Handläggare, ladok jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Handläggare, ladok. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Handläggare, ladok. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- CIO-/IT- och digitaliseringschef- Nykvarn
- Platform Manager, Solna- Solna
- HR-assistent till Social-och äldreomsorgsförvaltningen- Huddinge
- Willis Towers Watson söker nu en student för extrajobb- Stockholm
- Förskollärare till Milots förskola i Stora Ursvik- Sundbyberg
- Kundservicemedarbetare för deltidsarbete hos Electrolux- Stockholm
- Turingeskolan söker en speciallärare/lärare- Nykvarn
- Arbetsterapeut till Attendo i Södra Stockholm- Stockholm
- Koordinator till Hyttkablage- Södertälje
- 18164 Personlig assistent till en av våra kunder i Älvsjö- Stockholm
Mer beskrivning
CIO-/IT- och digitaliseringschefFöretagspresentation: I Nykvarn är det enkelt att komma nära det som är viktigt. Nykvarn har ett strategiskt läge i Stockholmsregionen och i Mälardalen. Här finns en stark entreprenörsanda och kommunen vill möjliggöra ett rikt och varierat näringsliv. Nykvarn ska vara en plats med möjlighet att växa och där livets alla behov finns tillgodosedda. Vi är ett småskaligt samhälle som tänker stort, med ena foten intill storstadens möjligheter, den andra i den Sörmländska naturens lugn. I Nykvarn bor det ca 10 700 kommuninvånare och är en av de snabbast växande kommunerna i Sverige. Nykvarns kommun ses som rikets 8:e tryggaste och säkraste kommun. Grundskolan är fortsatt rankad som bäst i länet och den femte bästa i riket. De kommuninvånare som är i behov av hemtjänst får länets bästa. Vidare är kommunen rankad högt bland alla kommuner i Sverige när det gäller det politiska klimatet. Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Rollen som CIO/IT-och digitaliseringschef är ny och innebär ett strategiskt arbete med att utveckla IT-verksamheten i kommunen och samtidigt fungera som ansvarig för IT-enheten. Som CIO/IT-och digitaliseringschef skall du leda IT-enheten med underställd personal och ansvara för att verksamheten följer plan och att besluten följs. Det strategiska arbetet består primärt utav att driva utveckling av digitalisering för kommuninnevånare och organisationen. Uppdraget består även av att kontinuerligt lyssna av verksamheternas behov av IT-stöd och digitalisering samt att på ett konstruktivt och strategiskt sätt informera om möjligheter till förbättringar av verksamhetens IT-system. Det krävs ett samförstånd mellan IT- och verksamhetsledning där CIO/IT-och digitaliseringschef verkar som ett stöd till de olika verksamheterna. I tjänsten ingår ett ansvar för att utarbeta strategier för framtiden och därför är omvärldsbevakning en viktig del av denna tjänst. CIO/IT-och digitaliseringschef är föredragande i digitaliseringsutskottet och rapporterar till chef för kommunledningskontoret. Din profil: För att lyckas i uppdraget tror vi att du har högskoleexamen inom informations- eller datateknik eller annan relevant akademisk utbildning. Du har erfarenhet från flera års arbete med att driva IT-frågor på strategisk nivå. Du har tidigare arbetat med digitaliseringsfrågor och har dokumenterad erfarenhet från utvecklingsarbete. Det är önskvärt att du tidigare har arbetat som ledarare med personalansvar och har erfarenhet från en politisk styrd organisation. Det är viktigt att du vågar utmana status quo, söker nya perspektiv samt initierar utvecklingsinsatser. Du driver egna initiativ inom och utanför ramarna för ditt eget arbete och kan fatta egna beslut. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett realistiskt sätt och integrerar kort- och långsiktiga mål med helhetsbilden. Du håller andra informerade, ger konstruktiv feedback och lyssnar in på ett bra sätt. Du hjälper andra när det behövs, delar information och är bra på att samarbeta. Ansök redan idag!: Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt cv. Ansvarig konsult är Stefan Bölin och nås på 076-778 15 01 eller på stefan.bolin@unikresurs.se Välkommen! Unik Resurs: Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig konsult om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Lycka till!
