Lärare i fritidshem_Fritidspedagog_Förskollärare jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Lärare i fritidshem_Fritidspedagog_Förskollärare. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Lärare i fritidshem_Fritidspedagog_Förskollärare. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Friskola i Molkom söker lärare- Karlstad
- Gruppchef geoteknik- Umeå
- Samhällsplanerare- Vindeln
- Verksamhetschef Utbildningscentrum- Lycksele
- Egenvårdsrådgivare till Apoteket Citykompaniet i Skellefteå- Skellefteå
- Arbetsförmedlare till Kundtjänsttil enheten Luleå Lycksele Arvidsjaur- Lycksele
- Rekryteringsspecialist inom personlig assistans sökes till region Norr- Umeå
- Rekryteringsspecialist inom personlig assistans sökes till Skellefteå- Skellefteå
- Kurator till Barn- och ungdomspsykiatriska länskliniken, Umeå- Umeå
- Vill du arbeta på vårt skolstartsevent 17-18 Augusti?- Umeå
Mer beskrivning
Friskola i Molkom söker lärareVi söker dynamiska pedagoger, redo att utmana sig själva och vara med och bygga upp en helt ny verksamhet! Inför skolstarten 2018 rekryterar vi språklärare i spanska och tyska för mindre tjänster om några timmar i veckan. Vi erbjuder en inspirerande, annorlunda och glädjefylld arbetsmiljö. Backa Förskola är platsen för dig som verkligen vill ägna dig åt en utmanande och kreativ pedagogisk verksamhet och vill ha tid att engagera dig för varje elev. Arbetsuppgifter Pedagogisk planering från ett ämnesövergripande perspektiv Undervisning Delta i personalmöten Bedömning och betyg. Dokumentera barns utveckling och lärande Du har Lärarutbildning och lärarlegitimation. Du delar föreningens vision, värderingar och mål. Du behöver vara ansvarstagande, lösningsfokuserad och flexibel. Du skall ha ett öppet sinne och vara intresserad av att arbeta tillsammans med dina kollegor för att utveckla och prova nya pedaogiska metoder. Vi erbjuder en spännande och kreativ arbetsplats där du får tillfälle att verkligen utvecklas och lära tillsammans med dina elever. Arbetslivserfarenhet är inte ett krav men är meriterande. Datavana är ett krav. Skolans inriktning är en hållbar livsstil â både på ett inre och yttre plan. Målet är att lägga grunden för en inre hälsa som återspeglas i ett hälsosamt samhälle. På Backa Friskola erbjuds eleverna många möjligheter att lära, växa och utforska sig själva och sin omgivning, på ett lekfullt, lustfyllt och naturligt sätt. Att skolan har en holistisk grundsyn innebär att alla aspekter av människan ges plats â det mentala, det fysiska, det emotionella och det själsliga. Med denna inställning vill skolan stödja eleverna att växa upp som självkännande och kreativa individer rustade med förmåga att möta livets utmaningar och med kraft att själva välja hur de vill leva sina liv. Skolans Profil: Ekologisk mat och miljö Utomhuspedagogik och rörelse Engagerade lärare som ser varje elev Små klasser och utrymme för individen Ämnesövergripande och normkritisk pedagogik Ett holistiskt förhållningssätt NVC â Empatisk kommunikation Yoga, Mindfulness, Massage, Dans, Sång, Kreativitet
Företag: Nyed Friskola Ek Fören
Ort: Karlstad
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Friskola i Molkom söker lärare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Friskola i Molkom söker lärare
Gruppchef geoteknik
Om jobbet Jag söker dig som gärna vill hjälpa mig att fortsätta bygga en geotekniksektion som kommer att vara en av de starkaste i Region norr. Du kommer att leda ett nytt och hungrigt gäng i en kreativ arbetsmiljö. För vår del kan du vara placerad i Borlänge, Falun, Gävle eller Sundsvall beroende på vad som passar dig bäst. Vi startade ÅF geoteknik nord i januari 2014, då med 8 personer och nu tre år senare är vi ca 30 medarbetare i sektionen. Medarbetarna är för närvarande placerade i Sundsvall, Umeå, Luleå och Kiruna. Målet är att bygga upp en stark sammanhållen geotekniksektion som verkar i hela vår region från Dalarna och norrut, med hög kompetens och som tillsammans jobbar mot gemensamt mål och resultat. På grund av vår starka tillväxt har vi nu delat in sektionen i tre grupper. En grupp för handläggande geotekniker i norra respektive södra regionen samt en grupp med ansvarar för fältgeoteknik. Respektive grupp styrs av en gruppchef som bland annat ansvar för personalens utveckling, resursplanering samt marknadsbearbetning. Vi