IT Support jobb - lediga jobb

IT Support jobb IT Support jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: IT Support. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: IT Support. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. System analyst/IT support in Patent Development- Stockholm

  2. IT Supporttekniker- Stockholm

  3. IT Supporttekniker- Jönköping

  4. IT Supporttekniker- Jönköping

  5. IT Support Technician, IS/IT- Lund

  6. IT Supporttekniker- Tierp

  7. IT Supporttekniker med SQL-kunskaper till CGM- Uppsala

  8. It support tekniker- Örebro

  9. IT Support- Ospecificerad arbetsort

  10. "IT- rekryteringsträff" Drifttekniker sökes- Stockholm

  11. "IT- rekryteringsträff" Support/helpdesktekniker- Stockholm

  12. IT supporter med lyst til udfordringer! Ljusdal- Ljusdal

  13. IT Support- Stockholm

  14. Junior IT Supporter- Malmö

  15. Telefoni- och IT supportspecialist- Göteborg

  16. IT Support Specialist med telefonikunskap- Göteborg

  17. IT Support Technician- Stockholm

  18. IT Support Technician- Stockholm

  19. IT Supporttekniker- Oskarshamn

  20. IT Supporttekniker- Västervik

  21. Dansktalande IT support till Göteborg- Göteborg

  22. IT Supporttekniker- Kalmar

  23. IT Support och Backoffice- Stockholm

  24. IT Support Assistant- Stockholm

  25. IT supporter med lyst til udfordringer!- Ljusdal

  26. IT support och driift- Stockholm

  27. IT support Workplace Agent- Göteborg

  28. IT support Workplace Agent- Göteborg

  29. IT support till applikationer inom produktutveckling- Trollhättan

  30. "IT-rekryteringsträff" Supporttekniker/helpdesk- Stockholm

  31. "IT-rekryteringsträff" Drifttekniker IT- Stockholm

  32. IT Supporttekniker- Stockholm

  33. IT Supporttekniker- Västerås

  34. IT Supporter- Stockholm

  35. Adecco söker Onsite IT Supporttekniker- Växjö

  36. IT support för kunds räkning- Göteborg

  37. Serviceminded IT support sökes!- Köping

  38. IT Support Technician- Göteborg

  39. IT Support- Stockholm

  40. IT Support- Trollhättan


Mer beskrivning

System analyst/IT support in Patent Development
For our customer we are looking for a (consultant) System analyst/IT support in Patent Development. - NOTE: use .doc or docx-format for your application, not pdf! - Short recruitment time on this assignment, apply ASAP! Job description: General IT support and development in RIPL IPT (IPR Processes and Tools) Required skills: - M.Sc or similar education - Competence in SQL, Databases, Data mining or QlikView or similar program for presenting big amount of data in a nice format. - Experience from Project management Start: 2013-09-15 Duration: 12 months, with possible extension Location: Stockholm Work load: 100% Working language: Swedish & English Please, apply directly via mail with: - Your updated CV in .doc format - 2 references (people)
Företag: Vasa Consulting AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga System analyst/IT support in Patent Development jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: System analyst/IT support in Patent Development

IT Supporttekniker
Vi söker för kunds räkning dig som är IT Supporttekniker från hela Sverige som vill arbeta i Stockholm. Din Profil: Vi tror att du som söker har ett stort tekniskt intresse. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning samt några års erfarenhet av IT jobb. Vidare skall du vara konsultmässig då du på plats hos kund representerar oss som bolag. I konsultrollen är det mycket viktigt att du har en positiv attityd och är ödmjuk i alla situationer som kan uppstå ute hos kund. Din personliga lämplighet till uppdraget är av största vikt för oss.
Företag: MECON1 SOLUTIONS AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga IT Supporttekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Supporttekniker

IT Supporttekniker
Fläkt Woods AB, som ingår i Fläkt Woods Group, utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av produkter och system för ventilationsanläggningar och industriella processer. Fläkt Woods Group har egen verksamhet i 30 länder och är representerat via agenter i 75 länder. I Fläkt Woods Group finns 3300 anställda, varav 850 vid Fläkt Woods AB i Sverige. Produktion och utveckling bedrivs vid fem produktionsenheter belägna i Jönköping, Enköping, Järna, Aneby samt Växjö. Säljkontor finns på 16 orter i Sverige. Fläkt Woods IT-enhet söker nu en erfaren supporttekniker till vår Helpdesk funktion i Jönköping. Tillsammans med dina två kollegor på supportavdelningen så utgör ni en viktig hjälpfunktion mot företagets personal inom IT relaterade frågor. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består av installationer, konfigurationer och felsökning av datorer/servrar och nätverk samt support till användare via telefon och email. Du kommer också att delta i internationella projekt. Kvalifikationer För att lyckas i tjänsten bör du ha ett gediget intresse för teknik och sträva efter bred IT-kunskap, som du gärna delar med dig av. Du är kommunikativ, gillar att jobba i team och trivs med att hjälpa andra. Det är viktigt att du kan ge bra service i olika situationer, förstår teknikbehov och är en problemlösare. Vi ställer krav på att du har en datanättekniksutbildning eller motsvarande på eftergymnasial nivå och att du har 2-3 års erfarenhet från IT-teknisk support eller någon annan IT servicefunktion. Vi arbetar i PC och Windows miljö, med applikationer, tillbehör, mobiltelefoner, kontorsutrustning, skrivare och projektorer och det är en fördel om du också har verkat i en sådan miljö
Företag: Fläkt Woods AB
Ort: Jönköping
Publicerad : 07-08
Sök fler jobb liknande: lediga IT Supporttekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Supporttekniker

IT Supporttekniker
Fläkt Woods IT-enhet söker nu en erfaren supporttekniker till vår Helpdesk funktion i Jönköping. Tillsammans med dina två kollegor på supportavdelningen så utgör ni en viktig hjälpfunktion mot företagets personal inom IT relaterade frågor. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består av installationer, konfigurationer och felsökning av datorer/servrar och nätverk samt support till användare via telefon och email. Du kommer också att delta i internationella projekt. Kvalifikationer För att lyckas i tjänsten bör du ha ett gediget intresse för teknik och sträva efter bred IT-kunskap, som du gärna delar med dig av. Du är kommunikativ, gillar att jobba i team och trivs med att hjälpa andra. Det är viktigt att du kan ge bra service i olika situationer, förstår teknikbehov och är en problemlösare. Vi ställer krav på att du har en datanättekniksutbildning eller motsvarande på eftergymnasial nivå och att du har 2-3 års erfarenhet från IT-teknisk support eller någon annan IT servicefunktion. Vi arbetar i PC och Windows miljö, med applikationer, tillbehör, mobiltelefoner, kontorsutrustning, skrivare och projektorer och det är en fördel om du också har verkat i en sådan miljö.
Företag: Fläkt Woods AB
Ort: Jönköping
Publicerad : 06-19
Sök fler jobb liknande: lediga IT Supporttekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Supporttekniker

IT Support Technician, IS/IT
About Axis Communications As the market leader in network video, Axis is leading the way to a smarter, safer, more secure world — driving the shift from analog to digital video surveillance. Offering network video solutions for professional installations, Axis’ products and solutions are based on an innovative, open technology platform. Axis has more than 1,400 dedicated employees in 40 locations around the world and cooperates with partners covering 179 countries. Founded in 1984, Axis is a Sweden-based IT company listed on NASDAQ OMX Stockholm under the ticker AXIS. For more information about Axis, please visit our website www.axis.com. Reference number: 897 WHAT IS AXIS? Axis is not just a company - Axis is a culture, Axis is a way of life. The employees here are innovative, dedicated and energetic and that’s just the beginning. Our employees are the driving force of the company and seek to move it forward towards the goal of being number one in our industry. We allow and promote independent thinking; we seek to act as one, to be always open, and to think big! We need to increase our capacity within IT Department to be able to meet Axis needs. We are therefore now looking for an IT Support Technician. WHAT WILL YOU DO? The IT Helpdesk team is part of the IT Department. Our responsibility is to provide and maintain a secure, reliable and effective IT infrastructure and Support at Axis. We are working with everything from new infrastructure development and future IT technologies to maintenance of existing IT environments and support. The IT Department is working in close cooperation with other departments at HQ, sales offices and productions sites around the world. The other teams in IT Department are IT Infrastructure and IT Operation. All three teams work close together with focus on Axis needs regarding IT. Axis is growing rapidly and it is now time to welcome another colleague to the IT Helpdesk team. As support technician you will support end users from all over the world handling technical support cases. Your main tasks will be: * First line support via telephone, case management systems, and personal contacts * Install and deliver new client computers * Troubleshooting and problem solving * User Accounts (Add / Change / Delete) in Active Directory * Manage the purchase of computers and peripherals * Continuously define and document procedures and processes WHO ARE WE LOOKING FOR? We are looking for a service-minded team player with an educational background in IT. You have at least two years of experience from working with IT support. We believe you have a genuine interest in IT and technology and an ability to deliver and explain problem solution for users at different levels. Furthermore we believe you are a good communicator, speaking and writing Swedish and English on a very good level. WHAT CAN AXIS DO FOR YOU? Axis can offer you a young, dynamic and multi cultural environment, with on the edge technology and a highly valuated brand. We are the world leader in network video and as Support Technician you will play an important role in the organization, greatly influencing the service level of IT support at Axis. Come join us! READY TO ACT? Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. Find out more from our IT Helpdesk Team Leader Ken Granqvist, or Kerstin Nirvald at phone +46 46 272 1800. We review applications continuously and will be here to answer your questions, but please note that due to vacancies, further updates on your application might not be given until the last application date has passed.
Företag: Axis Communications
Ort: Lund
Publicerad : 06-20
Sök fler jobb liknande: lediga IT Support Technician, IS/IT jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Support Technician, IS/IT