Företag: Unik Resurs i Sverige AB
Ort: Nykvarn
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga CIO-/IT- och digitaliseringschef jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: CIO-/IT- och digitaliseringschef
Platform Manager, Solna
Bli en del av vårt team PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden och IT avdelningen söker nu en erfaren Sharepoint Online Professional som kan driva och förvalta Sharepoint Online som plattform i den pågående resan mot en alltmer digitaliserad arbetsplats.  Du har vad som krävs Du har flerårig bakgrund inom Sharepoint Online och har erfarenhet att agera som en Plattforms ansvarig. Du är analytisk, initiativrik och har stark drivkraft samt god förståelse kring hur man navigerar i större organisationer, bygger interna nätverk, kommunicera med seniora intressenter från affärs/IT-sidan och kan skapa handlingsplaner som förankras och etableras. PostNord är i en viktig förändringsfas vilket innebär att alla deltar i förändringsarbetet på flera plan. I praktiken betyder det strategi, teknik och innovation i realtid och i framtid.  Vi levererar Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. PostNord koncernen kan med sin storlek och bredd erbjuda intressanta utvecklingsmöjligheter inom områdena IT och verksamhet. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2017 hade koncernen 31 000 anställda och en omsättning på 37 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.Besök oss på www.postnord.com.  Ansök Vid frågor är du välkommen att kontakta chefen för Time to Market, Anna Pehrsson, anna.pehrsson@postnord.com eller Birgit Williams, birgit.williams@postnord.com  Vi arbetar med löpande urval så vi ber dig att skicka in din ansökan omgående.   Fackliga kontaktpersoner, se www.postnord.com/fackliga  Vi ser fram emot att höra från dig.
Företag: PostNord Group AB
Ort: Solna
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Platform Manager, Solna jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Platform Manager, Solna
HR-assistent till Social-och äldreomsorgsförvaltningen
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. Enhetsbeskrivning På HR-enheten, social- och äldreomsorgsförvaltningen arbetar vi med målet att Huddinge kommun ska vara en attraktiv arbetsgivare med goda förutsättningar för engagerade och professionella medarbetare och chefer. Vårt uppdrag består främst av att stödja cheferna i deras arbetsgivarroll, såväl operativt som strategiskt. HR-enheten är en del av social- och äldreomsorgsförvaltningens stab och består av HR-chef, fyra HR-konsulter och fyra HR-assistenter. Vi stöttar social- och äldreomsorgsförvaltningens ca 90 chefer i deras viktiga arbete med att vara goda ledare för förvaltningens ca 2000 medarbetare. - Om arbetet Som HR-assistent hos oss arbetar du som expertstöd i vårt personaladministrativa system Heroma i vilket du på ett coachande sätt stöttar förvaltningens chefer och administrativa assistenter. Du är även ett stöd till dem inom flertalet personaladministrativa områden såsom löneadministration och avtalsfrågor. Det ingår även att till viss del vara en kontrollfunktion inom dessa områden. I arbetet ingår utöver detta en del andra personaladministrativa uppgifter så som annonsering, administrering av medarbetarenkät och hantering av organisationsförändringar i interna system. Vi arbetar i ett nära samarbete med varandra på enheten och tar stort stöd av varandra i de problem och frågeställningar vi hanterar. Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom Kommunal eller annan offentlig verksamhet. Du har god kunskap i Heroma och tycker om att lösa problem och att arbeta varierat och självständigt. Som person är du serviceinriktad, noggrann, pedagogisk och lösningsorienterad. Vidare är du orädd, ansvarstagande och har förmågan att både arbeta i team samt arbeta självständigt. Du trivs med att arbeta mot deadlines och uppskattar struktur. Du är tydlig i din kommunikation och har god datakunskap och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi erbjuder dig ett mångsidig arbete där du med stöd av engagerade kollegor alltid får lära dig något nytt. Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner Facklig kontaktperson För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Huddinge kommun
