Lektor i Urbana och Regionala Studier jobb - alla lediga jobb
Nedan listar vi alla lediga jobb som matchar: Lektor i Urbana och Regionala Studier. På Jobblediga.se kan du enkelt söka fler liknande jobb via datorn eller mobilen. Här hittar du också jobbtips när du söker jobb eller vill klättra i karriären.Hittade inga lediga jobb på sökning: Lektor i Urbana och Regionala Studier. Sök vidare
Några andra slumpade jobb:
- Resurslärare på Dalsjöskolan- Borås
- Berlitz Göteborg söker en Administrative Assistant- Göteborg
- Resurslärare matematik på Sparsörskolan- Borås
- Ledigt extrajobb som montör med chans till sommarjobb!- Göteborg
- Serviceledare till Automotive Components Floby- Falköping
- HR Business Partner- Göteborg
- Många lediga jobb inom kundtjänst i Göteborg!- Göteborg
- Förstelärare i matematik på Tummarpskolan- Borås
- Konsultativ inneäljare- Göteborg
- Avdelningschef Underhåll Mek. till Paroc Byggisolering Hällekis- Götene
Mer beskrivning
Resurslärare på DalsjöskolanResurslärare på Dalsjöskolan till Grundskoleförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2018-06-13. (Ref nr 24:2018:191) Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära. Arbetsplats: Dalsjöskolan är en skola där personal och elever trivs och arbetar för goda studieresultat. Vårt uppdrag att jobba med AST elever har gjort att även andra elever drar nytta av förhållningssättet där vi jobbar på att alla skall lyckas. Det gör att både elever och personal är överlag nöjda och motiverade. Vi har just nu ett projekt som pågår som heter "Puls för lärande" som kort innebär att man rör på sig med hög puls under kort tid på förmiddagen så blir skolresultaten bättre under hela dagen. Dalsjöskolan är en 4-9 skola med 550 elever och ca 60 personal. Ca 3 paralleller på mellanstadiet och sex på högstadiet. Skolan är en arbetsplats med positiv atmosfär och vi arbetar tillsammans utifrån aktuell forskning. Du får stora möjligheter att utvecklas som lärare. Anställningsvillkor: Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 100 procent. Tillträde 2018-08-14. Arbetsuppgifter: Undervisning i flertalet ämnen där undervisning kan ske enskilt eller i liten grupp. Vi har höga och positiva förväntningar på eleverna och är framstående inom bedömning för lärande (BFL). Förhållningssättet fokuserar på tät feedback och elevinflytande för att ge dem möjlighet att utvecklas. Därför sätter vi stort värde på ditt engagemang och din pedagogiska kompetens. Du gillar att vara lärare och att möte unga och vuxna med olika bakgrund och förutsättningar. I ditt arbete planerar, genomför och utvärderar du undervisningen. Du ingår i ett arbetslag där vi lär av varandra, planerar ämnesövergripande arbete och löser utmaningar tillsammans. Som stöd i arbetet finns elevhälsa, IKT-utvecklare och skolledning. Vi vill att du utvecklas i din profession. Lärares lärande är viktigt. Du som är nyexaminerad har möjlighet till en mentor under ditt första år hos oss. Kvalifikationer: Vi söker dig som: - är legitimerad lärare och behörig att undervisa i årskurs 4-9 - reflekterar över och utvecklar ditt arbete för att alla elever skall lyckas - visar goda ledaregenskaper och skapar trygghet och ordning i klassrummet - har lätt för att skapa och behålla goda relationer med elever, kollegor och föräldrar Vi kommer att lägga stor betydelse på din personliga lämplighet för tjänsten. Upplysningar Borås Stad erbjuder många förmåner och har en aktiv personalklubb. Läs mer på boras.se/arbetahososs Vill du veta mer om jobbet, kontakta rektor Maria Persson, 033-35 87 25. Du är också välkommen att kontakta de fackliga företrädarna: Lärarförbundet Tommi Wärme, 0729-89 37 54 Lärarnas Riksförbund Anne Pihlo, 0768-88 79 69 Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen med din ansökan senast 2018-06-13.