IT Supporttekniker
Habia Cable arbetar med utveckling, tillverkning och försäljning av kablar och kabelsystem för krävande applikationer. Företaget är en av de största aktörerna inom specialkabel i Europa. Habia Cable verkar internationellt med försäljning i mer än 25 länder varav de största länderna är Tyskland, Kina, Storbritannien och Sverige. Mer än 90 procent av försäljningen sker till kunder utanför Sverige och sker till största del genom en egen global försäljningsorganisation men även via externa distributörer. läs mer på www.habia.com Bakgrund IT-avdelningen på Habia är en global stödfunktion till hela organisationen. Funktionens huvuduppdrag är att stödja, förbättra samt effektivisera IT och arbetsprocesser inom Habia Cable Group. Tjänsten är placerad i Söderfors och du rapporterar till IT Manager.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden Rollen som IT Supporttekniker ställer stora krav på samarbetsförmåga och kommunikation med medarbetare i olika delar av organisationen. En positiv och serviceinriktad attityd är en förutsättning för att lyckas i den rollen.   Huvudsakliga arbetsuppgifter:   * Underhåll och utveckling av nya och befintliga IT-system * Säkerställa att IT-infrastrukturen uppfyller krav på tillgänglighet och säkerhet * Upprätthålla och förbättra IT-säkerheten * Ge IT support till organisationen * Dokumentation av system och installation av IT utrustning * Medverkan i projekt med IT anknytning   Kandidatprofil Lämplig person för positionen motiveras och drivs av att arbeta med teknik såväl som med människor och trivs att arbeta i en IT supportroll.   Specifika kunskapskrav:   * Några års erfarenhet av att arbeta brett med IT-frågor i en supportroll * Meriterande med IT utbildning på högskolenivå * Mycket goda kunskaper i engelska * Erfarenhet av något ERP-system är meriterande * Erfarenhet av programmering * Erfarenhet av att jobba med nätverk i Microsoft-miljö samt nedanstående områden:        MS Server 2003 och 2008    MS SQL Server 2008    MS Exchange    Hyper V    Active Directory    Windows XP/7    Dot net     Personliga egenskaper:   * Tekniskt intresse * Kommunikativ och utåtriktad * Driven och engagerad * Stresstålig * Förmåga att prioritera och följa upp * Proaktiv * Flexibel     För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Zrinka Vranic Bäck på tfn. 0708 266 556 eller via e-mail: zrinka.back@kandidathuset.se
Företag: Kandidathuset AB
Ort: Tierp
Publicerad : 07-06
Sök fler jobb liknande: lediga IT Supporttekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Supporttekniker

IT Supporttekniker med SQL-kunskaper till CGM
CGM – en världsspelare med bibehållen lokal förankring. CompuGroup Medical är ett av världens ledande företag inom eHälsa. Vi har haft fokus på verksamhetsstödjande IT-system för hälso- och sjukvårdssektorn i flera decennier. Med förbättrade informationsflöden kan verksamheten effektiviseras, samtidigt som patientsäkerheten ökar genom ökad informationstillgång. CGM har kontor i 20 länder och nästan 400,000 användare i fler än 30 länder. Knappt 4000 anställda arbetar inom koncernen. Arbetsbeskrivning Som supporttekniker är du anställd på supportavdelningen som ansvarar för supporten av CGMs produkter TakeCare, PMO, Journal3 och Asynja. Att jobba med support innebär att vara expert på hur systemen ska användas och konfigureras för att på bästa sätt stödja kundernas verksamheter och deras personal i det dagliga arbetet. Dina arbetsuppgifter kommer att vara ärendehantering, felsökning och problemlösning av ärenden av framför allt teknisk karaktär. Du har i din roll som supporttekniker ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningarna för drift, produktutveckling och leverans och din arbetsplats är vårt kontor i Uppsala. TakeCare är ett av Sveriges största journalsystem för vården och används av närmare 40 000 användare, bland annat på Karolinska Universitetssjukhuset. Systemet är det första användarcertifierade e-hälsosystemet i världen. PMO är ett effektivt verktyg att utveckla, effektivisera och samordna informationshanteringen inom barn- och skolhälsovård. Systemet är särskilt anpassat med hänsyn till de olika behov som finns inom såväl elevhälsa som barn- och skolhälsovård. Journal 3 är marknadens mest använda journalhanteringssystem inom primärvård. Det är enkelt, användarvänligt och det går snabbt att komma i gång och arbeta i systemet. Asynja är inte bara ett journalsystem utan även ett lednings- och verksamhetssystem. Det stödjer samtliga processer inom företagshälsovården inklusive offert, order, avtal och fakturering/uppföljning. Vem är du? Vi söker dig som har goda kunskaper om driftslösningar, datakommunikation och operativsystem. Troligtvis har du arbetat som systemadministratör, lokal support, IT-tekniker med inriktning mot framförallt mjukvara eller som användare av CGM´s produkter. Du har kompetens inom SQL-, servrar/nätverk och kan skriva SQL-script. Det är viktigt att du är förtroendeingivande och trivs med att supportera olika typer av användare samt har förmåga att felsöka och skapa lösningar. Du har som lägst gymnasieutbildning, gärna kompletterat med relevanta kurser eller utbildningar. Som person är du välstrukturerad och engagerad. Du är kommunikativ och känner dig trygg med att dokumentera och rapportera. För att lyckas i rollen har du förmåga att anpassa dig efter nya situationer och ta egna initiativ samt söka nödvändig information för att på ett lyckosamt sätt lösa problem. Att skapa laganda är för dig en självklarhet. Tjänsten är placerad i Uppsala. Kontaktperson I denna rekrytering samarbetar CompuGroup Medical med Experis. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Camilla Edbom camilla.edbom@se.experis.com alternativt 018-185982. Ansök med registrerat CV via manpower.se snarast möjligt. Vi ser fram emot att få din ansökan!
Företag: Experis IT
Ort: Uppsala
Publicerad : 06-14
Sök fler jobb liknande: lediga IT Supporttekniker med SQL-kunskaper till CGM jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Supporttekniker med SQL-kunskaper till CGM

It support tekniker
Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom industri-, bygg-, hantverks- och fordonsbranschen. HÄNG MED I VÅR FRAMGÅNG! Vi söker nu IT-support/tekniker (vikariat) till vårat huvudkontor i Örebro Vi erbjuder nu möjligheten för dig att bli en framgångsrik medarbetare hos oss, då en av våra medarbetare kommer att vara föräldraledig. Som IT-support/tekniker ska du vara serviceinriktad, stresstålig och engagerad. Du har en god teknisk kunskap och tidigare erfarenhet från IT-support. Då ditt huvudsakliga arbete kommer att bestå av "first-line-support" är du duktig på att ställa de rätta frågorna, för att snabbt och effektivt kunna lösa användarnas IT-problem via fjärrstyrning och telefon. Du har lätt för att arbeta både självständigt och i grupp samt har en god organisationsförmåga. Tjänsten är ett vikariat på 100% med tillträde under september månad, varaktighet är 18 månader med möjlighet till förlängning. Arbetsplats är huvudkontoret i Örebro. Beskrivning av kvalifikationer: För att lyckas som IT-support/tekniker behöver du ha goda kunskaper om PC, installation/felsökning av PC-klienter, Windows, Office samt utskriftshantering. Det är meriterande om du även har erfarenhet av LotusNotes/Domino, MAC, Citrix, Active Directory, VMware och nätverk. I en ständig utveckling är engagemang, delaktighet och respekt för individen några av värderingarna som genomsyrar vårt dagliga arbete, och vi önskar att du delar dessa värderingar. Urval och intervjuer sker löpande, endast ansökan via e-post.
Företag: WÜRTH SVENSKA AB
Ort: Örebro
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga It support tekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: It support tekniker

IT Support
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Arbetsbeskrivning Vi söker nu en flexibel, ansvarsfull och driven IT-tekniker till vår konsultdel på Experis IT. Våra uppdrag kan variera i sysselsättningsgrad samt längd. Några av de huvudsakliga arbetsuppgifterna kan vara att ge telefonrådgivning, tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara, svara för att den dagliga driften fungerar, backuphantering och felsökning. Vem är du? Du har en gymnasial- eller motsvarande utbildning. Vidare ska du ha minst ett års erfarenhet från att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav och goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, och kommunikation är nödvändigt. Goda kunskaper i Office-paketet är ytterligare ett krav. Som person ser vi gärna att du ska: •Vilka komma med nya idéer •Motiveras av att dela med dig av idéer och kunskap •Känna optimism när du stöer på nya utmaningar och möjligheter •Vara kreativ i att hitta nya lösningar och metoder för att förbättra verksamheten Ansökan Ansökan sker genom att du registrerar dig på www.experis.se. Eventuella frågor besvaras av Liselotte Sundberg på mail till liselotte.sundberg@se.experis.com. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan!
Företag: Experis IT
Ort: Ospecificerad arbetsort
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga IT Support jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Support

"IT- rekryteringsträff" Drifttekniker sökes
Välkommen att söka tjänsterna vid arbetsförmedlingen Rinkeby-Kistas rekryteringsträff. Tid: Fredagen den 6 september, drop-in mellan kl: 10-11. Plats: Kista Science Tower, Färögatan 33 i Kista, T-bana Kista C. Ta med dig flera exemplar av ditt CV och förbered dig på kortare intervjuer. DRIFTTEKNIKER Just nu söker vi duktiga konsulter till vår uthyrningsverksamhet i Stockholm. Hör du till dem som gillar omväxling, att ge service, nya utmaningar, miljöombyte och att träffa nya människor? Då skall du söka anställning som IT-konsult hos oss. Vi söker duktiga tekniker med lång arbetserfarenhet från ett eller flera av följande områden: -MSI-paketering -Serverdrift - generellt -Nätverksdrift - generellt -Windowsserver, 2003, 2008 m.fl -Citrix -Unix/Linux -WAN/LAN -VMware - virtualisering -AD -Cisco -Brandväggar -ITIL -Avancerad klientdrift och support. -Sharepoint Webbsupport/drift och applikationsdrift/support Krav: -Du har minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. -Du talar och skriver svenska obehindrat samt behärskar engelska flytande i tal och skrift. Meriterande: - Körkort - Spjutspetskompetens inom något område. - Tidigare erfarenhet som konsult Personliga Egenskaper: - Du som söker är glad och positiv - Du är noggrann - Du är stresstålig och kan hålla många bollar i luften - Du är intresserad av att ge användare hjälp och har en väl utvecklad servicekänsla. Hinner du inte gå på Rekryteringstträffen kan du skicka din ansökan via e-post till: carl.kempe@cancomm.se Märk ansökan med Drifttekniker och bifoga ett foto på dig själv. Ansökan skall bestå av ett personligt brev samt CV, båda på svenska.
Företag: Can Communication IT Support AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-14
Sök fler jobb liknande: lediga "IT- rekryteringsträff" Drifttekniker sökes jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: "IT- rekryteringsträff" Drifttekniker sökes

