Lärare i grundskolans senare år med undervisning i mindre grupp
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Lärare i grundskolans senare år med undervisning i mindre grupp. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Lärare i grundskolans senare år med undervisning i mindre grupp. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Finsktalande ekonomiassistent till Toshiba- Stockholm
- Hyresadministratör till Corem Property Group- Stockholm
- Risk Controller till SPK- Stockholm
- Grundskolelärare till liten undervisningsgrupp- Södertälje
- Rekryterare till globalt företag i Södertälje!- Södertälje
- Fritidspedagog till Vistaskolan- Huddinge
- Musiklärare 50% åk 2-6- Huddinge
- Developer / Utvecklare / Java- Solna
- Mjukvarutestare se hit!- Stockholm
- Administratör till PwC- Stockholm
Mer beskrivning
Finsktalande ekonomiassistent till ToshibaNu söker TNG en finsktalande ekonomiassistent för kortare uppdrag på Toshiba Tec Nordic i Solna. Läs mer i annonsen! Har du arbetat med leverantörsreskontra och talar flytande finska? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för den finska filialen till Toshibas kontor i Solna, Stockholm. Här erbjuds du en möjlighet att arbeta på ett spännande företag i en roll med mycket eget ansvar. För rätt person finns även möjlighet till förlängning och överrekrytering. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! VAD KAN VI ERBJUDA DIG? Som ekonomiassistent på Toshiba kommer du in i en viktig roll där du självständigt ansvarar för leverantörsreskontran för den finska filialen av Toshiba. Du har flera kollegor på ekonomiavdelningen varav en jobbar med liknande uppgifter som du men mot det svenska bolaget vilket innebär att du har möjlighet till stöttning i arbetet. Du välkomnas in i ett öppet och personligt arbetsklimat med en tydlig företagskultur som kännetecknas av gemenskap och kamratskap. Toshiba arbetar aktivt för en sund och säker arbetsmiljö, där företagets mål är att varje anställd ska utvecklas och må bra. DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER Du kommer som ansvarig för leverantörsreskontra ha en bred roll med uppgifter som: ⢠Scanning, registering och kontering av fakturor ⢠Administration av fakturor i Ascendo ⢠Kontroll av fakturor mot avsättningar ⢠Sköta kontakten med personal i Finland gällande fakturafrågor ⢠Genomföra leverantörsbetalningar ⢠Avstämning av balanskonto ⢠Momsavstämning och -redovisning ⢠Betalning av skatter och andra avgifter ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ Uppdraget är på heltid och förväntas starta 16 juli för att sedan pågå under minst 3 månader. Under sommarmånaderna är arbetstiderna 08.00-16.00 med viss möjlighet till flextid. Övrig tid på året är arbetstiden 08.00-16.30. Toshiba sitter i fina lokaler i Solna med goda kommunikationsmöjligheter som bussar och pendeltåg. Du kommer att ingå i en ekonomigrupp på 4 medarbetare där alla har olika ansvarsområden. Systemen som används är Oracle och Ascendo, utöver dem arbetar du mycket i Excel. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller liknande roll på ekonomiavdelning, gärna inom leverantörsreskontra. Du behöver ha grundläggande kunskaper inom bokföring och vi ser att du har god kunskap i Excel eftersom det är ett av våra arbetsverktyg. Vi ser också gärna att du har god systemvana och har du tidigare erfarenhet av Asceno är det meriterande. Du får en introduktion i början av anställningen men förväntas ändå kunna komma in relativt snabbt i rollen och självständigt genomföra dina arbetsuppgifter, med viss stöttning från kollegor. Då du har kontakter på finska och svenska dagligen är det viktigt att du både talar och skriver båda språken flytande. INTRESSERAD? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Företag: TNG Group AB
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Finsktalande ekonomiassistent till Toshiba jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Finsktalande ekonomiassistent till Toshiba
Hyresadministratör till Corem Property Group
