Hr Konsult Proffice Sverige AB jobb - lediga jobb

Hr Konsult Proffice Sverige AB jobb Hr Konsult Proffice Sverige AB jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Hr Konsult Proffice Sverige AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Hr Konsult Proffice Sverige AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Löneekonom till stort företag i Södertälje!- Södertälje

  2. Redovisningsekonom för heltidstjänst i Älvsjö!- Stockholm

  3. Arbetsterapeut Baldersro Plaza- Haninge

  4. Lärare MA/KE/FY/BI- Stockholm

  5. Lärare MA/TK- Stockholm

  6. BYGGmax ekonomiavdelning söker redovisningsassistent- Solna

  7. Konditor - ICA Maxi Stormarknad, Nacka- Nacka

  8. Utbildare inom försäljning och kundtjänst- Stockholm

  9. Varuplanerare sökes till stort bolag inom dagligvaruhandeln!- Stockholm

  10. Ekonomiassistent till HBO Nordic- Stockholm


Mer beskrivning

Löneekonom till stort företag i Södertälje!
Är du en erfaren löneadministratör med spetskompetens inom ekonomi? Vi på Adecco har uppdraget för dig som vill utvecklas med ett stort företag i Södertälje! Hur ser din arbetsdag ut? Du kommer att arbeta som löneekonom på ett företag inom läkemedelsbranchen. Din arbetsdag kommer främst att bestå av att administrera kring löneavstämningar, semesterskuld och göra avstämningar kring konton och uppföljningar. Du använder dig av Excel  och SAP dagligen i sitt arbete och har kontinuerlig kontakt med både interna medarbetare och externa kunder. Vem trivs här? Har du jobbat på lönekontor med frågor som berör finans kommer du att trivas bra! Du har vidareutbildning inom lön och/eller ekonomi, kanske är du civilekonom med goda kunskaper inom finans. Din breda erfarenhet av löneadministration kommer att hjälpa dig lyckas i rollen! Då företaget har flera internationella kontakter kommer du att få användning av dina goda kunskaper i det engelska språket, skriftligt och muntligt. Är du bekant med SAP och Officepaketet samt är van från att arbeta på stora bolag så kommer du ha lätt att sätta dig in i uppgifterna. Tycker du om att arbeta självständigt men samtidigt ha mycket kontakt med andra så är detta arbetet för dig. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och gillar att förbättra och utveckla processer. Vad erbjuder vi? Tjänsten är ett konsultuppdrag som ska tillsättas 1/8 och löper året ut. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Är du intresserad? Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10. Välkommen att söka!
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Södertälje
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Löneekonom till stort företag i Södertälje! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Löneekonom till stort företag i Södertälje!

Redovisningsekonom för heltidstjänst i Älvsjö!
Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas. Vår kund är en globalt ledande operatör inom mikrobetalning och meddelandetjänster. Företagets betalningsnätverk når mer än 2 miljarder konsumeter och är anslutna till fler än 1000 företag och över 160 mobiloperatörer världen över och har kontor i 21 länder. Då bolaget växer och har nya spännande utmaningar framför sig är det en spännande period att komma in i bolaget. Som Redovisningsekonom på detta bolag arbetar du både självständigt och tätt samman med ekonomiansvarig, som du avlastar med allt inom redovisning - från ax till limpa. Du kommer även att samarbeta med övrig ekonomigrupp och med andra avdelningar inom bolaget.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta: * Månads- och årsbokslut samt kontroll av den löpande redovisningen * Hantering Intrum-case och kontaktperson Credit Controller * Moms- och skattefrågor * Visma superuser/systemadministration       * SCB-rapportering     * Förbereda och registrera utbetalningar i Cashpool och Nordea * Bokslutsarbete och månadsvisa kontoavstämningar * Utformning och förbättring av processer, rutiner samt diverse utredningsarbete          Rapporterar till chef för redovisning och finansiell rapportering. Är du den vi söker? Du som söker har eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller redovisning och ca 3-4 års erfarenhet av kvalificerat arbete med bokföring, fakturering och avstämningsarbete. Om du tidigare arbetat i större affärssystem såsom SAP är det mycket meriterande. Utöver fallenhet för analys och siffror har du utmärkta kunskaper i MS Office-sviten, framförallt i Excel. Eftersom företaget är ett internationellt bolag med många kontaktytor i Europa länder är goda kunskaper inom engelska ett krav. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande i ditt arbete, samtidigt som du har ett driv och intresse för ekonomiaska frågor. Eftersom det händer mycket på bolaget och det finns mycket att göra krävs att du är villig att kavla upp ärmarna och arbeta med högt som lågt. Du är engagerad och angelägen att snabbt sätta dig in i aktuella uppgifter och arbetar anpassningsbart och initiativtagande. Du är en positiv och serviceinriktad teamplayer, som värdesätter att leverera bra service till såväl externa parter som kollegor internt. Du erbjuds en spännande ekonomiroll, med såväl utmaningar som personlig utveckling. Du kommer att arbeta och utvecklas i en internationell organisation som är i en expansionsfas. I denna roll har du många kontaktytor och trivs med en tät dialog både inom Sverigekontoret och internationellt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättning av denna tjänst. Information om uppdraget: Start: Omgående, början augusti Omfattning: Heltid, ca 6 mån med goda möjligheter till direktanställning Lön: Enligt överenskommelse Det här uppdraget ingår i Komets konsultverksamhet, vilket innebär att du är anställd av Komet, men arbetar på uppdrag hos vår kund.
Företag: Komet Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsekonom för heltidstjänst i Älvsjö! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsekonom för heltidstjänst i Älvsjö!

