Kunskaper i Linux och intresse för Cloud? jobb - lediga jobb

Kunskaper i Linux och intresse för Cloud? jobb Kunskaper i Linux och intresse för Cloud? jobb - alla lediga jobb

Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Kunskaper i Linux och intresse för Cloud?. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.

Hittade inga lediga jobb på sökning: Kunskaper i Linux och intresse för Cloud. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:

  1. Förskolelärare- Nacka

  2. Inspektörer inom fysiskt skydd- Solna

  3. Inspektör informationssäkerhet- Solna

  4. Speciallärare med vidgade vyer till Skärgårdsstadsskolan- Österåker

  5. Chef User Experience- Stockholm

  6. Symbrio söker en serviceinriktad medarbetare till kundcentrum/helpdesk- Stockholm

  7. Nordea Group Taxes söker skattejurister med FATCA fokus- Stockholm

  8. Fritidspedagog åk F - 3- Nacka

  9. Pensionerad löneadministratör för extraarbete med kunskaper i Agresso- Stockholm

  10. Chefer för domstolshandläggare (beredningssekreterare)- Solna


Mer beskrivning

Förskolelärare
Montessoriförskolan Svanen är ett föräldrakooperativ som ligger på en lugn återvändsgränd i natursköna Älta, endast 15 minuter från Slussen. Svanens närmsta granne är Nackareservatet med dess sjöar, svampskog och skidspår. På Svanen finns två avdelningar, Grodan och Näckrosen. Vi har 32 barn totalt och en stabil och inspirerande personalgrupp på 7 pedagoger. På Svanen arbetar vi för att barnen ska känna trygghet. Vi tar vara på deras nyfikenhet och lusten att lära. Vi visar dem respekt så att de får en stark självkänsla. Vi skapar glädje och kreativitet så att barnen får kunskap och förståelse om sig själva och världen. Uteverksamheten ges stor plats. De äldre barnen är medlemmar i friluftsfrämjandet och flera av våra pedagoger är utbildade fritidsledare inom friluftsfrämjandet. Nu söker vi en entusiastisk medarbetare som tillsammans med övrig personal kan planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet. Svanen är en liten, personlig förskola och det är därför viktigt att Du fungerar väl med övrig personal. Vi erbjuder Inspirerande arbetsmiljö, möjlighet till fortbildning, pedagogiska luncher tillagade av Svanens egen kock, arbetskläder och friskvårdsbidrag. Kompetenskrav - Förskollärarexamen eller lärare mot yngre åldrar med förskolebehörighet Övrigt meriterande - Montessoriutbildning Anställningens omfattning Tillsvidareanställning 75-100 %. Tillträdesdatum: snarast eller enligt överenskommelse. Lön efter överenskommelse. Ansökan mailas till: styrelsen@forskolansvanen.se senast 4 augusti. Kontakt: Chris Rehula, 08-773 49 88. Svanen har semesterstängt v 28-31, men under den tiden går det bra att lämna meddelanden på telefonsvararen så ringer vi upp. Titta gärna på vår hemsida: forskolansvanen.se
Företag: MONTESSORIFÖRENINGEN SVANEN, EKONOMISK FÖRENING
Ort: Nacka
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Förskolelärare jobb, Förskolelärare Nacka, Förskolelärare MONTESSORIFÖRENINGEN SVANEN, EKONOMISK FÖRENING
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Förskolelärare

