It jobb - lediga jobb

It jobb It jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: It. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: It. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. BF Positiv Barnvakt sökes till Upplands Bro!- Upplands-Bro

  2. Senior företagsrådgivare till SEB- Stockholm

  3. Risk & Compliance Manager- Stockholm

  4. Purchasing Controller- Stockholm

  5. Redovisningsekonom- Stockholm

  6. Redovisningsspecialist med teamansvar- Stockholm

  7. Risk Business Analyst- Stockholm

  8. Junior Sales Controller- Stockholm

  9. Redovisningsansvarig- Stockholm

  10. Senior Quantitative Analyst- Stockholm

  11. Senior Compliance Officer- Stockholm

  12. Affärsorienterad Dealmaker M & A- Stockholm

  13. Originations Administrator- Stockholm

  14. Lärare i fritidshem/Fritidspedagog- Täby

  15. Sjuksköterskor- Stockholm

  16. Projektledare inom cellterapi- Stockholm

  17. Vi söker en biträdande jurist till affärsjuridisk advokatbyrå i Stockholm- Stockholm

  18. Receptionist/Kontorskoordinator 50% City- Stockholm

  19. Junior systemutvecklare/systemförvaltare- Stockholm

  20. IT-intresserad backofficemedarbetare- Stockholm

  21. Servitris till restaurang Södermalm- Stockholm

  22. Senior R&D Engineer, Chemical Vapor Deposition- Stockholm

  23. Säljare Canal Digital - Heltid- Stockholm

  24. Erfarna servitriser och servitörer sökes.- Stockholm

  25. Restaurangbiträden- Stockholm

  26. Supporttekniker med erfarenhet av SQL- Solna

  27. Cafebiträde / Barista- Stockholm

  28. IT Project Manager- Stockholm

  29. SERVICE DESK AGENT/ IT-Support- Stockholm

  30. Systemarkitekt- Stockholm

  31. System analyst/IT support in Patent Development- Stockholm

  32. IT-säkerhetsspecialist- Stockholm

  33. Definitiv söker nu 4 drivna juniorsäljare - timlön + provision- Stockholm

  34. Ha kul på jobbet? Sök hit!- Stockholm

  35. IT-chef sökes till ledande företag inom Finansiering- Södertälje

  36. Biträdande chefsjuksköterska- Stockholm

  37. Lärare i fritidshem/Fritidspedagog 75-80% Mariehällskolan- Stockholm

  38. Lärare i fritidshem/Fritidspedagog till Mariehällskolan- Stockholm

  39. Lärare i fritidshem/Fritidspedagog till Sundby-/Mariehällskolan- Stockholm

  40. Systemförvaltare IT-stöd för vård och omsorg Pulsen Combine- Upplands Väsby


Mer beskrivning

BF Positiv Barnvakt sökes till Upplands Bro!
Just nu söker vi kunniga och engagerade barnvakter inför hösten! Sök redan nu eller tipsa gärna någon som du känner. Aktuell tjänst: Familj söker en glad och positiv barnvakt till sin dotter på 10 månader. Familjen vill ha hjälp 1-2 eftermiddag i veckan 15:30-19:00 samt vid behov någon kväll i månaden. Familjen behöver hjälp med och matlagning och läxläsning. Beskrivning av kvalifikationer Du ska vara erfaren med de aktuella åldrarna, trygg och positiv. Detta är ett måste Du ska vara över 18 år och du ska ha bra och gärna fler objektiva referenser från att ha arbetat med barn. Vi söker dig som är ordningsam, trygg och med ett glatt sinne, som är kreativ och tar egna initiativ och viktigast av allt, du ska tycka mycket om barn och vara väldigt bra med dem, och de ska tycka om dig! Varför skulle du vara intresserad att arbeta hos Barnvaktsförmedlingen? - Bästa barnvaktslönen i Stockholm - Du bestämmer med vem och hur mycket du vill arbeta - Du blir utbildad i första hjälpen, HLR för barn och barn och säkerhet. - Du är försäkrad Tips från Barnvaktsförmedlingen. Vi har haft flera personer som började hos oss som arbetslösa och som idag fått deltid och heltidsjobb. Om du har varit arbetslös ett tag och verkligen vill ha ett jobb. Börja med att ta något jobb, även om det bara är en liten tjänst. Då ser arbetsgivare att du är anställningsbar och då blir du direkt mycket mer intressant. Så gör någonting hellre än ingenting om du kan, för det är större chans att det leder någonvart.
Företag: BARNVAKTSFÖRMEDLINGEN I STOCKHOLM AB
Ort: Upplands-Bro
Publicerad : 07-17
Sök fler jobb liknande: lediga BF Positiv Barnvakt sökes till Upplands Bro! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: BF Positiv Barnvakt sökes till Upplands Bro!

Senior företagsrådgivare till SEB
Vår klient: För SEB:s räkning söker vi en driven och engagerad företagsrådgivare som kan skapa långsiktiga och givande kundrelationer i området i och kring Jakobsberg i Stockholm. SEB är en ledande nordisk bank. Vår verksamhet bygger på entreprenörskap, internationell närvaro och långsiktiga relationer. Och så har det varit i mer än 150 år. I Norden och Tyskland har vi en stark inriktning på företagsaffären och investment banking. I Sverige och de baltiska länderna har vi ett brett kontorsnät där vi erbjuder rådgivning och finansiella tjänster till företag och privatpersoner. SEB finns representerad i ett 20-tal länder runt om i världen med cirka 17 000 anställda. Din utmaning: Du kommer att ingå i företagsteamet och dina huvudsakliga uppgifter blir att tillsammans med kollegorna arbeta med att utveckla befintliga och nya kunders affärer. Bankens ambition är att växa på marknaden, och det är därför viktigt att du trivs med prospektering, såväl på egen hand som i grupp. I dina uppgifter ingår att Arbeta med rådgivning och försäljning av bankens olika produkter gentemot nya och befintliga företagskunder. Identifiera potentiella kunder genom proaktiv kundbearbetning och vara professionell i rådgivningen från initial kontakt till affär med kund Ansvara för kontinuerlig uppföljning av dina kunder och arbeta med merförsäljning. Arbeta med kreditanalys och finansiering kopplad till kundernas affärer. Vara en relationsbyggare och ha förmågan att utveckla kontorets exponering på den lokala marknaden. Din bakgrund: Du är civilekonom eller motsvarande med minst tre års relevant arbetslivserfarenhet som företagsrådgivare på bank. Om du har tidigare erfarenhet som företagsrådgivare inom bank är det starkt meriterande. Du har hög social kompetens och är van att arbeta med prospektering. Du är självgående, flexibel, stresstålig och en resultatorienterad lagspelare. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Dessutom ser vi gärna att du har en positiv attityd. Du är duktig på att skapa långsiktiga relationer och har stark egen drivkraft som gör att du når dina mål. Kontoret är beroende av att alla jobbar som ett lag vilket bland annat innebär att alla hjälper varandra, delar med sig av erfarenheter och gläds åt gemensamma framgångar. Du behöver vara stresstålig och ha förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt. Din ansökan: Är du intresserad av att göra karriär inom SEB? Sänd då ditt CV till Apply Now   med referens OJ/912 intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Ola Johansson på tel. 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Senior företagsrådgivare till SEB jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior företagsrådgivare till SEB

Risk & Compliance Manager
Vår klient: The company behind the TrustBuddy concept is called TrustBuddy AB, and was founded in 2009. TrustBuddy is the worlds first stock listed peer-to-peer lender and the largest in Scandinavia, aiming to expand in Europe. The company has a staff of 12, dedicated to the development and operation of TrustBuddy. Our ambition is that TrustBuddy will become synonymous with liquidity and secure lending terms between buddies. We believe that the market has a growing need for earning better interest on investors capital and easier access to short term credit for borrowers. Our aim is to meet both needs in one place. Our intention is to continuously develop the concept to meet user needs, focusing on integration and customized solutions, and this is where TrustBuddy will focus in the future. TrustBuddy is in the process of becoming a credit market company in Sweden and is for this reason expanding its staff to meet the coming demand for compliance and risk management in the company. We are therefore seeking to recruit a Risks & Compliance Manager to the Stockholm Office, the position reports directly to Chief Operating Officer. The person will head the functions for risk management and compliance. Din utmaning: Overall management of the companys risk management function. Work closely with TrustBuddy finance management to develop and implement processes and tools to identify and assess all sources of risk including market, credit and operational risks. Work closely with TrustBuddy Management to develop and implement the companys Risk Management Framework. Ensure that the risk profile of the business is managed. Develop and provide risk training on appropriate topics to management and the board of directors. Overall management of the companys compliance function. Act as contact person for financial supervisory authorities. Monitor changes in the regulatory environment applicable to finance companies in general and implement in the companys business. Continuous update sessions with management and the board of directors in regulatory and risk matters. Din bakgrund: Bachelor or Master degree with five to seven years of relevant experience, preferably from a consultancy background. Broad knowledge of the regulatory framework from the financial sector in Sweden. Ability to think creatively in a regulated environment and handle multiple complex matters. Excellent oral and written communication skills, including professional level of English, and ability to work across multiple areas of the business. Proven ability to communicate clearly with regulators on a variety of topics affecting the organization. Flexibility to travel. Solution and business oriented with high integrity. Din ansökan: Do you want to be a part of Trustbuddy? Please send your CV to Apply Now with reference RK/918. Interviews will be conducted continuously. For further questions about this service contact Robert Kerje of Human Capital 08-546 992 60 Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Risk & Compliance Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Risk & Compliance Manager

