Kundanalytiker jobb - lediga jobb

Kundanalytiker jobb Kundanalytiker jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Kundanalytiker. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Kundanalytiker. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Kundanalytiker- Stockholm

  2. Kundanalytiker till TV- och bredbandsoperatör- Stockholm

  3. Kundanalytiker till ett av Sveriges ledande förlag- Stockholm

  4. Kampanj & kundanalytiker- Borås

  5. Kundanalytiker med erfarenhet av kundundersökningar – H&M- Stockholm

  6. Intresseskapande kundanalytiker på House of Potential- Eskilstuna

  7. Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!- Stockholm

  8. Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!- Stockholm

  9. Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!- Stockholm

  10. Administrativ kundanalytiker på House of Potential- Eskilstuna

  11. Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!- Stockholm

  12. Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!- Stockholm

  13. Proaktiv och driven kundanalytiker- Stockholm

  14. Kundanalytiker till TV-distributör, heltidsuppdrag- Stockholm

  15. Kundanalytiker till TV-distributör, heltidsuppdrag- Stockholm

  16. Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag!- Stockholm

  17. Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag!- Stockholm

  18. Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag!- Stockholm

  19. Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag!- Stockholm

  20. Kundanalytiker- Göteborg

  21. Kundanalytiker- Göteborg

  22. Kundanalytiker till ICA Banken- Stockholm

  23. Kundanalytiker till Apoteket- Stockholm

  24. Kundanalytiker- Konsultroll- Stockholm

  25. webb- och kundanalytiker /webbanalytiker till organisation inom läkemedel- Stockholm

  26. Nyfiken Kundanalytiker till Åhléns CRM & Kundinsikt- Stockholm

  27. Digital/Data kundanalytiker- Solna

  28. Kampanj- och kundanalytiker till Ellos CRM-avdelning.- Borås


Mer beskrivning

Kundanalytiker
  Canal Digital – Sveriges skarpaste tv. Canal Digital, ett helägt dotterbolag till Telenor, är Nordens ledande TV-distributör med över 100 tv-kanaler och interaktiva tjänster som används av närmare tre miljoner tittare varje dag. De erbjuder det bredaste utbudet, med bäst ljud och bild direkt från satelliten i rymden till boxarna i hemmen. Med deras Play och On Demand tjänster kan tv nu ses när som helst – var som helst. Canal Digital Sverige har ett 60-tal anställda och ytterligare 20 anställda i Finland som ingår i den svenska organisationen. Företaget ansvarar för all distribution, administration, försäljning och service till både privatpersoner och företag. Är du proaktiv, analytisk, driven och motiveras av att analysera data och förstå kunders beteenden? Då söker Canal Digital dig. Kundanalytiker I rollen som kundanalytiker ansvarar du för att söka och analysera information och ta fram underlag för att företaget ska nå sina övergripande mål. Din uppgift är att analysera kunddata och dra slutsatser från stora datamängder, förmedla information internt, bistå med underlag för beslut samt prioritera och driva på de frågor som du bedömer viktigast för affärsverksamheten. Med dina analyser stöttar du CRM- avdelningen och säljavdelningen i arbetet att öka kundlojaliteten och öka nykundsförsäljningen. Arbetet innebär allt från kundbasanalyser till segmenteringsarbeten av befintliga kunder, samt upphandling och/eller genomförande av kundundersökningar. Bakgrund/Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning inom statistik och/eller ekonomi. • Minst 2 års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter. • Erfarenhet av större segmenteringsarbeten som leder till målgruppsanpassade aktiviteter. • Erfarenhet av att arbeta med kampanjhanteringssystem och riktade kampanjer/erbjudanden, gärna erfarenhet av systemet SAS. • Van att självständigt driva undersökningar och tillhörande processer. • Vana att hantera kontakter med externa undersökningsföretag. • Vana att dra slutsatser från och presentera analys- och undersökningsresultat. • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i svenska och engelska. • Goda kunskaper i Excel. För att lyckas i rollen måste du vara drivande, analytisk och bra på att utveckla egna idéer för dataanalys. Du stimuleras av att förstå siffror och beteenden, prova olika antaganden samt förmedla och presentera dina analyser. För att trivas hos oss bör du vara proaktiv, nyfiken och uppskatta att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Du kommer att arbeta i nära samarbete med sälj och CRM – funktionerna i företaget och du har en viktig roll i att analysera och initiera undersökningar av stora datamängder. Tjänsten som kundanalytiker ingår i avdelningen Product & Business Development och rapporterar till Director of Product & Business Development. Mer om tjänsten I den här rekryteringen sammarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Jan Moström på tfn 076-525 90 40. Vi ser fram emot din ansökan via www.wise.se/jobb så snart som möjligt, dock senast 2013-08-15. Varmt välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval och rekommenderar att du skickar din ansökan omgående. Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.
Företag: Wise Professionals AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Kundanalytiker jobb, Kundanalytiker Stockholm, Kundanalytiker Wise Professionals AB
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundanalytiker

Kundanalytiker till TV- och bredbandsoperatör
Om Bravura: Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet. Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter. Om kunden: Företaget erbjuder sina kunder runt om i Sverige komplett TV, bredband och telefoni. Tjänsten är placerad på företagets kontor i centrala Stockholm. Arbetsuppgifter: Du arbetar på avdelningen customer management i en roll som kundanalytiker. Du arbetar med att analysera siffror och information ur företagets stora kunddatabaser. Din roll är även att skapa lättförståeliga presentationer och snyggt förpacka din analys till andra delar av organisationen. Avdelningen arbetar i projektform, en del analyser är längre projekt medan andra uppgifter behöver genomföras på kort varsel. På avdelningen arbetar en projektledare som hjälper till med att fördela och prioritera. Avdelningen arbetar på uppdrag från övriga organisationen. Profil: -Akademisk utbildning, t.ex. Civilingenjör, statistiker, nationalekonom eller motsvarande -Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med kundanalys på ett bolag med stora kunddatabaser, exempelvis inom telekom, försäkringsbolag, bank, konsultbolag -Mycket goda kunskaper i Excel -Goda kunskaper i analysverktyg som SPSS och SAS -Grundläggande kunskaper i databaser och SQL -Du utrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Personliga egenskaper Vi söker dig som är analytisk och road av siffror och statistik. För att trivas i rollen söker vi dig som också tycker om att hålla presentationer för andra. Rollen är stundvis krävande och för att trivas bör du vara flexibel, stresstålig och serviceinriktad. Övrig information: Start: Efter sommaren, enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord:kundanalytiker
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 04-29
Sök fler jobb liknande: lediga Kundanalytiker till TV- och bredbandsoperatör jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundanalytiker till TV- och bredbandsoperatör

Kundanalytiker till ett av Sveriges ledande förlag
Är du vass på statistik och analys? Vill du vara en del av marknadsavdelningen på ett av Sverigeas ledande tidskriftsförlag? Vi söker nu för kunds räkning en kundanalytiker. OM TJÄNSTEN Academic Work söker för kunds räkning en analytiker till deras marknadsavdelning. Som marknadsanalytiker är du en del av analysgruppen och arbetar i nära kontakt med hela marknadsavdelningen. ARBETSUPPGIFTER Som analytiker kommer du att analysera nyckeltal och göra marknadsanalyser med hjälp av olika verktyg, exempelvis Sesame. Utöver detta omfattar tjänsten även löpande kundregisteranalyser. Du analyserar även kampanjutfall i form av kundens rörelse-/köpmönster och tar fram beslutsunderlag för kommande prenumerationskampanjer, samt gör urval från kundregistret för förlagets titlar. VI SÖKER DIG SOM Vi söker dig som har en högskoleutbildning med minst 40 hp statistik. Helst har du några års arbetslivserfarenhet som analytiker kopplat till marknadsföring och CRM. Vidare ser vi att du som söker har en analytisk läggning, är noggrann, uthållig, resultatorienterad och har förmåga att hantera stora mängder data. Du kommer att arbeta både självständigt och i team vilket ställer krav på flexibilitet samt samarbetsförmåga. Som person skall du ha pondus/skinn på näsan, personlig mognad och gärna en drivande och utåtriktad personlighet. Du skall ha vana av att arbeta i statistikprogram, kunden använder sig av SPSS. Självklart behärskar du Excel och med fördel Powerpoint. Det är meriterande att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter och marknadsundersökningar tidigare. Låter detta som en tjänst som passar dig? Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn02@academicwork.se under kontorstid. Kopiera in länken till annonsen i ditt mail. START: Omgående OMFATTNING: Visstidsanställning 12 månader med möjlighet till förlängning KONTAKT: Tanja Gerle Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se. SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Företag: Academic Work
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-24
Sök fler jobb liknande: lediga Kundanalytiker till ett av Sveriges ledande förlag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundanalytiker till ett av Sveriges ledande förlag

Kampanj & kundanalytiker
Ellos Group är Nordens ledande distanshandelsföretag med varumärkena Ellos, Jotex och Stayhard. Med lång tradition av distanshandel förser Ellos Group varje år miljontals kunder med attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. Ellos Group - med huvudkontor i Borås - är verksamt i samtliga nordiska länder. Företaget har ca 800 anställda och en omsättning 2013 på 2,3 miljarder SEK. Ellos Groups huvudägare är Nordic Capital Fund VII. Vi söker en Kampanj och kundanalytiker till vår Marknadsavdelning. Som Kampanj & kundanalytiker ansvarar du för Ellos Groups matchning av kampanjer och  kunder  för att öka lönsamheten av våra direktmarknadsföringsaktiviteter.  Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Tillämpa och utveckla lämpliga kvalificeringsregler för de kampanjer som skapas på dagligbasis. - Löpande utveckla och optimera vårt kampanj workflow. - Löpande följa upp kampanjer och utifrån dessa uppföljningar föreslå och genomföra effektivitetsskapande åtgärder. - Analysera, sammanställa och presentera rapporter - Förelslå och/eller ta emot behov från verksamheten att genom analys hitta och förklara beteenden hos kunder. Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå och är väl insatt och självgående i att använda lämpliga statistiska metoder. Du är utpräglat analytiskt lagd, har god pedagogisk förmåga uttrycker dig väl dig väl i tal och skrift. I din roll ser vi gärna att du har kunskaper av verktygen vi använder, Adobe Campaign, IBM SPSS Modeller, Microsoft  Excel. Kunskaper övriga moduler i Adobe Marketing cloud är ett plus. Du driver självständigt ditt arbete på daglig basis och levererar utifrån uppsatta deadlines i dom projekt du ingår i. Du förväntas vara flexibel och integrera med övriga intressenter inom verksamheten. Har du frågor eller funderingar om arbetet? Tveka inte att höra av dig, via telefon till Magnus Axelsson, telefon 033-16 01 06 Välkommen med din ansökan senast den 16 november
Företag: Ellos Group
Ort: Borås
Publicerad : 10-30
Sök fler jobb liknande: lediga Kampanj & kundanalytiker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kampanj & kundanalytiker