Inspektörer inom fysiskt skydd
Strålsäkerhetsmyndigheten har ett samlat ansvar för att samhället är strålsäkert. Vi arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning, nu och i framtiden. Myndigheten lyder under regeringen och tillhör Miljödepartementets ansvarsområde. Hos oss arbetar 300 personer och myndigheten finns i Solna strand. Enheten för kontroll och skydd arbetar med att reglera, tillståndspröva och bedriva tillsyn så att radioaktiva ämnen inte kommer på avvägar eller används i brottsligt syfte. I det ingår särskilt ansvar för reglering och tillsyn av det fysiska skyddet och informationssäkerheten vid de kärntekniska anläggningarna. Du ska ingå i en grupp som har liknande kompetens som du samt expertis inom informationssäkerhet. Under året utvecklar vi våra arbetssätt och metoder vilket innebär att du kommer in i ett spännande skede där medarbetarna på enheten i mycket stor utsträckning påverkar sitt arbete mot myndighetens mål. Vi lägger resurser på kompetensutveckling för att upprätthålla och utveckla medarbetarnas kunskap, som är en viktig framgångsfaktor för en expertmyndighet som vår. Arbetsuppgifter Du arbetar i huvudsak med tillsyn mot kärnkraftverk, kärntekniska anläggningar och andra verksamheter med radioaktiva ämnen för att bidra till att skydda dem mot antagonistiska handlingar och hot. Tillsynen innefattar inspektioner, granskning och andra kontrollåtgärder. Våra arbetsformer är projektlika och innebär samarbete med övriga enheter på myndigheten. Myndigheten har en lång tradition av nationell och internationell samverkan vilket innebär att resor och deltagande i sådant arbete med tiden blir aktuellt. Bakgrund och profil Du har högskoleutbildning inom relevanta områden eller motsvarande dokumenterad kunskap. Du har kompetens motsvarande exempelvis certifieringar CPP och PSP, diplomerad säkerhetschef, SSF1071 eller annan inom området relevant utbildning. Du har också erfarenhet av några av följande områden: • Bevakningsteknisk utrustning i komplexa och blandade miljöer, både tekniskt och organisatoriskt. • Säkerhetsteknik med fokus mot IT- och IP-baserad övervakning, passerkontroll, larm samt radiokommunikation. • IT-säkerhet. • Vapen- och sprängämnesteknik. • Rapportskrivning. Det är meriterande om du har • erfarenhet av inspektion, kontroller, internrevision eller liknande med tillämpning av regelverk samt intervjumetodik.  För att fungera bra i rollen som inspektör krävs att du • är kommunikativ, analytisk och har hög integritet • har förmåga att bygga en helhetsbild från detaljer • har förmåga att arbeta både enskilt och i grupp på ett strukturerat sätt med stor framdrift • har körkort samt vilja att företa de resor som tjänsten kräver • behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Befattningen är säkerhetsklassad. Du är också en del av myndighetens krisorganisation. Mer information Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Christer Sandström, telefon 08-799 41 22. Mer information om myndigheten hittar du på www.stralsakerhetsmyndigheten.se. Fackliga företrädare är Lars Bennemo, SACO, telefon 08-799 41 99, och Peter Hofvander, ST, telefon 08-799 42 17.  Urvalet sker löpande. Sista ansökningsdag är 2 augusti 2013. Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Företag: Strålsäkerhetsmyndigheten
Ort: Solna
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Inspektörer inom fysiskt skydd jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inspektörer inom fysiskt skydd

Inspektör informationssäkerhet
Strålsäkerhetsmyndigheten har ett samlat ansvar för att samhället är strålsäkert. Vi arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning, nu och i framtiden. Myndigheten lyder under regeringen och tillhör Miljödepartementets ansvarsområde. Hos oss arbetar 300 personer och myndigheten finns i Solna strand. Enheten för kontroll och skydd arbetar med att reglera, tillståndspröva och bedriva tillsyn så att radioaktiva ämnen inte kommer på avvägar eller används i brottsligt syfte. I det ingår särskilt ansvar för reglering och tillsyn av det fysiska skyddet och informationssäkerheten vid de kärntekniska anläggningarna. Under året utvecklar vi våra arbetssätt och metoder vilket innebär att du kommer in i ett spännande skede där medarbetarna på enheten i mycket stor utsträckning påverkar sitt arbete mot myndighetens mål. Vi lägger resurser på kompetensutveckling för att upprätthålla och utveckla medarbetarnas kunskap, som är en viktig framgångsfaktor för en expertmyndighet som vår. Arbetsuppgifter Du arbetar i huvudsak med kravställande och tillsyn mot kärnkraftverk, kärntekniska anläggningar och andra verksamheter med radioaktiva ämnen. Informationssäkerhetsområdet berör dessa verksamheters alla delar och sammanlänkar människor, teknik och processer, som innefattar policyer, regler och rutiner samt tekniska aspekter. Våra arbetsformer är projektlika och innebär samarbete med övriga enheter på myndigheten. Myndigheten har en lång tradition av nationell och internationell samverkan, vilket innebär att resor och deltagande i sådant arbete med tiden blir aktuellt. Bakgrund och profil Du har högskoleutbildning inom relevanta områden eller motsvarande dokumenterad kunskap. Du har också erfarenhet av några av följande områden: • IT-styrning samt IT-styrning via metoder/regler som ISO 27000-serien, Common Criteria, ITIL, COBIT • informationssäkerhet i komplexa och blandade miljöer, både tekniskt och organisatoriskt • rapportskrivning. Det är meriterande om du har • certifiering inom informationssäkerhet, som till exempel CISA, CISSP, GISP eller någon annan inom området relevant certifiering • erfarenhet av inspektion, kontroller, internrevision eller liknande med tillämpning av regelverk • erfarenhet av intervjumetodik. För att fungera bra i rollen som inspektör krävs att du • är kommunikativ, analytisk och har hög integritet • har förmåga att bygga en helhetsbild från detaljer • har förmåga att arbeta både enskilt och i grupp på ett strukturerat sätt med stor framdrift • har körkort samt vilja att företa de resor som tjänsten kräver • behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Befattningen är säkerhetsklassad. Du är också en del av myndighetens krisorganisation. Mer information Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Christer Sandström, telefon 08-799 41 22. Mer information om myndigheten hittar du på www.stralsakerhetsmyndigheten.se. Fackliga företrädare är Lars Bennemo, SACO, telefon 08-799 41 99, och Peter Hofvander, ST, telefon 08-799 42 17.  Urvalet sker löpande. Sista ansökningsdag är 2 augusti 2013. Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Företag: Strålsäkerhetsmyndigheten
Ort: Solna
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Inspektör informationssäkerhet jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Inspektör informationssäkerhet

