Hair Team i Gävle AB jobb - lediga jobb

Hair Team i Gävle AB jobb Hair Team i Gävle AB jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Hair Team i Gävle AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Hair Team i Gävle AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Lokaluthyrare- Järfälla

  2. Sjuksköterska MiniMaria- Österåker

  3. Business Analyst/Projektledare- Stockholm

  4. Vi söker nu en Serviceagent till en spännande tjänst till HK!(Sthlm)- Stockholm

  5. Projektledare för SharePoint- Stockholm

  6. Driven Verksamhetscontroller till uppdrag i Stockholm!- Stockholm

  7. Lärare i Hem- och konsumentkunskap ca 50% + ev. 50% i ett annat ämne.- Stockholm

  8. IT-koordinator/Telefoniadministratör sökes omgående- Lidingö

  9. Leg arbetsterapeut, vik. 75% höstterminen -13- Nacka

  10. Socialsekreterare- Sigtuna


Mer beskrivning

Lokaluthyrare
Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 67 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i. En positiv och driven lokaluthyrare med god servicekänsla sökes! Fastighetsavdelningen, med cirka 46 medarbetare, ansvarar för lokalanskaffning, inhyrning från privata fastighetsägare, uthyrning, ny- och ombyggnader samt förvaltning av de kommunala fastigheterna; skolor, förskolor, äldreboenden, sport- och fritidsanläggningar samt kulturfastigheter i Järfälla kommun. Avdelningen tillhandahåller ändamålsenliga lokaler till de kommunala verksamheterna med målet att hyresgästerna ska vara nöjda. Vi arbetar med kunden i fokus och genomför mätningar över nöjda kunder. Kommunens lokalbestånd ska vara miljödeklarerat och tillgängligt för personer med olika funktionshinder samt dimensionerat och utformat efter verksamheternas olika behov. Tjänsten som lokaluthyrare är placerad på fastighetsavdelningen och ingår i administrations- och uthyrningsenheten. Eftersom in-och uthyrning av lokaler är en viktig del av lokalförsörjningsprocessen krävs också ett nära samarbete med kommunens fastighetsstrateg. Då vår nuvarande uthyrare går vidare till nya utmaningar och nu söker vi hennes ersättare. ARBETSUPPGIFTER Uthyraren ska vara hyresgästernas kontaktperson i frågor om verksamhetslokaler, förändringar av lokalbehov och tillhandahålla de efterfrågade lokalerna till lägsta kostnad. Tjänsten innebär medverkan i allt som möjliggör ett effektivare utnyttjande av de kommunala verksamheternas lokal- och fastighetsanvändningar. Vidare ingår att: • upprätta hyreskostnadsförslag och hyresavtal • hyresförhandla med privata fastighetsägare och externa hyresgäster. • hyresförhandlingar med bl.a. Hyresgästföreningen • representera Järfälla kommun i hyresrättsliga tvister • vara sakkunnig i kontraktsfrågor gentemot den egna förvaltningen och kommunen i stort. Arbete i samråd med kommunens fastighetsstrateg. • bevaka uppsägningstider för inhyrda objekt • bevaka betalning av hyresavier på inhyrda objekt. • sköta kontakter med kollegor, hyresgäster, externa fastighetsägare och bostadsrättsföreningar KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har adekvat akademisk utbildning kombinerat med minst ett par års erfarenhet från området, alternativt en längre yrkeserfarenhet från uthyrning av lokaler. Dina kunskaper i hyreslagstiftningen är goda. Du är affärsmässig och har förhandlingsvana. Du uttrycker dig väl i det svenska språket i såväl tal som skrift. Vi arbetar i hyresdebiteringssystemet Vitec Nova och Raindance ekonomisystem. Till hösten introduceras ett nytt fastighetssystem. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt och strukturerat och att du är ansvarstagande. Du skall ha lätt för att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du bidrar till förvaltningens kultur genom arbetsglädje, kompetens och samarbete.
Företag: Järfälla kommun, Bygg- och miljöförvaltningen
Ort: Järfälla
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Lokaluthyrare jobb, Lokaluthyrare Järfälla, Lokaluthyrare Järfälla kommun, Bygg- och miljöförvaltningen
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lokaluthyrare