Kundanalytiker med erfarenhet av kundundersökningar – H&M
H&M har en av världens största modesiter. Våra kunder kan handla via hm.com, mobil, app och katalog i 13 länder och vi expanderar snabbt. Vi behöver därmed stärka vårt team för marknadsanalys och kan erbjuda dig ett spännande jobb inom kundanalys. Avdelningen ansvarar för H&M:s kundsegmentering, kundselektering och media analys. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholms City. H&M söker en erfaren Kundanalytiker med inriktning mot kvalitativa och kvantitativa kundundersökningar. Brinner du för att göra kundens röst hörd, och är du redo för en ny utmaning? Rollen: Du kommer ingå i ett team inom H&M Globala Marknad som består av 14 analytiker idag. Vi arbetar med transaktionsdata, kundundersökningar och segmenterad bearbetning för att rikta H&Ms kunderbjudanden och öka lojaliteten. Marknadsanalys samarbetar med och supportar flertalet olika funktioner inom H&M med analys. Som kundanalytiker är du van att arbeta självständigt och i team för att ta fram och presentera kundinsikter. Du kommer att arbeta med kundundersökningar, fokusgrupper, kundpaneler, kundsegmentering av vår kundbas - och använda även externa källor och partners. Du kommer att vara ansvarig för alla delar i projekten från planering till genomförande, analys och presentation. Dina analyser och rekommendationer blir beslutsunderlag för H&Ms ledning inom marknad och försäljning. I din roll kommer du att: - Planera och definiera dina projekt där kundundersökningarna ofta utgör en del av andra större projekt inom olika funktioner - Ta fram frågeformulär, göra metodval, programmera frågeställningarna i Easyresearch, selektera målgrupper och göra urval i SAS, genomföra kundundersökningar, göra analys av insamlad data och slutligen presentera resultatet av undersökningen - Genomföra fokusgrupper samt sammanställa och presentera resultatet - Arbeta med olika kundsegmenteringar och ta fram och presentera kundinsikter för olika funktioner inom H&M - Agera kravställare på nya analysverktyg samt förbättra våra arbetssätt och processer Din bakgrund: - Har relevant och avslutad högskoleutbildning - Idag arbetar du som kundanalytiker eller marknadsanalytiker i branschen eller inom ett konsultföretag som arbetar med kundundersökningar - Har 3-5 års erfarenhet av arbete med kund- eller marknadsundersökningar - Har mycket goda kommunikation och presentationskunskaper - Har erfarenhet av kundsegmenteringsarbete i praktiken - Naturligt skapar nätverk och arbetsrelationer med personer inom olika funktioner - Har ett starkt intresse av mode och retail För att trivas hos oss behöver du vara proaktiv, affärsinriktad, nyfiken och analytisk som person samt ha förmågan att ta ett steg tillbaka och se den stora bilden. Du trivs med att arbeta i team och utvecklas tillsammans med andra. I rollen kommer du att utveckla arbetsprocesser, metoder och analysverktyg. Därför vill vi att du har bred erfarenhet från kundanalysarbete. H&M erbjuder dig: En spännande utmaning på en arbetsplats med korta beslutsvägar, där du direkt får ta ett stort ansvar och påverka från första stund. Du kommer ingå i ett framåt team med roliga och smarta kollegor. H&M tror på människan och värdesätter egna initiativ och sunt förnuft. Mer om tjänsten: I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Jan Moström på tfn 076-525 90 40. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se/jobb så snart som möjligt eftersom intervjuer sker löpande, dock senast 2015-01-12. Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Wise Professionals AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 12-16
Sök fler jobb liknande: lediga Kundanalytiker med erfarenhet av kundundersökningar – H&M jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundanalytiker med erfarenhet av kundundersökningar – H&M

Intresseskapande kundanalytiker på House of Potential
House of Potential letar efter en Intresseskapande kundanalytiker. House of Potential AB har fått uppdraget att genomföra projektet Potential Eskilstuna, som är ett samhällsprojekt initierat av Företagarna i Eskilstuna i nära samarbete med Eskilstuna Kommun och Arbetsförmedlingen. Syftet med projektet är att visa hur små och medelstora företag i Eskilstuna kan öka sina intäkter och bli mer lönsamma genom att arbeta på nya sätt när det gäller försäljning och kundtillverkning. Och hur det nya arbetssättet skapar möjligheter för människor i Eskilstuna att få arbete.?? Vi börjar därför att leta bland de som varit inskrivna på Arbetsförmedlingen i Eskilstuna mer än 1 år och som är berättigade till nystartsjobb. House of Potential AB främjar tillväxt i företag och skapar nya arbetstillfällen genom att lokalt eller regionalt knyta ihop intressen från näringsliv, kommun & Arbetsförmedlingen. Genom att identifiera potential i företag och individer som matchas mot framtida intäkter säkrar vi lönsamhet och nya jobb. Som Sales Opportunity Finder blir din uppgift att arbeta med och analysera kundlistor, hitta relevant information i artiklar i tidningar och info på bloggar, hemsidor och i sociala medier. Uppdaterade listor, bakgrundsinformation och idéer om varför företag skulle kunna ha behov och intresse av att köpa blir ditt ansvar. Med dina analyser och strukturerade arbete ökar precisionen för hela säljteamet. I arbetet ingår också att ringa till kunder och kartlägga nuläge och behov. Vi söker dig som gillar att söka information, koppla ihop informationen och dra slutsatser. Ditt karriärmål är troligtvis att jobba som affärsman/kvinna, säljchef eller att starta eget. Hos oss får du chansen att lära dig grunderna och utveckla förmågan till B2B-försäljning på nya sätt som möter framtidens behov. Säljerfarenhet är inget krav, men intresse och förståelse för företags situation och utvecklingsmöjligheter är en viktig komponent för att trivas och lyckas med jobbet. Du behöver kunna svenska, ha datavana och analytisk förmåga. Utbildning ingår i arbetet. För att bli framgångsrik i rollen behöver du främst drivas av att leverera enligt uppgjorda överenskommelser så att mål uppnås, samtidigt som du gillar att samarbeta i team. Du är lyhörd och nyfiken som person och har förståelse för att träning är det som utvecklar potential. Vårt erbjudande är ett självständigt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med när vi bygger och utvecklar ett nytt företag med intressanta utvecklings- och tillväxtmöjligheter. Kontakt & ansökan Vi bearbetar ansökningar löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Ulrika Algotsson; ulrika@houseofpotential.se. Välkommen med din ansökan! Snabbfakta - Arbetstider: 8-17 - Rekrytering sker löpande Formella krav Det är bra om du uppfyller de krav som arbetsgivaren har, men om du tror att du kan göra jobbet och viktigast av allt, verkligen vill ha det så rekommenderar vi att du söker det. - Har du körkort? - Är du berättigad till nystartsjobb hos Arbetsförmedlingen? House of Potential är nystartat och har nu 14 medarbetare. Att arbeta hos oss innebär att få stort eget ansvar i takt som du utvecklas. Vill du vara med i ett samhällsförändrande och entreprenöriellt sammanhang så ta chansen och sök till oss för att träna din potential hos oss.
Företag: House of Potential
Ort: Eskilstuna
Publicerad : 01-02
Sök fler jobb liknande: lediga Intresseskapande kundanalytiker på House of Potential jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Intresseskapande kundanalytiker på House of Potential

Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!
Gillar du att ha en mix av operativt och strategiskt arbete i en roll med många kontaktytor? Allra erbjuder dig en arbetsplats som andas förbättring och effektivisering. Hos oss ansvarar du för din egen utveckling och bara du själv sätter gränserna för vad vi kan göra tillsammans. Tempot är högt och vi arbetar alltid med vårt mål i sikte, att erbjuda de bästa och enklaste produkterna inom Försäkring, Lån och Pension. Din roll blir en nyckelfunktion för vår kundbearbetning och du kommer att arbeta nära ledningsgruppen. Som kundanalytiker blir du med dina expertkunskaper inom analys ett otroligt viktigt verksamhetsstöd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Segmentera kund-/målgrupper och upprätta/underhålla kundlistor att bearbetaArbeta med kundsegmentering och förädling av listorAdministrera och analysera kundlistorTa fram och analysera resultatrapporter från genomförda kampanjer och sälj- och marknadsföringsaktiviteterAdministrera kampanjer i CRM-systemetTillsammans med kreditchef upprätta statistiska modellerEn av dina första uppgifter kommer att vara att bygga modeller och sätta nödvändiga processer för hantering av kundlistor och mätbarheten av dessa i vårt säljstödsystem. Rollen kommer att vara operativ till en början men bjuda in till mer strategiskt arbete med tiden. Det är därför viktigt att du arbetar med att effektivisera arbetet genom att automatisera arbetsuppgifter och moment. För att lyckas i rollen behöver du vara en analytisk person och van att arbeta kund- och marknadsnära med ett cross-sell fokus. Du greppar snabbt helhetsbilden och kan koppla data till verklighet för att analysera kundlivscykler. En annan styrka hos dig är att du får saker att hända och du räds inte att testa nya arbetsuppgifter och arbetssätt. Du kommer att ha många kontaktytor i verksamheten vilket kräver att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt såväl som att du kan arbeta både självständigt och i team. Erfarenhetsmässigt har du en kandidatexamen inom ekonomi, statistik eller teknik samt minst 2-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Dina IT-kunskaper är mycket goda och framförallt är du duktig i MS Excel samt SAS Base/SAS Enterprise Guide. Har du erfarenhet av Qlikview och/eller predictive dialers är det mycket meriterande. Du kommer att tillhöra vårt sälj och marknadsteam och arbeta på Stockholmskontor där sitter vi ungefär 90 medarbetare totalt. Arbetstiderna är måndag – fredag 08.30-17.00 och om du vill veta mer om Allra eller om tjänsten så kontakta gärna Stefan Sjöström, kreditchef på stefan.sjostrom@allra.se eller VD David Persson på david.persson@allra.se Vi ämnar att tillsätta tjänsten så snart det går och kommer att börja kalla till intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Företag: Allra
Ort: Stockholm
Publicerad : 01-27
Sök fler jobb liknande: lediga Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!

Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!
Gillar du att ha en mix av operativt och strategiskt arbete i en roll med många kontaktytor? Allra erbjuder dig en arbetsplats som andas förbättring och effektivisering. Hos oss ansvarar du för din egen utveckling och bara du själv sätter gränserna för vad vi kan göra tillsammans. Tempot är högt och vi arbetar alltid med vårt mål i sikte, att erbjuda de bästa och enklaste produkterna inom Försäkring, Lån och Pension. Din roll blir en nyckelfunktion för vår kundbearbetning och du kommer att arbeta nära ledningsgruppen. Som kundanalytiker blir du med dina expertkunskaper inom analys ett otroligt viktigt verksamhetsstöd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Segmentera kund-/målgrupper och upprätta/underhålla kundlistor att bearbetaArbeta med kundprospektering och förädling av listorAdministrera och analysera kundlistorTa fram och analysera resultatrapporter från genomförda kampanjer och sälj- och marknadsföringsaktiviteterAdministrera kampanjer i CRM-systemetTillsammans med Allra Finans analyschef upprätta statistiska modellerEn av dina första uppgifter kommer att vara att bygga modeller och sätta nödvändiga processer för hantering av kundlistor och mätbarheten av dessa i vårt säljstödsystem. Rollen kommer att vara operativ till en början men bjuda in till mer strategiskt arbete med tiden. Det är därför viktigt att du arbetar med att effektivisera arbetet genom att automatisera arbetsuppgifter och moment. För att lyckas i rollen behöver du vara en analytisk person och van att arbeta kund- och marknadsnära med ett cross-sell fokus. Du greppar snabbt helhetsbilden och kan koppla data till verklighet för att analysera kundlivscykler. En annan styrka hos dig är att du får saker att hända och du räds inte att testa nya arbetsuppgifter och arbetssätt. Du kommer att ha många kontaktytor i verksamheten vilket kräver att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt såväl som att du kan arbeta både självständigt och i team. Erfarenhetsmässigt har du en kandidatexamen inom ekonomi, statistik eller teknik samt minst 2-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Dina IT-kunskaper är mycket goda och framförallt är du duktig i MS Excel samt SAS Base/SAS Enterprise Guide. Har du erfarenhet av Qlikview och/eller predictive dialers är det mycket meriterande. Du kommer att tillhöra vårt sälj och marknadsteam och arbeta på Stockholmskontor där sitter vi ungefär 90 medarbetare totalt. Arbetstiderna är måndag – fredag 08.30-17.00 och om du vill veta mer om Allra eller om tjänsten så kontakta gärna Stefan Sjöström, analyschef på stefan.sjostrom@allra.se eller VD David Persson på david.persson@allra.se Vi ämnar att tillsätta tjänsten så snart det går och kommer att börja kalla till intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Företag: Allra
Ort: Stockholm
Publicerad : 01-27
Sök fler jobb liknande: lediga Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!

Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!
Gillar du att ha en mix av operativt och strategiskt arbete i en roll med många kontaktytor? Allra erbjuder dig en arbetsplats som andas förbättring och effektivisering. Hos oss ansvarar du för din egen utveckling och bara du själv sätter gränserna för vad vi kan göra tillsammans. Tempot är högt och vi arbetar alltid med vårt mål i sikte, att erbjuda de bästa och enklaste produkterna inom Försäkring, Lån och Pension. Din roll blir en nyckelfunktion för vår kundbearbetning och du kommer att arbeta nära ledningsgruppen. Som kundanalytiker blir du med dina expertkunskaper inom analys ett otroligt viktigt verksamhetsstöd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Segmentera kund-/målgrupper och upprätta/underhålla kundlistor att bearbetaArbeta med kundprospektering och förädling av listorAdministrera och analysera kundlistorTa fram och analysera resultatrapporter från genomförda kampanjer och sälj- och marknadsföringsaktiviteterAdministrera kampanjer i CRM-systemetTillsammans med Allra Finans analyschef upprätta statistiska modellerEn av dina första uppgifter kommer att vara att bygga modeller och sätta nödvändiga processer för hantering av kundlistor och mätbarheten av dessa i vårt säljstödsystem. Rollen kommer att vara operativ till en början men bjuda in till mer strategiskt arbete med tiden. Det är därför viktigt att du arbetar med att effektivisera arbetet genom att automatisera arbetsuppgifter och moment. För att lyckas i rollen behöver du vara en analytisk person och van att arbeta kund- och marknadsnära med ett cross-sell fokus. Du greppar snabbt helhetsbilden och kan koppla data till verklighet för att analysera kundlivscykler. En annan styrka hos dig är att du får saker att hända och du räds inte att testa nya arbetsuppgifter och arbetssätt. Du kommer att ha många kontaktytor i verksamheten vilket kräver att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt såväl som att du kan arbeta både självständigt och i team. Erfarenhetsmässigt har du en kandidatexamen inom ekonomi, statistik eller teknik samt minst 2-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Dina IT-kunskaper är mycket goda och framförallt är du duktig i MS Excel samt SAS Base/SAS Enterprise Guide. Har du erfarenhet av Qlikview och/eller predictive dialers är det mycket meriterande. Du kommer att tillhöra vårt sälj och marknadsteam och arbeta på Stockholmskontor där sitter vi ungefär 90 medarbetare totalt. Arbetstiderna är måndag – fredag 08.30-17.00 och om du vill veta mer om Allra eller om tjänsten så kontakta gärna Stefan Sjöström, analyschef på stefan.sjostrom@allra.se eller VD David Persson på david.persson@allra.se Vi ämnar att tillsätta tjänsten så snart det går och kommer att börja kalla till intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Företag: Allra
Ort: Stockholm
Publicerad : 02-03
Sök fler jobb liknande: lediga Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!

Administrativ kundanalytiker på House of Potential
House of Potential letar efter en Administrativ kundanalytiker. House of Potential AB har fått uppdraget att genomföra projektet Potential Eskilstuna, som är ett samhällsprojekt initierat av Företagarna i Eskilstuna i nära samarbete med Eskilstuna Kommun och Arbetsförmedlingen. Syftet med projektet är att visa hur små och medelstora företag i Eskilstuna kan öka sina intäkter och bli mer lönsamma genom att arbeta på nya sätt när det gäller försäljning och kundtillverkning. Och hur det nya arbetssättet skapar möjligheter för människor i Eskilstuna att få arbete.?? Vi börjar därför att leta bland de som varit inskrivna på Arbetsförmedlingen i Eskilstuna mer än 1 år och som är berättigade till nystartsjobb. House of Potential AB främjar tillväxt i företag och skapar nya arbetstillfällen genom att lokalt eller regionalt knyta ihop intressen från näringsliv, kommun & Arbetsförmedlingen. Genom att identifiera potential i företag och individer som matchas mot framtida intäkter säkrar vi lönsamhet och nya jobb. Som Sales Opportunity Finder blir din uppgift att arbeta med och analysera kundlistor, hitta relevant information i artiklar i tidningar och info på bloggar, hemsidor och i sociala medier. Uppdaterade listor, bakgrundsinformation och idéer om varför företag skulle kunna ha behov och intresse av att köpa blir ditt ansvar. Med dina analyser och strukturerade arbete ökar precisionen för hela säljteamet. I arbetet ingår också att ringa till kunder och kartlägga nuläge och behov. Vi söker dig som gillar att söka information, koppla ihop informationen och dra slutsatser. Ditt karriärmål är troligtvis att jobba som affärsman/kvinna, säljchef eller att starta eget. Hos oss får du chansen att lära dig grunderna och utveckla förmågan till B2B-försäljning på nya sätt som möter framtidens behov. Säljerfarenhet är inget krav, men intresse och förståelse för företags situation och utvecklingsmöjligheter är en viktig komponent för att trivas och lyckas med jobbet. Du behöver kunna svenska, ha datavana och analytisk förmåga. Utbildning ingår i arbetet. För att bli framgångsrik i rollen behöver du främst drivas av att leverera enligt uppgjorda överenskommelser så att mål uppnås, samtidigt som du gillar att samarbeta i team. Du är lyhörd och nyfiken som person och har förståelse för att träning är det som utvecklar potential. Vårt erbjudande är ett självständigt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med när vi bygger och utvecklar ett nytt företag med intressanta utvecklings- och tillväxtmöjligheter. Kontakt & ansökan Vi bearbetar ansökningar löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Ulrika Algotsson; ulrika@houseofpotential.se. Välkommen med din ansökan! Snabbfakta - Arbetstider: 8-17 - Rekrytering sker löpande Formella krav Det är bra om du uppfyller de krav som arbetsgivaren har, men om du tror att du kan göra jobbet och viktigast av allt, verkligen vill ha det så rekommenderar vi att du söker det. - Har du körkort? - Är du berättigad till nystartsjobb hos Arbetsförmedlingen? House of Potential är nystartat och har nu 14 medarbetare. Att arbeta hos oss innebär att få stort eget ansvar i takt som du utvecklas. Vill du vara med i ett samhällsförändrande och entreprenöriellt sammanhang så ta chansen och sök till oss för att träna din potential hos oss.
Företag: House of Potential
Ort: Eskilstuna
Publicerad : 02-04
Sök fler jobb liknande: lediga Administrativ kundanalytiker på House of Potential jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administrativ kundanalytiker på House of Potential

Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!
Gillar du att ha en mix av operativt och strategiskt arbete i en roll med många kontaktytor? Allra erbjuder dig en arbetsplats som andas förbättring och effektivisering. Hos oss ansvarar du för din egen utveckling och bara du själv sätter gränserna för vad vi kan göra tillsammans. Tempot är högt och vi arbetar alltid med vårt mål i sikte, att erbjuda de bästa och enklaste produkterna inom Försäkring, Lån och Pension. Din roll blir en nyckelfunktion för vår kundbearbetning och du kommer att arbeta nära ledningsgruppen. Som kundanalytiker blir du med dina expertkunskaper inom analys ett otroligt viktigt verksamhetsstöd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Segmentera kund-/målgrupper och upprätta/underhålla kundlistor att bearbetaArbeta med kundprospektering och förädling av listorAdministrera och analysera kundlistorTa fram och analysera resultatrapporter från genomförda kampanjer och sälj- och marknadsföringsaktiviteterAdministrera kampanjer i CRM-systemetTillsammans med Allra Finans analyschef upprätta statistiska modellerEn av dina första uppgifter kommer att vara att bygga modeller och sätta nödvändiga processer för hantering av kundlistor och mätbarheten av dessa i vårt säljstödsystem. Rollen kommer att vara operativ till en början men bjuda in till mer strategiskt arbete med tiden. Det är därför viktigt att du arbetar med att effektivisera arbetet genom att automatisera arbetsuppgifter och moment. För att lyckas i rollen behöver du vara en analytisk person och van att arbeta kund- och marknadsnära med ett cross-sell fokus. Du greppar snabbt helhetsbilden och kan koppla data till verklighet för att analysera kundlivscykler. En annan styrka hos dig är att du får saker att hända och du räds inte att testa nya arbetsuppgifter och arbetssätt. Du kommer att ha många kontaktytor i verksamheten vilket kräver att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt såväl som att du kan arbeta både självständigt och i team. Erfarenhetsmässigt har du en kandidatexamen inom ekonomi, statistik eller teknik samt minst 2-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Dina IT-kunskaper är mycket goda och framförallt är du duktig i MS Excel samt SAS Base/SAS Enterprise Guide. Har du erfarenhet av Qlikview och/eller predictive dialers är det mycket meriterande. Du kommer att tillhöra vårt sälj och marknadsteam och arbeta på Stockholmskontor där sitter vi ungefär 90 medarbetare totalt. Arbetstiderna är måndag – fredag 08.30-17.00 och om du vill veta mer om Allra eller om tjänsten så kontakta gärna Stefan Sjöström, analyschef på stefan.sjostrom@allra.se eller VD David Persson på david.persson@allra.se Vi ämnar att tillsätta tjänsten så snart det går och kommer att börja kalla till intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Företag: Allra
Ort: Stockholm
Publicerad : 02-09
Sök fler jobb liknande: lediga Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!

Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!
Gillar du att ha en mix av operativt och strategiskt arbete i en roll med många kontaktytor? Allra erbjuder dig en arbetsplats som andas förbättring och effektivisering. Hos oss ansvarar du för din egen utveckling och bara du själv sätter gränserna för vad vi kan göra tillsammans. Tempot är högt och vi arbetar alltid med vårt mål i sikte, att erbjuda de bästa och enklaste produkterna inom Försäkring, Lån och Pension. Din roll blir en nyckelfunktion för vår kundbearbetning och du kommer att arbeta nära ledningsgruppen. Som kundanalytiker blir du med dina expertkunskaper inom analys ett otroligt viktigt verksamhetsstöd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Segmentera kund-/målgrupper och upprätta/underhålla kundlistor att bearbetaArbeta med kundprospektering och förädling av listorAdministrera och analysera kundlistorTa fram och analysera resultatrapporter från genomförda kampanjer och sälj- och marknadsföringsaktiviteterAdministrera kampanjer i CRM-systemetTillsammans med Allra Finans analyschef upprätta statistiska modellerEn av dina första uppgifter kommer att vara att bygga modeller och sätta nödvändiga processer för hantering av kundlistor och mätbarheten av dessa i vårt säljstödsystem. Rollen kommer att vara operativ till en början men bjuda in till mer strategiskt arbete med tiden. Det är därför viktigt att du arbetar med att effektivisera arbetet genom att automatisera arbetsuppgifter och moment. För att lyckas i rollen behöver du vara en analytisk person och van att arbeta kund- och marknadsnära med ett cross-sell fokus. Du greppar snabbt helhetsbilden och kan koppla data till verklighet för att analysera kundlivscykler. En annan styrka hos dig är att du får saker att hända och du räds inte att testa nya arbetsuppgifter och arbetssätt. Du kommer att ha många kontaktytor i verksamheten vilket kräver att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt såväl som att du kan arbeta både självständigt och i team. Erfarenhetsmässigt har du en kandidatexamen inom ekonomi, statistik eller teknik samt minst 2-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Dina IT-kunskaper är mycket goda och framförallt är du duktig i MS Excel samt SAS Base/SAS Enterprise Guide. Har du erfarenhet av Qlikview och/eller predictive dialers är det mycket meriterande. Du kommer att tillhöra vårt sälj och marknadsteam och arbeta på Stockholmskontor där sitter vi ungefär 90 medarbetare totalt. Arbetstiderna är måndag – fredag 08.30-17.00 och om du vill veta mer om Allra eller om tjänsten så kontakta gärna Stefan Sjöström, analyschef på stefan.sjostrom@allra.se eller VD David Persson på david.persson@allra.se Vi ämnar att tillsätta tjänsten så snart det går och kommer att börja kalla till intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Företag: Allra
Ort: Stockholm
Publicerad : 03-12
Sök fler jobb liknande: lediga Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Affärsdriven kundanalytiker till snabbväxande bolag!

Proaktiv och driven kundanalytiker
Vi på KIMM är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi arbetar på uppdrag av några av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Vi finns i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är idag ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi söker nu för kunds räkning en riktigt duktig kundanalytiker. Detta är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals på heltid med start omgående. Är du proaktiv, analytisk, driven och motiveras av att analysera data och förstå kunders beteenden? Då är du rätt person för detta uppdrag. Ditt uppdrag I rollen som kundanalytiker ansvarar du för att söka och analysera information och ta fram underlag för att företaget ska nå sina övergripande mål. Din uppgift är att analysera kunddata och dra slutsatser från stora datamängder, förmedla information internt, bistå med underlag för beslut samt prioritera och driva på de frågor som du bedömer viktigast för affärsverksamheten. Med dina analyser stöttar du våra avdelningar som arbetar med befintliga kunder liksom nyförsäljning, i arbetet att öka kundlojaliteten och öka nykundsförsäljningen. Arbetet innebär allt från kundbasanalyser till segmenteringsarbeten av befintliga kunder, samt upphandling och/eller genomförande av kundundersökningar. Tjänsten som kundanalytiker ingår i avdelningen Product & Business Development och rapporterar till Director of Product & Business Development. Din bakgrund För att lyckas i rollen måste du vara drivande, analytisk och bra på att utveckla egna idéer för dataanalys. Du stimuleras av att förstå siffror och beteenden, prova olika antaganden samt förmedla och presentera dina analyser. För att trivas hos oss bör du vara proaktiv, nyfiken och uppskatta att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Du kommer att arbeta i nära samarbete med sälj- och Customer Experience- funktionerna i företaget och du har en viktig roll i att analysera och initiera undersökningar av stora datamängder. - Relevant högskoleutbildning inom statistik och/eller ekonomi. - Minst 2 års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter. - Erfarenhet av större segmenteringsarbeten som leder till målgruppsanpassade aktiviteter. - Erfarenhet av att arbeta med kampanjhanteringssystem och riktade kampanjer/erbjudanden, gärna erfarenhet av systemet SAS. - Van att självständigt driva undersökningar och tillhörande processer. - Vana att hantera kontakter med externa undersökningsföretag. - Vana att dra slutsatser från och presentera analys- och undersökningsresultat. - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i svenska och engelska. - Goda kunskaper i Excel. Konsultrollen hos KIMM/Wise Professionals Som konsult hos KIMM/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos o-ss ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Mer om tjänsten Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Kelly Chau på kelly.chau@wise.se eller konsultchef Stephanie Grammenidis på stephanie.grammenidis@wise Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Wise Professionals AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 04-01
Sök fler jobb liknande: lediga Proaktiv och driven kundanalytiker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Proaktiv och driven kundanalytiker

Kundanalytiker till TV-distributör, heltidsuppdrag
Om Bravura: Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område. Om kunden: Bravura söker en kundanalytiker till Nordens största TV-distributör med ett 100-tal kanaler som under flera år haft nöjdast kunder i branschen. De kännetecknas av att alltid befinna sig i framkant när det gäller utveckling av tv-distribution och de har verksamhet i alla nordiska länder. Du arbetar på kontoret i Stockholm tillsammans med ett 60-tal medarbetare. I rollen som kundanalytiker ansvarar du för att söka och analysera information samt ta fram underlag för att företaget ska nå sina övergripande mål. Din uppgift är att analysera kunddata och dra slutsatser från stora datamängder, förmedla information internt, bistå med underlag för beslut samt prioritera och driva på de frågor som du bedömer viktigast för affärsverksamheten. Med dina analyser stöttar du avdelningarna som arbetar med befintliga kunder liksom nyförsäljning, i arbetet att öka kundlojaliteten och öka nykundsförsäljningen. Arbetet innebär allt från kundbasanalyser till segmenteringsarbeten av befintliga kunder, samt upphandling och/eller genomförande av kundundersökningar. Detta är ett heltidsuppdrag för att täcka upp för ett vikariat där du är anställd hos Bravura. Arbetsuppgifter: I rollen som kundanalytiker ansvarar du för att söka och analysera information samt ta fram underlag för att företaget ska nå sina övergripande mål. Din uppgift är att analysera kunddata och dra slutsatser från stora datamängder, förmedla information internt, bistå med underlag för beslut samt prioritera och driva på de frågor som du bedömer viktigast för affärsverksamheten. Med dina analyser stöttar du avdelningarna som arbetar med befintliga kunder liksom nyförsäljning, i arbetet att öka kundlojaliteten och öka nykundsförsäljningen. Arbetet innebär allt från kundbasanalyser till segmenteringsarbeten av befintliga kunder, samt upphandling och/eller genomförande av kundundersökningar. Detta är ett heltidsuppdrag för att täcka upp för ett vikariat där du är anställd hos Bravura. Profil: - Relevant högskoleutbildning inom statistik och/eller ekonomi. - Minst 2 års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter - Erfarenhet av större segmenteringsarbeten som leder till målgruppsanpassade aktiviteter - Erfarenhet av att arbeta med kampanjhanteringssystem och riktade kampanjer/erbjudanden, - Erfarenhet av systemet SAS (meriterande) - Van att självständigt driva undersökningar och tillhörande processer - Vana att hantera kontakter med externa undersökningsföretag - Vana att dra slutsatser från och presentera analys- och undersökningsresultat - Goda kunskaper i Excel - God kommunikations- och presentationsförmåga i tal och skrift, även på engelska Personliga egenskaper Vi söker dig med stark analytisk förmåga som trivs att vara proaktiv, nyfiken och uppskatta att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. För att lyckas i din roll är det viktigt att du är drivande, analytisk samt har förmåga att utveckla egna idéer för dataanalys. Du stimuleras av att förstå siffror och beteenden, att prova olika antaganden samt förmedla och presentera dina analyser. Mycket fokus ligger vid analys, men det är även viktigt att har har en god social förmåga att föra dialog med olika kontaktytor såväl internt som externt. Övrig information: Start: Juni Omfattning: Heltid t.o.m februari 2016 Plats: Stockholm Lön: Enligt ök. Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050 Sökord: Kundanalytiker, kund, analys, kunddata, data, kundbas, segmenteringsarbeten, statistik, ekonomi, SAS, Excel, engelska, undersöknings, resultat, Stockholm Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 04-02
Sök fler jobb liknande: lediga Kundanalytiker till TV-distributör, heltidsuppdrag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundanalytiker till TV-distributör, heltidsuppdrag