"IT- rekryteringsträff" Support/helpdesktekniker
Välkommen att söka tjänsterna vid arbetsförmedlingen Rinkeby-Kistas rekryteringsträff. Tid: Fredagen den 6 september, drop-in mellan kl: 10-11. Plats: Kista Science Tower, Färögatan 33 i Kista, T-bana Kista C. Ta med dig flera exemplar av ditt CV och förbered dig på kortare intervjuer. Just nu söker vi duktiga Supporttekniker & Helpdeskkonsulter till vår uthyrningsverksamhet i Stockholm. Hör du till dem som gillar omväxling, att ge service, nya utmaningar, miljöombyte och att träffa nya människor? Då skall du söka anställning som IT-konsult hos oss. Vi söker just nu erfarna kandidater med fokus mot: HELPDESKPERSONAL - Kompetens inom telefonsupport, mailsupport, on site-tekniker. - Dokumenterad kunskap och erfarenhet inom Windows-operativ, MS Office och gärna erfarenhet av Mac. - Ärendehantering/ärendehanteringssystem PC/SUPPORTTEKNIKER - Kompetens inom användarsupport, installation, drift och övervakning. - Dokumenterad kunskap och erfarenhet inom Windows operativsystem, Windows Server 2003 & 2008, MS SQL Server, MS Office och AD, Sharepoint, nätverksinstallation och drift, Unix, Linux, Exchange mm. Vi ser gärna att du har dokumenterad ITIL-erfarenhet men det är inget krav. Vi vill att du har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt relevant utbildning motsvarande KY-utbildning eller högskola/universitets-utbildning. Ett krav är att du talar svenska obehindrat samt behärskar engelska flytande i tal och skrift. Meriterande: - Spjutspetskompetens inom ett specifikt område - Körkort Personliga egenskaper - Du som söker är glad och positiv - Du är noggrann - Du är stresstålig och kan hålla många bollar i luften - Du är intresserad av att ge användare hjälp och har en väl utvecklad servicekänsla Vi ser mer än gärna kvinnliga sökande. Hinner du inte gå på Rekryteringstträffen kan du skicka din ansökan via e-post till: carl.kempe@cancomm.se Märk ansökan med vilken tjänst som du söker och bifoga ett foto på dig själv. Ansökan skall bestå av ett personligt brev samt CV, båda på svenska.
Företag: Can Communication IT Support AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-14
Sök fler jobb liknande: lediga "IT- rekryteringsträff" Support/helpdesktekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: "IT- rekryteringsträff" Support/helpdesktekniker

IT supporter med lyst til udfordringer! Ljusdal
TELEPERFORMANCE is the worldwide leading provider of outsourced CRM and contact center services. We provide superior results in managing companies customer care, technical support and debt collection programs. Founded in Paris, France in 1978, our global company has a presence in 46 countries with more than 135,000 employees working in 270 contact centers. As part of the Teleperformance-group, TELEPERFORMANCE NORDIC AB consists of 10 contact centers across Nordic region with +2,500 employees. For more info, go to www.teleperformance.com , www.teleperformancecareer.com Vil du arbejde med Teknisk Support? Vær med til at opstarte et nyt projekt! Er du interesseret i IT? Har du gåpåmod og er du udadvendt? Synes du det er spaendende at hjaelpe kunder med tekniske problemer via telefon og mail? Hvis du kan svare ja til disse spörgsmål så er du måske den person vi söger til dette nye og spaendende projekt! Vi har fået mulighed for at samarbejde med en kunde som er ledende inden for IT-produkter. Vi söger dig som vil vaere med til at opstarte dette nye spaendende projekt. Vores hold af telefon medarbejdere, er ansvarlige for at levere kundeservice af höjeste kvalitet til vores klienter. Som medarbejder hos Teleperformance, vil du blive en meget vigtig del af vores fortsatte succes. Du vil komme til at arbejde fra vores callcenter i Ljusdal, Sverige, og yde teknisk support via telefon eller e-mail, alternativt salg via telefon og e-store til danske kunder. Vi leder efter kandidater med fölgende kvalifikationer: . Kendskab til hardware og software. . Erfaring med at fejlsöge hardware/software problemer over telefonen en fordel, men ikke et krav. Vi sörger for den fornödne träning. . Salgserfaring er et plus . Evne til at arbejde under stress og vise initiativ. . Professionel holdning er nödvendig. . Evne til at forstå og bruge web-baserede vaerktöjer. . Evne til at kunne tilbyde kunderne ekstra fordele . Höj organisations og motivationsevne. Du skal vaere god til at styre din tid . Taler flydende dansk . Du skal vaere god til at tale og skrive engelsk. Vi tilbyder: . Komplet betalt produkttraening . Mulighed for at tage produktcertifikat . Fuldtidsarbejde med fast månedslön . En ökonomisk startpakke på 8000 svenske kroner - för skat. . Betalt rejse til Ljusdal. . Sport/Idraets tilskud på 500 SEK per. halvår. . Betalt lejlighed i de förste to måneder . 25% rabat på lejeomkostningerne på udvalgte lejligheder . Vi tilbyder morgenmad én gang i ugen, arrangerer familiearrangementer og andre socialeaktiviter Hos Teleperformance vil du blive tilbudt traenings muligheder, karrierre muligheder hos et internationalt selskab og et arbejde i en ung atmosphaere og omgangskreds. Ljusdal ligger i Gävleborg amt, cirka 4 timer fra Stockholm. De tre större byer Hudiksvall, Sundsvall og Gävle ligger blot en kort bus eller togrejse fra Ljusdal og der er der rig mulighed for at shoppe, spise på restauranter eller nyde en gåtur ved Den Botniske Bugt. Ljusdal ligger i et meget naturskønt område med gode muligheder for at fiske, stå på ski og nyde en vandretur i skoven. Mange danskere bor og arbejder i Ljusdal og vil vaere med til at byde dig velkommen. Se også nedenstående links for mere information om Ljusdal og forslag til fritidsaktiviteter. http://www.ljusdal.se/invanare/fritid.4.46d0c0e011289c31c1c8000733.html http://www.jarvsobacken.se
Företag: Teleperformance Nordic
Ort: Ljusdal
Publicerad : 08-21
Sök fler jobb liknande: lediga IT supporter med lyst til udfordringer! Ljusdal jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT supporter med lyst til udfordringer! Ljusdal

IT Support
Klarna växer och det innbär att det ställs stora krav på att vår IT hela tiden fungerar och håller hög standard. Vi behöver därför förstärka med ytterligare en tekniker på IT Supporten. Att vara supporttekniker på Klarna är en bred roll - något vi tror att du trivs med. Du håller hjulen snurrande genom teknisk händighet, teamwork och rätt attityd. Vi ser ständigt över våra egna arbetssätt och verktyg för att kunna erbjuda en bra service och lösningar som håller i takt med att Klarna skalar geografiskt och i mängden anställda. Tillsammans med teamet har du ansvaret att hantera klientmiljön och att den fungerar tillsammans med bakomliggande infrastruktur, och dina arbetsuppgifter innefattar installation av hård- och mjukvara, support, användarhantering samt förbättringsarbeten som applikationspaketering och GPO. Eftersom att IT Support är organisationens första kontaktyta vid tekniska problem trivs du med personlig kontakt, är tålmodig och ger ett professionellt intryck. Du känner ansvar för teamets leverans och tar initiativ till ständig förbättring. Vi tycker om att ha kul på jobbet, och det gör även du. Som personen med lösningar på allas problem blir du snabbt populär på kontoret! Vem är du? - Du har 2-5 års erfarenhet från teknisk support, gärna onsite - Kompetensmässigt är du bred snarare än specialist - Du trivs med mänsklig kontakt - Du har ett gediget intresse för teknik - Du sätter dig snabbt in i nya system och tekniker - Du talar och skriver engelska obehindrat Du har erfarenhet inom - Windowsklienter i Active Directory-miljö och vanlig felsökning - TCP/IP, DHCP och DNS - Active Directory och GPO:er - Printserver, filserver och andra interna tjänster - Android och/eller iOS på mobila plattformar - Automatiserad installation av operativsystem och mjukvara - PC-hårdvara och kan byta vanliga komponenter - Färdigheter i MacOSX är meriterande - Färdigheter i Google Apps och andra molntjänster är meriterande För mer information kan du kontakta Sara Ekström på sara.ekstrom@klarna.com Vi rekommenderar att du ansöker så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande. Placering Stockholm, Sverige
Företag: KLARNA AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-28
Sök fler jobb liknande: lediga IT Support jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Support

Junior IT Supporter
Junior IT Supporter We are working hard to become the leading internet fashion shop in the Nordics! Do you want to join this work? Job description: Are you a top motivated and highly engaged energetic person? Do you like to help people? Do you like to solve technical problems and learn new stuff? And are you also well structured in the way you work? If you can answer yes to these questions, you can write the job description yourself! Your base will be with the Platform Team in Boozt, but you will be in contact with the entire company. The position can be part time or full time - it's up to you. We're flexible if you are. Your responsibilities will for instance include: - Day to day IT support for the different teams in the company - Buying of new hardware and software - Setup, install and fix new hardware/software - Handling setup of new employees in all systems - Help with setup of network, Wireless and Internet - Server management (NAS, FTP, webservers, etc.) - Administrating different personnel tasks, such as access keys, system roles, emails, etc. - Updating internal systems (project tool, intranet, etc.) - Assist (and learn) on development projects We expect the following of your profile: - You love high performing web systems - You have a technical education (maybe ongoing .. ?) - You speak and write English - You are open minded and like to help people - You are curious of learning new things - both processes and technologies - You are structured and can work with multiple tasks on the same time - You would love to work in a young, dynamic, international environment About Boozt: For more information of the position or to apply for the job (in English), please contact Boozt CTO: Jesper Brøndum on jbr@boozt.com. Boozt Fashion AB is an e-commerce company, building and operating web-shops for Nordic Fashion Brands and Boozt.com. We are currently 85 employees in Malmö, Sweden with 20 different nationalities in a highly international and dynamic environment.
Företag: BZT FASHION AB
Ort: Malmö
Publicerad : 09-03
Sök fler jobb liknande: lediga Junior IT Supporter jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior IT Supporter

