Homepartysäljare Herrljunga jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Homepartysäljare Herrljunga. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Homepartysäljare Herrljunga. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- IT Architect with digital focus wanted for Tele2!- Stockholm
- Engineer with focus on Linux/DevOps wanted for Tele2!- Stockholm
- HR Business Partner på Tele2!- Stockholm
- Management Controller till växande kreditmarknadsbolag i Kista- Stockholm
- Arbetsrättsjurist- Stockholm
- Sofiebergsskolan söker biträdande rektor/ specialpedagog- Tyresö
- Processkemister till toppmodern produktionsenhet på Tikkurila Sverige AB- Nykvarn
- Monitor/studiekoordinator till CTO-enheten, Centrum för kliniska Cance ...- Stockholm
- Sommarvikariat till Sängjättens butik i Sickla!- Nacka
- Account Manager till expanderande Your Special Delivery Service- Stockholm
Mer beskrivning
IT Architect with digital focus wanted for Tele2!Market Partner Scandinavia utformar och genomför komplexa säljstrategier för några av världens starkaste varumärken. Vi analyserar och hanterar löpande effektiviteten av vår verksamhet och har mycket goda referenser från både medarbetare, uppdragsgivare och slutkunder. Genom våra duktiga medarbetare hjälper vi våra klienter att nå sina kunder där de är. Bra marknadsföring handlar om att skapa goda kundrelationer och nöjda kunder - detta kan Market Partner. Hos Market Partner får du arbeta med starka varumärken och kompetenta kolleger. Tele2 is looking for an enthusiastic and experienced Digital Architect to strengthen the Digitals & Channels Sweden team Digitals & Channels Sweden Digitals & Channels is a unit that works closely with the Swedish Tele2 commercial and marketing teams in developing new products from start to finish. In this we play the role of advisor, designer and producer of all Swedish IT development which include a broad spectrum of technology, projects and platforms. We help the business side to form a complete service that will provide value to our customers and get us closer to our business goals. We are looking for someone who is comfortable in challenging the status quo and is able to argue their case in order to lead and inspire digital transformation at Tele2. You have previous experience as a developer and solution within a digitalized business. You are used to short deadlines and love the fact that you play an essential role for the business success of Tele2. Coaching and educating your fellow team members is something you enjoy. You take pride in your work and strive to be the best at what you do. We work on a daily basis with the following: ⢠Distributed solution landscape (Microservices oriented, multilayer solution design) ⢠SCRUM ⢠Solution Architecture ⢠Architectural coaching ⢠Technical screening of Business Cases ⢠Architectural principles and design patterns We would be even happier if you know any or more about: ⢠C# ⢠JavaScript ⢠Microsoft Azure services ⢠Service Fabric ⢠Apigee (or other API management platforms) ⢠TeamCity ⢠Octopus Deploy ⢠Mongo Db / MSSQL / Oracle / Redis ⢠Git Application You apply for the role by clicking on the link below, it takes you straight to the application form. We review the applications continuous, it is therefore important that you submit your application as soon as possible to increase your chances of move on in the selection process. We are looking forward to your application! If you have questions about the role, please send an email to job @ marketpartner.se
Företag: Market Partner Scandinavia AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga IT Architect with digital focus wanted for Tele2! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Architect with digital focus wanted for Tele2!
Engineer with focus on Linux/DevOps wanted for Tele2!