Arbetsterapeut Baldersro Plaza
FÖRETAGSPRESENTATION Aleris erbjuder tjänster inom sjukvård, äldreomsorg och psykisk hälsa och är ett av nordens ledande privata vårdföretag. Hos oss arbetar idag ca 7000 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. Aleris är ett dotterbolag till svenska Investor. Läs mer på www.aleris.se. ALERIS ÄLDREOMSORG Aleris Äldreomsorg bedriver äldreomsorg på entreprenad, i egen regi och genom kundval. I Sverige är vi idag över 3 000 medarbetare som tar hand om cirka 1 400 kunder i äldreboende och över 800 i hemtjänst. Verksamheten sker på uppdrag av kommuner och består av äldreboenden, gruppboenden för dementa, korttidsboende, hemsjukvård, sjukhem och hemtjänst. Aleris Äldreomsorg har idag ett 40-tal olika verksamheter i Sverige.   Vill du vara med och skapa framtidens äldreomsorg?   BALDERSRO PLAZA - NORDISK STILLHET OCH MÖTEN MELLAN GENERATIONER I Haninge har Aleris nya äldreboende Balderso Plaza. öppnat sedan några månader tillbaka. Här har den nordiska försommardagen fått vara inspirationskälla till inredning, material- och färgval. Personalen pratar både svenska och  I samma hus finns en förskola, något som öppnar för spännande möten mellan generationer. Nu söker vi medarbetare med kunskap och intresse av äldreomsorg, gärna finsk- och svensktalande. Vi erbjuder en möjlighet att använda de senaste forskningsrönen i det dagliga arbetet. VÅRBACKA PLAZA - ÄLDREBOENDE MED ORIENTALISKA INSPIRATION På Vårbacka Plaza i Vårby gård har vi skapat ett modernt äldreboende för äldre som vill leva och bo i en trygg miljö. Ett boende med respekt för traditioner och där man kan tala sitt första språk – och känner sig som hemma. Vår ambition är att kunna erbjuda bästa möjliga omsorg för den äldre, men även en plats dit släkt och vänner är välkomna. Under planeringen av Vårbacka Plaza har vi tagit intryck av orientaliska färger, smaker och traditioner i olika grad på enheterna. Initiativrik arbetsterapeut/aktivitetsansvarig   Du kommer att ha en väldigt viktig roll på Baldersro och Vårbacka Plaza. Vi satsar extra mycket på aktivitet och kommer att utgå från våra boendes önskemål. Vi söker dig som är initiativrik, flexibel och lyhörd för boendes önskemål och behov. Du kommer att dela din arbetstid mella dessa två boenden och ha ett nära samarbete med de övriga personalgrupperna på respektive boende. Ansvaret innebär:   * Att erbjuda de boende aktiviteter utifrån individuella behov och önskemål. * Ha idéer om och kunna arrangera/organisera större fester, aktiviteter och underhållningar. * Knyta kontakter med frivilliga organisationer och intresseföreningar. * Vid behov skall du kunna ta arbetsuppgifter som ligger utanför ditt arbetsområde.   Kompetenskrav:   * Legitimerad arbetsterapeut, gärna med 2 års arbetslivserfarenhet inom äldreomsorg. * God pedagogisk förmåga, god organisatör, förmåga att planera och fördela arbetet. * Goda kunskaper i dokumentation samt goda IT-kunskaper. * Arbetet ställer höga krav på självständighet och stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. * Körkort   Intervjuer sker löpande.   Vi tillämpar 6 månaders provanställning.   Om du har några frågor, kontakta Susanne Strömsén på mail susanne.stromsen@aleris.se   Läs mer på vår hemsida www.aleris.se/baldersro    www.aleris.se/varbacka
Företag: Aleris Holding AB Baldersro Plaza
Ort: Haninge
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Arbetsterapeut Baldersro Plaza jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Arbetsterapeut Baldersro Plaza

