Inköpare jobb - lediga jobb

Inköpare jobb Inköpare jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Inköpare. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Inköpare. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Junior operativ inköpare till internationellt företag i Upplands Väsby- Upplands Väsby

  2. Är du Ekonom eller Inköpare? - se hit!- Södertälje

  3. Inköpare till 20:20 Mobile- Stockholm

  4. Operativ inköpare till spännande företag i Järfälla- Järfälla

  5. Operativ Inköpare FM- Stockholm

  6. Strategisk inköpare, vikariat- Sundbyberg

  7. Inköpare med intresse för utveckling- Stockholm

  8. Erfaren inköpare med erfarenhet inom bygg- Huddinge

  9. Inköpare till RK IT- Stockholm

  10. Vi söker en inköpare med förhandlingsvana- Solna

  11. Strategisk inköpare för indirekt materiel- Stockholm

  12. Strategisk inköpare/upphandlare- Stockholm

  13. GSF söker Entreprenadinköpare- Upplands Väsby

  14. Strategisk Inköpare med stort driv till telekomföretag!- Stockholm

  15. Inköpare- Stockholm

  16. Operativ inköpare sökes!- Stockholm

  17. Strategisk Inköpare- Karlskrona

  18. Skicklig Inköpare- Karlskrona

  19. Erfaren inköpare- Ludvika

  20. Kvalificerad inköpare- Borlänge

  21. Inköpare/Upphandlare för konsulttjänster- Ludvika

  22. INKÖPARE- Borlänge

  23. Kvalificerad inköpare- Gävle

  24. Operativ inköpare- Gävle

  25. Inköpare - Tomra Compaction AB- Sävsjö

  26. Strategisk Inköpare- Vaggeryd

  27. Erfaren inköpare med stor drivkraft- Jönköping

  28. Strategisk inköpare- Hultsfred

  29. Inköpare- Mönsterås

  30. Operativ inköpare till Mönsterås- Mönsterås

  31. Strategisk inköpare!- Växjö

  32. Teknisk inköpare med flerårig erfarenhet- Växjö

  33. Inköpare till Växjö- Växjö

  34. Skicklig Inköpare- Älmhult

  35. Projektinköpare hus- Kiruna

  36. Projektinköpare hus- Luleå

  37. Strategisk Inköpare- Kiruna

  38. Strategisk inköpare- Piteå

  39. Inköpare med praktisk erfarenhet av elektronik- Malmö

  40. Inköpare till Koncerninköp i Malmö- Malmö


Mer beskrivning

Junior operativ inköpare till internationellt företag i Upplands Väsby
Manpower erbjuder ett komplett utbud av bemanningstjänster. Vi rekryterar och hyr ut personal, driver entreprenader samt erbjuder konsulttjänster inom HR. Manpower har över 50 års erfarenhet av att placera rätt person på rätt plats. I dag finns vi på över 50 orter i hela landet och är Sveriges ledande bemanningsföretag. Arbetsbeskrivning Vi söker omgående dig som vill arbeta som operativ inköpare hos en av våra stora internationella kunder i Upplands Väsby. Arbetsuppgifterna som operativ inköpare innefattar registrering av beställningar, orderadministration, lägga in i SAP, ta in anmodan, kontrollera fakturor, kontrollera attester, problemlösning och kontakter på såväl intern som extern nivå. Tjänsten är på heltid, ska tillsättas i mitten på augusti och pågår under sex månader inledningsvis med goda möjligheter till förlängning. Du blir anställd av Manpower och uthyrd till kund för detta uppdrag. Vem är du? Du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom inköp eller liknande. Viss tidigare erfarenhet från kontor och administration eller inköp är meriterande. Mycket goda datorkunskaper är ett krav samt flytande kunskaper i såväl svenska som engelska. Som person ska du vara framåt, driven och positiv. Du ska ha vilja samt potential till att växa och utvecklas i rollen. Vidare ska du vara stresstålig, självständig och noggrann samt bra på att ta eget ansvar. Vad kan vi erbjuda dig? Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid. Manpower eftersträvar mångfald Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Kontaktperson Du söker tjänsten via ansök länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Elenore Edelbrink tfn; 08- 764 25 17. Välkommen med din ansökan.
Företag: Manpower Administration
Ort: Upplands Väsby
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Junior operativ inköpare till internationellt företag i Upplands Väsby jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior operativ inköpare till internationellt företag i Upplands Väsby

Är du Ekonom eller Inköpare? - se hit!
Till våra kunder i Södertälje med omnejd söker vi just nu ekonomer, redovisningsekonomer, controllers och inköpare. Är du på jakt efter nytt jobb eller söker du ditt första jobb efter utbildningen är du varmt välkommen att skicka ett CV till oss! Du som söker har en högskoleutbildning inom ekonomi eller logistik, alternativt har gått en KY-utbildning inom något av ovanstående områden. Meriterande är att tidigare ha arbetat i liknande roller. Uppdragsgivare: Proffice Sverige AB Ort: Södertälje Omfattning: Heltid Sista ansökningsdag: 2013-08-31 För information: Anna Georgsson, anna.georgsson@proffice.se Kvalifikationer: Vi söker dig som är stresstålig, målmedveten, flexibel och noggrann i din arbetsroll. Vidare är du serviceinriktad, ordningsam och har ett strukturerat arbetssätt. Som person är du ansvarsfull, lösnings- och resultatorienterad. Du har en god samarbetsförmåga samt kan arbeta självständigt. Dina språkkunskaper i engelska och svenska är goda i både tal och skrift. Personliga egenskaper väger tungt i vår rekryteringsprocess. Urval och intervjuer sker löpande, varpå tjänsten/tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in ett CV och ansök redan idag på vår hemsida www.proffice.se [ http://www.proffice.se/ ]! Organisations-/företagsbeskrivning: En människa arbetar i snitt cirka 10 000 dagar under sitt yrkesverksamma liv. På Proffice tycker vi att alla dagar är lika viktiga. Vi är en modern arbetsplats med flera hundra olika yrken. Hos oss finns det många vägar att gå. På Proffice är du en del av något större där du kan bidra till utveckling både hos våra kunder och i samhället. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort - utöver allt detta dessutom fler möjligheter att forma din karriär så som du vill. Keep improving.
Företag: Proffice Sverige AB
Ort: Södertälje
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Är du Ekonom eller Inköpare? - se hit! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Är du Ekonom eller Inköpare? - se hit!

Inköpare till 20:20 Mobile
Inhouse AB Om kunden / About the Client 20:20 Mobile (SWE) AB är en nordisk distributör inom telekom- och IT-branschen. Vi marknadsför ett brett sortiment av mobiltelefoner, tillbehör, värdebevis, minneskort, handdatorer, navigationsprodukter, internet- och dataprodukter, fasta och trådlösa telefoner, konferenstelefoner, headset och växlar till 4000 återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum. Företaget har 160 anställda och omsätter 4 miljarder kr på den nordiska marknaden. Huvudkontoret ligger i Kista med dotterbolag i Norge, Danmark och Finland. 20:20 Mobile (SWE) AB ingår i 20:20 Mobile Group som är Europas ledande telekomdistributör. Läs gärna mer på www.2020mobile.se Arbetsbeskrivning / Work Description Som inköpare hos 20:20 Mobile har du en central och viktig roll i relationen mellan våra leverantörer och produktchefer. Du har många kontaktytor i företaget, framför allt med våra produktchefer men även med ekonomiavdelningen och säljorganisationen. Du ingår i tillbehörsteamet som ansvarar för företagets produktförsörjning av mobiltillbehör och avdelningen består idag av sex personer. Du kommer att arbeta i en spännande bransch tillsammans med ett mycket trevligt och ungt team. Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak: • Inköp av produkter från telekom- & IT-leverantörer • Leverantörskontakter & förhandling med leverantörer • Leveransbevakning • Forecast, rapportering , uppföljning & administration Du rapporterar till Business Manager Accessories. Din profil / Your profile Du har några års erfarenhet från inköpsarbete, gärna inom telekom- eller IT-branschen. Du har erfarenhet av förhandling med leverantörer och du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Har du erfarenhet av sourcing från Kina är det meriterande. Du har minst gymnasiekompetens, akademisk utbildning är meriterande. Som person är du strukturerad, affärsinriktad och ser möjligheter i utmaningar. Du har ett genuint intresse av att göra affärer och har ett stort intresse av telekomprodukter. Du bör också vara kreativ och ha förmågan att tänka ”utanför boxen”. Du är van att jobba självständigt och ta egna initiativ men är också lagspelare som bidrar till teamets framgångar. Övrigt / Other Har du frågor? Kontakta Jalle Chebaro, Business Manager Accessories, jalle.chebaro@2020mobile.se eller per telefon 070-284 04 19. Du är välkommen med din ansökan snarast dock senast den 5 augusti. Skicka ditt CV och ett personligt brev via ”sök det här jobbet”
Företag: Inhouse AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Inköpare till 20:20 Mobile jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inköpare till 20:20 Mobile

Operativ inköpare till spännande företag i Järfälla
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Vi söker för rekrytering en driven operativ inköpare till vår kund. Tjänsten Tjänsten som operativ inköpare innebär att du ansvarar för det dagliga inköpsarbetet och den löpande kontakten med leverantörer. Vår kund är ett stort elektronikföretag beläget i Järfälla i norra Stockholm. Tjänsten är på heltid med start omgående. Arbetsuppgifter I rollen som inköpare har du bland annat följande arbetsuppgifter: • Orderbeställning • Leveranspåminnelser/leveransbevakning • Hantering av leveransavvikelser • Kommunicera med ansvarig strateg vid större förändringar gällande leverantörers ledtider • Masterdatauppdatering • Administrera och bevaka tillfälligt inköpsbehov av kampanjartiklar enligt riktlinjer från marknads/försäljningsavdelning Kvalifikationer För att passa i rollen som inköpare ser vi gärna att du har följande bakgrund: • Tidigare erfarenhet av operativt inköp • Goda kunskaper i engelska • Goda kunskaper i Excel • Erfarenhet av SAP är starkt meriterande Som person är du serviceinriktad, noggrann och känner ett stort engagemang för dina arbetsuppgifter. Låter det intressant? Skicka in din ansökan idag. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten ska tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!
Företag: Placera Personal AB
Ort: Järfälla
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Operativ inköpare till spännande företag i Järfälla jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Operativ inköpare till spännande företag i Järfälla