Market Partner Scandinavia utformar och genomför komplexa säljstrategier för några av världens starkaste varumärken. Vi analyserar och hanterar löpande effektiviteten av vår verksamhet och har mycket goda referenser från både medarbetare, uppdragsgivare och slutkunder. Genom våra duktiga medarbetare hjälper vi våra klienter att nå sina kunder där de är. Bra marknadsföring handlar om att skapa goda kundrelationer och nöjda kunder - detta kan Market Partner. Hos Market Partner får du arbeta med starka varumärken och kompetenta kolleger. Tele2 is looking for an enthusiastic and experienced Linux/DevOps Engineer that will strengthen our current Planning & design team within the Cloud Solutions group. We need passionate and talented new colleagues to execute exiting IT project and to deliver on our automation and cloudification goals.Besides that your activities will focus on building and expanding (new) platforms (e.g. Tele2âs private Openstack Cloud, Docker, etc.) and the use of (public) Clouds. What we expect from you: ⢠You are able to work in an autonomous and structured way; ⢠You take initiative and collaborate well within team and with other colleagues (teamplayer); ⢠Your communication and coordination skills are developed well; ⢠You are enthusiastic, energetic and take ownership; ⢠Action and results oriented; ⢠You are creative and investigative; ⢠You love to challenge people in a positive way; ⢠Minimum of 5-7 years of relevant hands-on experience as a Linus Engineer ⢠Experience in Telecoms is an advantage Knowledge/experience: ⢠In-depth knowledge op Linux (Debian, Red Hat and/or derivatives) is important; ⢠Good knowledge of shell scripting (Bash, Perl, Php); ⢠Hands-on experience with Puppet and Git for config management; ⢠General but good understanding of networking (Firewalls, Load balancers, routing); ⢠Affinity with and/or knowledge of one or more of the following technologies/concepts: o continuous integration & delivery o automated deployment & testing â Chef, Puppet, Ansible, CFEngine o versiebeheer â Git, Gitlab, BitBucket, Stash o caching, queueing â Memcached, Redis, Kafka, RabbitMQ o monitoring â Kibana, Logstash, Nagios, OP5, Inciga o databases â SQL, NoSQL, MySQ, MariaDB, Percona, PostgreSQL, ElasticSearch o packaging â DEB, RPM o middleware â Apache, ngnix, Tomcat o Containers (Docker Swarm, Kubernetes) ⢠Azure, Amazon AWS, OpenStack, etc ⢠Bonus: hands-on experience OpenStack Deployments would be great! Good to know: Personality and engagement in a combination of relevant competence rather more then routines. Application You apply for the role by clicking on the link below, it takes you straight to the application form. We review the applications continuous, it is therefore important that you submit your application as soon as possible to increase your chances of move on in the selection process. We are looking forward to your application! If you have questions about the role, please send an email to job @ marketpartner.se
Företag: Market Partner Scandinavia AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Engineer with focus on Linux/DevOps wanted for Tele2! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Engineer with focus on Linux/DevOps wanted for Tele2!
HR Business Partner på Tele2!
Market Partner Scandinavia utformar och genomför komplexa säljstrategier för några av världens starkaste varumärken. Vi analyserar och hanterar löpande effektiviteten av vår verksamhet och har mycket goda referenser från både medarbetare, uppdragsgivare och slutkunder. Genom våra duktiga medarbetare hjälper vi våra klienter att nå sina kunder där de är. Bra marknadsföring handlar om att skapa goda kundrelationer och nöjda kunder - detta kan Market Partner. Hos Market Partner får du arbeta med starka varumärken och kompetenta kolleger. Som HR Business Partner är du med och utvecklar Tele2:s affär tillsammans med enhetschef. Du säkerställer högt medarbetarengagemang och goda ledare. Du har ett övergripande uppdrag att vara chefsstöd och bollplank i alla olika typer av personalfrågor för att utveckla verksamheten. Du kommer utveckla, etablera, implementera och följa övergripande HR-processer, aktiviteter och tjänster enligt behov identifierade tillsammans med affärsenheterna. Ett gemensamt övergripande ansvar bland alla HRBP att driva strategiska frågor inom talanghantering, bemanningsplanering med extra fokus på mångfald. Övriga förekommande arbetsuppgifter: ⢠Organisationsutveckling för egen enhet ⢠PM-processen i form av mål och målstyrning för egen enhet ⢠För egen enhet identifiera behov och actions utifrån resultat av My Voice kopplat både till medarbetarengagemang och ledarskapsindex. Det här är vad du har⦠Vi tror att du har en personalvetarexamen eller liknande samt har bred erfarenhet från HR-området. Du har minst fem år som HR Business Partner och är van att stötta chefer och organisationer i olika HR processer. Du har erfarenhet från organisationsutveckling och Business transformation ur ett HR-perspektiv. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi söker dig som är bra på att utveckla och bibehålla relationer på alla nivåer inom företaget. För att lyckas i rollen är du självsäker, dynamisk och har en mycket god kommunikationsförmåga. Du trivs i arbete med andra människor och har en god samarbetsförmåga. Vidare är du ansvarstagande, driven och har förmågan att arbeta i ett högt tempo. Utöver detta ser vi att du har en analytisk förmåga, är beredd att ifrågasätta problem samt att du är en naturlig problemlösare. Placering: Kista Du söker tjänsten via länken nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Dalia på 0761149911 eller skicka ett mail till dalia.mohammad@marketpartner.se
Företag: Market Partner Scandinavia AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga HR Business Partner på Tele2! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR Business Partner på Tele2!
