Internationell Kundservice s��ker norsktalande kundservicemedarbetare i
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Internationell Kundservice s��ker norsktalande kundservicemedarbetare i. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Internationell Kundservice s��ker norsktalande kundservicemedarbetare i. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Enhetsansvarig för nätunderhåll till Södertörns Fjärrvärme- Stockholm
- Försäljningsansvarig- Norrtälje
- Teknisk kundsupport för order och avtal till Tele2- Stockholm
- Projektledande koordinator- Stockholm
- Interimchef för Utredningsenheten vid Socialförvaltningen i södra Stockholm- Stockholm
- Kredithandläggare- Stockholm
- Finsktalande timvikarier till Lindhovshemmet- Botkyrka
- Hotellansvarig föräldravikariat till Attendo Park Hotell- Huddinge
- Laboratorieingenjörer till läkemedelsföretag- Södertälje
- Gubbängsskolan söker lärare i textilslöjd- Stockholm
Mer beskrivning
Enhetsansvarig för nätunderhåll till Södertörns FjärrvärmeSödertörns Fjärrvärme AB Presentation Södertörns Fjärrvärme söker nu en engagerad enhetsansvarig för nätunderhåll. Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och som har erfarenhet från energibranschen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i Slagsta, Norsborg. Rekryteringsprocessen påbörjas den 12 augusti, välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter I rollen kommer du att leda nättekniker och ansvara för att ledningsnätet underhålls på ett säkert och ekonomiskt sätt. Du kommer att ha budget och kostnadsansvar för enheten samt bevaka den teknikutveckling som sker inom området Vidare kommer dina arbetsuppgifter bland annat att vara: - övervakning av distributionsnät - felanalys och felrapportering - ansvara för beslut av reparationer på kulvertnät - tillsyn av kuvertlarmsystem - deltaga vid ritningsgranskning - agera kravställare och följa upp leverantörer - deltaga i nätberedskapen. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av distributionsteknik inom fjärrvärme med allmän kännedom om fjärrvärme och fjärrkyla. Vi ser det som meriterande om du har en utbildning inom fjärrvärme eller drift samt vana att arbeta med underentreprenörer och leverantörer. Vi tror att du har erfarenhet av att arbetsleda samt är van att arbeta i olika datamiljöer. Det är meriterande om du är förtrogen med datastöd då vi jobbar mycket med det i vår vardag. För att skapa en effektiv och god arbetsmiljö så arbetar vi värderingsstyrt enligt ISO 9001, 14001 och OHSAS 14001. Det är därför en fördel om du är van med process - och förbättringsarbete. Vi jobbar med Lean i valda delar som ett effektivitetsstöd parallellt med ISO. B-körkort är ett krav. Företagsbeskrivning Södertörns Fjärrvärme AB är ett modernt energiföretag som ägs av Huddinge och Botkyrka kommuner via Södertörns Energi AB. Över hela verksamheten arbetar vi för ett hållbart energi- och miljösystem. Vår huvudprodukt är fjärrvärme som levereras till över 50 000 hushåll och företag i kommunerna Botkyrka, Huddinge och Salem. Fjärrvärmen produceras till största del av förnyelsebara och miljöriktiga bränslen. Vi säljer även kyla - en produkt som expanderat kraftigt de senaste åren. Som komplement till försäljningen av värme och kyla kan vi även erbjuda våra kunder olika typer av serviceavtal. Vi erbjuder ett fritt och omväxlande arbete där kundkontakt står i fokus. Här råder en öppen atmosfär, där det satsas på medarbetarnas välmående och utveckling. Södertörns Fjärrvärme är kvalitets-, arbetsmiljö- och miljöcertifierade enligt ISO samt arbetar processorienterat med kunden i fokus. Här ses mångfald som en tillgång och alla sökanden välkomnas oavsett kön, ålder och etnisk tillhörighet. Företagets hemsida http://www.sodertornsfjarrvarme.se Sluttext Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Företag: Södertörns Fjärrvärme AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Enhetsansvarig för nätunderhåll till Södertörns Fjärrvärme jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Enhetsansvarig för nätunderhåll till Södertörns Fjärrvärme
Försäljningsansvarig