Operativ Inköpare FM
Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 7,5 miljarder kronor. Vi ingår i den internationella Sodexokoncernen som finns representerad i 80 länder med sina 420 000 medarbetare. Koncernen omsätter 18,2 miljarder € och har sitt säte i Frankrike samt är noterat på börsen i Paris. Beskrivning av uppdraget Du kommer arbeta på Inköpsavdelningen för driftområdet Large Accounts där vårt uppdrag är att säkerställa lägsta möjliga totalkostnad för inköp av varor och tjänster samt bidra till en god lönsamhet. Detta gör vi genom effektiv samordning, bidra till förbättrat kassaflöde och upphandlingar med en stark, professionell och oberoende urvalsprocess. Vårt arbete ska präglas av god affärsmoral och etik. Du har din fasta arbetsplats på huvudkontoret i Västberga, Stockholm och rapporterar till Inköpschef FM. Du kommer att ingå i ett team bestående av 4 medarbetare som är en del av Sodexos inköpsfunktion. Arbetet kommer att utföras en hel del utanför huvudkontoret vid förberedelse och uppstart av våra uppdrag runt om i landet. Tjänsten är en självständig roll med ett stort ansvarsområde och brett kontaktnät. Att arbeta hos oss är varierande och utmanande i en stimulerande grupp av kollegor. Beskrivning av tjänsten Som Operativ Inköpare kommer du att bistå sälj, drift och supportfunktioner med din kompetens vid upphandlingar, tecknande av avtal samt implementering av dessa. I första hand gäller det underleverantörer till Sodexos uppdrag i Sverige. Tjänsten innebär resor inom landet. Vi uppskattar det till c:a 75 resdagar/år, där du medverkar vid möten, deltar i interna projekt, förhandlar och sluter avtal med underleverantörer för våra uppdrag. Kvalifikationer / krav Formell utbildning: • Gymnasiekompetens • Ekonomikunskaper på minst gymnasienivå • Eftergymnasial utbildning inom inköp samt teknisk förståelse/intresse är meriterande • Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift • God datorvana • Goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel. Yrkeserfarenhet: • Erfarenhet av kund- alt leverantörskontakter • Förhandlingsvana • Produktkunskap inom de FM-relaterade produktkategorier Sodexo är verksam inom är ett krav Egenskaper • God kommunikationsförmåga • Målinriktad • Affärsmässigt drivande • Handlingskraftig • Vana att jobba i projekt Kontaktperson Mikael Windahl, Inköpschef mikael.windahl@sodexo.com 08-57885742  Din ansökan vill vi ha senast den 9 augusti 2013. Med stor flexibilitet, kompetens och omtanke tar vi över, utvecklar och effektiviserar servicefunktioner i företag, institutioner och offentlig sektor. Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens - och mycket mer. Sodexo är världens tredje största serviceföretag med 75 miljoner människor som tar del av vår service - varje dag.
Företag: Sodexo AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Operativ Inköpare FM jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Operativ Inköpare FM

Strategisk inköpare, vikariat
Vi är 12 500 människor som samlats runt ett gemensamt syfte: att skapa innovativa lösningar på världens vattenproblem. Tyngdpunkten i vårt arbete ligger på att utveckla nya tekniker som kan förbättra hur vatten används, bevaras och återanvänds i framtiden. Vi flyttar, behandlar, analyserar och återför vatten till miljön och vi hjälper människor använda vatten på ett effektivt sätt i sina hem, byggnader, fabriker och jordbruk. Vi har långsiktiga, gedigna relationer med kunder i över 150 länder som känner oss genom vår kraftfulla kombination av ledande varumärken, såsom Flygt, Leopold, Sanitaire, Wedeco och Godwin, och applikationsexpertis med ett rikt arv av innovation. Xylem hade 2011 en omsättning på 3,8 miljarder dollar. För mer information om Xylem, besök xyleminc.com eller facebook.com/xylem.jobb. Xylems inköpsverksamhet utvecklas snabbt och rollerna förändras. Funktionen "Product Development and Value Engineering" arbetar med inköpsaktiviteter i produktutvecklings- och kostnadsreduceringsprojekt. Vår uppgift är att delta i projekten med kommersiellt fokus och involvera rätt leverantörer. Arbetet sker i nära samarbete med avdelningen för forskning och utveckling samt inköpsfunktionen för produktionsmaterial. Vi erbjuder ett utmanande och utvecklande arbete i ett internationellt företag. Arbetsuppgifter Din nya funktion blir att säkerställa bästa möjliga komponentförsörjning för nya produkter. Du bidrar med inköpskompetens och kommersiellt kunnande i Xylems produktutvecklings- och kostnadsreduceringsprojekt. Detta kräver totalkostnadsfokus med tillämpning av dina kunskaper inom teknik, logistik och inköp. I uppgifterna ingår att medverka i vår produkt- och teknikutveckling, utveckla försörjningsupplägg, analysera och utvärdera offerter samt delta i förhandlingar. Du ansvarar även för att genomföra inköp till projekten och samordna projektaktiviteter med leverantörer och Xylems övriga inköpsfunktioner. Du kommer resa både nationellt och internationellt. Bakgrund Vi söker dig som har intresse att arbeta med tekniknära inköpsarbete. Du är civilingenjör eller högskoleingenjör med inriktning mot logistik och teknik. Vi ser att du har erfarenhet av inköpsarbete eller har arbetat några år med utveckling eller konstruktion och vill ta chansen att lära dig inköpsrollen. Du har mycket goda engelska kunskaper i både tal och skrift, ytterligare ett språk är meriterande. Du har god vana med att arbeta med PC och Office-paketet. Du har förmåga att utveckla kontaktnät och du har lätt för att samarbeta med andra människor. Du har integritet och förmåga att presentera dina idéer på ett övertygande sätt. Du har helhetsförståelse för tillverkande verksamhet och är initiativrik, systematisk och resultatinriktad med ett visionärt synsätt. Vi erbjuder dig en spännande karriär i en internationell miljö med ett globalt nätverk, personlig utveckling och goda karriärmöjligheter. För att söka tjänsten gå in på www.xyleminc.com och fliken Career. Har du frågor är du välkommen att kontakta Tobias Engström, Manager sourcing new products, 070-316 17 26 eller Aliki Anderberg, Rekryteringsansvarig, 08 475 68 86. Placeringsort: Sundbyberg. Tjänsteresor: ca 30 dagar per år. Vikariat: 2013-08-01 till 2014 08-31. Sista ansökningsdatum: 2013-07-31 Representant för Unionen är Sonja Wiedenhoeft och representant för Sveriges Ingenjörer är Tore Strandberg, tel: +46 8-475 60 00.
Företag: Xylem Water Solutions
Ort: Sundbyberg
Publicerad : 07-02
Sök fler jobb liknande: lediga Strategisk inköpare, vikariat jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Strategisk inköpare, vikariat

Inköpare med intresse för utveckling
Upphandlingssektionen Upphandlingssektionen på Karolinska Universitetssjukhuset genomför inköp och upphandlingar på uppdrag av sjukhusets olika verksamheter samt stödjer dessa i inköps- och upphandlingsfrågor. På sjukhuset genomförs ett långsiktigt programarbete för att sänka inköpskostnader och öka kunskapen om kostnadseffektiva inköp. Vi söker nu två inköpare med intresse för såväl verksamhetens som egen utveckling. Vi kan erbjuda dig en spännande utmaning i en av Sveriges största vård- och kunskapsorganisationer. Arbetsuppgifter: Som inköpare ansvarar du för operativt inköp av varor och tjänster på uppdrag från sjukhusets verksamheter. I arbetsuppgifterna ingår löpande kontakter med leverantörer, ta in prisuppgifter/offert, registrera inköpsordrar samt följa upp eventuella fel och brister i leveransen. Arbetet innebär mycket löpande utåtriktade kontakter och förhandling med såväl företrädare för sjukhusets vårdverksamheter som leverantörer och olika stödfunktioner inom landstinget. En stor satsning på information och utbildning till sjukhusets olika verksamheter kommer att genomföras där du, likt övriga medarbetare på sektionen, förväntas engagera dig. Kvalifikationer: Du skall ha lämplig utbildning, på minst eftergymnasial nivå, gärna med inriktning mot vård, medicinsk teknik eller ekonomi/handel. Högre enstaka kurser inom dessa områden, till exmeple diplomeringsutbildning kan räknas som motsvarande eftergymnasial nivå. Vi förutsätter att du har mycket god språklig förmåga i tal och skrift samt mycket god datorvana. Meriterande är erfarenhet av arbete i datoriserade inköpssystem samt goda kunskaper i Excel. Praktisk erfarenhet av inköpssarbete är meriterande, liksom dokumenterade kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). Vidare är kunskaper om sjukvårdens förekommande rutiner och produkter en merit. Personliga egenskaper: Du har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt är flexibel, initiativrik och strukturerad. Du skall ha ett starkt intresse för upphandling och inköp samt kunna se och agera på potentiella förbättringsmöjligheter inom området. Som person är du affärsmässig, kommunikativ samt har gott omdöme och god samarbetsförmåga. Du har också förmåga att genomföra muntliga presentationer på ett pedagogiskt och entusiasmerande sätt. Vi ser gärna att du vill utvecklas inom området och långsiktigt gå vidare till, till exempel strategiskt inköp eller upphandling. Övrig information: För ytterligare information om tjänsten så är det säkraste att maila eller skicka ett sms med kontaktuppgifter så söker vi sedan kontakt med dig. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Karolinska Universitetssjukhuset
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-01
Sök fler jobb liknande: lediga Inköpare med intresse för utveckling jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inköpare med intresse för utveckling

Erfaren inköpare med erfarenhet inom bygg
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Är du en driven och engagerad inköpare med mångårig erfarenhet inom byggsektorn? Då kan vi ha rätt tjänst för dig! Tjänsten Vår kund är ett byggföretag under stor utveckling och fokuserar på hög kvalité samt engagerade medarbetare. Företaget bygger kostnadseffektiva flerfamiljshus med låga driftskostnader och god boendemiljö. Du kommer arbeta på det trevliga kontoret i Vårby tillsammans med 8 kollegor och i nära samarbete med en annan inköpare. Arbetsuppgifter I tjänsten som inköpare har du bland annat följande arbetsuppgifter: • Ta emot förfrågningar och göra anbudsutvärderingar • Inköpsmöten med produktion • Ansvara för inköp mot budget • Uppföljning och utvärdering av gjorda inköp • Ansvara för uppdateringar av leverantörs- och underentreprenörsregister • Kontroll av alternativa affärsmöjligheter Kvalifikationer För att passa i rollen som inköpare ser vi följande bakgrund som lämplig: • Minst 5 års erfarenhet som inköpare inom byggsektorn • Erfarenhet av större entreprenadupphandlingar • Utbildning inom regelverk och konsumentlagen • Kompetens inom produktion och byggnation • Goda kunskaper inom entreprenadjuridik • B-körkort • Kunskap i Plancon-Sitecon är meriterande För att passa i rollen tror vi att du har ett brett kontaktnät inom branschen och är självständig i din roll som inköpare. Som person är du social, nyfiken, driven och engagerad i ditt arbete. Andra egenskaper vi uppskattar är om du är flexibel, stresstålig, strukturerad och affärsmässig. Om du är intresserad av tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Företag: Placera Personal AB
Ort: Huddinge
Publicerad : 06-27
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren inköpare med erfarenhet inom bygg jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren inköpare med erfarenhet inom bygg