Management Controller till växande kreditmarknadsbolag i Kista
Tjänstebeskrivning Är du analytisk och noggrann? Har du förmågan att fokusera på detaljerna och samtidigt lyfta blicken när det behövs? Vill du jobba i ett växande bolag i en internationell koncern? Då kan tjänsten som Management Controller vara rätt tjänst för dig! PerformIQ söker en senior Management Controller till växande kreditmarknadsbolag i Kista. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stötta chefer och medarbetare inom det ekonomiska området. Du kommer att leda arbetet med budget, prognoser och löpande rapportering av den samlade verksamheten. Dina arbetsuppgifter innefattar att: ⢠vägleda och stödja verksamheten både operativt och strategiskt ⢠leda arbetet med budget med tillhörande prognostisering ⢠utvärdera affärsverksamheten och genomföra lönsamhetsanalyser ⢠beräkna avkastning på investeringar ⢠implementera och utveckla modeller/metoder för analys och uppföljning ⢠arbeta nära ledningsgrupp och bistå med kunskap och verktyg inför beslutsfattande I din roll kommer du att rapportera till CFO. Du ingår i en slimmad ekonomiavdelning där alla har stort ansvar för sina enskilda arbetsuppgifter. Krav på person Vi söker dig som är analytisk och noggrann. I din roll som Management Controller kommer du att arbeta nära hela verksamheten, därför är det av stor vikt att du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Det är viktigt att du behärskar engelska på en avancerad nivå då företaget ingår i en större internationell koncern där koncernspråket är engelska. För att lyckas i rollen som Management Controller krävs vidare: ⢠mycket goda erfarenheter från liknande arbetsuppgifter ⢠akademisk examen inom ekonomi ⢠mycket goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel ⢠flytande i svenska och engelska i tal och skrift Har du erfarenhet från arbete inom bank- och finansbranschen är det meriterande men inget krav. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Management Controller. Övrigt Start: Omgående Omfattning: Föräldraledighetsvikariat under ca 10 månader Arbetstid: Kontorstider Plats: Kista Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på âansökâ. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Lindeborg Nilsson på telefonnummer 073-3537532. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan! Om PerformIQ PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se Sökord: ekonom, controller, management controller, finance, financial
Företag: PerformIQ Work AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Management Controller till växande kreditmarknadsbolag i Kista jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Management Controller till växande kreditmarknadsbolag i Kista
Arbetsrättsjurist
KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, teknisk historia och filosofi. Universitetsförvaltningens uppgift är att stötta universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är universitetsförvaltningen policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten. Avdelningsbeskrivning På Personalavdelningen arbetar 45 personer med administrativt stöd, konsultationer, utvecklings- och förändringsarbete, organisationsutveckling, myndighetsutövning och arbetsgivarstrategier. Arbetsuppgifter Som arbetsrättsjurist på KTH kommer du att, tillsammans med andra handläggare och specialister inom HR-området, arbeta brett med att förvalta, utvärdera och utveckla processer inom HR-området ur både helhets- och detaljperspektiv. Du ansvarar för att ge arbetsrättsligt specialiststöd till chefer och HR-ansvariga på KTH:s skolor, och till kollegorna på Personalavdelningen. Du arbetar proaktivt genom att du självständigt driver och leder utvecklingsprojekt. Du ger stöd till kollegor rörande upplägg av strategier i arbetsrättsliga ärenden. Med din