har ett innovativt arbetssätt med tydligt fördelade ansvarsområden inom geoteknisk handläggning, geokonstruktion, redovisning och fältgeoteknik. I Sverige är vi närmare 100 personer totalt inom geoteknik och vi har ett givande nationellt samarbete. Ett arbete på ÅF innebär därför stora möjligheter att få utvecklas i en nationell/internationell miljö på ett av Sveriges största teknikkonsultföretag.Du kommer tillsammans med övriga geotekniker att verka inom hela infrastrukturområdet. Våra kunder är främst Trafikverket, entreprenörer och kommuner. Du kommer även att vara en del i våra uppdrag inom gruv-, skog och kraftindustrin, i nära samarbete med övriga kompetenser inom ÅF. Vem är du? Jag söker dig som idag jobbar som geotekniker och som förutom att utveckla dina geotekniska kunskaper och erfarenheter även är intresserad av att utvecklas som ledare. Jag kan erbjuda dig en mycket stimulerande och utvecklande miljö i en växande organisation som idag har många kompetenta, erfarna och kreativa medarbetare. Du bör ha minst 5-10 års erfarenhet från arbetsområdet. Du har universitets- eller högskoleexamen med inriktning mot geoteknik eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du har ett intresse av att utveckla ditt ledarskap. Du ser samarbete som en förutsättning för att nå resultat. Du har erfarenhet av affärsmässigt arbete samt att upprätta goda kundrelationer. Du är noggrann, serviceinriktad och van att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och ger möjligheter till dig att skapa den arbetssituation och de arbetsuppgifter som passar dig och dina blivande medarbetare Vi erbjuder Vi söker dig som vill vara en del av ÅFs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. ÅF är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Om företaget ÅF är ett ingenjörs- och designföretag med verksamhet inom energi, industri och infrastruktur. Vi skapar hållbara lösningar för kommande generationer genom att förena människor och teknik. Vår bas är i Europa och våra affärer och kunder finns över hela världen. ÅF Making Future.
Företag: ÅF AB
Ort: Umeå
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Gruppchef geoteknik jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Gruppchef geoteknik
Samhällsplanerare
I Vindelns kommun bor ca 5 500 invånare, och vi trivs alldeles utmärkt. Kommunen passar bra för barnfamiljer och vi arbetar för ett bra näringslivsklimat med tillväxt. Vindelns kommun och näringslivet har tillsammans arbetat fram vår Vision 2020; "Vindeln är Umeåregionens bästa kommun för barnfamiljer och företagsamma människor. Här skapar vi tillsammans hållbar tillväxt förenat med en kreativ, hälsosam och trygg livsmiljö." Vi har för avsikt att utöka miljö- och byggkontoret i Vindeln med en samhällsplanerare för tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Dina arbetsuppgifter kommer i första hand att vara inriktade mot handläggning och tillsyn inom plan- och bygglagens område. Du kommer att arbeta med handläggning och upprättande av detaljplaner, arbete med kommunens kartsystem samt andra ärenden och tillsynsuppgifter inom förvaltningens arbetsområden. I planprocessen handlägger du allt från ansökan om planbesked till färdig detaljplan. Arbetet kan även komma att omfatta handläggning av bygglov, strandskyddsdispenser och arbete med trafikfrågor. Du som söker har utbildning som samhällsplanerare, planarkitekt, stadsplanerare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda kunskaper i plan- och bygglagen är viktigt. Meriterande är om du tidigare arbetat som planarkitekt, planhandläggare, stadsplanerare eller har erfarenheter av liknande arbetsuppgifter inom kommunal förvaltning. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom GIS och vana att arbeta med karthantering. I urvalsprocessen kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper. Arbetet ställer höga krav på din förmåga att vara lyhörd och serviceinriktad. Du behöver kunna arbeta strukturerat, självständigt och göra nödvändiga prioriteringar, samt ha lätt att samarbeta med andra. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Körkort är ett krav. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även tjänstgöra som deltidsbrandman. Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Vänligen respektera detta Ansökan sker via länk nedan. Välkommen med din ansökan.