Inköpare till RK IT
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess uppgift att styra riket och förverkliga sin politik. Medarbetarna i Regeringskansliet bistår regeringen med att utreda olika frågor, styra myndigheterna och ta fram underlag till beslut. Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de elva departementen och Förvaltningsavdelningen. Regeringskansliet har cirka 4600 anställda, varav knappt 600 arbetar utomlands. Cirka 200 personer är politiskt tillsatta. Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Förvaltningsavdelningen är Regeringskansliets gemensamma resurs och ansvarar för departementsövergripande förvaltningsfrågor. Vi är ca 600 anställda med en bred och skiftande kompetens som hanterar bland annat förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, IT-stöd, arkiv och diarier, bibliotek samt kommunikation. Förvaltningsavdelningen ansvarar även för den gemensamma servicen i Regeringskansliet. RK IT utvecklar och förvaltar infrastruktur och grundläggande funktioner för IT-stödet i Regeringskansliet och ett hundratal utlandsmyndigheter runt om i världen. RK IT ger även användarstöd till regeringskansliets anställda och ansvarar för Regeringskansliets IT-utbildningar. Sektionen IT Affärsstöd ansvarar för att RK IT:s anskaffningar och ekonomiska och juridiska frågor hanteras affärsmässigt. Arbetsuppgifterna innebär att hantera beställningar av IT-produkter. I det ingår bl.a. pris- och produktkontroller, orderläggning, avrop genom förnyade konkurrensutsättningar på befintliga ramavtal, direktupphandlingar, logistikplanering, leveransbevakning och fakturagranskning. I rollen ingår även att inför anskaffningar fungera som stöd till Regeringskansliets interna beställare med frågor gällande upphandling, ekonomi och uppföljning. Befattningen ingår i inköpsgruppen som idag består av tre personer. Gruppens arbete kännetecknas av en mycket hög servicenivå, kostnadsmedvetenhet, professionalism gentemot beställare och leverantörer samt en vilja att ständigt förbättra och effektivisera inköpsprocessen. Vi söker dig som idag arbetar operativt med inköp. Du bör ha flerårig erfarenhet av arbete som inköpare. Du kommer att arbeta nära våra leverantörer och bör därför vara van att hantera affärsrelationer på ett professionellt sätt. Akademisk utbildning inom inköpsområdet, kännedom om LOU och erfarenhet av upphandling och förhandlingar är meriterande. Bakgrund inom offentlig verksamhet, gärna från Regeringskansliet, är värdefullt. Vi ser en stor fördel om du dessutom har goda kunskaper om IT-produkter. Våra mål är högt satta och vi fäster därför stor vikt vid dina personliga egenskaper, som mycket hög grad av servicekänsla, initiativförmåga och samarbetsförmåga samt att du har ett strukturerat arbetssätt. Vi utgår från att du vill vara med och bidra i utvecklingen av inköpsfunktionen. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Befattningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen omfattar heltid och Regeringskansliet tillämpar individuell lönesättning. Registerkontroll kan komma att utföras. Fackliga företrädare är Ewa Garcia och Jens Skoglund för ST, Johan Strokirk för SACO och Erik Wilhelmsson för SEKO. Samtliga nås via växeln på tel. 08-405 10 00. Du ansöker genom att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg på regeringen.se, http://www.regeringen.se/sb/d/4515. Fyll i formuläret, bifoga CV och personligt brev. Sista dag för att registrera ansökan är den 18 augusti 2013. Observera att kommunikationen under rekryteringen till stor del kan komma att ske via e-post. Intervjuer kommer att ske i slutet av augusti.
Företag: Regeringskansliet
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Inköpare till RK IT jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inköpare till RK IT

Vi söker en inköpare med förhandlingsvana
EMC Corporationär världens ledande leverantör av produkter, tjänster och lösningar för lagring och hantering av information. EMC:s automatiserade lagringsnätverk hjälper organisationer att maximera värdet av sin information till lägsta möjliga kostnad vid varje tidpunkt i informationens livscykel. EMC finns idag representerade i mer än 80 länder med totalt ca 60 000 anställda världen över. EMC:s svenska organisation har vuxit stadigt sedan etableringen 1995 och idag arbetar 140 personer på våra två kontor i Stockholm och Göteborg. Mer information om EMC:s produkter och tjänster finns påwww.sweden.emc.com respektivewww.emc.com. Rollen som inköpare innebär ett brett ansvar för hela inköpsprocessen. Du kommer att driva inköpsprocessen och utvärdera leverantörer för att säkerställa pris och kvalitet.  Det handlar om långsiktiga samarbeten med leverantörer men kan även innefatta större, kortvariga investeringsprojekt. Du kommer att arbeta med inköp för EMC i Sverige Norge, Finland och Danmark. Du kan beslutskraftigt driva inköpsprocessen utifrån organisationens behov, med utgångspunkt från centrala inköpsstrategier och avtal, från upphandling och riskbedömning till uppföljning. Du kommer även att ansvara för dagliga operativ frågor. Du hanterar inköpsordrar och ser till att nya leverantörer läggs in i systemet. Vid behov, se över fakturor med leverantörsreskontra när priset eller villkor inte är överens med beställningen Du har förmåga att arbeta med minimal struktur och besitter en hög grad av kreativitet. Du har förhandlingsvana och kan argumentera för din sak. Som person är du stresstålig, social och serviceminded. Du tycker om att ta egna initiativ och får saker gjorda. Du är analytiskt lagd och har förmåga att arbeta effektivt i organisationen. Erfarenhet/utbildning Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet av inköp. Det är meriterande med erfarenhet från arbete i internationell organisation Du som söker har universitetsexamen inom relevant utbildning exempelvis ekonomi/inköp/logistik. Du har goda kunskaper i Officepaketet framförallt Excel.  Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet SAP och/eller Oracle baserade system. Då du arbetar i en internationell organisation förutsätts det att du behärskar både engelska och svenska mycket väl i tal och skrift. Vi kommer att intervjua löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. EMC samarbetar med Randstad i denna rekrytering. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carin Wall på tel. 072 988 90 07. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Randstad AB
Ort: Solna
Publicerad : 06-24
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker en inköpare med förhandlingsvana jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker en inköpare med förhandlingsvana

Strategisk inköpare för indirekt materiel
Inköpsdesign söker för kunds räkning i Stockholm inom transportbranschen en strategisk inköpare med ansvar för indirekt materiel. Tjänsten innebär att utveckla inköpsprocessen för indirekt material samt genomförande och uppföljning av upphandlingar. Du kommer att arbeta i en liten men väl sammansatt inköpsgrupp och i nära kommunikation med övriga enheter i företaget. Du rapporterar till Inköpschefen. Tjänsten avser en fast anställning. För frågor var vänlig kontakta Erik Kjell Vxl: 010 - 516 4980 Dir: 010 - 516 4982 E-post: erik.kjell@inkopsdesign.com
Företag: Inköpsdesign AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-19
Sök fler jobb liknande: lediga Strategisk inköpare för indirekt materiel jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Strategisk inköpare för indirekt materiel

Strategisk inköpare/upphandlare
Inköpsdesign söker för en kommuns räkning i Stor-Stockholm en affärsinriktad strategisk inköpare/upphandlare med projektledar- och entreprenaderfarenhet. Tjänsten är placerad på Upphandlingsenheten och innebär att främst arbeta med Samhällsbyggnadsförvaltningen. Tjänsten avser en fast anställning. För frågor var vänlig kontakta Erik Kjell Vxl: 010 - 516 4980 Dir: 010 - 516 4982 E-post: erik.kjell@inkopsdesign.com
Företag: Inköpsdesign AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-19
Sök fler jobb liknande: lediga Strategisk inköpare/upphandlare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Strategisk inköpare/upphandlare

GSF söker Entreprenadinköpare
GSF söker Entreprenadinköpare GSF är LFVs och Sjöfartsverkets gemensamma servicefunktion. Vi bildades 2012 och levererar service inom Inköp, Ekonomi, HR, Dokumentadministration samt Intern Service. Inköpsenheten inom Gemensamma Servicefunktioner ansvarar för upphandlingsverksamheten inom LFV och Sjöfartsverket. Vi söker nu Dig som vill ingå i ett team av inköpare som genomför upphandlingar inom olika produktområden. Du kommer att självständigt planera, genomföra och föredra upphandlingsärenden, i huvudsak av teknisk karaktär, med inriktning mot entreprenader och konsulttjänster inom bygg- och anläggningsområdet. Vi värdesätter därför en gedigen erfarenhet från bygg- och anläggningsverksamhet. Som specialist inom ditt upphandlingsområde kommer du även att ge stöd och vara rådgivande i upphandlingsfrågor gentemot de båda verken. Arbetet innebär att upphandlingar och leverantörskontakter ska hanteras affärsmässigt och enligt gällande lagar. Upphandlingsverksamheten omfattar tillämpning av både LOU och LUF. Du har en akademisk utbildning eller motsvarande samt en god erfarenhet av upphandling inom LOU eller LUF. Arbetet innebär många externa och interna kontakter på alla nivåer, vilket innebär både nationellt och internationellt samarbete. Det är därför nödvändigt med goda kunskaper i engelska. Upplysningar Inköpschef Leif Eriksson HRBP Daniel Olofsson SACO, Evabritt Sandqvist ST, Per-Ola Kårbro Samtliga nås via växeln 011-192000 eller fornamn.efternamn@lfv.se Sista ansökningsdag är den 18/8 2013. Din ansökan ska vara märkt Ä 2013-000965. LFV är ett affärsverk med cirka 1 300 medarbetare, vars huvuduppgift är att tillhandhålla en säker, effektiv och miljöanpassad flygtrafiktjänst för civil och militär luftfart. LFV bedriver flygtrafiktjänst i torn och kontrollcentraler på 37 platser i Sverige. LFV omsätter drygt 2,5 miljarder kronor om året och har sitt huvudkontor i Norrköping.
Företag: LUFTFARTSVERKET
Ort: Upplands Väsby
Publicerad : 06-18
Sök fler jobb liknande: lediga GSF söker Entreprenadinköpare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: GSF söker Entreprenadinköpare

