Human Capital Group AB jobb - lediga jobb

Human Capital Group AB jobb Human Capital Group AB jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Human Capital Group AB. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Human Capital Group AB. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Senior företagsrådgivare till SEB- Stockholm

  2. Risk & Compliance Manager- Stockholm

  3. Purchasing Controller- Stockholm

  4. Redovisningsekonom- Stockholm

  5. Redovisningsspecialist med teamansvar- Stockholm

  6. Risk Business Analyst- Stockholm

  7. Junior Sales Controller- Stockholm

  8. Redovisningsansvarig- Stockholm

  9. Senior Quantitative Analyst- Stockholm

  10. Senior Compliance Officer- Stockholm

  11. Affärsorienterad Dealmaker M & A- Stockholm

  12. Originations Administrator- Stockholm

  13. Rekryteringskonsult- Stockholm

  14. Rekryteringskonsult- Stockholm

  15. Affärsorienterad Dealmaker M & A- Stockholm

  16. Junior Kvantanalytiker/Civilingenjör- Stockholm

  17. Controller/Ekonomichef - Sverige- Stockholm

  18. PRODUKTIONSCONTROLLER- Ospecificerad arbetsort

  19. Produktionscontroller- Ospecificerad arbetsort

  20. Business Controller med BI erfarenhet- Solna

  21. Senior Accountant - Mariehamn, Åland- Stockholm

  22. Kreativ Löneadministratör- Stockholm

  23. Affärscontroller- Sundbyberg

  24. Ekonomichef- Stockholm

  25. Erfaren Internrevisor- Stockholm

  26. Ekonomiassistent- Solna

  27. Gruppchef fondjuridik- Stockholm

  28. Ekonomichef- Jönköping

  29. Gruppchef Redovisning- Stockholm

  30. Redovisningsspecialist med teamansvar- Stockholm

  31. Affärscontroller- Sundbyberg

  32. Erfaren Internrevisor- Stockholm

  33. Affärsorienterad Dealmaker M & A- Stockholm

  34. Kreativ Löneadministratör- Stockholm

  35. Senior Compliance Officer- Stockholm

  36. Redovisningsansvarig- Stockholm

  37. Senior företagsrådgivare till SEB- Stockholm

  38. Business Controller med BI erfarenhet- Solna

  39. Gruppchef fondjuridik- Stockholm

  40. Ekonomiassistent- Solna


Mer beskrivning

Senior företagsrådgivare till SEB
Vår klient: För SEB:s räkning söker vi en driven och engagerad företagsrådgivare som kan skapa långsiktiga och givande kundrelationer i området i och kring Jakobsberg i Stockholm. SEB är en ledande nordisk bank. Vår verksamhet bygger på entreprenörskap, internationell närvaro och långsiktiga relationer. Och så har det varit i mer än 150 år. I Norden och Tyskland har vi en stark inriktning på företagsaffären och investment banking. I Sverige och de baltiska länderna har vi ett brett kontorsnät där vi erbjuder rådgivning och finansiella tjänster till företag och privatpersoner. SEB finns representerad i ett 20-tal länder runt om i världen med cirka 17 000 anställda. Din utmaning: Du kommer att ingå i företagsteamet och dina huvudsakliga uppgifter blir att tillsammans med kollegorna arbeta med att utveckla befintliga och nya kunders affärer. Bankens ambition är att växa på marknaden, och det är därför viktigt att du trivs med prospektering, såväl på egen hand som i grupp. I dina uppgifter ingår att Arbeta med rådgivning och försäljning av bankens olika produkter gentemot nya och befintliga företagskunder. Identifiera potentiella kunder genom proaktiv kundbearbetning och vara professionell i rådgivningen från initial kontakt till affär med kund Ansvara för kontinuerlig uppföljning av dina kunder och arbeta med merförsäljning. Arbeta med kreditanalys och finansiering kopplad till kundernas affärer. Vara en relationsbyggare och ha förmågan att utveckla kontorets exponering på den lokala marknaden. Din bakgrund: Du är civilekonom eller motsvarande med minst tre års relevant arbetslivserfarenhet som företagsrådgivare på bank. Om du har tidigare erfarenhet som företagsrådgivare inom bank är det starkt meriterande. Du har hög social kompetens och är van att arbeta med prospektering. Du är självgående, flexibel, stresstålig och en resultatorienterad lagspelare. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Dessutom ser vi gärna att du har en positiv attityd. Du är duktig på att skapa långsiktiga relationer och har stark egen drivkraft som gör att du når dina mål. Kontoret är beroende av att alla jobbar som ett lag vilket bland annat innebär att alla hjälper varandra, delar med sig av erfarenheter och gläds åt gemensamma framgångar. Du behöver vara stresstålig och ha förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt. Din ansökan: Är du intresserad av att göra karriär inom SEB? Sänd då ditt CV till Apply Now   med referens OJ/912 intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Ola Johansson på tel. 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Senior företagsrådgivare till SEB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior företagsrådgivare till SEB

Risk & Compliance Manager
Vår klient: The company behind the TrustBuddy concept is called TrustBuddy AB, and was founded in 2009. TrustBuddy is the worlds first stock listed peer-to-peer lender and the largest in Scandinavia, aiming to expand in Europe. The company has a staff of 12, dedicated to the development and operation of TrustBuddy. Our ambition is that TrustBuddy will become synonymous with liquidity and secure lending terms between buddies. We believe that the market has a growing need for earning better interest on investors capital and easier access to short term credit for borrowers. Our aim is to meet both needs in one place. Our intention is to continuously develop the concept to meet user needs, focusing on integration and customized solutions, and this is where TrustBuddy will focus in the future. TrustBuddy is in the process of becoming a credit market company in Sweden and is for this reason expanding its staff to meet the coming demand for compliance and risk management in the company. We are therefore seeking to recruit a Risks & Compliance Manager to the Stockholm Office, the position reports directly to Chief Operating Officer. The person will head the functions for risk management and compliance. Din utmaning: Overall management of the companys risk management function. Work closely with TrustBuddy finance management to develop and implement processes and tools to identify and assess all sources of risk including market, credit and operational risks. Work closely with TrustBuddy Management to develop and implement the companys Risk Management Framework. Ensure that the risk profile of the business is managed. Develop and provide risk training on appropriate topics to management and the board of directors. Overall management of the companys compliance function. Act as contact person for financial supervisory authorities. Monitor changes in the regulatory environment applicable to finance companies in general and implement in the companys business. Continuous update sessions with management and the board of directors in regulatory and risk matters. Din bakgrund: Bachelor or Master degree with five to seven years of relevant experience, preferably from a consultancy background. Broad knowledge of the regulatory framework from the financial sector in Sweden. Ability to think creatively in a regulated environment and handle multiple complex matters. Excellent oral and written communication skills, including professional level of English, and ability to work across multiple areas of the business. Proven ability to communicate clearly with regulators on a variety of topics affecting the organization. Flexibility to travel. Solution and business oriented with high integrity. Din ansökan: Do you want to be a part of Trustbuddy? Please send your CV to Apply Now with reference RK/918. Interviews will be conducted continuously. For further questions about this service contact Robert Kerje of Human Capital 08-546 992 60 Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Risk & Compliance Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Risk & Compliance Manager

Purchasing Controller
Vår klient: Autoliv Inc., the worldwide leader in automotive safety systems, develops and manufactures automotive safety systems for all major automotive manufacturers in the world. Together with its joint ventures, Autoliv has approximately 80 facilities with more than 50,000 employees in 29 countries. In addition, the Company has ten technical centers in nine countries around the world, with 21 test tracks, more than any other automotive safety supplier. Sales in 2012 amounted to US $8.3 billion. The Companys shares are listed on the New York Stock Exchange (NYSE: ALV) and its Swedish Depository Receipts on the OMX Nordic Exchange in Stockholm (ALIV sdb). For more information about Autoliv, please visit our company website at www.autoliv.com We are now on the behalf of our client seeking to recruit a Purchasing Controller, to; participate in the Global Purchasing Control team of Autoliv. The role reports to the Director of Purchasing Control. Din utmaning: Participate as member in the Global Purchasing Control team, working with gathering, validating and analysing direct material cost and purchasing results on Key Performance Indicators, both actual and forecasted analysis of the Autoliv group. Provide macroeconomic analysis such as raw material price development impact. Actively work analysis of the monthly, quarterly and yearly reports. Support the global purchasing strategy work. Continuously drive improvement of reports, procedures and support systems for the purchasing organization. Be the business owner of IT systems and lead improvement activities together with the Director of Purchasing Control and the Regional Purchasing Controllers. Din bakgrund: M.Sc. degree in engineering with 3-5 years work experience from Controlling and/or Purchasing in a larger industrial company, preferably in a global organization. Master advanced use of Microsoft Office programs and feel comfortable working in different IT systems. Experience from Oracle Business Intelligence Tool is an significant advantage. Experience from IT projects is positive. Good analytical skills and excellent in presenting results and conclusions. Strong team player with the ability to deal with sometimes competing priorities while delivering tangible results with high quality within specific time limits. Outgoing personality with high integrity. Fluent in English and Swedish with the thrive to work in a truly global organization. Din ansökan: Please send your CV to Robert Kerje, responsible consultant at Human Capital with reference RK/917 to Apply Now  , interviews will be conducted continuously. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Purchasing Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Purchasing Controller

Redovisningsekonom
Vår klient: BNP Paribas is one of the largest and best rated banks in the world. The Group boasts one of the most extensive global banking networks with a presence in more than 80 countries, 200,000 employees and total assets of EUR 2,000 billion. It ranks highly in its three core activities: 1)Retail Banking 2)Investment Solutions 3)Corporate & Investment Banking The three main activities of BNP Paribas are complementary, providing strategic strength and assuring the bank financial solidity. In its Corporate & Investment Banking and Investment Solutions activities, BNP Paribas enjoys top positions in Europe, a strong presence in the Americas and solid and fast-growing businesses in Asia. For more information about the Group, please visit www.bnpparibas.com Tjänsten i Ekonomifunktionen erbjuder ett spännande arbete i en internationell miljö med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Ekonomiavdelningen på BNP Paribas består förnärvarande av 3 personer och du kommer att rapportera till ekonomichefen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Centrala Stockholm. Din utmaning: Du kommer i första hand arbeta med bankens redovisning, avstämningar och rapportering. Ansvara för månadsbokslut, avstämningar och rapportering. Ansvara för bankens löpande redovisning. Ansvara för moms- och skattedeklarationer. Medverka vid BNP Paribas årsredovisning och deklarationer Medverka vid myndighetsrapportering; Finansinspektionen m.fl. Din bakgrund: Civilekonom eller Gymnasieekonom med ca fem års relevant erfarenhet av redovisningsarbete. Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift, meriterande med franska. God IT kompetens, framförallt i Excel. Har du erfarenhet av att arbeta i SAP miljö är det meriterande. Som person är du flexibel, stresstålig, driven, proaktiv och en teamplayer. Du är även resultatinriktad och positiv till processförändring och kontinuerliga förbättringsarbeten. Din ansökan:  Är du intresserad av att göra karriär inom denna spännande bankkoncern? Sänd då ditt CV till  med referens OJ/923. Intervjuer sker löpande och frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Ola Johansson på Human Capital tel. 08-546 992 60. Sökord: Redovisningsassistent, Redovisningsekonom, Ekonom, Deklarationer, Bankens Redovisning Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsekonom jobb, Redovisningsekonom Stockholm, Redovisningsekonom Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsekonom

Redovisningsspecialist med teamansvar
Vår klient: Länsförsäkringsgruppens (www.lansforsakringar.se) 23 lokala länsförsäkringsbolag äger gemensamt Länsförsäkringar AB. Länsförsäkringar AB har tre huvudsakliga uppdrag: Att bedriva affärsverksamhet inom sakförsäkring, livförsäkring och bank. Länsförsäkringar AB driver även Länsförsäkringars gemensamma utvecklingsverksamhet och bistår med service till Länsförsäkringsbolagen. Avdelningen Försäkrings- och Bankredovisning tillhör enheten Ekonomi & Finans som har det samlade ansvaret för den legala finansiella rapporteringen för Sak-, Bank-, Livkoncernen samt Fondliv. Till avdelningen söker vi en redovisningsspecialist som ska vara ansvarig för finansbokslut i samtliga juridiska personer inom Länsförsäkringar AB. Nu söker vi en Redovisningsspecialist med teamansvar med placering på kontoret, Gärdet/Stockholm. Din utmaning: Ansvara för bokslut, finansiell rapportering och myndighetsrapportering avseende finansiell verksamhet och kapitalförvaltning. Ansvara för att rapportering upprättas i enlighet med lagar och regler av samtliga juridiska personer inom koncernen Länsförsäkringar AB. Utveckla och är uppdaterad avseende redovisning och beskattning av finansiella instrument. Ansvara för att leda arbetet i det team som arbetar med finansbokslut. Hitta affärsmöjligheter i regelverken på finansmarknaden för att bidra till affärsnyttan i Länsförsäkringar AB. Arbeta med förbättring av den interna kontrollen i finansiell rapportering (IKFR) samt effektivisering av bokslutsprocessen. Din bakgrund: Civilekonom med minst fem års relevant erfarenhet, gärna med erfarenhet ifrån bank/kapitalförvaltning, fondkommissionär eller treasury funktion. Förändringsbenägen och van att leverera hög kvalitet med ett brinnande intresse för finansiella instrument. God kunskap om finansiella instrument och IFRS med inriktning på IAS 39 och IFRS 7. Erfarenhet av rimlighetsbedöma värderingen av finansiella instrument och god kunskap om komponenter och olika värderingstekniker. Visad analytisk förmåga och van att lösa problem. Driven, strukturerad, noggrann, kommunikativ och självgående. Din ansökan: Är du intresserad av att göra karriär inom denna spännande koncern? Sänd då ditt CV till Apply Now , med referens OJ/925 och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Ola Johansson på tel. 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsspecialist med teamansvar jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsspecialist med teamansvar

Risk Business Analyst
Vår klient: SunGard Front Arena develops Position Control software for a global customer base of leading investment banks. Our business critical systems are used on trading floors around the world by demanding customers. They expect the vendor to know their business and provide the right solutions that give them an edge on competitors. Front Arena’s Development team is looking for a Business Analyst who is passionate about providing the best software solutions for FX and Money Market (MM) trading at Tier One institutions. The position is based in central Stockholm and reports to the FX MM FXO Product Manager. We are seeking to recruit a Risk Business Analyst to Sungard. Din utmaning: Are you the next colleague to join our Front Arena Development team? SunGard Front Arena’s development team is looking for a senior Business Analyst who is passionate about providing the best software solutions for risk including VaR, Counterparty Risk calculation and limits and CVA at major global financial institutions. Derivatives risk management in the current climate of increased and rapidly changing regulation is becoming more deeply entwined with the Front Office than ever before. This raises exciting opportunities for combining the two areas in a unique solution offering for the future. The aim for the successful candidate in this role will be to facilitate Front Arena in realizing this goal. Helping the team to crystallize, communicate and execute on elements of the long term strategy for risk based on a deep understanding of todays risk needs. Produce software development specifications to drive highly motivated developers to deliver. Liaise with clients to keep the software close to the market demands. Help deploy the resulting software within key projects as necessary. Evangelize on the software internally. Din bakgrund: You have a degree level education and at least three years direct Risk Software experience in a major institution or vendor serving such institutions possibly as junior Risk Manager, trader reporting support or software specialist with relevant direct experience. It is an advantage if you have an understanding of the competitive landscape for Risk software and proven ability to drive software development through specification or direct development team leadership. You are ideally fluent in English and Swedish and have the ability to write functional specifications and communicate business justifications for their execution. As a Development Business Analyst in a client focused role you need excellent interpersonal and communication skills. You also possess excellent analytical skills with a strategic mindset. You need to demonstrate exceptional understanding of software development required to meet the demands of end users and have the ability to connect with senior risk managers on their terms and engage with their business needs. Din ansökan: Would you like to be a part of Sungard successful organization? Then please send us your application and CV to Apply Now  with reference number OJ/924. Interviews will start as soon as possible. For any further questions regarding this position please contact Ola Johansson, responsible recruitment consultants at Human Capital, phone +46 8 546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Risk Business Analyst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Risk Business Analyst

Junior Sales Controller
Vår klient: Our client is a global IT-Company with operations all around the world and with its Corporate Headquarters in the US. We are now seeking to recruit a Junior Sales Controller for an interim assignment of six month and with clear ambition of turning it into a permanent position. The assignment will start as soon as possible. You will be employed in Human Capitals interim team and placed at our clients Swedish Head Office that is located in the center of Stockholm. Din utmaning: Take a proactive approach to researching breakdowns in service, process or information flow; resolves issues appropriately and establishes preventative measures. Promote teamwork and a service-oriented approach in all activities. Take a proactive approach in coordinating between customers and Sales personnel. Apply and ensure attention to detail in all matters. Apply a methodical approach to completing all tasks. Demonstrate solid written and oral communication skills. Apply a consistent approach to planning and organizing tasks. Clearly present information (spoken or written); communicate at various organization levels. Din bakgrund: University degree or equivalent with one to two years of experience. Advanced Excel and Microsoft Office User. Experience of working with Oracle. Experience within logistics. Fluent in English and Swedish both written and spoken. Din ansökan: Would you like to be part of our Interim team? Then, please send us your application with reference FN/927, as soon as possible to Apply Now  or contact Patrik Sundelin or Fredrik Newstam responsible consultant at Human Capital 08-546 99 260 Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Sales Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Sales Controller

Redovisningsansvarig
Vår klient: Svensk Fondservice är ett helsvenskt, privatägt och helt oberoende bolag som står under tillsyn av Finansinspektionen. Sedan starten 2008 har bolaget vuxit kraftigt och är idag en av Sveriges ledande kapitalförvaltare, med över 110 000 kunder och ett förvaltat pensionskapital på drygt 9 miljarder. Svensk Fondservice sysselsätter över hundra personer med huvudkontor i Stockholm och ett lokalt kontor i Gävle och samarbetar även med fristående, oberoende och av Finansinspektionen godkända försäkringsförmedlare i hela Sverige. Tjänsten är ett vikariat från 1 november 2013 till 31 januari 2015 med placering på huvudkontoret i Stockholm med ansvar för all redovisning inom Svensk Fondservice med tillträde omgående. I tjänsten som Redovisningsansvarig ansvarar du för bolagets redovisning samt relaterade system. Du rapporterar till bolagets CFO och arbetar tätt tillsammans med övriga funktioner inom ekonomi och bolaget. Din utmaning: Ansvara för såväl månads-, kvartals- och årsbokslut samt vara behjälplig vid rapportering. Genomföra månadsvisa avstämningar samt bokslutsarbete, månad, kvartal och år. Upprätta årsredovisning. Upprätta månatlig moms- och skattedeklaration. Vara delaktig i arbete med utveckling och förbättring av processer och rutiner för ekonomifunktionen. Din bakgrund: Civilekonom eller motsvarande med minst 3-5 års relevant erfarenhet. Positiv med en ”can do” attityd med en vilja att arbeta och utvecklas i en dynamisk och entreprenöriell miljö. Genuint intresse för den verksamhet vi bedriver. Erfarenhet av koncernredovisning är meriterande. Din ansökan: Vill du ta chansen att bli en del av Svensk Fondservice? Sänd då ditt CV till Martin Andersson och Fredrik Newstam med referens MA/928 till Apply Now , intervjuer sker löpande. Vid eventuella frågor vänligen kontakta Human Capital på 08-546 99 260. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsansvarig jobb, Redovisningsansvarig Stockholm, Redovisningsansvarig Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsansvarig

Senior Quantitative Analyst
Vår klient: We are seeking to recruit a Senior Quantitative Analyst to one of the leading banks in Stockholm. The Financial Quantitative Modeling and Research is a unit within Group Risk Control responsible for quantifying market risk within the Group and counterparty risks within the Groups trading portfolio. The unit has a global responsibility and is the hub for quantitative analysis within the Group Risk Control network. The group´s strong position in the Capital Markets and its advanced client product offering creates a need for highly skilled risk modellers within a wide range of areas and products. To strengthen the focus, meet the challenges and comply with the strengthened requirements from regulatory authorities, the group is strengthening its quantitative unit within the Risk Control function. We have currently an open position for a Senior Quantitative Analyst at our client´s office in Stockholm city. We offer a challenging and exciting international working environment, with lots of opportunities for successful candidates to further develop their career. Din utmaning: As a Senior Quantitative Analyst you will ensure that GRC uses models and methods that meet the complexity of the risks within the group and compliant with the requirements of external regulators. The main responsibilities of a Senior Quantitative Analyst include the development and specification of quantitative methodologies used to measure market and counterparty risk as well as analyses of the risks based on the current models: Understand the properties and risks in the trading products. Identify all sources of market and counterparty risks inherent to the business. Develop new market and counterparty risk measurement models. Develop stress testing framework for market and counterparty risks inherent to the bank’s portfolios. Operationalize new regulatory standards and communicate with regulatory authorities on the topics related to risk measurement within the Group. Provide high quality analysis of market and counterparty risk inherent to senior management and the Board. Communicate risk computation principles to the banks risk-taking units worldwide as well as other relevant internal- and external stakeholders. Din bakgrund: The candidate should have a quantitative background and a university degree in mathematics, statistics or engineering. The role would be perfect for a candidate with several years experience within risk. It is essential that the candidate has a very good understanding of derivative instruments and the risks they generate.  A quantitative background is essential, programming skills is a merit. Problem solving skills, as well as computational and communication skills, are essential. The candidate should be able to explain complicated concepts clearly to all risk-taking units worldwide as well as present the results of their analysis in a clear and precise manner to senior management and regulatory bodies. The candidate should be systematic and focused on delivery and have high communicational skills Din ansökan: In this recruitment Please apply by sending your CV with reference TD/910 to Apply Now . If you have any questions regarding the position please contact Tobias Danielsson or Ola Johansson at Human Capital at +46 8 546 992 60 http://www.humancapital.se/ www.humancapital.se Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Quantitative Analyst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Quantitative Analyst