Företag: Vindelns kommun
Ort: Vindeln
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Samhällsplanerare jobb, Samhällsplanerare Vindeln, Samhällsplanerare Vindelns kommun
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Samhällsplanerare
Verksamhetschef Utbildningscentrum
Välkommen till Lycksele - staden i Lappland - ett samiskt förvaltningsområde i Västerbottens län mitt mellan kust och fjäll. Här hittar du bra boende, en växande marknad och trygghet för dina närmaste. Lycksele kommun strävar efter att erbjuda en god medborgarservice och kärnan i detta är våra skickliga och kunniga medarbetare. Tillsammans har vi en bred kompetens och tillsammans blir vi bättre. Vår värdegrund bygger på etik och respekt och vi värdesätter en öppen kultur där varje röst blir hörd. Vi söker en verksamhetschef som kan leda Utbildningscentrum in i framtiden! OM JOBBET I ditt uppdrag som verksamhetschef har du ett övergripande ansvar för Utbildningscentrum med följande verksamheter; gymnasieskola, gymnasiesärskola, elevhälsan, introduktionsprogram, elevhemsverksamhet, högskoleutbildningar, yrkeshögskola och kommunal vuxenutbildning. Som verksamhetschef för Utbildningscentrum ska du utveckla utbildningsutbud och organisation efter föränderliga förutsättningar. Verksamhetschefer är direkt underställda kommunchefen och ingår i kommunchefens ledningsgrupp. Som verksamhetschef har du även ett ansvar för att arbeta för kommunens utveckling som helhet. Verksamhetschefen har ett övergripande ansvar för verksamhetens budget, personal och arbetsmiljö. Du ska driva en resurseffektiv verksamhet med tydligt medborgar-/kundfokus och skapa förutsättningar för en hög medborgarnöjdhet. Du förväntas synliggöra och uppfylla verksamhetens mål, vår vision, värdegrund och skapa vi-känsla i organisationen. Din verksamhet bör uppvisa till synliga och ständiga förbättringar. Det är viktigt att verksamhetscheferna är uppdaterade om vad som händer i omvärlden. Arbetet förutsätter en god samarbetsförmåga med både interna och externa kontakter. OM DIG För att trivas i denna roll så ser vi att du har genomfört en chefs- eller ledarskapsutbildning samt arbetat som ledare med ansvar för personal, ekonomi och verksamhetsutveckling. Har du erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation samt erfarenhet från att leda andra chefer är det meriterande. Lycksele kommuns verksamhetschefer förväntas kunna fatta viktiga beslut med stor påverkan på allmänheten, därför är det viktigt att denne är modig, lyhörd och bedriver ett tydligt ledarskap. Utbildningscentrum har en egen ledningsgrupp som leds av verksamhetschefen. För att den gruppen ska fungera optimalt är det viktigt att delegationsordningen fungerar och att fattade beslut får rätt uppföljning. Du ska ha helhetssyn samt förmåga att leda, motivera och skapa förtroende. Arbetet innefattar flertalet externa och interna kontakter förutser detta en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du har förmåga och vilja att utvecklas och utveckla. KRAV Akademisk examen Körkort B OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidareanställning Omfattning: 100 % Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. ÖVRIGT I Lycksele kan man kombinera sitt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi tror på mångfald och att olikheter berikar. Vi hoppas även att du som har en annan kulturell bakgrund söker jobbet, för vi tror att olika kulturella kompetenser kompletterar varandra och utvecklar verksamheten. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.