specialistkunskap kvalitetssäkrar du det arbetsrättsliga arbetet inom myndigheten. Du kommer dessutom att arbeta operativt med att självständigt driva egna förhandlingar och tvisteförhandlingar. Du kommer att samarbeta med KTH:s förvaltningsjurister i frågor där arbetsrätt och förvaltningsrätt korsar varandra. Du ges en unik möjlighet att underhålla och utveckla dina kunskaper inom statlig arbetsrätt och förvaltningsrätt. KTH verkar på en global arena. Du kommer att vara en viktig del både i de nationella och internationella samarbetena mellan olika universitet och exempelvis delta i arbetsrättsliga nätverk universiteten emellan. Vill du arbeta i en dynamisk, kreativ och kompetensutvecklande miljö? Kan du med ditt nyfikna och inkluderande arbetssätt både bygga nya vägar och förbättra befintliga? Då är KTH en arbetsplats för dig. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har en juristexamen, med fördel inriktad mot arbetsrätt, alternativt motsvarande examen som arbetsgivaren bedömer relevant - Kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska då båda språken kommer att användas i det dagliga arbetet - Har arbetslivserfarenhet från HR-området, antingen som arbetsgivarstöd eller från ombudsmannarollen - Har erfarenhet av tvisteförhandlingar , kollektivavtalsförhandlingar och viss processvana Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll i eller gentemot offentlig sektor - Har erfarenhet av att arbeta enligt specialistlagstiftning och avtal för stat och högskola (Högskoleförordningen, LOA, TUR-as, OSL, samverkansavtal, m.m.). Som person ser vi att du har en god samarbetsförmåga och agerar lyhört och uppmärksamt för andras kompetens. Du trivs med att arbeta konsultativt och kan med lätthet sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och på så sätt anpassa ditt arbetssätt gentemot dem. Du har också en god förståelse för vikten av samverkan mellan parterna men kan samtidigt agera bestämt när situationen kräver det. Då du kommer att leda dina egna utvecklingsprojekt ser vi att du självständigt tar ansvar för att driva dina processer vidare i målets riktning. Du tar även ansvar för det gemensamma resultatet. Då rollen också innebär strategiskt arbete ser vi att du kan se och förklara de långsiktiga konsekvenserna av fattade beslut, identifierar visioner och långsiktiga mål samt självständigt planerar aktiviteter för att nå dit. Du agerar lugnt och stabilt i situationer där belastningen varierar liksom att du kan skilja på det privata och professionella. I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper och lämplighet. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden. Övrigt Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Företag: Kungliga Tekniska högskolan,
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Arbetsrättsjurist jobb, Arbetsrättsjurist Stockholm, Arbetsrättsjurist Kungliga Tekniska högskolan,
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Arbetsrättsjurist
Sofiebergsskolan söker biträdande rektor/ specialpedagog
Välkommen till Sofiebergsskolan Sofiebergsskolan är en kommunal, tvåparallellig F-3-skola med cirka 200 elever. Sofiebergsskolan är den personliga skolan där trivsel och trygghet står i fokus. Alla som arbetar på skolan utgår från att god kunskapsutveckling börjar med goda relationer. Vi vill att varje elev ska möta en trygg och stimulerande lärandemiljö där de lär sig att lära och våga, lyckas och misslyckas. Vi vill tillvarata samt väcka barnens nyfikenhet och vilja att lära sig mer. Sofiebergsskolan är en skola med höga kunskapsresultat och mycket god trivsel hos våra elever. Vi lägger högt värde i att följa upp och analysera våra resultat som en del av vårat systeamtiska kvalitetsarbete. Vi jobbar utifrån läroplansmålen med extra betoning på Tyresö kommuns nämndmål: -Upplevelsen av