Är du en serviceinriktad person med erfarenhet av hyresadministration? Vill du ingå i ett härligt team och bli en del av ett spännande bolag med stark tillväxt? Läs vidare! Corem Property Group söker nu efter en Hyresadministratör till hyresteamet inom förvaltningen. Tjänsten är belägen på Corems huvudkontor i trevliga lokaler mitt i city på Riddargatan 13 C. Om tjänsten Som hyresadministratör ingår du i Hyresteamet inom förvaltningen som idag består av 5 personer med olika erfarenheter och kompetenser. Hyresteamet ingår i fastighetsförvaltningen och ansvarar för såväl uthyrningsprocessen som hyresadministrativa frågor. I ditt dagliga arbete kommer du att ha kontakt med hyresgäster och fastighetsförvaltningen. En viktig del av rollen är även att bistå hyresgäster och Corems Fastighetsförvaltare i hyresadministrativa frågor. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Registrera hyresavtal - Kvalitetssäkring av kontrakt - Administration av hyreskontrakt - Hyresaviseringar - Hyresinbetalningar - Avstämning hyres- och kundreskontra - Inkassohantering - Kontakt med hyresgäster - Kontakt med övriga förvaltningsorganisationen - Delaktig i bokslut - Övriga administrativa arbetsuppgifter Din profil Vi söker dig som är strukturerad och noggrann samt serviceinriktad. Du trivs i en roll med många kontaktytor. Om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom hyresadministration ser vi det som meriterande. En god förståelse för hela det ekonomiska flödet på en ekonomiavdelning är en stor fördel. Tidigare erfarenhet av arbete i hyresadministrationssystemet 3L/Vitec är meriterande. Din ansökan Vill du bli en del av Corem Property Group? Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Mats Holmberg, mats.holmberg@boardtalk.se (0728-532313) eller Malin Sager, malin.sager@boardtalk.se (0736-903605). Om Corem Property Group Corem är ett fastighetsbolag som förvärvar, förvaltar och förädlar fastigheter i logistikområden i Sverige samt Danmark. Beståndet utgörs huvudsakligen av lager-, logistik-, och handelsfastigheter, samlade kring Sveriges största städer och med närhet till de stora tillfartslederna. Beståndet är indelat i fem geografiska områden: Region Stockholm, Region Syd, Region Väst, Region Småland samt Region Mälardalen/Norr. Corem arbetar aktivt med fortsatt tillväxt och förädling av beståndet, såväl genom transaktioner som egna fastighetsutvecklingsprojekt. Alla investeringar vi gör sker utifrån ett långsiktigt perspektiv. Långsiktighet, korta beslutsvägar och hyresgästfokus är viktiga grunder i vårt arbetssätt. Corem är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap. Läs mer på (http://www.corem.se/) www.corem.se (http://www.corem.se)
Företag: Boardtalk
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Hyresadministratör till Corem Property Group jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Hyresadministratör till Corem Property Group
Risk Controller till SPK
Har du en examen inom ekonomi- eller teknikområdet, och vill utvecklas i en roll där din känsla för siffror och dina kunskaper inom finansiella instrument får komma till sin rätt? Då tycker vi att du ska läsa vidare! Arbetsbeskrivning SJR söker nu för SPKâs räkning en Risk Controller som ska vara en nyckelspelare i utvecklingen av rapportfunktionen inom företaget för att dels möta framtida rapporteringskrav men också vara med och utveckla den interna som den externa rapporteringen idag. SPK är mitt i en utvecklingsfas i och med nya regleringar vad gäller rapporteringen och validering för hela SPK. SPK bygger sedan 2016 ett Data Warehouse all data som ska kunna vara plattformen för alla data till rapporteringen. Från att rapportering skett inom alla avdelningar (ekonomi, risk, finans och försäkring) så optimerar vi den nu för bästa möjliga effektivitet, utveckling och kvalité nu och för framtiden. SPK har kommit en bra bit på resan i arkitekturen och delar av rapporteringen är redan implementerad live. Detta innebär ett mycket tätt samarbete med alla avdelningar och enheter inom SPK då rollen innebär att rätt information och rapportering idag och framåt sker i rätt tid både till den interna ledningen och till externa myndigheter. Det handlar om att säkerställa, strukturera, analysera och organisera den data som ligger till grund för all rapportering för risk, kapitalförvaltning, försäkring och ekonomi. Kvalifikationer och egenskaper För att passa i rollen hos SPK behöver du vara intresserad av och vara insatt i flöden och analys inom i finansiella instrument/flöden och risker inom kapitalförvaltning samt förstå ekonomirapportering. Att förstå försäkringsverksamheten är önskvärt men inte ett krav. Vi förväntar oss