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns idag på över 100 platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Biltemas huvudsakliga marknadsföringsmedel är Biltemakatalogen som trycks i 16,5 miljoner exemplar per år. Under 2012-2016 kommer Biltema öppna 66 nya varuhus i Norden. Vintern 2013 beräknas vårt nya varuhus öppna i Norrtälje. Inför detta söker vi nu en driven Försäljningsansvarig.  Rollbeskrivning: Som Försäljningsansvarig kommer du ha det övergripande ansvaret för den dagliga skötseln i varuhuset där du leder och fördelar arbetsuppgifter till Butiksmedarbetare och Avdelningsansvariga. Du, tillsammans med respektive Avdelningsansvarig ser till så att varuhuset har ett stort säljtryck med säljande och välexponerade hyllor, anpassade till rätt säsong. I samarbete med Logistikansvarig säkerställer du även att varuhuset alltid har optimal varumängd i lager, du planerar och säkerställer vecko- och dagsplanering utifrån varuhusets behov och budgetram. Vidare bär du ansvaret för försäljningsaktiviteter, butik- och nyhetsombyggnationer samt att planerade varuexponeringar fullföljs. Tjänsten medför en nyckelroll där du ingår i varuhusets ledningsgrupp. Du rapporterar direkt till Varuhuschefen och är dennes förlängda arm i försäljningsfrågor. Jour vissa helger och kvällar förekommer i denna tjänst.  Kvalifikationer: Du är en person som jobbat inom detaljhandeln i 3-5 år och har ledarskapserfarenhet inom detaljhandeln på minst 2 år. Din kunskap kring brandsäkerhet och arbetsmiljö värdesätter vi och du innehar truckkort. Att hantera såväl personal som kunder är inget nytt för dig och vi ser att du är en organiserad och ansvarstagande person med hög servicemedvetenhet. Du har förmågan att motivera, coacha och inspirera personal och du är pedagogisk i ditt framförande av budskap. Du ser dig själv som en lojal och lösningsfokuserad lagspelare. Du har färdigheter i strategisk säljplanering och varuexponering, varigenom du har förmågan att se helheten i en försäljningscykel. I din roll är du flexibel för att kunna tillmötesgå eventuella nya eller tillfälliga arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har kompetens/intresse inom några av våra produktområden och att du delar Biltemas värderingar; Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet. Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter!  Arbetsplats/placering: Norrtälje Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning, heltid Har du frågor kring tjänsten kontakta:Beata Vaszi 010-490 15 35 Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående. Resterande tjänster till Biltema Norrtälje utannonseras under våren/sommaren.
Företag: Biltema Norrtälje
Ort: Norrtälje
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Försäljningsansvarig jobb, Försäljningsansvarig Norrtälje, Försäljningsansvarig Biltema Norrtälje
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Försäljningsansvarig
Teknisk kundsupport för order och avtal till Tele2
Om Bravura: Bravura är rekryterings- och bemanningsföretaget som arbetar med tjänster över hela tjänstemannaområdet. Vi har jobb för dig som är i början i karriären och för dig med erfarenhet. Gemensamt är att vi erbjuder schyssta anställningsvillkor för alla våra anställda och att vi är personliga och satsar på service lite utöver det som förväntas. Om kunden: Tele2 söker nu teknisk kundsupport för order och avtal där du kommer att arbeta med implementation av âT2 Växelâ till Tele2:s största företagskunder. Du kommer ingå i en mindre grupp om fem medarbetare som hör till avdelningen Business Customer Delivery. Avdelningen ansvarar för att planera och implementera Tele2:s största företagskunder för mobil-, fast- och datatjänster. Tele2 lägger stor vikt vid personlig utveckling och det är viktigt för företaget att deras anställda har rätt attityd. Arbetsuppgifter: Som teknisk kundsupport på Tele2 kommer du arbeta som order- och avtalshanterare där dina arbetsuppgifter innefattar: - Kontakt med kunder via telefon och mail för att samla in kunddata - Förklara för kunder hur tjänsten T2 Växel fungerar samt vilka val som kan göras i tjänsten - Kontinuerlig uppföljning med kunder fram till implementationsdagen Kundkontakten sker i första skedet via telefon och går sedan över till mailkontakt. Du registrerar och samlar in information i Exceldokument. Denna tjänst innebär stort kundfokus! Profil: - Erfarenhet av teknisk support inom telekom (krav) - God förståelse för tekniken bakom mobil- och fast telefoni (krav) - Erfarenhet av kundkommunikation i tal och text (krav) - Grundläggande kunskaper i Excel (krav) - Erfarenhet av växellösningar (meriterande) - Kunskap inom plattformen Telepo (mycket meriterande) - Du uttrycker dig väl i tal och skrift Personliga egenskaper Vi ser att du som söker denna tjänst är flexibel och öppen som person. Du besitter mycket högt kvalitetsfokus och sätter kunden främst. Därtill har du en förmåga att på ett pedagogiskt vis förklara tekniska termer för kunder. Övrig information: Start: Omgående Plats: Stockholm Lön: Enligt ö.k. Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050 Sökord: telekom, telecom, telekomoperatör, kundtjänst, kundsupport, avtal, order, mobiltelefoni, tele2, t2 växel, telefoni Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Teknisk kundsupport för order och avtal till Tele2 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Teknisk kundsupport för order och avtal till Tele2
Projektledande koordinator
Landstingsstyrelsens förvaltning Har du kundfokus och IT-intresse är detta något för dig. Du kommer att vara spindeln i nätet vad gäller ärende- och dokumenthantering i vår förvaltning. Tillsammans med medarbetare och chefer säkrar du att verktyget Platina/Edit fungerar optimalt i vardagen och att förändring och utveckling kommer till stånd. Arbetsplatsen är förlagd till LSF kansli, men innebär kontakt med alla inom Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF). Arbetsuppgifter: Du är bryggan mellan vår centrala förvaltningsorganisation i landstinget för diarie- och ärendehanteringssystemet Platina (vi kallar det Edit) och alla som använder verktyget i dagligt arbete i LSF. Det innebär att du: ⢠har i uppdrag att stötta och vidareutveckla verktyget utifrån verksamhetens behov, dvs medarbetare och chefers praktiska vardag. ⢠har fokus på verksamheten och sprider information om nyheter och förändringar i Platina via intranät, uppdaterar lathundar och utformar rutiner och annan användarinformation. ⢠fångar upp och formulerar krav på systemet ur ett verksamhetsperspektiv och hjälper till att ordna testning inför att nya funktioner införs. ⢠arbetar med 2:a linjens support. ⢠ingår i ett nätverk med motsvarande personer i andra förvaltningar som använder Platina i landstinget ⢠arbetar nära den övergripande förvaltningsorganisationen för Platina, liksom nära arkivarie och registratur inom LSF. Kvalifikationer: Du har erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem, gärna Platina/Edit eller annat från offentlig verksamhet samt kunskap om offentlighet och sekretess. Du har lägst gymnasiekompetens. Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av att hålla utbildning/seminarier. Vidare ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av att göra förstudier/utredningar i IT-projekt eller av kravställande och testning utifrån verksamhetsperspektiv. Personliga egenskaper: Eftersom arbetet är utåtriktat och innefattar allt från stöd till enskilda personer som information och utbildning till större grupper i vår förvaltning förutsätter vi att du är en god pedagog och kommunikatör. Du bör vara flexibel och gilla att arbeta med många uppgifter samtidigt. Dessutom trivs du med att vara kontaktperson för avdelningar och enheter, liksom att samordna önskemål och krav och att du är bekväm att för dessa vidare. En framgångsfaktor i tjänsten är att du kan sprida intresse och entusiasmera genom att vara en förespråkare för elektronisk dokumenthantering Övrig information: LSF har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar vår förvaltning avseende jämställdhet och mångfald. Stockholms läns landsting är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med drygt 43 000 egna anställda och tusentals fler hos olika leverantörer. Den främsta uppgiften är att se till att länets invånare har tillgång till en bra och väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. Landstinget ansvarar även för den regionala utvecklingen och bidrar till kulturen i länet. I landstinget ingår drygt tjugo förvaltningar och bolag. Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF) stödjer landstingsstyrelsen i uppgiften att leda, styra och samordna verksamheten i landstinget så att de mål fullmäktige beslutar om uppnås. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per post eller e-post beaktas inte.