Speciallärare med vidgade vyer till Skärgårdsstadsskolan
Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. För mer information www.osteraker.se. Att arbeta på Skärgårdsstadsskolan är varierande, roligt och utvecklande. Vi söker dig som vill vidga dina vyer tillsammans med elever och kollegor. Vi tar gemensamt ansvar för elevernas kunskapsutveckling och för oss är det viktigt att vi har glädje i lärandet i en trygg och inspirerande miljö. Vår inriktning utgår från Kunskap (matematik och språk), Innovationer (kreativitet och teknik) och Medmänsklighet. Som speciallärare kommer du att arbeta med undervisning, både enskilt och i grupp, handleda och ge stöd till lärare, arbeta med uppföljning av kunskapsresultat och vara en del av elevhälsoteamets samlade kompetens för att våra elever ska lyckas så långt som möjligt utifrån sina egna förutsättningar. Du ingår i skolans elevhälsoteam men kommer att ansvara för elevhälsoarbetet i ditt arbetslag (F-3 eller 7-9). Du måste vara kreativ, kompetent, strukturerad och ha förmåga att möta varje elev med respekt och höga förväntningar. Din undervisning ska vara grundad på beprövad erfarenhet och du måste vara behörig speciallärare eller specialpedagog. Mer om vår skola: • Förskoleklass- årskurs 9 • Engelska från årskurs 1 • Franska, spanska och engelska som språkval i årskurserna 6-9 • Elevhälsoteam där skolsköterska, skolpsykolog, talpedagog, kurator, speciallärare, studie och yrkesvägledare och rektor ingår • Hög kvalitet på vår verksamhet • Mycket goda studieresultat • Vi arbetar med likabehandling enligt Olweusprogrammet • För elever som är mellan 6-12 erbjuder vi en spännande och lärorik fritidstid • KRAM- en värdegrund som genomsyrar vårt förhållningssätt • www.osteraker.se/skargardsstadsskolan Arbetsbeskrivning Speciallärare i årskurserna F-3 eller 7-9 Meriterande Tidigare erfarenheter av arbete med Olweusprogrammet Anställningens omfattning 80-100 % Anställningsform Tillsvidare
Företag: Österåkers kommun
Ort: Österåker
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Speciallärare med vidgade vyer till Skärgårdsstadsskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Speciallärare med vidgade vyer till Skärgårdsstadsskolan

