukturerad och kunna hålla många bollar i luften samtidigt. Du måste vara bekväm med att arbeta anspråkslöst och flexibelt för att stödja företaget och kollegor efter behov. Dina Kvalifikationer - Relevant utbildning - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - Datorvana Dina egenskaper - Goda ledaregenskaper - Bra personkännedom - God kommunikations- och samarbetsförmåga - Strukturerad SVEA Solar är Sveriges största installatör av solceller med cirka 110 medarbetare i hela landet. Företaget har funnits i drygt 4 år och vi levererar nyckelfärdiga solcellsanläggningar till privatpersoner och företag där all installation utförs med vår egen personal. Solcellsmarknaden är en starkt växande bransch med goda framtidsutsikter som är tätt sammankopplad med utvecklingen av batterier, laddinfrastruktur för elbilar, energistyrning av fastigheter, takomläggning med integrerade solceller och byggnation av storskaliga solcellsparker. Samtliga dessa områden är delar som SVEA Solar är drivande inom i Sverige idag, vilket gör att utvecklingen framöver för bolaget ser väldigt ljus ut. Vi på SVEA Solar tror långsiktigt på marknaden för solceller och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetare med certifiering och utbildning. Ta chansen nu och var med och led utvecklingen mot ett förnybart Sverige med SVEA Solar!
Företag: Svea Renewable Solar AB
Ort: Sollentuna
Publicerad : 09-12
Sök fler jobb liknande: lediga Rekrytering och HR assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rekrytering och HR assistent
HR assistent på internationellt företag i Eskilstuna
Vi på Experis är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig unika utvecklings- och karriärmöjligheter. Våra konsulter får en trygg anställning med övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du som har erfarenhet av HR-frågor och gärna utbildning inom personalvetenskap har nu möjlighet till en ny tjänst som innefattar både administration, assistent och hantering av HR-uppdrag såsom hantera introduktion av nya personal m.m. Det är bra om du är strukturerad, kommunikativ och har vana att hantera system såsom SAP eller/och Navigator eller liknande. Uppdraget är från 1 november och ett år framåt, det är en heltidstjänst, arbetstider ca 8-17. Du bör vara kommunikativ då du kommer hantera personal internt men också med olika chefer som finns i organisationen. I rollen som HR-assistent kommer du bland annat arbeta med HR-relaterad koordinering och administration. Det innebär att hantera anställda i olika IT system men också andra registreringar, framtagning av presentationsmaterial inför en introduktion. Sedan kan det innebära uppföljning och framtagning av statistik och kvalitetsuppföljning. Det kan innebära fackliga möten, framtagning av instruktioner och mallar som ska användas internt. Rollen innefattar även administrativt stöd när det gäller budget och inköps order inför resor. Vem är du: * Har arbetat på en personalavdelning eller på andra sätt med HR-frågor. * Har systemvana i allmänhet och inom MS Office. * Är kommunikativ och är beredd att ta ansvar * Har en härlig kombination där du både är självgående och gillar att arbeta i team. * Är administrativ och kommunikativ på både svenska och engelska. Ansökan: Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan, urval sker löpande. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail, men har du frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att maila konsultchefen Sofie Andersson på sofie.andersson@se.experis.com.