Strategisk Inköpare med stort driv till telekomföretag!
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Till vår kund som är ett väletablerat telekomföretag söker vi nu en strategisk inköpare. Vår kund erbjuder bland annat tv-utbud, bredband och telefoni. Tjänsten I tjänsten som strategisk inköpare krävs det att du är van att förhandla och driva upphandlingar. Du kommer att arbeta på huvudkontoret i centrala Stockholm och ingå i en central inköpsgrupp och rapportera till inköpschefen. Arbetsuppgifter I rollen som strategisk inköpare har du följande arbetsuppgifter: • Att tillsammans med kollegor jobba för att bland annat uppnå en låg totalkostnad samt minimera affärsrisker   • Säkra avtal som tecknas med leverantörer • Upprätta, säkra och förenkla inköpsprocesserna • Utveckla underlag till upphandling, förhandla, ta fram avtal och dokumentera överenskommelser Kvalifikationer För att passa i rollen som strategisk inköpare ser vi att du: • Gärna har en universitets-/högskoleexamen • Erfarenhet från medelstora/stora organisationer inom telekommunikation, IS/IT eller andra likvärdiga delar av tjänsteindustrin • Goda kunskaper i avtalsjuridik • God erfarenhet att upprätta avtal • Flerårig erfarenhet av att arbeta som strategisk inköpare eller liknande med utländska leverantörer För att arbeta som strategisk inköpare hos vår kund är det viktigt att du besitter en stor kommunikations- och samarbetsförmåga. Tjänsten kräver självständighet i arbetet, stor drivkraft, affärsmässighet och förmågan att se helheten i de processer du jobbar med.  Vill du jobba på ett seriöst och väletablerat företag med utvecklingsmöjligheter som satsar på sin personal? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Företag: Placera Personal AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-18
Sök fler jobb liknande: lediga Strategisk Inköpare med stort driv till telekomföretag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Strategisk Inköpare med stort driv till telekomföretag!

Inköpare
Kungsfiskaren ingår i Peabkoncernen och är ett av Stockholms ledande ROT företag. Vi omsätter ca 900 mkr och sysselsätter idag ca 200 personer. Som inköpare inom projekten har du huvudansvar för och bidrar med att utveckla inköpsprocessen inom arbetschefsgruppen. Du kommer bl.a. att tillsammans med platschefen, upprätta inköpsplaner och inköpsbudget utifrån produktionsplanen, sammanställa förfrågningsmaterial, göra leveransbedömningar och anbudsutvärderingar. Du kommer också att medverka i byggstartsmöten, informera om avtal samt göra uppföljningar och avstämningar. I en roll som inköpare önskar vi att du har god teknisk utbildning samt flera års erfarenhet som inköpare inom bygg. Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och en god förhandlare. Du bör vara målinriktad, drivande och ha förmåga att prioritera. Självklart tycker du även att det är kul att göra affärer och har ett brinnande intresse för inköp. Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete med stor frihet och goda utvecklingsmöjligheter i ett företag med god atmosfär och sammanhållning! Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Företag: Kungsfiskaren Bygg och Fastighet AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-17
Sök fler jobb liknande: lediga Inköpare jobb, Inköpare Stockholm, Inköpare Kungsfiskaren Bygg och Fastighet AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inköpare

Operativ inköpare sökes!
Operativ inköpare sökes! Vi söker nu för en kunds räkning en operativ inköpare med tillsättning omgående. Inköpen innefattar direkt material och indirekt material, arbetet kommer att ske i SAP. I din roll som inköpare kommer du att ansvara för företagets inköp samt relaterade arbetsuppgifter. I ditt dagliga arbete det exempelvis att ingå: - Offertförfrågningar till leverantörer samt utvärdering av dessa - Placering av inköpsorder och bevakning av leveranser samt uppföljning - Arbete med den övergripande bilden av leverantörernas prestanda samt återkoppling på detta - Arbete med interna kontakter och beställningar Vi söker dig som är strukturerad, tar egna initiativ och är stresstålig. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av operativt inköp, minst 1-2 år. Vidare är det meriterande med tidigare erfarenheter av affärssystemet SAP samt erfarenhet från distributionsledet. Ort: Stockholm Start: Omgående Tjänstgrad: Heltid Är du den vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida: proffice.se Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Proffice Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Operativ inköpare sökes! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Operativ inköpare sökes!

Strategisk Inköpare
Nordic Vehicle Conversion (Karosseriverken AB, U-lift AB, Euro-Lans AB samt Ydre Skåp AB) är en ung koncern och Nordens ledande aktör för tillverkning och utrustning av fordon för den yrkesmässiga persontrafiken, utryckningsfordon samt fordon för varutransporter. Koncernen är också ledande inom personlyftssystem för bilar, bussar och tåg samt luftfjädringssystem för persontransportfordon. I gruppen är man ca 160 medarbetare och omsätter ca 360 MSEK. Läs mer på www.nordicvehicleconversion.se Strategisk Inköpare Affärer - Utveckling - Teknik Vi söker dig som vill växa tillsammans med oss och vara med och driva utvecklingen av inköpsverksamheten. I samarbete med försäljnings- och produktionsorganisationen tar du fram strategier för att optimera inköpsverksamheten där en viktig del av uppdraget är att se till totalkostnaden. Genom tydliga avtal och gediget inköpsarbete skapar du förutsättningar som säkrar materialförsörjningen i linje med Nordic Vehicles mål. Leverantörsutveckling är en självklar del i rollen samt att driva och delta i olika utvecklings- och förbättringsprojekt i syfte att minska inköpskostnaderna. Du rapporterar till Inköpschefen. Idag arbetar du som strategisk inköpare eller är redo för ditt nästa steg i karriären och har tex. en inköpsutbildning med en kortare inköpserfarenhet. Du är tekniskt intresserad och har erfarenhet från tillverkningsindustrin. Du har en del erfarenhet av förhandlingar och har även haft kontakt med utländska leverantörer. Som person är du affärsinriktad, drivande, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behärskar engelska i tal och skrift. Resor ingår i tjänsten. Vi erbjuder dig en nyckelroll i en organisation med korta beslutsvägar och med stora möjligheter att påverka. Din insats blir av stor betydelse för Nordic Vehicle Conversions framtida utveckling. Vid eventuella frågor är du välkommen att ta en första konfidentiell kontakt med Anna Petersson eller Elin Runbert vid Högström & Co Management som vi samarbetar med i denna rekrytering. Du når henne på tfn 0455-32 29 53. Din ansökan, som behandlas konfidentiellt, sänder du snarast via www.hogstrom-co.se, Aktuella tjänster. Vi arbetar med löpande urval. Välkommen!
Företag: Nordic Vehicle Conversion
Ort: Karlskrona
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Strategisk Inköpare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Strategisk Inköpare

Skicklig Inköpare
Montico HR Partner AB Kundföretaget För kunds räkning söker vi inköpare, vi söker dig som är trygg i dina kunskaper och som trivs i rollen som inköpare med varierande arbetsuppgifter. Arbetsbeskrivning Som inköpare kommer du ta emot förfrågningar och göra anbudsutvärderingar. Du kommer medverka på Inköpsmöten och ansvara för inköp mot budget, du utför uppföljning och utvärdering av gjorda inköp. Du kommer ansvara för uppdateringar av leverantörs- och underentreprenörsregister och utföra kontroller av alternativa affärsmöjligheter Din profil Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet som inköpare, som har erfarenhet av större upphandlingar och Utbildning inom regelverk, avtalsjuridik och konsumentlagen Har du Kompetens inom produktion är meriterande B-körkort är ett krav. Goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning. Du har en helhetssyn på det du gör och förståelse för att göra bra affärer. Din sociala kompetens, kunskaper och goda förmåga att samarbeta i grupp kommer till stor användning i arbetet samtidigt som du har hög integritet. För att passa i rollen tror vi att du är självständig i din roll som inköpare- affärsmässig i ditt framträdande. Som person är du nyfiken, driven och engagerad i ditt arbete. Vårt företag Montico-koncernen erbjuder tjänster inom personal- och kompetensförsörjning såsom bemanning, rekrytering, HR-konsultation, strategisk kompetensförsörjning, utbildning, jobbcoachning samt omställningsarbete. Vår expansiva koncern har idag cirka 600 anställda och omsätter cirka 400 miljoner SEK. Huvudkontoret finns i Tranås och kontor finns också på ett flertal orter i södra och mellersta Sverige. I Montico-koncernen ingår även Hammarö Svetsteknik. Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Sista ansökningsdatum är den 31 juli, men då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.
Företag: Montico HR Partner AB
Ort: Karlskrona
Publicerad : 06-10
Sök fler jobb liknande: lediga Skicklig Inköpare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Skicklig Inköpare

Erfaren inköpare
ExpanderaMera AB är ett av Sveriges största rekrytering- och bemanningsföretag specialiserat mot bygg, anläggning, installation och mark. Företaget har varit verksamt i över 10 år och var pionjär inom sin nisch. Bolaget har även tilldelats flera priser under åren bland annat "Årets Superföretag" och DI Gasell. Läs mer på www.expanderamera.se. ExpanderaMera söker nu en senior inköpare för ett spännande uppdrag med mycket resor. Du kommer att resa över hela världen och arbeta med stora projekt åt vår kund med bas i Ludvika. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara ansvarig för upphandling av stora civilkontrakt globalt där vår kund bygger elektriska ställverk som kan vara upp till 400 x 400m. Du kommer ansvara för inköp och offerter för stora elanläggningar samt ha koll på infrastruktur och fabriksbyggnader på projekten i flera delar av världen. Vi söker dig som har ingenjörsutbildning samt drygt 10 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som söker en ny utmaning. Du är en god administratör, kan arbeta självständigt, läsa och förstå tekniska ritningar. Tidigare erfarenhet från att arbeta med mycket stora projekt samt från upphandling och behärska engelska obehindrat i tal och skrift är ett krav. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten är en rekrytering till kund som föregås av en inhyrning, vilket betyder att du blir anställd av ExpanderaMera men arbetar hos vår kund, som på sikt har intention att anställa. För mer frågor om tjänsten eller för att ansöka, vänligen kontakta Julia Olsson på julia.olsson@expanderamera.se eller 08-53034378 Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Företag: ExpanderaMera AB
Ort: Ludvika
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren inköpare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren inköpare