Företag: Borås Stad
Ort: Borås
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Resurslärare på Dalsjöskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Resurslärare på Dalsjöskolan
Berlitz Göteborg söker en Administrative Assistant
Berlitz International Sweden AB Med över 550 språkskolor i 70 länder är vi en av världens ledande språkleverantörer. I kundkretsen i Sverige ingår det främst företagskunder som behöver förbättra sina språkkunskaper kopplat till arbete och/eller för social integrering vid flytt till ett annat land. Det som gör att vi ligger i framkant är vår effektiva metod för inlärning och supportteamet som står bakom. Vi söker just nu en ny administrativ medarbetare på heltid till vårt Service Center/reception med start omgående. Vi sitter i trevliga och ljusa lokaler mitt i stan.  Du kommer att arbeta i en internationell, utvecklande och dynamisk miljö med trevliga och positiva kollegor och kunder. Vi erbjuder ett spännande och varierande jobb med många olika arbetsuppgifter. Ditt huvudansvar är arbete med service för interna och externa kunder. Det är en utmanande tjänst med möjligheter för personlig och professionell utveckling. Goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.  Din profil: Du har tidigare erfarenhet av kundservice eller administration och brinner för positivt kundbemötande. Du trivs i en internationell miljö och har utmärkta kunskaper i svenska och engelska. Då tjänsten innehåller mycket socialt arbete ser vi att du har en god kommunikativ- och samarbetsförmåga.  Du kommer jobba tätt med säljteamet och ge dem support vid behov (marknadsföring, mässor, event, daglig säljsupport, mm.). Arbetet i receptionen innebär att det kan ske flera saker samtidigt som kräver uppmärksamhet. Det är viktigt att du kan planera ditt arbete och samtidigt hantera dagliga deadlines. Du är sedan tidigare en van datoranvändare och behärskar Officepaketet, användning av databaser, säljstöd och sökfunktioner. Du har erfarenhet av telefon som arbetsredskap. Du ska vara analytisk och se effektivitetsmöjligheter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är driven, noggrann och kan självständigt genomföra dina projekt. Vi värdesätter god organisations- och initiativförmåga, tidseffektivitet, flexibilitet och pålitlighet. Vi ser gärna att du är villig att lära dig allt från grunden och jobba dig uppåt, men samtidigt ha färdigheter och kompetenser som du gärna får tillföra gruppen.  Dina arbetsuppgifter i huvudsak: ⢠Kundservice till våra kunder och språkinstruktörer ⢠Strategisk schemaläggning av lektioner utifrån en pool av lärare ⢠Kontakta kunder löpande för kursuppföljning ⢠Upprätthålla kommunikationen mellan olika parter i företaget: det administrativa teamet, kunder och instruktörer. ⢠Kontorsansvar med t.ex. inköp av kontorsmaterial och böcker ⢠Fakturering ⢠Delta och bidra aktivt i förbättrings- och tillväxtarbetet som är planlagt ⢠Planering av event (både interna och externa) ⢠Säljsupport ⢠Andra administrativa uppgifter  Du kommer att jobba efter ett något flexibelt schema där arbetstider kommer att variera. De kommer att bestämmas i samråd med dig. Skolan har lektioner mån-fre 8:00-20:00 och lördagar 9:30-16:15. Tillträde omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.  Ansökan tas enbart emot via e-post. Skicka din ansökan genom att clicka på Ansök knappen längst ner. Vid eventuella frågor tas dessa emot via mejl (gothenburg@berlitz.se). Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så tveka in och skicka in din ansökan redan idag.  Sista ansökningsdag 27 juni 2018. Vi ser fram emot din ansökan!