Företag: Experis AB
Ort: Eskilstuna
Publicerad : 10-04
Sök fler jobb liknande: lediga HR assistent på internationellt företag i Eskilstuna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR assistent på internationellt företag i Eskilstuna
HR assistent
Är du på jakt efter ett spännande extrajobb vid sidan av dina studier? Meriterande extrajobb som rekryteringsassistent för dig som studerar och har ett intresse för rekrytering och HR. Vi söker dig som vill bli en del av Toyota Material Handling och som trivs i en professionell, utmanande och fartfylld miljö. BAKGRUND Varje år rekryterar Toyota Material Handling sommarpersonal till stora delar av produktionen, men även till utvecklingsavdelningen, kvalitetsavdelningen och customer support med mera. Vi har en huvudansvarig person som håller ihop processen från ax till limpa, men vi söker rekryteringsassistenter som kan hjälpa huvudansvarige med stora delar av sommarjobbsrekryteringen. Arbetsuppgifter Som rekryteringsassistent hos oss har du en viktig roll i att stötta våran huvudansvariga person i arbetet. I första hand kommer du vara sysselsatt med att: * Ansvarar för urvalsprocesser och CV-selektering * Kontakta kandidater och göra telefonintervjuer * Ta referenser via telefon * Skriva kandidatpresentationer * Även andra arbetsuppgifter kan komma att förekomma ÖVRIG INFORMATION * Start December * CA 12 timmar/vecka, fördelat på hel- och halvdagar, med möjlighet till flexibilitet * Lön: Timlön enligt avtal * Placering: På vårt kontor på Svarvaregatan 4 Mjölby, med viss möjlighet till flexibillitet FÖR MER INFORMATION Susanne Tapper, susanne.tapper@toyota-industries.eu DIN ANSÖKAN Ansök senast den 15 November 2018 KRAV * Student inom området av HR eller beteendevetenskap * Tar examen senast våren 2020 * Är flexibel, strukturerad, ansvarstagande och målmedveten som person * Har goda kunskaper i svenska då arbetsuppgifterna involverar mycket kontakt med kandidater via mail och telefon * Har arbetslivserfarenhet av service * Bil och körkort är meriterande
Företag: Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB
Ort: Mjölby
Publicerad : 10-30
Sök fler jobb liknande: lediga HR assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR assistent
Ledigt jobb som Ekonomi- och HR assistent
Om Scapa Företagsservice AB Scapa är ett innovativt serviceföretag som inriktar sig främst mot företagsmarknaden i Skåne. Vår affärsidé är att supportera våra kunders verksamheter i tjänster/lösningar som faller utanför deras kärnverksamhet. Outsourcingen har påvisade positiva effekter i allt från effektivitet, ekonomi och hygien- och motivationsfaktorer Våra kunder är allt från ägarledda fåmansbolag till börsnoterade. Vi gör ingen skillnad! För rätt person kan vi erbjuda ett väldigt varierande, utmanande och stundtals extremt roligt jobb tillsammans med trevliga och lättsamma kollegor som alltid levererar hög effektivitet och kvalitet. Vi är kollektivt anslutna och inser (mer) värdet av nöjda medarbetare. Verksamheten byggs upp av fyra verksamhetsområden: * Vaktmästeri och montage * Städ- och hygienservice * Arbetsplats- och mötesrumsteknik * Kaffeservice Är du redo för nästa steg i din karriär? Låter det spännande att få chansen att arbeta med HR-stöd, personalfrågor och leverantörsreskontra på ett framgångsrikt, modernt och innovativt företag? Vår kund Scapa Företagsservice AB, med huvudkontor i Malmö, är inne i en expansiv fas och söker nu en okomplicerad och ansvarsfull Ekonomi- och HR assistent. Är det du? Sök då tjänsten redan i dag! Att jobba som Ekonomi- och HR assistent hos Scapa Företagsservice AB Du kommer i första hand att hantera personalärenden från olika delar av organisationen och löpande stötta kollegor på olika avdelningar. Dessutom kommer du att arbeta med rekrytering och till viss del bemanning samt vara delaktig i alla HR relaterade projekt som drivs i verksamheten. Du kommer bland annat att hantera hela leverantörsreskontran och arbeta med sammanställningar för löneunderlag samt fakturering. Du kommer till exempel att: * hitta sätt att öka personalens engagemang i samråd med kollegor på olika avdelningar * rekrytera ny personal och stötta upp i frågor gällande den dagliga bemanningen * vara behjälplig med att skapa kontrakt, och annan personaladministration * hjälpa till med vägledning i arbetsrättsliga frågor * Den vi söker Det här jobbet passar dig som är är strukturerad och driven samt trivs att arbeta med kontinuitet i allt du tar dig an. Du är gärna den som säkerställer att projekt håller sig till tidplanen och följer upp att det som bestäms, efterlevs. Vidare har du har goda kunskaper inom HR området, bland annat grundläggande arbetsrättsliga kunskaper. Om du inte har tidigare erfarenhet av att hantera leverantörsreskontra, så förutsätter vi att du har ett gott sinne för siffror och gärna lär dig denna uppgift. Som person är du okomplicerad och ambitiös och du har lätt för att sätta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter. I övrigt söker vi dig som: * har någon slags erfarenhet av personalhantering och/eller personalfrågor * har god administrativ förmåga * är strukturerad och organiserad Dina personliga egenskaper kan komma att väga tyngre än dina kompetenserr. Vad kan Scapa Företagsservice AB erbjuda dig? Förutom att du får chansen att jobba i en verksamhet som tror att frihet och flexibilitet är nyckeln till framgång, erbjuds du en marknadsmässig lön och kollektivavtal Frihet under ansvar hjälper dig förhoppningsvis att lätta på vardagsstressen, och möjligheten att påverka din roll under resans gång kan mätta ditt behov av personlig utveckling och ökad kompetens. Företagskulturen är inkluderande, rolig och prestigelös och här passar du som verkligen drivs av att ta ansvar för dina åtagande och att vara med att driva utvecklingen framåt i mångt och mycket Sök tjänsten i dag! I den här rekryteringen samarbetar Scapa Företagsservice AB med Manpower. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Andersson , 040-660 6338, cecilia.andersson@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Vi ser fram emot att höra från dig!