Företag: Lycksele Kommun
Ort: Lycksele
Publicerad : 06-01
Sök fler jobb liknande: lediga Verksamhetschef Utbildningscentrum jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Verksamhetschef Utbildningscentrum
Egenvårdsrådgivare till Apoteket Citykompaniet i Skellefteå
Vill du arbeta med rådgivning och försäljning på Apoteket â ett av Sveriges mest hållbara företag? Välkommen till apoteket Citykompaniet! Vill du vara med i vårt härliga team och skapa den bästa kundupplevelsen? Vi gör varje dag vårt bästa för att skapa en trevlig atmosfär och en skön shopping för våra kunder i CK-gallerian mitt i centrum. Ditt viktigaste är inte ditt CV utan dina personliga egenskaper och din vilja att göra ditt bästa i mötet med kunderna och för teamet. Vi är huvudapotek i en apoteksgrupp tillsammans med 2 mindre enheter vilket kan medföra viss jobbrotation. Våra öppettider är vardagar 10-19, lördagar 10-16 samt söndagar 11-16. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringsgrad är öppen för önskemål. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som egenvårdsrådgivare arbetar du med försäljning och rådgivning av vårt receptfria sortiment. Du ser sambandsförsäljning som en naturlig del av ditt arbete och strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Du har ett stort intresse av att apoteket ser snyggt och tilltalande ut. Utöver försäljning och rådgivning ingår andra butiksuppgifter såsom varubeställning, varuhantering och kassaarbete. I tjänsten ingår också att aktivt föra ut nyheter och koncept inom egenvårdsområdet. Genom din trovärdiga och omtänksamma försäljning bidrar du till att kunden väljer Apoteket på den lokala marknaden. Vi söker i första hand en driven säljare för att stärka vår egenvårdsbutik. Din profil Kravet för den här tjänsten är att du har jobbat som egenvårdsrådgivare/apotekstekniker på Apoteket AB. Du brinner för att möta kunden och ser det som din uppgift att förstå dess behov utifrån ett brett egenvårdskunnande. Du deltar aktivt för att utveckla verksamheten och för att apoteket ska nå uppställda mål. Det är en fördel om du har erfarenhet av kundarbete och försäljning. Som person är du engagerad och kundinriktad, kan arbeta självständigt, gillar utmaningar och är positiv till förändringar. Du har god förmåga att kommunicera och samarbeta med såväl kunder som kollegor och ser dig som en viktig del av Apoteket AB. Du har ett stort intresse av hälsa, både egen och andras. Du är en lagspelare med positiv grundsyn, ser möjligheter, tar initiativ och gillar att arbeta mot tydliga mål. Ansökan Urval och intervjuer kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Vi erbjuder dig Apoteket har en unik bred verksamhet där du som medarbetare har goda möjligheter att utvecklas och göra karriär. För att vi ska kunna bedriva en hållbar verksamhet och göra det enklare för kunden att må bra känns det viktigt för oss att satsa på din kompetensutveckling och din hälsa. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen. Vi tror nämligen att när du mår bra och är engagerad i ditt jobb har du också riktigt bra kundmöten. Via vår egen utbildningsenhet får du tillgång till ett omfattande utbildningsprogram med bland annat ett hundratal e-utbildningar och olika nätverksträffar. Som medarbetare i Apoteket får du ett årligt friskvårdsbidrag samt tillgång till en lång rad rabatter och andra förmåner. Självklart har du tjänstepension och sjukförsäkring samt föräldralön utöver den från Försäkringskassan. Om Apoteket AB Vi gör det enklare att må bra! Apoteket är Sveriges ledande apotekskedja med ca 3200 anställda och apotek över hela landet. Vi erbjuder ett brett sortiment av varor och tjänster inom läkemedel och hälsa till privatpersoner, företag och producenter inom vård och hälsa. Ett liv i hälsa är en vision som leder oss att skapa värde för kunder, medarbetare och för samhället i stort. De produkter och tjänster som vi erbjuder bidrar till ett hållbart samhälle genom att visa omtanke för människan och miljön. Vår ambition är att vara ett värdeskapande företag som tar hänsyn till mänskliga rättigheter, arbetsförhållanden, miljö och etiska frågor i hela värdekedjan.