Chef User Experience
Visma gör verksamheter mer effektiva. Koncernen levererar programvara, outsourcingtjänster, inköps- och anbudslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 har Visma som hostingpartner. Koncernen har över 5 000 anställda, varav 1 500 i Sverige. 2012 uppgick omsättningen till 5 749 miljoner norska kronor. Om Visma Commerce Visma Commerce är ett dotterbolag till Visma. Visma Commerce arbetar för att effektivisera upphandlings-, inköps- och anbudsprocessen och därmed bidra till svensk välfärd och konkurrenskraft. Vi hjälper både köpare och säljare att göra bättre affärer och vårt erbjudande omfattar informationstjänster, kunskapstjänster, affärsmedia samt elektroniska inköps- och upphandlingssystem. Vi har kunder i alla storlekar och branscher och är ett företag med ett tydligt tillväxtfokus med ca 170 anställda och kontor i Stockholm, Linköping, Falun, Halmstad och Oslo samt med offshore utveckling i Litauen och Rumänien. Totalt har vi över 100 000 aktiva användare.   Chef User Experience   Som ansvarig för user experiencei Visma Commerce är du ansvarig för att etablera ett användarcentriskt fokus i bolaget. Du kommer ansvara för användarupplevelsen i hela kundresan från potentiell kund till befintlig kund. Visma Commerce har flera produkter i portföljen och i arbetet ligger att harmonisera användarupplevelsen över all våra produktlinjer. I uppdraget ligger även att bidra till att modernisera den grafiska profilen för att framställa Visma Commerce som ett molnbaserat företag.   Ditt team består av interaktionsdesigners, Usability testers (QA) och webb-utvecklare. En målsättning är att vi skall etablera en mer proaktiv utvecklingsprocess – där fokus är ’design first – develop second’. I ansvaret ligger även att arbeta med leverantörer för grafisk design.   Vi söker dig med stor erfarenhet praktiskt arbete med användarupplevelse och design. Du är metodisk, kvalitetsorienterad och mycket kompetent inom användbarhet, interaktion- och produktdesign.     Är du bra på att coacha medarbetarna mot uppsatta mål och en duktig kommunikatör som är bra på att skapa engagemang så kommer du att bli framgångsrik i den här rollen. Om du dessutom trivs du med att bygga relationer, har ett förtroendeingivande sätt och är duktig på att skapa målbilder som motiverar, då kan vi vara dina nästa kollegor!   Vi erbjuder Visma Commerce erbjuder en arbetsplats med möjlighet att aktivt bidra till fortsatt tillväxt.  Du är adjungerad i ledningsgruppen och drivande avseende User Experience. Dina insatser i kommer att ha en direkt påverkan på affärsnyttan.   Placeringsort är Stockholm.   Ansökan Du är välkommen att maila din ansökan till ansokan.opic@visma.com senast 2013-07-31. För mer information om tjänsten, kontakta vVD Rickard Hansen på 08-5229 3040. Urval sker löpande.     Sewww.visma.seför mer information om Vismakoncernen ochwww.opic.com ochwww.visma.se/proceedoför mer information om Visma Commerce.
Företag: Visma Commerce AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Chef User Experience jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Chef User Experience

Symbrio söker en serviceinriktad medarbetare till kundcentrum/helpdesk
Symbrio söker en serviceinriktad medarbetare med IT-kompetens till kundcentrum/helpdesk Vill du vara med och skapa framtidens e-handelslösning? Och samtidigt arbeta på en av Sveriges mest attraktiva arbetsplats? Symbrio samarbetar med stora och spännande kunder vilket bäddar för intressanta utmaningar! Om oss Symbrio effektiviserar inköps- och fakturahanteringsprocesser och är Skandinaviens ledande leverantör av elektroniska inköps- och fakturahanteringssystem. Kunderna utgörs främst av stora och medelstora företag inom energi, bygg- och installationsbranschen. Vi arbetar med ny teknik i moderna lokaler mitt på Södermalm i centrala Stockholm. I dagsläget är vi 28 anställda. Företaget är ett dotterbolag inom Carl Bennet-sfären. Vår ambition är att utmärka oss gentemot våra konkurrenter med service och professionalism där vi hela tiden strävar efter att vidareutveckla våra kunder och kundrelationer. Vi arbetar i ett positivt klimat där idéer och synpunkter tas tillvara och där kunden alltid står i centrum för vårt arbete. Vem är du? Vi tror att du är en serviceinriktad person som gillar att samarbeta och bygga relationer. Vi vill att du har ett intresse för systemlösningar med en IT-utbildning eller motsvarande erfarenhet. Om du tidigare har arbetat i ett ERP-system och har kunskap om inköps- och fakturahanteringsprocessen i en organisation är det en fördel. Meriterande är också kunskap om elektronisk meddelandehantering och kunskaper i SQL. Vi vill också att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, gärna med en pedagogisk ådra, och är bra på att organisera ditt arbete. Om rollen Du kommer dagligen att arbeta nära våra kunder och partners med att lösa supportärenden kopplat till funktioner i gränssnitt och frågeställningar som uppstår i meddelandeflödet i e-handelslösningen. Bland annat övervakning och hantering av fel som uppkommer i flödet mellan kund och leverantör. Du kommer också att lära känna våra kunders behov genom att delta i kundmöten och utbildningar i vår produkt, vilket gör att du kan bidra i vår produktutveckling. Förutom att stärka och vidareutveckla våra kundrelationer vill vi också att du ska vara drivande i att förbättra och förenkla våra arbetsuppgifter på avdelningen. Vi ger dig möjligheten att utvecklas vidare hos oss och vill också att du bidrar till vårt företags framgång! Symbrio kom på fjärde plats i Great Place To Works utvärdering av Sveriges bästa arbetsplatser för små organisationer 2013. Ort: Stockholm Uppdragsgivare: Symbrio Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Heidi Ershult, (heidi.ershult@dfind.se, telefon: 070-453 50 35) Ansök om tjänsten via www.dfind.se/it/ Ansök så snart som möjligt då urval sker löpande.
Företag: Dfind AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Symbrio söker en serviceinriktad medarbetare till kundcentrum/helpdesk jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Symbrio söker en serviceinriktad medarbetare till kundcentrum/helpdesk