Purchasing Controller
Vår klient: Autoliv Inc., the worldwide leader in automotive safety systems, develops and manufactures automotive safety systems for all major automotive manufacturers in the world. Together with its joint ventures, Autoliv has approximately 80 facilities with more than 50,000 employees in 29 countries. In addition, the Company has ten technical centers in nine countries around the world, with 21 test tracks, more than any other automotive safety supplier. Sales in 2012 amounted to US $8.3 billion. The Companys shares are listed on the New York Stock Exchange (NYSE: ALV) and its Swedish Depository Receipts on the OMX Nordic Exchange in Stockholm (ALIV sdb). For more information about Autoliv, please visit our company website at www.autoliv.com We are now on the behalf of our client seeking to recruit a Purchasing Controller, to; participate in the Global Purchasing Control team of Autoliv. The role reports to the Director of Purchasing Control. Din utmaning: Participate as member in the Global Purchasing Control team, working with gathering, validating and analysing direct material cost and purchasing results on Key Performance Indicators, both actual and forecasted analysis of the Autoliv group. Provide macroeconomic analysis such as raw material price development impact. Actively work analysis of the monthly, quarterly and yearly reports. Support the global purchasing strategy work. Continuously drive improvement of reports, procedures and support systems for the purchasing organization. Be the business owner of IT systems and lead improvement activities together with the Director of Purchasing Control and the Regional Purchasing Controllers. Din bakgrund: M.Sc. degree in engineering with 3-5 years work experience from Controlling and/or Purchasing in a larger industrial company, preferably in a global organization. Master advanced use of Microsoft Office programs and feel comfortable working in different IT systems. Experience from Oracle Business Intelligence Tool is an significant advantage. Experience from IT projects is positive. Good analytical skills and excellent in presenting results and conclusions. Strong team player with the ability to deal with sometimes competing priorities while delivering tangible results with high quality within specific time limits. Outgoing personality with high integrity. Fluent in English and Swedish with the thrive to work in a truly global organization. Din ansökan: Please send your CV to Robert Kerje, responsible consultant at Human Capital with reference RK/917 to Apply Now  , interviews will be conducted continuously. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Purchasing Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Purchasing Controller

Redovisningsekonom
Vår klient: BNP Paribas is one of the largest and best rated banks in the world. The Group boasts one of the most extensive global banking networks with a presence in more than 80 countries, 200,000 employees and total assets of EUR 2,000 billion. It ranks highly in its three core activities: 1)Retail Banking 2)Investment Solutions 3)Corporate & Investment Banking The three main activities of BNP Paribas are complementary, providing strategic strength and assuring the bank financial solidity. In its Corporate & Investment Banking and Investment Solutions activities, BNP Paribas enjoys top positions in Europe, a strong presence in the Americas and solid and fast-growing businesses in Asia. For more information about the Group, please visit www.bnpparibas.com Tjänsten i Ekonomifunktionen erbjuder ett spännande arbete i en internationell miljö med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Ekonomiavdelningen på BNP Paribas består förnärvarande av 3 personer och du kommer att rapportera till ekonomichefen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Centrala Stockholm. Din utmaning: Du kommer i första hand arbeta med bankens redovisning, avstämningar och rapportering. Ansvara för månadsbokslut, avstämningar och rapportering. Ansvara för bankens löpande redovisning. Ansvara för moms- och skattedeklarationer. Medverka vid BNP Paribas årsredovisning och deklarationer Medverka vid myndighetsrapportering; Finansinspektionen m.fl. Din bakgrund: Civilekonom eller Gymnasieekonom med ca fem års relevant erfarenhet av redovisningsarbete. Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift, meriterande med franska. God IT kompetens, framförallt i Excel. Har du erfarenhet av att arbeta i SAP miljö är det meriterande. Som person är du flexibel, stresstålig, driven, proaktiv och en teamplayer. Du är även resultatinriktad och positiv till processförändring och kontinuerliga förbättringsarbeten. Din ansökan:  Är du intresserad av att göra karriär inom denna spännande bankkoncern? Sänd då ditt CV till  med referens OJ/923. Intervjuer sker löpande och frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Ola Johansson på Human Capital tel. 08-546 992 60. Sökord: Redovisningsassistent, Redovisningsekonom, Ekonom, Deklarationer, Bankens Redovisning Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsekonom jobb, Redovisningsekonom Stockholm, Redovisningsekonom Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsekonom

Redovisningsspecialist med teamansvar
Vår klient: Länsförsäkringsgruppens (www.lansforsakringar.se) 23 lokala länsförsäkringsbolag äger gemensamt Länsförsäkringar AB. Länsförsäkringar AB har tre huvudsakliga uppdrag: Att bedriva affärsverksamhet inom sakförsäkring, livförsäkring och bank. Länsförsäkringar AB driver även Länsförsäkringars gemensamma utvecklingsverksamhet och bistår med service till Länsförsäkringsbolagen. Avdelningen Försäkrings- och Bankredovisning tillhör enheten Ekonomi & Finans som har det samlade ansvaret för den legala finansiella rapporteringen för Sak-, Bank-, Livkoncernen samt Fondliv. Till avdelningen söker vi en redovisningsspecialist som ska vara ansvarig för finansbokslut i samtliga juridiska personer inom Länsförsäkringar AB. Nu söker vi en Redovisningsspecialist med teamansvar med placering på kontoret, Gärdet/Stockholm. Din utmaning: Ansvara för bokslut, finansiell rapportering och myndighetsrapportering avseende finansiell verksamhet och kapitalförvaltning. Ansvara för att rapportering upprättas i enlighet med lagar och regler av samtliga juridiska personer inom koncernen Länsförsäkringar AB. Utveckla och är uppdaterad avseende redovisning och beskattning av finansiella instrument. Ansvara för att leda arbetet i det team som arbetar med finansbokslut. Hitta affärsmöjligheter i regelverken på finansmarknaden för att bidra till affärsnyttan i Länsförsäkringar AB. Arbeta med förbättring av den interna kontrollen i finansiell rapportering (IKFR) samt effektivisering av bokslutsprocessen. Din bakgrund: Civilekonom med minst fem års relevant erfarenhet, gärna med erfarenhet ifrån bank/kapitalförvaltning, fondkommissionär eller treasury funktion. Förändringsbenägen och van att leverera hög kvalitet med ett brinnande intresse för finansiella instrument. God kunskap om finansiella instrument och IFRS med inriktning på IAS 39 och IFRS 7. Erfarenhet av rimlighetsbedöma värderingen av finansiella instrument och god kunskap om komponenter och olika värderingstekniker. Visad analytisk förmåga och van att lösa problem. Driven, strukturerad, noggrann, kommunikativ och självgående. Din ansökan: Är du intresserad av att göra karriär inom denna spännande koncern? Sänd då ditt CV till Apply Now , med referens OJ/925 och intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Ola Johansson på tel. 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsspecialist med teamansvar jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsspecialist med teamansvar

Risk Business Analyst
Vår klient: SunGard Front Arena develops Position Control software for a global customer base of leading investment banks. Our business critical systems are used on trading floors around the world by demanding customers. They expect the vendor to know their business and provide the right solutions that give them an edge on competitors. Front Arena’s Development team is looking for a Business Analyst who is passionate about providing the best software solutions for FX and Money Market (MM) trading at Tier One institutions. The position is based in central Stockholm and reports to the FX MM FXO Product Manager. We are seeking to recruit a Risk Business Analyst to Sungard. Din utmaning: Are you the next colleague to join our Front Arena Development team? SunGard Front Arena’s development team is looking for a senior Business Analyst who is passionate about providing the best software solutions for risk including VaR, Counterparty Risk calculation and limits and CVA at major global financial institutions. Derivatives risk management in the current climate of increased and rapidly changing regulation is becoming more deeply entwined with the Front Office than ever before. This raises exciting opportunities for combining the two areas in a unique solution offering for the future. The aim for the successful candidate in this role will be to facilitate Front Arena in realizing this goal. Helping the team to crystallize, communicate and execute on elements of the long term strategy for risk based on a deep understanding of todays risk needs. Produce software development specifications to drive highly motivated developers to deliver. Liaise with clients to keep the software close to the market demands. Help deploy the resulting software within key projects as necessary. Evangelize on the software internally. Din bakgrund: You have a degree level education and at least three years direct Risk Software experience in a major institution or vendor serving such institutions possibly as junior Risk Manager, trader reporting support or software specialist with relevant direct experience. It is an advantage if you have an understanding of the competitive landscape for Risk software and proven ability to drive software development through specification or direct development team leadership. You are ideally fluent in English and Swedish and have the ability to write functional specifications and communicate business justifications for their execution. As a Development Business Analyst in a client focused role you need excellent interpersonal and communication skills. You also possess excellent analytical skills with a strategic mindset. You need to demonstrate exceptional understanding of software development required to meet the demands of end users and have the ability to connect with senior risk managers on their terms and engage with their business needs. Din ansökan: Would you like to be a part of Sungard successful organization? Then please send us your application and CV to Apply Now  with reference number OJ/924. Interviews will start as soon as possible. For any further questions regarding this position please contact Ola Johansson, responsible recruitment consultants at Human Capital, phone +46 8 546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Risk Business Analyst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Risk Business Analyst

Junior Sales Controller
Vår klient: Our client is a global IT-Company with operations all around the world and with its Corporate Headquarters in the US. We are now seeking to recruit a Junior Sales Controller for an interim assignment of six month and with clear ambition of turning it into a permanent position. The assignment will start as soon as possible. You will be employed in Human Capitals interim team and placed at our clients Swedish Head Office that is located in the center of Stockholm. Din utmaning: Take a proactive approach to researching breakdowns in service, process or information flow; resolves issues appropriately and establishes preventative measures. Promote teamwork and a service-oriented approach in all activities. Take a proactive approach in coordinating between customers and Sales personnel. Apply and ensure attention to detail in all matters. Apply a methodical approach to completing all tasks. Demonstrate solid written and oral communication skills. Apply a consistent approach to planning and organizing tasks. Clearly present information (spoken or written); communicate at various organization levels. Din bakgrund: University degree or equivalent with one to two years of experience. Advanced Excel and Microsoft Office User. Experience of working with Oracle. Experience within logistics. Fluent in English and Swedish both written and spoken. Din ansökan: Would you like to be part of our Interim team? Then, please send us your application with reference FN/927, as soon as possible to Apply Now  or contact Patrik Sundelin or Fredrik Newstam responsible consultant at Human Capital 08-546 99 260 Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Junior Sales Controller jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior Sales Controller