Ort: Huddinge
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga HR-assistent till Social-och äldreomsorgsförvaltningen jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR-assistent till Social-och äldreomsorgsförvaltningen
Willis Towers Watson söker nu en student för extrajobb
Willis Towers Watson är en ledande global riskrådgivare och försäkringsförmedlare. Med rötter tillbaka till 1828 verkar Willis Towers Watson idag på samtliga kontinenter med mer än 40 000 anställda i 140 länder. Våra rådgivare är specialister inom operationella-, lednings-, och personrisker och har erfarenhet från alla branschsegment och verksamhetsområden â över hela världen. I Sverige har vi varit verksamma sedan 1979 och är idag ca 180 medarbetare fördelade mellan våra kontor i Stockholm (HK), Göteborg, Malmö och Karlstad. Tillsammans med vårt systerföretag Max Matthiessen är Willis Towers Watson nordens största risk- och försäkringsrådgivare. Vi är ett företag som ständigt växer och hoppas att du vill bli en del av vår växande verksamhet. Våra värderingar formar hur vi gör affärer inom Willis Towers Watson. De är: kundfokus, teamwork, integritet, respekt och kompetens. Global Data Services söker student för extrajobb Nu söker vi en student för extrajobb till vårt team inom verksamhetsområdet Global Data Services med placering på kontoret vid Lästmakargatan i Stockholm. Global Data Services är ett ungt team bestående av fyra personer som representerar vår verksamhet i Norden. Inom affärsområdet Global Data Services erbjuder vi våra kunder löneundersökningar, löneanalyser och övriga ersättningsrelaterade rapporter. Global Data Services tillhör företagets kärnverksamhet och är en viktig del av vår affär. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består i att på olika sätt stötta övriga konsulter i teamet i deras dagliga arbete med att samla in och bearbeta data. Du kommer att bli involverad i en mängd olika uppgifter och bör vara beredd på att hjälpa till där det behövs, främst kopplat till projekt där vi bistår våra kunder i frågor kring ersättning och förmåner. Som person är du noggrann, strukturerad och metodisk. Du har ett intresse för siffror, en administrativ förmåga och har arbetat eller har intresse att lära dig Excel och Power Point som arbetsverktyg. Arbetet kräver en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska och engelska. Nyfikenhet, viljan till att lära nytt och ett flexibelt förhållningssätt är viktiga egenskaper. Om du efter dina studier får en anställning hos oss kan du förvänta dig en varierande arbetsmiljö. Dina personliga egenskaper väger tungt och vi söker efter en kollegial person som kan komplettera vårt team och göra det ännu starkare. Du kommer att få en handledare som vägleder dig under tiden du är hos oss och vi tror att arbetet hos oss kan ge dig en bra erfarenhet om du vill arbeta vidare inom Ekonomi, HR eller inom konsultbranschen. Utbildning och Bakgrund Vi ser gärna att du studerar ekonomi, till personalvetare eller liknande och kan vara i början av dina studier. Erfarenhet från annat arbete är meriterande men inget krav då du kommer att lära dig arbetet kring vår verksamhet på plats. Vi vill gärna att du kan arbeta motsvarande minst 2 upp till 3 dagar i veckan samt heltid ett par veckor under semesterperioden på sommaren men vi är öppna för flexibla arbetstider och hittar en lösning efter bådas parters behov beroende på arbetsbelastning. Ansökan Närmare information om tjänsten ges av Linn Brändström, tel 072-731 44 15 eller Micaela Hultqvist, tel 070-148 17 36 alternativt HR Assistant, Denise Bark, tel 070Â 87 09 570 Vi kallar till intervju löpande så skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev redan idag!