Telefoni- och IT supportspecialist
Till vår kund söker vi en IT support specialist med djupare praktisk telefonikompetens Jobbeskrivning: Du kommer att arbeta i en service- och supportavdelning, som är 1:st line för alla IT-incidenter. Avdelningen har 15 medarbetare i Göteborg men finns även representerade utomlands. Avdelningen behöver strategiskt förstärkas med en IT Support Specialist med djupare praktisk telefonikompetens. Merparten av arbetet kommer att ligga inom klientområdet där allt från PC, Laptop, skrivare till kassaplatser finns. Avdelningen behöver strategiskt förstärkas inom området telefoni och dess tjänster. Telefonidelen av tjänsten kommer att innebära leverantörskontakter, installationer, visst underhåll av systemnära applikationer Telefonierfarenhet: För tjänsten krävs att man har minst 3års erfarenhet av att arbeta som tele-tekniker. Inom telefoniområdet behärskar man väl TCP-IP, Ip-telefoni, Sip, QoS, PoE samt erfarenhet av olika typer av telefoniväxlar. Man har erfarenhet av att skapa och underhålla tjänster såsom tonval, ringflöden samt felsökning på olika hårdvaror. Man har installerat kompletta system inom telefoniområdet. Meriterande kompetens: Erfarenhet av molnbaserade tjänster men även TRIO, MEX som produkt och tjänst ses som meriterande. Profil: - Körkort. - Stor egen drivkraft. - Hög grad av att vara serviceminded. Startdatum: 130930 (kan bli senare med hänsyn till uppsägningstid) Placering: Göteborg men visst resande i tjänsten ingår. Även beredskapstjänstgöring kan förekomma. Omfattning: Heltid Anställning: 6 månader som konsult via eWork, därefter tillsvidareanställning direkt hos kunden Arbetstider m.m. hos kundbolaget: - Arbetstider är 8-17 (juni till augusti 8-16). - Halvdag före röda helgdagar. - Flextid finns. - Restid utanför ordinarie arbetstid utgår som restidsersättning och inte övertidsersättning. - Traktamente finns. - Beredskap kan komma att ingå i tjänsten. - Övertid: Kundbolaget följer normala avtal Beskriv i din ansökan varför just du skulle vara lämplig för rollen.   För mer information, kontakta Radin Golrokh:  radin.golrokh@ework.se 0707649503.
Företag: eWork Scandinavia AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-04
Sök fler jobb liknande: lediga Telefoni- och IT supportspecialist jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Telefoni- och IT supportspecialist

IT Support Specialist med telefonikunskap
Om Bravura: Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet. Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter. Om kunden: Bravura söker för kunds räkning en IT Support Specialist med telefonikunskap. Vår kund är en internationell koncern med ca 20 000 anställda runtom i världen. Företaget verkar inom områdena återvinning, färjetrafik, offshore, rederi, fastigheter, finans och nya investeringar. Som IT Support Specialist blir du en del av koncernens Service och Support-avdelning som tillhandahåller IT-infrastruktur och support till merparten av koncernens bolag med fler än 5 000 användare i över 20 länder. Arbetsuppgifter: Service och Support är 1:st line för alla IT-incidenter och avdelningen har 15 medarbetare i Göteborg. Tjänstens placering är i Göteborg men visst resande i tjänsten ingår. Även beredskapstjänstgöring kan förekomma. Merparten av arbetet kommer att ligga inom klientområdet där allt från PC, Laptop och skrivare till kassaplatser finns. Avdelningen behöver strategiskt förstärkas inom området telefoni och dess tjänster. Telefonidelen av tjänsten kommer att innebära leverantörskontakter, installationer samt visst underhåll av systemnära applikationer. Profil: - Teknisk utbildning - Minst 5-7 års erfarenhet av arbete som tele-tekniker - Erfarenhet inom klienthantering och användaresupport - Goda kunskaper inom TCP-IP, Ip-telefoni, Sip, QoS, PoE samt olika typer av telefoniväxlar - Erfarenhet av att skapa och underhålla tjänster såsom tonval, ringflöden, samt felsökningar på hårdvaror - Erfarenhet av att installera kompletta system inom telefoniområdet - Erfarenhet av molnbaserade tjänster samt TRIO (meriterande) - Kunskap om MEX som produkt och tjänst (meriterande) - Körkort - Goda kunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper Du skom söker har en stor egen drivkraft och en hög servicemedvetenhet. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Kontakt: Maria Kihlgren, 031 788 09 83 Sökord: support, IT, telefoni, hårdvara, klient, TCP-IP, Ip-telefoni, Sip, QoS, PoE, växel, heltid, Göteborg Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar. Ansökan sker på www.bravura.se. Välkommen att söka!
Företag: Bravura
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-09
Sök fler jobb liknande: lediga IT Support Specialist med telefonikunskap jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Support Specialist med telefonikunskap

IT Support Technician
The Chimney Pot is currently searching for IT Support Technicians to give the internal IT team the boost it needs to meet the challenges of the company's growth. It will be a part time job based on hourly wages. We are looking for someone with a broad range of IT experience and good interpersonal skills. The Chimneys desktop environment is primarily Mac OS X based but we are also using Windows and Linux. Our infrastructure is quite unique and extensive; you will have the opportunity to work with latest technology in a media intensive environment. Areas of responsibility: -Act as a first line support personnel for users and systems in a media intensive environment. -Installation, configuration and maintenance of computer hardware/software, applications, networks, printers and other systems/devices. -Prepares reference for users by writing operating instructions. -Maintain historical records by documenting hardware and software changes and revisions. -Take proactive steps to minimize the need for users to contact technical support. -Responsible for backup and archive systems. -Be prepared to deal with everything from basic level tasks (System`s installation, cabling) to critical core systems maintenance. -Working extra hours to meet deadlines, as required and where reasonable. Skillset: Bachelor in IT relevant program. -A high level of experience with Mac OS X and Windows. -Good knowledge of Mac and Windows native applications. -Pedagogical; the ability to support and interact with users in a good way. -Knowledge of Unix/Linux is a plus. -Knowledge of TCP/IP and Ethernet based networks (LAN, WAN). -Swedish is not a demand, english works just fine Candidate must have following interpersonal skills: -Technical skills -Organizational skills -Communication skills -A meticulous nature -A logical & solution focused mind -Learning attitude -Patience and capability of working well under pressure Working hours: -This is an hourly paid employment -On average we expect 10 hours per week but some projects demand more during periods. How to apply: If you meet the criteria and wish to apply, send a covering letter and CV to jobs@chimneygroup.com You can read more about the company on: http://www.chimneygroup.com
Företag: THE CHIMNEY POT SVERIGE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-13
Sök fler jobb liknande: lediga IT Support Technician jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Support Technician

IT Support Technician
The Chimney Pot is currently searching for IT Support Technicians to give the internal IT team the boost it needs to meet the challenges of the company's growth. It will be a part time job based on hourly wages. We are looking for someone with a broad range of IT experience and good interpersonal skills. The Chimneys desktop environment is primarily Mac OS X based but we are also using Windows and Linux. Our infrastructure is quite unique and extensive; you will have the opportunity to work with latest technology in a media intensive environment. Areas of responsibility: -Act as a first line support personnel for users and systems in a media intensive environment. -Installation, configuration and maintenance of computer hardware/software, applications, networks, printers and other systems/devices. -Prepares reference for users by writing operating instructions. -Maintain historical records by documenting hardware and software changes and revisions. -Take proactive steps to minimize the need for users to contact technical support. -Responsible for backup and archive systems. -Be prepared to deal with everything from basic level tasks (System`s installation, cabling) to critical core systems maintenance. -Working extra hours to meet deadlines, as required and where reasonable. Skillset: Bachelor in IT relevant program. -A high level of experience with Mac OS X and Windows. -Good knowledge of Mac and Windows native applications. -Pedagogical; the ability to support and interact with users in a good way. -Knowledge of Unix/Linux is a plus. -Knowledge of TCP/IP and Ethernet based networks (LAN, WAN). -Swedish is not a demand, english works just fine Candidate must have following interpersonal skills: -Technical skills -Organizational skills -Communication skills -A meticulous nature -A logical & solution focused mind -Learning attitude -Patience and capability of working well under pressure Working hours: -This is an hourly paid employment -On average we expect 10 hours per week but some projects demand more during periods. How to apply: If you meet the criteria and wish to apply, send a cover letter and CV to jobs@chimneygroup.com You can read more about the company on: http://www.chimneygroup.com
Företag: CHIMNEY SVERIGE AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 09-13
Sök fler jobb liknande: lediga IT Support Technician jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Support Technician

IT Supporttekniker
Landstinget i Kalmar län omfattar Öland och en stor del av sydöstra Sveriges kust med allt från skärgård till Smålands djupa skogar. Här finns många alternativ till boende och ett rikt kultur- och friluftsliv. I landstinget arbetar närmare 7 000 personer fördelade på åtta förvaltningar och fyra folkhögskolor: Hälso- och sjukvårds-, Primärvårds-, Tandvårds-, Psykiatri-, Bildnings-, Trafik-, IT- och Serviceförvaltning. Vårt landsting ses som ett välskött landsting med goda resultat. Att vi har Sveriges mest nöjda patienter och Sveriges bästa tillgänglighet är något vi är stolta över. Vår IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och kraft för att bl a bedriva en god hälso- och sjukvård i hela länet. IT-förvaltningen har ett länsövergripande ansvar i IT-frågor i landstinget och har ca 100 medarbetare, indelat i 4 basenheter varva IT Support/Teleservice är en enhet med ca 35 medarbetare. IT Support/Teleservice söker nu medarbetare: IT Supporttekniker Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter: - Användarsupport inom IT, vilket innebär att vara ett stöd för användare i varierade frågeställningar gällande IT-frågor - Vara en länk mellan användare/verksamhet, systemförvaltare och drift - Supporttekniker innehållande både hård- och mjukvaruservice - Win XP/7-miljö samt Office 2003-2010 - IT-logistik - Mobiltelefonhantering och mobilt bredband - Ingå i olika arbetsgrupper Som medarbetare inom IT-Support har du också uppdraget att säkerställa en god kundrelation. I samverkan med övriga medarbetare hittar man balans mellan kundens önskemål och leverantörens samt teknikens möjligheter. Arbetsområdet omfattar hela landstinget med placering i Oskarshamn. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har god IT-kunskap om både hård- och mjukvara - Har god kunskap om mobiltelefoner och mobilt bredband - Har god kommunikationsförmåga såväl skriftlig som muntlig, dvs du ska ha förmåga att vara konkret och tydlig i sättet att förmedla information och uppgifter - Har pedagogisk förmåga att lära ut - Har god samarbetsförmåga - Har logistisk förmåga, då flera aktiviteter pågår samtidigt samt att placera ut olika utrustningar. - Har förmåga att lösa problem - Kan ta egna iniativ och jobba självständigt Då du kommer att möta olika personalkategorier i dialog om hur system/applikationer skall användas och utvecklas lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och servicekänsla. Ett krav är att Du har körkort.
Företag: Landstinget i Kalmar Län, IT förvaltningen
Ort: Oskarshamn
Publicerad : 09-16
Sök fler jobb liknande: lediga IT Supporttekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Supporttekniker