Företag: Landstingsstyrelsens förvaltning
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledande koordinator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledande koordinator
Interimchef för Utredningsenheten vid Socialförvaltningen i södra Stockholm
Dreamwork Kort om tjänsten Sektionen inrättades 2009-01-01 och är ett resultat av den organisationsöversyn som genomfördes 2008. Genom en justering 2011-02-01 kommer sektionen har ansvar för utredningsarbete barn och unga 0-20 år enl Sol och LVU. Om företaget Som Interimchef fakturerar du från eget bolag till Dreamwork aletrnativ är du projektanställd hos Dreamwork. Mer om tjänsten Interimschefsuppdraget beräknas pågå mellan 1 september 2013 till 31 december 2013. Uppdraget är på heltid. Din profil Vi söker dig som har ett transparant och ärligt ledarskap och som förser medarbetarna med ett tydligt ramverk inom vilket de kan agera. Tjänsten innebär att förena krav och förväntningar på medarbetaren med delaktighet och utrymme för eget ansvar och initiativ. VI söker en person som sätter helheten före delarna, dvs kan se bortom din del i verksamheten för helhetens bästa. Du verkar för ett bra samarbetsklimat i alla sammanhang och för konstruktiv samverkan med andra enheter, förvaltningar och aktörer. Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan beteendevetenskaplig högskoleexamen som bedöms likvärdig. Du ska ha minst minst 3 års chefs-/ledarerfarenhet och erfarenhet från verksamhetsområdet. Du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och kunskaper om budgetstyrning och ekonomisk management.Utbildning i BBIC (Barns Behov I Centrum) och kunskap om och erfarenhet av arbete med ensamkommande flyktingbarn är meriterande. Ansökan Du är du välkommen att söka tjänsten snarast via Dreamworks hemsida, www.dremwork.com, med bifogat CV och personligt brev. Vi bearbetar inkomna ansökningar löpande och sista ansökningsdatum är12 augusti. Tillträde 1 september. Har du frågor ring Magnus Sjölund på 08-446 46 01. Om Dreamwork Dreamwork har sedan 2006 etablerat sig som en förnyare inom personallösningar där vi arbetar utifrån en vision att leverera de bästa lösningarna på våra kunders utmaningar.
Företag: Magnus Sjölund
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Interimchef för Utredningsenheten vid Socialförvaltningen i södra Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Interimchef för Utredningsenheten vid Socialförvaltningen i södra Stockholm
Kredithandläggare
Lernia AB Arbetsuppgifter Vi söker nu för kunds räkning en kredithandläggare med minst två års erfarenhet. Vår kund är världsledande leverantör av verktyg, verktygslösningar och know-how till metallbearbetningsindustrin. Tjänsten är ett konsultuppdrag som beräknas starta i mitten på augusti och pågå fram till mars 2014. Du kommer att arbeta som assistent till Credite Control Manager och dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av inkommande kreditförfrågningar samt analyser av rating i samband med detta. Följa upp kunder och analysera betalningshistorik. Företaget verkar i en internationell miljö och personalsammansättningen är också internationell där man kommunicerar på engelska. Formell kompetens Relevant ekonomisk utbildning allternativt flerårig arbetslivserfarenhet i en ekonomisk miljö samt kredithandläggning. Erfarenhet av SAP är klart meriterande Goda kunskaper i Engelska språket Ytterligare språk som är meriterande är franska, tyska, italienska, spanska eller annat eropeiskt språk. Goda kunskaper i officeprogrammen Din bakgrund Vi tror att du har arbetat ett par år med kredithandläggning kanske på ett mindre bolag och nu vill arbeta på ett stort bolag. Du har en proaktiv approach och är en utpräglad problemlösare. Du gillar att arbeta i högt tempo med korta beslutsvägar. Du har vana att arbeta i en ekonomisk miljö och har förmåga att läsa och förstå bokslut, balans och resultaträkningar. Personliga egenskaper Vi ser gärna att du är: - Stresstålig - Prestigelös - Analytisk - Nyfiken och vill lära sig - Glad och positiv - Förmåga att prioritera Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Heltid konsultuppdrag tom mars 2014. Tillträdesdag Mitten på augusti. Information Välkommen med din anöskan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden slut. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper.