att du har en akademisk examen inom relevant område (civilingenjör eller civilekonom) samt att du har mycket goda kunskaper i Excel och är en van användare av SQL. Att behärska svenska och engelska i tal och skrift är också ett krav. Du kan vara nyexad eller ha några års erfarenhet eftersom rollen kan anpassas efter dina erfarenheter. Som person är du ansvarstagande och strukturerad. Ditt siffersinne är gott och du har därtill god förmåga att se samband och kvalitetssäkra dem. Din kommunikationsförmåga är mycket god och du har lätt för att samarbeta med andra mot gemensamma mål. Det gäller att vara flexibel och kunna anpassa sig efter nya omständigheter samtidigt som du har ett driv att uppnå konkreta resultat. Viktig information Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start 1 september och som pågår i 6 månader. Därefter finns för rätt person goda chanser till förlängning eller överrekrytering till kunden. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45. SPK (Sparinstitutens Pensionskassa) administrerar och förvaltar tjänstepensioner för anställda i Swedbank, sparbankerna och andra företag som följer bankavtalet. Verksamheten står under tillsyn av Finansinspektionen. SPK har uppvisat mycket goda förvaltningsresultat och har vid flertalet tillfällen belönats för detta internationellt. SPKs strategi har sedan länge varit att ha en oberoende, slimmad och mycket effektiv förvaltning av kapital för att optimera avkastning och medlemsnyttan. Med en liten organisation, snabba beslutsvägar och ett agilt tänk ger det oss många fördelar i en föränderlig miljö. Vi är tillräckligt stora för att ha ekonomiska resurser och tillräckligt små för att agera snabbt. Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Företag: SJR
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Risk Controller till SPK jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Risk Controller till SPK
Grundskolelärare till liten undervisningsgrupp
En dag på jobbet  En dag hos oss på Eneskolan som lärare i vår klass 7â9 med 8 elever har du och dina kollegor som du arbetar med stort eget ansvar att forma och utveckla struktur och innehåll utifrån elevernas behov. Du arbetar med 2 elevassistenter och ni skräddarsyr skoldagen efter varje elevs behov i tid och anpassningar.  Verksamheten sker i en lokal som ligger cirka 10 minuter ifrån Eneskolan. Undervisning i sv, ma, eng och hemkunskap ansvarar du för medan övriga ämnen ges av andra pedagoger antingen på plats i klass 7â9 lokalen eller på Eneskolan.   Du genomför pedagogiska utredningar med stöd av specialpedagog och upprättar åtgärdsprogram, genomför möten med vårdnadshavare och följer upp insatserna kontinuerligt.   Vem är du?  Du har längre vana av att arbeta som klasslärare och erfarenhet av elever med särskilda behov.   Krav:  Grundskolelärare med legitimation.   Meriterande:  - Det är en merit om du har kunskap och erfarenhet av elever med neuropsykiatriska funktionsvariationer samt om kompensatoriska läromedel.   Personliga egenskaper:  - Du har god kommunikationsförmåga och behärskar det svenska språket i tal och skrift.  - Du har förmågan att skapa goda möten och att samspela med elever, föräldrar och kollegiet.  - Du är en engagerad medarbetare som har förmåga att se såväl till den enskilda elevens behov, som till gruppens möjligheter.   Vi erbjuder dig: - Många skratt med kompetenta kollegor som ställer upp för varandra.  - Kollegialt lärande  - Friskvårdsbidrag  - Pedagogisk lunch till ett subventionerat pris   I Södertälje kommun har vi ett väl utbyggt och strukturerat kompetensutvecklingsprogram för medarbetare inom skola och förskola. Vi vet, genom spår och bevis, att ökad kvalité i undervisningen ger goda skolresultat, en trevlig arbetsmiljö, goda förutsättningar för våra medarbetare att utföra sina jobb och framför allt glada medarbetare och det satsar vi på här hos oss på Eneskolan och i stort i kommunen.   Välkommen till oss!   En arbetsplats med hög ambition och gedigen kompetens i en vacker omgivning. Eneskolan är en Fâ9-skola med ca 515 elever. På skolan arbetar ca 60 medarbetare.  