Företag: Apoteket AB
Ort: Skellefteå
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Egenvårdsrådgivare till Apoteket Citykompaniet i Skellefteå jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Egenvårdsrådgivare till Apoteket Citykompaniet i Skellefteå
Arbetsförmedlare till Kundtjänsttil enheten Luleå Lycksele Arvidsjaur
Gillar du att ha många kundkontakter och att coacha andra? Hos oss finns alla möjligheter! Gillar du att ge service, coacha, matcha och informera?Då är du välkommen att söka jobb som arbetsförmedlare hos oss. Vi är drygt 14 000 anställda i hela landet som jobbar mot samma mål: att hjälpa arbetssökande och arbetsgivare att hitta varandra. Vi är inne i en spännande utveckling med siktet att bli en av landets modernaste myndigheter. Arbetsförmedlingen Kundtjänst har uppdraget att ge arbetsgivare och arbetssökande enhetlig, effektiv och kvalificerad arbetsförmedlingsservice. Detta sker genom e-tjänster och personliga service som vi erbjuder främst via telefon men även via chatt, e-post, videosamtal och i sociala medier. Vi strävar efter att fler och fler kunder ska få sin service via webb och telefon. Målet är att ge rätt service, i rätt tid och i rätt kanal. Vi söker nu arbetsförmedlare till Kundtjänst i Lycksele, Arvidsjaur och Luleå. Kundtjänst finns i Arvidsjaur, Luleå, Lycksele, Östersund, Sollefteå, Söderhamn, Karlskoga, Skara, Stockholm, Södertälje och Malmö. Arbetsuppgifter Du kommer att ge service och stöd till arbetssökande från hela landet via telefon och digitala kanaler. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att stötta arbetssökande att ta nästa steg mot arbete eller utbildning, svara på frågor om att söka jobb och mycket annat. Du är bra på att lyssna och prata med människor, ge god service och se möjligheter. Du kommer att tolka och tillämpa vårt regelverk vilket kräver att du snabbt kan ta till dig stora textmängder och förklara vad de betyder. Du är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och kan anpassa ditt språk till situation och kanal. Du arbetar utifrån vår värdegrund och har ett respektfullt och positivt bemötande. Vi är en arbetsplats där vi stöttar varandra och hjälps åt att lösa frågor som uppstår. Du har alltid en kollega nära till hands när du behöver hjälp med något! Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Vi främjar hälsa på arbetsplatsen och vill att du nyttjar ditt friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Våra öppettider är vardagar kl. 08-20 och helger kl. 09-16. Du jobbar efter schema och dina arbetstider kan förläggas till dagtid såväl som kvällar och helger beroende på kundernas och verksamhetens behov.  Grundläggande kvalifikationskrav ⢠Högskoleutbildning om lägst 180 hp/120 p. Alternativt är du/har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare ⢠Minst två års arbetslivserfarenhet ⢠Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse  Kompetenskrav ⢠Kundorienterad och serviceinriktad ⢠Mål- och resultatinriktad ⢠Kommunikativ och lyhörd ⢠Analytisk och har god förmåga att planera och prioritera ⢠Kan hantera pressade situationer ⢠Intresserad av arbetsmarknadsfrågor Meriterande ⢠Erfarenhet av arbete i kontaktcenter ⢠Erfarenhet av kundkontakter i digitala kanaler ⢠Utbildning inom eller erfarenhet av att leda och föra olika typer av samtal ⢠Erfarenhet av att guida kunder att använda e-tjänster ⢠Erfarenhet av arbetsförmedlingsverksamhet  Övrigt Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställningen är tillsvidare på heltid. Arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Vi sitter i kontorslandskap i kontaktcentermiljö och arbetet är kundintensivt och dynamiskt. Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Läs mer om att arbeta på Arbetsförmedlingen Se film om hur det kan vara att arbeta på Arbetsförmedlingen Kundtjänst Intervjuer kommer preliminärt att ske 26, 27, 28/6 och 2/7. Vi kommer vid behov att ta referenser och erbjuda anställning innan rekryteringen är avslutad.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast 180614. Bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan. I processen kan testverktyg förekomma.