Sjuksköterska MiniMaria
MiniMaria Täby/Vallentuna/Österåker Maria Ungdom bedriver specialiserad beroendevård för ungdomar upp till 20 år i Stockholms län. Akut- och heldygnsvård såväl som vår specialistöppenvård för ungdomar med samsjuklighet är belägen inom S:t Görans sjukhusområde i centrala Stockholm. Vi har sedan ett par år tillbaka byggt ut vår lokala öppenvård och har idag dryga 20-talet mottagningar, så kallade MiniMarior, där vi med familj och nätverk i fokus erbjuder kvalificerade bedömningar, utredningar och behandling. En MiniMaria är en mottagning där landsting och socialtjänst samverkar i arbetet kring ungdomen och dess familj med syfte att stödja både avseende medicinsk-psykiatrisk och social problematik. Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter består av att utifrån ett strukturerat arbetssätt och i samarbete med läkare och socialtjänst genomföra missbruks- och psykiatriska bedömningar, bedriva motivationsarbete, återfallsprevention samt genomföra provtagning. Utöver detta skall du verka för att vidareutveckla en god samverkan med vårdgrannar och andra lokala instanser som t ex barn- och ungdomspsykiatrin, Ungdomsmottagning, skolor. Du kommer att tillsammans med en kollega driva de tre ovanstående mottagningarna. Eftersom mottagningarna är små hjälper vi varandra vi varandra vid hög arbetslastning och ledigheter. Kvalifikationer: Leg. sjuksköterska, företrädesvis med vidareutbildning i psykatri eller barn och ungdom. Erfarenhet av beroendevård och/eller barn- och ungdomspsykiatri. Har du en steg-1 utbildning i KBT/Familjeterapi är detta meriterande. Eftersom du kommer att arbeta mycket självständigt är det viktigt att du är en erfaren sjuksköterska och trygg i din sjuksköterskeroll. Personliga egenskaper: Du behöver känna dig bekväm med att röra dig mellan olika sammahang och kunna anpassa dig till olika förutsättningar. Ditt arbete är mycket självständigt och ställer krav på egna initiativ och vilja att samarbeta med såväl ungdom och familj som våra samverkanspartners. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Stockholms Läns Sjukvårdsområde
Ort: Österåker
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Sjuksköterska MiniMaria jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sjuksköterska MiniMaria

Business Analyst/Projektledare
Copyright Enterprise Exellence, CEE Services AB, är ett helägt dotterbolag till Stim som sköter Stims volymhantering, IT drift och utveckling. CEE Services AB ska på ett effektivt sätt bearbeta miljontals musikverk, matchningar och transaktioner som resulterar i avräkningar till Stims medlemmar och systersällskap. CEEs moderbolag, Stim, Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå, är en upphovsrättslig organisation för musikskapare och musikförlag. Stim är också den svenska länken i ett internationellt nätverk av liknande organisationer som representerar kompositörers, textförfattares, bearbetares och musikförläggares rättigheter. Under de kommande åren kommer mängden uppdrag för CEE att öka och vi behöver därför förstärka vår IT-avdelning med en Business Analyst. I din roll som Business Analyst ansvarar du för både kravanalys och projektledning - framförallt för de projekt som rör vår licensieringsprocess. Rollen som Business Analyst är bred och du kommer att vara involverad i alla steg i processen, allt från kravställning och processutveckling av arbetsmetoder till att projektleda nya utvecklingar. Som Business Analyst på CEE kommer du att ansvara för att vi står rustade inför morgondagens utmaningar genom att i samarbete med vår beställare ta fram kravspecifikationer för nya utvecklingsprojekt, leda integrationsprojekt samt jobba med långsiktiga IT- strategier. Just i den här rollen vill vi att du tar ett ansvar för vårt licensieringssystem KLIRR(liknade ett CRM/Order-system med Stimunika delar). KLIRR bygger i grunden på det open source-baserade CRM-systemet SugarCRM.  Du kommer arbeta tätt tillsammans med användarna och utvecklarna och vara spindeln i nätet mellan grupperna. Tillsammans med dem tar du fram lösningsförslag och offerter, prioriterar och leder arbetet. Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av att leda projekt, arbetat med ett eller två CRM-system, gärna SugarCRM samt att du är strukturerad och en duktig kommunikatör. Vi ser gärna att du har erfarenhet av försäljningsprocessen. Du behöver ju inte kunna programmera men behöver förstå skillnaden mellan hur vanliga applikationer och webbapplikationer fungerar. Du ska ha arbetat med SQL och verkligen gilla att ”grotta ner” dig i hur tabellerna är strukturerade. Givetvis är det meriterande om du har kunskap om Stims processer. För att trivas med tjänsten hos oss är det viktigt att du har ett intresse för service och en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi söker en positiv och utåtriktad medarbetare. Du ska ha god samarbetsförmåga och tycka om att jobba i team. Din förmåga att arbeta självständigt under ansvar värderas högt. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor var vänlig kontakta Victor Segell, rekryteringsansvarig på 0708750148
Företag: Aoex AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Business Analyst/Projektledare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Business Analyst/Projektledare