IT Supporttekniker
Landstinget i Kalmar län omfattar Öland och en stor del av sydöstra Sveriges kust med allt från skärgård till Smålands djupa skogar. Här finns många alternativ till boende och ett rikt kultur- och friluftsliv. I landstinget arbetar närmare 7 000 personer fördelade på åtta förvaltningar och fyra folkhögskolor: Hälso- och sjukvårds-, Primärvårds-, Tandvårds-, Psykiatri-, Bildnings-, Trafik-, IT- och Serviceförvaltning. Vårt landsting ses som ett välskött landsting med goda resultat. Att vi har Sveriges mest nöjda patienter och Sveriges bästa tillgänglighet är något vi är stolta över. Vår IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och kraft för att bl a bedriva en god hälso- och sjukvård i hela länet. IT-förvaltningen har ett länsövergripande ansvar i IT-frågor i landstinget och har ca 100 medarbetare, indelat i 4 basenheter varva IT Support/Teleservice är en enhet med ca 35 medarbetare. IT Support/Teleservice söker nu medarbetare: IT Supporttekniker Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter: - Användarsupport inom IT, vilket innebär att vara ett stöd för användare i varierade frågeställningar gällande IT-frågor - Vara en länk mellan användare/verksamhet, systemförvaltare och drift - Supporttekniker innehållande både hård- och mjukvaruservice - Win XP/7-miljö samt Office 2003-2010 - IT-logistik - Mobiltelefonhantering och mobilt bredband - Ingå i olika arbetsgrupper Som medarbetare inom IT-Support har du också uppdraget att säkerställa en god kundrelation. I samverkan med övriga medarbetare hittar man balans mellan kundens önskemål och leverantörens samt teknikens möjligheter. Arbetsområdet omfattar hela landstinget med placering i Västervik. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har god IT-kunskap om både hård- och mjukvara - Har god kunskap om mobiltelefoner och mobilt bredband - Har god kommunikationsförmåga såväl skriftlig som muntlig, dvs du ska ha förmåga att vara konkret och tydlig i sättet att förmedla information och uppgifter - Har pedagogisk förmåga att lära ut - Har god samarbetsförmåga - Har logistisk förmåga, då flera aktiviteter pågår samtidigt samt att placera ut olika utrustningar. - Har förmåga att lösa problem - Kan ta egna iniativ och jobba självständigt Då du kommer att möta olika personalkategorier i dialog om hur system/applikationer skall användas och utvecklas lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och servicekänsla. Ett krav är att Du har körkort.
Företag: Landstinget i Kalmar Län, IT förvaltningen
Ort: Västervik
Publicerad : 09-16
Sök fler jobb liknande: lediga IT Supporttekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Supporttekniker

Dansktalande IT support till Göteborg
Wise IT AB Wise IT söker en dansktalande supporttekniker för uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Arbetsbeskrivning Uppdraget innebär att utföra IT support hos kunden över telefon samt via ärendehanteringssystem. De flesta samtal kommer från Sverige och Norge men även danska samtal kan förekomma. Utbildning/Erfarenhet För att passa för uppdraget behöver du ha - Några års erfarenhet av IT support över telefon och via ärendehanteringssystem - Erfarenhet av Klientoperativ Windows XP och Windows 7, Windows Embedded - Erfarenhet av Officepaket 2010 ( även tidigare versioner) - Erfarenhet användaradministration i Active Directory - Erfarenhet av Citrix XenApp6 (även tidigare versioner) - Erfarenhet av hårdvara som PC, tunna klienter och skrivare - Dansktalande Som person är du nyfiken och vill lära dig nya saker. Du tycker om att ha mycket kundkontakt, är serviceminded och tycker att det är viktigt att ge ett professionellt bemötande till användaren. Samtidigt är du är noggrann, stresstålig och har god kunskap i svenska både i skrift och tal. Detta erbjuder vi dig: Du får chansen att jobba med ett stort, välkänt varumärke som är verksamt i flertalet länder.Du kommer att bli anställd av Wise IT och jobba som konsult ute hos vår kund i Göteborg. Som konsult på Wise IT får man unika möjligheter att arbeta på intressanta företag inom olika branscher och med många utvecklande uppdrag. Vill du bli en av oss? Sök då tjänsten genom att klicka på knappen och följ anvisningarna. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna vår konsultchef Catharina Skoog på telefon 031-364 12 17 Om oss Wise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med ISO 9001:2008. Läs mer om oss på: www.wiseit.se. Wise IT - Rätt människor inom IT
Företag: Wise IT AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 09-27
Sök fler jobb liknande: lediga Dansktalande IT support till Göteborg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Dansktalande IT support till Göteborg

IT Supporttekniker
Landstinget i Kalmar län omfattar Öland och en stor del av sydöstra Sveriges kust med allt från skärgård till Smålands djupa skogar. Här finns många alternativ till boende och ett rikt kultur- och friluftsliv. I landstinget arbetar närmare 7 000 personer fördelade på åtta förvaltningar och fyra folkhögskolor: Hälso- och sjukvårds-, Primärvårds-, Tandvårds-, Psykiatri-, Bildnings-, Trafik-, IT- och Serviceförvaltning. Vårt landsting ses som ett välskött landsting med goda resultat. Att vi har Sveriges mest nöjda patienter och Sveriges bästa tillgänglighet är något vi är stolta över. Vår IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och kraft för att bl a bedriva en god hälso- och sjukvård i hela länet. IT-förvaltningen har ett länsövergripande ansvar i IT-frågor i landstinget och har ca 100 medarbetare, indelat i 4 basenheter varva IT Support/Teleservice är en enhet med ca 35 medarbetare. IT Support/Teleservice söker nu medarbetare: IT Supporttekniker Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter: - Användarsupport inom IT, vilket innebär att vara ett stöd för användare i varierade frågeställningar gällande IT-frågor - Vara en länk mellan användare/verksamhet, systemförvaltare och drift - Supporttekniker innehållande både hård- och mjukvaruservice - Win XP/7-miljö samt Office 2003-2010 - IT-logistik - Mobiltelefonhantering och mobilt bredband - Ingå i olika arbetsgrupper Som medarbetare inom IT-Support har du också uppdraget att säkerställa en god kundrelation. I samverkan med övriga medarbetare hittar man balans mellan kundens önskemål och leverantörens samt teknikens möjligheter. Arbetsområdet omfattar hela landstinget med placering någonstans i länet. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har god IT-kunskap om både hård- och mjukvara - Har god kunskap om mobiltelefoner och mobilt bredband - Har god kommunikationsförmåga såväl skriftlig som muntlig, dvs du ska ha förmåga att vara konkret och tydlig i sättet att förmedla information och uppgifter - Har pedagogisk förmåga att lära ut - Har god samarbetsförmåga - Har logistisk förmåga, då flera aktiviteter pågår samtidigt samt att placera ut olika utrustningar. - Har förmåga att lösa problem - Kan ta egna iniativ och jobba självständigt Då du kommer att möta olika personalkategorier i dialog om hur system/applikationer skall användas och utvecklas lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och servicekänsla. Ett krav är att Du har körkort. Vi kommer löpande under ansökningstiden att intervjua och rekrytera.
Företag: Landstinget i Kalmar Län, IT förvaltningen
Ort: Kalmar
Publicerad : 10-09
Sök fler jobb liknande: lediga IT Supporttekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Supporttekniker

IT Support och Backoffice
Dialing Sweden AB är ett företag som utvecklar och hyr ut Sveriges mest kompetenta och avancerade dialersystem till callcenter och större försäljningsorganisationer. Dialing har kontor i Stockholm och Härnösand samt även en utvecklingsavdelning i Hanoi, Vietnam. Nu söker vi en ny medarbetare som ska ansvara för och sköta First Line Support och Backoffice samt även driftstart av nya kunder. Om jobbet Du kommer att arbeta med First Line Support och Backoffice samt även driftstart av nya kunder. Arbetet kräver ett starkt intresse för IT och social kompetens för att ta hand om viktiga kundrelationer. Är du den vi söker? Just nu letar vi efter dig som tycker att det är extra spännande att få vara med i ett unikt skede i Dialings utveckling. Du är driven, målfokuserad och har höga förväntningar på dig själv. Du är ansvarsfull och förstår vikten av att representera företaget i alla lägen. Att arbeta med målsättningar är en styrka hos dig. Du ser lösningar när andra ser problem. Vi erbjuder dig Ett utvecklande arbete med mycket internationella kontakter i ett expansivt företag. En möjlighet att vara med och bygga något helt nytt och sätta din signatur på organisationen. Lyckas du här har du lysande framtidsutsikter. Konkurrensen är hård, men rätt person kommer att ges möjlighet att göra avtryck och skapa sig ett namn inom branschen. Sök redan idag då vi kommer att träffa kandidater löpande. Vid frågor kontakta Peter +46 8 400 231 01. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: DIALING SWEDEN AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-21
Sök fler jobb liknande: lediga IT Support och Backoffice jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Support och Backoffice

IT Support Assistant
SUMMARY * Provide IT support to Swedish staff (~100) on all company supported applications and equipment. * Troubleshoot computer problems and determine the source, and advise on appropriate action. * Some project work may be required on an ad-hoc basis. As an Internal IT Support Assistant you will be responsible for being the first / second point of contact for staff with any IT related issues as well as other support and maintenance functions in a mainly Microsoft and Cisco environment. The job will be based at the company's Stockholm (Sweden) Office and will involve supporting the individual swedish users and supporting and developing the company?s server and infrastructure systems. Some travel to other sites and locations may be required. ESSENTIAL FUNCTIONS * Answer staff questions in person, via phone or email * Work with the helpdesk team in resolving issues via Remedy force ServiceDesk. * Help troubleshoot computer problems (hardware, software, user access, etc.) and advise staff on appropriate action. * Serve as liaison between staff and the IT department to resolve issues. * Document resolutions for future reference. * Install hardware and software as required. * Imaging of desktops and laptops. * Maintain Applications such as AV and Encryption. * Support mobile devices, phones and hardware. * Some Project related work may be required. * Other duties as assigned. KNOWLEDGE AND SKILL REQUIREMENTS * A Computer related qualification or related experience. * Ability to learn and support new applications. * Good interpersonal skills and the ability to work with staff at all levels within the organisation. * Some previous IT support and technical experience in a similar environment (1st / 2nd Level Support for ~100 Users in multiple locations including remote support). * Working knowledge of service level agreements and ITIL principles. * Able to work under pressure and to deadlines. Required skills: * Swedish and English speaking * Windows XP Professional, 7 and 8. * Microsoft Office Support including Outlook. * Desktop support including Printer installations, etc. * Logging calls via the Helpdesk system And at least some of the following skills: * Active Directory Administration. * Knowledge of DHCP, DNS, WINS. * Knowledge of Virtual Environments. * Imaging using MDT, * Knowledge of Cisco Call Manager, SCCM/McAfee anti-virus. * Knowledge of Server technologies. * Exchange 2007 / 2010. * TCP/IP Networking Principals. * Remote Access, LAN & WAN troubleshooting.
Företag: CONSULTANTS IN BUSINESS, ENGINEERING AND RESEARC
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-21
Sök fler jobb liknande: lediga IT Support Assistant jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Support Assistant