Företag: Scapa Företagsservice AB
Ort: Malmö
Publicerad : 11-29
Sök fler jobb liknande: lediga Ledigt jobb som Ekonomi- och HR assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ledigt jobb som Ekonomi- och HR assistent
Ledigt jobb som Ekonomi- och HR assistent hos Scapa Företagsser
Om Scapa Företagsservice AB Scapa är ett innovativt serviceföretag som inriktar sig främst mot företagsmarknaden i Skåne. Vår affärsidé är att supportera våra kunders verksamheter i tjänster/lösningar som faller utanför deras kärnverksamhet. Outsourcingen har påvisade positiva effekter i allt från effektivitet, ekonomi och hygien- och motivationsfaktorer Våra kunder är allt från ägarledda fåmansbolag till börsnoterade. Vi gör ingen skillnad! För rätt person kan vi erbjuda ett väldigt varierande, utmanande och stundtals extremt roligt jobb tillsammans med trevliga och lättsamma kollegor som alltid levererar hög effektivitet och kvalitet. Vi är kollektivt anslutna och inser (mer) värdet av nöjda medarbetare. Verksamheten byggs upp av fyra verksamhetsområden: * Vaktmästeri och montage * Städ- och hygienservice * Arbetsplats- och mötesrumsteknik * Kaffeservice Är du redo för nästa steg i din karriär? Låter det spännande att få chansen att arbeta med HR-stöd, personalfrågor och leverantörsreskontra på ett framgångsrikt, modernt och innovativt företag? Vår kund med huvudkontor i Malmö är inne i en expansiv fas och söker nu en okomplicerad och ansvarsfull Ekonomi- och HR assistent. Är det du? Sök då tjänsten redan i dag! www.scapa.nu Att jobba som Ekonomi- och HR assistent hos Scapa Företagsservice AB Du kommer i första hand att hantera personalärenden från olika delar av organisationen och löpande stötta kollegor på olika avdelningar. Dessutom kommer du att arbeta med rekrytering och till viss del bemanning samt vara delaktig i alla HR relaterade projekt som drivs i verksamheten. Du kommer bland annat att hantera hela leverantörsreskontran och arbeta med sammanställningar för löneunderlag samt fakturering. Du kommer till exempel att: * hitta sätt att öka personalens engagemang i samråd med kollegor på olika avdelningar * rekrytera ny personal och stötta upp i frågor gällande den dagliga bemanningen * vara behjälplig med att skapa kontrakt, och annan personaladministration * hjälpa till med vägledning i arbetsrättsliga frågor Den vi söker Det här jobbet passar dig som är är strukturerad och driven samt trivs att arbeta med kontinuitet i allt du tar dig an. Du är gärna den som säkerställer att projekt håller sig till tidplanen och följer upp att det som bestäms, efterlevs. Vidare har du har goda kunskaper inom HR området, bland annat grundläggande arbetsrättsliga kunskaper. Om du inte har tidigare erfarenhet av att hantera leverantörsreskontra, så förutsätter vi att du har ett gott sinne för siffror och gärna lär dig denna uppgift. Som person är du okomplicerad och ambitiös och du har lätt för att sätta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter. I övrigt söker vi dig som: * har någon slags erfarenhet av personalhantering och/eller personalfrågor * har god administrativ förmåga * är strukturerad och organiserad Dina personliga egenskaper kan komma att väga tyngre än dina kompetenser Vad kan Scapa Företagsservice AB erbjuda dig? Förutom att du får chansen att jobba i en verksamhet som tror att frihet och flexibilitet är nyckeln till framgång, erbjuds du en marknadsmässig lön och kollektivavtal Frihet under ansvar hjälper dig förhoppningsvis att lätta på vardagsstressen, och möjligheten att påverka din roll under resans gång kan mätta ditt behov av personlig utveckling och ökad kompetens. Företagskulturen är inkluderande, rolig och prestigelös och här passar du som verkligen drivs av att ta ansvar för dina åtagande och att vara med att driva utvecklingen framåt i mångt och mycket Sök tjänsten i dag! I den här rekryteringen samarbetar Scapa Företagsservice AB med Manpower. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Andersson på 040-660 6338 eller cecilia.andersson@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Vi ser fram emot att höra från dig!