Senior Compliance Officer
Vår klient: Klarna erbjuder säkra och smidiga betalningslösningar till över 15 000 e-butiker och över 9 miljoner kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Österrike och Nederländerna. Klarna grundades 2005 med idén att skapa en problemfri betalningslösning som skulle tillåta köpare och säljare att interagera enkelt och tryggt vid handel på nätet. Klarna gör detta genom att låta kunden få varorna först och betala efteråt, medan vi bär kredit- och bedrägeririsken för handlarna. Idag är Klarna ett av Europas snabbast växande företag och har på bara sju år vuxit till 800 anställda i 8 länder. Klarnas omsättning 2012 var knappt 1,2 miljarder SEK. Klarna är ett kreditmarknadsbolag och enheten Compliance utgör ett stöd för ledning och styrelse i att driva verksamheten enligt för finansbranschens gällande lagar och regler. Då kraven på bolaget ökar i och med den kraftiga expansion som Klarna genomgår, söker vi nu en senior Compliance Officer för att förstärka teamet. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stockholm. I tjänsten som senior Compliance Officer inom Klarna får du en unik inblick i de juridiska frågeställningar som ett snabbväxande bolag inom en internationell och föränderlig bransch ställs inför. Din utmaning: Bistå med råd och stöd till verksamheten gällande tillämpliga lagar och regler. Inom områdena kundskydd, marknadsuppförande, penningtvätt, tillståndsrelaterade frågor och myndighetskontakter. Identifiera och analysera nya och ändrade regler relevanta för Klarnas verksamhet i Sverige och utomlands, samt kommunicera de nya kraven till verksamheten. Identifiera och följa upp compliancerelaterade risker i verksamheten. Hålla compliance- och penningtvättsutbildning för Klarnas personal i Sverige och utomlands. Stödja en sund compliancekultur på Klarna. Kontrollera/monitorera och rapportera eventuella brister i verksamheten. Tillsammans med Klarnas riskfunktion arbeta med att förhindra att Klarna utnyttjas för penningtvätt, samt utreda och rapportera misstänkta fall av Penningtvätt. Din bakgrund: Jur.kand. examen med minst fem års erfarenhet som Compliance officer eller Jurist med erfarenhet ifrån regulatoriska frågor, ev är du Civilekonom med relevant erfarenhet från finansbranschen. Arbetslivserfarenhet ifrån bank, finansbolag, advokatbyrå eller Finansinspektionen. Goda kunskaper om regelverksfrågor avseende finansbranschen, inklusive penningtvätt. Du är systematisk, analytisk och har god erfarenhet av att dokumentera och kommunicera i tal och skrift. Du är van att självständigt hantera ärenden men har samtidigt en god samarbetsförmåga och du tycker om förändring. Du har hög integritet och en god social kompetens. Du talar och skriver svenska såväl som engelska flytande ytterligare språk anses meriterande. Vi erbjuder dig en internationell arbetsplats fylld med smarta och ambitiösa kollegor. Som medarbetare på ett av Sveriges snabbast växande företag kommer din insats göra skillnad och bidra till att ta Klarna till nästa nivå. Du ska inte jobba för Klarna, du kommer jobba med Klarna. Din ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Human Capital och alla ansökningar samt CVs skall skickas till Apply Now med referens TD/930, sista ansökningsdag är 5 augusti. Vid eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Tobias Danielsson på Human Capital, telefon 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Compliance Officer jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Compliance Officer

Affärsorienterad Dealmaker M & A
Vår klient: Vår kund befinner sig idag i en process där de vill finna en Affärsorienterad Dealmaker som på sikt skall vara en stark kraft för att driva bolaget vidare. Befintliga ägare och Partners inom företaget har lyckats skapa en väl fungerande affär och genomfört flera lyckade transaktioner genom åren. Vår kund har en hög ranking inom sitt segment inom M & A och Corporate Finance. De nuvarande delägarna söker nu en skicklig affärsman med ett starkt nätverk inom branschen och erbjuder en Partner roll inom snar framtid. Vi söker nu en entreprenör med ett gediget track record inom M & A transaktioner för att arbeta med affärsgenerering. Tjänsten är med placering på kontoret i centrala Stockholm. Din utmaning: Genom eget nätverk och nykundsbearbetning sälja in egna uppdrag och hantera kundrelationer med stort engagemang och integritet som skapar förtroende. Aktivt arbeta med rådgivning för klienter inför köp och försäljnings processer. Samordna, leda och utveckla projekten med stöttning av projektledare och analytiker. Ansvara för intäkts generering inom uppsatt budgetram. Skapa nya kundrelationer genom stor förståelse för kundernas verksamhet och behov. Din bakgrund: Relevant akademisk utbildning med minst 15 års erfarenhet av M & A transaktioner från Mid- och Small Cap segmentet. Dokumenterad meritlista från flertalet M & A och Corporate Finance transaktioner. Du är initiativrik och vill ha säljansvar i en entreprenöriell miljö. Starkt kommersiellt driv med en känsla för vad som är värdedrivande i affären. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Din ansökan: Vill du ta chansen att vara med i detta spännande företag? Sänd då ditt CV till Human Capital med referens TD/932 till Apply Now , intervjuer sker löpande. Vid frågor vänligen kontakta Tobias Danielsson 08-546 99 260. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Affärsorienterad Dealmaker M & A jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärsorienterad Dealmaker M & A

Originations Administrator
Vår klient: CIT Group Inc., med huvudkontor i USA, är ett finansbolag med global närvaro och ett omfattande tjänsteutbud. I Europa arbetar avdelningen Vendor Finance Group nära tillverkare, återförsäljare och distributörer av kapitalvaror för att erbjuda innovativa och flexibla finansieringslösningar till företag. Vendor Finance Group i Europa är ett viktigt affärsområde inom CITs verksamhetsområde Global Vendor Finance och den nordiska kärnverksamheten möjliggör paneuropeiska finansieringslösningar för våra kunder. På uppdrag av vår klient söker vi nu en driven Originations Administrator. Tjänsten är ett vikariat på 12 månader med placering på Sveavägen fram till oktober då kontoret flyttar till Solna. Din utmaning: Ansvara för spännande Sales Support-aktiviteter såsom att koordinera arbetet mellan försäljnings- och kreditfunktioner, tillsända kunder offerter i enlighet med överenskomna villkor samt sammanställa avtal och annan dokumentation. Vara huvudkontakt för kunden och samarbetspartners under pågående avtal samt bistå säljare, kreditanalytiker och övriga interna funktioner. Kvalitetssäkra processen och dokumentationen bakom finansieringslösningen och därigenom säkerställa att Compliance-kraven efterföljs. Växa i en administrativ och koordinerande roll i en internationell miljö med många olika kontaktytor. Din bakgrund: Du har högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande. Du har arbetat något eller några år med administrativa uppgifter på en ekonomiavdelning, bank eller annan finansiell verksamhet. Tidigare erfarenhet från administration av leasingavtal eller likartade finansiella lösningar är en fördel. Du tycker om att arbeta i en internationell miljö och du har en mycket god förmåga att på både svenska och engelska uttrycka dig i tal och skrift. Du är en social, professionell och positiv person med erfarenhet av omfattande kundkontakter. Din ansökan: Vill du ta chansen att bli en del av CIT Group? Sänd då ditt CV till Martin Andersson och Fredrik Newstam med referens FN/933 till Apply Now , intervjuer sker löpande. Vid eventuella frågor vänligen kontakta Human Capital på 08-546 99 260 Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Originations Administrator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Originations Administrator

Rekryteringskonsult
Vår klient: Human Capital (www.humancapital.se) är en av Sveriges ledande rekryteringsspecialister inom redovisning, ekonomi, bank och försäkring. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, interim management samt interim utifrån ledorden kvalitet, engagemang och tillgänglighet. Vår specialistkunskap grundar sig på medarbetarnas erfarenheter från olika verksamhetsområden och branscher. Det möjliggör att varje uppdrag kan bemannas med rätt medarbetare som besitter den rätta kompetensen i vart enskilt uppdrag. Human Capital blev utsett till ett Gasell företag utav Dagens Industri under 2011 och vi är nu inne i en fortsatt tillväxttakt och söker nu flera duktiga medarbetare för att möjliggöra den expansion. Vi söker Rekryteringskonsulter, tjänsten är med placering på vårt kontor på Kungsgatan 5 i Stockholm city. Din utmaning: etablera nya kundkontakter samt upprätthålla existerande relationer på ett professionellt sätt kontinuerligt föra en dialog gentemot kandidatmarknaden inom bank och försäkring i syfte att ständigt hålla sig ajour aktivt driva rekryteringsprocesser på kundorienterat och effektivt sätt inom ditt affärsområde demonstrera en affärsförståelse gentemot varje klient och bygga starka relationer försäkra dig om att hålla högsta nivå av kundservice och affärshövlighet i alla lägen Din bakgrund: Universitetsexamen inom ekonomi eller motsvarande med minst tre års erfarenhet från rekrytering, bank eller försäkring goda projektledaregenskaper med energin att driva flera processer simultant i en stundtals tidspressad miljö kvalitetsorienterad med en förmåga att hantera en säljande konsultroll medan du representerar professionella människor i deras långsiktiga karriärsmål stark ansvarskänsla och vilja att leverera kvalité i en snabb, professionell och dynamisk miljö Din ansökan: Human Capital erbjuder dig en utmanande och dynamisk arbetsmiljö med tydligt fokus och engagemang, vill du bli en av oss? För ett konfidentiellt samtal eller för att ansöka till tjänsten som Rekryteringsspecialist på Human Capital, vänligen sänd ditt CV till Apply Now med referens Bank&Försäkring”. Frågor om tjänsten besvaras utav Tobias Danielsson eller Robert Kerje på telefon 08-546 99 260. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Rekryteringskonsult jobb, Rekryteringskonsult Stockholm, Rekryteringskonsult Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rekryteringskonsult

Rekryteringskonsult
Vår klient: Human Capital (www.humancapital.se) är en av Sveriges ledande rekryteringsspecialister inom redovisning, ekonomi, bank och försäkring. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, interim management samt interim utifrån ledorden kvalitet, engagemang och tillgänglighet. Vår specialistkunskap grundar sig på medarbetarnas erfarenheter från olika verksamhetsområden och branscher. Det möjliggör att varje uppdrag kan bemannas med rätt medarbetare som besitter den rätta kompetensen i vart enskilt uppdrag. Human Capital blev utsett till ett Gasell företag utav Dagens Industri under 2011 och vi är nu inne i en fortsatt tillväxttakt och söker nu flera duktiga medarbetare för att möjliggöra den expansion. Vi söker Rekryteringskonsulter, tjänsten är med placering på vårt kontor på Kungsgatan 5 i Stockholm city. Din utmaning: etablera nya kundkontakter samt upprätthålla existerande relationer på ett professionellt sätt kontinuerligt föra en dialog gentemot kandidatmarknaden utav ekonomer i syfte att ständigt hålla sig ajour aktivt driva rekryteringsprocesser på kundorienterat och effektivt sätt inom ditt affärsområde demonstrera en affärsförståelse gentemot varje klient och bygga starka relationer försäkra dig om att hålla högsta nivå av kundservice och affärshövlighet i alla lägen Din bakgrund: Universitetsexamen inom ekonomi eller motsvarande med minst tre års erfarenhet från rekrytering alternativt operativt ekenomiarbete som chef eller specialist goda projektledaregenskaper med energin att driva flera processer simultant i en stundtals tidspressad miljö kvalitetsorienterad med en förmåga att hantera en säljande konsultroll medan du representerar professionella människor i deras långsiktiga karriärsmål stark ansvarskänsla och vilja att leverera kvalité i en snabb, professionell och dynamisk miljö Din ansökan: Human Capital erbjuder dig en utmanande och dynamisk arbetsmiljö med tydligt fokus och engagemang, vill du bli en av oss? För ett konfidentiellt samtal eller för att ansöka till tjänsten som Rekryteringsspecialist på Human Capital, vänligen sänd ditt CV till Apply Now med referens Redovisning & Ekonomi”. Frågor om tjänsten besvaras utav Tobias Danielsson eller Robert Kerje på telefon 08-546 99 260. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Rekryteringskonsult jobb, Rekryteringskonsult Stockholm, Rekryteringskonsult Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rekryteringskonsult