Lärare MA/KE/FY/BI
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Blommensbergsskolan Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Blommensbergsskolan är en kulturskola och kulturella uttrycksformer, såsom bild, musik, film och drama genomsyrar undervisningen. Dessa uttrycksformer skapar upplevelser och levandegör skolans ämnen på ett meningsfullt sätt. Vi strävar efter att ge eleverna bästa möjliga ämneskunskaper och att våra elever ska känna sig utmanade och inspirerade av undervisningen. Just nu satsar vi extra på språkutvecklande arbetssätt för att höja resultaten hos alla elever. Vi håller också på och startar upp en extra matematiksatsning där lärarna hjälper varandra bl.a med hjälp av Learning study. På vår skola arbetar vi också tematiskt för att ge eleverna en fördjupning och en ämnesövergripande helhetssyn. Genom ämnesövergripande och tematiskt arbete utmanas eleverna att ta ökat ansvar med stigande ålder. Vårt arbetssätt främjar elevinflytande och kreativt tänkande. 1 plats(er).Vi söker en lärare på heltid som ska undervisa i matematik och NO-ämnen. Tillträde den 13 augusti. Du kommer att ingå i ett arbetslag och i tjänsten ingår även delat mentorskap. Skolan är en 6-9 skola. Som person är det viktigt att du är ansvarskännande och har uppnått en personlig mognad, är initiativrik och empatisk. Du ska också vara en tydlig ledare som har lätt för att skapa goda relationer till elever, föräldrar och kolleger. Känner du att denna beskrivning passar in på dig så tveka inte att söka till oss. Välkommen med din ansökan! Tjänsten kan komma att behöva tas i anspråk för övertaliga lärare Anställningsform: Tidsbegränsad. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Varaktighet: 3-6 månader. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Rektor Jenny Stanser Carl-Johan Svensson, Lärarförbundet (facklig) Tillträde: 2013-08-13.
Företag: Stockholms stad; Blommensbergsskolan
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare MA/KE/FY/BI jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare MA/KE/FY/BI

Lärare MA/TK
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Blommensbergsskolan Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Blommensbergsskolan är en kulturskola och kulturella uttrycksformer, såsom bild, musik, film och drama genomsyrar undervisningen. Dessa uttrycksformer skapar upplevelser och levandegör skolans ämnen på ett meningsfullt sätt. Vi strävar efter att ge eleverna bästa möjliga ämneskunskaper och att våra elever ska känna sig utmanade och inspirerade av undervisningen. Just nu satsar vi extra på språkutvecklande arbetssätt för att höja resultaten hos alla elever. Vi håller också på och startar upp en extra matematiksatsning där lärarna hjälper varandra bl.a med hjälp av Learning study. På vår skola arbetar vi också tematiskt för att ge eleverna en fördjupning och en ämnesövergripande helhetssyn. Genom ämnesövergripande och tematiskt arbete utmanas eleverna att ta ökat ansvar med stigande ålder. Vårt arbetssätt främjar elevinflytande och kreativt tänkande. 1 plats(er).Vi söker en lärare på heltid som ska undervisa i matematik och Teknik. Tillträde den 13 augusti. Du kommer att ingå i ett arbetslag och i tjänsten ingår även delat mentorskap. Skolan är en 6-9 skola. Som person är det viktigt att du är ansvarskännande och har uppnått en personlig mognad, är initiativrik och empatisk. Du ska också vara en tydlig ledare som har lätt för att skapa goda relationer till elever, föräldrar och kolleger. Känner du att denna beskrivning passar in på dig så tveka inte att söka till oss. Välkommen med din ansökan! Tjänsten kan komma att behöva tas i anspråk för övertaliga lärare Anställningsform: Tidsbegränsad. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Varaktighet: 3-6 månader. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: Rektor Jenny Stanser Carl-Johan Svensson, Lärarförbundet (facklig) Tillträde: 2013-08-13.
Företag: Stockholms stad; Blommensbergsskolan
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare MA/TK jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare MA/TK