Vi söker nu en Serviceagent till en spännande tjänst till HK!(Sthlm)
OFFICE Management är en heltäckande leverantör inom dokumenthantering, telefoni, visuell kommunikation, IT, konferensrumsutrustning, diktering, dryckesmaskiner, kontorsservice och förbrukningsmaterial. Vi erbjuder våra kunder kompletta lösningar och samarbetar med marknadens bästa leverantörer. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Uppsala och Oslo med ca 300 anställda. Med en omsättning 2012 på närmare 700 miljoner är vi en organisation som kännetecknas av engagemang, kvalitet och affärsfokus. Mer information finner du på www.officemanagement.se Office Management är Europas största SHARP-Center. • Vi är auktoriserade återförsäljare för SHARP, Xerox, Hewlett-Packard och OKI. • Vår service täcker hela Sverige. • Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Du som söker har en positiv attityd och ser möjligheter före ”hinder”. Du har ett tekniskt intresse och brinner för service. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Ansvara för felanmälningar (support) från våra kunder via mail samt inkommande samtal • Att ta ägandeskap för kundens problem och att finna en lösning som återspeglar kvalitet i det arbete som du utför Vem är Du? Du vågar och vill ta egna initiativ, du är effektiv och håller en hög kvalitet.  Du brinner för service och blir först nöjd när våra kunder är det. Du har ett starkt driv och arbetar gärna mot uppsatta mål och att skapa resultat. Du arbetar gärna självständigt men likväl i grupp. Du är ordningsam och har erfarenhet från serviceyrken sedan tidigare. Du är en person som har en stor social förmåga med en mogenhet som gör att du kan hantera olika sorters människor på ett otvunget sätt. Att ta ansvar över ditt arbete är något du ser som en självklarhet och du har struktur för att kunna hantera flera saker samtidigt. Då vi har telefon och dator som arbetsredskap är det ett måste att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vad erbjuds Du? Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom en expansiv och lönsam organisation. Du kommer att bli väl mottagen i gruppen och omfamnas av en organisation kännetecknad av driv och framåtanda!   Då vi arbetar med löpande urval vill vi tipsa Dig om att skicka in Din ansökan redan idag! Vid frågor är Du välkommen att kontakta Johanna Wiberg, chef CCC (Customer Care Center) på johanna.wiberg@officemanagement.se.
Företag: OFFICE Management Sharp Center AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker nu en Serviceagent till en spännande tjänst till HK!(Sthlm) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker nu en Serviceagent till en spännande tjänst till HK!(Sthlm)