Affärsorienterad Dealmaker M & A
Vår klient: Vår kund befinner sig idag i en process där de vill finna en Affärsorienterad Dealmaker som på sikt skall vara en stark kraft för att driva bolaget vidare. Befintliga ägare och Partners inom företaget har lyckats skapa en väl fungerande affär och genomfört flera lyckade transaktioner genom åren. Vår kund har en hög ranking inom sitt segment inom M & A och Corporate Finance. De nuvarande delägarna söker nu en skicklig affärsman med ett starkt nätverk inom branschen och erbjuder en Partner roll inom snar framtid. Vi söker nu en entreprenör med ett gediget track record inom M & A transaktioner för att arbeta med affärsgenerering. Tjänsten är med placering på kontoret i centrala Stockholm. Din utmaning: Genom eget nätverk och nykundsbearbetning sälja in egna uppdrag och hantera kundrelationer med stort engagemang och integritet som skapar förtroende. Aktivt arbeta med rådgivning för klienter inför köp och försäljnings processer. Samordna, leda och utveckla projekten med stöttning av projektledare och analytiker. Ansvara för intäkts generering inom uppsatt budgetram. Skapa nya kundrelationer genom stor förståelse för kundernas verksamhet och behov. Din bakgrund: Relevant akademisk utbildning med minst 15 års erfarenhet av M & A transaktioner från Mid- och Small Cap segmentet. Dokumenterad meritlista från flertalet M & A och Corporate Finance transaktioner. Du är initiativrik och vill ha säljansvar i en entreprenöriell miljö. Starkt kommersiellt driv med en känsla för vad som är värdedrivande i affären. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Din ansökan: Vill du ta chansen att vara med i detta spännande företag? Sänd då ditt CV till Human Capital med referens TD/892 till Apply Now , intervjuer sker löpande. Vid frågor vänligen kontakta Tobias Danielsson  08-546 99 260. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Affärsorienterad Dealmaker M & A jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärsorienterad Dealmaker M & A

Junior Kvantanalytiker/Civilingenjör
Vår klient: Vår kund är en stor välrenommerad finansiell aktör inom finansbranschen. Vi söker nu en Junior kvantanalytiker/Civilingenjör för ett konsult uppdrag på 6 månader med start omgående med placering på kontoret i Stockholm. Din utmaning: Inom ramen för uppdraget kommer du att arbeta med att automatisera det dagliga arbetet, främst kring rapportering hos vår kund. Du kommer att arbeta emot Riskenheten och utveckla excellmodeller för vår kund. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att automatisera de rapporter Riskanalys ansvarar för, i nära samarbete med investeringsverksamheten inom bolaget och övriga affärsstödjande funktioner. Rapporterna säkerställer att investeringsverksamheten har en ändamålsenlig uppföljning av resultat och tagna risker. Dessutom ingår att delta i arbetet att effektivisera/automatisera de dagliga kontroller som görs av Riskanalys. Din bakgrund: Civilingenjörsexamen från KTH eller motsvarande är ett krav, med 0-2 års arbetslivserfarenhet. Du har goda programmeringskunskaper särskilt i Visual Basic, mycket goda kunskaper i Excel samt baskunskaper i Power Point och Word. Du skall ha goda kunskaper i engelska samt en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Din ansökan: Vill du bli en del utav Human Capitals Interims verksamhet? Vänligen sänd då din ansökan till Apply Now  med referens TD/916. Intervjuer sker löpande. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Kvantanalytiker/Civilingenjör jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Kvantanalytiker/Civilingenjör

Controller/Ekonomichef - Sverige
Vår klient: Sika-koncernen (www.sika.com ) är en världsomspännande koncern inom specialkemikalier för byggindustrin och lim för tillverkande industrin. Sika har dotterbolag i 70 länder med en konsoliderad omsättning på ca 34 miljarder SEK. Sika Sverige AB grundades 1950 som den första etableringen i Norden, omsätter ca 380 miljoner SEK och har idag 68 anställda. Vi söker nu för vår klients räkning en Controller/Ekonomichef, med placering på det Svenska huvudkontoret i Spånga, Stockholm. Tjänsten rapporterar direkt till VD. Din utmaning: Ansvara för och driva ekonomifunktionen och kundservice med personalansvar om  11 personer. Operativt arbeta och ansvara för budget och flerårs-planer, samt se till att den interna och externa rapportering håller högsta klass. Prestigelöst stötta funktionen med moms-, löne- samt systemfrågor. Aktivt ägarskap i ekonomifunktionens arbete och där analysera, bearbeta samt verkställa förbättringsmöjligheter. Deltaga som en engagerad medlem i ledningsgruppen. Din bakgrund: Civilekonom eller motsvarande med minst åtta års relevant arbetslivserfarenhet, gärna med erfarenhet som business controller alternativt redovisningschef. Förmåga att se till helheten och driva processer och rutiner på så väl ett operativt som strategiskt sätt. Naturlig känsla för att hantera olika typer av motparter såväl nationellt som internationellt, samt förmåga att inspirera och leda människor i arbete. Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Engagerad och prestigelös ledare med stark vilja att utvecklas i en framgångsrik organisation. Din ansökan: Vill du ta chansen att bli en del av Sikas framgång i Sverige? Vänligen sänd då Er ansökan på engelska till ansvarig konsult på Human Capital, Robert Kerje med referens RK/921   Apply Now Eventuella frågor om tjänster besvaras på telefon 08-546 99 260. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Controller/Ekonomichef - Sverige jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Controller/Ekonomichef - Sverige

PRODUKTIONSCONTROLLER
Vår klient: Öhlins Racing AB i Upplands Väsby (www.ohlins.com) är en ledande global leverantör av avancerade stötdämpare, styrdämpare och framgafflar för motorcyklar liksom av stötdämpare för krävande applikationer för bilar och ATVs. Öhlins har spjutspetskunnande inom alla sina produktområden och med hjälp av företagets teknik har över 200 världsmästartitlar erövrats under åren. Av Öhlins försäljning går mer än 97 % på export, framförallt till Europa, Japan och USA. Företagets huvudenhet med företagsledning, marknadsföring, produktutveckling, produktion m m ligger i Upplands Väsby, norr om Stockholm. Öhlins är representerade i mer än 50 länder och har egna dotterbolag för försäljning/distribution och teknisk support i USA (Hendersonville, NC) och i Tyskland (Nürburgring). Under 2012 har även en egen fabrik i Thailand etablerats. Öhlinskoncernen omsätter över 600 MSEK med god lönsamhet och har ca 250 medarbetare. Öhlins söker en nu en erfaren Produktionscontroller som kommer från tillverkande industri. Du är en del av ett controllerteam på två personer och rapporterar till CFO. Dock kommer den mesta av din tid spenderas ute i verksamheten på huvudkontoret. Din utmaning: Produktkalkylering (enl. standard cost) genom ett tätt samarbete med R&D, marknadsavdelning och produktion. Internredovisning inklusive framtagande av kostnadsallokeringsmodell samt lagervärdering. Effektivisering av processer kopplade till Öhlins affärssystem IFS inklusive ägarskap av affärssystemets konteringsstyrning. Koordinering och konsolidering av budget och prognosmodeller samt prissättning/efterkalkyler. Analys av avvikelser samt nyckeltalsjämförelse. Ansvara för investeringsmodeller. Delta i flertalet projekt samt genomföra för den ekonomiska uppföljningen av dessa. Delta och drivande i förändringsarbeten och utvecklingen av Öhlins Racing AB. Din bakgrund: Civilekonom eller motsvarande utbildning; teknikintresse med kvalificerad erfarenhet av tillverkande industri och produktionscontrolling. Erfarenhet av moderna produktionssystem och Lean. Mycket goda kunskaper i MS Excel är ett krav, erfarenhet av stora affärssystem samt BI. Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Ett självständigt arbetssätt samtidigt som du har en god förmåga att arbeta effektivt mot olika kontaktytor inom organisationen. Som person är du proaktiv, kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann. Du arbetar självständigt och ser lösningar och möjligheter även i pressade situationer. Din ansökan: Vill du vara en del av Öhlins Racing framgång? För ett konfidentiellt samtal eller för att ansöka till tjänsten, vänligen sänd ditt CV till Apply Now   med referens PC/934. Frågor om tjänsten besvaras utav Peter Callerfelt på telefon 08-546 99 260. Sökord: Controller, Business controller, Produktionscontroller, Plant controller, Calculation controller, Manufacturing, Cost controller Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Ospecificerad arbetsort
Publicerad : 07-24
Sök fler jobb liknande: lediga PRODUKTIONSCONTROLLER jobb, PRODUKTIONSCONTROLLER Ospecificerad arbetsort, PRODUKTIONSCONTROLLER Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: PRODUKTIONSCONTROLLER

Produktionscontroller
Vår klient: Öhlins Racing AB i Upplands Väsby (www.ohlins.com) är en ledande global leverantör av avancerade stötdämpare, styrdämpare och framgafflar för motorcyklar liksom av stötdämpare för krävande applikationer för bilar och ATVs. Öhlins har spjutspetskunnande inom alla sina produktområden och med hjälp av företagets teknik har över 200 världsmästartitlar erövrats under åren. Av Öhlins försäljning går mer än 97 % på export, framförallt till Europa, Japan och USA. Företagets huvudenhet med företagsledning, marknadsföring, produktutveckling, produktion ligger i Upplands Väsby, norr om Stockholm. Öhlins är representerade i mer än 50 länder och har egna dotterbolag för försäljning/distribution och teknisk support i USA (Hendersonville, NC) och i Tyskland (Nürburgring). Under 2012 har även en egen fabrik i Thailand etablerats. Öhlinskoncernen omsätter över 600 MSEK med god lönsamhet och har ca 250 medarbetare. Öhlins söker en nu en erfaren Produktionscontroller som kommer från tillverkande industri. Du är en del av ett controllerteam på två personer och rapporterar till CFO. Dock kommer den mesta av din tid spenderas ute i verksamheten på huvudkontoret. Din utmaning: Produktkalkylering (enl. standard cost) genom ett tätt samarbete med R&D, marknadsavdelning och produktion. Internredovisning inklusive framtagande av kostnadsallokeringsmodell samt lagervärdering. Effektivisering av processer kopplade till Öhlins affärssystem IFS inklusive ägarskap av affärssystemets konteringsstyrning. Koordinering och konsolidering av budget och prognosmodeller samt prissättning/efterkalkyler. Analys av avvikelser samt nyckeltalsjämförelse. Ansvara för investeringsmodeller. Delta i flertalet projekt samt genomföra för den ekonomiska uppföljningen av dessa. Delta och drivande i förändringsarbeten och utvecklingen av Öhlins Racing AB. Din bakgrund: Civilekonom eller motsvarande utbildning; teknikintresse med kvalificerad erfarenhet av tillverkande industri och produktionscontrolling. Erfarenhet av moderna produktionssystem och Lean. Mycket goda kunskaper i MS Excel är ett krav, erfarenhet av stora affärssystem samt BI. Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Ett självständigt arbetssätt samtidigt som du har en god förmåga att arbeta effektivt mot olika kontaktytor inom organisationen. Som person är du proaktiv, kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann. Du arbetar självständigt och ser lösningar och möjligheter även i pressade situationer. Din ansökan: Vill du vara en del av Öhlins Racing framgång? För ett konfidentiellt samtal eller för att ansöka till tjänsten, vänligen sänd ditt CV till Apply Now  med referens RK/893. Frågor om tjänsten besvaras utav Robert Kerje på telefon 08-546 99 260. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Ospecificerad arbetsort
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Produktionscontroller jobb, Produktionscontroller Ospecificerad arbetsort, Produktionscontroller Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Produktionscontroller