Redovisningsansvarig
Vår klient: Svensk Fondservice är ett helsvenskt, privatägt och helt oberoende bolag som står under tillsyn av Finansinspektionen. Sedan starten 2008 har bolaget vuxit kraftigt och är idag en av Sveriges ledande kapitalförvaltare, med över 110 000 kunder och ett förvaltat pensionskapital på drygt 9 miljarder. Svensk Fondservice sysselsätter över hundra personer med huvudkontor i Stockholm och ett lokalt kontor i Gävle och samarbetar även med fristående, oberoende och av Finansinspektionen godkända försäkringsförmedlare i hela Sverige. Tjänsten är ett vikariat från 1 november 2013 till 31 januari 2015 med placering på huvudkontoret i Stockholm med ansvar för all redovisning inom Svensk Fondservice med tillträde omgående. I tjänsten som Redovisningsansvarig ansvarar du för bolagets redovisning samt relaterade system. Du rapporterar till bolagets CFO och arbetar tätt tillsammans med övriga funktioner inom ekonomi och bolaget. Din utmaning: Ansvara för såväl månads-, kvartals- och årsbokslut samt vara behjälplig vid rapportering. Genomföra månadsvisa avstämningar samt bokslutsarbete, månad, kvartal och år. Upprätta årsredovisning. Upprätta månatlig moms- och skattedeklaration. Vara delaktig i arbete med utveckling och förbättring av processer och rutiner för ekonomifunktionen. Din bakgrund: Civilekonom eller motsvarande med minst 3-5 års relevant erfarenhet. Positiv med en ”can do” attityd med en vilja att arbeta och utvecklas i en dynamisk och entreprenöriell miljö. Genuint intresse för den verksamhet vi bedriver. Erfarenhet av koncernredovisning är meriterande. Din ansökan: Vill du ta chansen att bli en del av Svensk Fondservice? Sänd då ditt CV till Martin Andersson och Fredrik Newstam med referens MA/928 till Apply Now , intervjuer sker löpande. Vid eventuella frågor vänligen kontakta Human Capital på 08-546 99 260. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Redovisningsansvarig jobb, Redovisningsansvarig Stockholm, Redovisningsansvarig Human Capital Group AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Redovisningsansvarig

Senior Quantitative Analyst
Vår klient: We are seeking to recruit a Senior Quantitative Analyst to one of the leading banks in Stockholm. The Financial Quantitative Modeling and Research is a unit within Group Risk Control responsible for quantifying market risk within the Group and counterparty risks within the Groups trading portfolio. The unit has a global responsibility and is the hub for quantitative analysis within the Group Risk Control network. The group´s strong position in the Capital Markets and its advanced client product offering creates a need for highly skilled risk modellers within a wide range of areas and products. To strengthen the focus, meet the challenges and comply with the strengthened requirements from regulatory authorities, the group is strengthening its quantitative unit within the Risk Control function. We have currently an open position for a Senior Quantitative Analyst at our client´s office in Stockholm city. We offer a challenging and exciting international working environment, with lots of opportunities for successful candidates to further develop their career. Din utmaning: As a Senior Quantitative Analyst you will ensure that GRC uses models and methods that meet the complexity of the risks within the group and compliant with the requirements of external regulators. The main responsibilities of a Senior Quantitative Analyst include the development and specification of quantitative methodologies used to measure market and counterparty risk as well as analyses of the risks based on the current models: Understand the properties and risks in the trading products. Identify all sources of market and counterparty risks inherent to the business. Develop new market and counterparty risk measurement models. Develop stress testing framework for market and counterparty risks inherent to the bank’s portfolios. Operationalize new regulatory standards and communicate with regulatory authorities on the topics related to risk measurement within the Group. Provide high quality analysis of market and counterparty risk inherent to senior management and the Board. Communicate risk computation principles to the banks risk-taking units worldwide as well as other relevant internal- and external stakeholders. Din bakgrund: The candidate should have a quantitative background and a university degree in mathematics, statistics or engineering. The role would be perfect for a candidate with several years experience within risk. It is essential that the candidate has a very good understanding of derivative instruments and the risks they generate.  A quantitative background is essential, programming skills is a merit. Problem solving skills, as well as computational and communication skills, are essential. The candidate should be able to explain complicated concepts clearly to all risk-taking units worldwide as well as present the results of their analysis in a clear and precise manner to senior management and regulatory bodies. The candidate should be systematic and focused on delivery and have high communicational skills Din ansökan: In this recruitment Please apply by sending your CV with reference TD/910 to Apply Now . If you have any questions regarding the position please contact Tobias Danielsson or Ola Johansson at Human Capital at +46 8 546 992 60 http://www.humancapital.se/ www.humancapital.se Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Quantitative Analyst jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Quantitative Analyst

Senior Compliance Officer
Vår klient: Klarna erbjuder säkra och smidiga betalningslösningar till över 15 000 e-butiker och över 9 miljoner kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Österrike och Nederländerna. Klarna grundades 2005 med idén att skapa en problemfri betalningslösning som skulle tillåta köpare och säljare att interagera enkelt och tryggt vid handel på nätet. Klarna gör detta genom att låta kunden få varorna först och betala efteråt, medan vi bär kredit- och bedrägeririsken för handlarna. Idag är Klarna ett av Europas snabbast växande företag och har på bara sju år vuxit till 800 anställda i 8 länder. Klarnas omsättning 2012 var knappt 1,2 miljarder SEK. Klarna är ett kreditmarknadsbolag och enheten Compliance utgör ett stöd för ledning och styrelse i att driva verksamheten enligt för finansbranschens gällande lagar och regler. Då kraven på bolaget ökar i och med den kraftiga expansion som Klarna genomgår, söker vi nu en senior Compliance Officer för att förstärka teamet. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stockholm. I tjänsten som senior Compliance Officer inom Klarna får du en unik inblick i de juridiska frågeställningar som ett snabbväxande bolag inom en internationell och föränderlig bransch ställs inför. Din utmaning: Bistå med råd och stöd till verksamheten gällande tillämpliga lagar och regler. Inom områdena kundskydd, marknadsuppförande, penningtvätt, tillståndsrelaterade frågor och myndighetskontakter. Identifiera och analysera nya och ändrade regler relevanta för Klarnas verksamhet i Sverige och utomlands, samt kommunicera de nya kraven till verksamheten. Identifiera och följa upp compliancerelaterade risker i verksamheten. Hålla compliance- och penningtvättsutbildning för Klarnas personal i Sverige och utomlands. Stödja en sund compliancekultur på Klarna. Kontrollera/monitorera och rapportera eventuella brister i verksamheten. Tillsammans med Klarnas riskfunktion arbeta med att förhindra att Klarna utnyttjas för penningtvätt, samt utreda och rapportera misstänkta fall av Penningtvätt. Din bakgrund: Jur.kand. examen med minst fem års erfarenhet som Compliance officer eller Jurist med erfarenhet ifrån regulatoriska frågor, ev är du Civilekonom med relevant erfarenhet från finansbranschen. Arbetslivserfarenhet ifrån bank, finansbolag, advokatbyrå eller Finansinspektionen. Goda kunskaper om regelverksfrågor avseende finansbranschen, inklusive penningtvätt. Du är systematisk, analytisk och har god erfarenhet av att dokumentera och kommunicera i tal och skrift. Du är van att självständigt hantera ärenden men har samtidigt en god samarbetsförmåga och du tycker om förändring. Du har hög integritet och en god social kompetens. Du talar och skriver svenska såväl som engelska flytande ytterligare språk anses meriterande. Vi erbjuder dig en internationell arbetsplats fylld med smarta och ambitiösa kollegor. Som medarbetare på ett av Sveriges snabbast växande företag kommer din insats göra skillnad och bidra till att ta Klarna till nästa nivå. Du ska inte jobba för Klarna, du kommer jobba med Klarna. Din ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Human Capital och alla ansökningar samt CVs skall skickas till Apply Now med referens TD/930, sista ansökningsdag är 5 augusti. Vid eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Tobias Danielsson på Human Capital, telefon 08-546 992 60. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Senior Compliance Officer jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior Compliance Officer

Affärsorienterad Dealmaker M & A
Vår klient: Vår kund befinner sig idag i en process där de vill finna en Affärsorienterad Dealmaker som på sikt skall vara en stark kraft för att driva bolaget vidare. Befintliga ägare och Partners inom företaget har lyckats skapa en väl fungerande affär och genomfört flera lyckade transaktioner genom åren. Vår kund har en hög ranking inom sitt segment inom M & A och Corporate Finance. De nuvarande delägarna söker nu en skicklig affärsman med ett starkt nätverk inom branschen och erbjuder en Partner roll inom snar framtid. Vi söker nu en entreprenör med ett gediget track record inom M & A transaktioner för att arbeta med affärsgenerering. Tjänsten är med placering på kontoret i centrala Stockholm. Din utmaning: Genom eget nätverk och nykundsbearbetning sälja in egna uppdrag och hantera kundrelationer med stort engagemang och integritet som skapar förtroende. Aktivt arbeta med rådgivning för klienter inför köp och försäljnings processer. Samordna, leda och utveckla projekten med stöttning av projektledare och analytiker. Ansvara för intäkts generering inom uppsatt budgetram. Skapa nya kundrelationer genom stor förståelse för kundernas verksamhet och behov. Din bakgrund: Relevant akademisk utbildning med minst 15 års erfarenhet av M & A transaktioner från Mid- och Small Cap segmentet. Dokumenterad meritlista från flertalet M & A och Corporate Finance transaktioner. Du är initiativrik och vill ha säljansvar i en entreprenöriell miljö. Starkt kommersiellt driv med en känsla för vad som är värdedrivande i affären. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Din ansökan: Vill du ta chansen att vara med i detta spännande företag? Sänd då ditt CV till Human Capital med referens TD/932 till Apply Now , intervjuer sker löpande. Vid frågor vänligen kontakta Tobias Danielsson 08-546 99 260. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Affärsorienterad Dealmaker M & A jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärsorienterad Dealmaker M & A

Originations Administrator
Vår klient: CIT Group Inc., med huvudkontor i USA, är ett finansbolag med global närvaro och ett omfattande tjänsteutbud. I Europa arbetar avdelningen Vendor Finance Group nära tillverkare, återförsäljare och distributörer av kapitalvaror för att erbjuda innovativa och flexibla finansieringslösningar till företag. Vendor Finance Group i Europa är ett viktigt affärsområde inom CITs verksamhetsområde Global Vendor Finance och den nordiska kärnverksamheten möjliggör paneuropeiska finansieringslösningar för våra kunder. På uppdrag av vår klient söker vi nu en driven Originations Administrator. Tjänsten är ett vikariat på 12 månader med placering på Sveavägen fram till oktober då kontoret flyttar till Solna. Din utmaning: Ansvara för spännande Sales Support-aktiviteter såsom att koordinera arbetet mellan försäljnings- och kreditfunktioner, tillsända kunder offerter i enlighet med överenskomna villkor samt sammanställa avtal och annan dokumentation. Vara huvudkontakt för kunden och samarbetspartners under pågående avtal samt bistå säljare, kreditanalytiker och övriga interna funktioner. Kvalitetssäkra processen och dokumentationen bakom finansieringslösningen och därigenom säkerställa att Compliance-kraven efterföljs. Växa i en administrativ och koordinerande roll i en internationell miljö med många olika kontaktytor. Din bakgrund: Du har högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande. Du har arbetat något eller några år med administrativa uppgifter på en ekonomiavdelning, bank eller annan finansiell verksamhet. Tidigare erfarenhet från administration av leasingavtal eller likartade finansiella lösningar är en fördel. Du tycker om att arbeta i en internationell miljö och du har en mycket god förmåga att på både svenska och engelska uttrycka dig i tal och skrift. Du är en social, professionell och positiv person med erfarenhet av omfattande kundkontakter. Din ansökan: Vill du ta chansen att bli en del av CIT Group? Sänd då ditt CV till Martin Andersson och Fredrik Newstam med referens FN/933 till Apply Now , intervjuer sker löpande. Vid eventuella frågor vänligen kontakta Human Capital på 08-546 99 260 Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: Human Capital Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga Originations Administrator jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Originations Administrator