Företag: Arbetsförmedlingen
Ort: Lycksele
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Arbetsförmedlare till Kundtjänsttil enheten Luleå Lycksele Arvidsjaur jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Arbetsförmedlare till Kundtjänsttil enheten Luleå Lycksele Arvidsjaur
Rekryteringsspecialist inom personlig assistans sökes till region Norr
Frösunda har dryga 3 000 kunder och 8 500 anställda inom Personlig assistans, Äldreomsorg, Funktionsnedsättning och Individ och familj med verksamheter över hela Sverige. Frösundas vision är att vara drivande i utvecklingen mot nya spelregler i omsorgen så att alla våra kunder får en självklar plats i samhället. Vill du arbeta med kundens fokus, och ha ett förhållningssätt som innebär att det är kunden som får bestämma, samtidigt som vi i varje ögonblick arbetar för att samhällets resurser används effektivt och ansvarsfullt? Välkommen, då är du sannolikt rätt person för oss! Många människor med personlig assistans upplever att andra försöker bestämma över deras vardag. Makten över det egna livet försvinner med funktionsnedsättningen och de upplever sig inte sedda för det de är. Frösunda tycker inte att det är okej. Därför jobbar vi efter en tydlig idé: Här bestämmer kunderna över sitt liv och sin vardag. Då säger de att de trivs bättre och upplever en högre kvalitet i sin vardag. Vi har frågat våra kunder vad som är viktigast för dem. Svaret blev att det enskilt viktigaste för dem är bemanningen; att rätt personer är anställda som personliga assistenter och utför assistansen. För att bemanningen ska fungera behöver det föregås av ett kvalitativt rekryteringsarbete. Det är rekryteringsspecialistens uppdrag.   Som rekryteringsspecialist arbetar du med att lösa rekryteringsuppdrag utifrån våra kunders behov av personliga assistenter. Du säkerställer att verksamhetscheferna får möjlighet att anställa rätt medarbetare till rätt kund. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen som innebär kravmöte hos kund, annonsering, arbete med selektering, intervjuer, presentation av kandidater för kund, referenstagning samt arbeta i olika rekryteringsprojekt. I din roll kommer du också att delta på mässor och aktivt marknadsföra Frösunda som en attraktiv arbetsgivare. Som rekryteringsspecialist hos Frösunda Omsorg kommer du få ett varierande och stimulerande arbete med mycket eget ansvar. Du kommer arbeta i det regionala teamet som består av verksamhetschefer, kundstödjare, kundinformatörer och regionschef som tillsammans arbetar för våra kunders och verksamhetens bästa. Du har ett nära samarbete med din matrischef och rekryteringsspecialistkollegor i landet. Som rekryteringsspecialist kommer du arbeta som en stödfunktion i region Norr, placeringsort är ännu inte klar.  För att trivas som rekryteringsspecialist bör du vara en driven person som aktivt och självständigt kan planera din arbetstid. Du bör vara en god organisatör och trivas i uppdrag som kräver att du kan hantera många uppgifter parallellt. Vi ser också att du är plikttrogen, har lätt för att ta in information och skapa goda relationer med alla sorters människor, personligheter och befattningar. Vi söker dig som: * Har relevant högskoleutbildning och/eller utbildning inom rekrytering * Har erfarenhet av att jobba med rekrytering, gärna från bemanningsföretag och/eller inom Vård och Omsorg. * Du har goda kunskaper i Officepaketet och van att jobba i olika rekryteringssystem. * Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. * B körkort är ett krav då resor inom tjänsten förekommer Vi erbjuder: * Ett utmanande, roligt och stimulerande arbete. * Möjligheter till karriärutveckling inom Frösunda Omsorg AB * Friskvårdsbidrag * Kollektivavtal med individuell lönesättning. Deltid:75%. Provanställning 6 månader Vi ser fram emot att få din ansökan senast den 14 juni 2018. Vi kommer dock att börja kalla till intervjuer fortlöpande, och tar därför gärna emot din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten kontakta Madeleine Jönsson på madeleine.jonsson@frosunda.se Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: Frösunda
Ort: Umeå
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Rekryteringsspecialist inom personlig assistans sökes till region Norr jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rekryteringsspecialist inom personlig assistans sökes till region Norr
Rekryteringsspecialist inom personlig assistans sökes till Skellefteå