Business Controller med BI erfarenhet
Vår klient: Dometic Group (www.dometic.com) är en kundorienterad, världsledande leverantör av fritidsprodukter för husvagns-, husbil-, bil-, lastbils- och båtindustrin. Dometic Group förser såväl industri som eftermarknad med ett komplett utbud av till exempel luftkonditioneringar, kylskåp, markiser och spisar. Produkterna säljs i nästan 100 länder och tillverkas i huvudsak i 20 helägda produktionsanläggningar runtom i världen. Koncernen har ca 6500 medarbetare och Dometic Group ägs till 100% av EQT. Vi söker nu en driven Business Controller med goda kunskaper om Business Intelligence- system och rapporteringsverktyg, gärna QlikView. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Solna och kommer att rapportera till Head of Group Business Control. Din utmaning: I positionen som Business Controller kommer du att vara en viktig länk mellan olika nyckelfunktioner i koncernen och rollen innefattar även stor exponering mot ledningen. Nära samarbeta med Head of Group Business Control och de regionala enheterna för att utveckla Business Controller funktionen. Aktiv deltagare i budget- och prognosarbete. Generera ad- hoc analyser och månatliga rapporter. Konsolidera marknadsdata från olika externa källor och skapa högkvalitativa rapporter som levereras och presenteras till ledningen. Superuser för QlikView med tillhörande ansvar som ägare av rapporter, data, kontakt med externa parter mm. Din bakgrund: Du har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö med höga krav på kvalitet, noggrannhet och du har en stark förmåga att påverka och leda förändring. Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö är starkt meriterande. Civilekonomexamen och tre till fem års relevant arbetslivserfarenhet. Förändringsbenägen och van att leverera hög kvalitet med ett brinnande intresse för att effektivt hantera stora flöden av information. Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift. Avancerad användare av Excel. Din ansökan: Är du intresserad av att göra karriär inom denna spännande koncern? Sänd då ditt CV till Apply Now med referens OJ/936 och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Ola Johansson eller Tobias Danielsson på tel. 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Solna
Publicerad : 07-24
Sök fler jobb liknande: lediga Business Controller med BI erfarenhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Business Controller med BI erfarenhet

Senior Accountant - Mariehamn, Åland
Vår klient: 1919 grundades Ålandsbanken och är sedan 1942 börsnoterad i Helsingfors. Ålandsbanken skapar värde för människor och företag som värderar relationer genom att leverera den stora bankens tjänsteutbud med den mindre bankens omtanke och förnuft. Koncernen har en balansomslutning om 3,6 miljarder euro och har ca 700 anställda fördelat på kontor på Åland, i Finland och i Sverige. Vi söker nu en driven Senior Accountant till ekonomiavdelningen med placering på huvudkontoret i Mariehamn, Åland. Ytterligare information om Ålandsbanken finns på www.alandsbanken.fi Din utmaning: Ingå i ett utvecklande team om 8 personer som ansvarar för boksluten i Ålandsbankenkoncernen. Arbeta med bokslut, koncernbokslut och elimineringar, finansiell rapportering samt myndighetsrapportering. Arbeta med koncernens skatter och moms. Utveckla och effektivisera koncernens bokslutsprocesser. Din bakgrund: Civilekonom med minst fem års relevant erfarenhet, gärna med erfarenhet från bank, revisionsbyrå, kapitalförvaltning eller treasuryfunktion. Förändringsbenägen men som levererar hög kvalitet med ett brinnande intresse av finansiella instrument och IFRS. Erfarenhet från ekonomisystemen Navision och Agresso är meriterande. Analytisk, ambitiös, proaktiv samt att du motiveras och drivs av att förbättra processer. Din ansökan: Är du intresserad av att göra karriär inom denna spännande koncern? Sänd då ditt CV till Apply Now , med referens OJ/935 och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Ola Johansson på tel. 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-25
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Accountant - Mariehamn, Åland jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Accountant - Mariehamn, Åland

Kreativ Löneadministratör
Vår klient: Till en stor skandinavisk mediakoncern söker vi en Kreativ Löneadministratör. Vår kund har sitt svenska huvudkontor i centrala Stockholm där denna tjänst också är placerad. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående på sex månader för att sedan övergå till en tillsvidareanställning direkt hos vår kund. Din utmaning: Genom att arbeta team-orienterat hantera 3000 löner inom gruppen som består av åtta personer. Självständigt kunna hantera 400 svenska kollektiv- samt tjänstemannalöner. Arbeta proaktivt med ett projekt inom införande av nya rutiner gällande löneprocessen. För en mer erfaren kandidat finns möjlighet att ta en ledande roll i implementering av ett nytt lönesystem. Din bakgrund: Du har arbetat minst 1 år med lön men gärna 3-5 år. Det är meriterande med erfarenhet av Kollektiv- samt Tjänstemannalöner. Du skall gärna ha erfarenhet av arbete inom stora organisationer. Meriterande är erfarenhet av Agda lön och Hogia lön. Din ansökan: Vill du ta chansen och öppna möjligheterna för en karriär inom denna miljö? Sänd ditt CV med referens FN/937 till Apply Now intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Fredrik Newstam på 08-546 99 260. http://www.humancapital.se/ www.humancapital.se Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-26
Sök fler jobb liknande: lediga Kreativ Löneadministratör jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kreativ Löneadministratör

Affärscontroller
Vår klient: Vill du vara med och bygga den nya staden? Vi har gjort det sedan 1947 och utvecklar fortfarande det moderna Sundbyberg med attraktiva bostäder och fräscha lokaler för företag och andra verksamheter. Nu väntar nya utmaningar med att forma en av Sveriges snabbast växande städer. Fastighets AB Förvaltaren är helägt av Sundbybergs Stadshus AB - som i sin tur ägs av Sundbybergs stad. Med cirka 8 000 lägenheter fördelade över hela Sundbyberg är Förvaltaren en av de största hyresvärdarna i norra Storstockholm. Förvaltaren har även 130 000 kvadratmeter lokaler – allt från små lager till större butiker och kontor. Årsomsättningen är 747 miljoner kronor. Fastigheternas bedömda marknadsvärde är drygt 9,6 miljarder kronor. Vår uppdragsgivare är nu inne i en större utvecklingsfas vilket kommer innebära stora investeringar i befintligt fastighetsbestånd samt nybyggnation av hyresfastigheter. Vi söker nu en driven Affärscontroller som kommer att driva och arbeta med utvecklingen av interna rutiner och processer samt kommunikation av rapporter för såväl styrelse, ledning samt övriga enheter på företaget. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Sundbyberg. Din utmaning: Ansvara för prognosprocessen och ekonomistyrningen av koncernen Samordna arbetet inom respektive affärsområde med bland annat planering, analys och rapportering av månads- och årsbokslut Strukturera och analysera utfalls- och prognosdata för presentation till ledningen och styrelsen Analysera investeringskalkyler och ta fram underlag till ledningen samt medverka vid ad hoc analyser Ansvara för delårsrapporter och medverka i framtagande av årsredovisningen Delta i verksamhetsförbättrande projekt exempelvis effektivisering och utveckling av ekonomiska processer och uppföljningssystem Superuser för QlikView med tillhörande ansvar som ägare av rapporter, data samt kontakt med externa parter Din bakgrund: Civilekonom med 3-5 års erfarenhet av liknande arbete från fastighetsbranschen alternativt företag med långa investeringscyklar Strukturerad, analytisk med en förmåga att snabbt sätta sig in i företaget såväl operativt som strategiskt God kompetens samt erfarenhet av effektivisering och utveckling av ekonomiska processer och BI- system Mycket goda kunskaper i Excel samt IT-baserade affärssystem, gärna QlikView Din ansökan: Är du intresserad av att göra karriär inom detta spännande företag? Sänd då ditt CV till med referens OJ/939, intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Ola Johansson eller Tobias Danielsson på 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Sundbyberg
Publicerad : 08-07
Sök fler jobb liknande: lediga Affärscontroller jobb, Affärscontroller Sundbyberg, Affärscontroller Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärscontroller

Ekonomichef
Vår klient: Vi söker en Ekonomichef för klients räkning till stort företag inom servicesektor. Bolaget är en internationell aktör aktiva inom stor servicesektor. Den aktuella rollen är som Ekonomichef med personalansvar för två Financial controllers. Huvudkontoret är placerat i Stockholm med närhet till mycket goda kommunikationer. För vår klients räkning söker vi därför kandidater med gedigen erfarenhet i ledande positioner inom ekonomi. Uppdraget är ett sk hyrköp med initial inhyrning under 3-6 månader med flexibelt startdatum, dock senast i september. För rätt kandidat finns mycket goda chanser till rekrytering. Din utmaning: Personal-, budget- och kostnadsansvar för ekonomifunktionen. Säkerställa hög kompetens och kunskap avseende redovisningsregler, ekonomi¬system och betalningsflöden på avdelningen. Att skapa och presentera tillförlitliga ekonomiska rapporter och prognoser. Kvalitetssäkra kassaflödes-, resultat- och balansrapporter, nyckeltal och statistik. Bokslut och rapportering för bolagen och centrala funktioner avseende löpande likviditetsplanering, nyckeltal samt statistik. Budget och prognos för bolagen och centrala funktioner. Analysera kassaflödes-, balans-, intäkts- och kostnadsavvikelser. Intern revision och intern kontroll. Utveckla bolagets redovisning avseende processer, arbetssätt och systemstöd. Initiera och driva förbättringsprojekt. Din bakgrund: Högskoleexamen i ekonomi eller motsvarande. 4-8 års erfarenhet av ledarroller inom ekonomi och finans, gärna inom servicebransch. Uppdaterad gällande regler inom svensk redovisning. God erfarenhet av kvalificerat analysarbete och rapportering. Genom tidigare erfarenhet självgående och trygg i yrkesrollen och kan ta egna initiativ. Erfarenhet av personalledning och förmåga att arbeta under stress och i grupp. Behärska engelska i tal och skrift. Erfarenhet från revision är det meriterande. Mycket goda kunskaper i Excel och databashantering. Hos kunden mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med företagets. Din ansökan: Vill du ta chansen och arbeta för Vår klient? Sänd då ditt CV till Human Capital med referens PC/931 till Apply Now , intervjuer sker löpande. Vid frågor vänligen kontakta Peter Callerfelt på 08- 546 99 260. Se även våra andra spännande tjänster på http://www.humancapital.se/ www.humancapital.se . Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-09
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomichef jobb, Ekonomichef Stockholm, Ekonomichef Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomichef

Erfaren Internrevisor
Vår klient: AMF är pensionsbolaget med enkla och trygga tjänstepensionslösningar med hög avkastning till låg kostnad. AMF förvaltar cirka 426 miljarder kronor (2013-03-31) i aktier, fastigheter och räntebärande papper åt cirka 3,8 miljoner sparare. AMF är ett av Sveriges ledande pensionsbolag och en av de största ägarna på Stockholmsbörsen. AMF har bara ett kontor och cirka 340 medarbetare. AMF är ett livförsäkringsaktiebolag som till lika delar ägs av LO och Svenskt Näringsliv. Bolaget drivs enligt ömsesidiga principer, vilket betyder att AMFs vinster i sin helhet tillfaller spararna. Internrevisionens arbete ska bedrivas enligt god internrevisionssed i enlighet med internationell standard och yrkesetisk kod. Internrevisionen är en fristående funktion som direkt är underställd styrelsen. Funktionen skall genom sitt arbetssätt bidra till att bolaget når sina verksamhetsmål genom att tillföra ett systematiskt och strukturerat sätt att värdera och förbättra effektiviteten i riskhantering, styrning och kontroll samt i ledningsprocesserna. Internrevisionen ska vara oberoende och objektiv och arbetet ska utföras med hög integritet och sekretess. I internrevisionens uppdrag ingår att granska hela AMFs verksamhet inklusive bolagets dotterbolag. Din utmaning: I rollen som internrevisor får du i uppdrag att granska hela AMFs verksamhet inklusive AMF Fastigheter AB och AMF Fonder AB som är helägda dotterbolag till AMF pensionsförsäkring AB. I denna tjänst får du möjlighet att: Ta ett aktivt ansvar i att medverka vid framtagande av riskanalyser och internrevisionsplaner för koncernen. Ge råd och stöd till bolagets verksamhet och ledning. Självständigt genomföra granskningsuppdrag enligt fastställda internrevisionsplaner. Ansvara samt genomföra uppföljningar av tidigare genomförda granskningar. Medverka till att utveckla internrevisionsfunktionen med nya idéer och tankar. Ta emot och utreda visselblåsar anmälningar. Din bakgrund: Civilekonom eller motsvarande med minst fem års erfarenhet av internrevision/externrevision. Erfarenhet ifrån revisionsbyrå alternativt internrevisionsfunktion. Meriterande är om du har arbetat med finansiella bolag inklusive kapitalförvaltning. Mycket goda kunskaper i både tal och skrift. Som person är du noggrann, prestigelös och kommunikativ med en förmåga att samarbeta med olika personer inom koncernen. Din ansökan: Är du intresserad av att göra karriär inom denna spännande koncern? Sänd då ditt CV till , med referens TD/940 intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Tobias Danielsson och Ola Johansson på 08-546 992 60. Fackliga representanter är Carina Blomberg för Saco och Ingela Mellberg för FTF, som nås via AMFs växel 08-696 31 00. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-14
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren Internrevisor jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren Internrevisor