Kundanalytiker till TV-distributör, heltidsuppdrag
Om Bravura: Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område. Om kunden: Bravura söker en kundanalytiker till Nordens största TV-distributör med ett 100-tal kanaler som under flera år haft nöjdast kunder i branschen. De kännetecknas av att alltid befinna sig i framkant när det gäller utveckling av tv-distribution och de har verksamhet i alla nordiska länder. Du arbetar på kontoret i Stockholm tillsammans med ett 60-tal medarbetare. I rollen som kundanalytiker ansvarar du för att söka och analysera information samt ta fram underlag för att företaget ska nå sina övergripande mål. Din uppgift är att analysera kunddata och dra slutsatser från stora datamängder, förmedla information internt, bistå med underlag för beslut samt prioritera och driva på de frågor som du bedömer viktigast för affärsverksamheten. Med dina analyser stöttar du avdelningarna som arbetar med befintliga kunder liksom nyförsäljning, i arbetet att öka kundlojaliteten och öka nykundsförsäljningen. Arbetet innebär allt från kundbasanalyser till segmenteringsarbeten av befintliga kunder, samt upphandling och/eller genomförande av kundundersökningar. Detta är ett heltidsuppdrag för att täcka upp för ett vikariat där du är anställd hos Bravura. Arbetsuppgifter: I rollen som kundanalytiker ansvarar du för att söka och analysera information samt ta fram underlag för att företaget ska nå sina övergripande mål. Din uppgift är att analysera kunddata och dra slutsatser från stora datamängder, förmedla information internt, bistå med underlag för beslut samt prioritera och driva på de frågor som du bedömer viktigast för affärsverksamheten. Med dina analyser stöttar du avdelningarna som arbetar med befintliga kunder liksom nyförsäljning, i arbetet att öka kundlojaliteten och öka nykundsförsäljningen. Arbetet innebär allt från kundbasanalyser till segmenteringsarbeten av befintliga kunder, samt upphandling och/eller genomförande av kundundersökningar. Detta är ett heltidsuppdrag för att täcka upp för ett vikariat där du är anställd hos Bravura. Profil: - Relevant högskoleutbildning inom statistik och/eller ekonomi. - Minst 2 års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter - Erfarenhet av större segmenteringsarbeten som leder till målgruppsanpassade aktiviteter - Erfarenhet av att arbeta med kampanjhanteringssystem och riktade kampanjer/erbjudanden, - Erfarenhet av systemet SAS (meriterande) - Van att självständigt driva undersökningar och tillhörande processer - Vana att hantera kontakter med externa undersökningsföretag - Vana att dra slutsatser från och presentera analys- och undersökningsresultat - Goda kunskaper i Excel - God kommunikations- och presentationsförmåga i tal och skrift, även på engelska Personliga egenskaper Vi söker dig med stark analytisk förmåga som trivs att vara proaktiv, nyfiken och uppskatta att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. För att lyckas i din roll är det viktigt att du är drivande, analytisk samt har förmåga att utveckla egna idéer för dataanalys. Du stimuleras av att förstå siffror och beteenden, att prova olika antaganden samt förmedla och presentera dina analyser. Mycket fokus ligger vid analys, men det är även viktigt att du har en god social förmåga att föra dialog med olika kontaktytor såväl internt som externt. Övrig information: Start: Juni Omfattning: Heltid t.o.m februari 2016 Plats: Stockholm Lön: Enligt ök. Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050 Sökord: Kundanalytiker, kund, analys, kunddata, data, kundbas, segmenteringsarbeten, statistik, ekonomi, SAS, Excel, engelska, undersöknings, resultat, Stockholm Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-04
Sök fler jobb liknande: lediga Kundanalytiker till TV-distributör, heltidsuppdrag jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundanalytiker till TV-distributör, heltidsuppdrag

Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag!
Vill du vara med och bygga upp en ny analysfunktion inom en snabbväxande organisation? Allra bildades utifrån en idé om att privatekonomiska beslut måste gå att göra enklare och tryggare. I dag har koncernen över 170 000 kunder och förvaltar mer än 24 miljarder kronor – vilket gör oss till ett av de ledande företagen i vårt segment. Vi hjälper människor att hitta rätt inom pension, försäkring och lån. Som ansvarig för Allras kundanalys krävs såklart att du är driftig, självgående och trygg i din roll. Är du det får du nu möjligheten att förverkliga dina idéer och vara med och bygga något stort där bara du själv sätter gränserna för vad vi kan göra tillsammans. Vi tror att du tidigare har arbetat som konsult, antingen som utvecklare eller analytiker. Du har erfarenhet av att arbeta med b2c och du triggas av få vara med och påverka sälj- och marknadsarbetet och att se ditt arbeta leda till ökad försäljning. Med dina expertkunskaper inom analys blir du ett viktigt verksamhetsstöd och du kommer att arbeta nära ledningsgruppen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Segmentera kund-/målgrupper och upprätta/underhålla kundlistor att bearbetaArbeta med kundprospektering och förädling av listorAdministrera och analysera kundlistorTa fram och analysera resultatrapporter från genomförda kampanjer och sälj- och marknadsföringsaktiviteterAdministrera kampanjer i CRM-systemetUpprätta statistiska modellerEn av dina första uppgifter blir att bygga modeller och sätta nödvändiga processer och strukturer för hantering av kundlistor och mätbarheten av dessa i vårt säljstödsystem. Då rollen är ny kommer den att vara operativ till en början men bjuda in till mycket mer strategiskt arbete med tiden. Det kräver att du effektiviserar arbetet och automatiserar arbetsuppgifter och vi ser gärna att du med tiden bygger upp ditt eget analysteam. För att lyckas i rollen behöver du vara van att arbeta kund- och marknadsnära med ett cross-sell fokus. Du greppar snabbt helhetsbilder och kan koppla data till verklighet för att analysera kundlivscykler. En annan styrka hos dig är att du får saker att hända och du räds inte att testa nya arbetsuppgifter och arbetssätt. Allra arbetat idag i Qlikview så med fördel har du erfarenhet av detta eller motsvarande BI-system. Du har såklart även riktigt bra kunskaper i Excel och troligtvis en utbildning inom ekonomi, statistik, teknik eller motsvarande. Har du dessutom efarenhet av SAS Base/SAS Enterprise Guide och/eller predictive dialers är det mycket meriterande. Du kommer att tillhöra vårt sälj- och marknadsteam och arbeta på vårt nyrenoverade tvåvåningskontor vid Hötorget i centrala Stockholm där sitter vi ungefär 90 medarbetare. Arbetstiderna är måndag – fredag, kontorstider, och vill du veta mer om Allra eller tjänsten så kontakta gärna Christian Muda Marknads- och kommunikationschef christian.muda@allra.se eller David Persson, VD Alla Försäkringsförmedling, på david.persson@allra.se Vi ämnar att tillsätta tjänsten så snart det går och kommer att börja kalla till intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Företag: Allra
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-20
Sök fler jobb liknande: lediga Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag!

Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag!
Vill du vara med och bygga upp en ny analysfunktion inom en snabbväxande organisation? Allra bildades utifrån en idé om att privatekonomiska beslut måste gå att göra enklare och tryggare. I dag har koncernen över 170 000 kunder och förvaltar mer än 24 miljarder kronor – vilket gör oss till ett av de ledande företagen i vårt segment. Vi hjälper människor att hitta rätt inom pension, försäkring och lån. Som ansvarig för Allras kundanalys krävs såklart att du är driftig, självgående och trygg i din roll. Är du det får du nu möjligheten att förverkliga dina idéer och vara med och bygga något stort där bara du själv sätter gränserna för vad vi kan göra tillsammans. Vi tror att du tidigare har arbetat som konsult, antingen som utvecklare eller analytiker. Du har erfarenhet av att arbeta med b2c och du triggas av få vara med och påverka sälj- och marknadsarbetet och att se ditt arbeta leda till ökad försäljning. Med dina expertkunskaper inom analys blir du ett viktigt verksamhetsstöd och du kommer att arbeta nära ledningsgruppen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Segmentera kund-/målgrupper och upprätta/underhålla kundlistor att bearbetaArbeta med kundprospektering och förädling av listorAdministrera och analysera kundlistorTa fram och analysera resultatrapporter från genomförda kampanjer och sälj- och marknadsföringsaktiviteterAdministrera kampanjer i CRM-systemetUpprätta statistiska modellerEn av dina första uppgifter blir att bygga modeller och sätta nödvändiga processer och strukturer för hantering av kundlistor och mätbarheten av dessa i vårt säljstödsystem. Då rollen är ny kommer den att vara operativ till en början men bjuda in till mycket mer strategiskt arbete med tiden. Det kräver att du effektiviserar arbetet och automatiserar arbetsuppgifter och vi ser gärna att du med tiden bygger upp ditt eget analysteam. För att lyckas i rollen behöver du vara van att arbeta kund- och marknadsnära med ett cross-sell fokus. Du greppar snabbt helhetsbilder och kan koppla data till verklighet för att analysera kundlivscykler. En annan styrka hos dig är att du får saker att hända och du räds inte att testa nya arbetsuppgifter och arbetssätt. Allra arbetat idag i Qlikview så med fördel har du erfarenhet av detta eller motsvarande BI-system. Du har såklart även riktigt bra kunskaper i Excel och troligtvis en utbildning inom ekonomi, statistik, teknik eller motsvarande. Har du dessutom efarenhet av SAS Base/SAS Enterprise Guide och/eller predictive dialers är det mycket meriterande. Du kommer att tillhöra vårt sälj- och marknadsteam och arbeta på vårt nyrenoverade tvåvåningskontor vid Hötorget i centrala Stockholm där sitter vi ungefär 90 medarbetare. Arbetstiderna är måndag – fredag, kontorstider, och vill du veta mer om Allra eller tjänsten så kontakta gärna Christian Muda Marknads- och kommunikationschef christian.muda@allra.se eller David Persson, VD Allra Försäkringsförmedling, på david.persson@allra.se Vi ämnar att tillsätta tjänsten så snart det går och kommer att börja kalla till intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Företag: Allra
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-27
Sök fler jobb liknande: lediga Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag!

Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag!
Vill du vara med och bygga upp en ny analysfunktion inom en snabbväxande organisation? Allra bildades utifrån en idé om att privatekonomiska beslut måste gå att göra enklare och tryggare. I dag har koncernen över 170 000 kunder och förvaltar mer än 24 miljarder kronor – vilket gör oss till ett av de ledande företagen i vårt segment. Vi hjälper människor att hitta rätt inom pension, försäkring och lån. Som ansvarig för Allras kundanalys krävs såklart att du är driftig, självgående och trygg i din roll. Är du det får du nu möjligheten att förverkliga dina idéer och vara med och bygga något stort där bara du själv sätter gränserna för vad vi kan göra tillsammans. Vi tror att du tidigare har arbetat som konsult, antingen som utvecklare eller analytiker. Du har erfarenhet av att arbeta med b2c och du triggas av få vara med och påverka sälj- och marknadsarbetet och att se ditt arbeta leda till ökad försäljning. Med dina expertkunskaper inom analys blir du ett viktigt verksamhetsstöd och du kommer att arbeta nära ledningsgruppen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Segmentera kund-/målgrupper och upprätta/underhålla kundlistor att bearbeta Arbeta med kundprospektering och förädling av listor Administrera och analysera kundlistor Ta fram och analysera resultatrapporter från genomförda kampanjer och sälj- och marknadsföringsaktiviteter Administrera kampanjer i CRM-systemet Upprätta statistiska modeller En av dina första uppgifter blir att bygga modeller och sätta nödvändiga processer och strukturer för hantering av kundlistor och mätbarheten av dessa i vårt säljstödsystem. Då rollen är ny kommer den att vara operativ till en början men bjuda in till mycket mer strategiskt arbete med tiden. Det kräver att du effektiviserar arbetet och automatiserar arbetsuppgifter och vi ser gärna att du med tiden bygger upp ditt eget analysteam. För att lyckas i rollen behöver du vara van att arbeta kund- och marknadsnära med ett cross-sell fokus. Du greppar snabbt helhetsbilder och kan koppla data till verklighet för att analysera kundlivscykler. En annan styrka hos dig är att du får saker att hända och du räds inte att testa nya arbetsuppgifter och arbetssätt. Allra arbetat idag i Qlikview så med fördel har du erfarenhet av detta eller motsvarande BI-system. Du har såklart även riktigt bra kunskaper i Excel och troligtvis en utbildning inom ekonomi, statistik, teknik eller motsvarande. Har du dessutom efarenhet av SAS Base/SAS Enterprise Guide och/eller predictive dialers är det mycket meriterande. Du kommer att tillhöra vårt sälj- och marknadsteam och arbeta på vårt nyrenoverade tvåvåningskontor vid Hötorget i centrala Stockholm där sitter vi ungefär 90 medarbetare. Arbetstiderna är måndag – fredag, kontorstider, och vill du veta mer om Allra eller tjänsten så kontakta gärna Christian Muda Marknads- och kommunikationschef christian.muda@allra.se eller David Persson, VD Allra Försäkringsförmedling, på david.persson@allra.se Vi ämnar att tillsätta tjänsten så snart det går och kommer att börja kalla till intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Företag: Allra
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag!

Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag!
Vill du vara med och bygga upp en ny analysfunktion inom en snabbväxande organisation? Allra bildades utifrån en idé om att privatekonomiska beslut måste gå att göra enklare och tryggare. I dag har koncernen över 170 000 kunder och förvaltar mer än 24 miljarder kronor – vilket gör oss till ett av de ledande företagen i vårt segment. Vi hjälper människor att hitta rätt inom pension, försäkring och lån. Som ansvarig för Allras kundanalys krävs såklart att du är driftig, självgående och trygg i din roll. Är du det får du nu möjligheten att förverkliga dina idéer och vara med och bygga något stort där bara du själv sätter gränserna för vad vi kan göra tillsammans. Vi tror att du tidigare har arbetat som konsult, antingen som utvecklare eller analytiker. Du har erfarenhet av att arbeta med b2c och du triggas av få vara med och påverka sälj- och marknadsarbetet och att se ditt arbeta leda till ökad försäljning. Med dina expertkunskaper inom analys blir du ett viktigt verksamhetsstöd och du kommer att arbeta nära ledningsgruppen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Segmentera kund-/målgrupper och upprätta/underhålla kundlistor att bearbeta Arbeta med kundprospektering och förädling av listor Administrera och analysera kundlistor Ta fram och analysera resultatrapporter från genomförda kampanjer och sälj- och marknadsföringsaktiviteter Administrera kampanjer i CRM-systemet Upprätta statistiska modeller En av dina första uppgifter blir att bygga modeller och sätta nödvändiga processer och strukturer för hantering av kundlistor och mätbarheten av dessa i vårt säljstödsystem. Då rollen är ny kommer den att vara operativ till en början men bjuda in till mycket mer strategiskt arbete med tiden. Det kräver att du effektiviserar arbetet och automatiserar arbetsuppgifter och vi ser gärna att du med tiden bygger upp ditt eget analysteam. För att lyckas i rollen behöver du vara van att arbeta kund- och marknadsnära med ett cross-sell fokus. Du greppar snabbt helhetsbilder och kan koppla data till verklighet för att analysera kundlivscykler. En annan styrka hos dig är att du får saker att hända och du räds inte att testa nya arbetsuppgifter och arbetssätt. Allra arbetat idag i Qlikview så med fördel har du erfarenhet av detta eller motsvarande BI-system. Du har såklart även riktigt bra kunskaper i Excel och troligtvis en utbildning inom ekonomi, statistik, teknik eller motsvarande. Har du dessutom efarenhet av SAS Base/SAS Enterprise Guide och/eller predictive dialers är det mycket meriterande. Du kommer att tillhöra vårt sälj- och marknadsteam och arbeta på vårt nyrenoverade tvåvåningskontor vid Hötorget i centrala Stockholm där sitter vi ungefär 90 medarbetare. Arbetstiderna är måndag – fredag, kontorstider, och vill du veta mer om Allra eller tjänsten så kontakta gärna Christian Muda Marknads- och kommunikationschef christian.muda@allra.se eller David Persson, VD Allra Försäkringsförmedling, på david.persson@allra.se Vi ämnar att tillsätta tjänsten så snart det går och kommer att börja kalla till intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Företag: Allra
Ort: Stockholm
Publicerad : 06-08
Sök fler jobb liknande: lediga Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Customer analyst / Kundanalytiker till snabbväxande bolag!

Kundanalytiker
Göteborg Energi är mer än ett vanligt energibolag. Förutom att producera och leverera energi så jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Det handlar om förnybar energi, smarta system och energieffektiva lösningar för boende, företag och transporter. Göteborg står inför en omfattande stadsutveckling så hos oss är du en viktig del i jobbet för en hållbar framtid, med massor av spännande utmaningar längs vägen! Produkt och Marknad är en avdelning inom verksamhetsområde Marknad och Försäljning som har i uppgift att utifrån en djup förståelse av vår omvärld och våra kunder säkra en konkurrenskraftig, hållbar och lönsam erbjudandeportfölj som ger nöjda och lönsamma kunder. Produkt och marknad genomför breda marknadsföringsinsatser för att nå ut med våra erbjudanden till kunderna och genom målgruppsanpassad kommunikation möter vi våra kunder löpande i deras vardag.  Vår digitala värld präglar vårt möte med våra kunder och våra erbjudanden. Produkt och marknad ansvarar för digitala kanaler tex web, appar, sociala medier, chatt, kundernas inloggade tjänster etc. Ansvara och driva arbetet kundanalys av koncernens kundstock. Genomföra och presentera kundanalyser som bidrar till att på ett värdeskapande sätt förädla kundupplevelse och driva affären   Exempel på arbetsuppgifter: Förstå och fånga upp marknadsbehov Genomföra analyser utifrån intressentbehov Driva självständigt kundanalys arbete Belysa potential eller risker i kundstocken samt föreslå åtgärder Ta fram målgrupper för CRM aktiviteter Bidra operativ plan för ditt område Kommunicera CRM aktiviteter på ett intresseväckande sätt   Utbildning: Högskoleexamen inom marknadsföring. Minst tre års erfarenhet av arbete med marknadsföring, marknadsanalys eller kundanalys Minst två års erfarenhet av databasarbete och excel Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.   Meriterande: Har erfarenhet av agil utveckling och metodiker, God analytisk förmåga och tidigare praktisk erfarenhet av Google Analytics eller motsvarande, God teknisk förståelse.   Personliga egenskaper Stark drivkraft och en stark känsla för kundanalys och kundbehov. Innovativ och nytänkande. Du är trygg och har god självinsikt. Vidare tror vi att du både är proaktiv i ditt sätt att tänka och agera, är målmedveten, drivande och tålmodig. Du är rak och tydlig i din kommunikation, är utåtriktad och nätverkande samt har en stark förmåga att entusiasmera din omgivning. Slutligen tror vi att du är mycket initiativrik med en mycket god helhetssyn och förståelse för kund. Mycket bra på att uttrycka både tal och skrift.   Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos personalen. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.   Välkommen med din ansökan!     Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: Göteborg Energi
Ort: Göteborg
Publicerad : 03-18
Sök fler jobb liknande: lediga Kundanalytiker jobb, Kundanalytiker Göteborg, Kundanalytiker Göteborg Energi
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundanalytiker

Kundanalytiker
Göteborg Energi är mer än ett vanligt energibolag. Vi är göteborgarnas eget energibolag och ägs av Göteborgs Stad. Förutom att producera och leverera energi så jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Det handlar om förnybar energi, smarta system och energieffektiva lösningar för boende, företag och transporter. Göteborg står inför en omfattande stadsutveckling så hos oss är du en viktig del i jobbet för en hållbar framtid, med massor av spännande utmaningar längs vägen! Produkt och Marknad är en avdelning inom verksamhetsområde Marknad och Försäljning som har i uppgift att utifrån en djup förståelse av vår omvärld och våra kunder säkra en konkurrenskraftig, hållbar och lönsam erbjudandeportfölj som ger nöjda och lönsamma kunder. Produkt och marknad genomför breda marknadsföringsinsatser för att nå ut med våra erbjudanden till kunderna och genom målgruppsanpassad kommunikation möter vi våra kunder löpande i deras vardag. Vår digitala värld präglar vårt möte med våra kunder och våra erbjudanden. Produkt och marknad ansvarar för digitala kanaler tex web, appar, sociala medier, chatt, kundernas inloggade tjänster etc. Som Kundanalytiker ansvarar och driver du analysarbetet av koncernens privat- och företagskunder. Du genomför och presenterar kundanalyser som med riktad kundkommunikation bidrar till att förädla kundupplevelsen och driva affären. Rollen som kundanalytiker inom CRM enheten blir en nyckelperson i att utveckla kommunikationen med våra kunder så att de blir ännu mer nöjda med oss och våra tjänster. Exempel på arbetsuppgifter: Skapa en god förståelse för våra kunders beteende och behov Genomföra kundundersökningar online Etablera, utveckla och genomföra uppföljning av CRM kommunikation Belysa potential eller risker i kundstocken samt föreslå åtgärder Identifiera målgrupper, ta fram modeller för kundsegmentering och urval för kundkommunikation Skapa en operativ plan för ditt område Kommunicera CRM aktiviteter mot privat- och företagskunder på ett intresseväckande sätt Utbildning: Högskoleexamen inom marknadsföring. Minst tre års erfarenhet av kundanalys och marknadsanalys i verksamhet med tydlig online fokus Minst tre års erfarenhet av databasarbete Mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska Meriterande: Har erfarenhet av agil utveckling och metodiker, god analytisk förmåga och tidigare praktisk erfarenhet av Google Analytics eller motsvarande. God teknisk förståelse. Personliga egenskaper Vi söker dig med start drivkraft som utmanar, tänker nytt och förbättrar med fokus på att ständigt utveckla kundens upplevelse av mötet med vårt företag och våra tjänster. Du har en stark känsla för kundanalys och kundbehov som du omvandlar till CRM aktiviteter som över tid huvudsakligen blir digitala. Du är trygg och har god självinsikt. Vidare tror vi att du både är proaktiv i ditt sätt att tänka och agera, är målmedveten, drivande och tålmodig. Du är rak och tydlig i din kommunikation, är utåtriktad och nätverkande samt har en stark förmåga att entusiasmera din omgivning. Slutligen tror vi att du är mycket initiativrik med en mycket god helhetssyn och förståelse för kund, samt att du är mycket bra på att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund bland våra medarbetare. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: Göteborg Energi
Ort: Göteborg
Publicerad : 07-11
Sök fler jobb liknande: lediga Kundanalytiker jobb, Kundanalytiker Göteborg, Kundanalytiker Göteborg Energi
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundanalytiker

Kundanalytiker till ICA Banken
Analytiker ICA Banken erbjuder ett komplett utbud av banktjänster för privatpersoner, allt från spara och betala till låna och försäkra. Våra Företagstjänster levererar effektiva betaltjänster och finansiella lösningar till ICA Handlare, ICA Gruppen samt myndigheter och kommuner. Vi vill göra varje dag lite enklare och förenkla vardagen för ICAs kunder. ICA Banken har ca 700 000 kunder, ca 320 medarbetare och ingår i ICA Gruppen. Huvuddelen av verksamheten ligger i Borås och ICA Banken har sitt säte i Stockholm, Solna. Information om tjänsten ICA Banken har lagt en utmanande och spännande strategi och ska ta en tydlig position på marknaden och skapa stark tillväxt. I den ambitionen söker vi nu en kundanalytiker med minst 3-5 års erfarenhet från CRM-arbete. Du kommer tillhöra CRM-teamet som är en del av Varumärke och Kommunikation. Du kommer inledningsvis arbeta med ICA Bankens kampanjhantering. Det handlar om hela kedjan från kunduttag för marknadsföringsaktiviteter till uppföljning och analys. Du komme få arbeta både med både digitala och mer traditionella kanaler. Du kommer i huvudsak arbeta i olika SAS-applikationer. Erfarenhet av att ha arbetet med SAS är en klar fördel. Det viktiga är dock att du vill lära dig mer om SAS och datadriven kundbearbetning. För rätt person finns ett varierat arbete och stora utvecklingsmöjligheter på en av Sveriges mest spännande banker. Rollen är perfekt för dig som vill arbeta operativt med kampanjer och med utveckling av dessa utifrån kundbehov och kundbeteenden. Du ansvarar för att leverera analysinsikter och använda dessa operativt för att maximera kundlojaliteten. Du kommer få ett stort eget ansvar och arbeta direkt kundpåverkande. Vi söker dig som: Stort intresse i att skapa försäljningsresultat Har en mycket god analytisk förmåga Är ansvarstagande med stort ordningssinne Har stort engagemang i ditt jobb och vill bidra till en helhet Har lätt för att samarbeta med andra Vi ser att du har erfarenheter från: Akademisk examen (minst kandidatexamen), troligtvis som systemvetare, ingenjör, ekonom eller statistiker Minst 3-5 års erfarenhet från CRM arbete Erfarenhet av kampanjhanteringssystem Kunskap att hantera stora datamängder Meriterande men inte ett krav: Arbete på bank eller försäkringsbolag Erfarenhet av SAS produkter Kunskap i systemutveckling och programmering Erfarenhet från digital marknadsföring Låter det intressant? Välkommen med din ansökan via www.randstad.se. För mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jeanette Walters på 0733-434 766 Urval och intervjuer sker löpande. Tänkt tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse med ICA.
Företag: Proffice Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 11-23
Sök fler jobb liknande: lediga Kundanalytiker till ICA Banken jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundanalytiker till ICA Banken

Kundanalytiker till Apoteket
Är du analytiskt lagd och tycker om att se mönster i stora mängder data? Tänk dig en databas med 2,3 miljoner kunder där just du kommer ansvara för att analysera köpbeteenden och dra slutsatser utifrån det. Sök denna nya tjänst på Apoteket och var med på den spännande resan med målet att göra deras kundklubb mer kundfokuserad! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Apotekets räkning en kundanalytiker. Du kommer att tillhöra avdelningen Digitalt & Kundlojalitet som till största del arbetar mot Apotekets kundklubb. Arbetsgruppen består idag av 10 personer där 2 personer arbetar just mot kundklubben. I teamet finns mycket kompetens inom analys och du kommer få gå vid sidan av i början och läras upp i rollen för att sedan arbeta självständigt i din roll. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Apotekets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Apoteket. Deras intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. ARBETSUPPGIFTER Som digital analytiker kommer du arbeta med kundklubbens databas där de idag har 2,3 miljoner kunder. Målet med din roll är att hjälpa Apoteket att bli ännu mer kundfokuserade. Du kommer få arbeta med att strukturera upp de stora mängder data de har tillgång till, identifiera vilka problem de står inför och lämna förslag på åtgärder. Utöver detta kommer du få göra affärsanalyser på den data du får fram. Du kommer kunna följa kundernas köpbeteenden, vilka kunder det är som handlat, varför de köpte vissa produkter osv. Du kommer också få titta på kundunika kampanjer och ta fram urval av kunder som de bör inrikta sig mot. Tjänsten passar dig som är i början av din karriär och som vill vara med och utforma denna nya funktion. Du kommer vara med i kärnan av verksamheten och få en god insikt i e-handel, ett område där det händer väldigt mycket just nu. VI SÖKER DIG SOM Vi söker dig som är nyexaminerad eller är i början av din karriär. Du har en högskoleexamen inom statistik, IT eller motsvarande med en förståelse för databaser. Du kan hantera att arbeta i stora system och har ett analytiskt tänk. * Kunskaper inom Qlickview Det är meriterande om du även kan Tableau. Som person är du strukturerad och får saker gjorda. Du ska kunna samarbeta genom att lyssna och kunna ta instruktioner. Vi söker dig som vill vara med och bidra till verksamheten och som inte räds att ta sig an nya utmaningar. ÖVRIG INFORMATION * Start: Omgående * Omfattning: 6 månader med chans till förlängning och överrekrytering * Placering: Solna * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där! Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. * Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida. INFORMATION OM FÖRETAGET Apoteket AB är en av Sveriges största apotekskedjor och är även ett av Sveriges starkaste varumärken. De tar ständigt fram nya tjänster och breddar sitt sortiment för att kunna möta sina kunders behov. Nya apotek öppnas där många kunder vill kunna mötas. Apoteket är miljöcertifierade och arbetar ständigt med kvalitetsfrågor.
Företag: Academic Work
Ort: Stockholm
Publicerad : 01-03
Sök fler jobb liknande: lediga Kundanalytiker till Apoteket jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundanalytiker till Apoteket

Kundanalytiker- Konsultroll
I den här rollen samarbetar Clik Recruitment med ett globalt konsultföretag inom data och analys. Du kommer att arbeta i team med erfarna kollegor och även ha mycket kundkontakt. I rollen krävs att du inte bara är analytisk, men också att du är utåtriktad och har ett servicetänk som både gynnar företagets kunder, men som också gynnar lönsamheten i företaget. I rollen ingår bland annat att - Analysera, strukturera och visualisera kunders data - Arbeta med hela datans livcykel från datatvätt till visualisering av slutrapport - Utveckla affären mot kund Rollen ger dig en inblick i många olika branscher och du får snabbt gedigen kunskap i olika affärsmodeller. Du bör vara en teknisk intresserad analytiker som har erfarenhet av att arbeta med statistiska modeller. Erfarenhet inom nedan områden är önskvärda: - Tre års arbete med statistiska/prediktiva modeller - Akademisk examen inom statistik/matematik eller annat tekniskt fält -Kundvana och att hålla presentationer inför kund är meriterande Kontakta oss idag genom att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra av dig! Clik Recruitment is a Swedish recruitment company specialized in the field of data and analytics. We connect top talent with exciting opportunities all over Sweden and Scandinavia. If this role doesn't fit your liking, please give us a call and we'll discuss how we can help you find your dreamjob!
Företag: Clik Recruitment AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 02-03
Sök fler jobb liknande: lediga Kundanalytiker- Konsultroll jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kundanalytiker- Konsultroll