Företag: Scapa Företagsservice AB
Ort: Malmö
Publicerad : 11-29
Sök fler jobb liknande: lediga Ledigt jobb som Ekonomi- och HR assistent hos Scapa Företagsser jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ledigt jobb som Ekonomi- och HR assistent hos Scapa Företagsser
Ledigt jobb som Ekonomi- och HR assistent
Om Scapa Företagsservice AB Scapa är ett innovativt serviceföretag som inriktar sig främst mot företagsmarknaden i Skåne. Vår affärsidé är att supportera våra kunders verksamheter i tjänster/lösningar som faller utanför deras kärnverksamhet. Outsourcingen har påvisade positiva effekter i allt från effektivitet, ekonomi och hygien- och motivationsfaktorer Våra kunder är allt från ägarledda fåmansbolag till börsnoterade. Vi gör ingen skillnad! För rätt person kan vi erbjuda ett väldigt varierande, utmanande och stundtals extremt roligt jobb tillsammans med trevliga och lättsamma kollegor som alltid levererar hög effektivitet och kvalitet. Vi är kollektivt anslutna och inser (mer) värdet av nöjda medarbetare. Verksamheten byggs upp av fyra verksamhetsområden: * Vaktmästeri och montage * Städ- och hygienservice * Arbetsplats- och mötesrumsteknik * Kaffeservice Är du redo för nästa steg i din karriär? Låter det spännande att få chansen att arbeta med HR-stöd, personalfrågor och leverantörsreskontra på ett framgångsrikt, modernt och innovativt företag? Vår kund Scapa Företagsservice AB, med huvudkontor i Malmö, är inne i en expansiv fas och söker nu en okomplicerad och ansvarsfull Ekonomi- och HR assistent. Är det du? Sök då tjänsten redan i dag! Att jobba som Ekonomi- och HR assistent hos Scapa Företagsservice AB Du kommer i första hand att hantera personalärenden från olika delar av organisationen och löpande stötta kollegor på olika avdelningar. Dessutom kommer du att arbeta med rekrytering och till viss del bemanning samt vara delaktig i alla HR relaterade projekt som drivs i verksamheten. Du kommer bland annat att hantera hela leverantörsreskontran och arbeta med sammanställningar för löneunderlag samt fakturering. Du kommer till exempel att: * hitta sätt att öka personalens engagemang i samråd med kollegor på olika avdelningar * rekrytera ny personal och stötta upp i frågor gällande den dagliga bemanningen * vara behjälplig med att skapa kontrakt, och annan personaladministration * hjälpa till med vägledning i arbetsrättsliga frågor * Den vi söker Det här jobbet passar dig som är är strukturerad och driven samt trivs att arbeta med kontinuitet i allt du tar dig an. Du är gärna den som säkerställer att projekt håller sig till tidplanen och följer upp att det som bestäms, efterlevs. Vidare har du har goda kunskaper inom HR området, bland annat grundläggande arbetsrättsliga kunskaper. Om du inte har tidigare erfarenhet av att hantera leverantörsreskontra, så förutsätter vi att du har ett gott sinne för siffror och gärna lär dig denna uppgift. Som person är du okomplicerad och ambitiös och du har lätt för att sätta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter. I övrigt söker vi