Ekonomiassistent
Vår klient: SF Bio AB är en del av Nordens ledande biografkoncern NCG och ägs till 60 % av Ratos AB och 40 % av Bonnier AB. SF Bio driver biografer på 22 orter i Sverige och har ca 11 miljoner besökare per år och en omsättning på ca1400 Mkr. SF Bio AB söker nu en ambitiös Ekonomiassistent till sitt ekonomiteam i Solna. Din utmaning: Hantering av leverantörsreskontran Viss kontering av fakturor Avstämning av balanskonton Nära samarbete med övrig personal på avdelningen Kontinuerligt utveckla ekonomiavdelningens arbete samt processer och rutiner Kunskaper i Agresso är meriterande Din bakgrund: Relevant utbildning Minst 3-5 års erfarenhet inom leverantörsreskontra Flexibel i ditt arbetssätt God förmåga att formulera dig i både tal och skrift Strukturerad med en känsla för detaljer samt förmåga att prioritera Positiv, social och framförallt en lagspelare En vilja att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö Din ansökan: Är detta din nya utmaning? Vänligen sänd då din ansökan till Sofie Björkman och Peter Callerfelt till . Ange referensnummer SB/941. Vid eventuella frågor kring tjänsten, vänligen ta med dom i din ansökan. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Solna
Publicerad : 08-24
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent jobb, Ekonomiassistent Solna, Ekonomiassistent Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent

Gruppchef fondjuridik
Vår klient: Vår kund är en utav de ledande finansiella instituten. Till dess kapitalförvaltningsorganisation och fondbolag finns en juristenhet som ansvarar för fondjuridiken både nationellt och internationellt. Juristavdelningen är ansvarig både för juridisk support till Kapitalförvaltningen, som innefattar enheterna Private Banking och Institutional Clients, samt till det svenska fondbolaget. Juristavdelningen har också ett globalt funktionsansvar för kapitalförvaltningens internationella verksamhet. Vi söker nu för vår kund en Gruppchef för enheten fondjuridik med särskilt ansvar för juridisk support till vår kunds fondbolag i Sverige samt globalt funktionsansvar för juristenheterna inom kapitalförvaltningens övriga fondbolag i Luxembourg, Finland, Danmark och Tyskland. Tjänsten är med placering på kontoret i Stockholm city och rapporterar till juristchefen inom Kapitalförvaltningen. Din utmaning: Ta ett aktivt ansvar för att leda gruppen som lämnar juridisk support till fondbolaget. Arbeta med juridiskt komplexa frågor samt ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift gentemot affärsenheter på ett fondbolag i olika affärsrelaterade frågor. Ansvara för bolagsjuridiken för fondbolaget. Ansvar för juridisk support till fondbolagets enhet för fondproduktutveckling, till förvaltarteamen samt till fondadministrationen. Ha ett stort intresse för att följa utvecklingen inom fondjuridiken inom både EU-lagstiftning och nationell lagstiftning. Aktivt medverka i Fondbolagens förening och i övrigt ta aktiv del i fondbranschens utveckling på det juridiska området. Samordningsansvar för att samarbetet med övriga juristenheter på fondbolagen i Luxembourg, Finland, Danmark och Tyskland fungerar på ett enhetligt sätt. Din bakgrund: Jur.kand. examen med minst tio års arbetslivserfarenhet inom fondjuridik Gedigen erfarenhet utav att arbeta emot produktutveckling av olika fondstrukturer, rådgivning till förvaltare av fonder samt rådgivning kring fondadministration. Vidare har du erfarenhet av avtalshantering för fondbolag innefattande bland annat utläggning av verksamhet, ISDA avtal och andra typer av motpartsavatal. Erfarenhet av sekreterare i fondbolags styrelse är en merit.  Som person är du strukturerad, drivande och kan hantera och bygga relationer på olika nivåer inom fondbolaget. Du levererar hög juridisk kvalitet, är serviceinriktad och proaktiv. Flytande i Svenska och Engelska såväl muntligt som skriftligt. Din ansökan: Vill du ta chansen och söka denna spännande tjänst? Sänd då ditt CV till Human Capital med referens TD/943 till . Intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Tobias Danielsson på 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-24
Sök fler jobb liknande: lediga Gruppchef fondjuridik jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Gruppchef fondjuridik

Ekonomichef
Vår klient: Den aktuella rollen är som Ekonomichef med personalansvar för tre personer på kund- och leverantörsreskontra. Huvudkontoret är centralt placerat i Jönköping med goda kommunikationer. För vår klients räkning söker vi kandidater med gedigen kompetens inom redovisning, som är en van vid att leda en avdelning samt har viss erfarenhetav HR-frågor. Uppdraget är ett sk hyrköp med initial inhyrning under 3-6 månader med start snarast. För rätt kandidat finns mycket goda chanser till rekrytering. Din utmaning: Dina främsta uppgifter kommer att vara:  Säkerställa hög kompetens och kunskap avseende redovisningsregler, ekonomi­system och betalningsflöden på avdelningen Kvalitetssäkra den nyligen genomförda implementationen av nytt ekonomisystem Bokslut och rapportering för bolaget avseende löpande likviditetsplanering, nyckeltal samt statistik Att skapa och kvalitetssäkra kassaflödes-, resultat- och balansrapporter samt nyckeltal Analysera kassaflödes-, balans-, intäkts- och kostnadsavvikelser Budget och prognos för bolaget och centrala funktioner Utveckla bolagets redovisning avseende processer, arbetssätt och systemstöd. Initiera och driva förbättringsprojekt Agera i HR-frågor för företagets räkning Din bakgrund: Högskoleexamen i ekonomi eller motsvarande 6-10 års erfarenhet av ledaande roller inom ekonomi och finans, gärna inom industrin Uppdaterad gällande regler inom svensk redovisning Erfarenhet från revision är mycket meriterande Genom tidigare erfarenhet självgående och trygg i yrkesrollen och kan ta egna initiativ Erfarenhet av personalledning och förmåga att arbeta under stress och i grupp Mycket goda kunskaper i Excel Behärska engelska i tal och skrift    Hos kunden mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med företagets. Din ansökan: Vill du ta chansen och arbeta för Vår klient? Sänd då ditt CV till Human Capital med referens PC/942 till , intervjuer sker löpande. Vid frågor vänligen kontakta Peter Callerfelt på 031- 380 63 00. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Jönköping
Publicerad : 08-24
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomichef jobb, Ekonomichef Jönköping, Ekonomichef Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomichef

Gruppchef Redovisning
Vår klient: Schibsted Media Group är en mediekoncern som verkar i 25 länder med ca 7 200 anställda. I Sverige är vi ca 1 300 medarbetare fördelade på några av Sveriges mest kända varumärken: Aftonbladet, Blocket, Hitta, Lendo, Prisjakt, Svenska Dagbladet m.fl. Schibsted Centralen är Schibsted Sveriges Shared Services bolag. Vi erbjuder tjänster inom Ekonomi, Lön, IT, Fastighet samt Konferens, Växel och Reception till de svenska verksamheterna. Vi är idag ca 80 anställda och fr o m 2011 sitter vi i Europas modernaste och mest miljövänliga kontorshus, beläget intill Stockholms Central. Vi är under ständig utveckling och omvandling och för att ytterligare stärka vår roll som ett kvalificerat Shared Service Center inom ekonomi söker vi nu en Din utmaning: Vi söker dig som vill vara med att harmonisera och utveckla Schibsted centralens processer inom redovisning. Du ska också ansvara för redovisningen för ett antal av deras koncernbolag samt leda gruppen av redovisare som idag är tre personer. Hos Schibsted Centralen får du möjlighet att vara med och utveckla tjänsteleveransen inom deras verksamhetsområden till ett tjugotal kundbolag. Det är ett arbete i högt tempo med stort kundfokus, vilket innebär både variation och utmaningar. Det ställer också höga krav på samarbete och kommunikation för att hålla tempo.   De arbetar främst i standardsystem som HR+, Navision, Exflow och Mercur, men även i ett par egenutvecklade system. Arbetsuppgifter • Ansvarig för redovisningen för ett antal koncernbolag inom tillväxtmedier • Ansvarig mot koncernredovisningschefen avseende implementation och utveckling av redovisningsprocesser och instruktioner/handböcker • Personalansvar för grupp om tre redovisningsekonomer • Processägare för ett antal identifierade processer såsom att kvalitetssäkra och internrevidera balansräkningar, samt utveckla controllerfunktionen Din bakgrund: Kompetens: Civilekonom eller motsvarande, i alla fall minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete Erfarenhet av personalledning. Erfarenhet från flerföretagshantering eller shared service företag Meriterande: Jobbat i större koncern Personliga egenskaper Nyfiken och angelägen att arbeta brett med systemfrågor inom Ekonomi Positiv och duktig på att kommunicera, då vi har många intressenter Drivs av ständig förbättring Noggrann Din ansökan: Är Schibsted Centralen din nya arbetsgivare? Skicka då din ansökan till Sofie Björkman med referensnummer SB/944 Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-27
Sök fler jobb liknande: lediga Gruppchef Redovisning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Gruppchef Redovisning

Redovisningsspecialist med teamansvar
Vår klient: Länsförsäkringsgruppens (www.lansforsakringar.se) 23 lokala länsförsäkringsbolag äger gemensamt Länsförsäkringar AB. Länsförsäkringar AB har tre huvudsakliga uppdrag: Att bedriva affärsverksamhet inom sakförsäkring, livförsäkring och bank. Länsförsäkringar AB driver även Länsförsäkringars gemensamma utvecklingsverksamhet och bistår med service till Länsförsäkringsbolagen. Avdelningen Försäkrings- och Bankredovisning tillhör enheten Ekonomi & Finans som har det samlade ansvaret för den legala finansiella rapporteringen för Sak-, Bank-, Livkoncernen samt Fondliv. Till avdelningen söker vi en redovisningsspecialist som ska vara ansvarig för finansbokslut i samtliga juridiska personer inom Länsförsäkringar AB. Nu söker vi en Redovisningsspecialist med teamansvar med placering på kontoret, Gärdet/Stockholm. Din utmaning: Ansvara för bokslut, finansiell rapportering och myndighetsrapportering avseende finansiell verksamhet och kapitalförvaltning. Ansvara för att rapportering upprättas i enlighet med lagar och regler av samtliga juridiska personer inom koncernen Länsförsäkringar AB. Utveckla och är uppdaterad avseende redovisning och beskattning av finansiella instrument. Ansvara för att leda arbetet i det team som arbetar med finansbokslut. Hitta affärsmöjligheter i regelverken på finansmarknaden för att bidra till affärsnyttan i Länsförsäkringar AB. Arbeta med förbättring av den interna kontrollen i finansiell rapportering (IKFR) samt effektivisering av bokslutsprocessen. Din bakgrund: Civilekonom med minst fem års relevant erfarenhet, gärna med erfarenhet ifrån bank/kapitalförvaltning, fondkommissionär eller treasury funktion. Förändringsbenägen och van att leverera hög kvalitet med ett brinnande intresse för finansiella instrument. God kunskap om finansiella instrument och IFRS med inriktning på IAS 39 och IFRS 7. Erfarenhet av rimlighetsbedöma värderingen av finansiella instrument och god kunskap om komponenter och olika värderingstekniker. Visad analytisk förmåga och van att lösa problem. Driven, strukturerad, noggrann, kommunikativ och självgående. Din ansökan: Är du intresserad av att göra karriär inom denna spännande koncern? Sänd då ditt CV till Apply Now , med referens OJ/925 och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Ola Johansson på tel. 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsspecialist med teamansvar jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsspecialist med teamansvar