Nordea Group Taxes söker skattejurister med FATCA fokus
Jurek Bemanning Sverige AB Arbetsbeskrivning Som skattejurist med fokus inom FATCA-regelverket (Foreign Account Tax Compliance Act) kommer dina arbetsuppgifter innebära att hantera, samordna och kommunicera skattefrågor relaterade till operationella skatter såsom beskattning av finansiella produkter och tjänster. Du kommer att vara ett stöd vid interna projekt och processer inom Nordea Sverige samt ha ett nära samarbete med Legal- avdelningen. Vidare kommer du ha ett övergripande ansvar för att bevaka och implementera FATCA- regelverket samt upprätta styr-och riktlinjer. Vem är du? Vi söker dels dig med 3-5 års erfarenhet och dels dig med 6-10 års erfarenhet av att arbeta med operationella skatter. Vi tror att du har erfarenhet från t.ex. revisionsbyrå, ett finansiellt företag eller liknande. Vi ser gärna att du även har arbetat med skatterättsliga frågor inom den finansiella sektorn och det är meriterande om du har arbetat med regulatoriska frågor inom finansområdet och då särskilt med regel-efterlevnad inom FATCA. Du har en juristexamen. För att lyckas i rollen som skattejurist med FATCA-fokus är du självgående med ett genuint intresse för skattefrågor. Du är affärsorienterad, driven och orädd. Du kommer att arbeta både på egen hand och tillsammans med kollegor, varför det förutsätts att du har du en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du behärskar svenska och engelska språket mycket väl, både muntligt och skriftligt. Du erbjuds Nordea Group Taxes verkar funktionellt i alla de nordiska länderna och det finns ett omfattande gränsöverskridande samarbete. Du kommer att få vara del av Nordea Group Taxes i Stockholm som kännetecknas av hög kompetens, driv, initiativ och att vara serviceinriktad samt stödjande. Nordea Group Taxes är en dynamisk enhet som kräver och uppmuntrar ett proaktivt förhållningssätt. Du kommer att uppleva en arbetsplats med högt tempo och utmanande arbetsuppgifter. Om företaget Om Nordea Group Taxes Group Taxes ansvarar för Nordeas ramverk för skattehantering vad gäller främst bolagsskatt, moms och operationell skatt (kund- och produktrelaterad) inklusive hantering av skatterisker, upprättande av globala policies, instruktioner och riktlinjer. I de länder där Nordea är närvarande agerar Group Taxes också intern skatterådgivare i nordiska bolags-, moms- och operationella skattefrågor. Group Taxes kommer att i framtiden ha ett kompetens- och koordineringsansvar för FATCA frågor och aktiviteter i koncernen. Besök gärna hemsidan för mer information om Nordea, www.nordea.se. I denna rekryteringsprocess samarbetar Nordea med Jurek Rekrytering & Bemanning och vid eventuella frågor är du därför välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Frödén på telefonnummer 0766-33 14 44 alternativt caroline.froden@jurekbemanning.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurekbemanning.se. För facklig information kontaktar du Lars Oddestad (Finansförbundet) på lars.oddestad@nordea.se alternativt telefonnummer 08- 614 83 18, 070- 235 35 65 eller Björn Colliander (SACO) på bjorn.colliander@nordea.com alternativt telefonnummer 070- 354 70 05. Start: Enligt överenskommelse. Lön: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag Snarast.
Företag: Jurek Bemanning Sverige AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Nordea Group Taxes söker skattejurister med FATCA fokus jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Nordea Group Taxes söker skattejurister med FATCA fokus