dig som: * har någon slags erfarenhet av personalhantering och/eller personalfrågor * har god administrativ förmåga * är strukturerad och organiserad Dina personliga egenskaper kan komma att väga tyngre än dina kompetenserr. Vad kan Scapa Företagsservice AB erbjuda dig? Förutom att du får chansen att jobba i en verksamhet som tror att frihet och flexibilitet är nyckeln till framgång, erbjuds du en marknadsmässig lön och kollektivavtal Frihet under ansvar hjälper dig förhoppningsvis att lätta på vardagsstressen, och möjligheten att påverka din roll under resans gång kan mätta ditt behov av personlig utveckling och ökad kompetens. Företagskulturen är inkluderande, rolig och prestigelös och här passar du som verkligen drivs av att ta ansvar för dina åtagande och att vara med att driva utvecklingen framåt i mångt och mycket Sök tjänsten i dag! I den här rekryteringen samarbetar Scapa Företagsservice AB med Manpower. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Andersson , 040-660 6338, cecilia.andersson@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Vi ser fram emot att höra från dig!
Företag: Scapa Företagsservice AB
Ort: Malmö
Publicerad : 12-10
Sök fler jobb liknande: lediga Ledigt jobb som Ekonomi- och HR assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ledigt jobb som Ekonomi- och HR assistent
HR Assistent
Drivande och vetgirig HR-student Vill du vara med och göra oss till en långsiktig och hållbar arbetsgivare för alla våra medarbetare? Vill du få arbetslivserfarenhet från HR-området och samtidigt bidra till en bättre miljö? Vill du arbeta i natursköna Norrviken i ett stabilt familjeföretag som gör världen lite bättre, varje dag? Då är du välkommen till Ragn-Sells som vår nya HR-assistent Dina arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för och självständigt driva vårt sommartrainee program 2019 och avlasta dina HR-kollegor med administration och enklare HR-uppgifter. Beroende på ditt eget intresse finns också möjlighet att fördjupa sig mer i frågor kring bl.a. kompetensutveckling, kollektivavtal, kompensation & förmåner, internkommunikation eller medarbetarengagemang.  I rollen ingår också att: - Administrera processerna Attrahera, Behålla, utveckla och Avsluta - Svara på enklare HR-frågor från chefer och medarbetare i verksamheten - Sammanställa personalrelaterad statistik och KPI - Medverka till erfarenhetsutbyte mellan företagets olika verksamheter Vem är du Vi söker dig som planerar att ta examen från PAO programmet 2019-2020 och som vill arbeta deltid under våren och sommaren 2019. Du har förmodligen erfarenhet från någon typ av administrativt arbete eller från engagemang i studentförening eller liknande. Du talar och skriver svenska och engelska utan problem och är en van datoranvändare. Vi tror också att du gärna driver projekt självständigt och med stor noggrannhet och kvalitet. Du är bra på att skapa långsiktiga och förtroendefulla relationer och har ofta glimten i ögat. Vill du veta mer Kontakta Caroline Hübenette, HR Chef på caroline.hubenette@ragnsells.com. För att söka tjänsten klickar du på knappen Ansök nedan, där du registrerar ditt CV och personligt brev. Observerar att urval sker löpande var vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast, dock senast den 2019-01-13. Välkommen med din ansökan Ragn-Sells är Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är fler än 1800 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi 2900 personer i hela koncernen och våra medarbetare har fler än 1600 fordon till sin hjälp. 2017 omsatte koncernen över 6 miljarder SEK.