Affärscontroller
Vår klient: Vill du vara med och bygga den nya staden? Vi har gjort det sedan 1947 och utvecklar fortfarande det moderna Sundbyberg med attraktiva bostäder och fräscha lokaler för företag och andra verksamheter. Nu väntar nya utmaningar med att forma en av Sveriges snabbast växande städer. Fastighets AB Förvaltaren är helägt av Sundbybergs Stadshus AB - som i sin tur ägs av Sundbybergs stad. Med cirka 8 000 lägenheter fördelade över hela Sundbyberg är Förvaltaren en av de största hyresvärdarna i norra Storstockholm. Förvaltaren har även 130 000 kvadratmeter lokaler – allt från små lager till större butiker och kontor. Årsomsättningen är 747 miljoner kronor. Fastigheternas bedömda marknadsvärde är drygt 9,6 miljarder kronor. Vår uppdragsgivare är nu inne i en större utvecklingsfas vilket kommer innebära stora investeringar i befintligt fastighetsbestånd samt nybyggnation av hyresfastigheter. Vi söker nu en driven Affärscontroller som kommer att driva och arbeta med utvecklingen av interna rutiner och processer samt kommunikation av rapporter för såväl styrelse, ledning samt övriga enheter på företaget. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Sundbyberg. Din utmaning: Ansvara för prognosprocessen och ekonomistyrningen av koncernen Samordna arbetet inom respektive affärsområde med bland annat planering, analys och rapportering av månads- och årsbokslut Strukturera och analysera utfalls- och prognosdata för presentation till ledningen och styrelsen Analysera investeringskalkyler och ta fram underlag till ledningen samt medverka vid ad hoc analyser Ansvara för delårsrapporter och medverka i framtagande av årsredovisningen Delta i verksamhetsförbättrande projekt exempelvis effektivisering och utveckling av ekonomiska processer och uppföljningssystem Superuser för QlikView med tillhörande ansvar som ägare av rapporter, data samt kontakt med externa parter Din bakgrund: Civilekonom med 3-5 års erfarenhet av liknande arbete från fastighetsbranschen alternativt företag med långa investeringscyklar Strukturerad, analytisk med en förmåga att snabbt sätta sig in i företaget såväl operativt som strategiskt God kompetens samt erfarenhet av effektivisering och utveckling av ekonomiska processer och BI- system Mycket goda kunskaper i Excel samt IT-baserade affärssystem, gärna QlikView Din ansökan: Är du intresserad av att göra karriär inom detta spännande företag? Sänd då ditt CV till med referens OJ/939, intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Ola Johansson eller Tobias Danielsson på 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Sundbyberg
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Affärscontroller jobb, Affärscontroller Sundbyberg, Affärscontroller Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärscontroller

Erfaren Internrevisor
Vår klient: AMF är pensionsbolaget med enkla och trygga tjänstepensionslösningar med hög avkastning till låg kostnad. AMF förvaltar cirka 426 miljarder kronor (2013-03-31) i aktier, fastigheter och räntebärande papper åt cirka 3,8 miljoner sparare. AMF är ett av Sveriges ledande pensionsbolag och en av de största ägarna på Stockholmsbörsen. AMF har bara ett kontor och cirka 340 medarbetare. AMF är ett livförsäkringsaktiebolag som till lika delar ägs av LO och Svenskt Näringsliv. Bolaget drivs enligt ömsesidiga principer, vilket betyder att AMFs vinster i sin helhet tillfaller spararna. Internrevisionens arbete ska bedrivas enligt god internrevisionssed i enlighet med internationell standard och yrkesetisk kod. Internrevisionen är en fristående funktion som direkt är underställd styrelsen. Funktionen skall genom sitt arbetssätt bidra till att bolaget når sina verksamhetsmål genom att tillföra ett systematiskt och strukturerat sätt att värdera och förbättra effektiviteten i riskhantering, styrning och kontroll samt i ledningsprocesserna. Internrevisionen ska vara oberoende och objektiv och arbetet ska utföras med hög integritet och sekretess. I internrevisionens uppdrag ingår att granska hela AMFs verksamhet inklusive bolagets dotterbolag. Din utmaning: I rollen som internrevisor får du i uppdrag att granska hela AMFs verksamhet inklusive AMF Fastigheter AB och AMF Fonder AB som är helägda dotterbolag till AMF pensionsförsäkring AB. I denna tjänst får du möjlighet att: Ta ett aktivt ansvar i att medverka vid framtagande av riskanalyser och internrevisionsplaner för koncernen. Ge råd och stöd till bolagets verksamhet och ledning. Självständigt genomföra granskningsuppdrag enligt fastställda internrevisionsplaner. Ansvara samt genomföra uppföljningar av tidigare genomförda granskningar. Medverka till att utveckla internrevisionsfunktionen med nya idéer och tankar. Ta emot och utreda visselblåsar anmälningar. Din bakgrund: Civilekonom eller motsvarande med minst fem års erfarenhet av internrevision/externrevision. Erfarenhet ifrån revisionsbyrå alternativt internrevisionsfunktion. Meriterande är om du har arbetat med finansiella bolag inklusive kapitalförvaltning. Mycket goda kunskaper i både tal och skrift. Som person är du noggrann, prestigelös och kommunikativ med en förmåga att samarbeta med olika personer inom koncernen. Din ansökan: Är du intresserad av att göra karriär inom denna spännande koncern? Sänd då ditt CV till , med referens TD/940 intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Tobias Danielsson och Ola Johansson på 08-546 992 60. Fackliga representanter är Carina Blomberg för Saco och Ingela Mellberg för FTF, som nås via AMFs växel 08-696 31 00. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren Internrevisor jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren Internrevisor

Affärsorienterad Dealmaker M & A
Vår klient: Vår kund befinner sig idag i en process där de vill finna en Affärsorienterad Dealmaker som på sikt skall vara en stark kraft för att driva bolaget vidare. Befintliga ägare och Partners inom företaget har lyckats skapa en väl fungerande affär och genomfört flera lyckade transaktioner genom åren. Vår kund har en hög ranking inom sitt segment inom M & A och Corporate Finance. De nuvarande delägarna söker nu en skicklig affärsman med ett starkt nätverk inom branschen och erbjuder en Partner roll inom snar framtid. Vi söker nu en entreprenör med ett gediget track record inom M & A transaktioner för att arbeta med affärsgenerering. Tjänsten är med placering på kontoret i centrala Stockholm. Din utmaning: Genom eget nätverk och nykundsbearbetning sälja in egna uppdrag och hantera kundrelationer med stort engagemang och integritet som skapar förtroende. Aktivt arbeta med rådgivning för klienter inför köp och försäljnings processer. Samordna, leda och utveckla projekten med stöttning av projektledare och analytiker. Ansvara för intäkts generering inom uppsatt budgetram. Skapa nya kundrelationer genom stor förståelse för kundernas verksamhet och behov. Din bakgrund: Relevant akademisk utbildning med minst 15 års erfarenhet av M & A transaktioner från Mid- och Small Cap segmentet. Dokumenterad meritlista från flertalet M & A och Corporate Finance transaktioner. Du är initiativrik och vill ha säljansvar i en entreprenöriell miljö. Starkt kommersiellt driv med en känsla för vad som är värdedrivande i affären. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Din ansökan: Vill du ta chansen att vara med i detta spännande företag? Sänd då ditt CV till Human Capital med referens TD/932 till Apply Now , intervjuer sker löpande. Vid frågor vänligen kontakta Tobias Danielsson 08-546 99 260. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Affärsorienterad Dealmaker M & A jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärsorienterad Dealmaker M & A

Kreativ Löneadministratör
Vår klient: Till en stor skandinavisk mediakoncern söker vi en Kreativ Löneadministratör. Vår kund har sitt svenska huvudkontor i centrala Stockholm där denna tjänst också är placerad. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående på sex månader för att sedan övergå till en tillsvidareanställning direkt hos vår kund. Din utmaning: Genom att arbeta team-orienterat hantera 3000 löner inom gruppen som består av åtta personer. Självständigt kunna hantera 400 svenska kollektiv- samt tjänstemannalöner. Arbeta proaktivt med ett projekt inom införande av nya rutiner gällande löneprocessen. För en mer erfaren kandidat finns möjlighet att ta en ledande roll i implementering av ett nytt lönesystem. Din bakgrund: Du har arbetat minst 1 år med lön men gärna 3-5 år. Det är meriterande med erfarenhet av Kollektiv- samt Tjänstemannalöner. Du skall gärna ha erfarenhet av arbete inom stora organisationer. Meriterande är erfarenhet av Agda lön och Hogia lön. Din ansökan: Vill du ta chansen och öppna möjligheterna för en karriär inom denna miljö? Sänd ditt CV med referens FN/937 till Apply Now intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Fredrik Newstam på 08-546 99 260. http://www.humancapital.se/ www.humancapital.se Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Kreativ Löneadministratör jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kreativ Löneadministratör

Senior Compliance Officer
Vår klient: Klarna erbjuder säkra och smidiga betalningslösningar till över 15 000 e-butiker och över 9 miljoner kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Österrike och Nederländerna. Klarna grundades 2005 med idén att skapa en problemfri betalningslösning som skulle tillåta köpare och säljare att interagera enkelt och tryggt vid handel på nätet. Klarna gör detta genom att låta kunden få varorna först och betala efteråt, medan vi bär kredit- och bedrägeririsken för handlarna. Idag är Klarna ett av Europas snabbast växande företag och har på bara sju år vuxit till 800 anställda i 8 länder. Klarnas omsättning 2012 var knappt 1,2 miljarder SEK. Klarna är ett kreditmarknadsbolag och enheten Compliance utgör ett stöd för ledning och styrelse i att driva verksamheten enligt för finansbranschens gällande lagar och regler. Då kraven på bolaget ökar i och med den kraftiga expansion som Klarna genomgår, söker vi nu en senior Compliance Officer för att förstärka teamet. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stockholm. I tjänsten som senior Compliance Officer inom Klarna får du en unik inblick i de juridiska frågeställningar som ett snabbväxande bolag inom en internationell och föränderlig bransch ställs inför. Din utmaning: Bistå med råd och stöd till verksamheten gällande tillämpliga lagar och regler. Inom områdena kundskydd, marknadsuppförande, penningtvätt, tillståndsrelaterade frågor och myndighetskontakter. Identifiera och analysera nya och ändrade regler relevanta för Klarnas verksamhet i Sverige och utomlands, samt kommunicera de nya kraven till verksamheten. Identifiera och följa upp compliancerelaterade risker i verksamheten. Hålla compliance- och penningtvättsutbildning för Klarnas personal i Sverige och utomlands. Stödja en sund compliancekultur på Klarna. Kontrollera/monitorera och rapportera eventuella brister i verksamheten. Tillsammans med Klarnas riskfunktion arbeta med att förhindra att Klarna utnyttjas för penningtvätt, samt utreda och rapportera misstänkta fall av Penningtvätt. Din bakgrund: Jur.kand. examen med minst fem års erfarenhet som Compliance officer eller Jurist med erfarenhet ifrån regulatoriska frågor, ev är du Civilekonom med relevant erfarenhet från finansbranschen. Arbetslivserfarenhet ifrån bank, finansbolag, advokatbyrå eller Finansinspektionen. Goda kunskaper om regelverksfrågor avseende finansbranschen, inklusive penningtvätt. Du är systematisk, analytisk och har god erfarenhet av att dokumentera och kommunicera i tal och skrift. Du är van att självständigt hantera ärenden men har samtidigt en god samarbetsförmåga och du tycker om förändring. Du har hög integritet och en god social kompetens. Du talar och skriver svenska såväl som engelska flytande ytterligare språk anses meriterande. Vi erbjuder dig en internationell arbetsplats fylld med smarta och ambitiösa kollegor. Som medarbetare på ett av Sveriges snabbast växande företag kommer din insats göra skillnad och bidra till att ta Klarna till nästa nivå. Du ska inte jobba för Klarna, du kommer jobba med Klarna. Din ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Human Capital och alla ansökningar samt CVs skall skickas till Apply Now med referens TD/930, sista ansökningsdag är 5 augusti. Vid eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Tobias Danielsson på Human Capital, telefon 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Compliance Officer jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Compliance Officer