Företag: Berlitz International Sweden AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Berlitz Göteborg söker en Administrative Assistant jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Berlitz Göteborg söker en Administrative Assistant
Resurslärare matematik på Sparsörskolan
Resurslärare matematik på Sparsörskolan till Grundskoleförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2018-06-20. (Ref nr 24:2018:210) Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära. Arbetsplats: Sparsörskolan. Vi har hög kompetens på vår personal som ger hög kvalité på vår undervisning, kunskap står i fokus. Hela elevens dag används för att eleven ska nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling, från skoldagens början till fritidsvistelsens slut för de elever som går på fritids. Fritidshemmens verksamhet kompletterar den verksamhet som äger rum under skoldagen. Alla barn har en vilja att utvecklas och det är vårt jobb att hjälpa dem på vägen att lyckas med detta. Genom att tydliggöra målen och konkretisera arbetssätten för våra elever skapar vi en begriplig verksamhet där fokus ligger på kunskapsuppdraget, detta gör vi genom våra lokala pedagogiska planeringar. Genom höga förväntningar på personal och elever uppnår vi en god kvalité och höga resultat. Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter: Vill du vara med och göra skillnad för våra elever på Sparsörskolan? Arbetet som resurslärare på Sparsörskolan innebär att du arbetar med elever i behov av stöttande och/eller reparativa åtgärder i matematik. Här ges möjlighet till att arbeta på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet och på djupet sätta dig in i en elevs behov utifrån kunskapskraven för att föra kunskapsutvecklingen framåt. Du kommer i nära samarbete med klasslärare, speciallärare och specialpedagog undervisa enskilt och/eller i små, flexibla undervisningsgrupper utifrån olika elevers behov av särskilda anpassningar. Uppdraget som resurslärare bestäms av skolans övriga tjänstefördelning, vanlig klassundervisning förekommer också. Detta år undervisar du i teknik och elevens val, denna del uppgår till ca 30%. Resten av tiden är resurstid i matematik. Kvalifikationer: Du är legitimerad mattelärare med erfarenhet och flera verktyg i metodik för att nå elever med olika förutsättningar. Du tycker att arbetet med barn är stimulerande och har förmågan att se barnen i ett helhetsperspektiv. Du är flexibel, kreativ, strukturerad och gillar utmaningar. Du har även god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt gentemot barnen, föräldrar och kollegor. Du har god förmåga att skapa relationer. Upplysningar Borås Stad erbjuder många förmåner och har en aktiv personalklubb. Läs mer på boras.se/arbetahososs Vill du veta mer om jobbet, kontakta rektor Susanne Frostenäs, 0768-88 89 25. Du är också välkommen att kontakta de fackliga företrädarna: Lärarförbundet Tommi Wärme, 0729-89 37 54 Lärarnas Riksförbund Anne Pihlo, 0768-88 79 69 Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen med din ansökan senast 2018-06-20.
Företag: Borås Stad
Ort: Borås
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Resurslärare matematik på Sparsörskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Resurslärare matematik på Sparsörskolan
Ledigt extrajobb som montör med chans till sommarjobb!
Vill du ha ett extrajobb som montör i Göteborg? Är du kanske ute efter ett jobb på heltid i sommar? Då har vi chansen för dig! Det här jobbet passar dig som vill jobba fysisk samt få grym erfarenhet från fordonsindustrin. Vi söker dig med sysselsättning på minst 50 %. Kanske är du student? Kanske har du ett annat deltidsjobb eller är du egenföretagare som vill få ett avbrott i vardagen? Då kan du vara den vi söker! Skicka in din ansökan redan idag! Vad gör jag som montör? Du kommer jobba med att montera och kvalitetskontrollera olika bildelar för en stor aktör i fordonsindustrin. Det är ett fysiskt jobb i högt tempo och du behöver ta stort ansvar för dina egna arbetsuppgifter. Jobbet passar dig som är snabblärd, noggrann och är duktig på att passa tider. Våra kunder har öppet dygnet runt och det finns möjlighet att jobba dag, kväll och natt. Dagskiftet är ca 6:30-15:00, kväll ca 15:30-00:00 och natt ca 00:00-06:30. Vi vill att du är flexibel och kan tänka dig flera av skiften. Du kommer vara anställd av Manpower och sedan vara uthyrd till kunden. Vi vill att du har möjlighet att jobba 1-2 vardagar i veckan. Börjar du jobba extra så finns det god chans till heltid under sommaren. Vad krävs för ett extrajobb som montör? Det viktigaste är att du vill lära dig nya saker, är driven och flexibel samt har en annan sysselsättning på minst 50 %. Vi ser att du kan jobba extra under våren och jobba heltid under sommarveckorna 26-28, samt vecka 33-35. Det finns god chans att få förlängning efter sommaren. Exempel på huvudsaklig sysselsättning kan vara: * Att du är student * Har ett deltidsjobb på minst 50 % * Är pensionär, elitidrottare eller egenföretagare Hur söker jag jobbet? Det är lätt! Klicka på ansökningsknappen! Registrera ditt CV på http://manpower.se. Vänligen notera att vi inte kan ta emot ansökningar via mail eller brev. När du skickat in din ansökan kommer du få några korta frågor som du ska svara på för att vara aktuell för jobbet. Frågorna hittar du på din profil och på din mail. Har du frågor om jobbet? 1 Få snabbast svar genom att läsa våra Frågor och svar 2 Vid tekniska frågor rörande din ansökan är du välkommen att kontakta Manpowers webbsupport på 020-265100 3 Övriga frågor kan du få svar på genom att maila mig på Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Manpower AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Ledigt extrajobb som montör med chans till sommarjobb! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Ledigt extrajobb som montör med chans till sommarjobb!