BYGGmax ekonomiavdelning söker redovisningsassistent
BYGGmax är en offensiv lågprisaktör med stark marknadsposition inom byggvaruhandeln i Sverige och med påbörjad expansion i Norge och Finland. Totalt ökade koncernen sin nettoomsättning med fyra procent till 3,1 miljarder SEK under 2012. BYGGmax har för avsikt att fortsätta växa med lönsamhet genom att expandera butiksnätverket på befintliga marknader, förbättra den operativa driften och driva ständig affärsutveckling. Läs mer på www.byggmax.se BYGGmax erbjuder Dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling. BYGGmax har en ung och prestigelös organisation med engagerade medarbetare och möjlighet att påverka och göra skillnad. Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen som är placerad på huvudkontoret i Solna. Ekonomiavdelningen består av 20 personer. ROLLEN Till BYGGmax ekonomiavdelning söker vi en redovisningsassistent. I tjänsten ingår avstämning av inköpsbonusar samt att arbeta med att effektivisera denna hantering, hantering av dagskassor, omkostnads- leverantörsfakturor för ett antal av BYGGmax butiker samt kontoavstämningar och andra allmänt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning. Du kommer att ha daglig kontakt med både interna och externa kunder. Samtidigt kommer Du i din roll delta kontinuerligt i arbetet med att utveckla och effektivisera rutiner internt. Du kommer att ingå i en grupp om fem butiksekonomer. DU Vi söker Dig som har några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning, med goda kunskaper i Excel. Du har en positiv inställning och kan arbeta i ett högt tempo för att leverera resultat efter uppsatta mål. Som person är Du lättlärd, ansvarsfull, drivande och vill utvecklas inom ekonomiområdet. Du ska ha lätt för att samarbeta. Det är en fördel om du har erfarenhet av detaljhandeln. För att trivas och lyckas i rollen krävs att du kan ta egna initiativ, vill utveckla och effektivisera i en föränderlig miljö, där tempot är högt. ANSÖKAN Välkommen med en skriftlig ansökan via email till jobb@byggmax.se eller till Byggmax AB, Box 6063, Armégatan 40, 171 06 Solna, märk din ansökan med ”Redovisningsassistent”. Sista ansökningsdagen är den 25 juli 2013 (urvalet görs löpande).
Företag: BYGGmax HK
Ort: Solna
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga BYGGmax ekonomiavdelning söker redovisningsassistent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: BYGGmax ekonomiavdelning söker redovisningsassistent

Konditor - ICA Maxi Stormarknad, Nacka
ICA Maxi Stormarknad i Nacka är beläget vid Nacka Centrum, cirka 5 minuter från centrala Stockholm. Varje vecka besöker fler än 36 000 betalande kunder Stormarknaden, vilka servas av butikens omkring 220 säljare. Som kund eller medarbetare upplever du en stor och ljus butik med en stark färskvaruprägel, rymliga ytor och en luftig miljö. I Stormarknaden finner du också ett av Sveriges största och modernaste butiksbagerier. Future Management söker för ICA Maxi Stormarknad i Nackas räkning en: Konditor Letar du efter ett nytt, omväxlande och ansvarsfullt arbete där du får utnyttja dina kunskaper inom konditoriverksamhet, ditt drivande arbetssätt och din sociala personlighet? Vill du arbeta i den nya tidens bageri, där allt tillverkas från de finaste och mest kvalitativa råvarorna? Då kan du vara personen vi söker till ICA Maxi i Nacka! Som Konditor på ICA Maxi i Nacka arbetar du i ett arbetslag bestående av 15 erfarna och professionella konditorer och bagare. Varje dag tillverkas över 25 olika brödsorter och 25 olika sorters tårtor, bakelser och kondisbitar. Då bageriavdelningen fortsätter att växa och utvecklas söker vi ytterligare en erfaren och engagerad Konditor till avdelningen. Vi söker efter en Konditor som är drivande, ansvarstagande och strukturerad samt motiveras av att uppfylla kundförväntningar. Du stimuleras av att kunna påverka och av att utveckla sortiment och försäljning. Vi tror också att du har en positiv grundsyn, är flexibel och uppskattar att arbeta med andra i team. För att trivas i rollen som Konditor tror vi även att du har: • Genomgått en konditorutbildning • Har minst 3 års erfarenhet av praktiskt konditoriarbete • Uppskattar att arbeta i ett högt tempo • Har viljan att ge det lilla extra Som Konditor på ICA Maxi Stormarknad i Nacka får du möjligheten att arbeta i ett modernt bageri med maskiner och råvaror av högsta kvalitet. Här erbjuds också bra arbetstider och ett gott arbetsklimat med skickliga och professionella kollegor. Känner du att din personlighet och erfarenhet stämmer överens med ovanstående krav kan du bli ICA Maxi Stormarknads nya medarbetare. För att söka tjänsten går du in på Future Managements hemsida: www.futuremanagement.se Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Maria Gunnarsson på Future Management, 0725-755 198. Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Future Management AB
Ort: Nacka
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Konditor - ICA Maxi Stormarknad, Nacka jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Konditor - ICA Maxi Stormarknad, Nacka