Företag: Towers Watson AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Willis Towers Watson söker nu en student för extrajobb jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Willis Towers Watson söker nu en student för extrajobb
Förskollärare till Milots förskola i Stora Ursvik
Du fokuserar på framtiden. Och är närvarande i nuet. Precis som vi. Här på Milots förskola söker vi tre positiva, glada och engagerade förskollärare som vill ha nya utmaningar. Är du personen som vill utmanas i din yrkesroll, vill vara med och vidareutveckla vår verksamhet, då är du rätt person för Milots förskola! Som förskollärare kommer du tillsammans med arbetslaget arbeta kontinuerligt med uppföljning, utvärdering och utveckling för att skapa kvalité på enhetens förskolor. Du kommer att vara en del i vårt arbete med den pedagogiska miljön som är i ständig förändring och av stor betydelse för barnens lärande där fantasi, kreativitet och mångfald är viktiga byggstenar. Milot och Granatäpplets förskolor deltar i Övningsförskoleprojektet tillsammmans med Stockholms Universitet, vilket innebär att enheten tar emot många studenter som gör sin VFU hos oss. Vi har ett nära samarbete med SU och förväntar oss att du kommer att vara VFU-handledare framöver. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat arbete med pedagogisk dokumenattion med IKT som verktyg för att synliggöra barnens lärande, som en del i vårt systematiska kvalitetsarbete. Du kommer tillsammans med arbetslaget driva verksamheten framåt utifrån barnens intressen, tankar och funderingar, som en medforskande pedagog. Din kompetens är viktig då vi utvecklar vår verksamhet. Vi vill att du är utbildad förskollärare, vill utveckla dig själv, verksamheten och barnen till en förskola som står för kvalité. Det är viktigt att du har en personlig mognad, har lätt att samarbeta och ser olikheter som en tillgång. Detta kräver att du är lyhörd samt har förmågan att motivera dina kollegor. Du brinner för att arbeta utifrån barnens intressen, skapar utmaningar i läranadet och synliggöra barnens lärprocesser. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 14 juni 2018. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan!  Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Företag: Sundbybergs stad
Ort: Sundbyberg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Förskollärare till Milots förskola i Stora Ursvik jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Förskollärare till Milots förskola i Stora Ursvik
Kundservicemedarbetare för deltidsarbete hos Electrolux
Dina arbetsuppgifter Nu söker vi någon som vill jobba med oss under eftermiddagarna samt hoppa in extra vid behov. Ditt uppdrag är att hjälpa och inspirera konsumenter som valt att köpa Electrolux-produkter till sina hem. Du agerar både säljare och rådgivare. Önskad uppdragsstart slutet av juli månad. I rollen som kundservicemedarbetare har du nära dialog med kollegor och din chef för att säkerställa att du håller en hög kvalité i varje kundkontakt. Du är en del i vårt eftermarknadsteam som säkerställer att våra befintliga kunder får stöd när de behöver nya tillbehör eller reservdelar till sina produkter. Så som i många branscher är eftermarknaden en viktig kanal för att bygga lojalitet och en viktig del i ditt uppdrag är att förvalta varje kontakt på ett sätt som både gör kunden nöjd och inspirerad. - Du ansvarar för att hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, prisfrågor, orderläggning, e-handelssupport och givetvis rådgivning kring reservdelar. - Din huvudsakliga källa till ärenden är telefon & ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor. - Du kommunicerar ofta med kunder som behöver stöd i att hitta rätt reservdel och du har tillgång till stödsystem med detaljerad produktinformation. - Du ansvarar för att skapa nya affärer genom aktiv försäljning till de kunder du har kontakt med. - Du har nära kontakt med ansvariga för e-handel, logistik och försäljning. - Du, precis som dina kollegor, ansvara för att alltid arbeta med förbättringar av processer och förväntas