Kvalificerad inköpare
Med en uppdragsvolym på 35 miljarder kronor är Trafikverket den enskilt största beställaren i anläggningsbranschen. Som ledande beställare har vi en unik möjlighet att påverka branschens effektivitet och bidra till en ökad produktivitet och innovationsgrad. Är du redo för nästa steg i karriären? Brinner du för att göra bra affärer som leder till samhällsnytta? Då kan det här vara utmaningen för dig. Nu utvecklar vi vår inköpsverksamhet. Den 1 januari 2013 samlades 220 medarbetare i den centrala funktionen Inköp och Logistik. Tillsammans driver vi förändringar för ständig förbättring av infrastrukturen och bidrar till nya smarta lösningar för att hela Sverige ska kunna leva. Arbetsuppgifter Som kvalificerad inköpare är ditt uppdrag att göra goda affärer åt Trafikverket och staten. Det gör vi genom att finnas med som affärsstöd nära beställarna. Du kommer att genomföra upphandlingar och se till att Trafikverkets inköp sker på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt samt att arbeta med kontinuerliga förbättringar av våra arbetssätt och metoder. Du kommer att vara med tidigt i processen för att planera, paketera och genomföra upphandlingen. Efter kontraktstecknande är du kommersiellt stöd till kontraktsägaren med inriktning på kontraktets totalekonomi och uppföljning. Du leder och genomför upphandlingens samtliga delar och ger stöd i juridiska frågor med hjälp av våra jurister. Utöver ovanstående är du delaktig i utveckling av processer och rutiner, t ex nationellt kategoristrategiarbete. Du är även aktiv i dialogen med leverantörsmarknaden och utveckling av denna genom erfarenhetsåterföring från befintliga kontrakt och användning av nya upphandlingsmodeller för att främja innovation. Du kommer framförallt att arbeta med upphandling av varor och tjänster. Inom avdelningen finns även vissa entreprenadrelaterade upphandlingar. Vi jobbar i en nationell organisation och många av våra upphandlingar täcker hela Trafikverkets behov. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning (180 hp) med inriktning på eller en kombination av teknik, ekonomi, juridik eller har annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig. Du har några års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete, privat som offentligt, antingen som inköpare/upphandlare eller som beställare i t.ex. projektledarroller eller specialistroller. Det är meriterande om du är van vid att förhandla och att göra affärer. Arbetsuppgifterna kräver god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande med kunskaper i engelska i både tal och skrift. Som person har du lätt för att knyta och behålla goda relationer med andra människor samtidigt som du har en hög integritet. Vidare är du resultatorienterad, har du en god analytisk förmåga, är initiativrik och har helhetssyn. En hög ansvars- och servicekänsla i ditt arbete ser du som en självklarhet. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Företag: Trafikverket
Ort: Borlänge
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Kvalificerad inköpare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kvalificerad inköpare

Inköpare/Upphandlare för konsulttjänster
Vill du jobba med inköp och uppföljning av konsulttjänster i en global framgångsrik organisation? Nu söker vi dig som är en vass förhandlare och som vill bredda ditt kontaktnät och dina erfarenheter inom inköpsområdet. Hur ser din arbetsdag ut? Som inköpare/upphandlare hos vår kund kommer du hantera förhandlingar och leverantörsrelationer kring inköp av konsulttjänster. Du kommer att arbeta med både nya avtal samt uppföljning av befintliga ramavtal. Du agerar stödjande till berörda avdelningar och hanterar uppkommen inköpsadministration. Vidare kommer du att arbeta med pågående konsultleveranser gällande kvalitet, ramavtal och utvärderingar. Vem trivs här? Du som tidigare har arbetat som inköpare och som har erfarenhet av konsultinköp kommer trivas bra här. Är du en van förhandlare, trivs med att arbeta med försäljning samt är en duktig administratör är den här tjänsten helt rätt för dig. Då du kommer arbeta i en internationell miljö där koncernspråket är engelska är det viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift. För att lyckas i rollen är du kommunikativ och duktig på att skapa dialog med kunder och leverantörer. Du är självgående, har en hög aktivitetsnivå med förmåga att koordinera flera processer samtidigt. Som person har du en professionell framtoning, är drivande och har skinn på näsan. Det är viktigt att du även trivs med administrativt arbete och har sinne för ordning och reda. Vad erbjuder vi? Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Är du intresserad? Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Ludvika
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Inköpare/Upphandlare för konsulttjänster jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inköpare/Upphandlare för konsulttjänster

INKÖPARE
Vi söker en inköpsansvarig som i samarbete med våra leverantörer ansvarar för planering och genomförande av alla produktionsinköp till vår cylindertillverkning / renoveringsverksamhet. Erfarenhet från verkstadsindustri ett krav. En naturlig del i arbetsuppgifterna är även att följa upp samt avrapportera /sammanställa fram till efterkalkyl / faktura. Erfarenhet av datamiljö ett krav samt erfarenhet av affärssystem Monitor meriterande. Ansökningar sändes till email@arcos.se senast 1 oktober 2013. Frågor kring tjänsterna besvaras av Platschef Stefan Helgesson telefon 0243-820 75 alt 070-310 77 33.
Företag: ARCOS HYDRAULIK AKTIEBOLAG
Ort: Borlänge
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga INKÖPARE jobb, INKÖPARE Borlänge, INKÖPARE ARCOS HYDRAULIK AKTIEBOLAG
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: INKÖPARE

Kvalificerad inköpare
Är du redo för nästa steg i karriären? Brinner du för att göra bra affärer som leder till samhällsnytta? Då kan det här vara utmaningen för dig. Trafikverket är den organisation i Sverige som genomför flest och de volymmässigt största offentliga upphandlingarna. Vi upphandlar för ca 35 mdr kronor årligen. Sedan Trafikverkets bildande har inom upphandlingsverksamheten ett stort antal utvecklingsprojekt pågått i syfte att skapa en professionell och effektiv verksamhet. Som ett led i detta program beslöts hösten 2012 att från den 1 januari 2013 samla 220 medarbetarna i en central funktion Inköp och Logistik. Målsättningen med denna organisation är att tillsammans driva förändringar för ständiga förbättringar av infrastrukturen och bidra till nya smarta lösningar för att på så vis Leverera mer nytta för pengarna. Arbetsuppgifter Du kommer att vara med tidigt i processen för att planera, paketera och genomföra upphandlingen samt efter kontraktstecknande vara kommersiellt stöd till kontraktsägaren med inriktning på kontraktets totalekonomi, uppföljning och för erfarenhetsåterföring. Du leder och genomför upphandlingens samtliga delar och ger stöd i juridiska frågor med hjälp av våra jurister. Utöver ovanstående är du delaktig i utveckling av processer och rutiner, t ex nationellt kategoristrategiarbete. Du är även aktiv i dialogen med leverantörsmarknaden och utveckling av marknaden genom utvärdering av leverantörer och användning av nya upphandlingsmodeller för att främja innovation. Du kommer framförallt att leda entreprenadupphandlingar och upphandlingar av tekniska konsulter för investering och drift och underhåll av väg och järnväg. Vi jobbar i en nationell organisation vilket innebär att du förutom att ha upphandlingar kopplade till kontoret i Gävle kommer vi där det är effektivt för verksamheten eller utvecklande för Dig även ha uppdrag åt övriga avdelningar i landet. Arbetet innebär att Du tillsammans med beställaren och Din chef planerar och tillsättar en organisation för upphandlingen, genomför denna samt ofta även förvaltar avtalet. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning (180 hp) med inriktning på eller en kombination av teknik, ekonomi, juridik eller har motsvarande utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig. Du har några års erfarenhet av tex industri-, energi-, anläggning- eller byggbranschen med inköp/upphandling antingen som inköpare/upphandlare, projektledare, specialist eller likanande. Du bör ha god kunskap om allmänna bestämmelser (AB, ABT och ABK) och administrativa föreskrifter enligt AMA och anläggnings AMA. Det är merirerande om du har: - erfarenhet av projektledning inom branschen - erfarenhet av offentlig upphandling och om du har god kunskap i LOU/LUF och avtalslagar - vana att förhandla samt göra affärer utifrån ett totalekonomiskt perspektiv Arbetsuppgifterna kräver också god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift. Det är särskilt meriterande med kunskaper i engelska även här i tal och skrift. Som person har du lätt för att knyta och behålla goda relationer med andra människor, samtidigt som du har hög integritet. Vidare att du är resultatorienterad, har god analytisk förmåga, är initiativrik och har en helhetssyn. En hög ansvars- och servicekänsla i ditt arbete ser du som en självklarhet. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.
Företag: Trafikverket
Ort: Gävle
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Kvalificerad inköpare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kvalificerad inköpare

Operativ inköpare
Nu söker Proffice en Operativ inköpare till stort företag utanför Östhammar. I rollen kommer du få arbeta varierat med stort eget ansvar och goda möjligheter till utveckling. Tjänsten avser ett konsultuppdrag som beräknas starta per omgående och pågå i sex månader med god möjlighet till förlängning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Operativ inköpare innefattar bl.a. . Inköp . Leveranssäkring . Inköpsservice . Administration I din roll kommer du att ta emot beställningsanmodan och begära in offerter från olika leverantörer, arbeta med utvärdering samt förhandla priser och villkor. Arbetet sker i nära kontakt med de interna beställarna och de externa leverantörerna. Du kommer även att arbeta med leveranssäkring, vilket innebär att för enskilda beställningar säkerställa att varor och tjänster levereras i enlighet med avtalade villkor. Det kan exempelvis gälla leveranstid, leveransomfattning eller kvalitet. I arbetsuppgifterna ingår att registrera i inköpssystemet, ta fram rapporter och sammanställa statistik. Uppdragsgivare: Proffice Sverige AB Ort: Gävle, Östhammar Omfattning: Heltid Sista ansökningsdag: Då tjänsten ska tillsättas omgående tar vi tacksamt emot din ansökan via www.proffice.se [ http://www.proffice.se/ ] snarast. Urval och intervjuer kommer ske löpande. För information: Jan Bengtsson Kvalifikationer: Vi söker dig som har relevant utbildning inom inköp samt flerårig erfarenhet inom området. Du bör tidigare suttit i förhandlingar och ha förmåga att effektivisera administrativa processer. Vidare söker vi dig med ett affärsmässigt tänk och en mycket god kommunikativ förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför anställning kommer säkerhetstest och drogtest att genomföras. Organisations-/företagsbeskrivning: En människa arbetar i snitt cirka 10 000 dagar under sitt yrkesverksamma liv. På Proffice tycker vi att alla dagar är lika viktiga. Vi är en modern arbetsplats med flera hundra olika yrken. Hos oss finns det många vägar att gå. På Proffice är du en del av något större där du kan bidra till utveckling både hos våra kunder och i samhället. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort - utöver allt detta dessutom fler möjligheter att forma din karriär så som du vill. Keep improving.
Företag: Proffice Sverige AB
Ort: Gävle
Publicerad : 06-13
Sök fler jobb liknande: lediga Operativ inköpare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Operativ inköpare