Lärare i fritidshem/Fritidspedagog
Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 65 000 personer här. Vi ser ljust på framtiden och bygger därför fler bostäder, välkomnar fler företag och satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med. Ytterbyskolan,som har anor från 1907, är renoverad, komplett med gymnastiksal, slöjdsalar, bibliotek och fritidshem. I dag har vi ca 350 elever från förskoleklass till och med år 5, fördelade på: åldershomogena klasser och Täby Musikklasser år 4 och år 5. Skolan ligger centralt, nära Roslags Näsby (tåg) och Roslags Näsby trafikplats (buss). ARBETSUPPGIFTER Du ska ansvara för en fritidshemsavdelning i samarbete med övriga pedagoger. Vi arbetar lösningsinriktat med eleven i centrum. Har du erfarenhet och kvalifikationer vill vi att du blir arbetslagsledare för fritids arbetslag. Vi söker dig som är positiv, flexibel och öppen för nya ideer, som gör att fritidsverksamheten utvecklas Att du utifrån läroplanens mål planerar, genomför och utvärderar arbetet. Att du ansvarar för föräldrakontakter och håller utvecklingssamtal. Att du är delaktig i planering och genomförandet av rastverksamheten KVALIFIKATIONER Vi söker Dig som: -har fritidspedagogutbildning/lärare i fritidshem och har erfarenhet av liknande arbete -har god ledarförmåga -har datorvana -har god förmåga i svenska språket -har idéer och praktisk erfarenhet av samverkan mellan skola och fritidshem. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Företag: Täby Kommun, Ytterbyskolan
Ort: Täby
Publicerad : 07-17
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i fritidshem/Fritidspedagog jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i fritidshem/Fritidspedagog

Sjuksköterskor
vårdavdelning Q80 Vi stärker upp bemanningen! Välkommen till ett spännande och utvecklande arbete på avdelning Q80, Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Solna! Vi vårdar barn i åldern 0-18 år som insjuknat akut, medicinskt eller kirurgiskt och är i behov av några få dagars sjukhusvård. Vi vårdar företrädesvis barn med olika infektioner men är alltid beredda att ta emot barn från andra specialiteter. Vårt engagemang och professionella bemötande av patienter, familjer och arbetskamrater skapar en bra laganda och atmosfär. Vi är måna om att ta vara på våra kollegors kunskaper och att lära av varandra. Våra ledord är kompetens och hjärta. Arbetsuppgifter: Sedvanliga sjuksköterskeuppgifter på en vårdavdelning för barn. Som sjuksköterska är du med och vidareutvecklar vården på avdelningen och arbetet bjuder på stor omväxling avseende svårighetsgrad, innehåll och tempo. Vi arbetar enligt PNV (Patient Närmre Vård), flödesarbete och CRM (säkert teamarbete) och vårt multiprofessionella team har det sjuka barnet med familj i centrum. Kvalifikationer: Legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning i hälso- och sjukvård för barn och ungdom, alternativt sjuksköterska med erfarenhet från barn- eller akutsjukvård. Minst två års yrkeserfarenhet. Vana att hantera medicinskteknisk utrustning. Personliga egenskaper: Vi söker dig som vill arbeta i vår stimulerande och utvecklande barnsjukvård, som trivs med att den ena dagen inte är den andra lik och att lösa de utmaningar som uppkommer. Du arbetar tillsammans med erfarna och engagerade kollegor på en mycket välfungerande avdelning. Erfarenhet från barnsjukvård är mycket meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Karolinska Universitetssjukhuset
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-17
Sök fler jobb liknande: lediga Sjuksköterskor jobb, Sjuksköterskor Stockholm, Sjuksköterskor Karolinska Universitetssjukhuset
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Sjuksköterskor

Projektledare inom cellterapi
Innovationsplatsen Projektledare sökes till projektet "Effektiva processer för storskalig cellproduktion för klinisk användning". Karolinska Universitetssjukhuset är ett av Nordens största universitetssjukhus där vård, forskning och utbildning är viktiga delar i arbetet för att förlänga och förbättra människors liv. Av Karolinska Institutets forskning och utbildning sker två tredjedelar i sjukhusets verksamhet. Utveckling och Innovation är en central stab vid Karolinska Universitetssjukhuset där verksamheterna Innovationsplatsen, CAMST, Medicinsk Teknik samt E-hälsa och strategisk IT ingår. Innovationsplatsen har i uppdrag att stötta och samarbeta med sjukhusets kliniker genom att skapa en gemensam inkörsport till sjukhuset för medicinteknisk industri samt att etablera affärsmodeller för samarbeten med industri, akademi och näringsliv. Arbetsuppgifter: Karolinska Universitetssjukhuset söker en projektledare inom programmet Cellterapi - från idé till offentlig sjukvård. Programmet som är finansierat av såväl sjukhuset som Vinnova och privata bolag omfattar olika projekt med inriktning på utveckling av såväl tekniska som organisatoriska lösningar som kan påskynda och effektivisera implementering av cellterapier i offentlig sjukvård. I programmet ingår partners från sjukhuset, akademin och olika företag som utvecklar lösningar inom cellproduktion, leverans av celler, cellbehandling, regelverk, logistik, ekonomi och hälsoekonomi. Syftet är att stödja utveckling av klinisk forskning och innovationer inom cellterapi och förankra detta i den kliniska miljön för att kunna möta behoven i dagens och framtidens sjukvård. I arbetsuppgifterna ingår att leda ett eller flera av de interna samarbetsprojekt som startas upp inom området cellterapi med speciellt fokus på effektiva redskap och processer för cellproduktion, leverans och behandling. I delprojektet "Effektiva processer för storskalig cellproduktion för klinisk användning" arbetar cirka 15 personer från sjukhuset, Karolinska Institutet och ett företag gemensamt med att ta fram en process för att odla T-celler i stor skala enligt de höga kvalitetskrav som ställs enligt GMP. Kliniska prövningar av cellerna ingår inte i projektet men planeras separat. Som projektledare kommer du att leda delprojektet men kommer även ansvara för uppgifter inom programmet, till exempel intern och extern kommunikation. Du kommer att rapportera till och stödja programledaren för cellterapiprogrammet. Kvalifikationer: Du har erfarenhet av att leda långsiktiga projekt och gärna av arbete i en vårdorganisation. Förmodligen har du kännedom om eller erfarenhet av organisatoriska lösningar inom forskning eller vård. Tidigare erfarenhet från forskning är ett krav och erfarenhet från näringslivet är meriterande liksom tidigare arbete med, eller intresse för, kommunikation. Du behärskar flytande engelska i såväl tal som skrift. Personliga egenskaper: Du är strukturerad och noggrann med förmåga att hantera flera saker samtidigt. Du är en lagspelare som kan gå in i och ur olika roller och arbetsuppgifter. Du kan arbeta självständigt och är van att ta ansvar och leda ett arbete. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Företag: Karolinska Universitetssjukhuset
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-17
Sök fler jobb liknande: lediga Projektledare inom cellterapi jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Projektledare inom cellterapi

Vi söker en biträdande jurist till affärsjuridisk advokatbyrå i Stockholm
Jurek Bemanning Sverige AB Arbetsbeskrivning Jurek Rekrytering & Bemanning söker nu en biträdande jurist till advokatbyrå, i Stockholm. Du kommer att arbeta brett inom affärsjuridik och sköter sedvanliga arbetsuppgifter som tillkommer en junior biträdande jurist. Vem är du? • Du är notariemeriterad eller har två års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från annan advokatbyrå. • Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. • Du har goda betyg och referenser. Du är: • Förtroendeingivande och har lätt för att knyta kontakter och skapa relationer • Uppskattar att ta stort eget ansvar och samtidigt vara en del av ett större team. • Positiv och prestigelös i samarbetet med kollegor och klienter. • Resultatfokuserad Du erbjuds Du kommer att få arbeta med varierande juridiska ämnesområden med tonvikt på processrätt, vilket du ser som en utmaning. Tjänsten är en tillsvidare tjänst med sex månaders provanställning, som skall tillträdas snarast. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Jurek Rekrytering & Bemanning, Ulriikka Uittomäki, telefon: 0766 33 14 40. Skicka din ansökan snarast. Start: Snarast. Lön: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag Snarast.
Företag: Jurek Bemanning Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-17
Sök fler jobb liknande: lediga Vi söker en biträdande jurist till affärsjuridisk advokatbyrå i Stockholm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vi söker en biträdande jurist till affärsjuridisk advokatbyrå i Stockholm

Receptionist/Kontorskoordinator 50% City
Fru Olsson AB är sedan 20 år ett bemanningsföretag/inlämningsbyrå inom kontor och administration. Vi söker nu en Receptionist/Kontorskoordinator till vår kund i city med start i augusti. Tjänsten består av receptions sysslor som växel, kontorsservice, in och utgående post, budhantering, ta emot gäster, inköp av kontorsmaterial och att se till att köket är tip top. Du kommer också att assistera övriga medarbetare, uppdatera telefonlistor eventuella resebokningar m.m. Vi tror att du har några års arbetslivserfarenhet, kanske inom reception eller som administratör. Du är en framåt och drivande person, har förmågan att få saker och ting gjort, är en mycket god administratör. Du har superkoll på det mesta, och är van att ta egna beslut. Dina personliga egenskaper är förstås allra viktigast. Vi ser gärna att du är en trevlig, representativ och social person. Du är också en ödmjuk person som har förmågan att lyssna till andra. Arbetstid 9-13, viss flexibilitet gällande arbetstiderna är önskvärt. Maila din ansökan märkt Koordinator tillsammans med foto och löneanspråk till: carina.stjernstrom@fruolsson.se
Företag: Fru Olsson AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Receptionist/Kontorskoordinator 50% City jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Receptionist/Kontorskoordinator 50% City