Företag: Lernia AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Kredithandläggare jobb, Kredithandläggare Stockholm, Kredithandläggare Lernia AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kredithandläggare
Finsktalande timvikarier till Lindhovshemmet
Arbetsplatsen Attendo Lindhovshemmet är ett äldreboende som är vackert beläget i Uttran med utsikt över Kvarnsjön, goda kommunkationer med pendeltåg/buss. Boendet har totalt 54 lägenheter, idag finns somatiska och demens enheter med permanent- och korttidsplatser varav två enheter har finsk inriktning. Attendo är ett svenskt vård- och omsorgsföretag som arbetar på uppdrag av kommuner i Sverige, Norge och Danmark. Vi har närmare 11 000 medarbetare som arbetar inom äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt omsorg till personer med funktionsnedsättning. Vår vision är att stärka individen genom att se till det friska. Vårt dagliga arbete präglas av engagemang, kompetens och hjälpsamhet. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för undersköterska på demensboende med finsktalande brukare. Mycket fokus ligger på - förutom god och säker omvårdnad - egen tid med våra boende, utevistelse och att skapa fina måltidsmiljöer som präglas av lugn och ro och ett gott bemötande. Det ingår i arbetsuppgifterna att du är kontaktperson till ett antal brukare. Kvalifikationer - USK utbildning - Kunskaper om finsk kultur och traditioner - Vana vid dokumentation i ett datorbaserat system - Mycket god svenska i tal och skrift samt finska i tal - Vana att arbeta med personer med demensdiagnos (gäller demensenheten) Du ska även vara tålmodig och ha ett gott bemötande. Vara initiativrik och ha ett intresse för finsk kultur.
Företag: Attendo AB
Ort: Botkyrka
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Finsktalande timvikarier till Lindhovshemmet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsktalande timvikarier till Lindhovshemmet
Hotellansvarig föräldravikariat till Attendo Park Hotell
Arbetsplatsen Attendo Park Hotell öppnade i nybyggd fastighet under september 2011 i Flemingsberg söder om Stockholm. VI är ett minde hotell med 33 rum och erbjuder kort- och långtidsboende för både företag och privatpersoner. Receptionens öppettider är vardagar 06.30-18.00 och helger 07.30-14.00. Vi söker nu dig som tidigare har erfarenhet från arbete inom hotell. Du kommer att arbeta som den operativa och administrativa ledaren och ansvara för bland annat hotellets marknadsföring och utveckling samtidigt som du kommer ha det totala ansvaret för den dagliga driften på hotellet. Det är ett självständigt arbete som passar dig som är ansvarsfull, utåtriktad och tar egna initiativ. Attendo är ett svenskt vård- och omsorgsföretag som arbetar på uppdrag av kommuner i Sverige, Norge och Danmark. Vi har närmare 11 000 medarbetare som arbetar inom äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt omsorg till personer med funktionsnedsättning. Vår vision är att stärka individen genom att se till det friska. Vårt dagliga arbete präglas av engagemang, kompetens och hjälpsamhet. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter: ⢠Receptionsuppgifter såsom in-/utcheckning och rumsbokning ⢠Schemaläggning och lönerapportering ⢠Fakturering och kontering av leverantörsfakturor ⢠Marknadsföring av hotellet samt skapa nya kontakter ⢠Planera det dagliga arbetet på hotellet och fördela arbetsuppgifter ⢠Jourtelefon utöver receptionens öppettider förekommer. Kvalifikationer Kvalifikationer: ⢠Datorvana med erfarenhet från hotellbokningssystem, gärna Picasso. ⢠Tidigare erfarenheter av att leda ett team ⢠Har relevant utbildning för tjänsten
Företag: Attendo AB
Ort: Huddinge
Publicerad : 07-17
Sök fler jobb liknande: lediga Hotellansvarig föräldravikariat till Attendo Park Hotell jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Hotellansvarig föräldravikariat till Attendo Park Hotell
Laboratorieingenjörer till läkemedelsföretag