Utbildare inom försäljning och kundtjänst
Lernia AB Arbetsuppgifter Lernia Utbildning i Stockholm och Solna söker utbildare i/inom försäljning och kundservice. Vi förutsätter att du som söker har ett genuint intresse av och kunskap om vuxnas lärande. Lernia Utbildning erbjuder utbildnings- och matchningstjänster till individer via arbetsförmedlingar, kommuner och myndigheter. Som utbildare tar du aktiv del i utbildningen i dess helhet vilket innebär såväl planering och genomförande som uppföljning av utbildningen. Du kommer att arbeta med att utbilda blivande personal inom försäljning och kundservice på såväl grund som på avancerad nivå. Dina arbetsuppgifter blir att planera, genomföra och följa upp utbildningarna inom områdena. Formell kompetens Du har gymnasiekompetens eller annan motsvarande utbildning inom ovan nämnda kunskapsområden. Lärarbehörighet är starkt meriterande. Din bakgrund Vi ser gärna att du har specialkunskaper inom området försäljning. Du har ledaregenskaper trivs med att arbeta i grupp och gillar att hjälpa människor att utvecklas. Det är viktigt att du har god kännedom om arbetsmarknaden och ett väl utvecklat lokalt kontaktnät. Du bör också ha erfarenhet och intresse av vuxenutbildning och ett stort engagemang kombinerat med entreprenörsanda och kreativitet. Tidigare erfarenhet från att utbilda eller leda arbetsgrupper är meriterande, liksom interkulturell kompetens. Att du har god datorvana är en förutsättning då delar av kommunikationen med deltagarna sker via en lärportal på internet. Lernia erbjuder både närlärande och flexibel undervisning. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Det är viktigt att du verkligen brinner för att deltagarna ska lyckas i utbildningen och få ut mesta möjliga av sin tid hos Lernia. Du är ansvarsfull och kan arbeta i ett intensivt tempo. Du ska arbeta för att skapa trivsel och gemenskap och kommer att fungera som mentor för våra deltagare. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor och chef är det viktigt att du är kommunikativ och trivs med samarbete. Du känner dig bekväm med tekniska hjälpmedel och digitala plattformar. Som person har du även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Du är duktig på att samarbeta men även att ta egna beslut samt skapa och vårda kundrelationer. Du som söker tjänsterna ska ha ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring och med varierande förutsättningar. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Timanställning vid behov med placering i Stockholm och Solna. Tillträdesdag Omgående enligt överenskommelse. Information Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta Verksamhetschef John Smedberg; john.smedberg@lernia.se Rekryteringen sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök omgående. Du är varmt välkommen med din ansökan till ett arbete och kunskapsföretag, där du har chans till en karriärutveckling tillsammans med våra övriga entusiastiska medarbetare. Lernia är vägen framåt Lernia är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag. Vi erbjuder tjänster inom utbildning, bemanning, rekrytering och omställning och finns på fler än 100 orter över hela landet. Lernia gör det möjligt för människor och företag att stärka sin konkurrenskraft genom rätt kompetens. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se.
Företag: Lernia AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Utbildare inom försäljning och kundtjänst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Utbildare inom försäljning och kundtjänst