Junior systemutvecklare/systemförvaltare
Arbetsbeskrivning Vill du ha ett utvecklande och spännande arbete där såväl teknik som verksamhetsnytta står i centrum? Vill du vara en del av ett positivt it-team i en framgångsrik global organisation som arbetar med moderna IT-lösningar? Då är du välkommen med din ansökan till oss. Vi söker nu för kunds räkning en junior systemutvecklare med systemförvaltningsansvar. Du som söker är en analytisk, driven och tekniskt duktig IT-tekniker som kommer att vara en del av ett IT-team om 16 personer, varav 10 st arbetar vid Stockholmskontoret. Innehållet i tjänsten är idag fördelat på flera medarbetare i verksamheten och du kommer att få en unik möjlighet att forma rollen utifrån dina egna kunskaper och erfarenheter - det är bara du själv som sätter gränserna! Arbetsuppgifter Arbetet innebär att du till stor del kommer att arbeta med Sharepointutveckling alternativt Java. Du kommer också ha ett förvaltningsansvar för några av företagets verksamhetssystem, exempelvis webbapplikationer, löne- och fakturasystem. Du kommer att ha många kontakter såväl internet som externt, både med användare av systemen och med leverantörer då många av applikationerna är inköpta och sedan anpassade till kundens behov. I samband med förändringar i de applikationer du ansvarar för är det du som ser till att berörda medarbetare får information om detta och planerar in arbetet med minsta möjliga påverkan på verksamheten. Du har stora möjligheter att påverka utformningen av tjänsten själv. Erfarenhet Vi söker dig med systemvetenskaplig examen, KY-utbildning eller liknande eller dig med ett par års arbetserfarenhet. Du har goda kunskaper inom programmering, främst Java, .Net och VB. Meriterande är om du också har kunskaper inom Sharepoint. Som person är du självgående och social och kan arbeta både självständigt och i grupp. Du är positiv och driven i ditt sätt och vill ständigt lära dig nya saker. Vidare trivs du med många kontakter och är bra på att kommunicera med andra. Du är informativ och strukturerad i ditt arbete och du trivs i en roll som innebär både tekniska utmaningar såväl som strategiskt arbete. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Förmåner Företaget ligger i teknikens framkant. Du kommer att arbeta i ett spännande och utmanande affärsklimat där du får möjligheter till erfarenhetsutbyte, tillgång till ett av världens största utbildningsprogram och personlig utveckling. Förtaget satsat mycket på sina anställda och avsätter mycket pengar för fortbildning och kompetensutveckling. Du blir en del av ett globalt företag med ett kraftfullt nätverk av erfarna kollegor. Du erbjuds mycket förmånlig pensionsavsättning och försäkringar samt friskvårdsbidrag. För eventuella frågor gällande tjänsten kontakta: Jemina Asp, Konsultchef 073 -522 70 81 För att söka tjänsten skicka ditt CV till: jobb@totalresurs.se Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 60 medarbetare, varav 35 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av avancerad IT-integration, kommunikation och rekrytering. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med
Företag: IT-TOTAL SWEDEN AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Junior systemutvecklare/systemförvaltare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Junior systemutvecklare/systemförvaltare

IT-intresserad backofficemedarbetare
Har du ett IT intresse och vill utveckla dina kunskaper på ett spännande företag? Gillar du logiskt tänkande och trivs när du får arbeta självständigt men ändå i ett team? Då är det här tjänsten för dig! Beskrivning Perido söker nu en backofficemedarbetare för kunds räkning. Kunden är ett säkerhetsföretag som hjälper människor till en tryggare vardag och erbjuder sina tjänster till privatpersoner och företag i bland annat Norge, Finland och Sverige. Den här tjänsten är placerad i utkanten av centrala Stockholm. Vår kund vill nu förstärka sin backofficeavdelning och letar därför efter en analytisk och kundfokuserad person som är intresserad av IT. Backofficeavdelningen arbetar med kunddatabasadministration och i rollen som backofficemedarbetare kommer du bland annat få skapa urval och kunddatabasundersökningar för kampanjer och arbeta med enklare programmering i SQL och HTML. Du kommer även få chansen att vara med i arbetet att bygga upp kundens fakturerings- och försäljningsprocesser. Vi tror att du tycker om att ta egna initiativ och vill utvecklas i ett växande företag. Du som tycker att det här låter intressant har kanske studerat en IT-utbildning på gymnasiet och är stresstålig och flexibel till sättet. Varmt välkommen med din ansökan! Kravprofil - Gymnasial utbildning inom IT - Erfarenhet av backofficearbete - God datavana och kunskaper i Windows- och Officepaketet - Meriterande med kunskaper i norska och finska dock ej ett krav - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Ansökan Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 9045CT i ärenderaden. På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar. Referensnummer 9045CT Kontakt E-post ansökan: rekrytering@perido.se Övriga frågor: fraga@perido.se
Företag: Perido Skills AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga IT-intresserad backofficemedarbetare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT-intresserad backofficemedarbetare

Servitris till restaurang Södermalm
Om företaget Häfener är en arbetsförmedling och ett rekryteringsbolag på internet som använder sig av sin webbplats www.job4sweden.se för uppdrag i sin rekrytering med fokus på den jobbsökande individens trygghet och kundanpassande rekryterings lösningar. Vi har en passion för att sammanföra kompetens på rätt plats där vi får se nya medarbetare och företag tillsammans ta de steg man vill för att lyckas. Vi söker just nu för kunds räkning en servitris till restaurang på Södermalm i Stockholm Vi söker en servitris som är stresstålig, snabblärt, serviceminded, punktlig, social och glad. Arbetsuppgifterna kommer förutom servera våra gäster att vara bl.a kassahantering, matpackning Vi tillämpar direktrekrytering och du kommer anställas direkt av vår kund. Arbetsort: Stockholm - Södermalm Omfattning: 100 % Välkommen med din ansökan via denna länk: http://www.job4sweden.se/externwebbplats-ansokan/ (Jobbansökningar via post undanbedes)
Företag: Häfener / job4sweden.se
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Servitris till restaurang Södermalm jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Servitris till restaurang Södermalm

Senior R&D Engineer, Chemical Vapor Deposition
Would you like to work in a global company and play a part in its success? Sandvik Coromant encourages new ideas and can provide you with great opportunities for development. We are looking for talented people who would like to extend their professional and educational potential. You have the skills and we can help you put them to good use. The R&D department of Sandvik Coromant in Stockholm works with development of hard materials for metal cutting. Operations cover a broad spectrum, from modeling and materials production to evaluation and implementation. The materials laboratory has processing equipment for production of test materials on both lab and pilot study scales, as well as advanced equipment for testing and analysis. Our strength lies in both our broad and cutting-edge knowledge within our field, and we have an extensive international network of contacts. We are now looking for a Senior R&D Engineer for our CVD section, to be based in Västberga, Stockholm. Key performance areas As Senior R&D Engineer you will develop new CVD processes and materials and take an active part in product development. You will work together with other coating departments within Sandvik Machining Solutions and are also expected to build an external network with universities and suppliers of CVD equipment. The position entails traveling about 30 days per year. You will report to the section manager. Your profile We are looking for someone with a PhD in Chemistry, Materials Science or an MSc. in Engineering, with a focus on chemistry, materials technology or engineering physics. Work experience from CVD, thin films, hard coatings, tribology, advanced materials characterization or metal cutting is advantageous. Excellent communication skills in English, both written and verbal, are a prerequisite. You are a problem solver who gladly takes the initiative and enjoys working with complex problems. You have a proactive and strategic working style. Additionally, you are interested in technology, with a profound understanding of the professional aspects of the job, and you are happy to share your knowledge with others. We actively work to create a workplace that is characterized by diversity and inclusion. Contact information For further information about this position, please contact: Mikael Schuisky, recruiting manager, +46 (0)8 726 76 45 Helena Walter, HR Advisor, +46 (0)8 726 64 15 Union contact Karin Olofsson, Sveriges Ingenjörer, +46 (0)8 726 66 83 Send your application no later than August 31, 2013. Read more about Sandvik and apply at www.sandvik.com/career, Job ID: 324090. For more information about the recruitment process, please contact HRdirect, +46 (0)20 261 444. Recruiter André Söderholm
Företag: Sandvik AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Senior R&D Engineer, Chemical Vapor Deposition jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Senior R&D Engineer, Chemical Vapor Deposition

Säljare Canal Digital - Heltid
Canal Digital i samarbete med VIQ Sweden AB storsatsar nu inför våren och behöver ännu fler duktiga innesäljare på heltid. I våra lokaler på Drottninggatan, mitt i centrala Stockholm, arbetar vi över telefon mot nya, gamla och befintliga kunder för att erbjuda den bästa TV-upplevelsen till marknadens bästa pris. Vill du bli en del av ett ungt och sammansvetsat team som jobbar hårt för att bli Sveriges bästa? Vi erbjuder dig: - Försäljningsutbildning i flera steg - Daglig säljcoachning från din teamledare - Timlön, höga provisioner och bonusar - Möjlighet att utvecklas och klättra inom bolaget Vi tror att du: - Vill utvecklas och bli en av Sveriges bästa säljare - Har hög arbetsmoral - Är resultatinriktad och drivs av att tjäna pengar - Är utåtriktad och social Idag är vi fem team på ca 10 personer i varje som arbetar hårt för att överträffa våra mål. Vi står för en positiv säljkultur med höga krav på både volym och kvalité. Vi avslutade 2012 med säljrekord och storsatsar därför under 2013 för att nå nya höjder, vi kommer till detta att behöva ännu fler fantastiska medarbetare. Hos VIQ bestämmer du din egen lön i en kreativ miljö. Vi ger dig en gedigen försäljningsutbildning som ger dig möjlighet att kontrollera, påverka och höja den rörliga delen av din lön ordentligt. Tillsammans arbetar vi för att du ska nå en lön på minst 22 000kr/mån. Vi erbjuder dig en provanställning och därefter möjlighet till fast anställning. Känner du dig träffad? Ansök redan idag! Malia din ansökan till akam.rad@viqsweden.se och glöm inte att skriva "Innesäljare Canal Digital" i rubriken. Info: Canal Digital är Nordens största distributör av TV och jobbar över alla plattformar; satellit, kabel, bredband och marknätet. Canal Digitals affärsidé är att paketera och leverera det mest attraktiva TV-utbudet till TV-tittarna. Canal Digital ansvarar för distribution och försäljning av mer än 100 TV-kanaler samt ett flertal interaktiva tjänster som Pay Per View- och On Demand-tjänster.
Företag: VIQ SWEDEN AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Säljare Canal Digital - Heltid jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Säljare Canal Digital - Heltid

Erfarna servitriser och servitörer sökes.
Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med otroligt duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang. Vår verksamhet växer hela tiden och efterfrågan på våra serveringsstjärnor ökar kontinuerligt varför vi nu är i behov av att förstärka vårt team med duktiga servitriser och servitörer som vill arbeta extra vid behov. De aktuella uppdragen kan vara allt från bröllop och jubileumsfester till kickoffer och exklusiva konferenser och du kommer arbeta främst på kvällar och helger. Vi söker dig som har goda kunskaper om mat och dryck, du måste ha minst ett par års erfarenhet från á la carte servering och bartenderkunskaper är meriterande. Då du kommer arbeta i ett konstant högt tempo är det viktigt att du är van vid- och tycker om att arbeta under stress samt har en unik förmåga att bemöta och serva människor. Skicka in din ansökan snarast, intervjuer sker löpande.
Företag: Ryska Posten
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Erfarna servitriser och servitörer sökes. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Erfarna servitriser och servitörer sökes.