agera för att korrigera en process som skapar onödigt arbete. Du har nu möjligheten att vara med och bidra till att förädla hur ett marknadsledande bolag kommunicerar med sina kunder, något du kommer ha stor nytta av under din karriär. Du blir en viktig del i ett team och möjligheterna att utvecklas är stora för den som engagerar sig. Du kommer arbeta innanför tullarna, en minut från närmsta tunnelbanestation. På kontoret finns tillgång till träningslokaler. Du kommer få introduktionsutbildning under dina första veckor. Om företaget Electrolux Home startade 1995, har cirka 50 butiker över hela Sverige samt e-handel. Electrolux Home är butikskedjan för hela köket och erbjuder kompletta köks- och förvaringsinredningar, vitvaror och ett brett sortiment av noggrant utvalda hushållsprodukter. Din profil Du som passar i denna grupp har med all säkerhet något års erfarenhet av kundservice, extra meriterande är det med erfarenhet inom teknisk rådgivning eller av hushållsprodukter. Du är entusiasmerande och har förmågan att använda frågeteknik för att få kunder att beskriva sitt behov. Du har en stor portion tålamod och visar engagemang genom din genuina nyfikenhet. Du älskar att engagera dina kollegor och är förmodligen den som drar ihop ditt team till AW. Du är företagsam och har i tidigare roller visat detta genom att inte bara hitta problemen, utan genom att ha drivit igenom förbättring där det behövts. Du hanterar svenska obehindrat i tal och skrift. Om 2Complete 2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister. 2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
Företag: 2Complete
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Kundservicemedarbetare för deltidsarbete hos Electrolux jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundservicemedarbetare för deltidsarbete hos Electrolux
Turingeskolan söker en speciallärare/lärare
Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer. Turingeskolan är en F-6 skola belägen i Nykvarn. Vi har goda förutsättningar och kommunen har högt ställda förväntningar på vår verksamhet. Visionen är att Nykvarns förskolor och skolor ska vara Sveriges bästa 2025. Vi är redan på god väg att lyckas nå det målet. Vår styrka ligger i att ha en kompetent personalgrupp med höga ambitioner. Vill du ha ett varierat och meningsfullt arbete där du kan göra skillnad för andra människor? Då är du välkommen att söka jobb hos oss! Nykvarn ligger ca 30 minuter från Stockholm eller Eskilstuna med snabbtåget. Vi söker en speciallärare/ lärare för arbete i en mindre grupp med elever inom autism som vi startar hösten 2018. Du kommer att planera, undervisa och utvärdera arbetet självständigt och tillsammans med arbetslaget. I din roll undervisar/stödjer du elever, som är i behov av att ibland få arbeta i ett mindre sammanhang, i deras arbete för att nå målen. I arbetsuppgifterna ingår även utvecklingssamtal, samtal med vårdnadshavare samt arbete med elevernas åtgärdsprogram. Till ditt stöd kommer det att finnas rutinerade elevassistenter. Du ingår i skolans elevhälsoteam. Vi söker dig som är utbildad speciallärare/ lärare. Det är meriterande om du är utbildad speciallärare/ lärare med behörighet att undervisa i åk 1-6. Du ser värdet av och förstår människors olikheter samt olika bakgrund och som person är du kreativ, lyhörd och flexibel. Vi söker dig som är en tydlig ledare, engagerad och duktig på att motivera elever till att nå sina mål. Du har god samarbetsförmåga, kan skapa förtroenden och lyssna in olika behov samtidigt som du ser möjligheter i förändringar och kan anpassa dig efter nya omständigheter. Du bidrar gärna med din kreativitet och är inte rädd för att tänka nytt. Du har en positiv inställning och en god förmåga att inspirera och motivera eleverna till lärande. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och i team där allas kompetenser kan tas till vara på bästa sätt. Du har förmåga att skapa goda relationer med elever och vårdnadshavare och du har erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt tidigare erfarenhet. Intervjuer sker löpande.