Inköpare - Tomra Compaction AB
Tomra Compaction AB är en världsledare inom komprimeringslösningar för fast avfall vid källan. Vi erbjuder ett brett sortiment av komprimeringssystem som gör avfallshanteringen effektivare och lönsammare. Huvudkontoret och tillverkningen finns i Sävsjö i Småland och vi är ett exportorienterat företag med försäljning i ett 40-tal länder. Tomra Compaction AB har ett 70-tal anställda och omsatte 169 M SEK under 2012. TOMRA Compaction AB ingår sedan 2005 i den norska koncernen TOMRA Group. More into less, purpose into progress, TOMRA förändrar hur världen anskaffar, använder och återanvänder sina resurser! Läs gärna mer om oss på www.tomra.se INKÖPARE Strategi - Utveckling -Teknik TOMRA Compactions produkter är starkt efterfrågade och företaget är inne i en intensiv utvecklingsfas på flera marknader. För att fortsatt utveckla både affärer och produkter söker vi nu en drivande och engagerad inköpare. Din främsta uppgift blir att fortsatt utveckla vår inköpsfunktion där du i nära samarbete med vår utvecklings- och produktionsorganisationen tar fram och genomför strategier för ett optimerat inköpsarbete. Genom kreativa tekniska lösningar och ett gediget inköpsarbete skapar du förutsättningar som säkrar materialförsörjningen och som möter företagets övergripande resultatmål. En annan viktig uppgift är leverantörsutveckling där kontakt och utveckling av både nya och befintliga leverantörer och samarbetspartners är kärnan. Inom ditt område ansvarar du för hela relationen med dina leverantörer, från första kontakt till förhandling och kontraktskrivning. Du rapporterar till företagets Operations manager och i gruppen finns också en kollega som har huvudansvaret för befintliga skandinaviska leverantörer och som även sköter det operativa inköpet. Resor ingår i tjänsten. Vi söker dig som uppskattar ett tekniknära inköpsarbete och som har god teknisk förståelse, gärna inom hydraulik och mekanik. Du har flerårig affärserfarenhet från inköpsområdet och vi ser gärna att du tidigare arbetat med leverantörsutveckling i en internationell miljö. Engelska är vårt koncernspråk vilket du behärskar i tal och skrift. Som person är du affärsinriktad, har ett eget driv och förmåga att skapa och utveckla relationer. Vi erbjuder dig en nyckelroll med stort eget ansvar i en organisation med korta beslutsvägar och där din insats blir av stor betydelse för företagets framtida utveckling. Har du frågor så ta gärna en första kontakt med Cecilia Ahlqvist vid Högström & Co som vi samarbetar med i denna rekrytering. Du når henne via tfn 0470-70 56 30. Din ansökan, som behandlas konfidentiellt sänder du senast den 22 augusti via www.hogstrom-co.se, Aktuella tjänster. Välkommen!
Företag: Högström & Co
Ort: Sävsjö
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Inköpare - Tomra Compaction AB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inköpare - Tomra Compaction AB

Strategisk Inköpare
STRATEGISK INKÖPARE MED STORT DRIV TILL STACKE HYDRAULIK! Vi söker dig som har/är: - Relevant högskoleutbildning, t.ex teknik eller ekonomi - Flerårig erfarenhet av strategiskt inköpsarbete i tillverkande industri, gärna i internationell miljö - Kompetens och god erfarenhet av att driva upphandlingar, förhandla fram och upprätta avtal samt upprätthålla goda affärsrelationer - Förmåga att prioritera och arbeta strategiskt för att uppnå fastslagna mål - En engagerad lagspelare med förmåga att arbeta självständigt och strukturerat - Ansvarsfull och har en helhetssyn - En god kommunikationsförmåga såväl internt som externt - Engelska och svenska flytande i tal och skrift, fler språk är meriterande Du kommer att arbeta i ett företag som arbetar med såväl produktutveckling som tillverkning. Företaget befinner sig i en spännande utvecklingsfas i expansiv riktning. Ditt huvudsakliga uppdrag kommer att vara att ansvara för företagets strategiska inköpsarbete inom dina varugrupper. Du kommer tillsammans med kollegor arbeta för en låg totalkostnad, minimera affärsrisker och bidra till Stacke Hydrauliks konkurrenskraft. För mer information om företaget se vår hemsida: www.stackehydraulik.com Varaktighet/Arbetstid: Tillsvidare. Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Fast lön Ansökan: Vi emotser din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. För ytterligare information kontakta: Linda Hjelmkvist, Strategisk Inköps- och logistikchef, tel 0370-789 16, 070-5571098, (linda.hjelmkvist@stackehydraulik.com) eller VD Anders Stacke, tel 070-6771533, (anders.stacke@stackehydraulik.com) Ansökan skickas till vår personalavdelning: jobb@stackehydraulik.com Välkommen med din ansökan!
Företag: Stacke Hydraulik AB
Ort: Vaggeryd
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Strategisk Inköpare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Strategisk Inköpare

Erfaren inköpare med stor drivkraft
Academic Work söker för kunds räkning en inköpare till Husqvarna Construction Products. Husqvarna Construction Products är en del av Husqvarna AB och världsledande inom byggnads- och stenindustrin. I deras omfattande produktsortiment för byggnadsindustrin finns maskiner, diamantverktyg och alla tillbehör du kan behöva för kapning, sågning och borrning, samt för polering av golv. Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade medarbetare i företagets centrala lokaler i Huskvarna alternativt på huvudkontoret i Jonsered utanför Göteborg. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Husqvarna Construction Products. Arbetsuppgifter: Som inköpare kommer du att arbeta i tätt samarbete med Husqvarnas fabriker, utvecklingsavdelning, projektledare samt med övriga inköpsgrupper i USA och Kina. Ansvarsfördelningen inom den svenska delen av Construction Equipments inköp är per commodity. Du kommer således att få ta ansvar för ett antal specifika material/komponentgrupper. Inom dina commodities är du som inköpare bland annat ansvarig för - sourcing - framtagning av segment/commodity-strategier - projektinköp - avtal och avtalsförhandlingar - RFQ - leverantörsval - orderläggning - leverantörernas kvalitet och leveranssäkerhet. Tjänsten innehåller resor, dels många kortare resor över dagen eller en övernattning inom Sverige men även då och då resor inom Europa, till USA eller Kina. Utvecklingsmöjligheter: Detta är en spännande möjlighet för dig som vill utvecklas som inköpare. Du får möta stora utmaningar i ett större bolag och för rätt person finns det goda möjligheter till förlängning samt överrekrytering till kundföretaget så småningom. Vi söker dig som har en för tjänsten lämplig examen, exempelvis utbildad ingenjör med ett affärsintresse eller ekonom med ett tekniskt intresse. Du har arbetat några år med inköp till industri, gärna inom automotive. Vidare har du goda skriftliga och muntliga kunskaper i såväl svenska som engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet från organisationer som arbetar med APQP och PPAP. Som person är du driven och målinriktad med ett genomgående kvalitetstänk. Då du kommer att ha många kontaktytor inom koncernen ställs det höga krav på samarbetsförmåga och det är också viktigt att du är kommunikativ. Start: Augusti eller september Omfattning: Heltid, 6 månader med goda möjligheter till förlängning på ytterligare 6 månader samt så småningom överrekrytering om alla parter är nöjda med samarbetet. Arbetstid: Kontorstider Plats: Huskvarna alternativt Jonsered Kontakt: Anna Fransson, 013-474 5178. För att söka tjänsten ? klicka på ?Sök jobbet?. Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail lin03@academicwork.se under kontorstid. Urval: sker löpande Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se. Genom att ansöka till tjänsten via mail godkänner du registrering av dina personuppgifter i vårt affärssystem. Mer information om lagring av dina personuppgifter hittar du här.
Företag: Academic Work AB - Linköping
Ort: Jönköping
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Erfaren inköpare med stor drivkraft jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfaren inköpare med stor drivkraft

Strategisk inköpare
Plannja är ett av Europas ledande varumärken inom förädlade tunnplåtsprodukter för bygghandel, plåtslageri och småhusindustrin. Från våra produktionsanläggningar i Järnforsen och Landsbro levererar vi produktsystem och logistiklösningar som bidrar till ett estetiskt, enkelt och ekonomiskt byggande. Plannja är en garant för funktion i alla led och ett hållbart byggande.Koncernen har ca 400 anställda och omsätter ca 140 miljoner euro och tillhör SSAB koncernen en ledande tillverkare av svenskt kvalitetsstål. Vi söker nu en STRATEGISK INKÖPARE Är du den strategiska inköparen vi söker? Som strategisk inköpare inom Plannja ansvarar du specifikt för ett antal varugrupper där du har stort ansvar att driva affären. Du kommer att genomföra planering, upphandling och uppföljning samt avtalsskrivning i enlighet med vår metodik. Vårt uppdrag är att säkerställa att Inköpsavdelningens uppdragsgivare erhåller rätt leverans, i rätt tid, till lägsta totala kostnad. Du kommer att arbeta med uppdatering och underhåll av vårt inköpssystem. Teamet arbetar med att utveckla nya inköpsprocesser, göra leverantörsbedömningar och koncerngemensamma inköpsuppdrag. Kommunikation med leverantörer, beställare och interna organisationen är en viktig del i rollen. Vi söker dig som har några års erfarenhet av inköpsarbete inom producerande företag. Du har en god förhandlingsvana. Du är en affärs-och resultatorienterad person som gillar att driva projekt. Du har analytisk förmåga, god social kompetens och en förmåga att kunna prioritera. Då tjänsten är placerad i Järnforsen så ingår visst resande i tjänsten. Goda kunskaper i engelska är ett krav och har du andra språkkunskaper är det ett plus. Vi ser gärna att du har högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet. För mer information, frågor om tjänsten, kontakta Andrea Pellegatta, inköpschef på 010-516 10 22 eller maila till andrea.pellegatta@plannja.se Din ansökan vill vi ha senast den 16 augusti och du skickar den till lena.svensson@plannja.se
Företag: Plannja AB
Ort: Hultsfred
Publicerad : 07-05
Sök fler jobb liknande: lediga Strategisk inköpare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Strategisk inköpare