trygghet ska öka i grundskolan -Kunskapsresultaten ska öka och hålla hög kvalitet -Elevers och vårdnadshavares delaktighet i skolan skall öka Nu söker vi dig som vill kombinera rollen som biträdande rektor med rollen som specialpedagog. Om tjänsten I rollen som biträdande rektor med fokus på specialpedagogik ingår att leda skolans EHT (elevhälsoteam). Det innebär att följa upp alla elever som har instaser från skolans EHT och att sammankalla och ansvara för elevvårdskonferenser tillsammans med vårdnadshavare. Biträdande rektor ansvarar för det systematiska kvalitetsarbetet kopplat till de elevstödjande insatser skolan bedriver. Som biträdande rektor har du personalansvar för elevhälsoteamet och för skolans resurspedagoger, ca 7 personer. I tjänsten kommer det även att ingå planering och genomförande av utvecklingsarbete riktat mot fritidshemmet. Som biträdande rektor förväntas du även fatta beslut och ta ansvar för verksamheten då rektor ej är på plats. Det specialpedagogiska arbetet innebär att, på övergripande nivå ansvara för att skolmiljön är tillgänglig för alla våra elever, på gruppnivå stötta våra pedagoger kring bland annat anpassningar i klassrummen, samt på individnivå stötta enskilda elever i framförallt skriv- och läsinlärning och matematik. I tjänsten ingår även ansvar för pedagogiska kartläggningar och åtgärdsprogram.. Tjänsten är en tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad lärare med inritning specialpedagogik eller mot speciallärarfältet. Du har tidigare haft en ledande befattning inom skolan tex. Som arbetslagsledare eller som ansvarig för del av verksamheten. Du har erfarenhet av arbete som specialpedagog. Har du dessutom haft ledande roll i ett Elevhälsoteam, erfarenhet av eller utbildning inom fritidshem, varit med att starta och/eller drivit mindre grupper av elever i behov av stöd/särskilt stöd samt har ledarerfernhet från andra sammanhang än skola så ses det som meriterande. Du har goda kunskaper om skollagen och läroplanen för grundskolan, kunskap om barn med Neuropsykriatiska funktionsnedsättningar och hur skolmiljön kan anpassas för att skapa förutsättningar för alla barns lärande. Meriterande är om du har kunskaper inom lågaffektivt bemötande. För att lyckas i rollen är du beslutsam, relationsskapande och initiativtagande. Du har en god ledarförmåga och leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du Skapar engagemang och delaktighet. Ditt ledarskap präglas av tydlighet och ett handledande förhållningssätt. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du fattar beslut och agerar efter dem. Låter det här som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan, dock senast 14 juni. Intervjuer kan komma att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Therese Wallén, rektor, Sofiebergsskolan på 08-578 273 51. Fackliga företrädare nås via Tyresö kommuns växel: 08-578 291 00 Tyresö kommun är nära. Nära storstad, natur, skärgård och medborgarna. Endast 20 minuter från Gullmarsplan finns denna arbetsplats som präglas av ett stort engagemang och samarbetsvilja. Du som uppskattar att göra skillnad i människors vardag har stora möjligheter att trivas här. Barn- och utbildningsförvaltningen i Tyresö ligger i framkant när det gäller ett inkluderande arbetssätt och har ett arbetsklimat där medarbetare och elever kan växa och lyckas. Eleverna i våra skolor når höga resultat över tid och trivs i sin skola. Genom central och lokala satsningar och små rektorsenheter skapar vi likvärdighet och goda förutsättningar för ett nära ledarskap och ett brett kollegialt lärande. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Företag: Tyresö kommun
Ort: Tyresö
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Sofiebergsskolan söker biträdande rektor/ specialpedagog jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sofiebergsskolan söker biträdande rektor/ specialpedagog