Företag: Ragn-Sells AB
Ort: Sollentuna
Publicerad : 12-19
Sök fler jobb liknande: lediga HR Assistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR Assistent
hr assistent med fokus på rekrytering
HR Assistent Pluggade du HR för morgonmöten, spännande titlar och tjänstebil? Inte vi heller. Vi siktade på att ge människor meningsfyllda arbeten, en start i karriären - eller fortsättning på den som är. Här arbetar vi med modern HR, människor och utveckling hos/med våra kunder. Tillsammans med din tävlingsinstinkt, förmåga att skapa goda relationer, sätta laget före jaget så tror vi på konceptet âmänniskan i centrumâ â vi kallar det human forward. Vi arbetar i team och tankarna går snabbt till sportvärldens elitlag â man stöttar varandra i vått och torrt, firar sina framgångar tillsammans och man utvecklas varje dag! Delar du vår ambition och vill bli en del av oss? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Arbetsbeskrivning: I den här rollen internt hos oss på Randstad så kommer du att få möjlighet att arbeta med rekrytering onsite hos en av våra störst kunder. Rollen är - precis som rubriken beskriver - en HR assistent roll med fokus på rekrytering och administration men däremot så har vi internt valt att kalla den för Account Assistant. Du kommer nämligen att ingå i ett Account team som utgörs av flertalet Randstadmedarbetare som jobbar onsite hos en av våra kunder. Med andra ord ett team som sitter tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och utveckling av nya, och befintliga konsulter. Du jobbar nära bland annat en Account specialist och blir väl insatt i vår affär som helhet och våra arbetsprocesser i synnerhet och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders verksamheter och dagliga liv. Arbetsuppgifter; ⢠Rekryteringsarbete med fokus på search, urval, såväl telefonintervjuer som personliga intervjuer, referenstagning etc. ⢠Olika typer av administration kopplad till våra kandidater (exempel på detta kan vara orderläggning, tidrapportering mm.). ⢠Registrering av affärsviktig information om kunder och kandidater i vårt affärssystem. ⢠Ansvara för efterlevnad av Randstads miljöarbete och riktlinjer inom våra egna team. ⢠Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och gällande lagstiftning liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen. Kvalifikationer; För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har: ⢠Någon typ av erfarenhet av arbete med administration, gärna i kombination med service. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av just HR-administration sedan tidigare. ⢠Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. ⢠Samarbetsvilja, du är någon som sätter laget före jaget och som förhåller dig prestigelöst till olika typer av arbetsuppgifter och ansvarsområden. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet âtillsammansâ och vill vara en del av ett team som tror på att göra saker just så â tillsammans. ⢠Vi ser också att du har förmågan att kunna âväxla uppâ och hantera flera olika typer av ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan âväxla nerâ och förse dig själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och âAtt-göra-listanâ krymper â och du tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm. Ansökan; För mer information om tjänsten så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Simon Strid på tfn 0733-434197 eller e-post: simon.strid@randstad.se [ mailto:simon.strid@randstad.se ]. För frågor rörande rekryteringsprocessen vänligen vänd er till HR Talent Manager, Susanne Berggren på susanne.berggren@randstad.se Sista ansökningsdatum är 14 januari 2019 men vi kommer att göra ett löpande urval i denna process och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen in med din ansökan!