Redo för drömjobbetFå företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.Känner du igen dig i nedanstående profil och är intresserad av arbete hos oss, tveka inte att skicka in din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, varför det är av högsta vikt att du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Vi på Randstad söker nu efter tre stycken visstidsanställda Laboratorieingenjörer samt en Laboratorieingenjör Granskning till vår kund i Stockholm. Starten för uppdraget är så snart som möjligt och visstidsanställningarna sträcker sig fram till april och juni 2014. Dina arbetsuppgifter Som laboratorieingenjör består arbetsuppgifterna i att utföra kemiska analyser av råvaror och produkter enligt fastställda specifikationer och metoder, samt att rapportera i systemet LIMS. Vidare ska du även initiera och utreda dessa tillsammans med andra medarbetare inom avdelningen. Du ska planera det egna arbetet samt delta i avdelningens förbättringsarbete. Kvalifikationer för tjänsten Vi söker dig som har: - högskoleutbildning 120 poäng inom kemi eller motsvarande erfarenhet - god erfarenhet av arbete i Word och Excel - dokumenterade GMP- kunskaper - erfarenhet från GMP- reglerad laboratorieverksamhet - erfarenhet från analys av råvaror och av tabletter -erfarenhet från olika analysmetoder, exempelvis HLC, gärna Agilentsystem - erfarenhet från arbete med LIMS  Dina egenskaper Som person är du ordningssam och arbetar metodiskt och noggrant. Du har en hög grad av servicenivå och tycker om att arbeta i en målstyrd verksamhet. Vidare ser vi att du är ansvarstagande, flexibel och öppen för att arbeta enligt de producerande enheternas behov.  Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Randstad AB Stockholm
Ort: Södertälje
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Laboratorieingenjörer till läkemedelsföretag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Laboratorieingenjörer till läkemedelsföretag
Gubbängsskolan söker lärare i textilslöjd
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Gubbängsskolan Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Gubbängsskolan är en F-9-skola som ligger i Farsta och här går för närvarande ca 700 elever. Vi ligger mellan Gubbängens radhusområde norr om skolan och det stora Gubbängsfältet i söder. Skolan har i genomsnitt tre paralleller per årskurs och är indelad i horisontella arbetslag med arbetslagsledare. Skolan står för tradition och kontinuitet och har en stark lärarkår. Sedan flera år har vi olika profiler; fotboll, drama och bild- och form. Dessutom har vi två mindre särskilda undervisningsgrupper knutna till skolan. Skolledningen består av rektor, tre biträdande rektorer och skolsekreterare. Elevhälsogruppen består idag av skolsköterska, kurator, studie-och-yrkesvägledare, skolpsykolog, specialpedagog 4-9, specialpedagog F-6, speciallärare 1-3 och skolledning. Flera i både skolledning och elevhälsogruppen är nya på skolan och skolan står inför ett utvecklingsarbete både när det gäller elevhälsoarbetet och det pedagogiska stödet gentemot lärarna. Vi har datortavlor i flera klassrum, men vi behöver utveckla oss mer inom IT och vill göra det på ett sätt som kommer så många elever som möjligt till del. Vi har mycket roligt och spännande framför oss! 1 plats(er). Nu söker vi dig som har textilslöjd men gärna även ytterligare ett ämne Vi söker dig som har textilslöjd men gärna även ytterligare ett ämne för undervisning på Gubbängsskolan. I tjänsten ingår mentorskap på mellanstadiet. Vi vill gärna att du är behörig i dina ämnen men framförallt att du har erfarenhet av att undervisa i textilslöjd på grundskolan. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Vi vill att du har erfarenhet av klassföreståndarskap och/eller mentorskap samt att du har erfarenhet av att samarbeta med såväl kollegor som föräldrar och att du är van att driva utveckling i ditt eller dina ämnen. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: biträdande rektor Jonas Hemström,08-508 47 350 Bo Fransson, Lokalombud Lärarnas riksförbund, 08-508 47 350 (facklig) Anne Stoor Danielsson, Lokalombud Lärarförbundet, 08-508 473 94, anne.danielsson.stoor@stockholm.se (facklig) Tillträde: 2013-08-12.
Företag: Stockholms stad; Gubbängsskolan
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-10
Sök fler jobb liknande: lediga Gubbängsskolan söker lärare i textilslöjd jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Gubbängsskolan söker lärare i textilslöjd
Söka jobb tips