Serviceledare till Automotive Components Floby
Trivs du med att vara spindeln i nätet? Som Serviceledare hos oss är du involverad i hela vår fabrik och har en betydelsefull roll. Nu har du chansen att tillhöra den spännande Underhållsavdelningen som ständigt utvecklas, både inom teknik och arbetssätt. Hos oss blir du del av ett team som alltid ser möjligheter. Om rollen Som Serviceledare inom underhåll ansvarar du för ett lag på 8-10 personer bestående av Serviceelektriker och Servicemekaniker. Ditt uppdrag är att utveckla medarbetarna samt att leda, engagera och coacha laget mot uppsatta mål. I personalansvaret ingår det att personalplanera samt att tillse att gällande rutiner och instruktioner efterlevs. Du följer även upp och driver korrigerande aktiviteter efter behov och delger status och prognoser till organisationen. I din arbetsvardag tar du återkommande beslut om var serviceaktiviteter utförs samt av vem, i båda fall baserat på säkerhet, leverans och kostnad. I samverkan med övriga Serviceledare säkerställer du att uppgifter utförs på ett effektivt sätt. Kvalifikationer Kunskap inom tekniskt underhåll är ett krav för rollen. Önskvärt är även erfarenhet från tillverkningsindustrin som t.ex. bearbetningsmaskiner eller automationsutrustning. Förutom dina tekniska färdigheter efterfrågar vi tidigare erfarenhet av en ledande position. Har du dessutom erfarenhet och kunskaper inom VDM, driftsäkerhet och OEE (TAK) är detta meriterande. I tjänsten ingår högskolekurser inom underhåll och driftsäkerhet samt utbildningar inom Lean. Du har goda kunskaper inom Office och har vana att hantera andra system som underhållssystem eller affärssystem. Vem är du? Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa för denna tjänst behöver du vara en ansvarstagande ledare som månar om hela sin grupp, en lojal lagspelare. I ditt ledarskap är du motiverande, coachande och förtroendeingivande. Som person är du naturligt strukturerad och har en god planeringsförmåga. Du bör vara positiv, stabil, ärlig och alltid se möjligheterna. Då kommer du att trivas bra hos oss. Sök tjänsten! I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Ansök snarast möjligt genom att följa länken nedan. Urval sker löpande. Frågor angående tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Elin Frössling på tel. 073-684 73 68 eller via e-post till elin.frossling@badenochandclark.se. Varmt välkommen med din ansökan! Badenoch & Clark använder personlighets- och kapacitetstest som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Automotive Components Floby AB har tillverkat produkter till fordonsindustrin sedan 1957 och expanderar starkt. Med över 500 anställda är företaget Falköpings kommuns tredje största arbetsgivare. Den tillverkande produktionen sker i olika material och processer så som svarvning, fräsning, borrning, brotschning och slipning. Det arbetas dessutom med ett antal olika typer av ytbehandlingstekniker. Monteringsprocessen är byggd för säkerhet, med verifiering av varje genomfört processteg. Bolaget omsätter årligen nästan två miljarder kronor. Varje dag går ca 40 lastbilar in och ut genom fabrikens grindar och bolagets logistik måste vara effektiv i varje led. Omkring 300 unika artiklar måste transporteras ekonomiskt, tidseffektivt, säkert och med minsta möjliga miljöpåverkan.