Fritidspedagog åk F - 3
Saltsjöbadens Samskola är en skola med cirka 400 elever i årskurs 6-9. Till hösten kommer vi att bli en skola med elever från förskoleklass till årskurs 9 och får då cirka 700 elever och cirka 75 personer som arbetar här. Skolan är vackert belägen i Saltsjöbaden med närhet till naturen. Från Slussen är det inte mer än 25 minuters väg med Saltsjöbanan, som stannar alldeles vid skolan. På Saltsjöbadens Samskola får varje elev, varje dag, ett lärande med hög kvalitet. Våra kännetecken är ansvar, omtanke och kreativitet. På Samskolan utvecklar vi elevernas förmåga till kommunikation, samarbete, kreativitet och självständigt tänkande. Våra elever får mycket goda resultat. Här blir varje elev väl förberedd för fortsatta studier med hjälp av bra stöd från engagerade och skickliga lärare. Eleverna har tre idrottslektioner varje vecka och får därmed en fördjupad kunskap om ledarskap, lagarbete och hälsa. Ämnesövergripande projekt med fokus på entreprenörskap, samhälls- och naturvetenskap utvecklar elevernas förmågor och ger ett helhetsperspektiv. För att bidra till nya inlärningssätt har varje elev tillgång till bra IT-verktyg. I Lärcentrum kan eleverna få stödundervisning av specialpedagoger och i vår studieverkstad finns lärare tillgängliga för att hjälpa eleverna att nå sina mål.  För mer information om skolan, gå in på www.samskolan.org Arbetsbeskrivning Som fritidspedagog ansvarar du för eftermiddagsverksamheten tillsammans med dina kollegor. Du ska arbeta med att planera, utveckla och bedriva den pedagogiska verksamheten så att den stimulerar och utmanar barns nyfikenhet, utveckling och lärande. Du skapar genom idérikedom och nytänkande förutsättningar för att arbeta enligt våra styrdokument Lgr-11 och skollagen. Under skoldagen stödjer du och hjälper till i klasserna för att hjälpa elever till bästa möjliga resultat. Du tycker om att skapa förutsättningar för god rastverksamhet. Under skoldagen är du delaktig i skolans undervisning. Kvalifikationer Vi vill att du som söker har: En högskoleutbildning med inriktning fritidshem/fritidspedagogexamen. Ett intresse av att arbeta med yngre elever år F - 3. Ett engagemang i din yrkesroll och intresse för att skapa goda relationer med barn/elever. Förmåga att se vad som behöver göras och kan agera självständigt utan detaljstyrning. Ett flexibelt arbetssätt som ger en givande fritidsvistelse för elever. Ett intresse av verksamhetsutveckling och är väl förtrogen med aktuella styrdokument. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vana att arbeta med IT är en merit. Anställningens omfattning Anställningsform: Tidsbegränsad 2013-08-12 till 2014-06-18 med möjlighet till förlängning. Omfattning: 100% Tillträde: 2013-08-12 Vi kommer att påbörja intervjuerna tidigast den 5/8. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk internt. Kontaktperson Annika Billing, Bitr. rektor. Nås på mail under tiden 130703-130804: annika.billing@nacka.se   Fr o m 130805 nås Annika även på telefon: 070-431 98 45. Fackliga företrädare Carl Emanuelsson LR, 08-718 82 31 Örjan Andersson Lärarförbundet, 08-718 82 24
Företag: Nacka Kommun
Ort: Nacka
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Fritidspedagog åk F - 3 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Fritidspedagog åk F - 3