Skolan är indelad i fem arbetslag om 8â10 lärare, fâ5, åk 6, åk 7, åk 8, åk 9. Varje arbetslag ansvarar för cirka 100 elever. I arbetslag 7, 8, 9 är det fyrparallelligt och varje årskurs har en mentor. Arbetslagen arbetar till stor del självständigt med ansvar för bland annat temaarbeten. På skolan finns idag en kurator, skolsköterska, studievägledare och 5 stycken speciallärare, specialpedagoger som har olika ansvarsområden. Skolan har en tydlig struktur och kvalitativa processer som är välkända för alla medarbetare och som kontinuerligt utvärderas.   På skolans finns en studiegård med en behörig lärare som ansvarar för några av våra elever som har behov av ett mindre sammahang hela sin skoldag eller del av skoldagen. Vi har också en klass med ca 8 elever i en extern lokal som har viss undervisningstid på Eneskolan företrädesvis i de praktiska ämnena. Personalen består av en lärare och 2 elevassistenter.   Skolan strävar att arbeta ämnesövergripande för att skapa helheter för eleverna. Lärarna samplanerar, sambedömer och utvärderar undervisningen för att säkerställa att alla elevers behov uppfylls och vi får en kvalitativ undervisning. Här har eleverna en viktig funktion för att de ska vara motiverade och ta ansvar för sin egen undervisning. Genom tät resultatuppföljning kvalitetssäkrar vi undervisningen och inkluderar vårdnadshavare för att veta att alla elever är på rätt väg mot sina individuella mål. I alla arbetslag har vi ett aktivt elevhälsoteam som verkar för att alla elever får undervisningen anpassad efter sina behov i den ordinarie klassen.     Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Företag: Södertälje kommun
Ort: Södertälje
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Grundskolelärare till liten undervisningsgrupp jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Grundskolelärare till liten undervisningsgrupp
Rekryterare till globalt företag i Södertälje!
www.novareprofessionals.se Har du ett stort intresse för rekrytering? Är du redo för att självständigt hantera hela rekryteringsprocesser internt på en HR-avdelning? Vill du få erfarenhet från ett stort internationellt bolag? Vi söker nu en Rekryterare till ett globalt företag i Södertälje! Sök redan idag! OM TJÄNSTEN I rollen som Rekryterare kommer du att självständigt driva hela rekryteringsprocesser inom IT; från kravprofilering till avtalsframtagning. Du har ansvar för egna specialistområden och med din expertkompetens kommer du att fungera som ett ovärderligt chefstöd genom hela rekryteringsprocessen. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är: · Sammanställa kravprofiler och utifrån dessa skapa annonser · Ta fram relevant rekryteringsprocess och fastställa tidsplan · Arbeta med search av kandidater · Screena och hantera ansökningar · Genomföra intervjuer · Motivera val av kandidater till rekryterande chef · Hantera referenstagning · Delta i rekryteringsevent, både förberedelser samt genomförande · Jobba aktivt med sociala medier Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Novare Professionals och arbeta som konsult hos vår kund i Södertälje. Uppdraget kommer att vara på heltid och pågå under ett års tid, därefter finns möjlighet till direktanställning hos kund förutsatt att alla parter är nöjda. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av rollen som rekryterare samt eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande förvärvad erfarenhet. Därtill har du goda muntliga och skriftliga kunskaper i såväl svenska som engelska. Det är meriterande med erfarenhet från rekrytering inom IT-branschen. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en engagerad och motiverad person med stort intresse för rekrytering. Som person är du socialt smidig, initiativtagande, strukturerad och har lätt för att planera samt prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. ÖVRIG INFORMATION Start: juni 2018 eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, 1 år med möjlighet till förlängning. Placering: Södertälje. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Novare Professionals och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går direkt till Novare Professionals. Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan, notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utifrån GDPR. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Företag: Novare Professionals
Ort: Södertälje
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Rekryterare till globalt företag i Södertälje! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Rekryterare till globalt företag i Södertälje!