Restaurangbiträden
Vi på Itamae balance söker nu köks och restaurang biträden som är självgående med god arbetsmoral samt stresstålig. Arbetstiderna schemalagda vardagar/kvällar/helger Du ska gilla att arbeta i lag och kunna ta egna initiativ. Kunna passa tider. Gärna erfarenhet.
Företag: ITAMAE AKTIEBOLAG
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Restaurangbiträden jobb, Restaurangbiträden Stockholm, Restaurangbiträden ITAMAE AKTIEBOLAG
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Restaurangbiträden

Supporttekniker med erfarenhet av SQL
Om Företaget Vi söker för kunds räkning två drivna och engagerade medarbetare till den externa supporten. Vår kund är ett framgångsrikt företag inom för försäkrings- och fondbranschen med fokus på utveckling av system inom bank-och finansbranschen. Företaget har ca 130 anställda som sitter i nya fräscha lokaler mitt i City. Då det är ett snabbväxande företag finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person och många gånger är supporten en språngbräda vidare inom organisationen. Vi letar efter engagerade människor som gillar utmaningar och som trivs att arbeta i en händelsestyrd miljö. Du uppskattar även att arbeta långsiktigt med snabba feedback-loopar och korta beslutsvägar. Du är engagerad och har en inre drivkraft samt rak och öppen i din kommunikation. Dina arbetsuppgifter På den interna supporten arbetar du i en grupp som ansvarar för att supportera externa kunder. Det är en bred roll och du har stor variation i dina arbetsuppgifter. Företaget håller sig i framkant gällande teknik. Dina kvalifikationer Du har tidigare erfarenhet av supportarbete inom SQL alternativt är du nyutexaminerad från en eftergymnasial utbildning med studier inom SQL. Det är viktigt att du är förtroendeingivande och trivs med att supportera olika typer av användare samt har förmåga att felsöka och skapa lösningar Dina personliga egenskaper Du är en positiv och noggrann person med hög analytisk förmåga och arbetar strukturerat. Ditt engagemang ger en stark ansvarskänsla och du kan både driva ditt eget arbete självständigt framåt och arbeta bra tillsammans med andra. Du har förmåga att hantera stress och är flexibel och kan hantera snabba omställningar. Att skapa laganda är för dig en självklarhet. Du kommer få möjligheter att utvecklas vidare och erbjuds studiematerial och mentorskap. För eventuella frågor gällande tjänsten vänligen kontakta: Jemina Asp, Konsultchef 073 -522 70 81 För att söka tjänsten skicka ditt CV till: jobb@totalresurs.se Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 60 medarbetare, varav 35 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av avancerad IT-integration, kommunikation och rekrytering. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med. Vår ambition att vara den bästa helhetsleverantören av IT.
Företag: IT-TOTAL SWEDEN AB
Ort: Solna
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Supporttekniker med erfarenhet av SQL jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Supporttekniker med erfarenhet av SQL

Cafebiträde / Barista
Café Tidemans på Östermalm söker nu fler trevliga, ambitiösa och ansvarstagande medarbetare. Vi söker dig som är serviceinriktad och glad person som håller humöret uppe även vid de stressigaste tillfällena. Du ska ha erfarenhet från café branschen och verkligen intresserad av branschen. Dina arbetsuppgifter är lite av allt som ingår i ett café. Som te x - Hantera espresso maskinen - Göra sallader, smörgåsar osv - Hålla snyggt och fräscht osv. - Servering och ge en bra service. - Tjänsten för omgående tillträde.
Företag: CARLOS - MINA HANDELSBOLAG
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Cafebiträde / Barista jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Cafebiträde / Barista

IT Project Manager
For our customer we are looking for a IT Project Manager. - NOTE: use .doc or docx-format for your application, not pdf! - Short recruitment time on this assignment, apply ASAP! Job description: - Ascertain scope control in Plan and report status - Make clear delivery agreements and agree on roles and responsibilities - Identify needs of resources from other customer IT teams - Assure that final approval of all IT-deliverables is done. - Responsible for the customers IT Deliveries Required skills: - Excellent communication skills with experience in managing a project team. - Excellent experiences in project management, relevant roles, tools and methodology (5+ years experience). - Excellent analytical skills with the ability to understand complex problems and put them into context - Be a positive, highly motivated and motivating team player with a great self-starter attitude - Be able to work independently and directly with end-users, be pro-active in addressing tasks and deliverables - Strong focus on result and delivery oriented, balancing the dimensions of scope with time, cost and quality - Be able to travel, generally the Nordic capitals Preferred skills: - Finance/Banking/Internal services - Collaboration tools - Switchboard tools - Microsoft lync Start: 05-08-13 Duration: 31-10-13 Location: Stockholm Work load: 100% Working language: Swedish & English Please, apply directly via mail with: - Your updated CV in .doc format - 2 references (people)
Företag: Vasa Consulting AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga IT Project Manager jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT Project Manager

SERVICE DESK AGENT/ IT-Support
Till vår kund söker vi en (konsult-) resurs till platsen SERVICE DESK AGENT. - OBS, använd .doc eller .docx - format till din ansökan, ej pdf! - Kort rekryteringstid på denna tjänst, ansök snarast! Huvuduppgiften är att hjälpa anställda hos kunden med diverse problem de har med IT relaterade tjänster. Service Desk är ansiktet utåt, här tas alla ärenden emot och så många som möjligt blir lösta i första ledet. De som inte går att lösa direkt slussas vidare till rätt avdelning. Våra öppettider är 07-18 och vi tar emot ärenden via telefon eller en intern portal. KOMPETENS - Erfarenhet - Prioritet Active Directory 1-3 år Nödvändigt BMC Remedy 1-3 år Nödvändigt Helpdesk & IT Support 3-5 år Nödvändigt Microsoft Office 2007 1-3 år Nödvändigt SAP 1-3 år Nödvändigt Windows 7 1-3 år Nödvändigt Windows XP 1-3 år Nödvändigt .... samt gärna andra IT System. - Servicemedveten, ansvarsfull, effektiv och van att arbeta under press. Start: 2013-09-02 Till: 2014-05-31 Arbetsplats: Stockholm Språk: Svenska och engelska Ansök via epost med: - Ditt uppdaterade CV i .doc format - 2 referenspersoner
Företag: Vasa Consulting AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga SERVICE DESK AGENT/ IT-Support jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: SERVICE DESK AGENT/ IT-Support

Systemarkitekt
WiseOne AB är ett personalägt och oberoende datakonsultföretag som levererar högspecialiserade tjänster inom flertalet olika branscher. WiseOne expanderar och söker därför en målmedveten och ansvarstagande datakonsult med mycket hög kompetens inom några av följande områden: - Systemarkitektur - IT-Arkitektur - SOA - Datamodellering - Distribuerade system - Systemutveckling. - .NET - SQL Server - Props - Agila metoder. - Scrum. - HW/SW Vi söker bara erfarna konsulter som jobbat i minst två olika branscher och i minst 10 år. Vi finns i nya fräscha lokaler i Kista. Vi tar enbart emot ansökningar via mail: jobb@wiseone.se. För att säkerställa att ingen information försvinner ber vi dig att skicka ett eget mail till jobb@wiseone.se. Vi kommer att kontakta de kandidater som vi finner lämpliga. Om du ej erhållit svar från oss före sista ansökningsdatum innebär det att vi gått vidare med andra kandidater. Mer information om WiseOne AB hittar du på vår hemsida: www.wiseone.se Vi undanber oss vänligt men bestämt försäljare som kontaktar oss till följd av denna annons.
Företag: WiseOne AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Systemarkitekt jobb, Systemarkitekt Stockholm, Systemarkitekt WiseOne AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Systemarkitekt

System analyst/IT support in Patent Development
For our customer we are looking for a (consultant) System analyst/IT support in Patent Development. - NOTE: use .doc or docx-format for your application, not pdf! - Short recruitment time on this assignment, apply ASAP! Job description: General IT support and development in RIPL IPT (IPR Processes and Tools) Required skills: - M.Sc or similar education - Competence in SQL, Databases, Data mining or QlikView or similar program for presenting big amount of data in a nice format. - Experience from Project management Start: 2013-09-15 Duration: 12 months, with possible extension Location: Stockholm Work load: 100% Working language: Swedish & English Please, apply directly via mail with: - Your updated CV in .doc format - 2 references (people)
Företag: Vasa Consulting AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga System analyst/IT support in Patent Development jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: System analyst/IT support in Patent Development

IT-säkerhetsspecialist
Till vår kund söker vi en (konsult-) IT-säkerhetsspecialist. - OBS, använd .doc eller .docx - format till din ansökan, ej pdf! - Kort rekryteringstid på denna tjänst, ansök snarast! Jobbeskrivning: Projektledare i kundens projekt kring förbättrat ramverk för säker applikationsutveckling, baserat på OpenSAMM. - Stötta projekt när det gäller identifiering av säkerhetskrav och planering av säkerhetstester. - Samordna aktiviteter som spänner över säkerhetsområdena verksamhet och IT. - Genomföra kontrollskanning av applikationer och plattformar med hjälp av Nessus. - Representera IT-säkerhet i kundens IT Arkitekturforum, delta i diskussioner och beslut samt vidarebefordra information. - Delta i utredningar rörande interna och externa säkerhetsincidenter, exempelvis trojanattacker, intrång, bedrägeri. - Medverka till att sprida ett högre säkerhetsmedvetande inom organisationen genom dagliga aktiviteter. - Ta fram och dokumentera instruktioner. - Stödjande roll i följande projekt: Införande av ny bankplattform Kompetenskrav: Vi söker dig som har flerårig dokumenterad erfarenhet för att på bästa sätt kunna utföra uppdraget enligt ovan. Vidare har du relevant utbildning, behärskar svenska och engelska i både tal och skrift och har dokumenterad erfarenhet från professionella projekt inom området. Det är också meriterande om du har erfarenhet av bank- och försäkringsbranschen. Som person är du engagerad, flexibel, kundorienterad. Du trivs i rollen som problemlösare, är van att ta egna initiativ och är kreativ. Du trivs att arbeta både självständigt och i team och har god samarbetsförmåga och social komptens. KOMPETENS - Erfarenhet - Prioritet CISSP 3-5 år Nödvändigt IT Security 3-5 år Nödvändigt Project Management 3-5 år Nödvändigt Start: 2013-08-19 Till: 2013-12-20 Arbetsplats: Stockholm Språk: Svenska och engelska Ansök via epost med: - Ditt uppdaterade CV i .doc format - 2 referenspersoner
Företag: Vasa Consulting AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga IT-säkerhetsspecialist jobb, IT-säkerhetsspecialist Stockholm, IT-säkerhetsspecialist Vasa Consulting AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT-säkerhetsspecialist