Företag: Badenoch & Clark
Ort: Falköping
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Serviceledare till Automotive Components Floby jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Serviceledare till Automotive Components Floby
HR Business Partner
Den 27 juni 2017 slogs Intrum Justitia och Lindorff samman för att bilda branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff grundades 1898 och erbjuder såväl inkassotjänster som köp av skuldportföljer samt betalnings och faktureringstjänster. Intrum Justitia grundades 1923 och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Det sammanslagna Intrum Justitia och Lindorff har närvaro i 23 länder i Europa och ett team på cirka 8 000 anställda som är dedikerade till att arbeta för en sund ekonomi. Den sammanslagna koncernens omsättning uppgick till ca 12.9 miljarder kronor, pro-forma för året som slutade i mars 2017. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com eller www.lindorff.com. Arbetar du idag inom HR och brinner för att utveckla människor och affärer? Får du energi av en varierad roll där du ena dagen designar ett Employer Value Proposition, andra dagen svarar på arbetsrättsliga frågor och tredje dagen coachar ledare i förändringsprocesser? Då söker vi dig till vårt engagerade HR-team. Intrum är Europas ledande bolag inom kredithantering â men vi vet bättre än att nöja oss med det. Vi är ett tillväxtbolag i ständig förändring vars mission är att hjälpa företag att utvecklas genom att ta hand om deras kunder. Tillsammans leder vi vägen mot en sund ekonomi. Beskrivning av rollen Som HR Business Partner på Intrum arbetar du verksamhetsnära i en bred och spännande roll där du ingår i en av de operativa ledningsgrupperna. Du stöttar och utvecklar våra ledare genom ett konsultativt förhållningssätt i såväl operativa som strategiska HR frågor. En naturlig del av rollen är att arbeta med kultur och värderingsfrågor för att på så sätt bidra till utvecklingen av vårt arbetsgivarvarumärke. Arbetsrätt, fackliga förhandlingar, hälsa, arbetsmiljö och rehabilitering är också självklara uppgifter i rollen och du ansvarar för bolagsövergripande projekt och specialistområden inom HR. Att hålla seminarier och workshops är en del av rollen och tillsammans med resten av HR-teamet är ditt ansvar att utveckla och implementera HR-processer i koncernen. Som en av två HR Business Partners ingår du i ett team om sex personer som rapporterar till HR-direktören. Arbetet i teamet präglas av stor tillit till varandra samt mycket glädje och humor i vardagen. Du är placerad på vårt trevliga kontor i centrala Göteborg och reser då och då till vårt kontor i Stockholm och Varberg där en del av de chefer du stöttar sitter. Vem vi söker För att trivas hos oss är du är en initiativtagande, prestigelös och lyhörd lagspelare som inte räds ett stundtals högt arbetstempo Du har minst fem års erfarenhet av att arbeta brett med HR frågor i en HR Business Partner roll och akademisk utbildning inom PA/beteendevetenskaplig eller annan relevant akademisk utbildning. Du behöver ha kännedom om principer för förändringsledning och egen erfarenhet av att driva större förändringsprocesser, gärna i större tjänsteföretag eller inom personalintensiv verksamhet. Som person är du en driven nytänkande som gärna utmanar gamla sanningar och etablerade arbetssätt. Genom ditt proaktiva och konsultativa förhållningssätt, samt din starka sociala och kommunikativa förmåga driver du förändringsarbete på ett involverande och pedagogiskt sätt. Dessa egenskaper gör också att du har lätt för att skapa goda och professionella relationer på alla nivåer i organisationen. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Varmt välkommen med din ansökan! Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2017 hade bolaget proformaintäkter på 12,2 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.
Företag: Intrum Sverige, Human Resources
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga HR Business Partner jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: HR Business Partner
Många lediga jobb inom kundtjänst i Göteborg!