Frösunda har dryga 3 000 kunder och 8 500 anställda inom Personlig assistans, Äldreomsorg, Funktionsnedsättning och Individ och familj med verksamheter över hela Sverige. Frösundas vision är att vara drivande i utvecklingen mot nya spelregler i omsorgen så att alla våra kunder får en självklar plats i samhället. Vill du arbeta med kundens fokus, och ha ett förhållningssätt som innebär att det är kunden som får bestämma, samtidigt som vi i varje ögonblick arbetar för att samhällets resurser används effektivt och ansvarsfullt? Välkommen, då är du sannolikt rätt person för oss! . Många människor med personlig assistans upplever att andra försöker bestämma över deras vardag. Makten över det egna livet försvinner med funktionsnedsättningen och de upplever sig inte sedda för det de är. Frösunda tycker inte att det är okej. Därför jobbar vi efter en tydlig idé: Här bestämmer kunderna över sitt liv och sin vardag. Då säger de att de trivs bättre och upplever en högre kvalitet i sin vardag. Vi har frågat våra kunder vad som är viktigast för dem. Svaret blev att det enskilt viktigaste för dem är bemanningen; att rätt personer är anställda som personliga assistenter och utför assistansen. För att bemanningen ska fungera behöver det föregås av ett kvalitativt rekryteringsarbete. Det är rekryteringsspecialistens uppdrag.   Som rekryteringsspecialist arbetar du med att lösa rekryteringsuppdrag utifrån våra kunders behov av personliga assistenter. Du säkerställer att verksamhetscheferna får möjlighet att anställa rätt medarbetare till rätt kund. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen som innebär kravmöte hos kund, annonsering, arbete med selektering, intervjuer, presentation av kandidater för kund, referenstagning samt arbeta i olika rekryteringsprojekt. I din roll kommer du också att delta på mässor och aktivt marknadsföra Frösunda som en attraktiv arbetsgivare. Som rekryteringsspecialist hos Frösunda Omsorg kommer du få ett varierande och stimulerande arbete med mycket eget ansvar. Du kommer arbeta i det regionala teamet som består av verksamhetschefer, kundstödjare, kundinformatörer och regionschef som tillsammans arbetar för våra kunders och verksamhetens bästa. Du har ett nära samarbete med din matrischef och rekryteringsspecialistkollegor i landet. Som rekryteringsspecialist kommer du att ut gå från kontoret i Skellefteå och arbeta som en stödfunktion i region Norr. För att trivas som rekryteringsspecialist bör du vara en driven person som aktivt och självständigt kan planera din arbetstid. Du bör vara en god organisatör och trivas i uppdrag som kräver att du kan hantera många uppgifter parallellt. Vi ser också att du är plikttrogen, har lätt för att ta in information och skapa goda relationer med alla sorters människor, personligheter och befattningar. Vi söker dig som: * Har relevant högskoleutbildning och/eller utbildning inom rekrytering * Har erfarenhet av att jobba med rekrytering, gärna från bemanningsföretag och/eller inom Vård och Omsorg. * Du har goda kunskaper i Officepaketet och van att jobba i olika rekryteringssystem. * Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. * B körkort är ett krav då resor inom tjänsten förekommer Vi erbjuder: * Ett utmanande, roligt och stimulerande arbete. * Möjligheter till karriärutveckling inom Frösunda Omsorg AB * Friskvårdsbidrag * Kollektivavtal med individuell lönesättning. Deltid:75%. Provanställning 6 månader Vi ser fram emot att få din ansökan senast den 14 juni 2018. Vi kommer dock att börja kalla till intervjuer fortlöpande, och tar därför gärna emot din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten kontakta Madeleine Jönsson på madeleine.jonsson@frosunda.se Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Företag: Frösunda
Ort: Skellefteå
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Rekryteringsspecialist inom personlig assistans sökes till Skellefteå jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rekryteringsspecialist inom personlig assistans sökes till Skellefteå
Kurator till Barn- och ungdomspsykiatriska länskliniken, Umeå
Vi bygger en god hälsa och en bra livsmiljö i Västerbotten - vill du vara med och göra skillnad? Vårt huvuduppdrag är hälso- och sjukvård, tandvård, habilitering, rehabilitering och folkhälsoarbete. Landstinget ansvarar också för den högspecialiserade sjukvården inom norra sjukvårdsregionen samt för forskning, utbildning och utveckling. "Ständigt bättre â Patienten alltid först!" är vår värdegrund och kompass när vi dagligen arbetar för en rättvis välfärd. Barn- och ungdomspsykiatriska kliniken är en länsklinik och har mottagningsenheter i Umeå, Lycksele och Skellefteå. I länskliniken ingår även BUP vårdavdelning som finns i Umeå. Inom kliniken arbetar vi i tvärprofessionella team och arbete sker i nära samarbete med patientens familj och övriga nätverk Landstingets värdegrund