Definitiv söker nu 4 drivna juniorsäljare - timlön + provision
Definitiv är idag Sveriges absolut snabbast växande säljorganisation! Vi arbetar med försäljning och har på endast fyra år gått från att vara en liten aktör med endast 4 anställda till att idag vara över 50 säljare samt teamledare. Hur har vi vuxit så snabbt? Enkelt! Vi ser till att bara anställa människor med ett leende och med ett driv som slår allt. Vi är stolta men aldrig nöjda! Så om du har ett leende som slår allt så ska du läsa vidare för att eventuellt bli en i vårt säljteam! Du står för en öppen och positiv inställning och du ger alltid 100%. I gentjänst så utbildar vi dig i både produktkunskap och ger dig en säljskola som heter DUGA. Du kommer att jobba aktivt med att marknadsföra och sälja förvaltningstjänster tillsammans med ett roligt, ungt och glatt team! En dag på Definitiv: Som innesäljare på Definitiv blir du en del av ett engagerat säljteam som tillsammans strävar efter att vara det bästa teamet på kontoret för att vinna priser som: resor, mobiltelefoner och dylikt. Men framförallt för att tjäna bra med pengar. Du jobbar alltså aktivt med att marknadsföra och sälja våra uppdragsgivares produkter och tjänster via telefon. Som innesäljare på Definitiv så arbetar du alltid med en fast timlön för en stabil inkomst. Utöver din fasta timlön så arbetar du med provision, vilket innebär att du även får betalt för allting du säljer. Enkelt, ju mer du säljer; ju mer tjänar du! Så om du vet att du är en riktig vinnare med ett leende som slår allt och en person som alltid ger 200% i allt du gör! Skicka in din ansökan nu då rekrytering sker löpande. Mer info: KLICKA HÄR! Tillträde: Omgående Arbetstider: Måndag - fredag 08:00-17:00 Lön: Fast timlön + bonus Vi ser fram emot din ansökan redan idag! Om din ansökan: Efter att du klickat på ”Ansökan via extern webbplats nedan” fyller du sedan i dina ?personuppgifter och kan bifoga CV/personligt brev/bild. Vi går igenom alla ansökningar och återkommer till dig inom två veckor. Du kommer även att?få en bekräftelse på att vi mottagit din ansökan. Om du blir kallad på intervju kommer vi att ge dig en företagspresentation och mer information kring tjänsten. Under mötet kommer du att få träffa avdelningscheferna och våra Teamledare. Välkommen.....
Företag: Definitiv AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Definitiv söker nu 4 drivna juniorsäljare - timlön + provision jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Definitiv söker nu 4 drivna juniorsäljare - timlön + provision

Ha kul på jobbet? Sök hit!
Det ska ska vara kul att gå till jobbet! Många arbetsplatser inom försäljning lovar guld och gröna skogar, hos oss på Boxmedia ser vi till att du har kul på jobbet - samtidigt som du utvecklas och tjänar den lönen du strävar efter. Du kanske blir nöjd med en viss lön? Eller är du en utav dem som alltid vill öka och aldrig blir nöjd? Oavsett vilken av personligheterna du har så ser vi till att sätta upp ett tydlig mål som du ska följa. Vår uppdragsgivare ser till att vi kan ha roliga tävlingar, med tex Ipads som vinster Du kommer att jobba med nykundsbearbetning emot företagare. Arbetsdagen passerar i ett högt tempo med stort eget ansvar samt utmanande uppgifter. Oavsett ifall du bara vill testa någonting nytt och utmanande eller ifall du redan jobbar som säljare tycker vi att du ska söka tjänsten direkt! Vi erbjuder dig: En spännande arbetsplats i toppfräscht kontor Kontinuerlig personlig vidareutveckling Möjligheter att avancemang i framtiden Säljtävlingar med med grymma priser (Resor m.m) Fastlön med hög provision Vi tycker lite extra om dig som: Har tidigare erfarenhet av försäljning Har sportat mycket Mån-Fre 08:45-17.00 Fastlön + provision Vi kryddar som sagt arbetsveckorna med tävlingar, förra året åkte vi tex till både Barcelona och London. Vår uppdragsgivare har även dem haft en resetävling där Sveriges två bästa säljare inom varje projekt åkte till Rom. - Är du en utav dem som följer med på nästa resa och får titeln Sveriges bästa säljare? - Sök nu så får du reda på det!
Företag: Boxmedia AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-17
Sök fler jobb liknande: lediga Ha kul på jobbet? Sök hit! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ha kul på jobbet? Sök hit!

IT-chef sökes till ledande företag inom Finansiering
Om 2Complete Auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012 2Complete är bemannings- och rekryteringsföretaget vars mål och vision är ett närmare och personligare samarbete med våra kunder och anställda. Vi vill lära känna Dig, och genom den relationen arbeta mot det mål som passar Dig bäst. Om företaget Vår kund är ett Kreditmarknadsbolag under Finansinspektionens tillsyn och är ett dotterbolag till en större koncern. De erbjuder en rad intressanta och förmånliga finansieringsalternativ, exempelvis billån och leasing för konsument eller företag. Finansieringsalternativen kan även kombineras med försäkring, låneskydd och serviceavtal, vilket ger kostnadskontroll och ett attraktivt helhetserbjudande för kunderna. Vår kund lever efter värdeord som Kundfokus, Ansvar, Tillit, Mod och Entusiasm. Dina arbetsuppgifter Som IT-chef hos vår kund kommer du att arbeta både med din personal, det dagliga operativa och även det långsiktigt strategiska. Du kommer även att arbeta mot andra IT-chefer runt om i Europa samt svara mot både svenska och utländska standarder. Gruppens miljö står under många direktiv både från svenska och utländska instanser vilket sätter stora krav på drift, säkerhet, redundans, risk och compliance. Du kommer att ha direkt personalansvar över nio personer som arbetar med systemansvar, business intelligence, applikationsdrift, integration och compliance. Gruppen arbetar mot både interna och externa kunder och har ett antal större system i kombination med sitt data-warehouse. Tillsammans med din grupp ansvarar du för att garantera säker drift, tillgång till data samt god service för kunderna. Gruppen tar även hand om vidareutveckling av samtliga element i miljön. Vidare ansvarar du för den långsiktiga strategin tillsammans med övriga medlemmar i ledningsgruppen där du sitter tillsammans med nio andra linjechefer. Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av vår kund. Din profil Vi söker dig som har en relevant examen inom IT. Du har gedigen erfarenhet på inget mindre än fem år från IT drift, då i en ledande roll med personalansvar. I denna roll är det viktigt att du har kunskap och erfarenhet från både hård- och mjukvarusidan. Du har även arbetat med Data Warehouse och finansiering från ett IT-perspektiv. Du besitter goda kunskaper i att bygga team-känsla samt att motivera och hitta vägar för din personal att utvecklas och ta ansvar. Du har en god förståelse för den dagliga verksamheten vilket gör att du kan skapa strategier och fatta genomtänkta beslut rörande densamma. Du har förtroende för din personal och kan vägleda dem till en självständighet genom en bra arbetsstruktur. Då denna tjänst har internationella inslag talar och skriver du givetvis svenska och engelska flytande. Besitter du kunskap i det tyska språket ses detta som meriterande. Tjänsten är förlagd i Södertälje. Då det kan uppstå situationer som kräver snabb respons, är det bra med god tillgänglighet till arbetsplatsen samt viss flexibilitet kring arbetstiderna. Är det dig vi söker? Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Företag: 2 Complete
Ort: Södertälje
Publicerad : 07-18
Sök fler jobb liknande: lediga IT-chef sökes till ledande företag inom Finansiering jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: IT-chef sökes till ledande företag inom Finansiering

Biträdande chefsjuksköterska
Hjärtklinikens avdelning 94 Hjärtkliniken på Danderyds Sjukhus disponerar 74 vårdplatser och har 300 medarbetare. Vi fokuserar på välfungerande patientprocesser och hög kompetensutveckling för alla yrkeskategorier. Forskning och undervisning ser vi som mycket viktiga och utvecklande uppdrag. Ett signum för vår klinik är även mycket social samvaro och högt i tak. Hjärtkliniken består av fem avdelningar. Avdelning 94 är en hjärtavdelning med 26 vårdplatser som bedriver akutvård med inriktning på ischemisk hjärtsjukdom, samt vård i samband med koronarangiografi och PCI. Arbetsuppgifter: Som biträdande chefsjuksköterska arbetar du 50 % administrativt och 50 % i omvårdnadsarbete. Omvårdnad är sjuksköterskans främsta uppgift och den biträdande chefsjuksköterskan ska verka för att omvårdnaden bedrivs enligt omvårdnadsprocessen samt i enlighet med sjukhusets värderingar, regler, policys och rutiner. Du är med och leder dagens arbete tillsammans med med chefsjuksköterskan. Avdelningen har en bemanninsgsassistent som sköter stora delar av bemanningsplaneringen. Din kompetensutveckling sker efter dina behov i samråd med chefsjuksköterskan. På kliniken finns både utbildningsledare och kvalitetsutvecklare. Vi arbetar efter mottot – Vänligt - Proffsigt – Smidigt och Säkert! Kvalifikationer: Du är sjuksköterska med minst 3 års erfarenhet gärna inom kardiologi och/eller akutsjukvård. Det är meriterande om du har erfarenhet av förbättringsarbeten och gärna haft eget ansvarsområde. Arbetet kräver att du har en god samarbetsförmåga och hög flexibilitet. Du stimuleras av att aktivt delta i utveckling -och förbättringsarbete. Du är initiativtagande, ambitiös och ser möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper: Övrig information: Ansökningshandlingarna kommer att hanteras löpande. Danderyds Sjukhus AB är norra Stockholms akutsjukhus. Hos oss arbetar drygt 3500 medarbetare. Vården vi ger präglas av kvalitet och omtanke och vi arbetar utifrån Lean healthcare. I vårt uppdrag ingår utbildning, klinisk forskning och utveckling, bland annat i samarbete med Karolinska Institutet. Läs mer om oss på www.ds.se
Företag: Danderyds Sjukhus AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Biträdande chefsjuksköterska jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Biträdande chefsjuksköterska