Processkemister till toppmodern produktionsenhet på Tikkurila Sverige AB
Är du en driven kemist som trivs i en produktionsmiljö? Söker du möjligheten att få arbeta med tekniska processer för framställning av kemiska produkter som skyddar och förskönar? Tikkurila, Sveriges största färgtillverkare för konsumenter och industri, söker nu två processkemister till företagets toppmoderna produktionsenhet i Nykvarn. Som processkemist kommer du stödja anläggningens operativa flöde och ingå i en grupp av tre processkemister, en projektledare och en produktionsspecialist med hela anläggningen i Nykvarn som ert ansvarsområde. Denna roll passar dig som är driven på jobbet men också värdesätter att ha balans mellan arbete och privatliv. Du blir en del av en inspirerande och utvecklande arbetsplats där du har alla möjligheter att växa individuellt och professionellt. Vi utvärderar ansökningar löpande och välkomnar din ansökan redan idag. Arbetsuppgifter Du kommer ingå i gruppen Product Care inom Operations (driften) på Tikkurila Sverige AB i Nykvarn på en av Europas mest miljöanpassade fabriker för färg. Som processkemist kommer du få applicera dina kunskaper och erfarenheter för att ansvara, kvalitetssäkra och utveckla storskaliga tillverkningsmetoder. Du samarbetar dagligen med andra spännande organisationsdelar inom Operations och kommer att ha ett nära samarbete med RDI (Utvecklingsavdelningen). Exempel på arbetsuppgifter: - Ansvara för våra storskaliga tillverkningsmetoder vilket även innebär att analysera och följa upp deras prestanda upp mot satta kriterier och mål - Vidareutveckla våra storskaliga tillverkningsmetoder i samarbete med vår utvecklingsavdelning - Hantera avvikelser i det löpande flödet och implementera förebyggande åtgärder - Driva och genomföra förbättringsprojekt i syfte att effektivisera våra processer - Vidareutveckla våra processer enligt principerna inom LEAN - Delta eller leda investeringsprojekt och medverka i gemensamma projekt inom vår koncern Din profil Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom kemi och då gärna kemiteknik. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som processingenjör eller projektledare men du som är nyutbildad är också välkommen att söka. Har du erfarenhet av att arbeta i tillverkningsmiljö är det meriterande. Vidare ser vi att du har ett gediget intresse och gärna erfarenhet av förbättringsarbete (LEAN). Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och engelska (både tal och skrift). För att vara framgångsrik i rollen som processkemist uppvisar du följande egenskaper: - Driven, problemlösningsorienterad, noggrann men också effektiv. - Trivs med att arbeta självständigt och har förmåga att kunna prioritera och fatta egna beslut. - Har mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vidare tror vi tror att du som söker trivs i en miljö som präglas av nytänkande, eget ansvar, korta ledtider och stark teamkänsla. Du inspireras av situationer där lösningen inte alltid är given och där egna initiativ och innovativa idéer är nödvändiga för att ansvarsfullt lösa och avsluta en given uppgift. Det finns goda chanser att påverka din roll och framtida utveckling inom bolaget beroende på vilka dina intressen och starka sidor är. Vi ser det som en självklarhet att du kan identifiera dig med våra värdeord: Pålitlig, nytänkande och affärsmässig. Om Tikkurila Tikkurila har i över 150 år försett konsumenter och proffs med användarvänliga och miljömässigt hållbara lösningar för skydd och målning. Vi är marknadsledande i Sverige och strävar efter att vara det ledande färgföretaget i Norden, Ryssland och Östeuropa. I vår portfölj finns omtyckta varumärken som Alcro, Beckers och Tikkurila. Vi vill inspirera människor att sätta färg på tillvaron.