Redovisningsansvarig
Vår klient: Svensk Fondservice är ett helsvenskt, privatägt och helt oberoende bolag som står under tillsyn av Finansinspektionen. Sedan starten 2008 har bolaget vuxit kraftigt och är idag en av Sveriges ledande kapitalförvaltare, med över 110 000 kunder och ett förvaltat pensionskapital på drygt 9 miljarder. Svensk Fondservice sysselsätter över hundra personer med huvudkontor i Stockholm och ett lokalt kontor i Gävle och samarbetar även med fristående, oberoende och av Finansinspektionen godkända försäkringsförmedlare i hela Sverige. Tjänsten är ett vikariat från 1 november 2013 till 31 januari 2015 med placering på huvudkontoret i Stockholm med ansvar för all redovisning inom Svensk Fondservice med tillträde omgående. I tjänsten som Redovisningsansvarig ansvarar du för bolagets redovisning samt relaterade system. Du rapporterar till bolagets CFO och arbetar tätt tillsammans med övriga funktioner inom ekonomi och bolaget. Din utmaning: Ansvara för såväl månads-, kvartals- och årsbokslut samt vara behjälplig vid rapportering. Genomföra månadsvisa avstämningar samt bokslutsarbete, månad, kvartal och år. Upprätta årsredovisning. Upprätta månatlig moms- och skattedeklaration. Vara delaktig i arbete med utveckling och förbättring av processer och rutiner för ekonomifunktionen. Din bakgrund: Civilekonom eller motsvarande med minst 3-5 års relevant erfarenhet. Positiv med en ”can do” attityd med en vilja att arbeta och utvecklas i en dynamisk och entreprenöriell miljö. Genuint intresse för den verksamhet vi bedriver. Erfarenhet av koncernredovisning är meriterande. Din ansökan: Vill du ta chansen att bli en del av Svensk Fondservice? Sänd då ditt CV till Martin Andersson och Fredrik Newstam med referens MA/928 till Apply Now , intervjuer sker löpande. Vid eventuella frågor vänligen kontakta Human Capital på 08-546 99 260. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsansvarig jobb, Redovisningsansvarig Stockholm, Redovisningsansvarig Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsansvarig

Senior företagsrådgivare till SEB
Vår klient: För SEB:s räkning söker vi en driven och engagerad företagsrådgivare som kan skapa långsiktiga och givande kundrelationer i området i och kring Jakobsberg i Stockholm. SEB är en ledande nordisk bank. Vår verksamhet bygger på entreprenörskap, internationell närvaro och långsiktiga relationer. Och så har det varit i mer än 150 år. I Norden och Tyskland har vi en stark inriktning på företagsaffären och investment banking. I Sverige och de baltiska länderna har vi ett brett kontorsnät där vi erbjuder rådgivning och finansiella tjänster till företag och privatpersoner. SEB finns representerad i ett 20-tal länder runt om i världen med cirka 17 000 anställda. Din utmaning: Du kommer att ingå i företagsteamet och dina huvudsakliga uppgifter blir att tillsammans med kollegorna arbeta med att utveckla befintliga och nya kunders affärer. Bankens ambition är att växa på marknaden, och det är därför viktigt att du trivs med prospektering, såväl på egen hand som i grupp. I dina uppgifter ingår att Arbeta med rådgivning och försäljning av bankens olika produkter gentemot nya och befintliga företagskunder. Identifiera potentiella kunder genom proaktiv kundbearbetning och vara professionell i rådgivningen från initial kontakt till affär med kund Ansvara för kontinuerlig uppföljning av dina kunder och arbeta med merförsäljning. Arbeta med kreditanalys och finansiering kopplad till kundernas affärer. Vara en relationsbyggare och ha förmågan att utveckla kontorets exponering på den lokala marknaden. Din bakgrund: Du är civilekonom eller motsvarande med minst tre års relevant arbetslivserfarenhet som företagsrådgivare på bank. Om du har tidigare erfarenhet som företagsrådgivare inom bank är det starkt meriterande. Du har hög social kompetens och är van att arbeta med prospektering. Du är självgående, flexibel, stresstålig och en resultatorienterad lagspelare. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Dessutom ser vi gärna att du har en positiv attityd. Du är duktig på att skapa långsiktiga relationer och har stark egen drivkraft som gör att du når dina mål. Kontoret är beroende av att alla jobbar som ett lag vilket bland annat innebär att alla hjälper varandra, delar med sig av erfarenheter och gläds åt gemensamma framgångar. Du behöver vara stresstålig och ha förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt. Din ansökan: Är du intresserad av att göra karriär inom SEB? Sänd då ditt CV till Apply Now   med referens OJ/912 intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Ola Johansson på tel. 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Senior företagsrådgivare till SEB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior företagsrådgivare till SEB

Business Controller med BI erfarenhet
Vår klient: Dometic Group (www.dometic.com) är en kundorienterad, världsledande leverantör av fritidsprodukter för husvagns-, husbil-, bil-, lastbils- och båtindustrin. Dometic Group förser såväl industri som eftermarknad med ett komplett utbud av till exempel luftkonditioneringar, kylskåp, markiser och spisar. Produkterna säljs i nästan 100 länder och tillverkas i huvudsak i 20 helägda produktionsanläggningar runtom i världen. Koncernen har ca 6500 medarbetare och Dometic Group ägs till 100% av EQT. Vi söker nu en driven Business Controller med goda kunskaper om Business Intelligence- system och rapporteringsverktyg, gärna QlikView. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Solna och kommer att rapportera till Head of Group Business Control. Din utmaning: I positionen som Business Controller kommer du att vara en viktig länk mellan olika nyckelfunktioner i koncernen och rollen innefattar även stor exponering mot ledningen. Nära samarbeta med Head of Group Business Control och de regionala enheterna för att utveckla Business Controller funktionen. Aktiv deltagare i budget- och prognosarbete. Generera ad- hoc analyser och månatliga rapporter. Konsolidera marknadsdata från olika externa källor och skapa högkvalitativa rapporter som levereras och presenteras till ledningen. Superuser för QlikView med tillhörande ansvar som ägare av rapporter, data, kontakt med externa parter mm. Din bakgrund: Du har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö med höga krav på kvalitet, noggrannhet och du har en stark förmåga att påverka och leda förändring. Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö är starkt meriterande. Civilekonomexamen och tre till fem års relevant arbetslivserfarenhet. Förändringsbenägen och van att leverera hög kvalitet med ett brinnande intresse för att effektivt hantera stora flöden av information. Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift. Avancerad användare av Excel. Din ansökan: Är du intresserad av att göra karriär inom denna spännande koncern? Sänd då ditt CV till Apply Now med referens OJ/936 och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Ola Johansson eller Tobias Danielsson på tel. 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Solna
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Business Controller med BI erfarenhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Business Controller med BI erfarenhet

Gruppchef fondjuridik
Vår klient: Vår kund är en utav de ledande finansiella instituten. Till dess kapitalförvaltningsorganisation och fondbolag finns en juristenhet som ansvarar för fondjuridiken både nationellt och internationellt. Juristavdelningen är ansvarig både för juridisk support till Kapitalförvaltningen, som innefattar enheterna Private Banking och Institutional Clients, samt till det svenska fondbolaget. Juristavdelningen har också ett globalt funktionsansvar för kapitalförvaltningens internationella verksamhet. Vi söker nu för vår kund en Gruppchef för enheten fondjuridik med särskilt ansvar för juridisk support till vår kunds fondbolag i Sverige samt globalt funktionsansvar för juristenheterna inom kapitalförvaltningens övriga fondbolag i Luxembourg, Finland, Danmark och Tyskland. Tjänsten är med placering på kontoret i Stockholm city och rapporterar till juristchefen inom Kapitalförvaltningen. Din utmaning: Ta ett aktivt ansvar för att leda gruppen som lämnar juridisk support till fondbolaget. Arbeta med juridiskt komplexa frågor samt ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift gentemot affärsenheter på ett fondbolag i olika affärsrelaterade frågor. Ansvara för bolagsjuridiken för fondbolaget. Ansvar för juridisk support till fondbolagets enhet för fondproduktutveckling, till förvaltarteamen samt till fondadministrationen. Ha ett stort intresse för att följa utvecklingen inom fondjuridiken inom både EU-lagstiftning och nationell lagstiftning. Aktivt medverka i Fondbolagens förening och i övrigt ta aktiv del i fondbranschens utveckling på det juridiska området. Samordningsansvar för att samarbetet med övriga juristenheter på fondbolagen i Luxembourg, Finland, Danmark och Tyskland fungerar på ett enhetligt sätt. Din bakgrund: Jur.kand. examen med minst tio års arbetslivserfarenhet inom fondjuridik Gedigen erfarenhet utav att arbeta emot produktutveckling av olika fondstrukturer, rådgivning till förvaltare av fonder samt rådgivning kring fondadministration. Vidare har du erfarenhet av avtalshantering för fondbolag innefattande bland annat utläggning av verksamhet, ISDA avtal och andra typer av motpartsavatal. Erfarenhet av sekreterare i fondbolags styrelse är en merit.  Som person är du strukturerad, drivande och kan hantera och bygga relationer på olika nivåer inom fondbolaget. Du levererar hög juridisk kvalitet, är serviceinriktad och proaktiv. Flytande i Svenska och Engelska såväl muntligt som skriftligt. Din ansökan: Vill du ta chansen och söka denna spännande tjänst? Sänd då ditt CV till Human Capital med referens TD/943 till . Intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Tobias Danielsson på 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Gruppchef fondjuridik jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Gruppchef fondjuridik

Ekonomiassistent
Vår klient: SF Bio AB är en del av Nordens ledande biografkoncern NCG och ägs till 60 % av Ratos AB och 40 % av Bonnier AB. SF Bio driver biografer på 22 orter i Sverige och har ca 11 miljoner besökare per år och en omsättning på ca1400 Mkr. SF Bio AB söker nu en ambitiös Ekonomiassistent till sitt ekonomiteam i Solna. Din utmaning: Hantering av leverantörsreskontran Viss kontering av fakturor Avstämning av balanskonton Nära samarbete med övrig personal på avdelningen Kontinuerligt utveckla ekonomiavdelningens arbete samt processer och rutiner Kunskaper i Agresso är meriterande Din bakgrund: Relevant utbildning Minst 3-5 års erfarenhet inom leverantörsreskontra Flexibel i ditt arbetssätt God förmåga att formulera dig i både tal och skrift Strukturerad med en känsla för detaljer samt förmåga att prioritera Positiv, social och framförallt en lagspelare En vilja att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö Din ansökan: Är detta din nya utmaning? Vänligen sänd då din ansökan till Sofie Björkman och Peter Callerfelt till . Ange referensnummer SB/941. Vid eventuella frågor kring tjänsten, vänligen ta med dom i din ansökan. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Solna
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga Ekonomiassistent jobb, Ekonomiassistent Solna, Ekonomiassistent Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ekonomiassistent


Sök lediga jobb Human Capital Group AB

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se