Helpdeskmedarbetare i Örebro jobb - lediga jobb

Helpdeskmedarbetare i Örebro jobb Helpdeskmedarbetare i Örebro jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Helpdeskmedarbetare i Örebro. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Helpdeskmedarbetare i Örebro. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Helpdeskmedarbetare i Örebro- Örebro

  2. Snabblärd och serviceglad helpdeskmedarbetare i Örebro? Se hit!- Örebro


Mer beskrivning

Helpdeskmedarbetare i Örebro
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Arbetsbeskrivning Som helpdeskmedarbetare kommer du att hjälpa användare med IT-relaterade frågor så som incidentrapportering, hantera beställningar, agera stöd vid inköp, kontakta driftleverantörer vid behov m.m. Du kommer även koordinera supportärenden så att incidenter inkommer till rätt supportgrupp, och därmed värnar du också för att avtalade ärendehanteringstider följs. Vem är du? Du har minst gymnasial utbildning med inriktning IT eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi tror också att du har ca ett års erfarenhet av support via telefon inom området helpdesk, incident och/eller problemhantering. Du har en god pedagogisk förmåga och har förståelse för hur du via telefon och web ska instruera användare för att därmed lösa uppkomna problem. Du har därmed också god vana att hantera många olika typer av ärenden i en föränderlig miljö. Du har ett intresse för IT-relaterade problem och trivs också i rollen som problemlösare. Du har därmed också en hög servicenivå som resulterar i en god förståelse för människors olika kunskapsnivå inom IT. Tydligt meriterande med någon av nedanstående kompetens: • Active Directory • Exchange samt Powershell • W3D3, Remedy samt Microsoft System Center • Mycket god kunskap inom hårdvarusupport (PC, kringutrustning, skrivare, IP-telefoni, Smartphones) • Mycket god kunskap inom hårdvarusupport (Microsoft standardprodukter samt Officepaketet) Vad kan vi erbjuda dig? Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras. Experis eftersträvar mångfald Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Kontaktperson Du söker tjänsterna via ansökningslänken med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. I samband med ansökan vill vi att du påbörjar det test som ligger med i annonsen. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Daniel Pettersson på daniel.pettersson@se.experis.com Välkommen med din ansökan!
Företag: Experis IT
Ort: Örebro
Publicerad : 08-06
Sök fler jobb liknande: lediga Helpdeskmedarbetare i Örebro jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Helpdeskmedarbetare i Örebro

Snabblärd och serviceglad helpdeskmedarbetare i Örebro? Se hit!
Vi på Perido söker en helpdeskmedarbetare till vår kund, ett statligt verk som arbetar med att utforma regler och att ge tillstånd samt kontrollerar att reglerna efterlevs. De agerar med hänsyn till bland annat hälsa och miljö och har i sin kontakt med omvärlden en hög nivå av service. Kunden har ett flertal kontor över hela landet och den här tjänsten är placerad i centrala Örebro. I rollen som helpdeskmedarbetare är ditt främsta ansvar att se till att IT-utrustning och applikationer fungerar felfritt för myndighetens slutanvändare. Du arbetar med teknisk support och incident- och problemaktiviteter för verkets IT-lösningar vilket innefattar hantering av användarförfrågningar, svara på mail och samtal från kunder, partners och medarbetare samt att skapa ärenden i felhanteringssystemet. I tjänsten förekommer även vissa administrationsuppgifter, såsom att ta bort och skapa nya användare i verksamhetssystemet. Du instruerar och vägleder slutanvändarna inom IT- och telefonirelaterade frågor och felanmälningar via telefon, fjärrstyrning och chatt. Vidare koordinerar och eskalerar du ärenden till rätt supportgrupps instanser och arbetar aktivt med att förbättra interna rutiner och processer. Vi tror att du som söker denna tjänst har lätt för att engagera dig och gillar att ge service av högsta kvalitet. Vissa dagar inkommer många incidenter och ärenden och det är därför viktigt att du trivs i en miljö med högt tempo. Det är viktigare att du är nyfiken och gärna lär dig nya saker än att du har djupa IT-kunskaper. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Kravprofil • Gymnasial utbildning • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter • Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet • Goda kunskaper i MS Office • Kunskaper i ärendehanteringssystem • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2018-08-31 med chans till förlängning. Tillträde 2018-02-02. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar. Är du en duktig och engagerad person som tycker om att dela med dig av din kunskap inom IT och teknik? Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta med support via telefon och chatt? Då kan det här vara uppdraget för dig! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 16307SP i ämnesraden. Kontakt Frågor: fraga@perido.se Hemsida: www.perido.se
Företag: Perido AB
Ort: Örebro
Publicerad : 12-29
Sök fler jobb liknande: lediga Snabblärd och serviceglad helpdeskmedarbetare i Örebro? Se hit! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Snabblärd och serviceglad helpdeskmedarbetare i Örebro? Se hit!


Sök lediga jobb Helpdeskmedarbetare i Örebro

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se