Företag: Nykvarns kommun
Ort: Nykvarn
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Turingeskolan söker en speciallärare/lärare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Turingeskolan söker en speciallärare/lärare
Arbetsterapeut till Attendo i Södra Stockholm
I Attendo Äldreomsorg är vi över 9 000 medarbetare som arbetar inom hemtjänst och äldreboende i Skandinavien. Vi är en del av Attendo, Nordens ledande privata vård- och omsorgsföretag som även har verksamhet inom individ- och familjeomsorg, omsorg till personer med funktionsnedsättning samt sjukvård. Hos oss kommer du arbeta med vår vision Att stärka individen och alltid utgå från den enskildes behov och förutsättningar. Engagerad arbetsterapeut till omväxlande och givande arbete inom äldreomsorgen Vi söker nu flera arbetsterapeuter som brinner för att arbeta med äldre. Du har pedagogisk förmåga och ett gott bemötande till kund, närstående och medarbetare. Du har lätt för att samarbeta med olika yrkeskategorier. Att handleda och ge instruktioner till medarbetare på äldreboende är en naturlig del i ditt arbete. Datavana och goda kunskaper i svenska språket är ett krav (dokumentationskrav). I din yrkesroll är du nogrann, ansvarsfull, kreativ och flexibel och har god förmåga att leda och organisera ditt arbete. Du har förmågan att prioritera och fatta egna beslut. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Du kommer att ha ett självständigt och omväxlande arbete i nära samarbete med kollegor i teamet. I tjänsten som Arbetsterapeut ingår att både självständigt och tillsammans med övriga proffessioner ansvara för ADL-bedömningar, att prova ut och beställa hjälpmedel samt att instruera omvårdnadspersonalen hur olika hjälpmedel ska användas. I tjänsten ingår även att hålla förflyttningsutbildningar för verksamheternas personal. I arbetsuppgifterna ingår också uppföljning och utvärdering av insatta åtgärder, kontrollansvar för de hjälpmedel som enheterna har, att delta i kvalitetsarbetet på enheterna, samtal med närstående och att stötta och hjälpa medarbetarna att planera för aktiviteter med boende. I den här tjänsten ingår man i ett rehabteam där man arbetar i par med sjukgymnast/fysioterapeut på två enheter. Du ska trivas med att ha olika verksamheter och tycka det är roligt att arbetet är flexibelt och utmanande. På varje enhet arbetar man teambaserat i ett tätt samarbete med bland annat sjuksköterka, sjukgymnast/fysioterapeut och undersköterskor. Individuella lönevillkor. En extra kompensation utgår då man arbetar på två eller flera verksamheter. Vi söker Arbetsterapeut till våra enheter i: Älvsjö, Tumba, Södertälje och en enhet norr om stan i Järfälla. Kvalifikationer: Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbete, men du som är nyexaminerad är även välkommen med din ansökan. Som person är du självständig, flexibel och har en god förmåga att handleda personal. Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Företag: Attendo
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Arbetsterapeut till Attendo i Södra Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Arbetsterapeut till Attendo i Södra Stockholm
Koordinator till Hyttkablage
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vi är nu inne i en väldigt spännande period med tanke på den mängd nya elsystem som behövs för att möta behoven som bl.a. elektrifierade fordon samt fordon för autonom drift kräver. Allt för att möta våra kunders framtida behov. Gruppen Cable Harness Design på hyttutveckling har som uppgift att förlägga & installera kablaget i CAD miljö med kvalitet, säkerhet och kostnad i fokus. Dessutom ansvarar gruppen för alla plast-, plåt- och gummiartiklar som behövs för att guida kablaget i sin fysiska omgivning. Gruppen ansvarar även för alla luftrör i hytt. Vi är en väl fungerande grupp med en bra mix av yngre och äldre konstruktörer. Dina arbetsuppgifter Eftersom mängden projekt för att föra in nya elsystem ökar, ökar även behovet av att koordinera gruppens leveranser och åtaganden. Du kommer utgöra länken mellan våra konstruktörer och alla objekt/projekt som vi är delaktiga i. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att ⢠Säkerställa att gruppens alla leveranser håller tidplanen samt koordinering av detta internt, men även tvärfunktionellt i projekten. ⢠Vara gruppens representant (konstruktörshatten på) för alla objekt där vi är berörda. ⢠Stötta konstruktörerna vid planering av leveranser i nya projekt samt ändringar i befintliga produkter. ⢠Då kablage är uppdelat mellan två grupper på olika avdelningar, behövs koordinering mellan grupperna för att synka våra gemensamma leveranser. ⢠Vara tekniskt insatt i kablage och luftrörsfrågor för att stötta gruppen/chefen. ⢠Koordinera våra ritningsleveranser mot Inköp då våra underlag inte är köpeartiklar och saknar artikelimpulser. Produktionsanläggningen för hytt ligger i Oskarshamn så rollen innebär även en del tjänsteresor. Din profil Vi söker dig som lockas av tekniska utmaningar och som trivs i en arbetsmiljö där du får ta stort eget ansvar. Vi tror att du är högskole- eller civilingenjör med några års erfarenhet, gärna från Scania. Du bör vara drivande, ansvarstagande och tycka om att jobba i team. Har du tidigare erfarenhet från objektledning/projektledning ser vi detta som meriterande. Tidigare erfarenhet av utvecklingsarbete är meriterande. Tjänsten innebär kontakt med internationella leverantörer vilket kräver att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Då jobbet innefattar en del resor så bör du även ha B-körkort. Vi erbjuder Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis kostnadsfri träning på Scanias egna hälsocenter Gröndal, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris, möjlighet till personalbil och mycket mer. Vi erbjuder även direktbuss mellan Stockholm Central och Södertälje via Liljeholmen med Scania Job Express för snabb och bekväm pendling till arbetet. För mer information Kontakta gärna Anders Larsson, Gruppchef, 08-553 89461 eller 070-0865852. Ansökan Sök via vår hemsida www.scania.com/jobb senast den 17 Juni, Jobbid 20180514. Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betyg/intyg. Urval kan komma att ske löpande. Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2016 levererade vi 73 100 lastbilar, 8 300 bussar samt 7 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 104 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 46 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Volkswagen Truck & Bus. För ytterligare information, besök www.scania.com.
Företag: Scania
Ort: Södertälje
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Koordinator till Hyttkablage jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Koordinator till Hyttkablage
18164 Personlig assistent till en av våra kunder i Älvsjö
Sedan 1995 har NÄRA arbetat med personlig assistans och vi har alltid arbetat för att ge individen kvalité. Vi tror nämligen att kvalité inte är lika för alla utan vi uppskattar och vi har olika önskningar och drömmar. Självbestämmande är grunden till kvalité för individen och delaktighet i sitt eget liv oavsett hur denne väljer att leva det. . En av våra kunder som är bosatt i Älvsjö söker nu en personlig  assistent. Kunden efterfrågar att du är kvinna och 40 +. Du skall vara noggrann, lyhörd och lugn. I arbetet ingår personlig omvårdnad och hushållssysslor. Tjänsten ligger runt 20 % i omfattning och innefattar jour. Vi söker också timvikarier. Vi söker dig som tycker om att jobba med människor, är ansvarsfull och lyhörd för brukarens behov. Det är viktigt att du har servicekänsla, är trygg i dig själv och delar NÄRA:s värderingar (öppenhet, långsiktighet och engagemang). Stämmer det här in på dig är du välkommen med din ansökan!
Företag: NÄRA AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga 18164 Personlig assistent till en av våra kunder i Älvsjö jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: 18164 Personlig assistent till en av våra kunder i Älvsjö
Söka jobb tips