IT supporter med lyst til udfordringer!
Teleperformance Nordic Vil du arbejde med Teknisk Support? Vær med til at opstarte et nyt projekt! Er du interesseret i IT? Har du gåpåmod og er du udadvendt? Synes du det er spændende at hjælpe kunder med tekniske problemer via telefon og mail? Hvis du kan svare ja til disse spørgsmål så er du måske den person vi søger til dette nye og spændende projekt! Vi har fået mulighed for at samarbejde med en kunde som er ledende inden for IT-produkter. Vi søger dig som vil være med til at opstarte dette nye spændende projekt. Vores hold af telefon medarbejdere, er ansvarlige for at levere kundeservice af højeste kvalitet til vores klienter. Som medarbejder hos Teleperformance, vil du blive en meget vigtig del af vores fortsatte succes. Du vil komme til at arbejde fra vores callcenter i Ljusdal, Sverige, og yde teknisk support via telefon eller e-mail, alternativt salg via telefon og e-store til danske kunder. Opstart vil være i januar 2014. Vi leder efter kandidater med følgende kvalifikationer: - Kendskab til hardware og software. - Erfaring med at fejlsøge hardware/software problemer over telefonen en fordel, men ikke et krav. Vi sørger for den fornødne træning. - Salgserfaring er et plus - Evne til at arbejde under stress og vise initiativ. - Professionel holdning er nødvendig. - Evne til at forstå og bruge web-baserede værktøjer. - Evne til at kunne tilbyde kunderne ekstra fordele - Høj organisations og motivationsevne. Du skal være god til at styre din tid - Taler flydende dansk - Du skal være god til at tale og skrive engelsk. Vi tilbyder: - Komplet betalt produkttræning - Mulighed for at tage produktcertifikat - Fuldtidsarbejde med fast månedsløn - En økonomisk startpakke på 8000 svenske kroner – før skat. - Betalt rejse til Ljusdal. - Sport/Idræts tilskud på 500 SEK per. halvår. - Betalt lejlighed i de første to måneder - 25% rabat på lejeomkostningerne på udvalgte lejligheder - Vi tilbyder morgenmad én gang i ugen, arrangerer familiearrangementer og andre socialeaktiviter Hos Teleperformance vil du blive tilbudt trænings muligheder, karrierre muligheder hos et internationalt selskab og et arbejde i en ung atmosphære og omgangskreds. Ljusdal ligger i Gävleborg amt, cirka 4 timer fra Stockholm. De tre større byer Hudiksvall, Sundsvall og Gävle ligger blot en kort bus eller togrejse fra Ljusdal og der er der rig mulighed for at shoppe, spise på restauranter eller nyde en gåtur ved Den Botniske Bugt. Ljusdal ligger i et meget naturskønt område med gode muligheder for at fiske, stå på ski og nyde en vandretur i skoven. Mange danskere bor og arbejder i Ljusdal og vil være med til at byde dig velkommen. Se også nedenstående links for mere information om Ljusdal og forslag til fritidsaktiviteter. http://www.ljusdal.se/invanare/fritid.4.46d0c0e011289c31c1c8000733.html http://www.jarvsobacken.se/ For yderligere information – kontakt recruiter Jeppe Kornum, +4670 614 6322 eller jeppe.kornum@se.teleperformance.com Teleperformance är världens ledande leverantör av outsourcing CRM och kundservice. Vi erbjuder överlägsna resultat i att hantera företags kundservice och teknisk support. Teleperformance grundades i Paris, Frankrike 1978 och är ett globalt företag med en närvaro i 46 länder med mer än 135.000 anställda på 270 kundservicecenter. Som en del av Teleperformance-gruppen består Teleperformance Nordic AB av 10 kontor i Norden med 2500 anställda. För mer info besök www.teleperformance.com , www.teleperformancecareer.com
Företag: Ljusdal
Ort: Ljusdal
Publicerad : 10-22
Sök fler jobb liknande: lediga IT supporter med lyst til udfordringer! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT supporter med lyst til udfordringer!

IT support och driift
Vi jobbar med IT support och drift. Vi behöver utåtriktade och sociala personer med ett tekniskt intresse. Primärt bemanning av vår servicedesk där förmåga att hantera många kundkontakter värderas högt. Telefon : 0735155284 Email : artur.viira@bybrick.se
Företag: BYBRICK OPERATIONS AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 10-29
Sök fler jobb liknande: lediga IT support och driift jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT support och driift

IT support Workplace Agent
BESKRIVNING AV JOBBET SCA Hygiene Products AB söker en IT Workplace Support Agent med placering i Göteborg. Den anställde kommer att ingå i Workplace support teamet i Göteborg och rapporterar till Workplace Support and Service Desk Manager. SCA är ett globalt företag vilket innebär att IT avdelningen även har en global struktur, något som erbjuder många intressanta utvecklingsmöjligheter inom ditt område. ARBETSUPPGIFTER Som Workplace Support Agent kommer du att arbeta med 2a linjens support i ett ärendehanteringssystem där alla ärenden hanteras och dokumenteras gemensamt med dina kollegor. Fokus ligger på att lösa IT problem för våra användare, antingen på plats eller med fjärrstyrningsverktyg. Exempelvis kommer du att arbeta med att: Installera och ersätta PC?s, skrivare, mjukvara och kringutrustning. Underhålla register för hårdvara och mjukvara. Hålla enklare utbildning och vägledning gällande videokonferensutrustning och kommunikationsverktyg på PC. Uppgradera datorer med nya operativsystem. Arbeta med införandet av nya applikationsversioner. Säkerställa att regler och policys inom IT området efterföljs. Felsökningsarbete med grundorsaksanalys. Grundläggande nätverksarbete på Göteborgsenhetens LAN. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har en relevant utbildning från högskola eller KY samt åtminstone 3 års erfarenhet av liknande arbete. Du känner dig bekväm med att tala och skriva både engelska och svenska obehindrat då detta krävs för att fullgöra ditt arbete. Du har även kunskaper om följande: Goda kunskaper inom Microsofts produkter, främst Win 7 och Office 2010. Det är mycket meriterande om du även kan MS SharePoint. Kunskap och erfarenhet gällande HP switchar och trådlösa accesspunkter från Cisco. Grundläggande kunskap om Microsoft server. Främst gällande AD, DHCP och rättighets arbete på filserver. Nyckelkompetenser Då du som Workplace Support Agent kommer att samarbeta i team samt även vara ansiktet utåt mot våra användare ser vi att du har hög social kompetens och servicekänsla. Du är duktig på att dokumentera och sprida kunskap för att utveckla nya metodiker och lösningar på problem. Du har en förmåga att supporta våra användare på ett trevligt, tålmodigt och pedagogiskt sätt. Då vi får in många ärenden per dag krävs det även att du kan hantera stress genom ett systematiskt och strukturerat arbetssätt. Som person är du en flexibel och resultatorienterad lagspelare som lägger vikt vid att vara ordningssam och punktlig. Klicka på länken nedan om du är nyfiken på att veta mer. http://www.sca.com/en/career/vacancies?ignewms=jj&igid=28255&newlang=10
Företag: SCA HYGIENE PRODUCTS AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 11-11
Sök fler jobb liknande: lediga IT support Workplace Agent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT support Workplace Agent

IT support Workplace Agent
BESKRIVNING AV JOBBET SCA Hygiene Products AB söker en IT Workplace Support Agent med placering i Göteborg. Den anställde kommer att ingå i Workplace support teamet i Göteborg och rapporterar till Workplace Support and Service Desk Manager. SCA är ett globalt företag vilket innebär att IT avdelningen även har en global struktur, något som erbjuder många intressanta utvecklingsmöjligheter inom ditt område. ARBETSUPPGIFTER Som Workplace Support Agent kommer du att arbeta med 2a linjens support i ett ärendehanteringssystem där alla ärenden hanteras och dokumenteras gemensamt med dina kollegor. Fokus ligger på att lösa IT problem för våra användare, antingen på plats eller med fjärrstyrningsverktyg. Exempelvis kommer du att arbeta med att: Installera och ersätta PCs, skrivare, mjukvara och kringutrustning. Underhålla register för hårdvara och mjukvara. Hålla enklare utbildning och vägledning gällande videokonferensutrustning och kommunikationsverktyg på PC. Uppgradera datorer med nya operativsystem. Arbeta med införandet av nya applikationsversioner. Säkerställa att regler och policys inom IT området efterföljs. Felsökningsarbete med grundorsaksanalys. Grundläggande nätverksarbete på Göteborgsenhetens LAN. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har en relevant utbildning från högskola eller KY samt åtminstone 3 års erfarenhet av liknande arbete. Du känner dig bekväm med att tala och skriva både engelska och svenska obehindrat då detta krävs för att fullgöra ditt arbete. Du har även kunskaper om följande: Goda kunskaper inom Microsofts produkter, främst Win 7 och Office 2010. Det är mycket meriterande om du även kan MS SharePoint. Kunskap och erfarenhet gällande HP switchar och trådlösa accesspunkter från Cisco. Grundläggande kunskap om Microsoft server. Främst gällande AD, DHCP och rättighets arbete på filserver. Nyckelkompetenser Då du som Workplace Support Agent kommer att samarbeta i team samt även vara ansiktet utåt mot våra användare ser vi att du har hög social kompetens och servicekänsla. Du är duktig på att dokumentera och sprida kunskap för att utveckla nya metodiker och lösningar på problem. Du har en förmåga att supporta våra användare på ett trevligt, tålmodigt och pedagogiskt sätt. Då vi får in många ärenden per dag krävs det även att du kan hantera stress genom ett systematiskt och strukturerat arbetssätt. Som person är du en flexibel och resultatorienterad lagspelare som lägger vikt vid att vara ordningssam och punktlig. Klicka på länken nedan om du är nyfiken på att veta mer. http://www.sca.com/en/career/vacancies?ignewms=jj&igid=28255&newlang=10
Företag: SCA HYGIENE PRODUCTS AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 11-11
Sök fler jobb liknande: lediga IT support Workplace Agent jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT support Workplace Agent