Varuplanerare sökes till stort bolag inom dagligvaruhandeln!
Professional Consulting Vi söker nu för kunds räkning en analytisk och flexibel person som vill jobba i en bred roll som varuplanerare. Tjänsten erbjuder dig ett omväxlande arbete i en spännande arbetsmiljö! Inom avdelningen Varuflöde är huvuduppdraget att via effektiva processer säkra varuförsörjningen hela vägen från leverantör till butikens hylla. Vi söker nu en varuplanerare som vill vara med och bidra till en bättre vardag för våra kunder. Som varuplanerare kommer du att ha ett ansvar för ett antal leverantörer. I det ansvaret ingår att optimera och styra sortiment samt lagernivåer på terminalerna inom ditt område. Detta görs efter beslutade måltal i form av servicegrad, lagerdagar etc. Arbetet innehåller bland annat: * planering och bevakning av leverantörsorder * Kontakter, både internt inom Supply Chain Management och externt med leverantörer. * Regelbunden uppföljning på ditt område och av avvikelser och potentiella risker. Tjänstens omfattning är tillsvidare med start omgående. Arbetstiderna är heltid, kontorstider. Uppdraget är ett föräldravikariat som startar i mitten av augusti och kommer att pågå till maj 2014. Du kommer att arbeta som konsult via Professional Consulting men sitta på plats på kundens kontor i Solna. Vi tror att du som söker har en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller logistik. Vi söker dig som är resultatorienterad och som trivs att arbeta mot förbättring av rutiner och arbetssätt. Vi tror också att du har lätt till samarbete och att kommunicera med andra. Har du dessutom kvalitetsfokus, god analytisk förmåga och trivs med att arbeta i team är du precis den vi söker! Är det dig och din nästa utmaning vi beskriver ovan? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag. Rekryteringsprocessen avslutas då vi hittat rätt kandidater. Ansöker gör du enkelt genom att ladda upp CV/personligt brev på vår hemsida tillsammans med en motivering till varför just du är den vi söker! Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!
Företag: Professional Consulting
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Varuplanerare sökes till stort bolag inom dagligvaruhandeln! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Varuplanerare sökes till stort bolag inom dagligvaruhandeln!

Ekonomiassistent till HBO Nordic
Ekonomiavdelningen HBO Nordic söker en Ekonomiassistent till det nordiska huvudkontoret på Kungsträdgårdsgatan i centrala Stockholm. Home Box Office, Inc. is the premium television programming subsidiary of Time Warner Inc. and the world’s most successful pay-TV service, providing television services to approximately 93 million subscribers worldwide as well as the most popular subscription video-on-demand products. HBO Nordic AB, a wholly owned subsidiary of Home Box Office, Inc., offers a linear and on-demand premium pay TV service in Denmark, Finland, Norway and Sweden. HBO Nordic offers subscribers all seasons of current hit series, including Boardwalk Empire, The Newsroom, Game of Thrones, True Blood, Veep and Girls, as well as classics like Sex and the City, The Sopranos and The Wire. HBO Nordic also premieres new series from other content providers including titles such as Magic City, Hit and Miss, Continuum and Borgia and also offers feature films from major Hollywood studios, local distributors and independents. For more information, please visit www.hbonordic.com Arbetsuppgifter: ·         Självständigt hantera leverantörsreskontran ·         Löpande bokföring ·         Avstämning av balanskonton ·         Viss löneadministration ·         Kvittoredovisning ·         Delaktighet i ekonomiavdelningens utveckling ·         Diverse ad hoc uppgifter Bakgrund och kompetenser: ·         Relevant utbildning eller erfarenhet från redovisning ·         Minst 3-5 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter ·         Hög stresstålighet och vana vid självständigt och proaktivt arbete ·         Gärna tidigare erfarenhet från amerikanska bolag och/eller annan internationell erfarenhet ·          God förmåga att hantera en föränderlig arbetssituation eftersom företaget är ungt och alla rutiner och processer  ännu inte är  på plats Du kommer att ingå i ett team bestående av en CFO, en redovisningschef, en redovisningsekonom samt ett team av tre personer som arbetar inom ”Financial and  Business analysis”.   Om ovanstående stämmer in på dig, och du trivs med att arbeta i ett högt tempo i ett ungt och dynamiskt bolag med trevliga arbetskollegor, kan du vara rätt kandidat för oss.   Lena Detter är ansvarig rekryteringskonsult, kontakta henne om du har några frågor. lena.detter@sifferverket.se alternativt på 0707-440079
Företag: Sifferverket i Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent till HBO Nordic jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent till HBO Nordic


Sök lediga jobb Hr Konsult Proffice Sverige AB

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se