Fritidspedagog till Vistaskolan
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. I alla våra förskolor och skolor pågår ett arbete med en gemensam pedagogisk plattform. Barn och elever ska mötas av samma syn på pedagogiskt ledarskap och lärande, oavsett hur gamla de är eller var i kommunen de bor. Plattformen grundar sig i forskning och beprövad erfarenhet eftersom vi alltid strävar efter att arbeta med det som ger resultat. Vi söker dig som vill vara en förebild och bidra till en hållbar samhällsutveckling. Du är öppen och välkomnande i mötet med andra, har mod att tänka nytt och drivkraft att omsätta tankarna till handling. Läs mer om vår pedagogiska plattform på http://www.pedagoghuddinge.se/projekt-och-utveckling/pedagogisk-plattform/ Enhetsbeskrivning Vistaskolan är en F-9 skola. Här möts ca 800 elever och 100 anställda varje dag. Skolan ligger med ca 15 minuters promenad till Huddinge centrum, eller ca 5 minuter med buss. En engagerad personalgrupp arbetar dagligen med att ge våra elever de absolut bästa förutsättningarna för en inspirerande och lärorik skoltid. I trivsamma lokaler, omgärdat av härlig natur, strävar vi efter att ge barnen en trygg, skapande, utvecklande och fantastisk start i livet. Ett lustfyllt och meningsfullt lärande för alla. - Om arbetet Du kommer att ingå i arbetslag där lärare och pedagoger arbetar med en åldershomogen grupp i år F, 1, 2 eller 3. I uppdraget kommer du ha stora möjligheter att påverka och utveckla arbetsformer för verksamheten. Under fritidsverksamheten genomför du planerad undervisning utifrån läroplanens syfte och centrala innehåll. Flera av skolans klasser arbetar i projektet ELIT, entreprenöriellt lärande med IT och i alla klasser arbetar man med iPads och datorer som pedagogiskt verktyg. Vi har ett nära samarbete mellan våra fritidsavdelningar, både gällande planering, aktiviteter och rutiner i verksamheten. Din profil Du har fritidspedagogexamen eller examen som lärare i fritidshem. I din erfarenhet har du visat på gott ledarskap och god förmåga att skapa engagemang hos eleverna och att utveckla elevernas delaktighet i fritidshemmets verksamhet. Som person är du trygg, stabil och med väl utvecklad samarbetsförmåga. Du ska kunna ta egna initiativ, kunna ta eget ansvar, se möjligheter och bidra till fritidsverksamhetens utvecklingsarbete. Du är flexibel och kan snabbt anpassa dig till utmaningar i arbetet. Erfarenhet/intresse av att arbeta med och att använda digitala verktyg i skolsamverkan är meriterande . Du får gärna vara behörig och intresserad av undervisning i något estetiskt praktiskt ämne. Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner Facklig kontaktperson För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Huddinge kommun
Ort: Huddinge
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Fritidspedagog till Vistaskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Fritidspedagog till Vistaskolan
Musiklärare 50% åk 2-6
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. I alla våra förskolor och skolor pågår ett arbete med en gemensam pedagogisk plattform. Barn och elever ska mötas av samma syn på pedagogiskt ledarskap och lärande, oavsett hur gamla de är eller var i kommunen de bor. Plattformen grundar sig i forskning och beprövad erfarenhet eftersom vi alltid strävar efter att arbeta med det som ger resultat. Vi söker dig som vill vara en förebild och bidra till en hållbar samhällsutveckling. Du är öppen och välkomnande i mötet med andra, har mod att tänka nytt och drivkraft att omsätta tankarna till handling. Läs mer om vår pedagogiska plattform på http://www.pedagoghuddinge.se/projekt-och-utveckling/pedagogisk-plattform/ Enhetsbeskrivning Kästa förskola och skola är en av Huddinge kommuns nybyggda skolor. Skolan öppnade hösten 2015. Vi är en skola som växer, nästa läsår har vi ca 280 elever, från förskoleklass till åk 6. Kästa STARS Samarbete - Trygghet -Ambition- Respekt - Skoj är våra ledord. Dessa ord gäller för vuxna och våra elever. Vi vuxna är goda förebilder när det gäller en god arbetsmiljö och vi visar vikten av att våra elever får goda kunskaper. - Om arbetet Vår skolas musiklärare ska fånga våra elever så de känner glädje i att uttrycka sig musikaliskt och läraren undervisar i årskurserna 2 till årkurs 6. Vi har halvklasser i musik från åk 3 till åk 6. Vi vill att musikläraren entusiasmerar våra elever att visa upp sina kunskaper i det musikaliska uttrycket. På vår skola tycker eleverna om att uppträda. Skolan arbetar med ett gemensamt tema. De estetiska uttrycken ska vara en del av det tematiska arbetet. Lärarna ingår i ett arbetslag (torg). Vi har en välutrustad musiksal. I och med att skolan växer för varje läsår kommer tjänsten att utökas. Din profil Musiklärare som kan leda gruppen på ett tydligt och lustfyllt sätt. Du ska ha god kunskap om kunskapskraven i läroplanen. På vår skola vill vi att våra elever får tillfälle att uppträda och de gör det gärna, det vill vi att du också tycker är viktigt. Självklart är du en ledande när det gäller andra traditioner som vi har där musik ingår. På vår skola undervisar musikläraren i halvklasser från åk 2 till åk 6. Du ingår i ett arbetslag där samarbetet är viktigt- vi är alla ett team runt våra elever. Ev kan tjänsten kombineras med vikariat på fritidshem eller lärarvikariat. Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner Facklig kontaktperson För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Företag: Huddinge kommun