IT support till applikationer inom produktutveckling
Framtiden AB Intresserad av IT, produktutveckling och fordon? här är jobbet för dig! Dina arbetsuppgifter Du kommer till en början gå bredvid mer erfarna kollegor, och exempel på arbetsuppgifter är användarstöd, med uppgradering av licenser och övriga systemproblem.Teamet arbetar tätt tillsammans med utvecklingsprojekten samt olika IT/IS-leverantörer med att säkerställa en stabil och kostnadseffektiv CAD/PLM-miljö för utvecklingscentrat i Teamet arbetar även externt mot företag som vill utveckla och förbättra sitt arbetssätt inom CAD/PLM för att därigenom få en effektivare utvecklingsprocess. Detta arbete görs främst i Teamcenter/NX. Om företaget Vår kund är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom systemutveckling, systemintegration och systemsäkerhet. Det är ett högteknologiskt företag som har internationella karriärmöjligheter. Kunden är profilerad inom fyra olika områden telecom, försvar, medicin och automation. Vår kund är ett framstående bolag som jobbar med intressant teknik i dess yttersta framkant. Din profil Som person är du prestigelös, social, trivs med kundkontakt och har ett stort Data/IT intresse. Du sätter dig snabbt in i nya tekniker och nyfiken på IT överlag. Skall: Ingenjörs examen inriktat mot IT eller produktutveckling men med extra IT-kurs intresse för IT mjukvara och hårdvara Meriterande: Programmeringskunskaper och CAD kunskaper Om oss Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb. Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Ort: Trollhättan Omfattning: Heltid Start: omgående Urval: Sker löpande ansök redan iddag!
Företag: Framtiden AB
Ort: Trollhättan
Publicerad : 11-14
Sök fler jobb liknande: lediga IT support till applikationer inom produktutveckling jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT support till applikationer inom produktutveckling

"IT-rekryteringsträff" Supporttekniker/helpdesk
Välkommen att söka tjänsterna vid arbetsförmedlingen Rinkeby-Kistas rekryteringsträff. Tid: tisdagen den 3 december, drop-in mellan kl. 10-11. Var: Kista Science Tower, Färögatan 33 i Kista, T-bana Kista C. Ta med dig flera exemplar av ditt CV och förbered dig på kortare intervjuer. Har du inte möjlighet att delta på träffen är du välkommen att söka tjänsten på hemsidan; http://www.cancomm.net Just nu söker vi duktiga Supporttekniker & Helpdeskkonsulter till vår uthyrningsverksamhet i Stockholm. Hör du till dem som gillar omväxling, att ge service, nya utmaningar, miljöombyte och att träffa nya människor? Då skall du söka anställning som IT-konsult hos oss. Vi söker just nu erfarna kandidater med fokus mot: HELPDESKPERSONAL - Kompetens inom telefonsupport, mailsupport, on site-tekniker. - Dokumenterad kunskap och erfarenhet inom Windows-operativ, MS Office och gärna erfarenhet av Mac. - Ärendehantering/ärendehanteringssystem PC/SUPPORTTEKNIKER - Kompetens inom användarsupport, installation, drift och övervakning. - Dokumenterad kunskap och erfarenhet inom Windows operativsystem, Windows Server 2003 & 2008, MS SQL Server, MS Office och AD, Sharepoint, nätverksinstallation och drift, Unix, Linux, Exchange mm. Vi ser gärna att du har dokumenterad ITIL-erfarenhet men det är inget krav. Vi vill att du har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt relevant utbildning motsvarande KY-utbildning eller högskola/universitets-utbildning. Ett krav är att du talar svenska obehindrat samt behärskar engelska flytande i tal och skrift. Meriterande: - Spjutspetskompetens inom ett specifikt område - Körkort Personliga egenskaper - Du som söker är glad och positiv - Du är noggrann - Du är stresstålig och kan hålla många bollar i luften - Du är intresserad av att ge användare hjälp och har en väl utvecklad servicekänsla Vi ser mer än gärna kvinnliga sökande.
Företag: Can Communication IT Support AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 11-26
Sök fler jobb liknande: lediga "IT-rekryteringsträff" Supporttekniker/helpdesk jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: "IT-rekryteringsträff" Supporttekniker/helpdesk

"IT-rekryteringsträff" Drifttekniker IT
Välkommen att söka tjänsterna vid arbetsförmedlingen Rinkeby-Kistas rekryteringsträff. Tid: tisdagen den 3 december, drop-in mellan kl. 10-11. Var: Kista Science Tower, Färögatan 33 i Kista, T-bana Kista C. Ta med dig flera exemplar av ditt CV och förbered dig på kortare intervjuer. Om du inte har möjlighet att delta på träffen är du välkommen att söka tjänsten på hemsidan: http://www.cancomm.net DRIFTTEKNIKER Just nu söker vi duktiga konsulter till vår uthyrningsverksamhet i Stockholm.Hör du till dem som gillar omväxling, att ge service, nya utmaningar, miljöombyte och att träffa nya människor? Då skall du söka anställning som IT-konsult hos oss. Vi söker duktiga tekniker med lång arbetserfarenhet från ett eller flera av följande områden: -MSI-paketering -Serverdrift - generellt -Nätverksdrift - generellt -Windowsserver, 2003, 2008 m.fl -Citrix -Unix/Linux -WAN/LAN -VMware - virtualisering -AD -Cisco -Brandväggar -ITIL -Avancerad klientdrift och support. -Sharepoint Webbsupport/drift och applikationsdrift/support Krav: -Du har minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. -Du talar och skriver svenska obehindrat samt behärskar engelska flytande i tal och skrift. Meriterande: - Körkort - Spjutspetskompetens inom något område. - Tidigare erfarenhet som konsult Personliga Egenskaper: - Du som söker är glad och positiv - Du är noggrann - Du är stresstålig och kan hålla många bollar i luften - Du är intresserad av att ge användare hjälp och har en väl utvecklad servicekänsla
Företag: Can Communication IT Support AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 11-26
Sök fler jobb liknande: lediga "IT-rekryteringsträff" Drifttekniker IT jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: "IT-rekryteringsträff" Drifttekniker IT

IT Supporttekniker
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Arbetsbeskrivning Vi söker nu en flexibel, ansvarsfull och driven IT-supporttekniker till vår konsultdel på Experis IT. Våra uppdrag kan variera i sysselsättningsgrad samt längd. Vem är du? Du har en högskoleutbildning samt 3 års erfarenhet från att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter. Krav: •Goda kunskaper i svenska och engelska •Goda kunskaper av användarsupport i IT-miljö inom både PC och MAC •God kunskap och stor erfarenhet av Windowsdomän med bland annat Exchange/Outlook Som person ser vi gärna att du ska: •Vilja komma med nya idéer •Motiveras av att dela med dig av idéer och kunskap •Känna optimism när du stöter på nya utmaningar och möjligheter •Vara kreativ i att hitta nya lösningar och metoder Ansökan Ansökan sker genom att du registrerar dig på www.experis.se. Eventuella frågor besvaras av Liselotte Sundberg på mail till liselotte.sundberg@se.experis.com. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan!
Företag: Experis IT
Ort: Stockholm
Publicerad : 11-29
Sök fler jobb liknande: lediga IT Supporttekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Supporttekniker

IT Supporttekniker
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Vi söker en IT-supporttekniker för konsultuppdrag hos kund. Uppdraget är ett föräldravikariat i ett år med viss möjlighet till förlängning. Arbetsbeskrivning Som supporttekniker kommer du att arbeta i Helpdesken som ansvarar för drift och underhåll av infrastrukturen och kundsupport. I rollen kommer du att arbeta med att besvara supportärenden i ärendehanteringssystem. Arbetsuppgifterna innebär framför allt • Ny- och ominstallation av hård- och mjukvara, både PC och MAC samt kringutrustning. • Klientsupport i olika plattformar Windows och MAC OS. • Felsökning av hårdvara och mjukvara. • Felsökning av nätverk och VPN. • Via fjärsstyrning av användarnas datorer, felsöka och avhjälpa fel, utföra mjukvarudistribution, samt • Administration av användare och rättigheter i nätverket. Arbetet sker på plats, hos användare och i datasalar i både Västerås och Eskilstuna. Vem är du? Du har ett par års erfarenhet av att ha jobbat med teknisk support och har: • Utbildning inom IT på gymnasienivå eller motsvarande. • Goda kunskaper inom servrar, nätverk, hårdvara, bärbart och stationärt • God vana av att arbeta i en blandad miljö av Windows och MAC, Exchange, Microsoft Office och kontohantering AD. • Goda tekniska kunskaper om MAC OS, Windows 7, Windows 8, MS Office 2010, Exchange, Outlook, Active Directory, SCCM, mobiltelefoner, surfplatta, trådlösa nätverk, LAN och ärendehanteringssystem. • B-körkort Vi vill att du ska ha erfarenhet av att bemöta människor inom ramen för en serviceroll och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. I rollen är det viktigt att du har ett stort kundfokus och är serviceinriktad. Som person är du utåtriktad, social, och bra på att samarbeta. För att passa i rollen ska du kunna arbeta i ett högt tempo och hantera stressiga situationer på ett bra sätt. För att du skall kunna göra ett bra jobb behöver du också vara van att dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. Vad kan vi erbjuda dig? Experis står för experience och expertise! Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk. Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Experis eftersträvar mångfald Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Kontaktperson Du söker tjänsterna via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Sonja Sand 016-15 57 37 alt. sonja.sand@se.experis.com
Företag: Experis IT
Ort: Västerås
Publicerad : 12-09
Sök fler jobb liknande: lediga IT Supporttekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Supporttekniker

IT Supporter
LEEDRS (LRS) is an Global IT consultancy partner with HP, IBM and Lenovo. Specializing in IT Support and Infratsructure and Application Support provider, in various service segments such as : Finance, Manufacturing, Pharmaceuticals, Public Sector & Governmental *FLUENCY IN SWEDISH AND ENGLISH IS A MUST* Job Description: General Function: Position will be responsible for PC installation and desktop support. PC upgrades and support of mobile devices and printers. Essential Duties & Responsibilities: The duties listed below are intended only as illustrations of the various types of work that may be performed. . Support Desktops, Laptops, mobile devices and peripherals . Support Networking Interfaces/Protocols . Support Business and Productivity Software . Implement Desktop Operating Systems and Hardware . Support E-Mail Systems/Standards . Provide face-to-face end user support . Imaging PC and add apps as needed Minimum Knowledge, Skills and Abilities required: . 2-5 Years desktop support experience . 2-6 years education . Ability to work with little supervision . Problem resolution skills . Ability to Multi-task .Work as part of a team . Must be able to show Criminal Record Language : Fluency in Swedish and English is a MUST This is a Danish company, but you will be working in Stockholm with surrounding.
Företag: LEED R.S. ApS
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-12
Sök fler jobb liknande: lediga IT Supporter jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Supporter