Lärare i fritidshem/Fritidspedagog 75-80% Mariehällskolan
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Grundskoleavdelningen Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Mariehällskolan ligger i Bromma, och är ett annex till Sunbyskolan i gamla Spånga. Nuvarande Mariehällskolan är ett provisorium, som i höst kommer att bestå av två arbetslag med en arbetslagsledare och drygt 100 elever i åk F-3. Läsåret 14/15 kommer man flytta in i den helt nya Mariehällsskolan, som just nu byggs i Annedal. Skolledning och övrig "kringorganisation" finns i Sundbyskolan. 1 plats(er).Vi söker en fritidspedagog/-lärare till ett arbetslag med 2 st F-klasser i Mariehällskolan. Du ska vara en s k klasskontakt, vilket innebär att du är engagerad i både förskoleklass- och fritidshemsverksamheten. Du ska kunna vara flexibel utifrån de behov som finns i arbetslaget, och och engagera dig i elevernas utbildning och sociala utveckling. Mariehällskolan är en liten skola just nu, men man under kommande läsår sker en förberedelse inför flytten till den nya Mariehällskolan i Annedal. På Mariehällskolans fritidshem arbetar vi utifrån Lgr 11. Här förenar vi omsorg och lärande, och arbetar med såväl socialaförmågor som praktiska kunskaper och faktakunskaper. Skapande arbete och lek är väsentliga delar i det aktiva lärandet. Varje elev ska ges möjlighet att uppleva delaktighet, trygghet och självkänsla på "fritids". Du som arbetar här ska vara utbildad fritidspedagog/-lärare. Du ska "brinna" för fth verksamhet, och ha förmåga att initiera och driva förbättringar. Du ska ha förmåga att samverka, i första hand med ditt arbetslag men även med andra arbetslag och personalgrupper på skolan. Du ska vara ansvarstagande och flexibel. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: bitr rektor Annika Hammer,08 508 03 889 Tillträde: 2013-08-13.
Företag: Stockholms stad; Grundskoleavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i fritidshem/Fritidspedagog 75-80% Mariehällskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i fritidshem/Fritidspedagog 75-80% Mariehällskolan

Lärare i fritidshem/Fritidspedagog till Mariehällskolan
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Grundskoleavdelningen Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Mariehällskolan ligger i Bromma, och är ett annex till Sunbyskolan i gamla Spånga. Nuvarande Mariehällskolan är ett provisorium, som i höst kommer att bestå av två arbetslag med en arbetslagsledare och drygt 100 elever i åk F-3. Läsåret 14/15 kommer man flytta in i den helt nya Mariehällsskolan, som just nu byggs i Annedal. Skolledning och övrig "kringorganisation" finns i Sundbyskolan. 1 plats(er).Du blir pedagogiskt ansvarig för verksamheten på Mariehällskolans fritidshem (5 klasser), där du också arbetar med på fth vanligt förekommande arbetsuppgifter. Du kommer även att - tillsammans med övriga fth-ansvariga och skolledning - utveckla fritidshemmens verksamhet på Sundby- och Mariehällskolan, bl a genom att medverka i implementeringen av "Plan för utveckling av fritidshem". I tjänsten ingår även visst arbete i klass samt rastverksamhet. På Mariehällskolans fritidshem arbetar vi utifrån Lgr 11. Här förenar vi omsorg och lärande, och arbetar med såväl socialaförmågor som praktiska kunskaper och faktakunskaper. Skapande arbete och lek är väsentliga delar i det aktiva lärandet. Varje elev ska ges möjlighet att uppleva delaktighet, trygghet och självkänsla på "fritids". Du som arbetar här ska vara utbildad fritidspedagog/-lärare. Du ska "brinna" för fth verksamhet, och ha förmåga att initiera och driva förbättringar. Du ska ha förmåga att samverka, i första hand med ditt arbetslag men även med andra arbetslag och personalgrupper på skolan. Du ska vara ansvarstagande och flexibel. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: bitr rektor Annika Hammer,08 508 03 889 Tillträde: 2013-08-13.
Företag: Stockholms stad; Grundskoleavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i fritidshem/Fritidspedagog till Mariehällskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i fritidshem/Fritidspedagog till Mariehällskolan

Lärare i fritidshem/Fritidspedagog till Sundby-/Mariehällskolan
Stockholms Stad Utbildningsförvaltningen Grundskoleavdelningen Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Sundbyskolan är en av Stockholms största grundskolor med över 900 elever i åk F-9. Skolan ligger i Spånga - precis på gränsen till Bromma - i ett område med övervägande villor/radhus, men även en del flerfamiljshus. Mariehällskolan är ett annex till Sundbyskolan, som fr o m läsåret 14/15 ska "stå på egna ben", och flytta in i den nya Mariehällsskolan i Annedal. Kommande läsår kommer vi på Sundby-/Mariehällskolan att ägna åt bl a matematiklyftet, likabehandlingsarbete och implementering av plan för fritidshem. 2 plats(er).Vi söker två s k klasskontakter - en till en åk 1 i Sundbyskolan och en i en åk 2 i Mariehällskolan. Att vara klasskontakt innebär att du kommer att ha ett nära samarbete med en lärare. Du ska kunna ansvara för egna "fritidslektioner" (som du planerar i samverkan med läraren), vara delaktig i klassrumsarbetet och engagera dig i elevernas utbildning och sociala utveckling. På Sundbyskolans och Mariehällskolans fritidshem arbetar vi utifrån Lgr 11. Här förenar vi omsorg och lärande, och arbetar med såväl socialaförmågor som praktiska kunskaper och faktakunskaper. Skapande arbete och lek är väsentliga delar i det aktiva lärandet. Varje elev ska ges möjlighet att uppleva delaktighet, trygghet och självkänsla på "fritids". Du som arbetar här ska vara utbildad fritidspedagog/-lärare. Du ska "brinna" för fth verksamhet, och ha förmåga att initiera och driva förbättringar. Du ska ha förmåga att samverka, i första hand med ditt arbetslag men även med andra arbetslag och personalgrupper på skolan. Du ska vara ansvarstagande och flexibel. Löneform: Månadslön. Anställningsform: Tillsvidare. Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Varaktighet: Tillsvidare. Arbetstid: Dagtid. För mer information om tjänsten, tag kontakt med: bitr rektor Annika Hammer,08 508 03 889 Tillträde: 2013-08-13.
Företag: Stockholms stad; Grundskoleavdelningen
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Lärare i fritidshem/Fritidspedagog till Sundby-/Mariehällskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Lärare i fritidshem/Fritidspedagog till Sundby-/Mariehällskolan

Systemförvaltare IT-stöd för vård och omsorg Pulsen Combine
Upplands Väsby kommun planerar och utvecklar en hållbar framtid för invånare och företag i Väsby. Vi ger väsbyborna service i världsklass. Under hösten håller vi på att införa ett nytt IT-system för vård och omsorg och vi behöver därmed skapa en ny systemförvaltningsorganisation för Pulsen Combine. Det händer mycket runt IT-systemen inom vård och omsorg, och som Sveriges IT-kommun 2011-2012 ligger vi i framkant. Vi söker därför en person som är redo att anta denna spännande utmaning. Den vi söker är med och leder det dagliga systemförvalningsarbetet och får möjlighet att utveckla nya spännande lösningar runt Pulsen Combine. Arbetsuppgifter Förvaltning, support och underhåll av systemen. Planering, prioritering och hantering av systemändringar och systemutveckling internt och samordning av detta med andra kommuner Samordning av interna och externa leverantörer. Delaktig i framtagandet av arbetsprocesser och systemintegrationer. Delaktig i utveckling och uppgradering av programvara och teknisk miljö. Göra formella beställningar och upprätta avtal och säkerställa att dessa följs. Ta fram, följa upp och uppdatera årlig förvaltningsplan och budget. Ta fram beslutsunderlag till systemägaren och föredra detta i förvaltningsobjektfamiljens styrgrupp. Se till att det finns förutsättningar för att kunna sammanställa och lämna statistikuppgifter ur respektive system. Planera och genomföra acceptanstester i samband med leverans av nya tjänster samt uppgradering av befintliga. Till din hjälp i det dagliga arbetet har du en systemadministratör. Då systemförvaltarorganisationen är under utveckling kommer även andra system och områden kunna bli aktuella. Du kommer att arbeta i ett team av systemförvaltare inom vår gemensamma centrala stödfunktion Stöd och Process.   Kompetensprofil Vi söker dig som är systemvetare eller har annan relevant högskoleutbildning och erfarenhet av systemförvaltning. Kunskap om och erfarenhet av IT-projektledning och att leda och driva arbetsgrupper. Kunskap om och erfarenhet av systemförvaltning eller systemutveckling; gärna vård och omsorgssystem. Kunskap om och erfarenhet av testledning och testmetodik. Gärna tidigare arbetslivserfarenhet från kommunal verksamhet Du ska ha lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och har en god pedagogisk förmåga. Du behöver vara driven och social med ett systemtekniskt kunnande. Vi söker dig som har ett intresse av både teknik och människor. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna.   Tjänsten behöver tillsättas senast 31/8. Urval och intervjuer kommer att under augusti. Välkommen med din ansökan till oss i Stöd och Process. Registrera din ansökan längst ned på sidan i vår annons på http://www.upplandsvasby.se, senast 4 augusti. Urval sker löpande så skicka in din intresseanmälan så snart som möjligt. OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post eller post utan endast via länken ovan. Telefonförsäljare Vi undanber oss samtal från annonssäljare och rekryterings-/bemanningsföretag. Kontaktperson Fredrik Assarsson, Chef Systemförvaltning, 08-590 972 22 Välkommen med din ansökan till oss i Stöd och Process.
Företag: Upplands Väsby kommun
Ort: Upplands Väsby
Publicerad : 07-16
Sök fler jobb liknande: lediga Systemförvaltare IT-stöd för vård och omsorg Pulsen Combine jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Systemförvaltare IT-stöd för vård och omsorg Pulsen Combine


Sök lediga jobb It

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se