Projektledare för SharePoint
Wise IT AB Vill du vara med och skapa en förändring för Kommunals framtida IT-struktur? Du kommer att ingå i ett team och vara specialist inom SharePoint som är en stor del i Kommunals IT-plattform. Du ska skapa ett mervärde i systemet och ta ett helhetsansvar för SharePoint. Arbetsbeskrivning DIN UTMANING: Du ska verka för att SharePoint blir ett lättanvänt och mångsidigt verktyg med många användningsområden för Kommunals verksamhet. Däribland medlemssystemet, intranätet, projekt- och dokumenthantering. DINA HUVUDUPPGIFTER ÄR: • Ansvara för att omforma och projektleda nuvarande SharePoint-plattform • Ansvara för att SharePoint används på bästa sätt i verksamheten • Kravställa mot leverantör – både ur ett ekonomiskt- och tekniskt perspektiv • Säkerställa kvalitén och att uppdatering görs i systemet • Vara delaktiga i övrigt förekommande projekt på IT-enheten • Samarbete med kommunikationsavdelningen Utbildning/Erfarenhet UTBILDNING/ERFARENHET: • Minst 3 års erfarenhet av att driva och utveckla SharePoint-projekt • Erfarenhet av att projektleda ärende- och dokumenthanteringssystem • Du är strukturerad och har förmåga att se möjligheter och fånga upp behov • Du har en god kommunikativ- och organisationsförmåga • Du är utåtriktad, samarbetsvillig och serviceinriktad • Du är trygg i dig själv • Eftergymnasial utbilning inom IT • Meriterande med Microsoft Certifikat • Erfarenhet från fackföreningsrörelsen är meriterande • Du inser värdet av fackligt arbete och delar kommunals värderingar Om kunden KOMMUNAL ERBJUDER: • Att som projektledare få leda utvecklingen och användningen av SharePoint på Kommunal • Möjligheter att vara med och påverka i ett förändringsarbete inom IT på Kommunal • En organisation som vilar på värderingarna; alla människors lika värde, frihet, rättvisa, solidaritet och demokrati Kommunal är Sveriges största fackförbund och har cirka 500 000 medlemmar. Genom en aktiv, strategisk medlemsrekrytering har Kommunals medlemsantal ökat det senaste året. Om oss KONTAKT: •I denna rekrytering samarbetar vi med Wise IT. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vi ser fram emot din ansökan snarast möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ann-Christine Holmer, 0735 21 65 15.
Företag: Wise IT AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledare för SharePoint jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledare för SharePoint

Driven Verksamhetscontroller till uppdrag i Stockholm!
Har du erfarenhet som controller och intresse för utvecklingsverksamhet? Då har vi på Adecco Finance & Legal uppdraget för dig! Hur ser din arbetsdag ut? Du kommer att ansvara och tydliggöra för verksamhetsplaneringen mot den ena av två utvecklingsavdelningar på företaget. Till dina uppgifter hör att vara drivande inom företagets utvecklingsprojekt och arbeta brett med bl.a. att sätta ihop dokument angående planeringsprocessen, presentera resultat på ledningsgruppsmöten samt löpande följa upp rapporter.  Vem trivs här? Du som har erfarenhet som controller och har jobbat med att strukturera upp och utveckla arbetet kommer snabbt att komma in i jobbet. Har du högskoleutbildning inom ekonomi, har en god känsla för siffror och är analytisk lagd kommer du att trivas hos vår kund!  Som person är du driven, självgående med lösningsfokus. Teamet du kommer att tillhöra är en positivt grupp, där flexibilitet och prestigelöshet genomsyrar det dagliga samarbetet.  Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett spännande och utvecklande uppdrag på ca 7 månader! Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas i augusti. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Är du intresserad? Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10. Välkommen att söka!
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Driven Verksamhetscontroller till uppdrag i Stockholm! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Driven Verksamhetscontroller till uppdrag i Stockholm!

Lärare i Hem- och konsumentkunskap ca 50% + ev. 50% i ett annat ämne.
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Bagarmossens skola Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Bagarmossens skola är en kommunal skola som erbjuder sina elever en gedigen utbildning med goda grunder för fortsatta studier på gymnasiet och vidare till högre studier. Alla i skolans personal är väl utrustade för att arbeta med de nya utmaningarna och möjligheterna som den nuvarande läroplanen ger. Bagarmossens skola tillsammans med Brotorpsskolan bildar en F-9 enhet med ca 750 elever. I år 6-9 har Bagarmossens skola fyra inriktningar: fotboll, kärnkunskaper, Ma/No och Scenkonst. Enheten Bagarmossen Brotorps skolor har under flera år målmedvetet bedrivit kvalitetsarbete som har gett mycket positiva resultat i skolans utveckling. Som bekräftelse för utvecklingen vann enheten Bagarmossen Brotorps skolor den årliga Kvalitetsutmärkelsen inom Stockholms stad, kategori skola, den 22 november 2011. Och fortsättning följer. 1 plats(er). Undervisning i HKK år 6-9 samt mentorskap. Vi söker helst lärare med behörighet i två ämnen, HKK och ett ämne till. Vi ser gärna att vi kan ha två lärare i HKK som delar på en heltid. Det ser vi som en möjlighet för flexibla lösningar samt att det blir möjligt att samarbeta och utveckla ämnet. Undervisning i ämnet HKK i år 6-9. Att utveckla ämnet (goda möjligheter). Mentorskap i år 6-9. Sedvanlig dokumentation samt bedömning och betygsättning enl Lgr 11. Vi söker dig som brinner för ämnet och ser de stora möjligheterna att få eleverna att växa i sin personlig utveckling. Behörighetsgivande utbildning i ämnet Hem- och konsumentkunskap. Gärna en behörighetsgivande utbildning i ett annat ämne också, t ex teknik,spanska,engelska eller hög kompetens och arbeterfarenhet inom specialpedagogik. Goda kunskaper om bedömning och betygsättning enl Lgr 11. God kännedom av skolans styrdokument. Datorvana Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Erfarenheter av arbete med bedömning och betygsättning. Mentorskap och utvecklingssamtal (IUP). Erfarenhet av aktivt mentorsarbete. Varaktighet: Tillsvidare. Det eventuella andra ämnet är tidsbegränsad initialt, beroende på skolans behov. Arbetstid: Dagtid. Vid anställning av tvåämneslärare kan andelen av tiden för ämnet HKK vara flexibel utifrån behoven/önskemålen. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Bitr.rektor Risto Viitanen,0850815700 Ulf Larsson Li, lärare, 08-50815803, 0761215803 (facklig) Britt-Marie Selin, lärare, 08 508 15 707, 076 12 15 706 (facklig) Tillträde: 2013-08-13.
Företag: Stockholms stad; Bagarmossens skola
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i Hem- och konsumentkunskap ca 50% + ev. 50% i ett annat ämne. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i Hem- och konsumentkunskap ca 50% + ev. 50% i ett annat ämne.