Inköpare
Lernia AB Arbetsuppgifter För kunds räkning söker vi en inköpare. Som inköpare kommer du att erbjudas ett mycket varierande arbete. Du ingår i ett litet team och samarbetar nära produktion, kvalitet och marknadsavdelning för att bidra till utveckling av produkter och optimera totalkostnaden genom en effektiv försörjningskedja. Detta innebär naturligtvis ansvar för att säkerställa och hålla en hög leverenssäkerhet för dina leverantörer. Du ansvarar för ett brett område av artiklar, för materialinköp, inventeringsinköp och orderstyrda inköp. Du sköter all leveransbevakning och fakturakontroll, ankomstregistrering, lagerinventering och du söker nya material och leverantörer. Formell kompetens Relevant utbildning. Erfarenhet av Pyramid är meriterande. Din bakgrund För att förstå helheten i leverans i flera led ser vi att du som söker har erfarenhet från en produktions- eller processorienterad verksamhet. Du är van att leda och/eller vara en del i projekt där du bidrar med din kompetens och känsla för bästa helhetslösningen. Du har erfarenhet av inköpsarbete och att jobba tvärfunktionellt. Personliga egenskaper Du är en drivande person som är strukturerad och målinriktad i ditt arbete. Du är självständig och ansvarsfull i att lösa dina uppgifter men med känsla för helheten engagerar du andra och är lyhörd för att nå bästa resultat. Du är en god kommunikatör och har lätt att bygga relationer med såväl leverantörer och internt. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Tillsvidareanställning/Heltid/Mönsterås. Anställningen är en sk hyrrekrytering där du till en början är anställd av Lernia och uthyrd till kund men där du sedan övergår i anställning hos kunden. Tillträdesdag Enligt överenskommelse. Information Vid frågor är du välkommen att kontakta Charlotta Rasmusson, 072-2541132. Semester v 28-32. Lernia är vägen framåt Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige. Vi ingår i Lernia, ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom utbildning och bemanning. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se
Företag: Lernia AB
Ort: Mönsterås
Publicerad : 07-03
Sök fler jobb liknande: lediga Inköpare jobb, Inköpare Mönsterås, Inköpare Lernia AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inköpare

Operativ inköpare till Mönsterås
Har du erfarenhet av inköp och vill jobba i Mönsterås? Då har Adecco uppdraget för dig! Hur ser din arbetsdag ut? Du kommer att jobba med inköp efter givna avtal. Du kommer även jobba för bästa pris och se till att allt nödvändigt material finns hemma. Vidare kommer du vara behjälplig med att styra- och strukturera upp lagret hos vår kund. Vem trivs här? Du som har några års erfarenhet av inköp och trivs med att arbeta i ett högt tempo kommer att trivas här. Då vår kund är ett relativt litet företag kommer du att ha möjlighet att påverka och göra skillnad. Vad erbjuder vi? Ett spännande uppdrag hos vår kund i Mönsterås, där rätt person har möjlighet att få en tillsvidareanställning direkt hos kund. Tjänsten är till börja med ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Är du intresserad? Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10. Välkommen att söka!
Företag: Adecco Sweden AB
Ort: Mönsterås
Publicerad : 06-28
Sök fler jobb liknande: lediga Operativ inköpare till Mönsterås jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Operativ inköpare till Mönsterås

Strategisk inköpare!
Maxkompetens Sverige AB Dina arbetsuppgifter På uppdrag åt kund söker vi dig som är en allmänn inköpare med 2-5 års erfarenhet inom strategiskt inköp. Vår kund arbetar internationellt och söker därför dig som vill arbeta i en internationell miljö med mycket interna och externa kontakter. Du ska arbeta med både stora och små inköp, planeringsinköp och kostnadskalkyler. Din profil Som sökande ser vi helst att du har erfarenhet från en internationell miljö sedan tidigare. Vidare har du utbildning eller erfarenhet från strategiskt inköp, gärna från industri eller tillverkningsbranschen. Du har en god kommunikativ förmåga och gillar att arbeta i en förändringsbenägen och flexibel arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har arbetat i SAP tidigare och dina excel och engelskakunskaper är mycket goda. Start: Enligt överenskommelse. Arbetstid: Heltid, dagtid. Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Välkommen med din ansökan till www.maxkompetens.se redan idag!
Företag: Maxkompetens
Ort: Växjö
Publicerad : 07-15
Sök fler jobb liknande: lediga Strategisk inköpare! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Strategisk inköpare!

Teknisk inköpare med flerårig erfarenhet
Maxkompetens Sverige AB Dina arbetsuppgifter Vi söker för kunds räkning en teknisk inköpare. Vår kund är ett större internationellt bolag i Växjötrakten som omgående söker efter en teknisk och erfaren inköpare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av MaxKompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. Arbetsuppgifter: Som teknisk inköpare kommer du att arbeta med: - Tekniskt projektinköp, både operativt och strategiskt. - Offertarbete och inköpsförhandlingar. - Kund- och leverantörskontakter samt fysiska leverantörsbesök. - Teknisk dokumentation. Det förekommer resor i tjänsten. Utvecklingsmöjligheter: Tjänsten inleds på 6-12 månader med chans till förlängning. Din profil Vi söker dig som har någon form av teknisk utbildning alternativt flerårig erfarenhet inom tillverkning eller liknande. Du har minst några års relevant inköpserfarenhet och har arbetat i en internationell miljö. Vidare brinner du för inköpsförhandlingar och är en social person som gillar kund- och leverantörskontakter. Som person är du självgående, ansvarfull och drivande. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsrutiner och gillar att arbeta utåtriktat. Du besitter goda tekniska kunskaper, samt talar och skriver engelska flytande. I övrigt är din datorvana mycket god. Vi ser gärna att du är självgående i Excel och SAP. Start: Gärna i augusti eller enligt överenskommelse. Arbetstid: Heltid, dagtid. Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Välkommen med din ansökan till www.maxkompetens.se redan idag!
Företag: Maxkompetens Konsult AB
Ort: Växjö
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Teknisk inköpare med flerårig erfarenhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teknisk inköpare med flerårig erfarenhet

Inköpare till Växjö
Inpeople Sverige AB Om oss Inpeople är en HRM partner till många av Sydostregionens mest framgångsrika företag. Vi erbjuder Rekrytering, Personaluthyrning, Personbedömning och övriga HR-tjänster inom alla personalkategorier. Vår nisch är företag som vill ha hög kvalitet och perfekt resultat. Vi har huvudkontor i Växjö och ca 100 anställda. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Om företaget Vår kund i Växjö behöver stärka upp sin inköpsfunktion med ytterligare en inköpare. Tjänsten, som är på heltid är en tillsvidareanställning hos kund, som kan komma att starta som en inhyrning. Dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta med inköp av både lagerförda och kundspecifika produkter. Vidare är du tillsammans med dina kollegor i inköpsgruppen delaktig och drivande i utvecklings- och förbättringsarbete både när det gäller leverantör och tillverkare för att ständigt förbättra order och leverans. Riskbedömning och optimering av lagerhållning och inköp, att säkerställa tillgänglighet till lägsta möjliga kostnad, är andra viktiga delar i ditt arbete. Du har några års erfarenhet av inköpsarbete och goda kunskaper inom ekonomi- och logistikområdet. Du behärskar engelska i både tal och skrift. Din profil Som person trivs du i ett omväxlande arbete där du har god kontroll även med många arbetsmoment igång samtidigt och där din noggrannhet och analysförmåga kommer väl till pass. Ditt driv hjälper dig att självständigt genomföra dina arbetsuppgifter och fatta beslut, samtidigt som du kombinerar detta med din goda förmåga att samarbeta med dina kollegor. Du trivs med att skapa och utveckla goda leverantörskontakter genom mail, telefon och möten. Som konsult på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. Då urval sker löpande ser vi fram emot din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!
Företag: Inpeople Sverige AB
Ort: Växjö
Publicerad : 06-11
Sök fler jobb liknande: lediga Inköpare till Växjö jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inköpare till Växjö

Skicklig Inköpare
Montico HR Partner AB Kundföretaget För kunds räkning söker vi inköpare, vi söker dig som är trygg i dina kunskaper och som trivs i rollen som inköpare med varierande arbetsuppgifter. Arbetsbeskrivning Som inköpare kommer du ta emot förfrågningar och göra anbudsutvärderingar. Du kommer medverka på Inköpsmöten och ansvara för inköp mot budget, du utför uppföljning och utvärdering av gjorda inköp. Du kommer ansvara för uppdateringar av leverantörs- och underentreprenörsregister och utföra kontroller av alternativa affärsmöjligheter Din profil Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet som inköpare, som har erfarenhet av större upphandlingar och Utbildning inom regelverk, avtalsjuridik och konsumentlagen Har du Kompetens inom produktion är meriterande B-körkort är ett krav. Goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning. Du har en helhetssyn på det du gör och förståelse för att göra bra affärer. Din sociala kompetens, kunskaper och goda förmåga att samarbeta i grupp kommer till stor användning i arbetet samtidigt som du har hög integritet. För att passa i rollen tror vi att du är självständig i din roll som inköpare- affärsmässig i ditt framträdande. Som person är du nyfiken, driven och engagerad i ditt arbete. Vårt företag Montico-koncernen erbjuder tjänster inom personal- och kompetensförsörjning såsom bemanning, rekrytering, HR-konsultation, strategisk kompetensförsörjning, utbildning, jobbcoachning samt omställningsarbete. Vår expansiva koncern har idag cirka 600 anställda och omsätter cirka 400 miljoner SEK. Huvudkontoret finns i Tranås och kontor finns också på ett flertal orter i södra och mellersta Sverige. I Montico-koncernen ingår även Hammarö Svetsteknik. Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Sista ansökningsdatum är den 31 juli, men då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.
Företag: Montico HR Partner AB
Ort: Älmhult
Publicerad : 06-10
Sök fler jobb liknande: lediga Skicklig Inköpare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Skicklig Inköpare