Pensionerad löneadministratör för extraarbete med kunskaper i Agresso
Bemannia söker nu en löneadministratör, med kunskap i Agresso, som kommer stötta vår kunds löneavdelning vid behov. Kunden arbetar med bland annat tillsyn och lagtillämpning och är beläget i centrala Stockholm. Vi söker dig som är pensionär eller har annan huvudsaklig sysselsättning men känner att du vill fylla din tid med något mer. Dina arbetsuppgifter: Du kommer arbeta med att registrera ny personal samt avsluta personal i lönesystemet, registrera löneunderlag och till viss del underhålla register. Du kommer sända PA03 filer och arbeta med årsavslutningsrutiner. Dina kvalifikationer: - Minst gymnasiekompetens inom relevant område - Du ska ha arbetat i minst ett år med liknande arbetsuppgifter - Du ska ha god svenska och kunskap i engelska - Mycket god datakunskap - Det är viktigt att du har goda kunskaper i Agresso, vilket är det lönesystem som kunden använder sig av Dina personliga egenskaper: Som person är du noggrann och strukturerad, du har ett öga för detaljer och kan fatta självständiga beslut. Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Så här söker du: Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar. Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Bemannia AB är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 34 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige. Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen och Akademikerna. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 30 år. Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt! www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia
Företag: Bemannia Kontor
Ort: Stockholm
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Pensionerad löneadministratör för extraarbete med kunskaper i Agresso jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Pensionerad löneadministratör för extraarbete med kunskaper i Agresso

Chefer för domstolshandläggare (beredningssekreterare)
Solna tingsrätt är med 125 medarbetare en av de största tingsrätterna i Sverige. På tingsrätten handläggs ett stort antal brottmål, tvistemål och domstolsärenden. Vi arbetar i moderna lokaler i centrala Solna. Solna tingsrätt står inför en omorganisation som ska genomföras i början på 2014. Vi kommer därefter att ha fyra dömande avdelningar och en administrativ avdelning. På varje dömande avdelning inrättar vi en ny befattning som chef för avdelningens domstolshandläggare. Nu söker vi dig som vill bli en av de fyra nya cheferna! ARBETSUPPGIFTER Solna tingsrätt söker chefer för domstolshandläggare (beredningssekreterare) Du kommer som chef för avdelningens cirka 10 domstolshandläggare att leda och utveckla deras arbete. Du kommer att ha personalansvar för domstolshandläggarna på din avdelning och genomföra medarbetarsamtal och lönesättande samtal samt se till att kompetensutvecklingsbehov uppmärksammas och tillgodoses. Du kommer också att bereda mål och ärenden. Du ska tillsammans med dina tre kollegor svara för att utveckla och tillämpa enhetliga rutiner och riktlinjer för tingsrättens domstolshandläggare. I det arbetet ingår att planera för semestrar, rekrytering och andra frågor där det krävs samordning över avdelningsgränserna. När det gäller målhanteringen kommer ni tillsammans att ha ett särskilt ansvar för alla övergripande frågor som rör vårt målhanteringssystem VERA. Du är direkt underställd chefsrådmannen och kommer på olika sätt att arbeta med att stödja chefsrådmannen i ledningen av verksamheten på avdelningen. KVALIFIKATIONER Du har goda kunskaper om och erfarenhet av beredning av mål och ärenden på allmän domstol, gärna tingsrätt. Kunskap om ledarskaps- och organisationsteorier är meriterande liksom erfarenhet av arbetsledande och handledande arbetsuppgifter. Du har ett stort intresse för och kunskap om hur målhanteringen kan bedrivas på ett effektivt sätt. Personliga egenskaper som är viktiga är att du är ansvarstagande, drivande och har lätt för att samarbeta med olika personalkategorier. Du är tydlig i din kommunikation och lyhörd för andras synpunkter. För att klara uppdraget som mellanchef måste du ha förmåga att sätta upp tydliga mål för din grupps bidrag till hela verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tingsrätten eftersträvar mångfald avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. I rekryteringsprocessen kommer det att ingå testförfarande via externt rekryteringsföretag. Välkommen med din ansökan med meritförteckning och löneanspråk via Offentliga jobb. Du kan hitta mer information om Solna tingsrätt på vår hemsida www.solnatingsratt.domstol.se
Företag: Sveriges Domstolar, Solna tingsrätt
Ort: Solna
Publicerad : 07-04
Sök fler jobb liknande: lediga Chefer för domstolshandläggare (beredningssekreterare) jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Chefer för domstolshandläggare (beredningssekreterare)


Sök lediga jobb Kunskaper i Linux och intresse för Cloud?

Skriv in ort, yrke eller relaterade ord till det jobb du söker:


Visa


Söka jobb tips
© Jobblediga.se