IT-koordinator/Telefoniadministratör sökes omgående
Adecco IT & Engineering söker nu omgående en administratör ansvarig för telefoni och dess system till ett större internationellt företag. Hur ser din arbetsdag ut? Som IT/Telefoniadministratör ingår du i IS Service Management gruppen. Du ansvarar för Data/telefonkommunikationen i norra Europa. Du är kontaktperson för leverantörer av telefoni, administrerar konton och driver mindre IS projekt. Du ansvarar för strukturen och förväntas sammanställa och ha koll på informationen kring telefoni och dess konton samt kostnader. Du har en självgående roll med frihet under ansvar och stödjer Infrastructure manager på daglig basis.  Uppdraget är på sex månader med start omgående och för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos kund. Tjänsten är placerad på Lidingö. Vem trivs här? Du med ett intresse för teknik och struktur trivs bra här. Du skapar ordning och reda i ditt jobb och tycker om att samla in och sammanställa information/statistik. Du trivs med att ha många kontaktytor både internt och externt och driver dina frågor aktivt. Du har förmåga att ta egna initiativ och att arbeta parallellt med flera projekt/ansvarsområden samtidigt. Det är meriterande med kunskaper om hur telefoni administreras på ett större företag likväl som kunskaper i excel. Vidare ser vi gärna att du har grundläggande kunskaper inom IP och telecom-nätverk. Du talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska då du har många kontakter med personer utanför Sverige. Det är också meriterande med kunskaper i finska. Vad erbjuder vi? Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Är du intresserad? Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Konsultchef Alexander Aminoff på tel: 08-587 512 19 Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10. Välkommen att söka!
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Lidingö
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga IT-koordinator/Telefoniadministratör sökes omgående jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT-koordinator/Telefoniadministratör sökes omgående