Ort: Huddinge
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Musiklärare 50% åk 2-6 jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Musiklärare 50% åk 2-6
Developer / Utvecklare / Java
Om jobbet Det bubblar hos IT Solutions på ÅF och vi ser fram emot att utöka vårt team som idag består av cirka 35 vassa utvecklare. Tillsammans vill vi fortsätta leverera lösningar inom utveckling som bidrar till ett smartare samhälle! Java, Java EE, Software Developer, Systemutvecklare, Frontend, Backend ÅF verkar inom industrin, infrastruktur- samt energimarknaden och gemensamt för alla dessa är behovet av digitala lösningar som stärker och underlättar framtidens behov. Där kommer du in med din tekniska kompetens av att utveckla långsiktiga lösningar, i flera av dessa branscher, samtidigt som du får fortsätta bli riktigt duktig på din teknikstack. Vi har stora möjligheter för dig som arbetar med Java-utveckling. Vi behöver träffa dig för att speca vilket projekt som passar just dig, men sammantaget arbetar vi med avancerade system som ställer höga krav på tillgänglighet och effektivitet. Gemensamt för alla våra projekt är att du kommer arbeta agilt i team med fokus på kvalitet. Att ÅF är stort innebär dock inte att du blir en i mängden â vi på IT Solutions Mälardalen består totalt av ca 70 medarbetare inom IT och vi ser fram emot att introducera dig till teamluncher, föreläsningar, kompetenskvällar samt våra återkommande First Friday Meetups! Vem är du? Du är genuint intresserad av utveckling och ny teknik och kommer att arbeta med utvecklingsprojekt såväl internt hos oss på ÅF som ute hos våra kunder. Profil Flerårig aktuell arbetslivserfarenhet som systemutvecklare i Java Erfarenhet av Java Enterprise Edition Erfarenhet av agila utvecklingsprojekt För tjänsten tillräckligt goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande Konsulterfarenhet Våra värdeord Brave, Devoted & Teamplayers kännetecknar hur vi ser på oss själva. Du har en god förmåga att samarbeta och bidra till ett team, samtidigt som du trivs när du får mycket eget ansvar och möjlighet att påverka. Som medarbetare hos oss behöver du snabbt kunna sätta dig in i nya sammanhang och läsa in dig på nya tekniker. I alla våra rekryteringar lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och vi vet att du kommer trivas hos oss om du är en prestigelös person med fokus på långsiktighet och kvalitet. Start: Förhandlingsbart med hänsyn till eventuell uppsägningstid Stationeringsort: Stockholm (med kontor i Solna nära Hagaparken) Vi erbjuder ÅF är ett stort och etablerat företag som erbjuder dig stabilitet, samtidigt som vi är snabbfotade och flexibla i att anamma nya tankesätt och idéer. Söker du en arbetsplats där du får möjlighet att skapa en plan för din utveckling framåt, oavsett om det är med fokus på teknik, ledarskap eller försäljning, så kommer vi att stötta dig för att nå detta. Anställningen är till vårt kompetenta utvecklingsteam på ÅF IT Solutions, där du får en dedikerad Teamledare. Vi arbetar med att föra teamet framåt och se till att det är högt i tak med en kollegial stämning. Vi har ett stort fokus på worklife balance och hållbarhet. Vi ser till att blanda nytta med nöje, där vi har träffar såväl för att äta en god middag ihop som för kompetensutbyte. Vi söker dig som tillsammans med oss vill skapa framtidens smarta samhälle och vi hoppas att du vill bli en del av vår strävan att skapa ett hållbart samhälle genom att utveckla innovativa teknik- och designlösningar. Vi hoppas att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig! Om företaget ÅF är ett ingenjörs- och designföretag med verksamhet inom energi, industri och infrastruktur. Vi skapar hållbara lösningar för kommande generationer genom att förena människor och teknik. Vår bas är i Europa och våra affärer och kunder finns över hela världen. ÅF Making Future.
Företag: ÅF AB
Ort: Solna
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Developer / Utvecklare / Java jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Developer / Utvecklare / Java
Mjukvarutestare se hit!