webb- och kundanalytiker /webbanalytiker till organisation inom läkemedel
Om Bravura: Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat. Om kunden: Vår kund är ett företag inom läkemedel och hälsa. De säljer både produkter och tjänster i syfte att öka välmående. Organisationen erbjuder ett brett sortiment av varor och tjänster inom käkemedel och hälsa till privatpersoner, företag och producenter inom vård och hälsa. Arbetsuppgifter: I rollen som kund – och webbanalytiker kommer du arbeta med ett projekt som syftar till att stötta kundens digitala avdelning med analys och rapportering av e-handel och medlemmarna i organisationens kundklubb. Du kommer även ansvara för implementation och uppsättning av Google Analytics samt liknande arbete med grundläggande data i syfte att ta fram korrekta beslutsunderlag. Du kommer löpande analysera och rapportera kring försäljning och kampanjer via e-handel och kundklubben samt utvärdera och följa upp kundsegment. Det kommer vara upp till dig att sätta upp UTM taggning samt analysera och rapportera nyckeltal till organisationens digitala leverantörssamarbeten. Du kommer att sätta upp funnels och följa upp i Google Analytics utifrån övergripande e-handelsmål samt vara delaktig i implementeringen av Google Analytics spårning samt säkerställa det material som finns. Vidare kommer du ansvara för uppsättning av A/B-tester i relevant verktyg (t.ex. Optimizely) för ökad konvertering i både e-handeln och kundklubben. Du kommer på daglig basis arbeta i Google analytics ,Google tag-manager, Excel, Episerver, Abalon Relevate och Abalon Analytics. Profil: • Relevant eftergymnasial utbildning • Minst tre års erfarenhet från en liknande roll • Mycket goda kunskaper i Google Analytics • Mycket goda kunskaper i Google Tag manager • Omfattande erfarenhet av Konverteringsoptimering (t ex Optimizely) • Mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint för presentationer/beslutsunderlag • Kunskaper i HTML, Javascript och webbutveckling • Erfarenhet av E-handel och B2C är meriterande • Erfarenhet av kundanalys är meriterande Som person är du självgående och driven med en god analytisk förmåga. Du trivs med att arbeta datadrivet och tar ofta egna initiativ i ditt arbete med webbanalys, exempelvis kring att utreda brister i indatan/datamodellen. Du har en grundläggande förståelse kring marknadsföring och försäljning och ett intresse av att lära dig mer om kundanalys och försäljningsanalys i e-handeln. Övrig information: Start: Omgående Plats: Solna, Stockholm Lön: Efter överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord:
Företag: Bravura
Ort: Stockholm
Publicerad : 08-03
Sök fler jobb liknande: lediga webb- och kundanalytiker /webbanalytiker till organisation inom läkemedel jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: webb- och kundanalytiker /webbanalytiker till organisation inom läkemedel

Nyfiken Kundanalytiker till Åhléns CRM & Kundinsikt
Vi på Åhléns är stolta över att vara ett av Sveriges starkaste varumärken. Vi har idag 65 fina varuhus runt om i hela Sverige och e-handel via åhlens.se. Företaget grundades redan 1899 som ett litet postorderföretag i Insjön i Dalarna men har vuxit till att idag omsätta 4,8 miljarder och våra 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Vi har ett högt engagemang hos våra medarbetare och vi brinner för att bli lite bättre varje dag. Eftersom vi är en del av Sveriges största detaljhandelskoncern Axel Johnson AB finns goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Just nu söker vi en kundanalytiker till Åhléns CRM & Kundinsikt. Teamet, som är en del av Åhléns marknadsavdelning, har som uppdrag att engagera och inspirera kunderna via medlemsprogrammet samt att skapa kundinsikt för utveckling av Åhléns erbjudande, säljkanaler och kommunikation. Åhléns har en hög ambition att utvecklas inom analytics och att skapa en kundinsiktsdriven organisation där beslut baseras på data. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag. Vi erbjuder dig Rollen som kundanalytiker CRM innebär att med hjälp av analys utveckla Åhléns CRM-arbete; öka relevansen och effektiviteten i kunddialogen för att bygga mer långsiktiga och lönsamma kundrelationer. Förutom att du kommer jobba tätt med vår andra CRM-analytiker kommer du ingå i ett analysforum som är organisationsöverskridande. Genom ökad förståelse för olika kundgruppers behov, beteende, attityder och värde så bidrar du också i arbetet med att förflytta Åhléns till att bli ett insiktsdrivet företag. Vi erbjuder dig goda chanser att utvecklas och du får ofta vara med under hela processen – från början till slut. I rollen ingår även att: Driva övergripande mätningar, kundundersökningar inom t e x kundnöjdhet och varumärkesförflyttning Ansvarig för genomförande av diverse djupanalyser och kundinsiktsprojekt (senaste hållbarhetsfrågor – vad är det i vår kontext, vilka är duktiga på det – kvalitativa intervjuer ex. Framåt kanske segmentering - uppdaterad). Vanliga metoder vi använder oss av är te x djupintervjuer, fokusgrupper och kunddatabasanalys Omvandla data och analys till relevanta kundinsikter, och på ett tydligt sätt kommunicera dessa till andra funktioner på Åhléns (t ex affärsområden, e-handel, etablering och marknad) Delaktig i analysforum och strategiska organisationsöverskridande analysprojekt som kan röra allt från sortiment till utveckling av nya tjänster. Ansvara för att kravställa behov av data mot BI och IT Utveckla automatiska rapporter baserade på kunddata. Förse verksamheten med rapporter och underlag för viktiga KPI:er Som kundanalytiker rapporterar du till Chef CRM & Kundinsikt. Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Vi söker dig som har en har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande. Du har god analytisk förmåga och har tidigare jobbat med stora mängder data. Du har tidigare jobbat tätt med BI och IT och har erfarenhet av SAS Enterprise Guide. Vi tror att du har arbetetat inom området i 2-3 år. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom detaljhandel eller i något researchföretag. Meriterande om du också har jobbat i enkätverktyg, BI-verktyg, som t e x Qlickview, och har grundläggande kunskap i SQL. För att lyckas i rollen hos oss är du en person som är intresserad av kunden, du är kommunikativ och en lagspelare. Du är analytisk, strukturerad och nyfiken. Du gillar att jobba i ett högt tempo och trivs i en föränderlig miljö. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss sp snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull. Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag! Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
Företag: Åhléns
Ort: Stockholm
Publicerad : 03-01
Sök fler jobb liknande: lediga Nyfiken Kundanalytiker till Åhléns CRM & Kundinsikt jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Nyfiken Kundanalytiker till Åhléns CRM & Kundinsikt

Digital/Data kundanalytiker
Säljkanalen Marknadskommunikation är en enhet inom PostNord Sveriges försäljningsorganisation som arbetar fokuserat mot de största och mest potentiella kunderna inom reklamaffären och logistiklösningar. Teamet Analys & Kundinsikt ingår i säljkanalen Communication Services och består idag av totalt sex personer. Teamets arbete säkerställer att försäljningsorganisationen har tillgång till, och kompetens om, nödvändiga kundinsikter och analyser. Vidare bidrar teamet till att analysen integreras i försäljningsarbetet i harmoni med affärsmodell, försäljningsprocess och tjänsteutbud. Teamets medlemmar deltar aktivt i kundmöten och workshops. Du har relevant akademisk examen inom marknad, ekonomi, statistik eller motsvarande och har jobbat minst två år med analys. Din roll kräver god kunskap om hur digitala och fysiska medier via kundinsikt kan kombineras för ökad effekt. Du är specialist på att utifrån stora mängder data skapa kundinsikter och är van vid att skapa frågeformulär, preparera data, välja rätt analysmodell och ta fram agerbara insikter. Du hanterar Google Analytics, facebooks annonsverktyg, social listening mjukvaror, SPSS/Alteryx, visualiseringsmjukvaror (Tableau, Qlik Sense) Excel m m och har analyserat kampanjeffekter (Market Automation, retargeting). Som digital analytiker i teamet så ansvarar du för förståelsen av konsumenternas digitala beteende samt har ett delansvar för avancerad analys. Du är utåtriktad med god samarbetsförmåga, har ett stort personligt engagemang, tar initiativ och är självgående samt kan prioritera och strukturera ditt arbete. Du förväntas bidra till en ökad digitalisering inom teamet samt vara lösningsorienterad och proaktiv. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2016 hade koncernen 33 000 anställda och en omsättning på 38,5 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.
Företag: PostNord AB
Ort: Solna
Publicerad : 05-03
Sök fler jobb liknande: lediga Digital/Data kundanalytiker jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Digital/Data kundanalytiker

Kampanj- och kundanalytiker till Ellos CRM-avdelning.
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group – med huvudkontor i Borås – är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 700 medarbetare och omsätter ca 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII. Vi söker en Kampanj- och kundanalytiker som vill arbeta med marketing automation på vår CRM-avdelning. Ellos Group befinner sig i en intensiv period och har behov att stärka upp vår CRM-avdelning på Ellos. Som en del av vår CRM-avdelning är du med och proaktivt driver utvecklingen av kundresan och kundbasen utifrån dataanalyser. Som Kampanj- & kundanalytiker arbetar vi med Ellos matchning av kampanjer och kunder för att öka lönsamheten av våra direktmarknadsföringsaktiviteter genom datadriven marknadsbearbetning. Huvudsakliga arbetsuppgifter; - Arbeta med kampanjurval och kommunikation i form av e-post, sms och ADR till både nya och befintliga kunder. - Skapa strategiska målgruppsurval från vår kunddatabas Analysera och följa upp relevanta nyckeltal och utifrån detta föreslå och genomföra effektivitetsskapande åtgärder. - Analysera, sammanställa och presentera rapporter - Genom analys hitta och förklara kundbeteenden. - Övervaka att alla kampanjer exekveras som de ska och göra felsökningar och uppföljning av dataflöden och datakvalitet. - Löpande underhålla och utveckla våra kampanjflöden. - Bidra i arbetet med att vidareutveckla processer och kravställning på vårt marketing automation verktyg, Adobe Campaign.   Vi söker dig som: - Har relevant utbildning på högskolenivå och är väl insatt och självgående i att använda lämpliga statistiska metoder. - Är utpräglat analytiskt lagd och har sinne för detaljer - Har mycket god datavana och gärna kunskap om verktygen vi använder; Adobe Campaign, IBM SPSS Modeler, Microsoft Excel. Kunskaper övriga moduler i Adobe Marketing Cloud är ett plus. - Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Erfarenhet av att arbeta med kampanjer, kundsegmentering och/eller kunddataflöden och god förståelse för hela CRM-processen är meriterande. Du är logisk, strukturerad, innovativ och ser problemlösning som en naturlig del av ditt dagliga arbete. Du trivs i rollen som specialist, men har lätt för att kommunicera dina kunskaper till andra, oavsett om det är analytiker, marknadsförare eller IT-utvecklare. Tidvis är tempot högt, varför ett strukturerat arbetssätt och flexibilitet är av stor vikt. Arbetet är både självständigt och i team vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. Tjänsten är placerad på Ellos Groups huvudkontor i Borås. Har du frågor eller funderingar om arbetet? Tveka inte att höra av dig, via telefon till Marie Richardsson, telefon 033-16 06 74 Läs mer om företaget och ansök via www.ellosgroup.com/jobb senast den 3 juni. Vi tillämpar löpande urval.
Företag: Ellos
Ort: Borås
Publicerad : 05-16
Sök fler jobb liknande: lediga Kampanj- och kundanalytiker till Ellos CRM-avdelning. jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kampanj- och kundanalytiker till Ellos CRM-avdelning.


Sök lediga jobb Kundanalytiker

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se