Leg arbetsterapeut, vik. 75% höstterminen -13
Habiliteringscenter Nacka, ungdoms- och vuxenteam Målet för Habilitering och Hälsas verksamhet är att underlätta tillvaron för personer med funktionshinder och därigenom skapa förutsättningar för större delaktighet i samhällslivet. Habilitering & Hälsa är en självständig resultatenhet inom Stockholms läns landsting. Vi är verksamma inom hela Stockholms län och vi erbjuder råd, stöd och behandling till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, till exempel utvecklingsstörning, aspergers syndrom, autism och rörelsehinder. Vi erbjuder också stöd till anhöriga och personal i barnets, ungdomens eller den vuxnes närmiljö. Basen i vår verksamhet är våra habiliteringscenter som finns över hela länet. Som ett komplement till dessa finns ett flertal specialiserade verksamheter. På Habiliteringscenter Nacka arbetar vi i team med barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. I teamet ingår förutom arbetsterapeut även psykolog, kurator, sjukgymnast, specialpedagog och logoped. Många insatser riktas till brukarnas familjer och nätverk. Vikariatet har placering i de tvärprofessionella ungdoms- och vuxenteamen utifrån att vi har kö till arbetsterapeutiska insatser. Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna består av ett brett spektrum av arbetsterapeutiska insatser till personer med funktionsnedsättning. Många av dem som söker har neuropsykiatriska diagnoser, framför allt Asperger/autismspektrumstörning. I arbetet ingår bedömningar, kartläggningar, upprättande av habiliteringsplaner, förskrivning och uppföljning av hjälpmedel inklusive högteknologiska hjälpmedel inom området kognitivt stöd. Som en del i arbetet förekommer också konsultation och kunskapsöverföring till personal i den enskildes närmiljö. Många av dem vi möter har komplexa behov där samverkan krävs, inte bara i teamet, utan med vårdgrannar, kommunal verksamhet och andra myndigheter. Insatserna syftar till att finna kompenserande strategier för att underlätta i vardagen samt att miljön runt den enskilde blir så optimal som möjligt utifrån de förutsättningar som finns. Journal förs i Take Care och förskrivningar görs genom Beställningssportalen. Arbetet präglas av rörlighet och variation och förutsätter en vilja och förmåga att arbeta självständigt.Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer: Leg arbetsterapeut. Personliga egenskaper: Erfarenhet av habiliteringsarbete är en förutsättning och stor vikt läggs vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga. Vi lägger också stor vikt vid kompetens inom neuropsykiatri och hjälpmedel kring kognitivt stöd. Vi ser mycket positivt på stor datavana och en nyfikenhet på att lära sig nya system. Övrig information: Förutom ett kvalificerat, omväxlande och fritt arbete erbjuder Habilitering och Hälsa: * Flextid * Trevliga arbetskamrater med tvärprofessionell yrkesbakgrund och erfarenhet * Kollegialt stöd/mentorskap * Handledning i team * Friskvård * Ersättni Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Du behöver inte fylla i alla fält - det går bra att bifoga word-dokument. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Det finns ett antal olika blanketter för utdrag ur belastningsregistret. Inom Habilitering & Hälsa ska "LSS-blanketten" användas.
Företag: Stockholms Läns Sjukvårdsområde
Ort: Nacka
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Leg arbetsterapeut, vik. 75% höstterminen -13 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Leg arbetsterapeut, vik. 75% höstterminen -13

Socialsekreterare
Sigtuna kommun - alla tiders mötesplats - ligger mitt emellan Uppsala och Stockholm. Den tusenåriga staden Sigtuna och Arlanda flygplats utgör två spännande inslag på var sin sida om centralorten Märsta. Kommunen är en framtids- och tillväxtkommun och har cirka 41 000 invånare. Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för följande verksamheter: - Gymnasieskola - Gymnasiesärskola - Grundläggande och gymnasial vuxenutbildning - Kvalificerad Yrkesutbildning -Logistik - Svenskundervisning för invandrare, sfi - Särvux - Uppdragsutbildning - Arbetsmarknadsåtgärder - Bistånd enligt socialtjänstlagen - Integration ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare i uppföljningsgruppen på Försörjningsstöd kommer du att arbeta med utredningsarbete vid ansökningar om ekonomiskt bistånd. I arbetet ingår också att arbeta fram och överenskomma om den handlingsplan som ska leda mot egen försörjning. Vi har nära samverkan med både externa och interna partners och ser därför att du gärna ser dig som koordinator av lämpliga insatser för kundens bästa. I kommunen finns ett Jobbcenter med arbetslivscoach och ett ungdomsprojekt som är en samlokalisering och samverkan mellan Arbetsförmedlingen och Sigtuna Kommun i syfte att bidra till att människor kommer i arbete. Vid sidan av kraven på kompetens och erfarenhet är det viktigt att du är en positiv person med en egen drivkraft och god förmåga att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan jämförbar akademisk utbildning och utöver detta får du gärna ha erfarenhet av att arbeta med rehabilterande insatser. Du ska ha kunskap om aktuell sociallagstiftning och erfarenhet av att arbeta med försörjningsstöd och ekonomiska utredningar.
Företag: Sigtuna kommun, Enheten Försörjningsstöd
Ort: Sigtuna
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Socialsekreterare jobb, Socialsekreterare Sigtuna, Socialsekreterare Sigtuna kommun, Enheten Försörjningsstöd
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Socialsekreterare


Sök lediga jobb Hair Team i Gävle AB

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se