Adecco söker Onsite IT Supporttekniker
Vill du fylla din arbetsdag med att arbeta både med mjuk- och hårdvara? Älskar du att ge service och lösa problem? Adecco i Växjö ger dig möjlighet att arbeta som onsite Supporttekniker hos vårt kundföretag med allt från felsökning till installation. Hur ser din arbetsdag ut? Det dagliga arbetet består av att besvara supportärenden i ärendehanteringssystem, både hård- och mjukvarurelaterat. Du kommer att vara tekniker på plats och arbeta i en fartfylld och spännande miljö. En del av kundens support sker via fjärrstyrning och du kan på så sätt hjälpa användare på distans. Vem trivs här? Det hjälper dig om du har arbetat med IT-support tidigare och har ett stort tekniskt intresse. Gillar du att hjälpa användare via telefon och mail men även på plats är det här rätt uppdrag för dig. Du som söker har bl.a. jobbat med installation, konfiguration och felsökning av klient mjuk- och hårdvara. Som person har du en stark teamkänsla och du trivs med att arbeta i grupp, samtidigt som du har en god förmåga att driva det egna arbetet framåt. Det är meriterande om du har goda kunskaper inom: - Ny- och ominstallation av hård- och mjukvara på PC - Windows klienter - Klientsupport på mobiltelefoner samt smartphones - Felsökning av nätverk och VPN - Kontoadministration/behörighetsadministration - Windows XP, Windows 7, MS Office 2010, Outlook, Trådlösa nätverk och LAN. För att passa som konsult hos Adecco och våra kunder ställer vi höga krav på kundfokus och professionella arbetsmetoder. Vi uppskattar ett gott humör och glimten i ögat. Hoppas att vi får möjlighet att hälsa dig välkommen till Adecco. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vad erbjuder vi? Anställningen hos Adecco för uppdrag hos kund, tillsättning i februari. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Är du intresserad? Då ska du ansöka så snart som möjligt dock senast 19/1. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan. Bifoga CV och personligt brev. Välkommen med din ansökan!
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Växjö
Publicerad : 12-20
Sök fler jobb liknande: lediga Adecco söker Onsite IT Supporttekniker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Adecco söker Onsite IT Supporttekniker

IT support för kunds räkning
Vi söker en person till IT support för inhyrning hos kund under minst 12 månader med start den 13 januari 2014.  Arbetsuppgifter • Utveckla och underhålla IT standarder och praxis • Administrera och utveckla utbildningar till slutanvändare rörande exempelvis implementering av nya applikationer och funktioner • Administrera och hantera licenser • Administrera och utveckla helpdesk-systemet Vi söker dig som Har tidigare erfarenhet av att arbeta med helpdesk, gärna inom någon större organisation. Du har med dig kunskaper inom Windows XP, Windows 7, Windows Server, Microsoft Active Directory samt WM-Ware. Du har körkort samt talar och skriver flytande svenska och engelska. Har du även kunskaper i norska ses detta som meriterande. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och viljan att lära och utvecklas värderas högre än tidigare teknisk erfarenhet. Som person är du serviceminded och har lätt för att analysera och lösa problem. Du har förmågan att kunna prioritera dina uppgifter effektivt samt trivs med att arbeta i team. Du har en god förmåga att presentera idéer användarvänligt till icke-teknisk personal och ser dig själv som en nyfiken person som vill lära sig mer inom området. Ansökan Projektet startar den 13 januari så vi ser gärna att du sänder in din ansökan så snart som möjligt. Registrera din CV tillsammans med ett personligt brev i vårt system genom att klicka på "ansök" nedan. Vi kommer att påbörja intervjuer den 4 januari 2014.
Företag: PSPartner
Ort: Göteborg
Publicerad : 12-23
Sök fler jobb liknande: lediga IT support för kunds räkning jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT support för kunds räkning

Serviceminded IT support sökes!
Hur ser din arbetsdag ut? I rollen som IT support kommer du att arbeta lokalt för att lösa inkommande case från användarna i samarbete med användaren på plats. Tillsammans kommer ni att svara på frågor om hård- och mjukvara på PC samt kringutrustning, LAN och WAN. Som en del i den lokala IT supporten kommer du att ansvara för den första supportnivån enligt supportprocessen och även andra kompetensområden som överenskommits med kunden. I dina arbetsuppgifter ingår även felsökning av hård- och mjukvara, nätverk och VPN. Du kommer också att felsöka och avhjälpa fel, utföra mjukvarudistribution, installera/konfigurera diverse programvaror och tillbehör kopplade till PC/användare etc. Vem trivs här? Du som har tidigare erfarenhet av teknisk support och utbildning inom IT på gymnasienivå eller motsvarade kommer att trivas bra här! Troligen har du mycket god vana av datorer, både mjukvara, hårdvara och kringutrustning. Dina tekniska kunskaper inom LAN, WAN och kommunikation (TCP/IP) kommer väl till pass i denna tjänst. Dina språkkunskaper i engelska i såväl tal som i skrift kommer att göra att du har lätt för att sätta dig in i arbetsuppgifterna! B- körkort är ett krav. Du som är serviceinriktad, positiv och strukturerad samt har en god samarbetsförmåga kommer att känna dig som hemma här. Som person är du analytisk och har en god problemlösningsförmåga. Din vana av kundkontakt i kombination med att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och hantera stressiga situationer kommer här att ge dig framgång! Vad erbjuder vi? Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Som konsult är man anställd i Adecco Sweden AB, men jobbar via olika uppdrag som matchar ens kompetens. Är du intresserad? Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansök genom att registrera ditt intresse i formuläret nedan. Vid frågor angående registrering av ansökan i Zero Lime kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10. Välkommen att söka!
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Köping
Publicerad : 01-09
Sök fler jobb liknande: lediga Serviceminded IT support sökes! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Serviceminded IT support sökes!

IT Support Technician
IT Support Technician Our client is currently seeking a self-motivated, responsible IT Support Technician with good knowledge in Active Directory and Scripting who has the ability to manage multiple tasks and thrive in a social role!   Duties: As a IT Support Technician you will be attending to first and second line levels of support and, depending on your skills, hopefully also 3rd line. You will assist the companies employees with both hardware and software, client applications and other programs. In the role you will be responsible to troubleshoot and fix problems and prevent them from recurring. This position is located in the office of Gothenburg but you will also perform remote support for external users and offices located in Oslo and China. Also included are troubleshooting and configuration of both mobile and desktop workstations and the installation of new computers. You will also work with documentation, statistics , system monitoring and reporting. You will be part of an IT team of three experienced colleagues and get support and assistance from them. We are looking for: If you have previous experience in helpdesk work, preferably within a large organization , it is meritorious. You have knowledge of Microsoft Windows operating systems, Active Directory and VMware virtual environments. If you are skilled in Active Directory GPO, LDAP scripting, MSI-packaging and other automated domain administration methods we are definitely considering this meritorius. You are fluent in Swedish and English. Emphasis will be placed on personal characteristics and as a person you are service minded and find it easy to analyze and solve problems. You have the ability to prioritize your tasks effectively and enjoy working in a team . You have the skill to present ideas, user-friendly to non- technical staff, and see yourself as a curious person who wants to develop expertise in certain fields. You enjoy a job where you got to manage multiple tasks and find it easy to organize and prioritize. Application and contact:                                                                        This is a 12 months consulting assignmen managed by PS Partner. If you see the position as challenging and interesting, please apply through www.pspartner.se. Interviews will be conducted continuously. Should you have any questions regarding this position please contact:                                  Mats Törn + 46 761 645969 or by email mats.torn@pspartner.se
Företag: PSPartner
Ort: Göteborg
Publicerad : 01-09
Sök fler jobb liknande: lediga IT Support Technician jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Support Technician

IT Support
Om Praktikertjänst AB Praktikertjänst är den största koncernen inom privat tandvård och hälso- och sjukvård i Sverige. Affärsmodellen är unik med 2 120 aktieägare som själva är verksamhetsansvariga på mottagningar runt om i landet. Omsättningen är cirka 9 miljarder kronor och antalet medarbetare cirka 8 770. Inom koncernen ingår även femton dotterbolag. Bättre vård för bättre liv Om Test Detta är en test annons. Arbetsuppgifter Detta är en test annons. Kvalifikationer Detta är en test annons.
Företag: Test
Ort: Stockholm
Publicerad : 01-14
Sök fler jobb liknande: lediga IT Support jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Support

IT Support
Katoen Natie is a leader in value-added logistics and high-tech services. Our worldwide network offers an integrated range of services, logistics, semi-industrial and high-tech operations. Storage, customizing, quality control, assembly, forwarding, customs clearance and transport are just some examples of our wide range of activities. To learn more about us, please visit www.katoennatie.com. The Trollhättan site belongs to the division Consumer goods/e-commerce. ITC Support / Business Support Operations, BSO Job Summary/key responsibilities BSO is the WMS and associated systems manager. Responsible for the continuity of the operation. Parameterization of VMS- and related systems. Correct use of the systems in the operation. BSO as a problem solver, and looking for structural solutions. He/she is the first contact for hardware & software problems locally. Back up In Belgium on ICT Helpdesk and Power Support team. Analyses possibilities for improvement when it comes to flows, layout, order profiles, seasonal rotations, complaints. BSO is also a project manager, projects in Power (or other VMS) such as change requests + ROI. BSO tests new functions/modules for his operation. BSO is also responsible for the local training in the systems. Desirable job requirements You will be provided with sharp toolkits, colleagues at the KTN group ICT Helpdesk and Power Support Team. You will have BSO colleagues around in the KTN group. There you will have continuous training/education in the software. You have a broad basic experience of problem solution and have been working with similar tasks for at least 2 years. You have to have a really good social competence which is required for accurate communication in order to get deep in the problems. In short, BSO is responsible for that the ICT systems are working properly on site. Willingness to travel. Language skills: English and Swedish, intensive professional experience. Additional language skills are an asset. Computer software skills: advanced Excel/Access knowledge.
Företag: TROLLHÄTTANS TERMINAL AKTIEBOLAG
Ort: Trollhättan
Publicerad : 02-07
Sök fler jobb liknande: lediga IT Support jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Support


Sök lediga jobb IT Support

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se