âPatienten först â ständigt bättreâ genomsyrar klinikens verksamhetsutveckling. Vi har tydliga mål som vi uppnår genom att inspirera varandra till kreativt förbättringsarbete. Parallellt med det lägger vi tyngdpunkt på att skapa en hälsofrämjande arbetsmiljö på våra enheter. Vid mottagningen i Umeå arbetar ca 75 personer, psykologer, kuratorer, skötare, sjuksköterskor, arbetsterapeut, sjukgymnast, dietist, läkare samt medicinsk sekreterare. ARBETSUPPGIFTER Kuratorns expertområde är kunskapen om hur sociala, samhälleliga problem uppkommer och om hur de kan förändras. En viktig del i kuratorns arbetsroll är att förstå det sociala samspelets betydelse för människors utveckling och att kunna bidra med stöd till människor med att förändra sin tillvaro. Som kurator hos oss arbetar du med utredning, bedömning och behandling av barn och ungdomar som kräver specialiserad barnpsykiatrisk vård. Arbetet innebär både självständigt behandlingsarbete samt arbete i team med andra professioner. Ett arbete som möjliggör och skapar förutsättningar för att se patienten utifrån ett helhetsperspektiv. Du arbetar dels med: ⢠Samordning av insatser med samhällets olika aktörer, bevakar och tillgodoser patienters behov och rättigheter. ⢠Viss typ av samtalsbehandling, framförallt motivations-, rådgivande-, stöd-, sorg- och krissamtal. ⢠Ansvarar för socialrättslig kompetens, dokumentation och utfärdande av vissa typer av intyg, remisser och utlåtande enligt gällande lagar, rutiner och förordningar. Kurator kan också utföra psykologisk behandling/psykoterapi vid adekvat utbildning- och kompetensnivå. KVALIFIKATIONER För att arbeta som kurator hos oss krävs att du har en socionomexamen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utrednings- och behandlingsarbete med barn, ungdomar och deras familjer. Påbyggnadsutbildning i psykosocialt behandlingsarbete, psykoterapi och/eller DBT är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom personlig mognad, flexibilitet, förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet, samt god samarbetsförmåga. Låter arbetet intressant och du känner igen dig i beskrivningen ovan ser vi fram emot din ansökan. Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Företag: Västerbottens läns landsting, Barn- och undgomspsyk mottagning Umeå
Ort: Umeå
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Kurator till Barn- och ungdomspsykiatriska länskliniken, Umeå jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Kurator till Barn- och ungdomspsykiatriska länskliniken, Umeå
Vill du arbeta på vårt skolstartsevent 17-18 Augusti?
Retail House är Nordens ledande Shopper Marketing byrå med över 15 års erfarenhet av handel och varumärken. Med insikt om shopperbeteende hjälper vi våra kunder att omvandla varumärkets styrka till försäljning vid köptillfället, samtidigt som vi arbetar med att ta fram strategier och kommunikation som stärker samarbetet mellan handel och varumärke. Vi arbetar med kunder som ICA, Johnson & Johnson, Coca Cola, Swedish Match, Sodastream, Marabou och Elgiganten. Tycker du om service, försäljning och trivs med att jobba i butik? Är du glad, barnkär, utåtriktad och har en massa energi för att bjuda, informera och sälja produkter till kunder i butik? Vi söker just nu personal till ett skolstartsevent Fredag & Lördag den 17-18/8. Arbetstiden är beräknad från 10:30-18:45 (fredag) & 09:30-16:15 (lördag). I vissa butiker kommer ni vara två kollegor som arbetar tillsammans under dessa dagar, möjligheten finns därför att arbeta tillsammans med en vän. Tipsa gärna era nära och kära om detta och sök tillsammans. Ange i er ansökan att ni då helst skulle vilja jobba i en butik där det är tvåmannauppdrag. Eventet innefattar lekar med barn och försäljning av ett välkänt företags skolprodukter. Du får utbildning, hjälpmedel och två roliga dagar! Om du efter eventet känner att detta är något du skulle vilja fortsätta jobba med, har vi fler roliga event som skulle kunna passa. Vi erbjuder ett omväxlande jobb där det finns möjligheter att utvecklas inom butiksförsäljning, där vi jobbar kontinuerligt för att utbilda dig inför de olika uppdragen. Vi har även en supportavdelning dit du kan vända dig inför, under och efter dina uppdrag. Söker du ett varierande och flexibelt extrajobb är du varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Rekrytering sker löpande Kvalifikationer - Körkort - Tillgång till bil
Företag: Retail House
Ort: Umeå
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Vill du arbeta på vårt skolstartsevent 17-18 Augusti? jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Vill du arbeta på vårt skolstartsevent 17-18 Augusti?
Söka jobb tips