Företag: Randstad AB
Ort: Eskilstuna
Publicerad : 12-19
Sök fler jobb liknande: lediga hr assistent med fokus på rekrytering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: hr assistent med fokus på rekrytering
HR Assistent inriktning kandidathantering
HR assistent I denna roll som HR assistent så fokuserar du på rekrytering och administration gentemot en specifik kund inom ramen för vårt koncept som kallas Inhouse. Du kommer att utgå från vårt kontor i centrala Helsingborg och även sitta inhouse hos våra kunder när detta behövs för att säkerställa kvalitén av kandidater. Du jobbar nära bland annat en Account specialist och blir väl insatt i vår affär som helhet och våra arbetsprocesser i synnerhet och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders verksamheter och dagliga liv. Tjänsten avser ett vikariat under perioden 1/2 2019 â 31/3 2020 och du kommer att vara anställd på vårt kontor i Helsingborg. Som Account assistant kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat: ⢠Rekryteringsarbete med fokus på search, urval, såväl telefonintervjuer som personliga intervjuer, referenstagning etc. ⢠Olika typer av administration kopplad till våra kandidater (exempel på detta kan vara orderläggning, tidrapportering m.m). ⢠Registrering av affärsviktig information om kunder och kandidater i vårt affärssystem Pegasus, samt kontinuerligt uppdatering i Pegasus för att hålla informationen aktuell. ⢠Att ansvara för efterlevnad av Randstads miljöarbete och riktlinjer inom våra egna team. ⢠Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Kvalifikationer: För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har: ⢠Någon typ av erfarenhet av arbete med urval och rekrytering, administration, gärna i kombination med service. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av just HR-administration sedan tidigare. ⢠Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. ⢠Samarbetsvilja, du är någon som sätter laget före jaget och som förhåller dig prestigelöst till olika typer av arbetsuppgifter och ansvarsområden. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet âtillsammansâ och vill vara en del av ett team som tror på att göra saker just så â tillsammans. ⢠Vi ser också att du har förmågan att kunna âväxla uppâ och hantera flera olika typer av ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan âväxla nerâ och förse dig själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och âAtt-göra-listanâ krymper â och du tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm. För mer information om tjänsten: Kontakta gärna rekryterande chef Petra Persson på tfn 0733-434182 eller e-post: petra.persson@randstad.se [ mailto:petra.persson@randstad.se ] Ansökan skickas till: HR Talent Manager, Susanne Berggren på susanne.berggren@randstad.se som även besvarar frågor om processen. Sista ansökningsdatum: 2019-01-13, vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process så ansök gärna så snart som möjligt.
Företag: Randstad AB
Ort: Helsingborg
Publicerad : 12-20
Sök fler jobb liknande: lediga HR Assistent inriktning kandidathantering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR Assistent inriktning kandidathantering
Vi söker dig som är HR Assistent!
Prime Professional söker HR assistenter för kommande uppdrag i Stockholm. Har du ett brinnande intresse för administration och kommunikation? Identifierar du dig med struktur, noggrannhet och effektivitet? Är service en självklarhet för dig? Då är det just dig vi söker! Du blir anställd utav oss som konsult och sen uthyrd till våra kunder. Arbetsuppgifter Hur din roll som HR assistent kommer att se ut kan variera från kund till kund men du får alltid en noggrann genomgång och uppdragsbeskrivning innan uppstart. I rollen som HR assistent arbetar du huvudsakligen med: ⢠Administration och koordination som stöttar HR och chefer. ⢠Lokal kommunikatör av HR. ⢠Hantera enklare HR aktiviteter som strukturering och standar utbildning i HR processer. ⢠En hjälpande hand för PA, lön och rekryterings avdelning. ⢠Förbereda anställningsavtal samt arkivera dem. Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom personal och organisation. Du har minst 2-3 år erfarenhet inom HR assistent, HR administratör eller nån likande roll på en HR avdelning. Vidare ska du ha goda datakunskaper som tex: Officepaketet. Det är det viktigt att du både talar och skriver flytande svenska och engelska. Som anställd konsult på Prime får du ta del utav våra kvalitetssäkrade anställningsvillkor och förmåner: ⢠Trygg anställning genom kollektivavtal. ⢠Friskvårdsbidrag. ⢠Engagerade konsultchefer. ⢠Möjligheten att påverka din arbetstid och ditt schema. ⢠Många varierande uppdrag. ⢠Utbildningar - Prime Academy. ⢠Rekryteringsbonus. ⢠Social samvaro som biokväll, julfest, midsommar middag mm. Vi ser fram emot din ansökan. Ansök via ansökningsknappen via vår hemsida: www.primeprofessional.se Under jul och nyårshelgen kan det vara svårt att nå oss, vi ser gärna att ni ringer på nummer: 08-470 70 00 om ni har frågor kring tjänsten. Vi önskar er en god jul och ett nytt år. Företagsbeskrivning Prime Professional är ett framgångsrikt bemannings-och rekryteringsföretag som förmedlar arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration Socialt arbete och Reception i hela Sverige. Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning. Är du en engagerad och driven person? Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se
Företag: Prime Professional Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 01-03
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker dig som är HR Assistent! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker dig som är HR Assistent!
Söka jobb tips