Blir du glad av att göra andra runt dig glada? Just nu söker vi ytterligare stjärnor inom service och kundbemötande till jobb inom kundtjänst i Göteborg. Här skaffar du dig ovärderlig arbetserfarenhet oavsett vad du kommer att arbeta med i framtiden och möjlighet att arbeta på en rolig arbetsplats med massa härliga kollegor! Vänta inte med att skicka in din ansökan, tjänsten tillsätts löpande! Kickstarta din karriär inom kundtjänst! Service och människor är två saker som förekommer inom de allra flesta jobb idag. Genom ett jobb i kundtjänst får du bra möjligheter att utveckla dina förmågor kring problemlösning, kommunikation och att ha ett bra samarbete med kollegor - perfekta erfarenheter att få med sig i ryggsäcken! Arbetsplatsen präglas av en god gemenskap, AW:s, tävlingar och teamaktiviteter. För oss är det viktigt att du har roligt på jobbet och trivs med dina kollegor! Om tjänsten: Vi tror att du är en person som trivs med att hjälpa andra, har god förmåga att ta ansvar och gärna ser lösningar istället för problem. Du kan enkelt kommunicera på både svenska och engelska och trivs i en snabb, ung organisation med härliga kollegor! * I jobbet som kundtjänstmedarbetare ligger fokus på att ge kunden en positiv upplevelse, ge service av världsklass och finnas till hands för frågor eller funderingar. * Du kommer hantera kundfrågor inom en rad olika områden. Ärendena kan handla om tex fakturor, abonnemang eller teknisk support. Uppdraget i centrala Göteborg är en tjänst på 80-100%, där arbetstiden är förlagd till vardagar, kvällar och helger. Du kommer att få ett jobb med varierande arbetstider enligt ett rullande schema. Visst vore det perfekt att hinna ha både ett stimulerande och utvecklande arbete men också hinna med dina fritidsintressen? Vad kan vi erbjuda dig? När du börjar hos oss får du all utbildning du behöver för att kunna göra ett bra jobb. Detta betyder att ingen tidigare erfarenhet krävs, kunskapen och verktygen får du! Du arbetar i nära samarbete med kollegor och med duktiga teamledare på plats som finns till hjälp att svara på frågor och stötta dig i ditt arbete. Utöver detta får du givetvis: * ALLTID fast grundlön samt att du ingår i kundens bonussystem * En långsiktig och trygg anställning enligt kollektivavtal med Unionen Intresserad? Att söka tjänsten är lätt! Klicka på ansökningsknappen. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Frågor? 1. Få snabbast svar genom att läsa vår Frågor och svar 2. Jag kan också nås på Varmt välkommen med din ansökan!
Företag: Manpower AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Många lediga jobb inom kundtjänst i Göteborg! jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Många lediga jobb inom kundtjänst i Göteborg!
Förstelärare i matematik på Tummarpskolan
Förstelärare i matematik på Tummarpskolan till Grundskoleförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2018-06-13. (Ref nr 24:2018:209) Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära. Arbetsplats: Tummarpskolan är belägen mitt i Dalsjöfors tätort. Det är en liten 2 parallellig skola ca 15 minuter med buss eller bil från centrala Borås. Skolan ligger vackra omgivningar med nära till skog och med stor skolgård med mycket grönytor. Tummarpskolan har elever i åldern 6 - 9 år. Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent. Tillträde 2018-08-13. Arbetsuppgifter: Förutom undervisning och andra sedvanliga arbetsuppgifter för lärare arbetar förstelärare med särskilda arbetsuppgifter och omfattningen av dessa beslutas av ansvarig rektor. Förutsättningar för uppdraget planeras tillsammans med rektor i Uppdragsdialogen. Följande exempel skall ses som en vägledning för uppdraget: I din tjänst kan bl.a. ingå att - Tillsammans med ledningen för skolan delta i arbetet med att analysera, leda, genomföra och följa upp kvalitetsutveckling kopplat till undervisning. - Utveckla undervisningen på den egna skolan eller på andra skolor i förvaltningen. - Leda, samordna och ansvara för skolövergripande utvecklingsprocesser. - Hålla sig ajour med forskning och initiera pedagogiska diskussioner. - Samordna och verka som samtalsledare och handledare i ett professionellt kollegialt lärande. - Auskultera och handleda i undervisningssituationer. - Handleda andra lärare i allmändidaktiska frågor eller frågor kopplade till specifika ämnen. Förstelärare kan också ha ett särskilt uppdrag vid introduktion av nyanställda lärare. Kvalifikationer: Nationell kravprofil En förstelärare: - Är legitimerad lärare eller fullt behörig för de befattningar som är undantagna legitimationskravet enligt Skollagen. - Kan genom dokumentation redovisa minst fyra års väl vitsordat arbete med undervisning inom ramen för en eller flera anställningar inom skolväsendet. - Har visat en särskilt god förmåga att förbättra elevernas studieresultat och har ett starkt intresse för att utveckla undervisningen. - Även i övrigt av huvudmannen bedöms som särskilt kvalificerad för undervisning och uppgifter som hör till undervisningen. Vi söker dig som vill bli förstelärare, uppfyller kriterierna i den nationella kravprofilen samt att du: - Tydligt omsätter intentionerna i Bildningsstaden Borås och andra styrdokument i praktiken. - Har gedigna ämnes- och ämnesdidaktiska kunskaper. - Framgångsrikt kan inta den lärandes perspektiv och skapa goda relationer till alla elever där positiva förväntningar är en naturlig del. - Har god förmåga att sprida undervisningsstrategier samt forskning och vetenskapliga teorier till kollegor i ett kollegialt professionellt lärande. - Har visat engagemang och gediget intresse för skolutveckling. - Har god förmåga att handleda kollegor och leda utvecklingsprocesser såväl inom ämnet som skolövergripande. - Har förmåga att entusiasmera och vara en god ambassadör för yrket, skolan och Borås Stad. - Behärskar att undervisa med modern teknik. - Har förmåga att, tillsammans med ledningen för skolan, analysera, leda, genomföra och följa upp arbetet med kvalitetsutveckling kopplat till undervisningen. Ansökan ska innehålla: - Personligt brev med motivering till varför just du ska få en befattning som förstelärare samt vad som kännetecknar din undervisning och ditt arbete på skolan utifrån beskriven kravprofil. - CV - Examensbevis - Lärarlegitimation Upplysningar Borås Stad erbjuder många förmåner och har en aktiv personalklubb. Läs mer på boras.se/arbetahososs Vill du veta mer om jobbet, kontakta rektor Mikael Wennergren, 033-35 58 32. Du är också välkommen att kontakta de fackliga företrädarna: Lärarförbundet Tommi Wärme, 0729-89 37 54 Lärarnas Riksförbund Anne Pihlo, 0768-88 79 69 Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen med din ansökan senast 2018-06-13.
Företag: Borås Stad
Ort: Borås
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Förstelärare i matematik på Tummarpskolan jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Förstelärare i matematik på Tummarpskolan
Konsultativ inneäljare
Är du en driven säljare som är redo för din nästa utmaning? Vill du tillhöra ett underbart team där alla älskar sälj? Om svaren är ja, då har vi tjänsten för dig! Vi söker just nu innesäljare till Göteborg Energi, där alla framgångar firas och prestationer belönas. Du kommer att sitta i huvudkontoret i centrala Göteborg. Tillträde till tjänsten är 2018-08-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande under juni och juli. Skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten I tjänsten kommer du att arbeta med försäljning av elhandelsavtal till nya kunder. Med din röst som främsta arbetsredskap arbetar du med att bygga förtroende över telefon och är konsultativ för att finna bästa lösningen för kunderna. Du kommer tillhöra ett positivt och drivet team där alla är fokuserade på att finna nästa affär och bästa lösningen för kund. Inför tjänsten kommer du få en gedigen säljutbildning om Göteborg Energis produkter och en säljcoach som hjälper dig att utvecklas i arbetet. Efter utbildningen kommer du: - Jobba med hela säljtratten för att på ett enkelt sätt förstå kunders situation, för att snabbt kunna erbjuda rätt erbjudande utifrån kundernas behov. - Arbeta aktivt med merförsäljning Du kommer att ha en väl genomarbetad lönemodell där du erbjuds en god grundlön med goda möjligheter till provision. Vem söker vi? Du som söker måste uppfylla följande krav: -Gymnasiekompetens -Behärska svenska och engelska i tal och skrift -Grundläggande kunskap i MS Office Vi söker dig som tycker om att ha kundkontakt och drivs av att arbeta mot uppsatta mål och möjligheten till att påverka din lön. För att trivas i tjänsten behöver du även vara tävlingsinriktad, driven och målmedveten. Vidare behöver du vara en uthållig, engagerad och framåt person som trivs med att arbeta mot uppsatta mål och vill utvecklas inom försäljning. Konsult på Poolia Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Ansök redan idag!