Företag: Poolia Stockholm AB
Ort: Nykvarn
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Processkemister till toppmodern produktionsenhet på Tikkurila Sverige AB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Processkemister till toppmodern produktionsenhet på Tikkurila Sverige AB
Monitor/studiekoordinator till CTO-enheten, Centrum för kliniska Cance ...
Monitor/studiekoordinator till CTO-enheten, Centrum för kliniska Cancerstudier, Tema Cancer  Karolinska Universitetssjukhuset är ett av Nordens största universitetssjukhus där vård, forskning och utbildning är viktiga delar i arbetet för att förlänga och förbättra människors liv.  Inom Tema Cancer bedrivs många kliniska prövningar och på Centrum för kliniska cancerstudier arbetar närmare 50 medarbetare. På enheten pågår omkring 200 kliniska prövningar som cancerpatienter på vår klinik deltar i. Genom att arbeta med värdebaserad vård där multiprofessionella och multidisciplinära team samarbetar strävar vi efter resultat som gör skillnad för patienten.  Vi erbjuder På CTO-enheten vid Centrum för kliniska cancerstudier arbetar monitorer, studiekoordinatorer, datamanagers, statistiker och datainmatare med de studier som våra akademiska forskare driver. Ett 60-tal studier pågår för närvarande. De flesta utgår från Karolinska men vi har även uppdrag från andra sjukhus eller institutioner både i Sverige och andra länder.  Vi söker nu en ny kollega till vår CTO-enhet. Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete med goda möjligheter för dig som vill utvecklas i yrkesrollen.  Om tjänsten I rollen som monitor/studiekoordinator kommer du att arbeta nära ansvariga forskare och ansvara för att studien drivs och genomförs på ett korrekt sätt enligt gällande regelverk.  Många av våra studier genomförs på andra sjukhus i Sverige, Norden och/eller Europa. I rollen ingår att hålla kontakten med deltagande sites och ansvara för övergripande studiedokumentation.  Du ansvarar också för att kvalitetskontrollera studierna, vilket innebär att resor till deltagande kliniker ingår i arbetet för att verifiera data.  I arbetet på CTO-enheten kommer du att vara involverad i hela processen från studiestart till stängning. I det ingår att sköta registreringar/randomiseringar, SAE-rapportering, SUSAR-rapportering, delta i projektmöten, ordna prövarmöten mm.   Vi söker Vi söker dig som har ett intresse för klinisk forskning och vill vara med och bidra till utvecklingen av vår enhet.  Du kommer att jobba med ett multidisciplinärt team och olika yrkeskategorier och vi ser gärna att du har en god samarbetsförmåga och kan kommunicera väl med alla i gruppen. Andra personliga egenskaper vi värdesätter är att du är drivande och tar ansvar för dina projekt samt att du är stresstålig och flexibel. Vi förväntar oss att du arbetar enligt Karolinskas grundvärderingar â ansvar, medmänsklighet och helhetssyn.  Kvalifikationer Erfarenhet att jobba som monitor och/eller prövningsledare. Utbildning som sjuksköterska, biomedicinare, apotekare eller annan likvärdig utbildning. Insatt i GCP och det regelverk som styr kliniska prövningar. Erfarenhet av onkologi, hematologi och cellterapi är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekryteringsprocess arbetar vi med ett löpande urval. Detta är en visstidsanställning under 18 månader med början tidigast 1 september 2018 (alternativ senare stardatum efter överenskommelse). Välkommen med din ansökan!
Företag: Karolinska Universitetssjukhuset
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Monitor/studiekoordinator till CTO-enheten, Centrum för kliniska Cance ... jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Monitor/studiekoordinator till CTO-enheten, Centrum för kliniska Cance ...
Sommarvikariat till Sängjättens butik i Sickla!