Projektinköpare hus
Din roll som projektinköpare hus Som inköpare ska du självständigt arbeta med inköpsfrågor för vår verksamhet i hela Norrbotten. Du ska också medverka till att långsiktigt driva och utveckla inköpsprocessen vidare genom nytänkande och kreativa lösningar. I rollen ingår att vara uppdaterad om marknadsläge, prisbild och olika leverantörer. Dina erfarenheter Vi söker dig som har en byggteknisk utbildning. Du har några års erfarenhet av att arbeta inom bygg- och entreprenadbranschen, kanske på andra positioner än med inköp eller kalkylering. Genom dina tidigare erfarenheter har du god inblick i byggprocessen. Det är meriterande om du har inköpsutbildning t ex SILF eller motsvarande samt ett par års erfarenhet av självständigt inköpsarbete. Dina egenskaper Du är en driven och affärsmässig person med god förhandlingsvana. Du är strukturerad, kommunikativ och van att arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid förmågan att skapa goda relationer både inom och utanför företaget. Du är en engagerad person som tycker om att planera och arbeta mot satta deadlines. Ytterligare information Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kiruna. Individuell lönesättning tillämpas. Vi erbjuder Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undandbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi ska använda.
Företag: NCC
Ort: Kiruna
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Projektinköpare hus jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektinköpare hus

Projektinköpare hus
Din roll som projektinköpare hus Som inköpare ska du självständigt arbeta med inköpsfrågor för vår verksamhet i hela Norrbotten. Du ska också medverka till att långsiktigt driva och utveckla inköpsprocessen vidare genom nytänkande och kreativa lösningar. I rollen ingår att vara uppdaterad om marknadsläge, prisbild och olika leverantörer. Dina erfarenheter Vi söker dig som har en byggteknisk utbildning. Du har några års erfarenhet av att arbeta inom bygg- och entreprenadbranschen, kanske på andra positioner än med inköp eller kalkylering. Genom dina tidigare erfarenheter har du god inblick i byggprocessen. Det är meriterande om du har inköpsutbildning t ex SILF eller motsvarande samt ett par års erfarenhet av självständigt inköpsarbete. Dina egenskaper Du är en driven och affärsmässig person med god förhandlingsvana. Du är strukturerad, kommunikativ och van att arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid förmågan att skapa goda relationer både inom och utanför företaget. Du är en engagerad person som tycker om att planera och arbeta mot satta deadlines. Ytterligare information Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå. Individuell lönesättning tillämpas. Vi erbjuder Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undandbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi ska använda.
Företag: NCC
Ort: Luleå
Publicerad : 06-25
Sök fler jobb liknande: lediga Projektinköpare hus jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektinköpare hus

Strategisk Inköpare
Om företaget / verksamheten LKAB är ett av Sveriges äldsta industriföretag. Bolaget bildades 1890 och har under mer än ett sekel varit en viktig kugge i svensk exportindustri och industriell utveckling. Idag är LKAB en högteknologisk mineralkoncern verksam på en global, konkurrensutsatt marknad. Inköpsfunktionen vid LKAB har uppdraget att aktivt bidra till att säkerställa LKAB koncernens långsiktiga konkurrenskraft. Vi söker nu förstärkning i form av en Strategisk Inköpare. Om tjänsten Som strategisk inköpare är du ansvarig för att delta i och driva utvecklingen av arbetet inom ditt ansvarsområde. Arbetet innebär att du säkrar framtagande av inköpsstrategi för dina kategorier, genomför upphandlingar samt följer upp avtal. Du arbetar kategoristyrt i team tillsammans med interna uppdragsgivare vilket innebär att du kommer att ha ett brett kontaktnät, både internt och externt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: - Utveckla och implementera inköpsstrategi för dina kategorier - Inhämta kunskap om kategorin genom produkt-, marknads- och leverantörsanalyser - Genomföra förhandlingar och upphandlingar i enlighet med fastslagen inköpsprocess - Tillsammans med uppdragsgivare utvärdera funktionella/tekniska specifikationer eller koncept samt ta fram underlag för beslut - Ansvara för avtal och aktivt arbeta för avtalsefterlevnad inom dina kategorier Dina kvalifikationer Vi söker dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter, är drivande och kan arbeta självständigt. Du ska ha högskoleutbildning inom teknik/ekonomi/juridik eller andra kunskaper som bedöms likvärdiga. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tidigare arbete inom inköp/ekonomi/försäljning eller industribranschen. Du har mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift och du är affärsmässig. Som person är du målinriktad, engagerad och nytänkande. Övrig information Tjänsten är placerad i Kiruna. För mer information om tjänsten som Strategisk inköpare är Du välkommen att kontakta Caroline Wiss, inköpschef Strategiskt Inköp, tel 0980-71850 eller Ingegerd Kyrö, Tf produktionschef, tel: 0980-71050.
Företag: LKAB
Ort: Kiruna
Publicerad : 06-24
Sök fler jobb liknande: lediga Strategisk Inköpare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Strategisk Inköpare

Strategisk inköpare
Verksamhetsbeskrivning: Vi söker strategiska inköpare/varugruppsansvariga som ansvarar för analyser, strategiframtagning, förhandlingar och avtalstecknande inom sina varugrupper. Som strategisk inköpare ansvarar du för att sätta ihop och leda ett tvärfunktionellt varugruppsteam och är ansvarig för resultatet i din varugrupp. Tjänsterna är tillsvidareanställningar och stationeringsort är vid någon av SCAs anläggningar i Piteå, Umeå eller Sundsvall. Arbetsuppgifter. Som strategisk inköpare kommer du att, inom varugruppen, arbeta med framtagning och genomförande av strategier, implementering och uppföljning. I tjänsten ingår avtalsteckning och förhandlingar med leverantörer både inom din varugrupp och på den anläggning där du är stationerad. Utbildning/Erfarenhet: Du är en drivande person med god ledarförmåga. En strukturerad, engagerad och målinriktad lagspelare med förmåga att arbeta självständigt. Din främsta styrka ligger i ditt sätt att kommunicera och upprätta bra relationer såväl internt som externt. Du har en akademisk utbildning, relevant SILF-utbildning eller motsvarande erfarenhet inom inköp, ekonomi eller teknik. Erfarenhet från kategoribaserat inköp inom bas- och tillverkningsindustri eller övrig inköpsverksamhet är meriterande.
Företag: SCA FOREST PRODUCTS AB
Ort: Piteå
Publicerad : 06-17
Sök fler jobb liknande: lediga Strategisk inköpare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Strategisk inköpare

Inköpare med praktisk erfarenhet av elektronik
Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.  Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad. För kunds räkning söker vi en inköpare som har arbetat praktiskt med elskåp, elcentraler och ställverk samt har erfarenhet av att planera och köpa in komponenter till projekt. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag där goda möjligheter till anställning finns hos kunden. Dina arbetsuppgifter  I rollen som inköpare kommer du att vara ansvarig för de projekt du arbetar med och du kommer att vara företagets kontakt till leverantörer och beställare för att optimera kostnader, planering och effektivitet i projekten. Du kommer att arbeta i direkt anslutning till produktionen där dina erfarenheter av att själv ha kopplat och byggt elskåp, elcentraler och ställverk är av största vikt. Din bakgrund  Du som söker ska ha en elutbildning i grunden, ha minst 5 års relevant praktisk arbetserfarenhet samt ha dokumenterad erfarenhet av inköp av tekniska komponenter. Genom din tidigare erfarenhet förutsätter vi att du har en väldigt god förståelse för ritningsläsning, olika komponenters funktion, ersättningsmöjlighet samt hur andra komponenter påverkar den färdiga produktens funktion. Har du erfarenhet av konstruktion och CAD är detta meriterande, dock inget krav. Dina egenskaper Vi söker dig som är noggrann och ansvarstagande, trygg i dig själv, har en god förmåga att diskutera och förhandla med kunder och har hög servicekänsla. Vi vill att du har ett tekniskt intresse och ser möjligheter istället för hinder. Du är också utåtriktad, stresstålig och du har ett bra telefonbemötande. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofie Wallström 012-226 95 08 Vi arbetar löpande med urvalet så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Randstad AB
Ort: Malmö
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Inköpare med praktisk erfarenhet av elektronik jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inköpare med praktisk erfarenhet av elektronik

Inköpare till Koncerninköp i Malmö
Region Skåne ska främja god hälsa, vi ansvarar för att det finns bra sjukvård och kollektivtrafik för alla invånare i Skåne. I vårt uppdrag ingår också att verka som koordinator, inspiratör och samlande kraft för utvecklingen i Skåne. Vi är Skånes största arbetsgivare med 32 000 medarbetare och en total budget på 37 miljarder kronor (2012). Högsta beslutande organ är regionfullmäktige som väljs av invånarna i Skåne. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, IT, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö. Koncerninköp är en strategisk resurs till regionledningen och agerar affärsmässigt med hög integritet. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att driva kvalificerade och strategiska upphandlingsprocesser tillsammans med medarbetare inom Regionens olika verksamhetsområden. Det innefattar marknadsanalys, planering av affärsupplägg, genomförande av upphandling, förhandling samt avtalsförvaltning. Koncerninköp genomför upphandlingar för sammantaget ca 5000 miljoner kronor per år där du blir en viktig del av arbetet som du driver i form av projektledare för upphandlingsuppdrag. Region Skåne upphandlar varor och tjänster inom en rad olika områden. Koncerninköp upphandlar bl. a. medicintekniska produkter, läkemedel, hjälpmedel, sjuk- och tandvårdstjänster, livsmedel, IT, FM och konsulttjänster. Vi prövar nya upphandlingsmetoder såsom konkurrenspräglad dialog och innovationsupphandling. Koncerninköps upphandlingsområden är indelade i olika kategorier där du kommer att vara affärsansvarig för en eller flera kategorier. Arbetsuppgifterna ställer krav på god förmåga att upprätthålla och vidareutveckla affärsrelationer med uppdragsgivare, marknadens olika aktörer och övriga intressenter. Placering är på Dockan i Västra Hamnen, Malmö. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har några års inköpserfarenhet som är mycket bra på att förhandla och som har ett uttalat intresse för affärer, är en problemlösare med högt arbetstempo, har förmåga att möta uppdragsgivare på bästa sätt och med högskoleutbildning inom inköp/ekonomi/juridik eller kompetens som bedöms likvärdig. Har du erfarenhet av att arbeta med Lagen om offentlig upphandling är det en fördel. Det är en förutsättning att du kan arbeta självständigt såväl som i grupp och fungera som projektledare. Du är inte rädd för att ta plats och ansvar och som person är du mycket drivande. Du är noggrann och har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, framförallt Excel. Koncerninköp använder upphandlingsverktyget TendSign. Resor i tjänsten förekommer och körkort är ett krav. Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete!
Företag: Region Skåne, Koncernkontoret
Ort: Malmö
Publicerad : 07-09
Sök fler jobb liknande: lediga Inköpare till Koncerninköp i Malmö jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inköpare till Koncerninköp i Malmö


Sök lediga jobb Inköpare

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se