Företag: Poolia Göteborg AB
Ort: Göteborg
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Konsultativ inneäljare jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Konsultativ inneäljare
Avdelningschef Underhåll Mek. till Paroc Byggisolering Hällekis
Är du rätt person för en stark nyckelposition i vår underhållsverksamhet där du får stor möjlighet till påverkan? Har du erfarenhet av en ledande befattning inom industrin så väl som en hög teknisk kompetens? Nu har du chansen att arbeta på Parocs största enhet i Skandinavien, där både arbetsplats och roll har goda framtidsutsikter. Om rollen Ditt uppdrag är att leda underhållsavdelningens mekaniska team inom Byggisolering och ansvara för anläggningens totala tekniska standard och driftsäkerhet. Du säkerställer att gällande regler och rutiner följs på ett säkerhets-, ekonomiskt- och miljömässigt effektivt sätt. Du samordnar, engagerar och stödjer avdelningen i det dagliga arbetet. Med personalansvar över ett 15-tal medarbetare medföljer ett flertal uppgifter gällande ex. lön, frånvaro, rehabilitering och personalplanering. Som Avdelningschef är du mycket aktiv inom förbättringsarbetet som ingår i Parocs produktionssystem. Du är direkt underställd Underhållschef, ingår i underhållsavdelningens ledningsteam och medverkar i årlig målsättning avseende avdelningen. Kvalifikationer En teknisk utbildning är lämplig för tjänsten, men oavsett utbildningsbakgrund är tidigare arbetserfarenhet ett krav för denna roll. Du har haft en teknisk roll inom industrin och har även arbetat i en ledande befattning där du haft personalansvar. Det är meriterande om du har erfarenhet av tyngre processindustri. Har du dessutom kunskaper inom svets, svarv, fräs och lagermontering är detta positivt. Goda kunskaper i Office-paketet och en ekonomisk medvetenhet och förståelse är också viktigt. Vidare krävs goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vem är du? För att passa in i rollen bör du vara strukturerad och lösningsfokuserad samt ha en god analytisk förmåga. Det är även viktigt att du är flexibel och förändringsbenägen. Som ledare är du positiv och coachande samt har förmågan att kommunicera tydligt och entusiasmera dina medarbetare. Du motiveras av att ta ansvar och att vara tillgänglig, en hög arbetsmoral är naturligt för dig. Anställning och ansökan Denna tjänst är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt efter semesterperioden. I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Ansök snarast möjligt genom att följa länken nedan. Urval sker löpande. Frågor angående tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Elin Frössling på tel. 073-684 73 68 eller via e-post till elin.frossling@badenochandclark.se. Varmt välkommen med din ansökan! Badenoch & Clark använder personlighets- och kapacitetstest som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Paroc AB är en av Europas ledande tillverkare av energieffektiva isoleringslösningar för nya och renoverade byggnader, marin och offshore, akustik och andra industriapplikationer. Under vår 80-åriga historia har vi byggt upp ett rykte för innovation, produktprestanda, teknisk expertis och hållbarhet. Vår målsättning är att fortsätta vara en innovativ och pålitlig samarbetspartner för våra kunder i en hållbart byggd miljö. Vi sysselsätter närmare 1840 personer vid våra produktionsanläggningar i Finland, Sverige, Litauen och Polen och Ryssland och vid våra säljkontor. 2017 uppgick vår nettoomsättning till 411 miljoner euro. Paroc är en del av Owens Corning.
Företag: Badenoch & Clark
Ort: Götene
Publicerad : 05-30
Sök fler jobb liknande: lediga Avdelningschef Underhåll Mek. till Paroc Byggisolering Hällekis jobb
Tillbaka till listan
Klicka här och sök jobb som: Avdelningschef Underhåll Mek. till Paroc Byggisolering Hällekis
Söka jobb tips