Till vår butik i Sickla söker vi nu en deltidssäljare över sommaren med chans till förlängning. Vill du bli en del av en etablerad kedja, där du blir uppskattad för din förmåga att lyssna på kundens behov och göra dem riktigt nöjda? Som säljare medverkar du varje dag till att stärka Sängjättens position på marknaden som den sängbutik som ger bättre sömn för pengarna. Vad innebär tjänsten? Tillsammans med dina kollegor bemannar du butiken och hjälper våra kunder att hitta rätt bland sängar, täcken kuddar och andra sovrumsprodukter. Förutom kundmötet så ser du till att butiken är i bästa skick varje dag och ger ett inspirerande intryck och en säljande känsla. Vem är du? Vi tror du är en driven säljare som alltid gör det där lilla extra för att nå dina mål. Har du tidigare erfarenhet från försäljning ser vi detta som meriterande. Vi söker dig som är flexibel, gärna tar egna initiativ och har lätt att kommunicera med kunder samt medarbetare. Vad erbjuder Sängjätten? Vi erbjuder dig stort eget ansvar och du kommer spela en viktig roll i vår fortsatta utveckling. Tjänsten är ett vikariat på deltid 25% och innefattar arbete både vardagar och helger. Under semesterveckorna ser vi gärna att du kan arbeta mer än din ordinarie sysselsättningsgrad. Stor chans till förlängning av tjänsten efter sommaren. Tillträde sker enligt överenskommelse utvärderingsprocessen sker löpande. Välkommen in med din ansökan. Ladda upp ditt CV samt kortfattat beskriv varför just du passar till jobbet som säljare hos oss på Sängjätten.
Företag: Sängjätten
Ort: Nacka
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Sommarvikariat till Sängjättens butik i Sickla! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sommarvikariat till Sängjättens butik i Sickla!
Account Manager till expanderande Your Special Delivery Service
Om Bravura: Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet. Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter. Om kunden: Your Special Delivery Service startades 2006 och har sedan dess haft en stark tillväxt. Idag har företaget 10 kontor i 7 länder, bland annat i New York, Amsterdam och Köpenhamn. Företaget är specialiserade på kundanpassade och extremsnabba leveranser mot företag i alla branscher. Här fraktas allt ifrån vanliga brev till farliga, temperatur- eller tidskänsliga produkter. De är en aktör som skiljer sig mot sina konkurrenter genom sin anpassning till kundens behov och arbetar med ledorden: enkelhet, pålitlighet och engagemang. På stockholmskontoret som ligger vid Gärdet är de idag totalt 26 medarbetare. Du ingår i ett team med 3 andra säljare och du erbjuds goda möjligheter att utveckla din roll. Arbetsuppgifter: I rollen som Account Manager ansvarar du för hela försäljningskedjan från prospektering, mötesbokning och kundbesök till att kundens första bokning sker. Du arbetar både med befintliga och nya kunder, men ditt fokus ligger på att skapa nya affärsmöjligheter. I rollen bearbetar du företag i olika branscher med fokus på att identifiera kundens behov och därefter finna en kundanpassad lösning. Du har varierade säljprocesser, allt ifrån korta säljprocesser med beställning direkt i första mötet till längre och mer komplexa processer. Då företaget är i stark tillväxt har du goda möjligheter att utvecklas inom försäljning och genom ditt engagemang vara en del av företagets framtida tillväxt. Profil: ⢠Tidigare erfarenhet av försäljning ⢠Meriterande med försäljning inom B2B ⢠Goda kunskaper i svenska och engelska För rollen ser vi att du är prestationsorienterad och motiveras av att skapa nya affärsmöjligheter. I rollen arbetar du både med befintliga kundrelationer och nya varav du är service- och kundinriktad. Du är lösningsorienterad och fokuserar på att hitta en lösning som är helt anpassad till kundens behov. Övrig information: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Stockholm, Gärdet Lön: Enligt överenskommelse Kontakt: Bravura, info@bravura.se, tel. 08-40024050 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: account manager, säljare, rådgivare, sales, transport, internationellt, B2B, företagssäljare
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Account Manager till expanderande Your Special Delivery Service jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Account Manager till expanderande Your Special Delivery Service
Söka jobb tips