Om rollen: Vi söker en huvudlärare för utbildningen Mjukvarutestare som vill ta ansvar för en klass studenter. Du kommer att undervisa i kurser inom där dina kompetenser används på bästa sätt. Som huvudlärare kommer du följa klassens resa från början till slut och alltid finnas till hands för dina studenter. - Förbereda material, övningar samt kursupplägg tillsammans med ZoCom - Ansvarig för genomförande av undervisning - Finnas tillgänglig för studenterna under hela kursen - Förbereda samt rätta övningar och examinationer - Inspirera samt motivera studenterna Kvalifikationer: Krav: - Teknisk kompetens - Uppdaterad med den senaste tekniken - Trivs i en ledarroll framför klasser Meriterande: - Utbildad pedagog - Tidigare erfarenhet som lärare Om oss: ZoCom jobbar i fältet där utbildning och IT-branschen möts. Hos våra kunder inom YH bedriver vi utbildning inom den senaste tekniken för att göra studenterna så anställningsbara som möjligt samt för att skapa möjligheter för studenterna i framtiden. Vi har ett team av lärare i Stockholm och Göteborg vilka besitter olika erfarenheter och kunskap. Våra lärare utbyter dagligen erfarenheter samt hjälper varandra att vidareutvecklas för att finna de bästa sätten att utbilda på samt inspirera sina studenter. ZoCom är ett mindre familjärt företag som ser till våra medarbetares behov. Vi tror på att föra en öppen dialog kring dina kompetenser samt dina ambitioner. Detta för att möjliggöra att rätt kompetens hamnar i rätt rum samt att du får chansen till nya utmaningar och bredda din kompetens. Många av våra lärare ser att kunna röra sig mellan utbildning och utveckling som en möjlighet att hålla sig uppdaterade samt en inspirerande variation. Våra kunder befinner sig över hela Stockholm samt Göteborg och nås enklas med kollektivtrafiken. Inför samarbeten har vi alltid en dialog kring restid för att kunna hitta en bra och hållbar lösning.
Företag: ZoCom
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Mjukvarutestare se hit! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Mjukvarutestare se hit!
Administratör till PwC
Till PwC söker vi en Administratör inom Oberoende/Risk & Quality. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på heltid fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning efter perioden. Start för uppdraget är i augusti och placering för uppdraget är i PwC:s lokaler vid S:t Eriksplan. Ditt uppdrag Tillsammans med ett mindre team på tre kollegor kommer du att ansvara för att säkerställa att anställda och partners runt om i landet efterlever både interna och externa regelverk. Detta kvalitetssäkras genom ett antal processer och uppföljningar i PwC:s egna system. Du kommer att ha eget ansvar för de uppgifter som tilldelats dig men arbetar också tillsammans med dina kollegor för att vidareutveckla rollen och ständigt förbättra processerna. Exempel på andra arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen: Arbeta med att uppdatera information om företag i interna systemHantera oberoendekontroller av företagGe support i de olika systemen till alla medarbetareÖvrig löpande administration inom Risk & Quality         Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av en administrativ roll sedan tidigare och trivs i en strukturerad administrativ roll. Vi ser gärna att du har en gymnasieutbildning inom t ex handel, ekonomi, juridik, samhällskunskap. Vidare är du en van PC-användare och känner dig bekväm med att arbeta med Excel. För att lyckas i rollen är du självgående, noggrann, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. Du vågar ta dig an nya utmaningar och du räds inte för att ställa frågor eller ta egna initiativ samt trivs med att kommunicera med olika kontaktytor inom organisationen. Du arbetar metodiskt och tycker om att slutföra det du påbörjat och har hög känsla för service och god samarbetsförmåga. Om PwC Idag vet de flesta att PwC är Sveriges största och ledande företag när det gäller revision, redovisning och rådgivning. Vi är också en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Dels för att våra 60 000 klienter ger dig och alla våra medarbetare tillgång till både spännande och samhällsviktiga uppdrag. Dels för att du får chansen att arbeta och utvecklas sida vid sida med några av landets vassaste specialister. Besök gärna www.pwc.se för mer information om företaget och dess tjänster. När du blir en av oss Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal â inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se). Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!
Företag: The Pace
Ort: Stockholm
Publicerad : 05-31
Sök fler jobb liknande: lediga Administratör till PwC jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Administratör till PwC
Söka jobb tips